Ach ja. Er zijn mensen die altijd op de nummer 1 van lijst 1 stemmen, omdat hun vader dat ook al deed.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:27 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik snap de marketingtechniek wel, en de reden dat ze er zijn, maar ik snap mensen niet die erop stemmen.
Ach ja. Er zijn mensen die GroenLinks stemmen omdat het grasveldje tegenover hun flat verdord is.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:27 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik snap de marketingtechniek wel, en de reden dat ze er zijn, maar ik snap mensen niet die erop stemmen.
Tja.. Misschien snap ik het hele concept 'mens' gewoon niet zo goed.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach ja. Er zijn mensen die altijd op de nummer 1 van lijst 1 stemmen, omdat hun vader dat ook al deed.
Zolang hij tegen allochtonen / niet-Nederlandse culturen blijft, zien ze dat wel door de vingers hoor. Dat gedweep met onze geweldige waarden wordt toch alleen maar aangegrepen om mensen die daar wellicht anders over denken de deur te kunnen wijzen. Niet ter verdediging van die waarden.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vraag mij af hoe het islamkritische deel van zijn achterban reageert op deze uitlatingen. In veel gevallen gaat het om voormalige PVV-aanhangers die al jarenlang waarschuwen voor de 'middeleeuwse haatreligie die onze liberale verworvenheden de nek om wil draaien'. Maar hun nieuwe Messias doet met zijn conservatieve opvattingen niet onder voor de gemiddelde moslim.
Dat is ook mijn vrees. Uiteindelijk was het niet meer dan een stok om de gehate immigrant mee te slaan.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Zolang hij tegen allochtonen / niet-Nederlandse culturen blijft, zien ze dat wel door de vingers hoor. Dat gedweep met onze geweldige waarden wordt toch alleen maar aangegrepen om mensen die daar wellicht anders over denken de deur te kunnen wijzen. Niet ter verdediging van die waarden.
Dit is dom van Baudet.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:06 schreef Linkie3 het volgende:
Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie https://www.nu.nl/politie(...)s-ter-discussie.html (via @:NUnl)
Dit kan Rutten goed gebruiken woensdag, lijkt mij.
Net zoals het afgeven op het politieke establishment ook alleen maar als doel heeft om ze te vervangen met eigen leden.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is ook mijn vrees. Uiteindelijk was het niet meer dan een stok om de gehate immigrant mee te slaan.
Dit is onzin die zo uit de mond van een Pete Hoekstra zou kunnen komen. Lekker bezig Thierry.quote:In the Netherlands (where I live), suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the individual.
Het is onzin omdat?quote:Op maandag 20 mei 2019 16:05 schreef Farenji het volgende:
https://americanaffairsjo(...)f-liberal-modernity/
Ik pik er even een zinnetje uit.
[..]
Dit is onzin die zo uit de mond van een Pete Hoekstra zou kunnen komen. Lekker bezig Thierry.
De tering zeg. Dus volgens Terry wordt de zelfmoord van oude mensen gefaciliteerd, omdat de kinderen niet voor hun ouders willen zorgen???quote:Op maandag 20 mei 2019 16:05 schreef Farenji het volgende:
https://americanaffairsjo(...)f-liberal-modernity/
Ik pik er even een zinnetje uit.
[..]
Dit is onzin die zo uit de mond van een Pete Hoekstra zou kunnen komen. Lekker bezig Thierry.
Dus CDA, GL, D66, PvdA, SP, PVV, CU en al die anderen zijn allemaal activisten? Dat is nieuw voor me.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:04 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Omdat andere partijen een lachertje zijn. Met activisten kun je niet discussiëren.
Jij denkt dat euthanasie in Nederland wordt mogelijk gemaakt omdat mensen niet belast wensen te worden met zorgen voor hun ouders?quote:
Veel leesplezier (pas op voor het glas van de ingegooide glazen)quote:Op maandag 20 mei 2019 16:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De tering zeg. Dus volgens Terry wordt de zelfmoord van oude mensen gefaciliteerd, omdat de kinderen niet voor hun ouders willen zorgen???.
Zo krijgen die oerconservatieven in de VS ook het idee dat de nazi's hier al lang aan het bewind zijn in NL hè..
Waar kunnen we dat ''essay' lezen btw, net thuis, hoorde eea op radio1 over een essay?
Thx.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Veel leesplezier (pas op voor het glas van de ingegooide glazen)
https://americanaffairsjo(...).XOJe0g0yP_c.twitter
Je hoort vaak genoeg dat ouderen geen last meer willen zijn voor hun kinderen, en daarom euthanasie willen.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat euthanasie in Nederland wordt mogelijk gemaakt omdat mensen niet belast wensen te worden met zorgen voor hun ouders?
Want dat is wat Baudet claimt.
Borrelpraat. Bovendien juridisch onmogelijk en geen arts die daar aan mee zal werken.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:24 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Je hoort vaak genoeg dat ouderen geen last meer willen zijn voor hun kinderen, en daarom euthanasie willen.
Dat hoor ik eerlijk gezegd nooit. Het besluit om over te gaan euthanasie, wordt in het overgrote deel van de gevallen genomen omdat zieken hun lijdensweg zat zijn.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:24 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Je hoort vaak genoeg dat ouderen geen last meer willen zijn voor hun kinderen, en daarom euthanasie willen.
quote:Vijftien jaar euthanasiewet: belangrijkste cijfers 2017
In bijna 90% van de gevallen betreft het patiënten die lijden aan niet meer te genezen kanker, aandoeningen van het zenuwstelsel (zoals Parkinson, MS, ALS), hart- en vaataandoeningen, longaandoeningen of een combinatie van deze. Het hoogste aantal meldingen van euthanasie heeft betrekking op de leeftijdscategorie 70-80 jaar, namelijk 2.002 (30,4%), gevolgd door de leeftijdscategorie 80-90 jaar, namelijk 1.634 (24,8%) en 60-70 jaar, namelijk 1.405 (21,3%).
Zoveel geks staat hier niet, maar dan moet je begrijpend kunnen en willen lezen.quote:And both base their vision of society on the (unfounded but supposedly “self-evident”) principle that every individual enjoys certain “inalienable rights,” which by definition eclipse all other claims, and to which all other ties, loyalties, and connections must ultimately be subordinated. Over time, all such institutions that the individual requires to fully actualize a meaningful existence—such as a family and a connection to generations past and future, a nation, a tradition, perhaps a church—will weaken and eventually disappear. Today, even new life (in the womb) may be extinguished to avoid disturbing the individual’s freedom. In the Netherlands (where I live), suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the individual.
Zijn laatste zin, waarin hij beweert dat euthanasie in Nederland wordt gefaciliteerd om kinderen niet op te zadelen met de last om voor hun ouders te zorgen, is anders behoorlijk gek. En ook nog eens niet waar.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:34 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Zoveel geks staat hier niet, maar dan moet je begrijpend kunnen en willen lezen.
Inderdaad precies hetzelfde als kinderen die geen last meer willen hebben van hun ouders, en daarom euthanasie willen.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:24 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Fijn dat je aangeeft hoe je een tekst leest: je plukt er een geïsoleerde zin uit en vergroot dit om de boodschap van de zender te kunnen verdraaien.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zijn laatste zin, waarin hij beweert dat euthanasie in Nederland wordt gefaciliteerd om kinderen niet op te zadelen met de last om voor hun ouders te zorgen, is anders behoorlijk gek. En ook nog eens niet waar.
Als je doorleest schemert het mensbeeld van meneer Baudet ook lekker door, hij wil eigenlijk terug naar de jaren vijftig waar vrouwen thuis moeten blijven om voor de kinderen te zorgen, en vooral geen carriere mogen maken. Kinderen baren, stofzuigen en ramen lappen, dat mogen ze, en abortus is ook maar een gruwel. Fox news zou applaudisseren.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zijn laatste zin, waarin hij beweert dat euthanasie in Nederland wordt gefaciliteerd om kinderen niet op te zadelen met de last om voor hun ouders te zorgen, is anders behoorlijk gek. En ook nog eens niet waar.
Dat moet je lezen in een context van het individu tegenover de groep, in de doorgeslagen liberalisering die al onze eeuwenoude structuren onder druk zet waardoor alle vastigheden van het bestaan langzaam maar zeker verdwijnen.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nog steeds een onzin-bewering over euthanasie. Dat wordt niet gefaciliteerd om minder verantwoordelijkheden voor zorg op de kinderen te plaatsen. Dat is hooguit een bijkomstigheid. If even.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:34 schreef Oostwoud het volgende:
Het heeft altijd iets tragisch, mensen die er de studieachtergrond, werkervaring, geoefende leesvaardigheid of interesse niet voor hebben om essays werkelijk te lezen.
Neemt niet weg dat het dom is van Baudet, hij had kunnen weten, zeker in verkiezingstijd, dat z'n stuk op een totaal andere wijze geduid zou worden dan zijn bedoeling is. Feitelijk betreft het een beschouwing op het werk van Houellebecq, met hier en daar wat inkleuring vanuit een Nederlandse context door Baudet.
Dit is de gehele alinea, over euthanasie. De alinea in kwestie gaat over banden die het individuele leven in het hier en nu overstijgen, banden die over generaties behouden dienen te worden en die het meest op de proef gesteld worden wanneer mensen op hun zwakst zijn. Door het individu voor de gezins, familie en bloedband te stellen, vervaagd deze band.
[..]
Zoveel geks staat hier niet, maar dan moet je begrijpend kunnen en willen lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |