abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186552018
Goed nieuws trouwens voor de SR+ liefhebbers, die schijnt in juni al te worden uitgeleverd.
pi_186553005
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 21:37 schreef Apekoek het volgende:

[..]

We hebben het toch “maar” over software qua update en toch geen hardware? Waarom zou een standard plus het dan wel hebben en een model daarboven niet? Er is in de media gesproken over alle teslas toen autopilot standaard werd.

Nogmaals, een bron aub
Dan wil ik graag een bron zien waar jij bewijst dat Tesla bevestigd dat er op de LR RWD autopilot zou zitten.
De off-website modellen, de Standard en de LR RWD zijn exclusief autopilot.
Als je al had besteld voor vandaag, dan krijg je nog wel autopilot erop blijkbaar..
https://teslamotorsclub.c(...)ijgt-geen-ap.150795/
  woensdag 1 mei 2019 @ 23:51:00 #103
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186554566
Hmmm jammer, al is long range belangrijker dan autopilot voor mij. Zou die update ooit nog gratis komen wanneer ze lang genoeg de lr rwd uit hebben gefaseerd?
pi_186557394
De long range single motor met full driving moet dus nog extra de ap. Leuk dit.
  donderdag 2 mei 2019 @ 07:58:05 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186557666
Ik zag eerst de meerwaarde van de AP niet zo. Maar eigenlijk wil ik dus LR én AP na het zien van de nodige reviews.

Volgens de klasse waar ik bij aanvang in startte, mag ik tot 1050 euro leasen in categorie 2. Binnenkort maar eens praten met HR want inmiddels is mijn functie uitgebreid waardoor ik in categorie 4 zou vallen (1300 euro). Dan hoef ik geen concessies te doen en ik hou er volgens mij geld aan over netto.

En dan nog een winterbanden plan, sportvelgen want de originele velgen zijn vreselijk.

Kleurtje denk ik nog over na, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik rode auto's zelden mooi vind maar Tesla rood is wel een prachtige kleur. Wit wil ik sowieso niet. Grijs vind ik wel de volwassen optie, ik wil geen sportwagen lookalike.
Resistance is futile.
pi_186557851
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 07:58 schreef Seven. het volgende:
Ik zag eerst de meerwaarde van de AP niet zo. Maar eigenlijk wil ik dus LR én AP na het zien van de nodige reviews.

Volgens de klasse waar ik bij aanvang in startte, mag ik tot 1050 euro leasen in categorie 2. Binnenkort maar eens praten met HR want inmiddels is mijn functie uitgebreid waardoor ik in categorie 4 zou vallen (1300 euro). Dan hoef ik geen concessies te doen en ik hou er volgens mij geld aan over netto.

En dan nog een winterbanden plan, sportvelgen want de originele velgen zijn vreselijk.

Kleurtje denk ik nog over na, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik rode auto's zelden mooi vind maar Tesla rood is wel een prachtige kleur. Wit wil ik sowieso niet. Grijs vind ik wel de volwassen optie, ik wil geen sportwagen lookalike.
Heb je ook gezien welke velgen er onder de aerokappen zitten? ;)

Als je AP neemt (wat zeker als je veel op de snelweg zit een aanrader is) zou ik gewoon doorschakelen naar de Dual Motor. Prettig als het regent, mocht je op wintersport willen helemaal, toch weer flink sneller en dat voor slechts 3,7% meerprijs.
  donderdag 2 mei 2019 @ 09:03:42 #107
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186558305
AP levert nog te veel ongelukken op, waarom zou je het nu zo volledig mogelijk willen gebruiken? Ik wacht liever tot zoiets verder/uitontwikkeld is.
pi_186558383
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:03 schreef Apekoek het volgende:
AP levert nog te veel ongelukken op, waarom zou je het nu zo volledig mogelijk willen gebruiken? Ik wacht liever tot zoiets verder/uitontwikkeld is.
Onzin. AP werkt goed, maar het is nog steeds een hulpmiddel. Als je tijdje in je Tesla rijdt dan heb je door hoe het systeem werkt en wat z'n zwakke punten zijn. Als je veel snelweg en files rijdt dan is AP echt een verademing. Het is de enige optie die ik nu echt mis op m'n BMW. Maar ook op N-wegen gebruikte ik het vaak, als je 20 km achter een vrachtwagen zit hoef je tenminste niets te doen. De laatste tijd wel vaak zonder het sturen maar alleen de dynamische cruise optie omdat je zo vaak je handen op het stuur moet doen dat het een beetje vermoeiend wordt. Maar ja dat is wetgeving... 9 van de 10 ongelukken gebeuren nog steeds door menselijke fouten.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 2 mei 2019 @ 09:15:00 #109
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186558448
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Onzin. AP werkt goed, maar het is nog steeds een hulpmiddel. Als je tijdje in je Tesla rijdt dan heb je door hoe het systeem werkt en wat z'n zwakke punten zijn. Als je veel snelweg en files rijdt dan is AP echt een verademing. Het is de enige optie die ik nu echt mis op m'n BMW. Maar ook op N-wegen gebruikte ik het vaak, als je 20 km achter een vrachtwagen zit hoef je tenminste niets te doen. De laatste tijd wel vaak zonder het sturen maar alleen de dynamische cruise optie omdat je zo vaak je handen op het stuur moet doen dat het een beetje vermoeiend wordt. Maar ja dat is wetgeving... 9 van de 10 ongelukken gebeuren nog steeds door menselijke fouten.
20 kilometer achter een vrachtwagen? Dus als die vrachtwagen in Haarlem rijdt hoef je niets te doen in Amstelveen.
pi_186558717
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:03 schreef Apekoek het volgende:
AP levert nog te veel ongelukken op, waarom zou je het nu zo volledig mogelijk willen gebruiken? Ik wacht liever tot zoiets verder/uitontwikkeld is.
Als je de meerwaarde niet ziet is het voor jou misschien wel fijn dat je een gewone cc krijgt. Snel bestellen voordat Tesla de prijs verhoogt baar 45.000 incl AP. ;)

Ikzelf vind autopilot wel prettig werken, maar iedereen is anders.
pi_186558728
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:15 schreef Apekoek het volgende:

[..]

20 kilometer achter een vrachtwagen? Dus als die vrachtwagen in Haarlem rijdt hoef je niets te doen in Amstelveen.
Als jij op een N-weg van Haarlem naar Amstelveen rijdt :')

Maar als je toevallig van Kwadijk naar West-Graftdijk moet kan dat zomaar kunnen :P
Facts don't care about your feelings
  donderdag 2 mei 2019 @ 09:38:51 #112
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186558778
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je de meerwaarde niet ziet is het voor jou misschien wel fijn dat je een gewone cc krijgt. Snel bestellen voordat Tesla de prijs verhoogt baar 45.000 incl AP. ;)

Ikzelf vind autopilot wel prettig werken, maar iedereen is anders.
Een gewone CC? Welke Tesla is nu uberhaupt onder de 45k dan? Snap hem even niet.
pi_186558844
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:38 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Een gewone CC?
Cruise control!!!
Facts don't care about your feelings
pi_186558956
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:38 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Een gewone CC? Welke Tesla is nu uberhaupt onder de 45k dan? Snap hem even niet.
55.000. Te weinig geslapen vannacht denk ik. ;)
  donderdag 2 mei 2019 @ 10:12:24 #115
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186559307
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Cruise control!!!
Aha! Zag even de context niet tussen Tesla begrippen en gewone afkortingen :')

Anyway is een gewone CC dan op z'n minst adaptief? Daar zie ik wel de meerwaarde van in.
pi_186559445
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 10:12 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Aha! Zag even de context niet tussen Tesla begrippen en gewone afkortingen :')

Anyway is een gewone CC dan op z'n minst adaptief? Daar zie ik wel de meerwaarde van in.
Tegenwoordig zijn de meeste dat wel ja, vooral op EV's. Toch werken ze in een i3 of Ioniq wel minder goed dan de Tesla. Tesla gaat rustig mee de file in en werkt ook onder de 50 km/u.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 2 mei 2019 @ 10:22:38 #117
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186559482
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn de meeste dat wel ja, vooral op EV's. Toch werken ze in een i3 of Ioniq wel minder goed dan de Tesla. Tesla gaat rustig mee de file in en werkt ook onder de 50 km/u.
Mooi want je moet toch je poten op het stuur houden, dan is een adaptieve CC een prima tussenoplossing.
pi_186559511
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 10:12 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Aha! Zag even de context niet tussen Tesla begrippen en gewone afkortingen :')

Anyway is een gewone CC dan op z'n minst adaptief? Daar zie ik wel de meerwaarde van in.
Autopilot is adaptieve cc plus lane hold. Gewone cc is gewoon cruise control waarbij je zelf moet ingrijpen als er weer eens iemand loopt te treuzelen voor je neus. ;)
  donderdag 2 mei 2019 @ 10:45:09 #119
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186559860
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 10:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Autopilot is adaptieve cc plus lane hold. Gewone cc is gewoon cruise control waarbij je zelf moet ingrijpen als er weer eens iemand loopt te treuzelen voor je neus. ;)
Aha dus als je geen AP hebt, heb je dus ook geen adaptieve CC snap ik dus...
pi_186560654
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 10:45 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Aha dus als je geen AP hebt, heb je dus ook geen adaptieve CC snap ik dus...
Klopt. Al noemt Tesla het traffic aware cruise control (TACC) en is het iets uitgebreider dan gewone ACC.
  donderdag 2 mei 2019 @ 11:39:43 #121
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186560877
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 11:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Klopt. Al noemt Tesla het traffic aware cruise control (TACC) en is het iets uitgebreider dan gewone ACC.
Maar lees net dat bij TACC er wel adaptief wordt gereageerd op je voorligger, dan is het toch adaptieve CC?
pi_186560969
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 11:39 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Maar lees net dat bij TACC er wel adaptief wordt gereageerd op je voorligger, dan is het toch adaptieve CC?
Klopt. Wat ik bedoel te zeggen is dat adaptieve cruise control bij Tesla TACC heet en ook wat beter/uitgebreider werkt dan ACC.
pi_186561383
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 11:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Klopt. Al noemt Tesla het traffic aware cruise control (TACC) en is het iets uitgebreider dan gewone ACC.
TACc is trafic aware
ACC adaptieve
pi_186561914
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 12:02 schreef Tailless het volgende:

[..]

TACc is trafic aware
ACC adaptieve
Bij Tesla is het ofwel TACC ofwel CC.
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:07:32 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186576723
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 08:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heb je ook gezien welke velgen er onder de aerokappen zitten? ;)

Als je AP neemt (wat zeker als je veel op de snelweg zit een aanrader is) zou ik gewoon doorschakelen naar de Dual Motor. Prettig als het regent, mocht je op wintersport willen helemaal, toch weer flink sneller en dat voor slechts 3,7% meerprijs.
OK, geen sportwielen nodig dus ^O^
Dual motor zie ik de meerwaarde nog niet van in (we zijn niet van wintersporten) dus daar zou ik van afstappen als ik daarmee onder het maximum maandbedrag blijf.
Resistance is futile.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 14:12:23 #126
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186585147
Dit is kennelijk het alternatief voor Teslas zonder AP? --> https://tweakers.net/nieu(...)baan-te-blijven.html
pi_186585296
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:12 schreef Apekoek het volgende:
Dit is kennelijk het alternatief voor Teslas zonder AP? --> https://tweakers.net/nieu(...)baan-te-blijven.html
Volgens mij krijgen alle Tesla’s met Autopilot hardware deze update in de toekomst (zit nog niet in de meest recente update).

Ik lees overigens net dat je met een Tesla behoort tot subsidieslurpende elite. Toch eens bij de PVV informeren welke subsidie ik kan krijgen, ik heb die gemist. Drie keer maar liefst!
  vrijdag 3 mei 2019 @ 16:55:25 #128
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186587873
Wat ik nog niet helemaal snap, zijn alle 3’s hardware technisch hetzelfde? Of niet? Is AP alleen een software matige update?
pi_186587938
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:55 schreef Apekoek het volgende:
Wat ik nog niet helemaal snap, zijn alle 3’s hardware technisch hetzelfde? Of niet? Is AP alleen een software matige update?
Ja, op de accu na (50 en 75 variant) en de tweede motor die bij de Dual motor wel en de RWD niet ingebouwd is.
pi_186588852
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik lees overigens net dat je met een Tesla behoort tot subsidieslurpende elite. Toch eens bij de PVV informeren welke subsidie ik kan krijgen, ik heb die gemist. Drie keer maar liefst!
MIA, geen BPM (alhoewel dat meer een voordeel is voor Tesla zelf), geen motorrijtuigenbelasting en (wanneer van toepassing) een lage bijtelling. Daarnaast is er ook nog een aparte subsidie in verschillende steden maar daar zitten wel voorwaarden aan of het potje is al leeg.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 3 mei 2019 @ 18:17:55 #131
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186589377
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 17:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, op de accu na (50 en 75 variant) en de tweede motor die bij de Dual motor wel en de RWD niet ingebouwd is.
Wow, je betaald dus 3 a 5 duizend extra voor een software update, voor iets dat straks misschien standaard is.
pi_186590381
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 17:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

MIA, geen BPM (alhoewel dat meer een voordeel is voor Tesla zelf), geen motorrijtuigenbelasting en (wanneer van toepassing) een lage bijtelling. Daarnaast is er ook nog een aparte subsidie in verschillende steden maar daar zitten wel voorwaarden aan of het potje is al leeg.
Mia is een belastingkorting, geen subsidie.

Bpm heeft geen starttarief, maar goed... die 360 euro maakt geen drol uit en nog steeds belastingkorting, geen subsidie.

Lage bijtelling is relatief. Een elektrische auto heeft een totaal andere opbouw van kosten, waardoor het gebruik van de catalogusprijs een veel te hoge bijtelling zou geven. Voor een Model S betaal je dus al een bijtelling die al snel eerder te hoog is dan lager. Bij de goedkopere modellen ligt dat anders, maar wederom een belastingkorting, ipv subsidie.

Dat van die steden wist ik niet? Heb je een voorbeeld?
pi_186590406
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:17 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wow, je betaald dus 3 a 5 duizend extra voor een software update, voor iets dat straks misschien standaard is.
Nou, je gaat echt niet zomaar ineens alsnog AP of FSD krijgen. Sterker nog, later bijbestellen is vaak duurder dan meteen.
pi_186590604
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 19:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mia is een belastingkorting, geen subsidie.

Bpm heeft geen starttarief, maar goed... die 360 euro maakt geen drol uit en nog steeds belastingkorting, geen subsidie.

Lage bijtelling is relatief. Een elektrische auto heeft een totaal andere opbouw van kosten, waardoor het gebruik van de catalogusprijs een veel te hoge bijtelling zou geven. Voor een Model S betaal je dus al een bijtelling die al snel eerder te hoog is dan lager. Bij de goedkopere modellen ligt dat anders, maar wederom een belastingkorting, ipv subsidie.

Dat van die steden wist ik niet? Heb je een voorbeeld?
Misschien begrijp je niet goed wat een subsidie is? Het gaat erom dat de overheid extra geld uitgeeft om iets te stimuleren. Dan kan je doen door middel van een belastingkorting, een 0-tarief (MRB) of wat anders. In ieder geval moet de overheid miljoenen neerleggen om het potje voor bijv. de MIA te vullen. Ook het belastingvoordeel van de 4% bijtelling zal linksom of rechtsom ergens van betaald moeten worden. Nou ben ik het niet eens met Wilders dat het om de "elite" zou gaan. Heb zelf ook elektrische auto's gereden en ken genoeg die dat ook doen en die behoren echt niet tot de elite :') maar het kost de overheid zeker wel geld. En de regeling zoals deze er in 2012/2013 was voor Tesla's was natuurlijk wel heel belachelijk (36% MIA, VAMIL, 28% KIA, 0% bijtelling, geen MRB etc.).

Den Haag had een subsidie voor elektrische bestelauto's en taxi's. Amsterdam had ook e.e.a. zie: https://www.amsterdam.nl/(...)elektrisch/subsidie/

En wat betreft de bijtelling van een S weet ik niet hoe jij rekent. Ik betaalde 4% over 90.000, dat is ¤3.600 per jaar. M'n broertje betaalde 22% over z'n Toyota iQ van 17.000, dat is ¤ 3.740 :')



Facts don't care about your feelings
pi_186592001
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 19:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Misschien begrijp je niet goed wat een subsidie is? Het gaat erom dat de overheid extra geld uitgeeft om iets te stimuleren. Dan kan je doen door middel van een belastingkorting, een 0-tarief (MRB) of wat anders. In ieder geval moet de overheid miljoenen neerleggen om het potje voor bijv. de MIA te vullen. Ook het belastingvoordeel van de 4% bijtelling zal linksom of rechtsom ergens van betaald moeten worden. Nou ben ik het niet eens met Wilders dat het om de "elite" zou gaan. Heb zelf ook elektrische auto's gereden en ken genoeg die dat ook doen en die behoren echt niet tot de elite :') maar het kost de overheid zeker wel geld. En de regeling zoals deze er in 2012/2013 was voor Tesla's was natuurlijk wel heel belachelijk (36% MIA, VAMIL, 28% KIA, 0% bijtelling, geen MRB etc.).

Den Haag had een subsidie voor elektrische bestelauto's en taxi's. Amsterdam had ook e.e.a. zie: https://www.amsterdam.nl/(...)elektrisch/subsidie/

En wat betreft de bijtelling van een S weet ik niet hoe jij rekent. Ik betaalde 4% over 90.000, dat is ¤3.600 per jaar. M'n broertje betaalde 22% over z'n Toyota iQ van 17.000, dat is ¤ 3.740 :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik weet juist heel goed wat een subsidie is.

Een subsidie is een bijdrage van de overheid. Dus per definitie geen belastingkorting. Een subsidie is naar aard alleen als de overheid geld naar de burger overmaakt. Bij belastingen is het andersom.

Ik heb het over de huidige bijtellingsregeling. Een Model S LR, normaal aangekleed kost net iets meer dan een ton. Dan betaal je over de ene helft 4%, de andere helft 22%. Gemiddeld 13% dus.

Echter zijn de totale kosten van zo’n auto in verhouding tot de catalogusprijs veel lager dan bij een ICE. Dus dat voordeel is eigenlijk helemaal geen voordeel.

Bij een Model 3 natuurlijk wel.
pi_186592907
Nou mijn tesla heeft dus geen ap :’(
pi_186593312
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:07 schreef Tailless het volgende:
Nou mijn tesla heeft dus geen ap :’(
LR RWD besteld?

Zo ja, wanneer? Want als je tijdig besteld hebt moet je bellen dat ze het nog moeten corrigeren.
pi_186593354
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

LR RWD besteld?

Zo ja, wanneer? Want als je tijdig besteld hebt moet je bellen dat ze het nog moeten corrigeren.
na 30ste is die pas officieel geworden.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:24:40 #139
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186593356
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:07 schreef Tailless het volgende:
Nou mijn tesla heeft dus geen ap :’(
Blijf het raar beleid vinden van Tesla.

Maar ikk hecht meer waarde aan bijtelling en de longest range, dus zou voor mij geen issue zijn.
pi_186593375
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:24 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Blijf het raar beleid vinden van Tesla.

Ik hecht meer waarde aan bijtelling en de longest range, dus zou voor mij geen issue zijn.
Nouja als ik een maand geleden had bestelt zat het er in voor de zelfde prijs. Nu betaal ik gewoon 2k meer
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:26:00 #141
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186593390
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:25 schreef Tailless het volgende:

[..]

Nouja als ik een maand geleden had bestelt zat het er in voor de zelfde prijs. Nu betaal ik gewoon 2k meer
Dat zeg ik, wel raar beleid.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:26:38 #142
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186593407
Maar hoe belangrijk is autopilot nou echt dan
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:27:08 #143
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186593423
Tesla 3 eigenaar meldt zich!
pi_186593499
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:26 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat zeg ik, wel raar beleid.
ik snap het wel als je AP wilt was de long range RWD een hele goede bang for Buck.
pi_186593502
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:27 schreef Sunri5e het volgende:
Tesla 3 eigenaar meldt zich!
Welke heb je?
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:33:53 #146
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186593589
LR AWD
pi_186593597
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:33 schreef Sunri5e het volgende:
LR AWD
welke kleur en zou je foto’s willen sturen
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:36:30 #148
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186593653
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:34 schreef Tailless het volgende:

[..]

welke kleur en zou je foto’s willen sturen
Zwart.

Ik wil wel foto's sturen maar die heb ik nu niet voorhanden. Wat is er zo speciaal aan? Zoek op Tesla model 3 zwart en je kunt zien hoe de mijne eruit ziet 😋
pi_186593707
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:36 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Zwart.

Ik wil wel foto's sturen maar die heb ik nu niet voorhanden. Wat is er zo speciaal aan? Zoek op Tesla model 3 zwart en je kunt zien hoe de mijne eruit ziet 😋
Toch leuk om een in het wild te zien.
pi_186593710
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik weet juist heel goed wat een subsidie is.

Een subsidie is een bijdrage van de overheid. Dus per definitie geen belastingkorting. Een subsidie is naar aard alleen als de overheid geld naar de burger overmaakt. Bij belastingen is het andersom.

Ik heb het over de huidige bijtellingsregeling. Een Model S LR, normaal aangekleed kost net iets meer dan een ton. Dan betaal je over de ene helft 4%, de andere helft 22%. Gemiddeld 13% dus.

Echter zijn de totale kosten van zo’n auto in verhouding tot de catalogusprijs veel lager dan bij een ICE. Dus dat voordeel is eigenlijk helemaal geen voordeel.

Bij een Model 3 natuurlijk wel.
Ja een bijdrage van de overheid... wie denk je dat die MIA betaalt? Ze noemen het zelfs op de officiële site een subsidie: https://www.rvo.nl/subsidies-regelingen

Ja huidige bijtellingsregeling is wel bagger geworden. Nu kan je beter 2x een EV van 50k kopen dan 1x eentje van 100k.... raar land.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:38:59 #151
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186593735
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:38 schreef Tailless het volgende:

[..]

Toch leuk om een in het wild te zien.
Ik zal morgen eens kijken. Echter zo speciaal is het ook niet meer. Hier in de straat staan er inmiddels 3 :D
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:41:13 #152
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186593811
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:30 schreef Tailless het volgende:

[..]

ik snap het wel als je AP wilt was de long range RWD een hele goede bang for Buck.
Snap niet dat het nog goedkopere model, standard plus het dan wel heeft.

Bovendien zou het zogenaamd bijdragen aan de veiligheid, en opeens is dat niet belangrijk meer kennelijk.
pi_186594131
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Snap niet dat het nog goedkopere model, standard plus het dan wel heeft.

Bovendien zou het zogenaamd bijdragen aan de veiligheid, en opeens is dat niet belangrijk meer kennelijk.
Jup.
pi_186595975
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:24 schreef Tailless het volgende:

[..]

na 30ste is die pas officieel geworden.
Auw!
pi_186596007
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Auw!
Baal nogal want opnieuw aanvragen ben ik weer maand verder.
pi_186596147
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja een bijdrage van de overheid... wie denk je dat die MIA betaalt? Ze noemen het zelfs op de officiële site een subsidie: https://www.rvo.nl/subsidies-regelingen

Ja huidige bijtellingsregeling is wel bagger geworden. Nu kan je beter 2x een EV van 50k kopen dan 1x eentje van 100k.... raar land.
Belastingkortingen zijn geen subsidies. Punt.

En die mia wordt gewoon opgebracht door allen die belasting betalen, want uiteindelijk krijgt de overheid gewoon in totaal wat ze willen ontvangen.
pi_186596223
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Snap niet dat het nog goedkopere model, standard plus het dan wel heeft.

Bovendien zou het zogenaamd bijdragen aan de veiligheid, en opeens is dat niet belangrijk meer kennelijk.
Het is simpel. Panasonic levert niet genoeg accu’s. Daarom wil Tesla ofwel het kleine pakket leveren (weinig winst, maar wel veel auto’s uitleveren), ofwel het grote pakket, maar dan wel de dual motors omdat ze daar wel goed op verdienen.
pi_186596306
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:10 schreef Tailless het volgende:

[..]

Baal nogal want opnieuw aanvragen ben ik weer maand verder.
Nou ja, mijn 3 was kort na de levering ineens 2.100 euro goedkoper te krijgen. Schouders ophalen, want het rijdt echt super. Ook de stoelen zijn veel lekkerder dan in de Model S. Die laatste heeft het voordeel van meer ruimte, maar verder...

Nee, niets mis met de 3.
pi_186601165
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Belastingkortingen zijn geen subsidies. Punt.

En die mia wordt gewoon opgebracht door allen die belasting betalen, want uiteindelijk krijgt de overheid gewoon in totaal wat ze willen ontvangen.
Man man man, ben je nou echt een mongool of gedraag je je alleen maar zo?
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 4 mei 2019 @ 10:14:59 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186601809
Wat is voor jullie de belangrijkste drijfveer om Tesla te gaan rijden?
Resistance is futile.
pi_186601905
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:14 schreef Seven. het volgende:
Wat is voor jullie de belangrijkste drijfveer om Tesla te gaan rijden?
Snelheid, OTA, EV, een looks.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 10:31:16 #162
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186602067
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:14 schreef Seven. het volgende:
Wat is voor jullie de belangrijkste drijfveer om Tesla te gaan rijden?
Als ik er een van werk mag/kan leasen dan vooral om de lage kosten per maand en dat het een hoog gadget gehalte heeft.

Maar laten we eerlijk zijn, de nieuwe Audi A5 ziet er echt wel beter uit. Ook is de afwerking qua materialen een stuk beter bij de Duitse 3 merken.
pi_186602303
De aandrijving is wat de auto bijzonder maakt. Altijd stil en altijd vermogen. Iedere auto die je daarna instapt lijkt 20 jaar terug in de tijd. Alle mensen die zeggen dat elektrisch rijden niet de toekomst is de snappen het echt niet. En natuurlijk de gadgets (AP, updates, auto laten rollen met je telefoon etc.).

Maar goed ik rij nu ook weer een ICE ;(
Facts don't care about your feelings
pi_186602401
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Man man man, ben je nou echt een mongool of gedraag je je alleen maar zo?
Reageer je altijd zo agressief als je gewoon ongelijk blijkt te hebben?
pi_186603252
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:14 schreef Seven. het volgende:
Wat is voor jullie de belangrijkste drijfveer om Tesla te gaan rijden?
Omdat een Tesla een vrijwel perfecte combinatie heeft voor het huidige verkeer. In het normale verkeer is het een heel comfortabele auto, die heel rustig te rijden is en op snelwegen en de meeste b-wegen kan de auto alles zelf doen, waardoor je heel uitgerust op je bestemming aankomt. En als je uit het drukke verkeer bent is het ook nog een hele snelle auto met een geweldige wegligging.

Op het circuit heb je er misschien niets aan, maar op de openbare weg is het snelheidspotentieel van de Tesla uniek, omdat je onmiddellijk het volle vermogen ter beschikking hebt. Dus iemand inhalen als je maar een kort stuk kan overzien kan met een Tesla heel veilig.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 12:31:35 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186604396
Ik persoonlijk vind vooral dat dit het rijden van de toekomst moet zijn. Met name de combinatie van elektrisch en AP, milieuvriendelijker en veiliger verkeer.

Maar de reden dat ik dan Tesla wil in plaats van bijvoorbeeld een Nissan Leaf, is dat ik een gadget mens ben en ik wil een auto waar men voor opzij gaat want ik rij wel een beetje door.
Resistance is futile.
pi_186604621
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Reageer je altijd zo agressief als je gewoon ongelijk blijkt te hebben?
Nee ik reageer agressief als ik met ontzettend domme en irritante mensen te maken heb. Maar goed, zowel de RVO als Belastingdienst noemt het een subsidie, alleen jij niet en nog denk je gelijk te hebben. Dan houdt de discussie op en kan ik je beter nog uitschelden voordat ik weer verder ga met m'n leven :')
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:08:39 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186604999
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee ik reageer agressief als ik met ontzettend domme en irritante mensen te maken heb. Maar goed, zowel de RVO als Belastingdienst noemt het een subsidie, alleen jij niet en nog denk je gelijk te hebben. Dan houdt de discussie op en kan ik je beter nog uitschelden voordat ik weer verder ga met m'n leven :')
Wel weer een agressieve post. Niemand kijkt nog naar wat je inhoudelijk wil zeggen als je loopt te schelden. Dus zelfs al heb je gelijk, dan nóg neemt niemand je meer serieus.
Resistance is futile.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:11:40 #169
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_186605037
Subsidie of belastingkorting maakt hier weinig verschil. Semantics.
Op het eind van de dag staat in beide gevallen hetzelfde saldo op je bankrekening, en heb je een voordeel t.o.v. voertuigen die niet onder een subsidie-/belastingkortingregeling vallen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:17:04 #170
13309 nostra
ask why
pi_186605135
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:14 schreef Seven. het volgende:
Wat is voor jullie de belangrijkste drijfveer om Tesla te gaan rijden?
1. Ik rij elke dag file en rij nu een schakel-V40. Dat is gruwelijk irritant en vermoeiend. Een automaat is al een hele stap voorwaarts, maar autopilot is dan al helemaal een zegen.

2. Het rijdt simpelweg fenomenaal als je niet in de file rijdt.

3. Geld. Die V40 kost me netto hetzelfde als die Tesla.

4. Inspector Gadget. :s)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_186605380
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wel weer een agressieve post. Niemand kijkt nog naar wat je inhoudelijk wil zeggen als je loopt te schelden. Dus zelfs al heb je gelijk, dan nóg neemt niemand je meer serieus.
Dat is waar, mensen geloven liever domme mensen die onzin praten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:11 schreef Hyperdude het volgende:
Subsidie of belastingkorting maakt hier weinig verschil. Semantics.
Op het eind van de dag staat in beide gevallen hetzelfde saldo op je bankrekening, en heb je een voordeel t.o.v. voertuigen die niet onder een subsidie-/belastingkortingregeling vallen. :)
Het is toch duidelijk wat Wilders bedoelt met subsidieslurpende auto's? Iedere aap begrijpt het behalve hij. Linksom of rechtsom kost de MIA, lagere bijtelling, geen MRB, geen BPM, gemis aan brandstofaccijns etc. de overheid geld en dus subsidiëren ze elektrische auto's.

quote:
6s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:17 schreef nostra het volgende:

[..]

1. Ik rij elke dag file en rij nu een schakel-V40. Dat is gruwelijk irritant en vermoeiend. Een automaat is al een hele stap voorwaarts, maar autopilot is dan al helemaal een zegen.

2. Het rijdt simpelweg fenomenaal als je niet in de file rijdt.

3. Geld. Die V40 kost me netto hetzelfde als die Tesla.

4. Inspector Gadget. :s)
Heb je hem al? Of al een keer proefritje in gemaakt...
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:43:12 #172
13309 nostra
ask why
pi_186605585
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb je hem al? Of al een keer proefritje in gemaakt...
Alleen in proefgereden nog. AutoPilot nog niet echt kunnen uitproberen toen, bleef aan het stuur trekken. :') Hij komt in juni.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_186607850
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee ik reageer agressief als ik met ontzettend domme en irritante mensen te maken heb. Maar goed, zowel de RVO als Belastingdienst noemt het een subsidie, alleen jij niet en nog denk je gelijk te hebben. Dan houdt de discussie op en kan ik je beter nog uitschelden voordat ik weer verder ga met m'n leven :')
Subsidies zitten aan de kostenkant van de overheid en niet aan de opbrengstenkant. En zijn uitgaven van de overheid zonder dat daar een tegenprestatie tegenover staat.

Dat veel mensen (en kennelijk ook werkend bij de overheid) de term veel breder gebruiken zal best, maar het slaat gewoon nergens op.

Er is gewoon een wezenlijk verschil: een subsidie krijg je onafhankelijk van je inkomen of winst. Een belastingkorting kun je alleen ten gelde maken tegen belasting die je af dient te dragen. En is daarmee per definitie een sigaar uit eigen doos.

Edit: om het nog wat duidelijker te maken, het is fiscaal instrumentalisme. En overheden noemen het graag subsidie, maar feitelijk is er sprake van een zeer ongunstige regeling in Nederland ten aanzien van het privégebruik van auto’s. Die is overdreven hoog, zeker bij duurdere modellen. Er is veel meer sprake van een straf op het rijden van diesel/benzine. Net als dat de 19 ct/km als vergoeding voor woon-werkverkeer puur een straf is voor de auto naar je werk pakken.

Framing.

[ Bericht 12% gewijzigd door VEM2012 op 04-05-2019 16:11:40 ]
pi_186608289
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:30 schreef YoshiBignose het volgende:

Het is toch duidelijk wat Wilders bedoelt met subsidieslurpende auto's? Iedere aap begrijpt het behalve hij. Linksom of rechtsom kost de MIA, lagere bijtelling, geen MRB, geen BPM, gemis aan brandstofaccijns etc. de overheid geld en dus subsidiëren ze elektrische auto's.
Dat bedoel ik: jij trapt in de framing.

Ander voorbeeld: BPM. Het is niet zo dat elektrische auto’s daarvan uitgezonderd zijn, de BPM is tegenwoordig evenredig met de lokale Co2 uitstoot. En dat is niet bedoeld om elektrische auto’s te bevoordelen, het was bedoeld om auto’s die meer verbruiken dan de overheid wenselijk vindt zwaar af te straffen!

En dan is dat bij de elektrische auto een uitgave van de overheid die met de WLTP in weerwil van de beloftes gewoon weer meer geld naar zich toeharkt? Vooral van de elite...

Wilders noemt het een subsidie omdat dat veel meer klinkt als oneerlijk voor anderen. En dat terwijl de huursubsidie (en ja, dat is wel een echte subsidie, want je hebt er ook recht op als je geen inkomen hebt) ineens huurtoeslag is genoemd, want dat gaf een stigma.

Het maakt de discussie derhalve zeer onzuiver. Nou is Wilders daar koning in, dus niets nieuws onder de zon.
pi_186681483
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de techniek, een teardown video van de tesla.
Samenvatting: Battery pack, bms en motor zijn indrukwekkend goed. Het traditionele auto gedeelte is door gebrek aan ervaring in de auto branche (carrosserie/chassis) onnodig ingewikkeld en zou daardoor goedkoper en lichter kunnen zijn.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  zaterdag 11 mei 2019 @ 11:44:50 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186761266
Wij vragen ons af hoe je door de wasstraat gaat met zo een Tesla. Er zit niet echt een neutraal op, of wel? :@

Verder met mijn baas gesproken, budget voor de Tesla zit wel snor. Ik moet onder 1180 euro blijven, volgens mij kun je dan wel long range + volledige autopilot krijgen, als je verder niet helemaal crazy gaat met lederen bekleding en trekhaak en laadpalen en noem maar op. Blijkbaar vragen wij standaard offertes op bij 2 leasemaatschappijen? Ik vind het allemaal prima, binnenkort maar eens offertes opvragen dan *O* .

We rijden straks ff naar een Tesla dealer in Arnhem om te kijken of we er even in kunnen zitten.

*O*
Resistance is futile.
pi_186761658
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 11:44 schreef Seven. het volgende:
Wij vragen ons af hoe je door de wasstraat gaat met zo een Tesla. Er zit niet echt een neutraal op, of wel? :@

Verder met mijn baas gesproken, budget voor de Tesla zit wel snor. Ik moet onder 1180 euro blijven, volgens mij kun je dan wel long range + volledige autopilot krijgen, als je verder niet helemaal crazy gaat met lederen bekleding en trekhaak en laadpalen en noem maar op. Blijkbaar vragen wij standaard offertes op bij 2 leasemaatschappijen? Ik vind het allemaal prima, binnenkort maar eens offertes opvragen dan *O* .

We rijden straks ff naar een Tesla dealer in Arnhem om te kijken of we er even in kunnen zitten.

*O*
Kan toch gewoon in park zetten?
  zaterdag 11 mei 2019 @ 12:13:58 #178
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_186761720
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 12:10 schreef Tailless het volgende:

[..]

Kan toch gewoon in park zetten?
Niet in wasstraat, vlgns. mij

YT : Tesla 3 neutral how-to-filmpjes genoeg :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 11 mei 2019 @ 12:16:18 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186761765
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 12:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Niet in wasstraat, vlgns. mij

YT : Tesla 3 neutral how-to-filmpjes genoeg :)
Ik ga checken ^O^
Resistance is futile.
pi_186762402
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 11:44 schreef Seven. het volgende:
Wij vragen ons af hoe je door de wasstraat gaat met zo een Tesla. Er zit niet echt een neutraal op, of wel? :@

Verder met mijn baas gesproken, budget voor de Tesla zit wel snor. Ik moet onder 1180 euro blijven, volgens mij kun je dan wel long range + volledige autopilot krijgen, als je verder niet helemaal crazy gaat met lederen bekleding en trekhaak en laadpalen en noem maar op. Blijkbaar vragen wij standaard offertes op bij 2 leasemaatschappijen? Ik vind het allemaal prima, binnenkort maar eens offertes opvragen dan *O* .

We rijden straks ff naar een Tesla dealer in Arnhem om te kijken of we er even in kunnen zitten.

*O*
Standaard heb je vegan leer. En er is verder geen enkele optie wat dat betreft. Het is feitelijk kleur kiezen van exterieur, interieur, 18/19 inch, al dan niet FSD en dat was het dan. ;)

O ja, de trekhaak kan ook nog.
pi_186762464
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 12:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ga checken ^O^
Als je de wasstraat wil gaan bezoeken zou ik zwart afraden. Die gaat onder de swirls zitten (de ander lakken ook, maar lakzwart is wat dat betreft supergevoelig).
  zaterdag 11 mei 2019 @ 14:29:52 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186764716
Pohhh jongens, wat een prachtige auto O+ . Van de week een proefritje boeken ^O^ .
Resistance is futile.
pi_186771026
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 11:44 schreef Seven. het volgende:
Wij vragen ons af hoe je door de wasstraat gaat met zo een Tesla. Er zit niet echt een neutraal op, of wel?

Zit wel een N op en daar moet je hem ook in zetten bij de wasstraat. Opletten dat je niet je riem los doet, dan zet hij hem automatisch in P. Is mij toen gebeurd en stond de hele wasstraat stil en ik snapte maar niet waar het door kwam :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 12:10 schreef Tailless het volgende:

[..]

Kan toch gewoon in park zetten?
Tuurlijk niet :') Of ga jij ook op de handrem de wasstraat in?
Facts don't care about your feelings
pi_186772547
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:29 schreef Seven. het volgende:
Pohhh jongens, wat een prachtige auto O+ . Van de week een proefritje boeken ^O^ .
In mijn glazen bol zie ik dat je de Model 3 gaat bestellen. ;)
  zaterdag 11 mei 2019 @ 21:38:21 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186773599
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 20:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

In mijn glazen bol zie ik dat je de Model 3 gaat bestellen. ;)
Waarschijnlijk wel :P

Paar dingetjes opgestoken vandaag. Levertijd is nu 4-8 weken. De volledige AP is me afgeraden, standaard opties zouden genoeg zijn.
Resistance is futile.
pi_186773852
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 21:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel :P

Paar dingetjes opgestoken vandaag. Levertijd is nu 4-8 weken. De volledige AP is me afgeraden, standaard opties zouden genoeg zijn.
Levertijd is enorm afhankelijk van de configuratie. Ze worden niet op bestelling geproduceerd, maar gewoon geproduceerd en dan verscheept. Daarna koppelen ze wel bestellingen aan auto’s op de boot.

Toen ik bestelde was de levertijd ook 8 weken. In de praktijk was het nog niet eens 8 dagen. ;)
pi_186777637
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 19:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zit wel een N op en daar moet je hem ook in zetten bij de wasstraat. Opletten dat je niet je riem los doet, dan zet hij hem automatisch in P. Is mij toen gebeurd en stond de hele wasstraat stil en ik snapte maar niet waar het door kwam :P
[..]

Tuurlijk niet :') Of ga jij ook op de handrem de wasstraat in?
Met mijn Seat wel
  zondag 12 mei 2019 @ 08:09:44 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186779395
Is summon standaard inbegrepen of is dit niet toegestaan in de EU?
Resistance is futile.
pi_186779686
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 08:09 schreef Seven. het volgende:
Is summon standaard inbegrepen of is dit niet toegestaan in de EU?
Summon hoort bij FSD. En werkt al. Het wachten is op enhanced summon. Nu kun je er nog niet zo heel veel mee. Wel een voordeel als iemand zo heeft geparkeerd dat je niet meer met goed fatsoen in je auto kan.

Ap: TACC en lane hold
FSD: auto lane change, summon, navigate on autopilot.

In de toekomst komt daar nog zaken bij als herkennen van verkeerslichten en verkeersborden en autonoom kunnen rijden in de bebouwde kom.
pi_186779944
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 01:13 schreef Tailless het volgende:

[..]

Met mijn Seat wel
Je handrem werkt niet ofzo? Hoe kan je anders door de wasstraat rollen :')
Facts don't care about your feelings
pi_186780034
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 09:25 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je handrem werkt niet ofzo? Hoe kan je anders door de wasstraat rollen :')
Niet iedere wasstraat is hetzelfde. Denk dat het daarin zit.
pi_186780164
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 09:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Niet iedere wasstraat is hetzelfde. Denk dat het daarin zit.
Oh hij bedoelt zo'n roll-over waar je auto stilstaat en die borstels gewoon een beetje om je heen draaien? Bij een wasstraat denk ik aan een "straat" waar je doorheen rolt op zo'n rails... en volgens mij is er geen één waarbij je de auto in P of handrem moet gaan zetten hoor.
Facts don't care about your feelings
pi_186781262
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 09:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oh hij bedoelt zo'n roll-over waar je auto stilstaat en die borstels gewoon een beetje om je heen draaien? Bij een wasstraat denk ik aan een "straat" waar je doorheen rolt op zo'n rails... en volgens mij is er geen één waarbij je de auto in P of handrem moet gaan zetten hoor.
Inderdaad, die waar de auto stil staat bedoel ik. Verder weet ik er weinig van, ik laat mijn auto’s altijd met de hand wassen. De laatste keer dat ik in een wasstraat was bestond Tesla nog niet eens. ;)
pi_186781637
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 09:25 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je handrem werkt niet ofzo? Hoe kan je anders door de wasstraat rollen :')
auto moet toch stil staan?
pi_186781880
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 11:46 schreef Tailless het volgende:

[..]

auto moet toch stil staan?
Hangt van de wasstraat af.


pi_186783155
:')
Facts don't care about your feelings
pi_186905835
Tesla Model 3 is nu te bestellen met trekhaak.

Alleen nieuwe autos en je kunt 910 kg mee trekken.

over AP vlgens mij is het nu weer wel op de longrange.

Wie o wie verzint dit?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2019 12:49:47 ]
  vrijdag 17 mei 2019 @ 13:18:45 #198
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186906322
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:29 schreef Seven. het volgende:
Pohhh jongens, wat een prachtige auto O+ . Van de week een proefritje boeken ^O^ .
Ik wil ook graag een model 3, maar laten we echt heel eerlijk zijn. Zo mooi is ie ook weer niet. Ik wil hem puur voor financieel gewin en dat het ding een hoog gadget gehalte heeft. De voorkant van model 3 vind ik lang niet zo stoer als de reguliere model S.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 13:19:30 #199
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186906333
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 12:48 schreef Tailless het volgende:
Tesla Model 3 is nu te bestellen met trekhaak.

Alleen nieuwe autos en je kunt 910 kg mee trekken.

over AP vlgens mij is het nu weer wel op de longrange.

Wie o wie verzint dit?
Ik snap hem niet, zit AP nu wel weer op de RWD longrange? Dat is namelijk de versie die ik op het oog heb, zoveel mogelijk range voor een gunstige prijs.
pi_186906346
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:19 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik snap hem niet, zit AP nu wel weer op de RWD longrange? Dat is namelijk de versie die ik op het oog heb, zoveel mogelijk range voor een gunstige prijs.
op dit moment wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')