abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 april 2019 @ 21:45:21 #1
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186109426


Na al een paar keer vragen voorbij te hebben zien komen van Fokkers op zoek naar gereedschap is het misschien handig een centraal topic hiervoor te hebben.

Et voila!

Stel; je bent op zoek naar een boormachine, decoupeerzaag of schuurmachine!

Je kunt verschillende dingen doen:

• Je kunt je in de bouwmarkt laten verleiden door de verkoper om te kiezen voor het apparaat waar hij het meeste aan verdient.
• Je kunt het aan de K&W'ers vragen! Dan heb je niet alleen de theorie maar vaak ook nog eens praktijkervaringen :Y

Topic-chain pagina om alle vorige delen nog eens op het gemak na te lezen :)

Game-on ! :)
pi_186109697
Dit topic de laatste tijd niet meer echt aangevuld.

Aankopen in de laatste maanden.

Bosch blauw 10.8 volt kantenfrees body only
Bosch Blauw 10.8 volt schaaf met 2x 3Ah accu.
schijf frees setje en nog wat losse freesjes van ecotools
deuvel markeer stifjes van hornbach(jaja, is ook gereedschap)
en vast nog een paar kleine dingen.(o.a. wat kom- en staalborstels)
pi_186109786
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:43 schreef bleiblei het volgende: [..] Die dingen kosten tegenwoordig minder dan een fatsoenlijke waterpas :') . Ben het daarom oneens met je stelling.
Een fatsoenlijke waterpas kan je niet vergelijken met een cheapass kruislaser.
  maandag 8 april 2019 @ 22:05:08 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186109864
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:01 schreef Deshain het volgende:

[..]

Een fatsoenlijke waterpas kan je niet vergelijken met een cheapass kruislaser.
Ik zie graag onderbouwing van je stelling. Mijn Laserliner laser van een euro of 120 is in ieder geval net zo accuraat als mijn Bosch digitale waterpas of mijn Stabila analoge waterpas.

Grootste probleem van lasers vind ik alleen dat je er niet voor moet gaan staan, want dan staat het lijntje op je rug ipv. op de muur :P .
pi_186110267
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:58 schreef Glider76 het volgende:
Dit topic de laatste tijd niet meer echt aangevuld.

Aankopen in de laatste maanden.

Bosch blauw 10.8 volt kantenfrees body only
Bosch Blauw 10.8 volt schaaf met 2x 3Ah accu.
schijf frees setje en nog wat losse freesjes van ecotools
deuvel markeer stifjes van hornbach(jaja, is ook gereedschap)
en vast nog een paar kleine dingen.(o.a. wat kom- en staalborstels)
K&W / Meld hier je nieuwste klus(gereedschap) aanschaf ! Deel 46 :P
pi_186110278
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 22:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Grootste probleem van lasers vind ik alleen dat je er niet voor moet gaan staan, want dan staat het lijntje op je rug ipv. op de muur :P .
Ik zit er ook altijd mee te kutten :')
pi_186110817
Ik gebruik de kruislijnlaser ook veel in combinatie met een ontvanger om buiten hoogtes uit te zetten, ideaal.
Dat is met een waterpas een heel gekut :9
pi_186113990
Aan de andere kant, ik had mijn keukenkastjes met een geleende laser uitgelijnd, komt de werkblad meneer en blijken ze allemaal scheef te staan. Even met de waterpas gechecked en hij bleek toch echt gelijk te hebben.
  dinsdag 9 april 2019 @ 07:29:51 #9
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_186114061
Ik heb met het maken van onze nieuwbouw enorm veel plezier en hulp gehad van mijn Bosch GLL 2-50 kruislijn. Nauwelijks een klus geweest waar ik 'm niet voor gebruikte, van de keuken tot tegelen tot zolderplafond enzo.... En nu haal ik 'm nog regelmatig uit. Voor mij persoonlijk een van de beter aankopen geweest destijds.
Met tripod ¤180 bij Axminster, dat is dan ook weer geen rib uit je lijf....



[ Bericht 14% gewijzigd door Sinister-D- op 10-04-2019 19:40:56 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 9 april 2019 @ 09:19:50 #10
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_186114992
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 07:22 schreef seekelot het volgende:
Aan de andere kant, ik had mijn keukenkastjes met een geleende laser uitgelijnd, komt de werkblad meneer en blijken ze allemaal scheef te staan. Even met de waterpas gechecked en hij bleek toch echt gelijk te hebben.
Welk merk was dat dan?

Ik heb nu een goede waterpas, dus daar kan ik ook wel mee aan de slag gaan. Dacht alleen dat een kruislijn een stuk sneller/makkelijker zou werken.
Lees nu toch wat wisselende ervaringen. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_186115608
Geen idee meer wat het merk was. Het was eigenlijk best lastig om de bovenrand van het kastje uit te lijnen met de laserlijn. Ik had gewoon als laatste controle er nog een waterpas op moeten leggen. Het scheelde niet heel veel, 5mm over een lengte van 3 meter, maar genoeg om die meneer chagerijnig te maken.
  dinsdag 9 april 2019 @ 10:22:37 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186115746
Daarom ook altijd ff checken of ze nog waterpas zijn.
Moet je trouwens ook altijd doen bij een waterpas. Als ze een keer omvallen of tegen de grond kletteren is de kans aanwezig dat ie niet meer "level" is.
pi_186117784
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:12 schreef seekelot het volgende:
Geen idee meer wat het merk was. Het was eigenlijk best lastig om de bovenrand van het kastje uit te lijnen met de laserlijn. Ik had gewoon als laatste controle er nog een waterpas op moeten leggen. Het scheelde niet heel veel, 5mm over een lengte van 3 meter, maar genoeg om die meneer chagerijnig te maken.
5 a 6mm/10m is over het algemeen de opgegeven afwijking voor de goedkopere lasers. Je controleert het alleen zo lastig zonder knap lang waterpas of je moet een flesjeswaterpas hebben.
pi_186117856
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 12:52 schreef Deshain het volgende:

[..]

5 a 6mm/10m is over het algemeen de opgegeven afwijking voor de goedkopere lasers. Je controleert het alleen zo lastig zonder knap lang waterpas of je moet een flesjeswaterpas hebben.
Laser kort bij de voorgevel van je huis neerzetten zo dat je een lijn hebt van de voorkant tot de achterkant van je huis. Voor en achter deze lijn even aftekenen op de muur.

Nu de laser bij de achtergevel neerzetten en op hoogte van het afgetekende lijntje afstellen. Als het goed is valt de lijn nu ook op het aftekende streepje bij de voorgevel.

Nauwkeurig genoeg lijkt me.
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:31:43 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186127046
Heeft iemand trouwens ervaring met Grisport werkschoenen?
Of werkschoen tips? Ik zoek iets wat minimaal S3 is, fijn en licht zitten en als het kan er ook niet te lomp uit zien. Heb ooit voor een bijbaantje degelijke werkschoenen van Bata gehad, maar die zaten niet fijn, waren zwaar en zagen er niet uit :') .
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:33:12 #16
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_186127088
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:31 schreef bleiblei het volgende:
Heeft iemand trouwens ervaring met Grisport werkschoenen?
Of werkschoen tips? Ik zoek iets wat minimaal S3 is, fijn en licht zitten en als het kan er ook niet te lomp uit zien. Heb ooit voor een bijbaantje degelijke werkschoenen van Bata gehad, maar die zaten niet fijn, waren zwaar en zagen er niet uit :') .
Prima units, zitten goed. Ik zit momenteel aan mijn 5e paar in 7 jaar.
Zijn wel zwaarder dan je sneakertjes, maar daar ontkom je niet aan.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_186127159
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:31 schreef bleiblei het volgende:
Heeft iemand trouwens ervaring met Grisport werkschoenen?
Of werkschoen tips? Ik zoek iets wat minimaal S3 is, fijn en licht zitten en als het kan er ook niet te lomp uit zien. Heb ooit voor een bijbaantje degelijke werkschoenen van Bata gehad, maar die zaten niet fijn, waren zwaar en zagen er niet uit :') .
Jarenlang op gelopen. Ze zijn licht, maar zeker niet de lichtste. Verder loopt de hele vloot op Grisport dan wel Artelli bij ons. Veters zijn wel ruk, zijn er zo aan.

Ik loop nu op Puma's, beduidend lichter en wat meer demping er in. Beter voor m'n kapotte knie :7 En Puma's doen 't beter met smalle voeten.
https://www.wear2work.nl/puma-werkschoenen-s3-esd-src-63388.html
Loop er 12u per dag op.

Die schoenen van Redbrick schijnen ook wel aardig te wezen. Nederlands merk, wel voor de wat bredere voet naar ik begrijp.
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:39:45 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186127245
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:31 schreef bleiblei het volgende:
Heeft iemand trouwens ervaring met Grisport werkschoenen?
Of werkschoen tips? Ik zoek iets wat minimaal S3 is, fijn en licht zitten en als het kan er ook niet te lomp uit zien. Heb ooit voor een bijbaantje degelijke werkschoenen van Bata gehad, maar die zaten niet fijn, waren zwaar en zagen er niet uit :') .
Wat ga je ermee doen?

Als je er hele dagen in gaat wonen is een beetje iets fatsoenlijks wel aan te raden.. Is het alleen om af en toe te klussen in en om het huis, dan voldoet bijna alles wel zo'n beetje.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:40:24 #19
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186127260
Ok! Da's goed om te horen, zit zelf te kijken naar deze:

Grisport Cross Safety Enduro S3

Die Puma's zien er op de foto's wel zwaarder uit. Grappig dat ze die toch lichter hebben weten te maken.
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat ga je ermee doen?

Als je er hele dagen in gaat wonen is een beetje iets fatsoenlijks wel aan te raden.. Is het alleen om af en toe te klussen in en om het huis, dan voldoet bijna alles wel zo'n beetje.
Een half jaar intensief verbouwen, daarna "af en toe" klussen (komende jaren toch wel de weekenden denk ik). En op die klusdagen zal ik er denk ik de hele dag op rond stampen :P .
pi_186127290
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:40 schreef bleiblei het volgende:
Ok! Da's goed om te horen, zit zelf te kijken naar deze:
[ afbeelding ]
Grisport Cross Safety Enduro S3

Die Puma's zien er op de foto's wel zwaarder uit. Grappig dat ze die toch lichter hebben weten te maken.
Metaalvrij, scheelt gelijk een slok op de borrel :) die grisports bevatten metaal. En idd zoals Sounddragon zegt.. Hoe veel uur per dag ga je er op lopen.
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:43:05 #21
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_186127337
Hele volksstammen lopen op deze:

https://images.app.goo.gl/5MKhcRApWcqfsguA8

Die zijn echt kud vind ik. Maar ze hebben natuurlijk vele types.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:43:07 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186127338
Ik zou sowieso voor kevlar gaan als je er veel op gaat lopen.. dat scheelt echt bizar veel.. dat loopt zó veel beter. Ik heb al 10 jaar geen staal meer gehad denk ik.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186127374
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:43 schreef Gieliovd het volgende:
Hele volksstammen lopen op deze:

https://images.app.goo.gl/5MKhcRApWcqfsguA8

Die zijn echt kud vind ik. Maar ze hebben natuurlijk vele types.
Hele vloot bij ons :Y rotten wel snel weg met zout water.. en zoals gezegd, de vetertjes zijn niet je van het. Verder vond ik 't wel redelijk lopen.

Tot ik knie problemen kreeg.
pi_186127406
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:43 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zou sowieso voor kevlar gaan als je er veel op gaat lopen.. dat scheelt echt bizar veel.. dat loopt zó veel beter. Ik heb al 10 jaar geen staal meer gehad denk ik.
Dit ja.. Sinds ik die Puma's heb, wil ik niet anders meer.. haha, wel scheve gezichten van de baas omdat ik m'n eigen werkschoenen heb.

Maar sinds ik deze heb lopen 3 inspecteurs bij ons er ook op.. Dus wellicht dat ze toch eens naar beter schoeisel gaan kijken.

Wat echt niet leuk is is als de zolen van je werkschoenen gaan bevriezen in de winter. Dan loop je dus met 2 kluiten staal aan je voeten :') (helemaal als er ook echt een stalen plaat in zit)
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 21:46:31 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186127414
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:43 schreef Gieliovd het volgende:
Hele volksstammen lopen op deze:

https://images.app.goo.gl/5MKhcRApWcqfsguA8

Die zijn echt kud vind ik. Maar ze hebben natuurlijk vele types.
Ik loop ook op dat type en soort schoen. Ze bevallen mij prima. :)
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:46:53 #26
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186127419
Oh, en ze moeten wel comfortabel zijn, want ik ken mijzelf. Als ze niet relaxt zitten (en makkelijk/snel aan te trekken), loop ik uiteindelijk op mijn sneakers rond op de bouw. Onder het motto "ja die werkschoenen zitten niet fijn".

Maar Kevlar dus, ik ga eens een rondje googlen :P .
pi_186127446
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:46 schreef bleiblei het volgende:
Oh, en ze moeten wel comfortabel zijn, want ik ken mijzelf. Als ze niet relaxt zitten (en makkelijk/snel aan te trekken), loop ik uiteindelijk op mijn sneakers rond op de bouw. Onder het motto "ja die werkschoenen zitten niet fijn".
Ga dan kijken of je ergens kan passen ofzo? Bv. Redbrick of Puma..
pi_186127467
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:46 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dit ja.. Sinds ik die Puma's heb, wil ik niet anders meer.. haha, wel scheve gezichten van de baas omdat ik m'n eigen werkschoenen heb.

Maar sinds ik deze heb lopen 3 inspecteurs bij ons er ook op.. Dus wellicht dat ze toch eens naar beter schoeisel gaan kijken.

Wat echt niet leuk is is als de zolen van je werkschoenen gaan bevriezen in de winter. Dan loop je dus met 2 kluiten staal aan je voeten :') (helemaal als er ook echt een stalen plaat in zit)
Ook maar eens naar die pumas kijken dan als jij er zo lovend over bent.

Ik heb nog nooit in m'n leven fijne werkschoenen gehad, loop vaak op normale sneakers als het werk t toelaat omdat ik een hekel heb gekregen aan werkschoenen.
pi_186127498
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:48 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ook maar eens naar die pumas kijken dan als jij er zo lovend over bent.

Ik heb nog nooit in m'n leven fijne werkschoenen gehad, loop vaak op normale sneakers als het werk t toelaat omdat ik een hekel heb gekregen aan werkschoenen.
Ga eens ergens passen/proberen :Y kijk ook eens naar lage werkschoenen. Loopt ook fijner.

Bij ons is aan dek een hoge werkschoen verplicht. Ik heb altijd nog een paar rigboots in gebruik voor het 'even snel instap' werk en voor zeiknatte dekken (blijft immers zout water). Maar dat zijn van die goedkope dingen. Heb weinig zin om zelf ook nog een paar Jalatte's mee te slepen.
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:53:38 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186127568
Ik loop op Haix XR1, doe je lekker makkelijk uit als je in de kraan stapt, maar ook als ik hele dagen moet lopen en klauteren zitten ze perfect.. ik heb beroerde enkels, en ik heb nooit meer last van mijn enkels gehad sinds ik ze heb. Ze zijn ook echt waterdicht in tegenstelling tot 95% van de werkschoenen die het wel beloven maar niet zijn, ook als je tot je enkels in het water staat, ekte gore tex.. gewoon bomproof. Kosten ook wel wat, maar ik vind ze het dubbel en dwars waard..

Atlas heeft ook een model met een rits, die lopen ook lekker, had ik voor de Haix, maar dat is wel een heel andere klasse schoen, en die kostten ook 160 al euro ofzo. Als ik die nu weer aantrek vind ik ze helemaal ruk _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186127596
Hmm ik vond die XR1's aardig aan de prijs. Heb er ook naar gekeken.

Maar sluit zeker niet uit dat dat een volgend paar gaat worden.
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:58:48 #32
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_186127667
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:43 schreef Gieliovd het volgende:
Hele volksstammen lopen op deze:

https://images.app.goo.gl/5MKhcRApWcqfsguA8

Die zijn echt kud vind ik. Maar ze hebben natuurlijk vele types.
Ik heb daar ook een aantal van versleten, vind ze prima lopen.
Lekker comfortabel, alleen de veters kan op een gegeven moment stuk.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_186127689
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:58 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik heb daar ook een aantal van versleten, vind ze prima lopen.
Lekker comfortabel, alleen de veters kan op een gegeven moment stuk.
Ze hebben ook de neiging te scheuren achter de stalen neus (voornamelijk na blootstelling aan zout).
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:02:35 #34
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_186127750
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:00 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ze hebben ook de neiging te scheuren achter de stalen neus (voornamelijk na blootstelling aan zout).
Dat zal wel de effect van zout zijn op dat zwarte spul. Bij lang gebruik gingen ze achter de neus ook scheuren bij mij, maar dan waren de zolen ook al helemaal af en zat ik op mijn 4e paar veters.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:07:56 #35
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_186127893
Gelukkig bevallen ze anderen wel! Ik heb er een paar van versleten in de fabrieken maar iedereen keer zere voeten.

Ik loop nu op laarzen, ook niet alles, maar wel makkelijk aanschieten.

Thuis heb ik andere, merk weet ik ff niet uit m'n hoofd en sinds kort een soort lederen klompen met stalen neus voor in de garage.

Lagere modellen lopen vaak wel lekkerder, zijn om wat beter te strikken.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:12:05 #36
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186128006
Ik heb deze overgehouden van een vorige baan, vind ze ook erg lekker zitten: https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Don't let my username fool you...
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:15:41 #37
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186128107
Dank jullie voor de tips! Geeft wel stof tot nadenken.
pi_186128127
Ik loop het liefst op Jalatte’s over de bouw, heb ook een paar Atlas rigger boots gehad en die waren ook prima.

Geen optie als je zwakke enkels hebt overigens, die dingen geven 0,0 steun.
pi_186128141
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:16 schreef Deshain het volgende:
Ik loop het liefst op Jalatte’s over de bouw, heb ook een paar Atlas rigger boots gehad en die waren ook prima.

Geen optie als je zwakke enkels hebt overigens, die dingen geven 0,0 steun.
En lubberen gigantisch uit :+
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:39:19 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186128651
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:55 schreef FranticDJ het volgende:
Hmm ik vond die XR1's aardig aan de prijs. Heb er ook naar gekeken.

Maar sluit zeker niet uit dat dat een volgend paar gaat worden.
Echt, mijn beste werkschoenen éver _O_

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:16 schreef Deshain het volgende:
Ik loop het liefst op Jalatte’s over de bouw, heb ook een paar Atlas rigger boots gehad en die waren ook prima.

Geen optie als je zwakke enkels hebt overigens, die dingen geven 0,0 steun.
Jalatte's en aanverwanten zijn binnenkort in de industrie verboten.. domweg omdat het bereord schoeisel is (idd 0,0 bescherming tegen zwikken), en omdat bepaalde typen popi-jopie's het maar niet voor elkaar kregen om hun overall óver de schacht te dragen. Als je dan product of whatever over je zuurvrije overalletje kreeg, liep het je laarzen in, da's niet handig als het heet of zuur is. en dus, mogen ze niet meer.

Heb ze vroeger ook wel gehad, maar daar kreeg ik dus serieus last van mijn enkels en hielen in als ik de hele dag moest staan en lopen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186128993
Ik draag ze ook altijd over mn overall. Maar bij mij komt het vocht van de andere kant :+
  dinsdag 9 april 2019 @ 23:48:14 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186130122
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:52 schreef FranticDJ het volgende:
Ik draag ze ook altijd over mn overall. Maar bij mij komt het vocht van de andere kant :+
Zo jong, en dan al incontinent -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186131607
Zo de broekspijpen in _O-

Die heb ik overigens ja, die Jallette.
Laat die handjes wapperen!
pi_186131686
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:49 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ga eens ergens passen/proberen :Y kijk ook eens naar lage werkschoenen. Loopt ook fijner.

Bij ons is aan dek een hoge werkschoen verplicht. Ik heb altijd nog een paar rigboots in gebruik voor het 'even snel instap' werk en voor zeiknatte dekken (blijft immers zout water). Maar dat zijn van die goedkope dingen. Heb weinig zin om zelf ook nog een paar Jalatte's mee te slepen.
Ja maar zou niet weten waar ik verschilende werkschoenen kan passen... Bij een lokale zaak hier hebben ze alleen redbrick. Die vond ik toch ook niet fantastisch zitten.
  Knikkerking woensdag 10 april 2019 @ 07:05:21 #45
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_186131749
Ik ben (voorzichtig, want heb nog tijd...) opzoek naar een fijne en goede grasmaaier. Het leek me een goed idee om eentje op accu('s) te nemen.

Nu weet ik dat Bosch Blauw hele goede, maar ook extreem dure!!! accumaaiers heeft. De prijs is in veel gevallen meer dan 10x zo duur dan accumaaiers van andere merken. Ok, eerlijk=eerlijk: die van Bosch Blauw (+/- ¤ 1400,- excl. accu en lader) ziet er wel extreem vet uit. Mit stip de mooiste 8-) (naast het feit dat ze zeer degelijk gebouwd zijn en hele goede accu's ervoor leveren)

Maarja, die prijs he...

Wat zou een goed alternatief zijn?
pi_186131793
Automower
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Knikkerking woensdag 10 april 2019 @ 07:45:00 #47
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_186131981
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 07:13 schreef densmee het volgende:
Automower
Net effe filmpje gekeken. Wow _O_ :7
Wat een gave apparaten :9~ Ook niet goedkoop natuurlijk, maar je hoeft dan ook niets meer te doen (behalve af en toe wat met die App kloten :9 )

Straks nog maar eens verder onderzoek doen...
pi_186132218
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 06:50 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ja maar zou niet weten waar ik verschilende werkschoenen kan passen... Bij een lokale zaak hier hebben ze alleen redbrick. Die vond ik toch ook niet fantastisch zitten.
Ff naar wijk bij Duurstede :+?

En anders gewoon een webshop proberen. Bevalt t niet, terugsturen.

[ Bericht 5% gewijzigd door FranticDJ op 10-04-2019 09:07:35 ]
pi_186134829
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 18:44 schreef BOKA het volgende:
Ik ben op zoek naar een kruislijnlaser. Zit er nu veel verschil tussen:
https://www.coolblue.nl/p(...)wEAQYAyABEgJ_S_D_BwE

En zoiets?
https://www.gereedschapce(...)wEAQYByABEgLjSPD_BwE

Ik wil hem in ieder geval gaan gebruiken als hulp bij een plafond verlagen, keuken te plaatsen en raam in te zagen.
Of zijn hier andere handige tools voor, om strakke lijnen uit te zetten?
Mocht je besluiten een kruislijnlaser aan te schaffen en mocht je keuze op de Bosch Blauw-optie zijn gevallen, weet dan dat die vandaag voor ¤77 (inclusief verzendkosten) op Amazon.de te koop is. Zonder statief, maar als set met de draaibare houder (RM1), batterijen en een L-Boxx inleg.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_186136495
Ik heb de groene bosch PLL360, met dus 360 graden laser. Toch erg handig dat ie helemaal rond gaat als je planken en dergelijke in een hok op wilt hangen. Met de opties die jij noemt moet dat ding dan gaan zitten draaien.
  Moderator woensdag 10 april 2019 @ 15:03:27 #51
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186138317
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 07:45 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Net effe filmpje gekeken. Wow _O_ :7
Wat een gave apparaten :9~ Ook niet goedkoop natuurlijk, maar je hoeft dan ook niets meer te doen (behalve af en toe wat met die App kloten :9 )

Straks nog maar eens verder onderzoek doen...
Mijn ouders hebben de Husqvarna 105 al een tijdje draaien in de tuin.
https://www.wolfswinkel.n(...)OEAQYCCABEgL-OfD_BwE

Zijn er uitermate tevreden over :)

Het rondleggen van de draad om de grens van het grasveld aan te geven is een een werkje, maar dan functioneert het ook prima.
pi_186138536
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 15:03 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben de Husqvarna 105 al een tijdje draaien in de tuin.
https://www.wolfswinkel.n(...)OEAQYCCABEgL-OfD_BwE

Zijn er uitermate tevreden over :)

Het rondleggen van de draad om de grens van het grasveld aan te geven is een een werkje, maar dan functioneert het ook prima.
Hoor inderdaad ook veel goeds over de Husqvarna's :Y m'n oom heeft er 4.. (hij mocht geen schapen meer van m'n tante).
  woensdag 10 april 2019 @ 15:18:57 #53
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186138562
Die van mijn ouders draait ook al een jaar of 7 naar alle tevredenheid z'n rondjes :Y .

Stihl heeft trouwens ook robotmaaiers ;)
pi_186140526
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 07:45 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Net effe filmpje gekeken. Wow _O_ :7
Wat een gave apparaten :9~ Ook niet goedkoop natuurlijk, maar je hoeft dan ook niets meer te doen (behalve af en toe wat met die App kloten :9 )

Straks nog maar eens verder onderzoek doen...
Hangt natuurlijk ook een beetje af van de oppervlakte van je grasveld,
maar ik zou voor een Husqvarna gaan.
  Moderator woensdag 10 april 2019 @ 17:51:06 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186140932
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 07:13 schreef densmee het volgende:
Automower
Barbaar. Grasmaaien is hét moment van bezinning en zelfreflectie.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_186141340
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 17:28 schreef akatar het volgende:

[..]

Hangt natuurlijk ook een beetje af van de oppervlakte van je grasveld,
maar ik zou voor een Husqvarna gaan.
Als ik gras had zou ik 't wel weten :9 :Y
  Moderator woensdag 10 april 2019 @ 18:33:52 #57
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186141657
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 17:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Barbaar. Grasmaaien is hét moment van bezinning en zelfreflectie.
Nou, denk niet dat je er blij van word als je zo'n grootte grasmat hebt zoals Atmoz.
Een goede grasmat krijgen is ook al net als oorlogsvoeren; alle hulp is welkom :P
  donderdag 11 april 2019 @ 00:17:42 #58
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_186149623
Bij het demonteren van de motor van mijn stofzuiger liep ik er tegenaan dat ik geen dopsleutels heb. Die heb ik normaal verder ook zelden nodig, maar een mooie ratelset is iets dat ik toch altijd al graag had willen hebben. Prima aanleiding dacht ik zo :P

Ik ben nogal verpest door dit topic, dus een setje van de Lidl wil ik niet :@ Mag wel iets meer kosten, maar liever niet boven de ¤ 100 voor een set met de meest gangbare maten. Welke merken (en uitvoeringen) raden jullie aan? Wera, Gedore en Facom heb ik hier volgens mij wel vaker voorbij zien komen, zijn er nog anderen?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_186151235
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:17 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik ben nogal verpest door dit topic, dus een setje van de Lidl wil ik niet :@ Mag wel iets meer kosten, maar liever niet boven de ¤ 100 voor een set met de meest gangbare maten. Welke merken (en uitvoeringen) raden jullie aan? Wera, Gedore en Facom heb ik hier volgens mij wel vaker voorbij zien komen, zijn er nog anderen?
Bahco, bijvoorbeeld S160 (1/4") een optie? Of S240 (1/2").
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_186151923
Allen, goedemorgen.

Ik heb recentelijk mijn afkortzaag verkocht en ben nu op zoek naar wat nieuws. Onderstaande zagen hebben mijn interesse. Mijn budget is ¤400.-

Zijn er klussers die ervaring hebben met 1 van onder staande zagen of een vergelijkbare zaag? Ik hoor het graag.

Dewalt DWS777-QS XPS (Ø216mm 1800W) ¤350.-
DeWalt DWS773 Afkortzaag (216mm 1300W) ¤365.-

Makita LS0815FL Afkortzaag (Ø216mm 1400W) ¤335.-
Makita LS1018L Afkortzaag (Ø260mm 1430W) ¤370.-

Bosch Blauw GCM 8 SJL Afkortzaag (Ø216mm 1600W) ¤290.-
  donderdag 11 april 2019 @ 09:21:49 #61
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_186152022
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:17 schreef InTrePidIvity het volgende:
Bij het demonteren van de motor van mijn stofzuiger liep ik er tegenaan dat ik geen dopsleutels heb. Die heb ik normaal verder ook zelden nodig, maar een mooie ratelset is iets dat ik toch altijd al graag had willen hebben. Prima aanleiding dacht ik zo :P

Ik ben nogal verpest door dit topic, dus een setje van de Lidl wil ik niet :@ Mag wel iets meer kosten, maar liever niet boven de ¤ 100 voor een set met de meest gangbare maten. Welke merken (en uitvoeringen) raden jullie aan? Wera, Gedore en Facom heb ik hier volgens mij wel vaker voorbij zien komen, zijn er nog anderen?
Ik heb zelf een koffer van Carolus (submerk van Gedore) erg tevreden over.

Op een 15 lange dop na die ik overmidden getrapt heb. Maar dat was ook met een buis van 1.5 meter eraan vast
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 11 april 2019 @ 09:23:24 #62
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_186152052
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:13 schreef Rikkas het volgende:
Allen, goedemorgen.

Ik heb recentelijk mijn afkortzaag verkocht en ben nu op zoek naar wat nieuws. Onderstaande zagen hebben mijn interesse. Mijn budget is ¤400.-

Zijn er klussers die ervaring hebben met 1 van onder staande zagen of een vergelijkbare zaag? Ik hoor het graag.

Dewalt DWS777-QS XPS (Ø216mm 1800W) ¤350.-
DeWalt DWS773 Afkortzaag (216mm 1300W) ¤365.-

Makita LS0815FL Afkortzaag (Ø216mm 1400W) ¤335.-
Makita LS1018L Afkortzaag (Ø260mm 1430W) ¤370.-

Bosch Blauw GCM 8 SJL Afkortzaag (Ø216mm 1600W) ¤290.-
Zowel met Dewalt als met de Bosch een paar planken gezaagd, zijn beide prima dingen imho. Ik vond bij de Bosch de laser wel fijn, weet niet of de Dewalt die ook heeft
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_186152255
Als er een en schaduwlijn heeft: altijd verkiezen boven laser :7 veel nauwkeuriger :Y
  donderdag 11 april 2019 @ 11:03:24 #64
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186153312
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:17 schreef InTrePidIvity het volgende:
Bij het demonteren van de motor van mijn stofzuiger liep ik er tegenaan dat ik geen dopsleutels heb. Die heb ik normaal verder ook zelden nodig, maar een mooie ratelset is iets dat ik toch altijd al graag had willen hebben. Prima aanleiding dacht ik zo :P

Ik ben nogal verpest door dit topic, dus een setje van de Lidl wil ik niet :@ Mag wel iets meer kosten, maar liever niet boven de ¤ 100 voor een set met de meest gangbare maten. Welke merken (en uitvoeringen) raden jullie aan? Wera, Gedore en Facom heb ik hier volgens mij wel vaker voorbij zien komen, zijn er nog anderen?
Ik vrees dat Wera, Gedore en Facom al snel boven budget gaan.
De Bahco die genoemd is, is wel een goeie, en idd. Carolus (heet tegenwoordig trouwens Gedore Red) zou je ook naar kunnen kijken. Al weet ik niet precies in welke prijsklasse die zit. KWB heeft ook mooie setjes, zou je ook kunnen overwegen.
pi_186153496
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:13 schreef Rikkas het volgende:
Allen, goedemorgen.

Ik heb recentelijk mijn afkortzaag verkocht en ben nu op zoek naar wat nieuws. Onderstaande zagen hebben mijn interesse. Mijn budget is ¤400.-

Zijn er klussers die ervaring hebben met 1 van onder staande zagen of een vergelijkbare zaag? Ik hoor het graag.

Dewalt DWS777-QS XPS (Ø216mm 1800W) ¤350.-
DeWalt DWS773 Afkortzaag (216mm 1300W) ¤365.-

Makita LS0815FL Afkortzaag (Ø216mm 1400W) ¤335.-
Makita LS1018L Afkortzaag (Ø260mm 1430W) ¤370.-

Bosch Blauw GCM 8 SJL Afkortzaag (Ø216mm 1600W) ¤290.-
De LS1018 heb ik gehad maar weg gedaan, prima zaag maar was voor mij veel te groot en zwaar. Is echt een stationaire machine. Ik heb nu de DWS777, werk ook goed, lekker licht, neem weinig ruimte in.
  donderdag 11 april 2019 @ 19:34:32 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186161250
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:14 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Als ik gras had zou ik 't wel weten :9 :Y
Ik pak gewoon de Max effe :P

[ Bericht 36% gewijzigd door Sounddragon op 12-04-2019 00:35:36 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 11 april 2019 @ 19:39:24 #67
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186161342
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik vrees dat Wera, Gedore en Facom al snel boven budget gaan.
De Bahco die genoemd is, is wel een goeie, en idd. Carolus (heet tegenwoordig trouwens Gedore Red) zou je ook naar kunnen kijken. Al weet ik niet precies in welke prijsklasse die zit. KWB heeft ook mooie setjes, zou je ook kunnen overwegen.
Bahco is gewoon prima spul hoor :Y

Ik heb zelf mijn doppensets van HBM; lekker uitgebreid en goed betaalbaar.. duurde heel lang voor ik een ratel stuk had, die heb ik toen meteen allebei vervangen voor een Gedore, voor de rest is er echt helemaal niks mis mee, sleutel er al jaaaaaaren mee.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator donderdag 11 april 2019 @ 20:17:57 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186162117
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:13 schreef Rikkas het volgende:
Allen, goedemorgen.

Ik heb recentelijk mijn afkortzaag verkocht en ben nu op zoek naar wat nieuws. Onderstaande zagen hebben mijn interesse. Mijn budget is ¤400.-

Zijn er klussers die ervaring hebben met 1 van onder staande zagen of een vergelijkbare zaag? Ik hoor het graag.

Dewalt DWS777-QS XPS (Ø216mm 1800W) ¤350.-
DeWalt DWS773 Afkortzaag (216mm 1300W) ¤365.-

Makita LS0815FL Afkortzaag (Ø216mm 1400W) ¤335.-
Makita LS1018L Afkortzaag (Ø260mm 1430W) ¤370.-

Bosch Blauw GCM 8 SJL Afkortzaag (Ø216mm 1600W) ¤290.-
Wist niet dat Bosch tegenwoordig de voordeligste is, maar die heb ik, bevalt me super.

Zaagt zuiver haaks zonder dat ik iets heb hoeven instellen ofzo. ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 11 april 2019 @ 20:19:01 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186162143
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:33 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou, denk niet dat je er blij van word als je zo'n grootte grasmat hebt zoals Atmoz.
Een goede grasmat krijgen is ook al net als oorlogsvoeren; alle hulp is welkom :P
Een te grote grasmat bestaat niet, dan is je maaier te klein B-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 11 april 2019 @ 21:45:29 #70
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186164116
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 19:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bahco is gewoon prima spul hoor :Y

Ik heb zelf mijn doppensets van HBM; lekker uitgebreid en goed betaalbaar.. duurde heel lang voor ik een ratel stuk had, die heb ik toen meteen allebei vervangen voor een Gedore, voor de rest is er echt helemaal niks mis mee, sleutel er al jaaaaaaren mee.
Dat zeg ik toch ;) .
Ben al jaren blij met mijn bahco zagen, beitels en eh... bahco's :P .
pi_186166526
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:17 schreef InTrePidIvity het volgende:
Bij het demonteren van de motor van mijn stofzuiger liep ik er tegenaan dat ik geen dopsleutels heb. Die heb ik normaal verder ook zelden nodig, maar een mooie ratelset is iets dat ik toch altijd al graag had willen hebben. Prima aanleiding dacht ik zo :P

Ik ben nogal verpest door dit topic, dus een setje van de Lidl wil ik niet :@ Mag wel iets meer kosten, maar liever niet boven de ¤ 100 voor een set met de meest gangbare maten. Welke merken (en uitvoeringen) raden jullie aan? Wera, Gedore en Facom heb ik hier volgens mij wel vaker voorbij zien komen, zijn er nog anderen?
Je budget is lastig :) een echt merk set zit tussen de 130 en 200. rond de 50-80 zit veel chinese zooi die voor teveel verkocht wordt. Dan pak ik zelf liever ultra goedkoop setje voor 30 en we zien wel...

Ik zou een 3/8 set adviseren. een mooie tussenmaat voor huis tuin en keuken gebruik. Ik heb mijn facom 3/8 als laatste gekocht na een 1/2 en 1/4 set en pak nu altijd die.

Wel goede verhalen gehoord over proxxon en tengtools en het voelt goed in de winkel maar heb het zelf niet. Lijkt net onder merken als facom gedore en hazet tezitten.

https://www.conrad.nl/p/d(...)&utm_campaign=308958
https://www.conrad.nl/p/d(...)&utm_campaign=308958 Ik zou dezen pakken voor rond de 100,-
https://www.conrad.nl/p/d(...)&utm_campaign=308958
https://www.conrad.nl/p/d(...)ustrial-23070-815861

maarjah dit is ook geen geld natuurlijk:
https://www.hbm-machines.(...)NMbZdQRoC1BAQAvD_BwE
  vrijdag 12 april 2019 @ 00:31:56 #72
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186166827
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 00:03 schreef bartos het volgende:

[..]

Je budget is lastig :) een echt merk set zit tussen de 130 en 200. rond de 50-80 zit veel chinese zooi die voor teveel verkocht wordt. Dan pak ik zelf liever ultra goedkoop setje voor 30 en we zien wel...

Ik zou een 3/8 set adviseren. een mooie tussenmaat voor huis tuin en keuken gebruik. Ik heb mijn facom 3/8 als laatste gekocht na een 1/2 en 1/4 set en pak nu altijd die.

Wel goede verhalen gehoord over proxxon en tengtools en het voelt goed in de winkel maar heb het zelf niet. Lijkt net onder merken als facom gedore en hazet tezitten.

https://www.conrad.nl/p/d(...)&utm_campaign=308958
https://www.conrad.nl/p/d(...)&utm_campaign=308958 Ik zou dezen pakken voor rond de 100,-
https://www.conrad.nl/p/d(...)&utm_campaign=308958
https://www.conrad.nl/p/d(...)ustrial-23070-815861

maarjah dit is ook geen geld natuurlijk:
https://www.hbm-machines.(...)NMbZdQRoC1BAQAvD_BwE
Die HBM set heb ik dus :) en ook de engelse versie (ik reed ooit eens yankenbakken :+), prima spul.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186170259
Mooi lijstje. Ik ben namelijk ook toe aan een nieuw setje. Tenminste dat dacht ik. Heb ooit als cadeau een Facom-set gehad en de ratel is lam lijkt het wel. Ik was van plan om die in de vuilbak te mikken en een nieuwe aan te schaffen maar nu ik zie wat zo'n Facomratel kost vroeg ik mij of of zoiets niet te repareren valt. Even rondgooglen leert mij dat Facom hele goede garantievoorwaarden(pdf) lijkt te hebben:
Het traditionele gereedschap heeft een garantie zonder tijdslimiet (typologie E). De producten kunnen rechtstreeks aan de
balie ingeruild worden, indien voorradig en mits de toepassingsvoorwaarden van de FACOM garantie gelden.
Er wordt geen aankoopfactuur vereist.

Als dat zo is heb ik dus dankzij dit topic een aankoop bespaard. Is niet helemaal het doel van dit topic maar toch bedankt

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 00:03 schreef bartos het volgende:

[..]

Je budget is lastig :) een echt merk set zit tussen de 130 en 200. rond de 50-80 zit veel chinese zooi die voor teveel verkocht wordt. Dan pak ik zelf liever ultra goedkoop setje voor 30 en we zien wel...

Ik zou een 3/8 set adviseren. een mooie tussenmaat voor huis tuin en keuken gebruik. Ik heb mijn facom 3/8 als laatste gekocht na een 1/2 en 1/4 set en pak nu altijd die.

Wel goede verhalen gehoord over proxxon en tengtools en het voelt goed in de winkel maar heb het zelf niet. Lijkt net onder merken als facom gedore en hazet tezitten.

https://www.conrad.nl/p/d(...)&utm_campaign=308958
https://www.conrad.nl/p/d(...)&utm_campaign=308958 Ik zou dezen pakken voor rond de 100,-
https://www.conrad.nl/p/d(...)&utm_campaign=308958
https://www.conrad.nl/p/d(...)ustrial-23070-815861

maarjah dit is ook geen geld natuurlijk:
https://www.hbm-machines.(...)NMbZdQRoC1BAQAvD_BwE
pi_186176174
Op een ratel krijg je waarschijnlij kgeen garantie, het is niet kapot, enkel versleten.
Voor Facom zijn overigens complete revisiesetjes te koop, dan heb je een nieuw veertje, getand
blokje en volgens mij ook een zakje vet, dan ben je voor 15¤ oid klaar.

Het kan ook zijn dat het vet in je ratel wat verhard is, het getande blokje komt dan niet mooi vrij, of valt niet mooi terug in zijn vertanding, dan ratelt je ratel niet meer, open maken en ontvetten, en met een likje vet weer in elkaar is dan de oplossing.

Bahco is over het algemeen goed spul,e chte rheb ik via mijn vorige werkgever wel een negatieve kijk op Bahco gekregen. Ze kochten daar compleet gevulde karren (10 ofzo) en van 2 of 3 karren werkte de ratel niet als je een dop op het 1/2" vierkant zette, dan bleef het rateleffect achterwege, maar kreeg je eigenlijk een wringstaaf. Zonder dop erop deed het ding het wel.
Beetje slecht vind ik dat wel.

Dit model ratel is diegene met een knopje erop om een dop los te kunnen nemen. Andere karren hadden een gewone ratel, dus zonder ontgrendelknop , en die waren wel goed
pi_186176850
Heeft iemand hier een klein tafel model vlak en vandikte bank? Ik heb ongeveer 100m planken die ik aan beide zijde wil vlakken en op dikte moet schaven. Ook onze eettafel, die van steigerhouten planken is gemaakt, kan wel wat schaaf beurten gebruiken.

Ik zou dit ook door een timmerbedrijf kunnen laten doen maar wil het ook hobby matig gaan gebruiken.

Wil graag weten of het onderhoud hieraan (redelijk) eenvoudig is zoals het vervangen van de messen e.d. Of ze handzaam zijn en of de modellen van tussen de 3 en 400 euro kwalitatief de moeite waard zijn. Veel hoger gaat het budget niet worden.
pi_186200880
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:32 schreef Harveo het volgende:
Heeft iemand hier een klein tafel model vlak en vandikte bank? Ik heb ongeveer 100m planken die ik aan beide zijde wil vlakken en op dikte moet schaven. Ook onze eettafel, die van steigerhouten planken is gemaakt, kan wel wat schaaf beurten gebruiken.

Ik zou dit ook door een timmerbedrijf kunnen laten doen maar wil het ook hobby matig gaan gebruiken.

Wil graag weten of het onderhoud hieraan (redelijk) eenvoudig is zoals het vervangen van de messen e.d. Of ze handzaam zijn en of de modellen van tussen de 3 en 400 euro kwalitatief de moeite waard zijn. Veel hoger gaat het budget niet worden.
Op woodworking loopt een topic met vrij uitgebreide review van heel veel verschillende vlak / vandikte banken, misschien daar even je licht opsteken?
pi_186207898
Mijn zus en zwager gaan binnenkort drie weken naar Canada. Ik zag dat ze daar ook dezelfde grote ketens hebben zoals Walmart. Omdat daar misschien bepaalde zaken voordeliger zijn, zouden ze iets mee kunnen nemen. Ik heb alleen niet echt een idee. Iemand die wel ideeën heeft?
Lange benen koud hoofd.
pi_186207963
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 12:00 schreef Volvoman het volgende:
Mijn zus en zwager gaan binnenkort drie weken naar Canada. Ik zag dat ze daar ook dezelfde grote ketens hebben zoals Walmart. Omdat daar misschien bepaalde zaken voordeliger zijn, zouden ze iets mee kunnen nemen. Ik heb alleen niet echt een idee. Iemand die wel ideeën heeft?
Zou dan eerder kijken of ze naar een Lee Valley kunnen :) als je echt gereedschap ofzo wilt..
  Moderator maandag 15 april 2019 @ 16:17:58 #79
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186233290
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 12:00 schreef Volvoman het volgende:
Mijn zus en zwager gaan binnenkort drie weken naar Canada. Ik zag dat ze daar ook dezelfde grote ketens hebben zoals Walmart. Omdat daar misschien bepaalde zaken voordeliger zijn, zouden ze iets mee kunnen nemen. Ik heb alleen niet echt een idee. Iemand die wel ideeën heeft?
Je zult toch iets meer info moeten geven om echt goede reacties te kunnen krijgen.
Wat heb je al aan gereedschap (neem aan dat je dat zoekt; anders zit je sowieso hier al verkeerd).
Wat zijn je technische hobby's ? Of ga je binnenkort verbouwen ?

Kortom doe gewoon wat meer moeite ;) ^O^
pi_186233854
Walmart sowieso niet voor gereedschap
De grote DHZ ketens uit de VS zoals Home Depot en Lowes zitten ook in Canada
pi_186234405
ACE
Canadian Tire
Lee Valley voor mooi handgereedschap idd
pi_186234561
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 16:17 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je zult toch iets meer info moeten geven om echt goede reacties te kunnen krijgen.
Wat heb je al aan gereedschap (neem aan dat je dat zoekt; anders zit je sowieso hier al verkeerd).
Wat zijn je technische hobby's ? Of ga je binnenkort verbouwen ?

Kortom doe gewoon wat meer moeite ;) ^O^
Het liefst zou ik gewoon zelf gaan kijken natuurlijk. Wat betreft elektrische gereedschap heb ik het meeste al. Handgereedschap verzamel ik langzaam bij elkaar.

Het is meer gewoon hobby, en verbouwen is momenteel ook niet aan de orde.
Vroeg me af of er echt dingen zijn die daar voordeliger zijn en makkelijk mee te nemen. Zoals een speedsquare bijvoorbeeld.

Zal nog eens op de sites kijken van die grote ketens.
Lange benen koud hoofd.
pi_186234681
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 17:31 schreef Volvoman het volgende:

[..]

Het liefst zou ik gewoon zelf gaan kijken natuurlijk. Wat betreft elektrische gereedschap heb ik het meeste al. Handgereedschap verzamel ik langzaam bij elkaar.

Het is meer gewoon hobby, en verbouwen is momenteel ook niet aan de orde.
Vroeg me af of er echt dingen zijn die daar voordeliger zijn en makkelijk mee te nemen. Zoals een speedsquare bijvoorbeeld.

Zal nog eens op de sites kijken van die grote ketens.
Houd rekening met het feit dat daar alles imperial is. Dus aan een speedsquare behalve dat ie haaks is heb je al wat minder.
pi_186235515
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 17:40 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Houd rekening met het feit dat daar alles imperial is. Dus aan een speedsquare behalve dat ie haaks is heb je al wat minder.
Canada is metric usa is imperial toch?
pi_186235587
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 18:31 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Canada is metric usa is imperial toch?
Qua gereedschap ga je er ook veel imperial vinden.. Zeker dicht bij de grens.

Dat is iig wat ik bij oa Walmart en Lee Valley gezien heb.
pi_186360144
Wat is een beetje een fatsoenlijk lijmpistool?
pi_186360237
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 10:59 schreef FranticDJ het volgende:
Wat is een beetje een fatsoenlijk lijmpistool?
Bedoel je voor kit tubes e.d.? Of echt zo'n ding waar je lijnstaafjes in stouwt en voor de lijm eruit spuit?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_186360293
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 11:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Bedoel je voor kit tubes e.d.? Of echt zo'n ding waar je lijnstaafjes in stouwt en voor de lijm eruit spuit?
Lijmstaafjes :Y om te kitten heb ik al een goed kitpistool.
pi_186367683
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 10:59 schreef FranticDJ het volgende:
Wat is een beetje een fatsoenlijk lijmpistool?
Heb zelf een simpel ding van Steinel. Werkt op zich prima, die paar keer per jaar dat ik hem gebruik.

https://www.amazon.de/Pat(...)s%2Cdiy%2C189&sr=8-2

Deze krijgt ook wel goede recensies.

Een beetje knoeien blijft het toch. Ik erger me altijd aan die dunne slierten die je krijgt wanneer je het lijmpistool weg neemt van je werkstuk.
Lange benen koud hoofd.
pi_186376858
Mondmasker en veiligheidsbril, hopeloze combinatie, want na 10 seconden is de bril beslagen en zie ik niks meer. Dus zet ik die bril weer af en heb ik nu half ontstoken ogen.

Wat is een combi die wel goed werkt? Ik heb een vrij smal hoofd, dus dat is qua passing vaak wel lastig.
pi_186376875
Volgelaatsmasker.

Maar her begint met een goed passend masker mer uitblaasopeningen aan de zijkant/onderkant.

Sundström halfgelaat en de 3M halfgelaat die ik laatst gekocht heb kan ik wel aanbevelen, zie aankopen topic. Wel de juiste maat kiezen s/m/l.
pi_186376953
De passing is vaak het probleem inderdaad. ik heb nog een halfgelaatsmasker liggen, maar de passing is inderdaad niet goed, dus werkt het niet lekker. En in de bouwmarkt is alles zo verpakt dat je niks kan passen.

En een Speedo zwembrilletje? Die sluiten tenminste de ogen heel goed af.
  zaterdag 27 april 2019 @ 21:48:18 #93
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_186466805
Kruislijnlaser sla ik voorlopig over, ga wel aan de slag met mn waterpas.

Maar.. heb wel een nieuwe afkortzaag nodig, sinds de aldi-variant het begeven heeft.
Nog tips? Bosch Blauw past mooi bij de rest van de collectie (maar welke dan?), maar een vriend van me was zeer te spreken over deze Metabo https://www.bol.com/nl/p/(...)mm/9200000053070109/
Wat te doen?
Gaat sowieso nog gebruikt worden om een visgraatparketvloer te zagen, en nog diverse andere (kleinere) klussen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_186467119
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 10:44 schreef seekelot het volgende:
De passing is vaak het probleem inderdaad. ik heb nog een halfgelaatsmasker liggen, maar de passing is inderdaad niet goed, dus werkt het niet lekker. En in de bouwmarkt is alles zo verpakt dat je niks kan passen.

En een Speedo zwembrilletje? Die sluiten tenminste de ogen heel goed af.
Die hebben geen echte veilighedsrating :+ Maar waterdicht = stofdicht is mijn mening :7
  Moderator zaterdag 27 april 2019 @ 22:30:09 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186467874
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 21:59 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Maar waterdicht = stofdicht is mijn mening :7
Dat is bij ons niet zo :+ Binnenkort als het goed is... Oude tekeningen uit 2003 ofzo met dertig onderdelen er op _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_186472605
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 11:09 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Lijmstaafjes :Y om te kitten heb ik al een goed kitpistool.
Heb een proxxon gehaald. Was in de aanbieding :7
  woensdag 1 mei 2019 @ 10:55:21 #98
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_186536174
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 07:52 schreef baskick het volgende:

[..]

Bahco, bijvoorbeeld S160 (1/4") een optie? Of S240 (1/2").
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:21 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik heb zelf een koffer van Carolus (submerk van Gedore) erg tevreden over.

Op een 15 lange dop na die ik overmidden getrapt heb. Maar dat was ook met een buis van 1.5 meter eraan vast
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik vrees dat Wera, Gedore en Facom al snel boven budget gaan.
De Bahco die genoemd is, is wel een goeie, en idd. Carolus (heet tegenwoordig trouwens Gedore Red) zou je ook naar kunnen kijken. Al weet ik niet precies in welke prijsklasse die zit. KWB heeft ook mooie setjes, zou je ook kunnen overwegen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 00:03 schreef bartos het volgende:

[..]

Je budget is lastig :) een echt merk set zit tussen de 130 en 200. rond de 50-80 zit veel chinese zooi die voor teveel verkocht wordt. Dan pak ik zelf liever ultra goedkoop setje voor 30 en we zien wel...

Ik zou een 3/8 set adviseren. een mooie tussenmaat voor huis tuin en keuken gebruik. Ik heb mijn facom 3/8 als laatste gekocht na een 1/2 en 1/4 set en pak nu altijd die.

Wel goede verhalen gehoord over proxxon en tengtools en het voelt goed in de winkel maar heb het zelf niet. Lijkt net onder merken als facom gedore en hazet tezitten.

https://www.conrad.nl/p/d(...)&utm_campaign=308958
https://www.conrad.nl/p/d(...)&utm_campaign=308958 Ik zou dezen pakken voor rond de 100,-
https://www.conrad.nl/p/d(...)&utm_campaign=308958
https://www.conrad.nl/p/d(...)ustrial-23070-815861

maarjah dit is ook geen geld natuurlijk:
https://www.hbm-machines.(...)NMbZdQRoC1BAQAvD_BwE
Nog even terugkoppeling, met dank voor alle tips! Het is uiteindelijk een bescheiden setje van Wera geworden via Amazon, waar het toch aanmerkelijk goedkoper was dan bij NL webshops:



Ging er uiteindelijk toch van uit dat ik niet heel veel grotere doppen nodig ga hebben, al viel de ratel qua formaat iets kleiner uit dan ik had verwacht. Het setje neemt in elk geval niet veel ruimte in in de gereedschapskast :P Bovendien heeft hij in elk geval z'n werk inmiddels al prima gedaan, dus ik ben er erg blij mee!
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_186536295
Mocht je een grotere ratel willen op termijn. Neem de Zyklop.
pi_186545314
Dit is toch ook een Zyklop?
  Moderator woensdag 1 mei 2019 @ 19:07:12 #101
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186545805
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 18:41 schreef RB42 het volgende:
Dit is toch ook een Zyklop?
Nee hoor, dit is geloof ik een Zyklop.

  Knikkerking woensdag 1 mei 2019 @ 19:15:16 #102
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_186545973
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 19:07 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nee hoor, dit is geloof ik een Zyklop.

[ afbeelding ]
Jawel, dat is ook Zyklop :Y
pi_186549121
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:55 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Nog even terugkoppeling, met dank voor alle tips! Het is uiteindelijk een bescheiden setje van Wera geworden via Amazon, waar het toch aanmerkelijk goedkoper was dan bij NL webshops:

[ afbeelding ]

Ging er uiteindelijk toch van uit dat ik niet heel veel grotere doppen nodig ga hebben, al viel de ratel qua formaat iets kleiner uit dan ik had verwacht. Het setje neemt in elk geval niet veel ruimte in in de gereedschapskast :P Bovendien heeft hij in elk geval z'n werk inmiddels al prima gedaan, dus ik ben er erg blij mee!
Zeker mooie keus. Als je weinig aan machines/autos/motoren zit zal niet snel groter nodig hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 18:41 schreef RB42 het volgende:
Dit is toch ook een Zyklop?
Met de Zyklop bedoelen de meeste hier dit model ratel:

https://www.conrad.nl/p/w(...)-05004016001-1173666
pi_186549556
OK ok officieel is t dus een zyklop speed ratel die ik bedoel :+

De verstelbaarheid is zo handig. Niet kloten met van die cardan stukjes waarbij je net niet lekker kracht kan zetten.
pi_186557365
Ik zie nu ook dat er een Red Bull Racing variant is :D
pi_187015407
Iemand tips voor een leidingzoeker / multidetector? Ik neig naar de Bosch GMS-120 maar lees een beetje wisselende reacties. Heb nu zo'n laserliner ding van de Hornbach maar daar heb je niks aan.
pi_187016192
Die bosch heb je net zoveel aan...
pi_187017550
Ik heb de Bosch d'tect 120 en die doet in de meeste gevallen best goed.
  woensdag 29 mei 2019 @ 10:39:54 #109
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_187148549
Ben aan t twijfelen voor een Bosch blauw decoupeerzaag.. het 10,8V model of toch de 18V uitvoering. Zal alleen huis tuin en keuken gebruik zijn, maar ben toch bang dat de 10,8 soms tekort schiet. Iemand die mijn twijfels kan wegnemen? :@
  Moderator woensdag 29 mei 2019 @ 13:10:25 #110
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_187150922
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 10:39 schreef Schild het volgende:
Ben aan t twijfelen voor een Bosch blauw decoupeerzaag.. het 10,8V model of toch de 18V uitvoering. Zal alleen huis tuin en keuken gebruik zijn, maar ben toch bang dat de 10,8 soms tekort schiet. Iemand die mijn twijfels kan wegnemen? :@
Heb je al meer machines uit de 10,8V of 18V Bosch lijn ? :)
pi_187159662
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 10:39 schreef Schild het volgende:
Ben aan t twijfelen voor een Bosch blauw decoupeerzaag.. het 10,8V model of toch de 18V uitvoering. Zal alleen huis tuin en keuken gebruik zijn, maar ben toch bang dat de 10,8 soms tekort schiet. Iemand die mijn twijfels kan wegnemen? :@
De 10,8V is er alleen in de T-greep variant, ik vind dat super irritant dus heb laatst de 18V beugel er bij gekocht. Veel fijner (en veiliger)
pi_187161033
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 10:39 schreef Schild het volgende:
Ben aan t twijfelen voor een Bosch blauw decoupeerzaag.. het 10,8V model of toch de 18V uitvoering. Zal alleen huis tuin en keuken gebruik zijn, maar ben toch bang dat de 10,8 soms tekort schiet. Iemand die mijn twijfels kan wegnemen? :@
Heb ze allebei, heb het heel lang met de 10.8 gedaan. En die doet het echt prima, heb de bedrade nooit meer gebruikt sinds de aanschaf van die 10.8.

Maar, de 18v is wel echt een stuk krachtiger. En de accu gaat een stuk langer mee.aar voor af en toe gebruik voldoet de 10.8 echt goed hoor.
  donderdag 30 mei 2019 @ 10:15:35 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187165063
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 06:58 schreef RB42 het volgende:
Ik zie nu ook dat er een Red Bull Racing variant is :D
Wait wut? :7

Moet ik hebben voor de grasmaaier natuurlijk 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 10:46:43 #114
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Knikkerking zondag 9 juni 2019 @ 11:13:46 #115
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_187333069
Ik ben opzoek naar een fatsoenlijke generator. Welke raden jullie aan?
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 11:14:45 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187333080
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 11:13 schreef Atmoz het volgende:
Ik ben opzoek naar een fatsoenlijke generator. Welke raden jullie aan?
Ja wel je er mee doen? Slijpen en lassen aan je boot? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking zondag 9 juni 2019 @ 11:17:06 #117
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_187333099
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 11:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja wel je er mee doen? Slijpen en lassen aan je boot? :)
Ja zoiets bijvoorbeeld. Er ligt ook walstroom, maar zo'n ding kan altijd handig zijn bedacht ik me gisteren.
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 11:37:09 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187333272
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 11:17 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ja zoiets bijvoorbeeld. Er ligt ook walstroom, maar zo'n ding kan altijd handig zijn bedacht ik me gisteren.
Dat maakt wel een heel verschil qua aggregaat. Waarmee ga je lassen, je CO2 ding op krachtstroom?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_187333325
Ik zou eens kijken voor een kippor en een elektrode apparaatje
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_187333331
Je kan buiten toch niet CO2 lassen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 11:44:59 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187333342
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 11:43 schreef densmee het volgende:
Je kan buiten toch niet CO2 lassen
Dat weet ik ;) In de boot wel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_187333344
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 11:42 schreef densmee het volgende:
Ik zou eens kijken voor een kippor en een elektrode apparaatje
Dit ja :Y wij doen ook niet anders dan elektrode..

Maar dan nog mag je een best aggregaat hebben.

@Atmoz wat heeft je boot voor generator? aangehangen aan de pruttel neem ik aan?
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 11:55:23 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187333427
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 11:42 schreef densmee het volgende:
Ik zou eens kijken voor een kippor en een elektrode apparaatje
Je bent toch wel een flinke aggregaat nodig?
Uit de brochure haal ik dat een Kemmpi Miniarc 180 minimaal 5,5kVA moet hebben. Ik neem aan dat je zo'n soort lasapparaat bedoelt, of bedoel je een heel simpel ding met een spoel?
https://www.kemppi.com/nl-NL/offering/family/minarc-evo/

De grootste handzame Kippor levert 2,3kVA?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_187333775
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 11:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je bent toch wel een flinke aggregaat nodig?
Uit de brochure haal ik dat een Kemmpi Miniarc 180 minimaal 5,5kVA moet hebben. Ik neem aan dat je zo'n soort lasapparaat bedoelt, of bedoel je een heel simpel ding met een spoel?
https://www.kemppi.com/nl-NL/offering/family/minarc-evo/

De grootste handzame Kippor levert 2,3kVA?
Da's natuurlijk alleen als je op vol vermogen last
pi_187336377
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 11:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je bent toch wel een flinke aggregaat nodig?
Uit de brochure haal ik dat een Kemmpi Miniarc 180 minimaal 5,5kVA moet hebben. Ik neem aan dat je zo'n soort lasapparaat bedoelt, of bedoel je een heel simpel ding met een spoel?
https://www.kemppi.com/nl-NL/offering/family/minarc-evo/

De grootste handzame Kippor levert 2,3kVA?
als je vol vermogen last wel inderdaad, maar als je op 90 ampere last dan kom je met die kippor een heel eind hoor.
Je kunt niet in een keer een pak elektrode opstoken maar dat zal ook niet de bedoeling zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 9 juni 2019 @ 22:05:14 #126
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187343811
Weten jullie waar je in NL zoiets als de boardmate kunnen kopen/bestellen?
https://bricky.com/buildi(...)erboard-fixing-tool/

Hoeft niet perse dit merk te zijn maar wel dit principe :P .
Als ik de tijd had, had ik zoiets in 3d gemaakt zodat ik gewoon kon printen... maar ja, dat red ik nu niet meer met mijn skills -O- .
pi_187345227
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:05 schreef bleiblei het volgende:
Weten jullie waar je in NL zoiets als de boardmate kunnen kopen/bestellen?
https://bricky.com/buildi(...)erboard-fixing-tool/

Hoeft niet perse dit merk te zijn maar wel dit principe :P .
Als ik de tijd had, had ik zoiets in 3d gemaakt zodat ik gewoon kon printen... maar ja, dat red ik nu niet meer met mijn skills -O- .
Ben je lid van de Festool groep op FB? Heb daar eens zoiets voorbij zien komen
  zondag 9 juni 2019 @ 22:49:19 #128
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_187345379
De verzendkosten naar NL zijn maar 4 euro... Tof ding!
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking maandag 10 juni 2019 @ 10:44:33 #129
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_187350399
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 11:37 schreef derLudolf het volgende:

Dat maakt wel een heel verschil qua aggregaat. Waarmee ga je lassen, je CO2 ding op krachtstroom?
Ik heb geen CO2 op krachtstroom.
Heb alleen de Cebora MIG/MAG op 230v.

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 11:42 schreef densmee het volgende:
Ik zou eens kijken voor een kippor en een elektrode apparaatje
Ik ken(de) dat merk niet... Maar 't ziet er beter uit dan die Chinese prullen voor ¤ 150,- O-)
Ondertussen nog wat meer "erin gedoken" en kom dan steeds Honda tegen. Wel wat duurder, maar volgens mij wel écht goed. Wat is de ervaring daarmee? Of is zo'n Kipor ook gewoon echt goed?

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 11:45 schreef FranticDJ het volgende:

Dit ja :Y wij doen ook niet anders dan elektrode..

Maar dan nog mag je een best aggregaat hebben.

@:Atmoz wat heeft je boot voor generator? aangehangen aan de pruttel neem ik aan?
Je bedoeld de dynamo om de (12v) accu op te laden?

Geen idee eerlijk gezegd.

Heb wel vorige week een nieuwe accu (165Ah) voor erin gekocht. Maar zo'n aggregaat komt natuurlijk altijd nog wel van pas :Y

Welk elektroden las-apparaatje zou ik er dan nog bij nemen?
Zou deze Kemppi goed kunnen werken op een aggregaat van 2200watt?
https://www.coolblue.nl/product/801658/kemppi-minarc-150.html
  Knikkerking maandag 10 juni 2019 @ 10:51:53 #130
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_187350480
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:05 schreef bleiblei het volgende:
Weten jullie waar je in NL zoiets als de boardmate kunnen kopen/bestellen?
https://bricky.com/buildi(...)erboard-fixing-tool/

Hoeft niet perse dit merk te zijn maar wel dit principe :P .
Als ik de tijd had, had ik zoiets in 3d gemaakt zodat ik gewoon kon printen... maar ja, dat red ik nu niet meer met mijn skills -O- .
Ik was even voor je opzoek naar de 3D-file als iemand die toevallig al had gemaakt. Maar tijdens mijn zoektocht kwam ik deze tegen: https://www.alibaba.com/p(...)The_60600777774.html

Of wil je écht in NL bestellen zodat je het snel hebt? :P
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 11:02:36 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187350570
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 10:44 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik heb geen CO2 op krachtstroom.
Heb alleen de Cebora MIG/MAG op 230v.
[..]

Ik ken(de) dat merk niet... Maar 't ziet er beter uit dan die Chinese prullen voor ¤ 150,- O-)
Ondertussen nog wat meer "erin gedoken" en kom dan steeds Honda tegen. Wel wat duurder, maar volgens mij wel écht goed. Wat is de ervaring daarmee? Of is zo'n Kipor ook gewoon echt goed?
[..]

Je bedoeld de dynamo om de (12v) accu op te laden?

Geen idee eerlijk gezegd.

Heb wel vorige week een nieuwe accu (165Ah) voor erin gekocht. Maar zo'n aggregaat komt natuurlijk altijd nog wel van pas :Y

Welk elektroden las-apparaatje zou ik er dan nog bij nemen?
Zou deze Kemppi goed kunnen werken op een aggregaat van 2200watt?
https://www.coolblue.nl/product/801658/kemppi-minarc-150.html
Aggregaten werken met schijnbaar vermogen in kVA ;)

Zie posts 123/124/125 al nam ik daar de 180 als voorbeeld.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 10 juni 2019 @ 14:20:30 #132
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187353012
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 10:51 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik was even voor je opzoek naar de 3D-file als iemand die toevallig al had gemaakt. Maar tijdens mijn zoektocht kwam ik deze tegen: https://www.alibaba.com/p(...)The_60600777774.html

Of wil je écht in NL bestellen zodat je het snel hebt? :P
Moet je er wel 3000 van bestellen :D . Eigenlijk wil ik ze wel binnen 2 weken hebben inderdaad. Maar misschien moet ik ze gewoon bij die club in de US bestellen dan.
pi_187353065
Het zal best handig zijn maar met zo’n uitschuifbaar statief gaat het ook prima.
  Knikkerking maandag 10 juni 2019 @ 14:34:48 #134
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_187353179
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 11:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aggregaten werken met schijnbaar vermogen in kVA ;)

Zie posts 123/124/125 al nam ik daar de 180 als voorbeeld.
Bij die Honda staat gewoon "2200 watt"
https://www.bostools.nl/a(...)er-benzine-generator

Als ik daar dan zo'n Kemppi mini arc 150 bij neem, dan moet dan toch perfect samen gaan lijkt me :)

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:20 schreef bleiblei het volgende:

Moet je er wel 3000 van bestellen :D . Eigenlijk wil ik ze wel binnen 2 weken hebben inderdaad. Maar misschien moet ik ze gewoon bij die club in de US bestellen dan.
Ow, dat had ik in de gauwigheid niet gezien :P

Ik heb zojuist zelf maar effe snel eentje getekend en geprint:











Vind je 'm de moeite waard om uit te proberen? Dan stuur ik 'm je op.... Als hij goedgekeurd is maak ik d'r nog wel een paar!

Door de snelle print-instellingen is het "hellinkje" waar het 2e board op wordt geschoven niet heel netjes (beetje "trappig" zoals je goed kunt zien op de laatste foto). Maar ik denk dat zo'n board daar alsnog heel makkelijk overheen zal glijden...
  maandag 10 juni 2019 @ 15:43:10 #135
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187353997
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:34 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Bij die Honda staat gewoon "2200 watt"
https://www.bostools.nl/a(...)er-benzine-generator

Als ik daar dan zo'n Kemppi mini arc 150 bij neem, dan moet dan toch perfect samen gaan lijkt me :)
[..]

Ow, dat had ik in de gauwigheid niet gezien :P

Ik heb zojuist zelf maar effe snel eentje getekend en geprint:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vind je 'm de moeite waard om uit te proberen? Dan stuur ik 'm je op.... Als hij goedgekeurd is maak ik d'r nog wel een paar!

Door de snelle print-instellingen is het "hellinkje" waar het 2e board op wordt geschoven niet heel netjes (beetje "trappig" zoals je goed kunt zien op de laatste foto). Maar ik denk dat zo'n board daar alsnog heel makkelijk overheen zal glijden...
Oeh!!! Super _O_ .
Ik heb aan de .stl voldoende, dan print ik em zelf, zet ik de printsettings wel 0.10mm ofzo.
Echt super fijn!

Ben trouwens wel benieuwd of dat nu goed werkt, zo een kemppi. Staat hier ook nog op de wensenlijst :Y .
  Knikkerking maandag 10 juni 2019 @ 15:57:07 #136
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_187354192
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:43 schreef bleiblei het volgende:

Oeh!!! Super _O_ .
Ik heb aan de .stl voldoende, dan print ik em zelf, zet ik de printsettings wel 0.10mm ofzo.
Echt super fijn!
www.lumatronix.nl/FOK/boardmate.stl

^O^

[edit]

Oh, wat ik trouwens wel zojuist zag is dat het "sleutelgat" volgens mij iets te klein gemaakt is...
Dus het grote rondje zegmaar... Ik heb even geen schroef hier bij de hand, maar die kan er of maar nét of net niet doorheen. Maar ik weet eigenlijk niet of dat heel erg is... Moet je die sleutelgat-functie perse op die manier gebruiken? Of kun je ook gewoon effe de schroef er helemaal uitdraaien? (zonder dat 't afdoet van de handige functie van dat ding)

quote:
Ben trouwens wel benieuwd of dat nu goed werkt, zo een kemppi. Staat hier ook nog op de wensenlijst :Y .
Ik twijfel alleen nog een beetje of die 150 zwaar c.q. sterk genoeg is om als "allrounder" in te kunnen zetten... Iemand ervaring/tips? Beter een zwaardere nemen en zodra ik met de aggregaat als voedingsbron ga lassen hem iets lager zetten?
pi_187354277
@Atmoz die 150 gebruiken wij aan boord als portable laskar voor allerhande lasklussen. Kunnen wij goed mee uit de voeten.

Alleen df goed naar vermogen van t agreggaat kijken. Heb ik geen kaas van gegeten, @Vonkenboer vast wel :Y
  maandag 10 juni 2019 @ 16:51:52 #138
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187354981
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:57 schreef Atmoz het volgende:

[..]

www.lumatronix.nl/FOK/boardmate.stl

^O^

[edit]

Oh, wat ik trouwens wel zojuist zag is dat het "sleutelgat" volgens mij iets te klein gemaakt is...
Dus het grote rondje zegmaar... Ik heb even geen schroef hier bij de hand, maar die kan er of maar nét of net niet doorheen. Maar ik weet eigenlijk niet of dat heel erg is... Moet je die sleutelgat-functie perse op die manier gebruiken? Of kun je ook gewoon effe de schroef er helemaal uitdraaien? (zonder dat 't afdoet van de handige functie van dat ding)
[..]

Ik twijfel alleen nog een beetje of die 150 zwaar c.q. sterk genoeg is om als "allrounder" in te kunnen zetten... Iemand ervaring/tips? Beter een zwaardere nemen en zodra ik met de aggregaat als voedingsbron ga lassen hem iets lager zetten?
Met een kleiner "sleutelgat" werkt het ook prima, ik ben hier al super happy mee!
Kan je eigenlijk met zo een Kemppi ook CO2 lassen? Of moet je dan weer een andere hebben?
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 16:53:12 #139
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187354999
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:43 schreef bleiblei het volgende:

en trouwens wel benieuwd of dat nu goed werkt, zo een kemppi. Staat hier ook nog op de wensenlijst :Y .
Ik las sowieso niet heel veel en het meeste is CO2 maar vond zo'n Kempi wel fijn lassen. Fijner dan een ouderwetse lastrafo.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 16:54:34 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187355024
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 16:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Met een kleiner "sleutelgat" werkt het ook prima, ik ben hier al super happy mee!
Kan je eigenlijk met zo een Kemppi ook CO2 lassen? Of moet je dan weer een andere hebben?
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 16:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Met een kleiner "sleutelgat" werkt het ook prima, ik ben hier al super happy mee!
Kan je eigenlijk met zo een Kemppi ook CO2 lassen? Of moet je dan weer een andere hebben?
Tig wel. Je hebt ook mini arcs voor mig/mag
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_187357172
Felder komt met hun vorm van sawstop technologie.

https://www.instagram.com/p/ByiVe_NhJ09/?igshid=5ttm2m9d13ck

Wat ik ervan begrijp blijft het blad bruikbaar, in tegenstelling tot de Amerikaanse sawstop.
  maandag 10 juni 2019 @ 18:57:08 #142
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187357264
Hopelijk mag die wel gewoon blijven. Het systeem van Bosch hebben ze in een patentoorlog moeten stoppen.
pi_187357504
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 18:57 schreef bleiblei het volgende:
Hopelijk mag die wel gewoon blijven. Het systeem van Bosch hebben ze in een patentoorlog moeten stoppen.
Hoop t ook ja.. stationaire zaagtafel staat nog steeds op de wensenlijst.
pi_187357866
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:57 schreef Atmoz het volgende:

[..]

www.lumatronix.nl/FOK/boardmate.stl

^O^

[edit]

Oh, wat ik trouwens wel zojuist zag is dat het "sleutelgat" volgens mij iets te klein gemaakt is...
Dus het grote rondje zegmaar... Ik heb even geen schroef hier bij de hand, maar die kan er of maar nét of net niet doorheen. Maar ik weet eigenlijk niet of dat heel erg is... Moet je die sleutelgat-functie perse op die manier gebruiken? Of kun je ook gewoon effe de schroef er helemaal uitdraaien? (zonder dat 't afdoet van de handige functie van dat ding)
[..]

Ik twijfel alleen nog een beetje of die 150 zwaar c.q. sterk genoeg is om als "allrounder" in te kunnen zetten... Iemand ervaring/tips? Beter een zwaardere nemen en zodra ik met de aggregaat als voedingsbron ga lassen hem iets lager zetten?
Ik heb al geregeld met die kemppi gelast erg fijn apparaat, kun je alles mee lassen wat je wilt aan die boot.
Met een vergelijkbare miller heb ik al heel wat ophangingen aan loader en kraanbakken gelast, en dat wordt pas echt zwaar belast en gaat om 30 mm dik staal.
Met een rvs elektrode kun je ook nog RVS lassen en met een overgangselektrode kun je ook nog rvs aan staal lassen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 22:14:42 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187361535
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 18:57 schreef bleiblei het volgende:
Hopelijk mag die wel gewoon blijven. Het systeem van Bosch hebben ze in een patentoorlog moeten stoppen.
Alles voor de veiligheid!
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 10 juni 2019 @ 22:18:15 #146
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187361617
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2019 22:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Alles voor de veiligheid!
Ja, dat sloeg echt nergens op. Heel andere technologie, vergelijkbaar resultaat en het zou super veel ellende kunnen voorkomen, maar nee sawstop ging er juridisch vol in. Vraag mij eigenlijk af of dat nu vlak voor of na de overname door festool was.
pi_187365487
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 22:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ja, dat sloeg echt nergens op. Heel andere technologie, vergelijkbaar resultaat en het zou super veel ellende kunnen voorkomen, maar nee sawstop ging er juridisch vol in. Vraag mij eigenlijk af of dat nu vlak voor of na de overname door festool was.
(Ruim) voor de overname, toen ze zelf nog plannen hadden om naar Europa te komen.
pi_187365503
Hebben jullie een advies voor een bovenfrees?

Mijn parkside bovenfreesje vind mdf lekker, maar beukenhout niet zo, en begint tegen te sputteren, of hij spuugt het bitje eruit om te melden dat ie hier geen zin in heeft :')

Ik wil nu toch een bovenfrees die ik wellicht ook onder de tafel kan hangen.
Wat doe ik er vooral mee?
- Afronden en sierlijke kantjes maken
- Groeven frezen

Vaak zijn het lange smalle latten die ik moet frezen, en nu doe ik dat met klemmen in 2/3/4 stappen, maar daarom zou ik een tafeltje oid willen maken om het in 1 keer te kunnen doen.

Verder vind ik het belangrijk als er een goede afzuigingsmogelijkheid op zit
Het gaat me niet om het allerbeste apparaat, maar wel een gewone degelijke die een flinke tijd mee kan.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_187365570
Beetje afhankelijk van je budget, maar:
https://www.gereedschappr(...)felset-metrisch.html

En die Triton 2400W frees eronder.. geloof dat die weer normaal leverbaar is.

Zijn qua tafels alternatieven te krijgen van oa UJK/JessEm/Kreg/Woodpeckers allemaal afhankelijk van hoe gek je t zelf wilt maken.
pi_187366648
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 06:48 schreef FranticDJ het volgende:
Beetje afhankelijk van je budget, maar:
https://www.gereedschappr(...)felset-metrisch.html

En die Triton 2400W frees eronder.. geloof dat die weer normaal leverbaar is.

Zijn qua tafels alternatieven te krijgen van oa UJK/JessEm/Kreg/Woodpeckers allemaal afhankelijk van hoe gek je t zelf wilt maken.
Ik gebruik het spul echt puur hobbymatig, en niet dagelijks.
Maar als ik latten van 2,5meter moet frezen, moet de machine daar wel tegen kunnen.

Een tafel met wat t-tracks wil ik zelf gaan maken, want ik heb er geen 1000 euro voor :P En ik heb al een gigantisch plaatstekort, dus ik moet zelf iets fabriceren op een plaat, zodat ik het ook snel weer weg kan zetten.


Is zo'n zware machine ook vanuit de hand te bedienen, of is dat echt overkill?
Als ik een keer een randje wil maken op een tafelblad of kastje, dan doe ik dat gewoon uit de hand namelijk..

Oh ja dan komt deze vraag ook meteen; waar kun je goedkoop tracks kopen, en van die knoppen om je aanslag mee vast te zetten?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Knikkerking dinsdag 11 juni 2019 @ 10:04:40 #151
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_187366900
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 16:03 schreef FranticDJ het volgende:
@:Atmoz die 150 gebruiken wij aan boord als portable laskar voor allerhande lasklussen. Kunnen wij goed mee uit de voeten.

Alleen df goed naar vermogen van t agreggaat kijken. Heb ik geen kaas van gegeten, @:vonkenboer vast wel :Y
Thanks!
Das goed/fijn om te horen ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 16:51 schreef bleiblei het volgende:

Met een kleiner "sleutelgat" werkt het ook prima, ik ben hier al super happy mee!
8-)

quote:
Kan je eigenlijk met zo een Kemppi ook CO2 lassen? Of moet je dan weer een andere hebben?
Wel TIG-lassen. Of is dat 't zelfde als CO2? O-)

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:25 schreef densmee het volgende:

Ik heb al geregeld met die kemppi gelast erg fijn apparaat, kun je alles mee lassen wat je wilt aan die boot.
Met een vergelijkbare miller heb ik al heel wat ophangingen aan loader en kraanbakken gelast, en dat wordt pas echt zwaar belast en gaat om 30 mm dik staal.
Met een rvs elektrode kun je ook nog RVS lassen en met een overgangselektrode kun je ook nog rvs aan staal lassen
Thanks! _O_
Ziet eruit als een mooi apparaat voor naast m'n Cebora :7


[edit]

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ik gebruik het spul echt puur hobbymatig, en niet dagelijks.
Maar als ik latten van 2,5meter moet frezen, moet de machine daar wel tegen kunnen.

Een tafel met wat t-tracks wil ik zelf gaan maken, want ik heb er geen 1000 euro voor :P En ik heb al een gigantisch plaatstekort, dus ik moet zelf iets fabriceren op een plaat, zodat ik het ook snel weer weg kan zetten.


Is zo'n zware machine ook vanuit de hand te bedienen, of is dat echt overkill?
Als ik een keer een randje wil maken op een tafelblad of kastje, dan doe ik dat gewoon uit de hand namelijk..

Oh ja dan komt deze vraag ook meteen; waar kun je goedkoop tracks kopen, en van die knoppen om je aanslag mee vast te zetten?

Die Triton kan ik wel aanraden ^O^
Is alleen érg zwaar... dus of die "met de hand" zo handig is weet ik niet...

Daar zou je eigenlijk nog een handzamere voor moeten bij nemen :Y
Het wordt er natuurlijk niet goedkoper op, maar het werkt wel ontzettend fijn.
En je gebruikt het spul voor het voor bedoeld is :)
pi_187368746
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Is zo'n zware machine ook vanuit de hand te bedienen, of is dat echt overkill?
Als ik een keer een randje wil maken op een tafelblad of kastje, dan doe ik dat gewoon uit de hand namelijk..
tafelblad/kastje gaat wel lukken met zo'n zware hoor..

quote:
Oh ja dan komt deze vraag ook meteen; waar kun je goedkoop tracks kopen, en van die knoppen om je aanslag mee vast te zetten?

www.gereedschappro.nl
pi_187373545
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:34 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Bij die Honda staat gewoon "2200 watt"
https://www.bostools.nl/a(...)er-benzine-generator

Als ik daar dan zo'n Kemppi mini arc 150 bij neem, dan moet dan toch perfect samen gaan lijkt me :)
[..]

Ow, dat had ik in de gauwigheid niet gezien :P

Ik heb zojuist zelf maar effe snel eentje getekend en geprint:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vind je 'm de moeite waard om uit te proberen? Dan stuur ik 'm je op.... Als hij goedgekeurd is maak ik d'r nog wel een paar!

Door de snelle print-instellingen is het "hellinkje" waar het 2e board op wordt geschoven niet heel netjes (beetje "trappig" zoals je goed kunt zien op de laatste foto). Maar ik denk dat zo'n board daar alsnog heel makkelijk overheen zal glijden...
Zo'n Kemppi 150 is een absoluut top dingetje. Die wil ik zelf ook nog steeds aanschaffen. Of eventueel de 180.

Bij ons op het werk(scheepsbouw) gebruiken zo ook die Kemppi 150 voor het mobiele werk. Werkt superfijn.
  woensdag 12 juni 2019 @ 13:01:58 #154
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187386507
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:57 schreef Atmoz het volgende:

[..]

www.lumatronix.nl/FOK/boardmate.stl

^O^

[edit]

Oh, wat ik trouwens wel zojuist zag is dat het "sleutelgat" volgens mij iets te klein gemaakt is...
Dus het grote rondje zegmaar... Ik heb even geen schroef hier bij de hand, maar die kan er of maar nét of net niet doorheen. Maar ik weet eigenlijk niet of dat heel erg is... Moet je die sleutelgat-functie perse op die manier gebruiken? Of kun je ook gewoon effe de schroef er helemaal uitdraaien? (zonder dat 't afdoet van de handige functie van dat ding)
Ik zat mij er aan te irriteren dat ik het niet gewoon zelf kon.
Dus ben ff gaan pielen en kwam erachter dat het helemaal zo moeilijk niet is :D .
Heb daarom het ontwerpje klein beetje verbeterd, met afgeronde hoekjes en een groter sleutelgat.

Als iemand interesse heeft wil ik hier de .stl wel van posten.
  Knikkerking woensdag 12 juni 2019 @ 13:09:39 #155
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_187386639
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 17:55 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Zo'n Kemppi 150 is een absoluut top dingetje. Die wil ik zelf ook nog steeds aanschaffen. Of eventueel de 180.

Bij ons op het werk(scheepsbouw) gebruiken zo ook die Kemppi 150 voor het mobiele werk. Werkt superfijn.
Gisteren de 180 gehaald :9
Komt zometeen binnen *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:01 schreef bleiblei het volgende:

Ik zat mij er aan te irriteren dat ik het niet gewoon zelf kon.
Dus ben ff gaan pielen en kwam erachter dat het helemaal zo moeilijk niet is :D .
Heb daarom het ontwerpje klein beetje verbeterd, met afgeronde hoekjes en een groter sleutelgat.
[ afbeelding ]
Als iemand interesse heeft wil ik hier de .stl wel van posten.
Das heel goed gelukt :Y ^O^

Hoe dik heb je die opstaande rand gemaakt?
Ik had 1,5mm en dat was eigenlijk al veel... Ofja, op de "echte" lijkt die IETS dunner dacht ik.
Verder weet ik ook niet hoe erg dat in de praktijk allemaal is... De platen komen dan iets verder uit elkaar, maar moet dan sowieso niet altijd een beetje? O-)
  woensdag 12 juni 2019 @ 13:28:13 #156
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187386902
Ik heb 2mm aan gehouden. Onze stucadoor wil in ieder geval altijd een kier ertussen, want dan houdt het gips beter schijnt. Op onze zolder heb ik de platen "uit de hand" er tegenaan gezet, en zat er vaak 3-4mm tussen.
pi_187390594
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik zat mij er aan te irriteren dat ik het niet gewoon zelf kon.
Dus ben ff gaan pielen en kwam erachter dat het helemaal zo moeilijk niet is :D .
Heb daarom het ontwerpje klein beetje verbeterd, met afgeronde hoekjes en een groter sleutelgat.
[ afbeelding ]
Als iemand interesse heeft wil ik hier de .stl wel van posten.
Waar heb je dat mee getekend?
  Knikkerking woensdag 12 juni 2019 @ 17:49:50 #158
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_187391475
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:51 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Waar heb je dat mee getekend?
Zo te zien in (het óh zo fijne) Fusion 360 ^O^ (waar ik ook in teken)
pi_187392730
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:01 schreef bleiblei het volgende:
Als iemand interesse heeft wil ik hier de .stl wel van posten.
Is goed gelukt zo te zien, heel graag! Moet hier ook nog wat plafonnetjes doen en heb de 3D printer net een weekje operationeel :-D
pi_187393458
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:09 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Gisteren de 180 gehaald :9
Komt zometeen binnen *O*
[..]

Das heel goed gelukt :Y ^O^

Hoe dik heb je die opstaande rand gemaakt?
Ik had 1,5mm en dat was eigenlijk al veel... Ofja, op de "echte" lijkt die IETS dunner dacht ik.
Verder weet ik ook niet hoe erg dat in de praktijk allemaal is... De platen komen dan iets verder uit elkaar, maar moet dan sowieso niet altijd een beetje? O-)

Dit vandaag even aan elkaar gelast, hoeklijn 60x60 op plaat 3mm.
gelast op 95A met een Miller die vergelijkbaar is met de kemppi 180
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Knikkerking woensdag 12 juni 2019 @ 20:31:44 #161
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_187394202
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 19:47 schreef densmee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit vandaag even aan elkaar gelast, hoeklijn 60x60 op plaat 3mm.
gelast op 95A met een Miller die vergelijkbaar is met de kemppi 180
Super nice dat dat zo goed lukt!! Ik zal in de praktijk geen zwaardere dingen ermee gaan doen, dus dat moet zeker goed komen :7

Thanks ^O^
pi_187887758
Sta op het punt om (na langdurig onderzoek) de knoop door te hakken een vlak-vandikte bank te kopen.

Gezien het feit dat ik geen enorme ruimte heb om hem te plaatsen zal het een 26cm variant worden.

Ondertussen contact gehad met de fabrikant en een offerte ontvangen voor een Hammer A3 26 welke klaar staat om retour te gaan.



Is er iemand die nog last minute tips kan geven of ik nog ergens speciaal op moet letten?
  Moderator vrijdag 12 juli 2019 @ 20:33:51 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187888946
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 19:33 schreef jasperve het volgende:
Sta op het punt om (na langdurig onderzoek) de knoop door te hakken een vlak-vandikte bank te kopen.

Gezien het feit dat ik geen enorme ruimte heb om hem te plaatsen zal het een 26cm variant worden.

Ondertussen contact gehad met de fabrikant en een offerte ontvangen voor een Hammer A3 26 welke klaar staat om retour te gaan.

[ afbeelding ]

Is er iemand die nog last minute tips kan geven of ik nog ergens speciaal op moet letten?
Woodworking ook geprobeerd?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_187890588
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 20:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Woodworking ook geprobeerd?
Heel aantal forumposts daar doorgelezen ja.

Meeste zouden voor de 31 ipv 26 variant gaan wat ik zag. Hier heb ik echter helaas de ruimte niet voor.

Verder nog gekeken naar concurrende machines zoals een Jet jpt260 of een Record pt107.

De Hammer krijgt toch wel de betere reviews (is dan ook wel een stukje duurder).
  Moderator vrijdag 12 juli 2019 @ 22:07:37 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187890635
Geen verstand van eigenlijk, maar Hammer is volgens mij wel een erg goed merk.

Duurder is vaak beter. Is de machine ook zwaarder dan de concurrentie?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_187890681
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 22:07 schreef derLudolf het volgende:
Geen verstand van eigenlijk, maar Hammer is volgens mij wel een erg goed merk.

Duurder is vaak beter. Is de machine ook zwaarder dan de concurrentie?
rond de 245 kilo geloof ik (gemiddelde uitvoering). Die jet zit rond de 170 kilo.
pi_187890759
Kon ik zo'n beest van een machine maar kwijt. Zou hier door de vloer zakken denk ik. Veel plezier ermee!
  Knikkerking dinsdag 23 juli 2019 @ 16:55:52 #168
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_188076265
Wat is een goed merk voor een accu-jumpstarter?

Ik wil er eentje gaan kopen, maar wil geen prul O-) (en dat is eigenlijk wat ik alleen maar tegen kom op Google 8)7)
pi_188077500
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 19:33 schreef jasperve het volgende:
Sta op het punt om (na langdurig onderzoek) de knoop door te hakken een vlak-vandikte bank te kopen.

Gezien het feit dat ik geen enorme ruimte heb om hem te plaatsen zal het een 26cm variant worden.

Ondertussen contact gehad met de fabrikant en een offerte ontvangen voor een Hammer A3 26 welke klaar staat om retour te gaan.

[ afbeelding ]

Is er iemand die nog last minute tips kan geven of ik nog ergens speciaal op moet letten?
^O^ mooi ding hoor

Ben wel benieuwd naar de prijs :@ #dtv

Deze had je wellicht al gezien? Volgens mij had die als enige 'commentaar' het wennen aan de beveiliging van de messen.

Heb je vlakke messen of die helical dingen? Scheelt nogal in schoonheid van je werkstuk & kabaal

[ Bericht 7% gewijzigd door FranticDJ op 23-07-2019 18:21:59 ]
pi_188077532
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:55 schreef Atmoz het volgende:
Wat is een goed merk voor een accu-jumpstarter?

Ik wil er eentje gaan kopen, maar wil geen prul O-) (en dat is eigenlijk wat ik alleen maar tegen kom op Google 8)7)
1x een auto gestart met een B&D. Deed wat het moet doen.

Geen flauw idee hoe bv de ANWB dat doet. Die hebben van die 'profi' units in hun auto's zitten..
pi_188078738
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:55 schreef Atmoz het volgende:
Wat is een goed merk voor een accu-jumpstarter?

Ik wil er eentje gaan kopen, maar wil geen prul O-) (en dat is eigenlijk wat ik alleen maar tegen kom op Google 8)7)
Ik lees effe mee, moet ik ook nog hebben
  dinsdag 23 juli 2019 @ 20:11:57 #172
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_188079545
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:55 schreef Atmoz het volgende:
Wat is een goed merk voor een accu-jumpstarter?

Ik wil er eentje gaan kopen, maar wil geen prul O-) (en dat is eigenlijk wat ik alleen maar tegen kom op Google 8)7)
Wat wil je betalen?
https://www.acculaders.nl/top-10-beste-jumpstarters/
  Knikkerking dinsdag 23 juli 2019 @ 21:49:23 #173
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_188082350
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:19 schreef FranticDJ het volgende:

1x een auto gestart met een B&D. Deed wat het moet doen.

Geen flauw idee hoe bv de ANWB dat doet. Die hebben van die 'profi' units in hun auto's zitten..
Tja, ik zoek eigenlijk een wat professioneler merk :)
Ik weet ook niet of een B&D krachtig genoeg is voor mijn toepassing(en).

Iets wat de ANWB gebruikt zie ik eigenlijk meer zitten :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:34 schreef Makrolon het volgende:

Ik lees effe mee, moet ik ook nog hebben
^O^
Denk dat je heel blij met zo'n ding kunt zijn in dat soort "bepaalde" situaties :7

quote:
Thanks!!

Lijkt erop dat zo'n SOS Booster inderdaad wel goeie zijn 8-)

Bijvoorbeeld deze: https://www.acculaders.nl/sos-booster-micro-12v-800ca.html#

Die heeft volgens mij precies evenveel "CA" als de (redelijk zware/krachtige) accu van m'n boot.
Een accu in een auto/bestelbusje heeft neem ik aan minder CA... dus dat moet dan zeker goedkomen. (iemand die dat weet?)

[edit]

Hmzzz, ook de accu in m'n (vorige) auto heeft 800CA... Tja het komt in ieder geval overeen ^O^
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 21:51:19 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188082432
Waarom niet 'gewoon' overstapten. Accu van de boot kun je na de winter toch ook gewoon aan de lader doen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking dinsdag 23 juli 2019 @ 21:52:13 #175
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_188082496
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:51 schreef derLudolf het volgende:
Waarom niet 'gewoon' overstarten. Accu van de boot kun je na de winter toch ook gewoon aan de lader doen?
Dan moet ik weer met zo'n zware accu ernaartoe... super vervelend, en die moet je ook maar net hebben dan ;)
pi_188082682
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:52 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Dan moet ik weer met zo'n zware accu ernaartoe... super vervelend, en die moet je ook maar net hebben dan ;)
Is 't voor je boot :P? Walstroom met druppellader :+
  Knikkerking dinsdag 23 juli 2019 @ 21:58:29 #177
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_188082762
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:56 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Is 't voor je boot :P? Walstroom met druppellader :+
Ook voor auto, busje of weet ik wat nog allemaal kan komen in de toekomst O-)

Op boot is walstroom zeker een idee (en dat heb ik ook), maar er zijn situaties te verzinnen dat een druppellader niet echt de oplossing is...
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 22:01:27 #178
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188082862
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:58 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ook voor auto, busje of weet ik wat nog allemaal kan komen in de toekomst O-)

Op boot is walstroom zeker een idee (en dat heb ik ook), maar er zijn situaties te verzinnen dat een druppellader niet echt de oplossing is...
Voor elk stuk gereedschap is een reden te bedenken uiteraard ;)

Voor een bus of auto kan startkabel toch met zo makkelijk. Want denk niet dat je die jumpstarter altijd mee gaat nemen? Zul je net zien dat je in Den Helder staat als je auto niet start :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 22:05:00 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188082974
Maar goed, dat merk Telwin uit die link zie ik best veel. Zal niet verkeerd zijn denk ik dan.

Met de gare accu van een 2.5L Touareg kun je een 7L Sisu motor aan de praat krijgen overigens :+ Wel gas geven
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 23 juli 2019 @ 22:49:15 #180
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_188083973
Ik heb zo'n starter/powerbank van Amazon van 70 euro en die voldeed om een 3,5 liter V6 te starten waarbij de accu hartstikke dood was.

En ja, dat ding ligt standaard in de kofferbak.
Don't let my username fool you...
pi_188084019
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 22:49 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb zo'n starter/powerbank van Amazon van 70 euro en die voldeed om een 3,5 liter V6 te starten waarbij de accu hartstikke dood was.

En ja, dat ding ligt standaard in de kofferbak.
Link?
  dinsdag 23 juli 2019 @ 23:09:01 #182
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_188084557
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 22:51 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Link?
Het was deze: https://www.amazon.de/gp/product/B071YPQQF2

Maar niet meer leverbaar op het moment. Niets speciaals, maar het voldoet.
Don't let my username fool you...
pi_188090101
Heeft iemand tips wat een goed freesbitje is om "zwevende" pen gat verbindingen (heet het zo in het nederlands?) te maken met een bovenfrees? Zeg maar nep-domino's.
Zie onderstaande video wat ik precies bedoel, hij geeft wel een link naar amazon, maar dit moet vast ook in NL te krijgen zijn? het moet een "upspiral bit" zijn, mijn frees is een 8mm

ik zie door alle verschillende freesjes/bomen (ik vind vooral CNC dingen..) het bos niet meer... :7

Daarnaast: Ik kan het niet echt vinden, maar zijn er ook hardhouten pennen te koop die je alleen op maat hoeft te maken? Dus zeg maar de domino's?

pi_188090213
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 11:11 schreef Knuffleheinz het volgende:
Heeft iemand tips wat een goed freesbitje is om "zwevende" pen gat verbindingen (heet het zo in het nederlands?) te maken met een bovenfrees? Zeg maar nep-domino's.
Zie onderstaande video wat ik precies bedoel, hij geeft wel een link naar amazon, maar dit moet vast ook in NL te krijgen zijn? het moet een "upspiral bit" zijn, mijn frees is een 8mm

ik zie door alle verschillende freesjes/bomen (ik vind vooral CNC dingen..) het bos niet meer... :7
spiraalgroeffrees
quote:
Daarnaast: Ik kan het niet echt vinden, maar zijn er ook hardhouten pennen te koop die je alleen op maat hoeft te maken?
Ja. Festool verkoopt deze. Zoek op deuvelstokken:

https://www.festool.nl/ac(...)nactiveProducts=True
pi_188093554
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 11:20 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

spiraalgroeffrees
[..]

Ja. Festool verkoopt deze. Zoek op deuvelstokken:

https://www.festool.nl/ac(...)nactiveProducts=True
Top dankje, daar kan ik wat mee :)
pi_188094005
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 14:26 schreef Knuffleheinz het volgende:

[..]

Top dankje, daar kan ik wat mee :)
Kijk vooral ook even:

pi_188094099
Heb een set krachtdoppen besteld maar nu bedenk ik mij dat ik geen lange buis of staaf daarvoor heb. Een ratel zal ik stuk maken op de moer die los moet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_188094204
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 14:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heb een set krachtdoppen besteld maar nu bedenk ik mij dat ik geen lange buis of staaf daarvoor heb. Een ratel zal ik stuk maken op de moer die los moet.
Wringstaaf kopen :7

of een slagmoersleutel (al dan niet pneumatisch/elektrisch)..
pi_188094609
De wringstaaf is een holle buis die over de ratel heen gaat. Dan gaat gegarandeerd de ratel kapot. Zoveel kracht kan deze niet aan.

Ik zoek een staaf waar de krachtdop direct op kan. De doehetzelf garage heeft een zelfgemaakte staaf voor dit doel
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_188094688
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
De wringstaaf is een holle buis die over de ratel heen gaat. Dan gaat gegarandeerd de ratel kapot. Zoveel kracht kan deze niet aan.
Nee, dit is een wringstaaf:


Daar zit geen ratel in en gaat een holle buis overheen.. Maar kan je evengoed je wringstaaf krom trekken als t echt moeilijk lomp wordt :+

[ Bericht 1% gewijzigd door FranticDJ op 24-07-2019 15:34:10 ]
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 17:56:57 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188097537
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:16 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Nee, dit is een wringstaaf:
[ afbeelding ]

Daar zit geen ratel in en gaat een holle buis overheen.. Maar kan je evengoed je wringstaaf krom trekken als t echt moeilijk lomp wordt :+
Dan gebruik je een te lange buis of een te licht wringijzer. Er bestaan doppen 36 met half duims aansluiting. Maar daar zou ik geen trekkerwiel mee losdraaien ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188097731
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 17:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan gebruik je een te lange buis of een te licht wringijzer. Er bestaan doppen 36 met half duims aansluiting. Maar daar zou ik geen trekkerwiel mee losdraaien ;)
Joh als die meuk zo vast zit dat je een wringijzer krom trekt, dan heb je vaak al gas en zuurstof nodig :7
pi_188098022
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 14:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heb een set krachtdoppen besteld maar nu bedenk ik mij dat ik geen lange buis of staaf daarvoor heb. Een ratel zal ik stuk maken op de moer die los moet.
Hangt nogal van de ratel af.
Toen ik nog in de staalbouw werkte heb ik (met toestemming van de werkgever) een ratel mee naar huis genomen en die heb ik nog steeds.
Bij vreselijk dwarszittende moeren of bouten kun je gewoon met een moker op het handvat slaan en ook verlengen met een pijp gaat het mechanisme niet kapot van.
Handvat is na al die jaren een tikje krom maar het mechanisme werkt nog uitstekend.
Als je een beetje in de buurt woont of je hebt zin om naar Assen te rijden mag je die ratel gerust lenen.
Mocht ie wél kapot gaan dan zal ik je niks kwalijk nemen, heeft ie eindelijk z'n meerdere gevonden. :)
pi_188257373
Ben me aan het orienteren op een cirkelzaag, en nu stuit ik op de volgende, maar ik zie niet echt een verschil, behalve de prijs.... heeft iemand een ander inzicht dan ik?

complete set, 2xaccu,+rail
https://www.toolnation.nl(...).html?sqr=gks%2018v&

set zonder rail, met extra accu, wel een stuk duurder
https://www.toolnation.nl(...).html?sqr=gks%2018v&
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:18:06 #195
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188257981
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:37 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
Ben me aan het orienteren op een cirkelzaag, en nu stuit ik op de volgende, maar ik zie niet echt een verschil, behalve de prijs.... heeft iemand een ander inzicht dan ik?

complete set, 2xaccu,+rail
https://www.toolnation.nl(...).html?sqr=gks%2018v&

set zonder rail, met extra accu, wel een stuk duurder
https://www.toolnation.nl(...).html?sqr=gks%2018v&
De duurdere zaag heeft de nieuwe pro lijn accu van Bosch. De eerste heeft standaard accu's.
pi_188257998
Thx! Dat had ik nog niet opgemerkt. Is dat een groot verschil?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:51:24 #197
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188258499
Ik heb een pro-core accu en dat ding is vooral een stuk groter, stuk zwaarder en gaat een heel veel stuk langer mee. Maar ik zou er niet speciaal extra geld voor neerleggen. 2x 5Ah kom je een heel eind mee. Heb je er nog 1 liggen van een accutol, kan je prima zonder pro-core accu.
pi_188258511
@Makrolon had je toevallig die site nog waar jij die freesmal voor deuren vandaan had?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:53:34 #199
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188258540
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 21:52 schreef FranticDJ het volgende:
@:Makrolon had je toevallig die site nog waar jij die freesmal voor deuren vandaan had?
247wood :)
  Knikkerking vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:55:00 #200
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_188259309
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:37 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
Ben me aan het orienteren op een cirkelzaag, en nu stuit ik op de volgende, maar ik zie niet echt een verschil, behalve de prijs.... heeft iemand een ander inzicht dan ik?

complete set, 2xaccu,+rail
https://www.toolnation.nl(...).html?sqr=gks%2018v&

set zonder rail, met extra accu, wel een stuk duurder
https://www.toolnation.nl(...).html?sqr=gks%2018v&
Persoonlijk zou ik je die cirkelzaag afraden... Het is een van m'n minste Bosch Blauw aanschaffen ooit. Ik gebruik hem dan ook bijna nooit (als in max. 1x p/jaar ofzo).

Het is dat ik 'm al heb, anders zou ik hem nooit meer kopen.

Weet je zeker dat je op accu wilt? Anders kun je (voor ongeveer datzelfde geld) beter de invalzaag nemen ^O^
pi_188259396
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 22:55 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik je die cirkelzaag afraden... Het is een van m'n minste Bosch Blauw aanschaffen ooit. Ik gebruik hem dan ook bijna nooit (als in max. 1x p/jaar ofzo).

Het is dat ik 'm al heb, anders zou ik hem nooit meer kopen.

Weet je zeker dat je op accu wilt? Anders kun je (voor ongeveer datzelfde geld) beter de invalzaag nemen ^O^
Als jij een Bosch Blauw machine afraad dan moet ik dat wel serieus nemen. Accu lijkt me gewoon erg praktisch, maar invalzaag heb ik ook wel naar gekeken. Jij zou dus invalzaag met draad adviseren? Geeft de accu te weinig vermogen, trekt ie de accus te snel leeg of is er een andere reden dat je de invalzaag aanraadt?
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:03:22 #202
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188259407
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 22:55 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik je die cirkelzaag afraden... Het is een van m'n minste Bosch Blauw aanschaffen ooit. Ik gebruik hem dan ook bijna nooit (als in max. 1x p/jaar ofzo).

Het is dat ik 'm al heb, anders zou ik hem nooit meer kopen.

Weet je zeker dat je op accu wilt? Anders kun je (voor ongeveer datzelfde geld) beter de invalzaag nemen ^O^
Wat is er zo ontzettend niet handig aan dan ?
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:06:59 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188259465
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 23:03 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat is er zo ontzettend niet handig aan dan ?
Als je al een invalzaag hebt een je voornamelijk met plaatmateriaal werkt.

En helemaal in zijn geval, waarbij je naast een invalzaag ook nog een zaagtafel hebt ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:07:38 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188259478
Hoe bevalt de Kemmpi Miniarc trouwens, Atmoz?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188260412
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 23:02 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:

[..]

Als jij een Bosch Blauw machine afraad dan moet ik dat wel serieus nemen. Accu lijkt me gewoon erg praktisch, maar invalzaag heb ik ook wel naar gekeken. Jij zou dus invalzaag met draad adviseren? Geeft de accu te weinig vermogen, trekt ie de accus te snel leeg of is er een andere reden dat je de invalzaag aanraadt?
Volgens mij is Festool op dit moment de enige met een invalzaag op accu.
pi_188260517
Come over to the grey/green side })

Alle gekheid op een stokje ;)

Ik wil eigenlijk alleen nog de Festool LR32-Sys en dan heb ik alles wel van Festool wat ik ooit zou willen.

Ik zou ook voor een invalzaag kiezen. Maar ik zou zelf ten allen tijde voor bedraad gaan, puur en alleen omdat ik toch altijd stofafzuiging gebruik, dus ik zit toch 'ergens aan vast'.

[ Bericht 23% gewijzigd door FranticDJ op 03-08-2019 00:30:10 ]
pi_188260529
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 21:53 schreef bleiblei het volgende:

[..]

247wood :)
Tnx ^O^ nu wél opgeslagen :')
pi_188261759
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 23:03 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat is er zo ontzettend niet handig aan dan ?
Volgens mij was t probleem dat ie gewoon vermogen mist.

Daarbij is een invalzaag sowieso veel handiger dan een circelzaag natuurlijk.
pi_188261825
De circelzaag kan juist weer een aanrader zijn als je veel plaatmateriaal op maat moet maken.
Mits je nog geen ander zaaggereedschap hebt.

Verschil in de basismachine is er niet.
Het zit in de accus.
8ah gaat weer langet mee dan 5ah.
pi_188262931
Ik vind juist een inval cirkelzaag een aanrader met plaatmateriaal :7
  Moderator zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:31:08 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188263129
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 10:06 schreef FranticDJ het volgende:
Ik vind juist een inval cirkelzaag een aanrader met plaatmateriaal :7
Jup, dat lijkt mij ook.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188267426
Ja dat klopt eigenlijl ook weer wel he 😋.

Wanneer is de normale circelzaag dan superieur?
pi_188267756
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 16:25 schreef Barry1986 het volgende:
Ja dat klopt eigenlijl ook weer wel he 😋.

Wanneer is de normale circelzaag dan superieur?
Balken e.d.
pi_188269102
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 16:45 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Balken e.d.
Is daar een afkortzaag niet handiger voor? Of een recripozaag? :@
pi_188269236
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 16:25 schreef Barry1986 het volgende:
Ja dat klopt eigenlijl ook weer wel he 😋.

Wanneer is de normale circelzaag dan superieur?
Ja nooit :9

Vind t ook een gevaarlijk ding. Bij een invalzaag is het blad gelijk weg zodra je m van je werkstuk tilt
pi_188269357
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 18:12 schreef Piles het volgende:

[..]

Is daar een afkortzaag niet handiger voor? Of een recripozaag? :@
Soms zijn de balken te zwaar/groot om naar de zaag te brengen. En een cirkel zaag is preciezer dan een recipro.
pi_188270675
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 18:32 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Soms zijn de balken te zwaar/groot om naar de zaag te brengen. En een cirkel zaag is preciezer dan een recipro.
En kun je in zo'n geval dan geen invalzaag gebruiken?
pi_188270741
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 19:50 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:

[..]

En kun je in zo'n geval dan geen invalzaag gebruiken?
Dat kan zeker, maar er zijn situaties dat je niet wilt ‘invallen’ bv als je op een ladder/steiger staat en je jezelf met 1 hand vast moet houden ofzo.

Kan me wel situaties indenken :Y
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:00:06 #219
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188270843
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 19:50 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:

[..]

En kun je in zo'n geval dan geen invalzaag gebruiken?
Ja, heb ik gedaan. Maar levensgevaarlijk omdat je dan juist niet in wil vallen en je de bodemplaat moet vast houden om em uitgeklapt te houden. Niet iets wat ik aanraad om te doen. Mijn vingers heb ik wel nog allemaal trouwens :P .
pi_188282222
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 00:14 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Tnx ^O^ nu wél opgeslagen :')
Had je bericht helemaal over t hoofd gezien, maar je hebt m al. :9
pi_188282356
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 15:38 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Had je bericht helemaal over t hoofd gezien, maar je hebt m al. :9
^O^
pi_188285163
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 19:54 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dat kan zeker, maar er zijn situaties dat je niet wilt ‘invallen’ bv als je op een ladder/steiger staat en je jezelf met 1 hand vast moet houden ofzo.

Kan me wel situaties indenken :Y
Dat klinkt sowieso niet als een situatie waarin je met gevaarlijk elektrisch gereedschap aan de gang moet gaan :D
pi_188302411
Even de nieuwe sndway laser afstandsmeter van eBay vergeleken met m'n Bosch:



Gewoon exact gelijk dus. De laatste meting had ik ze los in de hand dus dat verklaard het verschil.

De sndway meet wel echt veel sneller, zeker op grotere afstanden moet de Bosch echt even denken. Ik denk dat ik vanaf nu de sndway gebruik.
Enige jammere is dat de behuizing wel erg goedkoop aanvoelt.
pi_188302687
Hoe lang doen ze over een meting dan?
  woensdag 7 augustus 2019 @ 14:03:58 #225
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188330297
Die Bosch een fractie van een seconde.
Wie hebben er hier ervaring met een Wagner ControlPro verfspuit?
Ik wil niet zo een ding op wielen, het liefst 1 met een stalen frame en twijfel nu heel erg tussen de 250M, 350R (heeft alleen een plastic frame) of de 350 Extra.

De bedoeling is om er vooral muren met latex mee te spuiten en evt. dingen als binnendeuren met acryl en acrylverf.

250M is ergens afgevallen vanwege de iets lagere capaciteit (waardoor je de latex meer moet verdunnen). Of hebben jullie ervaringen dat je daar geen last van hebt?
Verschil qua functionaliteit tussen de 350R en de 350 Extra is mij wat onduidelijk. Dat krijg ik zo snel niet gevonden.
pi_188330442
250M represent. Heel m'n huis, dat van m'n zus en die van een kameraad mee gedaan :7

Ik heb ondertussen honderden liters Sigmatin DGL Matt verspoten. Hoef je in principe heel weinig te verdunnen. 1x de fout gemaakt om teveel te verdunnen. Dan moet je wel meer dan 1 laag spuiten om 't dekkend zonder druipers te krijgen :+

Als je teveel verdund krijg je ook druppel vorming rond je nozzle.. Dan schiet ie die de muur op (zal je sowieso wel eens gebeuren hoor, droog rollertje in je kontzak houden en je kan die gelijk wegrollen tijdens 't spuiten)

En volgens mij is t enige verschil tussen die 350R en Extra het feit dat de een een plastic frame en de ander een kunststof frame heeft.

[ Bericht 31% gewijzigd door FranticDJ op 07-08-2019 14:17:17 ]
  Knikkerking woensdag 7 augustus 2019 @ 20:35:02 #227
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_188336307
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 23:02 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:

Als jij een Bosch Blauw machine afraad dan moet ik dat wel serieus nemen.
Hehe :P

quote:
Accu lijkt me gewoon erg praktisch, maar invalzaag heb ik ook wel naar gekeken. Jij zou dus invalzaag met draad adviseren? Geeft de accu te weinig vermogen, trekt ie de accus te snel leeg of is er een andere reden dat je de invalzaag aanraadt?
Ik las zojuist dat je inmiddels de invalzaag besteld hebt c.q. binnen hebt gekregen. Cool 8-)
Alvast veel plezier & succes d'r mee!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 23:03 schreef Vonkenboer het volgende:

Wat is er zo ontzettend niet handig aan dan ?
Hij is niet super krachtig, hij maakt best veel lawaai en ik vind hem (zeker in vergelijking met de invalzaag) gewoon een onding :+

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 23:07 schreef derLudolf het volgende:
Hoe bevalt de Kemmpi Miniarc trouwens, Atmoz?
Geen idee, nog niet nodig gehad. En ook nog geen tijd om ermee te spelen O-)

quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:24 schreef Makrolon het volgende:
Even de nieuwe sndway laser afstandsmeter van eBay vergeleken met m'n Bosch:

[ afbeelding ]

Gewoon exact gelijk dus. De laatste meting had ik ze los in de hand dus dat verklaard het verschil.

De sndway meet wel echt veel sneller, zeker op grotere afstanden moet de Bosch echt even denken. Ik denk dat ik vanaf nu de sndway gebruik.
Enige jammere is dat de behuizing wel erg goedkoop aanvoelt.
Hmzzz, ik zal 't morgen op het werk even doorgeven :D _O-
pi_188336488
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 20:35 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Hehe :P
[..]

Ik las zojuist dat je inmiddels de invalzaag besteld hebt c.q. binnen hebt gekregen. Cool 8-)
Alvast veel plezier & succes d'r mee!!
[..]

Hij is niet super krachtig, hij maakt best veel lawaai en ik vind hem (zeker in vergelijking met de invalzaag) gewoon een onding :+
[..]

Geen idee, nog niet nodig gehad. En ook nog geen tijd om ermee te spelen O-)
[..]

Hmzzz, ik zal 't morgen op het werk even doorgeven :D _O-
Vertel het maar even tegen Robert Bosch :+
pi_188336500
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 20:46 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Vertel het maar even tegen Robert Bosch :+
Maar wat is het tijdsverschil dan :7 hoe lang doet de Bosch erover en hoe lang die chinees?

Mijn stabila doet het in een fractie van een seconde. druk op de knop hij piept en je kan 'm aflezen..
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 21:03:07 #230
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188336764
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:24 schreef Makrolon het volgende:
elijk dus. De laatste meting had ik ze los in de hand dus dat verklaard het verschil.

De sndway meet wel echt veel sneller, zeker op grotere afstanden moet de Bosch echt even denken. Ik denk dat ik vanaf nu de sndway gebruik.
Mooi ding he ! die sndway.
Ik heb hem zelf ook :P
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 21:05:22 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188336808
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 20:46 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Vertel het maar even tegen Robert Bosch :+
Atmoz mag hem wel al Robert noemen inmiddels ja :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188336820
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 20:46 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Maar wat is het tijdsverschil dan :7 hoe lang doet de Bosch erover en hoe lang die chinees?

Mijn stabila doet het in een fractie van een seconde. druk op de knop hij piept en je kan 'm aflezen..
De Bosch moet op lange afstanden soms wel een paar seconde nadenken. De sndway doet het meestal ook snel idd.
pi_188336830
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 21:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Atmoz mag hem wel al Robert noemen inmiddels ja :P
Of zelfs ro, of Bert :+

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 21:03 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mooi ding he ! die sndway.
Ik heb hem zelf ook :P
Da's de reden dat ik hem ook heb nu :p
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 21:38:08 #234
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188337204
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 21:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Atmoz mag hem wel al Robert noemen inmiddels ja :P
_O-

Ik kom met de vakantie in de buurt van Stuttgart; misschien vragen of we geen groepskorting kunnen krijgen :+
  woensdag 7 augustus 2019 @ 22:27:43 #235
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188337985
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:11 schreef FranticDJ het volgende:
250M represent. Heel m'n huis, dat van m'n zus en die van een kameraad mee gedaan :7

Ik heb ondertussen honderden liters Sigmatin DGL Matt verspoten. Hoef je in principe heel weinig te verdunnen. 1x de fout gemaakt om teveel te verdunnen. Dan moet je wel meer dan 1 laag spuiten om 't dekkend zonder druipers te krijgen :+

Als je teveel verdund krijg je ook druppel vorming rond je nozzle.. Dan schiet ie die de muur op (zal je sowieso wel eens gebeuren hoor, droog rollertje in je kontzak houden en je kan die gelijk wegrollen tijdens 't spuiten)

En volgens mij is t enige verschil tussen die 350R en Extra het feit dat de een een plastic frame en de ander een kunststof frame heeft.
Oh okee, dus met een 250 hoef je niet heel veel te verdunnen.
Hmmmmm moeilijk. Ik denk stiekem dat het een 350R gaat worden :P .
pi_188338059
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 22:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oh okee, dus met een 250 hoef je niet heel veel te verdunnen.
Hmmmmm moeilijk. Ik denk stiekem dat het een 350R gaat worden :P .
Hangt echt van je verf af hoor, hoeveel je moet verdunnen.. (ok ok in samenspeling met de pompsterkte natuurlijk). Ik verdun ongeveer 5% en heb de pomp op gemiddelde kracht staan bij Sigmatin DGL Matt. Sigma geeft 10% verdunning aan, maar vooralsnog haal ik met 5% het beste resultaat met de minste 'druppel schieters'.
pi_188341170
Ik heb een andere wagner verspuit gebruikt en wat mij goed is bijgebleven is dat de relatie machine, type verf, % verdunnen en persoonlijke afstelling er voor zorgen dat er niet een universeel voorschrift is.

Maar met een dosis gevoel en eenmaal de juiste afstellibg te hebben gevonden werkt het super.

Bij mij, de std 10l flexa muurverf, stond altijd min 24h op kamertemp. En ik verdune altijd met loeiheet water. De verf verdunde dan goed en het scheelde bij mij enorm in fijne verneveling.

pi_188341914
Warm water is wel een goede ja ^O^
  donderdag 8 augustus 2019 @ 09:13:19 #239
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188341987
Dat is wel een interessante tip! Enig idee waardoor dat scheelt?
pi_188342044
Ik heb dezelfde en inderdaad altijd heet water. Dan vermengt het lekker makkelijk.

En uiteraard goed mixen. Niet te hard want dan krijg je bubbels en dan gaat je machine over zijn nek.

Niet te dun want dan krijg je druipers en mist.

Jaaa het is allemaal niet zo eenvoudig :+
Laat die handjes wapperen!
pi_188342675
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 09:13 schreef bleiblei het volgende:
Dat is wel een interessante tip! Enig idee waardoor dat scheelt?
Helpt met de viscositeit :) zeker als je verf koud is ;)

Kijk maar eens in je pannetje als je olie aan t opwarmen bent om te bakken. Wordt 't ineens een stuk vloeibaarder van.
pi_188342683
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 09:18 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb dezelfde en inderdaad altijd heet water. Dan vermengt het lekker makkelijk.

En uiteraard goed mixen. Niet te hard want dan krijg je bubbels en dan gaat je machine over zijn nek.

Niet te dun want dan krijg je druipers en mist.

Jaaa het is allemaal niet zo eenvoudig :+
Precies dit ^O^

@bleiblei heb in mijn topic ergens nog een uitgebreide post over spuiten gedaan ;)
pi_188358748
Ik moet echt een nieuwe bovenfrees kopen..
Iemand een tip voor een goede bovenfrees?

Voornamelijk om sponningen / sleuven / kanten mooi mee te maken.
Vaak werk ik met dun en smal materiaal, maar wel allemaal hard hout (weinig mdf etc)

De wens is om het spul later ook onder een tafeltje te monteren, want dat dunne smalle spul is een kriem om met de hand te doen.
Omdat het soms om vreemde maten gaat, ken ik er niet altijd makkelijk een geleider langs leggen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_188427247
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:24 schreef Makrolon het volgende:
Even de nieuwe sndway laser afstandsmeter van eBay vergeleken met m'n Bosch:
Heb je toevallig linkje van betrouwbare leverancier van die sndway? Ik wil ook echt zo'n ding ^O^ Levertijd boeit me niet.
  Knikkerking dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:00:36 #245
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_188428536
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 11:54 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik moet echt een nieuwe bovenfrees kopen..
Iemand een tip voor een goede bovenfrees?

Voornamelijk om sponningen / sleuven / kanten mooi mee te maken.
Vaak werk ik met dun en smal materiaal, maar wel allemaal hard hout (weinig mdf etc)

De wens is om het spul later ook onder een tafeltje te monteren, want dat dunne smalle spul is een kriem om met de hand te doen.
Omdat het soms om vreemde maten gaat, ken ik er niet altijd makkelijk een geleider langs leggen.
Voor onder een tafel is de Triton TRA001 wel een fijne en goede!
Deze heeft met 2400 watt ook flink wat vermogen.

Naast bovenstaande heb ik ook een Bosch Blauw (GMF 1600). Die gebruik ik geregeld voor non-onder-tafel werk. Een dijk van een machine (voelbaar/zichtbaar beter gebouwd dan de Triton), maar ook erg zwaar.

Voor het lichte werk heb ik 2 "hand-bovenfrezen" van Bosch Blauw. Die gebruik ik eigenlijk nog het vaakst. Ontzettend handig voor kantjes en dat soort werk, maarja....dus niet voor hardhout of het zwaardere werk zoals je schrijft. (maar misschien vind je deze wel handig om erbij te nemen? O-) )
pi_188455448
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:00 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Voor onder een tafel is de Triton TRA001 wel een fijne en goede!
Deze heeft met 2400 watt ook flink wat vermogen.

Naast bovenstaande heb ik ook een Bosch Blauw (GMF 1600). Die gebruik ik geregeld voor non-onder-tafel werk. Een dijk van een machine (voelbaar/zichtbaar beter gebouwd dan de Triton), maar ook erg zwaar.

Voor het lichte werk heb ik 2 "hand-bovenfrezen" van Bosch Blauw. Die gebruik ik eigenlijk nog het vaakst. Ontzettend handig voor kantjes en dat soort werk, maarja....dus niet voor hardhout of het zwaardere werk zoals je schrijft. (maar misschien vind je deze wel handig om erbij te nemen? O-) )
Thanks!
Ik zit een beetje aan een budget vast, dus drie machines tegelijkertijd kopen gaat niet lukken O-)
TRA001 is wel een zwaar apparaat zeg. Daar zou ik zelfs profielen mee kunnen maken :9
Die kleine voor erbij zijn altijd handig O-)

Eigenlijk ben ik er niet helemaal uit of ik een kant-en-klare tafel wil voor de frees (liefst inklapbaar), of zelf iets ga maken. Er zijn maar weinig goede how-to's te vinden, want met al die c/t-track dingen en featherboards heb ik totaal geen ervaring, dus ik weet ook niet wat de benodigdheden daarvoor zijn ;(
Vaak moet ik dingen eerst gezien hebben zodat ik weet wat ik aan het doen ben..

keuzes, keuzes :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:11:40 #247
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188456200
Die tra001 is niet met de hand te bedienen. Veel te zwaar ding. Perfect voor freestafeltje maar te heavy voor handgebruik. Ik zou naar een middenmoot kijken. 1400w machine. Die heb je van alle merken wel, en dan komt het meer op je merkvoorkeur aan dan iets anders.
pi_188456278
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:11 schreef bleiblei het volgende:
Die tra001 is niet met de hand te bedienen. Veel te zwaar ding. Perfect voor freestafeltje maar te heavy voor handgebruik. Ik zou naar een middenmoot kijken. 1400w machine. Die heb je van alle merken wel, en dan komt het meer op je merkvoorkeur aan dan iets anders.
Ik ben totaal niet merk gebonden, maar met bovenfrezen heb ik alleen ervaring met de lidl variant, en de hoogte stellen is stug/lastig, en als je de afzuiging aansluit zie je amper waar je freest :')

Verder heb ik dus echt geen idee waar ik op moet letten als ik iets wil kopen.
Het liefst zou ik ze eerst in de hand hebben en een keer proberen, maar ik denk dat dat onmogelijk is
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_188474779
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ik ben totaal niet merk gebonden, maar met bovenfrezen heb ik alleen ervaring met de lidl variant, en de hoogte stellen is stug/lastig, en als je de afzuiging aansluit zie je amper waar je freest :')

Verder heb ik dus echt geen idee waar ik op moet letten als ik iets wil kopen.
Het liefst zou ik ze eerst in de hand hebben en een keer proberen, maar ik denk dat dat onmogelijk is
Bij de betere zaken is dat vaak wel mogelijk? Zelfs bij een Hornbach / Toolstation willen ze vaak wel een machine voor je uit de doos halen?
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:07:01 #250
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188474808
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ik ben totaal niet merk gebonden, maar met bovenfrezen heb ik alleen ervaring met de lidl variant, en de hoogte stellen is stug/lastig, en als je de afzuiging aansluit zie je amper waar je freest :')

Verder heb ik dus echt geen idee waar ik op moet letten als ik iets wil kopen.
Het liefst zou ik ze eerst in de hand hebben en een keer proberen, maar ik denk dat dat onmogelijk is
Nouja, een frees vasthouden kan bij elke gereedschaphandel wel. Gewoon ff zo een zaak binnen lopen. Bouwmarkten idem trouwens.
pi_188476210
Ik heb deze



Frees niet heel vaak, maar vind t echt een fijn ding. Hoogte is ook heel precies in te stellen, verlichting rond de frees voor goed zicht.
pi_188476230
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:07 schreef Piles het volgende:

[..]

Heb je toevallig linkje van betrouwbare leverancier van die sndway? Ik wil ook echt zo'n ding ^O^ Levertijd boeit me niet.
https://m.ebay.nl/itm/SND(...)2?_mwBanner=1&_rdt=1

Daar heb ik m gekocht!
pi_188480328
quote:
Thanks! Voor op het lijstje :7
pi_188482465
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:44 schreef Piles het volgende:

[..]

Thanks! Voor op het lijstje :7
Lijstje? Bestellen dat ding!

Ideaal bij sommige klussen.
pi_188482797
Ik vind dat Rockler wel heel veel handige boor/frees mallen heeft.

Nu heb ik via @Makrolon en @bleiblei zijn er meer van dit soort clubs in het Europese? ben niet specifiek op zoek naar iets.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:11:08 #256
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188484254
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:51 schreef FranticDJ het volgende:
Ik vind dat Rockler wel heel veel handige boor/frees mallen heeft.

Nu heb ik via @:Makrolon en @:bleiblei zijn er meer van dit soort clubs in het Europese? ben niet specifiek op zoek naar iets.
Pfoe, dat is wel een brede vraag. Er is zo geen merk waarvan ik denk "die hebben alles".
Ik zou rondstruinen op dictum, axminster, dat soort sites. Dan kom je bij merken als Kreg en UJK uit. Maar merendeel van de Rockler mallen zijn plastic toch? Zijn daar geen .stl-etjes van te vinden?
pi_188484272
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 22:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Pfoe, dat is wel een brede vraag. Er is zo geen merk waarvan ik denk "die hebben alles".
Ik zou rondstruinen op dictum, axminster, dat soort sites. Dan kom je bij merken als Kreg en UJK uit. Maar merendeel van de Rockler mallen zijn plastic toch? Zijn daar geen .stl-etjes van te vinden?
'die hebben alles' is ook niet de vraag :+ Gaat me meer om van 'goh daar is ook een mal voor' voor dingen waar je soms zonder er bij stil te staan onwijs loopt te kutten.

Is idd plastic ja. En heb ook al met de gedachte zitten spelen om een en ander te printen..

Blum heeft bijvoorbeeld ook een goed aantal boormallen enzo voor ladegeleiders..
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:16:43 #258
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188484314
Ja okee, dan kom ik eerder bij die bijzondere toko's als Woodpecker, Seneca, etc. Maar die ken je ook al :D .
pi_188516219
Iemand toevallig nog een Bosch Blauw i-Boxx Active rack die ligt stof te happen en overgenomen zou kunnen worden? O-)
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 12:54:29 #260
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188521981
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 08:55 schreef SHERMAN het volgende:
Iemand toevallig nog een Bosch Blauw i-Boxx Active rack die ligt stof te happen en overgenomen zou kunnen worden? O-)
Is dat een adapter dat je een i box op een l box kan klikken? Zo ja, dan ja. :P
pi_188523502
Zo eentje bedoel ik:


:P
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_188524421
Ja heb ik nog, mag je zo ophalen
pi_188579974
Iemand tips/ervaringen voor een afzuiging/stofzuiger? Budget rond de 100/150 euro, gebruik voor combi vlak-vandiktebank en tafelzaag.

Heb de Scheppach HA1000 voor 100 euro voorbij zie komen maar ben benieuwd of deze krachtig genoeg is. Ik zal hem wel regelmatig gebruiken maar niet langdurig. Wil best een maandje langer sparen om iets fatsoenlijks te hebben.
pi_188610583
Ik ben op zoek naar een nieuw zaagblad voor mijn Bosch GKT 55 GCE invalzaag.

Heb het zaagblad wat er origineel bijgeleverd werd ("Top Precision Best for Wood", 48 tanden, 2 608 642 384) en had daarnaast een extra zaagblad, "Top Precision Best for Multi Material", 56 tanden, 2 608 642 387 maar deze heb ik ondertussen gesloopt (verbrandde tandjes) door het zagen van een hoop click-PVC met WPC composiet onderlaag. :+

Nu wil ik binnenkort (gelamineerd) meubelpaneel gaan zagen. Dit moet natuurlijk wel netjes en splintervrij gebeuren. Wat is wijs?

1) Gewoon het "Best for Wood" (2 608 642 384) blad wat ik heb gebruiken? Dit is volgens mij niet het meest geschikte blad. Heb er al wel eens wat meubelpaneel mee gezaagd, maar dat ging niet altijd 100% netjes ondanks een stabiele ondergrond, lineaal met splinterstrip en het aftapen van de zaagsnede... Voor mijn gevoel moet dat beter kunnen.

2) Weer een "Best for Multi Material" (2 608 642 387) blad halen? Dit moet theoretisch gezien geschikter zijn volgens mij.

3) Een blad kopen wat hier speciaal voor bedoeld is? Bosch heeft de "Expert for Laminated Panel" (2 608 644 128) in het assortiment. Deze heeft wel minder tandjes dan het "Multi Material" blad (48 vs. 56), zou het dan wel netter zagen? Daarnaast heeft dit blad een andere zaagdikte / bladdikte (2,6/1,6mm in plaats van de 1,8/1,3mm die ik bij mijn bestaande bladen gewend ben), dit betekent toch dat ik een stukje van de splinterstrip van de geleidelinealen af zaag als ik dit blad ga gebruiken en dat dit vervolgens minder goed werkt met mijn andere dunnere bladen? Of is dat verschil (0,5mm) zo klein dat ik daar niets van ga merken?

Vraag me in het geval van 3) ook nog af of ik er nog iets aan heb als ik weer klaar ben met de meubelpanelen, het blad van optie 2) is universeler toe te passen lijkt me.

Heeft iemand ervaring met die verschillende zaagbladen? :) @Atmoz of @Makrolon wellicht?

Kom in mijn zoektocht naar het laatste blad trouwens ook een wat minder hoopvolle review tegen. :X Maar wellicht is dat een user error.
pi_188610705
Ik heb alleen maar ecotools zaagbladen een n m'n invalzaag :p gewoon een normale 48t, nieuwe er in als je begint. Ik gebruik die ook altijd voor laminaat traprenovatie. Na een trap is ie wel bot.

Voor m'n tafelzaag heb ik laatst wel een speciaal blad gekocht, dat zaagt wel erg mooi moet ik zeggen. Alleen t geluid al met zagen. Als je wil kan ik wel kijken welk merk dat was. Was iets van 100 euro, zal voor de invalzaag iets goedkoper zijn.
pi_188610993
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:05 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb alleen maar ecotools zaagbladen een n m'n invalzaag :p gewoon een normale 48t, nieuwe er in als je begint. Ik gebruik die ook altijd voor laminaat traprenovatie. Na een trap is ie wel bot.
Hmm dat kan ik als optie 4 wel eens overwegen. Scheelt wel een hoop met de Bosch bladen, ik kan er 10 kopen voor hetzelfde geld. :+

Ben alleen een beetje huiverig om bladen met een andere dikte te gebruiken i.v.m. de splinterstrip aan het lineaal. Ook die is natuurlijk vervangbaar maar dat doe ik liever niet iedere keer als ik van blad wissel. Of zijn die verschillen zo klein dat ik daar niets van ga merken? Ben nog maar een beginner met het apparaat. :P

quote:
Voor m'n tafelzaag heb ik laatst wel een speciaal blad gekocht, dat zaagt wel erg mooi moet ik zeggen. Alleen t geluid al met zagen. Als je wil kan ik wel kijken welk merk dat was. Was iets van 100 euro, zal voor de invalzaag iets goedkoper zijn.
Een speciaal blad voor meubelpaneel? Ben wel benieuwd welke dat is dan ja. :)

Met een Bosch blad voor de invalzaag (165/20) zit ik ook zo over de ¤50.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:57:41 #268
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188611690
Heb je al overwogen om de bladen te laten slijpen?
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 00:28:31 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188612112
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:57 schreef bleiblei het volgende:
Heb je al overwogen om de bladen te laten slijpen?
Is dat interessant voor een ¤40? Qua standtijd en dergelijke. Kan me voorstellen dat het pas voor dure zaagbladen interessant is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188612261
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat interessant voor een ¤40? Qua standtijd en dergelijke. Kan me voorstellen dat het pas voor dure zaagbladen interessant is.
Ik laat mijn bladen voor 12euro slijpen.. 48 tandjes.

Maar
Moet een ander blad. Ben ene paar tanden kwijt dankzij lange nieten :/

Volgens mij nog een cmt blad liggen. Hopelijk zelfde dikte, dan hoef ik m’n splinterstrip niet te vervangen.
pi_188612526
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:57 schreef bleiblei het volgende:
Heb je al overwogen om de bladen te laten slijpen?
Dat ene blad was echt op. Tanden bruin geblakerd, veel tanden afgesleten tot glad op het blad (snijkanten gewoon geheel weg). Dat gaan ze niet meer kunnen slijpen gok ik. :+
pi_188791472
Iemand tips voor een simpele kabelkrimptang?
Voor de rode/gele/blauwe kabelschoentjes.

Had er 1 van de Lidl gekocht maar dat is niks.
Deze:


Er schijnen ook ronde tangen te zijn, is dat wat?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  woensdag 4 september 2019 @ 21:50:34 #273
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188792689
Ik heb zo een model tang gekocht 2 jaar geleden. Gebruik em niet veel maar hij werkt top:
https://m.banggood.com/23(...)minal-p-1315299.html
En voor het geld dat ze op chinabay staan...
pi_188792730
Zo een heb ik ook, maar dan met 6 elementen. Is een niet gemerkte versie van een bekend merk. Knipex ofzo.
Laat die handjes wapperen!
pi_188792813
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:50 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb zo een model tang gekocht 2 jaar geleden. Gebruik em niet veel maar hij werkt top:
https://m.banggood.com/23(...)minal-p-1315299.html
En voor het geld dat ze op chinabay staan...
Voor dezelfde prijs heeft Sander vunderink een automatische :+
pi_188792826
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:50 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb zo een model tang gekocht 2 jaar geleden. Gebruik em niet veel maar hij werkt top:
https://m.banggood.com/23(...)minal-p-1315299.html
En voor het geld dat ze op chinabay staan...
Dat bedoel ik met een ronde tang idd.
Maar is die niet alleen voor adereindhulzen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  woensdag 4 september 2019 @ 22:01:54 #277
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188792857
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:59 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Voor dezelfde prijs heeft Sander vunderink een automatische :+
Hoe ziet een automatische eruit dan? Heb echt geen idee :@ .
pi_188792873
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 22:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hoe ziet een automatische eruit dan? Heb echt geen idee :@ .
Dat vraag ik me nu ook af.
Heb al op de website gekeken maar kan hem niet vinden.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_188792928
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 22:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hoe ziet een automatische eruit dan? Heb echt geen idee :@ .
Beetje als een rj45 tang. Je moet hem helemaal doodknijpen en hij geeft vrij als de juiste kracht er op is geweest.
pi_188792969
https://www.sandervunderi(...)lschoen-0-5-6mm.html

Is iets duurder geworden ondertussen.. heb er zelf 16 voor gegeven.
pi_188793035
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 22:08 schreef FranticDJ het volgende:
https://www.sandervunderi(...)lschoen-0-5-6mm.html

Is iets duurder geworden ondertussen.. heb er zelf 16 voor gegeven.
Dat is deze ook dus. Staat in de omschrijving. Thnx voor de tip, denk dat ik deze maar koop dan. :)
Handig naast mijn joker en knipex striptangen.
https://www.hbm-machines.(...)/hbm-kabel-krimptang
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_188793085
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 22:12 schreef Miniem het volgende:

[..]

Dat is deze ook dus. Staat in de omschrijving. Thnx voor de tip, denk dat ik deze maar koop dan. :)
Handig naast mijn joker en knipex striptangen.
https://www.hbm-machines.(...)/hbm-kabel-krimptang
^O^ let wel dat deze in principe voor kabelschoenen bedoeld zijn en niet voor adereindhulzen..
pi_188793161
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 22:14 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

^O^ let wel dat deze in principe voor kabelschoenen bedoeld zijn en niet voor adereindhulzen..
Ja, ik gebruik de tang daarvoor ook.
Staat overigens wel bij dat het ook voor adereindhulzen is?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator woensdag 4 september 2019 @ 22:38:46 #284
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188793615
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 22:19 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ja, ik gebruik de tang daarvoor ook.
Staat overigens wel bij dat het ook voor adereindhulzen is?
Lijkt mij niet; tenzij de bek uitwisselbaar gemaakt is.

Geschikt voor kabel draad doorverbinders / kabel ader doorverbinders / butt connectors
en kabelschoenen van 0,5 mm² t/m 6 mm².

Staat toch echt alleen kabelschoenen.
pi_188795790
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 22:19 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ja, ik gebruik de tang daarvoor ook.
Staat overigens wel bij dat het ook voor adereindhulzen is?
Bek van die vunderink tang is uitwisselbaar
pi_188797508
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 22:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Lijkt mij niet; tenzij de bek uitwisselbaar gemaakt is.

Geschikt voor kabel draad doorverbinders / kabel ader doorverbinders / butt connectors
en kabelschoenen van 0,5 mm² t/m 6 mm².

Staat toch echt alleen kabelschoenen.
Raar, in de titel staat adereindhulstang :P
Maar zo'n ronde tang die vierkant knijpt is daar toch wel geschikt voor? En ook voor kabelschoenen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_188797535
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:19 schreef Miniem het volgende:

[..]

Raar, in de titel staat adereindhulstang :P
Maar zo'n ronde tang die vierkant knijpt is daar toch wel geschikt voor? En ook voor kabelschoenen?
Nee die is weer alleen geschikt voor adereidhulzen ;)
pi_189060033
Sinds kort wonen we in een nieuwbouw rijtjeshuis, met tussenwanden van prefab beton. Dat red ik dus niet meer met nijn klopboor. Welke boorhamer is aan te raden voor incidenteel gebruik?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  zaterdag 21 september 2019 @ 21:14:35 #289
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189060385
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 20:56 schreef knoopie het volgende:
Sinds kort wonen we in een nieuwbouw rijtjeshuis, met tussenwanden van prefab beton. Dat red ik dus niet meer met nijn klopboor. Welke boorhamer is aan te raden voor incidenteel gebruik?
Ik heb een Bosch groen boorhamer en die heeft altijd perfect gewerkt.
Als je dat teveel geld vind kan je ook naar de 45-50 euro boorhamer kijken van Parkside, Einhell etc. Werken prima, zijn alleen wel heftig zwaar. Dus niet fijn als je flink wat gaten boven je hoofd moet boren.
pi_189065506
Koop vooral niet een te zware boorhamer. Zoals die genoemde Parkside is een 5j unit en die klappert de plakken van je muur. Beter een 2-3j apparaat. Die tokkelt ook wel door.

Doe maar geen accu.

Ja en verder zoals gezegd inderdaad de Bosch blauw unit van het huis hier op fok haha.

https://www.toolnation.nl(...)dealer-garantie.html
Laat die handjes wapperen!
pi_189066324
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 02:52 schreef Gieliovd het volgende:
Koop vooral niet een te zware boorhamer. Zoals die genoemde Parkside is een 5j unit en die klappert de plakken van je muur. Beter een 2-3j apparaat. Die tokkelt ook wel door
Inderdaad. Het merk is meer een smaak kwestie. De joules staan gekenmerkt voor het type arbeid.
2-3j is perfect voor gaten boren in betonnen muren.
En kwalitatief goede sds boren is belangrijk
pi_189066455
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 08:14 schreef Barry1986 het volgende:

[..]

Inderdaad. Het merk is meer een smaak kwestie. De joules staan gekenmerkt voor het type arbeid.
2-3j is perfect voor gaten boren in betonnen muren.
En kwalitatief goede sds boren is belangrijk
Het gaat vooral om kleine gaten om dingen op te hangen. Niet om muren door te breken inderdaad. Dan moet ik dus iets van 2 tot 3 joule hebben?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_189066491
Ja.

Je hebt verschillende gradaties.
1-1.5j en zijn perfect voor zachte steen of juist weer om wc-tegels oid te boren.

2-3j voor zachte steen om grovere gaten te maken EN hard beton voor fijne gaten.
Ook kan je hiermee tegels van de muur bikken.
Dit is vaak de meeste gekozen allrounder



3.5-5j voor redelijke bikwerk zoals stenen wegslaan. Sleufen bikken en grote dikke gaten bore

25j om dikke lagen beton verwijderen (die heb ik 😎)

[ Bericht 4% gewijzigd door Barry1986 op 22-09-2019 08:51:28 ]
pi_189070342
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 08:38 schreef Barry1986 het volgende:
Ja.

Je hebt verschillende gradaties.
1-1.5j en zijn perfect voor zachte steen of juist weer om wc-tegels oid te boren.

2-3j voor zachte steen om grovere gaten te maken EN hard beton voor fijne gaten.
Ook kan je hiermee tegels van de muur bikken.
Dit is vaak de meeste gekozen allrounder
[ afbeelding ]

3.5-5j voor redelijke bikwerk zoals stenen wegslaan. Sleufen bikken en grote dikke gaten bore

25j om dikke lagen beton verwijderen (die heb ik 😎)
Deze is ideaal omdat je de kop kan wisselen (gewone boortjes voor hout en metaal kan dus ook).
Veel verkocht vroeger, kwamen ook vrijwel nooit kapot terug.
Ze zijn regelmatig in de aanbieding, scheelt een heleboel geld.
Ook even opletten waar je hem koopt: Er is ook hiervan een versie die ze in Duitsland maken en een versie die ze in China (Shanghai) laten maken. De Duitse versie is beter maar wel duurder.
  Moderator maandag 23 september 2019 @ 12:21:58 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189083636
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 14:08 schreef theiz het volgende:
Ook even opletten waar je hem koopt: Er is ook hiervan een versie die ze in Duitsland maken en een versie die ze in China (Shanghai) laten maken. De Duitse versie is beter maar wel duurder.
Gewoon een Bosch GBH 2-28 kopen, die is altijd goed. En 'made in Germany'
Veel users hier hebben er eentje :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189091208
Ik zoek een goede haspel. Tijdens het klussen wil ik grotendeels vanaf 1 stopcontact werken. Waar moet ik op letten? Is 1,5mm2 voldoende of heb ik echt 2,5mm2 nodig? O.a. voor afkortzaag, stofzuiger, invalzaag, opladen accu's, etc.
pi_189091229
En iemand toevallig een tip voor go3de puinzakken?
pi_189091530
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 08:38 schreef Barry1986 het volgende:
Ja.

Je hebt verschillende gradaties.
1-1.5j en zijn perfect voor zachte steen of juist weer om wc-tegels oid te boren.

2-3j voor zachte steen om grovere gaten te maken EN hard beton voor fijne gaten.
Ook kan je hiermee tegels van de muur bikken.
Dit is vaak de meeste gekozen allrounder
[ afbeelding ]


3.5-5j voor redelijke bikwerk zoals stenen wegslaan. Sleufen bikken en grote dikke gaten bore

25j om dikke lagen beton verwijderen (die heb ik 😎)
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 12:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gewoon een Bosch GBH 2-28 kopen, die is altijd goed. En 'made in Germany'
Veel users hier hebben er eentje :Y
Ik heb eigenlijk ook een nieuwe boormachine nodig dus deze 2 opties onthoud ik even. ^O^
  maandag 23 september 2019 @ 22:40:49 #299
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189091563
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 22:23 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
Ik zoek een goede haspel. Tijdens het klussen wil ik grotendeels vanaf 1 stopcontact werken. Waar moet ik op letten? Is 1,5mm2 voldoende of heb ik echt 2,5mm2 nodig? O.a. voor afkortzaag, stofzuiger, invalzaag, opladen accu's, etc.
2.5mm2 en bij voorkeur met een zachte/flexibele kabel. Ben ff kwijt hoe dat heet.

Qua puinzakken, heb ik recent 3 pakken bij ecotools besteld. Prima zakken.
  Moderator maandag 23 september 2019 @ 23:27:24 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189092257
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 22:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]

2.5mm2 en bij voorkeur met een zachte/flexibele kabel. Ben ff kwijt hoe dat heet.
Neopreen. 1,5mm2 kan opzich ook wel hoor, ligt er ook aan hoe lang de kabel is en hoe zwaar je belast.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189093558
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 22:23 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
Ik zoek een goede haspel. Tijdens het klussen wil ik grotendeels vanaf 1 stopcontact werken. Waar moet ik op letten? Is 1,5mm2 voldoende of heb ik echt 2,5mm2 nodig? O.a. voor afkortzaag, stofzuiger, invalzaag, opladen accu's, etc.
Je genoemde machines zijn allemaal max 2000W dus dan is 1,5 ook voldoende. Marktplaats is ook een idee. Laatst 2 haspels gehaald voor weinig!
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')