abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218361965
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 16:50 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Hey klussers,

met een aanstaande verhuizing heb ik besloten dat mijn accugereedschap (gamma huismerk en een oude parkside schroeftol) niet meer volstaat.
Ik wil kleine klussen in en om het huis kunnen doen, dus denk aan wat boren in hout/steen/beton, schroeven en random klusjes.

Ik zoek sowieso een nieuwe accultol en heb mijn vraagtekens bij het aanschaffen van een slagschroeven draaier en/of oscillerende multitool. Ook vraag ik me af of het zin heeft te investeren in een bepaald accuplatform.

Oftewel; ik maak het waarschijnlijk veel te ingewikkeld. WIe vertelt me waar ik echt wat aan heb, en wat ik voorlopig beter niet aanschaf?

Om een idee te geven; ik zit te kijken naar Skil, Worx, dat soort spul.
Boren in beton doe je met een boorhamer, niet met een klopboor en al helemaal niet met een schroeftol.

Kiezen voor 1 accuplatform is handig, maar het maakt bij de grote merken allemaal niet heel veel uit welke daarvan je kiest.

Zelf heb ik al m'n accugereedschap van Bosch Professional, de 12V variant daarvan is al verbazingwekkend krachtig en ligt lekker licht in de hand. Op amazon.de zijn die vaak redelijk voordelig te verkrijgen.
pi_218363592
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 16:50 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Hey klussers,

met een aanstaande verhuizing heb ik besloten dat mijn accugereedschap (gamma huismerk en een oude parkside schroeftol) niet meer volstaat.
Ik wil kleine klussen in en om het huis kunnen doen, dus denk aan wat boren in hout/steen/beton, schroeven en random klusjes.

Ik zoek sowieso een nieuwe accultol en heb mijn vraagtekens bij het aanschaffen van een slagschroeven draaier en/of oscillerende multitool. Ook vraag ik me af of het zin heeft te investeren in een bepaald accuplatform.

Oftewel; ik maak het waarschijnlijk veel te ingewikkeld. WIe vertelt me waar ik echt wat aan heb, en wat ik voorlopig beter niet aanschaf?

Om een idee te geven; ik zit te kijken naar Skil, Worx, dat soort spul.
Als het om een multitool gaat (een fantastische tool btw): de Fein. Wil je niks anders meer.

iBood is een aanbieder met interessante tools.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:28:52 #53
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218810433
Binnenkort wil ik zelf nog wat onderdelen van mijn auto gaan vervangen. Aangezien ik geen professionele sleutelaar ben maar de boel toch graag weer juist in elkaar zet wil ik een momentsleutel aanschaffen. Ik heb al een grotere momentsleutel voor het grovere werk (wielbouten etc.) maar zoek er nu een voor de fijnere werkzaamheden. Wie weet er een goede maar enigszins betaalbare momentsleutel voor het fijnere sleutelwerk in het bereik TOT ongeveer 50/60Nm?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218813649
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 08:53 schreef Bramito het volgende:
[ afbeelding ]

Om alle lasspetters tussen de spijlen van een trapbalustrade weg te "vijlen".
We gaan zien hoe het werkt. Slechts 5 tientjes.
en?
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:10:38 #55
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_218814383
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:28 schreef PzKpfw het volgende:
Binnenkort wil ik zelf nog wat onderdelen van mijn auto gaan vervangen. Aangezien ik geen professionele sleutelaar ben maar de boel toch graag weer juist in elkaar zet wil ik een momentsleutel aanschaffen. Ik heb al een grotere momentsleutel voor het grovere werk (wielbouten etc.) maar zoek er nu een voor de fijnere werkzaamheden. Wie weet er een goede maar enigszins betaalbare momentsleutel voor het fijnere sleutelwerk in het bereik TOT ongeveer 50/60Nm?
Betaalbaar is een relatief begrip. Dus wat is betaalbaar bij jou?
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 18:33:59 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218814525
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:28 schreef PzKpfw het volgende:
Tot 60 lijkt minder keuze in te zijn en dus duurder. Wat is je budget. Goed maar niet de hoofdprijs kostend kijk je naar Unior, Sonic, Gedore Red, Teng denk ik? Of mag HBM ook?

Valt zoiets bv in je budget?
https://shop.sonic-equipm(...)irection-3-8-10-50Nm
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 20 september 2025 @ 10:36:24 #57
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218819996
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Betaalbaar is een relatief begrip. Dus wat is betaalbaar bij jou?
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Tot 60 lijkt minder keuze in te zijn en dus duurder. Wat is je budget. Goed maar niet de hoofdprijs kostend kijk je naar Unior, Sonic, Gedore Red, Teng denk ik? Of mag HBM ook?

Valt zoiets bv in je budget?
https://shop.sonic-equipm(...)irection-3-8-10-50Nm
Ik zat zo te denken tot een maximum van ¤100. Is zo'n sonic dan bijvoorbeeld beter dan die de merken die je daarvoor noemde? Op Marktplaats zie ik ook wel wat Stahlwille's en Gedore Blue staan voor rond deze prijs. Hazet 5000-serie lijkt ook nog enigszins betaalbaar.
Op 't randje en erover.
  zaterdag 20 september 2025 @ 10:50:33 #58
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_218820110
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:36 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
[..]
Ik zat zo te denken tot een maximum van ¤100. Is zo'n sonic dan bijvoorbeeld beter dan die de merken die je daarvoor noemde? Op Marktplaats zie ik ook wel wat Stahlwille's en Gedore Blue staan voor rond deze prijs. Hazet 5000-serie lijkt ook nog enigszins betaalbaar.
Alles wat je zelf noemt zijn bovengemiddelde kwaliteit gereedschapmerken. Dus daar kan je geen buil aan vallen. Ik merk dat ik in dat segment als de specs vergelijkbaar zijn ga kijken naar wat ik fijn in de hand heb liggen, welk merk ik al het nodige van heb liggen en als laatste welke ik mooi vindt. En dat zijn alle 3 factoren waar wij je niet mee kunnen helpen, want die zijn nogal persoonlijk.
  zondag 21 september 2025 @ 17:09:38 #59
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218836154
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Alles wat je zelf noemt zijn bovengemiddelde kwaliteit gereedschapmerken. Dus daar kan je geen buil aan vallen. Ik merk dat ik in dat segment als de specs vergelijkbaar zijn ga kijken naar wat ik fijn in de hand heb liggen, welk merk ik al het nodige van heb liggen en als laatste welke ik mooi vindt. En dat zijn alle 3 factoren waar wij je niet mee kunnen helpen, want die zijn nogal persoonlijk.
Oké bedankt, dus eigenlijk maakt het dan niet zo gek veel uit wat je zou kiezen.

Ik neig naar een Hazet momentsleutel, voornamelijk ook omdat deze bij AutoBild zeer goed uit de test komt. Zie op Amazon dat deze in het bereik 10-60Nm te krijgen is met een 3/8 en een 1/2 inch kop. Scheelt slechts een tientje in de kosten, welke variant is aan te raden?
Op 't randje en erover.
  Moderator zondag 21 september 2025 @ 17:58:41 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218836550
Heb je zelf al een doppenset van 3/8 of 1/2?
60Nm, daar draai je M10 op vast. Dan lijkt me 3/8 goed genoeg. Bovendien handig als je eens ergens wat minder ruimte hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 22 september 2025 @ 15:14:55 #61
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218843667
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 17:58 schreef derLudolf het volgende:
Heb je zelf al een doppenset van 3/8 of 1/2?
60Nm, daar draai je M10 op vast. Dan lijkt me 3/8 goed genoeg. Bovendien handig als je eens ergens wat minder ruimte hebt.
Ik heb al een complete ratelset met alle bijbehorende doppen voor 1/4, 3/8 en 1/2 inch. Ik heb al even zitten kijken naar wat de grootste maat is die je vastzet binnen dit bereik zal hooguit M10 zijn dus 3/8 is het meest voor de hand liggend. Heb al een grotere 1/2 momentsleutel van 20-210 voor het 'grovere' werk. Maar 1/2 inch voelt dan wel weer veel robuuster aan t.o.v. een 3/8.
Op 't randje en erover.
  dinsdag 23 september 2025 @ 07:11:59 #62
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_218848448
[/quote]
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:29 schreef Managarm het volgende:

[..]
en?
Ik heb hem alleen maar een beetje getest, maar werkt als een trein. Binnenkort begin ik en dan meld ik me.
Siesta & Fiesta!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')