abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186494007
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186494010
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:37 schreef klappernootopreis het volgende: [..] En dit is een topic waar we het hier over moeten hebben?
Het is relevant in de zin van dat de mensen die op de hand van de democraten zijn denken dat republikeinen tegen abortus zijn omdat ze vrouwen haten. Dit is natuurlijk flauwekul en ik probeer hier uit te leggen waarom (met weinig succes). Aangezien dit nog steeds best een issue is in de VS is dit toch best een relevante discussie om te hebben.
  maandag 29 april 2019 @ 11:48:09 #3
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186494049
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is relevant in de zin van dat de mensen die op de hand van de democraten zijn denken dat republikeinen tegen abortus zijn omdat ze vrouwen haten. Dit is natuurlijk flauwekul en ik probeer hier uit te leggen waarom (met weinig succes). Aangezien dit nog steeds best een issue is in de VS is dit toch best een relevante discussie om te hebben.
Precies, die vrouwenhaat-bullshit is wel zo goedkoop. Alsof ze gaan lopen zieken bij abortus puur en alleen maar om vrouwen een hak te zetten. :') Ze geloven letterlijk dat het leven begint bij conceptie, wat je daar verder ook van vindt, de opvatting is niet gebaseerd op haat maar op naastenliefde, ook al kun je het misplaatst noemen.
pi_186494095
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies, die vrouwenhaat-bullshit is wel zo goedkoop.
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 10:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Beetje gechargeerd, en tot nu toe gebeurde het niet zo vaak omdat weinig moeders bewust een bijna voldragen kind willen doden, maar deze wet zet wel de deur open voor rare toestanden. Stel dat je wraak wil nemen op je ex man omdat hij je tijdens de zwangerschap aan de kant zet, dan kan dat nu.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 29 april 2019 @ 11:52:20 #5
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_186494120
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

laat ik je dit zeggen; Hier hebben wij deze discussie al in de jaren 70 gehad. Dat er politieke groeperingen in de States zijn die hier nog steeds een issue van maken, daarom hoeven wij dit voorbeeld niet te volgen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 29 april 2019 @ 11:54:02 #6
384435 klappernootopreis
pi_186494144
quote:
9s.gif Op maandag 29 april 2019 11:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

POL / [CENTRAAL] Forum voor Democratie #164 Een grote teringzooi

Misschien zijn sommige users meer thuis in dit topic. dan kunnen wij het weer over Amerikaanse politiek hebben.
pi_186494153
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:52 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

laat ik je dit zeggen; Hier hebben wij deze discussie al in de jaren 70 gehad. Dat er politieke groeperingen in de States zijn die hier nog steeds een issue van maken, daarom hoeven wij dit voorbeeld niet te volgen.
De overgrote meerderheid in de VS denkt er net zo over.

https://news.gallup.com/poll/1576/abortion.aspx
  maandag 29 april 2019 @ 11:57:23 #8
384435 klappernootopreis
pi_186494190
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid in de VS denkt er net zo over.

https://news.gallup.com/poll/1576/abortion.aspx
Hier zit het overgrote deel van de VS niet.
pi_186494205
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:57 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hier zit het overgrote deel van de VS niet.
Dat weet ik, mijn punt was dat er onder de bevolking helemaal geen discussie is, de cijfers zijn nauwelijks anders dan in Nederland.
  maandag 29 april 2019 @ 12:04:30 #10
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186494311
Niet alleen was Biden's openingsschot over Charlottesville gebaseerd op een leugen... Nu blijkt ook nog dat Biden ooit van die vuile racist generaal Robert E. Lee, waar het allemaal om begonnen was, zijn staatsburgerschap in ere wilde herstellen. Die gaat het ook goed doen onder de jongere Democraten!

https://dailycaller.com/2(...)ump-charlottesville/
Let op: dit is geen betrouwbare nieuwsbron.

Joe Biden is dus zelf ook één van die ''very fine people''. :')

[ Bericht 94% gewijzigd door capricia op 29-04-2019 13:30:25 ]
pi_186494352
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 11:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies, die vrouwenhaat-bullshit is wel zo goedkoop. Alsof ze gaan lopen zieken bij abortus puur en alleen maar om vrouwen een hak te zetten. :') Ze geloven letterlijk dat het leven begint bij conceptie, wat je daar verder ook van vindt, de opvatting is niet gebaseerd op haat maar op naastenliefde, ook al kun je het misplaatst noemen.
Dit zie je wel bij meerdere standpunten hoor.
Republikeinen vinden dode kinderen niet erg want ze stemmen altijd voor minder regels op vuurwapens.
Republikeinen haten werknemers omdat ze vinden dat werknemers de keuze moeten hebben om zich aan te sluiten bij een vakbond.
Als de media dit maar blijft herhalen ga je geloven dat de duivel zelf aan de touwtjes trekt bij de republikeinen.
Vooral in dat licht is de verkiezing van Trump ontzettend belangrijk geweest, het vertrouwen in de media is op een absoluut dieptepunt en dat is natuurlijk volkomen terecht.
pi_186494376
quote:

[..]

Jammer, Kees van der Staaij probeerde het nog dapper maar werd ironisch genoeg door Pechtold uitgekafferd. Vooral de redenen die Pechtold gaf gezien zijn eigen verleden zijn bijzonder vermakelijk.
pi_186494432
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:07 schreef Chivaz het volgende:

Dit zie je wel bij meerdere standpunten hoor.
Republikeinen vinden dode kinderen niet erg want ze stemmen altijd voor minder regels op vuurwapens.
Republikeinen haten werknemers omdat ze vinden dat werknemers de keuze moeten hebben om zich aan te sluiten bij een vakbond.
Dat jij dit soort dingen zegt is echt wel vrij ver voorbij ironisch hoor.
pi_186494451
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Niet alleen was Biden's openingsschot over Charlottesville gebaseerd op een leugen... Nu blijkt ook nog dat Biden ooit van die vuile racist generaal Robert E. Lee, waar het allemaal om begonnen was, zijn staatsburgerschap in ere wilde herstellen. Die gaat het ook goed doen onder de jongere Democraten!

Het is een wespennest bij de democraten die nu zo diep zijn gevallen dat je nog schoner dan Jezus moet zijn moet je goedgekeurd worden door de radicaal linkse vleugel die de democratische partij in hun greep houden.
Tenzij je net zo links bent als Sanders dan kun je wel met het een en ander wegkomen.
Ik hoop trouwens dat voor het welzijn van de VS het toch Biden word die de primary wint.
Wie er dan president word is in mijn ogen niet echt belangrijk, zolang het maar niet die radicale mafklappers zijn met hun belachelijke herstelbetalingen of de “GND” waar nog niemand verantwoording voor hoeft af te leggen.
pi_186494486
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2019 12:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat jij dit soort dingen zegt is echt wel vrij ver voorbij ironisch hoor.
Ik gebruikte slechts de discussietechnieken die bij links doodnormaal gevonden worden.
Is toch best vervelend he als je de tegenstander bij voorbaat al ziet als het kwaad.
Zorgt niet voor een dialoog maar een ordinaire schreeuwpartij, wat op z’n tijd ook leuk kan zijn maar weinig productief.
pi_186494502
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:14 schreef Chivaz het volgende:

Ik gebruikte slechts de discussietechnieken die bij links doodnormaal gevonden worden.
Nu doe je het gewoon expres.
  maandag 29 april 2019 @ 12:17:43 #17
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_186494528
Weer een peiling:

2020 National Democratic Primary:

Biden 17% Sanders 11% Buttigieg 5% Harris 4% Warren 4% O'Rourke 4%, Booker 1%, Klobuchar 1%
WP/@abc 4/22-25
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  maandag 29 april 2019 @ 12:19:48 #18
384435 klappernootopreis
pi_186494557
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Jammer, Kees van der Staaij probeerde het nog dapper maar werd ironisch genoeg door Pechtold uitgekafferd. Vooral de redenen die Pechtold gaf gezien zijn eigen verleden zijn bijzonder vermakelijk.
Dat is hier nog steeds geen gespreksonderwerp. volgende!
pi_186494672
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[modbreak]
Let op: dit is geen betrouwbare nieuwsbron.[/modbreak]

Je liegt weer eens, Robert E Lee heeft nooit zijn staatsburgerschap verloren en heeft van President Andrew Johnson volledige amnestie gekregen in 1865

Feiten en alt right gaan nooit samen, lijkt het.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 29-04-2019 13:31:30 ]
pi_186494684
quote:

[..]

Dat is een beetje flauw. In 1917 hebben we hier de discussie over onderwijsvrijheid al gehad en toch zijn er mensen die dat weer op de agenda willen zetten.
  maandag 29 april 2019 @ 12:33:30 #21
384435 klappernootopreis
pi_186494723
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:30 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Dat is een beetje flauw. In 1917 hebben we hier de discussie over onderwijsvrijheid al gehad en toch zijn er mensen die dat weer op de agenda willen zetten.
Dit is nog steeds een topicreeks over Amerikaanse politiek, pas als er in de senaat een discussie komt zullen we het er over hebben hier.
  maandag 29 april 2019 @ 13:15:24 #22
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186495317
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is een wespennest bij de democraten die nu zo diep zijn gevallen dat je nog schoner dan Jezus moet zijn moet je goedgekeurd worden door de radicaal linkse vleugel die de democratische partij in hun greep houden.
Tenzij je net zo links bent als Sanders dan kun je wel met het een en ander wegkomen.
Ik hoop trouwens dat voor het welzijn van de VS het toch Biden word die de primary wint.
Wie er dan president word is in mijn ogen niet echt belangrijk, zolang het maar niet die radicale mafklappers zijn met hun belachelijke herstelbetalingen of de “GND” waar nog niemand verantwoording voor hoeft af te leggen.
Nee, ik heb ook nog 100x liever Joe Biden of Michelle Obama (want die komt straks ook nog) dan zo'n kut debiel als Beto O' Rourke, Cory Booker of Kamela Harris. Als ik toch moet kiezen...
  maandag 29 april 2019 @ 13:18:14 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186495350
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:19 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat is hier nog steeds geen gespreksonderwerp. volgende!
Dat bepaal jij niet :)
Het is wel degelijk een thema binnen de GOP. En staatspolitiek is óók Amerikaanse politiek.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_186495354
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:12 schreef Chivaz het volgende:
Dat Amerikaanse 'radicaal links' is rechtser dan de VVD. Maar goed.
  maandag 29 april 2019 @ 13:25:09 #25
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_186495432
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 11:45 schreef Chivaz het volgende:
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Amerikaans Congres:

[ afbeelding ]
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

[ afbeelding ]
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
[ afbeelding ]
Idee om weer een mooie OP te maken met alle kandidaten zoals we hadden gemaakt in 2016.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  maandag 29 april 2019 @ 13:27:31 #26
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_186495462
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Heb de VVD, SGP, PVV, CDA of FvD nog nooit horen pleiten voor volledig open grenzen, gratis onderwijs, gratis zorg, her betalingen aan slaven, 70% belasting voor mensen met meer dan een miljoen en ga maar door.
pi_186495508
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:27 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Heb de VVD, SGP, PVV, CDA of FvD nog nooit horen pleiten voor volledig open grenzen, gratis onderwijs, gratis zorg, her betalingen aan slaven, 70% belasting voor mensen met meer dan een miljoen en ga maar door.
Dan ben ik benieuwd naar wie binnen de Democratische partij daar wel voorstander van is.
pi_186495528
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd naar wie binnen de Democratische partij daar wel voorstander van is.
Warren pleitte onlangs voor gratis onderwijs en Sanders heeft het natuurlijk vaker gehad over Medicare for all.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186495567
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Warren pleitte onlangs voor gratis onderwijs en Sanders heeft het natuurlijk vaker gehad over Medicare for all.
Hmja. Hoe is dat linkser dan de VVD? Of willen die tegenwoordig af van overheidsfinanciering van de gezondheidszorg en het onderwijs?
pi_186495584
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:27 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Medicare for all betekent niet gratis zorg, het betekent verplicht een betaalbare zorgverzekering. Daar zijn de genoemde partijen van martijn gewoon voorstander van. Daarnaast is de algemene consensus bij de democraten ook betaalbaar onderwijs, niet persé gratis. Bovendien is basis- en voortgezet onderwijs in Nederland gewoon praktisch gratis.

Democraten zijn niet voor open grenzen en ons slavernijverleden is veel minder actueel in Nederland. Dus wat martijn beweert is de grootst mogelijke onzin.
pi_186495595
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hmja. Hoe is dat linkser dan de VVD? Of willen die tegenwoordig af van overheidsfinanciering van de gezondheidszorg en het onderwijs?
De VVD gaat geen 75% van de studieschuld in Nederland kwijtschelden, natuurlijk.
  Moderator maandag 29 april 2019 @ 13:53:33 #32
236264 crew  capricia
pi_186495812
Dag mensen, Graag wat meer on topic over de politiek in de VS en niet over Pechtold of Van der Staaij. Die hebben weinig politieke associatie in de VS. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 29 april 2019 @ 14:03:42 #33
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186495948
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:38 schreef archito het volgende:
Medicare for all betekent niet gratis zorg, het betekent verplicht een betaalbare zorgverzekering.
Hangt er een beetje vanaf hoe dat ingericht zou worden. Als ze kiezen voor een systeem als de Britten hebben is het wel "gratis" uiteraard. Daar zie je echter dat de conservatieven er mee weg lopen en die tories lijken me nou niet bepaald radicaal linksen - hoewel ik me ernstig afvraag of een dergelijk systeem erg efficient is, maar ok.

Nee, universele gezondheidszorg is juist de norm en de rabiate gekken bij de republikeinen willen dat afbreken... dat lijkt me een nauwkeuriger frame.
pi_186495979
quote:
That’s why Jamie Dimon, the chairman and CEO of J.P. Morgan Chase, wrote in his April letter to shareholders that the American Dream is alive but “fraying for many.”

He explained that 40 percent “of American workers earn less than $15 an hour, and about 5 percent of full-time American workers earn the minimum wage or less, which is certainly not a living wage.”

Consider one more economic fact.

Last May, the Federal Reserve Report on the Economic Well-Being of U.S. Households found that 40 percent of American adults would not be able to afford a $400 unexpected expense without borrowing or selling something.

Bron
MAGA _O_
pi_186496033
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:38 schreef archito het volgende:

[..]

[..]

Medicare for all betekent niet gratis zorg, het betekent verplicht een betaalbare zorgverzekering. Daar zijn de genoemde partijen van martijn gewoon voorstander van.
Niet via een single-payer constructie zoals Sanders voorstaat, zonder eigen risico's en met een basisdekking die wij alleen kennen bij de uitgebreidere aanvullende verzekeringen.
  maandag 29 april 2019 @ 14:19:42 #36
384435 klappernootopreis
pi_186496210
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2019 14:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet via een single-payer constructie zoals Sanders voorstaat, zonder eigen risico's en met een basisdekking die wij alleen kennen bij de uitgebreidere aanvullende verzekeringen.
De republikeinen zullen hoe dan ook met iets op de proppen moeten komen, want met de vage beloftes van Trump kun je niet veel mee. Familieleden in de States verbazen zich elke keer weer mbt de zorgkosten hier. Aldaar is ziekte doorgaans een opmaat voor de bedelstaf.
pi_186496953
Populist economic frustration threatens Trump’s strongest reelection issue, Post-ABC poll finds
quote:
President Trump’s strongest case for reelection remains the country’s healthy economy, but the potency of that issue for him is complicated by a widespread belief that the economy mainly benefits people already in power, a Washington Post-ABC News poll finds.

The result previews a fresh wave of populism that could reshape yet another presidential campaign with about 18 months to go before voters decide whether to return Trump to the White House.

This sentiment runs the deepest among Democratic and independent registered voters, but also exists among a significant slice of Republicans. About 8 in 10 Democrats and more than 6 in 10 independents say the country’s economic system gives an advantage to those already in power, while nearly a third of Republicans share that view.

The survey finds broad dissatisfaction with the country’s economic and political systems. Overall, 60 percent of all voters say the country’s economic system mainly benefits those in power, while 72 percent say the same for the nation’s political structures.

The polling results in many ways echo the populist fervor that swept Trump to an unlikely victory over more than a dozen Republican challengers in the 2016 presidential primary campaign and an improbable win over Democrat Hillary Clinton that November.

But the findings show that, ahead of 2020, the sentiment is also animating Democrats.

SPOILER
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 29 april 2019 @ 15:56:40 #38
384435 klappernootopreis
pi_186497743
https://www.reuters.com/a(...)a-idUSKCN1S5192?il=0

Leuk dat hij dat zegt, maar hebben ze hun verval niet aan zichzelf te danken?
pi_186497928
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:25 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Idee om weer een mooie OP te maken met alle kandidaten zoals we hadden gemaakt in 2016.
Als een mod dat even wil doen.
pi_186497945
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee, ik heb ook nog 100x liever Joe Biden of Michelle Obama (want die komt straks ook nog) dan zo'n kut debiel als Beto O' Rourke, Cory Booker of Kamela Harris. Als ik toch moet kiezen...
Ik denk niet dat Michelle Obama een gooi doet deze cyclus. Als Trump wint dan misschien in 2024.
pi_186497961
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 13:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zie je het voor je Sanders bij de vvd.
pi_186498002
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 16:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Zie je het voor je Sanders bij de vvd.
Ja, eigenlijk wel. Vergis je niet: iemand als Hans Dijkstal was ook een VVD'er hè.
pi_186498723
Bolton bevestigt het nu ook, Trump beloofde 2 miljoen voor de vrijlating van Warmbier.
peterbakernyt twitterde op maandag 29-04-2019 om 14:46:05 Trump administration agreed to pay $2 million ransom to North Korea for release of Otto Warmbier, but did not actually pay, says Bolton. @Kate_OKeeffe https://t.co/o7EKcufYUh reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_186498832
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 16:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Michelle Obama een gooi doet deze cyclus. Als Trump wint dan misschien in 2024.
Ik denk niet dat Michelle ooit een gooi doet, ze is vrij duidelijk geweest daarover en ik zie haar niet van mening veranderen.
pi_186499330
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 16:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Michelle ooit een gooi doet, ze is vrij duidelijk geweest daarover en ik zie haar niet van mening veranderen.
Sowieso bijzonder dat mensen denken dat elk familielid of elke partner van een ex-president automatisch een geschikte kandidaat zou zijn, de politiek in zou willen en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_186499409
Mueller report reveals Kushner's contacts with a ‘pro-Kremlin’ campaign adviser

Dimitri Simes, who runs a Washington think tank, offered advice on Russia policy and even peddled rumors about the Clintons.
quote:
Jared Kushner needed help.

It was March 2016 and Kushner’s father-in-law, Donald Trump, was steamrolling to the Republican presidential nomination. But the businessman-candidate was taking heat for his campaign’s lack of foreign policy expertise, something Kushner was trying to remedy.

That’s when he found a Russian willing to assist.

On March 14, 2016, according to special counsel Robert Mueller’s report, Kushner attended a lunch in Manhattan in honor of Henry Kissinger. Also in attendance was a tall, bearded Russian émigré with a booming voice. His name was Dmitri Simes, and for nearly 20 years he had been president and CEO of the Center for the National Interest, a Washington foreign policy think tank.

Simes had been a Washington fixture since he left the Soviet Union in the early 1970s, obtained U.S. citizenship, and served as an informal foreign policy adviser to President Richard Nixon. A longtime advocate of warmer U.S.-Russia relations, he was also dogged by criticism that he was notably sympathetic to Moscow’s views.

Kushner and Simes met at the lunch and began communicating, including in a meeting at Kushner’s office later that month. Although the Trump campaign never identified Simes as an adviser, he provided counsel to the Trump team, particularly with regard to Russia. In June 2016, Mueller found, he sent a memo to then-Senator Jeff Sessions, who headed up Trump’s foreign policy team, offering several policy recommendations, including “a new beginning with Moscow,” and in August he would send Kushner himself a “Russia policy memo.”

In April of that year, CNI hosted Trump’s first genuine foreign policy address, attended by Russia’s U.S. ambassador, in which the candidate offered a similar message. Mueller also discovered that Simes also offered Kushner disparaging information about former President Bill Clinton.

The Simes-Kushner relationship was outlined in detail by Mueller’s report, which mentions Simes over 100 times. While the report concluded that Simes did not act as a campaign intermediary with Moscow, and did not allege that he works at the behest of the Kremlin, it did note that Simes and CNI have “many contacts with current and former Russian government officials.”

SPOILER
pi_186499785
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sowieso bijzonder dat mensen denken dat elk familielid of elke partner van een ex-president automatisch een geschikte kandidaat zou zijn, de politiek in zou willen en ga zo maar door.
Ik twijfel niet aan haar capaciteiten om de job te kunnen doen in haar geval, ze is minstens zo capabel als Barack, het is meer dat ze ervan overtuigd is dat ze het absoluut niet wil doen.
pi_186500067
Eindelijk is hij in iets de grootste!

quote:
President Trump has made more than 10,000 false or misleading claims

https://www.washingtonpos(...)r-misleading-claims/
Kom er maar in Trump fans en vertel ons eens waarom dit niet klopt. Wel met bewijzen, aub.
pi_186500414
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 16:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Michelle vond het hele presidentsschap maar niks. Die gaat nooit voor het presidentsschap.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 maandag 29 april 2019 @ 18:48:01 #50
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186500433
mattyglesias twitterde op maandag 29-04-2019 om 15:12:44 These are some really bad poll results for Trump in Texas. https://t.co/DQLcAtOu66 https://t.co/XECVB0fJu8 reageer retweet
Wow. Hopelijk wordt Beto de kandidaat. Desnoods VP.

Ik wil de Donald "New York" Trump wel daarheen zien gaan om een geboren Texaan te beledigen. Waarderen ze vast wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 29 april 2019 @ 19:06:47 #51
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_186500846
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
Eindelijk is hij in iets de grootste!
[..]

Kom er maar in Trump fans en vertel ons eens waarom dit niet klopt. Wel met bewijzen, aub.
,,Is niet erg, want Obama heeft ook wel eens iets gezegd wat niet klopte"
  Overall beste user 2022 maandag 29 april 2019 @ 19:10:43 #52
3928 Ulx
pi_186500940
En je weet toch dat hij liegt dus is het niet erg.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 29 april 2019 @ 19:22:55 #53
3928 Ulx
pi_186501244
gtconway3d twitterde op maandag 29-04-2019 om 13:03:37 Congrats, #DerangedDonald!! An amazing accomplishment!! No one but you could have achieved this. Not just the number. Covering all topics, never shying from even the most brazen, disprovable lies, you’ve even managed to tell multiple lies on same subject, lying even about lying!! https://t.co/dFI5jcmIg8 reageer retweet
Het is inderdaad een prestatie van formaat.
  Overall beste user 2022 maandag 29 april 2019 @ 19:55:16 #54
3928 Ulx
pi_186501966
kylegriffin1 twitterde op maandag 29-04-2019 om 19:35:42 Pelosi and Schumer make their infrastructure deal demands to Trump:1 be large-scale2 include "clean energy & resiliency priorities"3 have "strong Buy America, labor, and women, veteran and minority-owned business protections."They also want to know how Trump will pay for it. https://t.co/BjZdxBvL0W reageer retweet
Cool! Infrastructure Week!
pi_186502529
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 18:48 schreef Ulx het volgende:
mattyglesias twitterde op maandag 29-04-2019 om 15:12:44 These are some really bad poll results for Trump in Texas. https://t.co/DQLcAtOu66 https://t.co/XECVB0fJu8 reageer retweet
Wow. Hopelijk wordt Beto de kandidaat. Desnoods VP.

Ik wil de Donald "New York" Trump wel daarheen zien gaan om een geboren Texaan te beledigen. Waarderen ze vast wel.
Die heeft geen schijn van kans tegen Trump, vooral nu hij zo laag in de peilingen staat.
Biden zou het op kunnen nemen tegen Trump maar dan moet hij eerst de primary zien te overleven.
pi_186503965
Over Beto O'Rourke gesproken:
NBCNews twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:37:02 Beto O’Rourke has released a sweeping, $5T plan to combat what he regularly refers to as the “greatest threat” our nation faces: climate change. https://t.co/5iUmryCASg reageer retweet

Beto O'Rourke releases $5 trillion plan to combat climate crisis
  maandag 29 april 2019 @ 21:19:09 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186504121
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2019 21:13 schreef Kijkertje het volgende:
Over Beto O'Rourke gesproken:
NBCNews twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:37:02 Beto O’Rourke has released a sweeping, $5T plan to combat what he regularly refers to as the “greatest threat” our nation faces: climate change. https://t.co/5iUmryCASg reageer retweet

Beto O'Rourke releases $5 trillion plan to combat climate crisis

Meh. Gaat niet aanslaan denk ik. Ik vind investeren in R&D een uitstekende reactie op klimaatverandering maar het het simpele 'we betalen het met belastingen' trapt niemand in.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186506377
rebeccaballhaus twitterde op maandag 29-04-2019 om 20:58:42 Foxconn got a $4B tax incentive package to build a huge factory in Wisconsin, a plan urged by Trump. Contractors bulldozed 75 homes and cleared hundreds of acres. Then Foxconn retreated. By Dec. 31, the company spent 1% of its pledged investment.https://t.co/4bWSDE64hB reageer retweet
Foxconn Tore Up a Small Town to Build a Big Factory—Then Retreated
pi_186507041
ElizLanders twitterde op maandag 29-04-2019 om 22:32:06 "Frankly folks, if I'm going to beat Donald Trump in 2020, it's going to happen here," @JoeBiden says in Pittsburgh, Pennsylvania - a state that went red for Trump in 2016. reageer retweet

Spreken kan hij wel iig....

[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 29-04-2019 23:13:46 ]
  maandag 29 april 2019 @ 23:18:42 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186507433

Er is nog hoop
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 april 2019 @ 00:01:46 #62
3928 Ulx
pi_186508449
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 20:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Die heeft geen schijn van kans tegen Trump, vooral nu hij zo laag in de peilingen staat.
Biden zou het op kunnen nemen tegen Trump maar dan moet hij eerst de primary zien te overleven.
Nu al 50/50 in Texas. Ik zie Trump daar geen Beto verslaan.
En hoe wint Trump het Witte Huis als Texas naar een Democraat gaat?
pi_186508723
Rosenstein exit:

https://thehill.com/polic(...)tion-letter-to-trump

Voor de verandering niet ontslagen door een staffer op orders van Trump :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 april 2019 @ 00:29:11 #64
3928 Ulx
pi_186508917
kylegriffin1 twitterde op maandag 29-04-2019 om 23:30:01 WSJ reports Rosenstein has submitted his resignation letter, which apparently includes this line: "I am grateful to you for the opportunity to serve; for the courtesy and humor you often display in our personal conversations."Personal conversations? https://t.co/y3r7hTAp8N reageer retweet
Personal conversations?
pi_186509824
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:29 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op maandag 29-04-2019 om 23:30:01 WSJ reports Rosenstein has submitted his resignation letter, which apparently includes this line: "I am grateful to you for the opportunity to serve; for the courtesy and humor you often display in our personal conversations."Personal conversations? https://t.co/y3r7hTAp8N reageer retweet
Personal conversations?
Heel verdacht! :o
Mimirocah1 twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 01:48:02 @kylegriffin1 Especially given the reporting of the “land the plane” conversation on the plane. reageer retweet
:D
pi_186509830
Is Trump al impeacht?
pi_186509846
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 02:20:22 Nancy Pelosi on her upcoming meeting with Trump: "I hope he has learned his lesson." https://t.co/BjeMq34d8Z reageer retweet
Mocht dat niet zo zijn, hoop ik wel dat de pers er weer bij mag zijn. :D
pi_186509892
ericuman twitterde op zondag 28-04-2019 om 18:55:37 Saudia Arabia has been systematically spiriting its students out of the U.S. after they've been arrested for rape, manslaughter & other crimes. Literally, breaking their ankle bracelets & flying them out. What is the admin doing about it? Not much.https://t.co/pdwuuxyEqq https://t.co/k7ofGGSCAo reageer retweet
quote:
American officials said Saudi diplomats, intelligence officers and other operatives have assisted in the illegal flight of Saudi fugitives, most of them university students, after they were charged with crimes including rape and manslaughter. The Saudis have bailed the suspects out of jail, hired lawyers to defend them, arranged their travel home and covered their forfeited bonds, the officials said.
pi_186509983
Die ranzige Jacob Wohl is ook weer bezig :')

willsommer twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 01:58:24 Exclusive: Jacob Wohl caught on tape trying to concoct a sexual assault smear against Pete Buttigieg and promising to make the accuser wealthy. Now the supposed victim says Wohl and lobbyist Jack Burkman made it all up. https://t.co/GAOW7OOdhe reageer retweet
pi_186509993
maggieNYT twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 04:05:40 NEWS: The president, his kids and the Trump Org sue Deustsche Bank and Capital One to prevent them from responding to congressional subpoenas, according to papers filed today. reageer retweet
davidenrich twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 04:09:18 Breaking: @realDonaldTrump sues @DeutscheBank, trying to invalidate congressional subpoenas for records about its lending to him. Story coming @nytimes https://t.co/eRCn0qXYTU reageer retweet
quote:
In the suit, filed in the federal courthouse in Manhattan, the president and his family members argue that the Democrat-controlled House committee leaders who issued subpoenas engaged in a broad overreach.

"This case involves congressional subpoenas that have no legitimate or lawful purpose," the suit alleges. "The subpoenas were issued to harass President Donald J. Trump, to rummage through every aspect of his personal finances, his businesses and the private information of the president and his family, and to ferret about for any material that might be used to cause him political damage. No grounds exist to establish any purpose other than a political one."

NYT
quote:
"We remain committed to providing appropriate information to all authorized investigations and will abide by a court order regarding such investigations," Kerrie McHugh, a spokeswoman for Deutsche Bank, told NBC News on Monday night.

NBC

[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 30-04-2019 05:30:44 ]
pi_186509996
WOW! Die kleinerende houding op het eind ook :')

Republican senator coldly mocks a woman for asking why he wants to kill her by repealing Obamacare.

quote:
“You voted seven times to repeal [the ACA]. Why?” the woman pushed. “Well, first of all, it’s not going to get repealed,” Grassley responded, failing to answer her question.

“I want you to answer me personally, as a person whose life depends on insurance, I would be dead in 60 days or less without the Affordable Care Act,” the woman asked. Grassley’s response was to mock her by saying he supports its repeal but that it won’t happen because of the current political climate in Washington.

“Well, first of all, it’s not going to get repealed,” Grassley said. “Besides, if we pass it in the Senate, we wouldn’t get it through the United States House of Representatives. So what are you worried about?”

“You’re threatening my life,” the woman responded.
8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 30-04-2019 04:57:10 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 april 2019 @ 07:30:52 #72
3928 Ulx
pi_186510206
svdate twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 02:50:25 A third of self-described conservatives and a sixth of Republicans say they will not vote for Trump next year.He's ... kind of going to need pretty much all those people to win a second term. https://t.co/DXR0ILawvt via @HuffPostPol reageer retweet
Zo, dat is niet best voor Trump. Als hij zijn eigen achterban al wegjaagt met zijn extremisme komt de hele GOP in de problemen.
  dinsdag 30 april 2019 @ 07:37:14 #73
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_186510232
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 april 2019 04:46 schreef Kijkertje het volgende:
WOW! Die kleinerende houding op het eind ook :')

8)7

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_186510347
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:29 schreef Ulx het volgende:
Personal conversations?
hij bedoeld vast het praatje bij de koffiemachine. Amateuristisch.
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 april 2019 @ 08:07:44 #75
3928 Ulx
pi_186510429
nycjim twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 00:50:40 Trump hosted the women’s national champion Baylor Bears at the White House. He served them burgers and talked about his hair. https://t.co/vvBQKmgmX0 https://t.co/kFrrrD3RKw reageer retweet
De gezichten die die vrouwen trekken.... Trump met zijn handen over zijn oren.... Epische foto.
  dinsdag 30 april 2019 @ 08:30:20 #76
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186510654
NYT gaat opnieuw de fout in met antisemitisme:

alx twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:59:24 Just ONE DAY after apologizing for publishing an Anti-Semitic cartoon, The New York Times decided to feature another one. https://t.co/tEUOdfaWBg reageer retweet
Het is wel duidelijk wie in Amerika de echte Nazis zijn.
  dinsdag 30 april 2019 @ 08:56:29 #77
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186510960
Aandoenlijk hoe hard linkse journalisten/activisten zaken moeten verdraaien om Trump weer in een kwaad daglicht te stellen. Wellicht nog triester dan dat, is dat er voor hen ook geen alternatief is. Ze moeten zich wel negatief over Trump uitlaten omdat er van de eigen ideologie niks positiefs is te melden. Dat keijg je ervan als je vast zit in je eigen moreel bankroete ideologie. Dat krijg je als je over 20 presidentskandidaten kan berichten, waarvan de populairsten even inhoudsloos zijn.

En als de heksenjacht vanuit het congress ook op niets uitdraait, waar moet men dan heen? Moeilijk moeilijk.
pi_186510983
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 08:56 schreef Ensiferum het volgende:
Aandoenlijk hoe hard linkse journalisten/activisten zaken moeten verdraaien om Trump weer in een kwaad daglicht te stellen. Wellicht nog triester dan dat, is dat er voor hen ook geen alternatief is. Ze moeten zich wel negatief over Trump uitlaten omdat er van de eigen ideologie niks positiefs is te melden. Dat keijg je ervan als je vast zit in je eigen moreel bankroete ideologie. Dat krijg je als je over 20 presidentskandidaten kan berichten, waarvan de populairsten even inhoudsloos zijn.

En als de heksenjacht vanuit het congress ook op niets uitdraait, waar moet men dan heen? Moeilijk moeilijk.
Is het weer huilen om de msm ja? :') :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:08:36 #79
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_186511098
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 08:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:

alx twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:59:24 Just ONE DAY after apologizing for publishing an Anti-Semitic cartoon, The New York Times decided to feature another one. https://t.co/tEUOdfaWBg reageer retweet
Waarom wordt kritiek op Israël toch altijd zo makkelijk gelijk gesteld aan kritiek op het Jodendom?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:12:14 #80
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186511175
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2019 08:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Is het weer huilen om de msm ja? :') :')
Is het weer huilen om Trump ja? :') :')
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:15:13 #81
384435 klappernootopreis
pi_186511220
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 08:56 schreef Ensiferum het volgende:

Wat jij een heksenjacht noemt (= nabalken van Trump) is uitgedraaid op een diepgaand onderzoek waarvan de uitkomst nog op zich laat wachten. Na al die pogingen van Trump om dit allemaal onder de tafel te vegen zal op gegeven moment de waarheid boven komen. Waarom is geprobeerd om het werk van Mueller op alle mogelijke manieren te blokkeren? Wat wil Trump niet wat er in de openbaarheid komt? En waarom fungeert Barr nu als spreekbuis van Trump? En waarom wil Barr wél getuigen voor de senaat (die in handen is van de republikeinen) maar NIET voor het Huis( waar de Dems een meerderheid hebben) Dan heb je wel iets uit te leggen, want een dagvaarding ligt op de loer.
Makkelijk makkelijk.
pi_186511228
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:12 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Is het weer huilen om Trump ja? :') :')
Ik heb al tijden niet meer gehuld om jouw oranje messias :)
Maar over die duivelse msm gesproken, wanneer ga je eens reageren op die kwaliteits post van laatst? :D
pi_186511240
quote:

Nou, vertel.
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:16:33 #84
384435 klappernootopreis
pi_186511242
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik heb al tijden niet meer gehuld om jouw oranje messias :)
Maar over die duivelse msm gesproken, wanneer ga je eens reageren op die kw kwaliteits post van laatst? :D
Ja kom eens met een antwoord!
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:18:57 #85
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186511285
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Wat jij een heksenjacht noemt (= nabalken van Trump) is uitgedraaid op een diepgaand onderzoek waarvan de uitkomst nog op zich laat wachten. Na al die pogingen van Trump om dit allemaal onder de tafel te vegen zal op gegeven moment de waarheid boven komen. Waarom is geprobeerd om het werk van Mueller op alle mogelijke manieren te blokkeren? Wat wil Trump niet wat er in de openbaarheid komt? En waarom fungeert Barr nu als spreekbuis van Trump? En waarom wil Barr wél getuigen voor de senaat (die in handen is van de republikeinen) maar NIET voor het Huis( waar de Dems een meerderheid hebben) Dan heb je wel iets uit te leggen, want een dagvaarding ligt op de loer.
Makkelijk makkelijk.
Omdat die mensen betere dingen te doen hebben dan het complotdenken van Democraten te bevredigen. Zo veel moeite om maar niet te hoeven zien dat ze hebben verloren omdat ze inhoudsloos zijn. Nee, het MOET zijn omdat de winnaar crimineel is. Het inhoudsloze en moreel bankroete van de eigen partij heeft er niets mee te maken.
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:19:52 #86
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_186511299
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:18 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Omdat die mensen betere dingen te doen hebben dan het complotdenken van Democraten te bevredigen. Zo veel moeite om maar niet te hoeven zien dat ze hebben verloren omdat ze inhoudsloos zijn. Nee, het MOET zijn omdat de winnaar crimineel is. Het inhoudsloze en moreel bankroete van de eigen partij heeft er niets mee te maken.
Over inhoudsloos en moreel bankroet gesproken, wat vind je van die 10.000+ leugens van dhr. Trump?
pi_186511305
quote:

[..]

Al een reactie aan het typen op die kwaliteitspost?
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:20:59 #88
384435 klappernootopreis
pi_186511316
quote:

[..]

Het gaat hierbij om blokkering van de rechtsgang, en de Dems willen weten waarom dit gebeurt.
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:23:00 #89
384435 klappernootopreis
pi_186511348
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:19 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Over inhoudsloos en moreel bankroet gesproken, wat vind je van die 10.000+ leugens van dhr. Trump?
dat wordt effectief van de tafel geveegd omdat hypocrisie een impulsieve keuze is van sommige users.
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:24:13 #90
384435 klappernootopreis
pi_186511368
pi_186511457
quote:

Dat is inderdaad duidelijk:

dinsdag 30 april 2019 @ 09:53:14 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_186511919
Wanneer gaat Trump zeggen dat er toch wel very fine people bij de NYT werken? Misschien kan hij persoonlijk de Pullitzer aan ze uitreiken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:57:25 #93
384435 klappernootopreis
pi_186511987
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:53 schreef speknek het volgende:
Wanneer gaat Trump zeggen dat er toch wel very fine people bij de NYT werken? Misschien kan hij persoonlijk de Pullitzer aan ze uitreiken.
Dan moeten ze voor hem gaan liegen en hem prijzen.
  dinsdag 30 april 2019 @ 11:11:06 #94
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186513225
quote:

Sneeuwvlokjes die zich daar druk over maken :').
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 april 2019 @ 11:54:45 #95
3928 Ulx
pi_186513927
peltzmadeline twitterde op maandag 29-04-2019 om 22:31:23 Fox News is carrying a Joe Biden rally live https://t.co/pQerovlNp6 reageer retweet
Is Trump al uit zijn treiter gehaan wegens dit verraad?
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:41:38 #96
384435 klappernootopreis
pi_186515027
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:54 schreef Ulx het volgende:
peltzmadeline twitterde op maandag 29-04-2019 om 22:31:23 Fox News is carrying a Joe Biden rally live https://t.co/pQerovlNp6 reageer retweet
Ik denk dat hij wel weet dat dit zinloos is. Hij heeft immers geen alleenrecht op Fox mbt campagnes, Fox moet toch de schijn ophouden dat ze geen partijorgaan zijn.
pi_186515126
quote:

Ja, Trump en zijn aanhang.
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:12:32 #98
384435 klappernootopreis
pi_186515637
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Trump zelf denk ik niet zo zeer, bij de aanhang zitten er natuurlijk wel Nazi's. Je kunt vraagtekens stellen bij politici die dit tuig aantrekken. Overigens zitten hier ook politici die je in deze categorie kan plaatsen. Die HOEVEN geen fascistische ideologie te etaleren, dat doet hun achterban wel voor ze.
pi_186516080
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik mis ook een beetje het antisemitisme in een cartoon waarin Trump slaafs achter Netanyahu aanloopt.
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:41:15 #100
384435 klappernootopreis
pi_186516138
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik mis ook een beetje het antisemitisme in een cartoon waarin Trump slaafs achter Netanyahu aanloopt.
Netanyahu is natuurlijk geen lekkertje, Kritiek hebben op de hardvochtige politiek die Israël voert zou je eigenlijk niet als antisemitisme moeten categoriseren.
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 april 2019 @ 13:55:15 #101
3928 Ulx
pi_186516344
Het mooiste was nog die Trumpanzees die brulden dat je antisemiet was als je tegen Netanyahu bent. Alsof zijn uitdager bij de verkiezingen geen jood zou zijn. Maar goed.
pi_186516502
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 11:54 schreef Ulx het volgende:
Biden is een Republikein als je naar zijn historie (wetten, gedrag en standpunten) kijkt. Sowieso denk ik dat Biden vrij weinig kans maakt. Ik denk dat Trump meer in zit over Sanders; die is al op Fox geweest, en wist zich goed te profileren.
pi_186516807
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 14:06 schreef drexciya het volgende:

[..]

Biden is een Republikein als je naar zijn historie (wetten, gedrag en standpunten) kijkt. Sowieso denk ik dat Biden vrij weinig kans maakt. Ik denk dat Trump meer in zit over Sanders; die is al op Fox geweest, en wist zich goed te profileren.
Aan z'n Twitter te zien maakt Trump zich wel degelijk zorgen om Biden.
  dinsdag 30 april 2019 @ 14:37:28 #104
384435 klappernootopreis
pi_186517110
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aan z'n Twitter te zien maakt Trump zich wel degelijk zorgen om Biden.
Eigenlijk zou hij zich zorgen moeten maken over alle Democraten. Want geen van hen zal hem enige vorm van gratie verlenen als de Dems het presidentschap verwerven. Vandaar dat Nancy Pelosi niet zo happig is om een impeachment procedure te beginnen. Vanwege Pence.
pi_186517216
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Netanyahu is natuurlijk geen lekkertje, Kritiek hebben op de hardvochtige politiek die Israël voert zou je eigenlijk niet als antisemitisme moeten categoriseren.
Kritiek op het beleid van een regering moet in mijn ogen altijd kunnen. Ik kan me nog voorstellen dat wanneer je Joodse stereotypen hanteert je nog kunt spreken van antisemitisme, maar dit is puur kritiek op de wijze waarop Trump slaafs achter het beleid van Netanyahu aanloopt. Een beleid dat bovendien behoorlijk extreem is in vergelijking met zijn voorgangers.

quote:

[..]

Lariekoek. Biden is misschien niet van de linkervleugel van de Democraten, maar dat maakt hem nog geen Republikein.
  dinsdag 30 april 2019 @ 14:48:23 #106
384435 klappernootopreis
pi_186517305
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 14:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kritiek op het beleid van een regering moet in mijn ogen altijd kunnen. Ik kan me nog voorstellen dat wanneer je Joodse stereotypen hanteert je nog kunt spreken van antisemitisme, maar dit is puur kritiek op de wijze waarop Trump slaafs achter het beleid van Netanyahu aanloopt. Een beleid dat bovendien behoorlijk extreem is in vergelijking met zijn voorgangers.
[..]

Lariekoek. Biden is misschien niet van de linkervleugel van de Democraten, maar dat maakt hem nog geen Republikein.
Hij is eerder een conservatieve democraat..
pi_186517397
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 14:48 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hij is eerder een conservatieve democraat..
Eerder een beetje middle-of-the-road Democraat, zie ook bijvoorbeeld Voteview.
  dinsdag 30 april 2019 @ 15:58:53 #108
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186518744
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 14:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de boodschap, maar om de vorm. Blind aangelijnde blanke, Davidster, Jood als dier, keppeltje, grote neus etc. Veel typische elementen uit de Nazi tijd.

Als ze dat keppeltje en die ster weglieten was het al minder aanstootgevend.
  dinsdag 30 april 2019 @ 15:59:54 #109
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186518773
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:55 schreef Ulx het volgende:
Het mooiste was nog die Trumpanzees die brulden dat je antisemiet was als je tegen Netanyahu bent. Alsof zijn uitdager bij de verkiezingen geen jood zou zijn. Maar goed.
Dan hadden zijn tegenstanders die kandidaat moeten steunen in plaats van Netanyahu verketteren. Love trumps hate was het toch? Lang lang geleden?
pi_186519375
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de boodschap, maar om de vorm. Blind aangelijnde blanke, Davidster, Jood als dier, keppeltje, grote neus etc. Veel typische elementen uit de Nazi tijd.

Als ze dat keppeltje en die ster weglieten was het al minder aanstootgevend.
"Blind aangelijnde blanke" is geen Joods stereotype, de Davidster in dit geval staat gewoon op de vlag van Israel (is nog blauw ook), keppeltje is geen stereotype, maar gewoon een joods hoofddeksel en er is geen typische joodse karikatuur van een neus maar meer een karikatuur van Netanyahu. Het is vooral heel erg zoeken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 april 2019 @ 16:47:55 #111
3928 Ulx
pi_186519877
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 14:00:00 Personal income for farmers fell by the most in three years in the first quarter, as losses to U.S. agriculture mount from Trump's trade wars.In the first quarter, producers' income declined $11.8 billion, Bloomberg reports.https://t.co/JGJZGWoMg3 reageer retweet
Gelukkig kun je handelsoorlogen makkelijk winnen.
pi_186520713
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 16:10:30 Adam Schiff: "There is very strong evidence that [Erik Prince] willingly misled the committee and made false statements to the committee and later today we'll be making a criminal referral to the Justice Department." https://t.co/FbZptiUodM reageer retweet
pi_186520853
rebeccaballhaus twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 16:47:12 Eric Trump tells Fox congressional requests for Trump’s financials are “the deep state.”“It’s ‘Eric, I want to see all your bank records. I want to know how much Lara spent on baby formula for Luke. I want to know how many beers Tiffany had on a Friday afternoon in Georgetown.’” reageer retweet
Jaja en FOX publiek vindt dat nog heel waarschijnlijk ook vermoed ik :D
  dinsdag 30 april 2019 @ 17:36:29 #114
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186520873
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 april 2019 17:30 schreef Kijkertje het volgende:
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 16:10:30 Adam Schiff: "There is very strong evidence that [Erik Prince] willingly misled the committee and made false statements to the committee and later today we'll be making a criminal referral to the Justice Department." https://t.co/FbZptiUodM reageer retweet
"Very strong evidence." Dan zullen ze dus hard bewijs hebben zou ik denken?
pi_186520950
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 17:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

"Very strong evidence." Dan zullen ze dus hard bewijs hebben zou ik denken?
Geen idee. Ik meen dat ik gelezen heb dat Prince één van de mensen was die bewijs vernietigd/ gedelete heeft.
  dinsdag 30 april 2019 @ 17:41:18 #116
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186520973
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 april 2019 17:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Geen idee. Ik meen dat ik gelezen heb dat Prince één van de mensen was die bewijs vernietigd/ gedelete heeft.
Dat was naar verluid communicatie met Bannon toch?
pi_186521005
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 17:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat was naar verluid communicatie met Bannon toch?
Yups :Y
  dinsdag 30 april 2019 @ 18:00:35 #118
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186521343
Schiff met zijn very strong evidence. Hebben we nergens eerder gezien :D
pi_186521405
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:00 schreef Ensiferum het volgende:
Schiff met zijn very strong evidence. Hebben we nergens eerder gezien :D
Ja, in jouw reactie op die kwaliteitspost :D
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 april 2019 @ 18:04:20 #120
3928 Ulx
pi_186521427
Eugene_Scott twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 13:36:16 Trump supporter Matthew Haviland: “I will kill every Democrat in the world so we never more have to have our babies brutally murdered by you absolute terrorists.” https://t.co/ErBAyvgrdH reageer retweet
  dinsdag 30 april 2019 @ 18:28:15 #121
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186521879
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:04 schreef Ulx het volgende:
Eugene_Scott twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 13:36:16 Trump supporter Matthew Haviland: “I will kill every Democrat in the world so we never more have to have our babies brutally murdered by you absolute terrorists.” https://t.co/ErBAyvgrdH reageer retweet
Lijkt erop dat deze supporter post-natale abortus ondersteunt; had ik nooit gedacht van een republikein. :N
pi_186522172
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Lijkt erop dat deze supporter post-natale abortus ondersteunt; had ik nooit gedacht van een republikein. :N
Dat de interesse voor het leven en kwetsbaren voor een groot deel van de GOP ophoudt na de geboorte mag toch geen verrassing heten?
  dinsdag 30 april 2019 @ 18:46:07 #123
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186522232
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat de interesse voor het leven en kwetsbaren voor een groot deel van de GOP ophoudt na de geboorte mag toch geen verrassing heten?
Ik dacht dat het sarcasme er vrij dik bovenop lag...
pi_186522919
quote:

[..]

Hij is op Fox geweest maar zijn supporters ook, ik hecht daar echt niet zoveel waarde aan dat hij zich daar wist te profileren.
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 april 2019 @ 19:38:20 #125
3928 Ulx
pi_186523337
parscale twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 15:38:58 The @washingtonpost is as much of a newspaper as I am a ballerina. #FAKENewsKing reageer retweet
Dat is geen slimme tweet, Brad.

pbump twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 15:41:57 Say what you will about The Post, but it's obviously a newspaper. Ergo... https://t.co/0f8JN9kaXc reageer retweet
cjoriley twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 17:53:41 @parscale @washingtonpost As much as I'd relish seeing you in a pink tutu, I'd prefer you in an orange jumpsuit. reageer retweet
dcherring twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 15:43:55 @pbump et tutu, Brute? reageer retweet
pi_186525166
ik laat dit gerotzooi van een afglijdend land aan me voorbij gaan, ik lees het wel als Trump een keer z'n biezen pakt.
pi_186530870
Fahrenthold twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 22:17:49 BREAKING: At @realdonaldtrump's golf course in Westchester, NY, undocumented workers say Trump Org. managers exploited them by making them work extra hours without pay. https://t.co/ctf1h9pMAK reageer retweet
NYSLabor twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 23:15:15 Make no mistake: New York State has zero tolerance when it comes to worker exploitation. https://t.co/YvtKnZgFNK reageer retweet
pi_186531276
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:49 schreef Kijkertje het volgende:
Fahrenthold twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 22:17:49 BREAKING: At @:realdonaldtrump's golf course in Westchester, NY, undocumented workers say Trump Org. managers exploited them by making them work extra hours without pay. https://t.co/ctf1h9pMAK reageer retweet
NYSLabor twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 23:15:15 Make no mistake: New York State has zero tolerance when it comes to worker exploitation. https://t.co/YvtKnZgFNK reageer retweet
Die tweede tweet is echter wel een lachertje, natuurlijk, gegeven de dramatisch slechte positie van werknemers in de VS.
  woensdag 1 mei 2019 @ 00:37:11 #129
323401 Kijkertje
met filter
pi_186531762
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die tweede tweet is echter wel een lachertje, natuurlijk, gegeven de dramatisch slechte positie van werknemers in de VS.
Hoezo? Het gaat om een golfclub van Trump in NYS en daar is Cuomo gouverneur van? Wat heeft de de rest van de US daarmee te maken :?
  woensdag 1 mei 2019 @ 01:39:19 #130
323401 Kijkertje
met filter
pi_186532270
Barr heeft dus inderdaad gewoon gelogen over Mueller's intenties met het rapport, de brief waarin Mueller Barr daarop aangesproken heeft is geheim gehouden en is nu (een dag voor Barr's hearing) gelekt naar de pers.
kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 01:55:14 Flashback: April 9.CRIST: Reports have emerged recently, general, that members of the Special Counsel's team are frustrated at some level with the limited information included in your March 24th letter ... Do you know what they are referencing with that?BARR: No, I don't. reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 02:25:04 Flashback: April 10.VAN HOLLEN: Did Bob Mueller support your conclusion?BARR: I don't know whether Bob Mueller supported my conclusion. https://t.co/vmwkmw3bcj reageer retweet
Mueller complained that Barr’s letter did not capture ‘context’ of Trump probe
quote:
Special counsel Robert S. Mueller III wrote a letter in late March complaining to Attorney General William P. Barr that a four-page memo to Congress describing the principal conclusions of the investigation into President Trump “did not fully capture the context, nature, and substance” of Mueller’s work, according to a copy of the letter reviewed Tuesday by The Washington Post.

At the time the letter was sent on March 27, Barr had announced that Mueller had not found a conspiracy between the Trump campaign and Russian officials seeking to interfere in the 2016 presidential election. Barr also said Mueller had not reached a conclusion about whether Trump had tried to obstruct justice, but Barr reviewed the evidence and found it insufficient to support such a charge.

Days after Barr’s announcement, Mueller wrote a previously unknown private letter to the Justice Department, which revealed a degree of dissatisfaction with the public discussion of Mueller’s work that shocked senior Justice Department officials, according to people familiar with the discussions.

“The summary letter the Department sent to Congress and released to the public late in the afternoon of March 24 did not fully capture the context, nature, and substance of this office’s work and conclusions,” Mueller wrote. “There is now public confusion about critical aspects of the results of our investigation. This threatens to undermine a central purpose for which the Department appointed the Special Counsel: to assure full public confidence in the outcome of the investigations.”

The letter made a key request: that Barr release the 448-page report’s introductions and executive summaries, and made some initial suggested redactions for doing so, according to Justice Department officials.

Justice Department officials said Tuesday they were taken aback by the tone of Mueller’s letter, and it came as a surprise to them that he had such concerns. Until they received the letter, they believed Mueller was in agreement with them on the process of reviewing the report and redacting certain types of information, a process that took several weeks. Barr has testified to Congress previously that Mueller declined the opportunity to review his four-page letter to lawmakers that distilled the essence of the special counsel’s findings.

In his letter, Mueller wrote that the redaction process “need not delay release of the enclosed materials. Release at this time would alleviate the misunderstandings that have arisen and would answer congressional and public questions about the nature and outcome of our investigation.”

SPOILER
Hoezo conspiracy denken van de Democraten :{w

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 01-05-2019 02:38:35 ]
  woensdag 1 mei 2019 @ 02:26:03 #131
323401 Kijkertje
met filter
pi_186532554
JulianCastro twitterde op woensdag 01-05-2019 om 01:35:16 Attorney General Barr willfully misled the American people to cover up attempted crimes by Donald Trump. He should resign his position or face an impeachment inquiry immediately. https://t.co/dTKCMccF7X reageer retweet
costareports twitterde op woensdag 01-05-2019 om 02:01:18 Just spoke with Sen. Richard Blumenthal, who says “a lot of remedies need to be on the table” for congressional response to Barr’s conduct. He does *not* rule out possible impeachment proceedings. Calls Mueller letter “stunning” and a “game changer for [Barr’s] legacy.” reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 03:20:01 Swalwell: "If Barr backs out this Thursday, he's gonna get subpoenaed. If he doesn't answer the subpoena, he's gonna face contempt. I actually think he should face impeachment if he's just gonna say, I'm not gonna follow the law ... there has to be consequences." @MSNBC reageer retweet
ChrisVanHollen twitterde op woensdag 01-05-2019 om 04:19:58 On April 20th, I asked Barr, "Did Bob Mueller support your conclusion?" His answer was, "I don't know whether Mueller supported my conclusion." We now know Mueller stated his concerns on March 27th, and that Barr totally misled me, the Congress, and the public. He must resign. https://t.co/rod404BbYo reageer retweet

[ Bericht 30% gewijzigd door Kijkertje op 01-05-2019 05:10:10 ]
  woensdag 1 mei 2019 @ 02:32:37 #132
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_186532572
Biden is ook voor impeachment. Hoe meer democratische kandidaten er voor uit komen hoe meer het niet te voorkomen is.
  woensdag 1 mei 2019 @ 02:50:35 #133
323401 Kijkertje
met filter
pi_186532666
kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 02:40:18 Nadler statement: "The Special Counsel's concerns reflect our own. The Attorney General should not have taken it upon himself to describe the Special Counsel's findings in a light more favorable to the President. It was only a matter of time before the facts caught up to him." reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 02:45:03 Nadler statement: "Attorney General Barr also should not have withheld this letter from Congress for as long as he has. I have demanded a copy from the Department of Justice. I have asked that it be delivered no later than 10:00 tomorrow morning." reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 03:00:05 Nadler statement: "The Department of Justice has ... been reluctant to confirm a date for Special Counsel Mueller to testify. Given this evening's reports, I will press the Department to schedule that hearing without delay." reageer retweet

[ Bericht 19% gewijzigd door Kijkertje op 01-05-2019 03:12:35 ]
  woensdag 1 mei 2019 @ 02:57:09 #134
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_186532692
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 30-10-2012 om 19:34:39 Why does Obama believe he shouldn't comply with record releases that his predecessors did of their own volition? Hiding something? reageer retweet
Waarom start hij al die recht zaken dan?
  woensdag 1 mei 2019 @ 03:55:25 #135
323401 Kijkertje
met filter
pi_186532803
De Democraten kregen dus al sinds het ontslag van Comey geen counterintelligence updates meer over het onderzoek.
nycsouthpaw twitterde op woensdag 01-05-2019 om 02:38:31 Adam Schiff is telling Chris Hayes he hasn’t been getting counterintelligence updates relating to the Russia investigation—that they’ve “gone dark”—for a year and a half. reageer retweet
nycsouthpaw twitterde op woensdag 01-05-2019 om 02:53:26 Here’s part of that exchange, with my ominously ticking clock in the background. https://t.co/HevpUtR9Dh reageer retweet
  woensdag 1 mei 2019 @ 04:45:40 #136
323401 Kijkertje
met filter
pi_186532942
Het was ook wel zo klaar als een klontje. Waarom zou Barr zich anders in allerlei bochten wringen om de betekenis van het rapport van Mueller te downplayen door:

- Zijn eigen samenvatting te schrijven (=ongebruikelijk)
- Het rapport niet gelijk openbaar te maken (=ongebruikelijk)
- Geen ontheffing te vragen aan de rechter om Grand Jury getuigenissen van gesloten zaken te declassificeren (=ongebruikelijk)
- Een verklaring uitbrengen om te benadrukken dat zijn eigen samenvatting niet als samenvatting opgevat moet worden (=idioot maar achteraf gezien begrijpelijk met het oog op Mueller's brief aan/ telefoongesprek met Barr)
- Het ongeredacteerde rapport niet vrij te geven aan de leden van het HIC (=ongebruikelijk)
- Voor het Congres verklaren dat hij geen idee had waarom Mueller's team ontevreden was over zijn interpretatie en of Mueller zijn conclusies ondersteunde (=leugen)
- Een persco te houden vóór het vrijgeven van het rapport (=idioot)
- Mueller niet uit te nodigen voor die persco (=ongebruikelijk)
- Moeilijk doen over het format van de komende hearing en dreigen niet te verschijnen voor het Congres (=laf)

Allemaal tekenen die duiden op een doofpot. Dat is geen conspiracy-denken maar een kwestie van de alarmsignalen herkennen voor wat ze zijn: Barr is de advocaat van Trump en niet van het volk. Maar ja zijn aanstelling als AG met zijn memo over obstructie als sollicitatiebrief was natuurlijk sws al een weggevertje.
  woensdag 1 mei 2019 @ 05:27:19 #137
323401 Kijkertje
met filter
pi_186533050
Nog een draadje van Seth Abramson:
SethAbramson twitterde op woensdag 01-05-2019 om 04:57:58 Mueller's Report insisted it did *not* investigate collusion as such, yet Barr summarized the Report as having found "no collusion." We'll hear a lot about the Mueller-Barr tiff focusing on obstruction, but when Mueller testifies we'll hear much more on Vol. 1 disagreements, too. reageer retweet
  woensdag 1 mei 2019 @ 05:49:32 #138
323401 Kijkertje
met filter
pi_186533169
To 'go to paper' is uitzonderlijk en veelbetekenend voor een man als Mueller, het vastleggen van de feiten/ de waarheid om geschiedkundige redenen.
NatashaBertrand twitterde op woensdag 01-05-2019 om 04:28:22 Something I'm hearing from lots of former DOJ/FBI folks tonight is just how rare & significant it is for a DOJ official, especially an institutionalist like Mueller, to "go to paper" like this. "We are conditioned not to" do that, Chuck Rosenberg told me. https://t.co/y9M16SgvTS reageer retweet
harrylitman twitterde op woensdag 01-05-2019 om 05:32:58 Exactly. It’s a declaration of war, as I just tried to explain on @donlemon because everybody realizes it’s a loaded bomb that could go off anytime. That’s why I said for the laconic and obedient Mueller, it’s almost like lighting yourself on fire in front of the DOJ. https://t.co/PPw8L592PT reageer retweet

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 01-05-2019 05:54:36 ]
  woensdag 1 mei 2019 @ 06:47:12 #139
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_186533403
De positie van Barr lijkt mij onhoudbaar.
Géén kloon van tvlxd!
pi_186533454
Zat de MSM er weer even mooi naast dat Barr een positieve spin zou hebben gegeven aan het rapport in zijn brief.
pi_186533503
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 06:57 schreef Ludachrist het volgende:
Zat de MSM er weer even mooi naast dat Barr een positieve spin zou hebben gegeven aan het rapport in zijn brief.
Het was een vorm van terughoudendheid.

Ik ben bang dat de Amerikaanse media niet op het top van het kunnen functioneert. Dat komt met name door de sfeer die er rond de media gecreeerd wordt door Trump en zn regering. Gerenomeerde en onafhankelijke journalisten zeiden onder Bush ("you're either with us or against us") al een bepaalde druk te voelen die je niet hoort te voelen in een democratie. Dit gaat daar nog eens overheen.
pi_186533529
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 06:47 schreef Montov het volgende:
De VS is Nederland niet he ;)
pi_186533953
Really

Just a tweet quote:
....”Ultimate twist if Rosenstein leaked the Mueller letter. People would spend decades trying to figure that guy out.....”
Comment:
...”Well it certainly explains the pained expression on his face at Barr's presser....”

Rosenstein stond erbij als een hert, dat staart in de koplampen van de jager. 😳
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:01:33 #144
384435 klappernootopreis
pi_186534389
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/30/trumpblog-week-18-a3958656

Ik ben toch wel benieuwd wat er allemaal in die brief staat

quote:
0s.gif

Ik quote mezelf nog een keer:

Op donderdag 28 maart 2019 10:10 schreef klappernootopreis het volgende:

:') de werkelijke inhoud van het Mueller rapport zal waarschijnlijk nog rauw op het dak vallen voor diegene die het pretdossier van Barr voor lief hebben aangenomen.

Ik heb zo'n vermoeden dat binnenkort William Barr geen "goede vriend" meer zal zijn van Robert Mueller.
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:01:38 #145
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_186534390
De oranje tumor twittert inmiddels alleen nog over NASCAR en schimmige buitenlanden (Cuba, Venezuela).
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:03:17 #146
384435 klappernootopreis
pi_186534403
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:01 schreef Ringo het volgende:
De oranje tumor twittert inmiddels alleen nog over NASCAR en schimmige buitenlanden (Cuba, Venezuela).
Venezuela is wel een issue natuurlijk maar NASCAR?
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:04:18 #147
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186534417
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 06:47 schreef Montov het volgende:
Onhoudbaar? :') Op grond van wat?

Mueller is het duidelijk 100% eens met de conclusies van Barr. Hij was alleen bang dat het publiek niet alles zou snappen. Nou dan maar weg met die man zijn baan :')
pi_186534445
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Mueller is het duidelijk 100% eens met de conclusies van Barr. Hij was alleen bang dat het publiek niet alles zou snappen. Nou dan maar weg met die man zijn baan :')
Ik welk parallel universum leef jij eigenlijk?
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:06:34 #149
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186534448
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 07:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het was een vorm van terughoudendheid.

Ik ben bang dat de Amerikaanse media niet op het top van het kunnen functioneert. Dat komt met name door de sfeer die er rond de media gecreeerd wordt door Trump en zn regering. Gerenomeerde en onafhankelijke journalisten zeiden onder Bush ("you're either with us or against us") al een bepaalde druk te voelen die je niet hoort te voelen in een democratie. Dit gaat daar nog eens overheen.
Is dit een grap? Na 2 jaar heksenjacht? En het is de schuld van Trump? :')

Holy moly. Wie valt nou eigenlijk constant wie aan?
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:12:34 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_186534514
quote:

Het congres misleiden, mogelijk liegen onder ede. En dat voor het hoofd van justitie. Dit is echt een big deal. Als het een Democraat zou zijn, tenminste.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_186534545
quote:
Mueller is het duidelijk 100% eens met de conclusies van Barr.
quote:
Special counsel Robert S. Mueller III wrote a letter in late March complaining to Attorney General William P. Barr that a four-page memo to Congress describing the principal conclusions of the investigation into President Trump “did not fully capture the context, nature, and substance” of Mueller’s work
100% eens. Zijn conclusies dekken niet de context, aard en inhoud van het rapport zelf, maar buiten die drie kleinigheidjes is er geen probleem.

Can't stump the Trump!
pi_186534573
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Het congres misleiden, mogelijk liegen onder ede. En dat voor het hoofd van justitie. Dit is echt een big deal. Als het een Democraat zou zijn, tenminste.
Stel je voor dat iemand als Pechtold zoiets gedaan zou hebben. Bepaalde types zouden maandenlang helemaal op TILT gaan :D

[ Bericht 1% gewijzigd door trein2000 op 01-05-2019 11:09:00 ]
pi_186534653
quote:
2s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Stel je voor dat iemand als Pechtold zoiets gedaan zou hebben. Bepaalde types zouden maandenlang helemaal op TILT gaan :D
Snap werkelijk waar niet hoe je dit kunt verdedigen. Sowieso kan ik er met mijn verstand niet bij dat iemand enthousiast wordt van een pathologische leugenaar als Trump, die een broertje dood heeft aan wetgeving, transparantie en etiquette.

Het meest bizar is nog wel dat figuren die Trump het meest waarderen, dezelfde types zijn die het hardst stonden te schreeuwen toen Rutte een paar jaar geleden een verkeerd bedrag noemde tijdens een Kamerdebat of persco (weet niet meer precies, ging geloof ik over Griekenland). Oh, en die natuurlijk om de haverklap roepen dat onze leiders corrupt zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 01-05-2019 11:09:19 ]
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:26:27 #154
384435 klappernootopreis
pi_186534660
quote:

[..]

Bar heeft publiekelijk gelogen over het rapport, hij heeft zelfs een misleidend pretpakketje gepresenteerd om de campagne van Trump te kunnen lanceren.

[ Bericht 0% gewijzigd door klappernootopreis op 01-05-2019 09:39:21 ]
pi_186534676
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:12 schreef speknek het volgende:

[..]
https://i.fokzine.net/tem(...)itor/list-bullet.png
Tsja, in Nederland was een Barr vandaag naar de Tweede Kamer geroepen en vervolgens middels een unanieme stemming naar huis gestuurd met een motie van wantrouwen aan z'n broek.

Wat dat betreft hoor je mij niet klagen over een politieke stelsel.
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:49:24 #156
384435 klappernootopreis
pi_186535007
Wat je moet weten over Barr:

Back in 1992, the last time Bill Barr was U.S. attorney general, iconic New York Times writer William Safire referred to him as “Coverup-General Barr” because of his role in burying evidence of then-President George H.W. Bush’s involvement in “Iraqgate” and “Iron-Contra.”

En daar zal hij nog wel even mee door gaan.
pi_186535103
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap werkelijk waar niet hoe je dit kunt verdedigen. Sowieso kan ik er met mijn verstand niet bij dat iemand enthousiast wordt van een pathologische leugenaar als Trump, die een broertje dood heeft aan wetgeving, transparantie en etiquette.

Het meest bizar is nog wel dat figuren die Trump het meest waarderen, dezelfde types zijn die het hardst stonden te schreeuwen toen Rutte een paar jaar geleden een verkeerd bedrag noemde tijdens een Kamerdebat of persco (weet niet meer precies, ging geloof ik over Griekenland). Oh, en die natuurlijk om de haverklap roepen dat onze leiders corrupt zijn.
Het lijkt er op dat zulke types (en daar hangen er hier een boel van rond) nogal graag een authoritaire strongman zien, het liefst in combinatie met een sterke afkeer van vreemdelingen. En daarom zijn ze bereid alles door de vingers te zien zolang het de 'tegenstander' maar dwars zit.
En het maakt niet uit of dat nou Trump, Poetin, Sjerrie, Wilders of Duterte is.
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:56:21 #158
384435 klappernootopreis
pi_186535143
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

100% eens. Zijn conclusies dekken niet de context, aard en inhoud van het rapport zelf, maar buiten die drie kleinigheidjes is er geen probleem.

Can't stump the Trump!
Doet me een beetje denken aan Mr Bean, die zijn autootje zag verpletterd worden onder een tank, maar toch gelukkig wegliep omdat hij zijn hangslot nog kon redden. :')
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:57:19 #159
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186535155

Dus dat. Barr heeft niemand misleid, dit is weer een nothing burger, gaap. Mueller heeft een probleem met de media, niet met Barr.
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:57:51 #160
384435 klappernootopreis
pi_186535163
quote:
2s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het lijkt er op dat zulke types (en daar hangen er hier een boel van rond) nogal graag een authoritaire strongman zien, het liefst in combinatie met een sterke afkeer van vreemdelingen. En daarom zijn ze bereid alles door de vingers te zien zolang het de 'tegenstander' maar dwars zit.
pi_186535170
quote:
2s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Trump is geen 'sterke leider'. Hij is de personificatie van de luie, domme Amerikaan die is geobsedeerd door televisie en verslaafd is aan fast food. Een verwend nest die is geboren met een gouden lepel in z'n reet.

Sterke leiders zijn mannen zoals Xi en Poetin, die zijn opgeklommen in een systeem waar je continu over je schouders moet kijken.
  woensdag 1 mei 2019 @ 10:00:01 #162
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_186535202
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
Trump is geen 'sterke leider'. Hij is de personificatie van de luie, domme Amerikaan die is geobsedeerd door televisie en verslaafd is aan fast food. Een verwend nest die is geboren met een gouden lepel in z'n reet.
Wat dat betreft is het wel typisch de leider die het volk verdient.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_186535471
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[ afbeelding ]
Dus dat. Barr heeft niemand misleid, dit is weer een nothing burger, gaap. Mueller heeft een probleem met de media, niet met Barr.
WaPo?!? FAKE NEWS!!
pi_186535525
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sterke leiders zijn mannen zoals Xi en Poetin, die zijn opgeklommen in een systeem waar je continu over je schouders moet kijken.
Hij doet het anders aardig goed, voor iemand zonder veel politieke ervaring.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 10:17:42 #165
3928 Ulx
pi_186535543
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

Can't stump the Trump!
Eerst Barr maar verhoren in het Huis, daarna Mueller. Mocht het lijken dat Barr loog kan hij simpel zijn onschuld bewijzen door een ongecensureerde versie van het rapport aan het Huis te geven.
pi_186535576
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Eerst Barr maar verhoren in het Huis, daarna Mueller. Mocht het lijken dat Barr loog kan hij simpel zijn onschuld bewijzen door een ongecensureerde versie van het rapport aan het Huis te geven.
Bereid je maar weer voor op teleurstelling nummer....... Ik ben onderhand de tel kwijt.
pi_186535581
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:16 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Hij doet het anders aardig goed, voor iemand zonder veel politieke ervaring.
Vind je?

Wat doet hij precies goed dan?
pi_186535759
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind je?

Wat doet hij precies goed dan?
Hij heeft veel wetten ingediend om veteranen te helpen, zorgt voor meer geld voor de VA. Hij heeft meer vrouwen op hoge posities zitten dan obama, omdat hij samen met zijn vrouw bezig is veer meer gelijke kansen voor vrouwen. Gezorgt voor laagste percentage werkloosheid ooit, laagst percentage mensen op welfare ooit. Hij heeft geen crimineel als rechter hand (biden) die hij beschermt.

Hele waslijsten van dingen die hij goed doet.

Geet enkele president is perfect. Ook trump doet dingen die niet goed zijn. Alleen te veel mensen kijken naar hoe hij beweegt en praat, terwijl ze de resultaten over het hoofd zien.

Maar de meeste nieuwszenders en sites laten de positieve dingen ook niet zien. Hij gaat de muslim brotherhood erkennen als terroristische organisatie. Waar komt dat in het nieuws? Hij gaat sanctuary cities gebruiken om alle illegalen te dumpen. Waar komt dat in het nieuws?
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 10:32:25 #169
3928 Ulx
pi_186535781
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Bereid je maar weer voor op teleurstelling nummer....... Ik ben onderhand de tel kwijt.
Hoezo?
  woensdag 1 mei 2019 @ 10:32:31 #170
384435 klappernootopreis
pi_186535786
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:31 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Hij heeft veel wetten ingediend om veteranen te helpen, zorgt voor meer geld voor de VA. Hij heeft meer vrouwen op hoge posities zitten dan obama, omdat hij samen met zijn vrouw bezig is veer meer gelijke kansen voor vrouwen. Gezorgt voor laagste percentage werkloosheid ooit, laagst percentage mensen op welfare ooit. Hij heeft geen crimineel als rechter hand (biden) die hij beschermt.

Geet enkele president is perfect. Ook trump doet dingen die niet goed zijn. Alleen te veel mensen kijken naar hoe hij beweegt en praat, terwijl ze de resultaten over het hoofd zien.
En de 10.000 leugens zie je natuurlijk ook over het hoofd.
  woensdag 1 mei 2019 @ 10:33:03 #171
384435 klappernootopreis
pi_186535801
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

10.001?
pi_186535857
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:32 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

En de 10.000 leugens zie je natuurlijk ook over het hoofd.
Ze liegen allemaal, maar het resultaat is goed.
pi_186535887
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:31 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Maar de meeste nieuwszenders en sites laten de positieve dingen ook niet zien. Hij gaat de muslim brotherhood erkennen als terroristische organisatie. Waar komt dat in het nieuws? Hij gaat sanctuary cities gebruiken om alle illegalen te dumpen. Waar komt dat in het nieuws?
Eigenlijk gaf de username het ook al wel een beetje weg.
pi_186535908
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Eigenlijk gaf de username het ook al wel een beetje weg.
Dank je wel dat je mij gelijk geeft.
pi_186535987
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:31 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Trump heeft hoogstpersoonlijk gezorgd voor lage werkloosheid? Het feit dat hij een booming economie erfde en er al jaren sprake is van een hoogconjunctuur heeft daar natuurlijk niets mee te maken? Je moet politici niet overladen met lof omdat de economie draait. Ik zie werkelijk niemand Rutte complimenteren met feit dat de Nederlandse economie booming is. Nee, in plaats daarvan krijgt de man bakken stront over zich heen van dezelfde figuren die Trump veren in de reet steken. Je weet ook dat The Donald de allerrijksten heeft getrakteerd op een immense tax cut die een gigantisch gat slat in de begroting en er mogelijk toe leidt dat er gesneden moet worden in sociale programma's?

Je kunt een president niet verantwoordelijk houden voor een booming economie. Maar een begrotingstekort kun je hem gerust kwalijk nemen. In deze conjunctuur het tekort zo laten oplopen, is gewoon onverantwoord en slecht bestuur.

Meer vrouwen op hoge posities?. Geen idee. Heb nou niet het idee dat het kabinet Trump overloopt met vrouwen. En Biden een crimineel? Wat? Grappig verwijt trouwens, daar meerdere getrouwen van The Donald inmiddels achter slot en grendel zitten.

Dus nee, ben niet onder de indruk van je lijstje.
  woensdag 1 mei 2019 @ 10:45:07 #176
384435 klappernootopreis
pi_186536017
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:35 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ze liegen allemaal, maar het resultaat is goed.
Daarom hoef jij dat nog niet te doen hier..
  woensdag 1 mei 2019 @ 10:50:23 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_186536081
Het zou wel fijn zijn als er eens een Republikeinse president was die mooie cijfers kon presenteren zonder het tekort en de staatsschuld enorm op te laten lopen. Helaas zien de kiezers dat altijd pas als er weer een Democratische president aan de macht is, waarna ze op een "fiscal conservative" gaan stemmen en het feest weer van voor af aan begint.
pi_186536140
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:50 schreef speknek het volgende:
Het zou wel fijn zijn als er eens een Republikeinse president was die mooie cijfers kon presenteren zonder het tekort en de staatsschuld enorm op te laten lopen. Helaas zien de kiezers dat altijd pas als er weer een Democratische president aan de macht is, waarna ze op een "fiscal conservative" gaan stemmen en het feest weer van voor af aan begint.
Kwam er laatst achter dat dat dus gewoon bewust beleid is van de Reps. Wellicht dat het voor jou geen nieuws is, maar ik was toch best verrast:

Republicans, Deficits and the Two-Santa Theory
pi_186536264
quote:
Dit is dus echt iets waar ik mezelf behoorlijk aan stoor. Jarenlang roepen dat het verschrikkelijk is dat de tekorten oplopen en de schuld etc etc.
Maar wanneer ze alles in handen hebben dan lijkt het allemaal niets meer uit te maken. Bijzonder zwak en behoorlijk hypocriet van Trump en de republikeinen.
Overigens snap ik de redenen wel hoor, snijden in de uitgaven is gewoon niet populair.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 11:03:23 #180
3928 Ulx
pi_186536320
ChrisVanHollen twitterde op woensdag 01-05-2019 om 04:19:58 On April 20th, I asked Barr, “Did Bob Mueller support your conclusion?” His answer was, “I don’t know whether Mueller supported my conclusion.” We now know Mueller stated his concerns on March 27th, and that Barr totally misled me, the Congress, and the public. He must resign. https://t.co/rod404BbYo reageer retweet
Liegen onder ede mag niet. Ook een AG niet.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 11:10:52 #181
3928 Ulx
pi_186536471
Barr moet gewoon opstappen. Wegens liegen tegen de Senaat. Geen twijfel over mogelijk.
Hij mag in zijn handjes knijpen als hij geen aanklacht wegens meineed aan zijn broek krijgt.
  woensdag 1 mei 2019 @ 11:21:37 #182
8369 speknek
Another day another slay
pi_186536689
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dit is dus echt iets waar ik mezelf behoorlijk aan stoor. Jarenlang roepen dat het verschrikkelijk is dat de tekorten oplopen en de schuld etc etc.
Maar wanneer ze alles in handen hebben dan lijkt het allemaal niets meer uit te maken. Bijzonder zwak en behoorlijk hypocriet van Trump en de republikeinen.
Overigens snap ik de redenen wel hoor, snijden in de uitgaven is gewoon niet populair.
Het duurde langer dan ik durf toe te geven voordat ik het besefte, maar Reaganomics is eigenlijk gewoon kleptocratie. Je komt binnen, je verlaagt de belasting van de miljonairsklasse (waar Reagan, de Bushes en Trump zelf ook toe behoren) die je betaald hebben om president te worden, je betaalt die belastingverlaging door de staatsschuld op te laten lopen en daarmee de rekening te collectiveren voor wanneer iemand anders president is. De belastingen moeten in een volgende periode omhoog om de schuld af te betalen en de gewone man heeft al decennia geen koopkrachtstijging, rara politiepet.
  woensdag 1 mei 2019 @ 11:40:02 #183
384435 klappernootopreis
pi_186537019
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Het duurde langer dan ik durf toe te geven voordat ik het besefte, maar Reaganomics is eigenlijk gewoon kleptocratie. Je komt binnen, je verlaagt de belasting van de miljonairsklasse (waar Reagan, de Bushes en Trump zelf ook toe behoren) die je betaald hebben om president te worden, je betaalt die belastingverlaging door de staatsschuld op te laten lopen en daarmee de rekening te collectiveren voor wanneer iemand anders president is. De belastingen moeten in een volgende periode omhoog om de schuld af te betalen en de gewone man heeft al decennia geen koopkrachtstijging, rara politiepet.
de welbekende cartoon van dit systeem nog steeds actueel:
  woensdag 1 mei 2019 @ 11:42:28 #184
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_186537062
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:40 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

de welbekende cartoon van dit systeem nog steeds actueel:
[ afbeelding ]
Trickle-down economics?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_186537116
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump heeft hoogstpersoonlijk gezorgd voor lage werkloosheid? Het feit dat hij een booming economie erfde en er al jaren sprake is van een hoogconjunctuur heeft daar natuurlijk niets mee te maken? Je moet politici niet overladen met lof omdat de economie draait. Ik zie werkelijk niemand Rutte complimenteren met feit dat de Nederlandse economie booming is. Nee, in plaats daarvan krijgt de man bakken stront over zich heen van dezelfde figuren die Trump veren in de reet steken. Je weet ook dat The Donald de allerrijksten heeft getrakteerd op een immense tax cut die een gigantisch gat slat in de begroting en er mogelijk toe leidt dat er gesneden moet worden in sociale programma's?

Je kunt een president niet verantwoordelijk houden voor een booming economie. Maar een begrotingstekort kun je hem gerust kwalijk nemen. In deze conjunctuur het tekort zo laten oplopen, is gewoon onverantwoord en slecht bestuur.

Meer vrouwen op hoge posities?. Geen idee. Heb nou niet het idee dat het kabinet Trump overloopt met vrouwen. En Biden een crimineel? Wat? Grappig verwijt trouwens, daar meerdere getrouwen van The Donald inmiddels achter slot en grendel zitten.

Dus nee, ben niet onder de indruk van je lijstje.
Trump heeft zeker persoonlijk goed geholpen om de economie zo sterk te krijgen als het nu is. Dat is zijn taak als president. Zeker na alles wat hij gedaan heeft. De amerikaanse economie is niet te vergelijken met die van ons. Amerika heeft meerendeel zelf, waarbij wij meeliften op duitsland en amerika. Geen vergelijking.

Het grote verschil is dat bij trump ze uit hun functie gezet worden als ze foute dingen doen en bij de democraten ze naar voren worden geschoven als presidentscandidaat.
pi_186537239
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik vind dat de republikeinen wel verantwoordelijk gehouden mogen worden voor het niet snijden in de uitgaven. Op dat punt hebben de democraten gewoon gelijk en krijg je dat scenario wat je dus net beschreef.
Erg jammer dat de republikeinen niet hebben doorgezet toen het kon. Ze wilden liever zoveel mogelijk mensen te vriend houden met als gevolg dat niemand echt tevreden is. Het zal wel het lot van de politicus zijn dat doen wat juist is er voor zorgt dat je je zetel verliest.
pi_186537271
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:45 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Trump heeft zeker persoonlijk goed geholpen om de economie zo sterk te krijgen als het nu is. Dat is zijn taak als president. Zeker na alles wat hij gedaan heeft. De amerikaanse economie is niet te vergelijken met die van ons. Amerika heeft meerendeel zelf, waarbij wij meeliften op duitsland en amerika. Geen vergelijking.
Wat heeft Trump dan precies gedaan om ervoor te zorgen dat de Amerikaanse economie is zoals die nu is? En wat vind je ervan dat hij het begrotingstekort laat ontsporen in tijden van ongekende weelde? Is dat economisch verantwoord? Is dat slim beleid?

quote:
Het grote verschil is dat bij trump ze uit hun functie gezet worden als ze foute dingen doen en bij de democraten ze naar voren worden geschoven als presidentscandidaat.
Neem Paul Manafort, de voormalige campagnemanager van Trump. De beste man zit achter slot en grendel wegens het plegen van legio misstanden. Trump, die jij blijkbaar beschouwt als de moraliteit zelve, keert zich echter niet van Manafort af. De president vindt namelijk niet dat zijn voormalige campagnemanager verkeerd heeft gehandeld. Nee, Trump is van mening dat Manafort 'totally unfair' is behandeld. Wat vind jij daar dan precies van?

En wat heeft Biden volgens jou precies op zijn kerfstok?
pi_186537272
quote:
Valt relatief mee. Ja het zijn absurde cijfers. Maar in percentages valt het mee. Obama heeft de staatsschuld gigantisch laten stijgen.

The national debt grew by 15% through February 11 of Clinton's first term and ended up growing by 36% by the end of the 2000 fiscal year, the final full fiscal year of his presidency.

The debt grew by 12% during Bush's first 752 days and grew by 75% when the 2008 fiscal year came to a close.

Under Obama's first two years and change, the national debt grew by 33%, and it grew by 84% by the end of the 2016 fiscal year.

The debt grew 10% in Trump's first 752 days and is projected to grow by 44% by the end of the 2024 fiscal year.
pi_186537316
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind dat de republikeinen wel verantwoordelijk gehouden mogen worden voor het niet snijden in de uitgaven. Op dat punt hebben de democraten gewoon gelijk en krijg je dat scenario wat je dus net beschreef.
Erg jammer dat de republikeinen niet hebben doorgezet toen het kon. Ze wilden liever zoveel mogelijk mensen te vriend houden met als gevolg dat niemand echt tevreden is. Het zal wel het lot van de politicus zijn dat doen wat juist is er voor zorgt dat je je zetel verliest.
Oh, maak je maar geen zorgen. De Republikeinen zijn best bereid om het mes in de uitgaven te zetten. Die tax cuts moeten immers ergens van worden betaald.

Senate Republicans Set Sights On Cutting Social Security

Dat geld kun je prima weghalen bij de allerarmsten.
pi_186537376
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:53 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Valt relatief mee. Ja het zijn absurde cijfers. Maar in percentages valt het mee. Obama heeft de staatsschuld gigantisch laten stijgen.

The national debt grew by 15% through February 11 of Clinton's first term and ended up growing by 36% by the end of the 2000 fiscal year, the final full fiscal year of his presidency.

The debt grew by 12% during Bush's first 752 days and grew by 75% when the 2008 fiscal year came to a close.

Under Obama's first two years and change, the national debt grew by 33%, and it grew by 84% by the end of the 2016 fiscal year.

The debt grew 10% in Trump's first 752 days and is projected to grow by 44% by the end of the 2024 fiscal year.
Zonder bron is dit totaal waardeloos. :)
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 11:57:21 #191
3928 Ulx
pi_186537384
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:53 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Obama gebruikte dat geld om de economie aan te zwengelen die bij zijn aantreden op zijn gat lag.

Trump gaf miljonairs een zak met geld.
pi_186537500
quote:
2s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Och, het klopt ook wel.

quote:
The landmark came just over two years after President Donald Trump, who once promised to eliminate the federal debt in eight years, took over the Oval Office.

But compared with some other recent presidents’, Trump’s debt accumulation is not as stunning as it first appears.
Maar de user in kwestie gaat even voorbij aan een belangrijke kanttekening.

quote:
One important difference between Trump’s debt figures and Obama’s is that Trump has added a massive amount of debt while the US economy has been strong, whereas Obama took over during the depths of the financial crisis.
Bron: The US national debt just pushed past $22 trillion — here’s how Trump’s $2 trillion in debt compares with Obama, Bush, and Clinton
  woensdag 1 mei 2019 @ 12:03:02 #193
384435 klappernootopreis
pi_186537518
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:42 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Trickle-down economics?
Yup, dat is wat Reaganomics is.
pi_186537589
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, maak je maar geen zorgen. De Republikeinen zijn best bereid om het mes in de uitgaven te zetten. Die tax cuts moeten immers ergens van worden betaald.

Senate Republicans Set Sights On Cutting Social Security

Dat geld kun je prima weghalen bij de allerarmsten.
Je moet nu eenmaal ergens snijden, ik zou liever zien dat ze gaan kijken of er wat te halen valt bij de pentagon. Het schijnt dat daar echt miljarden verdwijnen en niemand die weet waar het blijft.
Overigens denk ik wel dat snijden in social security veel meer oplevert, het is nu eenmaal een veel grotere kostenpost.
pi_186537641
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 12:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je moet nu eenmaal ergens snijden, ik zou liever zien dat ze gaan kijken of er wat te halen valt bij de pentagon. Het schijnt dat daar echt miljarden verdwijnen en niemand die weet waar het blijft.
Overigens denk ik wel dat snijden in social security veel meer oplevert, het is nu eenmaal een veel grotere kostenpost.
Vind je het niet een tikkeltje pervers om een tax cut waar met name de superrijken van profiteren te financieren door te snijden in uitgaven die bedoeld zijn om de allerarmsten een steuntje in de rug te geven?
pi_186537694
quote:
2s.gif Op woensdag 1 mei 2019 11:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Klopt wel redelijk, die cijfers.

Dan ga je er wel aan voorbij dat Obama een recessie had en een heleboel kosten in het Midden-Oosten, terwijl Trump een fantastisch draaiende economie heeft en belooft alle troepen netjes terug te halen waarna hij alsnog in absolute getallen evenveel geld toevoegt aan het tekort als Obama, maar soit.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 12:13:34 #197
3928 Ulx
pi_186537736
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind je het niet een tikkeltje pervers om een tax cut waar met name de superrijken van profiteren te financieren door te snijden in uitgaven die bedoeld zijn om de allerarmsten een steuntje in de rug te geven?
Het zal de alleramsten motiveren ook miljonair te worden.
  woensdag 1 mei 2019 @ 12:23:56 #198
384435 klappernootopreis
pi_186537918
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 12:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het zal de alleramsten motiveren ook miljonair te worden.
én de misdaadcijfers tot op astronomische hoogtes stuwen
pi_186537929
quote:
2s.gif Op woensdag 1 mei 2019 12:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Klopt wel redelijk, die cijfers.

Dan ga je er wel aan voorbij dat Obama een recessie had en een heleboel kosten in het Midden-Oosten, terwijl Trump een fantastisch draaiende economie heeft en belooft alle troepen netjes terug te halen waarna hij alsnog in absolute getallen evenveel geld toevoegt aan het tekort als Obama, maar soit.
Trump zou bovendien binnen acht jaar de nationale schuld wegwerken, zo beloofde hij tijdens de campagne.

Dat is weer even wat anders dan die duizend euro van Rutte.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 12:31:49 #200
3928 Ulx
pi_186538105
realDonaldTrump twitterde op woensdag 01-05-2019 om 11:56:00 I’ve done more for Firefighters than this dues sucking union will ever do, and I get paid ZERO! https://t.co/Tw0qwTiUD6 reageer retweet
  woensdag 1 mei 2019 @ 12:46:12 #201
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_186538409
Biden Surge:

Biden 36% Sanders 22% Warren 9% Buttigieg 8% Harris 7% O'Rourke 5% Booker 3% Klobuchar 2% Yang 2% Inslee 1% Delaney 1% Hickenlooper 1% Castro 1% Gillibrand 1% Bullock 1% Ryan 1% Gabbard 1% Moulton 0%
@MorningConsult 4/22-28

Biden 39% Sanders 15% Warren 8% Buttigieg 7% O'Rourke 6% Harris 5% Booker 2% Gabbard 2% Klobuchar 2% Castro 1% Gillibrand 1% Inslee 1% Swalwell 1% Williamson 1% Yang 1%
@CNN 4/25-28

Biden 38% Warren 12% Sanders 11% Buttigieg 10% Harris 8% O'Rourke 5% Booker 2% Klobuchar 1% Castro 1% Inslee 1% Yang 1%
@QuinnipiacPoll 4/26-29

Biden 33% Sanders 16% Warren 6% Buttigieg 5% Harris 5% O'Rourke 5% Booker 2% Hickenlooper 2% Castro 1% Delaney 1%, Gabbard 1%, Gillibrand1 %, Gravel 1%, Klobuchar 1%, Moulton 1%, Swalwell 1%
@harris April 27-28

2020 National Republican Primary:

Trump 84% Weld 3% Hogan 3%
@QuinnipiacPoll 4/26-29

Trump 75% Weld 7%
@harris April 27-28

[ Bericht 5% gewijzigd door martijnde3de op 01-05-2019 12:51:14 ]
  woensdag 1 mei 2019 @ 12:48:08 #202
384435 klappernootopreis
pi_186538450
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 12:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump zou bovendien binnen acht jaar de nationale schuld wegwerken, zo beloofde hij tijdens de campagne.

Dat is weer even wat anders dan die duizend euro van Rutte.
Hij beloofde ze nog wel meer.
pi_186539222
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In principe niet mits er ook vooruitgang is voor iedereen.
pi_186539540
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 12:46 schreef martijnde3de het volgende:
Biden Surge:

Biden 36% Sanders 22% Warren 9% Buttigieg 8% Harris 7% O'Rourke 5% Booker 3% Klobuchar 2% Yang 2% Inslee 1% Delaney 1% Hickenlooper 1% Castro 1% Gillibrand 1% Bullock 1% Ryan 1% Gabbard 1% Moulton 0%
@:MorningConsult 4/22-28

Biden 39% Sanders 15% Warren 8% Buttigieg 7% O'Rourke 6% Harris 5% Booker 2% Gabbard 2% Klobuchar 2% Castro 1% Gillibrand 1% Inslee 1% Swalwell 1% Williamson 1% Yang 1%
@:CNN 4/25-28

Biden 38% Warren 12% Sanders 11% Buttigieg 10% Harris 8% O'Rourke 5% Booker 2% Klobuchar 1% Castro 1% Inslee 1% Yang 1%
@:QuinnipiacPoll 4/26-29

Biden 33% Sanders 16% Warren 6% Buttigieg 5% Harris 5% O'Rourke 5% Booker 2% Hickenlooper 2% Castro 1% Delaney 1%, Gabbard 1%, Gillibrand1 %, Gravel 1%, Klobuchar 1%, Moulton 1%, Swalwell 1%
@:Harris April 27-28

2020 National Republican Primary:

Trump 84% Weld 3% Hogan 3%
@:QuinnipiacPoll 4/26-29

Trump 75% Weld 7%
@:Harris April 27-28
Stiekem hoop ik dat Buttigieg het goed gaat doen in debatten en de wind in de rug krijgt. Hij zou in potentie veel stemmen weg kunnen halen bij de andere democratische kandidaten.
pi_186539623
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een dubbeltje voor jou en een miljoen voor de miljonairs. Blijf vooral goed omhoog likken dan pissen ze mischien in je mond, heb je even geen dorst.
pi_186539726
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je beseft dat wanneer het mes wordt gezet in sociale programma's, de gebruikers ervan er niet op vooruit gaan? En je weet dat de tax cuts voornamelijk in het voordeel werken van de superrijken?

Ik ben ook behoorlijk rechts, maar een systeem als dat van de VS, dat duidelijk is gerigged in het voordeel van de superrijken, zie ik niet zitten.
pi_186539947
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:34 schreef archito het volgende:

[..]

Stiekem hoop ik dat Buttigieg het goed gaat doen in debatten en de wind in de rug krijgt. Hij zou in potentie veel stemmen weg kunnen halen bij de andere democratische kandidaten.
Moet ie wel wat concreter worden in zijn plannen. Ik was een vroege fan van 'm, maar ik zie weinig concrete policies van 'm en vooral retoriek.

Neig nu weer meer naar Warren, die ook weer wat omhoog krabbelt in de peilingen. Die komt continue met plausibele plannen met onderbouwing waar het geld vandaan komt.
Ze had ook aardig de crisis van 2008 voorspeld, wat betekent dat ze wel weet wat er speelt in de wereld van het geld.
  woensdag 1 mei 2019 @ 13:59:28 #208
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186539996
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:34 schreef archito het volgende:

[..]

En dat is goed omdat?
pi_186540092
quote:
5s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat is goed omdat?
Sowieso werkt dat niet, het is en blijft een primary systeem waar uiteindelijk 2 candidaten overblijven, wat Butigieg weghaalt bij anderen is minder relevant dan wie er uiteindelijk overblijven. Voorlopig is het nog ver weg allemaal.
pi_186540396
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat wanneer het mes wordt gezet in sociale programma's, de gebruikers ervan er niet op vooruit gaan? En je weet dat de tax cuts voornamelijk in het voordeel werken van de superrijken?

Ik ben ook behoorlijk rechts, maar een systeem als dat van de VS, dat duidelijk is gerigged in het voordeel van de superrijken, zie ik niet zitten.
De compensatie zou hem in de verlaging moeten zitten. Persoonlijk weet ik er te weinig van af om te moeten oordelen of het snijden in social security in combinatie met tax cuts in het voordeel van de (werkende) minder bedeelden kan werken.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 14:27:04 #211
3928 Ulx
pi_186540553
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 14:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De compensatie zou hem in de verlaging moeten zitten. Persoonlijk weet ik er te weinig van af om te moeten oordelen of het snijden in social security in combinatie met tax cuts in het voordeel van de (werkende) minder bedeelden kan werken.
Als je een laag salaris hebt, betaal je in absolute bedragen al weinig. Een belastingverlaging vsn 50% van weinig klinkt leuk, maar als je in ruil daatvoor geen aanvullende hulp meer krijgt ben je duurder uit.

Dat kun je bevatten? Dat snap je?
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 14:32:41 #212
3928 Ulx
pi_186540677
JoyceWhiteVance twitterde op zaterdag 20-04-2019 om 23:34:12 In light of Barr’s handling of the Mueller Report, I’d like to see what career ethics officials at DOJ think about the need for him to be recused for the spin off cases going forward. He should not oversee any of them. https://t.co/fRw8lTO2uY reageer retweet
Goed punt, het is een feit dat Barr de persoonlijke fixer van Trump is en hij moet als de sodemieter weg worden gehaald van de andere 12 zaken. De man is een onbetrouwbare, liegende GOP hack. Opdonderen voor hij andere onderzoeken torpedeert.
pi_186540868
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 14:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als je een laag salaris hebt, betaal je in absolute bedragen al weinig. Een belastingverlaging vsn 50% van weinig klinkt leuk, maar als je in ruil daatvoor geen aanvullende hulp meer krijgt ben je duurder uit.

Dat kun je bevatten? Dat snap je?
Ja dat snap ik, maar het is niet dat ze niets meer krijgen. Het zal alleen een stuk minder zijn. De vraag is compenseert die verlaging het verlies aan hulp?
pi_186541190
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 14:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar het is niet dat ze niets meer krijgen. Het zal alleen een stuk minder zijn. De vraag is compenseert die verlaging het verlies aan hulp?
Het antwoord is nee. De belastingverlaging voor lage inkomens kwam onder aan de streep vaak uit op enkele dollars per maand.

Edit:
Even een bron bij gezocht:
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tax-plan-consequences/

In het tabelletje is duidelijk te zien dat de laagste inkomens (tot ongeveer 15k) er het minste op vooruit gaan. 60 dollar per jaar, 5 dollar per maand.
De hoogste inkomens gaan er 10k op vooruit per jaar, 850 dollar per maand.

[ Bericht 25% gewijzigd door archito op 01-05-2019 15:14:09 ]
  woensdag 1 mei 2019 @ 15:09:39 #215
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186541388
De hearing begint om half vier, toch?
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 15:13:20 #216
3928 Ulx
pi_186541455
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:09 schreef Nibb-it het volgende:
De hearing begint om half vier, toch?
Ik dacht zoiets. Aan de rants van die ouwe te zien is hij niet gerust.

realDonaldTrump twitterde op woensdag 01-05-2019 om 15:03:41 NO COLLUSION, NO OBSTRUCTION. Besides, how can you have Obstruction when not only was there No Collusion (by Trump), but the bad actions were done by the “other” side? The greatest con-job in the history of American Politics! reageer retweet
pi_186541824
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

realDonaldTrump twitterde op woensdag 01-05-2019 om 15:03:41 NO COLLUSION, NO OBSTRUCTION. Besides, how can you have Obstruction when not only was there No Collusion (by Trump), but the bad actions were done by the “other” side? The greatest con-job in the history of American Politics! reageer retweet
Hij gaat sowieso wel weer aardig hysterisch tekeer vandaag. Ook weer dat gezever over de brandweer :') :') :')
  woensdag 1 mei 2019 @ 15:36:39 #218
8369 speknek
Another day another slay
pi_186541852
Begrijpt ie nou nog steeds niet dat je niets crimineels gedaan hoeft te hebben om toch obstructie te kunnen plegen? (Zoals uh een zekere andere impeachte president)
Of hoopt hij dat zijn fans dat niet begrijpen?
pi_186541855
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:36 schreef speknek het volgende:
Begrijpt ie nou nog steeds niet dat je niets crimineels gedaan hoeft te hebben om toch obstructie te kunnen plegen? (Zoals uh een zekere andere impeachte president)
Of hoopt hij dat zijn fans dat niet begrijpen?
Beide.
  woensdag 1 mei 2019 @ 15:37:29 #220
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186541864
Washington Post doet hip met een stream via Twitch: https://www.twitch.tv/washingtonpost
pi_186541942
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 14:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]

In de VS moeten de Republikeinen het hebben van figuren zoals jij. Brave middenklassers die zich maar al te graag in de reet laten neuken door de rijke bovenlaag. Trakteer de superrijken op gigantische tax cuts, verwaarloos je infrastructuur, maak de zorg onbetaalbaar, draai de sociale zekerheid de nek om en figuren zoals jij staan blind te klappen. Dat niet alleen, je buigt ook nog eens doodleuk voorover zodat de Republikeinen je nog wat makkelijker van achteren kunnen nemen.
  woensdag 1 mei 2019 @ 15:46:29 #222
384435 klappernootopreis
pi_186542036
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

https://www.politico.com/(...)rump-twitter-1295248
pi_186542039
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:55 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Moet ie wel wat concreter worden in zijn plannen. Ik was een vroege fan van 'm, maar ik zie weinig concrete policies van 'm en vooral retoriek.

Neig nu weer meer naar Warren, die ook weer wat omhoog krabbelt in de peilingen. Die komt continue met plausibele plannen met onderbouwing waar het geld vandaan komt.
Ze had ook aardig de crisis van 2008 voorspeld, wat betekent dat ze wel weet wat er speelt in de wereld van het geld.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me er ook nog wel wat verder in verdiepen hoor, maar als persoon vind ik het de meest oprechte en sympathieke kandidaat. Dat vind ik in deze tijd ook wel wat waard.
  woensdag 1 mei 2019 @ 15:48:22 #224
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186542076
Waarom vergeet iedereen Bill Clinton's meineed?
  woensdag 1 mei 2019 @ 15:51:56 #225
384435 klappernootopreis
pi_186542156
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:48 schreef Ensiferum het volgende:
Waarom hebben we het er niet meer over? Omdat Clinton een impeachmentprocedure aan de broek kreeg toen hij nog president was. En nu is het tijd voor Trump. het is 2019 nu, 18 jaar later en om dan nog na te trappen hier is ronduit lachwekkend.
pi_186542263
quote:
Waarom vergeet jij te reageren op die post van monolith?
pi_186542302
quote:
Wat is daar actueel aan?
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 16:10:03 #228
3928 Ulx
pi_186542528
Brief van Mueller in de tweet.

PeterAlexander twitterde op woensdag 01-05-2019 om 15:46:24 READ IT HERE: Here’s a copy of Mueller’s March 27 letter to Barr, complaining that his initial summary “did not fully capture the context, nature, and substance” of Mueller’s work. https://t.co/ZSKeR0V0Ar reageer retweet
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 16:11:31 #229
3928 Ulx
pi_186542557
BeschlossDC twitterde op woensdag 01-05-2019 om 02:15:02 Nixon’s Attorney General, John Mitchell, was convicted and went to prison for perjury, conspiracy and obstruction of justice. https://t.co/d9Z3pV9qoQ reageer retweet
Gelijk hadden ze. Stop Barr ook maar in de cel.
pi_186542651
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de VS moeten de Republikeinen het hebben van figuren zoals jij. Brave middenklassers die zich maar al te graag in de reet laten neuken door de rijke bovenlaag. Trakteer de superrijken op gigantische tax cuts, verwaarloos je infrastructuur, maak de zorg onbetaalbaar, draai de sociale zekerheid de nek om en figuren zoals jij staan blind te klappen. Dat niet alleen, je buigt ook nog eens doodleuk voorover zodat de Republikeinen je nog wat makkelijker van achteren kunnen nemen.
Is dit een reactie of een homo erotisch verhaal?
Mijn standpunt is simpel, ik vind dat de overheid zo min mogelijk moet doen zo dat de een ieder meer geld in de zak overhoud. Dus ja ik ben voor belastingverlagingen en minder diensten vanuit de overheid. Dat de rijken er dan op vooruit gaan is geen probleem in mijn ogen.
Dat er armen zijn die geraakt worden is natuurlijk niet wenselijk maar wel onvermijdelijk.

Maar ik zie dat jullie meer zien in de filosofie van Bannon, de rijken zwaarder belasten en alles wat eronder zit minder zwaar belasten.
  woensdag 1 mei 2019 @ 16:17:14 #231
323401 Kijkertje
met filter
pi_186542676
  woensdag 1 mei 2019 @ 16:17:15 #232
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186542677
EMAILS
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 16:18:07 #233
3928 Ulx
pi_186542688
JustSchmeltzer twitterde op woensdag 01-05-2019 om 16:07:55 "It's about 400-something pages. Can't say I've read it all." - Lindsey Graham, just now on not reading the entire Mueller report. reageer retweet
Waarom zou je het ook lezen als voorzitter van de Juridische Commissie?

Niet te geloven.
  woensdag 1 mei 2019 @ 16:19:24 #234
323401 Kijkertje
met filter
pi_186542708
Graham loog al: beweerde dat Mueller 'no collusion' had vastgesteld terwijl Mueller expliciet in het rapport heeft gezegd dat 'collusion' niet onderzocht is, alleen conspiracy.
pi_186542756
En dan te bedenken dat Barr die brief al in z'n la had liggen terwijl hij die persco gaf :')
pi_186542863
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 16:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mijn standpunt is simpel, ik vind dat de overheid zo min mogelijk moet doen zo dat de een ieder meer geld in de zak overhoud. Dus ja ik ben voor belastingverlagingen en minder diensten vanuit de overheid. Dat de rijken er dan op vooruit gaan is geen probleem in mijn ogen.
Dat er armen zijn die geraakt worden is natuurlijk niet wenselijk maar wel onvermijdelijk.

Maar ik zie dat jullie meer zien in de filosofie van Bannon, de rijken zwaarder belasten en alles wat eronder zit minder zwaar belasten.
Daar ben ik ook warm voorstander van.

Nee, ik ben niet per se voor het zwaarder belasten van de rijken. Ik ben vooral van mening dat tax cuts vooral ten goede moeten komen aan de middenklasse. En dat gebeurt op dit moment niet. De belastingverlagingen worden zo ingevuld dat het uitsluitend de rijken zijn die echt profiteren, terwijl de middenklasse het moet doen met wat kruimels. Vervolgens worden de tax cuts, waar dus met name de rijken echt baat bij hebben, gefinancierd door sociale zekerheden de nek om te draaien.

Het is pure waanzin.
  woensdag 1 mei 2019 @ 16:49:36 #237
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186543256
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2019 16:17 schreef Nibb-it het volgende:
EMAILS
pi_186543271
quote:
Daar is indertijd een impeachment procedure voor opgestart. Dat kan probleemloos herhaald worden voor Trump. Je zegt het maar.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 16:51:18 #239
3928 Ulx
pi_186543297
"Niet wenselijk maar wel onvermijdelijk"

Zeg dan gewoon:"Vette pech voor je!"
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:03:40 #240
323401 Kijkertje
met filter
pi_186543524
rgoodlaw twitterde op woensdag 01-05-2019 om 16:53:22 Barr vs. BarrSen. Graham: Did you have a problem with how Comey handled the Clinton case?Barr: Yes, I said so at the time.Here is what Barr wrote at the time:"James Comey Did the Right Thing" Oct. 31, 2016.https://t.co/aVjcfZbKXO#BarrHearing reageer retweet
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:05:33 #241
323401 Kijkertje
met filter
pi_186543547
mkraju twitterde op woensdag 01-05-2019 om 16:57:36 Barr says of Trump ordering McGahn to dismiss Mueller. “There’s something very different” between firing the special counsel and having a special counsel removed because of “conflicts.” reageer retweet
renato_mariotti twitterde op woensdag 01-05-2019 om 16:59:57 But as the Mueller report established, those "conflicts" were bogus and a pretext to fire Mueller.Barr is disagreeing with Mueller's factual findings. https://t.co/Bktt88T6m3 reageer retweet
ZoeTillman twitterde op woensdag 01-05-2019 om 17:00:32 Barr said the difference is that removing Mueller because of a conflict of interest suggests there would be another special counsel who wasn't conflicted (there's been no evidence/reporting about consideration of an alternative special counsel if Mueller were removed) reageer retweet
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:05:58 #242
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186543553
Grassley zit weer lekker te raaskallen. Tevens:
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2019 16:17 schreef Nibb-it het volgende:
EMAILS
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:09:48 #243
323401 Kijkertje
met filter
pi_186543612
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2019 17:05 schreef Nibb-it het volgende:
Grassley zit weer lekker te raaskallen. Tevens:
[..]

Echt he! :')
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:12:21 #244
323401 Kijkertje
met filter
pi_186543654
ZoeTillman twitterde op woensdag 01-05-2019 om 17:11:02 After years of a united front between DOJ and Mueller's office, we're seeing some rifts at this hearing: Barr says he thought that if Mueller wasn't going to make a prosecutorial decision about whether Trump committed obstruction, he shouldn't have investigated it reageer retweet
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:18:30 #245
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186543769
quote:
10s.gif Op woensdag 1 mei 2019 17:09 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Echt he! :')
En weer.
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:22:22 #246
323401 Kijkertje
met filter
pi_186543862
quote:
10s.gif Op woensdag 1 mei 2019 17:18 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

En weer.
Ik vrees dat de Republikeinen nergens anders over gaan beginnen. MSNBC onderbreekt dit maar om even toe te lichten waar Barr loog in zijn antwoorden op Democraten. :D
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:22:54 #247
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:27:40 #248
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186544003
Oh jee...
pi_186544040
Geweldig om te zien hoe de aalgladde Trump de ene kontlikker weer vervangt door de ander, nadat de ene niet genoeg bleek te likken, en nu weer een ander aan het likken is, momenteel in acite samen met andere verweekte ondervragers van een partij van grotendeels laffe kontlikkers.

Maar, laten we inderdaad de meineed van de aalgladde Bill Clinton niet vergeten.
En daarbij een eeuwenlange geschiedenis van ongelooflijk gekonkel, machtsmisbruik en uitbuiting door welke politieke elite dan ook.
Dat maakt deze zaak niet minder triest. Van mij mag de chronisch liegende oplichter Trump hangen, en een stel anderen ook. Maar ik zie het niet gebeuren. En bovendien is Trump geen Nixon. Nixon werd tenminste nog achtervolgd door een geweten, wellicht vanuit z'n strenge opvoeding als Quaker. Van een geweten heeft Trump nog nooit last gehad.

In elk geval geven parlementaire democratieën de uitgebuite belastingbetaler nog de mogelijkheid om leuke parlementaire onderzoeken en verhoren te zien op beeldbuis en internet. Krijg je toch nog een beetje waar voor je geld.
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:29:52 #250
323401 Kijkertje
met filter
pi_186544045
Stotter.. stotter...
pi_186544146
Dit vragenspel van Durbin was extra leuk, want Barr was totaal de kluts kwijt.
Inderdaad, laat al die figuren maar getuigen. Nog 10 jaar geweldige tv. En uiteindelijk een posthume straf voor Trump.
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:39:48 #252
323401 Kijkertje
met filter
pi_186544247
kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 17:35:21 Durbin grills Barr on whether McGahn should testify before the Committee, ends: "I would hope that we could get to the bottom this with actual testimony and witnesses after we take another close look to Hillary Clinton's emails." There are audible murmurs after Durbin's remark. reageer retweet
  woensdag 1 mei 2019 @ 18:04:31 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_186544697
  woensdag 1 mei 2019 @ 18:05:23 #254
323401 Kijkertje
met filter
pi_186544723
alexgwhiting twitterde op woensdag 01-05-2019 om 17:20:01 1/Barr lays heavy emphasis on difficulty of proving obstruction when there is no proof of underlying crime, and suggests that because @realDonaldTrump "knew" allegations of collusion against him were "false," he could not have a corrupt motive in seeking to end investigation. reageer retweet
alexgwhiting twitterde op woensdag 01-05-2019 om 17:20:01 2/But this view of obstruction is too narrow. As the Mueller report makes clear, a corrupt motive can be to avoid personal or political embarrassment or financial consequences. Also, while @realDonaldTrump may have "believed" he did not commit collusion crimes ... reageer retweet
alexgwhiting twitterde op woensdag 01-05-2019 om 17:20:01 3/he could not know whether anybody else did, and therefore his acts of interference in the investigations of subordinates could not be justified by his views of his own personal culpability. reageer retweet
pi_186544793
quote:
10s.gif Op woensdag 1 mei 2019 17:22 schreef kladderadatsch het volgende:
Hahaha, nu proberen ze de schuld op Obama te schuiven. :D
Dat proberen ze al tijden. Kijk voor de grap eens in de topics in BNW. Daar zijn ze er al tijden heilig van overtuigd dat Clinton, Obama en Comey de bak in zullen draaien. :')
  woensdag 1 mei 2019 @ 18:19:07 #256
323401 Kijkertje
met filter
pi_186544932
ewarren twitterde op woensdag 01-05-2019 om 18:06:35 AG Barr is a disgrace, and his alarming efforts to suppress the Mueller report show that he's not a credible head of federal law enforcement. He should resign—and based on the actual facts in the Mueller report, Congress should begin impeachment proceedings against the President. reageer retweet
  woensdag 1 mei 2019 @ 18:48:56 #257
323401 Kijkertje
met filter
pi_186545453
NatashaBertrand twitterde op woensdag 01-05-2019 om 16:07:16 Here is Mueller's full March 27 letter to Bill Barr—it's actually the SECOND letter Mueller sent, following one on March 25, the day after Barr released his 4page memo. Mueller asked Barr to release the intro and summary enclosed in each volume of the report. Barr decided not to. https://t.co/oznbYEK5Sl reageer retweet
rgoodlaw twitterde op woensdag 01-05-2019 om 18:15:53 #MuellerProtestLettersAn even earlier, Mueller letter on March 25 (first of two) is important.Barr: Mueller was concerned about press coverage, not my summaryMueller: I already sent you a letter of protest morning of March 25 raising concerns about the summary itself👇 https://t.co/DRMLRZl0lj reageer retweet
  woensdag 1 mei 2019 @ 18:57:54 #258
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
  woensdag 1 mei 2019 @ 18:58:09 #259
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_186545631
Daar gaat het deksel van de beerput.
  woensdag 1 mei 2019 @ 19:04:46 #260
8369 speknek
Another day another slay
pi_186545761
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2019 18:48 schreef Kijkertje het volgende:
NatashaBertrand twitterde op woensdag 01-05-2019 om 16:07:16 Here is Mueller's full March 27 letter to Bill Barr—it's actually the SECOND letter Mueller sent, following one on March 25, the day after Barr released his 4page memo. Mueller asked Barr to release the intro and summary enclosed in each volume of the report. Barr decided not to. https://t.co/oznbYEK5Sl reageer retweet
rgoodlaw twitterde op woensdag 01-05-2019 om 18:15:53 #MuellerProtestLettersAn even earlier, Mueller letter on March 25 (first of two) is important.Barr: Mueller was concerned about press coverage, not my summaryMueller: I already sent you a letter of protest morning of March 25 raising concerns about the summary itself👇 https://t.co/DRMLRZl0lj reageer retweet
:o :o

Als Mueller het niet eens was met de conclusies van Barr had hij echt wel wat gezegd

Twee brieven gestuurd, anonieme medewerkers gelekt EN de brief gelekt.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 19:04:50 #261
3928 Ulx
pi_186545763
keithboykin twitterde op woensdag 01-05-2019 om 17:11:05 Sen. Dianne Feinstein: The Mueller Report says that Trump told the White House counsel to lie to cover up for him. Bill Barr: “Well, that’s not a crime.” https://t.co/GTxDnXufKW reageer retweet
  woensdag 1 mei 2019 @ 19:10:27 #262
323401 Kijkertje
met filter
pi_186545874
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 19:04 schreef speknek het volgende:

[..]

:o :o

Als Mueller het niet eens was met de conclusies van Barr had hij echt wel wat gezegd

Twee brieven gestuurd, anonieme medewerkers gelekt EN de brief gelekt.
Yups en dat terwijl een brief sturen in de kringen van de DOJ not done is tenzij men echt ergens een punt van wil maken en dat vastgelegd wil zien.
pi_186545918
Just saying:...”62 tweets and retweets from Trump before 7 a.m. today....”
  woensdag 1 mei 2019 @ 19:13:03 #264
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_186545932
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2019 19:10 schreef Kijkertje het volgende:
Yups en dat terwijl een brief sturen in de kringen van de DOJ not done is tenzij men echt ergens een punt van wil maken en dat vastgelegd wil zien.
Meld Misdaad Anoniem.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 19:18:14 #265
3928 Ulx
pi_186546036
propublica twitterde op woensdag 01-05-2019 om 13:00:00 New from "Trump, Inc.": The Secret Service guarded the door, according to the email. The bartender wasn’t allowed to return. And members of the group began pouring themselves drinks.No one paid.Six days later, Mar-a-Lago created a bill for those drinks:https://t.co/Ov7YVv19jq reageer retweet
Proost! We sturen de rekening wel naar de staat.
  woensdag 1 mei 2019 @ 19:36:42 #266
323401 Kijkertje
met filter
pi_186546428
kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 19:34:15 Democrats on the House Judiciary Committee are discussing holding A.G. Barr in contempt of Congress, several lawmakers and officials familiar with the plan tell WaPo. https://t.co/lSmbq2Akjv reageer retweet
  woensdag 1 mei 2019 @ 19:45:17 #267
323401 Kijkertje
met filter
pi_186546574
Filmpje in tweet:
atrupar twitterde op woensdag 01-05-2019 om 19:35:19 OMG -- Barr hesitates before acknowledging that presidential campaigns that are offered dirt from hostile foreign governments should probably contact the FBI https://t.co/eqFkHjmBJj reageer retweet
rgoodlaw twitterde op woensdag 01-05-2019 om 19:39:04 Not only does Barr hesitate, but watch closely what Barr ends up narrowly saying: Barr says only that presidential campaigns offered dirt from a "foreign intelligence service" should report to the FBI. He seemed to wait and dodge to avoid saying "foreign government." NUTS. https://t.co/TpWxxGonXV reageer retweet
  woensdag 1 mei 2019 @ 19:51:47 #268
323401 Kijkertje
met filter
pi_186546709
ZoeTillman twitterde op woensdag 01-05-2019 om 19:38:14 Coons goes back to Barr's March 24 letter, saying it obscured the president's conduct, and gave the president three weeks (before the full report came out) to shape a narrative that Trump was exonerated. He also revisits l'affaire McGahn, which is clearly a focus for Dems reageer retweet
ZoeTillman twitterde op woensdag 01-05-2019 om 19:45:35 Blumenthal asks if Barr has discussed the ongoing investigations referenced in Mueller's report with anyone in the White House. Barr says he doesn't think so, and doesn't recall any "sustantive" discussions reageer retweet
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 19:53:16 #269
3928 Ulx
pi_186546732
kaitlancollins twitterde op woensdag 01-05-2019 om 19:19:46 Bill Barr tells Sen. Klobuchar that by “flipping,” President Trump meant “succumbing to pressure on unrelated cases to lie and compose in order to get lenient treatment on other cases." "Discouraging flipping in that sense is not obstruction," he says. reageer retweet
The om de hete brei heen lullen is strong in this one.
  woensdag 1 mei 2019 @ 20:07:27 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_186547008
  woensdag 1 mei 2019 @ 20:08:46 #271
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
  woensdag 1 mei 2019 @ 20:09:27 #272
323401 Kijkertje
met filter
pi_186547056
kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 20:07:25 Mazie Hirono to Barr: "The American people know that you are no different from Rudy Giuliani or Kellyanne Conway or any of the other people who sacrificed their once decent reputation for the grifter and liar who sits in the Oval Office." reageer retweet
ZoeTillman twitterde op woensdag 01-05-2019 om 20:01:00 Hirono comes out swinging re: Barr's testimony last month where he didn't disclose the letter he got from Mueller in late March: "You lied to Congress." reageer retweet
ZoeTillman twitterde op woensdag 01-05-2019 om 20:08:24 Things briefly got heated at the end of Hirono's time. Graham said she had "slandered this man from top to bottom." Hirono replied: "You certainly have your opinion and I have mine." reageer retweet
pi_186547112
Barr prepared remarks for tomorrow’s SJC hearing are out. Near end, he concludes: “From here on, the exercise of responding & reacting to the report is a matter for the American people & the political process.”
  woensdag 1 mei 2019 @ 20:15:43 #274
323401 Kijkertje
met filter
pi_186547208
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:11 schreef AnneX het volgende:
Barr prepared remarks for tomorrow’s SJC hearing are out. Near end, he concludes: “From here on, the exercise of responding & reacting to the report is a matter for the American people & the political process.”
Maar hij komt wel opdagen? Hij heeft er geen bezwaar meer tegen het format dat de Democraten hun advocaten willen inzetten om de vragen te stellen?

Edit: Morgen is de hearing voor het Huis, niet de Senaat!

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 01-05-2019 20:21:15 ]
pi_186547222
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:09 schreef Kijkertje het volgende:
kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 20:07:25 Mazie Hirono to Barr: "The American people know that you are no different from Rudy Giuliani or Kellyanne Conway or any of the other people who sacrificed their once decent reputation for the grifter and liar who sits in the Oval Office." reageer retweet
Graham heeft haar inmiddels de mond al gesnoerd, en Blackburn uit Tennessee geeft Barr nu de kans om z'n praatje te doen. In wezen bevestigt Barr nu luid en duidelijk het oordeel "Crazy Mueller report". Twee jaar weggegooid geld en moeite. Het maakt de reps domweg niet uit of de president van hun land erop los liegt en continu probeert de rechtsgang te belemmeren, zolang-ie maar naar de naam Trump luistert.
En dat is het grote verschil met Nixon & 1972-1974. De walging destijds werd te groot. Nu vindt de GOP het allemaal prima.
  woensdag 1 mei 2019 @ 20:21:23 #276
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186547354
Tenenkrommend die republikeinen.
pi_186547411
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Tenenkrommend die republikeinen.
Er gaat dus never nooit niet voldoende steun komen voor impeachment. En de Republikeinse rijen sluiten zich steeds meer. De scheuren en verdeeldheid in dit land en in het moeras worden almaar breder en groter.
  woensdag 1 mei 2019 @ 20:24:05 #278
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186547438
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:23 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Er gaat dus never nooit niet voldoende steun komen voor impeachment. En de Republikeinse rijen sluiten zich steeds meer. De scheuren en verdeeldheid worden almaar breder en groter.
Wat dat betreft is Rupert Murdoch nog de machtigste van allemaal.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 20:29:12 #279
3928 Ulx
pi_186547587
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:23 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Er gaat dus never nooit niet voldoende steun komen voor impeachment. En de Republikeinse rijen sluiten zich steeds meer. De scheuren en verdeeldheid in dit land en in het moeras worden almaar breder en groter.
Dat dachten ze bij Nixon ook.
pi_186547626
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat dat betreft is Rupert Murdoch nog de machtigste van allemaal.
Wat voor mij zorgelijk is, is gewoon dat onze belangrijkste en invloedrijkste bondgenoot volkomen de weg kwijtraakt. Het enige dat overblijft is groeiende intense wederzijdse haat. Zeer explosief in een tweepartijen-democratie.

Ik hoop maar dat Biden het straks niet haalt, en dat Trump een frissere tegenkandidaat krijgt. Ik weet zelf niet wie, maar iemand die de staat van oorlog tegen Trump het allerbelangrijkste vindt, gaat alleen maar voor nog meer tweedracht zorgen.

Poetin en Xi lachen zich rot.
  woensdag 1 mei 2019 @ 20:31:18 #281
323401 Kijkertje
met filter
pi_186547642
akarl_smith twitterde op woensdag 01-05-2019 om 20:28:47 Kamala Harris asks Barr if anyone in the White House suggested he open an investigation of anyoneBARR: "Could you repeat that question?"She does.BARR: "I'm trying to grapple with the word 'suggest.'" reageer retweet
:')
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 20:32:28 #282
3928 Ulx
pi_186547681
quote:
5s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:15 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar hij komt wel opdagen? Hij heeft er geen bezwaar meer tegen het format dat de Democraten hun advocaten willen inzetten om de vragen te stellen?

Edit: Morgen is de hearing voor het Huis, niet de Senaat!
Na liegen over die brief niet komen opdagen lijkt me vragen om impeachment.
pi_186547730
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat dachten ze bij Nixon ook.
De Nixon-shit duurde twee jaar. En het laatste half jaar kreeg hij steeds meer tegenstand uit eigen partij. De enige bezwaarden tegen Trump stappen er nu gewoon uit of worden zelf weggestuurd. Never heard of again.
En de GOP-vertegenwoordigers worden steeds woester op de verontwaardiging jegens Trump. Bij Nixon ging het precies andersom. Toen kregen ze er steeds meer begrip voor en zeiden ze uiteindelijk: Dick, clear off before it really gets worse. Gaat nu niet gebeuren. En Trump heeft nauwelijks een geweten, dus die krast zelf ook niet op.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 20:34:41 #284
3928 Ulx
pi_186547751
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:30 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Wat voor mij zorgelijk is, is gewoon dat onze belangrijkste en invloedrijkste bondgenoot volkomen de weg kwijtraakt. Het enige dat overblijft is groeiende intense wederzijdse haat. Zeer explosief in een tweepartijen-democratie.

Ik hoop maar dat Biden het straks niet haalt, en dat Trump een frissere tegenkandidaat krijgt. Ik weet zelf niet wie, maar iemand die de staat van oorlog tegen Trump het allerbelangrijkste vindt, gaat alleen maar voor nog meer tweedracht zorgen.

Poetin en Xi lachen zich rot.
Dat kun je ook vermijden door Trump af te zetten. Dan kan Biden tegen een frisser figuur gaan.
pi_186547779
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat kun je ook vermijden door Trump af te zetten. Dan kan Biden tegen een frisser figuur gaan.
Hoe zet je Trump af? Dat lukt niet in de huidige verhoudingen binnen het Congres.
Zelfs Clinton kon blijven, en die loog aantoonbaar. Over seks. Bah.
pi_186547794
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Hoe zet je Trump af? Dat lukt niet in de huidige verhoudingen binnen het Congres. Alle anti-Trumps binnen de GOP zijn het zwijgen opgelegd of weggestuurd.
Zelfs Clinton kon blijven, en die loog aantoonbaar. Over seks. Bah.
Sorry, wilde vorige boodschap editen.
pi_186547901
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik zou Trump het liefst meteen in de bak gooien. Hij zondigt sowieso al decennia tegen belastingregels. En hij liegt plusminus 24 uur per dag.

Maar tussen droom en daad staan momenteel vooral praktische bezwaren in de weg. De Republikeinse rijen sluiten zich. De hele sfeer bij deze verhoren is al totaal anders dan 2 jaar geleden, bijv. toen Comey werd verhoord. Toen was er over aardig wat punten nog overeenstemming tussen Reps en Dems. Dat is totaal verdwenen. Trumps aanhang loopt niet terug, en hij gaat straks het publiek weer supersluw en vol met leugens bespelen.
Met impeachment-procedures, waarvoor geen vereiste meerderheid is, krijgen de Dems het vertrouwen volgens mij niet terug.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 20:49:25 #288
3928 Ulx
pi_186548148
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]

De Nixon-shit duurde twee jaar. En het laatste half jaar kreeg hij steeds meer tegenstand uit eigen partij. De enige bezwaarden tegen Trump stappen er nu gewoon uit of worden zelf weggestuurd. Never heard of again.
En de GOP-vertegenwoordigers worden steeds woester op de verontwaardiging jegens Trump. Bij Nixon ging het precies andersom. Toen kregen ze er steeds meer begrip voor en zeiden ze uiteindelijk: Dick, clear off before it really gets worse. Gaat nu niet gebeuren. En Trump heeft nauwelijks een geweten, dus die krast zelf ook niet op.
Er lopen nu anders gewoon Republikeinen over. En Trump is een probleem voor de Senatoren. Niet iedere republikeinse kiezer is fan van Trump's gedrag. Die stemmen riskeer je als je niks doet.
pi_186548189
Het enige wat hieruit volgens mij kan voortvloeien, is dat Barr kan opzouten. Hij heeft aantoonbaar gelogen tegen het Congres (wist niet wat Mueller van zijn samenvatting vond... onwaar), dus dan kan Trump weer een 'very good guy' offeren en zelf lekker blijven zitten.
Waarop zou de verlammende angst voor Trump bij die Reps gebaseerd zijn? Dat ze alleen maar zelf vertrekken of opgeofferd (willen) worden?

"Fascinating" zou Becky Anderson (CNN) zeggen. ;)
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 20:53:51 #290
3928 Ulx
pi_186548275
Waarmee haal je een dankzij de Trump-handelsoorlog failliete boer terug?
Hoe krijg je de stem van iemand die ineens een enorme belastingaanslag kreeg terug?
Wat is het effect van die laatste groep die vertrekt naar goedkopere rode staten op het stembusuitslag daar?
pi_186548312
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er lopen nu anders gewoon Republikeinen over. En Trump is een probleem voor de Senatoren. Niet iedere republikeinse kiezer is fan van Trump's gedrag. Die stemmen riskeer je als je niks doet.
We gaan het zien.
Ik zou graag optimistisch zijn, maar ik heb de laatste 2 à 3 jaar de GOP flink zien veranderen... niet ten goede.
pi_186548413
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:54 schreef Toby56 het volgende:

[..]

We gaan het zien.
Ik zou graag optimistisch zijn, maar ik heb de laatste 2 à 3 jaar de GOP flink zien veranderen... niet ten goede.
Vrijwel alle Senatoren en Vertegenwoordigers hebben een gloeiende hekel aan Trump, maar Trump wint wel de verkiezingen en haalde Pennsylvania, Wisconsin en Michigan binnen, een ongekende prestatie. Maar op het moment dat het niet meer goed voor hun carriere is, laten ze Trump vallen als een baksteen.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2019 @ 20:59:35 #293
3928 Ulx
pi_186548482
Dit is al sinds Nixon aan de gang en Gingrich gaf als eerste plankgas met de asomanier van politiek bedrijven. Alleen zijn er nu alleen maar incompetente ratten over. Zelfs Texas staat 50-50. Verliest de GOP die is Trump gezien.
pi_186548551
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:57 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Vrijwel alle Senatoren en Vertegenwoordigers hebben een gloeiende hekel aan Trump, maar Trump wint wel de verkiezingen en haalde Pennsylvania, Wisconsin en Michigan binnen, een ongekende prestatie. Maar op het moment dat het niet meer goed voor hun carriere is, laten ze Trump vallen als een baksteen.
Als ik naar de verhoren luister, of de trend bij interviews met afwisselend Democraten en Republikeinen.. ik merk helemaal NIETS (meer) van een gloeiende hekel. Bij geen enkele republikeinse senator.
Hetzelfde met de verhoren van Cohn.

Ik zie alleen maar een groeiende gloeiende hekel tussen Dems en Reps.
  woensdag 1 mei 2019 @ 21:07:15 #295
323401 Kijkertje
met filter
pi_186548776
SenGillibrand twitterde op woensdag 01-05-2019 om 20:45:30 Attorney General Barr needs to resign. Today, he's proven once again that he's more interested in protecting the president than working for the American people. We can't trust him to tell the truth, and these embarrassing displays of propaganda have to stop. reageer retweet
  woensdag 1 mei 2019 @ 21:14:14 #296
323401 Kijkertje
met filter
pi_186549017
House panel approves staff to question William Barr over AG's objections
quote:
The House Judiciary Committee voted Wednesday to allow staff to question Attorney General William Barr during his hearing on the special counsel's report on Russian interference in the 2016 election, raising the possibility that he won't show up.

Barr warned Democrats days ago that he won't appear before the committee, scheduled for Thursday morning, if they stick to the format.
"I don't know what he's afraid of," said House Judiciary Chairman Jerry Nadler, a New York Democrat.

The vote was 21 to 14.
  woensdag 1 mei 2019 @ 21:22:08 #297
323401 Kijkertje
met filter
pi_186549250
kylegriffin1 twitterde op woensdag 01-05-2019 om 21:15:40 Barr says that someone took notes of his call with Mueller. Blumenthal asks to see the notes. Barr says no. "Why should you have them?" reageer retweet
:')
pi_186549459
quote:
Dat zijn we juist niet vergeten. Een of ander kulleugentje over een privé relatie over een blowjob wat blijkbaar al een impeachment waard was voor de republikeinen en wat er de afgelopen 2 jaar allemaal heeft afgespeeld niet :')

Daarom gaat Trump ook nooit gehoord worden en zullen ze het tot in het SC uitvechten om dat zo te houden. Dan heeft ie namelijk al 10x meineed gepleegd voor het openingsstatement klaar is.
  woensdag 1 mei 2019 @ 21:29:13 #299
323401 Kijkertje
met filter
pi_186549500
Waar Mueller (die alle onderliggende bewijzen kende) geen besluit kon nemen maar Trump niet vrijpleitte van obstructie wist Barr (zonder de onderliggende bewijzen gezien te hebben zoals hij toegaf tijdens de hearing toen Kamala Harris dat vroeg) wel te besluiten dat Trump niet vervolgd kon worden daarvoor :X
pi_186549730
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 16:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]

40% van de Amerikanen is niet in staat om $400 cash onvoorzien uit te geven. 75% leeft van paycheck naar paycheck. Het is een diep ongelukkige samenleving aan het worden. En jij vindt de verdeling van het geld ok?

Er is een reden dat we het hier in het westen zo heerlijk hebben en zelfs mensen onder de middenklasse nog wel een spaarcentje hebben, gezondheidszorg en een prachtige infrastructuur om hen heen. Dat is een natie waarin de sliders waar je aan kunt sleutelen op een dusdanige manier staan dat de overheid wat groter is, de belastingen voor de rijken wat hoger, maar nog lang niet hoog genoeg dat ze allemaal het land uit vluchten.

De sliders in de VS staan op dit moment op brakke wegen, slechte gezondheidszorg, puissant rijke rijken, een onder druk staande middenklasse en een grote, hele grote onderklasse.

Ik ga er volledig van uit dat jij bij die 25% bovenklasse zit en een gezonde dosis empathie mist voor mensen buiten je directe familie/vriendenkring. Heb ik op zich wel respect voor, maar snappen doe ik het niet. Bewust kiezen voor een volstrekt inegalitaire samenleving waar arme mensen 2 baantjes moeten nemen en alsnog voor food stamps in de rij moeten staan omdat je vindt dat de overheid minimaal moet blijven.
pi_186549878
quote:
9s.gif Op woensdag 1 mei 2019 18:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat proberen ze al tijden. Kijk voor de grap eens in de topics in BNW. Daar zijn ze er al tijden heilig van overtuigd dat Clinton, Obama en Comey de bak in zullen draaien. :')
Ja, zo stom is dat. Ze fantaseren over de verkeerde conspiracies. Rosneft, Russisch/Arabische witwasserij met Trump is letterlijk een conspiracy recht in hun gezicht met prachtige linkjes en verbandjes en idioot veel indirect bewijs, maar daar blijven ze verre van :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')