quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 16:50 schreef Bananenvlaflip het volgende:Hey klussers,
met een aanstaande verhuizing heb ik besloten dat mijn accugereedschap (gamma huismerk en een oude parkside schroeftol) niet meer volstaat.
Ik wil kleine klussen in en om het huis kunnen doen, dus denk aan wat boren in hout/steen/beton, schroeven en random klusjes.
Ik zoek sowieso een nieuwe accultol en heb mijn vraagtekens bij het aanschaffen van een slagschroeven draaier en/of oscillerende multitool. Ook vraag ik me af of het zin heeft te investeren in een bepaald accuplatform.
Oftewel; ik maak het waarschijnlijk veel te ingewikkeld. WIe vertelt me waar ik echt wat aan heb, en wat ik voorlopig beter niet aanschaf?
Om een idee te geven; ik zit te kijken naar Skil, Worx, dat soort spul.
Boren in beton doe je met een boorhamer, niet met een klopboor en al helemaal niet met een schroeftol.
Kiezen voor 1 accuplatform is handig, maar het maakt bij de grote merken allemaal niet heel veel uit welke daarvan je kiest.
Zelf heb ik al m'n accugereedschap van
Bosch Professional, de 12V variant daarvan is al verbazingwekkend krachtig en ligt lekker licht in de hand. Op amazon.de zijn die vaak redelijk voordelig te verkrijgen.