SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is relevant in de zin van dat de mensen die op de hand van de democraten zijn denken dat republikeinen tegen abortus zijn omdat ze vrouwen haten. Dit is natuurlijk flauwekul en ik probeer hier uit te leggen waarom (met weinig succes). Aangezien dit nog steeds best een issue is in de VS is dit toch best een relevante discussie om te hebben.quote:Op maandag 29 april 2019 11:37 schreef klappernootopreis het volgende: [..] En dit is een topic waar we het hier over moeten hebben?
Precies, die vrouwenhaat-bullshit is wel zo goedkoop. Alsof ze gaan lopen zieken bij abortus puur en alleen maar om vrouwen een hak te zetten.quote:Op maandag 29 april 2019 11:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is relevant in de zin van dat de mensen die op de hand van de democraten zijn denken dat republikeinen tegen abortus zijn omdat ze vrouwen haten. Dit is natuurlijk flauwekul en ik probeer hier uit te leggen waarom (met weinig succes). Aangezien dit nog steeds best een issue is in de VS is dit toch best een relevante discussie om te hebben.
quote:Op maandag 29 april 2019 11:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Precies, die vrouwenhaat-bullshit is wel zo goedkoop.
quote:Op zondag 28 april 2019 10:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Beetje gechargeerd, en tot nu toe gebeurde het niet zo vaak omdat weinig moeders bewust een bijna voldragen kind willen doden, maar deze wet zet wel de deur open voor rare toestanden. Stel dat je wraak wil nemen op je ex man omdat hij je tijdens de zwangerschap aan de kant zet, dan kan dat nu.
laat ik je dit zeggen; Hier hebben wij deze discussie al in de jaren 70 gehad. Dat er politieke groeperingen in de States zijn die hier nog steeds een issue van maken, daarom hoeven wij dit voorbeeld niet te volgen.quote:Op maandag 29 april 2019 11:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is relevant in de zin van dat de mensen die op de hand van de democraten zijn denken dat republikeinen tegen abortus zijn omdat ze vrouwen haten. Dit is natuurlijk flauwekul en ik probeer hier uit te leggen waarom (met weinig succes). Aangezien dit nog steeds best een issue is in de VS is dit toch best een relevante discussie om te hebben.
POL / [CENTRAAL] Forum voor Democratie #164 Een grote teringzooiquote:
De overgrote meerderheid in de VS denkt er net zo over.quote:Op maandag 29 april 2019 11:52 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
laat ik je dit zeggen; Hier hebben wij deze discussie al in de jaren 70 gehad. Dat er politieke groeperingen in de States zijn die hier nog steeds een issue van maken, daarom hoeven wij dit voorbeeld niet te volgen.
Hier zit het overgrote deel van de VS niet.quote:Op maandag 29 april 2019 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid in de VS denkt er net zo over.
https://news.gallup.com/poll/1576/abortion.aspx
Dat weet ik, mijn punt was dat er onder de bevolking helemaal geen discussie is, de cijfers zijn nauwelijks anders dan in Nederland.quote:Op maandag 29 april 2019 11:57 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Hier zit het overgrote deel van de VS niet.
Dit zie je wel bij meerdere standpunten hoor.quote:Op maandag 29 april 2019 11:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Precies, die vrouwenhaat-bullshit is wel zo goedkoop. Alsof ze gaan lopen zieken bij abortus puur en alleen maar om vrouwen een hak te zetten.Ze geloven letterlijk dat het leven begint bij conceptie, wat je daar verder ook van vindt, de opvatting is niet gebaseerd op haat maar op naastenliefde, ook al kun je het misplaatst noemen.
Jammer, Kees van der Staaij probeerde het nog dapper maar werd ironisch genoeg door Pechtold uitgekafferd. Vooral de redenen die Pechtold gaf gezien zijn eigen verleden zijn bijzonder vermakelijk.quote:Op maandag 29 april 2019 11:52 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
laat ik je dit zeggen; Hier hebben wij deze discussie al in de jaren 70 gehad. Dat er politieke groeperingen in de States zijn die hier nog steeds een issue van maken, daarom hoeven wij dit voorbeeld niet te volgen.
Dat jij dit soort dingen zegt is echt wel vrij ver voorbij ironisch hoor.quote:Op maandag 29 april 2019 12:07 schreef Chivaz het volgende:
Dit zie je wel bij meerdere standpunten hoor.
Republikeinen vinden dode kinderen niet erg want ze stemmen altijd voor minder regels op vuurwapens.
Republikeinen haten werknemers omdat ze vinden dat werknemers de keuze moeten hebben om zich aan te sluiten bij een vakbond.
Het is een wespennest bij de democraten die nu zo diep zijn gevallen dat je nog schoner dan Jezus moet zijn moet je goedgekeurd worden door de radicaal linkse vleugel die de democratische partij in hun greep houden.quote:Op maandag 29 april 2019 12:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Niet alleen was Biden's openingsschot over Charlottesville gebaseerd op een leugen... Nu blijkt ook nog dat Biden ooit van die vuile racist generaal Robert E. Lee, waar het allemaal om begonnen was, zijn staatsburgerschap in ere wilde herstellen. Die gaat het ook goed doen onder de jongere Democraten!
https://dailycaller.com/2(...)ump-charlottesville/
Joe Biden is dus zelf ook één van die ''very fine people''.
Ik gebruikte slechts de discussietechnieken die bij links doodnormaal gevonden worden.quote:Op maandag 29 april 2019 12:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat jij dit soort dingen zegt is echt wel vrij ver voorbij ironisch hoor.
Nu doe je het gewoon expres.quote:Op maandag 29 april 2019 12:14 schreef Chivaz het volgende:
Ik gebruikte slechts de discussietechnieken die bij links doodnormaal gevonden worden.
Dat is hier nog steeds geen gespreksonderwerp. volgende!quote:Op maandag 29 april 2019 12:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jammer, Kees van der Staaij probeerde het nog dapper maar werd ironisch genoeg door Pechtold uitgekafferd. Vooral de redenen die Pechtold gaf gezien zijn eigen verleden zijn bijzonder vermakelijk.
Je liegt weer eens, Robert E Lee heeft nooit zijn staatsburgerschap verloren en heeft van President Andrew Johnson volledige amnestie gekregen in 1865quote:Op maandag 29 april 2019 12:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Niet alleen was Biden's openingsschot over Charlottesville gebaseerd op een leugen... Nu blijkt ook nog dat Biden ooit van die vuile racist generaal Robert E. Lee, waar het allemaal om begonnen was, zijn staatsburgerschap in ere wilde herstellen. Die gaat het ook goed doen onder de jongere Democraten!
https://dailycaller.com/2(...)ump-charlottesville/
[modbreak]
Let op: dit is geen betrouwbare nieuwsbron.[/modbreak]
Joe Biden is dus zelf ook één van die ''very fine people''.
Dat is een beetje flauw. In 1917 hebben we hier de discussie over onderwijsvrijheid al gehad en toch zijn er mensen die dat weer op de agenda willen zetten.quote:Op maandag 29 april 2019 11:52 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dit is nog steeds een topicreeks over Amerikaanse politiek, pas als er in de senaat een discussie komt zullen we het er over hebben hier.quote:Op maandag 29 april 2019 12:30 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Dat is een beetje flauw. In 1917 hebben we hier de discussie over onderwijsvrijheid al gehad en toch zijn er mensen die dat weer op de agenda willen zetten.
Nee, ik heb ook nog 100x liever Joe Biden of Michelle Obama (want die komt straks ook nog) dan zo'n kut debiel als Beto O' Rourke, Cory Booker of Kamela Harris. Als ik toch moet kiezen...quote:Op maandag 29 april 2019 12:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is een wespennest bij de democraten die nu zo diep zijn gevallen dat je nog schoner dan Jezus moet zijn moet je goedgekeurd worden door de radicaal linkse vleugel die de democratische partij in hun greep houden.
Tenzij je net zo links bent als Sanders dan kun je wel met het een en ander wegkomen.
Ik hoop trouwens dat voor het welzijn van de VS het toch Biden word die de primary wint.
Wie er dan president word is in mijn ogen niet echt belangrijk, zolang het maar niet die radicale mafklappers zijn met hun belachelijke herstelbetalingen of de “GND” waar nog niemand verantwoording voor hoeft af te leggen.
Dat bepaal jij nietquote:Op maandag 29 april 2019 12:19 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dat is hier nog steeds geen gespreksonderwerp. volgende!
Dat Amerikaanse 'radicaal links' is rechtser dan de VVD. Maar goed.quote:Op maandag 29 april 2019 12:12 schreef Chivaz het volgende:
Het is een wespennest bij de democraten die nu zo diep zijn gevallen dat je nog schoner dan Jezus moet zijn moet je goedgekeurd worden door de radicaal linkse vleugel die de democratische partij in hun greep houden.
quote:Op maandag 29 april 2019 11:45 schreef Chivaz het volgende:
President:
Donald Trump
Vice President:
Mike PenceSPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
[ afbeelding ]
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
[ afbeelding ]
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)Idee om weer een mooie OP te maken met alle kandidaten zoals we hadden gemaakt in 2016.SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
Dat is natuurlijk onzin. Heb de VVD, SGP, PVV, CDA of FvD nog nooit horen pleiten voor volledig open grenzen, gratis onderwijs, gratis zorg, her betalingen aan slaven, 70% belasting voor mensen met meer dan een miljoen en ga maar door.quote:Op maandag 29 april 2019 13:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat Amerikaanse 'radicaal links' is rechtser dan de VVD. Maar goed.
Dan ben ik benieuwd naar wie binnen de Democratische partij daar wel voorstander van is.quote:Op maandag 29 april 2019 13:27 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Heb de VVD, SGP, PVV, CDA of FvD nog nooit horen pleiten voor volledig open grenzen, gratis onderwijs, gratis zorg, her betalingen aan slaven, 70% belasting voor mensen met meer dan een miljoen en ga maar door.
Warren pleitte onlangs voor gratis onderwijs en Sanders heeft het natuurlijk vaker gehad over Medicare for all.quote:Op maandag 29 april 2019 13:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd naar wie binnen de Democratische partij daar wel voorstander van is.
Hmja. Hoe is dat linkser dan de VVD? Of willen die tegenwoordig af van overheidsfinanciering van de gezondheidszorg en het onderwijs?quote:Op maandag 29 april 2019 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Warren pleitte onlangs voor gratis onderwijs en Sanders heeft het natuurlijk vaker gehad over Medicare for all.
quote:Op maandag 29 april 2019 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Warren pleitte onlangs voor gratis onderwijs en Sanders heeft het natuurlijk vaker gehad over Medicare for all.
Medicare for all betekent niet gratis zorg, het betekent verplicht een betaalbare zorgverzekering. Daar zijn de genoemde partijen van martijn gewoon voorstander van. Daarnaast is de algemene consensus bij de democraten ook betaalbaar onderwijs, niet persé gratis. Bovendien is basis- en voortgezet onderwijs in Nederland gewoon praktisch gratis.quote:Op maandag 29 april 2019 13:27 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Heb de VVD, SGP, PVV, CDA of FvD nog nooit horen pleiten voor volledig open grenzen, gratis onderwijs, gratis zorg, her betalingen aan slaven, 70% belasting voor mensen met meer dan een miljoen en ga maar door.
De VVD gaat geen 75% van de studieschuld in Nederland kwijtschelden, natuurlijk.quote:Op maandag 29 april 2019 13:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja. Hoe is dat linkser dan de VVD? Of willen die tegenwoordig af van overheidsfinanciering van de gezondheidszorg en het onderwijs?
Hangt er een beetje vanaf hoe dat ingericht zou worden. Als ze kiezen voor een systeem als de Britten hebben is het wel "gratis" uiteraard. Daar zie je echter dat de conservatieven er mee weg lopen en die tories lijken me nou niet bepaald radicaal linksen - hoewel ik me ernstig afvraag of een dergelijk systeem erg efficient is, maar ok.quote:Op maandag 29 april 2019 13:38 schreef archito het volgende:
Medicare for all betekent niet gratis zorg, het betekent verplicht een betaalbare zorgverzekering.
MAGAquote:That’s why Jamie Dimon, the chairman and CEO of J.P. Morgan Chase, wrote in his April letter to shareholders that the American Dream is alive but “fraying for many.”
He explained that 40 percent “of American workers earn less than $15 an hour, and about 5 percent of full-time American workers earn the minimum wage or less, which is certainly not a living wage.”
Consider one more economic fact.
Last May, the Federal Reserve Report on the Economic Well-Being of U.S. Households found that 40 percent of American adults would not be able to afford a $400 unexpected expense without borrowing or selling something.
Bron
Niet via een single-payer constructie zoals Sanders voorstaat, zonder eigen risico's en met een basisdekking die wij alleen kennen bij de uitgebreidere aanvullende verzekeringen.quote:Op maandag 29 april 2019 13:38 schreef archito het volgende:
[..]
[..]
Medicare for all betekent niet gratis zorg, het betekent verplicht een betaalbare zorgverzekering. Daar zijn de genoemde partijen van martijn gewoon voorstander van.
De republikeinen zullen hoe dan ook met iets op de proppen moeten komen, want met de vage beloftes van Trump kun je niet veel mee. Familieleden in de States verbazen zich elke keer weer mbt de zorgkosten hier. Aldaar is ziekte doorgaans een opmaat voor de bedelstaf.quote:Op maandag 29 april 2019 14:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet via een single-payer constructie zoals Sanders voorstaat, zonder eigen risico's en met een basisdekking die wij alleen kennen bij de uitgebreidere aanvullende verzekeringen.
quote:President Trump’s strongest case for reelection remains the country’s healthy economy, but the potency of that issue for him is complicated by a widespread belief that the economy mainly benefits people already in power, a Washington Post-ABC News poll finds.
The result previews a fresh wave of populism that could reshape yet another presidential campaign with about 18 months to go before voters decide whether to return Trump to the White House.
This sentiment runs the deepest among Democratic and independent registered voters, but also exists among a significant slice of Republicans. About 8 in 10 Democrats and more than 6 in 10 independents say the country’s economic system gives an advantage to those already in power, while nearly a third of Republicans share that view.
The survey finds broad dissatisfaction with the country’s economic and political systems. Overall, 60 percent of all voters say the country’s economic system mainly benefits those in power, while 72 percent say the same for the nation’s political structures.
The polling results in many ways echo the populist fervor that swept Trump to an unlikely victory over more than a dozen Republican challengers in the 2016 presidential primary campaign and an improbable win over Democrat Hillary Clinton that November.
But the findings show that, ahead of 2020, the sentiment is also animating Democrats.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Als een mod dat even wil doen.quote:Op maandag 29 april 2019 13:25 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Idee om weer een mooie OP te maken met alle kandidaten zoals we hadden gemaakt in 2016.
Ik denk niet dat Michelle Obama een gooi doet deze cyclus. Als Trump wint dan misschien in 2024.quote:Op maandag 29 april 2019 13:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook nog 100x liever Joe Biden of Michelle Obama (want die komt straks ook nog) dan zo'n kut debiel als Beto O' Rourke, Cory Booker of Kamela Harris. Als ik toch moet kiezen...
Zie je het voor je Sanders bij de vvd.quote:Op maandag 29 april 2019 13:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat Amerikaanse 'radicaal links' is rechtser dan de VVD. Maar goed.
Ja, eigenlijk wel. Vergis je niet: iemand als Hans Dijkstal was ook een VVD'er hè.quote:Op maandag 29 april 2019 16:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zie je het voor je Sanders bij de vvd.
twitter:peterbakernyt twitterde op maandag 29-04-2019 om 14:46:05Trump administration agreed to pay $2 million ransom to North Korea for release of Otto Warmbier, but did not actually pay, says Bolton. @Kate_OKeeffe https://t.co/o7EKcufYUh reageer retweet
Ik denk niet dat Michelle ooit een gooi doet, ze is vrij duidelijk geweest daarover en ik zie haar niet van mening veranderen.quote:Op maandag 29 april 2019 16:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Michelle Obama een gooi doet deze cyclus. Als Trump wint dan misschien in 2024.
Sowieso bijzonder dat mensen denken dat elk familielid of elke partner van een ex-president automatisch een geschikte kandidaat zou zijn, de politiek in zou willen en ga zo maar door.quote:Op maandag 29 april 2019 16:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Michelle ooit een gooi doet, ze is vrij duidelijk geweest daarover en ik zie haar niet van mening veranderen.
quote:Jared Kushner needed help.
It was March 2016 and Kushner’s father-in-law, Donald Trump, was steamrolling to the Republican presidential nomination. But the businessman-candidate was taking heat for his campaign’s lack of foreign policy expertise, something Kushner was trying to remedy.
That’s when he found a Russian willing to assist.
On March 14, 2016, according to special counsel Robert Mueller’s report, Kushner attended a lunch in Manhattan in honor of Henry Kissinger. Also in attendance was a tall, bearded Russian émigré with a booming voice. His name was Dmitri Simes, and for nearly 20 years he had been president and CEO of the Center for the National Interest, a Washington foreign policy think tank.
Simes had been a Washington fixture since he left the Soviet Union in the early 1970s, obtained U.S. citizenship, and served as an informal foreign policy adviser to President Richard Nixon. A longtime advocate of warmer U.S.-Russia relations, he was also dogged by criticism that he was notably sympathetic to Moscow’s views.
Kushner and Simes met at the lunch and began communicating, including in a meeting at Kushner’s office later that month. Although the Trump campaign never identified Simes as an adviser, he provided counsel to the Trump team, particularly with regard to Russia. In June 2016, Mueller found, he sent a memo to then-Senator Jeff Sessions, who headed up Trump’s foreign policy team, offering several policy recommendations, including “a new beginning with Moscow,” and in August he would send Kushner himself a “Russia policy memo.”
In April of that year, CNI hosted Trump’s first genuine foreign policy address, attended by Russia’s U.S. ambassador, in which the candidate offered a similar message. Mueller also discovered that Simes also offered Kushner disparaging information about former President Bill Clinton.
The Simes-Kushner relationship was outlined in detail by Mueller’s report, which mentions Simes over 100 times. While the report concluded that Simes did not act as a campaign intermediary with Moscow, and did not allege that he works at the behest of the Kremlin, it did note that Simes and CNI have “many contacts with current and former Russian government officials.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Ik twijfel niet aan haar capaciteiten om de job te kunnen doen in haar geval, ze is minstens zo capabel als Barack, het is meer dat ze ervan overtuigd is dat ze het absoluut niet wil doen.quote:Op maandag 29 april 2019 17:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso bijzonder dat mensen denken dat elk familielid of elke partner van een ex-president automatisch een geschikte kandidaat zou zijn, de politiek in zou willen en ga zo maar door.
Kom er maar in Trump fans en vertel ons eens waarom dit niet klopt. Wel met bewijzen, aub.quote:President Trump has made more than 10,000 false or misleading claims
https://www.washingtonpos(...)r-misleading-claims/
Michelle vond het hele presidentsschap maar niks. Die gaat nooit voor het presidentsschap.quote:Op maandag 29 april 2019 16:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Michelle Obama een gooi doet deze cyclus. Als Trump wint dan misschien in 2024.
Wow. Hopelijk wordt Beto de kandidaat. Desnoods VP.twitter:mattyglesias twitterde op maandag 29-04-2019 om 15:12:44These are some really bad poll results for Trump in Texas. https://t.co/DQLcAtOu66 https://t.co/XECVB0fJu8 reageer retweet
,,Is niet erg, want Obama heeft ook wel eens iets gezegd wat niet klopte"quote:Op maandag 29 april 2019 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
Eindelijk is hij in iets de grootste!
[..]
Kom er maar in Trump fans en vertel ons eens waarom dit niet klopt. Wel met bewijzen, aub.
Het is inderdaad een prestatie van formaat.twitter:gtconway3d twitterde op maandag 29-04-2019 om 13:03:37Congrats, #DerangedDonald!! An amazing accomplishment!! No one but you could have achieved this. Not just the number. Covering all topics, never shying from even the most brazen, disprovable lies, you’ve even managed to tell multiple lies on same subject, lying even about lying!! https://t.co/dFI5jcmIg8 reageer retweet
Cool! Infrastructure Week!twitter:kylegriffin1 twitterde op maandag 29-04-2019 om 19:35:42Pelosi and Schumer make their infrastructure deal demands to Trump:1 be large-scale2 include "clean energy & resiliency priorities"3 have "strong Buy America, labor, and women, veteran and minority-owned business protections."They also want to know how Trump will pay for it. https://t.co/BjZdxBvL0W reageer retweet
Die heeft geen schijn van kans tegen Trump, vooral nu hij zo laag in de peilingen staat.quote:Op maandag 29 april 2019 18:48 schreef Ulx het volgende:
Wow. Hopelijk wordt Beto de kandidaat. Desnoods VP.twitter:mattyglesias twitterde op maandag 29-04-2019 om 15:12:44These are some really bad poll results for Trump in Texas. https://t.co/DQLcAtOu66 https://t.co/XECVB0fJu8 reageer retweet
Ik wil de Donald "New York" Trump wel daarheen zien gaan om een geboren Texaan te beledigen. Waarderen ze vast wel.
twitter:NBCNews twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:37:02Beto O’Rourke has released a sweeping, $5T plan to combat what he regularly refers to as the “greatest threat” our nation faces: climate change. https://t.co/5iUmryCASg reageer retweet
Meh. Gaat niet aanslaan denk ik. Ik vind investeren in R&D een uitstekende reactie op klimaatverandering maar het het simpele 'we betalen het met belastingen' trapt niemand in.quote:Op maandag 29 april 2019 21:13 schreef Kijkertje het volgende:
Over Beto O'Rourke gesproken:twitter:NBCNews twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:37:02Beto O’Rourke has released a sweeping, $5T plan to combat what he regularly refers to as the “greatest threat” our nation faces: climate change. https://t.co/5iUmryCASg reageer retweet
Beto O'Rourke releases $5 trillion plan to combat climate crisis
Foxconn Tore Up a Small Town to Build a Big Factory—Then Retreatedtwitter:rebeccaballhaus twitterde op maandag 29-04-2019 om 20:58:42Foxconn got a $4B tax incentive package to build a huge factory in Wisconsin, a plan urged by Trump. Contractors bulldozed 75 homes and cleared hundreds of acres. Then Foxconn retreated. By Dec. 31, the company spent 1% of its pledged investment.https://t.co/4bWSDE64hB reageer retweet
twitter:ElizLanders twitterde op maandag 29-04-2019 om 22:32:06"Frankly folks, if I'm going to beat Donald Trump in 2020, it's going to happen here," @JoeBiden says in Pittsburgh, Pennsylvania - a state that went red for Trump in 2016. reageer retweet
Nu al 50/50 in Texas. Ik zie Trump daar geen Beto verslaan.quote:Op maandag 29 april 2019 20:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die heeft geen schijn van kans tegen Trump, vooral nu hij zo laag in de peilingen staat.
Biden zou het op kunnen nemen tegen Trump maar dan moet hij eerst de primary zien te overleven.
Personal conversations?twitter:kylegriffin1 twitterde op maandag 29-04-2019 om 23:30:01WSJ reports Rosenstein has submitted his resignation letter, which apparently includes this line: "I am grateful to you for the opportunity to serve; for the courtesy and humor you often display in our personal conversations."Personal conversations? https://t.co/y3r7hTAp8N reageer retweet
Heel verdacht!quote:Op dinsdag 30 april 2019 00:29 schreef Ulx het volgende:
Personal conversations?twitter:kylegriffin1 twitterde op maandag 29-04-2019 om 23:30:01WSJ reports Rosenstein has submitted his resignation letter, which apparently includes this line: "I am grateful to you for the opportunity to serve; for the courtesy and humor you often display in our personal conversations."Personal conversations? https://t.co/y3r7hTAp8N reageer retweet
twitter:Mimirocah1 twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 01:48:02@kylegriffin1 Especially given the reporting of the “land the plane” conversation on the plane. reageer retweet
Mocht dat niet zo zijn, hoop ik wel dat de pers er weer bij mag zijn.twitter:kylegriffin1 twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 02:20:22Nancy Pelosi on her upcoming meeting with Trump: "I hope he has learned his lesson." https://t.co/BjeMq34d8Z reageer retweet
twitter:ericuman twitterde op zondag 28-04-2019 om 18:55:37Saudia Arabia has been systematically spiriting its students out of the U.S. after they've been arrested for rape, manslaughter & other crimes. Literally, breaking their ankle bracelets & flying them out. What is the admin doing about it? Not much.https://t.co/pdwuuxyEqq https://t.co/k7ofGGSCAo reageer retweet
quote:American officials said Saudi diplomats, intelligence officers and other operatives have assisted in the illegal flight of Saudi fugitives, most of them university students, after they were charged with crimes including rape and manslaughter. The Saudis have bailed the suspects out of jail, hired lawyers to defend them, arranged their travel home and covered their forfeited bonds, the officials said.
twitter:willsommer twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 01:58:24Exclusive: Jacob Wohl caught on tape trying to concoct a sexual assault smear against Pete Buttigieg and promising to make the accuser wealthy. Now the supposed victim says Wohl and lobbyist Jack Burkman made it all up. https://t.co/GAOW7OOdhe reageer retweet
twitter:maggieNYT twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 04:05:40NEWS: The president, his kids and the Trump Org sue Deustsche Bank and Capital One to prevent them from responding to congressional subpoenas, according to papers filed today. reageer retweet
twitter:davidenrich twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 04:09:18Breaking: @realDonaldTrump sues @DeutscheBank, trying to invalidate congressional subpoenas for records about its lending to him. Story coming @nytimes https://t.co/eRCn0qXYTU reageer retweet
quote:In the suit, filed in the federal courthouse in Manhattan, the president and his family members argue that the Democrat-controlled House committee leaders who issued subpoenas engaged in a broad overreach.
"This case involves congressional subpoenas that have no legitimate or lawful purpose," the suit alleges. "The subpoenas were issued to harass President Donald J. Trump, to rummage through every aspect of his personal finances, his businesses and the private information of the president and his family, and to ferret about for any material that might be used to cause him political damage. No grounds exist to establish any purpose other than a political one."
NYT
quote:"We remain committed to providing appropriate information to all authorized investigations and will abide by a court order regarding such investigations," Kerrie McHugh, a spokeswoman for Deutsche Bank, told NBC News on Monday night.
NBC
quote:“You voted seven times to repeal [the ACA]. Why?” the woman pushed. “Well, first of all, it’s not going to get repealed,” Grassley responded, failing to answer her question.
“I want you to answer me personally, as a person whose life depends on insurance, I would be dead in 60 days or less without the Affordable Care Act,” the woman asked. Grassley’s response was to mock her by saying he supports its repeal but that it won’t happen because of the current political climate in Washington.
“Well, first of all, it’s not going to get repealed,” Grassley said. “Besides, if we pass it in the Senate, we wouldn’t get it through the United States House of Representatives. So what are you worried about?”
“You’re threatening my life,” the woman responded.
Zo, dat is niet best voor Trump. Als hij zijn eigen achterban al wegjaagt met zijn extremisme komt de hele GOP in de problemen.twitter:svdate twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 02:50:25A third of self-described conservatives and a sixth of Republicans say they will not vote for Trump next year.He's ... kind of going to need pretty much all those people to win a second term. https://t.co/DXR0ILawvt via @HuffPostPol reageer retweet
quote:Op dinsdag 30 april 2019 04:46 schreef Kijkertje het volgende:
WOW! Die kleinerende houding op het eind ook![]()
hij bedoeld vast het praatje bij de koffiemachine. Amateuristisch.quote:Op dinsdag 30 april 2019 00:29 schreef Ulx het volgende:
De gezichten die die vrouwen trekken.... Trump met zijn handen over zijn oren.... Epische foto.twitter:nycjim twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 00:50:40Trump hosted the women’s national champion Baylor Bears at the White House. He served them burgers and talked about his hair. https://t.co/vvBQKmgmX0 https://t.co/kFrrrD3RKw reageer retweet
Het is wel duidelijk wie in Amerika de echte Nazis zijn.twitter:alx twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:59:24Just ONE DAY after apologizing for publishing an Anti-Semitic cartoon, The New York Times decided to feature another one. https://t.co/tEUOdfaWBg reageer retweet
Is het weer huilen om de msm ja?quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:56 schreef Ensiferum het volgende:
Aandoenlijk hoe hard linkse journalisten/activisten zaken moeten verdraaien om Trump weer in een kwaad daglicht te stellen. Wellicht nog triester dan dat, is dat er voor hen ook geen alternatief is. Ze moeten zich wel negatief over Trump uitlaten omdat er van de eigen ideologie niks positiefs is te melden. Dat keijg je ervan als je vast zit in je eigen moreel bankroete ideologie. Dat krijg je als je over 20 presidentskandidaten kan berichten, waarvan de populairsten even inhoudsloos zijn.
En als de heksenjacht vanuit het congress ook op niets uitdraait, waar moet men dan heen? Moeilijk moeilijk.
Waarom wordt kritiek op Israël toch altijd zo makkelijk gelijk gesteld aan kritiek op het Jodendom?quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
NYT gaat opnieuw de fout in met antisemitisme:Het is wel duidelijk wie in Amerika de echte Nazis zijn.twitter:alx twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:59:24Just ONE DAY after apologizing for publishing an Anti-Semitic cartoon, The New York Times decided to feature another one. https://t.co/tEUOdfaWBg reageer retweet
Is het weer huilen om Trump ja?quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is het weer huilen om de msm ja?![]()
Wat jij een heksenjacht noemt (= nabalken van Trump) is uitgedraaid op een diepgaand onderzoek waarvan de uitkomst nog op zich laat wachten. Na al die pogingen van Trump om dit allemaal onder de tafel te vegen zal op gegeven moment de waarheid boven komen. Waarom is geprobeerd om het werk van Mueller op alle mogelijke manieren te blokkeren? Wat wil Trump niet wat er in de openbaarheid komt? En waarom fungeert Barr nu als spreekbuis van Trump? En waarom wil Barr wél getuigen voor de senaat (die in handen is van de republikeinen) maar NIET voor het Huis( waar de Dems een meerderheid hebben) Dan heb je wel iets uit te leggen, want een dagvaarding ligt op de loer.quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:56 schreef Ensiferum het volgende:
Aandoenlijk hoe hard linkse journalisten/activisten zaken moeten verdraaien om Trump weer in een kwaad daglicht te stellen. Wellicht nog triester dan dat, is dat er voor hen ook geen alternatief is. Ze moeten zich wel negatief over Trump uitlaten omdat er van de eigen ideologie niks positiefs is te melden. Dat keijg je ervan als je vast zit in je eigen moreel bankroete ideologie. Dat krijg je als je over 20 presidentskandidaten kan berichten, waarvan de populairsten even inhoudsloos zijn.
En als de heksenjacht vanuit het congress ook op niets uitdraait, waar moet men dan heen? Moeilijk moeilijk.
Ik heb al tijden niet meer gehuld om jouw oranje messiasquote:
Nou, vertel.quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
NYT gaat opnieuw de fout in met antisemitisme:Het is wel duidelijk wie in Amerika de echte Nazis zijn.twitter:alx twitterde op maandag 29-04-2019 om 16:59:24Just ONE DAY after apologizing for publishing an Anti-Semitic cartoon, The New York Times decided to feature another one. https://t.co/tEUOdfaWBg reageer retweet
Ja kom eens met een antwoord!quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb al tijden niet meer gehuld om jouw oranje messias![]()
Maar over die duivelse msm gesproken, wanneer ga je eens reageren op die kw kwaliteits post van laatst?
Omdat die mensen betere dingen te doen hebben dan het complotdenken van Democraten te bevredigen. Zo veel moeite om maar niet te hoeven zien dat ze hebben verloren omdat ze inhoudsloos zijn. Nee, het MOET zijn omdat de winnaar crimineel is. Het inhoudsloze en moreel bankroete van de eigen partij heeft er niets mee te maken.quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:15 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Wat jij een heksenjacht noemt (= nabalken van Trump) is uitgedraaid op een diepgaand onderzoek waarvan de uitkomst nog op zich laat wachten. Na al die pogingen van Trump om dit allemaal onder de tafel te vegen zal op gegeven moment de waarheid boven komen. Waarom is geprobeerd om het werk van Mueller op alle mogelijke manieren te blokkeren? Wat wil Trump niet wat er in de openbaarheid komt? En waarom fungeert Barr nu als spreekbuis van Trump? En waarom wil Barr wél getuigen voor de senaat (die in handen is van de republikeinen) maar NIET voor het Huis( waar de Dems een meerderheid hebben) Dan heb je wel iets uit te leggen, want een dagvaarding ligt op de loer.
Makkelijk makkelijk.
Over inhoudsloos en moreel bankroet gesproken, wat vind je van die 10.000+ leugens van dhr. Trump?quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:18 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Omdat die mensen betere dingen te doen hebben dan het complotdenken van Democraten te bevredigen. Zo veel moeite om maar niet te hoeven zien dat ze hebben verloren omdat ze inhoudsloos zijn. Nee, het MOET zijn omdat de winnaar crimineel is. Het inhoudsloze en moreel bankroete van de eigen partij heeft er niets mee te maken.
Al een reactie aan het typen op die kwaliteitspost?quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:18 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Omdat die mensen betere dingen te doen hebben dan het complotdenken van Democraten te bevredigen. Zo veel moeite om maar niet te hoeven zien dat ze hebben verloren omdat ze inhoudsloos zijn. Nee, het MOET zijn omdat de winnaar crimineel is. Het inhoudsloze en moreel bankroete van de eigen partij heeft er niets mee te maken.
Het gaat hierbij om blokkering van de rechtsgang, en de Dems willen weten waarom dit gebeurt.quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:18 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
dat wordt effectief van de tafel geveegd omdat hypocrisie een impulsieve keuze is van sommige users.quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:19 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Over inhoudsloos en moreel bankroet gesproken, wat vind je van die 10.000+ leugens van dhr. Trump?
Dat is inderdaad duidelijk:quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dan moeten ze voor hem gaan liegen en hem prijzen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:53 schreef speknek het volgende:
Wanneer gaat Trump zeggen dat er toch wel very fine people bij de NYT werken? Misschien kan hij persoonlijk de Pullitzer aan ze uitreiken.
Sneeuwvlokjes die zich daar druk over makenquote:Op dinsdag 30 april 2019 08:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Is Trump al uit zijn treiter gehaan wegens dit verraad?twitter:peltzmadeline twitterde op maandag 29-04-2019 om 22:31:23Fox News is carrying a Joe Biden rally live https://t.co/pQerovlNp6 reageer retweet
Ik denk dat hij wel weet dat dit zinloos is. Hij heeft immers geen alleenrecht op Fox mbt campagnes, Fox moet toch de schijn ophouden dat ze geen partijorgaan zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2019 11:54 schreef Ulx het volgende:
Is Trump al uit zijn treiter gehaan wegens dit verraad?twitter:peltzmadeline twitterde op maandag 29-04-2019 om 22:31:23Fox News is carrying a Joe Biden rally live https://t.co/pQerovlNp6 reageer retweet
Ja, Trump en zijn aanhang.quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Trump zelf denk ik niet zo zeer, bij de aanhang zitten er natuurlijk wel Nazi's. Je kunt vraagtekens stellen bij politici die dit tuig aantrekken. Overigens zitten hier ook politici die je in deze categorie kan plaatsen. Die HOEVEN geen fascistische ideologie te etaleren, dat doet hun achterban wel voor ze.quote:
Ik mis ook een beetje het antisemitisme in een cartoon waarin Trump slaafs achter Netanyahu aanloopt.quote:
Netanyahu is natuurlijk geen lekkertje, Kritiek hebben op de hardvochtige politiek die Israël voert zou je eigenlijk niet als antisemitisme moeten categoriseren.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik mis ook een beetje het antisemitisme in een cartoon waarin Trump slaafs achter Netanyahu aanloopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |