Wat opmerkelijk dat dit van jou komt Klopkoek. Maar je zult het vast andersom interpreteren voor de 'linkse' kant van de politiekquote:Op zondag 19 mei 2019 16:22 schreef Klopkoek het volgende:
"This also serves larger political purposes. So long as the public is busy hating each other and not aiming its ire at the more complex financial and political processes going on off-camera, there’s very little danger of anything like a popular uprising"
https://taibbi.substack.com/p/chapter-1-part-ii-the-ten-rules-of
"The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum – even encourage the more critical and dissident views. That gives people the sense that there's free thinking going on, while all the time the presuppositions of the system are being reinforced by the limits put on the range of the debate."
https://en.wikipedia.org/wiki/Overton_window
Er valt weinig te interpreteren hè wanneer links nooit op die wijze het narratief heeft bepaald.quote:Op zondag 19 mei 2019 16:31 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Wat opmerkelijk dat dit van jou komt Klopkoek. Maar je zult het vast andersom interpreteren voor de 'linkse' kant van de politiek
Pvda groenslinks hebben altijd rechts beleid gesteund Klopkoek. Van regimechanges, Europa, Oekraine, EU, zorgwetgeving pensioenoverheveling alles.quote:Op zondag 19 mei 2019 17:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er valt weinig te interpreteren hè wanneer links nooit op die wijze het narratief heeft bepaald.
Er is helemaal niks moedig aan Baudet.quote:
Komt door de kiezers. Die hebben links nooit interessant genoeg gevonden.quote:Op zondag 19 mei 2019 17:02 schreef Klopkoek het volgende:
Er valt weinig te interpreteren hè wanneer links nooit op die wijze het narratief heeft bepaald.
De PvdA stond ooit op 60 zetels in de peilingen. De media maakten dat vakkundig kapot.quote:Op zondag 19 mei 2019 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Komt door de kiezers. Die hebben links nooit interessant genoeg gevonden.
Tuurlijk!quote:Op zondag 19 mei 2019 20:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De PvdA stond ooit op 60 zetels in de peilingen. De media maakten dat vakkundig kapot.
Wees jij nou maar blij met links, knul. Daar hebben we onder meer onze AOW, vakantiedagen en WW aan te danken.quote:Op zondag 19 mei 2019 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Komt door de kiezers. Die hebben links nooit interessant genoeg gevonden.
Domme aannames doen is ook een links trekje, blijkbaar.quote:Op zondag 19 mei 2019 20:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wees jij nou maar blij met links, knul. Daar hebben we onder meer onze AOW, vakantiedagen en WW aan te danken.
Dat roep je vaker, maar het blijft volstrekte flauwekul.quote:Op zondag 19 mei 2019 17:04 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Pvda groenslinks hebben altijd rechts beleid gesteund Klopkoek. Van regimechanges, Europa, Oekraine, EU, zorgwetgeving pensioenoverheveling alles.
Wat zijn precies de aannames, beste jongen?quote:Op zondag 19 mei 2019 20:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Domme aannames doen is ook een links trekje, blijkbaar.
Dat ik niet blij zou zijn met links, ouwe zemelaar.quote:Op zondag 19 mei 2019 20:30 schreef KoosVogels het volgende:
Wat zijn precies de aannames, beste jongen?
Aha, hoe kom je er dan bij dat kiezers links nooit interessant hebben gevonden? Ons hele sociale stelsel is te danken aan het de populariteit van links in de 20e eeuw.quote:Op zondag 19 mei 2019 20:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat ik niet blij zou zijn met links, ouwe zemelaar.
Ik wel, maar ik hecht ook waarde aan werknemersrechten en vakantiedagen. Plus ik verdien geen drie keer modaal.quote:Op zondag 19 mei 2019 20:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat ik niet blij zou zijn met links, ouwe zemelaar.
Als hij 'nee' had gezegt, dan was hij sowieso de verliezer.quote:Op zondag 19 mei 2019 20:33 schreef PzKpfw het volgende:
Dom van Baudet, in een een op een debat met Rutte maak je niet veel kans. Hij kan alleen maar verliezen.
Zou jij een partij kunnen beginnen en gelijk met twee zetels de tk in komen?quote:Op zondag 19 mei 2019 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is helemaal niks moedig aan Baudet.
Dit gerucht hoor ik wel vaker, maar daar zou dan toch bewijs van moeten zijn.quote:
Wie is die Carolien. Politici zullen mekaar buiten de tk veel zien en spreken. Dan ontdek je vast dat Carolien de vvd spindokter is ofzo.quote:Op zondag 19 mei 2019 21:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit gerucht hoor ik wel vaker, maar daar zou dan toch bewijs van moeten zijn.
Een foto met Rutte en een oortje in bijvoorbeeld.
Daarbij zou hij nooit zo stom Carolien hebben staan roepen als hij een oortje in zou hebben.
Ik denk dat dat weinig had veranderd aan de uitslag. Mensen zijn Rutte kotsbeu met z'n leugens. Nu geef je hem de gelegenheid weer eens met leuke beloftes e.d. te komen.quote:Op zondag 19 mei 2019 20:58 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik wel, maar ik hecht ook waarde aan werknemersrechten en vakantiedagen. Plus ik verdien geen drie keer modaal.
[..]
Als hij 'nee' had gezegt, dan was hij sowieso de verliezer.
Ik zie niet in hoe het 1 met het ander te maken heeft. Zal wel linkse logica zijn.quote:Op zondag 19 mei 2019 20:35 schreef KoosVogels het volgende:
Aha, hoe kom je er dan bij dat kiezers links nooit interessant hebben gevonden? Ons hele sociale stelsel is te danken aan het de populariteit van links in de 20e eeuw.
Heeft niets met moedig te maken. Blaaskaak, misschien. Of megalomane charlatan. Maar niet met moedig.quote:Op zondag 19 mei 2019 21:03 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Zou jij een partij kunnen beginnen en gelijk met twee zetels de tk in komen?
Dat roep je al vanaf 2010, toch? En toch zijn we ondertussen 3 kabinetten Rutte verder.quote:
Waar haal je die aanname weg?quote:Op zondag 19 mei 2019 21:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat roep je al vanaf 2010, toch?
Oh, waarschijnlijk omdat ik het zinnetje 'de mensen zijn Rutte beu' al 10 jaar voorbij zie komen.quote:
Dan raad ik je aan om niet zomaar aannames te maken. Tot voor kort had ik Rutte ook nog redelijk hoog zitten.quote:Op zondag 19 mei 2019 21:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, waarschijnlijk omdat ik het zinnetje 'de mensen zijn Rutte beu' al 10 jaar voorbij zie komen.
Welke taal is dat, trouwens?
Really? Waarom zou je dat doen?quote:Op zondag 19 mei 2019 21:42 schreef PzKpfw het volgende:
Tot voor kort had ik Rutte ook nog redelijk hoog zitten.
Jij bent misschien nog wel erger dan de FvD racisten. Lekker rechts worden zodra men een leidinggevende functie aan neemt. @Bart2002quote:Op zondag 19 mei 2019 20:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat zijn precies de aannames, beste jongen?
En ik links? Haha, neuh. Niet meer.
Waarom zijn FvD racisten?quote:Op zondag 19 mei 2019 22:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij bent misschien nog wel erger dan de FvD racisten. Lekker rechts worden zodra men een leidinggevende functie aan neemt. @:Bart2002
quote:Op zondag 19 mei 2019 11:39 schreef Roces18 het volgende:
En ik ben van mening dat Baudet makkelijk hoor te kunnen winnen. Hij komt met argumentatie, Rutte komt met one-liners, nietszeggende zinnen die hij vaak herhaalt en op de man spelen.
Zoals Frank Underwood zei in House of Cards.quote:Op zondag 19 mei 2019 11:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Blijft toch bijzonder dat die met zijn elitair verheven gedrag vooral de intellectueel minder bedeelde laag van de samenleving bereikt dat vroeger PVV stemde.
De Tweede Kamer is er niet alleen voor de hoogopgeleiden, net zo min de Tweede Kamer er niet alleen is voor de blanke witte VVD stemmer.quote:Op zondag 19 mei 2019 12:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij moest de hele riedel nota bene voorlezen.Gaan we nu serieus doen alsof Kamerleden dit moeiteloos moeten kunnen spreken en begrijpen? Want hoger opgeleid
En zoals eerder gezegd: dan moet een Marokkaans-Nederlandse voorzitter hem vragen de zaak gewoon in het Nederlands te doen. Tot zo ver je geloofwaardigheid wat betreft de aanval op de Nederlandse cultuur.
En hoe zou Rutte dan aan dat baantje moeten komen?quote:Op zondag 19 mei 2019 13:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat zou Rutte juist goed uitkomen want hij solliciteert naar het baantje van voorzitter van de Europese Commissie. Het enige wat hem nu nog in de weg staat is zijn Nederlandse premierschap. Dit geeft hem een mooie opening om zijn vertrek uit NL te motiveren met "landsbelang" en "partijbelang".
Ok, dus een 'mening' van iemand anders zou het fundament moeten zijn voor Baudet om een discussie te winnen.quote:Op zondag 19 mei 2019 23:07 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Als Baudet zich een beetje houdt aan de meningen van Eppink (zoals in deze interview) komt Baudet al zeer ver.
Zijn grote probleem is dat het standpunt van baudet afwijkt van fvd.......quote:Op zondag 19 mei 2019 10:51 schreef Drugshond het volgende:
Wil dit wel eens zien. Thierry weet heel goed wat er mis is in de EU. Ook op financieel gebied. Die kan op papier Ruute bijzonder lastig maken qua dossierkennis.
Dank je.quote:Op zondag 19 mei 2019 14:14 schreef praadje het volgende:
[..]
Het debat tussen VVD-leider Rutte en Forum-leider Baudet gaat door. De twee gaan woensdag de strijd aan in centrum De Rode Hoed in Amsterdam onder leiding van Jeroen Pauw. Het debat wordt live uitgezonden in zijn tv-programma.
Tijdens de uitzending van Pauw dus dat zal rond 23.00 uur zijn.
rutte komt vooral en alleen met frames om Baudet in de verdrukking te stoppen.quote:Op zondag 19 mei 2019 11:39 schreef Roces18 het volgende:
En ik ben van mening dat Baudet makkelijk hoor te kunnen winnen. Hij komt met argumentatie, Rutte komt met one-liners, nietszeggende zinnen die hij vaak herhaalt en op de man spelen.
Eh, ja? Eppink is de kandidaat voor het Europees Parlement, niet Baudet. Nogal logisch dat het standpunt van de lijsttrekker dan ook door de landelijke partijleider wordt gebruikt.quote:Op maandag 20 mei 2019 07:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ok, dus een 'mening' van iemand anders zou het fundament moeten zijn voor Baudet om een discussie te winnen.
gaat vast goed komen.
Denk dat Baudet deze gebruikelijke frames al van tevoren inschat en daarop zal anticiperen.quote:Op maandag 20 mei 2019 09:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
rutte komt vooral en alleen met frames om Baudet in de verdrukking te stoppen.
Een beetje zoals iedereen doet om FvD te pakken. Radio debat afgelopen weekend was niet anders. Iedereen tegen FvD en alleen dat.
Standpunten ja.quote:Op maandag 20 mei 2019 09:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Eh, ja? Eppink is de kandidaat voor het Europees Parlement, niet Baudet. Nogal logisch dat het standpunt van de lijsttrekker dan ook door de landelijke partijleider wordt gebruikt.
Ik dacht dat dit soort dingen vanzelfsprekend waren.
Maar kan Thierry ook eindelijk eens met een goede onderbouwing aangeven wat zijn koers zal zijn?quote:Op zondag 19 mei 2019 10:51 schreef Drugshond het volgende:
Wil dit wel eens zien. Thierry weet heel goed wat er mis is in de EU. Ook op financieel gebied. Die kan op papier Ruute bijzonder lastig maken qua dossierkennis.
quote:Het veelbesproken debat tussen Mark Rutte en Thierry Baudet gaat 'nergens over'. ‘Het is geen keuze tussen rechts en knetterrechts.’ Dat zegt eurocommissaris en spitzenkandidat voor de sociaaldemocraten Frans Timmermans in het Radio 1-programma 1 op 1.
Het debat tussen Rutte en Baudet legt de nadruk op een 'Nexit', maar volgens Timmermans is dat helemaal niet aan de orde bij de Europese verkiezingen. "Het gaat over de richting die Europa de komende vijf jaar op moet gaan. En dat is toch echt niet de keuze tussen rechts en knetterrechts. Rutte staat voor minder Europa en Baudet voor geen Europa. Ik vind dat geen keuze."
Bron: 1op1quote:Draagt Nederland hem voor?
Timmermans voert druk campagne om commissievoorzitter te worden, de baan die Juncker nu heeft. Maar of de Nederlandse regering hem voordraagt voor die functie weet hij nog niet. "Zoals ik het inschat denk ik dat ik de beste kans heb om een zware portefeuille voor Nederland binnen te slepen. Als ik dat niet kan leveren, heb ik er volkomen vrede mee als ze voor een andere kandidaat kiezen." Timmermans geeft aan dat hij dan in het Europees Parlement zal plaatsnemen.
Dat kan, maar de kans dat hij in het Parlement plaatsneemt acht ik 0,0001%. Dus dat is een redelijk verloren stem.quote:[b]Op maandag 20 mei 2019 13:06
Je kunt ook kiezen voor Baudet. Hij staat op nummer 12 van de lijst EU Parlement. (Lijstduwer)
Dat doet de EU al heel lang. Net als voor de VVD en feitelijk ook de PvdA is volkshuisvesting, het feit dat alle Europeanen en geimporteerden een dak boven hun hoofd nodig hebben, een kans om te speculeren en te rentenieren voor Timmermans eigenlijke achterban.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:19 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb hem zojuist gehoord in dit programma op Radio 1.
Frans Timmermans wil via Brussel zich bijna met alles bemoeien, zelfs met de woningbouw in de Europese landen.![]()
Wat blijft er straks nog over voor de autonomie van de afzonderlijke lidstaten?
Europa is enkel een werelddeel. Hoe kan je daar precies voor zijn? Of tegen? Waar is hij dan precies voor?quote:Op maandag 20 mei 2019 13:39 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Baudet staat voor minder tot geen EU maar is voor Europa.
Ook bizar dat een Timmermans een Baudet 'knetterrechts' noemt. Alleen vanwege gematigde standpunten als dat de Europese bevolking door omvolking niet mag verdwijnen en dat de Nederlandse soevereiniteit niet voor een habbekrats aan Brussel moet worden overhandigd. Nog geen 30 jaar geleden zouden juist de standpunten van Timmermans als 'knettergek' en extreem worden beschouwd.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:39 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Baudet staat voor minder tot geen EU maar is voor Europa.
Knettergekmans is voor een fascistische EU superstaat. Ze blijven subtiel spindokteren deze wezels. Iedereen haalt EU en Europa door elkaar. Gaat Gutte straks bij het debat ook doen.
Hoezo? Het telt toch gewoon mee met voor het FvD?quote:Op maandag 20 mei 2019 13:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat kan, maar de kans dat hij in het Parlement plaatsneemt acht ik 0,0001%. Dus dat is een redelijk verloren stem.
In dat opzicht wel ja. Maar je stemt toch op iemand om je te vertegenwoordigen? Niet op iemand die er toch niet gaat zitten? Snap dat stemmen op lijstduwers sowieso niet echt.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo? Het telt toch gewoon mee met voor het FvD?
Wat maakt de EU precies fascistisch?quote:Op maandag 20 mei 2019 13:45 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Waarom eigenlojk willen julie een fascistische EU superstaat?
D66 ziet de bui hangen door alle EU kritische geluiden en wilt EU in de Nederlandse grondwet verankeren wat een idiote mafketels.
En de PO heeft besloten ze een podium te bieden. Dat is wat mij betreft een legitieme reden voor andere partijen om zich daarover te beklagen. Als ze nou met z'n tweeën in een zaaltje in Schubbekutveen hadden gestaan, dan had geen haan ernaar gekraaid.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Frans moet zich niet overal mee willen bemoeien. Twee vertegenwoordigers van rechtse partijen zijn overeen gekomen om met elkaar in debat te gaan, dat moeten ze helemaal zelf weten. Deze opmerking heeft een hoog "joehoe, ik ben er ook nog!! Kijk naar mij!!!!1" -gehalte.
Voor Nederland. Tuurlijk Frans.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:06 schreef Bocaj het volgende:
"Zoals ik het inschat denk ik dat ik de beste kans heb om een zware portefeuille voor Nederland binnen te slepen.
Alleen tijdens verkiezingstijd.quote:Rutte staat voor minder Europa
Het NOS Journaal kapte zijn woorden natuurlijk af (dat deden ze zeker niet toen Baudet nog op één zetel stond) maar waar Timmermans terecht op wijst is hoe de EU onder het mom van vrije markt en vrij kapitaal (de vier pijlers) al reeds met de woningmarkt bemoeid. Dat de corporaties bepaalde dingen niet mogen doen komt van de EU vandaan, waar rechts een meerderheid in het parlement heeft.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:19 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb hem zojuist gehoord in dit programma op Radio 1.
Frans Timmermans wil via Brussel zich bijna met alles bemoeien, zelfs met de woningbouw in de Europese landen.![]()
Wat blijft er straks nog over voor de autonomie van de afzonderlijke lidstaten?
Bekende naam op de lijst om stemmen binnen te trekken.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:55 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
In dat opzicht wel ja. Maar je stemt toch op iemand om je te vertegenwoordigen? Niet op iemand die er toch niet gaat zitten? Snap dat stemmen op lijstduwers sowieso niet echt.
Omdat andere partijen een lachertje zijn. Met activisten kun je niet discussiëren.quote:Op maandag 20 mei 2019 14:49 schreef Nielsch het volgende:
waarom wil baudet enkel met rutte in debat? riekt een beetje naar partijkartel...
Vraag mij af hoe het islamkritische deel van zijn achterban reageert op deze uitlatingen. In veel gevallen gaat het om voormalige PVV-aanhangers die al jarenlang waarschuwen voor de 'middeleeuwse haatreligie die onze liberale verworvenheden de nek om wil draaien'. Maar hun nieuwe Messias doet met zijn conservatieve opvattingen niet onder voor de gemiddelde moslim.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:06 schreef Linkie3 het volgende:
Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie https://www.nu.nl/politie(...)s-ter-discussie.html (via @:NUnl)
Dit kan Rutten goed gebruiken woensdag, lijkt mij.
Ik snap de marketingtechniek wel, en de reden dat ze er zijn, maar ik snap mensen niet die erop stemmen.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bekende naam op de lijst om stemmen binnen te trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |