Dan wil ik graag een bron zien waar jij bewijst dat Tesla bevestigd dat er op de LR RWD autopilot zou zitten.quote:Op woensdag 1 mei 2019 21:37 schreef Apekoek het volgende:
[..]
We hebben het toch “maar” over software qua update en toch geen hardware? Waarom zou een standard plus het dan wel hebben en een model daarboven niet? Er is in de media gesproken over alle teslas toen autopilot standaard werd.
Nogmaals, een bron aub
Heb je ook gezien welke velgen er onder de aerokappen zitten?quote:Op donderdag 2 mei 2019 07:58 schreef Seven. het volgende:
Ik zag eerst de meerwaarde van de AP niet zo. Maar eigenlijk wil ik dus LR én AP na het zien van de nodige reviews.
Volgens de klasse waar ik bij aanvang in startte, mag ik tot 1050 euro leasen in categorie 2. Binnenkort maar eens praten met HR want inmiddels is mijn functie uitgebreid waardoor ik in categorie 4 zou vallen (1300 euro). Dan hoef ik geen concessies te doen en ik hou er volgens mij geld aan over netto.
En dan nog een winterbanden plan, sportvelgen want de originele velgen zijn vreselijk.
Kleurtje denk ik nog over na, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik rode auto's zelden mooi vind maar Tesla rood is wel een prachtige kleur. Wit wil ik sowieso niet. Grijs vind ik wel de volwassen optie, ik wil geen sportwagen lookalike.
Onzin. AP werkt goed, maar het is nog steeds een hulpmiddel. Als je tijdje in je Tesla rijdt dan heb je door hoe het systeem werkt en wat z'n zwakke punten zijn. Als je veel snelweg en files rijdt dan is AP echt een verademing. Het is de enige optie die ik nu echt mis op m'n BMW. Maar ook op N-wegen gebruikte ik het vaak, als je 20 km achter een vrachtwagen zit hoef je tenminste niets te doen. De laatste tijd wel vaak zonder het sturen maar alleen de dynamische cruise optie omdat je zo vaak je handen op het stuur moet doen dat het een beetje vermoeiend wordt. Maar ja dat is wetgeving... 9 van de 10 ongelukken gebeuren nog steeds door menselijke fouten.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:03 schreef Apekoek het volgende:
AP levert nog te veel ongelukken op, waarom zou je het nu zo volledig mogelijk willen gebruiken? Ik wacht liever tot zoiets verder/uitontwikkeld is.
20 kilometer achter een vrachtwagen? Dus als die vrachtwagen in Haarlem rijdt hoef je niets te doen in Amstelveen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Onzin. AP werkt goed, maar het is nog steeds een hulpmiddel. Als je tijdje in je Tesla rijdt dan heb je door hoe het systeem werkt en wat z'n zwakke punten zijn. Als je veel snelweg en files rijdt dan is AP echt een verademing. Het is de enige optie die ik nu echt mis op m'n BMW. Maar ook op N-wegen gebruikte ik het vaak, als je 20 km achter een vrachtwagen zit hoef je tenminste niets te doen. De laatste tijd wel vaak zonder het sturen maar alleen de dynamische cruise optie omdat je zo vaak je handen op het stuur moet doen dat het een beetje vermoeiend wordt. Maar ja dat is wetgeving... 9 van de 10 ongelukken gebeuren nog steeds door menselijke fouten.
Als je de meerwaarde niet ziet is het voor jou misschien wel fijn dat je een gewone cc krijgt. Snel bestellen voordat Tesla de prijs verhoogt baar 45.000 incl AP.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:03 schreef Apekoek het volgende:
AP levert nog te veel ongelukken op, waarom zou je het nu zo volledig mogelijk willen gebruiken? Ik wacht liever tot zoiets verder/uitontwikkeld is.
Als jij op een N-weg van Haarlem naar Amstelveen rijdtquote:Op donderdag 2 mei 2019 09:15 schreef Apekoek het volgende:
[..]
20 kilometer achter een vrachtwagen? Dus als die vrachtwagen in Haarlem rijdt hoef je niets te doen in Amstelveen.
Een gewone CC? Welke Tesla is nu uberhaupt onder de 45k dan? Snap hem even niet.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je de meerwaarde niet ziet is het voor jou misschien wel fijn dat je een gewone cc krijgt. Snel bestellen voordat Tesla de prijs verhoogt baar 45.000 incl AP.
Ikzelf vind autopilot wel prettig werken, maar iedereen is anders.
55.000. Te weinig geslapen vannacht denk ik.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:38 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Een gewone CC? Welke Tesla is nu uberhaupt onder de 45k dan? Snap hem even niet.
Aha! Zag even de context niet tussen Tesla begrippen en gewone afkortingenquote:
Tegenwoordig zijn de meeste dat wel ja, vooral op EV's. Toch werken ze in een i3 of Ioniq wel minder goed dan de Tesla. Tesla gaat rustig mee de file in en werkt ook onder de 50 km/u.quote:Op donderdag 2 mei 2019 10:12 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Aha! Zag even de context niet tussen Tesla begrippen en gewone afkortingen![]()
Anyway is een gewone CC dan op z'n minst adaptief? Daar zie ik wel de meerwaarde van in.
Mooi want je moet toch je poten op het stuur houden, dan is een adaptieve CC een prima tussenoplossing.quote:Op donderdag 2 mei 2019 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn de meeste dat wel ja, vooral op EV's. Toch werken ze in een i3 of Ioniq wel minder goed dan de Tesla. Tesla gaat rustig mee de file in en werkt ook onder de 50 km/u.
Autopilot is adaptieve cc plus lane hold. Gewone cc is gewoon cruise control waarbij je zelf moet ingrijpen als er weer eens iemand loopt te treuzelen voor je neus.quote:Op donderdag 2 mei 2019 10:12 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Aha! Zag even de context niet tussen Tesla begrippen en gewone afkortingen![]()
Anyway is een gewone CC dan op z'n minst adaptief? Daar zie ik wel de meerwaarde van in.
Aha dus als je geen AP hebt, heb je dus ook geen adaptieve CC snap ik dus...quote:Op donderdag 2 mei 2019 10:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Autopilot is adaptieve cc plus lane hold. Gewone cc is gewoon cruise control waarbij je zelf moet ingrijpen als er weer eens iemand loopt te treuzelen voor je neus.
Klopt. Al noemt Tesla het traffic aware cruise control (TACC) en is het iets uitgebreider dan gewone ACC.quote:Op donderdag 2 mei 2019 10:45 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Aha dus als je geen AP hebt, heb je dus ook geen adaptieve CC snap ik dus...
Maar lees net dat bij TACC er wel adaptief wordt gereageerd op je voorligger, dan is het toch adaptieve CC?quote:Op donderdag 2 mei 2019 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt. Al noemt Tesla het traffic aware cruise control (TACC) en is het iets uitgebreider dan gewone ACC.
Klopt. Wat ik bedoel te zeggen is dat adaptieve cruise control bij Tesla TACC heet en ook wat beter/uitgebreider werkt dan ACC.quote:Op donderdag 2 mei 2019 11:39 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Maar lees net dat bij TACC er wel adaptief wordt gereageerd op je voorligger, dan is het toch adaptieve CC?
TACc is trafic awarequote:Op donderdag 2 mei 2019 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt. Al noemt Tesla het traffic aware cruise control (TACC) en is het iets uitgebreider dan gewone ACC.
OK, geen sportwielen nodig dusquote:Op donderdag 2 mei 2019 08:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je ook gezien welke velgen er onder de aerokappen zitten?
Als je AP neemt (wat zeker als je veel op de snelweg zit een aanrader is) zou ik gewoon doorschakelen naar de Dual Motor. Prettig als het regent, mocht je op wintersport willen helemaal, toch weer flink sneller en dat voor slechts 3,7% meerprijs.
Volgens mij krijgen alle Tesla’s met Autopilot hardware deze update in de toekomst (zit nog niet in de meest recente update).quote:Op vrijdag 3 mei 2019 14:12 schreef Apekoek het volgende:
Dit is kennelijk het alternatief voor Teslas zonder AP? --> https://tweakers.net/nieu(...)baan-te-blijven.html
Ja, op de accu na (50 en 75 variant) en de tweede motor die bij de Dual motor wel en de RWD niet ingebouwd is.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 16:55 schreef Apekoek het volgende:
Wat ik nog niet helemaal snap, zijn alle 3’s hardware technisch hetzelfde? Of niet? Is AP alleen een software matige update?
MIA, geen BPM (alhoewel dat meer een voordeel is voor Tesla zelf), geen motorrijtuigenbelasting en (wanneer van toepassing) een lage bijtelling. Daarnaast is er ook nog een aparte subsidie in verschillende steden maar daar zitten wel voorwaarden aan of het potje is al leeg.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 14:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik lees overigens net dat je met een Tesla behoort tot subsidieslurpende elite. Toch eens bij de PVV informeren welke subsidie ik kan krijgen, ik heb die gemist. Drie keer maar liefst!
Wow, je betaald dus 3 a 5 duizend extra voor een software update, voor iets dat straks misschien standaard is.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, op de accu na (50 en 75 variant) en de tweede motor die bij de Dual motor wel en de RWD niet ingebouwd is.
Mia is een belastingkorting, geen subsidie.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
MIA, geen BPM (alhoewel dat meer een voordeel is voor Tesla zelf), geen motorrijtuigenbelasting en (wanneer van toepassing) een lage bijtelling. Daarnaast is er ook nog een aparte subsidie in verschillende steden maar daar zitten wel voorwaarden aan of het potje is al leeg.
Nou, je gaat echt niet zomaar ineens alsnog AP of FSD krijgen. Sterker nog, later bijbestellen is vaak duurder dan meteen.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 18:17 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wow, je betaald dus 3 a 5 duizend extra voor een software update, voor iets dat straks misschien standaard is.
Misschien begrijp je niet goed wat een subsidie is? Het gaat erom dat de overheid extra geld uitgeeft om iets te stimuleren. Dan kan je doen door middel van een belastingkorting, een 0-tarief (MRB) of wat anders. In ieder geval moet de overheid miljoenen neerleggen om het potje voor bijv. de MIA te vullen. Ook het belastingvoordeel van de 4% bijtelling zal linksom of rechtsom ergens van betaald moeten worden. Nou ben ik het niet eens met Wilders dat het om de "elite" zou gaan. Heb zelf ook elektrische auto's gereden en ken genoeg die dat ook doen en die behoren echt niet tot de elitequote:Op vrijdag 3 mei 2019 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mia is een belastingkorting, geen subsidie.
Bpm heeft geen starttarief, maar goed... die 360 euro maakt geen drol uit en nog steeds belastingkorting, geen subsidie.
Lage bijtelling is relatief. Een elektrische auto heeft een totaal andere opbouw van kosten, waardoor het gebruik van de catalogusprijs een veel te hoge bijtelling zou geven. Voor een Model S betaal je dus al een bijtelling die al snel eerder te hoog is dan lager. Bij de goedkopere modellen ligt dat anders, maar wederom een belastingkorting, ipv subsidie.
Dat van die steden wist ik niet? Heb je een voorbeeld?
Ik weet juist heel goed wat een subsidie is.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 19:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Misschien begrijp je niet goed wat een subsidie is? Het gaat erom dat de overheid extra geld uitgeeft om iets te stimuleren. Dan kan je doen door middel van een belastingkorting, een 0-tarief (MRB) of wat anders. In ieder geval moet de overheid miljoenen neerleggen om het potje voor bijv. de MIA te vullen. Ook het belastingvoordeel van de 4% bijtelling zal linksom of rechtsom ergens van betaald moeten worden. Nou ben ik het niet eens met Wilders dat het om de "elite" zou gaan. Heb zelf ook elektrische auto's gereden en ken genoeg die dat ook doen en die behoren echt niet tot de elitemaar het kost de overheid zeker wel geld. En de regeling zoals deze er in 2012/2013 was voor Tesla's was natuurlijk wel heel belachelijk (36% MIA, VAMIL, 28% KIA, 0% bijtelling, geen MRB etc.).
Den Haag had een subsidie voor elektrische bestelauto's en taxi's. Amsterdam had ook e.e.a. zie: https://www.amsterdam.nl/(...)elektrisch/subsidie/
En wat betreft de bijtelling van een S weet ik niet hoe jij rekent. Ik betaalde 4% over 90.000, dat is ¤3.600 per jaar. M'n broertje betaalde 22% over z'n Toyota iQ van 17.000, dat is ¤ 3.740
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
LR RWD besteld?quote:
na 30ste is die pas officieel geworden.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
LR RWD besteld?
Zo ja, wanneer? Want als je tijdig besteld hebt moet je bellen dat ze het nog moeten corrigeren.
Blijf het raar beleid vinden van Tesla.quote:
Nouja als ik een maand geleden had bestelt zat het er in voor de zelfde prijs. Nu betaal ik gewoon 2k meerquote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:24 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Blijf het raar beleid vinden van Tesla.
Ik hecht meer waarde aan bijtelling en de longest range, dus zou voor mij geen issue zijn.
Dat zeg ik, wel raar beleid.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:25 schreef Tailless het volgende:
[..]
Nouja als ik een maand geleden had bestelt zat het er in voor de zelfde prijs. Nu betaal ik gewoon 2k meer
Zwart.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:34 schreef Tailless het volgende:
[..]
welke kleur en zou je foto’s willen sturen
Toch leuk om een in het wild te zien.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zwart.
Ik wil wel foto's sturen maar die heb ik nu niet voorhanden. Wat is er zo speciaal aan? Zoek op Tesla model 3 zwart en je kunt zien hoe de mijne eruit ziet 😋
Ja een bijdrage van de overheid... wie denk je dat die MIA betaalt? Ze noemen het zelfs op de officiële site een subsidie: https://www.rvo.nl/subsidies-regelingenquote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet juist heel goed wat een subsidie is.
Een subsidie is een bijdrage van de overheid. Dus per definitie geen belastingkorting. Een subsidie is naar aard alleen als de overheid geld naar de burger overmaakt. Bij belastingen is het andersom.
Ik heb het over de huidige bijtellingsregeling. Een Model S LR, normaal aangekleed kost net iets meer dan een ton. Dan betaal je over de ene helft 4%, de andere helft 22%. Gemiddeld 13% dus.
Echter zijn de totale kosten van zo’n auto in verhouding tot de catalogusprijs veel lager dan bij een ICE. Dus dat voordeel is eigenlijk helemaal geen voordeel.
Bij een Model 3 natuurlijk wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |