abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186640816
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 00:47 schreef Maartel het volgende:
Kijk nu café de mol en zo tof dat de winnaar deel van de winst gebruikt voor een weekendje weg met alle kandidaten om gevoel van de mol nog ff terug te halen <3
En gaan ze dan ook met het vliegtuig waarbij hij de piloot is? :7
pi_186640818
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 00:47 schreef Maartel het volgende:
Kijk nu café de mol en zo tof dat de winnaar deel van de winst gebruikt voor een weekendje weg met alle kandidaten om gevoel van de mol nog ff terug te halen <3
En het overige deel om sugardaddy voor Kaat te spelen. :P
pi_186640849
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 00:49 schreef Redum het volgende:

[..]

En het overige deel om sugardaddy voor Kaat te spelen. :P
Zou ik ook doen :7
Kaat #neverforget O+
mag het weten
  One tough cookie maandag 6 mei 2019 @ 01:08:58 #154
169210 liesje1979
pi_186641025
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2019 00:48 schreef Jane het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit de uitzending bedoel je? Want dat zou raar geweest zijn, ok, je krijgt een voordeel maar de kijker gaat niet zien hoe. Of bedoel je dat je dan dat hele stukje van de opdracht weg zou laten, dat had gekund maar moet je daar als productie dan op gokken? Voor elk van de andere deelnemers, ik weet even niet hoeveel er toen nog over waren, was dit een ernom voordeel geweest.
Iedereen maakte kans, dat vind ik terecht bij deze opdracht (persoonlijk voordeel)
  maandag 6 mei 2019 @ 07:00:35 #155
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_186643280
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2019 01:08 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Uit de uitzending bedoel je? Want dat zou raar geweest zijn, ok, je krijgt een voordeel maar de kijker gaat niet zien hoe. Of bedoel je dat je dan dat hele stukje van de opdracht weg zou laten, dat had gekund maar moet je daar als productie dan op gokken? Voor elk van de andere deelnemers, ik weet even niet hoeveel er toen nog over waren, was dit een ernom voordeel geweest.
Iedereen maakte kans, dat vind ik terecht bij deze opdracht (persoonlijk voordeel)
Ik snap het probleem eigenlijk niet. Alles wat de mol doet is een toneelstukje, dat geld ook voor eventuele vrijstellingen die een mol verdiend. Een extra toneelstukje maakt dan niets uit.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_186643469
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2019 00:48 schreef Jane het volgende:

[..]
En toch had het de crew denk ik weinig uitgemaakt. Kandidaten en de mol zijn ook mensen die het thuisfront kunnen missen. Bedoel in die zin maakt het hun weinig uit. Het geeft een mol juist extra motivatie om asap het vliegtuig te halen zonder om te kijken naar het geld. Een fanatieke kandidaat doet hetzelfde.
mag het weten
  PR en moderator maandag 6 mei 2019 @ 10:15:53 #158
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186644289
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 07:00 schreef MadMaster het volgende:

[..]

+1
O+
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 09:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En toch had het de crew denk ik weinig uitgemaakt. Kandidaten en de mol zijn ook mensen die het thuisfront kunnen missen. Bedoel in die zin maakt het hun weinig uit. Het geeft een mol juist extra motivatie om asap het vliegtuig te halen zonder om te kijken naar het geld. Een fanatieke kandidaat doet hetzelfde.
Ik vond het wel echt onmeunig dom van Kaat dat ze met zo’n voorsprong toch besloot nog om te lopen voor het geld, zonder ff achterom te kijken of iemand je dan in gaat halen _O-
Had echt verwacht dat ze rechtstreeks voor het vliegtuig zou gaan.
Fuck the EBU.
  maandag 6 mei 2019 @ 10:33:10 #159
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_186644514
Ik vind het echt een goed seizoen. Of tenminste beter dan widm.

De opdrachten waren duidelijk en overzichtelijk in beeld gebracht. En ook veel mooie shots van Vietnam.

Elisabeth kwam pas op mijn radar toen ze zeiden dat de Mol met een smartphone gebriefd werd. Zij ging namelijk heel opvallend vaak naar de wc.
En ik dacht dat ze ook echt zo was. Soort van Prinses.
Petje af. Een goede Mol. En ook nog onvoorbereid.

Ook heb ik niet naar hints hoeven zoeken. Of rare theorieën gehoord in Café De Mol. :+

Ik ben benieuwd naar de volgende aflevering. Hoe heeft ze gemold? Etc.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 mei 2019 @ 10:45:46 #160
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186644689
_O_ wat was dit goed zeg. En wat een prestatie om zo mol te worden ten overstaan van je kandidaten en dan midden in de nacht en op onmogelijke plekken briefings te krijgen. En mooi hoe dat ook door het programma heen gevlochten zat.

Televisie maken van hoog niveau.

Maar dit is ook wel het voordeel van van onbekenden als kandidaten, dan kan het een stap ingewikkelder, lastiger en verder gaan.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186644818
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2019 00:20 schreef Jane het volgende:
Het mooie van De Mol is dat het zo goed gemaakt is, dat het me uiteindelijk eigenlijk geen bal uitmaakt of ik het nu bij het rechte eind had.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar kan de productie niets aan doen, een spel loopt zoals het loopt. En ook een Mol wil zijn of haar familie zien. In dit geval was het vrij logisch dat ze niet voor het geld ging, en dat kwam natuurlijk goed uit. Voor hetzelfde geld had een ander die opdracht gewonnen. Het siert wat mij betreft de Mol en de productie dat het niet uitmaakt wie er wint en dat dit niet gemanipuleerd wordt zoals in Nederland wel gedaan zou worden.

Ik zat overigens vanaf dag 1 op Bas en volledig mis. Mijn 2e mol was Axel _O-. Complete verrassing, erg leuk!

Genoten van het stukje na de bekendmaking, dat belooft voor volgende week weer wat moois. Dat ze lekker met briefjes "de Mol" zit op het balkon haha. Zie nu alweer uit naar alle streken en hints die we hadden kunnen oppikken.
  PR en moderator maandag 6 mei 2019 @ 11:03:36 #162
288245 crew  Moira
pi_186644959
Fuck the EBU.
pi_186645021
quote:
4s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:03 schreef Moira. het volgende:
[success]Prono-uitslag! *G* MOL / [WIN!] FOK! De Mol Prono 2019 [/success]
Gefeliciteerd!
  PR en moderator maandag 6 mei 2019 @ 11:09:25 #164
288245 crew  Moira
pi_186645065
quote:
17s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:06 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Voelt niet echt als een winst hoor :D had alleen Axel altijd als winnaar toen er nog veel mensen in zaten en er dus veel punten van te krijgen waren.
Maar heb de mol geen enkel moment ingevuld _O-

En @liesje1979 wel _O_
Fuck the EBU.
pi_186645209
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 10:15 schreef Moira. het volgende:

[..]

O+
[..]

Ik vond het wel echt onmeunig dom van Kaat dat ze met zo’n voorsprong toch besloot nog om te lopen voor het geld, zonder ff achterom te kijken of iemand je dan in gaat halen _O-
Had echt verwacht dat ze rechtstreeks voor het vliegtuig zou gaan.
Maar dan verdien je geen geld :)
pi_186645299
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:09 schreef Moira. het volgende:

[..]

Voelt niet echt als een winst hoor :D had alleen Axel altijd als winnaar toen er nog veel mensen in zaten en er dus veel punten van te krijgen waren.
Maar heb de mol geen enkel moment ingevuld _O-

En @:liesje1979 wel _O_
De felicitaties ook voor haar dan *O*
  PR en moderator maandag 6 mei 2019 @ 11:54:58 #167
288245 crew  Moira
pi_186645938
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:17 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Maar dan verdien je geen geld :)
Nee maar als je achterom had gekeken had je gezien dat je wordt ingehaald dus het geld sowieso niet gehaald zou worden, dan kun je beter gassen dat je iig je vriend op het vliegtuig zet toch?
Fuck the EBU.
pi_186646914
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:54 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nee maar als je achterom had gekeken had je gezien dat je wordt ingehaald dus het geld sowieso niet gehaald zou worden, dan kun je beter gassen dat je iig je vriend op het vliegtuig zet toch?
Broer, toch?

Misschien hechtte ze daar niet veel waarde aan. Het zijn drie weekjes, dan kun je echt wel even zonder je broer. Althans, ik zou het heerlijk vinden om even alleen te zijn :P
  maandag 6 mei 2019 @ 12:49:04 #169
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_186647303
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 10:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Daar kan de productie niets aan doen, een spel loopt zoals het loopt. En ook een Mol wil zijn of haar familie zien. In dit geval was het vrij logisch dat ze niet voor het geld ging, en dat kwam natuurlijk goed uit. Voor hetzelfde geld had een ander die opdracht gewonnen. Het siert wat mij betreft de Mol en de productie dat het niet uitmaakt wie er wint en dat dit niet gemanipuleerd wordt zoals in Nederland wel gedaan zou worden.

Ik zal nog een keer proberen uit te leggen wat ik bedoel, maar ik wil ook niet de indruk wekken dat ik niet van dit seizoen genoten heb. Dat heb ik namelijk zeker wel. O+ De Mol O+ is het mooiste programma dat er is. Er is gewoon 1 klein dingetje dat knaagt.

Het probleem zit hem niet in de game-opdracht of het verloop daarvan. Dat is allemaal prima (hele toffe opdracht zelfs!) en de mol kan het ook prima zo spelen als ze gedaan heeft. Het probleem is ook niet dat de mol als enige bezoek kreeg. Zeker in dit seizoen kan ik me goed voorstellen dat ze daarvoor ging.

Mijn issue heeft alleen maar te maken met de extra twist dat die bezoeker ook de test moest invullen om zijn/haar kandidaat te 'helpen'. Dat vond ik op zich ook leuk bedacht, alleen hoe het nu ging werd het een toneelstukje voor mol + partner wat verder helemaal geen invloed had op het spel. Noch de kandidaten, noch de mol zelf had hier iets aan. Michaël wist ook gewoon dat zijn vrouw de mol was.
Kijk, je hebt natuurlijk ook wel eens gehad dat de winnaar van een spel bijvoorbeeld een 'gesprek met de mol' krijgt en dat de mol die opdracht ook wint. Dan krijg je ook een toneelstukje, maar het verschil is dat de mol in dat geval ook reden heeft om dit te willen winnen, aangezien hij/zij dan geen griezelig gesprek met een kandidaat hoeft te voeren. Van zo'n 'bedreiging' voor de mol was hier geen sprake.

Het is allemaal niet zo belangrijk, maar het is gewoon de eerste keer dat ik bij deze nieuwe Vlaamse reeks denk "Hmm, misschien toch net iets langer over moeten nadenken", that's all. Het zit altijd zo goed in elkaar dat mijn verwachtingen inmiddels wellicht onrealistisch hoog geworden zijn. :D

Maar ik geef toe, misschien dat de rol die Elisabet gekozen heeft als mol ook wel meespeelt bij mijn gevoel. Ze heeft zich vóór en tijdens die game-opdracht natuurlijk zo verschrikkelijk aangesteld over dat bezoek, dat Bas en met name Kaat haar de winst toch een beetje cadeau hebben gedaan. Of zo leek het toch. En dán nog dat toneelstukje... it's all a bit too much.

Al met al vond ik het leuk dat ze een keer zonder mol zijn begonnen, maar het hoeft van mij niet nog een keer. Het scheelt toch wel dat iemand zich heeft kunnen voorbereiden, met name ook geestelijk, denk ik. Dat hij/zij langer kan nadenken over de rol die ze gaan spelen en hoe de opdrachten zullen gaan verlopen. :)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator maandag 6 mei 2019 @ 13:05:09 #170
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_186647616
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:49 schreef Jane het volgende:
Mijn issue heeft alleen maar te maken met de extra twist dat die bezoeker ook de test moest invullen om zijn/haar kandidaat te 'helpen'. Dat vond ik op zich ook leuk bedacht, alleen hoe het nu ging werd het een toneelstukje voor mol + partner wat verder helemaal geen invloed had op het spel. Noch de kandidaten, noch de mol zelf had hier iets aan. Michaël wist ook gewoon dat zijn vrouw de mol was.

Michael wist dat niet :N Ik denk dat je het niet zo losgekoppeld moet zien. Ze hebben van tevoren bedacht dat het een package deal was: één iemand kreeg bezoek én een voordeel. Dat voordeel heeft Elisabet niets aan, dat bezoek des te meer :Y Ze heeft ook benoemd dat de rol van Mol een eenzame was, lijkt me heerlijk dat je dan een avond met je man hebt. Ze mocht nog steeds niet helemaal eerlijk zijn, maar je kunt wel horen hoe het met het thuisfront gaat. Ik geloof daarin het programma wel genoeg om ervan uit te gaan dat als Elisabet het niet mocht vertellen, ze het ook echt niet verteld heeft.

Volgens mij had Gilles al benoemd dat er een voordeel aan het bezoek vast zat, voordat duidelijk was wie het bezoek won. Dan zou het toch krom zijn als ze ineens het voordeel zouden afblazen omdat de Mol het bezoek gewonnen had? En er was inderdaad geen bedreiging voor de Mol, Elisabet heeft er precies niets aan gehad.. Maar t zou toch krom zijn om het niet te doen? :+ Ik denk dat het voordeel van Michael op bezoek voor haar dusdanig groot was, dat het haar verder dan niets uitmaakte dat dat toneelstukje een beetje awkward was :D

Wat had jij een goede oplossing gevonden? :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  maandag 6 mei 2019 @ 13:12:57 #171
436222 Japepk
Padvinder
pi_186647778
Elisabeth mocht tijdens de opnames níet tegen Michaël zeggen dat ze de Mol was. Er is dus wel een toneelstukje gespeeld, maar enkel door Elisabeth die dan waarschijnlijk haar eigen man heeft moeten voorliegen over de twee verdachten die ze had en wie ze dan het minst verdacht zodat hij een test kon maken. Dat lijkt me juist helemaal niet leuk als Mol.
't Echte en 't ware!
pi_186648062
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:49 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik zal nog een keer proberen uit te leggen wat ik bedoel, maar ik wil ook niet de indruk wekken dat ik niet van dit seizoen genoten heb. Dat heb ik namelijk zeker wel. O+ De Mol O+ is het mooiste programma dat er is. Er is gewoon 1 klein dingetje dat knaagt.

Het probleem zit hem niet in de game-opdracht of het verloop daarvan. Dat is allemaal prima (hele toffe opdracht zelfs!) en de mol kan het ook prima zo spelen als ze gedaan heeft. Het probleem is ook niet dat de mol als enige bezoek kreeg. Zeker in dit seizoen kan ik me goed voorstellen dat ze daarvoor ging.

Kijk, je hebt natuurlijk ook wel eens gehad dat de winnaar van een spel bijvoorbeeld een 'gesprek met de mol' krijgt en dat de mol die opdracht ook wint. Dan krijg je ook een toneelstukje, maar het verschil is dat de mol in dat geval ook reden heeft om dit te willen winnen, aangezien hij/zij dan geen griezelig gesprek met een kandidaat hoeft te voeren. Van zo'n 'bedreiging' voor de mol was hier geen sprake.

Het is allemaal niet zo belangrijk, maar het is gewoon de eerste keer dat ik bij deze nieuwe Vlaamse reeks denk "Hmm, misschien toch net iets langer over moeten nadenken", that's all. Het zit altijd zo goed in elkaar dat mijn verwachtingen inmiddels wellicht onrealistisch hoog geworden zijn. :D

Maar ik geef toe, misschien dat de rol die Elisabet gekozen heeft als mol ook wel meespeelt bij mijn gevoel. Ze heeft zich vóór en tijdens die game-opdracht natuurlijk zo verschrikkelijk aangesteld over dat bezoek, dat Bas en met name Kaat haar de winst toch een beetje cadeau hebben gedaan. Of zo leek het toch. En dán nog dat toneelstukje... it's all a bit too much.

Al met al vond ik het leuk dat ze een keer zonder mol zijn begonnen, maar het hoeft van mij niet nog een keer. Het scheelt toch wel dat iemand zich heeft kunnen voorbereiden, met name ook geestelijk, denk ik. Dat hij/zij langer kan nadenken over de rol die ze gaan spelen en hoe de opdrachten zullen gaan verlopen. :)
Sorry, ik begrijp het inderdaad niet. Ik snap niet wat het probleem is.

Mijn inziens heeft Elisabet het juist heel goed gedaan in die opdracht, ze heeft eerst geen geld gepakt en vervolgens gezorgd dat geen enkele kandidaat een voordeel had. Voor haar was het voordeel dat ze bezoek kreeg, een extra stimulans om dit te doen.

Het doel van de Mol is de kandidaten dwarsbomen (door geld uit pot te houden, vrijstellingen en jokers/pasvragen toe te eigenen of weg te spelen, verwarring te zaaien, etc.) en zorgen dat hij/zij niet bekend wordt natuurlijk. Aan alles heeft ze in deze opdracht voor 100% voldaan.

Dus nee sorry, ik snap het punt echt niet. Dat geeft niet, iedereen heeft zijn eigen beeld en mening over zaken, dat is geen issue :)
pi_186648611
Wat een seizoen!!! _O_ _O_ _O_

De kandidaten van dit seizoen _O_ _O_ _O_

Waarschijnlijk ga ik geen Nederlandse Mol meer kijken, want vergeleken met dit is dat echt bagger.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2019 13:54:42 ]
  maandag 6 mei 2019 @ 13:59:36 #174
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_186648710
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2019 13:05 schreef Meke het volgende:

Wat had jij een goede oplossing gevonden? :)
Zoals de opdracht was kon het niet anders, maar ik had liever gezien dat ze bij het bedenken van de opdracht een element hadden toegevoegd waardoor het 'grote voordeel' dat de bezoeker meebracht ook een voordeel voor de mol zou zijn. That's all. :) Dus bijvoorbeeld dat de bezoeker een 'gesprekje' met de mol zou krijgen o.i.d. of iets anders waardoor het voor Elisabet belangrijk was om de kandidaten dit niet te laten winnen.
Het is maar een heel klein dingetje, maar bij De Mol denken ze juist altijd heel goed na over dit soort details, dus daarom valt dit me nu waarschijnlijk zo op.

Ach ja, zo hebben anderen er soms moeite mee als de mol een vrijstelling wint. Dat maakt mij niet uit, mits het wel een volwaardige opdracht is die überhaupt door de kandidaten gewonnen kon worden (wat dus in WIDM wel eens niet zo is geweest).

Btw, ik denk dat ze met een onvoorbereide mol geen 'confrontatie met de mol'-achtige opdracht aandurfden dit jaar. Dat is natuurlijk echt iets waar je je goed op moet kunnen voorbereiden en eventueel moet kunnen oefenen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_186648797
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2019 13:59 schreef Jane het volgende:

[..]

Zoals de opdracht was kon het niet anders, maar ik had liever gezien dat ze bij het bedenken van de opdracht een element hadden toegevoegd waardoor het 'grote voordeel' dat de bezoeker meebracht ook een voordeel voor de mol zou zijn. That's all. :) Dus bijvoorbeeld dat de bezoeker een 'gesprekje' met de mol zou krijgen o.i.d. of iets anders waardoor het voor Elisabet belangrijk was om de kandidaten dit niet te laten winnen.
Het is maar een heel klein dingetje, maar bij De Mol denken ze juist altijd heel goed na over dit soort details, dus daarom valt dit me nu waarschijnlijk zo op.

Ach ja, zo hebben anderen er soms moeite mee als de mol een vrijstelling wint. Dat maakt mij niet uit, mits het wel een volwaardige opdracht is die überhaupt door de kandidaten gewonnen kon worden (wat dus in WIDM wel eens niet zo is geweest).

Btw, ik denk dat ze met een onvoorbereide mol geen 'confrontatie met de mol'-achtige opdracht aandurfden dit jaar. Dat is natuurlijk echt iets waar je je goed op moet kunnen voorbereiden en eventueel moet kunnen oefenen.
Het voordeel is nu juist toch dat geen enkele van de deelnemers een voordeel had?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')