abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186929524
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 14:38 schreef superniger het volgende:
Hallo. Waarom fuseren jullie niet met de PvdA en Groenlinks?
Omdat de SP links staat van deze ruggegraatloze liberale partijen?
pi_186930167
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 15:27 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Wat vinden jullie van een invoering van een eventueel minimumloon ? Dit zou bijvoorbeeld de toestroom van met name Oost-Europese immigranten in laagbetaalde baantje in Nederland kunnen indammen. Dat betekent wel dat er weer een stukje wetgeving en handhaving in Brussel terechtkomt. Hoe gaan jullie met dit paradoxaal dillema om ?
Een Nederlands minimumloon bestaat al heel lang. Een Europees minimumloon is onmogelijk in te voeren, omdat daarvoor de economische verschillen tussen de lidstaten veel te groot zijn. Dat is ook de reden waarom de open ongereguleerde Europese arbeidsmarkt zoals we die nu hebben zo verschrikkelijk slecht functioneert.
Miata is always the answer
pi_186930363
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 17:00 schreef j669 het volgende:

[..]

Een Nederlands minimumloon bestaat al heel lang. Een Europees minimumloon is onmogelijk in te voeren, omdat daarvoor de economische verschillen tussen de lidstaten veel te groot zijn. Dat is ook de reden waarom de open ongereguleerde Europese arbeidsmarkt zoals we die nu hebben zo verschrikkelijk slecht functioneert.
Ja maar zelfs als die open arbeidsmarkt er niet is, kunnen er daar toch nog steeds producten worden geproduceerd in Polen, met hun subsidies e.d.? Ze kunnen die producten dan nog steeds goedkoper leveren.
pi_186930398
Met van Bommel was er altijd een sterk pro-Palestina geluid te horen vanuit de SP, ook op 'straat'. De standpunten van de SP zijn gekend, maar staat dit thema nog hoog op de agenda?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 mei 2019 @ 17:11:48 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186930423
In hoeverre willen jullie het sociale aspect terug laten komen in Europa? Moet dit binnen de landsgrenzen blijven of moet er ook Europees wat gedaan worden?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_186930609
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 17:08 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ja maar zelfs als die open arbeidsmarkt er niet is, kunnen er daar toch nog steeds producten worden geproduceerd in Polen, met hun subsidies e.d.? Ze kunnen die producten dan nog steeds goedkoper leveren.
Omdat dat een proces is dat al veel langer bezig is. Vrij verkeer van mensen is heel iets anders dan vrij verkeer van goederen. West-Europese bedrijven zijn sinds 2004 niet massaal naar Oost-Europa verhuisd, maar Oost-Europese werknemers zijn sindsdien wel massaal naar het westen gekomen voor een baan en heel veel werkgevers weten daar op slinkse manier misbruik van te maken.

Ik werk dagelijks met deze mensen. Globale oberservatie: 10% probeert volledig te integreren in de Nederlandse samenleving, 90% interesseert het geen biet hier en werkt hier enkel, omdat de economische situatie in het thuisland dermate slecht is dat ze geen andere keuze zien.
pi_186931923
Wat betekent jullie aanwezigheid in de EU voor ons, wat gaan wij merken?
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  zaterdag 18 mei 2019 @ 18:43:00 #33
286575 Roces18
Chef de party
pi_186932068
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 12:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat rechts niet samen gaat met waarden als dialoog, gelijkwaardigheid, transparantie, openheid, verantwoording.

Dat zijn gutmensch idealen
Ja ja heel leuk man. Start lekker je eigen topic.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 18 mei 2019 @ 19:54:01 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186933545
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 12:16 schreef Kassamiep het volgende:
Terugkijkend op de periode 1983 tot heden - vind je dat jullie gelijk hadden ?
Ik hoop echt dat ze ja zeggen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186935173
Hoe staan jullie tegenover Turkije, moeten zij wel EU lid worden of niet?
  zaterdag 18 mei 2019 @ 22:51:25 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186941963
Willen jullie een Nexit?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 19 mei 2019 @ 02:57:12 #37
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_186956517
Meerderen vragen

Wat is jullie kijk op :

1)
De nexit waar veel mensen om vragen.
Aangezien de inwoners niet blij zijn met de EU.
Lees zeg niet dat iedereen blij er mee is.
Maar PVV lijkt er op te hameren.

2)
Tot hoever mag EU nu eigenlijk met onze eigen wetten en grondwet mee bemoeien .
Is het nog steeds een richtlijn of een verplichting aan het worden.

3)
We zijn nu Europese Unie en burgers.
Nu moet het van de EU dat er ww word betaalt aan mensen die in Nederland hebben gewerkt.
Terwijl ze afkomstig zijn van een anderen EU land.
Ik ga er van uit dat die mensen dan ingeschreven waren als inwoner .
Aangezien volgens onze eigen wet .
Dat je maar bij een land belasting mag betalen .
Dus hier niet ingeschreven houd in geld betaalt word aan het land van afkomst .
Zie België Nederland overeenkomst belasting .
Hoe kan je dan een ww gaan uitkering als daar geen inkomen afkomstige is.

4)
Hoe zit het met pensioens stelsel?
Gaan we een Europees pensioen stelsel krijgen ?

5)
Over pensioen gesproken.
Waarom zit er zulke grote leeftijd verschillen in de EU landen?

Zal het juist niet technies gezien beter zijn.
Om op lage leeftijd op pensioen te gaan zodat de jeugd sneller een baan kunnen krijgen ?
Waardoor meer ruimte is voor vers bloed.

6)
Er word gezegt dat we meer vers bloed lees jongeren willen aantrekken in de EU.
Zodat de vergrijzing in Nederland tegen te gaan.
Terwijl mijn mening is dat er te veel werk druk is .
Zodat ouderschap later word ingezet .
Lees mensen werken om te sparen voor later.

7)
Waarom word energie / gas duurder door de jaren heen .
Terwijl de mensen juist zuinig aan het leven zijn.
Led lampen, led tv, HR++ ketels .
Electrische koken
Dit is geen EU vraag maar we importeren wel electra en gas uit de EU

8)
Iligale mensen worden verspreid door de EU.
Snap ik de mensen vragen er ook niet om.
Kunnen we die mensen niet gaan inzetten?
Er is genoeg simpel werk voor deze mensen .
Van stoep vegen tot park onderhoud.
Een bezem en schep kan iedereen vast houden.
En je heb geen kernfusie papier voor nodig .
Ook al spreken ze onze taal niet .
Voorbeeld van uitvoeren zal voldoende moeten zijn .
Ik denk dat ik ook best wel bij de EU top word besproken

9)
In de EU word bezuinigen toe gepast
Van Nederland tot wat ever .
Toch de top van de EU word dat niet gedaan.
Integen deel ze willen meer budget .
Vraag is komt dit door papier werk .
Ook wel overhead genoemt .
Te veel regels wat te veel tijd en papier werk kost
Waardoor de kosten nutteloos gaat oplopen.

10)
Wanneer heeft Nederland het eens voor het zeggen in de EU ?
Ik heb meer het gevoel dat Nederland een bank en een schaap is voor de EU .

11)
BPM is een Nederlands iets.
Komt uit een tijd dat we onze eigen markt wilde beschermen van het buitenland.
Nu we een eu staat zijn geworden .
Zal het niet eens tijd worden dat het verminder en of zelf verwijderen gaat worden .
Hoe is mogelijk dat onze wagen park zo slecht vernieuwen is vergeleken met de anderen rijker EU landen.
We willen wel snel elektrische gaan rijden maar op deze manier gaat het niet gebeuren

In tegen deel de elektrische wagens worden export omdat de extra subsidie van de overheid .
De wagen hier goedkopere is dan in het buitenland .
Op die manier word onze wagen park ook niet vernieuwend.

12)
Ik kan zo wel door gaan maar dan kan ik beter gaan solliciteren bij jullie voor een baan .

Succes met beantwoorden.
  † In Memoriam † zondag 19 mei 2019 @ 11:46:03 #38
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_186960928
Leuk dat u even tijd voor ons maakt. Misschien dat u met uw reactie op mijn betoog een stem van deze zwevende kiezer rijker bent.

Ik verbaas me een beetje over de anti-eu campagne. Brusselmans vond ik een geslaagde filmpje. Ik zou het te ver vinden gaan als het figuur Frans Timmermans had geheten en niet duidelijl os dat het een karikatuur.

Maar politiek-inhoudelijk trek je mij alleen maar weg van SP. Ik heb het gevoel dat SP nu op de anti-EU trend inspeelt, als een links alternatief voor pvv en met name het populaire fvd. Ik zie in het brusselmans filmpje ook helemaal geen alternatief: Ok te veel invloed vam Europa... en dan? Dat komt mij wel heel populistisch over, als de PVV (zie bv Lubachs 'hoe dan?' Filmpje).

Maar dan wel voorstander zijn van:
- boetes voor landen die mediavrijheid inperken
- Europese verdeling vluchtelingen (heel vergaande rol eu)
- actieve rol frontex
- actieve rol europa voor lgbti, minimumloon en meer.

Hoe anti-eu is dit?
Is SP überhaupt van politieke richting veranderd tov de vorige eu verkiezingen?
Is de anti eu gewoon een populistische sprong op de bandwagon?

Is het niet veel meer SP om te gaan voor solidariteit voor ALLE Europeanen? Voor fatsoenlijke lonen voor Roemenen en Denen als voor Nederlanders bijvoorbeeld.
:')
pi_186961158
Op dat laatste heeft de EU nu juist net 0 invloed. Het minimumloon is in Nederland (en veel andere west-Europese landen) alleen al ongeveer 7 tot 8 keer zo hoog als in Roemenië of Bulgarije. Dat is een gat wat de EU NOOIT zal kunnen dichten zonder zeer strenge regels voor arbeidsmigratie.

Verder wordt hier anti-EU nog steeds vaak verward met EU-sceptisch. Ieder weldenkend mens snapt dat een Nexit geen serieuze optie is, daarvoor zijn we al veel te verweven met Europa. We kunnen echter wel een stap terug doen en de macht weer voor een belangrijk deel terug geven aan de lidstaten. Aangezien EU-sceptische partijen overal in Europa steeds populairder worden begint dat inmiddels ook steeds waarschijnlijker te worden.
  zondag 19 mei 2019 @ 15:48:22 #40
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_186965318
Komen er alleen livechats met (extreem)linkse partijen op Fok?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zondag 19 mei 2019 @ 16:34:52 #41
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186966203
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 15:48 schreef MissGiraffe het volgende:
Komen er alleen livechats met (extreem)linkse partijen op Fok?
Ja, de rest durfde niet.
Spoilers!
  zondag 19 mei 2019 @ 17:44:45 #42
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_186967794
Volgens dit artikel uit de NRC is de SP tegen het optuigen van EU-agentschappen verspreid door de hele Europese Unie, maar wil ze concentreren in Brussel. Hoe valt dit te rijmen met jullie opstelling dat de Europese Unie niet mag uitgroeien tot een superstaat. Agentschappen verspreiden naar andere EU-lidstaten kunnen toch ook de economie in die lidstaten helpen versterken, door extra werkgelegenheid, extra investeringen in onderwijs en bedrijfsleven.
  zondag 19 mei 2019 @ 17:58:27 #43
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_186968063
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, de rest durfde niet.
Tuurlijk :')
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_186969473
Mensen die bij geboorte of tijdens in leven handicapt zijn of worden. Hoe willen jullie hen helpen weer meedoen met samenleving en toegankelijker maken. Zodat zij ook volwaardig mee kan doen in de maatschappij en zijn eigen ontwikkeling maken. Zowel in Nederland en in Europa.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 19 mei 2019 @ 21:36:44 #45
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186973159
Dit topic gaat op slot tot de livechat begint. Er zijn al zo veel vragen gesteld dat het voor de kandidaten te lastig is om alles te beantwoorden in 1,5 uur tijd. Morgen gaan we verder :)
Spoilers!
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 19:27:16 #46
236264 crew  capricia
pi_186988577
Topic is open.

Alvast vanuit de moderatie een heel hartelijke welkom zometeen Diederik.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_186988661
In jullie partijprogramma staat heel veel "verduurzamen, verbeteren, toegangelijk maken" dit betekent veel geld uitgeven, hoe hebben jullie dit voor ogen?
  maandag 20 mei 2019 @ 19:33:35 #48
286575 Roces18
Chef de party
pi_186988711
quote:
We staan voor een fundamentele keuze. Blijven de macht en de rijkdom in handen van de rijkste 10% of kiezen we voor een land waar de 90% het voor het zeggen heeft?
Hoezo staan jullie voor dit statement?

Ik ben zeker niet van mening dat de rijken het voor het zeggen moeten hebben. Maar ook zeker niet een land waar 90% het voor het zeggen heeft. De gemiddelde Nederlander kan niet eens 3 politieke partijen noemen, de gemiddelde Nederlander heeft helemaal geen interesse in complexe vraagstukken. En het doel van een democratie is nog altijd dat afgevaardigen de keuzes bepalen ergo; wel 10% maar niet de rijkste, wel de intelligenste a.u.b.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_186988714
Ik zag dat jullie binnen de GUE/NGL een nogal eigenzinnige plaats hebben. Namelijk dat jullie behoorlijk vaak anders stemmen.
Zouden jullie openstaan voor andere fracties ?
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 19:38:43 #50
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_186988800
Zijn jullie niet bang dat de grote bedrijven het land verlaten als gevolg van jullie beleid?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')