Hun fractie zal nooit een coalitiefractie worden.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 11:16 schreef Plompzakker het volgende:
Gaan jullie ook in Europa alle verantwoordelijkheid uit de weg?
De tomatenplantquote:Op zaterdag 18 mei 2019 11:52 schreef Roces18 het volgende:
Welke bloem symboliseert jullie partij? De PvdA heeft een roos. De Renaissancevloot heeft de lavendel... En jullie?
Ja. Ik vind het ook opvallend dat alleen linkse partijen de dialoog aan durven gaan.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 12:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Andere partijen hadden toch afgezegd? Nu ineens - weer - een linkse partij. Toevallig.
Omdat het niet van die laffe huilebalken zijn als PVV en FvD.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 12:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Andere partijen hadden toch afgezegd? Nu ineens - weer - een linkse partij. Toevallig.
Omdat rechts niet samen gaat met waarden als dialoog, gelijkwaardigheid, transparantie, openheid, verantwoording.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 12:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Gelijkwaardigheid als men het zo uitkomt jaquote:Op zaterdag 18 mei 2019 12:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat rechts niet samen gaat met waarden als dialoog, gelijkwaardigheid, transparantie, openheid, verantwoording.
Dat zijn gutmensch idealen
Het filmpje laat zien hoe Hans Brusselmans een Nederlandse taart op eet en stelt dat Nederland wordt weggegeven aan de Europese elite.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 12:14 schreef Jigzoz het volgende:
In het veelbesproken campagnespotje over "Hans Brusselmans" openen jullie vol de aanval op de PvdA. In hoeverre gaan jullie in het EP verder daarmee? En is de stijl van het spotje en de inhoud ervan representatief voor de SP van 2019 en verder?
Ik denk eerder dat het gaat om zoeken van electoraat in de kleinste hoekjes. FvD en PVV hebben wel wat beters te doen. Namelijk de straat op gaan en de discussie 101 aangaan met de burger. Je verschuilen achter een internetachtige constructie (om met de populaire woorden van een zekere politicus te spreken) en in de rust van die veilige comfortzone de wenselijke repliek te formuleren vind ik niet bepaald getuigen van moed. Het heeft meer weg van wanhoop.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 12:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Omdat het niet van die laffe huilebalken zijn als PVV en FvD.
En dat terwijl social media overspoeld is met aanhangers van PVV en FvD. Ik vind het wel getuigen van lef dat juist de linkse partijen zich in het hol van de leeuw durven te bewegen. Wanneer er op FOK! polls plaatsvinden over de politieke voorkeur staan PVV en FvD steevast bovenaan.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 15:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het gaat om zoeken van electoraat in de kleinste hoekjes. FvD en PVV hebben wel wat beters te doen. Namelijk de straat op gaan en de discussie 101 aangaan met de burger. Je verschuilen achter een internetachtige constructie (om met de populaire woorden van een zekere politicus te spreken) en in de rust van die veilige comfortzone de wenselijke repliek te formuleren vind ik niet bepaald getuigen van moed. Het heeft meer weg van wanhoop.
Omdat de SP links staat van deze ruggegraatloze liberale partijen?quote:Op zaterdag 18 mei 2019 14:38 schreef superniger het volgende:
Hallo. Waarom fuseren jullie niet met de PvdA en Groenlinks?
Een Nederlands minimumloon bestaat al heel lang. Een Europees minimumloon is onmogelijk in te voeren, omdat daarvoor de economische verschillen tussen de lidstaten veel te groot zijn. Dat is ook de reden waarom de open ongereguleerde Europese arbeidsmarkt zoals we die nu hebben zo verschrikkelijk slecht functioneert.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 15:27 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Wat vinden jullie van een invoering van een eventueel minimumloon ? Dit zou bijvoorbeeld de toestroom van met name Oost-Europese immigranten in laagbetaalde baantje in Nederland kunnen indammen. Dat betekent wel dat er weer een stukje wetgeving en handhaving in Brussel terechtkomt. Hoe gaan jullie met dit paradoxaal dillema om ?
Ja maar zelfs als die open arbeidsmarkt er niet is, kunnen er daar toch nog steeds producten worden geproduceerd in Polen, met hun subsidies e.d.? Ze kunnen die producten dan nog steeds goedkoper leveren.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 17:00 schreef j669 het volgende:
[..]
Een Nederlands minimumloon bestaat al heel lang. Een Europees minimumloon is onmogelijk in te voeren, omdat daarvoor de economische verschillen tussen de lidstaten veel te groot zijn. Dat is ook de reden waarom de open ongereguleerde Europese arbeidsmarkt zoals we die nu hebben zo verschrikkelijk slecht functioneert.
Omdat dat een proces is dat al veel langer bezig is. Vrij verkeer van mensen is heel iets anders dan vrij verkeer van goederen. West-Europese bedrijven zijn sinds 2004 niet massaal naar Oost-Europa verhuisd, maar Oost-Europese werknemers zijn sindsdien wel massaal naar het westen gekomen voor een baan en heel veel werkgevers weten daar op slinkse manier misbruik van te maken.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 17:08 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Ja maar zelfs als die open arbeidsmarkt er niet is, kunnen er daar toch nog steeds producten worden geproduceerd in Polen, met hun subsidies e.d.? Ze kunnen die producten dan nog steeds goedkoper leveren.
Ja ja heel leuk man. Start lekker je eigen topic.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 12:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat rechts niet samen gaat met waarden als dialoog, gelijkwaardigheid, transparantie, openheid, verantwoording.
Dat zijn gutmensch idealen
Ik hoop echt dat ze ja zeggen.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 12:16 schreef Kassamiep het volgende:
Terugkijkend op de periode 1983 tot heden - vind je dat jullie gelijk hadden ?
Ja, de rest durfde niet.quote:Op zondag 19 mei 2019 15:48 schreef MissGiraffe het volgende:
Komen er alleen livechats met (extreem)linkse partijen op Fok?
Hoezo staan jullie voor dit statement?quote:We staan voor een fundamentele keuze. Blijven de macht en de rijkdom in handen van de rijkste 10% of kiezen we voor een land waar de 90% het voor het zeggen heeft?
Ze hebben er nu ook niet erg veel haast bijquote:Op zaterdag 18 mei 2019 11:16 schreef Plompzakker het volgende:
De SPanning is te snijdenquote:Op maandag 20 mei 2019 19:40 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Ze hebben er nu ook niet erg veel haast bij
Ik hoop vanavond nog.quote:
Joe is goed Diederik, doe voorzichtigquote:Op maandag 20 mei 2019 19:47 schreef DiederikSP het volgende:
Hooooi! Sorry ik ben nog onderweg van het vorige debat. Geen zorg, ik beknibbel niet op de tijd hoor. Ben zelf ook meer avondmens dan ochtendmens! Tot over een uur!
Groetjes uit de trein, Diederik
Heb je geen wifi in de trein?quote:Op maandag 20 mei 2019 19:47 schreef DiederikSP het volgende:
Hooooi! Sorry ik ben nog onderweg van het vorige debat. Geen zorg, ik beknibbel niet op de tijd hoor. Ben zelf ook meer avondmens dan ochtendmens! Tot over een uur!
Groetjes uit de trein, Diederik
Waarschijnlijk werken 2 schermen op een bureau lekkerder.quote:Op maandag 20 mei 2019 19:48 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Heb je geen wifi in de trein?Enfin, tot over een uur dan maar.
De geneugten van het kapitalisme.quote:Op maandag 20 mei 2019 19:50 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Waarschijnlijk werken 2 schermen op een bureau lekkerder.
Of hij heeft nu alleen maar een telefoon bij zich en dat werkt minder lekker
Of hij heeft gewoon geen zin om het nu te doen
Of ...
Boeiend
Preciesquote:Op maandag 20 mei 2019 20:00 schreef The_answer_is_within_you het volgende:
[..]
De geneugten van het kapitalisme.
Zekers dat 2 schermen beter werken! Gamer fo liphe..quote:Op maandag 20 mei 2019 19:50 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Waarschijnlijk werken 2 schermen op een bureau lekkerder.
Of hij heeft nu alleen maar een telefoon bij zich en dat werkt minder lekker
Of hij heeft gewoon geen zin om het nu te doen
Of ...
Boeiend
Hier 3 schermenquote:Op maandag 20 mei 2019 20:00 schreef DiederikSP het volgende:
[..]
Zekers dat 2 schermen beter werken! Gamer fo liphe..
We proberen sociale rechtvaardigheid voor alle mensen te verwezenlijken ja, en dat zo'n doel meer eisen stelt dan partijen die lekker het vooral met elkaar eens zijn maar nooit in de wijk komen, dat kun je op je klompen aanvoelen.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 11:16 schreef Plompzakker het volgende:
We zijn anders wel in coalities geweest in Nederlandse gemeentes en provincies.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 11:27 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Hun fractie zal nooit een coalitiefractie worden.
Jammer dat men weigert in te gaan op de inhoud;quote:Op zaterdag 18 mei 2019 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat vinden jullie van alle (overwegend negatieve) aandacht rondom jullie 'Hans Brusselmans'-spotje?
Hebben we niet volgens mij.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 11:52 schreef Roces18 het volgende:
Welke bloem symboliseert jullie partij? De PvdA heeft een roos. De Renaissancevloot heeft de lavendel... En jullie?
Weet ik niet, maar zoiets als ledenaantal wordt altijd meegenomen met de evaluatie van een campagnequote:Op zaterdag 18 mei 2019 12:13 schreef golfer het volgende:
Hoeveel leden hebben na het spotje over Hans Brusselmans hun lidmaatschap op de SP opgezegd?
Eerlijk antwoord, verademing tov de meneer van groenlinks gisteren. Mag gezegd worden.quote:Op maandag 20 mei 2019 20:04 schreef DiederikSP het volgende:
[..]
We proberen sociale rechtvaardigheid voor alle mensen te verwezenlijken ja, en dat zo'n doel meer eisen stelt dan partijen die lekker het vooral met elkaar eens zijn maar nooit in de wijk komen, dat kun je op je klompen aanvoelen.
Dat betekent dat we heus wel samenwerken maar we gaan niet andermans beleid rechtvaardigen.
Onze landelijke ledenbijeenkomst ("de partijraad") vond in meerderheid dat de handrem er wel af mocht voor deze campagne, en dat is volgens mij wel gebeurd met het spotje. In juni evalueren we dit.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 12:14 schreef Jigzoz het volgende:
In het veelbesproken campagnespotje over "Hans Brusselmans" openen jullie vol de aanval op de PvdA. In hoeverre gaan jullie in het EP verder daarmee? En is de stijl van het spotje en de inhoud ervan representatief voor de SP van 2019 en verder?
100% mee eens. Gisteren viel zwaar tegenquote:Op maandag 20 mei 2019 20:18 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Eerlijk antwoord, verademing tov de meneer van groenlinks gisteren. Mag gezegd worden.
Ook al zal ik nooit op sp stemmen
Dat was toch altijd de tomaat? Als beeldsymbool in het logo en werd ook gebruikt in campagnes (uitdelen tomatenschuursponsjes, uitdelen tomatensoep etc)quote:
Dat is geen bloemquote:Op maandag 20 mei 2019 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was toch altijd de tomaat? Als beeldsymbool in het logo en ook hebruikt in campagnes (uitdelen tomatenschuursponsjes, uitdelen tomatensoep etc)
Is dat afgeschaft?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |