ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zondag 5 mei 2019 16:56 schreef James1988 het volgende: Of je bent een paar minuten later op kantoor en kunt 70 minuten langer in je nest blijven liggen:
Maar rijden via de Schrootlijn gaat voor je gevoel zo traag.
Na het rondje door de Eiffel ben ik bewust via Utrecht gereisd ipv in Den Bosch de overstap op de IC Zwolle te nemen. Ondanks 20 minuten niksen in Utrecht was ik nog eerder in Zwolle ook.
Alsof mensen op een maandagochtend helemaal fris en fruitig zijn voor een meeting om 9:00
Ze weten dat je uit de andere kant van het land komt, een paar minuten later beginnen kan heus wel. En anders neem je Deventer koek voor ze mee mee ter compensatie?
Zondag 5 mei, Alphen aan den Rijn. Vandaag is de laatste dag dat de Railpromo Dinnertrain vanaf Alphen a/d Rijn rijdt. Terwijl ik op een trein naar Utrecht stond te wachten, stond voormalig LOCON-locomotief 9906 (NS-nummer: 1828) te wachten op z'n pad richting Woerden. Aan de haak 4 restaurantrijtuigen en Bentheimer Eisenbahn-locomotief 1835.
HSL is inderdaad failliet gegaan nadat hun vergunning ingetrokken was. Blokjesloc staat al tijden in Amersfoort geloof ik, schijnt wel verkocht te zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
'Slechts' eentje gelukkig, alleen de 1304. Die is gerepareerd met een motor uit de 1122 die alleen dienst deed als energieleverancier op de Watergraafsmeer.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 5 mei 2019 20:41 schreef dennistd het volgende: 'Slechts' eentje gelukkig, alleen de 1304. Die is gerepareerd met een motor uit de 1122 die alleen dienst deed als energieleverancier op de Watergraafsmeer.
Wat meer informatie over de ECx die in 2023 de huidige Pimpel gaat vervangen:
quote:
Rahmenvertrag über 100 züge, erstabruf 23 einheiten, 550 Mio EUR. Je eine vierachsige mehrsystemlok und eine 17-teilige wageneinheit, gesamtlänge 255 m. Höchstgeschwindigkeit 230 km/h. Bau in Las Matas und Rivabellosa. Mittelwagen 13,3 m lang, endwagen 18 m lang. Höhe 3,6 m (mit klimabuckel 3,8 m), breite 2,9 m. Einstiegshöhe 76 cm (künftiger standard im fernverkehr). Rollstuhlgängige übergänge, damit fast komplett barrierefrei, ausnahme sind die um zwei stufen erhöhten bereiche in den endwagen. Aufhängung in schwerpunkthöhe, damit kein wanken oder pendeln. Somit auch breitere übergänge als sonst im Talgo möglich. 85 plätze 1. kl. (1+2), 485 plätze 2. kl. (2+2). Bordbistro mit stehplätzen und 12 sitzplätzen. (Das könnte etwas knapp werden.) Sitztyp liegt noch nicht fest, die visualisierungen zeigen nur ein beispiel. Es wird noch eine testreihe im fahrgastbetrieb geben. Fahrradstellplätze im lokseitigen endwagen. Lok: 19,5 m lang, 80 t, 6,4 MW. Zunächst für 15 kV 16,7 Hz und 1,5 kV = ausgerüstet. Optional außerdem 25 kV 50 Hz für Dänemark. Erstzulassung aber nur DE/NL. PZB, LZB, ATB, ETCS Betriebsmasse 425 t einschl. Lok Bremsblending E-bremse, scheibenbremse, magnetschienenbremse Klimaanlagen mit "natürlichem Kältemittel" Ersteinsatz 2023 mit fahrgästen. Ab dezember umstellung der linie 77 Berlin - Amsterdam, fahrzeit dann 5h50min. Ggf fallen halte weg (Stendal?) - wird noch entschieden. Sommer 2024: auch Köln - Oberstorf, Berlin/Köln/Karlsruhe - Westerland. Lieferung bis ende 2024 DBAG plant einsatzende IC1 bis ende 2025 (auch dank neuer ICE4 und IC2) Bestand 2025 geplant: 58 ICE1, 44 ICE2, 67 ICET, 79 ICE3, 137 ICE4, 23 ECx, 69 IC2 (mittleres alter dann 15 jahre) Kurswagenmitnahme "in den technischen Anforderungen hinterlegt" (bedeutet gummiwulst am lokseitigen ende?)
Groetjes uit Tilburg het gaat best goed eigenlijk extra capaciteit tussen Zwolle en Roosendaal, veel info minions op Tilburg en een keurige aansluiting
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Opvallend: vanwege de werkzaamheden bij Boxtel is een een stukje van het 'Duits lijntje' naar Veghel weer in dienst genomen. Het gaat om ongeveer een kilometer, hieraan is namelijk het tijdelijke ballast-depot gevestigd. Onderstaande foto is van Chris Westerduin:
Op woensdag 8 mei 2019 13:41 schreef dennistd het volgende: Opvallend: vanwege de werkzaamheden bij Boxtel is een een stukje van het 'Duits lijntje' naar Veghel weer in dienst genomen. Het gaat om ongeveer een kilometer, hieraan is namelijk het tijdelijke ballast-depot gevestigd. Onderstaande foto is van Chris Westerduin:
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
Op woensdag 8 mei 2019 13:41 schreef dennistd het volgende: Opvallend: vanwege de werkzaamheden bij Boxtel is een een stukje van het 'Duits lijntje' naar Veghel weer in dienst genomen. Het gaat om ongeveer een kilometer, hieraan is namelijk het tijdelijke ballast-depot gevestigd. Onderstaande foto is van Chris Westerduin:
Herstelwerkzaamheden Uitgeest Alkmaar vrijdag van 01:00 tot 14:00 uur Laatst gewijzigd: 09 mei 2019, 13.49 uur Door herstelwerkzaamheden rijden vrijdagnacht 10 mei vanaf 01:00 uur tot en met vrijdagmiddag 14:00 uur geen treinen tussen Uitgeest en Alkmaar. Er rijden bussen. Plan uw reis in de reisplanner.
klinkt als een spoorbreukje. kan ook zomaar te maken hebben met de spoortunnel in aanleg in Heiloo.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Meestal is dit een spoorstaafbreuk in/aan aan overweg. Het rubber in de voeg tussen de spoorstaven en de beplating moet een flink aantal uur uitharden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Door een kapotte spoorstaaf bij NS-station Castricum, ondervindt het treinverkeer vrihjdag zware hinder. De hoop bij Prorail is dat de treinen vrijdagmiddag vanaf 14 uur weer gaan rijden.
Dwars doormidden is de spoorstaaf bij de spoorwegovergang op de Beverwijkerstraatweg. Als treinen er te hard overheen rijden bestaat het risico dat ze ontsporen. Om die reden reden de treinen er de afgelopen dagen al tergend langzaam overheen en vielen treinen in de spits uit. Uitharden
Vannacht om een uur halen medewerkers van Prorail de spoorstaaf, die op de overgang ingegoten ligt in rubbers, los om die te vervangen door een nieuw exemplaar. De nieuwe sporen moeten uitharden in de gietmassa en dat kost tijd. ,,Het is een complexe klus waarvoor we het spoor in beide richtingen moeten afsluiten’’, meldt een woordvoerster van Prorail.
Niet alleen het treinverkeer, ook het overige verkeer heeft er last van. De kruising met Beverwijkerstraatweg gaat voor alle verkeer dicht. Het verkeer tussen Castricum en Heemskerk moet gebruik maken van de smalle weggetjes achter het station richting de overweg-Vinkebaan.
De NS zet bussen in tussen Uitgeest en Alkmaar en waarschuwt voor extra reistijd. Ook zullen er minder treinen rijden tussen Amsterdam en Alkmaar en tussen Haarlem en Alkmaar. ,,Hou de reisplanner in de gaten’’, aldus een woordvoerster van de NS.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 9 mei 2019 16:25 schreef spectrumanalyser het volgende: Dwars doormidden is de spoorstaaf bij de spoorwegovergang op de Beverwijkerstraatweg. Als treinen er te hard overheen rijden bestaat het risico dat ze ontsporen.
In België is een goederenwagon uit het spoor gelopen, en heeft daarbij 4 km spoor + station Sinaai beschadigd. Er zijn geen gewonden gevallen op het station.
Op donderdag 9 mei 2019 18:32 schreef dennistd het volgende: Als daar reizigers hadden staan te wachten op het perron was het een stuk minder goed afgelopen
Vandaag maakte Motorpost van het Spoorwegmuseum een conditierit. Vanaf Amersfoort werd er een grote ronde via Deventer, Arnhem, Amsterdam Bijlmer en Hilversum gereden. Mooi op tijd kwam mP 3031 op deze slechts enkele minuten oude en nogal bewolkte vrijdagmiddag door Zutphen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat bieten zijn inderdaad een mooi product om per trein te transporteren en heel wat vrachtwagenkilometers schelen. Weet van een transportbedrijf hier in de buurt dat ze per vrachtauto 100.000km rijden in de campagne die ca. 4,5 maand duurt En dat zitten we hier nog relatief dicht bij de SuikerUnie...
Klaasje, heb jij enig idee waarom het wel rendeert om vier keer per uur naar Deventer te rijden maar niet naar Zwolle? Ik weet dat er wel vier intercities gaan, maar niet in een kwartierpatroon dus. Is er gewoon zoveel minder reizigersvraag?
Klaasje, heb jij enig idee waarom het wel rendeert om vier keer per uur naar Deventer te rijden maar niet naar Zwolle? Ik weet dat er wel vier intercities gaan, maar niet in een kwartierpatroon dus. Is er gewoon zoveel minder reizigersvraag?
Het achterland is groter, je pakt daar Apeldoorn en wellicht Zutphen en omliggende dorpjes mee. Ik vermoed dat Zwolle en omstreken niet vier keer per uur een trein kan vullen, afgezien van de infrastructurele beperkingen die het verder kent.
Klaasje, heb jij enig idee waarom het wel rendeert om vier keer per uur naar Deventer te rijden maar niet naar Zwolle? Ik weet dat er wel vier intercities gaan, maar niet in een kwartierpatroon dus. Is er gewoon zoveel minder reizigersvraag?
Omdat er in Deventer wel belangrijke mensen wonen, en in Zwolle niet
Het achterland is groter, je pakt daar Apeldoorn en wellicht Zutphen en omliggende dorpjes mee. Ik vermoed dat Zwolle en omstreken niet vier keer per uur een trein kan vullen, afgezien van de infrastructurele beperkingen die het verder kent.
Zutphen is via Apeldoorn idd, maar is via Arnhem tien minuten sneller (dik kwartier met de ICE). Apeldoorn is geloof ik ietsje groter dan Zwolle. Vanaf Zwolle heb je ongeveer een even groot achterland met Emmen, Assen, Hoogeveen, Leeuwarden en Groningen, als dat je op de Twentse as hebt, toch?
Maar Deventer en Apeldoorn zijn samen wel 240.000 inwoners tho, en dat ligt binnen het uurgebied (binnen een uur van station tot station wordt als een psychologische grens beschouwd). Zwolle is 130K in de gemeente en Kampen reist nu anders denk ik.
Op maandag 13 mei 2019 21:59 schreef DeaDLocK2K het volgende: Vanaf Zwolle heb je ongeveer een even groot achterland met Emmen, Assen, Hoogeveen, Leeuwarden en Groningen,
Dan denk ik dat je wel een HEEL optimistisch idee van het "achterland" van Zwolle hebt hoor.
Dan denk ik dat je wel een HEEL optimistisch idee van het "achterland" van Zwolle hebt hoor.
Almelo, Hengelo, Oldenzaal en Enschede liggen ongeveer even ver van Zwolle als Emmen, Assen, Groningen en Leeuwarden.... Dat zijn de grootste suppliers van het verkeer wat doorgevoerd wordt. Ik zou ook liever ieder kwartier een knoop zien, 00 en 30 naar Utrecht, 15: en :45 naar Schiphol/Den Haag.
Almelo, Hengelo, Oldenzaal en Enschede liggen ongeveer even ver van Zwolle als Emmen, Assen, Groningen en Leeuwarden.... Dat zijn de grootste suppliers van het verkeer wat doorgevoerd wordt. Ik zou ook liever ieder kwartier een knoop zien, 00 en 30 naar Utrecht, 15: en :45 naar Schiphol/Den Haag.
In feite is Zwolle best een belangrijk deel van het achterland van Deventer
Er spelen twee zaken. In de eerste plaats is de stroom reizigers van Apeldoorn en Deventer al zoveel groter dat je in de spits niet zonder kwartierdienst kunt. Die kwartierdienst rijdt al wel langer dan die daadwerkelijk echt nodig is en heeft in die tijd wel extra reizigers kunnen trekken. Dan komt het tweede grote verschil in beeld: Tussen Deventer en Amersfoort is het veel makkelijker om een extra IC in te leggen dan tussen Zwolle en Amersfoort. De lijn Zwolle-Utrecht wordt momenteel perfect dichtgereden. Daardoor kan je alleen een extra IC inleggen als je de spinter inhaalt en die tegelijkertijd niet vertraagt. Dat is lastig maakbaar.
Wat men wel zou kunnen doen is de sprinter knippen in Amersfoort. Door die op spoor 5 te laten keren kan je zoveel ruimte in de dienstregelling maken dat je die onderweg wel kan inhalen. Dan is een extra intercity maakbaar. Wel zou het fijn zijn als inhalen op een plek kan waar de sprinter toch stopt. Dan moet er dus wel eerst spoor bij.
Vanwege de Formule 1 moet op de spoorlijn naar Zandvoort blijkbaar extra onderstations komen en een extra perron in Zandvoort, is dat überhaupt haalbaar binnen een jaar? Lijkt me stug, maar de circuitbazen zullen het wel beter weten
Voor het eerst sinds 1959 staat in de VS weer een Big Boy onder stoom. Met 40,5 m lengte, 567 ton dienstgewicht en 4.690 kW (op papier) is de 4014 meteen de grootste dienstvaardige stoomloc ter wereld.
Hij werd in 1941 ontworpen voor de Union Pacific Railroad om snelle goederentreinen over de Rocky Mountains te zeulen. Acht van de 25 gebouwde exemplaren bestaan nog als museumstuk.
Er weer mee gaan rijden leek vooral financieel onhaalbaar, totdat de voormalige eigenaar er zelf een terugkocht en investeerde in een grondige opknapbeurt. Na bijna drie jaar wist de werkplaats in Cheyenne, Wyoming, de loc nog net op tijd af te leveren voor het 150-jarig jubileum van de eerste transcontinentale spoorlijn op 10 mei.
"De storing ontstond door een brand rond 06.30 uur in een seinkast in Brussel-Noord. Die ontstond vermoedelijk doordat een dakloze naast de seinkast een vuurtje had gestookt om zich te verwarmen, zei een woordvoerder van Infrabel."
De soap rond de Drielandentrein gaat weer verder...
quote:
De kans is groot dat de tweelandentrein tussen Maastricht en Aken, via Heerlen, vanaf 1 juni alweer stopt met rijden. De treinverbinding is pas op 27 januari 2019 in gebruik genomen en momenteel wordt gereden op basis van een tijdelijke vergunning van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).
Hoho.. Het is een verplaswedstrijd van de Limburgse bestuurders.. "Kijk ons eens internationaal samenwerken mogelijk maken!"
Nou ja, een doorgaande trein is natuurlijk wel veel aantrekkelijker dan moeten overstappen, zeker bij een uursdienst. Alleen jammer dat elk land hierbij zoveel andere aanvullende regels stelt dat het zo'n beetje onmogelijk wordt. Moet je je eens voorstellen dat ze dat bij verkeer op de weg ook zouden doen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou ja, een doorgaande trein is natuurlijk wel veel aantrekkelijker dan moeten overstappen, zeker bij een uursdienst. Alleen jammer dat elk land hierbij zoveel andere aanvullende regels stelt dat het zo'n beetje onmogelijk wordt. Moet je je eens voorstellen dat ze dat bij verkeer op de weg ook zouden doen...
Zo ziet het er van enige afstand uit. Maar opzichzelf is Aken-Luik via Maastricht alleen nuttig om Heerlen-Luik en Maastricht-Aken rechtstreeks te kunnen maken. Rechtstreeks Luik-Aken via de kortste route is veel sneller. Als je een sneltrein Aken-Luik inlegt met het huidig stoppatroon van de sneltrein en de huidige grenstijden dan heb je ergens een kwartier over. Dat zou worden opgelost met het vertragen van de sneltrein op Maastricht-Heerlen en een minuut of zeven halteren op Maastricht Randwyck. Daarmee is hij op Maastricht-Luik slomer dan de huidige stoptrein en zijn reizigers tussen Heerlen en Maastricht onnodig langer onderweg. Ik vind dat niet zo knap eigenlijk..
Een vignet is ook een ‘lokale aanvullende voorwaarde’, is maar net hoe gemakkelijk ze het voor de gebruiker maken.
Nee pipo. Een extra beveiligingssysteem is niet een belemmering waar de gebruiker wat aan kan doen. Die ziet gewoon de verbinding verdwijnen en kan verder de pest krijgen.
Er wordt op spoorgebied eigenlijk al sinds de uitvinding van de stoommachine zo ongelofelijk spastisch gedaan om internationale verbindingen op letterlijk elke mogelijke manier onmogelijk te maken. Dit is niet nieuw of zo. Het was altijd al volstrekt onmogelijk om van tevoren op te zoeken hoeveel een internationale treinreis zou kosten, behalve als je al voor het loket stond en effectief geen keus meer had. Want anders koos je wel iets voordeligers natuurlijk. Het is bovendien altijd zo geweest en nog steeds, dat de samenstelling, de opbouw van zo'n tarief, totaal ondoorgrondelijk was. "uit concurrentie-overwegingen" ja welke concurentie dan? NIEMAND wil de grens over, IEDEREEN beschermt zijn eigen markt. Alleen daar waar nationale overheden vervoerders dwongen om internationale verbindingen te faciliteren, werd dat met tegenzin gedaan. Dat is nooit anders geweest.
En nu, joechei, hebben we weer achtenveertigduizend verschillende beveiligingssystemen die we de schuld kunnen geven JEEJ
Lazer toch op man, ik snap best dat er dertig vluchten Schiphol - Brussel per dag gaan. Als het zo moet, ja, dan moet het maar zo.
Op dat soort verbindingen, net als Amsterdam-Parijs, Brussel-Parijs, Brussel-Londen en Parijs-Londen, moet je het mogelijk maken om vliegverkeer in z'n geheel te verbieden.
Een vignet is ook een ‘lokale aanvullende voorwaarde’, is maar net hoe gemakkelijk ze het voor de gebruiker maken.
Tja, een vignet kun je zo online bestellen. In Oostenrijk wordt het zelfs zo aan je kenteken gekoppeld. Stuk transparanter dan treinkaartjes wat dat betreft.
Op donderdag 16 mei 2019 18:22 schreef derLudolf het volgende: Tja, een vignet kun je zo online bestellen. In Oostenrijk wordt het zelfs zo aan je kenteken gekoppeld.
De laatste keer dat ik naar Oostenrijk reed moest ik nog een sticker op m'n voorruit plakken.
Tja, een vignet kun je zo online bestellen. In Oostenrijk wordt het zelfs zo aan je kenteken gekoppeld. Stuk transparanter dan treinkaartjes wat dat betreft.
Volgens mij kan je je treinkaartje ook gewoon op bahn.de kopen
Alleen is het geen sporadisch probleem. Althans, naar mijn weten is de error na een grote storing begin april ontstaan. En hebben ze tot juni nodig om het te fixen. Sindsdien valt er amper meer een reis vanuit Nederland te boeken.
Op donderdag 16 mei 2019 20:51 schreef Eix het volgende: Alleen is het geen sporadisch probleem. Althans, naar mijn weten is de error na een grote storing begin april ontstaan. En hebben ze tot juni nodig om het te fixen. Sindsdien valt er amper meer een reis vanuit Nederland te boeken.
Rian van der Borgt, iemand die zich nogal bezig houdt met internationale treinreizen. Is ook betrokken (geweest?) bij TreinTramBus, de Belgische evenknie van ROVER.
In juni heb ik letterlijk één weekend nog leeg en dat is het weekend voor ik naar de VS vertrek en dat heb ik nodig om te wassen, want het initiële bericht vond ik heel aanlokkelijk klinken dus ik vind het best jammer dat ik er niet bij kan zijn.
Weet iemand hoe het staat met het vierlandenverdrag voor de eurostar? Laatste wat ik heb gehoord is dat belgie en frankrijk een conflict hadden en daarna is de brexit in een stroomversnelling gekomen, sindsdien niks meer vernomen.
50 jaar.. het huidig seinstelsel werkt goed en het is ook wat zonde om alle spullenboel op weinig kritische baanvakken op te ruimen als die nog veertig jaar mee kan. Al denk ik dat er vanzelf opdruk ontstaat om het laatste ATB weg te halen omdat niemand nog trek zal hebben in apparatuur voor slechts twee baanvakjes in een trein.
De spoorbeveiligingssystemen niet in 10 jaar kan vervangen
Wat verving ATB dan? En onzinnig natuurlijk, kunnen is een kwestie van geld. De Belgen hebben het in maar iets meer tijd voor elkaar gekregen en daar ligt bijna twee keer zoveel spoor.
Wat verving ATB dan? En onzinnig natuurlijk, kunnen is een kwestie van geld. De Belgen hebben het in maar iets meer tijd voor elkaar gekregen en daar ligt bijna twee keer zoveel spoor.
Naja, de Belgen hebben een bijzonder halfslachtige niet performante vorm van ETCS level 1 aan hun bestaande beveiligingssystemen geknoopt. Dat zou in Nederland ook kunnen maar dat betekent dan in veiligheid en performance een stap terug ten opzichte van ATB-EG. Een goed uitgerolde level 2 kan op lange termijn lagere beheerkosten met zich meebrengen en een betere systeemperformance geven maar dan moet je vooral niet willen beknibbelen op implementatietijd. In België is dat wat minder een issue, de bestaande systemen zijn zo onveilig/niet verplicht en zijn op de meeste lijnen de frequenties veel lager waardoor het niet zo'n ramp is als het niet zo goed wordt gedaan.
Een blik personeel opentrekken kan natuurlijk. Maar dat personeel moet gewoon een paar jaar ervaring op doen voor ze zelfstandig op voldoende niveau kunnen werken in deze materie. Als je nu heel veel geld uitgeeft en heel veel mensen overal vandaan plukt mag je blij zijn als je over 10 jaar genoeg goede mensen hebt om alles in de daaropvolgende 10 jaar te doen. Kansloos.
Op vrijdag 17 mei 2019 14:55 schreef Mr_Klaasje het volgende: een bijzonder halfslachtige niet performante vorm van ETCS level 1 aan hun bestaande beveiligingssystemen geknoopt
Je bedoelt hier TBL1+? Dat was natuurlijk een noodgreep waarvan de uitrol na 'Buizingen' werd uitgevoerd in sneltreinvaart. Als die botsing niet was gebeurd was TBL1+ er waarschijnlijk niet geweest.
De Belgen zijn bezig om de onderliggende infrastructuur te moderniseren, bijvoorbeeld door seinposten te centraliseren en te vernieuwen (EBP) zodat de uitrol van ETCS mogelijk wordt.
Klopt, Ik heb voor 8 maanden Weekend vrij in totaal 40. euro betaald (248 euro abonnement, 208 geld terug bij vertraging)
Dan heb je wel erg veel dramatische routes uitgekozen om steeds te reizen. Mijn jaarlijkse "opbrengst" gaat alleen maar naar beneden ondanks ik vrijwel elke dag reis (wat een goed teken is)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dan heb je wel erg veel dramatische routes uitgekozen om steeds te reizen. Mijn jaarlijkse "opbrengst" gaat alleen maar naar beneden ondanks ik vrijwel elke dag reis (wat een goed teken is)
Ik maak elk weekend gewoon heel veel kilometers. Inderdaad een aantal keer met de intercity direct. Maar met name de cross-platform overstap in Zwolle is vaak raak. Dan loop je meteen 30 minuten vertraging op, dus cashen. Het loopt ook snel op, als je een uur vertraging hebt op Groningen-Amsterdam krijg je meteen 25 euro, dan gaat het wel hard.
Ik merk overigens ook dat de vertragingen steeds minder worden, ik heb afgelopen najaar ongeveer 85 euro verdiend in een maand, het ging daarna een tijd een stuk beter, maar is de afgelopen weken steeds weer raak op Amersfoort-Groningen
Utrecht - Breda via Den Bosch heeft ook zo'n lekker krappe overstap:
15:14 Utrecht Centraal 15:40 's-Hertogenbosch
2 minuten overstaptijd Spoor 6b -> Spoor 7
15:42 's-Hertogenbosch 16:10 Breda
Als je iets te laat in Den Bosch bent mis je de intercity naar Breda. De eerstvolgende optie is dan de sprinter van 16:03, die je om 16:37 in Breda afzet - 27 minuten later dus.
Net niet genoeg om in aanmerking te komen voor GtbV, wel significant genoeg om een aantal mensen "Kut NS" te horen mopperen wanneer die aansluiting weer eens gemist wordt.
Naja, de Belgen hebben een bijzonder halfslachtige niet performante vorm van ETCS level 1 aan hun bestaande beveiligingssystemen geknoopt. Dat zou in Nederland ook kunnen maar dat betekent dan in veiligheid en performance een stap terug ten opzichte van ATB-EG.
Hoe bedoel je dit? ETCS Level 1 voegt toch nog altijd remcurvebewaking toe? Wat je mist is continubeīnvloeding, maar we vonden dat bij de ontwikkeling van ATB-NG blijkbaar ook geen probleem?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Hoe bedoel je dit? ETCS Level 1 voegt toch nog altijd remcurvebewaking toe? Wat je mist is continubeīnvloeding, maar we vonden dat bij de ontwikkeling van ATB-NG blijkbaar ook geen probleem?
Toch wel een beetje, want op een aantal plekken is dat opgelost met extra bakens en/of lussen om als een sein verderop op veilig komt een trein toch een hogere snelheid te kunnen geven in plaats van dat een trein richting dat sein moet sukkelen voordat de snelheidsverhoging doorgegeven wordt.
Toch wel een beetje, want op een aantal plekken is dat opgelost met extra bakens en/of lussen om als een sein verderop op veilig komt een trein toch een hogere snelheid te kunnen geven in plaats van dat een trein richting dat sein moet sukkelen voordat de snelheidsverhoging doorgegeven wordt.
Zoiets bestaat voor ETCS ook als ik me niet vergis.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 18 mei 2019 19:18 schreef James1988 het volgende: Ja, ETCS L1 kan ook tussentijds nieuwe informatie krijgen via bakens, een 'leaky cable' of zelfs via radio.
Waarom je radio-infill zou willen doen weet ik trouwens niet, dan kan je toch net zo goed meteen L2 aanleggen?
Ja. Maar ik vind eigenlijk dat er een LZB-variant van ETCS moet komen. Of er moet pulssignalering a la ATB komen op de spoorstaven. Of desnoods een serie van reedcontacten, ffs. Dit is gewoon een makkelijk op te lossen probleem.
Op zaterdag 18 mei 2019 20:12 schreef James1988 het volgende: Welk probleem los je met een kabel of spoorstroomlopen op, die je niet oplost met een paar GSM-masten?
Als treinen gestart worden op een L2 emplacement dan is de positiebepaling niet nauwkeurig genoeg om hem op een bepaald spoor neer te zetten. Continu-communicatie lost dat op.
Dat probleem is opgelost, althans in de versie die in NL wordt uitgerold. In alle treinen komt een cold movement detector waarmee de positie altijd bekend is. Dus bij het starten krijg je een melding "Wacht op treindienstleider", en zodra die de rijweg er in legt krijg je direct jouw rijwegautorisatie.
Ja. Maar ik vind eigenlijk dat er een LZB-variant van ETCS moet komen. Of er moet pulssignalering a la ATB komen op de spoorstaven. Of desnoods een serie van reedcontacten, ffs. Dit is gewoon een makkelijk op te lossen probleem.
Dat is toch gewoon level 3 met moving blocks?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Sir Kenneth Grange with his namesake power car 43002 before departure of the last HST service train from Paddington. Š125 Group
GWR Inter-City 125 Farewell 18th May 2019 by 125 Group
This evening Great Western Railway marked the end of High Speed Trains serving Paddington after 43 years. Introduced in 1976, the Inter-City 125 was an immediate success and transformed long distance rail travel in the UK. The historic occasion was marked by the last four HST services being lined up side by side in platforms 1 to 4, with the final 125 formed of power cars 43198 and 43002 working the 1830 to Exeter St.Davids.
Sir Kenneth Grange, designer of the High Speed Train and 125 Group Hon President was VIP guest at Paddington and travelled on the final service. Thank you to GWR for working so hard behind the scenes to mark this historic occasion in style!
Now in our 25th year, 125 Group is the High Speed Train preservation group, our aim is to preserve at least one production class 43 power car and reinstall the original Valenta engine type. For the past seven years we have been custodians of the National Railway Museum’s prototype HST power car 41001, which we restored to working order with funds raised by us and the kind help of the railway industry.
Help us achieve our goal of preserving an Inter-City 125. Sign up to our monthly donation scheme HERE, which includes free membership with four quality exclusive magazines delivered to you each year, detailing our preservation efforts and with informed articles on the current HST scene.
Is het mogelijk dat een trein in richting A -> B rijdt tot gevolg heeft dat een sein in richting B -> A op zelfde spoor oranje geeft? Betrof tussen Driebergen en Wageningen.
Op maandag 20 mei 2019 16:49 schreef b2py het volgende: Is het mogelijk dat een trein in richting A -> B rijdt tot gevolg heeft dat een sein in richting B -> A op zelfde spoor oranje geeft? Betrof tussen Driebergen en Wageningen.
Als het betreffende sein een voorsein is geweest wel
Op maandag 20 mei 2019 16:49 schreef b2py het volgende: Is het mogelijk dat een trein in richting A -> B rijdt tot gevolg heeft dat een sein in richting B -> A op zelfde spoor oranje geeft? Betrof tussen Driebergen en Wageningen.
Automatische blokseinen vallen altijd af (naar rood) als de rijrichting van de baan de andere kant op wordt ingesteld. Dat vervalt als de baan achter dit sein vrij is van treinen en rijweginstelling. Dan komt het sein weer veilig. Meestal zal dat groen zijn, als het eerstvolgende sein een bediend sein dan zal de automaat geel tonen omdat een bediend sein rood is als geen rijweg actief is. Een voorsein kan geen rood tonen en alleen waarschuwen voor het hoofdsein erachter (geel of geel met een cijfer) of doorrijden toestaan (groen).
Hoe dit werkt kan je heel mooi zien op een station aan een rechte lijn met relatief weinig treinen en blokseinen op linker spoor. Bij Assen kan je bijvoorbeeld 30 kilometer rechtuit richting Hoogeveen kijken. Als geen rijweg vanuit Beilen wordt ingesteld kan je de seinen bij een naderende trein één voor één op groen zien springen. Als ze dan massaal op rood vallen is een nieuwe rijweg vanuit Beilen ingesteld.
Ik kijk vanaf Utrecht CS uit richting Amsterdam, en na de fly-over staan daar (denk ik) twee P-seinen. Eentje lijkt altijd (tenzij rijweg ingesteld) op geel + knipperend getal (kan niet zien welke) te staan, die daarna geel en dan uiteraard rood van het bediende sein. Maar nou lijkt het dat rond een uur of tien dat eerste sein geen knipperend getal meer toont, maar alleen geel. Dus twee gele seinen achter elkaar. Kan dat, of ben ik scheel en klopt hier iets niet?
Geel->geel->rood komt her en der wel voor maar dat is alleen als het absoluut niet mogelijk is om een remming van 40 km/h tot stop te maken met de slechtst beremde toegelaten trein tussen het gele en rode sein. Momenteel is die remweg 400 meter. Dat komt her en der wel voor en dat is met name op plekken waar perrons in delen zijn opgedeeld (de zogenaamde perronfases). Buiten die situaties om zijn het nog wat oude situaties die nog niet zijn opgeruimd.
In het Nederlandse seinstelsel is de enige methode om treinen tijdig te laten remmen bij een kort blok door de snelheid eerder omlaag te brengen (geel+cijfer). Alleen als de remweg ook bij de laagste snelheid (40 km/h) te kort is (<400 meter) kunnen we dat niet omdat de laagste snelheid waarmee gerekend wordt 40 km/h is. We hebben niet zoals in Groot Brittanië het seinbeeld dubbel-geel die aangeeft dat de remweg na het gele sein te kort is. Dat seinbeeld zou in Nederland voor dit soort situaties veel duidelijkheid naar machinisten geven.
Momenteel wordt in het kader van het Programma Hoogfrequent Spoor onderzoek gedaan naar het terugbrengen van de minimale remafstand van 400 meter naar 300 meter. Dat zou de meeste situaties met twee keer geel achter elkaar al opruimen. Ik zou er niet rouwig om zijn. Als een trein daadwerkelijk 40 km/h rijdt is de relatie tussen een geel sein en een rood sein behoorlijk vaag omdat de meeste treinen toch pas hoeven te remmen als een rood sein daadwerkelijk zichtbaar is. Een beetje reizigerstrein kan namelijk uitstekend ruim binnen de 100 meter stilstaan en seinen moeten over minimaal 200 meter goed zichtbaar zijn (bij lage snelheden dan).
In Utrecht gaat het niet zo zijn dat ineens het cijfer uit is. Ik vermoed dat door hoe de zon staat het cijfer slecht zichtbaar is. Een alternatief is dat de kabel die spanning aan de lampen van het cijfer geeft kapot is. Geel is dan een restrictiever seinbeeld dan geel met een cijfer. Daarmee is dat in principe veilig. Het is dan alleen wel een belemmering voor de uitvoering van de dienstregeling.
Helder, thanks voor de uitleg. Mogelijk is het gezichtsbedrog, maar ik zie hem juist met licht en niet meer als het donker is. Toch maar eens een verrekijker fixen dan
Op maandag 20 mei 2019 20:13 schreef James1988 het volgende: geel -> geel -> rood komt naar mijn weten niet voor. Dat zou breken met het principe "na geel (zonder cijfer) kun je rood verwachten".
Als je in Zutphen met de sprinter uit richting dieren komt binnenrijden heb je standaard geel - geel - rood. Is bij Dieren zelf ook jarenlang het geval geweest (beide richtingen), maar da's sinds enkele maanden veranderd naar geel 6 knipper - geel - rood.
leuk dat je op 6.39 minuten de aftakking naar de aansluiting bij het Jollenpad ziet. Over dit deel van de Haarlemmermeerspoorlijnen werden de treinstellen aan- en afgevoerd. Ze waren hiervoor speciaal aangepast
Ja staat op een klein bordje boven waar vroeger de deurklink van het toilet zat. In Plan V had je nog wel eens van die onzin "schoonmaakkast" en zo. Wat kan dit zijn dan?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
is het te lopen vanaf station Barendrecht naar de alternate?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Redelijk, als je van te voren de route even goed opzoekt en er geen bezwaar tegen hebt om over een industrieterrein zonder voetpaden te lopen (je deelt de weg dus met vrachtwagens).
De GTW die in 2019 bij Dalfsen opeen hoogwerker klapte is hersteld. De vervangende trein blijft waardoor het totaal aantal treinen op de Vechtdallijn op 15 komt.
Redelijk, als je van te voren de route even goed opzoekt en er geen bezwaar tegen hebt om over een industrieterrein zonder voetpaden te lopen (je deelt de weg dus met vrachtwagens).
dat word een stukje gras
[ Bericht 7% gewijzigd door cherrycoke op 22-05-2019 17:52:46 ]
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op woensdag 22 mei 2019 17:32 schreef derLudolf het volgende: De GTW die in 2019 bij Dalfsen opeen hoogwerker klapte is hersteld. De vervangende trein blijft waardoor het totaal aantal treinen op de Vechtdallijn op 15 komt.
Mijn persoonlijke OV-chipkaart (met abonnement) verloopt op 23 mei. Op 11 mei heb ik een vervangende kaart aangevraagd, die zou 'binnen 6 werkdagen' geleverd worden.
Die kaart is nog altijd niet binnen. Volgens de klantenservice zijn er wat problemen bij het postbedrijf. Gelukkig heb ik 'm morgen niet nodig
langs de verenambachtweg mag je niet lopen. Gewoon bij de rotonde rechtdoor en dan via de handelsweg
dankje
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
als je het perse af wil halen daar zou ik wel van tevoren even bestellen via internet en dan voor afhalen kiezen want ze hebben niet meer zoveel voorraad op locatie. Het centrale magazijn zit in Tholen.
Extra gratis tip om teleurstelling te voorkomen. De winkel in Ridderkerk gaat sowieso dicht
Gisteren en vandaag was de Kameel onderweg als Spoorwensdag Express. Nadat gisteren een ronde via onder andere Amsterdam, Den Haag en Rotterdam gemaakt werd kwamen vandaag Zwolle en Almere aan bod.
Als trein 28229 komt de NS 20 vanuit Amersfoort aan in Zwolle, op het maar weinig gebruikte kopspoortje 4. Op de achtergrond is de afgelopen jaar gebouwde busbrug over de sporen te zien.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
het was zo stil op Barendrecht station dat het gewoon eng was
was goed te doen lopen naar Alternate, ging natuurlijk de handelsweg straal voorbij en stond opeens op een brug. terug gelopen en toen handelsweg half door he gras over bedrijventerreinen heen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op woensdag 22 mei 2019 18:43 schreef James1988 het volgende: Mijn persoonlijke OV-chipkaart (met abonnement) verloopt op 23 mei. Op 11 mei heb ik een vervangende kaart aangevraagd, die zou 'binnen 6 werkdagen' geleverd worden.
Die kaart is nog altijd niet binnen. Volgens de klantenservice zijn er wat problemen bij het postbedrijf. Gelukkig heb ik 'm morgen niet nodig
Nog steeds niet binnen, volgens de OV-chipkaart-klantenservice is er 'iets mis gegaan' en nu gaan ze 'm opnieuw versturen, dit keer aangetekend. Dinsdag zou hij binnen moeten zijn.
Je weet niet wat er tussen Arriva en het ILT besproken is over het stel. Ik kan me voorstellen dat het ILT het ziet als een nieuw treinstel dat niet voldoet aan de huidige crashnormen.
Je weet niet wat er tussen Arriva en het ILT besproken is over het stel. Ik kan me voorstellen dat het ILT het ziet als een nieuw treinstel dat niet voldoet aan de huidige crashnormen.
Waarom? Als het chassisnummer identiek is, dan is het toch hetzelfde stel?
Het is de laatste trein, dus ik snap het wel dat ze dat nog even meeslepen als het later toch die kant op moet
het mat kwam als leeg mat uit Breda om vanaf Breda als reizigerstrein naar Dordrecht te rijden. Er moeten ook nog eens 2 HC’s voor gesteld worden en volgens 1 van de hc’s zijn er in totaal 5 reizigers meegegaan
Ja ik begreep dat het is omdat het mat de volgende ochtend in ddr nodig is voor start dienstregeling. Dus a.s. Maandag zal het wel gewoon 1 stel zijn want dinsdag hebben ze het mat toch niet nodig
het mat kwam als leeg mat uit Breda om vanaf Breda als reizigerstrein naar Dordrecht te rijden. Er moeten ook nog eens 2 HC’s voor gesteld worden en volgens 1 van de hc’s zijn er in totaal 5 reizigers meegegaan
Moeten er niet sowieso 2 HC's zijn vanwege veiligheid op dat tijdstip?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op vrijdag 24 mei 2019 13:58 schreef boriq het volgende: Is er al behalve dat deze 1x/uur zal rijden al meer bekend over het fahrplan en de tijden voor de nieuwe RB56 van Bad Bentheim naar Nordhorn?
Pak hem beet:
Bentheim v .10 Nordhorn + .30 Neuenhaus a .40
Neuenhaus v .20 Nordhorn + .30 Bentheim a .50
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja ik begreep dat het is omdat het mat de volgende ochtend in ddr nodig is voor start dienstregeling. Dus a.s. Maandag zal het wel gewoon 1 stel zijn want dinsdag hebben ze het mat toch niet nodig
Op woensdag 22 mei 2019 17:32 schreef derLudolf het volgende: De GTW die in 2019 bij Dalfsen opeen hoogwerker klapte is hersteld. De vervangende trein blijft waardoor het totaal aantal treinen op de Vechtdallijn op 15 komt.
Dat is het zeker maar voor zo ver ik weet was dit de enige optie. Een GTW is niet meer in productie of de IL&T laat ze niet meer toe op het Nederlandse spoor. Een Flirt erbij zou ook kunnen maar die kunnen dan weer niet gecombineerd rijden met een GTW.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Stadler kennende zouden ze dat best kunnen en willen, maar daar moet natuurlijk wel voor betaald worden... Al met al kon dat best nogwel eens een stuk duurder uitvallen dan die 7,1 miljoen die het nu heeft gekost.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
KISS is gewoon een dubbeldeks FLIRT, dus dat is verder niet zo spannend. GTW is volgens mij echter andere techniek, dus dat lijkt mij iets lastiger worden, maar met wat moeite gok ik wel dat je het voor elkaar zou kunnen krijgen.
Op maandag 27 mei 2019 00:35 schreef MTL het volgende: KISS is gewoon een dubbeldeks FLIRT, dus dat is verder niet zo spannend. GTW is volgens mij echter andere techniek, dus dat lijkt mij iets lastiger worden, maar met wat moeite gok ik wel dat je het voor elkaar zou kunnen krijgen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er gebruik gemaakt wordt van een standaardbus; daar is met software conversie in te doen om de signalen voor trein A over te zetten naar type B, maar het kan best zijn dat daarvoor wel extra hardware in een GTW ingebouwd moet worden, waardoor het z'n huidige toelating om gekoppeld te mogen rijden verliest. Ik denk niet dat het de moeite waard is vanuit kostenoogpunt eigenlijk.
Het issue zal ook niet zitten in een simpele aansturing maar elders. Als de vermogen/gewichtsverhouding van de treinen anders is kan het zo zijn dat de tractieinstallatie van een van de twee treinen langer op het maximum benut wordt dan waar rekening mee is gehouden in het ontwerp. Daarnaast zullen er andere futiele verschillen zijn als sensoren die anders praten en een boordcomputer die twee afzonderlijke sets moet bijhouden. Geen rocket science maar de toelating moet wel over. Daar moet je maar net zin in hebben.
Dat is het zeker maar voor zo ver ik weet was dit de enige optie. Een GTW is niet meer in productie of de IL&T laat ze niet meer toe op het Nederlandse spoor. Een Flirt erbij zou ook kunnen maar die kunnen dan weer niet gecombineerd rijden met een GTW.
Eentje van Limburg afpakken en daar een FLIRT voor bestellen
Ik zie op 9292 dat alles voor vandaag zal komen te vervallen, zal ik nog thuiskomen that is the question.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op maandag 27 mei 2019 16:22 schreef cherrycoke het volgende: Ik zie op 9292 dat alles voor vandaag zal komen te vervallen, zal ik nog thuiskomen that is the question.
Ik heb geen idee waar je bent of waar je heen moet, dus met deze post kan ik precies niks
Een bommelding op station Brussel-Noord ontregelt een groot deel van de stad. Het station is ontruimd, treinen rijden niet en ook tunnels voor het autoverkeer zijn uit voorzorg gesloten.
De tunnels moesten dicht omdat het personeel dat de tunnels monitort in het stationsgebouw werkt.
Ik heb geen idee waar je bent of waar je heen moet, dus met deze post kan ik precies niks
Stond in breda moest naar rotterdam, had iemand een trein teruggekopt. Via s hertogenbos naar utrecht is ook niks beetje een hobbileg spoor.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Vanwege de knooppunt-dienstregeling van de SBB trekken veel treinen gelijktijdig op, wat hoge pieken in de stroomvraag veroorzaakt. Om deze wat te dimmen worden bijvoorbeeld verwarming in de trein uitgeschakeld gedurende deze korte piek (max 2 minuten):
Je had beter via Roosendaal kunnen reizen, dan was je sneller thuis gekomen.
ohw rip.
Ach ja, ben nu thuis. ben vanaf 16:00 onderweg vanaf station breda.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op maandag 27 mei 2019 19:42 schreef dennistd het volgende: Vanwege de knooppunt-dienstregeling van de SBB trekken veel treinen gelijktijdig op, wat hoge pieken in de stroomvraag veroorzaakt. Om deze wat te dimmen worden bijvoorbeeld verwarming in de trein uitgeschakeld gedurende deze korte piek (max 2 minuten):
De kopsporen worden weer aan elkaar verbonden dus (?) (Gekeken zonder geluid)
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
De kopsporen worden weer aan elkaar verbonden dus (?)
Er komen drie doorgaande sporen voor Arriva, zeg maar de huidige sporen 4, 6 en 7. Alle andere sporen verdwijnen. Op wat nu het opstelterrein is komen twee eilandperrons met 4 lange kopsporen voor NS.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er komen drie doorgaande sporen voor Arriva, zeg maar de huidige sporen 4, 6 en 7. Alle andere sporen verdwijnen. Op wat nu het opstelterrein is komen twee eilandperrons met 4 lange kopsporen voor NS.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Op dinsdag 28 mei 2019 12:50 schreef James1988 het volgende: De Broodzaak gaat verdwijnen, in plaats daarvan komt een nieuwe formule genaamd "Treck" die meer op selfservice gericht zal zijn.
Op dinsdag 28 mei 2019 16:24 schreef James1988 het volgende: Station Breda: normaalgesproken gebruikt door zo'n 35.000 treinreizigers per dag en evenzoveel busreizigers, vandaag een uitgestorven oord:
• In de periode tot 2020 groeit het aantal treinreizigers van 27.000 naar 57.000 treinreizigers en tot 38.000 busreizigers per dag. • In 2020 rekent de gemeente op 26.800 treinpassagiers per dag, een plus van 25 procent ten opzichte van 2002. • Per uur vertrekken er zo’n 60 bussen, met in 2020 tot 38.000 in- en uitstappers per dag. • Door de 36 meter brede passage zullen per dag 14.200 mensen lopen.
In 2017 zat Breda op 34.414 in/uitstappers per dag, het ligt in de lijn der verwachting dat dat sindsdien gestegen is. Onder meer door de komst van de Beneluxtrein en de versnelling van de route Den Haag - Eindhoven.
Op het parkeerterrein heb ik het de afgelopen jaren in ieder geval steeds drukker zien worden. Toen ik de sleutels kreeg in 2015 kon je daar nog een kanon afschieten, nu staat het daar op een werkdag goed vol.
Op vrijdag 24 mei 2019 13:58 schreef boriq het volgende: Is er al behalve dat deze 1x/uur zal rijden al meer bekend over het fahrplan en de tijden voor de nieuwe RB56 van Bad Bentheim naar Nordhorn?
Op dinsdag 28 mei 2019 19:18 schreef Peterselieman het volgende: Volgens een plaatje op Dumpert is men begonnen met de sloop van een SGMm. Gaat om eentje waar destijds het toilet van in de hens is gezet
Stel 2970 en 2940 zijn deels verbrand door brandstichting. Twee bakken zijn gesloopt, de schade was te groot. De brandstichter is gepakt, een tijd geleden kwam ik de uitspraak nog tegen. Hij had telkens dezelfde aanpak; de krantjes stak hij in brand op het toilet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 28 mei 2019 18:52 schreef b2py het volgende: Ik zie geen 23k reizigers in 1,5 jaar erbij komen maar ben benieuwd :-)
Nouja, er zullen best wel wat reizigers zijn die vroeger in Roosendaal overstapten tussen een IC Brussel/Amsterdam en een IC Zwolle/Roosendaal, en die dat nu in Breda doen
Stel 2970 en 2940 zijn deels verbrand door brandstichting. Twee bakken zijn gesloopt, de schade was te groot. De brandstichter is gepakt, een tijd geleden kwam ik de uitspraak nog tegen. Hij had telkens dezelfde aanpak; de krantjes stak hij in brand op het toilet.
oeps
Maar goed, erg lang zal het niet duren voor de rest volgt nu de NS zoveel SNG op de planning heeft staan
het instromen van SNG kan nog wel een jaar duren. Eind december zal DDM1 uit dienst gaan, dan zal de eerste lichting SNG dit opvangen. Dan is de vraag op welk moment DDAR uit dienst gaat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Het laatste DDAR kan er sowieso pas in december uit: de sprinter Zwolle-Utrecht kan op.sommige.rittenniet zonder de capaciteit van 2x DDAR. Pas vanaf december komt er een spitstrein Amersfoort-Harderwijk bij waarmee de sprinter voldoende ontlast wordt om met het enkeldeks SNG te kunnen rijden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
DDZ8 op twee matdiensten en je bent er ook. Er is zat ICM om wat ritten in Zwolle-Roosendaal met ICM10 te rijden nadat SNG alle ritten van de sprinter in Noord-NL heeft overgenomen.
Lufthansa-dochter Eurowings stopt komende maand met de vluchten tussen Nürnberg en Berlijn. De reden is dat er teveel mensen overgestapt zijn van het vliegtuig op de trein, waardoor de 9 vluchten per week nu lang niet volgeboekt zijn. De reistijd Nürnberg-Berlijn is met de ICE Sprinter 2:50. Reizigers die al een ticket voor het vliegtuig hadden krijgen hun geld terug en krijgen het advies met de trein te gaan
Zonde van tunnel onder perrons door. Verliest karakter zo
Wat ik voornamelijk zonde vind is dat door de verplaatsing van het busstation het oude stationsgebouw straks min of meer zijn functie als hoofdingang verliest. Het merendeel van de reizigers gaat straks waarschijnlijk via de ingang aan de Achterweg naar buiten.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Wat ik voornamelijk zonde vind is dat door de verplaatsing van het busstation het oude stationsgebouw straks min of meer zijn functie als hoofdingang verliest. Het merendeel van de reizigers gaat straks waarschijnlijk via de ingang aan de Achterweg naar buiten.
Dat is nu al zo eigenlijk. Busstation zit grotendeels aan andere kant van oude gebouw.
Wat ik voornamelijk zonde vind is dat door de verplaatsing van het busstation het oude stationsgebouw straks min of meer zijn functie als hoofdingang verliest. Het merendeel van de reizigers gaat straks waarschijnlijk via de ingang aan de Achterweg naar buiten.
Goed nieuws, de trein Maastricht - Aken blijft ook na a.s. vrijdag rijden. Eerder was er nog sprake van dat de tijdelijke toelating zou komen te vervallen, IL&T heeft op de valreep een definitieve toelating afgegeven voor het materieel.
En om dat te vieren, hier een foto van de Arriva FLIRT3 MS in Aachen Hbf, anderhalve week geleden:
Wat ik voornamelijk zonde vind is dat door de verplaatsing van het busstation het oude stationsgebouw straks min of meer zijn functie als hoofdingang verliest. Het merendeel van de reizigers gaat straks waarschijnlijk via de ingang aan de Achterweg naar buiten.
Tenzij de binnenstad opeens naar de andere kant verplaatst, inclusief het busstation, lijkt me dat nog wel loslopen.
Het was in Aken nog wel even zoeken naar waar ik kon uitchecken, de paaltjes staan in de stationshal. Ik verwachtte ze op het perron omdat je daar kunt overstappen op DB.
Daar staat overigens ook een Arriva-kaartautomaat die kaartjes voor heel Nederland kan verkopen (via Heerlen). Ik heb niet gekeken of die ¤ 1 toeslag voor wegwerpchipkaartjes ook door Arriva wordt geheven.
Gisteren, ter hoogte van Zaandijk Zaanse Schans, stond een dame vrolijk in het spoor een fotoshoot te doen. Dit was het spoor richting Amsterdam, ik zat in de trein richting Uitgeest die daar net vertrok op het andere spoor. Zo rond 19:00
De machinist gebruikte de tyfoon, de dame reageerde alsof het doornormaal was dat je op het spoor staat. Ze was er niet van gediend dat ze werd gestoord midden in haar instagram-sessie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 30 mei 2019 20:24 schreef spectrumanalyser het volgende: Gisteren, ter hoogte van Zaandijk Zaanse Schans, stond een dame vrolijk in het spoor een fotoshoot te doen. Dit was het spoor richting Amsterdam, ik zat in de trein richting Uitgeest die daar net vertrok op het andere spoor. Zo rond 19:00
De machinist gebruikte de tyfoon, de dame reageerde alsof het doornormaal was dat je op het spoor staat. Ze was er niet van gediend dat ze werd gestoord midden in haar instagram-sessie.
Mensen zijn soms zo achterlijk.
Bij mijn laatste aanrijding vorig jaar wilden een paar van die giechelkutten foto's van diegene gaan maken. Die heb ik toch op een flinke scheldpartij getrakteerd, idioten.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Bij mijn laatste aanrijding vorig jaar wilden een paar van die giechelkutten foto's van diegene gaan maken. Die heb ik toch op een flinke scheldpartij getrakteerd, idioten.
Dat filmpje gezien hoe die politieman in Bayern dat aanpakte?
Dat filmpje gezien hoe die politieman in Bayern dat aanpakte?
Jazeker. Denk alleen dat NS die aanpak niet zo gaat waarderen
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op zaterdag 1 juni 2019 12:11 schreef Dr_Flash het volgende: Wauw. Een directe intercity Amersfoort - Nijmegen via Diemen Zuid en Bijlmer Arena. Dat zie je niet vaak.
Op zaterdag 1 juni 2019 12:11 schreef Dr_Flash het volgende: Wauw. Een directe intercity Amersfoort - Nijmegen via Diemen Zuid en Bijlmer Arena. Dat zie je niet vaak.
Dat is vanwege de werkzaamheden voor het Zuidasdok (Amsterdam Zuid), de zuidtak is meerdere weekenden dicht en op deze manier hebben ze geen kerende treinseries in Amsterdam Bijlmer.
Op zaterdag 1 juni 2019 12:11 schreef Dr_Flash het volgende: Wauw. Een directe intercity Amersfoort - Nijmegen via Diemen Zuid en Bijlmer Arena. Dat zie je niet vaak.
Viel me inderdaad ook op. Misschien even pakken, want ik heb dat boogje nog nooit gemaakt
Viel me inderdaad ook op. Misschien even pakken, want ik heb dat boogje nog nooit gemaakt
Ha ik ook niet, mocht er een paar weken terug voor t eerst overheen. Wel eerst even een wegexamen voor af moeten leggen, boogje is bijelkaar geloof ik 200 meter en loopt voor t grootste deel gewoon parallel aan Duivendrecht - Diemen zuid
Ha ik ook niet, mocht er een paar weken terug voor t eerst overheen. Wel eerst even een wegexamen voor af moeten leggen, boogje is bijelkaar geloof ik 200 meter en loopt voor t grootste deel gewoon parallel aan Duivendrecht - Diemen zuid
Wel slim dat ze op Utrecht aangeven dat hij enkel naar Bijlmer gaat.
Ha ik ook niet, mocht er een paar weken terug voor t eerst overheen. Wel eerst even een wegexamen voor af moeten leggen, boogje is bijelkaar geloof ik 200 meter en loopt voor t grootste deel gewoon parallel aan Duivendrecht - Diemen zuid
Maar je mag nu dus ook voetbaltreinen rijden naar station Amsterdam Arena?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vanwege het 1-jarig overnamejubileum van modelspoorwinkel PIJP-LINES in Enschede reed Plan V 904 een hele dag door Twente. Het stel van de Stichting Mat'64 kwam vanuit Amersfoort naar Enschede, reed vervolgens een slag Almelo, een ritje naar Bad Bentheim en nog een keer naar Almelo. Aan het einde van de middag vertrok de Apekop weer naar Amersfoort.
De tweede rit voerde zoals gezegd naar Bad Bentheim, uiteraard met kopmaken in Hengelo. Na een stop van bijna een uur op het Duitse grensstation werd de terugreis weer aanvaard. Een paar minuten na vertrek wordt hier het oude Stellwerk van Gildehaus gepasseerd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven