abonnement Unibet Coolblue
pi_186335352
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Discovery (DIS)
De nieuwste serie gestart in 2017, het eerste seizoen speelt zich af tussen ENT en TOS. We volgen Michael Burnham die op het schip discovery terecht komt. En daar onder andere geconfronteerd wordt met de klingons die een oorlog starten tegen de federation.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
DIS, Michael Burnham (Sonequa Martin-Green)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Deze openingspost is hier te vinden!***
pi_186336664
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 12:58 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

En dan net als Voyager een paar seizoenen lang de nieuwe tijd verkennen alsof het een andere regio is. En proberen terug te komen. Misschien dat Burnham met haar pak dan steeds heel korte tijdsprongen kan maken om te zien wanneer en waar ze terug moeten komen. Hebben ze nog een werkend tijdskristal? Dat zou natuurlijk het nieuwe doel kunnen zijn; het zoeken naar tijdskristallen of andere stoffen/artifacts die een tijdsprong terug naar hun oorspronkelijke tijd mogelijk maken.
Geen Pike meer dus :'(
Of misschien vindt het in twee tijdsperioden plaats, waarbij Pike en zijn team probeert Burnham en consorten terug te halen.
Dat Pike bijvoorbeeld dingen wegzet die ze 900 jaar later kunnen vinden.
  Moderator zaterdag 20 april 2019 @ 22:52:17 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186336670
Heb nu al zin in seizoen 3 gaan ze daar weer 2 jaar mee wachten?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 20 april 2019 @ 23:03:09 #4
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_186336896
Tja. Mixed bag voor mij. Ik wil het alleen maar vet vinden, het heeft ook ontzettend veel vette elementen, maar de overdreven complexe verhaallijn en het continu geforceerde gejank en langgerekte quasi diepe gefluister op ongepaste momenten maken het niet makkelijk. Keuzes in de edit doen me soms gewoon pijn. Heb in de finale door het laatste gejank tussen Burnham en Spock heengeskipt.

Fingers crossed dat Burnham voor seizoen 3 een stapje terug doet en het weer richting ensemble serie gaat.

Goddamn wat was die nieuwe Enterprise brug sexy though.
Ik ga naar huis.
pi_186337472
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 april 2019 22:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb nu al zin in seizoen 3 gaan ze daar weer 2 jaar mee wachten?
Ze zijn al zins februari bezig met de picard serie, daarna komt seizoen 3 van Discovery en daarna komt de Section 31 spin off.

Ook komt er een Pike serie
  zaterdag 20 april 2019 @ 23:32:33 #6
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_186337564
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:03 schreef nietzman het volgende:
Tja. Mixed bag voor mij. Ik wil het alleen maar vet vinden, het heeft ook ontzettend veel vette elementen, maar de overdreven complexe verhaallijn en het continu geforceerde gejank en langgerekte quasi diepe gefluister op ongepaste momenten maken het niet makkelijk. Keuzes in de edit doen me soms gewoon pijn. Heb in de finale door het laatste gejank tussen Burnham en Spock heengeskipt.

Dit dus. Ik skip gewoon hele afleveringen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_186337594
Jammer dat die admiraal dood is.
pi_186337946
De scène waarin ze aan het vechten zijn in de hal en de zwaartekracht weg valt is opgenomen in een echte draaiende set en dus geen green screen shit.
pi_186339440
Of wordt dit een nieuwe lijn waarin star trek straks een speciale tijdlijn eenheid komt. Zoals een tijdlijn agent uit enterprise serie.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 21 april 2019 @ 02:42:33 #10
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_186340831
Ik vond dit seizoen erg ver gezocht allemaal, ze hebben teveel moeite moeten doen om alles een beetje te laten kloppen.
Vooral de oplossing "We praten er niet meer over" vond ik erg slecht.

Ben opzich wel benieuwd naar seizoen 3, Discovery zit nu in een kwadrant waar men nog niet eerder is geweest en ze zijn ook nog eens 950 jaar naar de toekomst gereisd.
Genoeg basis voor nieuwe verhalen in principe, al zal 't terug gaan naar de juiste tijd wel voorop staan in 't verhaal.

[ Bericht 8% gewijzigd door SiGNe op 21-04-2019 03:16:56 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 april 2019 @ 09:05:40 #11
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_186341967
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 02:42 schreef SiGNe het volgende:
Ik vond dit seizoen erg ver gezocht allemaal, ze hebben teveel moeite moeten doen om alles een beetje te laten kloppen.
Vooral de oplossing "We praten er niet meer over" vond ik erg slecht.

Ben opzich wel benieuwd naar seizoen 3, Discovery zit nu in een kwadrant waar men nog niet eerder is geweest en ze zijn ook nog eens 950 jaar naar de toekomst gereisd.
Genoeg basis voor nieuwe verhalen in principe, al zal 't terug gaan naar de juiste tijd wel voorop staan in 't verhaal.
Hoezo een quadrant waar men nog niet is geweest? Beta Quadrant zit al (gedeeltelijk) in de TOS films en TNG. Qonos is in de Beta Quadrant, veel van Romulan en Klingon space is daar.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 21 april 2019 @ 09:48:38 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186342455
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:33 schreef polderturk het volgende:
Jammer dat die admiraal dood is.
Vind ik ook! Zij had van mij een veel prominentere rol mogen krijgen.
Resistance is futile.
  zondag 21 april 2019 @ 09:50:13 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186342477
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:49 schreef DJKoster het volgende:
De scène waarin ze aan het vechten zijn in de hal en de zwaartekracht weg valt is opgenomen in een echte draaiende set en dus geen green screen shit.
Klopt, viel mij ook al op!
Resistance is futile.
  zondag 21 april 2019 @ 09:56:26 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186342554
Resistance is futile.
  zondag 21 april 2019 @ 10:02:15 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186342617
Een seizoen in het beta quadrant biedt ruimte voor The Borg! *O*
Resistance is futile.
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 10:03:51 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186342636
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:29 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ze zijn al zins februari bezig met de picard serie, daarna komt seizoen 3 van Discovery en daarna komt de Section 31 spin off.

Ook komt er een Pike serie
Een pike serie... -O- hoeveel spinoffs willen ze maken er komt ook al die animatie serie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_186342993
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 10:02 schreef Seven. het volgende:
Een seizoen in het beta quadrant biedt ruimte voor The Borg! *O*
Als die nog bestaan wel ja, maar ik verwacht dat de federation in de 33e eeuw wel weet hoe ze de borg moeten aanpakken, omdat ze in die eeuw al kolonies hebben in de Delta Quadrant. Wellicht dus ook in de Beta, want er zal aardig wat veranderd zijn.

quote:
2s.gif Op zondag 21 april 2019 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Een pike serie... -O- hoeveel spinoffs willen ze maken er komt ook al die animatie serie.
Het worden korte series en de fans reageerden heel enthousiast op Pike en velen hebben een petitie ondertekent dat hij door zou moeten gaan. Ik vind hem ook persoonlijk een hele goede captain, maar hij zit helaas al op de Enterprise.
  zondag 21 april 2019 @ 11:06:47 #18
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_186343306
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 10:41 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Als die nog bestaan wel ja, maar ik verwacht dat de federation in de 33e eeuw wel weet hoe ze de borg moeten aanpakken, omdat ze in die eeuw al kolonies hebben in de Delta Quadrant. Wellicht dus ook in de Beta, want er zal aardig wat veranderd zijn.
[..]

Het worden korte series en de fans reageerden heel enthousiast op Pike en velen hebben een petitie ondertekent dat hij door zou moeten gaan. Ik vind hem ook persoonlijk een hele goede captain, maar hij zit helaas al op de Enterprise.
Dan maken ze maar een serie over Pike op de Enterprise, als ze toch bezig zijn ;)
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  zondag 21 april 2019 @ 11:13:00 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186343400
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 10:41 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Als die nog bestaan wel ja, maar ik verwacht dat de federation in de 33e eeuw wel weet hoe ze de borg moeten aanpakken, omdat ze in die eeuw al kolonies hebben in de Delta Quadrant. Wellicht dus ook in de Beta, want er zal aardig wat veranderd zijn.
[..]

Het worden korte series en de fans reageerden heel enthousiast op Pike en velen hebben een petitie ondertekent dat hij door zou moeten gaan. Ik vind hem ook persoonlijk een hele goede captain, maar hij zit helaas al op de Enterprise.
Kolonies in het delta quadrant?! Echt?
Resistance is futile.
pi_186343402
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 11:06 schreef Devil010 het volgende:

[..]

Dan maken ze maar een serie over Pike op de Enterprise, als ze toch bezig zijn ;)
Ja, dat gaat er dan ook waarschijnlijk wel komen.
pi_186343641
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 11:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Kolonies in het delta quadrant?! Echt?
Ik meende het gisteren ergens gelezen te hebben, maar kan het niet meer terugvinden dus neem aan dat het ook niet heel erg betrouwbaar is.
pi_186345439
De Dominion
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 09:56 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]
De Dominion en Borg zijn gigantisch. Jammer dat ze niet tegen elkaar gevochten hebben.
  zondag 21 april 2019 @ 14:03:28 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186345782
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 13:36 schreef polderturk het volgende:
De Dominion
[..]

De Dominion en Borg zijn gigantisch. Jammer dat ze niet tegen elkaar gevochten hebben.
Dat zou wel een vette serie zijn..! Ik zet mijn geld dan op The Borg.
Resistance is futile.
pi_186349152
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 14:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat zou wel een vette serie zijn..! Ik zet mijn geld dan op The Borg.
pi_186350195
quote:
Opinions are like assholes.
Everyone has one.
pi_186359256
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 15:51 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Ik vond Discovery er toch te modern eruitzien als de voorloper van Enterprise. Die geel-rode kostuums zien er nogsteeds jaren 60 uit en niet als een upgrade.
Maar dat kan helemaal niet, het verhaal van The Enterprise speelt zich niet af in de jaren '60
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_186360063
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:03 schreef nietzman het volgende:
Tja. Mixed bag voor mij. Ik wil het alleen maar vet vinden, het heeft ook ontzettend veel vette elementen, maar de overdreven complexe verhaallijn en het continu geforceerde gejank en langgerekte quasi diepe gefluister op ongepaste momenten maken het niet makkelijk. Keuzes in de edit doen me soms gewoon pijn. Heb in de finale door het laatste gejank tussen Burnham en Spock heengeskipt.

Fingers crossed dat Burnham voor seizoen 3 een stapje terug doet en het weer richting ensemble serie gaat.

Goddamn wat was die nieuwe Enterprise brug sexy though.
Eens. Ook de scene waarin Pike afscheid neemt van the Admiral vond ik niet zo best. En vergezocht met die hendel die alleen van binnenuit is te bedienen en waardoor de fotontorpedo kennelijk zonder erg een kwart van de Enterprise kan vernietigen. Aan het eind van de aflevering was ie weer als nieuw overigens, ook best knap.
Resumerend vond ik seizoen 2 een stuk beter dan 1, en er zaten heel veel momenten in die typisch startrek zijn en waarom ik er zo gek ben op ben. De rest neem ik op de koop toe :)
  woensdag 24 april 2019 @ 07:58:10 #28
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_186392273
quote:
2s.gif Op zondag 21 april 2019 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Een pike serie... -O- hoeveel spinoffs willen ze maken er komt ook al die animatie serie.
Er ís al een animatieserie. :)

Ontopic; altijd leuk die tijdreisafleveringen, maar ze verneuken die causaliteit nu wel heel erg; je wordt in actie gebracht daar zaken die jij in de toekomst met terugwerkende kracht gaat veranderen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 24 april 2019 @ 08:04:03 #29
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_186392304
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 10:51 schreef aesop het volgende:

[..]

Eens. Ook de scene waarin Pike afscheid neemt van the Admiral vond ik niet zo best. En vergezocht met die hendel die alleen van binnenuit is te bedienen en waardoor de fotontorpedo kennelijk zonder erg een kwart van de Enterprise kan vernietigen. Aan het eind van de aflevering was ie weer als nieuw overigens, ook best knap.
Resumerend vond ik seizoen 2 een stuk beter dan 1, en er zaten heel veel momenten in die typisch startrek zijn en waarom ik er zo gek ben op ben. De rest neem ik op de koop toe :)
Met die torpedo dacht ik meteen: laat de lokale Mr. Scott die torpedo dematerialiseren en laat hem een paar kilometer verder weer terugkomen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator woensdag 24 april 2019 @ 13:41:29 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186396858
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 07:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Er ís al een animatieserie. :)

Ontopic; altijd leuk die tijdreisafleveringen, maar ze verneuken die causaliteit nu wel heel erg; je wordt in actie gebracht daar zaken die jij in de toekomst met terugwerkende kracht gaat veranderen.
Die heb ik al gezien ik had het over een andere 'the lower decks'
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 24 april 2019 @ 13:48:28 #31
8781 crew  Frutsel
pi_186396940
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 11:28 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik meende het gisteren ergens gelezen te hebben, maar kan het niet meer terugvinden dus neem aan dat het ook niet heel erg betrouwbaar is.
Bedoelde je niet The Voth die oorspronkelijk afkomstig zijn van de aarde maar kolonies in het delta quadrant hebben?
pi_186437730
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 13:48 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Bedoelde je niet The Voth die oorspronkelijk afkomstig zijn van de aarde maar kolonies in het delta quadrant hebben?
Zou kunnen, maar was het niet Q die ergens op een punt heeft gezegd dat mensen rond het jaar 3??? de delta quadrant zouden koloniseren. Ik ga er nog even een keer naar op zoek, maar denk neit dat we dat zullen gaan zien in het seizoen.
pi_186590473
Zap net even langs Comedycentral en vanaf 14 mei zenden ze seizoen 1 van The Orville uit.

Ik word er blij van :)
pi_186650241
Huis van Spock uit Discovery staat te koop: https://www.blogto.com/re(...)egral-house-toronto/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 6 mei 2019 @ 15:33:24 #35
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186650412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 19:16 schreef aesop het volgende:
Zap net even langs Comedycentral en vanaf 14 mei zenden ze seizoen 1 van The Orville uit.

Ik word er blij van :)
The Orville is echt zoveel meer "Star Trek" dan DiS.

Vooral die alternate universe episode was vet.

Maar wel erg offtopic haha
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186788324
DEEP SPACE 9

Ira Steven Behr on Passion Project That Dominated Six Years of His Life

His 'Deep Space Nine' doc, 'What We Left Behind' heads to theaters on May 13th for a one night only experience.

BY STARTREK.COM STAFF / MAY 9, 2019 2:00 PM EDT

The day can’t arrive fast enough for many Star Trek fans; on May 13, the documentary What We Left Behind: Looking Back at Star Trek: Deep Space Nine will beam into 800-plus movie theaters nationwide as part of a one-time-only Fathom Event.

Long time Star Trek: Deep Space Nine writer-producer Ira Steven Behr teamed with veteran Trek documentary producer David Zappone to co-direct What We Left Behind. Together, they’ve crafted a riveting feature-length exploration of DS9 that examines the show’s complicated history (it’s too dark!), ambitious production (those huge sets!!) and enduring legacy (everything’s serialized now!!!). The entire DS9 cast – with one massive exception – and much of the show’s crew (including Rick Berman) appears on camera, providing new interviews exclusive to Behr's documentary. Other highlights include freshly remastered HD footage of DS9 scenes, heartfelt fan confessionals, and a cool, partially animated sequence that features former members of the show’s staff breaking the story for a mythical eighth-season premiere.

During a phone call earlier this week, Behr talked to StarTrek.com about everything from what it's like to crowdsource a major documentary, the importance of DS9's fierce fanbase, and the curious absence of Avery Brooks.



StarTrek.com: Why did you want to make a documentary?

Ira Steven Behr: I had gone to my first convention in 13 years to see Avery Brooks. I hadn't talked to Avery, hadn't seen him, so we had quite the reunion. This is in 2012. I was in a really good mood, actually, and it was good seeing a lot of people I hadn't seen for a while. I was standing on the convention floor and Dave Zappone came up behind me and said, "I'm thinking of doing a Deep Space Nine doc. Shatner's not going to do it because he did three Trek docs in a row." He asked, how would I like to 'be' Bill Shatner and do a doc on DS9 and interview all the actors. I was quite surprised. It was nothing I’d thought about in the past, nothing I’d been jones-ing to do. I said, "What's it about?" He said, "Don't worry. We'll find it was we go along."

Is that what happened?

ISB: Ultimately, that is what happened. It took a while, but that is what happened. So, I said yes without really thinking. It's just something I fell into, and it grew and grew over these many years.

Much of the film had been shot already when the creative team raised additional money via crowdsourcing from fans. Take us through that aspect of the process.

ISB: That did not happen for a couple of years. We had filmed the writer's room already. It was still going to be an hour doc. I’d done a whole bunch of interviews. That was all long before the crowdfunding. So, the crowdfunding was another thing that just happened. Dave called me. We hadn't done much for a while. They went off and did the Spock doc. Then, he said, "We need to do a campaign." I said, "Why?" He said, "To finish it off. To do the music and the animation for the writers’ room sequence." I said, "How much are we asking for?" He said, "$150,000." I said, "Are we going to make that?" He said, "I think so." I said, "I don't want to do it unless you can guarantee we'll make it." He goes, "I'm pretty sure we'll make it." We wound up making that in 29 hours. Next thing I knew, it was a feature doc.

The fan confessionals, most of which were grabbed at STLV, are pretty revealing. Given that the fans had such a hand in this, how vital was it to you to get their first person input — and what do you feel their input adds to your film?

ISB: The idea of the documentary being about family is something that just grew over time. So, it started out with the actors, went to the writers, went to the crew, and — after the Indiegogo campaign — [went to] the fans. I’d been pretty vocal back during the show years about a certain sense of disappointment I had with the fan base and their seeming inability to accept new [ideas] when it came to Star Trek. They were always complaining that [DS9] wasn't like the previous shows. So, I was a little disappointed with the fans back in the day, but clearly times have changed. Streaming, binge-ing… there was a whole new fan base coming in. They certainly showed the bona fides with the Indiegogo campaign, and I figured they just had to be a part of the doc, and let's hear what they have to say.

I always knew that the military, even back in the day, was very pro-Deep Space Nine. People who served seemed to really have an affinity for the series. I always found that interesting. Now, it had seemed to have spread. Young fans, old fans, outsider fans. I wanted them all to be a part of the doc. When we were doing the special features, one of the things we talked about was I really wanted to include the fans even in the special features. It just seems like a normal progression.

CBS Television Studios
So much of the film is about Avery Brooks, what he brought to DS9 as a Black man, a father figure, and a director. Yet, he's only represented by archive footage. How involved was he behind the scenes and how tough was it to detail his importance without his direct involvement?

ISB: The fact that he plays a significant role just came along as we were editing it over this period of time. Really, it was part of finding the film. That wasn't a mandate. He was obviously an important part of the film beyond his acting — [he was important in] what he came to represent, especially after 2016 and what's been going on in this country.

When I had that reunion with Avery, if you’d told me that he wasn't going to be in the doc, I would never have believed it because we had such fantastic reunion. We hugged for a long time. We hugged it out like the clock was ticking for that hug. So, I never would’ve thought he wouldn't be involved. But that was his decision. There would not have been a writer's room segment if it wasn't for Avery. As I say in the doc, Avery kept saying, "You know, man, you're going to get caught up in the same old stuff. You're going to get caught up in that talking head thing, and it's just going to be another doc." That little voice was in my head all through the years, and that's why I didn't want to go linear. I kept telling guys, "We're not doing Deep Space Nine 101. This is not a doc for people who've never seen the show or don't care about Trek. We'll never win people over with this."

So, he was involved. Was it disappointing that we couldn't interview him? Of course. What other Trek series would not have the captain involved? Name me one other show. You can't. So, don't even try. But that's what makes Deep Space Nine so unique. It was the perfect obstacle to be thrown in in our path from the get-go, that our number one on the call sheet was not going to be involved. Makes it more interesting.

The Deep Space Nine Promenade has some important new design features in this animated sneak peek into the imagined ‘Deep Space Nine’ Season 8 (courtesy of ‘What We Left Behind’)
The Deep Space Nine Promenade has some important new design features in this animated sneak peek into the imagined ‘Deep Space Nine’ Season 8 (courtesy of ‘What We Left Behind’)
Shout! Studios
What did you personally learn about the DS9 experience that you didn't know before making the documentary?

ISB: I discovered a lot of different things. I think from doing the interviews, especially with the cast, with some of the crew, too, I found it amazing how the same trajectory would play out. Before we actually sat down [to interview our subjects, they'd have] all these guidelines: “I don't remember;” “Don't ask me specific questions;” “I don't remember names of episodes or names of characters;” “Don't show me up;” “I haven't thought about this for a long time.”

There was a feeling of they were doing this because I asked them to, and they felt they couldn't say no. Very few of the actors were jonesing to talk about Deep Space Nine on any heavy level. As the conversations went on, I’d see them open up. I’d see them suddenly own the show — literally, own the show as the interview would go on. So, what I learned is that most people, in this case creative people, are more comfortable probably talking about failures than successes; I think they realized how much the show meant to them as they talked about it. A lot of them got very emotional. I thought that was really interesting, that it's okay to embrace something you feel good about, even if it’s 20 years ago.

You led the charge for story serialization with DS9. Star Trek: Discovery is extremely serialized. The Picard show is being billed as a 10-part movie. How much satisfaction do you take in knowing you help set the stage for serialization, not just in Trek, but in general in contemporary TV?

ISB: The fact that Discovery is serialized or that Picard is serialized doesn't mean much to me, because how could they not be serialized in 2019? They get to just stay with the times. It's easy to be serialized now. Thank God they're doing that, but it would only be worthy of discussion if they didn't do it. The serialization [on DS9] was a bold move. I look back at it now and I was really a bit of an asshole, because everyone was saying people can't keep up with it. The show was syndicated and on at different times. I didn't care about any of that. I just wanted to do the best show we could do. I could understand why certain people involved and other producers and studios would feel that that was a little bit of an annoying take, because it did hurt the fan base, but at the time, I wasn't thinking about the future. I just wanted to do the best show we could do.

What's next for you?

ISB: What's next for me? That's a good question. I fired my agent. So, I don't know. This was the worst time to have this happen, with the Writer's Guild and this agent dust up. I don't think it's going to be another documentary! I don't think I have enough years left to do another documentary for six years, seven years.

Tickets for What We Left Behind: Looking Back at Star Trek: Deep Space Nine are still available at www.FathomEvents.com and participating theater box offices. Following the feature presentation, fans will be treated to a taped roundtable discussion with Behr, Zappone, and the film’s producers. Attendees will also receive an exclusive double-sided poster with the theatrical poster art for What We Left Behind on one side, and an original illustration from the film on the other.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 mei 2019 @ 20:02:34 #37
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_186792137
Cool, DS9 heb ik altijd de beste van het rijtje gevonden.
Ik herken ook aardig wat van de foto. Met de blauwe baard is Ira Steven Behr, rechts naast hem staat Marc Alaimo (Dukat), iets verderop, tussen twee schouders door piept Armin Shimerman (Quark) tevoorschijn, met direct achter hem Rene Auberjonois (Odo), rechts daar weer van, grijs pak: Jeffrey Combs (Weyoun), met direct naast hem Nicole DeBoer (Ezri Dax), de aziaat verderop, Michael Okuda, met zijn vrouw Denise Okuda, verantwoordelijk voor vele ontwerpen van TNG, DS9 en Voyager. helemaal rechts, Aron Eisenberg (Nog), volgens mij staat hij naast Nana Visitor (Kira)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_186808254
atticanibal twitterde op zondag 12-05-2019 om 09:52:18 Things you see walking around the neighbourhood. https://t.co/sQZ69d4GyA reageer retweet
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_186850311
Picard serie naar Amazon Prime: F&S / [Amazon Prime Video] Algemeen topic
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator woensdag 15 mei 2019 @ 13:12:16 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186854898
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2019 07:25 schreef Aether het volgende:
Picard serie naar Amazon Prime: F&S / [Amazon Prime Video] Algemeen topic
-O- waarom kunnen dingen niet gewoon centraal staan, al die versnippering... :{
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_186855132
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2019 13:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

-O- waarom kunnen dingen niet gewoon centraal staan, al die versnippering... :{
Ze staan ook centraal bij CBS.
Maar CBS is niet buiten Noord-Amerika te ontvangen :P
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 18:30:57 #42
42184 crew  DaMart
pi_186987439
StarTrek twitterde op woensdag 15-05-2019 om 23:30:13 #StarTrek: Picard will stream exclusively on @CBSAllAccess in the United States, on Amazon #PrimeVideo in more than 200 countries and territories and in Canada on Bell Media’s @SpaceChannel and OTT service @CraveCanada. @StarTrekCBS @primevideouk https://t.co/f3mVPY449M https://t.co/iDrmtDiQLg reageer retweet
Niet op Netflix maar op Amazon -O-. Hopelijk is dit geen voorbode voor de andere Star Trek-series.

Hopelijk pikt Netflix de Picardserie alsnog op.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_186989805
Waarschijnlijk niet omdat Prime ook in Nederland te krijgen is. De hoop is dat ze het hele seizoen er in een keer opgooien zodat je een maandje kunt nemen om te bingen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_186992492
quote:
The Breach (2003)

[Dr. Phlox takes a ball of hair out of a small cage]

Ensign Hoshi Sato: What is that?

Dr. Phlox: It won't bite. It's called a tribble.

[he hands the tribble to Hoshi]

Dr. Phlox: It was extremely difficult to acquire. They're outlawed on most worlds.

Ensign Hoshi Sato: Why? Is it dangerous?

Dr. Phlox: Oh, far from it. All it's capable of doing, really, is eating and breeding. The problem is, they breed quite prodigiously.

[Phlox takes the tribble and feeds it to one of his other creatures]

Dr. Phlox: The only thing that keeps their population in check is the abundance of reptiles on their homeworld.
Tribbles O+
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 21:51:42 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186992565
quote:
11s.gif Op maandag 20 mei 2019 18:30 schreef DaMart het volgende:
StarTrek twitterde op woensdag 15-05-2019 om 23:30:13 #StarTrek: Picard will stream exclusively on @:CBSAllAccess in the United States, on Amazon #PrimeVideo in more than 200 countries and territories and in Canada on Bell Media’s @:SpaceChannel and OTT service @:CraveCanada. @:StarTrekCBS @:primevideouk https://t.co/f3mVPY449M https://t.co/iDrmtDiQLg reageer retweet
Niet op Netflix maar op Amazon -O-. Hopelijk is dit geen voorbode voor de andere Star Trek-series.

Hopelijk pikt Netflix de Picardserie alsnog op.
Denk dat Amazon gewoon een goed bod gedaan heeft en hoopt zo wat extra abos te slijten. Ze gaan trouwens niet het hele seizoen erop gooien...

Dit gaat niet op netflix komen jammer genoeg.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_186993748
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2019 20:25 schreef Karstman het volgende:
Waarschijnlijk niet omdat Prime ook in Nederland te krijgen is. De hoop is dat ze het hele seizoen er in een keer opgooien zodat je een maandje kunt nemen om te bingen.
Of je wacht tot ze allemaal uit zijn en neem je Amazon Prime voor een maand om te bingen.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 21 mei 2019 @ 07:49:02 #47
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_186998178
Franchises spreiden over meerdere streaming aanbieders... hoezo je consument verwarren?

De streaming war is een gegeven en is goed voor de consument. Maar dit vind ik maar vervelend.
pi_187014839
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 07:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Franchises spreiden over meerdere streaming aanbieders... hoezo je consument verwarren?

De streaming war is een gegeven en is goed voor de consument. Maar dit vind ik maar vervelend.
Ik ben er ook niet blij mee. Amazon zal wel meer geld geboden hebben. Ze hebben natuurlijk ook veel meer geld.
pi_187014961
ik heb er geen vertrouwen meer in
maar ik ben een trekkie, dus kut of niet kut ik moet het kijken om te oordelen
pi_187014993
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2019 07:25 schreef Aether het volgende:
Picard serie naar Amazon Prime: F&S / [Amazon Prime Video] Algemeen topic
ga gewoon weer ouderwets illegaal downloaden
  Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 09:33:15 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187018484
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:34 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ga gewoon weer ouderwets illegaal downloaden
Hoe lang gaat die serie lopen ik overweeg wel een maandje of wat een extra abo, heb dat bij twin peaks ook gedaan. Irritant vind ik het wel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187019447
Er staat imho genoeg interessants op Amazon om voor ¤ 7,- een abonnement te nemen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 10:58:49 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187020050
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:24 schreef sasquatsch het volgende:
Er staat imho genoeg interessants op Amazon om voor ¤ 7,- een abonnement te nemen.
Eigenlijk zouden ze abonnementen moeten uitgeven voor slechts 1 serie, of een service waar je zelf je serie/film pakket kunt samenstellen... een bosbeetleflix :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187032101
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden ze abonnementen moeten uitgeven voor slechts 1 serie, of een service waar je zelf je serie/film pakket kunt samenstellen... een bosbeetleflix :P
Ik zie een verdienmodel :)
pi_187035871
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:24 schreef sasquatsch het volgende:
Er staat imho genoeg interessants op Amazon om voor ¤ 7,- een abonnement te nemen.
Nee niet echt .
Het is het niet waard.
Ga zelf het ook op zeggen
Was wel een paar leuke animatie van Japan.
Maar dat was ook alles

Neem 14 dagen proef en kijk zelf.
pi_187039589
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 22:46 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Nee niet echt .
Het is het niet waard.
Ga zelf het ook op zeggen
Was wel een paar leuke animatie van Japan.
Maar dat was ook alles

Neem 14 dagen proef en kijk zelf.
Ik heb het al en er zijn staan genoeg series op die ik nog wil zien.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 23 mei 2019 @ 21:44:05 #57
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_187054219
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 23 mei 2019 @ 22:10:54 #59
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_187054831
Nou ik ben niet zo hyped en maak mn borst nat. No way dat dit TNG gaat evenaren of uberhaupt in de buurt gaat komen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 24 mei 2019 @ 11:01:24 #60
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_187060985
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 22:10 schreef MMaRsu het volgende:
Nou ik ben niet zo hyped en maak mn borst nat. No way dat dit TNG gaat evenaren of uberhaupt in de buurt gaat komen
Ik zou gewoon niet kijken als ik jou was. :')
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_187060988
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 22:46 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Nee niet echt .
Het is het niet waard.
Ga zelf het ook op zeggen
Was wel een paar leuke animatie van Japan.
Maar dat was ook alles

Neem 14 dagen proef en kijk zelf.
Ik heb al eens een abonnement genomen voor seizoen 3 van the expanse. Picard en seizoen 4 van the expanse is genoeg reden om straks weer tijdelijk lid te worden. Verder heb je The Grand Tour, hoewel dat inmiddels te flauw voor woorden is geworden en een lange herkauw van Topgear, en series als the man in the high castle en American Gods. Maar daarvan zijn de boeken wellicht beter.
pi_187061395
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 11:01 schreef aesop het volgende:

[..]

Ik heb al eens een abonnement genomen voor seizoen 3 van the expanse. Picard en seizoen 4 van the expanse is genoeg reden om straks weer tijdelijk lid te worden. Verder heb je The Grand Tour, hoewel dat inmiddels te flauw voor woorden is geworden en een lange herkauw van Topgear, en series als the man in the high castle en American Gods. Maar daarvan zijn de boeken wellicht beter.
Precies dit, als Picard er is neem ik tijdelijk een abonnement en pak dan meteen series als Expanse en The Man in the High caslte mee.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_187062046
Vergeet Electric Dreams niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_187062179
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 12:01 schreef sasquatsch het volgende:
Vergeet Electric Dreams niet.
U hebt helemaal gelijk!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 24 mei 2019 @ 12:24:21 #65
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_187062392
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 11:01 schreef avotar het volgende:

[..]

Ik zou gewoon niet kijken als ik jou was. :')
Waarom niet? Ik heb Discovery S1 ook helemaal gekeken

En kijk dagelijks TNG dus ben wel benieuwd.

Maar of het TNG kan evenaren, nee dat denk ik niet.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 27 mei 2019 @ 15:21:50 #66
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_187115991
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 12:24 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik heb Discovery S1 ook helemaal gekeken

En kijk dagelijks TNG dus ben wel benieuwd.

Maar of het TNG kan evenaren, nee dat denk ik niet.
Maar ik denk dat het wel weer beter wordt dan de nog op te starten Star Trek Academy serie! Ok, ze zijn nog helemaal niet daar mee begonnen, en niemand dus nog iets ervan kunnen zien, maar toch vind ik dat ik dit nu al kan zeggen! Die serie wordt gewoon kut vergeleken met de veel beter serie PIC !
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 11:30:48 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187417349


:Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 2 juli 2019 @ 18:29:43 #68
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_187718317
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 2 juli 2019 @ 18:30:15 #69
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_187718330
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

:Y
Dat zou beter zijn dan episodes vol met onzin en explosies want STAR TREK MOET VAN DEZE TIJD WORDEN!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188032055
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_188032229
Onlangs nog maar weer eens de meest recente Star Trek films bekeken. Maar wat een verschil met DIS. De karakters zijn stuk voor stuk veel interessanter en beter uitgewerkt. De verhaallijn steekt veel beter in elkaar en ook de humor is vele malen leuker. Waar het bij de films grotendeels een degelijk geheel is rammelt de serie aan alle kanten.
pi_188033734
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 21 juli 2019 @ 02:27:50 #73
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188034540
Absolute bagger
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 21 juli 2019 @ 09:01:55 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188035396
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 01:04 schreef Max23 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was nog iets meer dan alleen dát karakter. ;)

Ziet er goed uit, maar komt dit ook op Netflix? (in Nederland)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_188035528
Nee, deze Star Trek komt niet op Netflix, wel op Amazon Prime.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_188048077
Godverdomme. Janken.

Wat een fanservice!

Mooi

#zinin
  maandag 22 juli 2019 @ 00:36:20 #77
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188048918
fanservice? Het is voornamelijk actie.

waarom moet deze opa nou weer het universum redden?

waarom kunnen ze niet gewoon een show maken over het ontdekken vd ruimte?

waarom moet er altijd een achterlijk doomsday scenario zich voordoen als Star Trek naar het grote beeld of voor het grote publiek wordt geschoven?

Ik hou van tng maar dit slaat weer nergens op
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188049259
Seven-of-nine?
Data?
Nice!
pi_188049304
Nu nog Garak (welja) en ik ben gelukkig, de trailer zag er goed uit.
pi_188049592
Marina_Sirtis twitterde op zondag 21-07-2019 om 12:34:25 I’ve managed to keep this secret for months but now I can confirm, Troi and Riker are back!!! #StarTrekPicard #Picard https://t.co/C2GDIOZIjc reageer retweet
"5843 days" :o

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator maandag 22 juli 2019 @ 08:56:56 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188050362
En seven of nine dus ook nog eens :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188050659
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 00:36 schreef MMaRsu het volgende:
fanservice? Het is voornamelijk actie.

waarom moet deze opa nou weer het universum redden?

waarom kunnen ze niet gewoon een show maken over het ontdekken vd ruimte?

waarom moet er altijd een achterlijk doomsday scenario zich voordoen als Star Trek naar het grote beeld of voor het grote publiek wordt geschoven?

Ik hou van tng maar dit slaat weer nergens op
Omdat dat geld oplevert. Doomsday scenarios doen het altijd goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 22-07-2019 10:49:16 ]
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_188051057
Dit zit inderdaad ramvol met fanservice. En misschein is dat wel bedoeld. Hier alle fanservice in voor alle oude zeikerds en dan de andere series gewoon maken volgens de eigen ideeen en voor een neiuw publiek. Ja maar dat is geen Star Trek! Nou en voor jullie hebben we Picard, succes!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 22 juli 2019 @ 16:53:28 #84
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188057721
Dit is absoluut niet iets wat oude Trek fans aanspreekt, als ze een beetje door de fanservice heen kunnen kijken
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator maandag 22 juli 2019 @ 17:02:26 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188057872
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:53 schreef MMaRsu het volgende:
Dit is absoluut niet iets wat oude Trek fans aanspreekt, als ze een beetje door de fanservice heen kunnen kijken
Als je door een trailer al zo'n mening klaar hebt waarom kijk je het dan nog?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 22 juli 2019 @ 17:02:54 #86
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188057876
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je door een trailer al zo'n mening klaar hebt waarom kijk je het dan nog?
Waar moet ik mijn mening op baseren behalve de trailer dan? _O-

Dit is wat ze ons laten zien. Ik beoordeel dat.

Doomsday scenario
Opa Picard wordt van zijn stoel gehaald want het universum moet gered worden
ACTIE
EXPLOSIES
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 22 juli 2019 @ 17:04:01 #87
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188057892
Oude rot van het eerste uur hier en ik ben best wel hyped hoor. :+.
And so is the past
  Moderator maandag 22 juli 2019 @ 17:05:55 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188057927
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:02 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Waar moet ik mijn mening op baseren behalve de trailer dan? _O-
Je kunt je mening ook zo verwoorden dat het duidelijk is dat je nog maar een minuutje gezien hebt.

Misschien ligt het aan mij maar ik wordt altijd zo ontzettend moe van mensen die door één trailer als kunnen besluiten dat een serie helemaal kut is.... Wanneer is jou iets voor het laatst meegevallen dat je dacht zo dat was beter dan ik van te voren dacht?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 22 juli 2019 @ 17:06:33 #89
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188057939
Ik reageer op wat ik zie in de trailer, want dat is het enige materiaal om nu iets op te baseren.

Dat en hoe Discovery is behandeld door de frontrunners.

Waarom zou dit vertrouwen moeten scheppen?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator maandag 22 juli 2019 @ 17:06:44 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188057944
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:02 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Waar moet ik mijn mening op baseren behalve de trailer dan? _O-

Dit is wat ze ons laten zien. Ik beoordeel dat.

Doomsday scenario
Opa Picard wordt van zijn stoel gehaald want het universum moet gered worden
ACTIE
EXPLOSIES

Er zitten geen explosies in de trailer. De enige actie is van een hologram (of iemand die weggebeamd wordt)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 22 juli 2019 @ 17:08:12 #91
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188057968
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er zitten geen explosies in de trailer. De enige actie is van een hologram (of iemand die weggebeamd wordt)
Naja je snapt best wat ik bedoel er zitten dan wel geen letterlijke explosies in de trailer, maar het is meer actie dan slow paced exploration
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator maandag 22 juli 2019 @ 17:08:55 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188057980
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:08 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Naja je snapt best wat ik bedoel er zitten dan wel geen letterlijke explosies in de trailer, maar het is meer actie dan slow paced exploration
Daarvoor ga ik eerst een seizoen kijken dan kom ik er wel op terug :) Ik ben namelijk niet zo van dat alles snel snel moet :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 22 juli 2019 @ 17:09:48 #93
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188058003
Ik zeg ook niet dat ik het geen kans ga geven, ik heb Discovery S1 ook gewoon gekeken :).

Ik zou alleen zo graag willen dat we weer een leuke Star Trek krijgen, waar niet het hele universum gered moet worden.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 22 juli 2019 @ 17:34:05 #94
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_188058438
Gelukkig valt er nog wat te zeiken.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_188060817
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:34 schreef jajablahblah het volgende:
Gelukkig valt er nog wat te zeiken.
Want andere Star Trek trailers hadden hélemaal geen actie.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_188060941
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator maandag 22 juli 2019 @ 20:19:57 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188061469
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188061560
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:08 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Naja je snapt best wat ik bedoel er zitten dan wel geen letterlijke explosies in de trailer, maar het is meer actie dan slow paced exploration
Net als TNG, veel actie. Zeker de films.
  maandag 22 juli 2019 @ 21:06:18 #99
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188062389
TNG de serie en TNG de films zijn niet eens met elkaar te vergelijken

in de serie is diplomatieke oplossing first altijd het geval

in de films is het altijd kill first ask questions later picard
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188063674
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 21:06 schreef MMaRsu het volgende:
TNG de serie en TNG de films zijn niet eens met elkaar te vergelijken

in de serie is diplomatieke oplossing first altijd het geval

in de films is het altijd kill first ask questions later picard
Vraag eens aan Sisco hoe dat uitpakte :Y)
pi_188067770
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:34 schreef jajablahblah het volgende:
Gelukkig valt er nog wat te zeiken.
:D
  dinsdag 23 juli 2019 @ 12:04:43 #102
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188071078
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:08 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Naja je snapt best wat ik bedoel er zitten dan wel geen letterlijke explosies in de trailer, maar het is meer actie dan slow paced exploration
Hoe wil je slow paced exploration in een trailer van twee minuten laten zien? :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 14:14:16 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188073362
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 12:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Hoe wil je slow paced exploration in een trailer van twee minuten laten zien? :)

(maar dan 2 minuten ipv 12 uur)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 23 juli 2019 @ 15:31:22 #104
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188074755
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 12:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Hoe wil je slow paced exploration in een trailer van twee minuten laten zien? :)
Door de focus niet op actie te leggen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188075736
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 23:21 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Godverdomme. Janken.

Wat een fanservice!

Mooi

#zinin
Dit, hoop dat deze serie een dikke middelvinger wordt naar dis.
pi_188075767
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 00:36 schreef MMaRsu het volgende:
fanservice? Het is voornamelijk actie.

waarom moet deze opa nou weer het universum redden?

waarom kunnen ze niet gewoon een show maken over het ontdekken vd ruimte?

waarom moet er altijd een achterlijk doomsday scenario zich voordoen als Star Trek naar het grote beeld of voor het grote publiek wordt geschoven?

Ik hou van tng maar dit slaat weer nergens op
Ook weer waar. De Enterprise serie met archer was de laatste in zijn soort. De romantiek van space exploration. Nu is er enkel kansloze actie en specef
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 16:27:05 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188075810
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:24 schreef -Chakotay- het volgende:
De romantiek van space exploration.
Daarvoor hebben we DIS die zijn 1000 jaar in de toekomst geland, genoeg ruimte om te exploreren :Y

https://geektyrant.com/ne(...)-1000-year-time-jump
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188075919
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je kunt je mening ook zo verwoorden dat het duidelijk is dat je nog maar een minuutje gezien hebt.

Misschien ligt het aan mij maar ik wordt altijd zo ontzettend moe van mensen die door één trailer als kunnen besluiten dat een serie helemaal kut is.... Wanneer is jou iets voor het laatst meegevallen dat je dacht zo dat was beter dan ik van te voren dacht?
Ghostbusters 4 was zelfs nog slechter dan de trailer
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 16:40:41 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188076003
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:35 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Ghostbusters 4 was zelfs nog slechter dan de trailer
Vond ik wel een prima film eigenlijk, net zo flauw als de voorgangers... maarja ik heb waarschijnlijk niet zulke hele uitgesproken smaaksensoren.. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188076029
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 20:25 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Net als TNG, veel actie. Zeker de films.
Jij snapt het echt niet hè.
In de oorspronkelijke series t/m Enterprise, had je de rust om de karakters te leren kennen. Je krijgt dan echt een band met ze. Daarnaast was elke aflevering en verhaal op zich. Iets nieuws, iets spannends. Het was niet chaotisch. Je werd meegenomen door het schip, je kreeg zelfs een band met het schip en de warpcore. Disc heeft de alles niet. Ik heb met niks in deze serie een band. En wat betreft de serie Picard hoop ik van ganser harte dat ze niet aan personal icon killing doen. Dat je dan cynisme overhoudt aan cliché en overdreven acteerwerk.
pi_188076100
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Vond ik wel een prima film eigenlijk, net zo flauw als de voorgangers... maarja ik heb waarschijnlijk niet zulke hele uitgesproken smaaksensoren.. :D
Denk het idd, iemand die kwaliteit van eten niet kan onderscheiden. De boerenkool net zo lekker vindt als ossenhaas.
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 16:50:25 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188076162
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:42 schreef -Chakotay- het volgende:
Daarnaast was elke aflevering en verhaal op zich.
Dus je had liever gezien dat het weer een formule serie was geworden.. daar waren ze juist van afgestapt ergens zo rond seizoen 3 van TNG en nog meer richting VOY en DS9. De reden dat ze dat deden was omdat je afleveringen niet terug kon kijken en men niet verwachtte dat je elke aflevering zou zien. Om dan mensen toch te laten kijken moest je het zo maken dat je hele afleveringen kon missen en dan nogsteed alles kon volgen.

Dat zie je zelden meer in huidige series en ik snap de nostalgie maar het werd ook wel vervelende hoor, bij de zoveelste aflevering quantum leap of mcGyver snapte je het truukje wel, juist doordat TNG daar vanaf durfde te stappen werd het interessant, begrijp wel dat ze daar niet naar terug gaan.

Een andere reden dat je niet terug kunt gaan naar zo'n format is wikipedia, tegenwoordig kan alles maar dan ook alles direct gefactchecked worden, een afleverigen kan tig keer teruggekeken worden en elke haak en/of oog wordt gelijk kapot geanalyseerd juist door wat vaart toe te voegen iets vaker terug te haken op wat voorafging hou je ook overanalyserende kijken geboeid.

Ik kan je trouwens van harte _O_ seizoen 3 van twin peaks _O_ aanraden als je niet zo van tempo houdt, maar je hebt wel een showrunner als david lynch nodig om zoiets boeiend te houden :Y


Ik begrijp heel goed waar je vandaan komt en waar je naartoe wil. Toen ik TNG keek als 13 jarige dacht ik ook dat het geweldig was en dat er altijd een prachtige diplomatieke oplossing gevonden werd of heel slim met technologie werd omgegaan etc etc. Inmiddels ben ik 38 en moet je van verre komen wil je me verassen met plotwendingen, ethisch/morele ontknopingen die vaak gewoon uit mythologische verhalen komen, hoevaak motieven en en plots uit shakespear wel niet ten tonele gebracht worden of de achilleshiel etc etc. En zie je dat de gemiddelde technologie of erg onlogisch is of niet in de buurt komt van huidige technologie. Kortom zo goed als het vroegah was wordt het niet meer en dat komt omdat je ouder bent geworden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bosbeetle op 23-07-2019 16:56:37 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 16:50:52 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188076170
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:47 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Denk het idd, iemand die kwaliteit van eten niet kan onderscheiden. De boerenkool net zo lekker vindt als ossenhaas.
Boerenkool is veel lekkerder :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188076213
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Boerenkool is veel lekkerder :Y
Dat bedoel ik
  dinsdag 23 juli 2019 @ 16:56:21 #115
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188076271
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Vond ik wel een prima film eigenlijk, net zo flauw als de voorgangers... maarja ik heb waarschijnlijk niet zulke hele uitgesproken smaaksensoren.. :D
wow
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 16:57:41 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188076283
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:56 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

wow
Flinterdunne films toch, verstrooide geleerden gaan spoken vangen... en uiteindelijk lukt dat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:02:47 #117
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188076380
En heeft niks met vroegah te maken, ik heb vroegah alleen Voyager gekeken toen ik klein was, DS9 daarna en heb echt pas enkele jaren terug TNG voor het eerst gekeken. Tuurlijk zit er een hoop oude shit in, maar godverdomme wat een goede serie is dat zeg.

Hoogstaande moraliteit, een superieure mensheid die boven kleine ruzietjes staan onderling, alles is proberen op een diplomatieke manier op te lossen als er een issue is.

Geweldige character development, elke episode focused op een ander character, zo leer je ze echt goed kennen.

En ja ik weet dat alle series tegenwoordig anders zijn. Het moet allemaal 1 doorlopend verhaal zijn want spannend.

Maar een serie als The Orville laat ons ook zien hoe het wel gewoon kan, en dat het echt nog leuk kan zijn als je elke episode op zichzelf laat staan, zonder dingen uit vorige episodes te vergeten.

Dus kan je wel weer gaan roepen van ja maar tegenwoordig zijn alle series zo dus waarom zou star trek het ook niet zo moeten doen?

Sinds wanneer houdt Star Trek rekening met wat andere series doen? Trek is een ding opzich, er is niks vergelijkbaars ( als je de oude series terugkijkt iig ). Waarom zouden ze niet ala The Orville een leuk, relaxed exploration based single episodes ( soms 2 delig of zelfs 3 delig ) kunnen maken?

Het kan wel, maar ze willen het niet. Het moet allemaal spannend zijn, en het universum moet weer gered worden.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:04:04 #118
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188076400
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Flinterdunne films toch, verstrooide geleerden gaan spoken vangen... en uiteindelijk lukt dat.
Ghostbusters heeft goed geschreven scifi/humor film met een focus op character building


Ghostbusters 2018(?) is poep en plas humor voor babies gast
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:06:06 #119
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188076434
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dus je had liever gezien dat het weer een formule serie was geworden.. daar waren ze juist van afgestapt ergens zo rond seizoen 3 van TNG en nog meer richting VOY en DS9. De reden dat ze dat deden was omdat je afleveringen niet terug kon kijken en men niet verwachtte dat je elke aflevering zou zien. Om dan mensen toch te laten kijken moest je het zo maken dat je hele afleveringen kon missen en dan nogsteed alles kon volgen.

Dat zie je zelden meer in huidige series en ik snap de nostalgie maar het werd ook wel vervelende hoor, bij de zoveelste aflevering quantum leap of mcGyver snapte je het truukje wel, juist doordat TNG daar vanaf durfde te stappen werd het interessant, begrijp wel dat ze daar niet naar terug gaan.

Een andere reden dat je niet terug kunt gaan naar zo'n format is wikipedia, tegenwoordig kan alles maar dan ook alles direct gefactchecked worden, een afleverigen kan tig keer teruggekeken worden en elke haak en/of oog wordt gelijk kapot geanalyseerd juist door wat vaart toe te voegen iets vaker terug te haken op wat voorafging hou je ook overanalyserende kijken geboeid.

Ik kan je trouwens van harte _O_ seizoen 3 van twin peaks _O_ aanraden als je niet zo van tempo houdt, maar je hebt wel een showrunner als david lynch nodig om zoiets boeiend te houden :Y


Ik begrijp heel goed waar je vandaan komt en waar je naartoe wil. Toen ik TNG keek als 13 jarige dacht ik ook dat het geweldig was en dat er altijd een prachtige diplomatieke oplossing gevonden werd of heel slim met technologie werd omgegaan etc etc. Inmiddels ben ik 38 en moet je van verre komen wil je me verassen met plotwendingen, ethisch/morele ontknopingen die vaak gewoon uit mythologische verhalen komen, hoevaak motieven en en plots uit shakespear wel niet ten tonele gebracht worden of de achilleshiel etc etc. En zie je dat de gemiddelde technologie of erg onlogisch is of niet in de buurt komt van huidige technologie. Kortom zo goed als het vroegah was wordt het niet meer en dat komt omdat je ouder bent geworden.
Regelrechte onzin dit

Ik wil je adviseren om TNG helemaal opnieuw te gaan kijken.

Zoals ik een aantal jaar geleden voor het eerst TNG ben gaan kijken, na Voyager, na DS9. En wat vond ik het geweldig. Heeft niks te maken met overanalyseren, of huidige technologie.

Het gaat om goed geschreven characters, interessante gekke gebeurtenissen, sterke moraliteit van de crew en hoe ze omgaan met anderen die dat niet hebben.

Dat Picard wordt ondervraagt en hij blijft volhouden, dan heeft dat geen ruk te maken met of het kan in de hedendaagse tv tijd. Dat is goed goed geschreven en goed geacteerd.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188076476
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dus je had liever gezien dat het weer een formule serie was geworden.. daar waren ze juist van afgestapt ergens zo rond seizoen 3 van TNG en nog meer richting VOY en DS9. De reden dat ze dat deden was omdat je afleveringen niet terug kon kijken en men niet verwachtte dat je elke aflevering zou zien. Om dan mensen toch te laten kijken moest je het zo maken dat je hele afleveringen kon missen en dan nogsteed alles kon volgen.

Dat zie je zelden meer in huidige series en ik snap de nostalgie maar het werd ook wel vervelende hoor, bij de zoveelste aflevering quantum leap of mcGyver snapte je het truukje wel, juist doordat TNG daar vanaf durfde te stappen werd het interessant, begrijp wel dat ze daar niet naar terug gaan.
Zelfverzonnen theorie? Of gelezen van iemand die deze theorie bedacht heeft? Want ik vind hem nergens op slaan. Vroeger had je namelijk ook videorecorders, videotheken e.d
Daarnaast werd de serie ook regelmatig op de tv herhaald. En ook nu heb je nog steeds talloze series met elke aflevering een nieuw verhaal. Politie en detective series zoals luther en csi, om maar iets te noemen.
Dont change a winning concept. Star trek is gewoon verneukt
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:04:26 #121
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188077346
Als ik mag kiezen, dan kies ik toch echt voor elke aflevering een heel verhaal. Goede focus en je moet dan wel al het vet wegsnijden, dus weinig nutteloze scenes.

Ik weet nog steeds niet wat ik van discovery moet vinden, maar het had absoluut strakker en concreter gekund.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 18:39:41 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188077824
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 17:09 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Zelfverzonnen theorie? Of gelezen van iemand die deze theorie bedacht heeft? Want ik vind hem nergens op slaan. Vroeger had je namelijk ook videorecorders, videotheken e.d
Daarnaast werd de serie ook regelmatig op de tv herhaald. En ook nu heb je nog steeds talloze series met elke aflevering een nieuw verhaal. Politie en detective series zoals luther en csi, om maar iets te noemen.
Dont change a winning concept. Star trek is gewoon verneukt
Star trek stapte er zelf vanaf en begon veel meer in arcs te denken, dubbele afleveringen, verhaallijnen die over meerdere seizoenen lopen zelfs.. wat dat betreft was TNG heel anders dan TOS waar maar heel af en toe iets uit voorgaande afleveringen terug kwam. DIS trekt dat in een logische lijn voort....

Ik denk ook niet dat het issue dat jij omschrijft direct aan de mensen van star trek ligt maar gewoon algehele schraalheid in het scifi genre. Waarschijnlijk missen er gewoon wat goede schrijvers... Dat ga je niet veranderen door te zeggen het moet één verhaal per aflevering worden e.d. want waarschijnlijk krijg je dan gewoon weer wat men altijd al deed herkauwingen van goed bedachte verhalen van vroeger. Heel veel TNG verhaallijnen zijn redelijke kopiën van beproefde concepten uit oude science fiction. Dat is niet erg en ik vond het ook erg tof, maar als ik nu hetzelfde zou zien zou ik denken hey dat heb ik eerder gelezen of dat lijkt verdacht veel op forbidden planet. Of dit is gewoon rechtstreeks uit een biochemie tekstboek gehaald. Dat ligt niet aan TNG dat ligt eraan dat ik er anders naar kijk. En ja ik heb TNG terug gekeken en ik vind het nogsteeds een leuke serie maar dat overdonderende heb ik veel minder omdat met terugkijkende blik mij veel meer duidelijk is waar de schrijvers de kaas vandaan haalden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 18:46:10 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188077942
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 17:09 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Zelfverzonnen theorie? Of gelezen van iemand die deze theorie bedacht heeft? Want ik vind hem nergens op slaan. Vroeger had je namelijk ook videorecorders, videotheken e.d
Daarnaast werd de serie ook regelmatig op de tv herhaald. En ook nu heb je nog steeds talloze series met elke aflevering een nieuw verhaal. Politie en detective series zoals luther en csi, om maar iets te noemen.
Dont change a winning concept. Star trek is gewoon verneukt
Als je het trouwens over slechte series hebt dan heb je aan csi wel een hele goede zelden een slechter geschreven serie gezien... Elke lab scene denk je dan :|W zo werkt het niet.... Dat dacht ik bij DIS ook (en bij TOS/TNG/VOY en DS9) maar daar zitten in ieder geval nog wat kloppende elementen bij...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188080225
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je het trouwens over slechte series hebt dan heb je aan csi wel een hele goede zelden een slechter geschreven serie gezien... Elke lab scene denk je dan :|W zo werkt het niet.... Dat dacht ik bij DIS ook (en bij TOS/TNG/VOY en DS9) maar daar zitten in ieder geval nog wat kloppende elementen bij...
heb geen enkele aflevering van CSI gezien, aangezien het jaren uitgezonden is geweest gebruikte ik dit als voorbeeld
luther trouwens wel, geniale serie
pi_188080396
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Star trek stapte er zelf vanaf en begon veel meer in arcs te denken, dubbele afleveringen, verhaallijnen die over meerdere seizoenen lopen zelfs.. wat dat betreft was TNG heel anders dan TOS waar maar heel af en toe iets uit voorgaande afleveringen terug kwam. DIS trekt dat in een logische lijn voort....

Ik denk ook niet dat het issue dat jij omschrijft direct aan de mensen van star trek ligt maar gewoon algehele schraalheid in het scifi genre. Waarschijnlijk missen er gewoon wat goede schrijvers... Dat ga je niet veranderen door te zeggen het moet één verhaal per aflevering worden e.d. want waarschijnlijk krijg je dan gewoon weer wat men altijd al deed herkauwingen van goed bedachte verhalen van vroeger. Heel veel TNG verhaallijnen zijn redelijke kopiën van beproefde concepten uit oude science fiction. Dat is niet erg en ik vond het ook erg tof, maar als ik nu hetzelfde zou zien zou ik denken hey dat heb ik eerder gelezen of dat lijkt verdacht veel op forbidden planet. Of dit is gewoon rechtstreeks uit een biochemie tekstboek gehaald. Dat ligt niet aan TNG dat ligt eraan dat ik er anders naar kijk. En ja ik heb TNG terug gekeken en ik vind het nogsteeds een leuke serie maar dat overdonderende heb ik veel minder omdat met terugkijkende blik mij veel meer duidelijk is waar de schrijvers de kaas vandaan haalden.
TNG speelde zelf ook met dubbele verhaallijnen, werd ook vaak gerefereerd naar het verleden
zijn daar zelfs in seizoen 1 mee begonnen, toen starfleet werd bedreigd door een alien liveform

nu heb je gewoon 1 langdurig verhaallijn met dingen die te bizar zijn voor woorden, techonologie die zijn tijd ver vooruit is, slechte acteurs, overkill aan special effects

en ik accepteer je mening dat er geen goede schrijvers zijn ook niet.. er zijn genoeg verhaallijnen te bedenken welke geen replica zijn met voorgaande afleveringen, als ik ze al kan bedenken dan zullen er vast genoeg andere mensen zijn die het kunnen bedenken.

dus sorry, ik ben het echt op geen enkel punt met je eens
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juli 2019 @ 20:49:15 #126
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_188080639
DS9 is een typisch voorbeeld van een vroege serie met serialized storytelling. (Eerder genoemd Twin Peaks ook, maar dat 3e seizoen vond ik toch mega-bagger i.t.t. de eerste twee).
DS9 kon een lang verhaal neerzetten, opknippen in stukjes, wel verwachten dat men bleef kijken om het verhaal te volgen en veel personages enorm uitdiepen. Niet alleen de principal cast, maar ook de supporting cast (Garak, Dukat, Rom, Nog, etc. etc.). De special effects waren er als het nodig was.

Wat is dan waarom DS9 wel Star Trek aanvoelt, en Discovery niet?
Waarom kon DS9 het wel en Discovery niet?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_188081820
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 20:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
DS9 is een typisch voorbeeld van een vroege serie met serialized storytelling. (Eerder genoemd Twin Peaks ook, maar dat 3e seizoen vond ik toch mega-bagger i.t.t. de eerste twee).
DS9 kon een lang verhaal neerzetten, opknippen in stukjes, wel verwachten dat men bleef kijken om het verhaal te volgen en veel personages enorm uitdiepen. Niet alleen de principal cast, maar ook de supporting cast (Garak, Dukat, Rom, Nog, etc. etc.). De special effects waren er als het nodig was.

Wat is dan waarom DS9 wel Star Trek aanvoelt, en Discovery niet?
Waarom kon DS9 het wel en Discovery niet?
Omdat het niet meer 25 jaar geleden is en tijden extreem veranderen. En we daarnaast ook nog eens het verleden romantiseren.

Komt nog eens bij dat lang niet iedereen DIS haat.
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 21:37:34 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188081834
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 20:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wat is dan waarom DS9 wel Star Trek aanvoelt, en Discovery niet?
Waarom kon DS9 het wel en Discovery niet?
Ik denk toch een jaren 90 manier van editten... zeg niet dat dat slecht is trouwens heb ook erg genoten van de eerste 2 seizoenen van twin peaks maar ook van die derde :Y Maar ook daar als ze iets hadden neergezet was precies zo was als de eerste twee seizoenen was dat denk ik ook niet heel prettig geweest (daarvoor is twin peaks weer bijgehaald door dingen als x-files en desperate housewives etc en zou het voor seizoen drie een stap terug voelen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188084848
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:37 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Omdat het niet meer 25 jaar geleden is en tijden extreem veranderen. En we daarnaast ook nog eens het verleden romantiseren.

Komt nog eens bij dat lang niet iedereen DIS haat.
Tijden veranderen vind ik ook echt een slap en slecht excuus.
James bond is ook altijd hetzelfde gebleven en daarmee ook een succesvol gebleven

Ze experimenteren en falen, that's it
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 23:28:33 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188084907
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:24 schreef -Chakotay- het volgende:
James bond is ook altijd hetzelfde gebleven en daarmee ook een succesvol gebleven
James Bond is ontzettend veranderd de daniel craig tijd... bond kon ineens vies worden was niet meer onaantastbaar, lijkt in geen velden of wegen meer op de bond uit de jaren 60
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 23 juli 2019 @ 23:49:44 #131
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188085308
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:37 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Omdat het niet meer 25 jaar geleden is en tijden extreem veranderen. En we daarnaast ook nog eens het verleden romantiseren.

Komt nog eens bij dat lang niet iedereen DIS haat.
Nogmaals, onzin. Als je DS9 nu voor het eerst gaat kijken kan je gewoon genieten van goede characters en goed geschreven episodes. Tuurlijk er zit af en toe een stinker bij, maar over het algemeen is het allemaal sterk.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188085569
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

James Bond is ontzettend veranderd de daniel craig tijd... bond kon ineens vies worden was niet meer onaantastbaar, lijkt in geen velden of wegen meer op de bond uit de jaren 60
Het concept is hetzelfde gebleven
pi_188087139
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 00:05 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Het concept is hetzelfde gebleven
Sinds Daniel Craig Bond speelt zijn de films veel rauwer geworden. Totaal niet meer te vergelijken met daarvoor.

Ik ben in ieder geval wel blij dat DIS wat meer actie en tempo heeft vergeleken met de oude star treks
pi_188087344
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:24 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Tijden veranderen vind ik ook echt een slap en slecht excuus.
James bond is ook altijd hetzelfde gebleven en daarmee ook een succesvol gebleven

Ze experimenteren en falen, that's it
En nou praat jij onzin.
pi_188087346
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:49 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Nogmaals, onzin. Als je DS9 nu voor het eerst gaat kijken kan je gewoon genieten van goede characters en goed geschreven episodes. Tuurlijk er zit af en toe een stinker bij, maar over het algemeen is het allemaal sterk.
Romantisering van het verleden. Als je nu DS9 uit zou brengen, zou het falen. Te anders van wat er nu uitkomt.
pi_188087373
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 02:27 schreef Max23 het volgende:

[..]

Sinds Daniel Craig Bond speelt zijn de films veel rauwer geworden. Totaal niet meer te vergelijken met daarvoor.

Ik ben in ieder geval wel blij dat DIS wat meer actie en tempo heeft vergeleken met de oude star treks
Jaren '60 Bond was al anders dan '70 en '80 Bond. '90 Bond ook weer anders. En dat had niet eens zo zeer met de acteur te maken. Never Say Never Bond was heel anders dan Dr. No Bond.

'90 Star Trek werkt alleen met een dikke laag humor en sarcasme er overheen. Eg. Orville.
  woensdag 24 juli 2019 @ 07:48:38 #137
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_188087732
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:35 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Ghostbusters 4 was zelfs nog slechter dan de trailer
4 :? Welke was de 3e dan :?
Heb wel zin in Picard! Behalve the Orville is er geen ander echte Star Trek op tv :P
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 08:46:56 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188088159
Ik ben sowieso blij dat er weer star trek is moet nog even afwachten of ik zo blij ben met alle versnippering maar toch erg fijn dat er weer star trek is... al een paar jaar O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juli 2019 @ 09:47:07 #139
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_188089024
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 05:19 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Romantisering van het verleden. Als je nu DS9 uit zou brengen, zou het falen. Te anders van wat er nu uitkomt.
Mwah, dat is niet helemaal waar. Sommige series uit die tijd staan nog steeds als een huis. Dat heeft niets met romantisering van het verleden te maken.
Paar andere voorbeelden:
- Babylon 5, nooit gekeken in de 90's, maar een jaar of 5 helemaal gekeken. Ik vond het geniaal
- Battlestar Galactica (nieuwe versie), moderne(re) serie die het goed kon, serialized telling, personages uitdiepen, maar ook flink actie.

Ik ben nu Buffy aan het kijken, samen met mijn vrouw, we zijn er helemaal ingezogen
Een serie heeft kwaliteit door schrijfwerk, personages en acteerwerk, en dat doorstaat de tand des tijds, daar heeft nostalgie weinig mee te maken.
En natuurlijk is het de vraag in hoeverre een dergelijke serie het tegenwoordig zou doen, omdat het publiek anders is. Maar BSG en The Orville laten zien dat het wel kan.

Het is niet dat ik Discovery haat. Ik heb alles gezien, en grotendeels met enig plezier. Maar er mist iets wat ik hoop dat ze met Picard wel neer kunnen zetten.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 09:51:10 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188089081
Klassiek gezien wordt een trek ook pas leuk rondom seizoen 3 :) ben benieuwd wat ze met DIS gaan doen want het is natuurlijk wel een volledig ander speelveld nu.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188089212
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 09:47 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Mwah, dat is niet helemaal waar. Sommige series uit die tijd staan nog steeds als een huis. Dat heeft niets met romantisering van het verleden te maken.
Paar andere voorbeelden:
- Babylon 5, nooit gekeken in de 90's, maar een jaar of 5 helemaal gekeken. Ik vond het geniaal
- Battlestar Galactica (nieuwe versie), moderne(re) serie die het goed kon, serialized telling, personages uitdiepen, maar ook flink actie.

Ik ben nu Buffy aan het kijken, samen met mijn vrouw, we zijn er helemaal ingezogen
Een serie heeft kwaliteit door schrijfwerk, personages en acteerwerk, en dat doorstaat de tand des tijds, daar heeft nostalgie weinig mee te maken.
En natuurlijk is het de vraag in hoeverre een dergelijke serie het tegenwoordig zou doen, omdat het publiek anders is. Maar BSG en The Orville laten zien dat het wel kan.

Het is niet dat ik Discovery haat. Ik heb alles gezien, en grotendeels met enig plezier. Maar er mist iets wat ik hoop dat ze met Picard wel neer kunnen zetten.
Er is een verschil tussen iets wat nu nog steeds staat, of diezelfde serie nu pas voor het eerst uitbrengen. Ik denk niet dat een BAB5 het nu zou redden als nieuwe serie. Dat hij nu nog steeds staat (en het is één van mijn favoriete series, één van de weinige die vanaf het begin is bedacht als een serie van 5 seizoenen), kan, maar dan wel met in gedachte dat hij in de 90's is gemaakt. Als hij nu uitkwam, was hij na 1 seizoen gecancelled. Crappy graphics, waar slaat dit op.
  woensdag 24 juli 2019 @ 10:08:00 #142
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_188089301
Zitten we nou nog steeds te stampvoeten dat het "geen echte star trek" is? :D
Trekkies.... :N Voor een serie die over de toekomst en tijdreizen e.d. gaat, gaan ze maar weinig met hun tijd mee.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 24 juli 2019 @ 10:57:15 #143
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_188089890
Ik heb er wel vertrouwen in dat de serie Picard een 'trouwe' voortzetting is van het orignele universum, die Patrick Steward hoeft helemaal niets meer te doen waar hij geen zin in heeft en dus als de serie van Star Trek die zijn karakter naam draagt echt geweld aan gedaan wordt zie ik hem er wel uitstappen en zijn ze nergens met die serie.

En Discovery vind ik stiekem nog steeds heel tof en als ze nu in de verre toekomst belanden ga ik helemaal een feestje vieren. :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 24 juli 2019 @ 11:15:04 #144
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_188090135
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 10:08 schreef Ang3l het volgende:
Zitten we nou nog steeds te stampvoeten dat het "geen echte star trek" is? :D
Trekkies.... :N Voor een serie die over de toekomst en tijdreizen e.d. gaat, gaan ze maar weinig met hun tijd mee.
Vooral dit.

Maar met name is het zo dat Trekkies de meest recente serie altijd slecht vinden. Dat was een hele tijd met ENT zo en dat is nu vervangen door DIS.

En bizar hoeveel er al hun hooivorken al aan het aanscherpen zijn op basis van 2 minuten aan trailer beelden.

Leestip: Lees eens wat van bv David Mack dat net buiten de canon valt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_188092561
De tijdspanne in releasedates tussen TOS en TNG is ongeveer net zo groot als tussen TNG en DIS.
Waarbij je kan stellen dat TOS meer overeenkomsten heeft met TNG dan TNG met DIS.
Dat heeft wat mij betreft hoofdzakelijk met Gene te maken. Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te gooien dat Gene zich zou schamen hoe zijn Star Trek anno 2019 geworden is en ik zou hem daarbij gelijk geven.
DIS is een karikatuurshow geworden van iets wat ooit geniaal in elkaar is gezet.
Denk ook dat de serie niet ingezet is om de originele star trek fans te pleasen, maar juist meer algemene scifi liefhebbers te bekoren. Het is allemaal commercie en een propagandemanifistatie voor gender neutralen en vrouwen aan de top. Zij het misschien wat gechargeerd

[ Bericht 0% gewijzigd door -Chakotay- op 24-07-2019 14:15:50 ]
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:52:14 #146
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188092980
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 05:19 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Romantisering van het verleden. Als je nu DS9 uit zou brengen, zou het falen. Te anders van wat er nu uitkomt.
Dat is echt regelrechte onzin. Falen onder welke noemer? Kijkcijfers? Kwaliteit?

DS9 is nog steeds een betere serie dan veel andere sci fi series?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:54:39 #147
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188093032
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 11:15 schreef avotar het volgende:

[..]

Vooral dit.

Maar met name is het zo dat Trekkies de meest recente serie altijd slecht vinden. Dat was een hele tijd met ENT zo en dat is nu vervangen door DIS.

En bizar hoeveel er al hun hooivorken al aan het aanscherpen zijn op basis van 2 minuten aan trailer beelden.

Leestip: Lees eens wat van bv David Mack dat net buiten de canon valt.
De fans reageren puur op wat er hun voorgeschoteld wordt.

In Discovery was dat een matige scifi serie die niet om characters behalve michael burnham draaide. En voor de rest een niet interessante storyline bracht, naast veel actie weinig ethische kwesties voorschotelde aan de kijker of met moraliteit omging naast wellicht het mycellium beest.

En over de trailer, wederom baseren fans hun mening op wat er in de trailer wordt voorgeschoteld.


Als ik jou een drol laat zien, en jij zegt bah, dan ga ik toch niet zeggen Joh maar je weet helemaal niet wat er in die drol zit je moet je mening niet baseren op een eerste indruk van deze drol!

Ik zie in de trailer niks van diplomatiek, ethische kwesties, moraliteit naar voren komen. En dat zijn toch wel dingen die Picard kenmerkten.

Maar nee, er is wederom een doomsday scenario bedacht die Picard moet oplossen.

Samen met wazige quotes die doen terugdenken aan nietszeggende onzin van Discovery.

"Have you ever been a stranger to yourself?"/"She has no idea what she truly is, she's the end of all, the destroyer", etc"

Alsjeblieft zeg. En dan fans belachelijk maken omdat velen van ons niet weer zitten te wachten op een matige actie trek.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188093328
IMDB liegt er ook niet om

TNG by far de beste star trek series ooit met een gemiddelde van 8,6

1. TNG 8.6
2. TOS 8.3
3. DS9 7.9
4. VOY 7.9
5. ENT 7.5
6. DIS 7.4

en dan vind ik een 7.4 tamelijk overrated
  woensdag 24 juli 2019 @ 14:21:54 #149
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_188093469
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:54 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

De fans reageren puur op wat er hun voorgeschoteld wordt.

In Discovery was dat een matige scifi serie die niet om characters behalve michael burnham draaide. En voor de rest een niet interessante storyline bracht, naast veel actie weinig ethische kwesties voorschotelde aan de kijker of met moraliteit omging naast wellicht het mycellium beest.

En over de trailer, wederom baseren fans hun mening op wat er in de trailer wordt voorgeschoteld.

Als ik jou een drol laat zien, en jij zegt bah, dan ga ik toch niet zeggen Joh maar je weet helemaal niet wat er in die drol zit je moet je mening niet baseren op een eerste indruk van deze drol!

Ik zie in de trailer niks van diplomatiek, ethische kwesties, moraliteit naar voren komen. En dat zijn toch wel dingen die Picard kenmerkten.

Maar nee, er is wederom een doomsday scenario bedacht die Picard moet oplossen.

Samen met wazige quotes die doen terugdenken aan nietszeggende onzin van Discovery.

"Have you ever been a stranger to yourself?"/"She has no idea what she truly is, she's the end of all, the destroyer", etc"

Alsjeblieft zeg. En dan fans belachelijk maken omdat velen van ons niet weer zitten te wachten op een matige actie trek.
Dan kijk je toch gewoon niet?
Ik snap niet dat je je zo op loopt te winden.

Ik vond DIS behoorlijk te pruimen en ben nu al hyped voor Picard.
En ik ben echt een Trekkie.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 15:10:25 #150
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188094519
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:31 schreef -Chakotay- het volgende:
Het is allemaal commercie en een propagandemanifistatie voor gender neutralen en vrouwen aan de top.
Aap en mouw.
Als jij in een andere tijd geleefd had had je geklaagd over de eerste interraciale zoen in TOS, en de mannen in rokken in TNG.. etc.

Tijdsgeest is een lastig ding....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 15:14:08 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188094607
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:54 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

De fans reageren puur op wat er hun voorgeschoteld wordt.

In Discovery was dat een matige scifi serie die niet om characters behalve michael burnham draaide. En voor de rest een niet interessante storyline bracht, naast veel actie weinig ethische kwesties voorschotelde aan de kijker of met moraliteit omging naast wellicht het mycellium beest.

En over de trailer, wederom baseren fans hun mening op wat er in de trailer wordt voorgeschoteld.

Als ik jou een drol laat zien, en jij zegt bah, dan ga ik toch niet zeggen Joh maar je weet helemaal niet wat er in die drol zit je moet je mening niet baseren op een eerste indruk van deze drol!

Ik zie in de trailer niks van diplomatiek, ethische kwesties, moraliteit naar voren komen. En dat zijn toch wel dingen die Picard kenmerkten.

Maar nee, er is wederom een doomsday scenario bedacht die Picard moet oplossen.

Samen met wazige quotes die doen terugdenken aan nietszeggende onzin van Discovery.

"Have you ever been a stranger to yourself?"/"She has no idea what she truly is, she's the end of all, the destroyer", etc"

Alsjeblieft zeg. En dan fans belachelijk maken omdat velen van ons niet weer zitten te wachten op een matige actie trek.
Heb je die renegades films wel eens gezien? Die zouden denk ik helemaal in je straatje passen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(aan de andere kant versterkt dat ook waarom zo'n type serie nu niet meer kan, dat renegades is ook gepitched richting CBS en die wilden het niet, ook de ontvangst van star trek fans was extreem lauw, daar wilde men de vingers niet aan branden)

In de wiki staat een reactie waar dat uit duidelijk blijkt:
quote:
Drew Turney, of moviehole.net, wrote, "The story of Star Trek: Renegades has quite a cool premise... The execution is a little less successful, the script feeling a bit under-written and too full of corny tropes that went out of fashion in the sci-fi of the 80s," adding, "It's clear the team behind the movie loves the Star Trek name, and diehard fans are likely to be far more forgiving of the flaws than most (when Robert Picardo showed up as the fan favourite holographic Dr. Zimmerman, it prompted cheers in the screening).
Met andere woorden je kunt het niet echt goed doen, als je maar blijft vergelijken met TNG

[ Bericht 8% gewijzigd door Bosbeetle op 24-07-2019 15:24:17 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188094630
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 14:13 schreef -Chakotay- het volgende:
IMDB liegt er ook niet om

TNG by far de beste star trek series ooit met een gemiddelde van 8,6

1. TNG 8.6
2. TOS 8.3
3. DS9 7.9
4. VOY 7.9
5. ENT 7.5
6. DIS 7.4

en dan vind ik een 7.4 tamelijk overrated
Ok, Henk
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 15:21:43 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188094791
Trouwens een andere zin die misschien een goede verklaring kan zijn ook voor zoiets als DIS is:

quote:
The problem was that we had to extend our brains past the end of Voyager, meet all these new characters, and somehow care about all of them.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 24 juli 2019 @ 15:37:57 #154
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188095141
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 14:21 schreef avotar het volgende:

[..]

Dan kijk je toch gewoon niet?
Ik snap niet dat je je zo op loopt te winden.

Ik vond DIS behoorlijk te pruimen en ben nu al hyped voor Picard.
En ik ben echt een Trekkie.
Ik wind me absoluut niet op, ik lever gewoon kritiek die in mijn ogen ( en in de ogen van vele anderen ) terecht is.

Dan kijk je toch niet is een leuke argumentatie dodende zin

Jij vind DIS tof, ik niet. Dat mag toch? En Picard ziet eruit als van hetzelfde laken 1 pak.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188095166
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:37 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik wind me absoluut niet op, ik lever gewoon kritiek die in mijn ogen ( en in de ogen van vele anderen ) terecht is.

Dan kijk je toch niet is een leuke argumentatie dodende zin
Dan ga je toch werken voor de producent en verander je wat aan de serie.

Kan ook :Y)
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 15:41:05 #156
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188095201
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:39 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Dan ga je toch werken voor de producent en verander je wat aan de serie.
Zou wel tof zijn MMaRsu als scenarioschrijver voor DIS :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 24 juli 2019 @ 15:43:13 #157
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188095253
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:39 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Dan ga je toch werken voor de producent en verander je wat aan de serie.

Kan ook :Y)
Ja want kritiek leveren is uit den boze.

Kom op zeg
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188095343
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:43 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja want kritiek leveren is uit den boze.

Kom op zeg
Dagenlang blijven janken over iets wat je vanaf FOK! toch niet kan veranderen is, vind ik, een beetje zinloos en vermoeiend.
  woensdag 24 juli 2019 @ 15:50:03 #159
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188095388
Dagenlang janken? Waar heb je het over man _O- Ik reageer puur op wat Bosbeetle zegt.

Dat ik er niets aan kan veranderen betekend dat ik geen kritiek mag leveren?

Ga lekker anders naar startrek.com ofzo, misschien dat ze daar een circlejerk clubje hebben waar je bij kan horen als je niet tegen kritiek kan.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 15:50:53 #160
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188095409
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:47 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Dagenlang blijven janken over iets wat je vanaf FOK! toch niet kan veranderen is
mijn hobby :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188095475
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:50 schreef MMaRsu het volgende:
Dagenlang janken? Waar heb je het over man _O- Ik reageer puur op wat Bosbeetle zegt.

Dat ik er niets aan kan veranderen betekend dat ik geen kritiek mag leveren?

Ga lekker anders naar startrek.com ofzo, misschien dat ze daar een circlejerk clubje hebben waar je bij kan horen als je niet tegen kritiek kan.
Blijven zeggen dat alles na ENT kut is, is janken ja. Zeker als je daar sinds gisteren al een tiental posts aan hebt besteed.

Ik ben geen extreme fan hoor, en ik kan best tegen kritiek. Maar dit is gewoon vermoeiend.
  woensdag 24 juli 2019 @ 16:08:01 #162
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_188095698
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zou wel tof zijn MMaRsu als scenarioschrijver voor DIS :)
Nee, dan moeten we alles via Youtibe volgen :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 24 juli 2019 @ 16:14:19 #163
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188095776
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Blijven zeggen dat alles na ENT kut is, is janken ja. Zeker als je daar sinds gisteren al een tiental posts aan hebt besteed.

Ik ben geen extreme fan hoor, en ik kan best tegen kritiek. Maar dit is gewoon vermoeiend.
Dat is helemaal niet wat ik heb gezegd. Maar lees vooral lekker wat je wil lezen. Tiental posts? Man man man, overdrijven is echt een vak _O-

Als je geen kritiek wilt lezen dan zou ik me lekker onthouden van dit forum, aangezien ik ongetwijfeld wel vaker kritisch zal zijn richting hetgeen wat er gaat komen. Na Discovery heb ik er namelijk weinig vertrouwen meer in.

Maargoed het kan ook meevallen en supertof zijn, dat zou ik alleen maar leuk vinden :Y
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188095810
Kippenvel trailer. Kan echt niet wachten _O_
Dis is heerlijk maar dit wordt episch volgens mij. Leukste verrassing vond ik 7, had t niet verwacht O+.
ijs_beer fan!
  woensdag 24 juli 2019 @ 16:17:47 #165
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188095828
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 20:25 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Net als TNG, veel actie. Zeker de films.
Nogmaals, als je TNG ( de serie ) veel actie vind ( en actie focussed ) heb je volgens mij echt geen idee waar je het over hebt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 16:22:52 #166
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188095935
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:17 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Nogmaals, als je TNG ( de serie ) veel actie vind ( en actie focussed ) heb je volgens mij echt geen idee waar je het over hebt.
Quick reroute all power to the deflectors *shaking image* now lets run through hallways *oops a blokkade* darn now we have to squeeze into a jeffrey's tube, to manually overide what ever it is thats broken, i think we'll manage just in time to screw the right wire press the correct lamp and get back to normal ligthing just before the end of the episode.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188096026
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Aap en mouw.
Als jij in een andere tijd geleefd had had je geklaagd over de eerste interraciale zoen in TOS, en de mannen in rokken in TNG.. etc.

Tijdsgeest is een lastig ding....
ze zijn daar in DIS veel te ver in doorgeslagen
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 16:29:27 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188096051
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:27 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ze zijn daar in DIS veel te ver in doorgeslagen
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]


Als jij in een andere tijd geleefd had had je geklaagd over de eerste interraciale zoen in TOS, en de mannen in rokken in TNG.. etc.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 24 juli 2019 @ 16:34:37 #169
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_188096133
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:27 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ze zijn daar in DIS veel te ver in doorgeslagen
Vanwege 1 gay koppel? :?
Of omdat de hoofdrolspeelster zwart is?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 16:39:22 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188096200
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:34 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Vanwege 1 gay koppel? :?
Of omdat de hoofdrolspeelster zwart is?
Of omdat Tilly te mollig is?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 24 juli 2019 @ 17:31:11 #171
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188097147
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Quick reroute all power to the deflectors *shaking image* now lets run through hallways *oops a blokkade* darn now we have to squeeze into a jeffrey's tube, to manually overide what ever it is thats broken, i think we'll manage just in time to screw the right wire press the correct lamp and get back to normal ligthing just before the end of the episode.
Nogmaals als dit jouw kijk is op TNG dan zou ik het snel opnieuw kijken.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 17:54:20 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188097511
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 17:31 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Nogmaals als dit jouw kijk is op TNG dan zou ik het snel opnieuw kijken.
heb het recent (2011) nog helemaal gekeken
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188097595
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2019 17:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

heb het recent (2011) nog helemaal gekeken
Komt dit niet voornamelijk door door het camerawerk in Discovery?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 24 juli 2019 @ 18:28:41 #174
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188097976
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2019 17:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

heb het recent (2011) nog helemaal gekeken
2011 vind ik niet echt recent maar ok
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 24 juli 2019 @ 21:32:37 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188101693
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:31 schreef -Chakotay- het volgende:
Het is allemaal commercie en een propagandemanifistatie voor gender neutralen en vrouwen aan de top. Zij het misschien wat gechargeerd
Jezus man, deze uitspraak is echt Star Trek onwaardig :{w :') :r
Resistance is futile.
  woensdag 24 juli 2019 @ 21:38:42 #176
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188101881
Ja dat is wel een beetje jammer dat Chakotay daar een handje van heeft, is in eerdere topics ook al ter sprake gekomen. Die uitspraak is idd :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 24 juli 2019 @ 21:39:42 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188101913
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:27 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ze zijn daar in DIS veel te ver in doorgeslagen
Misschien een gekke gedachte voor je dat een blanke alpha niet de kapitein is, maar het is 100% Star Trek om vooruitstrevend te zijn. Nichelle Nichols (Uhura) speelde als zwarte vrouw al een belangrijke rol in Star Trek nog voor jij zelfs geboren was. En dat was slechts het eerste voorbeeld. Destijds een enorm controversiële keuze om een niet-blanke zo'n rol te geven en het was ook nog niet eerder gedaan.

En dan waag je ook nog te zeggen dat Gene zich zou schamen?! Jij zou je moeten schamen!
Resistance is futile.
  woensdag 24 juli 2019 @ 21:40:58 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188101942
quote:
17s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:16 schreef NanKing het volgende:
Kippenvel trailer. Kan echt niet wachten _O_
Dis is heerlijk maar dit wordt episch volgens mij. Leukste verrassing vond ik 7, had t niet verwacht O+.
:W
Resistance is futile.
pi_188103450
quote:
13s.gif Op woensdag 24 juli 2019 21:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Misschien een gekke gedachte voor je dat een blanke alpha niet de kapitein is, maar het is 100% Star Trek om vooruitstrevend te zijn. Nichelle Nichols (Uhura) speelde als zwarte vrouw al een belangrijke rol in Star Trek nog voor jij zelfs geboren was. En dat was slechts het eerste voorbeeld. Destijds een enorm controversiële keuze om een niet-blanke zo'n rol te geven en het was ook nog niet eerder gedaan.

En dan waag je ook nog te zeggen dat Gene zich zou schamen?! Jij zou je moeten schamen!
Maar Chakotay zelf is een native-American?
  woensdag 24 juli 2019 @ 23:20:14 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188103931
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 22:48 schreef polderturk het volgende:

[..]

Maar Chakotay zelf is een native-American?
De eckte Chakotay is een baas.
Resistance is futile.
pi_188104098
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2019 23:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

De eckte Chakotay is een baas.
Zeker.
Hij heeft ook nog eens met seven zitten krikken. Ik had liever Tuvok met Seven gezien. Die passen beter bij elkaar.
  donderdag 25 juli 2019 @ 05:15:20 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188105884
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 23:33 schreef polderturk het volgende:

[..]

Zeker.
Hij heeft ook nog eens met seven zitten krikken. Ik had liever Tuvok met Seven gezien. Die passen beter bij elkaar.
Nee joh, dat was in het begin zo maar richting seizoen 7 werd Seven. te menselijk voor Tuvok.

Plus, zowel Chakotay als Seven. zijn hot. Tuvok niet.
Resistance is futile.
  donderdag 25 juli 2019 @ 13:33:09 #183
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_188111573
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:37 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik wind me absoluut niet op, ik lever gewoon kritiek die in mijn ogen ( en in de ogen van vele anderen ) terecht is.

Dan kijk je toch niet is een leuke argumentatie dodende zin

Jij vind DIS tof, ik niet. Dat mag toch? En Picard ziet eruit als van hetzelfde laken 1 pak.
Nee, want uiteindelijk komt het gewoon neer op smaak.
En dat is niet de jouwe. Maar je lijkt nu net m'n ex. Perse gelijk willen halen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 25 juli 2019 @ 15:10:46 #184
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188113813
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:33 schreef avotar het volgende:

[..]

Nee, want uiteindelijk komt het gewoon neer op smaak.
En dat is niet de jouwe. Maar je lijkt nu net m'n ex. Perse gelijk willen halen.
Nee het komt niet alleen neer op smaak. Films,series,muziek,boeken,videogames kan je gewoon kritiek op leveren die of terecht is of onterecht. Of jij het eens bent met de kritiek staat daar los van. Als iets slecht in elkaar steekt, dan kan dat gewoon zo zijn.

Dat jij het dan nog steeds tof vind, dat heeft met smaak te maken.

Of jij het tof vind of niet, dat heeft met smaak te maken.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 25 juli 2019 @ 15:13:48 #185
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188113892
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2019 05:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee joh, dat was in het begin zo maar richting seizoen 7 werd Seven. te menselijk voor Tuvok.

Plus, zowel Chakotay als Seven. zijn hot. Tuvok niet.
Ik had zelf liever Chakotay met Janeway gezien maar ach.. maakt ook niet zoveel uit. Vond het wel een beetje geforceerd overkomen die Seven en Chakotay relatie maar heb er ook wel van genoten :P.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 25 juli 2019 @ 15:45:43 #186
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188114554
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:13 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik had zelf liever Chakotay met Janeway gezien maar ach.. maakt ook niet zoveel uit. Vond het wel een beetje geforceerd overkomen die Seven en Chakotay relatie maar heb er ook wel van genoten :P.
Ik vond het wel mooi! Neelix en Kes vond ik een kutstel.
Resistance is futile.
pi_188115300
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:13 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik had zelf liever Chakotay met Janeway gezien maar ach.. maakt ook niet zoveel uit. Vond het wel een beetje geforceerd overkomen die Seven en Chakotay relatie maar heb er ook wel van genoten :P.
Ze kregen iets in de laatste aflevering. Wel jammer. Die laatste aflevering hebben ze gehaast in elkaar gezet. Ik had ook liever Janeway-Chakotay en Seven-Tuvok gezien. Tussen Janeway en Chakotay leek er wel een goede klik te zijn. Kim zat ook wel flink te geilen op Seven.
  donderdag 25 juli 2019 @ 21:23:49 #188
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188121821
Tuvok hoefde echt geen liefde, die had zn vrouw en kinderen thuis op hem wachten. Hij had zelfs Tom zijn vrouw laten namaken in de holosuite voor de ponfar :9

Maar ondanks dat het onmogelijk was had ik het de doctor ook gegund om toch met seven te daten :P
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188133379
quote:
13s.gif Op woensdag 24 juli 2019 21:39 schreef Seven. het volgende:

[..]
als jij mij nou voortaan niet meer quote en simpelweg je harsus houdt, dan zijn wel allebei een tevreden mens ^O^
  vrijdag 26 juli 2019 @ 13:51:57 #190
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188133426
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:31 schreef -Chakotay- het volgende:
Het is allemaal commercie en een propagandemanifistatie voor gender neutralen en vrouwen aan de top.
Ik bedoel Seven heeft gewoon een punt, dit is absolute onzin Chakotay.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 26 juli 2019 @ 13:54:45 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188133483
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 13:49 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

als jij mij nou voortaan niet meer quote en simpelweg je harsus houdt, dan zijn wel allebei een tevreden mens ^O^
Ja doei!

Je durft mijn quote niet eens te herhalen omdat je zelf ook wel snapt dat Star Trek JUIST een show is die schijt heeft aan heersende rechts traditionele denkbeelden. Zelfs de traditionele denkbeelden over geslachten worden aan de kaak gesteld in de aflevering waarin Trip het opnam voor het derde geslacht dat als inferieur werd beschouwd. Zie ook deze aflevering: https://en.wikipedia.org/wiki/Cogenitor

Ik quote wat ik wil. Dus hou gewoon je mond met dit soort idiote uitspraken, want JIJ bent degene die Star Trek niet snapt.

:{w
Resistance is futile.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 14:18:09 #192
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_188133914
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 13:49 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

als jij mij nou voortaan niet meer quote en simpelweg je harsus houdt, dan zijn wel allebei een tevreden mens ^O^
Jij bent het echt het zonnestraaltje van dit topic he... :')
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_188134358
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 13:51 schreef MMaRsu het volgende:
Ik bedoel Seven heeft gewoon een punt, dit is absolute onzin Chakotay.

daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld

Ik heb seksualiteit, (interspecial) relationships en romantiek altijd een tikkeltje star trek onwaardig gevonden (al begrijp ik het wel). Een toekomst waarin dit genoemde totaal geen rol speelt, vind ik realistischer.

En kleffe homointeractie wat 1/3 deel van meerdere afleveringen in beslag neemt is star trek onwaardig. En dat heeft niks te maken met intollreantie maar met kijkgenot.
Het is denk ik de tijdgeest en de wijze waarop dit soort middelen ingezet worden. Daar heb ik moeite mee. Bij voorgaande star trek series had ik daar geen moeite mee.

En wat user Seven. betreft is het net alsof je met selectief verontwaardigde tieners aan het discussieren bent en daar heb ik totaal geen zin in laat staan behoefte aan. Star trek onwaardig.
pi_188134631
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 14:34 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld

Ik heb seksualiteit, (interspecial) relationships en romantiek altijd een tikkeltje star trek onwaardig gevonden (al begrijp ik het wel). Een toekomst waarin dit genoemde totaal geen rol speelt, vind ik realistischer.

En kleffe homointeractie wat 1/3 deel van meerdere afleveringen in beslag neemt is star trek onwaardig. En dat heeft niks te maken met intollreantie maar met kijkgenot.
Het is denk ik de tijdgeest en de wijze waarop dit soort middelen ingezet worden. Daar heb ik moeite mee. Bij voorgaande star trek series had ik daar geen moeite mee.

En wat user Seven. betreft is het net alsof je met selectief verontwaardigde tieners aan het discussieren bent en daar heb ik totaal geen zin in laat staan behoefte aan. Star trek onwaardig.
Een toekomst waar seksualiteit en romantiek geen rol speelt? Mag ik mijn toekomst wel met seks en liefde aub?
pi_188134682
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 14:44 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Een toekomst waar seksualiteit en romantiek geen rol speelt? Mag ik mijn toekomst wel met seks en liefde aub?
niet als je bij star fleet zit ;')
pi_188134904
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 14:45 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

niet als je bij star fleet zit ;')
Ah...

Al die mensen die hun hele gezin meenamen naar DS9 of op de Enterprise, dat waren allemaal liefdeloze huwelijken?
  Moderator vrijdag 26 juli 2019 @ 15:40:31 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188135999
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 14:34 schreef -Chakotay- het volgende:
En kleffe homointeractie wat 1/3 deel van meerdere afleveringen in beslag neemt
:D _O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:00:00 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188136400
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 14:34 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld

Ik heb seksualiteit, (interspecial) relationships en romantiek altijd een tikkeltje star trek onwaardig gevonden (al begrijp ik het wel). Een toekomst waarin dit genoemde totaal geen rol speelt, vind ik realistischer.

En kleffe homointeractie wat 1/3 deel van meerdere afleveringen in beslag neemt is star trek onwaardig. En dat heeft niks te maken met intollreantie maar met kijkgenot.
Het is denk ik de tijdgeest en de wijze waarop dit soort middelen ingezet worden. Daar heb ik moeite mee. Bij voorgaande star trek series had ik daar geen moeite mee.

En wat user Seven. betreft is het net alsof je met selectief verontwaardigde tieners aan het discussieren bent en daar heb ik totaal geen zin in laat staan behoefte aan. Star trek onwaardig.
Nee, JIJ noemt dat Star Trek onwaardig en je doet net alsof het ineens een ding is in DIS. Het énige waar je gelijk in zou kunnen hebben, is dat het prominenter aanwezig is dan in voorgaande ST series.

Bovendien weet jij zelf ook dat je regelmatig dingen post als 'Seven. schatje' in andere topics, maar als ik je de wind van voren geef omdat je echt idiote dingen post, dan mag ik je niet meer quoten en noem je mij selectief verontwaardigde tiener? Wie is hier nou een selectief verontwaardigde tiener?! Ik ben zesendertig, man.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:31 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Zevennnnnnn schatje
is het al uit met die B-acteur van je??
Wees een volwassen vent en geef gewoon toe dat je je in dit geval niet in de Star Trek visie kunt vinden, en waag het niet meer om te zeggen dat je vriend 'Gene' (beste man heet gewoon Gene Roddenberry voor ons aardse stervelingen) zich in zijn graf om zou draaien, want hij heeft dit zelf zo bedacht.

Je bent volgens mij gewoon een homofobe incel.
Resistance is futile.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:20:00 #199
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188136962
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 14:34 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik heb seksualiteit, (interspecial) relationships en romantiek altijd een tikkeltje star trek onwaardig gevonden (al begrijp ik het wel). Een toekomst waarin dit genoemde totaal geen rol speelt, vind ik realistischer.

quote:
Ik heb seksualiteit, (interspecial) relationships en romantiek altijd een tikkeltje star trek onwaardig gevonden (al begrijp ik het wel). Een toekomst waarin dit genoemde totaal geen rol speelt, vind ik realistischer.

En waarom dan? Het feit dat er geen geld, oorlogen, hongersnood en ziektes meer zijn zorgen er tevens voor dat menselijke emoties, relaties en liefde ook stoppen?

Waarom vind jij liefde star trek onwaardig?

Waarom zou je het realistisch vinden als de mensheid ineens zijn emoties loslaat, niet meer liefheeft en geen relaties meer aangaat met elkaar?
quote:
7
En kleffe homointeractie wat 1/3 deel van meerdere afleveringen in beslag neemt is star trek onwaardig. En dat heeft niks te maken met intollreantie maar met kijkgenot.
Mag je mij laten zien welke episode van welke serie 1/3 deel van meerdere afleveringen kleffe homo interactie was? Ik kan me slechts herinneren dat die doctor en die engineer verliefd waren, misschien een keer een kus maar that's it.

Als je echt zo anti homo bent, dan zou ik eens wat kritischer naar mezelf kijken. Dit zijn namelijk gewoon mensen, en die vallen dan toevallig op hetzelfde geslacht ipv het andere geslacht. Dat maakt ze toch niet minder mens? Of minder waardig om hier als character op in te zoomen?

Als jij dat namelijk wel vind, dan vind ik het gek dat je Star Trek tof vind. Aangezien hierin dingen vooruitstrevend zijn en er ook absoluut niets mis mee is. En als jij het zelf wel zo verschrikkelijk vind om aan te zien, dan vind ik jou persoonlijk als mens Star Trek onwaardig. In Star Trek is het namelijk enorm belangrijk om elkaar te respecteren, ongeacht of je het eens bent met elkaar. Dat je elkaar's visie kunt respecteren.

En idd, ik denk dat je gewoon een homofoob bent. Wat echt in en in triest is voor een Star Trek fan.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188137278
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 14:34 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld

Ik heb seksualiteit, (interspecial) relationships en romantiek altijd een tikkeltje star trek onwaardig gevonden (al begrijp ik het wel). Een toekomst waarin dit genoemde totaal geen rol speelt, vind ik realistischer.

En kleffe homointeractie wat 1/3 deel van meerdere afleveringen in beslag neemt is star trek onwaardig. En dat heeft niks te maken met intollreantie maar met kijkgenot.
Het is denk ik de tijdgeest en de wijze waarop dit soort middelen ingezet worden. Daar heb ik moeite mee. Bij voorgaande star trek series had ik daar geen moeite mee.

En wat user Seven. betreft is het net alsof je met selectief verontwaardigde tieners aan het discussieren bent en daar heb ik totaal geen zin in laat staan behoefte aan. Star trek onwaardig.
Ik hoop dat je bedoelt een toekomst waarin dit normaal is. En als het normaal is, is het juist prima dat het in Star Trek voorkomt, want dat speelt zich juist af in zo'n toekomst. Dus alles behalve Star Trek onwaardig.

Dat jij er moeite mee hebt lijkt me eerder een probleem voor jou, dan de serie(s). Wat mij betreft ben jij dus Star Trek onwaardig ;)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_188137771
white knights komen ook in star trek voor :')
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:46:27 #202
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188137823
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:45 schreef -Chakotay- het volgende:
white knights komen ook in star trek voor :')
Kan je ook inhoudelijk ingaan op mijn post? Zal hem nog even voor je herhalen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 14:34 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik heb seksualiteit, (interspecial) relationships en romantiek altijd een tikkeltje star trek onwaardig gevonden (al begrijp ik het wel). Een toekomst waarin dit genoemde totaal geen rol speelt, vind ik realistischer.

quote:
Ik heb seksualiteit, (interspecial) relationships en romantiek altijd een tikkeltje star trek onwaardig gevonden (al begrijp ik het wel). Een toekomst waarin dit genoemde totaal geen rol speelt, vind ik realistischer.

En waarom dan? Het feit dat er geen geld, oorlogen, hongersnood en ziektes meer zijn zorgen er tevens voor dat menselijke emoties, relaties en liefde ook stoppen?

Waarom vind jij liefde star trek onwaardig?

Waarom zou je het realistisch vinden als de mensheid ineens zijn emoties loslaat, niet meer liefheeft en geen relaties meer aangaat met elkaar?
quote:
7
En kleffe homointeractie wat 1/3 deel van meerdere afleveringen in beslag neemt is star trek onwaardig. En dat heeft niks te maken met intollreantie maar met kijkgenot.
Mag je mij laten zien welke episode van welke serie 1/3 deel van meerdere afleveringen kleffe homo interactie was? Ik kan me slechts herinneren dat die doctor en die engineer verliefd waren, misschien een keer een kus maar that's it.

Als je echt zo anti homo bent, dan zou ik eens wat kritischer naar mezelf kijken. Dit zijn namelijk gewoon mensen, en die vallen dan toevallig op hetzelfde geslacht ipv het andere geslacht. Dat maakt ze toch niet minder mens? Of minder waardig om hier als character op in te zoomen?

Als jij dat namelijk wel vind, dan vind ik het gek dat je Star Trek tof vind. Aangezien hierin dingen vooruitstrevend zijn en er ook absoluut niets mis mee is. En als jij het zelf wel zo verschrikkelijk vind om aan te zien, dan vind ik jou persoonlijk als mens Star Trek onwaardig. In Star Trek is het namelijk enorm belangrijk om elkaar te respecteren, ongeacht of je het eens bent met elkaar. Dat je elkaar's visie kunt respecteren.

En idd, ik denk dat je gewoon een homofoob bent. Wat echt in en in triest is voor een Star Trek fan.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:49:15 #203
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_188137927
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:46 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Kan je ook inhoudelijk ingaan op mijn post? Zal hem nog even voor je herhalen.
[..]

[..]

En waarom dan? Het feit dat er geen geld, oorlogen, hongersnood en ziektes meer zijn zorgen er tevens voor dat menselijke emoties, relaties en liefde ook stoppen?

Waarom vind jij liefde star trek onwaardig?

Waarom zou je het realistisch vinden als de mensheid ineens zijn emoties loslaat, niet meer liefheeft en geen relaties meer aangaat met elkaar?
[..]

Mag je mij laten zien welke episode van welke serie 1/3 deel van meerdere afleveringen kleffe homo interactie was? Ik kan me slechts herinneren dat die doctor en die engineer verliefd waren, misschien een keer een kus maar that's it.

Als je echt zo anti homo bent, dan zou ik eens wat kritischer naar mezelf kijken. Dit zijn namelijk gewoon mensen, en die vallen dan toevallig op hetzelfde geslacht ipv het andere geslacht. Dat maakt ze toch niet minder mens? Of minder waardig om hier als character op in te zoomen?

Als jij dat namelijk wel vind, dan vind ik het gek dat je Star Trek tof vind. Aangezien hierin dingen vooruitstrevend zijn en er ook absoluut niets mis mee is. En als jij het zelf wel zo verschrikkelijk vind om aan te zien, dan vind ik jou persoonlijk als mens Star Trek onwaardig. In Star Trek is het namelijk enorm belangrijk om elkaar te respecteren, ongeacht of je het eens bent met elkaar. Dat je elkaar's visie kunt respecteren.

En idd, ik denk dat je gewoon een homofoob bent. Wat echt in en in triest is voor een Star Trek fan.

Wat is dit voor realistisch, onderbouwd, te begrijpen, tolerant en humaan gedrag van je?
WIE IS DIT, MMARSU?!

:P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:50:26 #204
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188137963
Ja zo ben ik altijd hoor Ang3l :P.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188138260
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:23 schreef MMaRsu het volgende:
Tuvok hoefde echt geen liefde, die had zn vrouw en kinderen thuis op hem wachten. Hij had zelfs Tom zijn vrouw laten namaken in de holosuite voor de ponfar :9

Maar ondanks dat het onmogelijk was had ik het de doctor ook gegund om toch met seven te daten :P
Tom en B'lana vond ik ook niet echt bij elkaar passen.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:59:25 #206
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_188138296
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik hoop dat je bedoelt een toekomst waarin dit normaal is. En als het normaal is, is het juist prima dat het in Star Trek voorkomt, want dat speelt zich juist af in zo'n toekomst. Dus alles behalve Star Trek onwaardig.

Dat jij er moeite mee hebt lijkt me eerder een probleem voor jou, dan de serie(s). Wat mij betreft ben jij dus Star Trek onwaardig ;)
Precies.

Ik ben er blij mee, dat ze dat koppel lieten zien als geen ander koppel. Gewoon focus op een relatie, geen moment werd er IN serie moeilijk over gedaan. De toekomst is toleranter dan t heden.

Dat iemand vindt dat er 1/3 aan kleffe homointeractie wordt verspeeld, die stelt zich giga aan. Want er zijn wel vaker afleveringen in andere Star Trek series die zich wijden aan relaties (Hoi Deanna Troy!), en dan stoort niemand zich eraan. Nee, Star Trek is geen romantishe serie en moet dat ook niet worden, maar relaties hebben er ALTIJD in meegespeeld. Maar nu t eenzelfde soort interactie is, maar dan met tweer mannen, is t ineens "kleffe homointeractie", PC, de genderneutrale agenda en vrouwenpolitiek. Dingen die men niet wil zien, want hoort niet in Star Trek thuis.

En maar zeggen dat men niet homofoob is :')
"Ik heb er geen probklemen mee, als t maar niet in MIJN Star Trek voorkomt!"

:')
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:59:39 #207
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_188138300
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:50 schreef MMaRsu het volgende:
Ja zo ben ik altijd hoor Ang3l :P.
Weet ik toch, knul ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 17:06:20 #208
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188138468
Kijk waar ik het wel mee eens ben, is dat in mijn ogen dat relaties,liefde en dat soort zaken mij niet echt kunnen bekoren in Star Trek.

Ik kan me geen enkele aflevering herinneren die over een koppel ging, waar echt liefde ofzo of de relatie het focus point is van de aflevering en het ook echt een goede episode was.

En dat hoeft van mij ook niet, want Star Trek hoeft geen soap te zijn. Idd het Tom en B'lanna koppel.. Je had die episode waar Tom dat schip vond en hij daardoor soort van gebrainwashed werd. Dat vond ik een leuke episode. Maar kan me ook weinig episodes heugen waar echt een relatie de storyline was van een episode.

Owja en die verschrikkelijke episodes met Kira en Bareil.. De relatie tussen hun boeide me ook niet.

Maar dat het aanwezig is, dat characters wel relaties hebben, of met elkaar aangaan is de normaalste zaak vd wereld.

quote:
Want er zijn wel vaker afleveringen in andere Star Trek series die zich wijden aan relaties (Hoi Deanna Troy!), en dan stoort niemand zich eraan.
Die episodes vind ik over het algemeen wel de slechtste uit de TNG series. Of die dat Beverly zich laat betasten door een geest.

https://www.dailymotion.com/video/x366bx7

Daarintegen..Julian Bashir _O_



[ Bericht 9% gewijzigd door MMaRsu op 26-07-2019 17:11:40 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 26 juli 2019 @ 21:40:35 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188143261
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 17:06 schreef MMaRsu het volgende:
Kijk waar ik het wel mee eens ben, is dat in mijn ogen dat relaties,liefde en dat soort zaken mij niet echt kunnen bekoren in Star Trek.

Ik kan me geen enkele aflevering herinneren die over een koppel ging, waar echt liefde ofzo of de relatie het focus point is van de aflevering en het ook echt een goede episode was.
House of Quark, anyone?
Geniale aflevering waarin Quark met zijn Grilka trouwt.
Resistance is futile.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 22:07:25 #210
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188143832
Quark episodes zijn altijd +1 dus tja
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188143960
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 14:34 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik heb seksualiteit, (interspecial) relationships en romantiek altijd een tikkeltje star trek onwaardig gevonden
Niet de episodes waarin Harry Kim van bil kon gaan als favoriet hebben. :')
pi_188144161
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:07 schreef MMaRsu het volgende:
Quark episodes zijn altijd +1 dus tja
En Neelix episodes zijn altijd -1.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 23:09:44 #213
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188145073
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:22 schreef polderturk het volgende:

[..]

En Neelix episodes zijn altijd -1.
Die skip ik sowieso die gast is echt annoying af
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188146480
Neelix haters :')
  zaterdag 27 juli 2019 @ 01:35:36 #215
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188147637
Hij is wel aandoenelijk omdat zn hart op de goede plek zit maar tegelijkertijd vind ik hem qua persoonlijkheid en diepgang 1 van de minst interessante karakters. Harry Kim trouwens net zo goed.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 27 juli 2019 @ 05:31:41 #216
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_188148205
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 17:06 schreef MMaRsu het volgende:

Owja en die verschrikkelijke episodes met Kira en Bareil.. De relatie tussen hun boeide me ook niet.
Ik ben best een Kira Nerys fan, maar dat met Bareil vond ik zo ongeloofwaardig. Kira met welke man dan ook vond ik ongeloofwaardig trouwens. Met Odo vond ik ook maar zo zo, maar ik vond Odo meestal niet zo sympathiek dus daarom denk ik.

In Voyager had ik Seven of Nine het liefste met B’elanna Torres gezien. Of met Janeway :P . Maar daar is genoeg fanfiction over geschreven :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_188150212
Tuvix!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_188152443
toen ik dit filmpje zag, moest ik gelijk aan de trailer van picard denken waarin data te zien is

heel eng wat er tegewoordig mogelijk is
  zaterdag 27 juli 2019 @ 16:03:43 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188155207
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:24 schreef Karstman het volgende:
Tuvix!
Geniale aflevering was dat!
Resistance is futile.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 19:03:25 #220
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188159011
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:52 schreef -Chakotay- het volgende:
toen ik dit filmpje zag, moest ik gelijk aan de trailer van picard denken waarin data te zien is

heel eng wat er tegewoordig mogelijk is
Hij heeft gemaakt meegedaan hoor? Ze hebben wel deaging gebruikt om hem jonger eruit te laten zien maar ze hebben hem gefilmd
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 27 juli 2019 @ 19:07:02 #221
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188159077
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:52 schreef -Chakotay- het volgende:
toen ik dit filmpje zag, moest ik gelijk aan de trailer van picard denken waarin data te zien is

heel eng wat er tegewoordig mogelijk is
En ga je nu serieus die post negeren waarin ik je vraag wat jij onrealistisch vind of star trek onwaardig als we het hebben over menselijke emoties, liefde en relaties?

Zoja dan ga je ook hopelijk nooit meer ter sprake brengen dat jij dergelijke zaken ( en ook homosexuelen of biseksuelen of interspecies sexualiteit ) star trek onwaardig vind?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188161351
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 19:07 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

En ga je nu serieus die post negeren waarin ik je vraag wat jij onrealistisch vind of star trek onwaardig als we het hebben over menselijke emoties, liefde en relaties?

Zoja dan ga je ook hopelijk nooit meer ter sprake brengen dat jij dergelijke zaken ( en ook homosexuelen of biseksuelen of interspecies sexualiteit ) star trek onwaardig vind?
Ik wil je best nog wel een extra kans geven hoor, zo aardig ben ik wel.
Doe dat door mijn post opnieuw te lezen (desnoods 2 keer), want ik heb niet echt het idee dat je snapt wat ik wil zeggen.
  zondag 28 juli 2019 @ 08:00:14 #223
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_188166655
De relaties in voyager kan ik wel begrijpen.
Ze zouden een zeer lange tijd van huis zijn.
Dat er hier en daar wat van een relatie word gemixt is niet zo vreemd.

Trouwens in deep space 9 zat ook romantiek in verwekt.

En helaas ook in die achterderlijk Discovery .

Zelf Picard was verliefd en zat een stuk in de serie verwerkt
pi_188223611
Ik heb een bevinding m.b.t. star trek Picard
ik heb mijn fantasie even de vrije loop gegeven

waar het op neer komt is het volgende

Aangezien de Romulan Empire altijd een vijand van de Federation is geweest en in geen enkele serie echt sprake is geweest van vrede, zal de serie star trek Picard denk ik een oorlog zijn tussen de Romulans en de Federation.
Maar, dat is nog niet alles.. ik denk zelfs dat de Romulans een alliantie aangaan met de Borg.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Chakotay- op 01-08-2019 16:27:04 ]
  woensdag 31 juli 2019 @ 17:13:27 #225
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_188223810
Ja jij en letterlijk elke vlogger die de fantasie in een react-video de frije loop gaf.
Ik ga naar huis.
  woensdag 31 juli 2019 @ 17:18:48 #226
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188223878
Ik denk dat het eerder aannemelijk is dat de borg cube een gevangenis is van section 31 waar ze borg met vrije gedachten vasthouden

De borg beginnen en masse vrije wil te krijgen mede door hugh en dat meisje "The destroyer" een mix tussen mens en borg ( een dochter van borg en mens )

en picard moet haar beschermen want hugh ( kan ook dochter van hugh zijn ) weet dat zij de volgende evolutie is voor de borg.

Tevens zal data alleen op t holodeck te zien zijn samen met picard want data is dood irl
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 31 juli 2019 @ 17:20:15 #227
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_188223903
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 00:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Neelix haters :')
Is Neelix een beetje de Jar Jar Binks van deze franchise?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_188223929
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 17:20 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Is Neelix een beetje de Jar Jar Binks van deze franchise?
Qua fan response wel vrees ik. ;( Maar persoonlijk vond ik 'm best wel tof. :7
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 juli 2019 @ 17:22:24 #229
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_188223936
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 17:18 schreef MMaRsu het volgende:
Ik denk dat het eerder aannemelijk is dat de borg cube een gevangenis is van section 31 waar ze borg met vrije gedachten vasthouden

De borg beginnen en masse vrije wil te krijgen mede door hugh en dat meisje "The destroyer" een mix tussen mens en borg ( een dochter van borg en mens )

en picard moet haar beschermen want hugh ( kan ook dochter van hugh zijn ) weet dat zij de volgende evolutie is voor de borg.

Tevens zal data alleen op t holodeck te zien zijn samen met picard want data is dood irl
Het kan ook B4 zijn (uit Nemesis).
De laatste scene liet duidelijk zien dat iets van Data op B4 is overgebracht

De canon strip Countdown, die een brug maakt tussen Nemesis en Star Trek 11 van JJ Abrams, laat ook zien dat B4 de nieuwe Data wordt
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 31 juli 2019 @ 18:27:38 #230
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188224792
Welke laatste scene? Wat was er van B4 op Data overgebracht dan?

Het is waarschijnlijk een scene op een holodeck waar hij waarschijnlijk met Data aan het pokeren is waarbij die zegt I dont want the game to end

En Data ziet er nu gewoon anders uit omdat ze een zieke de-aging techniek hebben moeten toepassen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 31 juli 2019 @ 18:30:26 #231
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188224836
https://trekmovie.com/201(...)or-star-trek-picard/

quote:
Brent Spiner Says Data Is A “Story Point” For ‘Star Trek: Picard’
quote:
CBS saved the biggest surprise for last with the SDCC trailer for Star Trek: Picard, in an extra bit of content after the title card featuring Star Trek: The Next Generation star Brent Spiner’s return, in full android form. How exactly he is returning has been the subject of much speculation, and the actor is now providing a bit more clarity.

Data is back, but not every episode
Speaking to the Las Vegas Review Journal promoting his upcoming appearance (and concert) at Star Trek Las Vegas this week, Brent Spiner also talked a bit about his appearance in Star Trek: Picard:

Data makes appearances in the show, I can say that. And Data is a story point in this season as well. But I’m not in every episode. I’m not a major character on the show.


According to the article, Spiner has read all the scripts for the first season of the show, describing them as “excellent.” The actor also offered this assessment of Picard:

I think people will be really, really excited about it, because it’s a great story.
quote:
Spiner’s comments to the LVRJ also confirm Spiner is appearing as Data, and not another Soong-type android, like B-4, who Spiner has suggested appears in the trailer as the non-functional android seen in a Starfleet lab. Spiner has also made clear that Data died in Star Trek Nemesis. This has led to speculation that Data’s appearances in Picard will be different than other returning characters like Seven (Jeri Ryan) and Hugh (Jonathan Del Arco).
Toevallig gister gepublished :P
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 31 juli 2019 @ 18:39:48 #232
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188225003
En voor de goede orde nog even een kwaliteits analsis van Star Trek superfan Mike Stoklasa waarom de TNG films zo verschrikkelijk slecht zijn, waaronder ook Nemesis ( rip off van Wrath of Kahn ook nog eens :P )

welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 augustus 2019 @ 00:28:15 #233
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_188229762
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2019 18:27 schreef MMaRsu het volgende:
Welke laatste scene? Wat was er van B4 op Data overgebracht dan?

Het is waarschijnlijk een scene op een holodeck waar hij waarschijnlijk met Data aan het pokeren is waarbij die zegt I dont want the game to end

En Data ziet er nu gewoon anders uit omdat ze een zieke de-aging techniek hebben moeten toepassen
Laatste scène van Nemesis waar B4 dat deuntje zingt. Volgens mij was het Blue Sky
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 augustus 2019 @ 00:29:00 #234
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_188229766
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 18:39 schreef MMaRsu het volgende:
En voor de goede orde nog even een kwaliteits analsis van Star Trek superfan Mike Stoklasa waarom de TNG films zo verschrikkelijk slecht zijn, waaronder ook Nemesis ( rip off van Wrath of Kahn ook nog eens :P )

Ik heb alle reviews van de geniale Mr Plinkett gezien 😅
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 18:16:38 #235
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188349050

Star Trek Picard zal een mix worden tussen Star Trek Discovery en Star Trek TNG volgens CBS

:r :r :r

Maargoed verbaast me echt absoluut niets.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 8 augustus 2019 @ 19:23:21 #236
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188349979
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 18:16 schreef MMaRsu het volgende:

Star Trek Picard zal een mix worden tussen Star Trek Discovery en Star Trek TNG volgens CBS

:r :r :r

Maargoed verbaast me echt absoluut niets.
Tussen dit en de RLM video... Ik heb er geen vertrouwen in... Ik blijf wel Orville kijken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 8 augustus 2019 @ 19:55:02 #237
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188350569
Orville is naar Hulu verplaatst wat suckt maargoed ben blij dat er een seizoen 3 komt iig
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188922121
Ik heb sinds een paar weken Star Trek ontdekt... Wat een gave serie, het gaat niet zo snel en is inhoudelijk interessant _O_
  vrijdag 13 september 2019 @ 10:43:45 #239
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188922644
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:06 schreef Meridiaan het volgende:
Ik heb sinds een paar weken Star Trek ontdekt... Wat een gave serie, het gaat niet zo snel en is inhoudelijk interessant _O_
Al bij tng?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 september 2019 @ 11:07:34 #240
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_188923000
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:06 schreef Meridiaan het volgende:
Ik heb sinds een paar weken Star Trek ontdekt... Wat een gave serie, het gaat niet zo snel en is inhoudelijk interessant _O_
Welke serie kijk je nu?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 13 september 2019 @ 11:08:43 #241
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188923020
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:06 schreef Meridiaan het volgende:
Ik heb sinds een paar weken Star Trek ontdekt... Wat een gave serie, het gaat niet zo snel en is inhoudelijk interessant _O_
Hier ben ik altijd jaloers op. ;(.
And so is the past
pi_188941239
Data, Riker, Hugh, Deanna Troi en Seven of Nine zullen gastrollen hebben in Star Trek Picard.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 14 september 2019 @ 13:13:57 #243
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188941315
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:06 schreef Nielsch het volgende:
Data, Riker, Hugh, Deanna Troi en Seven of Nine zullen gastrollen hebben in Star Trek Picard.
we know
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 14 september 2019 @ 13:14:18 #244
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188941319
quote:
18s.gif Op vrijdag 13 september 2019 11:08 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hier ben ik altijd jaloers op. ;(.
Haha logisch ook
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188942487
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:43 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Al bij tng?
Oh daar ben ik zelfs begonnen :@ :D :P
pi_188958339
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:01 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Oh daar ben ik zelfs begonnen :@ :D :P
Prima keuze. De originele Star Trek is echt te gedateerd (imho). Veel kijkplezier!
  zondag 15 september 2019 @ 17:00:40 #247
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188958960
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:14 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Prima keuze. De originele Star Trek is echt te gedateerd (imho). Veel kijkplezier!
idd tng is de bomb maar ds9 is ook sick
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188958980
ds9 ben ik nu aan het herkijken. Vanmiddag s1e11 gezien :)
pi_188959384
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:01 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Oh daar ben ik zelfs begonnen :@ :D :P
Daar ben ik ook mee begonnen. Seizoen 1 is wat slapjes. Vanaf seizoen 2 wordt het steeds beter.
  maandag 16 september 2019 @ 09:34:26 #250
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188969822
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 18:16 schreef MMaRsu het volgende:

Star Trek Picard zal een mix worden tussen Star Trek Discovery en Star Trek TNG volgens CBS

:r :r :r

Maargoed verbaast me echt absoluut niets.
Net zo slaapverwekkend als Discovery en TNG dus. Veel gepraat, weinig actie.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_188971004
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:34 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Net zo slaapverwekkend als Discovery en TNG dus. Veel gepraat, weinig actie.
Welke vond jij dan goed?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 16 september 2019 @ 11:24:46 #252
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188971184
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Welke vond jij dan goed?
Er waren wel goede afleveringen van DS9 en TNG hoor. Met name de afleveringen met The Borg vond ik de erg goed. Maar er zaten zeer veel afleveringen met alleen maar moralistisch gebabbel en gewetenszaken enzo. Voyager trok mij al veel meer. Enterprise had ook best goede afleveringen, jammer dat deze gestaakt is. Discovery vind ik eigenlijk wel de beste serie tot nu toe.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 16 september 2019 @ 12:26:33 #253
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188971959
tng slaapverwekkend en dan zeggen dat voyager beter is 8)7

discovery een goede serie 8)7
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 12:43:24 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188972210
Ik vond eigenlijk TOS, TNG, VOY, DS9, ENT en DIS wel erg leuk :Y ohja de films vond ik ook leuk :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 13:47:26 #255
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188973122
Discovery heeft een emmy gekregen voor make-up en prostethics:

https://www.emmys.com/shows/star-trek-discovery

Voor de talosIV aflevering: "Star Trek: Discovery" If Memory Serves (TV Episode 2019) - IMDb
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188974133
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:24 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Er waren wel goede afleveringen van DS9 en TNG hoor. Met name de afleveringen met The Borg vond ik de erg goed. Maar er zaten zeer veel afleveringen met alleen maar moralistisch gebabbel en gewetenszaken enzo. Voyager trok mij al veel meer. Enterprise had ook best goede afleveringen, jammer dat deze gestaakt is. Discovery vind ik eigenlijk wel de beste serie tot nu toe.
Ja, dat van tng herken ik wel.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_188974564
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 12:26 schreef MMaRsu het volgende:
tng slaapverwekkend en dan zeggen dat voyager beter is 8)7

discovery een goede serie 8)7
Voyager is ook veel beter dan TNG :)
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 15:52:02 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188974638
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 15:45 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Voyager is ook veel beter dan TNG :) [ afbeelding ]
Voyager is een uitvergroting van het textboek "the cell" en een beetje van het boek sociobiology van e.o. wilson... kortom meer gericht op moleculaire biologie. TNG is meer een uitvergroting van de toen geldende natuurkunde gecombineerd met ethiek en filosofie. Afhankelijk van wat je meer ligt biologie/sociobiologie of natuurkunde/ethiek is het eenvoudig te zien welke serie inhoudelijk interessanter voor je is.

Bij DS9 storten ze zich later volledig op religie en diplomatie. En ENT en DIS zijn een allegaartje en veel minder gefocust in welk aspect van "wetenschap" ze uitvergroten.


Een groot probleem van DIS is dat er in TNG (wat veel later in de tijdlijn zit) veel dingen net konden die nu in het echt al kunnen. Gelukkig springt DIS nu naar een tijd die ver voorbij TNG ligt waardoor er weer naar hartelust geextrapoleerd kan gaan worden in technologie. En ook PIC ligt na TNG dus geen gedoe met "dit kon nog niet want later gebeurt x".
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 16 september 2019 @ 16:36:17 #259
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188975159
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 15:45 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Voyager is ook veel beter dan TNG :) [ afbeelding ]
Wat heeft Steven Crowder daarmee te maken?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 10:41:22 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189003741


Data is wel oud geworden :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189005268
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Data is wel oud geworden :o
Seven ziet er nog prima uit.
pi_189006427
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:32 schreef polderturk het volgende:

[..]

Seven ziet er nog prima uit.
Helemaal voor een Borg 👌
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 18 september 2019 @ 15:06:39 #263
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189007471
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 15:45 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Voyager is ook veel beter dan TNG :) [ afbeelding ]
_O- in welk opzicht
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 september 2019 @ 15:37:22 #264
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_189007821
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 15:06 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

_O- in welk opzicht
Jij denkt dat je 'm daar mee op andere gedachten brengt?

DS9 is mijn favoriete star trek serie, maar Voyager heb ik twee keer in z'n geheel gezien en dat zou ik over een tijdje makkelijk nog een keer kunnen doen. Fijn verhaal, leuke karakters. En Janeway en Seven O+
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_189010449
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Helemaal voor een Borg 👌
Dat komt door die Nanoprobes in haar lichaam. Ze is mijn alltime favorite star trek karakter. En dat komt niet alleen door haar uiterlijk.
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 16:31:15 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189041013
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 20 september 2019 @ 19:36:44 #267
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189043572
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:32 schreef polderturk het volgende:

[..]

Seven ziet er nog prima uit.
Thank you.
Resistance is futile.
  zondag 22 september 2019 @ 08:56:50 #268
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189066628
Nog (Aron Eisenberg) is overleden op 50-jarige leeftijd.

Sneu ;(
Resistance is futile.
  zondag 22 september 2019 @ 09:45:40 #269
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_189066974
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:32 schreef polderturk het volgende:

[..]

Seven ziet er nog prima uit.
Is toch al 51.
  Moderator zondag 22 september 2019 @ 09:46:56 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189066990
quote:
9s.gif Op zondag 22 september 2019 08:56 schreef Seven. het volgende:
Nog (Aron Eisenberg) is overleden op 50-jarige leeftijd.

Sneu ;(
erg jong zeg ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189067958
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Data is wel oud geworden :o
ik zou haar nog steeds keihard doen
ze heeft mijn tweet wel eens beantwoord :')
pi_189067973
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Data is wel oud geworden :o
Z'n haar is wit maar tis dan ook ruim 30 jaar later. Ziet er verder wel normaal uit toch voor iemand van 70? Ben zelf 38 maar zie ook steeds meer witte haren door m'n zwarte heen komen. Verwacht over 32 jaar ook wel helemaal wit te zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_189068055
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 11:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Z'n haar is wit maar tis dan ook ruim 30 jaar later. Ziet er verder wel normaal uit toch voor iemand van 70? Ben zelf 38 maar zie ook steeds meer witte haren door m'n zwarte heen komen. Verwacht over 32 jaar ook wel helemaal wit te zijn.
ouderdom is een bitch
pi_189068158
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 11:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Z'n haar is wit maar tis dan ook ruim 30 jaar later. Ziet er verder wel normaal uit toch voor iemand van 70? Ben zelf 38 maar zie ook steeds meer witte haren door m'n zwarte heen komen. Verwacht over 32 jaar ook wel helemaal wit te zijn.
Androids verouderen toch niet? :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189068193
als je zijn grijze haren wegdenkt, vind ik hem er nog heel jong en vitaal uitzien
pi_189068252
Acteur Jonathan Frakes vond een terugkeer naar Star Trek helemaal niet zo eenvoudig als je zou verwachten. Waar hij zonder schroom afleveringen van de serie Discovery regisseerde, viel het acteren als Will Riker wat tegen.

Dat is niet omdat hij het vervelend vond, maar wel omdat het heel onwennig voelde. “Ik had echt al lang, lang, lang niet meer geacteerd,” aldus de acteur. “Ik heb Riker al 18 jaar niet meer gespeeld en ben gelukkig heel druk geweest met regisseren. Ik ben kort in een film in Winnipeg te zien geweest, ongeveer tien jaar later. En ik kreeg een grote paniekaanval, omdat ik niet meer wist hoe ik moest acteren. Ik was even niet heel prettig om bij te zijn, maar uiteindelijk ging het gelukkig goed.”

Volgend jaar keert Patrick Stewart terug als Jean-Luc Picard in Star Trek: Picard. De serie debuteert op CBS All Access, en is net klaar met de opnames van het eerste seizoen. Volgens acteur Stewart zullen fans mogelijk erg schrikken van de serie.

Stewart vertelde tijdens een interview dat de beslissing om terug te keren niet heel makkelijk was. “Ik zie het niet als terugkeren,” aldus Stewart. “In feite, gaat de serie echt verder en dat was voor mij doorslaggevend. Het was een erg moeilijk besluit om te nemen.”

Schokkende Jean-Luc
De nieuwe Jean-Luc Picard zal heel opvallend worden. “We kijken naar een nieuwe wereld, met nieuwe doelen, problemen en die zouden niet ter tafel zijn gekomen als we The Next Generation gemaakt hadden. Dat vond ik heel opwindend en zal mensen vermoedelijk verrassen en mogelijk zelfs choqueren.”

De serie draait om Picard, die een bemanning moet verzamelen om een mysterieuze jonge vrouw met de naam Dahj te beschermen. Zij heeft een band met het personage, maar welke weten we niet. Mooi is dat Will Riker, Deanna Troi en ook Seven of Nine en Data terugkeren.


Ik hoop van ganser harte dat de serie geen feministische, LBHT parade gaat worden.
  zondag 22 september 2019 @ 11:42:44 #277
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_189068319
quote:
9s.gif Op zondag 22 september 2019 08:56 schreef Seven. het volgende:
Nog (Aron Eisenberg) is overleden op 50-jarige leeftijd.

Sneu ;(
:'(
Ik wist ook niet dat hij al meerdere niertransplantaties had ondergaan.
pi_189068413
quote:
9s.gif Op zondag 22 september 2019 08:56 schreef Seven. het volgende:
Nog (Aron Eisenberg) is overleden op 50-jarige leeftijd.

Sneu ;(
Heb hem vorig jaar nog in het echt ontmoet bij star trek conference in dortmunt
lullig, ik vond hem altijd wel een leuke rol hebben in DS9
pi_189072517
quote:
9s.gif Op zondag 22 september 2019 08:56 schreef Seven. het volgende:
Nog (Aron Eisenberg) is overleden op 50-jarige leeftijd.

Sneu ;(
In memoriam ;(
  zondag 22 september 2019 @ 16:40:04 #280
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189073544
rip nog ;(

yamok sauce
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_189073678
@stokj
Yamok sauce is dood :(
pi_189073846
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 16:47 schreef -Chakotay- het volgende:
@:stokj
Yamok sauce is dood :(
Onze condoleances!
pi_189091914
In de aankomende AIVD kerstpuzzel is dus elke vraag met het woord 'nog' erin verdacht.
  Moderator dinsdag 24 september 2019 @ 07:43:10 #284
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189094003
quote:
6s.gif Op maandag 23 september 2019 23:03 schreef thabit het volgende:
In de aankomende AIVD kerstpuzzel is dus elke vraag met het woord 'nog' erin verdacht.
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 26 september 2019 @ 14:13:45 #285
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_189128820
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 11:37 schreef -Chakotay- het volgende:
Acteur Jonathan Frakes vond een terugkeer naar Star Trek helemaal niet zo eenvoudig als je zou verwachten. Waar hij zonder schroom afleveringen van de serie Discovery regisseerde, viel het acteren als Will Riker wat tegen.

Dat is niet omdat hij het vervelend vond, maar wel omdat het heel onwennig voelde. “Ik had echt al lang, lang, lang niet meer geacteerd,” aldus de acteur. “Ik heb Riker al 18 jaar niet meer gespeeld en ben gelukkig heel druk geweest met regisseren. Ik ben kort in een film in Winnipeg te zien geweest, ongeveer tien jaar later. En ik kreeg een grote paniekaanval, omdat ik niet meer wist hoe ik moest acteren. Ik was even niet heel prettig om bij te zijn, maar uiteindelijk ging het gelukkig goed.”

Volgend jaar keert Patrick Stewart terug als Jean-Luc Picard in Star Trek: Picard. De serie debuteert op CBS All Access, en is net klaar met de opnames van het eerste seizoen. Volgens acteur Stewart zullen fans mogelijk erg schrikken van de serie.

Stewart vertelde tijdens een interview dat de beslissing om terug te keren niet heel makkelijk was. “Ik zie het niet als terugkeren,” aldus Stewart. “In feite, gaat de serie echt verder en dat was voor mij doorslaggevend. Het was een erg moeilijk besluit om te nemen.”

Schokkende Jean-Luc
De nieuwe Jean-Luc Picard zal heel opvallend worden. “We kijken naar een nieuwe wereld, met nieuwe doelen, problemen en die zouden niet ter tafel zijn gekomen als we The Next Generation gemaakt hadden. Dat vond ik heel opwindend en zal mensen vermoedelijk verrassen en mogelijk zelfs choqueren.”

De serie draait om Picard, die een bemanning moet verzamelen om een mysterieuze jonge vrouw met de naam Dahj te beschermen. Zij heeft een band met het personage, maar welke weten we niet. Mooi is dat Will Riker, Deanna Troi en ook Seven of Nine en Data terugkeren.

Ik hoop van ganser harte dat de serie geen feministische, LBHT parade gaat worden.
bij hoeveel trek je de grens? 1 koppeltje? 2?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 14:34:38 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189129122
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189129169
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:13 schreef avotar het volgende:

[..]

bij hoeveel trek je de grens? 1 koppeltje? 2?
zolang het niet te opzichtig wordt
pi_189129179
quote:
hoe kom je hieraan?
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 14:41:13 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189129247
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:37 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

hoe kom je hieraan?
Uit een tweet geplukt:

JoshPeckler twitterde op woensdag 25-09-2019 om 01:29:42 My @StarTrek/@startrekcbs wines showed up today. I don’t know if I should drink them or not, one of these bottles is from 2386. #StarTrek #startrekwines #StarTrekPicard #chateaupicard https://t.co/SNX6HL1CBp reageer retweet
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 14:41:53 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189129258
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:37 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

zolang het niet te opzichtig wordt
En wanneer is het voor jou opzichtig als het er in zit?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189129923
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En wanneer is het voor jou opzichtig als het er in zit?
1. als er wordt gedaan aan morele (politiek correcte) casting
2. en wanneer de politiek correctheid de boventoon voert van de scripting
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 15:30:19 #292
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189129929
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:29 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Als je het idee krijgt dat er getaxeerd wordt
Als ik dat idee krijg of als jij dat idee krijgt?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189129956
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als ik dat idee krijg of als jij dat idee krijgt?
quick ninja edit :D
requote nija edit :D
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:14:22 #294
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189270041
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:16:04 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189270072
Sokath, his eyes open
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:11:21 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189271515
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 11:37 schreef -Chakotay- het volgende:

Ik hoop van ganser harte dat de serie geen feministische, LBHT parade gaat worden.
:')
Resistance is futile.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:11:59 #297
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189271528
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

:')
Mag ie dat niet hopen? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:14:17 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189271595
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Mag ie dat niet hopen? :').
Hij mag hopen wat hij wil, en ik mag dat gelul Star Trek onwaardig vinden. Star Trek heeft altijd voorop gelopen met dit soort zaken.
Resistance is futile.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:14:58 #299
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189271610
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hij mag hopen wat hij wil, en ik mag dat gelul Star Trek onwaardig vinden. Star Trek heeft altijd voorop gelopen met dit soort zaken.
True, en zo hoort het ook. Maar het hoeft niet totaal door te slaan wmb, amusement voor politiek.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:17:49 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189271680
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

True, en zo hoort het ook. Maar het hoeft niet totaal door te slaan wmb, amusement voor politiek.
Een gay koppel + vrouwelijk hoofdpersonage is blijkbaar al too much.
Resistance is futile.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:18:19 #301
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189271690
Dicht!
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')