Volgens mij krijgen alle Tesla’s met Autopilot hardware deze update in de toekomst (zit nog niet in de meest recente update).quote:Op vrijdag 3 mei 2019 14:12 schreef Apekoek het volgende:
Dit is kennelijk het alternatief voor Teslas zonder AP? --> https://tweakers.net/nieu(...)baan-te-blijven.html
Ja, op de accu na (50 en 75 variant) en de tweede motor die bij de Dual motor wel en de RWD niet ingebouwd is.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 16:55 schreef Apekoek het volgende:
Wat ik nog niet helemaal snap, zijn alle 3’s hardware technisch hetzelfde? Of niet? Is AP alleen een software matige update?
MIA, geen BPM (alhoewel dat meer een voordeel is voor Tesla zelf), geen motorrijtuigenbelasting en (wanneer van toepassing) een lage bijtelling. Daarnaast is er ook nog een aparte subsidie in verschillende steden maar daar zitten wel voorwaarden aan of het potje is al leeg.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 14:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik lees overigens net dat je met een Tesla behoort tot subsidieslurpende elite. Toch eens bij de PVV informeren welke subsidie ik kan krijgen, ik heb die gemist. Drie keer maar liefst!
Wow, je betaald dus 3 a 5 duizend extra voor een software update, voor iets dat straks misschien standaard is.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, op de accu na (50 en 75 variant) en de tweede motor die bij de Dual motor wel en de RWD niet ingebouwd is.
Mia is een belastingkorting, geen subsidie.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
MIA, geen BPM (alhoewel dat meer een voordeel is voor Tesla zelf), geen motorrijtuigenbelasting en (wanneer van toepassing) een lage bijtelling. Daarnaast is er ook nog een aparte subsidie in verschillende steden maar daar zitten wel voorwaarden aan of het potje is al leeg.
Nou, je gaat echt niet zomaar ineens alsnog AP of FSD krijgen. Sterker nog, later bijbestellen is vaak duurder dan meteen.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 18:17 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wow, je betaald dus 3 a 5 duizend extra voor een software update, voor iets dat straks misschien standaard is.
Misschien begrijp je niet goed wat een subsidie is? Het gaat erom dat de overheid extra geld uitgeeft om iets te stimuleren. Dan kan je doen door middel van een belastingkorting, een 0-tarief (MRB) of wat anders. In ieder geval moet de overheid miljoenen neerleggen om het potje voor bijv. de MIA te vullen. Ook het belastingvoordeel van de 4% bijtelling zal linksom of rechtsom ergens van betaald moeten worden. Nou ben ik het niet eens met Wilders dat het om de "elite" zou gaan. Heb zelf ook elektrische auto's gereden en ken genoeg die dat ook doen en die behoren echt niet tot de elitequote:Op vrijdag 3 mei 2019 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mia is een belastingkorting, geen subsidie.
Bpm heeft geen starttarief, maar goed... die 360 euro maakt geen drol uit en nog steeds belastingkorting, geen subsidie.
Lage bijtelling is relatief. Een elektrische auto heeft een totaal andere opbouw van kosten, waardoor het gebruik van de catalogusprijs een veel te hoge bijtelling zou geven. Voor een Model S betaal je dus al een bijtelling die al snel eerder te hoog is dan lager. Bij de goedkopere modellen ligt dat anders, maar wederom een belastingkorting, ipv subsidie.
Dat van die steden wist ik niet? Heb je een voorbeeld?
Ik weet juist heel goed wat een subsidie is.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 19:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Misschien begrijp je niet goed wat een subsidie is? Het gaat erom dat de overheid extra geld uitgeeft om iets te stimuleren. Dan kan je doen door middel van een belastingkorting, een 0-tarief (MRB) of wat anders. In ieder geval moet de overheid miljoenen neerleggen om het potje voor bijv. de MIA te vullen. Ook het belastingvoordeel van de 4% bijtelling zal linksom of rechtsom ergens van betaald moeten worden. Nou ben ik het niet eens met Wilders dat het om de "elite" zou gaan. Heb zelf ook elektrische auto's gereden en ken genoeg die dat ook doen en die behoren echt niet tot de elitemaar het kost de overheid zeker wel geld. En de regeling zoals deze er in 2012/2013 was voor Tesla's was natuurlijk wel heel belachelijk (36% MIA, VAMIL, 28% KIA, 0% bijtelling, geen MRB etc.).
Den Haag had een subsidie voor elektrische bestelauto's en taxi's. Amsterdam had ook e.e.a. zie: https://www.amsterdam.nl/(...)elektrisch/subsidie/
En wat betreft de bijtelling van een S weet ik niet hoe jij rekent. Ik betaalde 4% over 90.000, dat is ¤3.600 per jaar. M'n broertje betaalde 22% over z'n Toyota iQ van 17.000, dat is ¤ 3.740
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
LR RWD besteld?quote:
na 30ste is die pas officieel geworden.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
LR RWD besteld?
Zo ja, wanneer? Want als je tijdig besteld hebt moet je bellen dat ze het nog moeten corrigeren.
Blijf het raar beleid vinden van Tesla.quote:
Nouja als ik een maand geleden had bestelt zat het er in voor de zelfde prijs. Nu betaal ik gewoon 2k meerquote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:24 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Blijf het raar beleid vinden van Tesla.
Ik hecht meer waarde aan bijtelling en de longest range, dus zou voor mij geen issue zijn.
Dat zeg ik, wel raar beleid.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:25 schreef Tailless het volgende:
[..]
Nouja als ik een maand geleden had bestelt zat het er in voor de zelfde prijs. Nu betaal ik gewoon 2k meer
Zwart.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:34 schreef Tailless het volgende:
[..]
welke kleur en zou je foto’s willen sturen
Toch leuk om een in het wild te zien.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zwart.
Ik wil wel foto's sturen maar die heb ik nu niet voorhanden. Wat is er zo speciaal aan? Zoek op Tesla model 3 zwart en je kunt zien hoe de mijne eruit ziet 😋
Ja een bijdrage van de overheid... wie denk je dat die MIA betaalt? Ze noemen het zelfs op de officiële site een subsidie: https://www.rvo.nl/subsidies-regelingenquote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet juist heel goed wat een subsidie is.
Een subsidie is een bijdrage van de overheid. Dus per definitie geen belastingkorting. Een subsidie is naar aard alleen als de overheid geld naar de burger overmaakt. Bij belastingen is het andersom.
Ik heb het over de huidige bijtellingsregeling. Een Model S LR, normaal aangekleed kost net iets meer dan een ton. Dan betaal je over de ene helft 4%, de andere helft 22%. Gemiddeld 13% dus.
Echter zijn de totale kosten van zo’n auto in verhouding tot de catalogusprijs veel lager dan bij een ICE. Dus dat voordeel is eigenlijk helemaal geen voordeel.
Bij een Model 3 natuurlijk wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |