En gaan ze dan ook met het vliegtuig waarbij hij de piloot is?quote:Op maandag 6 mei 2019 00:47 schreef Maartel het volgende:
Kijk nu café de mol en zo tof dat de winnaar deel van de winst gebruikt voor een weekendje weg met alle kandidaten om gevoel van de mol nog ff terug te halen <3
En het overige deel om sugardaddy voor Kaat te spelen.quote:Op maandag 6 mei 2019 00:47 schreef Maartel het volgende:
Kijk nu café de mol en zo tof dat de winnaar deel van de winst gebruikt voor een weekendje weg met alle kandidaten om gevoel van de mol nog ff terug te halen <3
Zou ik ook doenquote:Op maandag 6 mei 2019 00:49 schreef Redum het volgende:
[..]
En het overige deel om sugardaddy voor Kaat te spelen.
quote:Op maandag 6 mei 2019 00:48 schreef Jane het volgende:
[..]Uit de uitzending bedoel je? Want dat zou raar geweest zijn, ok, je krijgt een voordeel maar de kijker gaat niet zien hoe. Of bedoel je dat je dan dat hele stukje van de opdracht weg zou laten, dat had gekund maar moet je daar als productie dan op gokken? Voor elk van de andere deelnemers, ik weet even niet hoeveel er toen nog over waren, was dit een ernom voordeel geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen maakte kans, dat vind ik terecht bij deze opdracht (persoonlijk voordeel)
+1quote:Op maandag 6 mei 2019 00:11 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik heb toch wel een stuk of 4 mensen eraan weten te helpen
Ik snap het probleem eigenlijk niet. Alles wat de mol doet is een toneelstukje, dat geld ook voor eventuele vrijstellingen die een mol verdiend. Een extra toneelstukje maakt dan niets uit.quote:Op maandag 6 mei 2019 01:08 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Uit de uitzending bedoel je? Want dat zou raar geweest zijn, ok, je krijgt een voordeel maar de kijker gaat niet zien hoe. Of bedoel je dat je dan dat hele stukje van de opdracht weg zou laten, dat had gekund maar moet je daar als productie dan op gokken? Voor elk van de andere deelnemers, ik weet even niet hoeveel er toen nog over waren, was dit een ernom voordeel geweest.
Iedereen maakte kans, dat vind ik terecht bij deze opdracht (persoonlijk voordeel)
En toch had het de crew denk ik weinig uitgemaakt. Kandidaten en de mol zijn ook mensen die het thuisfront kunnen missen. Bedoel in die zin maakt het hun weinig uit. Het geeft een mol juist extra motivatie om asap het vliegtuig te halen zonder om te kijken naar het geld. Een fanatieke kandidaat doet hetzelfde.quote:
quote:
Ik vond het wel echt onmeunig dom van Kaat dat ze met zo’n voorsprong toch besloot nog om te lopen voor het geld, zonder ff achterom te kijken of iemand je dan in gaat halenquote:Op maandag 6 mei 2019 09:22 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En toch had het de crew denk ik weinig uitgemaakt. Kandidaten en de mol zijn ook mensen die het thuisfront kunnen missen. Bedoel in die zin maakt het hun weinig uit. Het geeft een mol juist extra motivatie om asap het vliegtuig te halen zonder om te kijken naar het geld. Een fanatieke kandidaat doet hetzelfde.
quote:Op maandag 6 mei 2019 00:20 schreef Jane het volgende:
Het mooie van De Mol is dat het zo goed gemaakt is, dat het me uiteindelijk eigenlijk geen bal uitmaakt of ik het nu bij het rechte eind had.Daar kan de productie niets aan doen, een spel loopt zoals het loopt. En ook een Mol wil zijn of haar familie zien. In dit geval was het vrij logisch dat ze niet voor het geld ging, en dat kwam natuurlijk goed uit. Voor hetzelfde geld had een ander die opdracht gewonnen. Het siert wat mij betreft de Mol en de productie dat het niet uitmaakt wie er wint en dat dit niet gemanipuleerd wordt zoals in Nederland wel gedaan zou worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat overigens vanaf dag 1 op Bas en volledig mis. Mijn 2e mol was Axel. Complete verrassing, erg leuk!
Genoten van het stukje na de bekendmaking, dat belooft voor volgende week weer wat moois. Dat ze lekker met briefjes "de Mol" zit op het balkon haha. Zie nu alweer uit naar alle streken en hints die we hadden kunnen oppikken.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 6 mei 2019 11:03 schreef Moira. het volgende:
[success]Prono-uitslag!MOL / [WIN!] FOK! De Mol Prono 2019 [/success]
Voelt niet echt als een winst hoorquote:
Maar dan verdien je geen geldquote:Op maandag 6 mei 2019 10:15 schreef Moira. het volgende:
[..]
[..]
Ik vond het wel echt onmeunig dom van Kaat dat ze met zo’n voorsprong toch besloot nog om te lopen voor het geld, zonder ff achterom te kijken of iemand je dan in gaat halen
Had echt verwacht dat ze rechtstreeks voor het vliegtuig zou gaan.
De felicitaties ook voor haar danquote:Op maandag 6 mei 2019 11:09 schreef Moira. het volgende:
[..]
Voelt niet echt als een winst hoorhad alleen Axel altijd als winnaar toen er nog veel mensen in zaten en er dus veel punten van te krijgen waren.
Maar heb de mol geen enkel moment ingevuld
En @:liesje1979 wel
Nee maar als je achterom had gekeken had je gezien dat je wordt ingehaald dus het geld sowieso niet gehaald zou worden, dan kun je beter gassen dat je iig je vriend op het vliegtuig zet toch?quote:
Broer, toch?quote:Op maandag 6 mei 2019 11:54 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nee maar als je achterom had gekeken had je gezien dat je wordt ingehaald dus het geld sowieso niet gehaald zou worden, dan kun je beter gassen dat je iig je vriend op het vliegtuig zet toch?
Ik zal nog een keer proberen uit te leggen wat ik bedoel, maar ik wil ook niet de indruk wekken dat ik niet van dit seizoen genoten heb. Dat heb ik namelijk zeker wel.quote:Op maandag 6 mei 2019 10:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Daar kan de productie niets aan doen, een spel loopt zoals het loopt. En ook een Mol wil zijn of haar familie zien. In dit geval was het vrij logisch dat ze niet voor het geld ging, en dat kwam natuurlijk goed uit. Voor hetzelfde geld had een ander die opdracht gewonnen. Het siert wat mij betreft de Mol en de productie dat het niet uitmaakt wie er wint en dat dit niet gemanipuleerd wordt zoals in Nederland wel gedaan zou worden.
Michael wist dat nietquote:Op maandag 6 mei 2019 12:49 schreef Jane het volgende:
Mijn issue heeft alleen maar te maken met de extra twist dat die bezoeker ook de test moest invullen om zijn/haar kandidaat te 'helpen'. Dat vond ik op zich ook leuk bedacht, alleen hoe het nu ging werd het een toneelstukje voor mol + partner wat verder helemaal geen invloed had op het spel. Noch de kandidaten, noch de mol zelf had hier iets aan. Michaël wist ook gewoon dat zijn vrouw de mol was.
Sorry, ik begrijp het inderdaad niet. Ik snap niet wat het probleem is.quote:Op maandag 6 mei 2019 12:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zal nog een keer proberen uit te leggen wat ik bedoel, maar ik wil ook niet de indruk wekken dat ik niet van dit seizoen genoten heb. Dat heb ik namelijk zeker wel.De Mol
is het mooiste programma dat er is. Er is gewoon 1 klein dingetje dat knaagt.
Het probleem zit hem niet in de game-opdracht of het verloop daarvan. Dat is allemaal prima (hele toffe opdracht zelfs!) en de mol kan het ook prima zo spelen als ze gedaan heeft. Het probleem is ook niet dat de mol als enige bezoek kreeg. Zeker in dit seizoen kan ik me goed voorstellen dat ze daarvoor ging.
Mijn issue heeft alleen maar te maken met de extra twist dat die bezoeker ook de test moest invullen om zijn/haar kandidaat te 'helpen'. Dat vond ik op zich ook leuk bedacht, alleen hoe het nu ging werd het een toneelstukje voor mol + partner wat verder helemaal geen invloed had op het spel. Noch de kandidaten, noch de mol zelf had hier iets aan. Michaël wist ook gewoon dat zijn vrouw de mol was.
Kijk, je hebt natuurlijk ook wel eens gehad dat de winnaar van een spel bijvoorbeeld een 'gesprek met de mol' krijgt en dat de mol die opdracht ook wint. Dan krijg je ook een toneelstukje, maar het verschil is dat de mol in dat geval ook reden heeft om dit te willen winnen, aangezien hij/zij dan geen griezelig gesprek met een kandidaat hoeft te voeren. Van zo'n 'bedreiging' voor de mol was hier geen sprake.
Het is allemaal niet zo belangrijk, maar het is gewoon de eerste keer dat ik bij deze nieuwe Vlaamse reeks denk "Hmm, misschien toch net iets langer over moeten nadenken", that's all. Het zit altijd zo goed in elkaar dat mijn verwachtingen inmiddels wellicht onrealistisch hoog geworden zijn.
Maar ik geef toe, misschien dat de rol die Elisabet gekozen heeft als mol ook wel meespeelt bij mijn gevoel. Ze heeft zich vóór en tijdens die game-opdracht natuurlijk zo verschrikkelijk aangesteld over dat bezoek, dat Bas en met name Kaat haar de winst toch een beetje cadeau hebben gedaan. Of zo leek het toch. En dán nog dat toneelstukje... it's all a bit too much.
Al met al vond ik het leuk dat ze een keer zonder mol zijn begonnen, maar het hoeft van mij niet nog een keer. Het scheelt toch wel dat iemand zich heeft kunnen voorbereiden, met name ook geestelijk, denk ik. Dat hij/zij langer kan nadenken over de rol die ze gaan spelen en hoe de opdrachten zullen gaan verlopen.
Zoals de opdracht was kon het niet anders, maar ik had liever gezien dat ze bij het bedenken van de opdracht een element hadden toegevoegd waardoor het 'grote voordeel' dat de bezoeker meebracht ook een voordeel voor de mol zou zijn. That's all.quote:
Het voordeel is nu juist toch dat geen enkele van de deelnemers een voordeel had?quote:Op maandag 6 mei 2019 13:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Zoals de opdracht was kon het niet anders, maar ik had liever gezien dat ze bij het bedenken van de opdracht een element hadden toegevoegd waardoor het 'grote voordeel' dat de bezoeker meebracht ook een voordeel voor de mol zou zijn. That's all.Dus bijvoorbeeld dat de bezoeker een 'gesprekje' met de mol zou krijgen o.i.d. of iets anders waardoor het voor Elisabet belangrijk was om de kandidaten dit niet te laten winnen.
Het is maar een heel klein dingetje, maar bij De Mol denken ze juist altijd heel goed na over dit soort details, dus daarom valt dit me nu waarschijnlijk zo op.
Ach ja, zo hebben anderen er soms moeite mee als de mol een vrijstelling wint. Dat maakt mij niet uit, mits het wel een volwaardige opdracht is die überhaupt door de kandidaten gewonnen kon worden (wat dus in WIDM wel eens niet zo is geweest).
Btw, ik denk dat ze met een onvoorbereide mol geen 'confrontatie met de mol'-achtige opdracht aandurfden dit jaar. Dat is natuurlijk echt iets waar je je goed op moet kunnen voorbereiden en eventueel moet kunnen oefenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |