SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is relevant in de zin van dat de mensen die op de hand van de democraten zijn denken dat republikeinen tegen abortus zijn omdat ze vrouwen haten. Dit is natuurlijk flauwekul en ik probeer hier uit te leggen waarom (met weinig succes). Aangezien dit nog steeds best een issue is in de VS is dit toch best een relevante discussie om te hebben.quote:Op maandag 29 april 2019 11:37 schreef klappernootopreis het volgende: [..] En dit is een topic waar we het hier over moeten hebben?
Precies, die vrouwenhaat-bullshit is wel zo goedkoop. Alsof ze gaan lopen zieken bij abortus puur en alleen maar om vrouwen een hak te zetten.quote:Op maandag 29 april 2019 11:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is relevant in de zin van dat de mensen die op de hand van de democraten zijn denken dat republikeinen tegen abortus zijn omdat ze vrouwen haten. Dit is natuurlijk flauwekul en ik probeer hier uit te leggen waarom (met weinig succes). Aangezien dit nog steeds best een issue is in de VS is dit toch best een relevante discussie om te hebben.
quote:Op maandag 29 april 2019 11:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Precies, die vrouwenhaat-bullshit is wel zo goedkoop.
quote:Op zondag 28 april 2019 10:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Beetje gechargeerd, en tot nu toe gebeurde het niet zo vaak omdat weinig moeders bewust een bijna voldragen kind willen doden, maar deze wet zet wel de deur open voor rare toestanden. Stel dat je wraak wil nemen op je ex man omdat hij je tijdens de zwangerschap aan de kant zet, dan kan dat nu.
laat ik je dit zeggen; Hier hebben wij deze discussie al in de jaren 70 gehad. Dat er politieke groeperingen in de States zijn die hier nog steeds een issue van maken, daarom hoeven wij dit voorbeeld niet te volgen.quote:Op maandag 29 april 2019 11:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is relevant in de zin van dat de mensen die op de hand van de democraten zijn denken dat republikeinen tegen abortus zijn omdat ze vrouwen haten. Dit is natuurlijk flauwekul en ik probeer hier uit te leggen waarom (met weinig succes). Aangezien dit nog steeds best een issue is in de VS is dit toch best een relevante discussie om te hebben.
POL / [CENTRAAL] Forum voor Democratie #164 Een grote teringzooiquote:
De overgrote meerderheid in de VS denkt er net zo over.quote:Op maandag 29 april 2019 11:52 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
laat ik je dit zeggen; Hier hebben wij deze discussie al in de jaren 70 gehad. Dat er politieke groeperingen in de States zijn die hier nog steeds een issue van maken, daarom hoeven wij dit voorbeeld niet te volgen.
Hier zit het overgrote deel van de VS niet.quote:Op maandag 29 april 2019 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid in de VS denkt er net zo over.
https://news.gallup.com/poll/1576/abortion.aspx
Dat weet ik, mijn punt was dat er onder de bevolking helemaal geen discussie is, de cijfers zijn nauwelijks anders dan in Nederland.quote:Op maandag 29 april 2019 11:57 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Hier zit het overgrote deel van de VS niet.
Dit zie je wel bij meerdere standpunten hoor.quote:Op maandag 29 april 2019 11:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Precies, die vrouwenhaat-bullshit is wel zo goedkoop. Alsof ze gaan lopen zieken bij abortus puur en alleen maar om vrouwen een hak te zetten.Ze geloven letterlijk dat het leven begint bij conceptie, wat je daar verder ook van vindt, de opvatting is niet gebaseerd op haat maar op naastenliefde, ook al kun je het misplaatst noemen.
Jammer, Kees van der Staaij probeerde het nog dapper maar werd ironisch genoeg door Pechtold uitgekafferd. Vooral de redenen die Pechtold gaf gezien zijn eigen verleden zijn bijzonder vermakelijk.quote:Op maandag 29 april 2019 11:52 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
laat ik je dit zeggen; Hier hebben wij deze discussie al in de jaren 70 gehad. Dat er politieke groeperingen in de States zijn die hier nog steeds een issue van maken, daarom hoeven wij dit voorbeeld niet te volgen.
Dat jij dit soort dingen zegt is echt wel vrij ver voorbij ironisch hoor.quote:Op maandag 29 april 2019 12:07 schreef Chivaz het volgende:
Dit zie je wel bij meerdere standpunten hoor.
Republikeinen vinden dode kinderen niet erg want ze stemmen altijd voor minder regels op vuurwapens.
Republikeinen haten werknemers omdat ze vinden dat werknemers de keuze moeten hebben om zich aan te sluiten bij een vakbond.
Het is een wespennest bij de democraten die nu zo diep zijn gevallen dat je nog schoner dan Jezus moet zijn moet je goedgekeurd worden door de radicaal linkse vleugel die de democratische partij in hun greep houden.quote:Op maandag 29 april 2019 12:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Niet alleen was Biden's openingsschot over Charlottesville gebaseerd op een leugen... Nu blijkt ook nog dat Biden ooit van die vuile racist generaal Robert E. Lee, waar het allemaal om begonnen was, zijn staatsburgerschap in ere wilde herstellen. Die gaat het ook goed doen onder de jongere Democraten!
https://dailycaller.com/2(...)ump-charlottesville/
Joe Biden is dus zelf ook één van die ''very fine people''.
Ik gebruikte slechts de discussietechnieken die bij links doodnormaal gevonden worden.quote:Op maandag 29 april 2019 12:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat jij dit soort dingen zegt is echt wel vrij ver voorbij ironisch hoor.
Nu doe je het gewoon expres.quote:Op maandag 29 april 2019 12:14 schreef Chivaz het volgende:
Ik gebruikte slechts de discussietechnieken die bij links doodnormaal gevonden worden.
Dat is hier nog steeds geen gespreksonderwerp. volgende!quote:Op maandag 29 april 2019 12:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jammer, Kees van der Staaij probeerde het nog dapper maar werd ironisch genoeg door Pechtold uitgekafferd. Vooral de redenen die Pechtold gaf gezien zijn eigen verleden zijn bijzonder vermakelijk.
Je liegt weer eens, Robert E Lee heeft nooit zijn staatsburgerschap verloren en heeft van President Andrew Johnson volledige amnestie gekregen in 1865quote:Op maandag 29 april 2019 12:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Niet alleen was Biden's openingsschot over Charlottesville gebaseerd op een leugen... Nu blijkt ook nog dat Biden ooit van die vuile racist generaal Robert E. Lee, waar het allemaal om begonnen was, zijn staatsburgerschap in ere wilde herstellen. Die gaat het ook goed doen onder de jongere Democraten!
https://dailycaller.com/2(...)ump-charlottesville/
[modbreak]
Let op: dit is geen betrouwbare nieuwsbron.[/modbreak]
Joe Biden is dus zelf ook één van die ''very fine people''.
Dat is een beetje flauw. In 1917 hebben we hier de discussie over onderwijsvrijheid al gehad en toch zijn er mensen die dat weer op de agenda willen zetten.quote:Op maandag 29 april 2019 11:52 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dit is nog steeds een topicreeks over Amerikaanse politiek, pas als er in de senaat een discussie komt zullen we het er over hebben hier.quote:Op maandag 29 april 2019 12:30 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Dat is een beetje flauw. In 1917 hebben we hier de discussie over onderwijsvrijheid al gehad en toch zijn er mensen die dat weer op de agenda willen zetten.
Nee, ik heb ook nog 100x liever Joe Biden of Michelle Obama (want die komt straks ook nog) dan zo'n kut debiel als Beto O' Rourke, Cory Booker of Kamela Harris. Als ik toch moet kiezen...quote:Op maandag 29 april 2019 12:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is een wespennest bij de democraten die nu zo diep zijn gevallen dat je nog schoner dan Jezus moet zijn moet je goedgekeurd worden door de radicaal linkse vleugel die de democratische partij in hun greep houden.
Tenzij je net zo links bent als Sanders dan kun je wel met het een en ander wegkomen.
Ik hoop trouwens dat voor het welzijn van de VS het toch Biden word die de primary wint.
Wie er dan president word is in mijn ogen niet echt belangrijk, zolang het maar niet die radicale mafklappers zijn met hun belachelijke herstelbetalingen of de “GND” waar nog niemand verantwoording voor hoeft af te leggen.
Dat bepaal jij nietquote:Op maandag 29 april 2019 12:19 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dat is hier nog steeds geen gespreksonderwerp. volgende!
Dat Amerikaanse 'radicaal links' is rechtser dan de VVD. Maar goed.quote:Op maandag 29 april 2019 12:12 schreef Chivaz het volgende:
Het is een wespennest bij de democraten die nu zo diep zijn gevallen dat je nog schoner dan Jezus moet zijn moet je goedgekeurd worden door de radicaal linkse vleugel die de democratische partij in hun greep houden.
quote:Op maandag 29 april 2019 11:45 schreef Chivaz het volgende:
President:
Donald Trump
Vice President:
Mike PenceSPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
[ afbeelding ]
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
[ afbeelding ]
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)Idee om weer een mooie OP te maken met alle kandidaten zoals we hadden gemaakt in 2016.SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
Dat is natuurlijk onzin. Heb de VVD, SGP, PVV, CDA of FvD nog nooit horen pleiten voor volledig open grenzen, gratis onderwijs, gratis zorg, her betalingen aan slaven, 70% belasting voor mensen met meer dan een miljoen en ga maar door.quote:Op maandag 29 april 2019 13:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat Amerikaanse 'radicaal links' is rechtser dan de VVD. Maar goed.
Dan ben ik benieuwd naar wie binnen de Democratische partij daar wel voorstander van is.quote:Op maandag 29 april 2019 13:27 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Heb de VVD, SGP, PVV, CDA of FvD nog nooit horen pleiten voor volledig open grenzen, gratis onderwijs, gratis zorg, her betalingen aan slaven, 70% belasting voor mensen met meer dan een miljoen en ga maar door.
Warren pleitte onlangs voor gratis onderwijs en Sanders heeft het natuurlijk vaker gehad over Medicare for all.quote:Op maandag 29 april 2019 13:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd naar wie binnen de Democratische partij daar wel voorstander van is.
Hmja. Hoe is dat linkser dan de VVD? Of willen die tegenwoordig af van overheidsfinanciering van de gezondheidszorg en het onderwijs?quote:Op maandag 29 april 2019 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Warren pleitte onlangs voor gratis onderwijs en Sanders heeft het natuurlijk vaker gehad over Medicare for all.
quote:Op maandag 29 april 2019 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Warren pleitte onlangs voor gratis onderwijs en Sanders heeft het natuurlijk vaker gehad over Medicare for all.
Medicare for all betekent niet gratis zorg, het betekent verplicht een betaalbare zorgverzekering. Daar zijn de genoemde partijen van martijn gewoon voorstander van. Daarnaast is de algemene consensus bij de democraten ook betaalbaar onderwijs, niet persé gratis. Bovendien is basis- en voortgezet onderwijs in Nederland gewoon praktisch gratis.quote:Op maandag 29 april 2019 13:27 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Heb de VVD, SGP, PVV, CDA of FvD nog nooit horen pleiten voor volledig open grenzen, gratis onderwijs, gratis zorg, her betalingen aan slaven, 70% belasting voor mensen met meer dan een miljoen en ga maar door.
De VVD gaat geen 75% van de studieschuld in Nederland kwijtschelden, natuurlijk.quote:Op maandag 29 april 2019 13:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja. Hoe is dat linkser dan de VVD? Of willen die tegenwoordig af van overheidsfinanciering van de gezondheidszorg en het onderwijs?
Hangt er een beetje vanaf hoe dat ingericht zou worden. Als ze kiezen voor een systeem als de Britten hebben is het wel "gratis" uiteraard. Daar zie je echter dat de conservatieven er mee weg lopen en die tories lijken me nou niet bepaald radicaal linksen - hoewel ik me ernstig afvraag of een dergelijk systeem erg efficient is, maar ok.quote:Op maandag 29 april 2019 13:38 schreef archito het volgende:
Medicare for all betekent niet gratis zorg, het betekent verplicht een betaalbare zorgverzekering.
MAGAquote:That’s why Jamie Dimon, the chairman and CEO of J.P. Morgan Chase, wrote in his April letter to shareholders that the American Dream is alive but “fraying for many.”
He explained that 40 percent “of American workers earn less than $15 an hour, and about 5 percent of full-time American workers earn the minimum wage or less, which is certainly not a living wage.”
Consider one more economic fact.
Last May, the Federal Reserve Report on the Economic Well-Being of U.S. Households found that 40 percent of American adults would not be able to afford a $400 unexpected expense without borrowing or selling something.
Bron
Niet via een single-payer constructie zoals Sanders voorstaat, zonder eigen risico's en met een basisdekking die wij alleen kennen bij de uitgebreidere aanvullende verzekeringen.quote:Op maandag 29 april 2019 13:38 schreef archito het volgende:
[..]
[..]
Medicare for all betekent niet gratis zorg, het betekent verplicht een betaalbare zorgverzekering. Daar zijn de genoemde partijen van martijn gewoon voorstander van.
De republikeinen zullen hoe dan ook met iets op de proppen moeten komen, want met de vage beloftes van Trump kun je niet veel mee. Familieleden in de States verbazen zich elke keer weer mbt de zorgkosten hier. Aldaar is ziekte doorgaans een opmaat voor de bedelstaf.quote:Op maandag 29 april 2019 14:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet via een single-payer constructie zoals Sanders voorstaat, zonder eigen risico's en met een basisdekking die wij alleen kennen bij de uitgebreidere aanvullende verzekeringen.
quote:President Trump’s strongest case for reelection remains the country’s healthy economy, but the potency of that issue for him is complicated by a widespread belief that the economy mainly benefits people already in power, a Washington Post-ABC News poll finds.
The result previews a fresh wave of populism that could reshape yet another presidential campaign with about 18 months to go before voters decide whether to return Trump to the White House.
This sentiment runs the deepest among Democratic and independent registered voters, but also exists among a significant slice of Republicans. About 8 in 10 Democrats and more than 6 in 10 independents say the country’s economic system gives an advantage to those already in power, while nearly a third of Republicans share that view.
The survey finds broad dissatisfaction with the country’s economic and political systems. Overall, 60 percent of all voters say the country’s economic system mainly benefits those in power, while 72 percent say the same for the nation’s political structures.
The polling results in many ways echo the populist fervor that swept Trump to an unlikely victory over more than a dozen Republican challengers in the 2016 presidential primary campaign and an improbable win over Democrat Hillary Clinton that November.
But the findings show that, ahead of 2020, the sentiment is also animating Democrats.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Als een mod dat even wil doen.quote:Op maandag 29 april 2019 13:25 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Idee om weer een mooie OP te maken met alle kandidaten zoals we hadden gemaakt in 2016.
Ik denk niet dat Michelle Obama een gooi doet deze cyclus. Als Trump wint dan misschien in 2024.quote:Op maandag 29 april 2019 13:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook nog 100x liever Joe Biden of Michelle Obama (want die komt straks ook nog) dan zo'n kut debiel als Beto O' Rourke, Cory Booker of Kamela Harris. Als ik toch moet kiezen...
Zie je het voor je Sanders bij de vvd.quote:Op maandag 29 april 2019 13:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat Amerikaanse 'radicaal links' is rechtser dan de VVD. Maar goed.
Ja, eigenlijk wel. Vergis je niet: iemand als Hans Dijkstal was ook een VVD'er hè.quote:Op maandag 29 april 2019 16:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zie je het voor je Sanders bij de vvd.
twitter:peterbakernyt twitterde op maandag 29-04-2019 om 14:46:05Trump administration agreed to pay $2 million ransom to North Korea for release of Otto Warmbier, but did not actually pay, says Bolton. @Kate_OKeeffe https://t.co/o7EKcufYUh reageer retweet
Ik denk niet dat Michelle ooit een gooi doet, ze is vrij duidelijk geweest daarover en ik zie haar niet van mening veranderen.quote:Op maandag 29 april 2019 16:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Michelle Obama een gooi doet deze cyclus. Als Trump wint dan misschien in 2024.
Sowieso bijzonder dat mensen denken dat elk familielid of elke partner van een ex-president automatisch een geschikte kandidaat zou zijn, de politiek in zou willen en ga zo maar door.quote:Op maandag 29 april 2019 16:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Michelle ooit een gooi doet, ze is vrij duidelijk geweest daarover en ik zie haar niet van mening veranderen.
quote:Jared Kushner needed help.
It was March 2016 and Kushner’s father-in-law, Donald Trump, was steamrolling to the Republican presidential nomination. But the businessman-candidate was taking heat for his campaign’s lack of foreign policy expertise, something Kushner was trying to remedy.
That’s when he found a Russian willing to assist.
On March 14, 2016, according to special counsel Robert Mueller’s report, Kushner attended a lunch in Manhattan in honor of Henry Kissinger. Also in attendance was a tall, bearded Russian émigré with a booming voice. His name was Dmitri Simes, and for nearly 20 years he had been president and CEO of the Center for the National Interest, a Washington foreign policy think tank.
Simes had been a Washington fixture since he left the Soviet Union in the early 1970s, obtained U.S. citizenship, and served as an informal foreign policy adviser to President Richard Nixon. A longtime advocate of warmer U.S.-Russia relations, he was also dogged by criticism that he was notably sympathetic to Moscow’s views.
Kushner and Simes met at the lunch and began communicating, including in a meeting at Kushner’s office later that month. Although the Trump campaign never identified Simes as an adviser, he provided counsel to the Trump team, particularly with regard to Russia. In June 2016, Mueller found, he sent a memo to then-Senator Jeff Sessions, who headed up Trump’s foreign policy team, offering several policy recommendations, including “a new beginning with Moscow,” and in August he would send Kushner himself a “Russia policy memo.”
In April of that year, CNI hosted Trump’s first genuine foreign policy address, attended by Russia’s U.S. ambassador, in which the candidate offered a similar message. Mueller also discovered that Simes also offered Kushner disparaging information about former President Bill Clinton.
The Simes-Kushner relationship was outlined in detail by Mueller’s report, which mentions Simes over 100 times. While the report concluded that Simes did not act as a campaign intermediary with Moscow, and did not allege that he works at the behest of the Kremlin, it did note that Simes and CNI have “many contacts with current and former Russian government officials.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Ik twijfel niet aan haar capaciteiten om de job te kunnen doen in haar geval, ze is minstens zo capabel als Barack, het is meer dat ze ervan overtuigd is dat ze het absoluut niet wil doen.quote:Op maandag 29 april 2019 17:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso bijzonder dat mensen denken dat elk familielid of elke partner van een ex-president automatisch een geschikte kandidaat zou zijn, de politiek in zou willen en ga zo maar door.
Kom er maar in Trump fans en vertel ons eens waarom dit niet klopt. Wel met bewijzen, aub.quote:President Trump has made more than 10,000 false or misleading claims
https://www.washingtonpos(...)r-misleading-claims/
Michelle vond het hele presidentsschap maar niks. Die gaat nooit voor het presidentsschap.quote:Op maandag 29 april 2019 16:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Michelle Obama een gooi doet deze cyclus. Als Trump wint dan misschien in 2024.
Wow. Hopelijk wordt Beto de kandidaat. Desnoods VP.twitter:mattyglesias twitterde op maandag 29-04-2019 om 15:12:44These are some really bad poll results for Trump in Texas. https://t.co/DQLcAtOu66 https://t.co/XECVB0fJu8 reageer retweet
,,Is niet erg, want Obama heeft ook wel eens iets gezegd wat niet klopte"quote:Op maandag 29 april 2019 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
Eindelijk is hij in iets de grootste!
[..]
Kom er maar in Trump fans en vertel ons eens waarom dit niet klopt. Wel met bewijzen, aub.
Het is inderdaad een prestatie van formaat.twitter:gtconway3d twitterde op maandag 29-04-2019 om 13:03:37Congrats, #DerangedDonald!! An amazing accomplishment!! No one but you could have achieved this. Not just the number. Covering all topics, never shying from even the most brazen, disprovable lies, you’ve even managed to tell multiple lies on same subject, lying even about lying!! https://t.co/dFI5jcmIg8 reageer retweet
Cool! Infrastructure Week!twitter:kylegriffin1 twitterde op maandag 29-04-2019 om 19:35:42Pelosi and Schumer make their infrastructure deal demands to Trump:1 be large-scale2 include "clean energy & resiliency priorities"3 have "strong Buy America, labor, and women, veteran and minority-owned business protections."They also want to know how Trump will pay for it. https://t.co/BjZdxBvL0W reageer retweet
Die heeft geen schijn van kans tegen Trump, vooral nu hij zo laag in de peilingen staat.quote:Op maandag 29 april 2019 18:48 schreef Ulx het volgende:
Wow. Hopelijk wordt Beto de kandidaat. Desnoods VP.twitter:mattyglesias twitterde op maandag 29-04-2019 om 15:12:44These are some really bad poll results for Trump in Texas. https://t.co/DQLcAtOu66 https://t.co/XECVB0fJu8 reageer retweet
Ik wil de Donald "New York" Trump wel daarheen zien gaan om een geboren Texaan te beledigen. Waarderen ze vast wel.
twitter:NBCNews twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:37:02Beto O’Rourke has released a sweeping, $5T plan to combat what he regularly refers to as the “greatest threat” our nation faces: climate change. https://t.co/5iUmryCASg reageer retweet
Meh. Gaat niet aanslaan denk ik. Ik vind investeren in R&D een uitstekende reactie op klimaatverandering maar het het simpele 'we betalen het met belastingen' trapt niemand in.quote:Op maandag 29 april 2019 21:13 schreef Kijkertje het volgende:
Over Beto O'Rourke gesproken:twitter:NBCNews twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:37:02Beto O’Rourke has released a sweeping, $5T plan to combat what he regularly refers to as the “greatest threat” our nation faces: climate change. https://t.co/5iUmryCASg reageer retweet
Beto O'Rourke releases $5 trillion plan to combat climate crisis
Foxconn Tore Up a Small Town to Build a Big Factory—Then Retreatedtwitter:rebeccaballhaus twitterde op maandag 29-04-2019 om 20:58:42Foxconn got a $4B tax incentive package to build a huge factory in Wisconsin, a plan urged by Trump. Contractors bulldozed 75 homes and cleared hundreds of acres. Then Foxconn retreated. By Dec. 31, the company spent 1% of its pledged investment.https://t.co/4bWSDE64hB reageer retweet
twitter:ElizLanders twitterde op maandag 29-04-2019 om 22:32:06"Frankly folks, if I'm going to beat Donald Trump in 2020, it's going to happen here," @JoeBiden says in Pittsburgh, Pennsylvania - a state that went red for Trump in 2016. reageer retweet
Nu al 50/50 in Texas. Ik zie Trump daar geen Beto verslaan.quote:Op maandag 29 april 2019 20:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die heeft geen schijn van kans tegen Trump, vooral nu hij zo laag in de peilingen staat.
Biden zou het op kunnen nemen tegen Trump maar dan moet hij eerst de primary zien te overleven.
Personal conversations?twitter:kylegriffin1 twitterde op maandag 29-04-2019 om 23:30:01WSJ reports Rosenstein has submitted his resignation letter, which apparently includes this line: "I am grateful to you for the opportunity to serve; for the courtesy and humor you often display in our personal conversations."Personal conversations? https://t.co/y3r7hTAp8N reageer retweet
Heel verdacht!quote:Op dinsdag 30 april 2019 00:29 schreef Ulx het volgende:
Personal conversations?twitter:kylegriffin1 twitterde op maandag 29-04-2019 om 23:30:01WSJ reports Rosenstein has submitted his resignation letter, which apparently includes this line: "I am grateful to you for the opportunity to serve; for the courtesy and humor you often display in our personal conversations."Personal conversations? https://t.co/y3r7hTAp8N reageer retweet
twitter:Mimirocah1 twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 01:48:02@kylegriffin1 Especially given the reporting of the “land the plane” conversation on the plane. reageer retweet
Mocht dat niet zo zijn, hoop ik wel dat de pers er weer bij mag zijn.twitter:kylegriffin1 twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 02:20:22Nancy Pelosi on her upcoming meeting with Trump: "I hope he has learned his lesson." https://t.co/BjeMq34d8Z reageer retweet
twitter:ericuman twitterde op zondag 28-04-2019 om 18:55:37Saudia Arabia has been systematically spiriting its students out of the U.S. after they've been arrested for rape, manslaughter & other crimes. Literally, breaking their ankle bracelets & flying them out. What is the admin doing about it? Not much.https://t.co/pdwuuxyEqq https://t.co/k7ofGGSCAo reageer retweet
quote:American officials said Saudi diplomats, intelligence officers and other operatives have assisted in the illegal flight of Saudi fugitives, most of them university students, after they were charged with crimes including rape and manslaughter. The Saudis have bailed the suspects out of jail, hired lawyers to defend them, arranged their travel home and covered their forfeited bonds, the officials said.
twitter:willsommer twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 01:58:24Exclusive: Jacob Wohl caught on tape trying to concoct a sexual assault smear against Pete Buttigieg and promising to make the accuser wealthy. Now the supposed victim says Wohl and lobbyist Jack Burkman made it all up. https://t.co/GAOW7OOdhe reageer retweet
twitter:maggieNYT twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 04:05:40NEWS: The president, his kids and the Trump Org sue Deustsche Bank and Capital One to prevent them from responding to congressional subpoenas, according to papers filed today. reageer retweet
twitter:davidenrich twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 04:09:18Breaking: @realDonaldTrump sues @DeutscheBank, trying to invalidate congressional subpoenas for records about its lending to him. Story coming @nytimes https://t.co/eRCn0qXYTU reageer retweet
quote:In the suit, filed in the federal courthouse in Manhattan, the president and his family members argue that the Democrat-controlled House committee leaders who issued subpoenas engaged in a broad overreach.
"This case involves congressional subpoenas that have no legitimate or lawful purpose," the suit alleges. "The subpoenas were issued to harass President Donald J. Trump, to rummage through every aspect of his personal finances, his businesses and the private information of the president and his family, and to ferret about for any material that might be used to cause him political damage. No grounds exist to establish any purpose other than a political one."
NYT
quote:"We remain committed to providing appropriate information to all authorized investigations and will abide by a court order regarding such investigations," Kerrie McHugh, a spokeswoman for Deutsche Bank, told NBC News on Monday night.
NBC
quote:“You voted seven times to repeal [the ACA]. Why?” the woman pushed. “Well, first of all, it’s not going to get repealed,” Grassley responded, failing to answer her question.
“I want you to answer me personally, as a person whose life depends on insurance, I would be dead in 60 days or less without the Affordable Care Act,” the woman asked. Grassley’s response was to mock her by saying he supports its repeal but that it won’t happen because of the current political climate in Washington.
“Well, first of all, it’s not going to get repealed,” Grassley said. “Besides, if we pass it in the Senate, we wouldn’t get it through the United States House of Representatives. So what are you worried about?”
“You’re threatening my life,” the woman responded.
Zo, dat is niet best voor Trump. Als hij zijn eigen achterban al wegjaagt met zijn extremisme komt de hele GOP in de problemen.twitter:svdate twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 02:50:25A third of self-described conservatives and a sixth of Republicans say they will not vote for Trump next year.He's ... kind of going to need pretty much all those people to win a second term. https://t.co/DXR0ILawvt via @HuffPostPol reageer retweet
quote:Op dinsdag 30 april 2019 04:46 schreef Kijkertje het volgende:
WOW! Die kleinerende houding op het eind ook![]()
hij bedoeld vast het praatje bij de koffiemachine. Amateuristisch.quote:Op dinsdag 30 april 2019 00:29 schreef Ulx het volgende:
De gezichten die die vrouwen trekken.... Trump met zijn handen over zijn oren.... Epische foto.twitter:nycjim twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 00:50:40Trump hosted the women’s national champion Baylor Bears at the White House. He served them burgers and talked about his hair. https://t.co/vvBQKmgmX0 https://t.co/kFrrrD3RKw reageer retweet
Het is wel duidelijk wie in Amerika de echte Nazis zijn.twitter:alx twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:59:24Just ONE DAY after apologizing for publishing an Anti-Semitic cartoon, The New York Times decided to feature another one. https://t.co/tEUOdfaWBg reageer retweet
Is het weer huilen om de msm ja?quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:56 schreef Ensiferum het volgende:
Aandoenlijk hoe hard linkse journalisten/activisten zaken moeten verdraaien om Trump weer in een kwaad daglicht te stellen. Wellicht nog triester dan dat, is dat er voor hen ook geen alternatief is. Ze moeten zich wel negatief over Trump uitlaten omdat er van de eigen ideologie niks positiefs is te melden. Dat keijg je ervan als je vast zit in je eigen moreel bankroete ideologie. Dat krijg je als je over 20 presidentskandidaten kan berichten, waarvan de populairsten even inhoudsloos zijn.
En als de heksenjacht vanuit het congress ook op niets uitdraait, waar moet men dan heen? Moeilijk moeilijk.
Waarom wordt kritiek op Israël toch altijd zo makkelijk gelijk gesteld aan kritiek op het Jodendom?quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
NYT gaat opnieuw de fout in met antisemitisme:Het is wel duidelijk wie in Amerika de echte Nazis zijn.twitter:alx twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:59:24Just ONE DAY after apologizing for publishing an Anti-Semitic cartoon, The New York Times decided to feature another one. https://t.co/tEUOdfaWBg reageer retweet
Is het weer huilen om Trump ja?quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is het weer huilen om de msm ja?![]()
Wat jij een heksenjacht noemt (= nabalken van Trump) is uitgedraaid op een diepgaand onderzoek waarvan de uitkomst nog op zich laat wachten. Na al die pogingen van Trump om dit allemaal onder de tafel te vegen zal op gegeven moment de waarheid boven komen. Waarom is geprobeerd om het werk van Mueller op alle mogelijke manieren te blokkeren? Wat wil Trump niet wat er in de openbaarheid komt? En waarom fungeert Barr nu als spreekbuis van Trump? En waarom wil Barr wél getuigen voor de senaat (die in handen is van de republikeinen) maar NIET voor het Huis( waar de Dems een meerderheid hebben) Dan heb je wel iets uit te leggen, want een dagvaarding ligt op de loer.quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:56 schreef Ensiferum het volgende:
Aandoenlijk hoe hard linkse journalisten/activisten zaken moeten verdraaien om Trump weer in een kwaad daglicht te stellen. Wellicht nog triester dan dat, is dat er voor hen ook geen alternatief is. Ze moeten zich wel negatief over Trump uitlaten omdat er van de eigen ideologie niks positiefs is te melden. Dat keijg je ervan als je vast zit in je eigen moreel bankroete ideologie. Dat krijg je als je over 20 presidentskandidaten kan berichten, waarvan de populairsten even inhoudsloos zijn.
En als de heksenjacht vanuit het congress ook op niets uitdraait, waar moet men dan heen? Moeilijk moeilijk.
Ik heb al tijden niet meer gehuld om jouw oranje messiasquote:
Nou, vertel.quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
NYT gaat opnieuw de fout in met antisemitisme:Het is wel duidelijk wie in Amerika de echte Nazis zijn.twitter:alx twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:59:24Just ONE DAY after apologizing for publishing an Anti-Semitic cartoon, The New York Times decided to feature another one. https://t.co/tEUOdfaWBg reageer retweet
Ja kom eens met een antwoord!quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb al tijden niet meer gehuld om jouw oranje messias![]()
Maar over die duivelse msm gesproken, wanneer ga je eens reageren op die kw kwaliteits post van laatst?
Omdat die mensen betere dingen te doen hebben dan het complotdenken van Democraten te bevredigen. Zo veel moeite om maar niet te hoeven zien dat ze hebben verloren omdat ze inhoudsloos zijn. Nee, het MOET zijn omdat de winnaar crimineel is. Het inhoudsloze en moreel bankroete van de eigen partij heeft er niets mee te maken.quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:15 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Wat jij een heksenjacht noemt (= nabalken van Trump) is uitgedraaid op een diepgaand onderzoek waarvan de uitkomst nog op zich laat wachten. Na al die pogingen van Trump om dit allemaal onder de tafel te vegen zal op gegeven moment de waarheid boven komen. Waarom is geprobeerd om het werk van Mueller op alle mogelijke manieren te blokkeren? Wat wil Trump niet wat er in de openbaarheid komt? En waarom fungeert Barr nu als spreekbuis van Trump? En waarom wil Barr wél getuigen voor de senaat (die in handen is van de republikeinen) maar NIET voor het Huis( waar de Dems een meerderheid hebben) Dan heb je wel iets uit te leggen, want een dagvaarding ligt op de loer.
Makkelijk makkelijk.
Over inhoudsloos en moreel bankroet gesproken, wat vind je van die 10.000+ leugens van dhr. Trump?quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:18 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Omdat die mensen betere dingen te doen hebben dan het complotdenken van Democraten te bevredigen. Zo veel moeite om maar niet te hoeven zien dat ze hebben verloren omdat ze inhoudsloos zijn. Nee, het MOET zijn omdat de winnaar crimineel is. Het inhoudsloze en moreel bankroete van de eigen partij heeft er niets mee te maken.
Al een reactie aan het typen op die kwaliteitspost?quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:18 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Omdat die mensen betere dingen te doen hebben dan het complotdenken van Democraten te bevredigen. Zo veel moeite om maar niet te hoeven zien dat ze hebben verloren omdat ze inhoudsloos zijn. Nee, het MOET zijn omdat de winnaar crimineel is. Het inhoudsloze en moreel bankroete van de eigen partij heeft er niets mee te maken.
Het gaat hierbij om blokkering van de rechtsgang, en de Dems willen weten waarom dit gebeurt.quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:18 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
dat wordt effectief van de tafel geveegd omdat hypocrisie een impulsieve keuze is van sommige users.quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:19 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Over inhoudsloos en moreel bankroet gesproken, wat vind je van die 10.000+ leugens van dhr. Trump?
Dat is inderdaad duidelijk:quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dan moeten ze voor hem gaan liegen en hem prijzen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:53 schreef speknek het volgende:
Wanneer gaat Trump zeggen dat er toch wel very fine people bij de NYT werken? Misschien kan hij persoonlijk de Pullitzer aan ze uitreiken.
Sneeuwvlokjes die zich daar druk over makenquote:Op dinsdag 30 april 2019 08:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Is Trump al uit zijn treiter gehaan wegens dit verraad?twitter:peltzmadeline twitterde op maandag 29-04-2019 om 22:31:23Fox News is carrying a Joe Biden rally live https://t.co/pQerovlNp6 reageer retweet
Ik denk dat hij wel weet dat dit zinloos is. Hij heeft immers geen alleenrecht op Fox mbt campagnes, Fox moet toch de schijn ophouden dat ze geen partijorgaan zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2019 11:54 schreef Ulx het volgende:
Is Trump al uit zijn treiter gehaan wegens dit verraad?twitter:peltzmadeline twitterde op maandag 29-04-2019 om 22:31:23Fox News is carrying a Joe Biden rally live https://t.co/pQerovlNp6 reageer retweet
Ja, Trump en zijn aanhang.quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Trump zelf denk ik niet zo zeer, bij de aanhang zitten er natuurlijk wel Nazi's. Je kunt vraagtekens stellen bij politici die dit tuig aantrekken. Overigens zitten hier ook politici die je in deze categorie kan plaatsen. Die HOEVEN geen fascistische ideologie te etaleren, dat doet hun achterban wel voor ze.quote:
Ik mis ook een beetje het antisemitisme in een cartoon waarin Trump slaafs achter Netanyahu aanloopt.quote:
Netanyahu is natuurlijk geen lekkertje, Kritiek hebben op de hardvochtige politiek die Israël voert zou je eigenlijk niet als antisemitisme moeten categoriseren.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik mis ook een beetje het antisemitisme in een cartoon waarin Trump slaafs achter Netanyahu aanloopt.
Biden is een Republikein als je naar zijn historie (wetten, gedrag en standpunten) kijkt. Sowieso denk ik dat Biden vrij weinig kans maakt. Ik denk dat Trump meer in zit over Sanders; die is al op Fox geweest, en wist zich goed te profileren.quote:Op dinsdag 30 april 2019 11:54 schreef Ulx het volgende:
Aan z'n Twitter te zien maakt Trump zich wel degelijk zorgen om Biden.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:06 schreef drexciya het volgende:
[..]
Biden is een Republikein als je naar zijn historie (wetten, gedrag en standpunten) kijkt. Sowieso denk ik dat Biden vrij weinig kans maakt. Ik denk dat Trump meer in zit over Sanders; die is al op Fox geweest, en wist zich goed te profileren.
Eigenlijk zou hij zich zorgen moeten maken over alle Democraten. Want geen van hen zal hem enige vorm van gratie verlenen als de Dems het presidentschap verwerven. Vandaar dat Nancy Pelosi niet zo happig is om een impeachment procedure te beginnen. Vanwege Pence.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aan z'n Twitter te zien maakt Trump zich wel degelijk zorgen om Biden.
Kritiek op het beleid van een regering moet in mijn ogen altijd kunnen. Ik kan me nog voorstellen dat wanneer je Joodse stereotypen hanteert je nog kunt spreken van antisemitisme, maar dit is puur kritiek op de wijze waarop Trump slaafs achter het beleid van Netanyahu aanloopt. Een beleid dat bovendien behoorlijk extreem is in vergelijking met zijn voorgangers.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:41 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Netanyahu is natuurlijk geen lekkertje, Kritiek hebben op de hardvochtige politiek die Israël voert zou je eigenlijk niet als antisemitisme moeten categoriseren.
Lariekoek. Biden is misschien niet van de linkervleugel van de Democraten, maar dat maakt hem nog geen Republikein.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:06 schreef drexciya het volgende:
[..]
Biden is een Republikein als je naar zijn historie (wetten, gedrag en standpunten) kijkt. Sowieso denk ik dat Biden vrij weinig kans maakt. Ik denk dat Trump meer in zit over Sanders; die is al op Fox geweest, en wist zich goed te profileren.
Hij is eerder een conservatieve democraat..quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kritiek op het beleid van een regering moet in mijn ogen altijd kunnen. Ik kan me nog voorstellen dat wanneer je Joodse stereotypen hanteert je nog kunt spreken van antisemitisme, maar dit is puur kritiek op de wijze waarop Trump slaafs achter het beleid van Netanyahu aanloopt. Een beleid dat bovendien behoorlijk extreem is in vergelijking met zijn voorgangers.
[..]
Lariekoek. Biden is misschien niet van de linkervleugel van de Democraten, maar dat maakt hem nog geen Republikein.
Eerder een beetje middle-of-the-road Democraat, zie ook bijvoorbeeld Voteview.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:48 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Hij is eerder een conservatieve democraat..
Het gaat ook niet om de boodschap, maar om de vorm. Blind aangelijnde blanke, Davidster, Jood als dier, keppeltje, grote neus etc. Veel typische elementen uit de Nazi tijd.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kritiek op het beleid van een regering moet in mijn ogen altijd kunnen. Ik kan me nog voorstellen dat wanneer je Joodse stereotypen hanteert je nog kunt spreken van antisemitisme, maar dit is puur kritiek op de wijze waarop Trump slaafs achter het beleid van Netanyahu aanloopt. Een beleid dat bovendien behoorlijk extreem is in vergelijking met zijn voorgangers.
Dan hadden zijn tegenstanders die kandidaat moeten steunen in plaats van Netanyahu verketteren. Love trumps hate was het toch? Lang lang geleden?quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:55 schreef Ulx het volgende:
Het mooiste was nog die Trumpanzees die brulden dat je antisemiet was als je tegen Netanyahu bent. Alsof zijn uitdager bij de verkiezingen geen jood zou zijn. Maar goed.
"Blind aangelijnde blanke" is geen Joods stereotype, de Davidster in dit geval staat gewoon op de vlag van Israel (is nog blauw ook), keppeltje is geen stereotype, maar gewoon een joods hoofddeksel en er is geen typische joodse karikatuur van een neus maar meer een karikatuur van Netanyahu. Het is vooral heel erg zoeken.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de boodschap, maar om de vorm. Blind aangelijnde blanke, Davidster, Jood als dier, keppeltje, grote neus etc. Veel typische elementen uit de Nazi tijd.
Als ze dat keppeltje en die ster weglieten was het al minder aanstootgevend.
Gelukkig kun je handelsoorlogen makkelijk winnen.twitter:kylegriffin1 twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 14:00:00Personal income for farmers fell by the most in three years in the first quarter, as losses to U.S. agriculture mount from Trump's trade wars.In the first quarter, producers' income declined $11.8 billion, Bloomberg reports.https://t.co/JGJZGWoMg3 reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 16:10:30Adam Schiff: "There is very strong evidence that [Erik Prince] willingly misled the committee and made false statements to the committee and later today we'll be making a criminal referral to the Justice Department." https://t.co/FbZptiUodM reageer retweet
Jaja en FOX publiek vindt dat nog heel waarschijnlijk ook vermoed iktwitter:rebeccaballhaus twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 16:47:12Eric Trump tells Fox congressional requests for Trump’s financials are “the deep state.”“It’s ‘Eric, I want to see all your bank records. I want to know how much Lara spent on baby formula for Luke. I want to know how many beers Tiffany had on a Friday afternoon in Georgetown.’” reageer retweet
"Very strong evidence." Dan zullen ze dus hard bewijs hebben zou ik denken?quote:Op dinsdag 30 april 2019 17:30 schreef Kijkertje het volgende:
twitter:kylegriffin1 twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 16:10:30Adam Schiff: "There is very strong evidence that [Erik Prince] willingly misled the committee and made false statements to the committee and later today we'll be making a criminal referral to the Justice Department." https://t.co/FbZptiUodM reageer retweet
Geen idee. Ik meen dat ik gelezen heb dat Prince één van de mensen was die bewijs vernietigd/ gedelete heeft.quote:Op dinsdag 30 april 2019 17:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
"Very strong evidence." Dan zullen ze dus hard bewijs hebben zou ik denken?
Dat was naar verluid communicatie met Bannon toch?quote:Op dinsdag 30 april 2019 17:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geen idee. Ik meen dat ik gelezen heb dat Prince één van de mensen was die bewijs vernietigd/ gedelete heeft.
Yupsquote:Op dinsdag 30 april 2019 17:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat was naar verluid communicatie met Bannon toch?
Ja, in jouw reactie op die kwaliteitspostquote:Op dinsdag 30 april 2019 18:00 schreef Ensiferum het volgende:
Schiff met zijn very strong evidence. Hebben we nergens eerder gezien
twitter:Eugene_Scott twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 13:36:16Trump supporter Matthew Haviland: “I will kill every Democrat in the world so we never more have to have our babies brutally murdered by you absolute terrorists.” https://t.co/ErBAyvgrdH reageer retweet
Lijkt erop dat deze supporter post-natale abortus ondersteunt; had ik nooit gedacht van een republikein.quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:04 schreef Ulx het volgende:
twitter:Eugene_Scott twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 13:36:16Trump supporter Matthew Haviland: “I will kill every Democrat in the world so we never more have to have our babies brutally murdered by you absolute terrorists.” https://t.co/ErBAyvgrdH reageer retweet
Dat de interesse voor het leven en kwetsbaren voor een groot deel van de GOP ophoudt na de geboorte mag toch geen verrassing heten?quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Lijkt erop dat deze supporter post-natale abortus ondersteunt; had ik nooit gedacht van een republikein.![]()
Ik dacht dat het sarcasme er vrij dik bovenop lag...quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat de interesse voor het leven en kwetsbaren voor een groot deel van de GOP ophoudt na de geboorte mag toch geen verrassing heten?
Hij is op Fox geweest maar zijn supporters ook, ik hecht daar echt niet zoveel waarde aan dat hij zich daar wist te profileren.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:06 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat is geen slimme tweet, Brad.twitter:parscale twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 15:38:58The @washingtonpost is as much of a newspaper as I am a ballerina. #FAKENewsKing reageer retweet
twitter:pbump twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 15:41:57Say what you will about The Post, but it's obviously a newspaper. Ergo... https://t.co/0f8JN9kaXc reageer retweet
twitter:cjoriley twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 17:53:41@parscale @washingtonpost As much as I'd relish seeing you in a pink tutu, I'd prefer you in an orange jumpsuit. reageer retweet
twitter:
twitter:gregorypower6 twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 19:16:50@pbump @gtconway3d Take a spin brad reageer retweet
twitter:Fahrenthold twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 22:17:49BREAKING: At @realdonaldtrump's golf course in Westchester, NY, undocumented workers say Trump Org. managers exploited them by making them work extra hours without pay. https://t.co/ctf1h9pMAK reageer retweet
twitter:NYSLabor twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 23:15:15Make no mistake: New York State has zero tolerance when it comes to worker exploitation. https://t.co/YvtKnZgFNK reageer retweet
Die tweede tweet is echter wel een lachertje, natuurlijk, gegeven de dramatisch slechte positie van werknemers in de VS.quote:Op dinsdag 30 april 2019 23:49 schreef Kijkertje het volgende:
twitter:Fahrenthold twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 22:17:49BREAKING: At @:realdonaldtrump's golf course in Westchester, NY, undocumented workers say Trump Org. managers exploited them by making them work extra hours without pay. https://t.co/ctf1h9pMAK reageer retweet
twitter:NYSLabor twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 23:15:15Make no mistake: New York State has zero tolerance when it comes to worker exploitation. https://t.co/YvtKnZgFNK reageer retweet
Hoezo? Het gaat om een golfclub van Trump in NYS en daar is Cuomo gouverneur van? Wat heeft de de rest van de US daarmee te makenquote:Op woensdag 1 mei 2019 00:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die tweede tweet is echter wel een lachertje, natuurlijk, gegeven de dramatisch slechte positie van werknemers in de VS.
twitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 01:55:14Flashback: April 9.CRIST: Reports have emerged recently, general, that members of the Special Counsel's team are frustrated at some level with the limited information included in your March 24th letter ... Do you know what they are referencing with that?BARR: No, I don't. reageer retweet
Mueller complained that Barr’s letter did not capture ‘context’ of Trump probetwitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 02:25:04Flashback: April 10.VAN HOLLEN: Did Bob Mueller support your conclusion?BARR: I don't know whether Bob Mueller supported my conclusion. https://t.co/vmwkmw3bcj reageer retweet
quote:Special counsel Robert S. Mueller III wrote a letter in late March complaining to Attorney General William P. Barr that a four-page memo to Congress describing the principal conclusions of the investigation into President Trump “did not fully capture the context, nature, and substance” of Mueller’s work, according to a copy of the letter reviewed Tuesday by The Washington Post.
At the time the letter was sent on March 27, Barr had announced that Mueller had not found a conspiracy between the Trump campaign and Russian officials seeking to interfere in the 2016 presidential election. Barr also said Mueller had not reached a conclusion about whether Trump had tried to obstruct justice, but Barr reviewed the evidence and found it insufficient to support such a charge.
Days after Barr’s announcement, Mueller wrote a previously unknown private letter to the Justice Department, which revealed a degree of dissatisfaction with the public discussion of Mueller’s work that shocked senior Justice Department officials, according to people familiar with the discussions.
“The summary letter the Department sent to Congress and released to the public late in the afternoon of March 24 did not fully capture the context, nature, and substance of this office’s work and conclusions,” Mueller wrote. “There is now public confusion about critical aspects of the results of our investigation. This threatens to undermine a central purpose for which the Department appointed the Special Counsel: to assure full public confidence in the outcome of the investigations.”
The letter made a key request: that Barr release the 448-page report’s introductions and executive summaries, and made some initial suggested redactions for doing so, according to Justice Department officials.
Justice Department officials said Tuesday they were taken aback by the tone of Mueller’s letter, and it came as a surprise to them that he had such concerns. Until they received the letter, they believed Mueller was in agreement with them on the process of reviewing the report and redacting certain types of information, a process that took several weeks. Barr has testified to Congress previously that Mueller declined the opportunity to review his four-page letter to lawmakers that distilled the essence of the special counsel’s findings.
In his letter, Mueller wrote that the redaction process “need not delay release of the enclosed materials. Release at this time would alleviate the misunderstandings that have arisen and would answer congressional and public questions about the nature and outcome of our investigation.”Hoezo conspiracy denken van de DemocratenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 01-05-2019 02:38:35 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
twitter:JulianCastro twitterde op woensdag 01-05-2019 om 01:35:16Attorney General Barr willfully misled the American people to cover up attempted crimes by Donald Trump. He should resign his position or face an impeachment inquiry immediately. https://t.co/dTKCMccF7X reageer retweet
twitter:costareports twitterde op woensdag 01-05-2019 om 02:01:18Just spoke with Sen. Richard Blumenthal, who says “a lot of remedies need to be on the table” for congressional response to Barr’s conduct. He does *not* rule out possible impeachment proceedings. Calls Mueller letter “stunning” and a “game changer for [Barr’s] legacy.” reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 03:20:01Swalwell: "If Barr backs out this Thursday, he's gonna get subpoenaed. If he doesn't answer the subpoena, he's gonna face contempt. I actually think he should face impeachment if he's just gonna say, I'm not gonna follow the law ... there has to be consequences." @MSNBC reageer retweet
twitter:ChrisVanHollen twitterde op woensdag 01-05-2019 om 04:19:58On April 20th, I asked Barr, "Did Bob Mueller support your conclusion?" His answer was, "I don't know whether Mueller supported my conclusion." We now know Mueller stated his concerns on March 27th, and that Barr totally misled me, the Congress, and the public. He must resign. https://t.co/rod404BbYo reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 02:40:18Nadler statement: "The Special Counsel's concerns reflect our own. The Attorney General should not have taken it upon himself to describe the Special Counsel's findings in a light more favorable to the President. It was only a matter of time before the facts caught up to him." reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 02:45:03Nadler statement: "Attorney General Barr also should not have withheld this letter from Congress for as long as he has. I have demanded a copy from the Department of Justice. I have asked that it be delivered no later than 10:00 tomorrow morning." reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 03:00:05Nadler statement: "The Department of Justice has ... been reluctant to confirm a date for Special Counsel Mueller to testify. Given this evening's reports, I will press the Department to schedule that hearing without delay." reageer retweet
Waarom start hij al die recht zaken dan?twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 30-10-2012 om 19:34:39Why does Obama believe he shouldn't comply with record releases that his predecessors did of their own volition? Hiding something? reageer retweet
twitter:nycsouthpaw twitterde op woensdag 01-05-2019 om 02:38:31Adam Schiff is telling Chris Hayes he hasn’t been getting counterintelligence updates relating to the Russia investigation—that they’ve “gone dark”—for a year and a half. reageer retweet
twitter:nycsouthpaw twitterde op woensdag 01-05-2019 om 02:53:26Here’s part of that exchange, with my ominously ticking clock in the background. https://t.co/HevpUtR9Dh reageer retweet
twitter:SethAbramson twitterde op woensdag 01-05-2019 om 04:57:58Mueller's Report insisted it did *not* investigate collusion as such, yet Barr summarized the Report as having found "no collusion." We'll hear a lot about the Mueller-Barr tiff focusing on obstruction, but when Mueller testifies we'll hear much more on Vol. 1 disagreements, too. reageer retweet
twitter:NatashaBertrand twitterde op woensdag 01-05-2019 om 04:28:22Something I'm hearing from lots of former DOJ/FBI folks tonight is just how rare & significant it is for a DOJ official, especially an institutionalist like Mueller, to "go to paper" like this. "We are conditioned not to" do that, Chuck Rosenberg told me. https://t.co/y9M16SgvTS reageer retweet
twitter:harrylitman twitterde op woensdag 01-05-2019 om 05:32:58Exactly. It’s a declaration of war, as I just tried to explain on @donlemon because everybody realizes it’s a loaded bomb that could go off anytime. That’s why I said for the laconic and obedient Mueller, it’s almost like lighting yourself on fire in front of the DOJ. https://t.co/PPw8L592PT reageer retweet
Het was een vorm van terughoudendheid.quote:Op woensdag 1 mei 2019 06:57 schreef Ludachrist het volgende:
Zat de MSM er weer even mooi naast dat Barr een positieve spin zou hebben gegeven aan het rapport in zijn brief.
quote:![]()
Ik quote mezelf nog een keer:
Op donderdag 28 maart 2019 10:10 schreef klappernootopreis het volgende:de werkelijke inhoud van het Mueller rapport zal waarschijnlijk nog rauw op het dak vallen voor diegene die het pretdossier van Barr voor lief hebben aangenomen.
Ik heb zo'n vermoeden dat binnenkort William Barr geen "goede vriend" meer zal zijn van Robert Mueller.
Venezuela is wel een issue natuurlijk maar NASCAR?quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:01 schreef Ringo het volgende:
De oranje tumor twittert inmiddels alleen nog over NASCAR en schimmige buitenlanden (Cuba, Venezuela).
Onhoudbaar?quote:
Ik welk parallel universum leef jij eigenlijk?quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Onhoudbaar?Op grond van wat?
Mueller is het duidelijk 100% eens met de conclusies van Barr. Hij was alleen bang dat het publiek niet alles zou snappen. Nou dan maar weg met die man zijn baan
Is dit een grap? Na 2 jaar heksenjacht? En het is de schuld van Trump?quote:Op woensdag 1 mei 2019 07:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het was een vorm van terughoudendheid.
Ik ben bang dat de Amerikaanse media niet op het top van het kunnen functioneert. Dat komt met name door de sfeer die er rond de media gecreeerd wordt door Trump en zn regering. Gerenomeerde en onafhankelijke journalisten zeiden onder Bush ("you're either with us or against us") al een bepaalde druk te voelen die je niet hoort te voelen in een democratie. Dit gaat daar nog eens overheen.
Het congres misleiden, mogelijk liegen onder ede. En dat voor het hoofd van justitie. Dit is echt een big deal. Als het een Democraat zou zijn, tenminste.quote:
quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Mueller is het duidelijk 100% eens met de conclusies van Barr.
100% eens. Zijn conclusies dekken niet de context, aard en inhoud van het rapport zelf, maar buiten die drie kleinigheidjes is er geen probleem.quote:Special counsel Robert S. Mueller III wrote a letter in late March complaining to Attorney General William P. Barr that a four-page memo to Congress describing the principal conclusions of the investigation into President Trump “did not fully capture the context, nature, and substance” of Mueller’s work
Stel je voor dat iemand als Pechtold zoiets gedaan zou hebben. Bepaalde types zouden maandenlang helemaal op TILT gaanquote:Op woensdag 1 mei 2019 09:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Het congres misleiden, mogelijk liegen onder ede. En dat voor het hoofd van justitie. Dit is echt een big deal. Als het een Democraat zou zijn, tenminste.
Snap werkelijk waar niet hoe je dit kunt verdedigen. Sowieso kan ik er met mijn verstand niet bij dat iemand enthousiast wordt van een pathologische leugenaar als Trump, die een broertje dood heeft aan wetgeving, transparantie en etiquette.quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Stel je voor dat iemand als Pechtold zoiets gedaan zou hebben. Bepaalde types zouden maandenlang helemaal op TILT gaan
Bar heeft publiekelijk gelogen over het rapport, hij heeft zelfs een misleidend pretpakketje gepresenteerd om de campagne van Trump te kunnen lanceren.quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Onhoudbaar?Op grond van wat?
Mueller is het duidelijk 100% eens met de conclusies van Barr. Hij was alleen bang dat het publiek niet alles zou snappen. Nou dan maar weg met die man zijn baan
Tsja, in Nederland was een Barr vandaag naar de Tweede Kamer geroepen en vervolgens middels een unanieme stemming naar huis gestuurd met een motie van wantrouwen aan z'n broek.quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:12 schreef speknek het volgende:
[..]
https://i.fokzine.net/tem(...)itor/list-bullet.png
Het congres misleiden, mogelijk liegen onder ede. En dat voor het hoofd van justitie. Dit is echt een big deal. Als het een Democraat zou zijn, tenminste.
Het lijkt er op dat zulke types (en daar hangen er hier een boel van rond) nogal graag een authoritaire strongman zien, het liefst in combinatie met een sterke afkeer van vreemdelingen. En daarom zijn ze bereid alles door de vingers te zien zolang het de 'tegenstander' maar dwars zit.quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap werkelijk waar niet hoe je dit kunt verdedigen. Sowieso kan ik er met mijn verstand niet bij dat iemand enthousiast wordt van een pathologische leugenaar als Trump, die een broertje dood heeft aan wetgeving, transparantie en etiquette.
Het meest bizar is nog wel dat figuren die Trump het meest waarderen, dezelfde types zijn die het hardst stonden te schreeuwen toen Rutte een paar jaar geleden een verkeerd bedrag noemde tijdens een Kamerdebat of persco (weet niet meer precies, ging geloof ik over Griekenland). Oh, en die natuurlijk om de haverklap roepen dat onze leiders corrupt zijn.
Doet me een beetje denken aan Mr Bean, die zijn autootje zag verpletterd worden onder een tank, maar toch gelukkig wegliep omdat hij zijn hangslot nog kon redden.quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
[..]
100% eens. Zijn conclusies dekken niet de context, aard en inhoud van het rapport zelf, maar buiten die drie kleinigheidjes is er geen probleem.
Can't stump the Trump!
quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat zulke types (en daar hangen er hier een boel van rond) nogal graag een authoritaire strongman zien, het liefst in combinatie met een sterke afkeer van vreemdelingen. En daarom zijn ze bereid alles door de vingers te zien zolang het de 'tegenstander' maar dwars zit.
En het maakt niet uit of dat nou Trump, Poetin, Sjerrie, Wilders of Duterte is.
Trump is geen 'sterke leider'. Hij is de personificatie van de luie, domme Amerikaan die is geobsedeerd door televisie en verslaafd is aan fast food. Een verwend nest die is geboren met een gouden lepel in z'n reet.quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat zulke types (en daar hangen er hier een boel van rond) nogal graag een authoritaire strongman zien, het liefst in combinatie met een sterke afkeer van vreemdelingen. En daarom zijn ze bereid alles door de vingers te zien zolang het de 'tegenstander' maar dwars zit.
En het maakt niet uit of dat nou Trump, Poetin, Sjerrie, Wilders of Duterte is.
Wat dat betreft is het wel typisch de leider die het volk verdient.quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
Trump is geen 'sterke leider'. Hij is de personificatie van de luie, domme Amerikaan die is geobsedeerd door televisie en verslaafd is aan fast food. Een verwend nest die is geboren met een gouden lepel in z'n reet.
WaPo?!? FAKE NEWS!!quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[ afbeelding ]
Dus dat. Barr heeft niemand misleid, dit is weer een nothing burger, gaap. Mueller heeft een probleem met de media, niet met Barr.
Hij doet het anders aardig goed, voor iemand zonder veel politieke ervaring.quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump is geen 'sterke leider'. Hij is de personificatie van de luie, domme Amerikaan die is geobsedeerd door televisie en verslaafd is aan fast food. Een verwend nest die is geboren met een gouden lepel in z'n reet.
Sterke leiders zijn mannen zoals Xi en Poetin, die zijn opgeklommen in een systeem waar je continu over je schouders moet kijken.
Eerst Barr maar verhoren in het Huis, daarna Mueller. Mocht het lijken dat Barr loog kan hij simpel zijn onschuld bewijzen door een ongecensureerde versie van het rapport aan het Huis te geven.quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
[..]
100% eens. Zijn conclusies dekken niet de context, aard en inhoud van het rapport zelf, maar buiten die drie kleinigheidjes is er geen probleem.
Can't stump the Trump!
Bereid je maar weer voor op teleurstelling nummer....... Ik ben onderhand de tel kwijt.quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eerst Barr maar verhoren in het Huis, daarna Mueller. Mocht het lijken dat Barr loog kan hij simpel zijn onschuld bewijzen door een ongecensureerde versie van het rapport aan het Huis te geven.
Vind je?quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:16 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Hij doet het anders aardig goed, voor iemand zonder veel politieke ervaring.
Hij heeft veel wetten ingediend om veteranen te helpen, zorgt voor meer geld voor de VA. Hij heeft meer vrouwen op hoge posities zitten dan obama, omdat hij samen met zijn vrouw bezig is veer meer gelijke kansen voor vrouwen. Gezorgt voor laagste percentage werkloosheid ooit, laagst percentage mensen op welfare ooit. Hij heeft geen crimineel als rechter hand (biden) die hij beschermt.quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind je?
Wat doet hij precies goed dan?
Hoezo?quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bereid je maar weer voor op teleurstelling nummer....... Ik ben onderhand de tel kwijt.
En de 10.000 leugens zie je natuurlijk ook over het hoofd.quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:31 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Hij heeft veel wetten ingediend om veteranen te helpen, zorgt voor meer geld voor de VA. Hij heeft meer vrouwen op hoge posities zitten dan obama, omdat hij samen met zijn vrouw bezig is veer meer gelijke kansen voor vrouwen. Gezorgt voor laagste percentage werkloosheid ooit, laagst percentage mensen op welfare ooit. Hij heeft geen crimineel als rechter hand (biden) die hij beschermt.
Hele waslijsten van dingen die hij goed doet.
Geet enkele president is perfect. Ook trump doet dingen die niet goed zijn. Alleen te veel mensen kijken naar hoe hij beweegt en praat, terwijl ze de resultaten over het hoofd zien.
10.001?quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bereid je maar weer voor op teleurstelling nummer....... Ik ben onderhand de tel kwijt.
Ze liegen allemaal, maar het resultaat is goed.quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:32 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
En de 10.000 leugens zie je natuurlijk ook over het hoofd.
Eigenlijk gaf de username het ook al wel een beetje weg.quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:31 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Hij heeft veel wetten ingediend om veteranen te helpen, zorgt voor meer geld voor de VA. Hij heeft meer vrouwen op hoge posities zitten dan obama, omdat hij samen met zijn vrouw bezig is veer meer gelijke kansen voor vrouwen. Gezorgt voor laagste percentage werkloosheid ooit, laagst percentage mensen op welfare ooit. Hij heeft geen crimineel als rechter hand (biden) die hij beschermt.
Geet enkele president is perfect. Ook trump doet dingen die niet goed zijn. Alleen te veel mensen kijken naar hoe hij beweegt en praat, terwijl ze de resultaten over het hoofd zien.
Maar de meeste nieuwszenders en sites laten de positieve dingen ook niet zien. Hij gaat de muslim brotherhood erkennen als terroristische organisatie. Waar komt dat in het nieuws? Hij gaat sanctuary cities gebruiken om alle illegalen te dumpen. Waar komt dat in het nieuws?
Dank je wel dat je mij gelijk geeft.quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Eigenlijk gaf de username het ook al wel een beetje weg.
Trump heeft hoogstpersoonlijk gezorgd voor lage werkloosheid? Het feit dat hij een booming economie erfde en er al jaren sprake is van een hoogconjunctuur heeft daar natuurlijk niets mee te maken? Je moet politici niet overladen met lof omdat de economie draait. Ik zie werkelijk niemand Rutte complimenteren met feit dat de Nederlandse economie booming is. Nee, in plaats daarvan krijgt de man bakken stront over zich heen van dezelfde figuren die Trump veren in de reet steken. Je weet ook dat The Donald de allerrijksten heeft getrakteerd op een immense tax cut die een gigantisch gat slat in de begroting en er mogelijk toe leidt dat er gesneden moet worden in sociale programma's?quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:31 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Maar de meeste nieuwszenders en sites laten de positieve dingen ook niet zien. Hij gaat de muslim brotherhood erkennen als terroristische organisatie. Waar komt dat in het nieuws? Hij gaat sanctuary cities gebruiken om alle illegalen te dumpen. Waar komt dat in het nieuws?
Daarom hoef jij dat nog niet te doen hier..quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:35 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ze liegen allemaal, maar het resultaat is goed.
Kwam er laatst achter dat dat dus gewoon bewust beleid is van de Reps. Wellicht dat het voor jou geen nieuws is, maar ik was toch best verrast:quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:50 schreef speknek het volgende:
Het zou wel fijn zijn als er eens een Republikeinse president was die mooie cijfers kon presenteren zonder het tekort en de staatsschuld enorm op te laten lopen. Helaas zien de kiezers dat altijd pas als er weer een Democratische president aan de macht is, waarna ze op een "fiscal conservative" gaan stemmen en het feest weer van voor af aan begint.
Dit is dus echt iets waar ik mezelf behoorlijk aan stoor. Jarenlang roepen dat het verschrikkelijk is dat de tekorten oplopen en de schuld etc etc.quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:50 schreef speknek het volgende:
Het zou wel fijn zijn als er eens een Republikeinse president was die mooie cijfers kon presenteren zonder het tekort en de staatsschuld enorm op te laten lopen. Helaas zien de kiezers dat altijd pas als er weer een Democratische president aan de macht is, waarna ze op een "fiscal conservative" gaan stemmen en het feest weer van voor af aan begint.
Liegen onder ede mag niet. Ook een AG niet.twitter:ChrisVanHollen twitterde op woensdag 01-05-2019 om 04:19:58On April 20th, I asked Barr, “Did Bob Mueller support your conclusion?” His answer was, “I don’t know whether Mueller supported my conclusion.” We now know Mueller stated his concerns on March 27th, and that Barr totally misled me, the Congress, and the public. He must resign. https://t.co/rod404BbYo reageer retweet
Het duurde langer dan ik durf toe te geven voordat ik het besefte, maar Reaganomics is eigenlijk gewoon kleptocratie. Je komt binnen, je verlaagt de belasting van de miljonairsklasse (waar Reagan, de Bushes en Trump zelf ook toe behoren) die je betaald hebben om president te worden, je betaalt die belastingverlaging door de staatsschuld op te laten lopen en daarmee de rekening te collectiveren voor wanneer iemand anders president is. De belastingen moeten in een volgende periode omhoog om de schuld af te betalen en de gewone man heeft al decennia geen koopkrachtstijging, rara politiepet.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is dus echt iets waar ik mezelf behoorlijk aan stoor. Jarenlang roepen dat het verschrikkelijk is dat de tekorten oplopen en de schuld etc etc.
Maar wanneer ze alles in handen hebben dan lijkt het allemaal niets meer uit te maken. Bijzonder zwak en behoorlijk hypocriet van Trump en de republikeinen.
Overigens snap ik de redenen wel hoor, snijden in de uitgaven is gewoon niet populair.
de welbekende cartoon van dit systeem nog steeds actueel:quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Het duurde langer dan ik durf toe te geven voordat ik het besefte, maar Reaganomics is eigenlijk gewoon kleptocratie. Je komt binnen, je verlaagt de belasting van de miljonairsklasse (waar Reagan, de Bushes en Trump zelf ook toe behoren) die je betaald hebben om president te worden, je betaalt die belastingverlaging door de staatsschuld op te laten lopen en daarmee de rekening te collectiveren voor wanneer iemand anders president is. De belastingen moeten in een volgende periode omhoog om de schuld af te betalen en de gewone man heeft al decennia geen koopkrachtstijging, rara politiepet.
Trickle-down economics?quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:40 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
de welbekende cartoon van dit systeem nog steeds actueel:
[ afbeelding ]
Trump heeft zeker persoonlijk goed geholpen om de economie zo sterk te krijgen als het nu is. Dat is zijn taak als president. Zeker na alles wat hij gedaan heeft. De amerikaanse economie is niet te vergelijken met die van ons. Amerika heeft meerendeel zelf, waarbij wij meeliften op duitsland en amerika. Geen vergelijking.quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump heeft hoogstpersoonlijk gezorgd voor lage werkloosheid? Het feit dat hij een booming economie erfde en er al jaren sprake is van een hoogconjunctuur heeft daar natuurlijk niets mee te maken? Je moet politici niet overladen met lof omdat de economie draait. Ik zie werkelijk niemand Rutte complimenteren met feit dat de Nederlandse economie booming is. Nee, in plaats daarvan krijgt de man bakken stront over zich heen van dezelfde figuren die Trump veren in de reet steken. Je weet ook dat The Donald de allerrijksten heeft getrakteerd op een immense tax cut die een gigantisch gat slat in de begroting en er mogelijk toe leidt dat er gesneden moet worden in sociale programma's?
Je kunt een president niet verantwoordelijk houden voor een booming economie. Maar een begrotingstekort kun je hem gerust kwalijk nemen. In deze conjunctuur het tekort zo laten oplopen, is gewoon onverantwoord en slecht bestuur.
Meer vrouwen op hoge posities?. Geen idee. Heb nou niet het idee dat het kabinet Trump overloopt met vrouwen. En Biden een crimineel? Wat? Grappig verwijt trouwens, daar meerdere getrouwen van The Donald inmiddels achter slot en grendel zitten.
Dus nee, ben niet onder de indruk van je lijstje.
Ik vind dat de republikeinen wel verantwoordelijk gehouden mogen worden voor het niet snijden in de uitgaven. Op dat punt hebben de democraten gewoon gelijk en krijg je dat scenario wat je dus net beschreef.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Het duurde langer dan ik durf toe te geven voordat ik het besefte, maar Reaganomics is eigenlijk gewoon kleptocratie. Je komt binnen, je verlaagt de belasting van de miljonairsklasse (waar Reagan, de Bushes en Trump zelf ook toe behoren) die je betaald hebben om president te worden, je betaalt die belastingverlaging door de staatsschuld op te laten lopen en daarmee de rekening te collectiveren voor wanneer iemand anders president is. De belastingen moeten in een volgende periode omhoog om de schuld af te betalen en de gewone man heeft al decennia geen koopkrachtstijging, rara politiepet.
Wat heeft Trump dan precies gedaan om ervoor te zorgen dat de Amerikaanse economie is zoals die nu is? En wat vind je ervan dat hij het begrotingstekort laat ontsporen in tijden van ongekende weelde? Is dat economisch verantwoord? Is dat slim beleid?quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:45 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Trump heeft zeker persoonlijk goed geholpen om de economie zo sterk te krijgen als het nu is. Dat is zijn taak als president. Zeker na alles wat hij gedaan heeft. De amerikaanse economie is niet te vergelijken met die van ons. Amerika heeft meerendeel zelf, waarbij wij meeliften op duitsland en amerika. Geen vergelijking.
Neem Paul Manafort, de voormalige campagnemanager van Trump. De beste man zit achter slot en grendel wegens het plegen van legio misstanden. Trump, die jij blijkbaar beschouwt als de moraliteit zelve, keert zich echter niet van Manafort af. De president vindt namelijk niet dat zijn voormalige campagnemanager verkeerd heeft gehandeld. Nee, Trump is van mening dat Manafort 'totally unfair' is behandeld. Wat vind jij daar dan precies van?quote:Het grote verschil is dat bij trump ze uit hun functie gezet worden als ze foute dingen doen en bij de democraten ze naar voren worden geschoven als presidentscandidaat.
Valt relatief mee. Ja het zijn absurde cijfers. Maar in percentages valt het mee. Obama heeft de staatsschuld gigantisch laten stijgen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:50 schreef speknek het volgende:
Oh, maak je maar geen zorgen. De Republikeinen zijn best bereid om het mes in de uitgaven te zetten. Die tax cuts moeten immers ergens van worden betaald.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat de republikeinen wel verantwoordelijk gehouden mogen worden voor het niet snijden in de uitgaven. Op dat punt hebben de democraten gewoon gelijk en krijg je dat scenario wat je dus net beschreef.
Erg jammer dat de republikeinen niet hebben doorgezet toen het kon. Ze wilden liever zoveel mogelijk mensen te vriend houden met als gevolg dat niemand echt tevreden is. Het zal wel het lot van de politicus zijn dat doen wat juist is er voor zorgt dat je je zetel verliest.
Zonder bron is dit totaal waardeloos.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:53 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Valt relatief mee. Ja het zijn absurde cijfers. Maar in percentages valt het mee. Obama heeft de staatsschuld gigantisch laten stijgen.
The national debt grew by 15% through February 11 of Clinton's first term and ended up growing by 36% by the end of the 2000 fiscal year, the final full fiscal year of his presidency.
The debt grew by 12% during Bush's first 752 days and grew by 75% when the 2008 fiscal year came to a close.
Under Obama's first two years and change, the national debt grew by 33%, and it grew by 84% by the end of the 2016 fiscal year.
The debt grew 10% in Trump's first 752 days and is projected to grow by 44% by the end of the 2024 fiscal year.
Obama gebruikte dat geld om de economie aan te zwengelen die bij zijn aantreden op zijn gat lag.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:53 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Valt relatief mee. Ja het zijn absurde cijfers. Maar in percentages valt het mee. Obama heeft de staatsschuld gigantisch laten stijgen.
The national debt grew by 15% through February 11 of Clinton's first term and ended up growing by 36% by the end of the 2000 fiscal year, the final full fiscal year of his presidency.
The debt grew by 12% during Bush's first 752 days and grew by 75% when the 2008 fiscal year came to a close.
Under Obama's first two years and change, the national debt grew by 33%, and it grew by 84% by the end of the 2016 fiscal year.
The debt grew 10% in Trump's first 752 days and is projected to grow by 44% by the end of the 2024 fiscal year.
Och, het klopt ook wel.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zonder bron is dit totaal waardeloos.
Maar de user in kwestie gaat even voorbij aan een belangrijke kanttekening.quote:The landmark came just over two years after President Donald Trump, who once promised to eliminate the federal debt in eight years, took over the Oval Office.
But compared with some other recent presidents’, Trump’s debt accumulation is not as stunning as it first appears.
Bron: The US national debt just pushed past $22 trillion — here’s how Trump’s $2 trillion in debt compares with Obama, Bush, and Clintonquote:One important difference between Trump’s debt figures and Obama’s is that Trump has added a massive amount of debt while the US economy has been strong, whereas Obama took over during the depths of the financial crisis.
Je moet nu eenmaal ergens snijden, ik zou liever zien dat ze gaan kijken of er wat te halen valt bij de pentagon. Het schijnt dat daar echt miljarden verdwijnen en niemand die weet waar het blijft.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, maak je maar geen zorgen. De Republikeinen zijn best bereid om het mes in de uitgaven te zetten. Die tax cuts moeten immers ergens van worden betaald.
Senate Republicans Set Sights On Cutting Social Security
Dat geld kun je prima weghalen bij de allerarmsten.
Vind je het niet een tikkeltje pervers om een tax cut waar met name de superrijken van profiteren te financieren door te snijden in uitgaven die bedoeld zijn om de allerarmsten een steuntje in de rug te geven?quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je moet nu eenmaal ergens snijden, ik zou liever zien dat ze gaan kijken of er wat te halen valt bij de pentagon. Het schijnt dat daar echt miljarden verdwijnen en niemand die weet waar het blijft.
Overigens denk ik wel dat snijden in social security veel meer oplevert, het is nu eenmaal een veel grotere kostenpost.
Klopt wel redelijk, die cijfers.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zonder bron is dit totaal waardeloos.
Het zal de alleramsten motiveren ook miljonair te worden.quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind je het niet een tikkeltje pervers om een tax cut waar met name de superrijken van profiteren te financieren door te snijden in uitgaven die bedoeld zijn om de allerarmsten een steuntje in de rug te geven?
én de misdaadcijfers tot op astronomische hoogtes stuwenquote:Op woensdag 1 mei 2019 12:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zal de alleramsten motiveren ook miljonair te worden.
Trump zou bovendien binnen acht jaar de nationale schuld wegwerken, zo beloofde hij tijdens de campagne.quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Klopt wel redelijk, die cijfers.
Dan ga je er wel aan voorbij dat Obama een recessie had en een heleboel kosten in het Midden-Oosten, terwijl Trump een fantastisch draaiende economie heeft en belooft alle troepen netjes terug te halen waarna hij alsnog in absolute getallen evenveel geld toevoegt aan het tekort als Obama, maar soit.
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 01-05-2019 om 11:56:00I’ve done more for Firefighters than this dues sucking union will ever do, and I get paid ZERO! https://t.co/Tw0qwTiUD6 reageer retweet
Hij beloofde ze nog wel meer.quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump zou bovendien binnen acht jaar de nationale schuld wegwerken, zo beloofde hij tijdens de campagne.
Dat is weer even wat anders dan die duizend euro van Rutte.
In principe niet mits er ook vooruitgang is voor iedereen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind je het niet een tikkeltje pervers om een tax cut waar met name de superrijken van profiteren te financieren door te snijden in uitgaven die bedoeld zijn om de allerarmsten een steuntje in de rug te geven?
Stiekem hoop ik dat Buttigieg het goed gaat doen in debatten en de wind in de rug krijgt. Hij zou in potentie veel stemmen weg kunnen halen bij de andere democratische kandidaten.quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:46 schreef martijnde3de het volgende:
Biden Surge:
2020 National Democratic Primary:
Biden 36% Sanders 22% Warren 9% Buttigieg 8% Harris 7% O'Rourke 5% Booker 3% Klobuchar 2% Yang 2% Inslee 1% Delaney 1% Hickenlooper 1% Castro 1% Gillibrand 1% Bullock 1% Ryan 1% Gabbard 1% Moulton 0%
@:MorningConsult 4/22-28
Biden 39% Sanders 15% Warren 8% Buttigieg 7% O'Rourke 6% Harris 5% Booker 2% Gabbard 2% Klobuchar 2% Castro 1% Gillibrand 1% Inslee 1% Swalwell 1% Williamson 1% Yang 1%
@:CNN 4/25-28
Biden 38% Warren 12% Sanders 11% Buttigieg 10% Harris 8% O'Rourke 5% Booker 2% Klobuchar 1% Castro 1% Inslee 1% Yang 1%
@:QuinnipiacPoll 4/26-29
Biden 33% Sanders 16% Warren 6% Buttigieg 5% Harris 5% O'Rourke 5% Booker 2% Hickenlooper 2% Castro 1% Delaney 1%, Gabbard 1%, Gillibrand1 %, Gravel 1%, Klobuchar 1%, Moulton 1%, Swalwell 1%
@:Harris April 27-28
2020 National Republican Primary:
Trump 84% Weld 3% Hogan 3%
@:QuinnipiacPoll 4/26-29
Trump 75% Weld 7%
@:Harris April 27-28
Een dubbeltje voor jou en een miljoen voor de miljonairs. Blijf vooral goed omhoog likken dan pissen ze mischien in je mond, heb je even geen dorst.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In principe niet mits er ook vooruitgang is voor iedereen.
Je beseft dat wanneer het mes wordt gezet in sociale programma's, de gebruikers ervan er niet op vooruit gaan? En je weet dat de tax cuts voornamelijk in het voordeel werken van de superrijken?quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In principe niet mits er ook vooruitgang is voor iedereen.
Moet ie wel wat concreter worden in zijn plannen. Ik was een vroege fan van 'm, maar ik zie weinig concrete policies van 'm en vooral retoriek.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:34 schreef archito het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik dat Buttigieg het goed gaat doen in debatten en de wind in de rug krijgt. Hij zou in potentie veel stemmen weg kunnen halen bij de andere democratische kandidaten.
En dat is goed omdat?quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:34 schreef archito het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik dat Buttigieg het goed gaat doen in debatten en de wind in de rug krijgt. Hij zou in potentie veel stemmen weg kunnen halen bij de andere democratische kandidaten.
Sowieso werkt dat niet, het is en blijft een primary systeem waar uiteindelijk 2 candidaten overblijven, wat Butigieg weghaalt bij anderen is minder relevant dan wie er uiteindelijk overblijven. Voorlopig is het nog ver weg allemaal.quote:
De compensatie zou hem in de verlaging moeten zitten. Persoonlijk weet ik er te weinig van af om te moeten oordelen of het snijden in social security in combinatie met tax cuts in het voordeel van de (werkende) minder bedeelden kan werken.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat wanneer het mes wordt gezet in sociale programma's, de gebruikers ervan er niet op vooruit gaan? En je weet dat de tax cuts voornamelijk in het voordeel werken van de superrijken?
Ik ben ook behoorlijk rechts, maar een systeem als dat van de VS, dat duidelijk is gerigged in het voordeel van de superrijken, zie ik niet zitten.
Als je een laag salaris hebt, betaal je in absolute bedragen al weinig. Een belastingverlaging vsn 50% van weinig klinkt leuk, maar als je in ruil daatvoor geen aanvullende hulp meer krijgt ben je duurder uit.quote:Op woensdag 1 mei 2019 14:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De compensatie zou hem in de verlaging moeten zitten. Persoonlijk weet ik er te weinig van af om te moeten oordelen of het snijden in social security in combinatie met tax cuts in het voordeel van de (werkende) minder bedeelden kan werken.
Goed punt, het is een feit dat Barr de persoonlijke fixer van Trump is en hij moet als de sodemieter weg worden gehaald van de andere 12 zaken. De man is een onbetrouwbare, liegende GOP hack. Opdonderen voor hij andere onderzoeken torpedeert.twitter:JoyceWhiteVance twitterde op zaterdag 20-04-2019 om 23:34:12In light of Barr’s handling of the Mueller Report, I’d like to see what career ethics officials at DOJ think about the need for him to be recused for the spin off cases going forward. He should not oversee any of them. https://t.co/fRw8lTO2uY reageer retweet
Ja dat snap ik, maar het is niet dat ze niets meer krijgen. Het zal alleen een stuk minder zijn. De vraag is compenseert die verlaging het verlies aan hulp?quote:Op woensdag 1 mei 2019 14:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je een laag salaris hebt, betaal je in absolute bedragen al weinig. Een belastingverlaging vsn 50% van weinig klinkt leuk, maar als je in ruil daatvoor geen aanvullende hulp meer krijgt ben je duurder uit.
Dat kun je bevatten? Dat snap je?
Het antwoord is nee. De belastingverlaging voor lage inkomens kwam onder aan de streep vaak uit op enkele dollars per maand.quote:Op woensdag 1 mei 2019 14:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar het is niet dat ze niets meer krijgen. Het zal alleen een stuk minder zijn. De vraag is compenseert die verlaging het verlies aan hulp?
Ik dacht zoiets. Aan de rants van die ouwe te zien is hij niet gerust.quote:
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 01-05-2019 om 15:03:41NO COLLUSION, NO OBSTRUCTION. Besides, how can you have Obstruction when not only was there No Collusion (by Trump), but the bad actions were done by the “other” side? The greatest con-job in the history of American Politics! reageer retweet
Hij gaat sowieso wel weer aardig hysterisch tekeer vandaag. Ook weer dat gezever over de brandweerquote:Op woensdag 1 mei 2019 15:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik dacht zoiets. Aan de rants van die ouwe te zien is hij niet gerust.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 01-05-2019 om 15:03:41NO COLLUSION, NO OBSTRUCTION. Besides, how can you have Obstruction when not only was there No Collusion (by Trump), but the bad actions were done by the “other” side? The greatest con-job in the history of American Politics! reageer retweet
Beide.quote:Op woensdag 1 mei 2019 15:36 schreef speknek het volgende:
Begrijpt ie nou nog steeds niet dat je niets crimineels gedaan hoeft te hebben om toch obstructie te kunnen plegen? (Zoals uh een zekere andere impeachte president)
Of hoopt hij dat zijn fans dat niet begrijpen?
In de VS moeten de Republikeinen het hebben van figuren zoals jij. Brave middenklassers die zich maar al te graag in de reet laten neuken door de rijke bovenlaag. Trakteer de superrijken op gigantische tax cuts, verwaarloos je infrastructuur, maak de zorg onbetaalbaar, draai de sociale zekerheid de nek om en figuren zoals jij staan blind te klappen. Dat niet alleen, je buigt ook nog eens doodleuk voorover zodat de Republikeinen je nog wat makkelijker van achteren kunnen nemen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 14:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar het is niet dat ze niets meer krijgen. Het zal alleen een stuk minder zijn. De vraag is compenseert die verlaging het verlies aan hulp?
https://www.politico.com/(...)rump-twitter-1295248quote:Op woensdag 1 mei 2019 15:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik dacht zoiets. Aan de rants van die ouwe te zien is hij niet gerust.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 01-05-2019 om 15:03:41NO COLLUSION, NO OBSTRUCTION. Besides, how can you have Obstruction when not only was there No Collusion (by Trump), but the bad actions were done by the “other” side? The greatest con-job in the history of American Politics! reageer retweet
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me er ook nog wel wat verder in verdiepen hoor, maar als persoon vind ik het de meest oprechte en sympathieke kandidaat. Dat vind ik in deze tijd ook wel wat waard.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Moet ie wel wat concreter worden in zijn plannen. Ik was een vroege fan van 'm, maar ik zie weinig concrete policies van 'm en vooral retoriek.
Neig nu weer meer naar Warren, die ook weer wat omhoog krabbelt in de peilingen. Die komt continue met plausibele plannen met onderbouwing waar het geld vandaan komt.
Ze had ook aardig de crisis van 2008 voorspeld, wat betekent dat ze wel weet wat er speelt in de wereld van het geld.
Waarom hebben we het er niet meer over? Omdat Clinton een impeachmentprocedure aan de broek kreeg toen hij nog president was. En nu is het tijd voor Trump. het is 2019 nu, 18 jaar later en om dan nog na te trappen hier is ronduit lachwekkend.quote:Op woensdag 1 mei 2019 15:48 schreef Ensiferum het volgende:
Waarom vergeet iedereen Bill Clinton's meineed?
Waarom vergeet jij te reageren op die post van monolith?quote:Op woensdag 1 mei 2019 15:48 schreef Ensiferum het volgende:
Wat is daar actueel aan?quote:Op woensdag 1 mei 2019 15:48 schreef Ensiferum het volgende:
twitter:PeterAlexander twitterde op woensdag 01-05-2019 om 15:46:24READ IT HERE: Here’s a copy of Mueller’s March 27 letter to Barr, complaining that his initial summary “did not fully capture the context, nature, and substance” of Mueller’s work. https://t.co/ZSKeR0V0Ar reageer retweet
Gelijk hadden ze. Stop Barr ook maar in de cel.twitter:BeschlossDC twitterde op woensdag 01-05-2019 om 02:15:02Nixon’s Attorney General, John Mitchell, was convicted and went to prison for perjury, conspiracy and obstruction of justice. https://t.co/d9Z3pV9qoQ reageer retweet
Is dit een reactie of een homo erotisch verhaal?quote:Op woensdag 1 mei 2019 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de VS moeten de Republikeinen het hebben van figuren zoals jij. Brave middenklassers die zich maar al te graag in de reet laten neuken door de rijke bovenlaag. Trakteer de superrijken op gigantische tax cuts, verwaarloos je infrastructuur, maak de zorg onbetaalbaar, draai de sociale zekerheid de nek om en figuren zoals jij staan blind te klappen. Dat niet alleen, je buigt ook nog eens doodleuk voorover zodat de Republikeinen je nog wat makkelijker van achteren kunnen nemen.
Waarom zou je het ook lezen als voorzitter van de Juridische Commissie?twitter:JustSchmeltzer twitterde op woensdag 01-05-2019 om 16:07:55"It's about 400-something pages. Can't say I've read it all." - Lindsey Graham, just now on not reading the entire Mueller report. reageer retweet
Daar ben ik ook warm voorstander van.quote:Op woensdag 1 mei 2019 16:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is dit een reactie of een homo erotisch verhaal?
Mijn standpunt is simpel, ik vind dat de overheid zo min mogelijk moet doen zo dat de een ieder meer geld in de zak overhoud. Dus ja ik ben voor belastingverlagingen en minder diensten vanuit de overheid. Dat de rijken er dan op vooruit gaan is geen probleem in mijn ogen.
Dat er armen zijn die geraakt worden is natuurlijk niet wenselijk maar wel onvermijdelijk.
Maar ik zie dat jullie meer zien in de filosofie van Bannon, de rijken zwaarder belasten en alles wat eronder zit minder zwaar belasten.
Daar is indertijd een impeachment procedure voor opgestart. Dat kan probleemloos herhaald worden voor Trump. Je zegt het maar.quote:Op woensdag 1 mei 2019 15:48 schreef Ensiferum het volgende:
twitter:rgoodlaw twitterde op woensdag 01-05-2019 om 16:53:22Barr vs. BarrSen. Graham: Did you have a problem with how Comey handled the Clinton case?Barr: Yes, I said so at the time.Here is what Barr wrote at the time:"James Comey Did the Right Thing" Oct. 31, 2016.https://t.co/aVjcfZbKXO#BarrHearing reageer retweet
twitter:mkraju twitterde op woensdag 01-05-2019 om 16:57:36Barr says of Trump ordering McGahn to dismiss Mueller. “There’s something very different” between firing the special counsel and having a special counsel removed because of “conflicts.” reageer retweet
twitter:renato_mariotti twitterde op woensdag 01-05-2019 om 16:59:57But as the Mueller report established, those "conflicts" were bogus and a pretext to fire Mueller.Barr is disagreeing with Mueller's factual findings. https://t.co/Bktt88T6m3 reageer retweet
twitter:ZoeTillman twitterde op woensdag 01-05-2019 om 17:00:32Barr said the difference is that removing Mueller because of a conflict of interest suggests there would be another special counsel who wasn't conflicted (there's been no evidence/reporting about consideration of an alternative special counsel if Mueller were removed) reageer retweet
Echt he!quote:Op woensdag 1 mei 2019 17:05 schreef Nibb-it het volgende:
Grassley zit weer lekker te raaskallen. Tevens:
[..]
twitter:ZoeTillman twitterde op woensdag 01-05-2019 om 17:11:02After years of a united front between DOJ and Mueller's office, we're seeing some rifts at this hearing: Barr says he thought that if Mueller wasn't going to make a prosecutorial decision about whether Trump committed obstruction, he shouldn't have investigated it reageer retweet
Ik vrees dat de Republikeinen nergens anders over gaan beginnen. MSNBC onderbreekt dit maar om even toe te lichten waar Barr loog in zijn antwoorden op Democraten.quote:
twitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 17:35:21Durbin grills Barr on whether McGahn should testify before the Committee, ends: "I would hope that we could get to the bottom this with actual testimony and witnesses after we take another close look to Hillary Clinton's emails." There are audible murmurs after Durbin's remark. reageer retweet
twitter:alexgwhiting twitterde op woensdag 01-05-2019 om 17:20:011/Barr lays heavy emphasis on difficulty of proving obstruction when there is no proof of underlying crime, and suggests that because @realDonaldTrump "knew" allegations of collusion against him were "false," he could not have a corrupt motive in seeking to end investigation. reageer retweet
twitter:alexgwhiting twitterde op woensdag 01-05-2019 om 17:20:012/But this view of obstruction is too narrow. As the Mueller report makes clear, a corrupt motive can be to avoid personal or political embarrassment or financial consequences. Also, while @realDonaldTrump may have "believed" he did not commit collusion crimes ... reageer retweet
twitter:alexgwhiting twitterde op woensdag 01-05-2019 om 17:20:013/he could not know whether anybody else did, and therefore his acts of interference in the investigations of subordinates could not be justified by his views of his own personal culpability. reageer retweet
Dat proberen ze al tijden. Kijk voor de grap eens in de topics in BNW. Daar zijn ze er al tijden heilig van overtuigd dat Clinton, Obama en Comey de bak in zullen draaien.quote:Op woensdag 1 mei 2019 17:22 schreef kladderadatsch het volgende:
Hahaha, nu proberen ze de schuld op Obama te schuiven.
twitter:ewarren twitterde op woensdag 01-05-2019 om 18:06:35AG Barr is a disgrace, and his alarming efforts to suppress the Mueller report show that he's not a credible head of federal law enforcement. He should resign—and based on the actual facts in the Mueller report, Congress should begin impeachment proceedings against the President. reageer retweet
twitter:NatashaBertrand twitterde op woensdag 01-05-2019 om 16:07:16Here is Mueller's full March 27 letter to Bill Barr—it's actually the SECOND letter Mueller sent, following one on March 25, the day after Barr released his 4page memo. Mueller asked Barr to release the intro and summary enclosed in each volume of the report. Barr decided not to. https://t.co/oznbYEK5Sl reageer retweet
twitter:rgoodlaw twitterde op woensdag 01-05-2019 om 18:15:53#MuellerProtestLettersAn even earlier, Mueller letter on March 25 (first of two) is important.Barr: Mueller was concerned about press coverage, not my summaryMueller: I already sent you a letter of protest morning of March 25 raising concerns about the summary itself👇 https://t.co/DRMLRZl0lj reageer retweet
quote:Op woensdag 1 mei 2019 18:48 schreef Kijkertje het volgende:
twitter:NatashaBertrand twitterde op woensdag 01-05-2019 om 16:07:16Here is Mueller's full March 27 letter to Bill Barr—it's actually the SECOND letter Mueller sent, following one on March 25, the day after Barr released his 4page memo. Mueller asked Barr to release the intro and summary enclosed in each volume of the report. Barr decided not to. https://t.co/oznbYEK5Sl reageer retweet
twitter:rgoodlaw twitterde op woensdag 01-05-2019 om 18:15:53#MuellerProtestLettersAn even earlier, Mueller letter on March 25 (first of two) is important.Barr: Mueller was concerned about press coverage, not my summaryMueller: I already sent you a letter of protest morning of March 25 raising concerns about the summary itself👇 https://t.co/DRMLRZl0lj reageer retweet
twitter:keithboykin twitterde op woensdag 01-05-2019 om 17:11:05Sen. Dianne Feinstein: The Mueller Report says that Trump told the White House counsel to lie to cover up for him. Bill Barr: “Well, that’s not a crime.” https://t.co/GTxDnXufKW reageer retweet
Yups en dat terwijl een brief sturen in de kringen van de DOJ not done is tenzij men echt ergens een punt van wil maken en dat vastgelegd wil zien.quote:Op woensdag 1 mei 2019 19:04 schreef speknek het volgende:
[..]![]()
Als Mueller het niet eens was met de conclusies van Barr had hij echt wel wat gezegd
Twee brieven gestuurd, anonieme medewerkers gelekt EN de brief gelekt.
Meld Misdaad Anoniem.quote:Op woensdag 1 mei 2019 19:10 schreef Kijkertje het volgende:
Yups en dat terwijl een brief sturen in de kringen van de DOJ not done is tenzij men echt ergens een punt van wil maken en dat vastgelegd wil zien.
Proost! We sturen de rekening wel naar de staat.twitter:propublica twitterde op woensdag 01-05-2019 om 13:00:00New from "Trump, Inc.": The Secret Service guarded the door, according to the email. The bartender wasn’t allowed to return. And members of the group began pouring themselves drinks.No one paid.Six days later, Mar-a-Lago created a bill for those drinks:https://t.co/Ov7YVv19jq reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 19:34:15Democrats on the House Judiciary Committee are discussing holding A.G. Barr in contempt of Congress, several lawmakers and officials familiar with the plan tell WaPo. https://t.co/lSmbq2Akjv reageer retweet
twitter:atrupar twitterde op woensdag 01-05-2019 om 19:35:19OMG -- Barr hesitates before acknowledging that presidential campaigns that are offered dirt from hostile foreign governments should probably contact the FBI https://t.co/eqFkHjmBJj reageer retweet
twitter:rgoodlaw twitterde op woensdag 01-05-2019 om 19:39:04Not only does Barr hesitate, but watch closely what Barr ends up narrowly saying: Barr says only that presidential campaigns offered dirt from a "foreign intelligence service" should report to the FBI. He seemed to wait and dodge to avoid saying "foreign government." NUTS. https://t.co/TpWxxGonXV reageer retweet
twitter:ZoeTillman twitterde op woensdag 01-05-2019 om 19:38:14Coons goes back to Barr's March 24 letter, saying it obscured the president's conduct, and gave the president three weeks (before the full report came out) to shape a narrative that Trump was exonerated. He also revisits l'affaire McGahn, which is clearly a focus for Dems reageer retweet
twitter:ZoeTillman twitterde op woensdag 01-05-2019 om 19:45:35Blumenthal asks if Barr has discussed the ongoing investigations referenced in Mueller's report with anyone in the White House. Barr says he doesn't think so, and doesn't recall any "sustantive" discussions reageer retweet
The om de hete brei heen lullen is strong in this one.twitter:kaitlancollins twitterde op woensdag 01-05-2019 om 19:19:46Bill Barr tells Sen. Klobuchar that by “flipping,” President Trump meant “succumbing to pressure on unrelated cases to lie and compose in order to get lenient treatment on other cases." "Discouraging flipping in that sense is not obstruction," he says. reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 20:07:25Mazie Hirono to Barr: "The American people know that you are no different from Rudy Giuliani or Kellyanne Conway or any of the other people who sacrificed their once decent reputation for the grifter and liar who sits in the Oval Office." reageer retweet
twitter:ZoeTillman twitterde op woensdag 01-05-2019 om 20:01:00Hirono comes out swinging re: Barr's testimony last month where he didn't disclose the letter he got from Mueller in late March: "You lied to Congress." reageer retweet
twitter:ZoeTillman twitterde op woensdag 01-05-2019 om 20:08:24Things briefly got heated at the end of Hirono's time. Graham said she had "slandered this man from top to bottom." Hirono replied: "You certainly have your opinion and I have mine." reageer retweet
Maar hij komt wel opdagen? Hij heeft er geen bezwaar meer tegen het format dat de Democraten hun advocaten willen inzetten om de vragen te stellen?quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:11 schreef AnneX het volgende:
Barr prepared remarks for tomorrow’s SJC hearing are out. Near end, he concludes: “From here on, the exercise of responding & reacting to the report is a matter for the American people & the political process.”
Graham heeft haar inmiddels de mond al gesnoerd, en Blackburn uit Tennessee geeft Barr nu de kans om z'n praatje te doen. In wezen bevestigt Barr nu luid en duidelijk het oordeel "Crazy Mueller report". Twee jaar weggegooid geld en moeite. Het maakt de reps domweg niet uit of de president van hun land erop los liegt en continu probeert de rechtsgang te belemmeren, zolang-ie maar naar de naam Trump luistert.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:09 schreef Kijkertje het volgende:
twitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 20:07:25Mazie Hirono to Barr: "The American people know that you are no different from Rudy Giuliani or Kellyanne Conway or any of the other people who sacrificed their once decent reputation for the grifter and liar who sits in the Oval Office." reageer retweet
Er gaat dus never nooit niet voldoende steun komen voor impeachment. En de Republikeinse rijen sluiten zich steeds meer. De scheuren en verdeeldheid in dit land en in het moeras worden almaar breder en groter.quote:
Wat dat betreft is Rupert Murdoch nog de machtigste van allemaal.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er gaat dus never nooit niet voldoende steun komen voor impeachment. En de Republikeinse rijen sluiten zich steeds meer. De scheuren en verdeeldheid worden almaar breder en groter.
Dat dachten ze bij Nixon ook.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er gaat dus never nooit niet voldoende steun komen voor impeachment. En de Republikeinse rijen sluiten zich steeds meer. De scheuren en verdeeldheid in dit land en in het moeras worden almaar breder en groter.
Wat voor mij zorgelijk is, is gewoon dat onze belangrijkste en invloedrijkste bondgenoot volkomen de weg kwijtraakt. Het enige dat overblijft is groeiende intense wederzijdse haat. Zeer explosief in een tweepartijen-democratie.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat dat betreft is Rupert Murdoch nog de machtigste van allemaal.
twitter:akarl_smith twitterde op woensdag 01-05-2019 om 20:28:47Kamala Harris asks Barr if anyone in the White House suggested he open an investigation of anyoneBARR: "Could you repeat that question?"She does.BARR: "I'm trying to grapple with the word 'suggest.'" reageer retweet
Na liegen over die brief niet komen opdagen lijkt me vragen om impeachment.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar hij komt wel opdagen? Hij heeft er geen bezwaar meer tegen het format dat de Democraten hun advocaten willen inzetten om de vragen te stellen?
Edit: Morgen is de hearing voor het Huis, niet de Senaat!
De Nixon-shit duurde twee jaar. En het laatste half jaar kreeg hij steeds meer tegenstand uit eigen partij. De enige bezwaarden tegen Trump stappen er nu gewoon uit of worden zelf weggestuurd. Never heard of again.quote:
Dat kun je ook vermijden door Trump af te zetten. Dan kan Biden tegen een frisser figuur gaan.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wat voor mij zorgelijk is, is gewoon dat onze belangrijkste en invloedrijkste bondgenoot volkomen de weg kwijtraakt. Het enige dat overblijft is groeiende intense wederzijdse haat. Zeer explosief in een tweepartijen-democratie.
Ik hoop maar dat Biden het straks niet haalt, en dat Trump een frissere tegenkandidaat krijgt. Ik weet zelf niet wie, maar iemand die de staat van oorlog tegen Trump het allerbelangrijkste vindt, gaat alleen maar voor nog meer tweedracht zorgen.
Poetin en Xi lachen zich rot.
Hoe zet je Trump af? Dat lukt niet in de huidige verhoudingen binnen het Congres.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kun je ook vermijden door Trump af te zetten. Dan kan Biden tegen een frisser figuur gaan.
Sorry, wilde vorige boodschap editen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:35 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hoe zet je Trump af? Dat lukt niet in de huidige verhoudingen binnen het Congres. Alle anti-Trumps binnen de GOP zijn het zwijgen opgelegd of weggestuurd.
Zelfs Clinton kon blijven, en die loog aantoonbaar. Over seks. Bah.
Ik zou Trump het liefst meteen in de bak gooien. Hij zondigt sowieso al decennia tegen belastingregels. En hij liegt plusminus 24 uur per dag.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kun je ook vermijden door Trump af te zetten. Dan kan Biden tegen een frisser figuur gaan.
Er lopen nu anders gewoon Republikeinen over. En Trump is een probleem voor de Senatoren. Niet iedere republikeinse kiezer is fan van Trump's gedrag. Die stemmen riskeer je als je niks doet.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De Nixon-shit duurde twee jaar. En het laatste half jaar kreeg hij steeds meer tegenstand uit eigen partij. De enige bezwaarden tegen Trump stappen er nu gewoon uit of worden zelf weggestuurd. Never heard of again.
En de GOP-vertegenwoordigers worden steeds woester op de verontwaardiging jegens Trump. Bij Nixon ging het precies andersom. Toen kregen ze er steeds meer begrip voor en zeiden ze uiteindelijk: Dick, clear off before it really gets worse. Gaat nu niet gebeuren. En Trump heeft nauwelijks een geweten, dus die krast zelf ook niet op.
We gaan het zien.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er lopen nu anders gewoon Republikeinen over. En Trump is een probleem voor de Senatoren. Niet iedere republikeinse kiezer is fan van Trump's gedrag. Die stemmen riskeer je als je niks doet.
Vrijwel alle Senatoren en Vertegenwoordigers hebben een gloeiende hekel aan Trump, maar Trump wint wel de verkiezingen en haalde Pennsylvania, Wisconsin en Michigan binnen, een ongekende prestatie. Maar op het moment dat het niet meer goed voor hun carriere is, laten ze Trump vallen als een baksteen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
We gaan het zien.
Ik zou graag optimistisch zijn, maar ik heb de laatste 2 à 3 jaar de GOP flink zien veranderen... niet ten goede.
Als ik naar de verhoren luister, of de trend bij interviews met afwisselend Democraten en Republikeinen.. ik merk helemaal NIETS (meer) van een gloeiende hekel. Bij geen enkele republikeinse senator.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:57 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Vrijwel alle Senatoren en Vertegenwoordigers hebben een gloeiende hekel aan Trump, maar Trump wint wel de verkiezingen en haalde Pennsylvania, Wisconsin en Michigan binnen, een ongekende prestatie. Maar op het moment dat het niet meer goed voor hun carriere is, laten ze Trump vallen als een baksteen.
twitter:SenGillibrand twitterde op woensdag 01-05-2019 om 20:45:30Attorney General Barr needs to resign. Today, he's proven once again that he's more interested in protecting the president than working for the American people. We can't trust him to tell the truth, and these embarrassing displays of propaganda have to stop. reageer retweet
quote:The House Judiciary Committee voted Wednesday to allow staff to question Attorney General William Barr during his hearing on the special counsel's report on Russian interference in the 2016 election, raising the possibility that he won't show up.
Barr warned Democrats days ago that he won't appear before the committee, scheduled for Thursday morning, if they stick to the format.
"I don't know what he's afraid of," said House Judiciary Chairman Jerry Nadler, a New York Democrat.
The vote was 21 to 14.
twitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 21:15:40Barr says that someone took notes of his call with Mueller. Blumenthal asks to see the notes. Barr says no. "Why should you have them?" reageer retweet
Dat zijn we juist niet vergeten. Een of ander kulleugentje over een privé relatie over een blowjob wat blijkbaar al een impeachment waard was voor de republikeinen en wat er de afgelopen 2 jaar allemaal heeft afgespeeld nietquote:Op woensdag 1 mei 2019 15:48 schreef Ensiferum het volgende:
40% van de Amerikanen is niet in staat om $400 cash onvoorzien uit te geven. 75% leeft van paycheck naar paycheck. Het is een diep ongelukkige samenleving aan het worden. En jij vindt de verdeling van het geld ok?quote:Op woensdag 1 mei 2019 16:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is dit een reactie of een homo erotisch verhaal?
Mijn standpunt is simpel, ik vind dat de overheid zo min mogelijk moet doen zo dat de een ieder meer geld in de zak overhoud. Dus ja ik ben voor belastingverlagingen en minder diensten vanuit de overheid. Dat de rijken er dan op vooruit gaan is geen probleem in mijn ogen.
Dat er armen zijn die geraakt worden is natuurlijk niet wenselijk maar wel onvermijdelijk.
Maar ik zie dat jullie meer zien in de filosofie van Bannon, de rijken zwaarder belasten en alles wat eronder zit minder zwaar belasten.
Ja, zo stom is dat. Ze fantaseren over de verkeerde conspiracies. Rosneft, Russisch/Arabische witwasserij met Trump is letterlijk een conspiracy recht in hun gezicht met prachtige linkjes en verbandjes en idioot veel indirect bewijs, maar daar blijven ze verre vanquote:Op woensdag 1 mei 2019 18:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat proberen ze al tijden. Kijk voor de grap eens in de topics in BNW. Daar zijn ze er al tijden heilig van overtuigd dat Clinton, Obama en Comey de bak in zullen draaien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |