abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 april 2019 @ 21:43:02 #1
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186504811




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden. Inmiddels zijn we aan het genieten van het 6e seizoen.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.







De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186504861
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2019 20:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

ze kent dat hele kasteel zo goed als haar broekzak, dus waarom niet?
Omdat dit in die grote achtertuin was. De NK stond bij Bran onder die boom, dat was echt een grote redelijk open ruimte met allemaal WW's en wights erom heen
  maandag 29 april 2019 @ 21:44:39 #3
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_186504864
Nouja niet zo stom over mijn vriendin :(
:') kan ze ook niks aan doen.

Al denk ik dat er niet zoveel gepraat wordt in deze aflevering, maar goed.
pi_186504869
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:40 schreef Harvest89 het volgende:
Enige teleurstellende aan deze aflevering was hoe makkelijk the Night King was te doden. Het was een badass move van Arya, maar hoe is ze in godsnaam langs die andere white walkers gekomen?

Verder waren er veel te veel deus ex machinas, en te veel (hoofd) personages die het overleefd hebben.
Dat met name Brienne, Jaime, Grey Worm, en Sam nog in leven zijn is best belachelijk.
Hm, ze heeft overduidelijk nog wat andere skills geleerd dan alleen vechten. Was ook al een aantal keer naar gehint hè :)

Oh, en vooral dat Sam nog leeft. Die kan gewoon echt niks :')
pi_186504924
Wauw _O_
Flesje bier
  maandag 29 april 2019 @ 21:47:28 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186504937
Hoe vonden jullie het optreden van Ser Friendzone?

Holy hell, ik vond de verhaallijn van Jorah met name de laatste 3 seizoenen erg zwak, en dan komt uit het niets zijn moment om te shinen in deze aflevering.

Die man verdient een standbeeld dat nog groter is dan The Wall. _O_
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186504955
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:44 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Hm, ze heeft overduidelijk nog wat andere skills geleerd dan alleen vechten. Was ook al een aantal keer naar gehint hè :)

Oh, en vooral dat Sam nog leeft. Die kan gewoon echt niks :')
Ze kan nu teleporteren!
pi_186504969
Wat_een_aflevering!!!
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_186504989
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:47 schreef Harvest89 het volgende:
Hoe vonden jullie het optreden van Ser Friendzone?

Holy hell, ik vond de verhaallijn van Jorah met name de laatste 3 seizoenen erg zwak, en dan komt uit het niets zijn moment om te shinen in deze aflevering.

Die man verdient een standbeeld dat nog groter is dan The Wall. _O_
Omdat hij heroïsch sterft?
  maandag 29 april 2019 @ 21:49:08 #10
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186504990
Ik vermoed overigens dat komende aflevering nog duidelijk gaat maken wat Bran nou aan het doen was de hele tijd.
Tijdreizen? De gebeurtenissen uit het verleden beinvloeden om te zorgen dat alles wordt zoals het moet zijn? Hij deed daar iets, maar wat?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 21:49:13 #11
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_186504992
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2019 21:48 schreef Fyodor het volgende:
Wat_een_aflevering!!!
Mag je niet vinden. je hoort zuur te reageren omdat het niet intellectueel genoeg is ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 29 april 2019 @ 21:49:59 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186505016
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:44 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Hm, ze heeft overduidelijk nog wat andere skills geleerd dan alleen vechten. Was ook al een aantal keer naar gehint hè :)

Oh, en vooral dat Sam nog leeft. Die kan gewoon echt niks :')
Ja er was inderdaad wat foreshadowing. Die bibliotheek scene was erg apart maar wel duidelijk nu.

En het maakt me niet uit dat Sam nog leeft maar had hem dan in de crypt gegooid.
Hij slaat nog geen deuk in een pakje boter, is continue omsingeld door wights, en overleefd het toch allemaal. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 april 2019 @ 21:50:14 #13
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_186505020
Ik hoop wel de volgende aflevering wat antwoorden te krijgen, er is genoeg wat ik nu nog niet begrijp.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_186505034
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:47 schreef Harvest89 het volgende:
Hoe vonden jullie het optreden van Ser Friendzone?

Holy hell, ik vond de verhaallijn van Jorah met name de laatste 3 seizoenen erg zwak, en dan komt uit het niets zijn moment om te shinen in deze aflevering.

Die man verdient een standbeeld dat nog groter is dan The Wall. _O_
Sloeg nergens op. Duizenden dothraki's worden in 15 seconden vermoord maar door zijn plot armor overleefd hij dat.
Vervolgens komt hij opeens uit het niets (waar ook allemaal wights/ww's zouden moeten zijn) om nog even Dany te redden. Hoe kwam hij daar en hoe heeft hij dat al die tijd overleefd. Slecht geschreven.
pi_186505035
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:47 schreef Harvest89 het volgende:
Hoe vonden jullie het optreden van Ser Friendzone?

Holy hell, ik vond de verhaallijn van Jorah met name de laatste 3 seizoenen erg zwak, en dan komt uit het niets zijn moment om te shinen in deze aflevering.

Die man verdient een standbeeld dat nog groter is dan The Wall. _O_
Die I'm hurt van hem na zo ongelooflijk aangepakt te zijn was echt hilarisch. Beter dan de grappen van Tyrion dit seizoen.
  maandag 29 april 2019 @ 21:51:34 #16
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_186505055
quote:
11s.gif Op maandag 29 april 2019 21:28 schreef Morrigan het volgende:
Ik heb de laatste topics gelezen en ik vraag me af waarom sommigen de serie nog volgen. :?
Zo gaat het altijd. Een serie oid begint redelijk klein, wordt groot en populair en dan gaan de fans en puristen van het eerste uur online klagen dat het allemaal niet meer is wat het geweest is. Bij muziek werkt het ook zo. Soms terecht, vaak schiet het door. Hier zijn er best wat terechte kritieken langs gekomen, maar een aantal schiet echt door en wil het gewoon ook niet meer tof vinden heb ik het idee.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 29 april 2019 @ 21:52:39 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186505082
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:49 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Omdat hij heroïsch sterft?
Loyaal en beschermer tot aan het einde. Had tranen in mijn ogen toen hij op de grond viel met Dany naast hem.
En wat heeft hij een leger aan zombies afgeslacht..
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186505112
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Loyaal en beschermer tot aan het einde. Had tranen in mijn ogen toen hij op de grond viel met Dany naast hem.
En wat heeft hij een leger aan zombies afgeslacht..
Zijn er hier mensen die zo mee leven met fictieve personages dat ze gaan huilen ervan als die sterven? Je weet dat het nep is he?
pi_186505119
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Loyaal en beschermer tot aan het einde. Had tranen in mijn ogen toen hij op de grond viel met Dany naast hem.
En wat heeft hij een leger aan zombies afgeslacht..
Voor mij komt dat niet uit het niets eigenlijk. Dat Jorah zou sterven was vrij zeker, dan uiteraard dichtbij Dany.

Wel mooie scènes verder.
pi_186505128
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Loyaal en beschermer tot aan het einde. Had tranen in mijn ogen toen hij op de grond viel met Dany naast hem.
En wat heeft hij een leger aan zombies afgeslacht..
Volgens mij hadden ze het zelf ook moeilijk ermee. Tenminste dat idee kreeg ik tijdens die Game Revealed episode
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186505143
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:53 schreef opreis het volgende:

Zijn er hier mensen die zo mee leven met fictieve personages dat ze gaan huilen ervan als die sterven? Je weet dat het nep is he?
NEEEEEEEEEEEEEEE :B
  maandag 29 april 2019 @ 21:55:23 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_186505148
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:53 schreef opreis het volgende:

[..]

Zijn er hier mensen die zo mee leven met fictieve personages dat ze gaan huilen ervan als die sterven? Je weet dat het nep is he?
Er schijnen FOK!kers met emotie te bestaan. Ik heb ze nog niet gezien.
And so is the past
  maandag 29 april 2019 @ 21:56:20 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186505171
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:50 schreef opreis het volgende:

[..]

Sloeg nergens op. Duizenden dothraki's worden in 15 seconden vermoord maar door zijn plot armor overleefd hij dat.
Vervolgens komt hij opeens uit het niets (waar ook allemaal wights/ww's zouden moeten zijn) om nog even Dany te redden. Hoe kwam hij daar en hoe heeft hij dat al die tijd overleefd. Slecht geschreven.
De serie heeft al lang niet meer het realisme van de eerste paar seizoenen.
Het is nu meer een LOTR feel. Dat was al sinds seizoen 6 en 7 erg duidelijk. :)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186505187
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:53 schreef opreis het volgende:

[..]

Zijn er hier mensen die zo mee leven met fictieve personages dat ze gaan huilen ervan als die sterven? Je weet dat het nep is he?
Nog niet bij GoT (kan ik me niet herinneren in ieder geval), maar echt wel eens gehuild bij films of series ja.
pi_186505197
quote:
7s.gif Op maandag 29 april 2019 21:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Er schijnen FOK!kers met emotie te bestaan. Ik heb ze nog niet gezien.
Emotie is prima, maar te gaan huilen om sprookjes snap ik niet zo
pi_186505226
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 16:23 schreef Asschen_sukar het volgende: [..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 29 april 2019 @ 21:57:56 #27
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_186505227
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

De serie heeft al lang niet meer het realisme van de eerste paar seizoenen.
Het is nu meer een LOTR feel. Dat was al sinds seizoen 6 en 7 erg duidelijk. :)
Ja, in de eerste seizoenen waren de white walkers en alle magie nog volkomen realistisch.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 29 april 2019 @ 21:58:45 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186505247
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:56 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Nog niet bij GoT (kan ik me niet herinneren in ieder geval), maar echt wel eens gehuild bij films of series ja.
Dit was voor mij ook wel de eerste keer bij GOT. Jorah was in het begin van de serie mijn favoriete personage, daarna werd hij wat zwakjes, en nu heeft hij voor mij de show gestolen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186505248
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:56 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Nog niet bij GoT (kan ik me niet herinneren in ieder geval), maar echt wel eens gehuild bij films of series ja.
Ned, Robb, Ygritte
Ja, gehuild to the max :'( _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_186505262
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:51 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Zo gaat het altijd. Een serie oid begint redelijk klein, wordt groot en populair en dan gaan de fans en puristen van het eerste uur online klagen dat het allemaal niet meer is wat het geweest is. Bij muziek werkt het ook zo. Soms terecht, vaak schiet het door. Hier zijn er best wat terechte kritieken langs gekomen, maar een aantal schiet echt door en wil het gewoon ook niet meer tof vinden heb ik het idee.
Nee hoor, series als Breaking Bad blijven geweldig ook al was dat op het einde ook super populair. Echt wat boeit het of het populair is zolang het maar vermaakt. In het geval van GoT zijn zaken die het voor mij anders maakten dan andere serie verloren gegaan. Zoals interessante verhaallijnen, karakters die boeiend zijn. Ervoor in de plaats gekomen zijn heel epische battles en dat soort zaken maar dat vind ik minder belangrijk. Het is wat mij betreft gewoon jammer dat GoT niet het einde krijgt dat het verdient, het begon als een van de beste series ooit en eindigt middelmatig met buitengewoon goede special effects.
pi_186505286
quote:
15s.gif Op maandag 29 april 2019 20:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Lees de post die citeer dan man. Het is NIET hetzelfde materiaal.
Het is toch beiden dragonglass man :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 29 april 2019 @ 22:01:15 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186505328
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ned, Robb, Ygritte
Ja, gehuild to the max :'( _O-
Ygritte inderdaad. Die was ik vergeten.
Daar had ik het ook wel moeilijk mee.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 april 2019 @ 22:01:18 #33
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_186505330
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 20:49 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Echt, ik ben het met iedereen eens dat dit op alle vlakken echt de beste aflevering tot op heden
Beter dan The Rains of Castamere? :o

Ik vond het wel een gave aflevering, maar er gebeurde niet heel veel shockings. Gewoon een lekkere actie-film waarvan je al wist hoe hij ongeveer ging eindigen. Het was natuurlijk geen toeval dat iedereen tegelijk in het nauw werd gedreven en dat ze op één manier konden surviven... :+
  maandag 29 april 2019 @ 22:01:43 #34
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186505348
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:53 schreef opreis het volgende:

[..]

Zijn er hier mensen die zo mee leven met fictieve personages dat ze gaan huilen ervan als die sterven? Je weet dat het nep is he?
Daar zijn er ontelbaar veel van. Je moet voor de lol maar eens n paar van die 'reaction-videos' bekijken. Je gaat bijna denken dat hun eigen leven ervan afhangt. En eigenlijk benijd ik die mensen wel n beetje. Ik zou best willen dat ik zo intens kon meeleven met n fictieve serie.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 29 april 2019 @ 22:01:43 #35
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186505349
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:53 schreef opreis het volgende:

[..]

Zijn er hier mensen die zo mee leven met fictieve personages dat ze gaan huilen ervan als die sterven? Je weet dat het nep is he?
Niet per se vanwege het personage maar tijdens de HODOR-scene heb ik wel wat tranen gelaten ja.

Ik heb ook wel eens lopen janken bij het luisteren naar muziek. Lekker man.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_186505395
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:01 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Beter dan The Rains of Castamere? :o
Ik heb werkelijk geen idee welke aflevering dat was :@
No amount of money ever bought a second of time.
pi_186505397
Mooie eindes:
Lyanna mormont _O_
Ser Friendzone mormont
/rip house Mormont ;(
Theon die zich redeemt en thank you
En de muziek ^O^

Slapstick:
10k drothraki aaaaaand they are gone
Melissandre, kwam terug om een reden (Arya wijzen op blue eyes you'll shut forever) maar die overbodige zelfmoord door de ketting af te doen? |:(
Sam, for fuck sake zoals Edd terecht zei /nuff said

Arya die met een badass move de catspaw dagger in de NK plant vind ik als een van de weinige wel een mooi einde. Er is genoeg op gehint, notabene door onze Carice in deze aflevering en afleveringen hiervoor.

Dus tja.. Over het geheel bekeken een prima aflevering met her en der wat :') momenten. Maar hoe house Mormont aan zijn einde is en Theon vond ik wel goed.
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 22:03:10 #38
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186505400
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik vermoed overigens dat komende aflevering nog duidelijk gaat maken wat Bran nou aan het doen was de hele tijd.
Tijdreizen? De gebeurtenissen uit het verleden beinvloeden om te zorgen dat alles wordt zoals het moet zijn? Hij deed daar iets, maar wat?
Via die raven:

quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2019 11:52 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Volgens mij gewoon alles in de gaten houden, kijken of het verloopt zoals hij van te voren dacht.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_186505407
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2019 22:01 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Niet per se vanwege het personage maar tijdens de HODOR-scene heb ik wel wat tranen gelaten ja.

Ik heb ook wel eens lopen janken bij het luisteren naar muziek. Lekker man.
Oh ja, Hodor ook idd! :'( :'( :'(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_186505425
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:03 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee welke aflevering dat was :@
Red wedding :'(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 29 april 2019 @ 22:04:57 #41
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_186505443
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:03 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee welke aflevering dat was :@
:o :o :o

Als er één aflevering is van alle series die ik heb gezien die mij echt is bijgebleven... en dan met name het gevoel...
pi_186505458
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ygritte inderdaad. Die was ik vergeten.
Daar had ik het ook wel moeilijk mee.
Ik wens je veel sterkte de rest van je leven. Hoop dat het je niet te zwaar valt
  maandag 29 april 2019 @ 22:06:27 #43
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186505478
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2019 22:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Via die raven:
[..]

Als dat alles zou zijn, zou het weer extreem lame zijn.
Dan heb je die vent 6 seizoenen gevolgd, zonder enige reden? Zou het een zwaktebod vinden als hij geen impact heeft.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186505485
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:03 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Red wedding :'(
Oh. Ja, punten voor de slachtpartij, maar die aflevering heeft echt niets in te brengen tegen de choreografische heerlijkheid van deze aflevering.

Al zal hij misschien wel head to head gaan op emotioneel vlak. Arya en Night King VS afslachting van behoorlijk wat hoofd personages toentertijd. Was allebei wel een OH FUCK :o momentje.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 29 april 2019 @ 22:06:41 #45
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_186505486
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:04 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

:o :o :o

Als er één aflevering is van alle series die ik heb gezien die mij echt is bijgebleven... en dan met name het gevoel...
Noem het dan zoals het hoort.

Rains of Castamere is het liedje wat gespeeld wordt. De aflevering heet Red Wedding.
And so is the past
  maandag 29 april 2019 @ 22:06:54 #46
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_186505493
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2019 22:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Via die raven:
[..]

Ik gok erop dat hij heeft lopen wargen in van alles en iedereen. Dat hij met een bakje popcorn via de raven mee zat te kijken hoe het verliep is mij te makkelijk.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_186505501
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:01 schreef EP3 het volgende:
Je moet voor de lol maar eens n paar van die 'reaction-videos' bekijken.
Ik denk niet dat ik zoiets voor de lol zou doen. En die lijken me ook grotendeels nep over overdreven.
  maandag 29 april 2019 @ 22:08:05 #48
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_186505522
quote:
14s.gif Op maandag 29 april 2019 22:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Noem het dan zoals het hoort.

Rains of Castamere is het liedje wat gespeeld wordt. De aflevering heet Red Wedding.
:') ________!
  maandag 29 april 2019 @ 22:08:18 #49
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186505523
Wat. Een. Aflevering.
  maandag 29 april 2019 @ 22:08:35 #50
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186505526
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:03 schreef Joosie200 het volgende:
Lyanna mormont
Ser Friendzone mormont
/rip house Mormont
"Here we stand" wordt nu "Here we stood" :'( :'(
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186505528
Ik ben een beetje de tel kwijt wie er nog leven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 29 april 2019 @ 22:08:59 #52
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_186505541
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:07 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik zoiets voor de lol zou doen. En die lijken me ook grotendeels nep over overdreven.
Empathie kan best sterk zijn, ik kreeg ook kippenvel bij deze aflevering. Geloof je ook dat mensen niet schrikken van een horrorfilm omdat het toch maar nep is?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 29 april 2019 @ 22:09:16 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186505550
quote:
14s.gif Op maandag 29 april 2019 22:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Noem het dan zoals het hoort.

Rains of Castamere is het liedje wat gespeeld wordt. De aflevering heet Red Wedding.
Volgens mij is Rains of Castamere ook de naam van de aflevering.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186505563
quote:
14s.gif Op maandag 29 april 2019 22:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Noem het dan zoals het hoort.

Rains of Castamere is het liedje wat gespeeld wordt. De aflevering heet Red Wedding.
Precies andersom. GoT S03E09 heet Rains of Castamere and het resulteert in een bloeddoorlopen bruiloft :P
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 22:10:51 #55
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186505595
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:08 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben een beetje de tel kwijt wie er nog leven.
The confirmed death count is:

Lyanna (we saw her turn into a wight)
Jorah (he died protecting Dany)
Melisandre
Theon
Beric
Edd Tollett

Night King
White Walkers
Ice Viserion

Hordes of Dothraki, Unsullied and many others
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 29 april 2019 @ 22:11:01 #56
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_186505601
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Volgens mij is Rains of Castamere ook de naam van de aflevering.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Rains_of_Castamere
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 29 april 2019 @ 22:11:50 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186505624
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:03 schreef Joosie200 het volgende:
10k drothraki aaaaaand they are gone
Melissandre, kwam terug om een reden (Arya wijzen op blue eyes you'll shut forever) maar die overbodige zelfmoord door de ketting af te doen?
Sam, for fuck sake zoals Edd terecht zei /nuff said
Dothraki met brandende kromzwaarden was wel ffe een badass moment.

Melissandre zou wel eens honderden jaren oud kunnen zijn. Ik denk dat ze al lang klaar is met haar leven maar dat ze eerst haar "missie" moest voltooien. Nu is ze eindelijk vrij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 april 2019 @ 22:11:51 #58
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186505626
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nee hoor, series als Breaking Bad blijven geweldig ook al was dat op het einde ook super populair. Echt wat boeit het of het populair is zolang het maar vermaakt. In het geval van GoT zijn zaken die het voor mij anders maakten dan andere serie verloren gegaan. Zoals interessante verhaallijnen, karakters die boeiend zijn. Ervoor in de plaats gekomen zijn heel epische battles en dat soort zaken maar dat vind ik minder belangrijk. Het is wat mij betreft gewoon jammer dat GoT niet het einde krijgt dat het verdient, het begon als een van de beste series ooit en eindigt middelmatig met buitengewoon goede special effects.
Wat een bs. Aflevering 1 begint letterlijk als opmars naar dit moment.
  maandag 29 april 2019 @ 22:12:02 #59
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186505632
Oja, en de soldaat zonder naam.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 29 april 2019 @ 22:12:33 #60
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186505644
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:08 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben een beetje de tel kwijt wie er nog leven.
iedereen :)

behalve edd? en jorah
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186505645
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:51 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Zo gaat het altijd. Een serie oid begint redelijk klein, wordt groot en populair en dan gaan de fans en puristen van het eerste uur online klagen dat het allemaal niet meer is wat het geweest is. Bij muziek werkt het ook zo. Soms terecht, vaak schiet het door. Hier zijn er best wat terechte kritieken langs gekomen, maar een aantal schiet echt door en wil het gewoon ook niet meer tof vinden heb ik het idee.
Dat je een bepaalde serie niet meer tof vindt, kan ik goed begrijpen. Ik ben zelf ook met veel series gewoon gestopt. Maar door blijven gaan met een serie volgen die je niet meet leuk vindt, lijkt me alleen vermoeiend en frustrerend.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 29 april 2019 @ 22:13:36 #62
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186505675
quote:
15s.gif Op maandag 29 april 2019 22:12 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat je een bepaalde serie niet meer tof vindt, kan ik goed begrijpen. Ik ben zelf ook met veel series gewoon gestopt. Maar door blijven gaan met een serie volgen die je niet meet leuk vindt, lijkt me alleen vermoeiend en frustrerend.
Je kan altijd nog politiek24 kijken...
pi_186505677
Kreeg een brok in mijn keel bij Ygritte haar dying seconds. En bij die ene Wildling chick bij Hardhome.. Karsi was het dacht ik. En toen Ramsay Osha om zeep hielp.

Rains of Castamere was wel een WTF van heb ik jou daar. Maar ik vond het alleen zielig voor Robb zijn direwolf _O-
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 22:13:46 #64
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_186505679
Leven beide draken nog?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 29 april 2019 @ 22:13:53 #65
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186505685
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nee hoor, series als Breaking Bad blijven geweldig ook al was dat op het einde ook super populair. Echt wat boeit het of het populair is zolang het maar vermaakt. In het geval van GoT zijn zaken die het voor mij anders maakten dan andere serie verloren gegaan. Zoals interessante verhaallijnen, karakters die boeiend zijn. Ervoor in de plaats gekomen zijn heel epische battles en dat soort zaken maar dat vind ik minder belangrijk. Het is wat mij betreft gewoon jammer dat GoT niet het einde krijgt dat het verdient, het begon als een van de beste series ooit en eindigt middelmatig met buitengewoon goede special effects.
GoT draait vanaf aflevering 1 al om meer dan alleen het politieke spel. Als je dat niet hebt beseft dan weet ik niet welke serie jij hebt gekeken 8)7.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 29 april 2019 @ 22:13:53 #66
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186505686
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2019 22:12 schreef Dagoduck het volgende:
Oja, en de soldaat zonder naam.

[ afbeelding ]
Hij zal gemist worden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 22:14:19 #67
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186505704
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:07 schreef opreis het volgende:

En die lijken me ook grotendeels nep over overdreven.
Dan zijn ze n heel stuk overtuigender dan de gemiddelde GoT acteur.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_186505714
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:13 schreef zalkc het volgende:
Leven beide draken nog?
Ja.
  maandag 29 april 2019 @ 22:15:00 #69
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186505720
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nee hoor, series als Breaking Bad blijven geweldig ook al was dat op het einde ook super populair. Echt wat boeit het of het populair is zolang het maar vermaakt. In het geval van GoT zijn zaken die het voor mij anders maakten dan andere serie verloren gegaan. Zoals interessante verhaallijnen, karakters die boeiend zijn. Ervoor in de plaats gekomen zijn heel epische battles en dat soort zaken maar dat vind ik minder belangrijk. Het is wat mij betreft gewoon jammer dat GoT niet het einde krijgt dat het verdient, het begon als een van de beste series ooit en eindigt middelmatig met buitengewoon goede special effects.
Het is nou eenmaal een serie waarin veel (semi-)hoofdpersonen dood gaan, dan hou je na acht seizoenen niet veel verhaallijnen en personages over inderdaad.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 29 april 2019 @ 22:15:08 #70
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186505726
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:13 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

GoT draait vanaf aflevering 1 al om meer dan alleen het politieke spel. Als je dat niet hebt beseft dan weet ik niet welke serie jij hebt gekeken 8)7.
Sommige mensen snappen nog steeds got niet.. Laat ze.
  maandag 29 april 2019 @ 22:15:11 #71
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186505730
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:13 schreef Joosie200 het volgende:
Kreeg een brok in mijn keel bij Ygritte haar dying seconds. En bij die ene Wildling chick bij Hardhome.. Karsi was het dacht ik. En toen Ramsay Osha om zeep hielp.

Rains of Castamere was wel een WTF van heb ik jou daar. Maar ik vond het alleen zielig voor Robb zijn direwolf _O-
Toen ze het hoofd van die Direwolf op het lichaam van Robb geplaatst hadden. _O-
Mijn maag draaide om toen ik dat voor de eerste keer zag. Wat een haat en woede ging er toen door me heen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 april 2019 @ 22:15:24 #72
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186505736
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:13 schreef zalkc het volgende:
Leven beide draken nog?
Ja.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_186505739
BRILJANTE EPISODE WEER _O_
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 29 april 2019 @ 22:16:55 #74
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_186505784
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:13 schreef zalkc het volgende:
Leven beide draken nog?
Ja. Drogo zag je bij het einde bij Dany en die andere vloog enkel even weg volgens mij.

Ik vond het een gave aflevering, veel voorspelbare doden, maar toch mooi gedaan wel. Had wel verwacht dat de Night King het niet zou redden. Serie heet GoT, dus had al een gevoel dat die laatste afleveringen ook echt zouden draaien om de throne....en niet de White Walkers. Wel tof dat Arya degene was met de finish :Y En mooi full circle met The Red Woman

En ik vond de scenes van Sansa en Tyrion erg mooi in de crypts _O_Mochten ze blijven leven allebei en mocht er niemand op de throne eindigen, zullen ze dan alsnog trouwen weer? Ergens zie ik die chemie ondertussen wel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_186505797
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dothraki met brandende kromzwaarden was wel ffe een badass moment.

Melissandre zou wel eens honderden jaren oud kunnen zijn. Ik denk dat ze al lang klaar is met haar leven maar dat ze eerst haar "missie" moest voltooien. Nu is ze eindelijk vrij.
Zag er wel slick uit als een vuur van regen wat langzaam uitdoofde. True. Maar tegelijkertijd :') waardig. Maarja Weiss en co gaan voor mooie momenten dus tja..

Ja, dat zal het wel geweest zijn met Mel. Toch had ik nog gehoopt op Azor Ahai momentje dat zij zich zou opofferen, Jon Azor wordt (leuk een Stargaryan) kan er dan ook nog wel bij niet?
mag het weten
pi_186505818
Toffe aflevering weer. Wel jammer dat ik het einde al in een enorme spoiler op twitter voorbij zag komen vanochtend :{
A mind with a heart of it's own
pi_186505826
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Toen ze het hoofd van die Direwolf op het lichaam van Robb geplaatst hadden. _O-
Mijn maag draaide om toen ik dat voor de eerste keer zag. Wat een haat en woede ging er toen door me heen.
Dit. Ik kon toen goed meeleven hoe Arya zich moest voelen. Wel goed dat Clegane haar daar weghaalde. Meteen het begin van een tof duo on the road again _O_
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 22:18:56 #78
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186505835
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:17 schreef Joosie200 het volgende:
Ja, dat zal het wel geweest zijn met Mel. Toch had ik nog gehoopt op Azor Ahai momentje dat zij zich zou opofferen, Jon Azor wordt (leuk een Stargaryan) kan er dan ook nog wel bij niet?
Had eigenlijk ook wel iets in die richting verwacht.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 april 2019 @ 22:19:07 #79
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_186505839
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:17 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zag er wel slick uit als een vuur van regen wat langzaam uitdoofde. True. Maar tegelijkertijd :') waardig. Maarja Weiss en co gaan voor mooie momenten dus tja..

Ja, dat zal het wel geweest zijn met Mel. Toch had ik nog gehoopt op Azor Ahai momentje dat zij zich zou opofferen, Jon Azor wordt (leuk een Stargaryan) kan er dan ook nog wel bij niet?
Ook mooi weergegeven welke angst/spanning dat veroorzaakte bij de soldaten buiten de muren die al die lichtjes uit zagen gaan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_186505864
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:13 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

GoT draait vanaf aflevering 1 al om meer dan alleen het politieke spel. Als je dat niet hebt beseft dan weet ik niet welke serie jij hebt gekeken 8)7.
Bijna al de lore die geïntroduceerd is op het begin, is irrelevant gebleken. Alle politieke intriges doen er uiteindelijk niet echt toe, iedereen -Cersei was ongeveer aan het vechten hier maar uiteindelijk deed alleen Arya en misschien daarom ook de Hound ertoe. Jon en Dany waren compleet nutteloos, het hele leger was nutteloos.
De knight king wordt verslagen door een meisje met een jaartje huurmoordenaar training. Ik vind Arya's karakter best tof hoor maar de anti-climax is niet normaal.

GRRM moet gewoon gaan schrijven als hij zijn serie een oke einde wil geven.
pi_186505896
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2019 22:15 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Het is nou eenmaal een serie waarin veel (semi-)hoofdpersonen dood gaan, dan hou je na acht seizoenen niet veel verhaallijnen en personages over inderdaad.
Maar er ging bijna niemand dood. Ze hadden makkelijk de halve cast kunnen laten omkomen hier.
  maandag 29 april 2019 @ 22:22:45 #82
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_186505937
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Maar er ging bijna niemand dood. Ze hadden makkelijk de halve cast kunnen laten omkomen hier.
Te logisch, de volgende aflevering gaat de helft dood omdat Cersei het ontbijt heeft vergiftigd. Zou wel een WTF momentje zijn ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 29 april 2019 @ 22:23:10 #83
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186505950
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Bijna al de lore die geïntroduceerd is op het begin, is irrelevant gebleken. Alle politieke intriges doen er uiteindelijk niet echt toe, iedereen -Cersei was ongeveer aan het vechten hier maar uiteindelijk deed alleen Arya en misschien daarom ook de Hound ertoe. Jon en Dany waren compleet nutteloos, het hele leger was nutteloos.
De knight king wordt verslagen door een meisje met een jaartje huurmoordenaar training. Ik vind Arya's karakter best tof hoor maar de anti-climax is niet normaal.

GRRM moet gewoon gaan schrijven als hij zijn serie een oke einde wil geven.
Sure dude :') _O-

Ja jon was nutteloos omdat niks volgens plan verliep :')

Zonder al die intriges was niemand op dit punt gekomen.

Wat wen dooddoener zeg, zo kan je elke serie afschrijven

suspension of disbelief?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 29 april 2019 @ 22:24:15 #84
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186505973
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Maar er ging bijna niemand dood. Ze hadden makkelijk de halve cast kunnen laten omkomen hier.
Ja deze geef ik je inderdaad.
Er hadden veel meer mensen dood moeten gaan.

Maar zo teleurstellend was het toch ook weer niet?
Zoals ik al eerder zei: De serie is al lang niet meer zoals in de eerste 4 seizoenen waarin personages die domme beslissingen maakten dat ook echt met de dood moeten bekopen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186505992
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Bijna al de lore die geïntroduceerd is op het begin, is irrelevant gebleken. Alle politieke intriges doen er uiteindelijk niet echt toe, iedereen -Cersei was ongeveer aan het vechten hier maar uiteindelijk deed alleen Arya en misschien daarom ook de Hound ertoe. Jon en Dany waren compleet nutteloos, het hele leger was nutteloos.
De knight king wordt verslagen door een meisje met een jaartje huurmoordenaar training. Ik vind Arya's karakter best tof hoor maar de anti-climax is niet normaal.

GRRM moet gewoon gaan schrijven als hij zijn serie een oke einde wil geven.
Neem nog een citroentje maat.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 29 april 2019 @ 22:25:24 #86
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186506002
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Maar er ging bijna niemand dood. Ze hadden makkelijk de halve cast kunnen laten omkomen hier.
Klopt, maar over de hele serie genomen wel, daar had ik het over.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 29 april 2019 @ 22:25:29 #87
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186506007
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Bijna al de lore die geïntroduceerd is op het begin, is irrelevant gebleken. Alle politieke intriges doen er uiteindelijk niet echt toe, iedereen -Cersei was ongeveer aan het vechten hier maar uiteindelijk deed alleen Arya en misschien daarom ook de Hound ertoe. Jon en Dany waren compleet nutteloos, het hele leger was nutteloos.
De knight king wordt verslagen door een meisje met een jaartje huurmoordenaar training. Ik vind Arya's karakter best tof hoor maar de anti-climax is niet normaal.

GRRM moet gewoon gaan schrijven als hij zijn serie een oke einde wil geven.
Gho de politiek doet er niet toe. En daar kom je na 8 seizoenen acter?

Spoiler: de titanic zinkt.
  maandag 29 april 2019 @ 22:25:31 #88
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186506008
Waarom moesten er nog meer mensen dood dan? Aangezien er nu nog politieke shizzle gaat gebeuren de komende episodes. Wel lekker makkelijk om sommige verhaallijnen af te kappen en ff een paar chars omver helpen.

Maargoed het gaat toch een soort van goed einde worden dat weten we allemaal
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186506019
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Maar er ging bijna niemand dood. Ze hadden makkelijk de halve cast kunnen laten omkomen hier.
Klopt. Er gingen vooral 'kleine' rollen dood. Natuurlijk, Edd/Jorah/Lyanna/Mel/Theon en de complete drothraki hebben elk wel hun rol gehad. En logisch dat zij dan er aan gaan want zoals Mel zei they served their purpose. Hun rol zit erop.

Maar het is nogal typisch hoe de 'grote' bekende namen overeind blijven. Noch Dany, Arya, Jon, Sansa, Bran, Brienne, Jaime of for fuck sake Sam overkomt wat. Ja oké Arya heeft er een nasty hoofdwond aan over gehouden en de rest wss vooral ptss en flink uitgeput. Maar het riekt naar plot amour. Dus ik snap de kritiek wel.
mag het weten
pi_186506021
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De knight king wordt verslagen door een meisje met een jaartje huurmoordenaar training. Ik vind Arya's karakter best tof hoor maar de anti-climax is niet normaal.
Ik vind de scene met Arya en NK absoluut briljant, en ik schrok er ook van en juichte en alles en wist niet waar ik het zoeken moest van verwarring :D. Binnen het kader van de aflevering was het echt geweldig geschreven.

Probleem is dat als je het in een groter geheel bekijkt, namelijk van aflevering 1 tot nu, het ineens een fucking slechte manier is om een verhaallijn af te ronden. Echt HEEL slecht. Je kan dit gewoon niet doen midden in een seizoen, en dan vervolgens weer verder gaan waar we halverwege seizoen 7 gebleven waren om dat ook nog even snel af te maken in de laatste 3 afleveringen. Het voelt allemaal zo gerushed, ondanks dat de aflevering zelf dus echt top notch is.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_186506041
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:08 schreef zalkc het volgende:

[..]

Empathie kan best sterk zijn, ik kreeg ook kippenvel bij deze aflevering. Geloof je ook dat mensen niet schrikken van een horrorfilm omdat het toch maar nep is?
Van plotseling harde geluiden kan je wel schrikken. En je kan ook wel nachtmerries krijgen ervan
pi_186506063
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:23 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Sure dude :') _O-

Ja jon was nutteloos omdat niks volgens plan verliep :')

Zonder al die intriges was niemand op dit punt gekomen.

Wat wen dooddoener zeg, zo kan je elke serie afschrijven
Welk nut had Jon volgens jou dan deze aflevering?
Waarom was het Dorne intrige nodig, waarbij in de serie de familie Martel wordt uitgemoord door de Sand Snakes?

Met jouw type argumenten kan je elke serie kijken en geweldig vinden. Geen verkeerde eigenschap natuurlijk, maar om dan te doen alsof hersenloos alles consumeren wat je voorgeschoteld krijgt het summum van het series kijken is...
  maandag 29 april 2019 @ 22:27:47 #93
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186506070
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:26 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Klopt. Er gingen vooral 'kleine' rollen dood. Natuurlijk, Edd/Jorah/Lyanna/Mel/Theon en de complete drothraki hebben elk wel hun rol gehad. En logisch dat zij dan er aan gaan want zoals Mel zei they served their purpose. Hun rol zit erop.

Maar het is nogal typisch hoe de 'grote' bekende namen overeind blijven. Noch Dany, Arya, Jon, Sansa, Bran, Brienne, Jaime of for fuck sake Sam overkomt wat. Ja oké Arya heeft er een nasty hoofdwond aan over gehouden en de rest wss vooral ptss en flink uitgeput. Maar het riekt naar plot amour. Dus ik snap de kritiek wel.
We gaan got toch niet beschuldigen op dit punt, toch?
pi_186506079
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:22 schreef zalkc het volgende:

[..]

Te logisch, de volgende aflevering gaat de helft dood omdat Cersei het ontbijt heeft vergiftigd. Zou wel een WTF momentje zijn ;)
Een red wedding zonder wedding. En dan geeft Arya Cersei een koekje an eigen deeg met het gezicht van een random slavin. Ja ik zie het zo gebeuren.
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 22:28:31 #95
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186506082
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:25 schreef MMaRsu het volgende:
Waarom moesten er nog meer mensen dood dan? Aangezien er nu nog politieke shizzle gaat gebeuren de komende episodes. Wel lekker makkelijk om sommige verhaallijnen af te kappen en ff een paar chars omver helpen.

Maargoed het gaat toch een soort van goed einde worden dat weten we allemaal
Vond je zelf ook niet dat er wat te veel deus ex machinas in de aflevering zaten?
Dat onrealistische zijn we gewend van Hollywoodfilms maar niet zo zeer van Game of Thrones.

Ik heb dat allang geaccepteerd sinds seizoen 6 en vooral seizoen 7, dus ik heb me kostelijk geamuseerd vanavond. w/

Er kunnen nog een hoop gaan sterven. Een van de schrijvers of acteurs heeft gezegd dat het einde "bittersweet" is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 april 2019 @ 22:28:40 #96
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186506089
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Welk nut had Jon volgens jou dan deze aflevering?
Waarom was het Dorne intrige nodig, waarbij in de serie de familie Martel wordt uitgemoord door de Sand Snakes?

Met jouw type argumenten kan je elke serie kijken en geweldig vinden. Geen verkeerde eigenschap natuurlijk, maar om dan te doen alsof hersenloos alles consumeren wat je voorgeschoteld krijgt het summum van het series kijken is...
Is dit de laatste aflevering?
  maandag 29 april 2019 @ 22:28:41 #97
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186506091
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja deze geef ik je inderdaad.
Er hadden veel meer mensen dood moeten gaan.

Maar zo teleurstellend was het toch ook weer niet?
Zoals ik al eerder zei: De serie is al lang niet meer zoals in de eerste 4 seizoenen waarin personages die domme beslissingen maakten dat ook echt met de dood moeten bekopen.
Eigenlijk ook wel weer een verrassing, want dacht niet iedereen dat Greyworm en Brienne + nog een paar wel dood zouden gaan? (helemaal na afl. 2) :P

Sommigen dachten zelfs dat Jon of Dany dood zou gaan, maar dat is al nooit in me opgekomen, had altijd wel in mijn hoofd zitten die moeten nog naar Kingslanding.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 29 april 2019 @ 22:30:21 #98
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186506123
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Welk nut had Jon volgens jou dan deze aflevering?
Waarom was het Dorne intrige nodig, waarbij in de serie de familie Martel wordt uitgemoord door de Sand Snakes?

Met jouw type argumenten kan je elke serie kijken en geweldig vinden. Geen verkeerde eigenschap natuurlijk, maar om dan te doen alsof hersenloos alles consumeren wat je voorgeschoteld krijgt het summum van het series kijken is...
Nee mijn favo serie is The Wire, dit is geen Wire, maar dat maakt het niet slecht.

De personages in GoT zijn niet perfect. Niet alle storylines even interessant en niet alles hoeft perse nut te hebben. Wat voor nut Aegon had? Niet veel, maar dat maakte toch ook niet uit?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 29 april 2019 @ 22:30:55 #99
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186506132
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom was het Dorne intrige nodig, waarbij in de serie de familie Martel wordt uitgemoord door de Sand Snakes?
Vermaak?

Wat is er mis met zij-verhalen die niet bijdragen aan het hele grote verhaal?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_186506134
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:27 schreef xzaz het volgende:

[..]

We gaan got toch niet beschuldigen op dit punt, toch?
Voor beide valt wat te zeggen. ;)

Ik baalde dat Lyanna Mormont dood ging maar zat te applaudiseren voor haar toen ze het oog van Wun Wun wight doorboorde. Idem voor Arya en de NK eigenlijk :P Dus tja ik vermaak me nog prima met de serie.
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 22:31:52 #101
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186506153
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:30 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Voor beide valt wat te zeggen. ;)

Ik baalde dat Lyanna Mormont dood ging maar zat te applaudiseren voor haar toen ze het oog van Wun Wun wight doorboorde. Idem voor Arya en de NK eigenlijk :P Dus tja ik vermaak me nog prima met de serie.
En we zijn er nog niet.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 april 2019 @ 22:32:11 #102
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_186506164
Vond het een geweldige aflevering. Juist het einde van de NK vond ik sterk, omdat het tegen alle verwachtingen in ging.

Overigens zie ik dat er nogal moeilijk wordt gedaan om de afstand die Arya overbrugt en het gebrekkige optreden van de WW. Maar op het moment dat de haren van die ene WW bewogen was Arya daar al voorbij gerend. Juist door dat er voorbijgaan bewogen de haren. Dus toen was het al te laat voor hen om in te grijpen. Behalve voor de NK. En aangezien Arya geruisloos kon bewegen, zoals meerdere keren in de serie al aangegeven, is het logisch dat ze niet daarvoor was opgemerkt.
pi_186506174
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:30 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Voor beide valt wat te zeggen. ;)

Ik baalde dat Lyanna Mormont dood ging maar zat te applaudiseren voor haar toen ze het oog van Wun Wun wight doorboorde. Idem voor Arya en de NK eigenlijk :P Dus tja ik vermaak me nog prima met de serie.
Ehh, was dat Wun Wun?
Nam aan dat ze die gewoon verbrand hadden.
pi_186506192
Uitgeput.
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 29 april 2019 @ 22:33:21 #105
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186506193
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2019 22:28 schreef Dagoduck het volgende:
Eigenlijk ook wel weer een verrassing, want dacht niet iedereen dat Greyworm en Brienne + nog een paar wel dood zouden gaan? (helemaal na afl. 2)

Dat dacht ik ook.
Ik was sowieso overtuigd dat Brienne zou sterven, en dat ze zich zou opofferen om Jaime te beschermen. Maar misschien gaat dat nog gebeuren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186506202
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:32 schreef Gijscoman het volgende:
Vond het een geweldige aflevering. Juist het einde van de NK vond ik sterk, omdat het tegen alle verwachtingen in ging.

Overigens zie ik dat er nogal moeilijk wordt gedaan om de afstand die Arya overbrugt en het gebrekkige optreden van de WW. Maar op het moment dat de haren van die ene WW bewogen was Arya daar al voorbij gerend. Juist door dat er voorbijgaan bewogen de haren. Dus toen was het al te laat voor hen om in te grijpen. Behalve voor de NK. En aangezien Arya geruisloos kon bewegen, zoals meerdere keren in de serie al aangegeven, is het logisch dat ze niet daarvoor was opgemerkt.
Als die domme kut nou niet schreeuwend naar beneden sprong had hij zich niet eens omgedraaid. Maar goed dan hadden we dat mooie dolk moment niet natuurlijk :+
No amount of money ever bought a second of time.
pi_186506211
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

En we zijn er nog niet.
Daarom. We worden nog getrakteerd op Cleganebowl. Arya maakt haar lijstje af door ook Cersei om te leggen. Het belooft nog wat.
mag het weten
pi_186506237
Wat was die website ook alweer waar je kon inzetten wie er dood gingen? :P
  maandag 29 april 2019 @ 22:35:16 #109
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506241
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:33 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Daarom. We worden nog getrakteerd op Cleganebowl. Arya maakt haar lijstje af door ook Cersei om te leggen. Het belooft nog wat.
Dan nog even Euron vermoorden en Harry Strickland.
Afsluiten met een stomende seksscene met Gendry.

Fin, aftiteling.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 22:35:45 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186506256
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:32 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Ehh, was dat Wun Wun?
Nam aan dat ze die gewoon verbrand hadden.
Na hardhome nam ik dat nu simpelweg aan. Bedoel hij mocht niet mee in de boot. Of was ie al geslacht in de battle of the bastards en was dit zijn broertje?
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 22:35:56 #112
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186506259
Mel is ook dood he dont forget :)
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 29 april 2019 @ 22:36:17 #113
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186506267
Er zijn nog 3 afleveringen van een dik uur te gaan.
Je vraagt je dan af wat er nog allemaal gaat gebeuren nu de white walkers verslagen zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186506285
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:35 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dan nog even Euron vermoorden en Harry Strickland.
Afsluiten met een stomende seksscene met Gendry.

Fin, aftiteling.
After credits.
We komen te weten wat Podd nu zo geniaal goed doet bij de dames :+
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 22:37:06 #115
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186506287
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
Afsluiten met een stomende seksscene met Gendry.

En deze keer helemaal naakt graag, full frontal.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186506289
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:35 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Na hardhome nam ik dat nu simpelweg aan. Bedoel hij mocht niet mee in de boot. Of was ie al geslacht in de battle of the bastards en was dit zijn broertje?
Wun wun liep gewoon het water in bij Hardhome ;)
En ging dood in Winterfell na een pijl van Ramsey in z'n oog.
  maandag 29 april 2019 @ 22:37:32 #117
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506299
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:36 schreef Harvest89 het volgende:
Er zijn nog 3 afleveringen van een dik uur te gaan.
Je vraagt je dan af wat er nog allemaal gaat gebeuren nu de white walkers verslagen zijn.
Zuiveringen van de Gouw.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186506303
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:36 schreef Harvest89 het volgende:
Er zijn nog 3 afleveringen van een dik uur te gaan.
Je vraagt je dan af wat er nog allemaal gaat gebeuren nu de white walkers verslagen zijn.
Aanval op King's Landing met wat draken en wat er nog over is van Dany's leger. En beter krijgen we ook nog een stukje uitleg van Bran over wat de fuck nou de deal was met die White Walkers.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 29 april 2019 @ 22:37:41 #119
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186506304
Deze scene uit seizoen 6 was ook geweldig, zat ik echt met een wtf-gezicht naar te kijken.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 29 april 2019 @ 22:37:52 #120
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186506307
Ik nam sws al aan dat de white walkers meerdere giants zou hebben viel nog mee
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 29 april 2019 @ 22:37:59 #121
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186506308
Het heeft ook wel weer iets poëtisch dat de almachtige koning van de nacht die met 1 handgebaar alle doden doet herrijzen en verzengend drakenvuur lachend tegemoet treedt zich laat verschalken door n verscholen meisje met n mes.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 29 april 2019 @ 22:38:06 #122
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506311
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:36 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

After credits.
We komen te weten wat Podd nu zo geniaal goed doet bij de dames :+
Hij kan geweldig zingen.
Wel opvallend, trouwens. Een man die positief geschreven wordt door D&D. Hier zit een luchtje aan.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 22:38:26 #123
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186506323
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:37 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Zuiveringen van de Gouw.
Wat ontzettend saai en oninteressant was. :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186506324
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:37 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Aanval op King's Landing met wat draken en wat er nog over is van Dany's leger. En beter krijgen we ook nog een stukje uitleg van Bran over wat de fuck nou de deal was met die White Walkers.
Ik dacht juist dat ze dat dus niet wilden gaan doen. Met draken de stad aanvallen.
  maandag 29 april 2019 @ 22:38:48 #125
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506331
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2019 22:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En deze keer helemaal naakt graag, full frontal.
Ga weg met die Quasimodo man :r
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 22:38:55 #126
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186506336
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:36 schreef Harvest89 het volgende:
Er zijn nog 3 afleveringen van een dik uur te gaan.
Je vraagt je dan af wat er nog allemaal gaat gebeuren nu de white walkers verslagen zijn.
Uhhh nieuw kwaad uit het oosten?
  maandag 29 april 2019 @ 22:38:55 #127
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_186506337
Er zal wel weer genoeg te zeiken zijn hier maar voor mij kwam alles samen, wat een aflevering. Al komen de andere afleveringen nu niet meer dan heb ik er vrede mee. _O_
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_186506341
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:37 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Wun wun liep gewoon het water in bij Hardhome ;)
En ging dood in Winterfell na een pijl van Ramsey in z'n oog.
Ja, dat zal Wun Wun wel geweest zijn. Toch dacht ik even aan een wight versie van hem. Maar we zagen natuurlijk seizoenen eerder hoe de Wildlings meerdere reuzen bij zich hadden. Dus het kan een broertje zijn geweest.
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 22:39:27 #129
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506348
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:37 schreef MMaRsu het volgende:
Ik nam sws al aan dat de white walkers meerdere giants zou hebben viel nog mee
Was te duur.
We hadden meer en langere onvolgbare drakenscenes nodig om redenen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186506363
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:38 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat ze dat dus niet wilden gaan doen. Met draken de stad aanvallen.
Dan kunnen ze daar nog ene tijdje over discussieren. Dany wil natuurlijk ASAP op de troon dus met Draken aanvallen, Jon zal misschien wat terughoudender zijn. Hopelijk weten die Qyburn en Cersei meer te bewerkstelligen dan de NK.
pi_186506369
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:39 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Was te duur.
We hadden meer en langere onvolgbare drakenscenes nodig om redenen.
Meer Ghost.
Dat stukje meerennen sloeg echt nergens op :(
  maandag 29 april 2019 @ 22:40:16 #132
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506370
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat ontzettend saai en oninteressant was. :P
Het verhaal eindigt nou eenmaal niet met het verslaan van een abstract kwaad.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 22:40:23 #133
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_186506372
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:15 schreef JeSuisDroppie het volgende:
BRILJANTE EPISODE WEER _O_
Leg alsjeblieft uit wat er zo briljant aan is? Het lijkt wel alsof ik een andere aflevering heb gezien dan anderen. Ik let minder op CGI maar meer op consistentie, logica en de algehele verhaallijn. Je ziet dat de schrijvers zonder de boeken van GRRM er bijzonder slecht in slagen de geest van zijn boeken in de serie te verwerken.

Bijna alles wat GoT de beste serie ooit maakte voor mij is verdwenen. Het is nog steeds wel een 7/7,5 waard, maar allang geen 9/10 meer.
  maandag 29 april 2019 @ 22:40:38 #134
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186506376
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:39 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Was te duur.
We hadden meer en langere onvolgbare drakenscenes nodig om redenen.
Er was er nog maar een toch?
  maandag 29 april 2019 @ 22:41:08 #135
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186506395
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:39 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Was te duur.
We hadden meer en langere onvolgbare drakenscenes nodig om redenen.
Wees gewoon maar blij dat Michael Bay de serie niet heeft geregisseerd.
Want dan zag je 100 draken, elke aflevering, alle seizoenen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186506399
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:40 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Meer Ghost.
Dat stukje meerennen sloeg echt nergens op :(
En heeft ghost wel die kamikaze actie overleeft of wat? Want in de crypt zag ik enkel een stenen direwolf beeld en geen eckte ghost :{
mag het weten
pi_186506403
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:38 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat ze dat dus niet wilden gaan doen. Met draken de stad aanvallen.
Wrom niet? Erger dan een speer van kampioen ver werpen himself Night King kan het toch niet worden zou je denken.

No amount of money ever bought a second of time.
pi_186506405
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Leg alsjeblieft uit wat er zo briljant aan is? Het lijkt wel alsof ik een andere aflevering heb gezien dan anderen. Ik let minder op CGI maar meer op consistentie, logica en de algehele verhaallijn. Je ziet dat de schrijvers zonder de boeken van GRRM er bijzonder slecht in slagen de geest van zijn boeken in de serie te verwerken.
Nee dat mag je niet zeggen, dan voelen de mensen die het wel geweldig vinden zich op hun pik getrapt.
  maandag 29 april 2019 @ 22:41:33 #139
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_186506410
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Leg alsjeblieft uit wat er zo briljant aan is? Het lijkt wel alsof ik een andere aflevering heb gezien dan anderen. Ik let minder op CGI maar meer op consistentie, logica en de algehele verhaallijn. Je ziet dat de schrijvers zonder de boeken van GRRM er bijzonder slecht in slagen de geest van zijn boeken in de serie te verwerken.
Bedankt Hans.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_186506421
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:36 schreef Harvest89 het volgende:
Er zijn nog 3 afleveringen van een dik uur te gaan.
Je vraagt je dan af wat er nog allemaal gaat gebeuren nu de white walkers verslagen zijn.
Jaime gaat terug om zijn zus te palen. Plot-twist is dat zijn staafmixer ingesmeerd is met gif. Zo komt Cersei dus aan zijn einde.

Tyrion gaat Sansa palen (zonder gif). Arya doet Clegane (geen gif). Dany doet Jon terwijl haar draken toekijken.
  maandag 29 april 2019 @ 22:42:06 #141
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506428
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:40 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Meer Ghost.
Dat stukje meerennen sloeg echt nergens op :(
Zoveelste stukje fanservice. Enige gedachte was: dit ziet er stoer uit
Wat gaat Ghost doen dan? Ze bijten met zijn vlammende tanden? Zijn obsidiaan vullingen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 22:42:23 #142
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186506439
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:40 schreef Richestorags het volgende:
Je ziet dat de schrijvers zonder de boeken van GRRM er bijzonder slecht in slagen de geest van zijn boeken in de serie te verwerken.
Kun je het ze kwalijk nemen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 april 2019 @ 22:42:33 #143
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186506446
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:38 schreef xzaz het volgende:

[..]

Uhhh nieuw kwaad uit het oosten?
Dat zou echt bizar zijn, niet genoeg tijd voor om een andere partij een beetje fatsoenlijk neer te zetten. Of de Iron Bank moet nog iets gaan doen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_186506448
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Leg alsjeblieft uit wat er zo briljant aan is? Het lijkt wel alsof ik een andere aflevering heb gezien dan anderen. Ik let minder op CGI maar meer op consistentie, logica en de algehele verhaallijn. Je ziet dat de schrijvers zonder de boeken van GRRM er bijzonder slecht in slagen de geest van zijn boeken in de serie te verwerken.
Ik heb van het begin tot het eind genoten. Verder interesseert het me geen ene reet hoe quasi intellectueel iedereen hier probeert te doen over plotholes, characters die blijven leven of andere inconsistentie rondom de serie. Als het je niet meer bevalt dan stop je met kijken.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_186506457
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:41 schreef Lange_Lans het volgende:
Dany doet de draken terwijl Jon toekijkt.
Fixed.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 29 april 2019 @ 22:43:19 #146
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186506465
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Leg alsjeblieft uit wat er zo briljant aan is? Het lijkt wel alsof ik een andere aflevering heb gezien dan anderen. Ik let minder op CGI maar meer op consistentie, logica en de algehele verhaallijn. Je ziet dat de schrijvers zonder de boeken van GRRM er bijzonder slecht in slagen de geest van zijn boeken in de serie te verwerken.
Waar staat dat de boeken leidend zijn? Je lult maar wat. Als je politiek gelul wil, zoals je zelf zegt niet relevant is kan je weer bij s01 beginnen. Of kijk naar poltiek 24 en het gesprek met de minister president.

Jaren spraken ze over de mad king en king slayer en nu is het tijd voor oorlog. Politiek is echt wel aan bid gekomen.
  maandag 29 april 2019 @ 22:43:22 #147
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_186506467
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:41 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Bedankt Hans.
Ik vroeg jou toch niets? Maar jij mag ook antwoord geven :)
  maandag 29 april 2019 @ 22:43:33 #148
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506472
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Er was er nog maar een toch?
Weet ik het.
Kon geen kut zien door matige editten en 100% donker.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186506477
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Zoveelste stukje fanservice. Enige gedachte was: dit ziet er stoer uit
Wat gaat Ghost doen dan? Ze bijten met zijn vlammende tanden? Zijn obsidiaan vullingen?
Gaf dan op zijn minst Nymeria en haar pack. Maar Nymeria is slim en gaat met Arya mee naar Kings Landing voor een leuke entree aldaar. :7 (a man can dream no?)
mag het weten
pi_186506484
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wees gewoon maar blij dat Michael Bay de serie niet heeft geregisseerd.
Want dan zag je 100 draken, elke aflevering, alle seizoenen.
:D
Godverdomme, mental image _O-
  maandag 29 april 2019 @ 22:44:03 #151
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186506486
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik heb van het begin tot het eind genoten. Verder interesseert het me geen ene reet hoe quasi intellectueel iedereen hier probeert te doen over plotholes, characters die blijven leven of andere inconsistentie rondom de serie. Als het je niet meer bevalt dan stop je met kijken.
Ook in seizoen 1 had je al de superieure boek fanboys die op de serie gingen bashen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186506495
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:41 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En heeft ghost wel die kamikaze actie overleeft of wat? Want in de crypt zag ik enkel een stenen direwolf beeld en geen eckte ghost :{
Ja, die leeft nog.
  maandag 29 april 2019 @ 22:44:20 #153
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_186506496
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Kun je het ze kwalijk nemen?
Ja.
  maandag 29 april 2019 @ 22:44:29 #154
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_186506499
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik heb van het begin tot het eind genoten. Verder interesseert het me geen ene reet hoe quasi intellectueel iedereen hier probeert te doen over plotholes, characters die blijven leven of andere inconsistentie rondom de serie. Als het je niet meer bevalt dan stop je met kijken.
Talloze topics hebben ze zich al borstkloppend voorgedaan als de enige echte got fan. Dan kan je na zon bazen aflevering natuurlijk niet anders dan weer hetzelfde riedeltje afdraaien.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_186506501
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:43 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Weet ik het.
Kon geen kut zien door matige editten en 100% donker.
:D

Ik heb gemist dat Melisandre het leven heeft gelaten.
pi_186506504
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2019 22:42 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat zou echt bizar zijn, niet genoeg tijd voor om een andere partij een beetje fatsoenlijk neer te zetten. Of de Iron Bank moet nog iets gaan doen.
En dan komt die Iron Bank knakker op een zooitje war elephants. The end. The bank always wins. :+
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 22:44:45 #157
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_186506509
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja.
Heeft dat zin?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 29 april 2019 @ 22:44:52 #158
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186506513
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:43 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Weet ik het.
Kon geen kut zien door matige editten en 100% donker.
Je moet beter je best doen.
pi_186506515
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ook in seizoen 1 had je al de superieure boek fanboys die op de serie gingen bashen.
Ik veeg me reet ermee af, met zulke niksnutten.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 29 april 2019 @ 22:45:37 #160
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506528
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:43 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Gaf dan op zijn minst Nymeria en haar pack. Maar Nymeria is slim en gaat met Arya mee naar Kings Landing voor een leuke entree aldaar. :7 (a man can dream no?)
Beetje fanservice.
Arya moet nog meer overpowered raken, ja.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186506538
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja.
Misschien had je je bilmaatje GRRM eens een schop moeten geven, had hij de boeken eindelijk eens kunnen afmaken, luie donder dat het er is. Maar nee bashen op de serie is makkelijker _O_
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 29 april 2019 @ 22:46:18 #162
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186506544
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:45 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik veeg me reet ermee af, met zulke niksnutten.
Staand of zittend?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_186506550
quote:
5s.gif Op maandag 29 april 2019 22:46 schreef EP3 het volgende:

[..]

Staand of zittend?
Ik zit er nu bij.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 29 april 2019 @ 22:46:49 #164
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186506552
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:43 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Fixed.
Geil.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 29 april 2019 @ 22:46:51 #165
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_186506553
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:36 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Het zou grappiger zijn als we boekcersei zouden hebben.
Dik, dronken, paranoide.
:D Als dat echt zo is haalt dat me misschien nog over om toch die boeken te gaan lezen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 29 april 2019 @ 22:46:54 #166
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506556
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:44 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

:D

Ik heb gemist dat Melisandre het leven heeft gelaten.
Was helemaal aan het einde.
Liep het kasteel uit, deed haar dingen af en uit, werd oud en veranderde in as geloof ik.
Terwijl Davos toekeek voor dramatisch effect.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 22:46:54 #167
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_186506557
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik heb van het begin tot het eind genoten. Verder interesseert het me geen ene reet hoe quasi intellectueel iedereen hier probeert te doen over plotholes, characters die blijven leven of andere inconsistentie rondom de serie. Als het je niet meer bevalt dan stop je met kijken.
Wel, mensen mogen het toch jammer vinden dat de kwaliteit van een door hen geliefde reeks elk seizoen keldert?
  maandag 29 april 2019 @ 22:46:57 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186506559
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja.
Dus jij neemt het ze kwalijk dat ze het met bar weinig lore moeten doen dankzij Martin die geen zin meer heeft om zijn boekjes uit te brengen? Kom op kameraad.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186506570
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:45 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Beetje fanservice.
Arya moet nog meer overpowered raken, ja.
Zal ze nodig hebben tegen Cersei. Mountainzombie maakt Clegane voor haar af. Tyrion weet wss iets goeds te doen dit seizoen door Qyburn te dwarsbomen met zijn wildfire. Ach ja blijft leuk alvast vooruut denken naar aflevering 6.
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 22:47:56 #170
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186506580
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:40 schreef Richestorags het volgende:

Leg alsjeblieft uit wat er zo briljant aan is? Het lijkt wel alsof ik een andere aflevering heb gezien dan anderen. Ik let minder op CGI maar meer op consistentie, logica en de algehele verhaallijn. Je ziet dat de schrijvers zonder de boeken van GRRM er bijzonder slecht in slagen de geest van zijn boeken in de serie te verwerken.

Bijna alles wat GoT de beste serie ooit maakte voor mij is verdwenen. Het is nog steeds wel een 7/7,5 waard, maar allang geen 9/10 meer.
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2019 22:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Nee dat mag je niet zeggen, dan voelen de mensen die het wel geweldig vinden zich op hun pik getrapt.
Er is nog nooit een boekverfilming geweest waarvan het resultaat zich kon meten met het boek... Maar dat maakt het nog geen slechte film/serie. Jullie hadden gewoon beter niet kunnen kijken en het bij de boeken moeten houden.
pi_186506583
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel, mensen mogen het toch jammer vinden dat de kwaliteit van een door hen geliefde reeks elk seizoen keldert?
Als je na drie keer je reet afvegen een zere kont hebt blijf je toch niet vegen of wel soms? Wat is dit nou?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 29 april 2019 @ 22:48:03 #172
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186506587
Ik wil een serie over essos.
pi_186506601
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Leg alsjeblieft uit wat er zo briljant aan is? Het lijkt wel alsof ik een andere aflevering heb gezien dan anderen. Ik let minder op CGI maar meer op consistentie, logica en de algehele verhaallijn. Je ziet dat de schrijvers zonder de boeken van GRRM er bijzonder slecht in slagen de geest van zijn boeken in de serie te verwerken.

Bijna alles wat GoT de beste serie ooit maakte voor mij is verdwenen. Het is nog steeds wel een 7/7,5 waard, maar allang geen 9/10 meer.
Visueel is de aflevering fantastisch, de audio is ook goed, spanning is volop aanwezig. Dat moment dat de NK op Bran afloopt en onze helden bijna allemaal verslagen leken was goed. Zelfs de manier waarop de NK doodt gaat en dat het door Arya gebeurd is allemaal prima.

Maar ik ben ook van mening dat het gewoon zo slecht geschreven was dat dat heel veel afbreuk voor mij deed aan de waardering van deze aflevering. Veel dingen klopte gewoon niet of waren niet logisch. Meerder deus ex machina's. Het ontbreken van een goede uitleg/afhandeling van de NK/WW en hun verleden/motivaties. Ik hoop daar nog wel wat meer antwoorden over te krijgen de voor dat de show klaar is maar ik vrees van niet.
  maandag 29 april 2019 @ 22:48:56 #174
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506604
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

:D Als dat echt zo is haalt dat me misschien nog over om toch die boeken te gaan lezen.
Lena Heady in een fatsuite _O_
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186506605
Voor de mensen die geilen op de boeken verwijs ik ze overigens door naar het boekensubforum.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_186506614
Waarom heeft de NK niet dat hele godswood afgebrand met z'n draak...

Hoop dat er nog wat antwoorden komen.
Wordt het nu ook voor altijd zomer?
pi_186506628
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Kun je het ze kwalijk nemen?
Ja.
  Grootste filosoof 2022 maandag 29 april 2019 @ 22:50:14 #178
442397 UitStraling
pi_186506633
Jon Snow was echt wel een watje deze battle of hij had gewoon pech of het is een kluns :')
  maandag 29 april 2019 @ 22:50:16 #179
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_186506634
Jezus wat een aflevering! Tikkeltje intens wel. :o :') _O_

Sommigen klagen over het feit dat het zo donker was maar dat vond ik nou juist enorm bijdragen aan de sfeer. Het maakte het alleen maar angstaanjagender en dreigender. We zijn teveel gewend aan special effects waar alles overdreven haarscherp te zien is, wat niet realistisch is en dus nooit echt lijkt. Meesterlijk gedaan in dit geval.
  maandag 29 april 2019 @ 22:50:34 #180
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506638
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:47 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zal ze nodig hebben tegen Cersei. Mountainzombie maakt Clegane voor haar af. Tyrion weet wss iets goeds te doen dit seizoen door Qyburn te dwarsbomen met zijn wildfire. Ach ja blijft leuk alvast vooruut denken naar aflevering 6.
Wat heeft ze nodig?
Ze kan alles al. Heeft ze geleerd tijdens het vegen van de stoep, het verkopen van oesters en het wassen van lijken.
Nu is ze een kruising tussen een ninja, Wolverine en Sonic.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Forum Admin maandag 29 april 2019 @ 22:50:41 #181
58651 crew  murp
murp
  maandag 29 april 2019 @ 22:51:04 #182
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186506655
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:50 schreef beantherio het volgende:
Jezus wat een aflevering! Tikkeltje intens wel. :o :') _O_

Sommigen klagen over het feit dat het zo donker was maar dat vond ik nou juist enorm bijdragen aan de sfeer. Het maakte het alleen maar angstaanjagender en dreigender. We zijn teveel gewend aan special effects waar alles overdreven haarscherp te zien is, wat niet realistisch is en dus nooit echt lijkt. Meesterlijk gedaan in dit geval.
Ik ook. Lichten uit was prima te volgen.
  maandag 29 april 2019 @ 22:51:33 #183
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_186506663
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:48 schreef opreis het volgende:

[..]

Visueel is de aflevering fantastisch, de audio is ook goed, spanning is volop aanwezig. Dat moment dat de NK op Bran afloopt en onze helden bijna allemaal verslagen leken was goed. Zelfs de manier waarop de NK doodt gaat en dat het door Arya gebeurd is allemaal prima.

Maar ik ben ook van mening dat het gewoon zo slecht geschreven was dat dat heel veel afbreuk voor mij deed aan de waardering van deze aflevering. Veel dingen klopte gewoon niet of waren niet logisch. Meerder deus ex machina's. Het ontbreken van een goede uitleg/afhandeling van de NK/WW en hun verleden/motivaties. Ik hoop daar nog wel wat meer antwoorden over te krijgen de voor dat de show klaar is maar ik vrees van niet.
Misschien dat de Deus ex machina's door Bran zijn gedaan, ik gok dat dat eruit komt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 29 april 2019 @ 22:51:45 #184
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186506668
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:48 schreef xzaz het volgende:
Ik wil een serie over essos.
Valyria :9
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_186506672
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:44 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

:D

Ik heb gemist dat Melisandre het leven heeft gelaten.
Dat was zo goed in beeld....
pi_186506686
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:53 schreef opreis het volgende:

[..]

Zijn er hier mensen die zo mee leven met fictieve personages dat ze gaan huilen ervan als die sterven? Je weet dat het nep is he?
Serieus, dit is geen documentaire?

Je voelt toch ook spanning (en dus angst)? Of boosheid of opwinding? Anders is geen enkele film of serie een fuck aan, zonder enige vorm van emotionele sensaties.
  maandag 29 april 2019 @ 22:52:45 #187
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186506690
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:50 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wat heeft ze nodig?
Ze kan alles al. Heeft ze geleerd tijdens het vegen van de stoep, het verkopen van oesters en het wassen van lijken.
Nu is ze een kruising tussen een ninja, Wolverine en Sonic.
:D
  maandag 29 april 2019 @ 22:52:45 #188
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_186506691
De aflevering had als pluspunten: mooie beelden, wanhoop goed in beeld gebracht, en ik vond in tegenstelling tot velen de dood van de Night King best goed. Juist omdat die niet voorspelbaar was, de verwachting was dat het aan het einde van het seizoen pas zou gebeuren dus het gekozen moment was verrassend. En dat Arya het deed is achteraf ook logisch, hier heeft ze zonder het te weten al die tijd voor getraind. Geeft gelijk betekenis aan haar reis.

Minpunten: véél te langdradig. Halverwege de aflevering verveelde ik me gewoon :') Superdomme strategieën en keuzes. En er hadden veel meer personages dood moeten gaan, puur voor de geloofwaardigheid. Sowieso Jaime, Brienne, Danaerys, Podrick, Samwell, Tormund en eventueel Sansa en de Hound. Er zijn nog maar een paar afleveringen over, hoe hard heb je hun nou nog nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 29-04-2019 23:02:20 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_186506693
Ik had verwacht dat Bran een veel grotere rol zou spelen in het eindspel. Maar misschien wordt zijn rol nog verder uitgelicht.

Wel leuk dat Arya het afmaakt.

Maar heb wel het idee dat we nu eigenlijk verrekte weinig te weten zijn gekomen over de NK en de White Walkers. Wat voor wezens waren het nu precies, waarom hebben ze de eigenschappen/krachten die ze hebben, wat is hun geschiedenis en met name wat waren nu hun beweegredenen. We hebben volgens mij alleen de scene gehad over het ontstaan van de NK, maar dat was vrij summier.

Een prachtig in beeld gebrachte aflevering, maar qua plot zit het niet meer zo briljant in elkaar als de eerste seizoenen.
  maandag 29 april 2019 @ 22:52:54 #190
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186506697
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:50 schreef beantherio het volgende:
Jezus wat een aflevering! Tikkeltje intens wel. :o :') _O_

Sommigen klagen over het feit dat het zo donker was maar dat vond ik nou juist enorm bijdragen aan de sfeer. Het maakte het alleen maar angstaanjagender en dreigender. We zijn teveel gewend aan special effects waar alles overdreven haarscherp te zien is, wat niet realistisch is en dus nooit echt lijkt. Meesterlijk gedaan in dit geval.
Mee eens. :)
Het donkere paste er uitstekend bij.
Had alleen in het begin van de battle een beetje moeite met die sneeuwstorm. Alles was wel erg wazig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186506702
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:50 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wat heeft ze nodig?
Ze kan alles al. Heeft ze geleerd tijdens het vegen van de stoep, het verkopen van oesters en het wassen van lijken.
Nu is ze een kruising tussen een ninja, Wolverine en Sonic.
Een beetje vergif in Cersei haar wijn doen en klaar. Poison is a woman's weapon anyway. Hommage doen aan Olenna Tyrell zou nice zijn.

Verder eens.. Arya is idd die combinatie. En toch blijft ze mijn favoriete Stark. Geef weinig om Bran, Jon of Sansa.
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 22:53:07 #192
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506706
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:48 schreef opreis het volgende:

[..]

Visueel is de aflevering fantastisch, de audio is ook goed, spanning is volop aanwezig. Dat moment dat de NK op Bran afloopt en onze helden bijna allemaal verslagen leken was goed. Zelfs de manier waarop de NK doodt gaat en dat het door Arya gebeurd is allemaal prima.

Maar ik ben ook van mening dat het gewoon zo slecht geschreven was dat dat heel veel afbreuk voor mij deed aan de waardering van deze aflevering. Veel dingen klopte gewoon niet of waren niet logisch. Meerder deus ex machina's. Het ontbreken van een goede uitleg/afhandeling van de NK/WW en hun verleden/motivaties. Ik hoop daar nog wel wat meer antwoorden over te krijgen de voor dat de show klaar is maar ik vrees van niet.
Visueel? Te donker en veel te veel quickcuts om het chaotisch te laten lijken.
Spanning? Welke spanning? We weten allemaal wie er onoverwinnelijk zijn en we weten allemaal wie er niet toe doen. Ben je een moment bang geweest dat Dany, Jon, Tyrion, Sana of Arya dood zou gaan?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 22:53:36 #193
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186506720
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2019 22:50 schreef murp het volgende:
Wow!

_O_
Je hebt de aflevering perfect samengevat zo te zien. :D
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186506721
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Misschien had je je bilmaatje GRRM eens een schop moeten geven, had hij de boeken eindelijk eens kunnen afmaken, luie donder dat het er is. Maar nee bashen op de serie is makkelijker _O_
Wat een onzin, als de kwaliteit afneemt door matig schrijfwerk vergeleken met wat de serie eerst zo goed maakte dan is het niet raar dat mensen die hier graag naar keken er teleurgesteld over zijn toch?
  maandag 29 april 2019 @ 22:54:47 #195
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506757
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Misschien had je je bilmaatje GRRM eens een schop moeten geven, had hij de boeken eindelijk eens kunnen afmaken, luie donder dat het er is. Maar nee bashen op de serie is makkelijker _O_
Mensen afzeiken die vorstelijk betaald krijgen voor wanprestatie na wanprestatie is inderdaad heel makkelijk.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186506762
Holt shit! Wat een vette aflevering! Echt de gehele aflevering op het puntje van de stoel zitten aanmoedigen...

Voor de azijnzeikerds hier die het over een anticlimax hebben (niet eens), ik weet zeker dat de laatste afleveringen echt niet een soort outro worden zonder verdere climax en intrige... Heb geduld... :)
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  maandag 29 april 2019 @ 22:55:19 #197
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186506776
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Visueel? Te donker en veel te veel quickcuts om het chaotisch te laten lijken.
Spanning? Welke spanning? We weten allemaal wie er onoverwinnelijk zijn en we weten allemaal wie er niet toe doen. Ben je een moment bang geweest dat Dany, Jon, Tyrion, Sana of Arya dood zou gaan?
Jij bent wel héél zuur, hè?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 29 april 2019 @ 22:55:21 #198
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186506778
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Tyrion, Sana of Arya dood zou gaan?
Ja ik wel, meerdere malen.
En Brienne en Jaime ook.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 april 2019 @ 22:55:38 #199
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_186506786
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:51 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik ook. Lichten uit was prima te volgen.
Dat laatste dus. Al meteen toen ik merkte dat het een donkere aflevering was gedaan en het was prima te volgen.
  maandag 29 april 2019 @ 22:55:49 #200
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186506792
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:53 schreef opreis het volgende:

[..]

Wat een onzin, als de kwaliteit afneemt door matig schrijfwerk vergeleken met wat de serie eerst zo goed maakte dan is het niet raar dat mensen die hier graag naar keken er teleurgesteld over zijn toch?
Ik snap ook niet zo goed waarom je dat niet mag zeggen. Ik geniet nog steeds van Game of Thrones maar er zijn in mijn bescheiden ogen veel te veel plotholes per aflevering. Dat wil niet zeggen dat het niet alsnog vermaak biedt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel teleurgesteld was vandaag. Hoewel ik het nog steeds met enorm plezier kijk en blijf kijken.
  maandag 29 april 2019 @ 22:55:55 #201
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186506794
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
of Arya dood zou gaan?
Ja, een paar minuten voor het einde, toen ze de hand van één of ander wezen om haar nek had.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_186506795
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:52 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Serieus, dit is geen documentaire?

Je voelt toch ook spanning (en dus angst)? Of boosheid of opwinding? Anders is geen enkele film of serie een fuck aan, zonder enige vorm van emotionele sensaties.
Ja, en van comedies moet ik ook lachen. Maar huilen heb ik nooit gehad.
pi_186506822
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja ik wel, meerdere malen.
En Brienne en Jaime ook.
Vooral die twee in een kolkende zombie world war z massa. Meerdere keren toch op zijn minst geknuffeld door wights en toch op de been blijven..
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 22:57:08 #204
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506839
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:53 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Een beetje vergif in Cersei haar wijn doen en klaar. Poison is a woman's weapon anyway. Hommage doen aan Olenna Tyrell zou nice zijn.

Verder eens.. Arya is idd die combinatie. En toch blijft ze mijn favoriete Stark. Geef weinig om Bran, Jon of Sansa.
Hmm, Arya begon als een favoriet hier. Meisje acteerde goed, was een buitenbeentje. Vond toch iedere keer mensen om bij te horen en raakte in de loop der jaren steeds meer beschadigd. Dat is wat zulke horrors met je doen.
Daarna echter werd ze Terminator. Kan het niet meer opbrengen om iets om haar te geven. Ze is niet echt meer een karakter, maar meer een mechanisme.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 22:57:20 #205
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186506846
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:54 schreef -Jay-20- het volgende:
Holt shit! Wat een vette aflevering! Echt de gehele aflevering op het puntje van de stoel zitten aanmoedigen...

Voor de azijnzeikerds hier die het over een anticlimax hebben (niet eens), ik weet zeker dat de laatste afleveringen echt niet een soort outro worden zonder verdere climax en intrige... Heb geduld... :)
Die zeikerds willen de serie niet meer zien slagen, dus je hoeft je niet aan hen te richten ;)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_186506848
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Er is nog nooit een boekverfilming geweest waarvan het resultaat zich kon meten met het boek... Maar dat maakt het nog geen slechte film/serie. Jullie hadden gewoon beter niet kunnen kijken en het bij de boeken moeten houden.
Fear and Loathing in Las Vegas is een geweldige verfilming. The Girl With The Dragon Tattoo viel ook niet zo hard tegen. Ik denk dat LOTR ook in de buurt komt van de boeken, de Hobbit duidelijk niet. Hell zelfs deze serie heeft iets van 4 seizoenen de boeken erg goed verfilmd natuurlijk toen was er ook af en toe wat op aan te merken. Maar nu is het gewoon pulp, kijkt niet helemaal verkeerd weg maar als het niet het laatste seizoen was zou je me ook niet lang in dit topic rond zien hangen.
pi_186506852
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:54 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Mensen afzeiken die vorstelijk betaald krijgen voor wanprestatie na wanprestatie is inderdaad heel makkelijk.
Waarom kijk je dan nog _O- echt hoor, ontwikkel een leven, zap naar rtl4 of zet Netflix op, maar je tijd verdoen door zuur op een subforum te posten hoe kut het nu allemaal wel niet is is echt zo’n typisch fok dingetje :D

Jij moet echt gezellig zijn op verjaardagen _O-
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 29 april 2019 @ 22:57:48 #208
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186506862
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2019 22:55 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ja, een paar minuten voor het einde, toen ze de hand van één of ander wezen om haar nek had.
Tezamen, O+.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_186506892
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Visueel? Te donker en veel te veel quickcuts om het chaotisch te laten lijken.
Spanning? Welke spanning? We weten allemaal wie er onoverwinnelijk zijn en we weten allemaal wie er niet toe doen. Ben je een moment bang geweest dat Dany, Jon, Tyrion, Sana of Arya dood zou gaan?
Ik kon het gewoon goed zien, CGI van de draken/wights waren goed. de costuums van de soldaten/dothraki/etc het zag er gewoon gelikt uit.
Spanning was vooral bij het moment dat de NK naar Bran loopt.
  maandag 29 april 2019 @ 22:59:08 #210
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_186506893
Zijn we het er trouwens over eens dat de shot boven de wolken, de draken, met de maan op de achtergrond wel echt de mooiste was? Wat een plaatje _O_

Overigens ben ik heeel benieuwd of er nog iets heel shockings gaat gebeuren, Game of Thrones kennende wel.. maar shocking genoeg om ver na de serie nog na te blijven denken?
  maandag 29 april 2019 @ 22:59:16 #211
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186506899
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 22:56 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Vooral die twee in een kolkende zombie world war z massa. Meerdere keren toch op zijn minst geknuffeld door wights en toch op de been blijven..
Er staat dus duidelijk nog wat gepland voor die twee in Kings Landing.
Ik hoop dat ze zich gaat opofferen voor hem.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 april 2019 @ 22:59:42 #212
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506914
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2019 22:55 schreef EP3 het volgende:

[..]

Jij bent wel héél zuur, hè?
Nee hoor, dit had ik van te voren al verwacht.
Je weet wat voor soort verhaal je voorgeschoteld krijgt. Je weet wie de hoofdpersonages zijn en wie er slechts zijn om een gevoel van spanning te geven.
Als je een Batmanfilm kijkt, weet je toch ook dat Batman aan het einde van de film heeft gewonnen? Het is dan moeilijk om spanning op te bouwen.
In plaats daarvan probeer je de karakters die wel doodgaan, een scene te geven die memorabel is. Dat is ze bij Lyanna wel gelukt, iig. Theon ook wel.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 22:59:59 #213
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_186506924
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:55 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik snap ook niet zo goed waarom je dat niet mag zeggen. Ik geniet nog steeds van Game of Thrones maar er zijn in mijn bescheiden ogen veel te veel plotholes per aflevering. Dat wil niet zeggen dat het niet alsnog vermaak biedt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel teleurgesteld was vandaag. Hoewel ik het nog steeds met enorm plezier kijk en blijf kijken.
Ik weet vrij zeker dat we er nog niet zijn, die plot-holes zouden nog weleens een verassende invulling kunnen gaan krijgen in de serie. Er zijn voor mijn doen ook wel erg veel rare wendingen in het verhaal, dat moet waarschijnlijk nog een reden gaan krijgen.

Ik zou pas teleurgesteld zijn als de slotscene van de laatste aflevering een wederopstanding van de NK zou worden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_186506932
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:57 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hmm, Arya begon als een favoriet hier. Meisje acteerde goed, was een buitenbeentje. Vond toch iedere keer mensen om bij te horen en raakte in de loop der jaren steeds meer beschadigd. Dat is wat zulke horrors met je doen.
Daarna echter werd ze Terminator. Kan het niet meer opbrengen om iets om haar te geven. Ze is niet echt meer een karakter, maar meer een mechanisme.
Ook eens met die constatering. Haar hele Faceless men training was nogal slapstick en pover. Gelijk aan Dorne hoe dat afgehandeld werd. Dus tot het moment dat ze in terminator veranderde had het wel wat ja. En toch ondanks die transformatie blijf ik bij Arya ipv Sansa of Aegon.
mag het weten
pi_186506947
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:55 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik snap ook niet zo goed waarom je dat niet mag zeggen. Ik geniet nog steeds van Game of Thrones maar er zijn in mijn bescheiden ogen veel te veel plotholes per aflevering. Dat wil niet zeggen dat het niet alsnog vermaak biedt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel teleurgesteld was vandaag. Hoewel ik het nog steeds met enorm plezier kijk en blijf kijken.
Met name omdat er eerst niet zo veel plotholes leken te zien, en sinds D&D meer gaan schrijven is dat zo veel meer gaan worden
  maandag 29 april 2019 @ 23:01:27 #216
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186506957
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:59 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik weet vrij zeker dat we er nog niet zijn, die plot-holes zouden nog weleens een verassende invulling kunnen gaan krijgen in de serie. Er zijn voor mijn doen ook wel erg veel rare wendingen in het verhaal, dat moet waarschijnlijk nog een reden gaan krijgen.

Ik zou pas teleurgesteld zijn als de slotscene van de laatste aflevering een wederopstanding van de NK zou worden.
Het gaat mij ook om zaken als die Dothraki zo de dood in te jagen. Het hoeft echt geen strategisch toppunt te worden maar er mag wel iets van logica inzitten.
  maandag 29 april 2019 @ 23:01:38 #217
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186506960
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja ik wel, meerdere malen.
En Brienne en Jaime ook.
Brienne en Jaimie doen er niet toe. Zijn ondersteunde karakters.
Maar van Jaimie weet je dat zijn verhaal nog niet klaar is (Cersei is er nog), Brienne had ik wel zien gaan voor dramatisch effect eigenlijk. Haar arc is wel compleet.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Forum Admin maandag 29 april 2019 @ 23:02:10 #218
58651 crew  murp
murp
pi_186506978
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik heb van het begin tot het eind genoten. Verder interesseert het me geen ene reet hoe quasi intellectueel iedereen hier probeert te doen over plotholes, characters die blijven leven of andere inconsistentie rondom de serie. Als het je niet meer bevalt dan stop je met kijken.
Amen
pi_186506981
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Er staat dus duidelijk nog wat gepland voor die twee in Kings Landing.
Ik hoop dat ze zich gaat opofferen voor hem.
Ja, zoiets had ik dus vanavond al verwacht zeg maar. Het leek ook die kant op te gaan voor even. Naja laat vanavond dan maar foreshadowing zijn voor later :P
mag het weten
pi_186506992
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:59 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
Zijn we het er trouwens over eens dat de shot boven de wolken, de draken, met de maan op de achtergrond wel echt de mooiste was? Wat een plaatje _O_

Overigens ben ik heeel benieuwd of er nog iets heel shockings gaat gebeuren, Game of Thrones kennende wel.. maar shocking genoeg om ver na de serie nog na te blijven denken?
Daenerys en Jon zullen elkaar wel naar het leven gaan staan. Cersei zal nog wel een leuke verrassing uit de hoge hoed toveren, maar dat is het wel denk ik.
pi_186507008
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nee hoor, dit had ik van te voren al verwacht.
Je weet wat voor soort verhaal je voorgeschoteld krijgt. Je weet wie de hoofdpersonages zijn en wie er slechts zijn om een gevoel van spanning te geven.
Als je een Batmanfilm kijkt, weet je toch ook dat Batman aan het einde van de film heeft gewonnen? Het is dan moeilijk om spanning op te bouwen.
In plaats daarvan probeer je de karakters die wel doodgaan, een scene te geven die memorabel is. Dat is ze bij Lyanna wel gelukt, iig. Theon ook wel.
Lyanna memorabel? Over dat slechte acteerwerk val je dan weer niet?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_186507020
Nou Zuurstokje is er ook zie ik.
Nait Soezn Moar Broezn
  maandag 29 april 2019 @ 23:03:48 #223
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186507023
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:57 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Waarom kijk je dan nog _O- echt hoor, ontwikkel een leven, zap naar rtl4 of zet Netflix op, maar je tijd verdoen door zuur op een subforum te posten hoe kut het nu allemaal wel niet is is echt zo’n typisch fok dingetje :D

Jij moet echt gezellig zijn op verjaardagen _O-
Omdat ik objectief naar een serie kan kijken ben ik zuur. Prima.
Als jij van troep houd, ga dan gewoon naar de vuilnisbelt, of kijk lekker Jersey Shore.

Zoals al eerder gezegd, heb ik 0 vertrouwen dat GRRM ooit zijn verhaal afmaakt. Aangezien de schrijvers het einde weten, verwacht ik dat het einde van het boek hiermee overeen komt in grote mate.
Ik wil weten wat straks nou de conclusie is.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 23:04:20 #224
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186507037
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:01 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Maar van Jaimie weet je dat zijn verhaal nog niet klaar is (Cersei is er nog), Brienne had ik wel zien gaan voor dramatisch effect eigenlijk. Haar arc is wel compleet.
En Greyworm, Missandei, Pod, Tormund, ec.
Enige kleine kritiek die ik heb op de aflevering is dat de sidecharacters nog in leven zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 april 2019 @ 23:04:59 #225
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186507057
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:01 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Het gaat mij ook om zaken als die Dothraki zo de dood in te jagen. Het hoeft echt geen strategisch toppunt te worden maar er mag wel iets van logica inzitten.
Dothraki waren toch altijd al van de 'aanvalluh' en niet de tactiek?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_186507060
Ja, wel jammer dat we het met de serie moeten doen in plaats van de boeken omdat die dikke het echt niet af gaat schrijven :(
  Forum Admin maandag 29 april 2019 @ 23:05:16 #227
58651 crew  murp
murp
pi_186507067
quote:
14s.gif Op maandag 29 april 2019 22:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Je hebt de aflevering perfect samengevat zo te zien. :D
Ik vond m heel vet!
Van de week maar nogmaals kijken O+ O+ O+
  maandag 29 april 2019 @ 23:05:33 #228
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186507075
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2019 23:04 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dothraki waren toch altijd al van de 'aanvalluh' en niet de tactiek?
Maar ze hebben dit hele 'plan' uitgedokterd met zijn allen.
pi_186507082
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2019 23:05 schreef murp het volgende:

[..]

Ik vond m heel vet!
Van de week maar nogmaals kijken O+ O+ O+
Ik heb al drie keer gekeken :')
pi_186507088
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En Greyworm, Missandei, Pod, Tormund, ec.
Enige kleine kritiek die ik heb op de aflevering is dat de sidecharacters nog in leven zijn.
Had ze allemaal op mijn dodenlijstje genoteerd voor vanavond. Ach ja... Heb wel zin de 3 langste afleveringen van dit seizoen. Aflevering 3 gaf toch een mooie opmaat.
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 23:06:00 #231
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186507089
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:00 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ook eens met die constatering. Haar hele Faceless men training was nogal slapstick en pover. Gelijk aan Dorne hoe dat afgehandeld werd. Dus tot het moment dat ze in terminator veranderde had het wel wat ja. En toch ondanks die transformatie blijf ik bij Arya ipv Sansa of Aegon.
Moet nog even wennen aan Aegon, hehehe.

Dan zou ik toch eerder voor Aegon gaan, een man die macht krijgt toebedeeld tegen wil en dank. Vind ik vaak wel interessant om te zien.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Forum Admin maandag 29 april 2019 @ 23:06:19 #232
58651 crew  murp
murp
pi_186507100
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:05 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Ik heb al drie keer gekeken :')
Goed bezig!
  maandag 29 april 2019 @ 23:06:23 #233
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186507102
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:05 schreef Het_Liegebeest het volgende:
Ja, wel jammer dat we het met de serie moeten doen in plaats van de boeken omdat die dikke het echt niet af gaat schrijven :(
Er komt wel iemand anders die ze af gaat schrijven.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_186507106
Toch fijn dat de boekenfans weer de echte fans zijn die weten hoe het wel moet. Altijd leuk om te lezen.

Lekkere aflevering weer. Wel echt een bitchactie van de NK om niet even te one v. one-en met Sjon. Meteen zijn matties erbij halen. Jammer.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 29 april 2019 @ 23:06:48 #235
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186507117
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2019 23:05 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Maar ze hebben dit hele 'plan' uitgedokterd met zijn allen.
Dany hield zich ook niet aan het plan :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 29 april 2019 @ 23:07:01 #236
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186507124
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2019 23:03 schreef Divje het volgende:
Nou Zuurstokje is er ook zie ik.
Zuurstokje... Dat ik daar niet aan gedacht heb.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 29 april 2019 @ 23:07:17 #237
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186507134
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2019 23:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Lyanna memorabel? Over dat slechte acteerwerk val je dan weer niet?
Was bagger geacteerd. Wil niet zeggen dat het niet memorabel was.
De "you want a good girl, but you need a bad pussy" was ook memorabel.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186507135
Nondeju wat een aflevering.... 80 minuten op het puntje van mijn stoel gezeten en wat een ontzettend gave climax _O_

Ook erg mooi om te zien dat Carice toch wel een van de absolute hoofdrollen had in het verhaal O+ O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_186507142
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 22:35 schreef Themeparktommy het volgende:
Wat was die website ook alweer waar je kon inzetten wie er dood gingen? :P
poolofdragons
  maandag 29 april 2019 @ 23:08:32 #240
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186507177
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
Moet nog even wennen aan Aegon, hehehe.

Weet niet zeker of we het over de boeken mogen hebben in dit topic, maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 april 2019 @ 23:09:00 #241
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186507190
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2019 23:06 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dany hield zich ook niet aan het plan :P
Ach, als jij recht wil lullen dat ze een hele divisie op paarden (in eerste instantie nog zonder vuur ook) op de WW afsturen en ze daarmee wat gratig mankracht krijgen: be my quest. :D
pi_186507195
Ik snap wel deels de kritiek, maar sommige zeggen wat een kuteinde, hier werk je 10 jaar naar toe...maar dit is dus niet het einde..dit is een deel van het einde. En ik vind dat er toch wel veel klopt en veel samenkomt. En het is ook lastig, want met zulke hoge verwachtingen en 1000x theorieën wist je dat er teleurstelling zou zijn of “voorspelbaarheid” ja logisch als elk mogelijk scenario al uitvoerig besproken is. Ik vind het juist weer verassend dat de night king dus niet het ultieme einde is maar we dus nog 3 afleveringen krijgen.

Melisandre met haar voorspellingen, Arya met haar trainingen, kleine details zoals de dolk die bran al in S1 aan Araye geeft, exact op de plek waar ze de Night King dood. Theon met een episch eind, Lady Mormomt met een episch eind.

Heel veel dingen hebben naar dit punt geleid, en mensen zijn daar omdat ze er moeten zijn. Als je een rerun vanaf S1 gaat kijken zal je heel veel zaken tegenkomen die dan al hinten naar dit.


Veel klopt gewoon, uiteraard ook minpuntjes zoals waarom Bran aan het wargen is, toch wel waarom bepaalde personages plot armor hebben, waarom de night king perse bran moest hebben.

Maar visueel een genot en episch. En ik verwacht nog wel wat verassingen de komende 3 afleveringen. En dat donkere...goede keuze. Juist dat beklemmende, dat net niet/wel kunnen zien, de chaos. De heb je dus in die battle ook die onduidelijkheid. Ik vind het een meesterlijke keuze
pi_186507197
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Weet niet zeker of we het over de boeken mogen hebben in dit topic, maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_186507198
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2019 23:07 schreef EP3 het volgende:

[..]

Zuurstokje... Dat ik daar niet aan gedacht heb.
Tegenvaller dit.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_186507201
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:03 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Omdat ik objectief naar een serie kan kijken ben ik zuur.
Je bent allesbehalve objectief.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 29 april 2019 @ 23:09:52 #246
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186507217
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En Greyworm, Missandei, Pod, Tormund, ec.
Enige kleine kritiek die ik heb op de aflevering is dat de sidecharacters nog in leven zijn.
Het was een kans om meer tijd te creëren voor de hoofdpersonen, ja.
Gemiste kans.
We zullen nog wel een liefdesscene krijgen tusesn Greyworm en Missandei, om de dood van een van beiden nog dramatischer te maken.
Pod heeft niet echt een arc meer, vraag me af wat zijn nut is. Tormund alleen voor zijn oneliners waarschijnlijk. Heeft ook geen rol meer.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186507220
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Weet niet zeker of we het over de boeken mogen hebben in dit topic, maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aangezien de serie al verder is dan de boeken moet dat geen probleem zijn ;)
  maandag 29 april 2019 @ 23:10:09 #248
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_186507225
Bij de eerste minuten de televisie kleurinstelling al op veel feller en helderder gezet, dus iig alles kunnen zien. Het werd er alleen wel enorm vlekkerig van.

Jammer dat je weet ik veel hoelang een enorm spannend en veel te lang gevecht moet aankijken terwijl Bran op de Bahamas aan het zonnen is en als dat net de Ijskoning gaat vertellen wat ie nou helemaal wil steekt Ayra hem op een fantastische manier dood.

Dat zag ik niet aankomen maar uitleg waar Bran nou in vredesnaam heen was en wat nou helemaal het verhaal tussen hun was wil ik toch echt wel graag weten!

Volgende week waarschijnlijk wel weer alles in zonnetjeskleuren Ipv nachtzwart *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 29 april 2019 @ 23:10:09 #249
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186507226
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:09 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ach, als jij recht wil lullen dat ze een hele divisie op paarden (in eerste instantie nog zonder vuur ook) op de WW afsturen en ze daarmee wat gratig mankracht krijgen: be my quest. :D
Nee, dat wil ik niet.

Maar ik zit er verder niet zo mee.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_186507231
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:09 schreef alopio het volgende:
Ik snap wel deels de kritiek, maar sommige zeggen wat een kuteinde, hier werk je 10 jaar naar toe...maar dit is dus niet het einde..dit is een deel van het einde. En ik vind dat er toch wel veel klopt en veel samenkomt. En het is ook lastig, want met zulke hoge verwachtingen en 1000x theorieën wist je dat er teleurstelling zou zijn of “voorspelbaarheid” ja logisch als elk mogelijk scenario al uitvoerig besproken is. Ik vind het juist weer verassend dat de night king dus niet het ultieme einde is maar we dus nog 3 afleveringen krijgen.

Melisandre met haar voorspellingen, Arya met haar trainingen, kleine details zoals de dolk die bran al in S1 aan Araye geeft, exact op de plek waar ze de Night King dood. Theon met een episch eind, Lady Mormomt met een episch eind.

Heel veel dingen hebben naar dit punt geleid, en mensen zijn daar omdat ze er moeten zijn. Als je een rerun vanaf S1 gaat kijken zal je heel veel zaken tegenkomen die dan al hinten naar dit.

Veel klopt gewoon, uiteraard ook minpuntjes zoals waarom Bran aan het wargen is, toch wel waarom bepaalde personages plot armor hebben, waarom de night king perse bran moest hebben.

Maar visueel een genot en episch. En ik verwacht nog wel wat verassingen de komende 3 afleveringen. En dat donkere...goede keuze. Juist dat beklemmende, dat net niet/wel kunnen zien, de chaos. De heb je dus in die battle ook die onduidelijkheid. Ik vind het een meesterlijke keuze
Amen _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 29 april 2019 @ 23:10:43 #251
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_186507241
Ik heb met zo’n ‘entertainment’ aflevering geen probleem zolang het niet ten koste gaat van het verhaal. Er zaten wat mooie momentjes in maar de onverwachte mokerslagen bleven uit. Op het gebied van de NK had er meer ingezeten. Behoorlijk anticlimax. Bran moet maar het één en ander gaan toelichten. Zijn onduidelijke verhaallijn lijkt nu ook ten einde te zijn.
pi_186507242
Bad guy gaat door een snelle plottwist dood -> mensen zijn zuur want te makkelijk geschreven en niemand zag het aankomen.
Good guy gaat dood door een snelle plottwist (Red Wedding) dood -> mensen vinden het fantastisch en briljant geschreven want niemand zag het aankomen.

Schiet mij maar lek.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 29 april 2019 @ 23:10:57 #253
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186507248
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2019 23:10 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Nee, dat wil ik niet.

Maar ik zit er verder niet zo mee.
Al dat soort dingen maakt persoonlijk voor mij de serie wel minder. Maar goed zoals ik al zei, nog steeds wel van genoten. :)
pi_186507253
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:06 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Moet nog even wennen aan Aegon, hehehe.

Dan zou ik toch eerder voor Aegon gaan, een man die macht krijgt toebedeeld tegen wil en dank. Vind ik vaak wel interessant om te zien.
Had het mooier geleken als ie Aemon was genoemd naar maester baas Aemon _O_ Mja, dat tegen wil en dank heb ik nu wel gezien bij Jon. Eerst tegen wil en dank commander of the nightswatch (dat heeft hem ver gebracht :+) en dan tegen wil en dank dakinindanorf en dan nu tegen wil en dank dakingofthe7kingdoms?

Het is zoals DB Weiss en co zeiden in beyond the episode.. Je wilt niet te lang mensen iets voorschotelen (dit had betrekking op de actieshots van vanavond) want dan raken ze erop uitgekeken/verveeld. Nu ja dat heb ik bij Jon. Kit is a lucky bastard om Rose Leslie te hebben ontmoet. Als tegenspeelster op de set en als vrouw. So he does know something :7

[ Bericht 0% gewijzigd door Joosie200 op 29-04-2019 23:18:56 ]
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 23:11:58 #255
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186507280
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:10 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Aangezien de serie al verder is dan de boeken moet dat geen probleem zijn ;)
Maar misschien bestaat er de hele hele kleine kans dat dit personage ook nog even hallo komt zeggen. :P

"Hey, did you guys forget about me?"
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186507298
Die Dothraki als eerste alleen eropaf sturen was toch wel erg faal, dat zou geen enkel mens met enig verstand doen. Had eigenlijk ook wel verwacht dat 1 of beide draken zouden omkomen, maar ze leven beiden nog, verassend.

quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 05:54 schreef Richestorags het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:14 schreef Vjenne12345 het volgende:
Dus we zitten al die seizoenen te kijken naar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die dolksteek met valyrian steel is op precies dezelfde plek als waar de Night King met dragon glass is gestoken om hem te creeëren, dat is waarschijnlijk waarom er maar 1 dolk steek nodig was.

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 08:01 schreef Shakkara het volgende:
Ik vond het niet slecht, maar er had meer in gezeten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt niet echt opgelet als je vind dat Melisandre niets belangrijks deed, zonder haar waren ze allemaal dood gegaan. Ze heeft eerder voorspeld dat ze Arya in de toekomst weer ging ontmoeten en dat Arya veel mensen ging doden. Dat moment dat ze elkaar weer onmoeten was nu en doordat ze begon over dat Arya bruine ogen, veel groene ogen.... en blauwe ogen heeft gesloten deed bij Arya de knop omzetten dat ze zelf actie moet ondernemen om dit tot een goed einde te brengen, al seizoenen lang opgebouwd naar dat moment dus, erg goed gedaan.

Net als met de dolk waarmee ze het deed. Die werd gebruikt bij de moordpoging op Bran in seizoen 1 en is door Catherine aan Littlefinger gegeven, door Littlefinger aan Bran en door Bran aan Arya, een opbouw die 8 seizoenen geleden is begonnen, alleen maar hulde hiervoor.

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:09 schreef superniger het volgende:
Wie gaat de 1000ste commander van de Nightswatch worden?
Niemand, die zijn niet meer nodig, er zijn geen white walkers en wildlings meer ten noorden van de muur en er zit een flink gat in dus wat is het nut?

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Die frontlinie sloeg sowieso al nergens op. Waarom zou je voor een kasteel gaan staan als je ook gewoon op de muur kunt gaan staan?
Bouw anders een houten verdedigingsmuur met greppel om het kasteel heen (bos genoeg in de omgeving).
Omdat je met zoveel troepen beter niet met z'n alleen op een kluitje kan gaan staan waar je afhankelijk bent van je tegenstander, vooral als die een draak heeft die er dan zo duizenden ineens gaat barbequeuen. Bovendien pasten al die legers nooit met z'n alleen in het kasteel.

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:57 schreef Solid-Snake het volgende:
Wat wilde de Night King eigenlijk van Bran? Hem alleen doden? Maar waarom dan zo nodig?
Kijk de vorige aflevering nog eens terug daar wordt dat netjes uitgelegd.

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Bronn die Jaime een pijl door zijn hart schiet en zegt "Cersei sends her regards, Ser Sisterfucker"
Ik hoop en verwacht eerder dat Jaime naast King slayer ook Queen slayer gaat worden.
pi_186507302
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En Greyworm, Missandei, Pod, Tormund, ec.
Enige kleine kritiek die ik heb op de aflevering is dat de sidecharacters nog in leven zijn.
Die gaan dood in de battle tegen Cersei.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 29 april 2019 @ 23:13:04 #258
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186507303
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Weet niet zeker of we het over de boeken mogen hebben in dit topic, maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de boeken zijn er 1 of 2 andere Aegons.
Een is vermoord, net als in de serie, door de Mountain.

De ander heeft te maken met Varys en Illyrio. Ze zouden de baby Aegon gered hebben door hem om te ruilen. Daarna heb laten opvoeden in Essos door de beste vriend van vader Raegar. Er zijn echter hints dat hij niet de echte Aegon is, maar een fake. Vandaar (f)Aegon.

Jon heet tot nu toe gewoon Jon. We hebben nog geen flashback gehad waar dit duidelijk wordt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 23:13:17 #259
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186507313
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:11 schreef Joosie200 het volgende:
dakingtorulethemall?
Jan Sneeuw in een winkelcentrum _O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 29 april 2019 @ 23:14:05 #260
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186507332
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:13 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

In de boeken zijn er 1 of 2 andere Aegons.
Een is vermoord, net als in de serie, door de Mountain.

De ander heeft te maken met Varys en Illyrio. Ze zouden de baby Aegon gered hebben door hem om te ruilen. Daarna heb laten opvoeden in Essos door de beste vriend van vader Raegar. Er zijn echter hints dat hij niet de echte Aegon is, maar een fake. Vandaar (f)Aegon.

Jon heet tot nu toe gewoon Jon. We hebben nog geen flashback gehad waar dit duidelijk wordt.
Ah duidelijk.
Thanks voor de info.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 april 2019 @ 23:14:10 #261
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_186507337
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:01 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Het gaat mij ook om zaken als die Dothraki zo de dood in te jagen. Het hoeft echt geen strategisch toppunt te worden maar er mag wel iets van logica inzitten.
De scène had maar één doel: het creepy effect bewerkstelligen en verder is er niet over nagedacht.
En toegeven, dat leverde ook een mooie scène op, maar het sloeg natuurlijk helemaal nergens op om 12k Dothraki zónder Dragonglass en zónder Valayrian steel daarop af te sturen.
Je voorziet de Army of the Dead alleen maar van 12k gratis wights. :7
  maandag 29 april 2019 @ 23:14:10 #262
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186507339
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:09 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je bent allesbehalve objectief.
Wat iemand te donker vindt en wat niet is inderdaad subjectief.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186507341
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:11 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Had het mooier geleken als ie Aemon was genoemd naar maester baas Aemon _O_ Mja, dat tegen wil en dank heb ik nu wel gezien bij Jon. Eerst tegen wil en dank commander of the nightswatch (dat heeft hem ver gebracht :+) en dan tegen wil en dank dakinindanorf en dan nu tegen wil en dank dakingtorulethemall?

Het is zoals DB Weiss en co zeiden in beyond the episode.. Je wilt niet te lang mensen iets voorschotelen (dit had betrekking op de actieshots van vanavond) want dan raken ze erop uitgekeken/verveeld. Nu ja dat heb ik bij Jon. Kit is a lucky bastard om Rose Leslie te hebben ontmoet. Als tegenspeelster op de set en als vrouw. So he does know something :7
Welke mall? :+
  maandag 29 april 2019 @ 23:14:30 #264
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186507345
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:12 schreef 1shot1kill het volgende:
verassend.
Verassen is wat draken nou eenmaal doen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_186507368
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2019 23:14 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Verassen is wat draken nou eenmaal doen.
:D
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 29 april 2019 @ 23:16:09 #266
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_186507377
Ik vond de dood van de nk wel sterk, kwam eerst zijn kracht mooi naar voren en toen zijn zwakte. En Arya staat het beter als ze ze snel omlegt.

En sws, het hele ondoden gebeuren was het minst boeiende aspect vd serie.
pi_186507391
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2019 23:13 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Jan Sneeuw in een winkelcentrum _O_
Scherp :P
Rule 'em all B-)
GRRM had toch flinke waardering voor Tolkien niet? En Weiss en co hebben al geknipoogt met een helms deep idee vorige week. Dus tja.. :P
mag het weten
pi_186507410
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:14 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Welke mall? :+
Kings Landing shoppingmall :+
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 23:17:54 #269
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186507417
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:11 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Had het mooier geleken als ie Aemon was genoemd naar maester baas Aemon _O_ Mja, dat tegen wil en dank heb ik nu wel gezien bij Jon. Eerst tegen wil en dank commander of the nightswatch (dat heeft hem ver gebracht :+) en dan tegen wil en dank dakinindanorf en dan nu tegen wil en dank dakingtorulethemall?

Het is zoals DB Weiss en co zeiden in beyond the episode.. Je wilt niet te lang mensen iets voorschotelen (dit had betrekking op de actieshots van vanavond) want dan raken ze erop uitgekeken/verveeld. Nu ja dat heb ik bij Jon. Kit is a lucky bastard om Rose Leslie te hebben ontmoet. Als tegenspeelster op de set en als vrouw. So he does know something :7
Ach, we zien wel. Heb geen paard in deze race.
Of het Jon of Dany wordt, of Cersei, Euron. Of Arya :')

Hopelijk zien we in de laatste aflevering nog Hot Pie. Gozer is viesdik geworden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186507423
Ik ben ook wel blij dat we dit met de NK nu gehad hebben, op een fantastische manier afgerond maar stiekem ben ik veel meer een fan van de intriges en de machtsverhoudingen tussen de verschillende facties...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Beste/leukste mod 2022 maandag 29 april 2019 @ 23:18:36 #271
319979 Fok-it
All is well
pi_186507429
Mijn hemel wat een aflevering, even bijkomen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 29 april 2019 @ 23:19:01 #272
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186507441
quote:
14s.gif Op maandag 29 april 2019 23:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ah duidelijk.
Thanks voor de info.
Aangezien ze die Aegon niet in de serie hebben gedaan, gaat men ervan uit dat hij geen grote rol speelt in het verhaal. Dus waarschijnlijk nep.
Voor de volledigheid.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 23:19:25 #273
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186507452
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:16 schreef Joosie200 het volgende:
GRRM had toch flinke waardering voor Tolkien niet?
Veel waardering inderdaad, maar ook wel wat kritiek. :P
Fantasyschrijvers kunnen sowieso moeilijk om Tolkien heen. Die vent heeft zowat de basis gelegd voor het (moderne) fantasy genre.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 april 2019 @ 23:19:39 #274
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_186507461
Hoop niet dat Arya ook nog Cersie omlegt om haar lijstje compleet te maken. Dat zou iets te veel van het goede zijn.
pi_186507529
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:17 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ach, we zien wel. Heb geen paard in deze race.
Of het Jon of Dany wordt, of Cersei, Euron. Of Arya :')

Hopelijk zien we in de laatste aflevering nog Hot Pie. Gozer is viesdik geworden.
Het zal bittersweet worden.. Jon dood na een episch eindgevecht, Dany dood in haar kraambed maanden later, de troon om gesmolten door de twee draken en er komt een constitutionele monarchie waarbij Tyrion lintjes mag knippen en geen prins pils maar prins wijn mag zijn :+
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 23:22:52 #276
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186507549
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:19 schreef warp995 het volgende:
Hoop niet dat Arya ook nog Cersie omlegt om haar lijstje compleet te maken. Dat zou iets te veel van het goede zijn.
Die eer zal Jaime wel toekomen, lijkt me.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_186507552
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Het zal bittersweet worden.. Jon dood na een episch eindgevecht, Dany dood in haar kraambed maanden later, de troon om gesmolten door de twee draken en er komt een constitutionele monarchie waarbij Tyrion lintjes mag knippen en geen prins pils maar prins wijn mag zijn :+
Als de draken en Ghost nog leven teken ik daar voor :Y
  maandag 29 april 2019 @ 23:23:12 #278
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186507560
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:16 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Scherp :P
Rule 'em all B-)
GRRM had toch flinke waardering voor Tolkien niet? En Weiss en co hebben al geknipoogt met een helms deep idee vorige week. Dus tja.. :P
Vandaar ook de set-up van het hele verhaal. Ecologisch achtergrond, abstracte vijand, menselijke vijand en daarna de gevolgen (PTSS bijvoorbeeld)
Alleen is het minder geschreven als fantasie. GRRM heeft geprobeerd er meer logica in te brengen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Beste/leukste mod 2022 maandag 29 april 2019 @ 23:24:20 #279
319979 Fok-it
All is well
pi_186507589
Waren hier mensen die Sansa en Tyrion zagen aankomen? Of heb ik gewoon voortekenen gemist in vorige eps?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_186507614
Spannende aflevering, er moest ook wel bijna zo'n plot switch komen anders waren we nooit van de NK afgekomen.

Nu kijken wat er nog over is voor een beetje leger.
pi_186507625
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Veel waardering inderdaad, maar ook wel wat kritiek. :P
Fantasyschrijvers kunnen sowieso moeilijk om Tolkien heen. Die vent heeft zowat de basis gelegd voor het (moderne) fantasy genre.
True, true. Blijft toch een mooi oeuvre van Tolkien. Moet nog steeds Silmarillion gaan lezen. Staat al jaren op de plank naast de hobbit en lotr.

Enfin. Ik hoop het dat GRRM in levende lijve nog een eind weet te breien aan zijn epos. Denk dat hij te veel lol heeft aan alles behalve schrijven, tenzij het de spin offs betreft.
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 23:25:51 #282
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186507630
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Het zal bittersweet worden.. Jon dood na een episch eindgevecht, Dany dood in haar kraambed maanden later, de troon om gesmolten door de twee draken en er komt een constitutionele monarchie waarbij Tyrion lintjes mag knippen en geen prins pils maar prins wijn mag zijn :+
Bittersweet kan op meerdere manieren natuurlijk.
Misschien is het wel omdat de Iron Bank beslag legt op de troon.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 23:26:13 #283
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186507638
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:24 schreef Fok-it het volgende:
Waren hier mensen die Sansa en Tyrion zagen aankomen? Of heb ik gewoon voortekenen gemist in vorige eps?
Dit had ook totaal niet zien aankomen. Ik vind het wel leuk eigenlijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186507644
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:24 schreef Fok-it het volgende:
Waren hier mensen die Sansa en Tyrion zagen aankomen? Of heb ik gewoon voortekenen gemist in vorige eps?
Nee joh, dat is niks. Was meer van we gaan dood, en ze hebben altijd respect voor elkaar gehad. Sansa zeker omdat Tyron haar altijd goed heeft behandeld. Dit was van bedankt voor alles en nu gaan we eraan
  Beste/leukste mod 2022 maandag 29 april 2019 @ 23:27:07 #285
319979 Fok-it
All is well
pi_186507653
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit had ook totaal niet zien aankomen. Ik vind het wel leuk eigenlijk.
Zeker. Ik had eerder Theon en Sans verwacht na 2de aflevering moet ik zeggen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 29 april 2019 @ 23:27:16 #286
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186507657
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:19 schreef warp995 het volgende:
Hoop niet dat Arya ook nog Cersie omlegt om haar lijstje compleet te maken. Dat zou iets te veel van het goede zijn.
Zou wat zijn als Ilyn Payne nog een comback maakt waarin Arya hem vermoord.

Haar lijst wordt steeds kleiner.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_186507660
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:22 schreef EP3 het volgende:

[..]

Die eer zal Jaime wel toekomen, lijkt me.
Wat eigenlijk Arya in vermomming is. Daar ga ik nog steeds vanuit. Heeft ze geflikt met Walder dus waarom niet met Cersei.
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 23:28:57 #288
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_186507690
80 minuten too entertainment gehad vandaag
pi_186507693
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:26 schreef alopio het volgende:

[..]

Nee joh, dat is niks. Was meer van we gaan dood, en ze hebben altijd respect voor elkaar gehad. Sansa zeker omdat Tyron haar altijd goed heeft behandeld. Dit was van bedankt voor alles en nu gaan we eraan
Dit inderdaad.
  maandag 29 april 2019 @ 23:29:23 #290
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186507703
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:25 schreef Joosie200 het volgende:
True, true. Blijft toch een mooi oeuvre van Tolkien. Moet nog steeds Silmarillion gaan lezen. Staat al jaren op de plank naast de hobbit en lotr.
Nice.
Een tip: Laat je niet te veel afschrikken in het begin. Het begint naar mijn mening pas echt interessant te worden als de Noldor besluiten om Valinor te verlaten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 29 april 2019 @ 23:29:45 #291
319979 Fok-it
All is well
pi_186507712
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:28 schreef GayGuy het volgende:
80 minuten too entertainment gehad vandaag
Snap de kritiek ook niet helemaal. Dit was de meest intense aflevering van de hele serie
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_186507713
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nice.
Een tip: Laat je niet te veel afschrikken in het begin. Het begint naar mijn mening pas echt interessant te worden als de Noldor besluiten om Valinor te verlaten.
SPOILERS, KUT! :D
pi_186507721
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:25 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Bittersweet kan op meerdere manieren natuurlijk.
Misschien is het wel omdat de Iron Bank beslag legt op de troon.
Ja, kan ook nog. Hoe heet die knakker van Braavos die namens de IB al eens in KL was? Komt die doodleuk aanstormen met de war elephants. :P Die dan de iron throne in beslag nemen en wegslepen de stad uit. Hoe dan ook zijn er zoveel aparte eindes te verzinnen. Ben benieuwd wat GRRM in petto heeft. Zou toch overeen moeten komen met wat we over drie weken op tv zien niet?
mag het weten
pi_186507723
Heerlijke aflevering. Lekker chaos en actie. Dat moment dat de Night King iedereen terugbrengt :o. De connectie tussen, Beric, Mellisandre en Arya was ook tof.

Het enige wat ik jammer vind is hoe makkelijk de Night King verslagen is. Al 8 seizoenen worden de White Walkers opgehyped en dan is het zo snel voorbij, zonder dat we heel veel over ze te weten komen.

Ook mochten er veel meer mensen dood gaan. Soms dacht ik echt van hoe overleeft hij/zij dit nog, zoals Sam, Grey Worm Brienne,

Rip House Mormont
  maandag 29 april 2019 @ 23:30:16 #295
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186507727
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:27 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Wat eigenlijk Arya in vermomming is. Daar ga ik nog steeds vanuit. Heeft ze geflikt met Walder dus waarom niet met Cersei.
Alsjeblieft niet. Ik ben ondertussen wel n beetje klaar met Arya the Assassin.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 29 april 2019 @ 23:30:39 #296
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186507734
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nice.
Een tip: Laat je niet te veel afschrikken in het begin. Het begint naar mijn mening pas echt interessant te worden als de Noldor besluiten om Valinor te verlaten.
Haha, nerd.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 29 april 2019 @ 23:30:47 #297
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186507737
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:29 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

SPOILERS, KUT! :D
Iedereen die bekend is met lotr weet dat toch al? :?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186507760
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Iedereen die bekend is met lotr weet dat toch al? :?
Mijn geheugen is niet zo goed (understatement, aangezien ik LoTR vijf keer heb gelezen).
pi_186507778
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:31 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Mijn geheugen is niet zo goed (understatement, aangezien ik LoTR vijf keer heb gelezen).
Dit.

GoT beklijft toch een stuk beter als serie moet ik zeggen. De boekenset heb ik al in huis maar bewaar ik tot seizoen 8 over is.
mag het weten
  maandag 29 april 2019 @ 23:32:58 #300
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186507783
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:31 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Mijn geheugen is niet zo goed (understatement, aangezien ik LoTR vijf keer heb gelezen).
Nou sorry, dan was het een spoiler, maar geen dikke spoiler. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186507812
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:30 schreef maho_91 het volgende:
Heerlijke aflevering. Lekker chaos en actie. Dat moment dat de Night King iedereen terugbrengt :o. De connectie tussen, Beric, Mellisandre en Arya was ook tof.

Het enige wat ik jammer vind is hoe makkelijk de Night King verslagen is. Al 8 seizoenen worden de White Walkers opgehyped en dan is het zo snel voorbij, zonder dat we heel veel over ze te weten komen.

Ook mochten er veel meer mensen dood gaan. Soms dacht ik echt van hoe overleeft hij/zij dit nog, zoals Sam, Grey Worm Brienne,

Rip House Mormont
Dat is juist het mooie, iedereen denk de WW zijn het eindgevecht, is het gewoon een “subplot”

En z’n einde was prima, dood door valyrian steel,
Gestolen op de plek waar z’n zwakke plek zit. En dan met een dolk die in S1 al aan Arya door Bran door wordt gegeven ..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')