Die was waarschijnlijk reclamefilmpjes aan t draaienquote:Op zondag 28 april 2019 16:44 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja normaal grijpen ze elk excuus aan om Renault belachelijk te maken.
Ze waren op de bank ook niet zo scherp, of het ligt aan het feit dat die ene van Coronel er niet is.
Waarom wil je zo graag dat die motor kapot isquote:Op zondag 28 april 2019 16:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
was wel voorspeld aan het begin van het seizoen, dat het nooit aan de motor zou liggen, maar aan de RB, door welterschmerz ofzo
Ze maakte toen hulkenberg op zijn kop kwam te hangen of vorig jaar in Baku de muur volledig ramde ook geen grapjes over Renaultquote:Op zondag 28 april 2019 16:44 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja normaal grijpen ze elk excuus aan om Renault belachelijk te maken.
Ze waren op de bank ook niet zo scherp, of het ligt aan het feit dat die ene van Coronel er niet is.
quote:Op zondag 28 april 2019 16:46 schreef potjecreme het volgende:
Vandaag was saai. Hopelijk Spanje spannender. Tot de volgende keer!
Nee toen was ook nog niet bekend dat RB zou switchenquote:Op zondag 28 april 2019 16:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze maakte toen hulkenberg op zijn kop kwam te hangen of vorig jaar in Baku de muur volledig ramde ook geen grapjes over Renault
dat hoorde ik en zag het, aandrijfas kapot maakt een ander geluid, maar als het eigen team het zegt, dan is dat het bewijs, toch?quote:Op zondag 28 april 2019 16:46 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag dat die motor kapot isHet lijkt er op de beelden niet op en het team heeft het over een aandrijfas. Waarom zo zeker dat het toch de motor is? Als je meer info hebt zou je ons daar een plezier mee doen
Er was niets te zien, geen rook, alleen uit remmen rechts-achter.quote:Op zondag 28 april 2019 16:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat hoorde ik en zag het, aandrijfas kapot maakt een ander geluid, maar als het eigen team het zegt, dan is dat het bewijs, toch?
erg objectief enzo
Vuile kant gestart.quote:Op zondag 28 april 2019 16:15 schreef MakkieR het volgende:
Is er al iets gezegd over Verstappen zijn waardeloze start?
Of zelfs zij begrijpen dat als een coureur iets enorm doms doet, dit niet ligt aan het team. Zelfs niet als dat team Renault is.quote:Op zondag 28 april 2019 16:47 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nee toen was ook nog niet bekend dat RB zou switchen
Je hoorde de motor raar lopen, maar dat is gewoon wat die dingen doen bij stationair en je zag rook, maar dat komt van de remmen. Ik hoopte even dat je wat meer info had, jammer.quote:Op zondag 28 april 2019 16:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat hoorde ik en zag het, aandrijfas kapot maakt een ander geluid, maar als het eigen team het zegt, dan is dat het bewijs, toch?
erg objectief enzo
Misschien een onverwachtse power surge op de as.quote:Op zondag 28 april 2019 16:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat hoorde ik en zag het, aandrijfas kapot maakt een ander geluid, maar als het eigen team het zegt, dan is dat het bewijs, toch?
erg objectief enzo
Het feit dat ze Max daarna waarschuwden om de curb in de laatste bocht te vermijden doet me vermoeden dat het net iets teveel was voor de as, idd.quote:Op zondag 28 april 2019 16:52 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Misschien een onverwachtse power surge op de as.
Honda 1, aandrijfas 0.quote:Op zondag 28 april 2019 16:52 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Misschien een onverwachtse power surge op de as.
Riep jij ook niet iets dat Ferrari veel sneller zou zijn dan de Red Bull?quote:Op zondag 28 april 2019 16:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het komt van dezelfde groep die constant roept dat Ferrari de snelste auto heeft.
Iedereen liep te harken op die rode band. Geen temp denk ik. Ferrari kon niet heel anders met hem. Merc heeft trouwens gewoon echt een superieure auto. Elke keer als toto of Lewis zegt dat ze underdog zijn moeten ze een bitchslap krijgen.quote:Op zondag 28 april 2019 16:52 schreef tja77 het volgende:
Wat was er mis met de 2e stint van Leclerc?
Die had echt geen snelheid.
Ah, die zocht ik alquote:Op zondag 28 april 2019 16:56 schreef CrashO het volgende:
Heb de onboard van Gasly teruggekeken (en luistert) en dit is gewoon een aandrijf issue, zoals RB zelf ook aangeeft. Snap niet waarom mensen zo graag op Honda willen zeiken
https://streamable.com/4l6c9
Na vorige GP zei Max sowieso al dat het ze nog niet lukt met de Honda motor optimaal te starten.quote:Op zondag 28 april 2019 16:49 schreef Sally het volgende:
[..]
Vuile kant gestart.
Max zelf vooraf aan de race, slechts minuten voor hij de auto in stapte, in een interview met Jack:
"We zullen zien hoe het gaat vanaf de vuile kant van de baan. Dit jaar nog niet vanaf de vuile kant hoeven starten."
Start zelf imo:
Kalmte bewaard, elkaar laten leven in de bocht. Geen crash tegen elkaar of zelf met de muur iod geriskeerd.
En in de ronden erna had hij Perez toch wel te pakken op de DRS, waarbij de kans dat iemand van de baan getetst werd inmiddels nihil was.
Kreeg ook het vermoeden dat de Medium de snellere band was t.o.v. de zachte.quote:Op zondag 28 april 2019 16:55 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Iedereen liep te harken op die rode band. Geen temp denk ik. Ferrari kon niet heel anders met hem. Merc heeft trouwens gewoon echt een superieure auto. Elke keer als toto of Lewis zegt dat ze underdog zijn moeten ze een bitchslap krijgen.
Ik weet niet precies waar je op doelt, maar ik denk dat als je een goede productieve relatie met Japanners van Honda wil je ze niet te kakken moet zetten, en zeker niet door een coureur zoals Alonso deed wat in principe toch een werknemer is.quote:Op zondag 28 april 2019 16:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
was wel voorspeld aan het begin van het seizoen, dat het nooit aan de motor zou liggen, maar aan de RB, door welterschmerz ofzo
Honda is compacter dan Renault, dus dat is niet echt een probleem. Het zijn de nieuwe voorvleugels die RB pijn doen.quote:Op zondag 28 april 2019 16:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar je op doelt, maar ik denk dat als je een goede productieve relatie met Japanners van Honda wil je ze niet te kakken moet zetten, en zeker niet door een coureur zoals Alonso deed wat in principe toch een werknemer is.
Wat ik ook gezegd heb is dat RB niet het goddelijke recht heeft op het beste chassis maar dat je die elk jaar weer moet bouwen, en dat het dus geen optelsom is van betere motor+sterkste chassis. Zeker niet als je die motorbouwers alle ruimte moet geven, en dus concessies moet doen aan de aerodynamica.
we zullen het de volgende race wel zien of gassie met dezelfde motor rijd.quote:Op zondag 28 april 2019 16:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Je hoorde de motor raar lopen, maar dat is gewoon wat die dingen doen bij stationair en je zag rook, maar dat komt van de remmen. Ik hoopte even dat je wat meer info had, jammer.
dat klinkt aanemelijkquote:Op zondag 28 april 2019 16:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het feit dat ze Max daarna waarschuwden om de curb in de laatste bocht te vermijden doet me vermoeden dat het net iets teveel was voor de as, idd.
Ze gaan daar ook weer vol op het gas om snelheid mee te nemen naar het rechte stuk dus een aandrijfas wokkelt dan altijd al een beetje en is dan kwetsbaarder.
Wellicht vooraf heel hard geroepen dat het niets wordt met Honda? Lijkt me dat een team er weinig mee opschiet onzin op te hangen, dat komt toch wel uit.quote:Op zondag 28 april 2019 16:56 schreef CrashO het volgende:
Heb de onboard van Gasly teruggekeken (en luistert) en dit is gewoon een aandrijf issue, zoals RB zelf ook aangeeft. Snap niet waarom mensen zo graag op Honda willen zeiken
https://streamable.com/4l6c9
Je kan gewoon horen dat die motor rustig door pruttelt
Kijk de video die CrashO post.quote:Op zondag 28 april 2019 16:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we zullen het de volgende race wel zien of gassie met dezelfde motor rijd.
i agreequote:Op zondag 28 april 2019 16:56 schreef CrashO het volgende:
Heb de onboard van Gasly teruggekeken (en luistert) en dit is gewoon een aandrijf issue, zoals RB zelf ook aangeeft. Snap niet waarom mensen zo graag op Honda willen zeiken
https://streamable.com/4l6c9
Je kan gewoon horen dat die motor rustig door pruttelt
Dat idee heb ik ook ja. Lijkt wel stabieler te worden, maar auto lijkt me nog steeds een stuk kritischer op de banden dan voorgaande jaren.quote:Op zondag 28 april 2019 16:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Honda is compacter dan Renault, dus dat is niet echt een probleem. Het zijn de nieuwe voorvleugels die RB pijn doen.
Dat maakt die video toch niet duidelijk?quote:Op zondag 28 april 2019 16:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kijk de video die CrashO post.
Er is geen discussie meer over, het is overduidelijk de aandrijfas.
Je hoort de motor ineens extra veel optoeren maar de auto versnelt niet meer.quote:Op zondag 28 april 2019 17:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat maakt die video toch niet duidelijk?
Of iets anders. Maar goed, we zullen zien. Het was een nieuwe motor.quote:Op zondag 28 april 2019 17:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je hoort de motor ineens extra veel optoeren maar de auto versnelt niet meer.
Dan is je aandrijfas (of differentieel / koppeling) kapot, niet je blok.
of vers bakquote:Op zondag 28 april 2019 17:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je hoort de motor ineens extra veel optoeren maar de auto versnelt niet meer.
Dan is je aandrijfas (of differentieel / koppeling) kapot, niet je blok.
Kan ook nog, de bak schakelde nog wel dus daar ga ik eerst nog niet vanuit.quote:
Hij schakeld nog wel gewoon dus de bak lijkt iig oke op de beelden lijkt het gewoon op de aandrijfas inderdaad.quote:
Er was niks mis met de strategie van Ferrari voor Leclerc. De gele medium banden waren vandaag gewoon de betere race band dan de rode softs. Hij startte daarop (met mazzel gloed nieuwe) in tegenstelling tot de rest van de top teams. Volgens mij heeft hij uiteindelijk een vergelijkbaar aantal rondes op medium gereden als de rest.quote:Op zondag 28 april 2019 16:19 schreef opgebaarde het volgende:
Beetje open deur want Ferrari verpest over het algemeen elke race de strategie voor de tweede coureur. Maar vandaag, zeker met de kennis van nu, lijkt het mij "onverstandig" om 40 hele ronden te rijden op de rode softband ipv de medium
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 28-04-2019 om 17:02:18Three-place grid penalty in Spain for Ricciardo for the incident in which he reversed into Kvyat in the escape road at Turn Three reageer retweet
nou, das weinig voor zoiets, was echt wel unsafequote:Op zondag 28 april 2019 17:09 schreef opgebaarde het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 28-04-2019 om 17:02:18Three-place grid penalty in Spain for Ricciardo for the incident in which he reversed into Kvyat in the escape road at Turn Three reageer retweet
komt hij nog goed wegquote:Op zondag 28 april 2019 17:09 schreef opgebaarde het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 28-04-2019 om 17:02:18Three-place grid penalty in Spain for Ricciardo for the incident in which he reversed into Kvyat in the escape road at Turn Three reageer retweet
hij bleef ook te lang buiten op die gele denk ikquote:Op zondag 28 april 2019 17:08 schreef opreis het volgende:
[..]
Er was niks mis met de strategie van Ferrari voor Leclerc. De gele medium banden waren vandaag gewoon de betere race band dan de rode softs. Hij startte daarop (met mazzel gloed nieuwe) in tegenstelling tot de rest van de top teams. Volgens mij heeft hij uiteindelijk een vergelijkbaar aantal rondes op medium gereden als de rest.
Hij was gewoon niet zo goed dit weekend.
volgens mij was zn pace op de rode band niet veel beter, en daar had Vettel ook last van. Ik denk alleen dat ze verwacht hadden dat hij met een 1stopper max voorbij had gekunt, maar max begon heel goed te rijden in zn 2de stint. Daarom maar een jokerstop gemaakt voor de FL. Voor een 2stopper had ie misschien wat lang op de gele gereden. Maar dat lach meer aan hem zelf.quote:Op zondag 28 april 2019 17:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij bleef ook te lang buiten op die gele denk ik
toen zelfs Vettel hem voorbij ging en Max er vlak achter zat voor z'n eerste stop kunnen ze dat toch niet meer gedacht hebben lijkt me.quote:Op zondag 28 april 2019 17:16 schreef opreis het volgende:
[..]
volgens mij was zn pace op de rode band niet veel beter, en daar had Vettel ook last van. Ik denk alleen dat ze verwacht hadden dat hij met een 1stopper max voorbij had gekunt, maar max begon heel goed te rijden in zn 2de stint. Daarom maar een jokerstop gemaakt voor de FL. Voor een 2stopper had ie misschien wat lang op de gele gereden. Maar dat lach meer aan hem zelf.
En 2 strafpunten.quote:Op zondag 28 april 2019 17:09 schreef opgebaarde het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 28-04-2019 om 17:02:18Three-place grid penalty in Spain for Ricciardo for the incident in which he reversed into Kvyat in the escape road at Turn Three reageer retweet
Hij had ook 'maar' 17% van de stemmen. Denk dat Perez of Gasly er meer recht op haddenquote:Op zondag 28 april 2019 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
toen zelfs Vettel hem voorbij ging en Max er vlak achter zat voor z'n eerste stop kunnen ze dat toch niet meer gedacht hebben lijkt me.
Driver of the day was hij verder zeker niet.
mee eensquote:Op zondag 28 april 2019 17:21 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij had ook 'maar' 17% van de stemmen. Denk dat Perez of Gasly er meer recht op hadden
Ik kan prima lezen. Jij mist gewoon wat inzicht in de sport. Als Leclerc niet de opdracht had gekregen om Vettel langs te laten, was Vettel er op eigen kracht nooit voorbij gekomen. Punt.quote:
Deed die dat niet goed dan?quote:Op zondag 28 april 2019 17:32 schreef opreis het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misschien moet Leclerc beter zn banden leren managen
Dit geldt in nóg meerdere mate voor Gasley, van wie ik het eigenlijk knapper vind, hoe snel hij naar voren is gekomen.quote:Op zondag 28 april 2019 17:36 schreef Nattekat het volgende:
Iedereen hier lijkt te zijn vergeten dat Leclerc als 8e gestart is en een flinke achterstand heeft goedgemaakt voor de rest naar binnen ging.
Klopt, maar er was al besloten op basis van de VT's dat hij de pole ging pakken en daarna dat hij van plek 11 ging winnen. En als dat dan niet lukt ligt het aan Ferrari want hij zou supersnel geweest zijn, ondanks dat hij geen snelheid heeft laten zien op een moment dat het ertoe deed. Dat gaat wel erg ver voor jongen in zijn 4e race bij een topteam.quote:Op zondag 28 april 2019 17:08 schreef opreis het volgende:
[..]
Er was niks mis met de strategie van Ferrari voor Leclerc. De gele medium banden waren vandaag gewoon de betere race band dan de rode softs. Hij startte daarop (met mazzel gloed nieuwe) in tegenstelling tot de rest van de top teams. Volgens mij heeft hij uiteindelijk een vergelijkbaar aantal rondes op medium gereden als de rest.
Hij was gewoon niet zo goed dit weekend.
Nee jij kan gewoon niet begrijpend lezen. En zoiets kan je niet 100% stellen. Punt.quote:Op zondag 28 april 2019 17:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik kan prima lezen. Jij mist gewoon wat inzicht in de sport. Als Leclerc niet de opdracht had gekregen om Vettel langs te laten, was Vettel er op eigen kracht nooit voorbij gekomen. Punt.
quote:
Hij was nog niet gestopt hè.quote:Op zondag 28 april 2019 17:38 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Dit geldt in nóg meerdere mate voor Gasley, van wie ik het eigenlijk knapper vind, hoe snel hij naar voren is gekomen.
Ja door die nieuwe medium banden terwijl iedereen voor hem op gebruikte softs reed.quote:Op zondag 28 april 2019 17:36 schreef Nattekat het volgende:
Iedereen hier lijkt te zijn vergeten dat Leclerc als 8e gestart is en een flinke achterstand heeft goedgemaakt voor de rest naar binnen ging.
En hoe groot? Precies de achterstand die hij had, zelfs iets minder. Daarna verloor hij heel veel tijd door de slechte timing van de VSC, maar doen alsof hij nergens was slaat helemaal nergens op.quote:Op zondag 28 april 2019 17:41 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja door die nieuwe medium banden terwijl iedereen voor hem op gebruikte softs reed.
Toen de rest op mediums ging rijden werd die achterstand weer flink veel groter.
Ik volg je wiskunde niet helemaal. Zou je het ff met cijfers kunnen zeggen wat je bedoelt? Die timing van de VSC was voor iedereen hetzelfde. Niemand van de topteams heeft daar voordeel uit gehaald.quote:Op zondag 28 april 2019 17:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En hoe groot? Precies de achterstand die hij had, zelfs iets minder. Daarna verloor hij heel veel tijd door de slechte timing van de VSC, maar doen alsof hij nergens was slaat helemaal nergens op.
Het gat voor de VSC was 22 seconden, het gat erna 30.quote:Op zondag 28 april 2019 17:50 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik volg je wiskunde niet helemaal. Zou je het ff met cijfers kunnen zeggen wat je bedoelt? Die timing van de VSC was voor iedereen hetzelfde. Niemand van de topteams heeft daar voordeel uit gehaald.
Hij heeft een extra stop (+/-20 seconde) extra gemaakt, 3x op verse banden gereden (waar de top 1x op verse banden reed) het verschil met Max was 52 seconde (32 dus zonder die laatste pitstop, waarmee hij dus ook nog weer een paar extra snelle rondjes kon rijden op verse banden die het verschil dus kleiner zouden moeten maken).
Ongeveer 40 seconde achter op zn team genoot. En laten we aub niet doen alsof het hem niet mee zat. Crashen in Q2, toch nog 8ste starten, en op verse banden mogen starten.
Misschien dat dat aan de live timing lag ofzo? In principe zouden die gaten hetzelfde moeten blijven omdat ze op een delta moeten rijden. Of misschien dat de VSC eindigde toen hij halverwege het rechte stuk was ofzo. En daar mee verloren.quote:Op zondag 28 april 2019 17:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gat voor de VSC was 22 seconden, het gat erna 30.
Ik begrijp niet zo goed wat hij volgens jou verkeerd deedquote:Op zondag 28 april 2019 17:42 schreef opreis het volgende:
[..]
Of hij kon ze niet goed managen, of zn pace was gewoon niet goed. Kies maar
Hij reed in Q2 zn auto in de muur en hij was niet snel genoeg tijdens de race.quote:Op zondag 28 april 2019 17:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed wat hij volgens jou verkeerd deed
Ja, was bij mij ook van korte duur.quote:Op zondag 28 april 2019 17:56 schreef Snowsquall het volgende:
Zo, F1 pro weer opgezegd, ben wel klaar met dat gekloot; Niet in kunnen loggen, geen beeld.....
Ook de beperking dat je alleen via je thuis wifi iets kunt kijken op je app/laptop vind ik waardeloos.
Als het werkt is het 100% maar alle vier de races was het geklungel dus weg ermee.
Zag wel dat ze bezig zijn met de capaciteit en blabla refund blabla. Voorlopig ff niet(na 25mei)
idd, maar niet voor een halve minuut maar tot einde race bij mij en niet alleen tijdens de race maar ook kwali. De app was helemaal drama, via url was enige mogelijkheid...quote:Op zondag 28 april 2019 17:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, was bij mij ook van korte duur.
Op papier was het leuk maar als ik het nodig heb werkt het niet.
En bij het terugkijken van races vallen de audiostreams van het commentaar vaak een halve minuut weg.
Wat verwacht je dan? Dat hij zonder SC wel even de top 4 binnen ging wandelen na vroeg in de race op een flinke achterstand te zijn gezet in verkeer?quote:Op zondag 28 april 2019 17:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Misschien dat dat aan de live timing lag ofzo? In principe zouden die gaten hetzelfde moeten blijven omdat ze op een delta moeten rijden. Of misschien dat de VSC eindigde toen hij halverwege het rechte stuk was ofzo. En daar mee verloren.
Hoe dan ook, het was nog steeds een behoorlijk gat zonder die 8 seconde extra.
Echt heftig iddquote:Op zondag 28 april 2019 17:50 schreef Nattekat het volgende:
En het was toch wel even lekker, race om 14u. Vanaf Spanje weer dat belachelijke uur erbij
Ik had hem 5de verwacht zonder SC. Maar om te zeggen dat hij goed had gereden had hij niet op een halve minuut gezet moeten worden door Max in een mindere auto, of op 40 seconde door Vettel in dezelfde race. En verkeer viel best mee. hij startte 8ste, en hij had verse bandenquote:Op zondag 28 april 2019 18:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan? Dat hij zonder SC wel even de top 4 binnen ging wandelen na vroeg in de race op een flinke achterstand te zijn gezet in verkeer?
De rest reed op soft.quote:Op zondag 28 april 2019 18:05 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik had hem 5de verwacht zonder SC. Maar om te zeggen dat hij goed had gereden had hij niet op een halve minuut gezet moeten worden door Max in een mindere auto, of op 40 seconde door Vettel in dezelfde race. En verkeer viel best mee. hij startte 8ste, en hij had verse banden
De slechtere banden.quote:
Dit is echt zeiken om het zeiken.quote:Op zondag 28 april 2019 17:50 schreef Nattekat het volgende:
En het was toch wel even lekker, race om 14u. Vanaf Spanje weer dat belachelijke uur erbij
Ja dus? Ze hebben vergelijkbare stints gehad op medium en soft. Alleen de hoeveelheden benzine lagen anders. Het was ook precies wat hij wilde, op mediums starten, daarom reed hij in Q2. Dat doen ze heus niet als ze denk dat dat minder is. En er stonden maar 3 auto's tussen hem en Max en die reden allemaal in een auto die ongeveer een seconde per ronde langzamer was.quote:
Madquote:Op zondag 28 april 2019 17:50 schreef Nattekat het volgende:
En het was toch wel even lekker, race om 14u. Vanaf Spanje weer dat belachelijke uur erbij
Ja dus? Jij kwam met het argument dat hij op betere banden startte.quote:Op zondag 28 april 2019 18:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja dus? Ze hebben vergelijkbare stints gehad op medium en soft. Alleen de hoeveelheden benzine lagen anders. Het was ook precies wat hij wilde, op mediums starten, daarom reed hij in Q2. Dat doen ze heus niet als ze denk dat dat minder is. En er stonden maar 3 auto's tussen hem en Max en die reden allemaal in een auto die ongeveer een seconde per ronde langzamer was.
Meid tochquote:Op zondag 28 april 2019 17:50 schreef Nattekat het volgende:
En het was toch wel even lekker, race om 14u. Vanaf Spanje weer dat belachelijke uur erbij
Ja, hij startte ook op betere banden, die softs waren kut en hadden al een kwali run gedaan dus het beste was er ook al weer af.quote:Op zondag 28 april 2019 18:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja dus? Jij kwam met het argument dat hij op betere banden startte.
Zelfs in vrije lucht had hij de eerste ronden tijd verloren, dankzij verkeer werd dat 20 seconden. Voor de VSC was het 22 seconden. Zit iedereen niet zo af te zeiken joh.
Mediums hebben een aantal ronden nodig om op temperatuur te komen, dat weet jij hopelijk ook wel.quote:Op zondag 28 april 2019 18:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja, hij startte ook op betere banden, die softs waren kut en hadden al een kwali run gedaan dus het beste was er ook al weer af.
Waar haal je dat verkeer vandaan? Dat viel best wel mee, hij heeft een tijd op kop gereden en ook een stuk in niemands land. 22 seconde is enorm. Als iemand niet goed rijdt benoem ik dat, moet gewoon kunnen. Voorlopig is Leclerc meer hype dan dat hij het echt waar maakt.
Och hype. Het is meer dat het verhaaltje al klaar lag op basis van de VT. Jawel, de VT waar tot voor kort niemand naar keek en waar nooit enige waarde aan gehecht werd. Maar het was zo'n goed verhaal dat menigeen er maar geen afscheid van kan nemen.quote:Op zondag 28 april 2019 18:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja, hij startte ook op betere banden, die softs waren kut en hadden al een kwali run gedaan dus het beste was er ook al weer af.
Waar haal je dat verkeer vandaan? Dat viel best wel mee, hij heeft een tijd op kop gereden en ook een stuk in niemands land. 22 seconde is enorm. Als iemand niet goed rijdt benoem ik dat, moet gewoon kunnen. Voorlopig is Leclerc meer hype dan dat hij het echt waar maakt.
Nee, laat maar zien dat dat zo is, ik leer graag bij. En tevens hebben de toppers daar dan ook last van gehad toen die naar mediums wisselden, dus snap ook niet waarom dat relevant zou zijnquote:Op zondag 28 april 2019 18:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mediums hebben een aantal ronden nodig om op temperatuur te komen, dat weet jij hopelijk ook wel.
Leer Nattekrant kennenquote:
Dat klopt. Zij zaten alleen niet in druk verkeer tijdens de start.quote:Op zondag 28 april 2019 18:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee, laat maar zien dat dat zo is, ik leer graag bij. En tevens hebben de toppers daar dan ook last van gehad toen die naar mediums wisselden, dus snap ook niet waarom dat relevant zou zijn
ook al ben ik het niet helemaal met de stelling eens.quote:Op zondag 28 april 2019 18:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee, laat maar zien dat dat zo is, ik leer graag bij. En tevens hebben de toppers daar dan ook last van gehad toen die naar mediums wisselden, dus snap ook niet waarom dat relevant zou zijn
Druk verkeer :’) Nieuwe term ofzo?quote:Op zondag 28 april 2019 18:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat klopt. Zij zaten alleen niet in druk verkeer tijdens de start.
Leclerc heeft gewoon gedaan wat ie kon doen wegens gebrek aan SC, en als er niks meer te winnen valt ga je niet keihard stampen om de opreisen van deze wereld tevreden te houden.
Verstappen eindigde vlak achter Vettel, en jij hebt de illusie dat de verder naar achteren gestartte Leclerc wel even voor Verstappen kon finishen?quote:Op zondag 28 april 2019 19:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Druk verkeer :’) Nieuwe term ofzo?
Hij hoeft mij niet tevreden te houden. Maar dit resultaat is gewoon niet goed als je eerst denkt voor pole te gaan en je achter een mindere auto finished.
Max of Vettel kunnen altijd een foutje maken, ergens rechtdoor schieten, er had een SC kunnen komen. Als je daarvan wil profiteren moet je wel in de buurt zitten en dat zat hij gewoon niet. Dit zijn echt kulsmoesjes.quote:Op zondag 28 april 2019 19:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen eindigde vlak achter Vettel, en jij hebt de illusie dat de verder naar achteren gestartte Leclerc wel even voor Verstappen kon finishen?
Wederom: 5e was maximaal gezien de omstandigheden.
Dus Leclerc reed een slechte race omdat hij niet dichterbij Vettel in een identieke auto die aan het einde van de race ook volgas ging is gefinisht. Vettel is dus een slechte coureur en het is een schande dat Leclerc niet in de buurt kon komen.quote:Op zondag 28 april 2019 19:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Max of Vettel kunnen altijd een foutje maken, ergens rechtdoor schieten, er had een SC kunnen komen. Als je daarvan wil profiteren moet je wel in de buurt zitten en dat zat hij gewoon niet. Dit zijn echt kulsmoesjes.
En ik acht het niet waarschijnlijk dat hij voor Verstappen zou finishen, maar laat maar zien dat je alles hebt gegeven dan nadat je je kans op pole in de muur hebt gereden.
Dus ja, 5e was gezien zijn fout in de kwalificatie het maximaal haalbare, maar de manier waarop was niet goed.
Dat is hetzelfde als zeggen dat Gasly in China een goede kwalificatie reed omdat hij 6de startte, net achter Max, het maximaal haalbare. Maar als je dan ziet dat hij 8tienden achter Max staat zeg je ook niet dat hij het goed heeft gedaan ondanks dat hij een maximaal resultaat haalde.
Ze gingen er niet vanuit dat hij zou starten op medium en finishen op soft. Denk dat de auto in de trainingen nooit is afgesteld op deze situatie. Dat zou verklaren, dat hij zo traag was of soft.quote:Op zondag 28 april 2019 18:05 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik had hem 5de verwacht zonder SC. Maar om te zeggen dat hij goed had gereden had hij niet op een halve minuut gezet moeten worden door Max in een mindere auto, of op 40 seconde door Vettel in dezelfde race. En verkeer viel best mee. hij startte 8ste, en hij had verse banden
quote:Op zondag 28 april 2019 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus Leclerc reed een slechte race omdat hij niet dichterbij Vettel in een identieke auto die aan het einde van de race ook volgas ging is gefinisht. Vettel is dus een slechte coureur en het is een schande dat Leclerc niet in de buurt kon komen.
Sorry maar ik snap je logica hier totaal niet. Waar komt het statement dat Vettel DUS een slechte coureur is dan vandaan? Een schande zou ik het niet willen noemen hoor, alleen Leclerc heeft gewoon geen sterke race gereden vandaag.quote:Op zondag 28 april 2019 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus Leclerc reed een slechte race omdat hij niet dichterbij Vettel in een identieke auto die aan het einde van de race ook volgas ging is gefinisht. Vettel is dus een slechte coureur en het is een schande dat Leclerc niet in de buurt kon komen.
Als ze er niet van uitgingen dat hij op mediums zou starten en finishen op softs, waarom gingen ze dan in Q2 zowel met Vettel als Leclerc een poging doen om te kwalificeren op mediums?quote:Op zondag 28 april 2019 19:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Ze gingen er niet vanuit dat hij zou starten op medium en finishen op soft. Denk dat de auto in de trainingen nooit is afgesteld op deze situatie. Dat zou verklaren, dat hij zo traag was of soft.
Jij verwacht van Leclerc dat ie met twee vingers in de neus met een slechtere strategie en gestart van een lage startplaats vlak achter Vettel finisht. Ergo: Vettel is niet goed, want hij kan itt Leclerc niet het maximale eruit halen.quote:Op zondag 28 april 2019 19:27 schreef opreis het volgende:
[..]
Sorry maar ik snap je logica hier totaal niet. Waar komt het statement dat Vettel DUS een slechte coureur is dan vandaan? Een schande zou ik het niet willen noemen hoor, alleen Leclerc heeft gewoon geen sterke race gereden vandaag.
En Toto ook nog elke keer jammeren dat ze achterlopen op Ferrariquote:Op zondag 28 april 2019 18:47 schreef hjansen82 het volgende:
Volgens mij was het weer een perfect opgevoerd toneelstukje van de Mercedes F1GP. Het is jammer dat de gokquotering zo laag is, maar dat is ook het enige plezier wat je hier aan kunt beleven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |