abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186575259
Benzine- en dieselauto's zijn vanaf 2030 niet meer welkom in Amsterdam. De stad wil het verkeer emissievrij maken door milieuzones uit te breiden en uitstootvrije gebieden in te voeren. Amsterdamse autobezitters worden bij de overgang geholpen met subsidies en ontheffingen.

Het gemeentebestuur wil met het 'Actieplan Schone Lucht' de uitstoot aanpakken. "We willen schonere lucht voor alle Amsterdammers , zegt verkeerswethouder Sharon Dijksma.

Het uitstootvrij maken van de stad gebeurt in stappen. In 2020 mogen dieselauto's van 15 jaar of ouder niet meer binnen de ring A10. In 2022 geldt dat voor ov-bussen en touringcars binnen de kleine ring S100.

In 2025 geldt het voor brom- en snorfietsen in de bebouwde kom en binnen de ring A10 voor vrachtwagens en bestelauto's , taxi's, ov-bussen en touringcars, net als voor de pleziervaart en de GVB-veerboten.

https://nos.nl/artikel/22(...)rbieden-in-2030.html

quote:
Kamer fluit Amsterdam terug: ‘Wij gaan over autoplannen’
De plannen van Amsterdam om vanaf 2030 in de stad alleen nog maar elektrische auto‘s toe te staan, stuiten voornamelijk op verzet bij de rechtse meerderheid in de Tweede Kamer. Maar ook links is kritisch. Vooral het weren van vervuilende benzineauto‘s blijkt tegen het zere been.
https://www.ad.nl/politie(...)utoplannen~a0c9e5f7/


[ Bericht 23% gewijzigd door voetbalmanager2 op 03-05-2019 11:43:02 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:06:03 #2
65846 Bocaj
47th President.
pi_186575278
Nu op nieuwsuur!
pi_186575343
Verbod op benzine-auto's haalbaar? 'Mkb kan zich geen elektrische bestelbus veroorloven'

Op papier is het plan voor een emissievrije stad prima haalbaar. Ook dat er in 2030 geen benzine- of dieselauto meer welkom is in de stad moet mogelijk zijn. Maar volgens lector City Logistics aan de Hogeschool van Amsterdam Walther Ploos van Amstel dreigen vooral problemen voor het midden- en kleinbedrijf en zelfstandigen: 'De deadline van 2025 is te kort dag.'


en nu op een Tesla

De transitie naar uitstootvrij verkeer en vervoer in de stad gaat in stappen. Volgend jaar al zijn diesels van 2005 en ouder niet meer welkom binnen de ring. In 2022 wordt een groot deel van de binnenstad uitstootvrij voor ov-bussen en touringcars. En in 2025 zijn binnen de ring vracht- en bestelwagens die op diesel of benzine rijden niet meer welkom. En dat is te vroeg, volgens Ploos van Amstel.

Niet de middelen
'Het gros van de bestelauto's die rondrijden is tweedehands en zit bij zzp'ers en het mkb. Die hebben niet de middelen om een elektrische auto te kopen. Dus zo zet je de schilder, de loodgieter, de lokale wijnhandel voor het blok', aldus de logistiekexpert. 'Grote bedrijven als PostNL, Hello Fresh, Jumbo, die rijden elektrisch. Maar die kunnen het zich veroorloven.'

Te weinig elektrische bestelauto's
Ook zijn er nog amper betaalbare elektrische bestelbusjes op de markt. 'Het gaat echt niet lukken om in 2024 4000 elektrische vrachtwagens en 40.000 bestelauto's de markt op te krijgen. De productie voldoet daar gewoon niet aan', zegt Ploos van Amstel.

Mobiliteitsapartheid
Volgens hem kunnen de maatregelen van de gemeente er zelfs voor zorgen dat zzp'ers en mkb'ers klanten verliezen. 'Zzp'ers en het mkb komen met hun bestelbusjes voor meer dan 90 procent van buiten de stad. Je moet dan uitkijken voor mobiliteitsapartheid. Deze maatregel treft echt heel erg hard de mensen die de auto echt nodig hebben voor hun werk. Met de grote bedrijven heb ik niet zoveel medelijden.'

Grote bedrijven eerst
Er is nog wel het een en ander uit te werken door de gemeente, denkt Ploos van Amstel. 'Denk nog eens na: welke vloten, welke grote gebruikers moeten het eerst naar nul emissie. De grote bedrijven zouden morgen al de overgang kunnen maken.'
https://www.at5.nl/artike(...)estelbus-veroorloven

quote:
Kamer fluit Amsterdam terug: ‘Wij gaan over autoplannen’
De plannen van Amsterdam om vanaf 2030 in de stad alleen nog maar elektrische auto‘s toe te staan, stuiten voornamelijk op verzet bij de rechtse meerderheid in de Tweede Kamer. Maar ook links is kritisch. Vooral het weren van vervuilende benzineauto‘s blijkt tegen het zere been.
https://www.ad.nl/politie(...)utoplannen~a0c9e5f7/


[ Bericht 7% gewijzigd door voetbalmanager2 op 03-05-2019 11:42:38 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:08:49 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:11:44 #5
65846 Bocaj
47th President.
pi_186575432
A'dam gaat subsidiëren..... discriminatie dus voor alle andere Nederlanders!
pi_186575473
Tis toch een kut stad
pi_186575554
goedzo, opzouten met die stinkautos
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:17:41 #8
22565 asco
Los in deze tent
pi_186575607
We hebben veel te veel ambtenaren in dit land.
pi_186575614
quote:
Volgend jaar al zijn diesels van 2005 en ouder niet meer welkom binnen de ring.
Ik vind het toch wel vrij oneerlijk hoe zo'n grens vaak getrokken wordt op bouwjaar, en niet op de opgegeven uitstoot of label oid. Het maakt geen flikker uit dat je enorme diesel-suv 1 op 6 rijdt in de stad zolang hij maar jong genoeg is, maar zo'n nog steeds heel zuinige en relatief schone Lupo 3L van net een jaartje of wat te oud is uit den boze. Tamelijk arbitrair.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:20:15 #10
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186575690
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel vrij oneerlijk hoe zo'n grens vaak getrokken wordt op bouwjaar, en niet op de opgegeven uitstoot of label oid. Het maakt geen flikker uit dat je enorme diesel-suv 1 op 6 rijdt in de stad zolang hij maar jong genoeg is, maar zo'n nog steeds heel zuinige en relatief schone Lupo 3L van net een jaartje of wat te oud is uit den boze. Tamelijk arbitrair.
Ben ik met je eens op zich, maar het is makkelijker handhaafbaar en duidelijker voor de burger... hoewel elke stad met zijn eigen regime niet echt duidelijk is voor alle Nederlanders, maar ok, dat is weer een andere (terechte) klacht.
pi_186575809
Ik vraag me af of de Amsterdammer het nog steeds een goed idee vind als er wachtlijsten komen voor loodgieters, schilders en klusjesmannen en hun uurtarief naar 100 Euro p/u gaat omdat die diensten schaars worden in Amsterdam en hun kosten enorm gestegen zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186575914
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vraag me af of de Amsterdammer het nog steeds een goed idee vind als er wachtlijsten komen voor loodgieters, schilders en klusjesmannen en hun uurtarief naar 100 Euro p/u gaat omdat die diensten schaars worden in Amsterdam en hun kosten enorm gestegen zijn.
Misschien moeten die ook maar eens gaan innoveren. Anders denken over die talloze busjes met ieder een arsenaal aan gereedschap wat niet iedere dag nodig is.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:34:47 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186576039
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 21:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Ja, klinkt heel verstandig om deze democratisch verkozen bestuurders die gewoon democratisch opereren dictatoriaal noemen. Democraten pur sang daar bij de Forum voor Democratie. :')
Grappig dat je het zegt, Amsterdam veegt voor de zoveelste keer weer eens zijn reet af met landelijk beleid en gaat zijn eigen koers varen... Beter zetten we er een hek omheen en laat ze het allemaal maar uitzoeken daar.

quote:
Vanaf 2020 landelijke regeling milieuzones voor dieselrijders

Er komt in het hele land een uniforme regeling voor milieuzones. Plaatsen die vanaf 2020 een milieuzone invoeren kunnen auto's met een dieselmotor weren die op die datum ouder zijn dan vijftien jaar of ouder dan twintig jaar. Gemeenten mogen zelf bepalen waar ze de grens leggen. Benzineauto's mogen die milieuzones nog wel in, evenals oldtimers (auto's van veertig jaar en ouder) en campers waarvan de eigenaar in de milieuzone woont.

Ook komt er een eenduidig systeem van borden, die voor iedereen begrijpelijk moeten zijn. Het kabinet is het eens over deze maatregelen. De Eerste en Tweede Kamer moeten zich er nog wel over uitspreken.

De uniforme regeling betekent niet dat gemeenten straks een milieuzone moeten invoeren, gemeenten kunnen zelf bepalen of ze dat nodig vinden.

Zelfde regels

Het kabinet wil graag dat in het hele land dezelfde regels gelden. Sommige gemeenten, zoals Amsterdam, Arnhem, Rotterdam en Utrecht, hebben nu al een milieuzone, maar de regels verschillen per plaats. In Amsterdam bijvoorbeeld worden binnen de milieuzone alleen oudere vrachtauto's, bestelbusjes, bussen en taxi's geweerd, maar in Utrecht en Arnhem ook personenauto's.

Wel is het in Amsterdam voor bewoners sinds twee jaar niet meer mogelijk om voor oudere diesel- en benzineauto's een parkeervergunning te krijgen.
NOS
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:36:59 #14
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186576087
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Grappig dat je het zegt, Amsterdam veegt voor de zoveelste keer weer eens zijn reet af met landelijk beleid en gaat zijn eigen koers varen... Beter zetten we er een hek omheen en laat ze het allemaal maar uitzoeken daar.
[..]

NOS
Juridisch wel interessant? Je mag nu ook natuurlijk gewoon auto's verbieden op plekken. Auto's met verbrandingsmotor niet dan? Dit lijkt slechts te gaan op het verschil in diesel/benzine en ouderdom. En hoe zit dat met scheepvaart? Ik weet dat bepaalde delen van de gracht in Utrecht verboden zijn voor boten met verbrandingsmotor om wat te noemen.

Was dit waarom de FVD'ers typten wat ze typten? Dat lijkt me nl sterk, maar je weet het niet.
pi_186576223
Hoe moet dat als je straks naar zuid Frankrijk op vakantie wil, met je elektrische auto.

Het is gewoon burgertje pesten onder het mom van klimaatmoraal. Beetje bij beetje word je geconfineerd tot je appartementje/woonblok/gezamenlijke telewerkruimte.
pi_186576260
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vraag me af of de Amsterdammer het nog steeds een goed idee vind als er wachtlijsten komen voor loodgieters, schilders en klusjesmannen en hun uurtarief naar 100 Euro p/u gaat omdat die diensten schaars worden in Amsterdam en hun kosten enorm gestegen zijn.
Met de parkeer kosten zou dit al 100 Euro moeten zijn in Amsterdam.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:44:56 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186576263
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vraag me af of de Amsterdammer het nog steeds een goed idee vind als er wachtlijsten komen voor loodgieters, schilders en klusjesmannen en hun uurtarief naar 100 Euro p/u gaat omdat die diensten schaars worden in Amsterdam en hun kosten enorm gestegen zijn.
De Amsterdammer heeft nog niet voor de helft door van de consequenties... Ze willen allemaal keihard deugen maar worden vanzelf met de neus op de feiten geduwd en dan is het te laat.
pi_186576294
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Grappig dat je het zegt, Amsterdam veegt voor de zoveelste keer weer eens zijn reet af met landelijk beleid en gaat zijn eigen koers varen... Beter zetten we er een hek omheen en laat ze het allemaal maar uitzoeken daar.
[..]

NOS
Zo zie je maar weer landelijk nog niet eens op een lijn laat staan Europees.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:47:06 #19
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186576298
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vraag me af of de Amsterdammer het nog steeds een goed idee vind als er wachtlijsten komen voor loodgieters, schilders en klusjesmannen en hun uurtarief naar 100 Euro p/u gaat omdat die diensten schaars worden in Amsterdam en hun kosten enorm gestegen zijn.
Hoeveel duurder denk je dat dat gaat zijn dan?
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:47:41 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186576311
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Juridisch wel interessant? Je mag nu ook natuurlijk gewoon auto's verbieden op plekken. Auto's met verbrandingsmotor niet dan? Dit lijkt slechts te gaan op het verschil in diesel/benzine en ouderdom. En hoe zit dat met scheepvaart? Ik weet dat bepaalde delen van de gracht in Utrecht verboden zijn voor boten met verbrandingsmotor om wat te noemen.
En van die lappendeken van regelgeving wil men juist af, gewoon 1 duidige landelijke regelgeving punt. Dan kun je als Schubbekutteveen wel willen bepalen dat er bij jou geen auto's van 2 jaar oud in komen maar dan heb je gewoon pech omdat je je hebt te houden aan de afgesproken regelgeving.

quote:
Was dit waarom de FVD'ers typten wat ze typten? Dat lijkt me nl sterk, maar je weet het niet.
Dat weet ik niet maar Amsterdam heeft ondertussen wel een eer hoog te houden als het om insubordinatie gaat.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:47:45 #21
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_186576313
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoe moet dat als je straks naar zuid Frankrijk op vakantie wil, met je elektrische auto.

Het is gewoon burgertje pesten onder het mom van klimaatmoraal. Beetje bij beetje word je geconfineerd tot je appartementje/woonblok/gezamenlijke telewerkruimte.
Amsterdammers verbieden om buiten de gemeente amsterdam te rijden met hun electrohok.Dan voelen ze tenminste de consequenties, dom elitair volk.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_186576326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:28 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Misschien moeten die ook maar eens gaan innoveren. Anders denken over die talloze busjes met ieder een arsenaal aan gereedschap wat niet iedere dag nodig is.
Je kan zoveel willen. Als je zzp'ers die schilder of loodgieter zijn gaat verplichten om voor een jaaromzet een elektrische bus aan te schaffen, dan zullen de meeste hun werk voortzetten buiten Amsterdam of stoppen. En wat er overblijft gaat 2x zoveel vragen voor hun diensten omdat er veel minder concurrentie is en hun kosten gestegen zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:49:01 #23
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186576346
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

En van die lappendeken van regelgeving wil men juist af, gewoon 1 duidige landelijke regelgeving punt. Dan kun je als Schubbekutteveen wel willen bepalen dat er bij jou geen auto's van 2 jaar oud in komen maar dan heb je gewoon pech omdat je je hebt te houden aan de afgesproken regelgeving.
Lappendeken in de zin van van verschillende jaren ja, dat is nogal verschillend her en der. Verbrandingsmotoren als hele categorie niet natuurlijk.

quote:
Dat weet ik niet maar Amsterdam heeft ondertussen wel een eer hoog te houden als het om insubordinatie gaat.
Lol, overdrijven is ook een vak. Verder wel relevant voor waar ik op reageerde.
pi_186576362
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hoeveel duurder denk je dat dat gaat zijn dan?
Als er nauwelijks meer concurrentie is en de gewone burger op een wachtlijst komt als ze een loodgieter nodig hebben, dan zullen de prijzen richting de 100 Euro p/u gaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186576368
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:47 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Amsterdammers verbieden om buiten de gemeente amsterdam te rijden met hun electrohok.Dan voelen ze tenminste de consequenties, dom elitair volk.
Hoho even ik denk dat er ook veel Amsterdammers buiten vallen echter die zijn dan ook maar overgelaten aan wat er daar gelden doet, gelijk Nederlanders, veel denken anders maar hun handen lijken gebonden. Totdat er een advocaat een goed idee krijgen doet.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:49:54 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186576369
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Je kan zoveel willen. Als je zzp'ers die schilder of loodgieter zijn gaat verplichten om voor een jaaromzet een elektrische bus aan te schaffen, dan zullen de meeste hun werk voortzetten buiten Amsterdam of stoppen.
Dan moeten de grachtengordelyuppen zelf gaan klussen, dat wordt hilarische "Help mijn man is klusser" tv... _O- _O_
pi_186576407
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoe moet dat als je straks naar zuid Frankrijk op vakantie wil, met je elektrische auto.

Het is gewoon burgertje pesten onder het mom van klimaatmoraal. Beetje bij beetje word je geconfineerd tot je appartementje/woonblok/gezamenlijke telewerkruimte.
Nou, je laadt de auto vol, je gooit de bagage er in en je gaat rijden.
En na 400km neem je een plaspauze, eet je een broodje en laad je ondertussen je auto bij.

En 2030 he... Tesla komt volgend jaar (of in 2021) al met een auto met 600 mile (950km) bereik.
pi_186576408
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel vrij oneerlijk hoe zo'n grens vaak getrokken wordt op bouwjaar, en niet op de opgegeven uitstoot of label oid. Het maakt geen flikker uit dat je enorme diesel-suv 1 op 6 rijdt in de stad zolang hij maar jong genoeg is, maar zo'n nog steeds heel zuinige en relatief schone Lupo 3L van net een jaartje of wat te oud is uit den boze. Tamelijk arbitrair.
Dat is inderdaad belachelijk.

Het is sowieso belachelijk dat er bij de bepaling van het energielabel rekening gehouden met formaat. Alsof een A-label full-size SUV zuiniger en schoner is dan een boodschappenwagentje met C label. Of een Amerikaanse A++ koel-vries combi VS een tafelmodel met vriesvakje en B label.

Ernstig vertekenend beeld waardoor veel mensen onterecht denken dat ze 'groen' bezig zijn.
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:51:26 #29
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186576411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als er nauwelijks meer concurrentie is en de gewone burger op een wachtlijst komt als ze een loodgieter nodig hebben, dan zullen de prijzen richting de 100 Euro p/u gaan.
Het is me niet duidelijk waarom er nauwelijks meer concurrentie zou zijn hierop. 11 jaar ter voorbereiding om een miljoenenstad te servicen moet wel lukken. Heb je trouwens een indicatie hoe duur loodgieters nu al zijn per uur?
pi_186576460
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan moeten de grachtengordelyuppen zelf gaan klussen, dat wordt hilarische "Help mijn man is klusser" tv... _O- _O_
Er zullen vast grote bedrijven overblijven die wel elektrische bussen kunnen betalen. Mensen die in de grachtengordel wonen zullen vast niet wakker liggen van een uurtarief van +100 Euro.
Voor de gewone Amsterdammer wordt het leven wel onbetaalbaar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186576461
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:51 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad belachelijk.

Het is sowieso belachelijk dat er bij de bepaling van het energielabel rekening gehouden met formaat. Alsof een A-label full-size SUV zuiniger en schoner is dan een boodschappenwagentje met C label. Of een Amerikaanse A++ koel-vries combi VS een tafelmodel met vriesvakje en B label.

Ernstig vertekenend beeld waardoor veel mensen onterecht denken dat ze 'groen' bezig zijn.
Een nieuwe Hummer lijkt mij zuiniger als iemands zijn oude vw polo. Of moet ik minder uitstoot schrijven?
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:54:55 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186576475
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Lappendeken in de zin van van verschillende jaren ja, dat is nogal verschillend her en der. Verbrandingsmotoren als hele categorie niet natuurlijk.
Het voorstel wat er nu ligt wijkt anders behoorlijk af van de plannen die Amsterdam weer eens wil.

quote:
Lol, overdrijven is ook een vak. Verder wel relevant voor waar ik op reageerde.
Burka verbod, die vluchtelingenschepen, illegalen die huizen kraken... Allemaal van die dingen die lijnrecht tegen het Haagse beleid ingaan.
  Eindredactie Games donderdag 2 mei 2019 @ 22:54:56 #33
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186576476
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vraag me af of de Amsterdammer het nog steeds een goed idee vind als er wachtlijsten komen voor loodgieters, schilders en klusjesmannen en hun uurtarief naar 100 Euro p/u gaat omdat die diensten schaars worden in Amsterdam en hun kosten enorm gestegen zijn.
Er zijn al wachtlijsten bij schilders, loodgieters en klusjesmannen. Er is namelijk een tekort, weet je nog?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_186576496
Ik zie dagelijks aannemers in dikke nieuwe SUV’s hier rondrijden en daarnaast is een electrische Renault Kangoo gewoon te betalen. Velen komen vanuit dagelijks van verre aankomen, dan is electrisch ook in hun voordeel.
.
pi_186576508
Waarom parkeer geld moet men toch betalen of voor die kango of voor die SUV.
pi_186576587
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 18:31 schreef Drugshond het volgende:
Hoe denkt achterlijk GroenLinks hoe de winkels (voornamelijk MKB) bevoorraad moeten worden ?! Gaat nooit werken. Je helpt je eigen economie grondig om zeep.
De Ford F-Max of de Tesla Semi
Gaat het geld wel naar USA ipv Duitsland...
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_186576604
quote:
4s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:54 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Er zijn al wachtlijsten bij schilders, loodgieters en klusjesmannen. Er is namelijk een tekort, weet je nog?
Dat weet ik. En dat gaat enorm toenemen als je zulke zzp'ers gaat verplichten om een elektrische bedrijfsbus aan te schaffen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186576611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is me niet duidelijk waarom er nauwelijks meer concurrentie zou zijn hierop. 11 jaar ter voorbereiding om een miljoenenstad te servicen moet wel lukken. Heb je trouwens een indicatie hoe duur loodgieters nu al zijn per uur?
Op dit moment zijn er nog niet eens dergelijke bussen op de markt, waarmee de loodgieter of elektricien 's ochtends vanuit 'de provincie' of 'het oosten' naar de stad kan rijden met kachel of airco aan, lekker zijn klus in de stad kan doen en 's avonds ook weer thuis kan komen.

De Nissan EV200 heeft een WLTP bereik van 200km. Werkelijk bereik is dus zo'n 150km, met lege bus.

Leg er een paar honderd kilo gereedschap en materiaal in, een imperiaal op het dak met daarop een ladder en een voorraad buis/leidingen en je mag in de winter blij zijn dat je 100km actieradius over houdt. Goed genoeg voor de loodgieter die in de stad gevestigd is zomaar niet voor de vele honderden (duizenden) die van voorbij Amersfoort, uit Lelystad of uit de noordelijke helft van Noord-Holland komen en zeer regelmatig klussen in Amsterdam uitvoeren.

Om het over de prijs nog niet te hebben. 14 mille ex btw voor de diesel NV200 versus ruim 32 mille voor de elektrische bus.
pi_186576629
quote:
4s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:54 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Er zijn al wachtlijsten bij schilders, loodgieters en klusjesmannen. Er is namelijk een tekort, weet je nog?
Ja, maar die lost GroenLinks weer op met de vluchtelingen van die schepen.
2 vliegen in 1 klap.
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_186576640
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een nieuwe Hummer lijkt mij zuiniger als iemands zijn oude vw polo. Of moet ik minder uitstoot schrijven?
Nee, een nieuwere auto is niet perse schoner of zuiniger dan eender welke oudere auto (overigens bestaat er niet meer zoiets als een "nieuwe Hummer" maar dat terzijde). Even met concrete voorbeelden:



Energielabel G, uitstoot 298 g/km, verbruik in de stad 1 op 6,8. Bouwjaar 2009, welkom in Amsterdam!



Energielabel B, uitstoot 81 g/km, verbruik in de stad 1 op 27,8. Bouwjaar 1999, gore viespeuk. Verboten!

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 02-05-2019 23:10:08 ]
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:04:53 #41
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186576657
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het voorstel wat er nu ligt wijkt anders behoorlijk af van de plannen die Amsterdam weer eens wil.
Ik heb de stukken niet doorgelezen, dus kan daar niet een voldoende oordeel over geven denk ik.

quote:
Burka verbod, die vluchtelingenschepen, illegalen die huizen kraken... Allemaal van die dingen die lijnrecht tegen het Haagse beleid ingaan.
• Boerka-verbod: Ook de wet geldt in Amsterdam volgens de burgemeester: https://www.parool.nl/ams(...)-amsterdam~a4608895/

• Vluchtelingenschepen: was dacht ik een proefballonnetje van een GL raadslid, geen beleid?

• Illegalen die huizen kraken: zijn eruit vertrokken: https://www.telegraaf.nl/(...)amsterdam-druipen-af

Verder is lokale democratie ook, of misschien wel juist, democratie natuurlijk. Het is niet zo dat ze maar slaafs Haagse politiek moeten volgen, zolang het maar binnen de wet is.
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:05:56 #42
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_186576681
Kosten + economie, je kunt niet zomaar de mobiliteit van werkend Nederland afpakken. Op basis van een wensdroom over klimaat (wat ook niet gaat werken .... 0.007 % verbetering "phoe hey"). Echt totaal bezopen.

Money talks, bullshit walks.
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:07:24 #43
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186576715
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:05 schreef Drugshond het volgende:
Kosten + economie, je kunt niet zomaar de mobiliteit van werkend Nederland afpakken. Op basis van een wensdroom over klimaat (wat ook niet gaat werken .... 0.007 % verbetering "phoe hey"). Echt totaal bezopen.
Gaat ook niet gebeuren als ik Dijksma mag geloven. Hier heeft ze een interview met BNR: https://www.bnr.nl/nieuws(...)0-ook-benzine-auto-s
  Eindredactie Games donderdag 2 mei 2019 @ 23:07:56 #44
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186576731
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat weet ik. En dat gaat enorm toenemen als je zulke zzp'ers gaat verplichten om een elektrische bedrijfsbus aan te schaffen.
nee hoor. Zo beetje elke ondernemer least toch zijn wagen. En dan is het prijsverschil nog zodanig klein dat dat iedereen zijn uurloon niet 3 keer hoeft te doen :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_186576732
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Grappig dat je het zegt, Amsterdam veegt voor de zoveelste keer weer eens zijn reet af met landelijk beleid en gaat zijn eigen koers varen... Beter zetten we er een hek omheen en laat ze het allemaal maar uitzoeken daar.
[..]

NOS
Een politieke overwinning voor Groenlinks en de FvD. Slim gespeeld met het al oude trucje genaamd polarisering.

VVD kan nu niks anders meer doen dan naar Groenlinks te schuiven.
pi_186576783
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je kan zoveel willen. Als je zzp'ers die schilder of loodgieter zijn gaat verplichten om voor een jaaromzet een elektrische bus aan te schaffen, dan zullen de meeste hun werk voortzetten buiten Amsterdam of stoppen. En wat er overblijft gaat 2x zoveel vragen voor hun diensten omdat er veel minder concurrentie is en hun kosten gestegen zijn.
Marktwerking god _O_
pi_186576797
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:56 schreef Fer het volgende:
Ik zie dagelijks aannemers in dikke nieuwe SUV’s hier rondrijden en daarnaast is een electrische Renault Kangoo gewoon te betalen. Velen komen vanuit dagelijks van verre aankomen, dan is electrisch ook in hun voordeel.
In een Kangoo kan een elektricien zijn spullen bij lange na niet kwijt. Onze monteurs moeten zich al regelmatig met de ruimte behelpen in hun Opel Vivaro L2h1. Een imperiaal of aanhanger biedt dan uitkomst. Maar dan haal je als je van buiten Amsterdam komt je retourtje op één werkdag niet meer. En dan is het dus alléén economisch verantwoord om elektrisch naar de stad te rijden wanneer je gegarandeerd kunt opladen bij elke parkeerplek.
  Eindredactie Games donderdag 2 mei 2019 @ 23:11:17 #48
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186576805
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:02 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Op dit moment zijn er nog niet eens dergelijke bussen op de markt, waarmee de loodgieter of elektricien 's ochtends vanuit 'de provincie' of 'het oosten' naar de stad kan rijden met kachel of airco aan, lekker zijn klus in de stad kan doen en 's avonds ook weer thuis kan komen.

Ik weet het niet hoor, maar weinig werklui komen hun dorp/stad uit. Ik het voor mijn werk een lijst met 10talle aannemers waar ik voor en na de crisis zaken mee deed. Als ik nu de gasten uit Leiden bel dan zeggen ze dat ze niet naar Amsterdam toe komen, omdat er genoeg werk daar is. Waarom zou je dan naar Amsterdam toe komen?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:11:28 #49
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_186576808
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Gaat ook niet gebeuren als ik Dijksma mag geloven. Hier heeft ze een interview met BNR: https://www.bnr.nl/nieuws(...)0-ook-benzine-auto-s
De kritiek van de RAI-vereniging snapt Dijksma ook. 'We kunnen subsidies en ontheffingen geven. Mensen met elektrische auto's krijgen ook extra privileges in de vorm van parkeervergunningen.' Of het plan ook gaat slagen, daar heeft Dijksma zelf ook nog twijfels over. 'Ik zeg niet dat het zeker gaat lukken. Het hangt van omstandigheden af'
-------------------------------
Nog meer ambtenaren voor toezicht. Gaat dit de A'dam oplossing worden ?. Wat we zeker niet willen is het Franse model van belastingdruk. Dus opzouten met dat nep-socialisme (en geldklopperij).
pi_186576816
Kan die republiek zich onderhand niet eens echt afscheiden?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')