Hehequote:Op vrijdag 2 augustus 2019 23:02 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
Als jij een Bosch Blauw machine afraad dan moet ik dat wel serieus nemen.
Ik las zojuist dat je inmiddels de invalzaag besteld hebt c.q. binnen hebt gekregen. Coolquote:Accu lijkt me gewoon erg praktisch, maar invalzaag heb ik ook wel naar gekeken. Jij zou dus invalzaag met draad adviseren? Geeft de accu te weinig vermogen, trekt ie de accus te snel leeg of is er een andere reden dat je de invalzaag aanraadt?
Hij is niet super krachtig, hij maakt best veel lawaai en ik vind hem (zeker in vergelijking met de invalzaag) gewoon een ondingquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 23:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat is er zo ontzettend niet handig aan dan ?
Geen idee, nog niet nodig gehad. En ook nog geen tijd om ermee te spelenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 23:07 schreef derLudolf het volgende:
Hoe bevalt de Kemmpi Miniarc trouwens, Atmoz?
Hmzzz, ik zal 't morgen op het werk even doorgevenquote:Op maandag 5 augustus 2019 19:24 schreef Makrolon het volgende:
Even de nieuwe sndway laser afstandsmeter van eBay vergeleken met m'n Bosch:
[ afbeelding ]
Gewoon exact gelijk dus. De laatste meting had ik ze los in de hand dus dat verklaard het verschil.
De sndway meet wel echt veel sneller, zeker op grotere afstanden moet de Bosch echt even denken. Ik denk dat ik vanaf nu de sndway gebruik.
Enige jammere is dat de behuizing wel erg goedkoop aanvoelt.
Vertel het maar even tegen Robert Boschquote:Op woensdag 7 augustus 2019 20:35 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Hehe
[..]
Ik las zojuist dat je inmiddels de invalzaag besteld hebt c.q. binnen hebt gekregen. Cool![]()
Alvast veel plezier & succes d'r mee!!
[..]
Hij is niet super krachtig, hij maakt best veel lawaai en ik vind hem (zeker in vergelijking met de invalzaag) gewoon een onding
[..]
Geen idee, nog niet nodig gehad. En ook nog geen tijd om ermee te spelen
[..]
Hmzzz, ik zal 't morgen op het werk even doorgeven![]()
Maar wat is het tijdsverschil danquote:Op woensdag 7 augustus 2019 20:46 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Vertel het maar even tegen Robert Bosch
Mooi ding he ! die sndway.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:24 schreef Makrolon het volgende:
elijk dus. De laatste meting had ik ze los in de hand dus dat verklaard het verschil.
De sndway meet wel echt veel sneller, zeker op grotere afstanden moet de Bosch echt even denken. Ik denk dat ik vanaf nu de sndway gebruik.
Atmoz mag hem wel al Robert noemen inmiddels jaquote:Op woensdag 7 augustus 2019 20:46 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Vertel het maar even tegen Robert Bosch
De Bosch moet op lange afstanden soms wel een paar seconde nadenken. De sndway doet het meestal ook snel idd.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 20:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Maar wat is het tijdsverschil danhoe lang doet de Bosch erover en hoe lang die chinees?
Mijn stabila doet het in een fractie van een seconde. druk op de knop hij piept en je kan 'm aflezen..
Of zelfs ro, of Bertquote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Atmoz mag hem wel al Robert noemen inmiddels ja
Da's de reden dat ik hem ook heb nu :pquote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:03 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Mooi ding he ! die sndway.
Ik heb hem zelf ook
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Atmoz mag hem wel al Robert noemen inmiddels ja
Oh okee, dus met een 250 hoef je niet heel veel te verdunnen.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:11 schreef FranticDJ het volgende:
250M represent. Heel m'n huis, dat van m'n zus en die van een kameraad mee gedaan
Ik heb ondertussen honderden liters Sigmatin DGL Matt verspoten. Hoef je in principe heel weinig te verdunnen. 1x de fout gemaakt om teveel te verdunnen. Dan moet je wel meer dan 1 laag spuiten om 't dekkend zonder druipers te krijgen
Als je teveel verdund krijg je ook druppel vorming rond je nozzle.. Dan schiet ie die de muur op (zal je sowieso wel eens gebeuren hoor, droog rollertje in je kontzak houden en je kan die gelijk wegrollen tijdens 't spuiten)
En volgens mij is t enige verschil tussen die 350R en Extra het feit dat de een een plastic frame en de ander een kunststof frame heeft.
Hangt echt van je verf af hoor, hoeveel je moet verdunnen.. (ok ok in samenspeling met de pompsterkte natuurlijk). Ik verdun ongeveer 5% en heb de pomp op gemiddelde kracht staan bij Sigmatin DGL Matt. Sigma geeft 10% verdunning aan, maar vooralsnog haal ik met 5% het beste resultaat met de minste 'druppel schieters'.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh okee, dus met een 250 hoef je niet heel veel te verdunnen.
Hmmmmm moeilijk. Ik denk stiekem dat het een 350R gaat worden.
Helpt met de viscositeitquote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:13 schreef bleiblei het volgende:
Dat is wel een interessante tip! Enig idee waardoor dat scheelt?
Precies ditquote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:18 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb dezelfde en inderdaad altijd heet water. Dan vermengt het lekker makkelijk.
En uiteraard goed mixen. Niet te hard want dan krijg je bubbels en dan gaat je machine over zijn nek.
Niet te dun want dan krijg je druipers en mist.
Jaaa het is allemaal niet zo eenvoudig
Heb je toevallig linkje van betrouwbare leverancier van die sndway? Ik wil ook echt zo'n dingquote:Op maandag 5 augustus 2019 19:24 schreef Makrolon het volgende:
Even de nieuwe sndway laser afstandsmeter van eBay vergeleken met m'n Bosch:
Voor onder een tafel is de Triton TRA001 wel een fijne en goede!quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 11:54 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik moet echt een nieuwe bovenfrees kopen..
Iemand een tip voor een goede bovenfrees?
Voornamelijk om sponningen / sleuven / kanten mooi mee te maken.
Vaak werk ik met dun en smal materiaal, maar wel allemaal hard hout (weinig mdf etc)
De wens is om het spul later ook onder een tafeltje te monteren, want dat dunne smalle spul is een kriem om met de hand te doen.
Omdat het soms om vreemde maten gaat, ken ik er niet altijd makkelijk een geleider langs leggen.
Thanks!quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 20:00 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Voor onder een tafel is de Triton TRA001 wel een fijne en goede!
Deze heeft met 2400 watt ook flink wat vermogen.
Naast bovenstaande heb ik ook een Bosch Blauw (GMF 1600). Die gebruik ik geregeld voor non-onder-tafel werk. Een dijk van een machine (voelbaar/zichtbaar beter gebouwd dan de Triton), maar ook erg zwaar.
Voor het lichte werk heb ik 2 "hand-bovenfrezen" van Bosch Blauw. Die gebruik ik eigenlijk nog het vaakst. Ontzettend handig voor kantjes en dat soort werk, maarja....dus niet voor hardhout of het zwaardere werk zoals je schrijft. (maar misschien vind je deze wel handig om erbij te nemen?)
Ik ben totaal niet merk gebonden, maar met bovenfrezen heb ik alleen ervaring met de lidl variant, en de hoogte stellen is stug/lastig, en als je de afzuiging aansluit zie je amper waar je freestquote:Op donderdag 15 augustus 2019 10:11 schreef bleiblei het volgende:
Die tra001 is niet met de hand te bedienen. Veel te zwaar ding. Perfect voor freestafeltje maar te heavy voor handgebruik. Ik zou naar een middenmoot kijken. 1400w machine. Die heb je van alle merken wel, en dan komt het meer op je merkvoorkeur aan dan iets anders.
Bij de betere zaken is dat vaak wel mogelijk? Zelfs bij een Hornbach / Toolstation willen ze vaak wel een machine voor je uit de doos halen?quote:Op donderdag 15 augustus 2019 10:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet merk gebonden, maar met bovenfrezen heb ik alleen ervaring met de lidl variant, en de hoogte stellen is stug/lastig, en als je de afzuiging aansluit zie je amper waar je freest
Verder heb ik dus echt geen idee waar ik op moet letten als ik iets wil kopen.
Het liefst zou ik ze eerst in de hand hebben en een keer proberen, maar ik denk dat dat onmogelijk is
Nouja, een frees vasthouden kan bij elke gereedschaphandel wel. Gewoon ff zo een zaak binnen lopen. Bouwmarkten idem trouwens.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 10:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet merk gebonden, maar met bovenfrezen heb ik alleen ervaring met de lidl variant, en de hoogte stellen is stug/lastig, en als je de afzuiging aansluit zie je amper waar je freest
Verder heb ik dus echt geen idee waar ik op moet letten als ik iets wil kopen.
Het liefst zou ik ze eerst in de hand hebben en een keer proberen, maar ik denk dat dat onmogelijk is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |