Ik zal morgen eens kijken. Echter zo speciaal is het ook niet meer. Hier in de straat staan er inmiddels 3quote:
Snap niet dat het nog goedkopere model, standard plus het dan wel heeft.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:30 schreef Tailless het volgende:
[..]
ik snap het wel als je AP wilt was de long range RWD een hele goede bang for Buck.
Jup.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:41 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Snap niet dat het nog goedkopere model, standard plus het dan wel heeft.
Bovendien zou het zogenaamd bijdragen aan de veiligheid, en opeens is dat niet belangrijk meer kennelijk.
Auw!quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:24 schreef Tailless het volgende:
[..]
na 30ste is die pas officieel geworden.
Belastingkortingen zijn geen subsidies. Punt.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja een bijdrage van de overheid... wie denk je dat die MIA betaalt? Ze noemen het zelfs op de officiële site een subsidie: https://www.rvo.nl/subsidies-regelingen
Ja huidige bijtellingsregeling is wel bagger geworden. Nu kan je beter 2x een EV van 50k kopen dan 1x eentje van 100k.... raar land.
Het is simpel. Panasonic levert niet genoeg accu’s. Daarom wil Tesla ofwel het kleine pakket leveren (weinig winst, maar wel veel auto’s uitleveren), ofwel het grote pakket, maar dan wel de dual motors omdat ze daar wel goed op verdienen.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:41 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Snap niet dat het nog goedkopere model, standard plus het dan wel heeft.
Bovendien zou het zogenaamd bijdragen aan de veiligheid, en opeens is dat niet belangrijk meer kennelijk.
Nou ja, mijn 3 was kort na de levering ineens 2.100 euro goedkoper te krijgen. Schouders ophalen, want het rijdt echt super. Ook de stoelen zijn veel lekkerder dan in de Model S. Die laatste heeft het voordeel van meer ruimte, maar verder...quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:10 schreef Tailless het volgende:
[..]
Baal nogal want opnieuw aanvragen ben ik weer maand verder.
Man man man, ben je nou echt een mongool of gedraag je je alleen maar zo?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Belastingkortingen zijn geen subsidies. Punt.
En die mia wordt gewoon opgebracht door allen die belasting betalen, want uiteindelijk krijgt de overheid gewoon in totaal wat ze willen ontvangen.
Snelheid, OTA, EV, een looks.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:14 schreef Seven. het volgende:
Wat is voor jullie de belangrijkste drijfveer om Tesla te gaan rijden?
Als ik er een van werk mag/kan leasen dan vooral om de lage kosten per maand en dat het een hoog gadget gehalte heeft.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:14 schreef Seven. het volgende:
Wat is voor jullie de belangrijkste drijfveer om Tesla te gaan rijden?
Reageer je altijd zo agressief als je gewoon ongelijk blijkt te hebben?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Man man man, ben je nou echt een mongool of gedraag je je alleen maar zo?
Omdat een Tesla een vrijwel perfecte combinatie heeft voor het huidige verkeer. In het normale verkeer is het een heel comfortabele auto, die heel rustig te rijden is en op snelwegen en de meeste b-wegen kan de auto alles zelf doen, waardoor je heel uitgerust op je bestemming aankomt. En als je uit het drukke verkeer bent is het ook nog een hele snelle auto met een geweldige wegligging.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:14 schreef Seven. het volgende:
Wat is voor jullie de belangrijkste drijfveer om Tesla te gaan rijden?
Nee ik reageer agressief als ik met ontzettend domme en irritante mensen te maken heb. Maar goed, zowel de RVO als Belastingdienst noemt het een subsidie, alleen jij niet en nog denk je gelijk te hebben. Dan houdt de discussie op en kan ik je beter nog uitschelden voordat ik weer verder ga met m'n levenquote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Reageer je altijd zo agressief als je gewoon ongelijk blijkt te hebben?
Wel weer een agressieve post. Niemand kijkt nog naar wat je inhoudelijk wil zeggen als je loopt te schelden. Dus zelfs al heb je gelijk, dan nóg neemt niemand je meer serieus.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee ik reageer agressief als ik met ontzettend domme en irritante mensen te maken heb. Maar goed, zowel de RVO als Belastingdienst noemt het een subsidie, alleen jij niet en nog denk je gelijk te hebben. Dan houdt de discussie op en kan ik je beter nog uitschelden voordat ik weer verder ga met m'n leven
1. Ik rij elke dag file en rij nu een schakel-V40. Dat is gruwelijk irritant en vermoeiend. Een automaat is al een hele stap voorwaarts, maar autopilot is dan al helemaal een zegen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:14 schreef Seven. het volgende:
Wat is voor jullie de belangrijkste drijfveer om Tesla te gaan rijden?
Dat is waar, mensen geloven liever domme mensen die onzin praten.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wel weer een agressieve post. Niemand kijkt nog naar wat je inhoudelijk wil zeggen als je loopt te schelden. Dus zelfs al heb je gelijk, dan nóg neemt niemand je meer serieus.
Het is toch duidelijk wat Wilders bedoelt met subsidieslurpende auto's? Iedere aap begrijpt het behalve hij. Linksom of rechtsom kost de MIA, lagere bijtelling, geen MRB, geen BPM, gemis aan brandstofaccijns etc. de overheid geld en dus subsidiëren ze elektrische auto's.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:11 schreef Hyperdude het volgende:
Subsidie of belastingkorting maakt hier weinig verschil. Semantics.
Op het eind van de dag staat in beide gevallen hetzelfde saldo op je bankrekening, en heb je een voordeel t.o.v. voertuigen die niet onder een subsidie-/belastingkortingregeling vallen.![]()
Heb je hem al? Of al een keer proefritje in gemaakt...quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:17 schreef nostra het volgende:
[..]
1. Ik rij elke dag file en rij nu een schakel-V40. Dat is gruwelijk irritant en vermoeiend. Een automaat is al een hele stap voorwaarts, maar autopilot is dan al helemaal een zegen.
2. Het rijdt simpelweg fenomenaal als je niet in de file rijdt.
3. Geld. Die V40 kost me netto hetzelfde als die Tesla.
4. Inspector Gadget.
Alleen in proefgereden nog. AutoPilot nog niet echt kunnen uitproberen toen, bleef aan het stuur trekken.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb je hem al? Of al een keer proefritje in gemaakt...
Subsidies zitten aan de kostenkant van de overheid en niet aan de opbrengstenkant. En zijn uitgaven van de overheid zonder dat daar een tegenprestatie tegenover staat.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee ik reageer agressief als ik met ontzettend domme en irritante mensen te maken heb. Maar goed, zowel de RVO als Belastingdienst noemt het een subsidie, alleen jij niet en nog denk je gelijk te hebben. Dan houdt de discussie op en kan ik je beter nog uitschelden voordat ik weer verder ga met m'n leven
Dat bedoel ik: jij trapt in de framing.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 13:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is toch duidelijk wat Wilders bedoelt met subsidieslurpende auto's? Iedere aap begrijpt het behalve hij. Linksom of rechtsom kost de MIA, lagere bijtelling, geen MRB, geen BPM, gemis aan brandstofaccijns etc. de overheid geld en dus subsidiëren ze elektrische auto's.
Kan toch gewoon in park zetten?quote:Op zaterdag 11 mei 2019 11:44 schreef Seven. het volgende:
Wij vragen ons af hoe je door de wasstraat gaat met zo een Tesla. Er zit niet echt een neutraal op, of wel?
Verder met mijn baas gesproken, budget voor de Tesla zit wel snor. Ik moet onder 1180 euro blijven, volgens mij kun je dan wel long range + volledige autopilot krijgen, als je verder niet helemaal crazy gaat met lederen bekleding en trekhaak en laadpalen en noem maar op. Blijkbaar vragen wij standaard offertes op bij 2 leasemaatschappijen? Ik vind het allemaal prima, binnenkort maar eens offertes opvragen dan.
We rijden straks ff naar een Tesla dealer in Arnhem om te kijken of we er even in kunnen zitten.
Niet in wasstraat, vlgns. mijquote:
Ik ga checkenquote:Op zaterdag 11 mei 2019 12:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Niet in wasstraat, vlgns. mij
YT : Tesla 3 neutral how-to-filmpjes genoeg
Standaard heb je vegan leer. En er is verder geen enkele optie wat dat betreft. Het is feitelijk kleur kiezen van exterieur, interieur, 18/19 inch, al dan niet FSD en dat was het dan.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 11:44 schreef Seven. het volgende:
Wij vragen ons af hoe je door de wasstraat gaat met zo een Tesla. Er zit niet echt een neutraal op, of wel?
Verder met mijn baas gesproken, budget voor de Tesla zit wel snor. Ik moet onder 1180 euro blijven, volgens mij kun je dan wel long range + volledige autopilot krijgen, als je verder niet helemaal crazy gaat met lederen bekleding en trekhaak en laadpalen en noem maar op. Blijkbaar vragen wij standaard offertes op bij 2 leasemaatschappijen? Ik vind het allemaal prima, binnenkort maar eens offertes opvragen dan.
We rijden straks ff naar een Tesla dealer in Arnhem om te kijken of we er even in kunnen zitten.
Als je de wasstraat wil gaan bezoeken zou ik zwart afraden. Die gaat onder de swirls zitten (de ander lakken ook, maar lakzwart is wat dat betreft supergevoelig).quote:
Zit wel een N op en daar moet je hem ook in zetten bij de wasstraat. Opletten dat je niet je riem los doet, dan zet hij hem automatisch in P. Is mij toen gebeurd en stond de hele wasstraat stil en ik snapte maar niet waar het door kwamquote:Op zaterdag 11 mei 2019 11:44 schreef Seven. het volgende:
Wij vragen ons af hoe je door de wasstraat gaat met zo een Tesla. Er zit niet echt een neutraal op, of wel?
Tuurlijk nietquote:
In mijn glazen bol zie ik dat je de Model 3 gaat bestellen.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 14:29 schreef Seven. het volgende:
Pohhh jongens, wat een prachtige auto. Van de week een proefritje boeken
.
Waarschijnlijk welquote:Op zaterdag 11 mei 2019 20:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In mijn glazen bol zie ik dat je de Model 3 gaat bestellen.
Levertijd is enorm afhankelijk van de configuratie. Ze worden niet op bestelling geproduceerd, maar gewoon geproduceerd en dan verscheept. Daarna koppelen ze wel bestellingen aan auto’s op de boot.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 21:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel![]()
Paar dingetjes opgestoken vandaag. Levertijd is nu 4-8 weken. De volledige AP is me afgeraden, standaard opties zouden genoeg zijn.
Met mijn Seat welquote:Op zaterdag 11 mei 2019 19:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zit wel een N op en daar moet je hem ook in zetten bij de wasstraat. Opletten dat je niet je riem los doet, dan zet hij hem automatisch in P. Is mij toen gebeurd en stond de hele wasstraat stil en ik snapte maar niet waar het door kwam
[..]
Tuurlijk nietOf ga jij ook op de handrem de wasstraat in?
Summon hoort bij FSD. En werkt al. Het wachten is op enhanced summon. Nu kun je er nog niet zo heel veel mee. Wel een voordeel als iemand zo heeft geparkeerd dat je niet meer met goed fatsoen in je auto kan.quote:Op zondag 12 mei 2019 08:09 schreef Seven. het volgende:
Is summon standaard inbegrepen of is dit niet toegestaan in de EU?
Je handrem werkt niet ofzo? Hoe kan je anders door de wasstraat rollenquote:
Niet iedere wasstraat is hetzelfde. Denk dat het daarin zit.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je handrem werkt niet ofzo? Hoe kan je anders door de wasstraat rollen
Oh hij bedoelt zo'n roll-over waar je auto stilstaat en die borstels gewoon een beetje om je heen draaien? Bij een wasstraat denk ik aan een "straat" waar je doorheen rolt op zo'n rails... en volgens mij is er geen één waarbij je de auto in P of handrem moet gaan zetten hoor.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet iedere wasstraat is hetzelfde. Denk dat het daarin zit.
Inderdaad, die waar de auto stil staat bedoel ik. Verder weet ik er weinig van, ik laat mijn auto’s altijd met de hand wassen. De laatste keer dat ik in een wasstraat was bestond Tesla nog niet eens.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh hij bedoelt zo'n roll-over waar je auto stilstaat en die borstels gewoon een beetje om je heen draaien? Bij een wasstraat denk ik aan een "straat" waar je doorheen rolt op zo'n rails... en volgens mij is er geen één waarbij je de auto in P of handrem moet gaan zetten hoor.
auto moet toch stil staan?quote:Op zondag 12 mei 2019 09:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je handrem werkt niet ofzo? Hoe kan je anders door de wasstraat rollen
Ik wil ook graag een model 3, maar laten we echt heel eerlijk zijn. Zo mooi is ie ook weer niet. Ik wil hem puur voor financieel gewin en dat het ding een hoog gadget gehalte heeft. De voorkant van model 3 vind ik lang niet zo stoer als de reguliere model S.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 14:29 schreef Seven. het volgende:
Pohhh jongens, wat een prachtige auto. Van de week een proefritje boeken
.
Ik snap hem niet, zit AP nu wel weer op de RWD longrange? Dat is namelijk de versie die ik op het oog heb, zoveel mogelijk range voor een gunstige prijs.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:48 schreef Tailless het volgende:
Tesla Model 3 is nu te bestellen met trekhaak.
Alleen nieuwe autos en je kunt 910 kg mee trekken.
over AP vlgens mij is het nu weer wel op de longrange.
Wie o wie verzint dit?
op dit moment wel.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:19 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik snap hem niet, zit AP nu wel weer op de RWD longrange? Dat is namelijk de versie die ik op het oog heb, zoveel mogelijk range voor een gunstige prijs.
2018 S kan je ook nog nieuw krijgen voor 160 ex netto p. mnd.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:18 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik wil ook graag een model 3, maar laten we echt heel eerlijk zijn. Zo mooi is ie ook weer niet. Ik wil hem puur voor financieel gewin en dat het ding een hoog gadget gehalte heeft. De voorkant van model 3 vind ik lang niet zo stoer als de reguliere model S.
Mja, maar is duurder in de lease voor de baas inderdaad. En we gaan pas later dit jaar naar een nieuwe lease car kijken, weet niet of ze er dan uberhaupt nog zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
2018 S kan je ook nog nieuw krijgen voor 160 ex netto p. mnd.
Even bij de baas zeuren.
De Model S is sierlijker, klopt. Staat tegenover dat de Model 3 gewoon fijner rijdt, sportiever. En ik vind de stoelen ook fijner zitten.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:18 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik wil ook graag een model 3, maar laten we echt heel eerlijk zijn. Zo mooi is ie ook weer niet. Ik wil hem puur voor financieel gewin en dat het ding een hoog gadget gehalte heeft. De voorkant van model 3 vind ik lang niet zo stoer als de reguliere model S.
Ja. Voor ¤ 54.100 nu.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:19 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik snap hem niet, zit AP nu wel weer op de RWD longrange? Dat is namelijk de versie die ik op het oog heb, zoveel mogelijk range voor een gunstige prijs.
Ik vind 'm wel 'zo mooi' als ik heel eerlijk moet zijnquote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:18 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik wil ook graag een model 3, maar laten we echt heel eerlijk zijn. Zo mooi is ie ook weer niet. Ik wil hem puur voor financieel gewin en dat het ding een hoog gadget gehalte heeft. De voorkant van model 3 vind ik lang niet zo stoer als de reguliere model S.
Qua prijs ja logisch, maar qua verschijning is dit de nieuwe Prius (maar ok, dan iets mooier dat geef ik wel toe).quote:Op zaterdag 18 mei 2019 08:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind 'm wel 'zo mooi' als ik heel eerlijk moet zijn.
Ik wil daarnaast netto niet meer gaan betalen dan nu (V40 met 14%), en ik wil vooral niet groter. Model 3 is maar 30cm langer, verder zelfde formaat.
Dat ben ik toch niet met je eens. Ik vind de MS mooier, maar de M3 nog steeds er prima uitzien. Alleen recht van achteren vind ik het wat minder geslaagd.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 08:21 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Qua prijs ja logisch, maar qua verschijning is dit de nieuwe Prius (maar ok, dan iets mooier dat geef ik wel toe).
quote:Op zaterdag 18 mei 2019 08:21 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Qua prijs ja logisch, maar qua verschijning is dit de nieuwe Prius (maar ok, dan iets mooier dat geef ik wel toe).
Ik ben werkgever, maar mijn bedrijf heeft deze uiteraard betaald.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 09:17 schreef Seven. het volgende:
Als dit al tot in den treure besproken is, dan alvast sorry
Hoe laden jullie gemiddeld genomen? Thuis een lader, op het werk een lader?
Ik wil op mijn werk een lader laten installeren op de bezoekersparkeerplaats want het heeft wel een mooie progressieve uitstraling. Die kan ik evt meenemen in de leaseprijs. Maar krijgen jullie er van de werkgever ook voor thuis een laadpaal bij of heb je die zelf moeten dokken?
En sowieso verstandig want een normale wandcontactdoos houdt er ook niet zo van constant 3000+ watt erover heen te krijgen. Heb een keer bij m'n ouders dat gedaan en toen viel het stroom er na een tijdje af en dat ding was kokend heet.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
Ps: als je meer dan incidenteel thuis gaat laden is een geijkte meter plaatsen wel nodig om de stroomkosten vergoed te kunnen krijgen.
quote:Op zaterdag 18 mei 2019 08:21 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Qua prijs ja logisch, maar qua verschijning is dit de nieuwe Prius (maar ok, dan iets mooier dat geef ik wel toe).
Dat laatste kan een probleem zijn op de openbare weg. Maar de meesten hebben de TWC in de garage, of op de eigen oprit. Dan ben je wel heel brutaal om daar ongenodigd te gaan laden.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 09:54 schreef YoshiBignose het volgende:
En sowieso verstandig want een normale wandcontactdoos houdt er ook niet zo van constant 3000+ watt erover heen te krijgen. Heb een keer bij m'n ouders dat gedaan en toen viel het stroom er na een tijdje af en dat ding was kokend heet.
Die Tesla Wall Connector is idd beste value voor money maar je moet er wel rekening mee houden dat die altijd voor iedereen open staat.
Nee klopt, Model 3 is echt wel mooier. Maar dit zal zeker wel zo’n zelfde type auto worden als toen qua interessante bijtelling. Op elke hoek van de straat zal je hem gaan zien staan en is daardoor straks echt geen bijzondere verschijning meer. Prius achtige taferelen.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 08:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vs
[ afbeelding ]
Mwahhh, ik zie er geen Prius gehalte in terug.
Hoe meer, hoe beter! Ik zie dit als de toekomst van het autorijden en dit is een toegankelijk model.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 12:46 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nee klopt, Model 3 is echt wel mooier. Maar dit zal zeker wel zo’n zelfde type auto worden als toen qua interessante bijtelling. Op elke hoek van de straat zal je hem gaan zien staan en is daardoor straks echt geen bijzondere verschijning meer. Prius achtige taferelen.
Ja volgens mij heb je een klein kutjequote:Op zaterdag 18 mei 2019 13:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Over 3-4 jaar komen al die lease auto's op de markt. Ik ben sowieso al niet van exclusieve auto's, ik vind auto's al heel snel patserbakken en penisverlengers. Zelfs model 3 vind ik al een beetje op het randje.
Zelfs al was mijn kut zo groot als een Grand Canyon, dan nóg zou dat geen invloed hebben op mijn autokeuze.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 18:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja volgens mij heb je een klein kutje
Ik heb ws een kleintje, maar in de tweedehandsmarkt zou ik alsnog vissen voor een Squote:Op zaterdag 18 mei 2019 13:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe meer, hoe beter! Ik zie dit als de toekomst van het autorijden en dit is een toegankelijk model.
Over 3-4 jaar komen al die lease auto's op de markt. Ik ben sowieso al niet van exclusieve auto's, ik vind auto's al heel snel patserbakken en penisverlengers. Zelfs model 3 vind ik al een beetje op het randje.
Model 3 is een prima auto, maar hou toch op zeg, echt geen penisverlengende auto.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 18:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zelfs al was mijn kut zo groot als een Grand Canyon, dan nóg zou dat geen invloed hebben op mijn autokeuze.
De gemiddelde man vindt auto's heel wat belangrijker dan ik, dat weet ik wel. En dat is niet erg, wat ik van patserbakken vind, doet er niet toe voor said patsers.
Sommige mensen zijn raar, die vonden mijn 3-serie al een pooierbak.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 21:34 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Model 3 is een prima auto, maar hou toch op zeg, echt geen penisverlengende auto.
Dat valt ook wel weer mee. Je kan dat onderhoud afkopen of gewoon doen, maar ze controleren bijna niks en vraag inderdaad relatief veel. Toch heeft een S wel 4 jaar garantie en 8 op aandrijflijn en Mercedes niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 21:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb ws een kleintje, maar in de tweedehandsmarkt zou ik alsnog vissen voor een S
Ik hoor dat onderhoud aan Tesla model S ongeveer zo duur is als van een dikke AMG.. Daar gaan ze geen klanten mee winnen/houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |