abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186575259
Benzine- en dieselauto's zijn vanaf 2030 niet meer welkom in Amsterdam. De stad wil het verkeer emissievrij maken door milieuzones uit te breiden en uitstootvrije gebieden in te voeren. Amsterdamse autobezitters worden bij de overgang geholpen met subsidies en ontheffingen.

Het gemeentebestuur wil met het 'Actieplan Schone Lucht' de uitstoot aanpakken. "We willen schonere lucht voor alle Amsterdammers , zegt verkeerswethouder Sharon Dijksma.

Het uitstootvrij maken van de stad gebeurt in stappen. In 2020 mogen dieselauto's van 15 jaar of ouder niet meer binnen de ring A10. In 2022 geldt dat voor ov-bussen en touringcars binnen de kleine ring S100.

In 2025 geldt het voor brom- en snorfietsen in de bebouwde kom en binnen de ring A10 voor vrachtwagens en bestelauto's , taxi's, ov-bussen en touringcars, net als voor de pleziervaart en de GVB-veerboten.

https://nos.nl/artikel/22(...)rbieden-in-2030.html

quote:
Kamer fluit Amsterdam terug: ‘Wij gaan over autoplannen’
De plannen van Amsterdam om vanaf 2030 in de stad alleen nog maar elektrische auto‘s toe te staan, stuiten voornamelijk op verzet bij de rechtse meerderheid in de Tweede Kamer. Maar ook links is kritisch. Vooral het weren van vervuilende benzineauto‘s blijkt tegen het zere been.
https://www.ad.nl/politie(...)utoplannen~a0c9e5f7/

[ Bericht 23% gewijzigd door voetbalmanager2 op 03-05-2019 11:43:02 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:06:03 #2
65846 Bocaj
47th President.
pi_186575278
Nu op nieuwsuur!
pi_186575343
Verbod op benzine-auto's haalbaar? 'Mkb kan zich geen elektrische bestelbus veroorloven'

Op papier is het plan voor een emissievrije stad prima haalbaar. Ook dat er in 2030 geen benzine- of dieselauto meer welkom is in de stad moet mogelijk zijn. Maar volgens lector City Logistics aan de Hogeschool van Amsterdam Walther Ploos van Amstel dreigen vooral problemen voor het midden- en kleinbedrijf en zelfstandigen: 'De deadline van 2025 is te kort dag.'

en nu op een Tesla

De transitie naar uitstootvrij verkeer en vervoer in de stad gaat in stappen. Volgend jaar al zijn diesels van 2005 en ouder niet meer welkom binnen de ring. In 2022 wordt een groot deel van de binnenstad uitstootvrij voor ov-bussen en touringcars. En in 2025 zijn binnen de ring vracht- en bestelwagens die op diesel of benzine rijden niet meer welkom. En dat is te vroeg, volgens Ploos van Amstel.

Niet de middelen
'Het gros van de bestelauto's die rondrijden is tweedehands en zit bij zzp'ers en het mkb. Die hebben niet de middelen om een elektrische auto te kopen. Dus zo zet je de schilder, de loodgieter, de lokale wijnhandel voor het blok', aldus de logistiekexpert. 'Grote bedrijven als PostNL, Hello Fresh, Jumbo, die rijden elektrisch. Maar die kunnen het zich veroorloven.'

Te weinig elektrische bestelauto's
Ook zijn er nog amper betaalbare elektrische bestelbusjes op de markt. 'Het gaat echt niet lukken om in 2024 4000 elektrische vrachtwagens en 40.000 bestelauto's de markt op te krijgen. De productie voldoet daar gewoon niet aan', zegt Ploos van Amstel.

Mobiliteitsapartheid
Volgens hem kunnen de maatregelen van de gemeente er zelfs voor zorgen dat zzp'ers en mkb'ers klanten verliezen. 'Zzp'ers en het mkb komen met hun bestelbusjes voor meer dan 90 procent van buiten de stad. Je moet dan uitkijken voor mobiliteitsapartheid. Deze maatregel treft echt heel erg hard de mensen die de auto echt nodig hebben voor hun werk. Met de grote bedrijven heb ik niet zoveel medelijden.'

Grote bedrijven eerst
Er is nog wel het een en ander uit te werken door de gemeente, denkt Ploos van Amstel. 'Denk nog eens na: welke vloten, welke grote gebruikers moeten het eerst naar nul emissie. De grote bedrijven zouden morgen al de overgang kunnen maken.'
https://www.at5.nl/artike(...)estelbus-veroorloven

quote:
De plannen van Amsterdam om vanaf 2030 in de stad alleen nog maar elektrische auto‘s toe te staan, stuiten voornamelijk op verzet bij de rechtse meerderheid in de Tweede Kamer. Maar ook links is kritisch. Vooral het weren van vervuilende benzineauto‘s blijkt tegen het zere been.

[ Bericht 7% gewijzigd door voetbalmanager2 op 03-05-2019 11:42:38 ]
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:08:49 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:11:44 #5
65846 Bocaj
47th President.
pi_186575432
A'dam gaat subsidiëren..... discriminatie dus voor alle andere Nederlanders!
pi_186575473
Tis toch een kut stad
pi_186575554
goedzo, opzouten met die stinkautos
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:17:41 #8
22565 asco
Los in deze tent
pi_186575607
We hebben veel te veel ambtenaren in dit land.
pi_186575614
quote:
Volgend jaar al zijn diesels van 2005 en ouder niet meer welkom binnen de ring.
Ik vind het toch wel vrij oneerlijk hoe zo'n grens vaak getrokken wordt op bouwjaar, en niet op de opgegeven uitstoot of label oid. Het maakt geen flikker uit dat je enorme diesel-suv 1 op 6 rijdt in de stad zolang hij maar jong genoeg is, maar zo'n nog steeds heel zuinige en relatief schone Lupo 3L van net een jaartje of wat te oud is uit den boze. Tamelijk arbitrair.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:20:15 #10
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186575690
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel vrij oneerlijk hoe zo'n grens vaak getrokken wordt op bouwjaar, en niet op de opgegeven uitstoot of label oid. Het maakt geen flikker uit dat je enorme diesel-suv 1 op 6 rijdt in de stad zolang hij maar jong genoeg is, maar zo'n nog steeds heel zuinige en relatief schone Lupo 3L van net een jaartje of wat te oud is uit den boze. Tamelijk arbitrair.
Ben ik met je eens op zich, maar het is makkelijker handhaafbaar en duidelijker voor de burger... hoewel elke stad met zijn eigen regime niet echt duidelijk is voor alle Nederlanders, maar ok, dat is weer een andere (terechte) klacht.
pi_186575809
Ik vraag me af of de Amsterdammer het nog steeds een goed idee vind als er wachtlijsten komen voor loodgieters, schilders en klusjesmannen en hun uurtarief naar 100 Euro p/u gaat omdat die diensten schaars worden in Amsterdam en hun kosten enorm gestegen zijn.
pi_186575914
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vraag me af of de Amsterdammer het nog steeds een goed idee vind als er wachtlijsten komen voor loodgieters, schilders en klusjesmannen en hun uurtarief naar 100 Euro p/u gaat omdat die diensten schaars worden in Amsterdam en hun kosten enorm gestegen zijn.
Misschien moeten die ook maar eens gaan innoveren. Anders denken over die talloze busjes met ieder een arsenaal aan gereedschap wat niet iedere dag nodig is.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:34:47 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186576039
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 21:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Ja, klinkt heel verstandig om deze democratisch verkozen bestuurders die gewoon democratisch opereren dictatoriaal noemen. Democraten pur sang daar bij de Forum voor Democratie. :')
Grappig dat je het zegt, Amsterdam veegt voor de zoveelste keer weer eens zijn reet af met landelijk beleid en gaat zijn eigen koers varen... Beter zetten we er een hek omheen en laat ze het allemaal maar uitzoeken daar.

quote:
Vanaf 2020 landelijke regeling milieuzones voor dieselrijders

Er komt in het hele land een uniforme regeling voor milieuzones. Plaatsen die vanaf 2020 een milieuzone invoeren kunnen auto's met een dieselmotor weren die op die datum ouder zijn dan vijftien jaar of ouder dan twintig jaar. Gemeenten mogen zelf bepalen waar ze de grens leggen. Benzineauto's mogen die milieuzones nog wel in, evenals oldtimers (auto's van veertig jaar en ouder) en campers waarvan de eigenaar in de milieuzone woont.

Ook komt er een eenduidig systeem van borden, die voor iedereen begrijpelijk moeten zijn. Het kabinet is het eens over deze maatregelen. De Eerste en Tweede Kamer moeten zich er nog wel over uitspreken.

De uniforme regeling betekent niet dat gemeenten straks een milieuzone moeten invoeren, gemeenten kunnen zelf bepalen of ze dat nodig vinden.

Zelfde regels

Het kabinet wil graag dat in het hele land dezelfde regels gelden. Sommige gemeenten, zoals Amsterdam, Arnhem, Rotterdam en Utrecht, hebben nu al een milieuzone, maar de regels verschillen per plaats. In Amsterdam bijvoorbeeld worden binnen de milieuzone alleen oudere vrachtauto's, bestelbusjes, bussen en taxi's geweerd, maar in Utrecht en Arnhem ook personenauto's.

Wel is het in Amsterdam voor bewoners sinds twee jaar niet meer mogelijk om voor oudere diesel- en benzineauto's een parkeervergunning te krijgen.
NOS
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:36:59 #14
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186576087
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Grappig dat je het zegt, Amsterdam veegt voor de zoveelste keer weer eens zijn reet af met landelijk beleid en gaat zijn eigen koers varen... Beter zetten we er een hek omheen en laat ze het allemaal maar uitzoeken daar.
[..]

NOS
Juridisch wel interessant? Je mag nu ook natuurlijk gewoon auto's verbieden op plekken. Auto's met verbrandingsmotor niet dan? Dit lijkt slechts te gaan op het verschil in diesel/benzine en ouderdom. En hoe zit dat met scheepvaart? Ik weet dat bepaalde delen van de gracht in Utrecht verboden zijn voor boten met verbrandingsmotor om wat te noemen.

Was dit waarom de FVD'ers typten wat ze typten? Dat lijkt me nl sterk, maar je weet het niet.
pi_186576223
Hoe moet dat als je straks naar zuid Frankrijk op vakantie wil, met je elektrische auto.

Het is gewoon burgertje pesten onder het mom van klimaatmoraal. Beetje bij beetje word je geconfineerd tot je appartementje/woonblok/gezamenlijke telewerkruimte.
pi_186576260
quote:
Met de parkeer kosten zou dit al 100 Euro moeten zijn in Amsterdam.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:44:56 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186576263
quote:
De Amsterdammer heeft nog niet voor de helft door van de consequenties... Ze willen allemaal keihard deugen maar worden vanzelf met de neus op de feiten geduwd en dan is het te laat.
pi_186576294
quote:

[..]

[..]

NOS
Zo zie je maar weer landelijk nog niet eens op een lijn laat staan Europees.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:47:06 #19
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186576298
quote:
Hoeveel duurder denk je dat dat gaat zijn dan?
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:47:41 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186576311
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Juridisch wel interessant? Je mag nu ook natuurlijk gewoon auto's verbieden op plekken. Auto's met verbrandingsmotor niet dan? Dit lijkt slechts te gaan op het verschil in diesel/benzine en ouderdom. En hoe zit dat met scheepvaart? Ik weet dat bepaalde delen van de gracht in Utrecht verboden zijn voor boten met verbrandingsmotor om wat te noemen.
En van die lappendeken van regelgeving wil men juist af, gewoon 1 duidige landelijke regelgeving punt. Dan kun je als Schubbekutteveen wel willen bepalen dat er bij jou geen auto's van 2 jaar oud in komen maar dan heb je gewoon pech omdat je je hebt te houden aan de afgesproken regelgeving.

quote:
Was dit waarom de FVD'ers typten wat ze typten? Dat lijkt me nl sterk, maar je weet het niet.
Dat weet ik niet maar Amsterdam heeft ondertussen wel een eer hoog te houden als het om insubordinatie gaat.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:47:45 #21
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_186576313
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoe moet dat als je straks naar zuid Frankrijk op vakantie wil, met je elektrische auto.

Het is gewoon burgertje pesten onder het mom van klimaatmoraal. Beetje bij beetje word je geconfineerd tot je appartementje/woonblok/gezamenlijke telewerkruimte.
Amsterdammers verbieden om buiten de gemeente amsterdam te rijden met hun electrohok.Dan voelen ze tenminste de consequenties, dom elitair volk.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_186576326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:28 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Misschien moeten die ook maar eens gaan innoveren. Anders denken over die talloze busjes met ieder een arsenaal aan gereedschap wat niet iedere dag nodig is.
Je kan zoveel willen. Als je zzp'ers die schilder of loodgieter zijn gaat verplichten om voor een jaaromzet een elektrische bus aan te schaffen, dan zullen de meeste hun werk voortzetten buiten Amsterdam of stoppen. En wat er overblijft gaat 2x zoveel vragen voor hun diensten omdat er veel minder concurrentie is en hun kosten gestegen zijn.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:49:01 #23
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186576346
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

En van die lappendeken van regelgeving wil men juist af, gewoon 1 duidige landelijke regelgeving punt. Dan kun je als Schubbekutteveen wel willen bepalen dat er bij jou geen auto's van 2 jaar oud in komen maar dan heb je gewoon pech omdat je je hebt te houden aan de afgesproken regelgeving.
Lappendeken in de zin van van verschillende jaren ja, dat is nogal verschillend her en der. Verbrandingsmotoren als hele categorie niet natuurlijk.

quote:
Dat weet ik niet maar Amsterdam heeft ondertussen wel een eer hoog te houden als het om insubordinatie gaat.
Lol, overdrijven is ook een vak. Verder wel relevant voor waar ik op reageerde.
pi_186576362
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hoeveel duurder denk je dat dat gaat zijn dan?
Als er nauwelijks meer concurrentie is en de gewone burger op een wachtlijst komt als ze een loodgieter nodig hebben, dan zullen de prijzen richting de 100 Euro p/u gaan.
pi_186576368
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:47 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Amsterdammers verbieden om buiten de gemeente amsterdam te rijden met hun electrohok.Dan voelen ze tenminste de consequenties, dom elitair volk.
Hoho even ik denk dat er ook veel Amsterdammers buiten vallen echter die zijn dan ook maar overgelaten aan wat er daar gelden doet, gelijk Nederlanders, veel denken anders maar hun handen lijken gebonden. Totdat er een advocaat een goed idee krijgen doet.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:49:54 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186576369
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Je kan zoveel willen. Als je zzp'ers die schilder of loodgieter zijn gaat verplichten om voor een jaaromzet een elektrische bus aan te schaffen, dan zullen de meeste hun werk voortzetten buiten Amsterdam of stoppen.
Dan moeten de grachtengordelyuppen zelf gaan klussen, dat wordt hilarische "Help mijn man is klusser" tv... _O- _O_
pi_186576407
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Nou, je laadt de auto vol, je gooit de bagage er in en je gaat rijden.
En na 400km neem je een plaspauze, eet je een broodje en laad je ondertussen je auto bij.

En 2030 he... Tesla komt volgend jaar (of in 2021) al met een auto met 600 mile (950km) bereik.
pi_186576408
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dat is inderdaad belachelijk.

Het is sowieso belachelijk dat er bij de bepaling van het energielabel rekening gehouden met formaat. Alsof een A-label full-size SUV zuiniger en schoner is dan een boodschappenwagentje met C label. Of een Amerikaanse A++ koel-vries combi VS een tafelmodel met vriesvakje en B label.

Ernstig vertekenend beeld waardoor veel mensen onterecht denken dat ze 'groen' bezig zijn.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:51:26 #29
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186576411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als er nauwelijks meer concurrentie is en de gewone burger op een wachtlijst komt als ze een loodgieter nodig hebben, dan zullen de prijzen richting de 100 Euro p/u gaan.
Het is me niet duidelijk waarom er nauwelijks meer concurrentie zou zijn hierop. 11 jaar ter voorbereiding om een miljoenenstad te servicen moet wel lukken. Heb je trouwens een indicatie hoe duur loodgieters nu al zijn per uur?
pi_186576460
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan moeten de grachtengordelyuppen zelf gaan klussen, dat wordt hilarische "Help mijn man is klusser" tv... _O- _O_
Er zullen vast grote bedrijven overblijven die wel elektrische bussen kunnen betalen. Mensen die in de grachtengordel wonen zullen vast niet wakker liggen van een uurtarief van +100 Euro.
Voor de gewone Amsterdammer wordt het leven wel onbetaalbaar.
pi_186576461
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:51 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad belachelijk.

Het is sowieso belachelijk dat er bij de bepaling van het energielabel rekening gehouden met formaat. Alsof een A-label full-size SUV zuiniger en schoner is dan een boodschappenwagentje met C label. Of een Amerikaanse A++ koel-vries combi VS een tafelmodel met vriesvakje en B label.

Ernstig vertekenend beeld waardoor veel mensen onterecht denken dat ze 'groen' bezig zijn.
Een nieuwe Hummer lijkt mij zuiniger als iemands zijn oude vw polo. Of moet ik minder uitstoot schrijven?
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:54:55 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186576475
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Lappendeken in de zin van van verschillende jaren ja, dat is nogal verschillend her en der. Verbrandingsmotoren als hele categorie niet natuurlijk.
Het voorstel wat er nu ligt wijkt anders behoorlijk af van de plannen die Amsterdam weer eens wil.

quote:
Lol, overdrijven is ook een vak. Verder wel relevant voor waar ik op reageerde.
Burka verbod, die vluchtelingenschepen, illegalen die huizen kraken... Allemaal van die dingen die lijnrecht tegen het Haagse beleid ingaan.
  Eindredactie Games donderdag 2 mei 2019 @ 22:54:56 #33
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186576476
quote:
Er zijn al wachtlijsten bij schilders, loodgieters en klusjesmannen. Er is namelijk een tekort, weet je nog?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_186576496
Ik zie dagelijks aannemers in dikke nieuwe SUV’s hier rondrijden en daarnaast is een electrische Renault Kangoo gewoon te betalen. Velen komen vanuit dagelijks van verre aankomen, dan is electrisch ook in hun voordeel.
.
pi_186576508
Waarom parkeer geld moet men toch betalen of voor die kango of voor die SUV.
pi_186576587
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 18:31 schreef Drugshond het volgende:
Hoe denkt achterlijk GroenLinks hoe de winkels (voornamelijk MKB) bevoorraad moeten worden ?! Gaat nooit werken. Je helpt je eigen economie grondig om zeep.
De Ford F-Max of de Tesla Semi
Gaat het geld wel naar USA ipv Duitsland...
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_186576604
quote:
4s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:54 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Er zijn al wachtlijsten bij schilders, loodgieters en klusjesmannen. Er is namelijk een tekort, weet je nog?
Dat weet ik. En dat gaat enorm toenemen als je zulke zzp'ers gaat verplichten om een elektrische bedrijfsbus aan te schaffen.
pi_186576611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is me niet duidelijk waarom er nauwelijks meer concurrentie zou zijn hierop. 11 jaar ter voorbereiding om een miljoenenstad te servicen moet wel lukken. Heb je trouwens een indicatie hoe duur loodgieters nu al zijn per uur?
Op dit moment zijn er nog niet eens dergelijke bussen op de markt, waarmee de loodgieter of elektricien 's ochtends vanuit 'de provincie' of 'het oosten' naar de stad kan rijden met kachel of airco aan, lekker zijn klus in de stad kan doen en 's avonds ook weer thuis kan komen.

De Nissan EV200 heeft een WLTP bereik van 200km. Werkelijk bereik is dus zo'n 150km, met lege bus.

Leg er een paar honderd kilo gereedschap en materiaal in, een imperiaal op het dak met daarop een ladder en een voorraad buis/leidingen en je mag in de winter blij zijn dat je 100km actieradius over houdt. Goed genoeg voor de loodgieter die in de stad gevestigd is zomaar niet voor de vele honderden (duizenden) die van voorbij Amersfoort, uit Lelystad of uit de noordelijke helft van Noord-Holland komen en zeer regelmatig klussen in Amsterdam uitvoeren.

Om het over de prijs nog niet te hebben. 14 mille ex btw voor de diesel NV200 versus ruim 32 mille voor de elektrische bus.
pi_186576629
quote:
4s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:54 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Ja, maar die lost GroenLinks weer op met de vluchtelingen van die schepen.
2 vliegen in 1 klap.
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_186576640
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een nieuwe Hummer lijkt mij zuiniger als iemands zijn oude vw polo. Of moet ik minder uitstoot schrijven?
Nee, een nieuwere auto is niet perse schoner of zuiniger dan eender welke oudere auto (overigens bestaat er niet meer zoiets als een "nieuwe Hummer" maar dat terzijde). Even met concrete voorbeelden:

Energielabel G, uitstoot 298 g/km, verbruik in de stad 1 op 6,8. Bouwjaar 2009, welkom in Amsterdam!

Energielabel B, uitstoot 81 g/km, verbruik in de stad 1 op 27,8. Bouwjaar 1999, gore viespeuk. Verboten!

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 02-05-2019 23:10:08 ]
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:04:53 #41
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186576657
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het voorstel wat er nu ligt wijkt anders behoorlijk af van de plannen die Amsterdam weer eens wil.
Ik heb de stukken niet doorgelezen, dus kan daar niet een voldoende oordeel over geven denk ik.

quote:
Burka verbod, die vluchtelingenschepen, illegalen die huizen kraken... Allemaal van die dingen die lijnrecht tegen het Haagse beleid ingaan.
• Boerka-verbod: Ook de wet geldt in Amsterdam volgens de burgemeester: https://www.parool.nl/ams(...)-amsterdam~a4608895/

• Vluchtelingenschepen: was dacht ik een proefballonnetje van een GL raadslid, geen beleid?

• Illegalen die huizen kraken: zijn eruit vertrokken: https://www.telegraaf.nl/(...)amsterdam-druipen-af

Verder is lokale democratie ook, of misschien wel juist, democratie natuurlijk. Het is niet zo dat ze maar slaafs Haagse politiek moeten volgen, zolang het maar binnen de wet is.
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:05:56 #42
89730 Drugshond
pi_186576681
Kosten + economie, je kunt niet zomaar de mobiliteit van werkend Nederland afpakken. Op basis van een wensdroom over klimaat (wat ook niet gaat werken .... 0.007 % verbetering "phoe hey"). Echt totaal bezopen.

Money talks, bullshit walks.
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:07:24 #43
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186576715
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:05 schreef Drugshond het volgende:
Kosten + economie, je kunt niet zomaar de mobiliteit van werkend Nederland afpakken. Op basis van een wensdroom over klimaat (wat ook niet gaat werken .... 0.007 % verbetering "phoe hey"). Echt totaal bezopen.
Gaat ook niet gebeuren als ik Dijksma mag geloven. Hier heeft ze een interview met BNR: https://www.bnr.nl/nieuws(...)0-ook-benzine-auto-s
  Eindredactie Games donderdag 2 mei 2019 @ 23:07:56 #44
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186576731
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat weet ik. En dat gaat enorm toenemen als je zulke zzp'ers gaat verplichten om een elektrische bedrijfsbus aan te schaffen.
nee hoor. Zo beetje elke ondernemer least toch zijn wagen. En dan is het prijsverschil nog zodanig klein dat dat iedereen zijn uurloon niet 3 keer hoeft te doen :)
pi_186576732
quote:

[..]

[..]

NOS
Een politieke overwinning voor Groenlinks en de FvD. Slim gespeeld met het al oude trucje genaamd polarisering.

VVD kan nu niks anders meer doen dan naar Groenlinks te schuiven.
pi_186576783
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je kan zoveel willen. Als je zzp'ers die schilder of loodgieter zijn gaat verplichten om voor een jaaromzet een elektrische bus aan te schaffen, dan zullen de meeste hun werk voortzetten buiten Amsterdam of stoppen. En wat er overblijft gaat 2x zoveel vragen voor hun diensten omdat er veel minder concurrentie is en hun kosten gestegen zijn.
Marktwerking god _O_
pi_186576797
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:56 schreef Fer het volgende:
Ik zie dagelijks aannemers in dikke nieuwe SUV’s hier rondrijden en daarnaast is een electrische Renault Kangoo gewoon te betalen. Velen komen vanuit dagelijks van verre aankomen, dan is electrisch ook in hun voordeel.
In een Kangoo kan een elektricien zijn spullen bij lange na niet kwijt. Onze monteurs moeten zich al regelmatig met de ruimte behelpen in hun Opel Vivaro L2h1. Een imperiaal of aanhanger biedt dan uitkomst. Maar dan haal je als je van buiten Amsterdam komt je retourtje op één werkdag niet meer. En dan is het dus alléén economisch verantwoord om elektrisch naar de stad te rijden wanneer je gegarandeerd kunt opladen bij elke parkeerplek.
  Eindredactie Games donderdag 2 mei 2019 @ 23:11:17 #48
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186576805
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:02 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Op dit moment zijn er nog niet eens dergelijke bussen op de markt, waarmee de loodgieter of elektricien 's ochtends vanuit 'de provincie' of 'het oosten' naar de stad kan rijden met kachel of airco aan, lekker zijn klus in de stad kan doen en 's avonds ook weer thuis kan komen.

Ik weet het niet hoor, maar weinig werklui komen hun dorp/stad uit. Ik het voor mijn werk een lijst met 10talle aannemers waar ik voor en na de crisis zaken mee deed. Als ik nu de gasten uit Leiden bel dan zeggen ze dat ze niet naar Amsterdam toe komen, omdat er genoeg werk daar is. Waarom zou je dan naar Amsterdam toe komen?
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:11:28 #49
89730 Drugshond
pi_186576808
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Gaat ook niet gebeuren als ik Dijksma mag geloven. Hier heeft ze een interview met BNR: https://www.bnr.nl/nieuws(...)0-ook-benzine-auto-s
De kritiek van de RAI-vereniging snapt Dijksma ook. 'We kunnen subsidies en ontheffingen geven. Mensen met elektrische auto's krijgen ook extra privileges in de vorm van parkeervergunningen.' Of het plan ook gaat slagen, daar heeft Dijksma zelf ook nog twijfels over. 'Ik zeg niet dat het zeker gaat lukken. Het hangt van omstandigheden af'
-------------------------------
Nog meer ambtenaren voor toezicht. Gaat dit de A'dam oplossing worden ?. Wat we zeker niet willen is het Franse model van belastingdruk. Dus opzouten met dat nep-socialisme (en geldklopperij).
pi_186576816
Kan die republiek zich onderhand niet eens echt afscheiden?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_186576838
quote:
4s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:07 schreef Oscar. het volgende:

[..]

nee hoor. Zo beetje elke ondernemer least toch zijn wagen. En dan is het prijsverschil nog zodanig klein dat dat iedereen zijn uurloon niet 3 keer hoeft te doen :)
De meeste zzp'ers met zo'n beroep hebben een tweedehands bestelauto/bus. Al dan niet met een financiering. Een elektrische bestelauto/bus is dan vele malen duurder. Tweedehands zal je ze ook niet vinden.

Als je een zo'n voertuig wil leasen en je jaarwinst is lager dan de aanschafprijs, dan krijg je hem niet eens mee. Zou je ook niet moeten willen.
pi_186576847
Ik vind het wel een hele goede maatregel. Dan gebeurt er tenminste echt wat. De rest van milieubeleid (want daar gaat het om, de luchtkwaliteit in de stad...) gaat aantoonbaar en bewijsbaar veel beter worden hierdoor. En dat is een mooie grote stap vooruit.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_186576853
Nu slaan ze helemaal door. Ik vind het op dit moment al te ver gaan. In mijn ogen moeten er bepaalde categorieën zijn, zoals die er nu ook al zijn auto, vrachtwagen, moterfiets, bromfiets, landbouwvoertuig... en de gemeente/wegbeheerder zou wegen alleen maar mogen openstellen of de toegang ertoe verbieden voor een complete categorie en niet zelf nog allemaal onderverdelingen gaan maken, bijvoorbeeld op basis van de uitstoot.
pi_186576882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:14 schreef maan_man het volgende:
Nu slaan ze helemaal door. Ik vind het op dit moment al te ver gaan. In mijn ogen moeten er bepaalde categorieën zijn, zoals die er nu ook al zijn auto, vrachtwagen, moterfiets, bromfiets, landbouwvoertuig... en de gemeente/wegbeheerder zou wegen alleen maar mogen openstellen of de toegang ertoe verbieden voor een complete categorieën en niet zelf nog allemaal onderverdelingen gaan maken, bijvoorbeeld op basis van de uitstoot.
Dus die hoeven geen houderschapsbelasting meer te betalen dan, voorheen werd het ja anders genoemd toch.
  Eindredactie Games donderdag 2 mei 2019 @ 23:16:34 #55
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186576902
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De meeste zzp'ers met zo'n beroep hebben een tweedehandse bestelauto/bus. Al dan niet met een financiering. Een elektrische bestelauto/bus is dan vele malen duurder. Tweedehands zal je ze ook niet vinden.

Waarom zou je ze tweedehands niet vinden? Leaseplan gooit straks die dingen massaal op de tweedehands markt.
quote:
Als je een zo'n voertuig wil leasen en je jaarwinst is lager dan de aanschafprijs, dan krijg je hem niet eens mee. Zou je ook niet moeten willen.
Vandaar dat private lease nu zo in trek is. Want dat willen mensen niet. Nee, de HEMA biedt nu ook private lease aan, die flikkeren echt alles zomaar de markt op!
pi_186576913
Vrachtwagen heeft een dagenkaart, moterfiets houderschaps bromfiets niet, landbouwvoertuig volgens mij ook niet, en dat geneuzel neven bij, stint of anders ook niets toch?
  Eindredactie Games donderdag 2 mei 2019 @ 23:17:10 #57
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186576914
Maar gaat Amsterdam nu dan ook eindelijk elektrische stepjes toelaten?
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:17:47 #58
89730 Drugshond
pi_186576920
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:13 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een hele goede maatregel. Dan gebeurt er tenminste echt wat. De rest van milieubeleid (want daar gaat het om, de luchtkwaliteit in de stad...) gaat aantoonbaar en bewijsbaar veel beter worden hierdoor. En dat is een mooie grote stap vooruit.
Meer mensen aan de bedelstaf. Een complete have not's in the pocket.
pi_186576941
quote:
4s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:07 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Heel veel bedrijven en zzp-ers hebben hun bussen in eigendom. Heeft te maken met de specifieke inrichting in de laadruimte.

- ontwerpen van de inrichting kost veel tijd (=Geld)
- Inbouw kost veel geld
- Voor inbouw wordt de laadruimte vaak 'beschadigd' met boor en schroefgaten, kost weer een hoop geld als je dat bij een leaseauto doet op moment dat je de wagen inlevert.

Zelf kopen en dan lekker lang mee rijden is vanwege bovenstaande vaak aantrekkelijker. De meeste klus-bussen maken toch niet zo gek veel kilometers en dan heb je normaal gesproken de eerste 8 tot 10 jaar geen gekke onderhoudskosten. Dat risico is vrij minimaal. Bovendien is de jaarlijkse afschrijving tamelijk gering wanneer je 10 jaar rijdt met een bus die een nieuwprijs van omstreeks 15.000 euro heeft. Veel minder dan de leasemaatschappij mee rekent wanneer je elke 4 jaar een nieuwe bus zou leasen.
pi_186576953
Misschien komen de honden karren weer uit de mouw.

Hoeven ze ook niet te spreken honden belasting van de baan.
pi_186576988
Volgens mij was een Toyota toen bijna gratis voor een bedrijf zo een namaak electro wagen bedoel ik, afgeschreven en dan onderhands de hoofdprijs willen vangen, totdat ik vroeg of zei ik wil wel een rekening, daar ik wel wist hoe haasje huppelen deed.

Zet hem dan maar eens terug in de boeken voor de verkoopwaarde vandaar die rekening.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2019 23:22:12 ]
pi_186577026
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:21 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij was een Toyota toen bijna gratis voor een bedrijf zo een namaak electro wagen bedoel ik, afgeschreven en dan onderhands de hoofdprijs willen vangen, totdat ik vroeg of zei ik wil wel een rekening, daar ik wel wist hoe haasje huppelen deed.

Zet hem dan maar eens terug in de boeken voor de verkoopwaarde vandaar die rekening.
Wat?
pi_186577029
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:17 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Meer mensen aan de bedelstaf. Een complete have not's in the pocket.
Maar even serieus. De "bedelstaf" wordt toch niet bepaald door dit? Het gaat toch om de vraag of we onbeperkt mogen vervuilen omdat als dat niet mag het slecht is voor de particuliere economie? Dat is een race naar de bodem, dat je niets kunt doen qua een beter leefklimaat scheppen omdat er dan mensen zijn die er op achteruit gaan financieel. Dan kun je toch nooit meer iets en blijven we maximaal vervuilen en externaliteiten op anderen afschuiven voor eigen gewin? Dat lijkt me ook niet best vooral voor volgende generaties.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:24:14 #64
89730 Drugshond
pi_186577048
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:19 schreef john2406 het volgende:
Misschien komen de honden karren weer uit de mouw.

Hoeven ze ook niet te spreken honden belasting van de baan.
Of een wannabee IS asielzoeker met de zweep erover voor je huifkar. Groener kunnen we het niet maken.
pi_186577057
Duitsland geeft trouwens ieder huishouden wat zich aansluit op aardgas een subsidie van 750 Euro.
pi_186577070
quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:24 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Of een wannabee IS asielzoeker met de zweep erover voor je huifkar. Groener kunnen we het niet maken.
Moet die wel niet willen schijten dan.
pi_186577078
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:24 schreef john2406 het volgende:
Duitsland geeft trouwens ieder huishouden wat zich aansluit op aardgas een subsidie van 750 Euro.
Ik begrijp deze zin gewoon :o
pi_186577118
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:24 schreef john2406 het volgende:
Aansluitkosten zijn zo'n ¤1800 daar.
En logisch dat ze van de stookolie af willen daar, dan is aardgas voor de oudere huizen een prima vervanger.

Nieuwe woningen in Duitsland worden ook met warmtepomp opgeleverd.
pi_186577137
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En logisch dat ze van de stookolie af willen daar, dan is aardgas voor de oudere huizen een prima vervanger.

Nieuwe woningen in Duitsland worden ook met warmtepomp opgeleverd.
Ben jij ook op de hoogte van hoe, dat vriesvak aan huis?
pi_186577147
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben jij ook op de hoogte van hoe, dat vriesvak aan huis?
Wat bedoel je?
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:29:28 #71
89730 Drugshond
pi_186577149
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar even serieus. De "bedelstaf" wordt toch niet bepaald door dit? Het gaat toch om de vraag of we onbeperkt mogen vervuilen omdat als dat niet mag het slecht is voor de particuliere economie? Dat is een race naar de bodem, dat je niets kunt doen qua een beter leefklimaat scheppen omdat er dan mensen zijn die er op achteruit gaan financieel. Dan kun je toch nooit meer iets en blijven we maximaal vervuilen en externaliteiten op anderen afschuiven voor eigen gewin? Dat lijkt me ook niet best vooral voor volgende generaties.
1. Het is nog niet praktisch genoeg. En daar beleid op uitstippelen is bijzonder kortzichtig.
2. We vergeten even de 500+ kolencentrales die in ZO-Asie erbij komen. Onze effort is voor niks noppes nada.
3. Zelfs de paasvuren van Duitsland ruiken ze in Amsterdam. Je kunt er geen virtuele hek omheen zetten en dan is het zogenaamd opgelost.
pi_186577172
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die hebben een betere berekingsformule voor de verwarming, en dikkere muren, en betere isolatie. Kan Nederland een puntje aanzuigen.
pi_186577189
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Ik ga je toch niet wijzer maken als dat je bent!

WAT?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2019 23:31:34 ]
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:31:45 #74
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186577196
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:11 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De kritiek van de RAI-vereniging snapt Dijksma ook. 'We kunnen subsidies en ontheffingen geven. Mensen met elektrische auto's krijgen ook extra privileges in de vorm van parkeervergunningen.' Of het plan ook gaat slagen, daar heeft Dijksma zelf ook nog twijfels over. 'Ik zeg niet dat het zeker gaat lukken. Het hangt van omstandigheden af'
-------------------------------
Nog meer ambtenaren voor toezicht. Gaat dit de A'dam oplossing worden ?. Wat we zeker niet willen is het Franse model van belastingdruk. Dus opzouten met dat nep-socialisme (en geldklopperij).
Dat Dijksma zelf onzeker is dat het gaat lukken is toch juist goed? Stip op de horizon om naar te streven. Marginaal beleid wat er op gericht is. Geen rampscenario's of extreem snel geschakel. Ik ben zelf ook onzeker dat het zou lukken en ben wel degelijk erg voorstander van maatregelen om onze uitstoot tegen te gaan.
pi_186577201
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die hebben een betere berekingsformule voor de verwarming, en dikkere muren, en betere isolatie. Kan Nederland een puntje aanzuigen.
Jaja, in Duitsland is alles beter.
pi_186577224
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Jaja, in Duitsland is alles beter.
Niet dan kon Amerika een straal motor voordat?

En zo zijn er tig voorbeelden.
pi_186577228
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ga je toch niet wijzer maken als dat je bent!

WAT?
Je schrijft soms wartaal. Je reacties zijn dan eenrichtingsverkeer.
En als ik vraag om uitleg dan reageer je zoals je nu doet.
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:33:28 #78
89730 Drugshond
pi_186577259
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je schrijft soms wartaal. Je reacties zijn dan eenrichtingsverkeer.
En als ik vraag om uitleg dan reageer je zoals je nu doet.
Ik ga je niks uitleggen zoek maar zelf op google neem aan dat het er wel te vinden is, ik weet het al zonder google, en die reactie jaja in Duitsland is alles beter, hoelang kennen ze hier al driedubbel hr glas.
pi_186577276
quote:
4s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:16 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Waarom zou je ze tweedehands niet vinden? Leaseplan gooit straks die dingen massaal op de tweedehands markt.

Afgelopen jaar zijn er slechts een kleine 1000 elektrische bedrijfswagens <3500kg op kenteken gezet en het enorme aantal van 13 vrachtwagens.

Gaat nog wel even duren dus voordat leaseplan elektrische bedrijfswagens op de tweedehandsmarkt gaat 'dumpen' in de aantallen die nodig zijn om alles wat regelmatig in Amsterdam rondrijdt te elektrificeren.
pi_186577277
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ga je niks uitleggen zoek maar zelf op google neem aan dat het er wel te vinden is, ik weet het al zonder google, en die reactie jaja in Duitsland is alles beter, hoelang kennen ze hier al driedubbel hr glas.
Je hebt het over een "vriesvak aan huis".

Wat moet ik daar precies mee?
pi_186577281
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Angela Merkel overduidelijk niet.
?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2019 23:45:39 ]
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:35:08 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186577282
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:23 schreef Bart2002 het volgende:

Wij willen van feitelijk behoorlijk schoon naar nog veel schoner, men staart zich blind op de reductie die behaald moet worden. Als je hele land nog op hout, stookolie, kolen ed. stookt kun je best grote stappen maken en kun je door over te schakelen naar aardgas een gigantische reductie realiseren. Maar hier in Nederland waren we al relatief schoon bezig dus kan er in de praktijk maar een kleine stap gemaakt worden.
pi_186577424
@AchJa: in Nederland kunnen hele grote stappen gemaakt worden. Maar dan in de eerste plaats met de verduurzaming van de gebouwde omgeving middels isolatie. Er staan nog zo ontzettend veel matig tot slecht geïsoleerde gebouwen in ons land die gebouwd zijn vóór pakweg 2000.

Alles isoleren geeft al een behoorlijke winst.

Als alles geïsoleerd is, is het vervolgens relatief eenvoudig om met warmtepompen te gaan verwarmen. Nog eens 40% winst op gebied van verwarmen.

Voor het wagenpark kan zonder al te veel weerstand vanuit het volk een grote stap gemaakt worden door vol in te zetten op plugin hybrides met relatief grote range (75-100km). Dit gecombineerd met laadpalen bij bedrijven. Bijna al het woon-werkverkeer kan dan elektrische gereden worden, zonder dat er ook maar iemand is die last krijgt van accu-stress.
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:53:02 #85
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186577598
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:35 schreef AchJa het volgende:
Maar hier in Nederland waren we al relatief schoon bezig dus kan er in de praktijk maar een kleine stap gemaakt worden.
Waar baseer je dit op?
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:55:22 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186577628
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:43 schreef Ivo1985 het volgende:
@:achja: in Nederland kunnen hele grote stappen gemaakt worden. Maar dan in de eerste plaats met de verduurzaming van de gebouwde omgeving middels isolatie. Er staan nog zo ontzettend veel matig tot slecht geïsoleerde gebouwen in ons land die gebouwd zijn vóór pakweg 2000.

Alles isoleren geeft al een behoorlijke winst.

Als alles geïsoleerd is, is het vervolgens relatief eenvoudig om met warmtepompen te gaan verwarmen. Nog eens 40% winst op gebied van verwarmen.
Wat valt er bij de huishoudens te winnen als die verantwoordelijk zijn voor pak hem beet 20% van de totale uitstoot? Je gaat die 20% volledig uitknijpen en de overige 80% laat je je gang gaan? En dan deug je heel hard ofzo?

quote:
Voor het wagenpark kan zonder al te veel weerstand vanuit het volk een grote stap gemaakt worden door vol in te zetten op plugin hybrides met relatief grote range (75-100km). Dit gecombineerd met laadpalen bij bedrijven. Bijna al het woon-werkverkeer kan dan elektrische gereden worden, zonder dat er ook maar iemand is die last krijgt van accu-stress.
75-100km noem jij een grote range? _O-
pi_186577631
Tja electrisch rijden. Lijkt idd momenteel alleen maar voor de elite of lease rijders.

Kijk ik wil best elektrisch rijden, maar koop maar eens een ocasion elektrisch, niet te doen. Ik kan geen nieuwe tesla betalen. Dan maar een ocasion van 6000 euro. Ik ben pro electrisch,
Maar zorg eerst maar eens voor een betaalbare markt met betaalbare alternatieven.

Amsterdam weer met hun ideeen. Afsteken en weg ermee
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:59:40 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186577680
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Waar baseer je dit op?
Omdat er door de klimaatridders hier nogal naar het buitenland gewezen wordt dat die toch ook wel heel goed bezig zijn... Ja, van een grote kutzooi een iets minder grote kutzooi maken is een stuk makkelijker dan een land wat van oudsher een uitstekende aardgas infrastructuur heeft waar iedereen op aardgas (schoon!) stookt nog schoner te maken.

Als ik van een kolenkachel naar een gaskachel ga is dat een enorme stap. Ga ik van gas naar eoa warmtepomp is dat onder de streep maar minimaal.
pi_186577918
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Omdat er door de klimaatridders hier nogal naar het buitenland gewezen wordt dat die toch ook wel heel goed bezig zijn... Ja, van een grote kutzooi een iets minder grote kutzooi maken is een stuk makkelijker dan een land wat van oudsher een uitstekende aardgas infrastructuur heeft waar iedereen op aardgas (schoon!) stookt nog schoner te maken.

Als ik van een kolenkachel naar een gaskachel ga is dat een enorme stap. Ga ik van gas naar eoa warmtepomp is dat onder de streep maar minimaal.
En daar ligt nu precies het probleem. Als men zo bezorgt is met het klimaat, dan kan Nederland beter zijn kennis inzetten om in ontwikkelingslanden infrastructuren aan te leggen zodat men in plaats van een open vuur op een gasfornuis kan koken. Of onze kennis van isolatie te gebruiken om ervoor te zorgen dat er uberhaupt iets geisoleerd word in zulk soort landen. Of dat er een begin gemaakt word met het scheiden van afval in zulke landen.

Maar in plaats daarvan roept men hier dat iedere burger van het gas af moet en verplicht vreselijk dure systemen aan moet schaffen zodat bedrijven ervaring krijgen in warmtepompsystemen.

En een andere user vind het een geweldig idee om iedereen te verplichten om binnen een paar jaar een elektrische auto aan te schaffen.

Alsof we al die kosten die burgers verplicht moeten maken snel weer terug kunnen verdienen door met de opgedane kennis zaken te kunnen doen. En alsof de gewone burger dat ook weer terug gaat zien.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 00:17:44 #90
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186577973
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, ik doelde meer op het stukje "Maar hier in Nederland waren we al relatief schoon bezig".

Verder bevordert de term "klimaatridders" de discussie niet echt. Het is inhoudsloos en belerend. Beter dan "klimaatgelovigen", dat dan weer wel... dat wordt schijnbaar meestal gebezigd door mensen die zelf een bepaald geloof aan hangen en denken dat de anderen dus ook een geloof aan hangen.

[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 03-05-2019 00:22:50 ]
pi_186578092
Geboorteperking?

Ik gooi het idee maar effe in.

Is dat niet iets?

Is het gebruik van de aardse bronnen niet o.a. afhankelijk van het aantal mensen die daarvan afhankelijk zijn? Is birthcontrol NU niet net zo belangrijk als met alle macht de wereld leefbaar te blijven maken voor iedereen...ongeacht hoeveel die iedereen is?
  vrijdag 3 mei 2019 @ 00:35:08 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186578157
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 00:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Oh, ik doelde meer op het stukje "Maar hier in Nederland waren we al relatief schoon bezig".
Wij doen het per capita en totaliteit ook helemaal niet zo beroerd als dichtbevolkt industrieel land.

quote:
Verder bevordert de term "klimaatridders" de discussie niet echt. Het is inhoudsloos en belerend. Beter dan "klimaatgelovigen", dat dan weer wel... dat wordt schijnbaar meestal gebezigd door mensen die zelf een bepaald geloof aan hangen en denken dat de anderen dus ook een geloof aan hangen.
Ach, aan de andere kant krijg je meteen te maken met "klimaatontkenner" en dat soort termen.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 00:40:51 #93
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186578207
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 00:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wij doen het per capita en totaliteit ook helemaal niet zo beroerd als dichtbevolkt industrieel land.
We zijn niet echt industrieel toch? Wel dichtbevolkt, wat het aanleggen van infrastructuur juist makkelijker moet maken. Ja, de VS en Canada doen het wat dat betreft bv. bedroevend. We doen het daarentegen wel aanzienlijk slechter dan andere Europese landen als ik dat kaartje zo zie.

quote:
Ach, aan de andere kant krijg je meteen te maken met "klimaatontkenner" en dat soort termen.
Ik heb dat nog niet gezien in deze discussie en verwijst ook naar iets anders, namelijk dat het uberhaupt een issue zou zijn of dat bv. het niet op zou warmen vanwege broeikasgassen. Ook dat bevordert de discussie niet zou ik zeggen, maar bv. een MrRatio zou ik wel een ontkenner durven noemen, geen skepticus.

Hoe dan ook, begin je nu zelf en ik hoop dat je er mee stopt.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 00:49:30 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186578286
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 00:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

We zijn niet echt industrieel toch? Wel dichtbevolkt, wat het aanleggen van infrastructuur juist makkelijker moet maken. Ja, de VS en Canada doen het wat dat betreft bv. bedroevend. We doen het daarentegen wel aanzienlijk slechter dan andere Europese landen als ik dat kaartje zo zie.
Qua industrie hebben we er hier best wel serieuze uitstoters bij zitten: Tien bedrijven stoten groot deel uit van hele Nederlandse bedrijfsleven. En als je dan in je achterhoofd houdt dat de huishoudens verantwoordelijk zijn voor slechts 20% van het totaal...

quote:
Ik heb dat nog niet gezien in deze discussie en verwijst ook naar iets anders, namelijk dat het uberhaupt een issue zou zijn of dat bv. het niet op zou warmen vanwege broeikasgassen. Ook dat bevordert de discussie niet zou ik zeggen, maar bv. een MrRatio zou ik wel een ontkenner durven noemen, geen skepticus.

Hoe dan ook, begin je nu zelf en ik hoop dat je er mee stopt.
Hoe moet ik je dan noemen? Klimaatverbeteraar oid? Dat zou dan een aanname zijn aangezien het niet bewezen is dat het gaat verbeteren.
pi_186578321
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wij willen van feitelijk behoorlijk schoon naar nog veel schoner, men staart zich blind op de reductie die behaald moet worden. Als je hele land nog op hout, stookolie, kolen ed. stookt kun je best grote stappen maken en kun je door over te schakelen naar aardgas een gigantische reductie realiseren. Maar hier in Nederland waren we al relatief schoon bezig dus kan er in de praktijk maar een kleine stap gemaakt worden.
Is dat zo? En dat we het in NL al beter doen dan in vele andere landen betekent niet dat we geen grote stappen meer kunnen maken of geen voorbeeld kunnen zijn zodat anderen grote stappen maken.

Kijk naar de grote steden. Daar is de lucht door o.a. het verkeer zo vervuild dat je gemiddeld 3 tot 7 sigaretten per dag rookt, ook al ben je niet eens een roker.

Gelukkig is NL zoals je zelf zegt relatief schoon. Hier hoeven we niet met mondkapjes te lopen.
Laten we vooral zorgen dat dit in de toekomst zo blijft en dat de luchtkwaliteit alleen maar verbeterd.
pi_186578338
Wederom... Het is een globaal dingetje....en de republiek Amsterdam meent de sores voor de wereld op te lossen. 8)7
  vrijdag 3 mei 2019 @ 01:00:53 #97
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186578387
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 01:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit dus...
Let wel. Niks mis met je ding doen.....maar het moet wel in verhouding zijn met de globale aanpak,

Geboortebeperking lijkt mij de eerste insteek.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 01:09:25 #99
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186578412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 00:54 schreef FYazz het volgende:

Is dat zo? En dat we het in NL al beter doen dan in vele andere landen betekent niet dat we geen grote stappen meer kunnen maken of geen voorbeeld kunnen zijn zodat anderen grote stappen maken.

Kijk naar de grote steden. Daar is de lucht door o.a. het verkeer zo vervuild dat je gemiddeld 3 tot 7 sigaretten per dag rookt, ook al ben je niet eens een roker.
Mjah, ook weer zoiets uit de koker van de milieu organisaties om het heftiger te laten klinken dan het allemaal is he.

quote:
NU.nl checkt dagelijks berichten op betrouwbaarheid. Bewering:

"Een jaar wonen in Amsterdam heeft dezelfde impact op je gezondheid als het jaarlijks roken van 183 sigaretten."

Oordeel: onwaarschijnlijk

De luchtvervuiling in Amsterdam is zo ernstig dat de impact op je gezondheid van wonen in de stad gelijk zou staan aan het roken van 183 sigaretten per jaar. Dit meldden media als Parool, AD en Welingelichte Kringen op 14 augustus. De belangrijkste boosdoener zou het autoverkeer zijn. Maar is wonen in de hoofdstad nu echt zo ongezond?
Waar komt het vandaan?

De bron is een rapport van Transport & Environment (T&E). Dit is een in Brussel gevestigde milieuorganisatie die lobbyt voor maatregelen tegen luchtvervuiling. In het rapport is de gezondheidsimpact van de hoeveelheid fijnstof in tien grote Europese steden vergeleken met de gezondheidsimpact van roken.

In dit rapport staat dat een vierdaagse zomerse citytrip naar Amsterdam even ongezond is als het roken van twee sigaretten. In verschillende nieuwsberichten is hiervan gemaakt dat een jaar wonen in Amsterdam gelijkstaat aan het roken van 183 sigaretten per jaar.
Klopt het?

Maar klopt de berekening in het Brusselse rapport? De onderzoekers bekeken de concentratie fijnstof op het luchtmeetstation Van Diemenstraat in Amsterdam. Fijnstof is een vorm van luchtvervuiling, dat aan meerdere gezondheidsproblemen wordt gelinkt, bijvoorbeeld hart- en longziekten.

Over Amsterdam verspreid zijn er twaalf luchtmeetstations die fijnstof meten, waarvan je de meetgegevens op Luchtmeetnet kunt bekijken. Waarom de onderzoekers ervoor hebben gekozen om alleen de Van Diemenstraat te onderzoeken is niet bekend. Joost Wesseling, luchtkwaliteitsexpert bij het RIVM, legt uit dat de Van Diemenstraat een relatief smalle straat is met relatief veel verkeer. Hij verwacht daarom dat de concentratie fijnstof hier over het algemeen iets hoger zal liggen dan in een groot deel van Amsterdam.

Daarnaast hebben de onderzoekers slechts de fijnstofconcentratie tussen 1 en 7 augustus gebruikt in hun berekeningen. Op basis hiervan schrijven ze hoeveel ongezonde lucht toeristen in de zomer in Amsterdam binnenkrijgen. Het is alleen de vraag of de concentratie fijnstof in de eerste week van augustus representatief is voor de hele zomer, laat staan voor de rest van het jaar. Wesseling legt uit dat de concentratie fijnstof gedurende het jaar schommelt, bijvoorbeeld door het weer, de hoeveelheid fijnstof die van buiten de stad komt en het feit dat er niet op ieder moment evenveel verkeer is.

De conclusie dat wonen in de stad gelijkstaat aan het jaarlijks roken van 183 sigaretten is op weinig metingen gebaseerd. Deze metingen zijn waarschijnlijk niet representatief voor de hele stad of het hele jaar. Het is dus onwaarschijnlijk dat wonen in Amsterdam exact even ongezond is als 183 sigaretten roken.
Nederlands onderzoek

Maar met het roken van hoeveel sigaretten is de gezondheidsimpact van luchtvervuiling in Amsterdam dan wél te vergelijken? Wetenschappers van de GGD Amsterdam, het RIVM en de Universiteit Utrecht ontwikkelden in 2016 een rekenmethode om de gezondheidseffecten van luchtvervuiling uit te drukken in het aantal passief gerookte sigaretten. Passief gerookte sigaretten zijn sigaretten waarvan iemand schadelijke stoffen binnenkrijgt doordat iemand anders in het huis rookt.

Op basis van de Nederlandse rekenmethode bleek dat het wonen naast de Ringweg aan de A10 in Amsterdam even ongezond is als het meeroken van tien sigaretten per dag. Een drukke weg in de binnenstad van Den Haag leverde ruim vier meegerookte sigaretten per dag op.

Wesseling vertelt dat de gezondheidseffecten van luchtvervuiling voor Nederlanders waarschijnlijk gelijkstaan aan het passief meeroken van zo'n drie à zeven sigaretten per dag.
Hoeveel wordt er gerookt?

Maar hoe verhoudt meeroken zich tot het zelf roken van sigaretten? Uit eerder Amerikaans onderzoek bleek dat mensen die een sigaret meeroken ruim driehonderd keer minder fijnstof binnenkrijgen dan mensen die zelf roken. Volgens Wesseling is het waarschijnlijk, dat als dit getal klopt, de gezondheidseffecten van passief roken ook grofweg driehonderd keer kleiner zijn dan van actief roken.

Indien mensen in Amsterdam door luchtvervuiling gemiddeld zeven sigaretten per dag meeroken - een schatting die aan de hoge kant is - dan roken ze jaarlijks passief 2.555 sigaretten. Dit staat, als de aannames kloppen, gelijk aan ongeveer negen zelf gerookte sigaretten per jaar.
Conclusie

Luchtvervuiling is slecht voor de gezondheid, maar een jaar in Amsterdam wonen is hoogstwaarschijnlijk niet even ongezond als het jaarlijks roken van 183 sigaretten. De gegevens waarop de berekening van T&E zijn gebaseerd, zijn afkomstig van één meetstation in een drukke straat, in één week in de zomer. Dit zijn te weinig metingen om met zekerheid te zeggen hoe ongezond het is om een heel jaar in Amsterdam te wonen.

Daarnaast bleek uit berekeningen, op basis van rekenmethodes van het RIVM en Amerikaans wetenschappelijk onderzoek, dat de luchtvervuiling in Nederland en Amsterdam waarschijnlijk minder ongezond is dan het jaarlijks roken van 183 sigaretten.

Deze berekeningen zijn gebaseerd op aannames over de schadelijkheid van roken en luchtvervuiling. Hoewel deze veronderstellingen wetenschappelijk onderbouwd zijn, is niet exact te zeggen met hoeveel gerookte sigaretten de gezondheidsimpact van luchtvervuiling in Amsterdam te vergelijken is.

We beoordelen de stelling "Een jaar wonen in Amsterdam heeft dezelfde impact op je gezondheid als het roken van 183 sigaretten per jaar" als onwaarschijnlijk.
quote:
Gelukkig is NL zoals je zelf zegt relatief schoon. Hier hoeven we niet met mondkapjes te lopen.
Laten we vooral zorgen dat dit in de toekomst zo blijft en dat de luchtkwaliteit alleen maar verbeterd.
Wat er echter nu gebeurd is dat men compleet doorslaat de andere kant op.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 01:12:20 #100
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186578435
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 00:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Qua industrie hebben we er hier best wel serieuze uitstoters bij zitten: Tien bedrijven stoten groot deel uit van hele Nederlandse bedrijfsleven. En als je dan in je achterhoofd houdt dat de huishoudens verantwoordelijk zijn voor slechts 20% van het totaal...
Die 1, 2, 5, 8, 9 en 10 zijn energiecentrales... Vermoedelijk leveren zij ook stroom aan huishoudens?!

quote:
Hoe moet ik je dan noemen? Klimaatverbeteraar oid? Dat zou dan een aanname zijn aangezien het niet bewezen is dat het gaat verbeteren.
Gewoon, iemand in een discussie? Waarom moet je me een label geven? Desnoods kun je me 'die ene die wél de IPCC rapportages las' noemen.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 01:18:48 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 3 mei 2019 @ 01:20:34 #102
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186578476
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 01:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, maar jouw punt was dat we een industrieel land zijn. Die claim lijkt me sterk. Hoeveel wordt in de industrie geproduceerd hier tov andere landen?

Edit: Ik waardeer trouwens wel dat je bronnen zoekt bij wat je denkt dat ik denk dat je bewering is. Dat siert je. En ik ben nu niet sarcastisch.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 01:30:27 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186578539
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 01:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Ja, maar jouw punt was dat we een industrieel land zijn. Die claim lijkt me sterk. Hoeveel wordt in de industrie geproduceerd hier tov andere landen?
Ik heb ff geen benul wat je met die vraag wil. Het gaat mij om de verdeling van gebruik, nu wordt alles op alles gezet om de "kleinste" verbuiker (de huishoudens) kostte wat het kost op nul te krijgen wat allemaal door hunzelf bekostigd mag worden en de overige 80% wordt ongemoeid gelaten.

quote:
Edit: Ik waardeer trouwens wel dat je bronnen zoekt bij wat je denkt dat ik denk dat je bewering is. Dat siert je. En ik ben nu niet sarcastisch.
Nou ja, het is meer andersom. Ik baseer mijn mening op bronnen.

Maare thanks, dit hoor ik niet zo vaak... :P
  vrijdag 3 mei 2019 @ 01:33:39 #104
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186578549
Amsterdam?

En door.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 3 mei 2019 @ 01:41:16 #105
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186578567
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 01:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb ff geen benul wat je met die vraag wil. Het gaat mij om de verdeling van gebruik, nu wordt alles op alles gezet om de "kleinste" verbuiker (de huishoudens) kostte wat het kost op nul te krijgen wat allemaal door hunzelf bekostigd mag worden en de overige 80% wordt ongemoeid gelaten.
Je zei: "Wij doen het per capita en totaliteit ook helemaal niet zo beroerd als dichtbevolkt industrieel land."

Volgens mij zijn we geen industrieel land. Sterker, dat lijkt me een absurde bewering. Dus vroeg ik me af waarop je dat baseerde.

Als ik je reactie nu lees doel je op wat anders en bedoelde je niet dat we een industrieel land zijn, maar waarschijnlijk meer dat de industrie in jouw beleving veel uitstoot. Ook wat dat betreft zou een internationale vergelijking handig zijn.

Als ik dan toch een punt hierover wil maken is het dat je beter zou wachten tot het klimaatplan uitgewerkt wordt/is om dingen te roepen over de kleine man vs industrie enzo. Een issue is natuurlijk wel dat bedrijvigheid makkelijker elders kan verkassen en mensen doorgaans niet. Daar staat tegenover dat een combinatie van belasting en subsidie aan bedrijven effectief kan zijn.

Het klimaatplan heeft een financiële paragraaf met daarin de verwachtingen richting burgers.

quote:
Nou ja, het is meer andersom. Ik baseer mijn mening op bronnen.
Ja, dat denkt iedereen. Echt hoor, sinds ik de IPCC rapporten in belangrijke mate gelezen heb zie ik zo bizar veel misvattingen overal over wat er nou echt als soort van consensus verwacht zou worden, dat je er droevig van zou worden. Dat geldt voor zowel overdreven als understated claims.

quote:
Maare thanks, dit hoor ik niet zo vaak... :P
Alsjeblieft. :P Het mag sowieso soms hier wel wat vriendelijker aan toe gaan.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 01:44:36 #106
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_186578579
Femke _O-
  vrijdag 3 mei 2019 @ 01:45:18 #107
484078 dokter.knakworst
unox in je hol
pi_186578583
Femke :r
metal up your ass
  vrijdag 3 mei 2019 @ 01:45:43 #108
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_186578587
Ik hoop dat Eindhoven geen Groenlinks burgemeester krijgt. :N
  vrijdag 3 mei 2019 @ 01:55:01 #109
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186578628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 01:45 schreef Ixnay het volgende:
Ik hoop dat Eindhoven geen Groenlinks burgemeester krijgt. :N
Het gemeentebestuur gaat over dit soort dingen. De burgemeester niet zo, dacht ik?
  Eindredactie Games vrijdag 3 mei 2019 @ 06:35:42 #110
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186579135
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Afgelopen jaar zijn er slechts een kleine 1000 elektrische bedrijfswagens <3500kg op kenteken gezet en het enorme aantal van 13 vrachtwagens.

Gaat nog wel even duren dus voordat leaseplan elektrische bedrijfswagens op de tweedehandsmarkt gaat 'dumpen' in de aantallen die nodig zijn om alles wat regelmatig in Amsterdam rondrijdt te elektrificeren.
2030 is ook nog even weg.
pi_186579644
Ben ik even blij dat ik niet in die zelfverklaarde elitaire zaadstad woon :')
  vrijdag 3 mei 2019 @ 08:22:28 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186579745
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 06:35 schreef Oscar. het volgende:

Als je in je achterhoofd houdt dat de nieuwe auto's die nu verkocht worden in 2030 11 jaar oud zijm (exact de gemiddelde leeftijd van auto's op dit moment) is het helemaal niet zo ver weg.
  Eindredactie Games vrijdag 3 mei 2019 @ 08:29:26 #113
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186579815
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 08:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je in je achterhoofd houdt dat de nieuwe auto's die nu verkocht worden in 2030 11 jaar oud zijm (exact de gemiddelde leeftijd van auto's op dit moment) is het helemaal niet zo ver weg.
Maar een leasebak gaat max 60 maanden mee. Daarna wordt het of occasions lease of gaat hij in de verkoop.
pi_186579853
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 08:29 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Maar een leasebak gaat max 60 maanden mee. Daarna wordt het of occasions lease of gaat hij in de verkoop.
Het probleem is dat niet iedereen in een leasebak rijdt.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 08:43:32 #115
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
  vrijdag 3 mei 2019 @ 08:43:58 #116
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186579956
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 01:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Amsterdam?

En door.
pi_186580056
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat valt er bij de huishoudens te winnen als die verantwoordelijk zijn voor pak hem beet 20% van de totale uitstoot? Je gaat die 20% volledig uitknijpen en de overige 80% laat je je gang gaan? En dan deug je heel hard ofzo?
[..]

Gebouwde omgeving is veel meer dan alleen huishoudens
quote:
75-100km noem jij een grote range? _O-
Niet groot, maar voor een plugin hybride voor iedereen die geen vertegenwoordiger of taxichauffeur is, is zo'n range toch voldoende om het overgrote deel van de jaarlijkse kilometers elektrisch te rijden. De meeste automobilisten zullen hier jaarlijks 70 tot 90 procent elektrische kunnen rijden. Uitgaande van een beschikbare laadpaal thuis en/of op het werk.
pi_186580083
De domheid en naïviteit van GL zal je altijd weer kunnen verbazen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_186580216
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 08:52 schreef habitue het volgende:
De domheid en naïviteit van GL zal je altijd weer kunnen verbazen.
Ja, die verhipte Sharon Dijksma van GL ook :+
pi_186580263
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 06:35 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. De tijd vliegt voorbij.
pi_186580300
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wacht maar af tot je dadelijk voorgoed thuis mag zijn.
pi_186580301
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 08:33 schreef Benger het volgende:

[..]

Precies. Het gemak waarbij men ervan uitgaat dat iedereen maar een leasebak rijd is bizar.

Maar wel roepen dat mensen die niet veel te verteren hebben zuinig moeten zijn en krijgen als advies dat je wel met 1100 euro je gezin kan rond draaien. Maar gaat het om groen dan moet je maar een groenlening gaan afsluiten als je de middelen niet hebt.

Want het gaat niet alleen om die auto natuurlijk.
pi_186580319
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wacht maar af tot je dadelijk voorgoed thuis mag zijn.
Dat valt in Amsterdam wel wat mee, OV genoeg.
pi_186580339
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vliegt daar de tijd door voorbij? WAT??
pi_186580351
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zodra ik met pensioen ga, gaat de auto de deur uit(woon in het centrum). Al heb ik de middelen, ik heb geen zin om een nieuwe electrische auto aan te schaffen. Ik hoop dat mijn Saab uit 1999 het nog zeven jaar kan volhouden.
pi_186580534
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 08:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

En dan nog wat is er mis met een auto meer dan 11 jaar oud. Ik heb 3 tot 4 jaar geleden met een Volvo 480 gereden uit 1986 en als die door een onverlaat die zat te spelen met een mobieltje niet de vernieling in was gereden had ik die nog gehad. Kwestie van goed onderhoud en een auto kan zeer lang meegaan. Daarna voor een grijpstuiver een Saab aangeschaft. En daar pendel ik mee tussen Maastricht en Eindhoven als ik een dienst heb en niet met het OV naar mijn werk kan gaan.

Ik vind een investering in een auto de meest waardeloze kostenpost. Het is pure noodzaak.
pi_186580655
480 leuke wagen trouwens en pittig, zonder auto s ben ik of voel ik mij niks meer.

Ik denk dat jij het ook niet lang volhouden doet zonder auto, als je met pensioen bent heb jij hem nog meer nodig als anders. Tenzij je komt niet meer onder de voeten uit.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 09:32:55 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_186580682
Amsterdam :')
pi_186580699
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:23 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik heb 3 tot 4 jaar geleden met een Volvo 480 gereden uit 1986
Wow, dat was nog een van de allereersten. _O_

quote:
en als die door een onverlaat die zat te spelen met een mobieltje niet de vernieling in was gereden
-O-
pi_186580777
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Wow, dat was nog een van de allereersten. _O_
[..]

-O-
Ja een two tone(groen-grijs). Splinternieuw gekocht destijds, maar toen ik werkte ik nog in het MO, Duitsland en Frankrijk en kon dat er wel vanaf. Stond wel al 2 jaar in de showroom want die serie werd zeer slecht verkocht.

Nu heb ik een hekel aan autorijden gekregen en vermijd ik de auto zo veel mogelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 03-05-2019 09:50:08 ]
  vrijdag 3 mei 2019 @ 11:05:19 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186582162
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:23 schreef Cherni het volgende:

[..]

En dan nog wat is er mis met een auto meer dan 11 jaar oud. Ik heb 3 tot 4 jaar geleden met een Volvo 480 gereden uit 1986 en als die door een onverlaat die zat te spelen met een mobieltje niet de vernieling in was gereden had ik die nog gehad. Kwestie van goed onderhoud en een auto kan zeer lang meegaan. Daarna voor een grijpstuiver een Saab aangeschaft. En daar pendel ik mee tussen Maastricht en Eindhoven als ik een dienst heb en niet met het OV naar mijn werk kan gaan.

Ik vind een investering in een auto de meest waardeloze kostenpost. Het is pure noodzaak.
Er is niks mis met een oudere auto... Ik reed voor mijn vorige Saab in een W123 uit 1977...
pi_186582807
quote:
pi_186583309
quote:
"Auto's zijn ongezond"
pi_186583368
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 12:12 schreef Craptacular het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Over proefballonnetjes gesproken. :)
pi_186584244
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Verder is lokale democratie ook, of misschien wel juist, democratie natuurlijk. Het is niet zo dat ze maar slaafs Haagse politiek moeten volgen, zolang het maar binnen de wet is.
En dat is het dus niet.
quote:
'Amsterdam zet een stip op de horizon, alleen is er momenteel helemaal geen wetgeving die een ban op benzineauto's mogelijk maakt', aldus Kamerlid Remco Dijkstra (VVD) tegenover de krant. 'En die regels daar gaan we hier in Den Haag over, niet in Amsterdam.'
pi_186584584
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 13:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En dat is het dus niet.
[..]

Maakt toch niet uit de onrust is al gestookt.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 14:13:59 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
  Eindredactie Games vrijdag 3 mei 2019 @ 15:00:06 #138
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186585860
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 08:33 schreef Benger het volgende:

[..]

dat was het punt niet. Het punt was dat daar occasions vrij van komen.
  Eindredactie Games vrijdag 3 mei 2019 @ 15:01:00 #139
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186585873
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

Veel zzp'ers plannen echt niet meer dan 5 jaar vooruit. Dus dat valt wel mee.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:29:39 #140
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186586252
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:00 schreef Oscar. het volgende:

[..]

dat was het punt niet. Het punt was dat daar occasions vrij van komen.
Die vervolgens op de schroothoop verdwijnen omdat niemand ze wil hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186586254
Volgens Halsema moet je het vooral als een voornemen zien, een visie of een stip op de horizon. In Den Haag werd ook al gezegd dat Amsterdam hier helemaal niet over kan gaan dus het zal wel loslopen.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:30:52 #142
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186586273
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:29 schreef Dutchguy het volgende:
Volgens Halsema moet je het vooral als een voornemen zien, een visie of een stip op de horizon. In Den Haag werd ook al gezegd dat Amsterdam hier helemaal niet over kan gaan dus het zal wel loslopen.
Natuurlijk gaat het niet gebeuren, dat was vanaf het begin al duidelijk.
pi_186586514
Als Parijs en Madrid het kunnen mag Amsterdam uiteraard niet achterblijven ^O^. Geweldig plan.
pi_186586523
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zo te zien kan ze wel wat vaker de fiets nemen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_186586780
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:29 schreef Dutchguy het volgende:
Dat zeiden ze ook over 24/7 opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers. Er zijn nu tientallen panden voor de opvang van deze mensen. Dat gaat ook loodrecht in tegen het landelijke beleid.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 mei 2019 @ 15:58:00 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_186586863
Kabinet is ook aan het kijken of ze benzineauto's kunnen verbieden in de toekomst. https://www.telegraaf.nl/(...)enzineauto-verbieden

Dus ja.... Amsterdam is nu gewoon heel concreet een stip aan het zetten en dat is een beetje eng voor sommige partijen. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 3 mei 2019 @ 16:03:59 #147
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186586990
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:58 schreef borisz het volgende:
Kabinet is ook aan het kijken of ze benzineauto's kunnen verbieden in de toekomst. https://www.telegraaf.nl/(...)enzineauto-verbieden

Dus ja.... Amsterdam is nu gewoon heel concreet een stip aan het zetten en dat is een beetje eng voor sommige partijen. :s)
Dat heb je fout gezien. Dat gaat over een verbod op de verkoop van nieuwe auto's. Heeft niets met 'eng' vinden te maken.

Overigens gaat dat verbod er natuurlijk ook niet komen.
pi_186587534
Het valt me op dat - of all places - juist Amsterdam het elektrisch rijden wil stimuleren. Ik kan me nog herinneren dat er in Amsterdam geen datacentra meer bijgebouwd konden worden, omdat er onvoldoende capaciteit was om elektriciteit te leveren. Dat probleem zal er met elektrische auto's ook zijn. Alleen al de bussen en vrachtwagens over laten schakelen op elektrisch rijden zal het licht doen uitgaan.
pi_186587694
quote:

[..]

[ afbeelding ]
I´m back.
pi_186587812
Tja de Amsterdammers krijgen waar ze voor gestemd hebben. Ik hoop wel 1 ding: dat ze niet huilie huilie gaan doen als straks geen enkele aannemer meer hun krotten wil opknappen, de wegen wil opknappen, leveranciers niet meer de winkels willen bevoorraden, bedrijven verhuizen naar andere steden etc. Ik moet nog steeds bijkomen van het lachen. Ik ben heel erg benieuwd naar de implementatie. Ik heb vandaag nog ff op m'n winkelcentrum rondgekeken: zeker 95% van de personenauto's is nog geen EV en 99% van het vrachtverkeer rijdt nog gewoon op diesel.. (en nee ik woon niet ergens in een afgelegen dorpje).
pi_186587972
99% van het vrachtverkeer rijdt op diesel? Nog wel meer. Er zijn nog geen 100 elektrische vrachtwagens geregistreerd in Nederland.
  Eindredactie Games vrijdag 3 mei 2019 @ 17:11:16 #152
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186588109
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die vervolgens op de schroothoop verdwijnen omdat niemand ze wil hebben.
dat is jouw dikke duim
  vrijdag 3 mei 2019 @ 17:14:27 #153
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186588176
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 17:11 schreef Oscar. het volgende:

[..]

dat is jouw dikke duim
Nee, dat is de realiteit. Batterijen moeten worden vervangen en daar zit toch al de meeste kosten. Kun je net zo goed een nieuwe kopen, krijg je ook nog een lekkere bak subsidie er bij. Dat is natuurlijk sowieso de enige reden om een BEV te kopen.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 17:20:14 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186588324
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zelf wordt ze per dieplader vervoerd. Ook op diesel dus.
The End Times are wild
pi_186588447
quote:
Deze bazenpost _O_

Ik hoop dat @Werkman e.d. ¤ 200 per uur voor de meest simpele klusjes in 020 gaat rekenen. Dat zal ze leren :')
pi_186588479
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 17:03 schreef Ivo1985 het volgende:
99% van het vrachtverkeer rijdt op diesel? Nog wel meer. Er zijn nog geen 100 elektrische vrachtwagens geregistreerd in Nederland.
Ik zie hier af en toe zo'n elektrisch DHL wagentje rondrijden, maar dat is eigenlijk niet echt een vrachtauto met een fatsoenlijk laadvermogen.
  Eindredactie Games vrijdag 3 mei 2019 @ 17:41:37 #157
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186588789
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 17:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat is de realiteit. Batterijen moeten worden vervangen en daar zit toch al de meeste kosten. Kun je net zo goed een nieuwe kopen, krijg je ook nog een lekkere bak subsidie er bij. Dat is natuurlijk sowieso de enige reden om een BEV te kopen.
wederom dikke duim, want van een elctrobak van 3 jaar oud hoeft echt nog niet de batterijen van vervangen te worden.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 17:44:10 #158
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186588845
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 17:41 schreef Oscar. het volgende:

[..]

wederom dikke duim, want van een elctrobak van 3 jaar oud hoeft echt nog niet de batterijen van vervangen te worden.
Hoeveel van die 'electrobakken' zijn er tweedehands beschikbaar voor een concurrerende prijs? En het gaat hier om het kopen van zo'n bak, na 8 jaar totaal moeten de batterijen wel vervangen worden en heb je er dus maar 5 jaar wat aan. Daar heeft niemand zin in dus worden ze ook niet gekocht. Dat geldt vooral voor Tesla's die totaal onbetrouwbaar zijn en constant duur onderhoud nodig hebben. Dat geeft Tesla nu gratis weg, maar alleen als je een nieuwe koopt natuurlijk.

Nogmaals omdat er dus subsidies zijn voor nieuwe auto's waar de rijke mensen erg van houden. En zij zijn de enigen die BEVs kopen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fir3fly op 03-05-2019 17:51:38 ]
  Eindredactie Games vrijdag 3 mei 2019 @ 18:18:27 #159
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186589385
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 17:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoeveel van die 'electrobakken' zijn er tweedehands beschikbaar voor een concurrerende prijs?

Over 2 jaar, wanneer de contracten van de leasemaatschappijen aflopen? Een stuk meer dan nu.
quote:
En het gaat hier om het kopen van zo'n bak, na 8 jaar totaal moeten de batterijen wel vervangen worden en heb je er dus maar 5 jaar wat aan. Daar heeft niemand zin in dus worden ze ook niet gekocht.
5 jaar rijden in een auto heeft niemand zin in? Poe, gedurfde uitspraak.
quote:
Dat geldt vooral voor Tesla's die totaal onbetrouwbaar zijn en constant duur onderhoud nodig hebben. Dat geeft Tesla nu gratis weg, maar alleen als je een nieuwe koopt natuurlijk.

Leuk dat je Tesla aanhaalt, maar er zijn meer merken dan Tesla. Nissan geeft 8 jaar garantie op een accu pack. Kia 7 jaar. Dat zal dus steeds langer worden.
quote:
Nogmaals omdat er dus subsidies zijn voor nieuwe auto's waar de rijke mensen erg van houden. En zij zijn de enigen die BEVs kopen.
Vroeger gingen de dikke BMW's ook van rijke mensen naar arm sloebers. De EV zal deze markt niet ineens tot een halt toe brengen.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 18:33:25 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186589606
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:18 schreef Oscar. het volgende:

[..]

5 jaar rijden in een auto heeft niemand zin in? Poe, gedurfde uitspraak.
Gemiddelde leeftijd van het wagenpark is 11 jaar.
pi_186589829
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:32 schreef Benger het volgende:
Het valt me op dat - of all places - juist Amsterdam het elektrisch rijden wil stimuleren. Ik kan me nog herinneren dat er in Amsterdam geen datacentra meer bijgebouwd konden worden, omdat er onvoldoende capaciteit was om elektriciteit te leveren. Dat probleem zal er met elektrische auto's ook zijn. Alleen al de bussen en vrachtwagens over laten schakelen op elektrisch rijden zal het licht doen uitgaan.
Sorry ff mezelf quoten voor een toevoeging: dan is daar bovenop ook nog het plan om de kolencentrale in Amsterdam te sluiten. You cannot have your cake and eat it.
Die datacentra die niet in Amsterdam terecht konden, kozen trouwens voor de Eemshaven waar een nieuwe kolencentrale werd gebouwd.
pi_186589975
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:45 schreef Benger het volgende:

[..]

Sorry ff mezelf quoten voor een toevoeging: dan is daar bovenop ook nog het plan om de kolencentrale in Amsterdam te sluiten. You cannot have your cake and eat it.
Die datacentra die niet in Amsterdam terecht konden, kozen trouwens voor de Eemshaven waar een nieuwe kolencentrale werd gebouwd.
Gaan ze niet op korte termijn een duurzame biomassa-energiecentrale bouwen in Amsterdam?

Oftewel het verbranden van bossen voor energie? Dat maakt hun hele verbod op brandstof auto's in 1 klap ongedaan. Maar ja, duurzame biomassa-energiecentrale klinkt enorm milieuvriendelijk dus dan mag het wel van de Amsterdamse deugers.
pi_186590038
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gaan ze niet op korte termijn een duurzame biomassa-energiecentrale bouwen in Amsterdam?

Oftewel het verbranden van bossen voor energie? Dat maakt hun hele verbod op brandstof auto's in 1 klap ongedaan. Maar ja, duurzame biomassa-energiecentrale klinkt enorm milieuvriendelijk dus dan mag het wel van de Amsterdamse deugers.
FF gegoogled, ja inderdaad komt er een biomassacentrale. Levert genoeg warmte voor 27.000 huishoudens. Een druppel op een gloeiende plaat.
  Eindredactie Games vrijdag 3 mei 2019 @ 19:04:03 #164
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186590183
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gemiddelde leeftijd van het wagenpark is 11 jaar.
Koop je een accupack. Kun je 16 jaar met een auto doen.

Edit: kennelijk was het in 2016 nog 8,2 jaar. In zo rap tempo wordt een nieuwe accu erin knallen steeds beter voor je portemonnee

[ Bericht 10% gewijzigd door Oscar. op 03-05-2019 19:20:04 ]
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:32:43 #165
89730 Drugshond
pi_186590839
Ha links krijgt op hun ballen van Politiek Den Haag. F Halsema die had dit moeten voorzien. Dat is geen besturen maar hun eigen agenda doordrukken. Doei.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:33:32 #166
89730 Drugshond
pi_186591022
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 19:32 schreef Drugshond het volgende:
Ha links krijgt op hun ballen van Politiek Den Haag. F Halsema die had dit moeten voorzien. Dat is geen besturen maar hun eigen agenda doordrukken. Doei.
Femke maakt dit beleid niet, als burgemeester.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:45:32 #168
89730 Drugshond
pi_186591208
Nog een reden om niet naar die kut stad te gaan *O*
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:00:31 #170
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186591310
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 19:04 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Koop je een accupack. Kun je 16 jaar met een auto doen.
Onzin natuurlijk, dat ding is dan al klaar voor de schroot. Alleen al de kosten aan nieuwe banden ga je dood aan. Dan kun je beter een nieuwe kopen (met subsidie).
pi_186591472
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, dat ding is dan al klaar voor de schroot. Alleen al de kosten aan nieuwe banden ga je dood aan. Dan kun je beter een nieuwe kopen (met subsidie).
Ik zie veel aannames van je in de reacties.
pi_186591518
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:42 schreef robijnwasverzachter het volgende:
Als Parijs en Madrid het kunnen mag Amsterdam uiteraard niet achterblijven ^O^. Geweldig plan.
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_186592115
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 19:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Femke maakt dit beleid niet, als burgemeester.
Die schijnt weinig geneukt te hebben in haar studententijd

Sow koekoek
  Eindredactie Games vrijdag 3 mei 2019 @ 20:44:21 #174
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186592252
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Inderdaad, de banden van een Nissan Leaf zijn 50 euri per stuk. Ik zou een PLtje nemen bij Becam ervoor.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:51:20 #175
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_186592456
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 01:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het gemeentebestuur gaat over dit soort dingen. De burgemeester niet zo, dacht ik?
Wel opvallend dat er allemaal van dit soort dingen gebeuren in Amsterdam sinds dat mens daar zit.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:57:24 #176
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186592637
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:51 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wel opvallend dat er allemaal van dit soort dingen gebeuren in Amsterdam sinds dat mens daar zit.
Wat zijn allemaal van dit soort dingen?
pi_186592787
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 19:32 schreef Drugshond het volgende:
Ja, alleen een burgemeester gaat politiek gezien niet over dit soort dingen, toch? Is een plannetje van een bepaalde wethouder en die moet dan nog zien dat ze de coalitie daar achter krijgt?
I´m back.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:19:27 #178
89730 Drugshond
pi_186593196
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen een burgemeester gaat politiek gezien niet over dit soort dingen, toch? Is een plannetje van een bepaalde wethouder en die moet dan nog zien dat ze de coalitie daar achter krijgt?
Die storm gaat niet liggen, Nu links-bestuurlijke wensfdenken voorop de echte realiteit schijnen te liggen, Ga maar eens 100.000 auto's van stroom voorzien. + Niet verklaarbaar kostenplaatje voor de burger. Dat kan ook een backdraft veroorzaken. Het was zeker niet slim om het op deze manier te spelen. Heeft Parijs zich al bewezen, of Madrid natuurlijk niet.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:22:59 #179
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186593308
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:19 schreef Drugshond het volgende:

wensfdenken
Wel erg oud gebruik van de f zeg. ;)
pi_186593367
Nou prima allemaal als ik die binnensteden niet meer in mag met een benzine auto, maar dan wil ik wel een flinke korting op de wegenbelasting, ik wil niet voor iets betalen, waar ik niet eens gebruik van mag maken :') :') :')
pi_186593412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Die storm gaat niet liggen, Nu links-bestuurlijke wensfdenken voorop de echte realiteit schijnen te liggen, Ga maar eens 100.000 auto's van stroom voorzien. + Niet verklaarbaar kostenplaatje voor de burger. Dat kan ook een backdraft veroorzaken. Het was zeker niet slim om het op deze manier te spelen. Heeft Parijs zich al bewezen, of Madrid natuurlijk niet.
Nou ja, die wethouder is al min of meer teruggefloten door de TK ook. Dus ja, losse flodder. Net als dat plannetje van een raadslid om de noodtoestand uit te roepen in Amsterdam vanwege het klimaat. Zou me er nu niet druk om maken.
I´m back.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:33:15 #182
89730 Drugshond
pi_186593569
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:03 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, alleen een burgemeester gaat politiek gezien niet over dit soort dingen, toch? I
Heeft F.H. al afstand genomen van deze plannen omdat het niet stookt met het landelijke beleid. ?
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:34:53 #183
89730 Drugshond
pi_186593612
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, die wethouder is al min of meer teruggefloten door de TK ook. Dus ja, losse flodder. Net als dat plannetje van een raadslid om de noodtoestand uit te roepen in Amsterdam vanwege het klimaat. Zou me er nu niet druk om maken.
Je hebt wel een punt.
pi_186593613
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Heeft F.H. al afstand genomen van deze plannen omdat het niet stookt met het landelijke beleid. ?
Ja, wat de burgemeester wel of niet zegt is überhaupt niet zo belangrijk hoor. Gaat om de gemeenteraad.
I´m back.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:36:33 #185
89730 Drugshond
pi_186594607
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:25 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Nou prima allemaal als ik die binnensteden niet meer in mag met een benzine auto, maar dan wil ik wel een flinke korting op de wegenbelasting, ik wil niet voor iets betalen, waar ik niet eens gebruik van mag maken :') :') :')
Dat is het niet meer het is houderschapsbelasting.
Zo dom zijn ze nu ook weer niet in den Haag.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 22:20:31 #187
65846 Bocaj
47th President.
pi_186594759
Vanavond bij Pauw.

quote:
De Telegraaf noemde het vanochtend luchtfietserij. Het Amsterdamse plan om alle benzine- en dieselauto’s in 2030 te verbieden. Vanavond bij Pauw een debat met wethouder Sharon Dijksma en RAI-voorzitter Steven van Eijck.
pi_186597033
Komt de hulp en de techniek weer uit Duitsland?

NWS / Audi richt zich op waterstof
pi_186597175
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:46 schreef john2406 het volgende:
Komt de hulp en de techniek weer uit Duitsland?

NWS / Audi richt zich op waterstof
Waterstof is een doodlopend pad met een bedroevend rendement.
Ik verwacht er niet veel van.
pi_186597223
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waterstof is een doodlopend pad.
Ik verwacht er niet veel van.
https://www.autobahn.eu/12424/gratis-waterstof-dankzij-belgen/

En Nederland mag weer toekijken, en afwachten.
pi_186597275
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

https://www.autobahn.eu/12424/gratis-waterstof-dankzij-belgen/

En Nederland mag weer toekijken, en afwachten.
Overigens gebruikt Audi de waterstoftechniek van Hyundai. Dus de techniek komt uit Korea.

En die Belgische paneeltjes klinken grappig maar voorlopig niet klaar voor massa-productie.
Daarnaast blijf je een >700 bar installatie nodig hebben om een fuelcell te tanken.

Accu’s ontwikkelen zich veel sneller dan de fuelcell techniek, zijn goedkoper en gaan langer mee.

Verder begrijp ik niet wat je bedoelt met die laatste zin.
pi_186597315
Een goede electroauto zou na 8-10 jaar nog 80% range hebben. Dan loopt dat langzaam terug in de jaren erna, maar vast nog redelijk bruikbaar na 15 jaar.

Of als de accu toch sneller slijt, maar de auto nog mooi wel een nieuwe pack erin en dan rijd je ermee door tot 20 jaar.
.
pi_186597370
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Overigens gebruikt Audi de waterstoftechniek van Hyundai. Dus de techniek komt uit Korea.

En die Belgische paneeltjes klinken grappig maar voorlopig niet klaar voor massa-productie.
Daarnaast blijf je een >700 bar installatie nodig hebben om een fuelcell te tanken.
Dat hebben volgens mij allang in insider gehad die het grotendeels afgekeken heeft, evt fotografisch geheugen, en geexporteerd naar japan heeft.

Elctro gaat het niet worden nu niet en ook in de toekomst niet. Voor erbij als men eens zonder iets zit ja, echter niet voor de echt.
pi_186597398
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:55 schreef Fer het volgende:
Een goede electroauto zou na 8-10 jaar nog 80% range hebben. Dan loopt dat langzaam terug in de jaren erna, maar vast nog redelijk bruikbaar na 15 jaar.

Of als de accu toch sneller slijt, maar de auto nog mooi wel een nieuwe pack erin en dan rijd je ermee door tot 20 jaar.
Gelijk een fiets waar een vervangende accu duurder is als een nieuwe fiets?
pi_186597430
Audi vorsprung durch techniek was zo en zal ook wel zo blijven hoop ik.
pi_186597450
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat hebben volgens mij allang in insider gehad die het grotendeels afgekeken heeft, evt fotografisch geheugen, en geexporteerd naar japan heeft.

Elctro gaat het niet worden nu niet en ook in de toekomst niet. Voor erbij als men eens zonder iets zit ja, echter niet voor de echt.
Ik begrijp geen donder van dat eerste stuk.

En elektrisch? Fuelcell auto’s zijn ook elektrisch.
pi_186597473
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik begrijp geen donder van dat eerste stuk.

En elektrisch? Fuelcell auto’s zijn ook elektrisch.
Zeker dat een auto op zeewater ook!
Auto met thoriumreactor ook.
pi_186597495
Volgens mij is men hier meer gefixeerd op hoe kan ik die nieuwe melken, inplaats van ontwikkeling stimuleren!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2019 00:02:20 ]
pi_186597526
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:58 schreef john2406 het volgende:
Audi vorsprung durch techniek was zo en zal ook wel zo blijven hoop ik.
Audi is 10 jaar te laat begonnen met elektrische auto’s.

Achterstand door sjoemel diesels.
pi_186597553
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 00:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Audi is 10 jaar te laat begonnen met elektrische auto’s.

Achterstand door sjoemel diesels.
Die zijn wel vaak te laat begonnen met iets, en toch zijn ze er nog steeds of komen iedere keer harder terug.

Sjoemel diesels wie deed er niet aan, audi of vw kwam gewoon het eerst aan het licht, diesel ben ik altijd tegen geweest. Als ik vroeger een diesel zag kon ik zonder te kijken zeggen wat voor soort achter het stuur zat.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2019 00:04:56 ]
pi_186597618
Neem Delft nog maar meer geld hoor, dan blijven ze achter lopen hier, vind ik.
pi_186597863
Als Audi met dit kwam zou ik helemaal verkocht zijn!

https://www.gadgetsdaily.nl/quant-zee-water-auto/

2,9 secondes op 100, 380 top.
pi_186597898
Hoe dan? De ondergrond in Amsterdam is een teringzooi en het stroomnet is niet berekend op oplaadpalen overal. Het gaat klauwen met geld kosten om alles op orde te krijgen en de halve stad moet open. Het materieel dat op dat stroomnet aangesloten zou moeten worden bestaat nog helemaal niet. De kleine ondernemer koopt zijn busje voor meerdere jaren en als hij nu een bus koopt zou hij dat kapitaal moeten vernietigen als hij nog in Adam wil werken, of nog een paar jaar in een stinkend wrak doorrijden in de hoop dat er in 2024 wel een busje te koop is. De meeste mensen van buiten de stad komen gewoon niet meer binnen met de auto. De trein is nu al overbevolkt en het ziet er niet naar uit dat die capaciteit dramatisch vergroot kan worden. Er is nog helemaal geen tweedehandsmarkt voor elektrische auto's en veel mensen van buiten de grachtengordel kunnen niks anders betalen. Lekker sociaal.

Gelukkig woon ik er niet in de buurt.
pi_186597936
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 00:16 schreef john2406 het volgende:

Als NASA een motor had gemaakt waar je alleen wat zeewater in hoefde te gooien was het klimaatprobleem morgen al opgelost. Bullshit hype reclame.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 00:20:05 #205
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_186597939
Beter steken we gewoon lekker de dijken door, zijn we zo'n beetje van alle problemen in dit land verlost.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_186597942
En ze hebben daar pas toch zo een fijne ondergrondse aangelegd, gaatje omhoog boren en een paal erop.
pi_186597955
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 00:20 schreef PzKpfw het volgende:
Beter steken we gewoon lekker de dijken door, zijn we zo'n beetje van alle problemen in dit land verlost.
Zijn daar de muizen niet al mee aan de gang?
pi_186598030
Nederland heeft miljoenen inwoners, daar moet toch eigenlijk 1 Einstein tussen te vinden zijn zonder ego van 1 mtr.
pi_186598176
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 00:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als NASA een motor had gemaakt waar je alleen wat zeewater in hoefde te gooien was het klimaatprobleem morgen al opgelost. Bullshit hype reclame.
Is die persoon niet om het leven gekomen zonder oorzaak?

En die uitvinder ik geloof van de DeLorean, ook om het leven kwam? Kon iedere motor in ingebouwd worden toch of was dat een ander voertuig?
pi_186598245
Hitler zijn techneuten waren al aan de gang met waterstof, waarom is er niks van gekomen, door de olie branche tegen gehouden misschien?
pi_186598418
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 00:36 schreef john2406 het volgende:
Hitler zijn techneuten waren al aan de gang met waterstof, waarom is er niks van gekomen, door de olie branche tegen gehouden misschien?
Grootschalige waterstofadoptie is de natte droom van de olie-industrie. https://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstofproductie
  zaterdag 4 mei 2019 @ 00:46:44 #212
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186598424
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 00:36 schreef john2406 het volgende:
Aan de andere kant hebben we foto's hiervan:
pi_186598465
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 00:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Grootschalige waterstofadoptie is de natte droom van de olie-industrie. https://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstofproductie
75 jr moet toch voldoende zijn om tot iets te komen of toch niet? Of was de aarde nog niet leeg genoeg van die andere producten waar nog aan viel te verdienen?
pi_186598505
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 00:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

75 jr moet toch voldoende zijn om tot iets te komen of toch niet? Of was de aarde nog niet leeg genoeg van die andere producten waar nog aan viel te verdienen?
Blijkbaar niet want bijna alle grootschalige productie van waterstof komt voor uit fossiele brandstoffen.
pi_186598533
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 00:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Blijkbaar niet want bijna alle grootschalige productie van waterstof komt voor uit fossiele brandstoffen.
Hoe kon een Belg waar men grappen over maken doet, dan slimmer zijn?
Of wordt de Nederlander dommer? Komen de genen terug van die volksverhuizing van Belgen naar Nederland nu pas te voorschijn?
pi_186600151
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Accu’s ontwikkelen zich veel sneller dan de fuelcell techniek, zijn goedkoper en gaan langer mee.

Verder begrijp ik niet wat je bedoelt met die laatste zin.
De laatste jaren ontwikkeld waterstoftechnologie zich ook razendsnel. Brandstofcelvoertuigen zijn nu al vergelijkbaar in prijs en binnen een paar jaar goedkoper dan accu's. In ieder geval voor voertuigen met een range > 400 km.
pi_186600214
Wat mij betreft worden gewoon alle autos taboe binnen de ring kan prima.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 4 mei 2019 @ 09:17:14 #218
429602 julius123
julius123
pi_186601054
Niet alleen auto's gaan eraan blijkbaar, ik lees net dat ook open haarden, vuurkorven en bbqs eraan moeten geloven.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 09:24:34 #219
80382 manny
30 is best veel
pi_186601117
leuk nu die stuiptrekkingen van conservatief nederland. dit is de weg die we opgaan. eerst de oude diesels, en straks de rest. is natuurlijk ook verschrikkelijk dat mensen straks schonere lucht krijgen om te ademen en dat de overheid daar een handje bij helpt.

lekker focussen op waarom het niet kan.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 4 mei 2019 @ 09:27:48 #220
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186601141
Sywert twitterde op zaterdag 04-05-2019 om 09:22:57 Amsterdammers hebben überhaupt weinig auto’s. Zo’n 0,4 per huishouden. En binnen de ring nog weer minder dan buiten de ring (waar verbod zou gelden). En wordt nog minder door autoluw maken van binnenstad. Veel mensen kijken met niet-Amsterdamse blik naar de voorstellen. https://t.co/tqx24rW5Tf reageer retweet
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 4 mei 2019 @ 09:45:14 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186601359
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 09:27 schreef Klopkoek het volgende:
Sywert twitterde op zaterdag 04-05-2019 om 09:22:57 Amsterdammers hebben überhaupt weinig auto’s. Zo’n 0,4 per huishouden. En binnen de ring nog weer minder dan buiten de ring (waar verbod zou gelden). En wordt nog minder door autoluw maken van binnenstad. Veel mensen kijken met niet-Amsterdamse blik naar de voorstellen. https://t.co/tqx24rW5Tf reageer retweet
Dit is vast iemand zonder auto... :')
pi_186601413
Eigenlijk best humor. Loodgieters en elektriciëns die zouden klagen dat ze de stad niet in kunnen met hun dieselbus om overal warmtepompen te kunnen installeren 8)7
.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 09:55:38 #223
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186601526
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 09:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is iig geen wereldverkankeraar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186601747
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 09:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, daar hebben we jou voor :)
  zaterdag 4 mei 2019 @ 10:29:13 #225
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186602027
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:10 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Nee, daar hebben we jou voor :)
Mijn ecologische voetafdruk is zeer beperkt kan ik je vertellen, bovendien doe ik zeer zeker het één en ander voor de wereld (terwijl de doorsnee FvD en D66 stemmer het minst van allen aan vrijwilligerswerk doet). Nu jij weer.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_186602236
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 00:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is die persoon niet om het leven gekomen zonder oorzaak?
Aneurysma in z'n hersenen.
Die auto werkte niet, was gewoon een buggy met een 1200cc boxermotor en een hoop "hocus pocus".

quote:
En die uitvinder ik geloof van de DeLorean, ook om het leven kwam? Kon iedere motor in ingebouwd worden toch of was dat een ander voertuig?
DeLorean? Je bedoelt Dr. Emmett Brown zeker? ;)
  zaterdag 4 mei 2019 @ 10:44:56 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186602302
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 09:55 schreef Klopkoek het volgende:

Het is natuurlijk altijd heel makkelijk om iets willen verbieden als je er zelf geen last van hebt. Ik vind die schoolbordstatistiek van Sywert wel schattig maar er zijn dik 450.000 huishoudens in Amsterdam en dik 230.000 personenauto's... Je zadelt dus een goeie 225.000 huishoudens met een probleem op.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 10:45:41 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186602313
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:29 schreef Klopkoek het volgende:

Mijn ecologische voetafdruk is zeer beperkt kan ik je vertellen, bovendien doe ik zeer zeker het één en ander voor de wereld (terwijl de doorsnee FvD en D66 stemmer het minst van allen aan vrijwilligerswerk doet). Nu jij weer.
Och gut... Nu deug je wel heel hard zeker?
pi_186602552
quote:

[..]

Haal nou maar weer je eigen vuist uit je reet die er tot de elleboog in zit.

Mijn ecologische voetafdruk is niet beperkt. Maar hey, ik betaal dan weer belasting zodat jij tijd hebt om halve liters te drinken ^O^
  zaterdag 4 mei 2019 @ 11:00:19 #230
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_186602583
quote:

[..]

Als je jezelf toch publiek pijpt, wat doe je dan zoal?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 4 mei 2019 @ 11:01:48 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186602662
Dat waterstof brandbaar is, is wel het kleinste probleem.
Die fuelcells houden de waterstof opgeslagen onder 700 bar druk.
Die tanks kunnen echt wel wat hebben.

Het echte probleem van waterstofauto's is dat het niet rendabel is t.o.v. BEV's.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 11:13:43 #233
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186602885
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 11:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want aardgas kan niet branden? En er is nog nooit iemand geelektrocuteerd?
Uiteraard wel, maar voor zover ik weet was dit in belangrijke mate een reden waarom waterstof destijds in onmin kwam, wat was waar het over ging.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 11:35:08 #234
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186603320
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Och gut... Nu deug je wel heel hard zeker?
Ik deug inderdaad ten opzichte van de gemiddelde rechtse fokker.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 4 mei 2019 @ 11:36:09 #235
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186603348
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:58 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Haal nou maar weer je eigen vuist uit je reet die er tot de elleboog in zit.

Mijn ecologische voetafdruk is niet beperkt. Maar hey, ik betaal dan weer belasting zodat jij tijd hebt om halve liters te drinken ^O^
Belasting betalen compenseert geenszins voor het permanent verwoesten van de planeet. Bovendien zijn 'de rijken' netto profiteurs van de staat...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_186604485
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 17:25 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:

[..]

Deze bazenpost _O_

Ik hoop dat @:Werkman e.d. ¤ 200 per uur voor de meest simpele klusjes in 020 gaat rekenen. Dat zal ze leren :')
  zaterdag 4 mei 2019 @ 12:48:17 #237
89730 Drugshond
pi_186604683
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 11:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Uiteraard wel, maar voor zover ik weet was dit in belangrijke mate een reden waarom waterstof destijds in onmin kwam, wat was waar het over ging.
Bullshit in Noorwegen rijden ze er al jaren mee. Technisch kun je waterstof al kweken met algen en een zonnepaneel. Hoeveel groener wil je het nog hebben.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 12:51:12 #238
89730 Drugshond
pi_186604715
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 09:24 schreef manny het volgende:
leuk nu die stuiptrekkingen van conservatief nederland. dit is de weg die we opgaan. eerst de oude diesels, en straks de rest. is natuurlijk ook verschrikkelijk dat mensen straks schonere lucht krijgen om te ademen en dat de overheid daar een handje bij helpt.

lekker focussen op waarom het niet kan.
Ik noem r 2 geld en de motor van de economie. Verkloot je dat verkloot je alles. Geld maakt vloeibaar linkse dram-praatjes niet.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 12:57:01 #239
80382 manny
30 is best veel
pi_186604826
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik noem r 2 geld en de motor van de economie. Verkloot je dat verkloot je alles. Geld maakt vloeibaar linkse dram-praatjes niet.
ah ja. precies. duidelijk.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:01:55 #240
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_186604898
quote:

[..]

Alsof er in Amsterdam nog (veel) Amsterdammers wonen :')
Allemaal provinciaaltjes die in de grote stad willen wonen en allochtonen natuurlijk
Ik ben inmiddels overleden
pi_186604982
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:01 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Allemaal provinciaaltjes die in de grote stad willen wonen en allochtonen natuurlijk
Niets hilarischer dan provinciaaltjes die vlak nadat ze in Amsterdam wonen het Amsterdamse accent proberen na te doen.

Het is zo'n verschrikkelijke steenkolen Nederlands. Echt, een complete vorm van zelfvernedering. _O-
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:09:14 #242
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_186605009
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niets hilarischer dan provinciaaltjes die vlak nadat ze in Amsterdam wonen het Amsterdamse accent proberen na te doen.

Het is zo'n verschrikkelijke steenkolen Nederlands. Echt, een complete vorm van zelfvernedering. _O-
Precies , wel eens op een doordeweekse dag door de Jordaan gelopen , man man man.
Dacht dat ik door 't Gooi liep
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:12:58 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186605058
Als Amsterdammers ervoor kiezen om frisse lucht te hebben en daarom benzine-auto’s, open haarden e.d. verbieden, dan moeten ze dat toch helemaal zelf weten?
The End Times are wild
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:13:25 #244
89730 Drugshond
pi_186605142
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:48 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Bullshit in Noorwegen rijden ze er al jaren mee. Technisch kun je waterstof al kweken met algen en een zonnepaneel. Hoeveel groener wil je het nog hebben.
120 waterstofauto's in Noorwegen en 7 tankstations...

November 2017 waren er al 150.000 EV's in Noorwegen, ter vergelijking.
Vorig jaar was 37% van de nieuw verkochte auto's daar volledig elektrisch, 17% PHEV.

En uiteraard kan je waterstof opwekken met zonnepanelen of stroom uit zonnepanelen maar per m2 zonnepanelen is het rendement van waterstof slecht t.o.v. het laden van een accu.
pi_186605238
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:13 schreef Drugshond het volgende:
Ik proat gewoan Brabants zal mij een reet roesten woar ik ben.
Top. Je brengt me op het idee om nu naar Undercover te kijken. De Nederlandse serie op Netflix.

Heb in een ver verleden ook een aantal jaren in Brabant gewoond. Tof volk. Vooral lekker bourgondisch eten en zuipen. Leuke tijd en herinneringen. ^O^
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:35:53 #247
168739 Red_85
'echt wel'
pi_186605468
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 00:16 schreef john2406 het volgende:

Vette bak. Niet die eeuwige hypermoderne kijk-mij-eens-begaan-zijn-met-het-milieu uiterlijk, maar een supersports uiterlijk ala Koenigsegg..

Niks mis mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:39:14 #248
168739 Red_85
'echt wel'
pi_186605525
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:36 schreef Werkman het volgende:

[..]

Het rubber vervangen van uw koelkast? Dat is dan 13,75 aan materiaal, 14,25 aan arbeidsloon voor een kwartiertje werk en 396,30 voorrijkosten alstublieft. U woont toch in Amsterdam mevrouw?
1947-2016
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:41:41 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_186605564
quote:

[..]

Maar wel een vespa hebben met holleder kap.
Natuurlijk.

Lekker de euro6 diesels afkafferen terwijl je op je stinkende ultrafijnstof uitstotende herriemakende scooter zit.
1947-2016
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:54:59 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186605812
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:12 schreef LXIV het volgende:
Als Amsterdammers ervoor kiezen om frisse lucht te hebben en daarom benzine-auto’s, open haarden e.d. verbieden, dan moeten ze dat toch helemaal zelf weten?
Dan maken ze er maar lekker een autarkie van.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:57:01 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 4 mei 2019 @ 14:10:28 #252
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186606096
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:48 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het ging over de jaren 1930 en 1940, dat er nu gereden wordt op waterstof ben ik bekend mee. Doen er ook een aantal in Nederland trouwens.
pi_186606457
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:01 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Israel en Palestina?
pi_186606531
Maar de grap is, dat het weer de blanke provinciaalse mannetjes van middelbare leeftijd zijn die zitten de kankeren op dit plan. Voorlopig hoor ik weinig Amsterdammers klagen.
.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 14:42:25 #255
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_186606657
Mooi zo. Ben ik de enige die het niet erg vindt als Jan Modaal geen auto meer kan kopen? De goedkoopste bruikbare EV's zijn momenteel de Kona electric en E-Niro voor tussen de 40 en 50k. Redelijk betaalbaar, maar niet voor Jan M. Perfect.
pi_186607598
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 14:42 schreef Heremeteit het volgende:
Mooi zo. Ben ik de enige die het niet erg vindt als Jan Modaal geen auto meer kan kopen? De goedkoopste bruikbare EV's zijn momenteel de Kona electric en E-Niro voor tussen de 40 en 50k. Redelijk betaalbaar, maar niet voor Jan M. Perfect.
Als jij als enigste die wegen mag laten onderhouden van je bijdrage, rijdt je op veel plaatsen helemaal niet meer!
  zaterdag 4 mei 2019 @ 16:27:22 #257
89730 Drugshond
pi_186608391
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 14:34 schreef Fer het volgende:
Maar de grap is, dat het weer de blanke provinciaalse mannetjes van middelbare leeftijd zijn die zitten de kankeren op dit plan. Voorlopig hoor ik weinig Amsterdammers klagen.
Die zijn de Nederlandse. taal ook niet machtig. Dumbass.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 16:34:31 #258
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186608522
Ik ben tegen dit soort maatregelen. Vind het zot dat een vrij verkrijgbare auto, gewoon geheel toegestaan/legaal, dan ineens op sommige plaatsen niet mag.
Pleit voor een duidelijk landelijk beleid hierin. Is een auto te vervuilend, dan zou hij nergens moeten mogen. Is een auto prima voor schubbekutteveen, dan zou hij overal toegestaan moeten zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_186608557
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 14:34 schreef Fer het volgende:
Tja, die zitten zich nu dood te schamen dat ze een stelletje onbenullen aan de macht geholpen hebben.
Best zuur .....
pi_186608633
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 16:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Pleit voor een duidelijk landelijk beleid hierin. Is een auto te vervuilend, dan zou hij nergens moeten mogen. Is een auto prima voor schubbekutteveen, dan zou hij overal toegestaan moeten zijn.
En die regels voor uitstootnormen bestaan ook al gewoon in Europees verband (al vrij lang en worden zoals je zou verwachten ook steeds strenger). Dat daar door diverse fabrikanten mee is gefraudeerd is uiteraard een ander verhaal.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 17:02:08 #261
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186608970
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 16:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

En die regels voor uitstootnormen bestaan ook al gewoon in Europees verband (al vrij lang en worden zoals je zou verwachten ook steeds strenger). Dat daar door diverse fabrikanten mee is gefraudeerd is uiteraard een ander verhaal.
Klopt
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 5 mei 2019 @ 17:45:51 #262
65846 Bocaj
47th President.
pi_186631756
Zo, nu we een paar dagen verder zijn en de meeste verontwaardiging is gaan liggen blijkt dat de soep heus niet zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend! ;)

Toch goed dat erover gesproken/geschreven wordt/werd want ik denk dat ze toch een tikkeltje geschrokken zijn daar in A'dam over de hoeveelheid bagger die ze over hun heen hebben gehad!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bocaj op 05-05-2019 22:24:48 ]
pi_186636657
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 17:45 schreef Bocaj het volgende:want ik denk dat ze toch een tikkeltje geschrokken zijn daar in A'dam over de hoeveelheid bagger die ze over hun hebben hebben gehad!
Van hier? geintje zeker.
En als je het over in het algemeen bedoeld, je weet toch dat SJW-radicalisten gewoon immuun zijn voor andermans verontwaardiging?
Als ze zelf verontwaardig zijn is het een ander verhaal, dan is de wereld tien keer te klein.
pi_186636865
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 20:54 schreef Werkman het volgende:

[..]

Van hier? geintje zeker.
En als je het over in het algemeen bedoeld, je weet toch dat SJW-radicalisten gewoon immuun zijn voor andermans verontwaardiging?
Als ze zelf verontwaardig zijn is het een ander verhaal, dan is de wereld tien keer te klein.
Ze hebben de halve Tweede Kamer over zich heen gekregen en die heeft al aangegeven dat ze zo'n verbod niet zullen accepteren.
pi_186637032
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze hebben de halve Tweede Kamer over zich heen gekregen en die heeft al aangegeven dat ze zo'n verbod niet zullen accepteren.
Het beste is gewoon het Rijksmuseum evacueren, alle kunstschatten weg en alles wat nog meer culturele waarde heeft ergens anders in het land wegstouwen en dan gewoon een H-bom er op.
  zondag 5 mei 2019 @ 21:12:29 #266
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186637097
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:10 schreef Werkman het volgende:

[..]

Het beste is gewoon het Rijksmuseum evacueren, alle kunstschatten weg en alles wat nog meer culturele waarde heeft ergens anders in het land wegstouwen en dan gewoon een H-bom er op.
Een stad va 800.000 inwoners bombarderen. Gewoon, omdat het kan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_186637146
quote:
8s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een stad va 800.000 inwoners bombarderen. Gewoon, omdat het kan.
Jij bent ook nog voor dit plan?
pi_186637230
quote:
8s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:12 schreef Janneke141 het volgende:
Een stad van 800.000 inwoners parasieten bombarderen. Gewoon, omdat het kan.

dinsdag 7 mei 2019 @ 12:50:05 #269
168739 Red_85
'echt wel'
pi_186669362
Even een kickje.
Gewoon, omdat het kan en het relevant is.

BM_Visser twitterde op maandag 06-05-2019 om 14:29:25 Fijnstof door autoverkeer in steden, zoals Amsterdam, komt door remmen, wegoppervlak en banden. Het type motor (benzine, diesel, EV) maakt niet uit. Brommers scoren overigens 36 mg/km, dat valt buiten de schaal. #grafiekvandedag bron: https://t.co/4mAUmDYiRo https://t.co/HnztcfUoCl reageer retweet
https://www.geenstijl.nl/(...)-moet-minder-remmen/:
quote:
FIJNSTOF - Amsterdam moet MINDER REMMEN!
Fijnstof in Randstad NIET door benzine/diesel. Remschijven Grote Boosdoenert

Social
Hoera. Een beetje lucht voor amechtig hoestend Amsterdam. Die duizenden fijnstofdoden die volgens Sharon Dijksma een jaar eerder het leven laten, komen NIET door benzineslurpers en sjoemeldiesels die weldra VERBOTEN worden. Maar door remmen, banden en asfalt. Iedere keer dat u als automobilist (ook in een Tesla of Kia Niro) op het Amsterdamse wegennet afremt, sterft er een ijsbeertje, smelt een gletsjer en valt in Azië een plastic bekertje in de rivier.

Zeggen wij niet. Zegt duurzaamheidsdeskundoloog Martien Visser, aan de hand van een grafiekje van het gezaghebbende Planbureau voor de Leefomgeving, in een nogal schokkende staafdiagram. Niet de uitlaatpijp is de Grote Molenaar, maar Het Stoplicht en dat Setje Kwikfits van 200 euro icm dat chemisch afval dat we "wegdek" noemen.

En er wordt wat afgeremd in Amsterdam, De gemiddelde snelheid van een auto in de stad is maar 11 km per uur, want overal drukdruk met rolkoffers, bakfietsen en apestonede kutmillennials. Hebben we ook Een Eindoplossing, GeenStijl? Jazeker!

Remloze people movers op een magneet grid zijn vooralsnog een utopie. Dus per 2020 een ALGEHEEL BROMMER- EN SCOOTERVERBOD in de Grote Steden, en iedereen leeft nog lang en gelukkig.
Symboolmaatregel, automobilist pesten, blinde haat... Geen idee wat het is, maar geen besluit nemen op basis wijsheid, dat is het zeker niet.
1947-2016
  dinsdag 7 mei 2019 @ 18:19:21 #270
65846 Bocaj
47th President.
pi_186676417
Slimme laadpalen moeten Amsterdam helpen met ambitieus autoplan

https://nos.nl/artikel/22(...)itieus-autoplan.html

quote:
Alle betrokkenen denken dat de komende tien jaar op enig moment een omslag plaatsvindt, waarbij meer elektrische auto's worden verkocht dan auto's met een verbrandingsmotor. Wanneer dat precies gebeurt, is lastig te voorspellen. De kunst is om op dat moment genoeg faciliteiten te hebben om alle elektrische rijders tijdig te kunnen voorzien van voldoende stroom.
======================
Ik hoop maar dat ze goed gokken.... want het kan ook zomaar zijn dat die accu auto's het misschien toch niet helemaal redden (qua aantallen) i.v.m. aankomend grondstoffenprobleem (bij productie accu's) en dat het toch een andere kant uit gaat.... (Waterstof of anders...) Ik las ook iets over accu's die draaien op zeewater... (Elektrolyt) (NanoFlowcell)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')