abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:38:59 #151
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186593735
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:38 schreef Tailless het volgende:

[..]

Toch leuk om een in het wild te zien.
Ik zal morgen eens kijken. Echter zo speciaal is het ook niet meer. Hier in de straat staan er inmiddels 3 :D
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:41:13 #152
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186593811
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:30 schreef Tailless het volgende:

[..]

ik snap het wel als je AP wilt was de long range RWD een hele goede bang for Buck.
Snap niet dat het nog goedkopere model, standard plus het dan wel heeft.

Bovendien zou het zogenaamd bijdragen aan de veiligheid, en opeens is dat niet belangrijk meer kennelijk.
pi_186594131
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Snap niet dat het nog goedkopere model, standard plus het dan wel heeft.

Bovendien zou het zogenaamd bijdragen aan de veiligheid, en opeens is dat niet belangrijk meer kennelijk.
Jup.
pi_186595975
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:24 schreef Tailless het volgende:

[..]

na 30ste is die pas officieel geworden.
Auw!
pi_186596007
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Auw!
Baal nogal want opnieuw aanvragen ben ik weer maand verder.
pi_186596147
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja een bijdrage van de overheid... wie denk je dat die MIA betaalt? Ze noemen het zelfs op de officiële site een subsidie: https://www.rvo.nl/subsidies-regelingen

Ja huidige bijtellingsregeling is wel bagger geworden. Nu kan je beter 2x een EV van 50k kopen dan 1x eentje van 100k.... raar land.
Belastingkortingen zijn geen subsidies. Punt.

En die mia wordt gewoon opgebracht door allen die belasting betalen, want uiteindelijk krijgt de overheid gewoon in totaal wat ze willen ontvangen.
pi_186596223
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Snap niet dat het nog goedkopere model, standard plus het dan wel heeft.

Bovendien zou het zogenaamd bijdragen aan de veiligheid, en opeens is dat niet belangrijk meer kennelijk.
Het is simpel. Panasonic levert niet genoeg accu’s. Daarom wil Tesla ofwel het kleine pakket leveren (weinig winst, maar wel veel auto’s uitleveren), ofwel het grote pakket, maar dan wel de dual motors omdat ze daar wel goed op verdienen.
pi_186596306
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:10 schreef Tailless het volgende:

[..]

Baal nogal want opnieuw aanvragen ben ik weer maand verder.
Nou ja, mijn 3 was kort na de levering ineens 2.100 euro goedkoper te krijgen. Schouders ophalen, want het rijdt echt super. Ook de stoelen zijn veel lekkerder dan in de Model S. Die laatste heeft het voordeel van meer ruimte, maar verder...

Nee, niets mis met de 3.
pi_186601165
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Belastingkortingen zijn geen subsidies. Punt.

En die mia wordt gewoon opgebracht door allen die belasting betalen, want uiteindelijk krijgt de overheid gewoon in totaal wat ze willen ontvangen.
Man man man, ben je nou echt een mongool of gedraag je je alleen maar zo?
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 4 mei 2019 @ 10:14:59 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186601809
Wat is voor jullie de belangrijkste drijfveer om Tesla te gaan rijden?
Resistance is futile.
pi_186601905
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:14 schreef Seven. het volgende:
Wat is voor jullie de belangrijkste drijfveer om Tesla te gaan rijden?
Snelheid, OTA, EV, een looks.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 10:31:16 #162
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186602067
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:14 schreef Seven. het volgende:
Wat is voor jullie de belangrijkste drijfveer om Tesla te gaan rijden?
Als ik er een van werk mag/kan leasen dan vooral om de lage kosten per maand en dat het een hoog gadget gehalte heeft.

Maar laten we eerlijk zijn, de nieuwe Audi A5 ziet er echt wel beter uit. Ook is de afwerking qua materialen een stuk beter bij de Duitse 3 merken.
pi_186602303
De aandrijving is wat de auto bijzonder maakt. Altijd stil en altijd vermogen. Iedere auto die je daarna instapt lijkt 20 jaar terug in de tijd. Alle mensen die zeggen dat elektrisch rijden niet de toekomst is de snappen het echt niet. En natuurlijk de gadgets (AP, updates, auto laten rollen met je telefoon etc.).

Maar goed ik rij nu ook weer een ICE ;(
Facts don't care about your feelings
pi_186602401
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Man man man, ben je nou echt een mongool of gedraag je je alleen maar zo?
Reageer je altijd zo agressief als je gewoon ongelijk blijkt te hebben?
pi_186603252
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:14 schreef Seven. het volgende:
Wat is voor jullie de belangrijkste drijfveer om Tesla te gaan rijden?
Omdat een Tesla een vrijwel perfecte combinatie heeft voor het huidige verkeer. In het normale verkeer is het een heel comfortabele auto, die heel rustig te rijden is en op snelwegen en de meeste b-wegen kan de auto alles zelf doen, waardoor je heel uitgerust op je bestemming aankomt. En als je uit het drukke verkeer bent is het ook nog een hele snelle auto met een geweldige wegligging.

Op het circuit heb je er misschien niets aan, maar op de openbare weg is het snelheidspotentieel van de Tesla uniek, omdat je onmiddellijk het volle vermogen ter beschikking hebt. Dus iemand inhalen als je maar een kort stuk kan overzien kan met een Tesla heel veilig.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 12:31:35 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186604396
Ik persoonlijk vind vooral dat dit het rijden van de toekomst moet zijn. Met name de combinatie van elektrisch en AP, milieuvriendelijker en veiliger verkeer.

Maar de reden dat ik dan Tesla wil in plaats van bijvoorbeeld een Nissan Leaf, is dat ik een gadget mens ben en ik wil een auto waar men voor opzij gaat want ik rij wel een beetje door.
Resistance is futile.
pi_186604621
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Reageer je altijd zo agressief als je gewoon ongelijk blijkt te hebben?
Nee ik reageer agressief als ik met ontzettend domme en irritante mensen te maken heb. Maar goed, zowel de RVO als Belastingdienst noemt het een subsidie, alleen jij niet en nog denk je gelijk te hebben. Dan houdt de discussie op en kan ik je beter nog uitschelden voordat ik weer verder ga met m'n leven :')
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:08:39 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186604999
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee ik reageer agressief als ik met ontzettend domme en irritante mensen te maken heb. Maar goed, zowel de RVO als Belastingdienst noemt het een subsidie, alleen jij niet en nog denk je gelijk te hebben. Dan houdt de discussie op en kan ik je beter nog uitschelden voordat ik weer verder ga met m'n leven :')
Wel weer een agressieve post. Niemand kijkt nog naar wat je inhoudelijk wil zeggen als je loopt te schelden. Dus zelfs al heb je gelijk, dan nóg neemt niemand je meer serieus.
Resistance is futile.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:11:40 #169
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_186605037
Subsidie of belastingkorting maakt hier weinig verschil. Semantics.
Op het eind van de dag staat in beide gevallen hetzelfde saldo op je bankrekening, en heb je een voordeel t.o.v. voertuigen die niet onder een subsidie-/belastingkortingregeling vallen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:17:04 #170
13309 nostra
ask why
pi_186605135
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:14 schreef Seven. het volgende:
Wat is voor jullie de belangrijkste drijfveer om Tesla te gaan rijden?
1. Ik rij elke dag file en rij nu een schakel-V40. Dat is gruwelijk irritant en vermoeiend. Een automaat is al een hele stap voorwaarts, maar autopilot is dan al helemaal een zegen.

2. Het rijdt simpelweg fenomenaal als je niet in de file rijdt.

3. Geld. Die V40 kost me netto hetzelfde als die Tesla.

4. Inspector Gadget. :s)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_186605380
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wel weer een agressieve post. Niemand kijkt nog naar wat je inhoudelijk wil zeggen als je loopt te schelden. Dus zelfs al heb je gelijk, dan nóg neemt niemand je meer serieus.
Dat is waar, mensen geloven liever domme mensen die onzin praten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:11 schreef Hyperdude het volgende:
Subsidie of belastingkorting maakt hier weinig verschil. Semantics.
Op het eind van de dag staat in beide gevallen hetzelfde saldo op je bankrekening, en heb je een voordeel t.o.v. voertuigen die niet onder een subsidie-/belastingkortingregeling vallen. :)
Het is toch duidelijk wat Wilders bedoelt met subsidieslurpende auto's? Iedere aap begrijpt het behalve hij. Linksom of rechtsom kost de MIA, lagere bijtelling, geen MRB, geen BPM, gemis aan brandstofaccijns etc. de overheid geld en dus subsidiëren ze elektrische auto's.

quote:
6s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:17 schreef nostra het volgende:

[..]

1. Ik rij elke dag file en rij nu een schakel-V40. Dat is gruwelijk irritant en vermoeiend. Een automaat is al een hele stap voorwaarts, maar autopilot is dan al helemaal een zegen.

2. Het rijdt simpelweg fenomenaal als je niet in de file rijdt.

3. Geld. Die V40 kost me netto hetzelfde als die Tesla.

4. Inspector Gadget. :s)
Heb je hem al? Of al een keer proefritje in gemaakt...
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:43:12 #172
13309 nostra
ask why
pi_186605585
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb je hem al? Of al een keer proefritje in gemaakt...
Alleen in proefgereden nog. AutoPilot nog niet echt kunnen uitproberen toen, bleef aan het stuur trekken. :') Hij komt in juni.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_186607850
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee ik reageer agressief als ik met ontzettend domme en irritante mensen te maken heb. Maar goed, zowel de RVO als Belastingdienst noemt het een subsidie, alleen jij niet en nog denk je gelijk te hebben. Dan houdt de discussie op en kan ik je beter nog uitschelden voordat ik weer verder ga met m'n leven :')
Subsidies zitten aan de kostenkant van de overheid en niet aan de opbrengstenkant. En zijn uitgaven van de overheid zonder dat daar een tegenprestatie tegenover staat.

Dat veel mensen (en kennelijk ook werkend bij de overheid) de term veel breder gebruiken zal best, maar het slaat gewoon nergens op.

Er is gewoon een wezenlijk verschil: een subsidie krijg je onafhankelijk van je inkomen of winst. Een belastingkorting kun je alleen ten gelde maken tegen belasting die je af dient te dragen. En is daarmee per definitie een sigaar uit eigen doos.

Edit: om het nog wat duidelijker te maken, het is fiscaal instrumentalisme. En overheden noemen het graag subsidie, maar feitelijk is er sprake van een zeer ongunstige regeling in Nederland ten aanzien van het privégebruik van auto’s. Die is overdreven hoog, zeker bij duurdere modellen. Er is veel meer sprake van een straf op het rijden van diesel/benzine. Net als dat de 19 ct/km als vergoeding voor woon-werkverkeer puur een straf is voor de auto naar je werk pakken.

Framing.

[ Bericht 12% gewijzigd door VEM2012 op 04-05-2019 16:11:40 ]
pi_186608289
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:30 schreef YoshiBignose het volgende:

Het is toch duidelijk wat Wilders bedoelt met subsidieslurpende auto's? Iedere aap begrijpt het behalve hij. Linksom of rechtsom kost de MIA, lagere bijtelling, geen MRB, geen BPM, gemis aan brandstofaccijns etc. de overheid geld en dus subsidiëren ze elektrische auto's.
Dat bedoel ik: jij trapt in de framing.

Ander voorbeeld: BPM. Het is niet zo dat elektrische auto’s daarvan uitgezonderd zijn, de BPM is tegenwoordig evenredig met de lokale Co2 uitstoot. En dat is niet bedoeld om elektrische auto’s te bevoordelen, het was bedoeld om auto’s die meer verbruiken dan de overheid wenselijk vindt zwaar af te straffen!

En dan is dat bij de elektrische auto een uitgave van de overheid die met de WLTP in weerwil van de beloftes gewoon weer meer geld naar zich toeharkt? Vooral van de elite...

Wilders noemt het een subsidie omdat dat veel meer klinkt als oneerlijk voor anderen. En dat terwijl de huursubsidie (en ja, dat is wel een echte subsidie, want je hebt er ook recht op als je geen inkomen hebt) ineens huurtoeslag is genoemd, want dat gaf een stigma.

Het maakt de discussie derhalve zeer onzuiver. Nou is Wilders daar koning in, dus niets nieuws onder de zon.
pi_186681483
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de techniek, een teardown video van de tesla.
Samenvatting: Battery pack, bms en motor zijn indrukwekkend goed. Het traditionele auto gedeelte is door gebrek aan ervaring in de auto branche (carrosserie/chassis) onnodig ingewikkeld en zou daardoor goedkoper en lichter kunnen zijn.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')