Dan wil ik graag een bron zien waar jij bewijst dat Tesla bevestigd dat er op de LR RWD autopilot zou zitten.quote:Op woensdag 1 mei 2019 21:37 schreef Apekoek het volgende:
[..]
We hebben het toch “maar” over software qua update en toch geen hardware? Waarom zou een standard plus het dan wel hebben en een model daarboven niet? Er is in de media gesproken over alle teslas toen autopilot standaard werd.
Nogmaals, een bron aub
Heb je ook gezien welke velgen er onder de aerokappen zitten?quote:Op donderdag 2 mei 2019 07:58 schreef Seven. het volgende:
Ik zag eerst de meerwaarde van de AP niet zo. Maar eigenlijk wil ik dus LR én AP na het zien van de nodige reviews.
Volgens de klasse waar ik bij aanvang in startte, mag ik tot 1050 euro leasen in categorie 2. Binnenkort maar eens praten met HR want inmiddels is mijn functie uitgebreid waardoor ik in categorie 4 zou vallen (1300 euro). Dan hoef ik geen concessies te doen en ik hou er volgens mij geld aan over netto.
En dan nog een winterbanden plan, sportvelgen want de originele velgen zijn vreselijk.
Kleurtje denk ik nog over na, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik rode auto's zelden mooi vind maar Tesla rood is wel een prachtige kleur. Wit wil ik sowieso niet. Grijs vind ik wel de volwassen optie, ik wil geen sportwagen lookalike.
Onzin. AP werkt goed, maar het is nog steeds een hulpmiddel. Als je tijdje in je Tesla rijdt dan heb je door hoe het systeem werkt en wat z'n zwakke punten zijn. Als je veel snelweg en files rijdt dan is AP echt een verademing. Het is de enige optie die ik nu echt mis op m'n BMW. Maar ook op N-wegen gebruikte ik het vaak, als je 20 km achter een vrachtwagen zit hoef je tenminste niets te doen. De laatste tijd wel vaak zonder het sturen maar alleen de dynamische cruise optie omdat je zo vaak je handen op het stuur moet doen dat het een beetje vermoeiend wordt. Maar ja dat is wetgeving... 9 van de 10 ongelukken gebeuren nog steeds door menselijke fouten.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:03 schreef Apekoek het volgende:
AP levert nog te veel ongelukken op, waarom zou je het nu zo volledig mogelijk willen gebruiken? Ik wacht liever tot zoiets verder/uitontwikkeld is.
20 kilometer achter een vrachtwagen? Dus als die vrachtwagen in Haarlem rijdt hoef je niets te doen in Amstelveen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Onzin. AP werkt goed, maar het is nog steeds een hulpmiddel. Als je tijdje in je Tesla rijdt dan heb je door hoe het systeem werkt en wat z'n zwakke punten zijn. Als je veel snelweg en files rijdt dan is AP echt een verademing. Het is de enige optie die ik nu echt mis op m'n BMW. Maar ook op N-wegen gebruikte ik het vaak, als je 20 km achter een vrachtwagen zit hoef je tenminste niets te doen. De laatste tijd wel vaak zonder het sturen maar alleen de dynamische cruise optie omdat je zo vaak je handen op het stuur moet doen dat het een beetje vermoeiend wordt. Maar ja dat is wetgeving... 9 van de 10 ongelukken gebeuren nog steeds door menselijke fouten.
Als je de meerwaarde niet ziet is het voor jou misschien wel fijn dat je een gewone cc krijgt. Snel bestellen voordat Tesla de prijs verhoogt baar 45.000 incl AP.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:03 schreef Apekoek het volgende:
AP levert nog te veel ongelukken op, waarom zou je het nu zo volledig mogelijk willen gebruiken? Ik wacht liever tot zoiets verder/uitontwikkeld is.
Als jij op een N-weg van Haarlem naar Amstelveen rijdtquote:Op donderdag 2 mei 2019 09:15 schreef Apekoek het volgende:
[..]
20 kilometer achter een vrachtwagen? Dus als die vrachtwagen in Haarlem rijdt hoef je niets te doen in Amstelveen.
Een gewone CC? Welke Tesla is nu uberhaupt onder de 45k dan? Snap hem even niet.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je de meerwaarde niet ziet is het voor jou misschien wel fijn dat je een gewone cc krijgt. Snel bestellen voordat Tesla de prijs verhoogt baar 45.000 incl AP.
Ikzelf vind autopilot wel prettig werken, maar iedereen is anders.
55.000. Te weinig geslapen vannacht denk ik.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:38 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Een gewone CC? Welke Tesla is nu uberhaupt onder de 45k dan? Snap hem even niet.
Aha! Zag even de context niet tussen Tesla begrippen en gewone afkortingenquote:
Tegenwoordig zijn de meeste dat wel ja, vooral op EV's. Toch werken ze in een i3 of Ioniq wel minder goed dan de Tesla. Tesla gaat rustig mee de file in en werkt ook onder de 50 km/u.quote:Op donderdag 2 mei 2019 10:12 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Aha! Zag even de context niet tussen Tesla begrippen en gewone afkortingen![]()
Anyway is een gewone CC dan op z'n minst adaptief? Daar zie ik wel de meerwaarde van in.
Mooi want je moet toch je poten op het stuur houden, dan is een adaptieve CC een prima tussenoplossing.quote:Op donderdag 2 mei 2019 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn de meeste dat wel ja, vooral op EV's. Toch werken ze in een i3 of Ioniq wel minder goed dan de Tesla. Tesla gaat rustig mee de file in en werkt ook onder de 50 km/u.
Autopilot is adaptieve cc plus lane hold. Gewone cc is gewoon cruise control waarbij je zelf moet ingrijpen als er weer eens iemand loopt te treuzelen voor je neus.quote:Op donderdag 2 mei 2019 10:12 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Aha! Zag even de context niet tussen Tesla begrippen en gewone afkortingen![]()
Anyway is een gewone CC dan op z'n minst adaptief? Daar zie ik wel de meerwaarde van in.
Aha dus als je geen AP hebt, heb je dus ook geen adaptieve CC snap ik dus...quote:Op donderdag 2 mei 2019 10:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Autopilot is adaptieve cc plus lane hold. Gewone cc is gewoon cruise control waarbij je zelf moet ingrijpen als er weer eens iemand loopt te treuzelen voor je neus.
Klopt. Al noemt Tesla het traffic aware cruise control (TACC) en is het iets uitgebreider dan gewone ACC.quote:Op donderdag 2 mei 2019 10:45 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Aha dus als je geen AP hebt, heb je dus ook geen adaptieve CC snap ik dus...
Maar lees net dat bij TACC er wel adaptief wordt gereageerd op je voorligger, dan is het toch adaptieve CC?quote:Op donderdag 2 mei 2019 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt. Al noemt Tesla het traffic aware cruise control (TACC) en is het iets uitgebreider dan gewone ACC.
Klopt. Wat ik bedoel te zeggen is dat adaptieve cruise control bij Tesla TACC heet en ook wat beter/uitgebreider werkt dan ACC.quote:Op donderdag 2 mei 2019 11:39 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Maar lees net dat bij TACC er wel adaptief wordt gereageerd op je voorligger, dan is het toch adaptieve CC?
TACc is trafic awarequote:Op donderdag 2 mei 2019 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt. Al noemt Tesla het traffic aware cruise control (TACC) en is het iets uitgebreider dan gewone ACC.
OK, geen sportwielen nodig dusquote:Op donderdag 2 mei 2019 08:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je ook gezien welke velgen er onder de aerokappen zitten?
Als je AP neemt (wat zeker als je veel op de snelweg zit een aanrader is) zou ik gewoon doorschakelen naar de Dual Motor. Prettig als het regent, mocht je op wintersport willen helemaal, toch weer flink sneller en dat voor slechts 3,7% meerprijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |