Hahah, vind ik ook maar misschien is dat omdat ik er zelf geen ervaring mee hebquote:Op zondag 14 april 2019 12:02 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zo'n telescoop ding hebben de overburen ook, ziet er altijd zo megaonhandig uit
Dat zou ik te lijf gaan met een gemotoriseerde heggenschaar. Die kan je ook vast wel huren, ik zie ze bij Boels.quote:Op zondag 14 april 2019 12:38 schreef Seven. het volgende:
Zie hier de taxus. Deze foto is dus genomen vanaf het balkon... het moge duidelijk zijn dat deze wel een flinke beurt nodig heeft.
Mooi speelgoed! Moet ik ff goed kijken naar de reikwijdte want we kunnen er geen ladder onder zetten aan onze kant.quote:Op zondag 14 april 2019 12:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat zou ik te lijf gaan met een gemotoriseerde heggenschaar. Die kan je ook vast wel huren, ik zie ze bij Boels.
[ afbeelding ]
Top, dat zijn nog eens handige dingen!quote:Op zondag 14 april 2019 15:22 schreef Twieki het volgende:
[ afbeelding ]
Zo een zou ik gebruiken als je geen trap kwijt kan.
Goed bezigquote:Op donderdag 18 april 2019 22:27 schreef AnneX het volgende:
De voortuin is op orde.
Schade: drie witte boerenhortensia’s in de kliko, spontane papaverplanten op andere plekken, gerania verplaatst uit potten, die gedeeld en in de grond gezet.
De delphinium doet het goed, gelijk een stok ernaast want anders groeit en bloeit hij in een hoek van 90o richting zon.
Tuinslang uitgelegd en ook water gegeven. De X L kliko zit stampvol.
Volgende week eens naar het tuincentrum.
Wat leuk, dat een Annabelle stek aanslaat!quote:Op donderdag 18 april 2019 22:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Goed bezigWaren de hortensia's niet meer te redden? Of overschot?
Ik heb een Annabelle stek van mijn zus gekregen, staat nu in de volle grond mét mestkorrels en af en toe een slurp water en ja hoor, groene puntjes
Auw, hoe kan dat nou? Tis als onkruid.quote:Op vrijdag 19 april 2019 00:30 schreef Bluezz het volgende:
Aww
De akeleien zijn er dit jaar niet in mijn tuinHeel raar
Is mest niet een beetje te heftig voor van die verse worteltjes?quote:Op donderdag 18 april 2019 22:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb een Annabelle stek van mijn zus gekregen, staat nu in de volle grond mét mestkorrels en af en toe een slurp water en ja hoor, groene puntjes
Geen idee, ik zie ze nietquote:Op vrijdag 19 april 2019 06:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Auw, hoe kan dat nou? Tis als onkruid.
Weet ik veelquote:Op vrijdag 19 april 2019 07:45 schreef Vanyel het volgende:
Is mest niet een beetje te heftig voor van die verse worteltjes?
Oh ja, vergeten te melden: liefst wel liefquote:Op vrijdag 19 april 2019 08:25 schreef Puala het volgende:
Biervallen. Geen lieve oplossing, wel effectief
Enige vriendelijke optie die ik kan bedenken is dat je ze met de hand gaat vangen en elders uitzet. Anders gewoon slakkenvallen met een paar cm bier zoals @Puala al zegt. Werkt als een tiet, maar echt lief is 't niet.quote:Op vrijdag 19 april 2019 08:26 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Oh ja, vergeten te melden: liefst wel lief
Ik hou'em achter de hand voor als het echt te veel werk gaat zijnquote:Op vrijdag 19 april 2019 09:22 schreef Twieki het volgende:
[..]
Enige vriendelijke optie die ik kan bedenken is dat je ze met de hand gaat vangen en elders uitzet. Anders gewoon slakkenvallen met een paar cm bier zoals @:Puala al zegt. Werkt als een tiet, maar echt lief is 't niet.
Ik bedenk me nu dat als het probleem kaalvraat van planten is, je ook rond de plant wat cacaodoppen, hulstbladeren, grind of zaagsel kan leggen. Slakken houden namelijk niet van droge en scherpe materialen.quote:Op vrijdag 19 april 2019 09:41 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik hou'em achter de hand voor als het echt te veel werk gaat zijn
Lokken klinkt goedquote:Op vrijdag 19 april 2019 10:39 schreef sjaakspark het volgende:
Kippenlegmeel in bakjes wat vocht erbij. Trekt slakken aan als een magneet. Dan kan je ze zo oprapen.
Ik heb nu nog niet veel (soeps) in de tuin staan, maar zag wel enorm veel slakken, dus ik wil eerst grote slakkenschoonmaak gaan houdenquote:Op vrijdag 19 april 2019 10:43 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ik bedenk me nu dat als het probleem kaalvraat van planten is, je ook rond de plant wat cacaodoppen, hulstbladeren, grind of zaagsel kan leggen. Slakken houden namelijk niet van droge en scherpe materialen.
Nadeel is dat ze dan gewoon naar de volgende plant gaan.
Dat gaat hier helaas niet. Tuin is volledig omslotenquote:Op vrijdag 19 april 2019 10:52 schreef Koettie het volgende:
Egels lokken. Moet het wel kunnen maar ik zie nooit meer een slak. Dit wordt het jaar van hosta's zonder gaten
Zonder gatenquote:Op vrijdag 19 april 2019 10:52 schreef Koettie het volgende:
Egels lokken. Moet het wel kunnen maar ik zie nooit meer een slak. Dit wordt het jaar van hosta's zonder gaten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afwachten tot het een beetje gaat “verwilderen”. Natuur![]()
quote:Op vrijdag 19 april 2019 11:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zonder gatenben je nog egel opvang? in je tuin...
Foto’s zei ik.
Aan het begin van het seizoen vind ik het net een kerkhof met polletje hier, polletje daar.
Jaaa nog steeds! Hebben net een nieuwe Tineke heet ze. Ze is nog wat verlegen dus helaas weinig foto's. Staan er een paar in het pleeg egel topic.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afwachten tot het een beetje gaat “verwilderen”. Natuur
's avonds op pad is het effectiefstequote:Op vrijdag 19 april 2019 09:41 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik hou'em achter de hand voor als het echt te veel werk gaat zijn
[..]
Foto’s zei ik.
Aan het begin van het seizoen vind ik het net een kerkhof met polletje hier, polletje daar.
Foto's doen het niet (maar mss omdat ik op werk zit)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afwachten tot het een beetje gaat “verwilderen”. Natuur
Oh ja! Met een zaklamp. Dank jequote:
Shut. Verkeerde link.quote:Op vrijdag 19 april 2019 12:58 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Foto's doen het niet (maar mss omdat ik op werk zit)
Die bovenste, Epimedium Pinnatum toch?quote:Op vrijdag 19 april 2019 12:51 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, E. pinnatum ssp Colchicumquote:Op vrijdag 19 april 2019 16:29 schreef Twieki het volgende:
[..]
Die bovenste, Epimedium Pinnatum toch?
Doorknippen en schuilplaatsen verminderen.quote:Op vrijdag 19 april 2019 08:21 schreef MissMSX het volgende:
Slakkeninvasie in de tuin. Veel tips op internet, maar wat werkt bij jullie nou echt?
Doorknippen?quote:Op vrijdag 19 april 2019 18:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Doorknippen en schuilplaatsen verminderen.
Gezien @Thuis nu.quote:Op vrijdag 19 april 2019 14:42 schreef AnneX het volgende:
Shut. Verkeerde link.
Als je op afbeelding klikt, alhoewel dat niet opschiet.@ werk.
Als je zulke posts voorbij ziet komen, dan is de winter echt voorbijquote:Op vrijdag 19 april 2019 12:51 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb ook een Annabelle (strong). Zeer benieuwd hoe ze het gaat doen in haar eerste jaar. Vooralsnog is ze enthousiast van start gegaan.quote:Op donderdag 18 april 2019 22:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wist ik niet over maagdenpalm! Het gaat hier vooral de hoogte in, ik dacht dat het een bodembedekker wasquote:Op donderdag 18 april 2019 23:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat leuk, dat een Annabelle stek aanslaat!
Na afgelopen zomer geen water geven, zagen ze deaud en heb ik alle hortensia’s kortgezet op 10 cm.
Maak morgen wel een foto.
Wat is een tuintopic zonder foto’s.![]()
De groene postzegel achter heeft mestkorrels gekregen, en heb ik ook bewaterd.
Daar gaat een dooie buxus eruitooit gekregen.
En ik moet de maagdenpalm korter zetten,” want anders bloeit het niet”.
De druifjes uit Bloesdaal zijn uitgebloeid.
[..]
Foto’s zei ik.
Zo zo, grote plannen! Dat matje is cool!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afwachten tot het een beetje gaat “verwilderen”. NatuurResistance is futile.
In mijn ervaring is grote maagdenpalm een stuk klimmeriger dan kleine.quote:Op zaterdag 20 april 2019 09:25 schreef Seven. het volgende:
Wist ik niet over maagdenpalm! Het gaat hier vooral de hoogte in, ik dacht dat het een bodembedekker was![]()
Huh? Een buitenkraan die in de kruipruimte opengedraaid moet worden? Hoe moet ik dat zien?quote:Op zaterdag 20 april 2019 09:32 schreef Seven. het volgende:
Ik stuur mijnzo de kruipruimte in. De buitenkraan moet nog opengedraaid worden. En dan kunnen we onze flexibele tuinslang proberen
, ben benieuwd.
Verder zijn mijn tulpen aan het bloeien. En het onkruidseizoen is ook van start gegaan
.
Straks lekker aanrommelen in de tuin.
Hehe, ik snap de verwarringquote:Op zaterdag 20 april 2019 09:49 schreef Twieki het volgende:
[..]
Huh? Een buitenkraan die in de kruipruimte opengedraaid moet worden? Hoe moet ik dat zien?
Oh die heb ik ook her en der in de tuin. Nu snoeien voor rijkere bloei? Tegenstrijdig zeg want ik zie al wel een paar blommekes.quote:Op zaterdag 20 april 2019 09:56 schreef AnneX het volgende:
Straks er ook op uit om de maagdenpalm - 1 bloemetjekort te zetten zoals hier staat.
https://groenepassies.nl/(...)denpalm-vinca-minor/
Dus je gaat twee keer per jaar 't huis onder om dat kraantje open en dicht te draaien? Had je dat kraantje dan niet beter kort na de watermeter kunnen plaatsen zoals ik heb in de meterkast?quote:Op zaterdag 20 april 2019 10:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hehe, ik snap de verwarring
De waterleiding naar de buitenkraan heeft een kraantje in de kruipruimte die we in de winter dicht draaien tegen bevriezing.
Mijn wederhelft bevestigd dat het onder het huis blijft, hij vindt het blijkbaar geen probleemquote:Op zaterdag 20 april 2019 12:10 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dus je gaat twee keer per jaar 't huis onder om dat kraantje open en dicht te draaien? Had je dat kraantje dan niet beter kort na de watermeter kunnen plaatsen zoals ik heb in de meterkast?
[ afbeelding ]
Lichtblauwe knop = hoofdkraan
Wit rond ding = watermeter
Donkerblauwe hendel = buitenkraan open / dicht
Van mijn zus gekregen.. die heeft enorme bloemen (heel ander deel NL, dus andere grond) ze heeft ze denk ik 'gescheurd' en mij een deel gegeven.quote:Op zaterdag 20 april 2019 09:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb ook een Annabelle (strong). Zeer benieuwd hoe ze het gaat doen in haar eerste jaar. Vooralsnog is ze enthousiast van start gegaan.
Hoe stek je ze?
[..]
Wist ik niet over maagdenpalm! Het gaat hier vooral de hoogte in, ik dacht dat het een bodembedekker was![]()
Hier staat snoeien begin maart:quote:Op zaterdag 20 april 2019 12:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh die heb ik ook her en der in de tuin. Nu snoeien voor rijkere bloei? Tegenstrijdig zeg want ik zie al wel een paar blommekes.
Die laat ik dan wel staan hoor
Gras/mos maai ik ff niet, want veel margrietjes en paardenblommen voor de vliegende vrienden.
Het went. Mijn eerste was echt ogen dicht en rillen. Een paar 100 later gaat dat vanzelf.quote:
En als je watermeter in de kruipruimte zit?quote:Op zaterdag 20 april 2019 12:10 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dus je gaat twee keer per jaar 't huis onder om dat kraantje open en dicht te draaien? Had je dat kraantje dan niet beter kort na de watermeter kunnen plaatsen zoals ik heb in de meterkast?
[ afbeelding ]
Lichtblauwe knop = hoofdkraan
Wit rond ding = watermeter
Donkerblauwe hendel = buitenkraan open / dicht
Ik heb de maagdenpalm nog nooit korter gezet en het bloeit als een gek. is dat niet iets dat pas na jaren eens moet omdat de plant te oud wordt?quote:Op donderdag 18 april 2019 23:48 schreef AnneX het volgende:
En ik moet de maagdenpalm korter zetten,” want anders bloeit het niet”.
quote:Op zaterdag 20 april 2019 18:56 schreef Elleska het volgende:
We hebben geen buitenkraan meer en ik heb dat ding nog geen moment gemist.
[..]
quote:Op zaterdag 13 april 2019 12:07 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik had dat ook.
Heb al mijn planten in mijntuin.org gezet (gratis accountje aanmaken) en dan krijg je via de mail een update wat er met die of die plant moet/kan gebeuren.
Bij mij heeft dat veel groei en bloei opgeleverd
Goede tipquote:Op zaterdag 13 april 2019 12:07 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik had dat ook.
Heb al mijn planten in mijntuin.org gezet (gratis accountje aanmaken) en dan krijg je via de mail een update wat er met die of die plant moet/kan gebeuren.
Bij mij heeft dat veel groei en bloei opgeleverd
Ik stel het nog even uit zolang het kanquote:Op zaterdag 20 april 2019 18:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het went. Mijn eerste was echt ogen dicht en rillen. Een paar 100 later gaat dat vanzelf.
quote:Op zaterdag 20 april 2019 18:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het went. Mijn eerste was echt ogen dicht en rillen. Een paar 100 later gaat dat vanzelf.
Dat is voor een leek op het gebied van coloradokevers best een bijzondere oplossing. Hoezo in de vriezer?quote:Op zaterdag 20 april 2019 21:49 schreef sigme het volgende:
Ik heb geen slakken, wel coloradokevers. Die vang ik, doe ik in een jampot, en zet de jampot een dag in de vriezer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Oh, het werkt ook met slakken, kuikens, kleine kindertjes..quote:Op zaterdag 20 april 2019 21:54 schreef liesje1979 het volgende:
Doorknippen vind ik op zich niet erger dan een bierval maar toch gaat mijn voorkeur uit naar de tweede. Ik vind ze smerig dus doorknippen vind ik vies en met die bierval houd ik mezelf altijd maar voor dat ze in ieder geval vrolijk verdrinken.
[..]
Dat is voor een leek op het gebied van coloradokevers best een bijzondere oplossing. Hoezo in de vriezer?
Ik maak ze liever in 1x goed dood dan dat ik ze langzaam laat creperen door gif (of bier) dat dan ook nog schadelijk is voor andere dieren.quote:Op zaterdag 20 april 2019 21:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mja sorry maar dat vind ik echt not done.. Het blijven levende wezens he.
Dan is compost meer op zijn plaats. Eventueel 2x: voorjaar en najaar. Het verbetert de bodemstructuur en bevordert het bodemleven. Dat biedt dus een betere leefsituatie en als die kunstmest nodig is, dan wordt het ook beter opgenomen.quote:Op vrijdag 19 april 2019 07:49 schreef Bluezz het volgende: [..]
Geen idee, ik zie ze niet
[..]
Weet ik veel
Die paar korrels? Nooit bij stilgestaan, onze grond is nogal 'arm' dus vandaar.
Je ziet vast wel veel lijkjes. Bijna allemaal bezoekers die op het bierfeestje afkwamen.quote:Op vrijdag 19 april 2019 08:25 schreef Puala het volgende: Biervallen. Geen lieve oplossing, wel effectief
Dat klinkt naar naaktslakken. Ik heb wel geleerd om ze door te knippen, huisjesslakken plat te trappen en luizen plat te ritsern. Naaktslakken zijn te groot met taaie huid om plat te trappen. Andere methode is de avondronde doen met een zaklantaarn, kookpinset en een hoge emmer half vol water met een kwart fles afwasmiddel. In de schemering ga je verzamelen. Voor alleen huisjesslakken is veel minder afwasmiddel nodig.quote:
Zit ik wel met een hele zak van die mestkorrels hequote:Op zaterdag 20 april 2019 23:27 schreef Teslynd het volgende:
Dan is compost meer op zijn plaats. Eventueel 2x: voorjaar en najaar. Het verbetert de bodemstructuur en bevordert het bodemleven. Dat biedt dus een betere leefsituatie en als die kunstmest nodig is, dan wordt het ook beter opgenomen.
ik heb 2 regentonnen en niet zo'n grote tuin. vorig jaar voor het eerst dat we zonder regenwater zaten maar met dat belachelijke mooie weer staat de achterdeur open en is de kraan binnen net zo makkelijk bereikbaar als de oude buitenkraan die 1 meter van de achterdeur zat.quote:Op zaterdag 20 april 2019 19:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
2 met drink-, 3 met bronwater. Wordt er elke dag minimaal 1 gebruikt, meestal meer.
Lol!quote:Op zaterdag 20 april 2019 21:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, het werkt ook met slakken, kuikens, kleine kindertjes..
Ze gaan rustig en stil morsdood.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlinderstruikquote:Op zondag 21 april 2019 00:09 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ben nieuw met tuinen. Maar onze nieuwe woning heeft een aardige tuin, we hebben bedacht :
3 leilinders - zijtuin
2 dakplatanen - achtertuin
Ca 60m2 gras
Blijft nog wat ruimte over voor planten en wellicht nog een boom. Wat zijn mooie planten die niet heel veel onderhoud nodig hebben en wat meer body hebben dan een bloemetje?
oh zonde! ze bloeien hier geweldig en de voortuin is bijna helemaal bedekt dus het is 1 bloemetjeszeequote:Op zondag 21 april 2019 00:34 schreef AnneX het volgende:
@:Elleska..in de 5 jaar dat maagdenpalm minor er staat, heb ik nog geen bloempje gezien.
Zo, flinke tuin wordt het! Dus je wil wat borders. Wat vind je leuk om te doen in de tuin, en wat niet? Veel licht of valt dat tegen? En wat voor grond, zware klei of eerder zandgrond? Wordt het een strakke tuin of eerder gezellig/romantisch sfeertje?quote:Op zondag 21 april 2019 00:09 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ben nieuw met tuinen. Maar onze nieuwe woning heeft een aardige tuin, we hebben bedacht :
3 leilinders - zijtuin
2 dakplatanen - achtertuin
Ca 60m2 gras
Blijft nog wat ruimte over voor planten en wellicht nog een boom. Wat zijn mooie planten die niet heel veel onderhoud nodig hebben en wat meer body hebben dan een bloemetje?
Ik heb een beetje gegoogeld. Ze houden niet van droge grond maar het zijn wel zonaanbidders. Heb je droge zanderige grond?quote:Op zondag 21 april 2019 00:34 schreef AnneX het volgende:
@:Elleska..in de 5 jaar dat maagdenpalm minor er staat, heb ik nog geen bloempje gezien.
Ik heb je foto even door plantnet app gehaald. Hydrangea Arborecens, oftewel: hortensia!quote:Op zondag 21 april 2019 10:50 schreef Myraela het volgende:
Weet iemand wat voor boompje dit is? Hij staat ineens vol in de bloei en ik vind hem echt prachtig.
[ afbeelding ]
Haha, leuk! Ben benieuwd! In oktober nog wat bloembollen aanplanten misschien? Dat ben je in maart/april waarschijnlijk vergetenquote:Op zondag 21 april 2019 02:05 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lol!
Ik heb trouwens sinds vorig jaar pas vaste planten in mijn toen aangelegde borders. Allemaal zomerbloeiers denk ik, want toen begon ik. Afgelopen dagen onkruid getrokken en hier en daar wat gesnoeid, zag ook alweer iets opkomen.
Ik kan alleen geen voorjaarsbloeiers kopen, want ik weet nog niet wat er voor de zomer allemaal op gaat komen Ik vind het heerlijk, een tuintje, dat elke dag een klein beetje als een surprise ei is. Voor de wat chaotische mensen onder ons dan.
Het is net een krioelende levende slang lol.quote:Op zaterdag 20 april 2019 12:50 schreef Seven. het volgende:
Oh, wat is deze tuinslang geweldig!
Super licht, ook als er water in zit veel lichter dan een normale tuinslang. Deze is veel flexibeler dan een normale tuinslang dus véél makkelijker in gebruik. Opruimen is zo gepiept. Het duurt wel eventjes voor het ding helemaal leeg is, krimpen duurt net zo lang als uitzetten dus je moet 'm wel een halve minuut tijd geven.
En ook best belangrijk: hij sproeit prima!
De zijtuin heeft bijna de hele dag zon, er ligt nu vrij strakke bestrating (hoekig) , dus er mag wel wat romantische sfeer in komen.quote:Op zondag 21 april 2019 10:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zo, flinke tuin wordt het! Dus je wil wat borders. Wat vind je leuk om te doen in de tuin, en wat niet? Veel licht of valt dat tegen? En wat voor grond, zware klei of eerder zandgrond? Wordt het een strakke tuin of eerder gezellig/romantisch sfeertje?
Als je het haat om onkruid te wieden, dan zorgen dat je bodembedekkers aanplant. Als je snoeien haat, dan kun je daar je plantkeuze ook op aanpassen. Als je niet houdt van blad ruimen, dan wintergroene planten etc (die geven alsnog rommel maar wel veel minder).
Heb je geen tekening of fotootje of zo?
Goede tip, vinden mijn dochters vast erg leuk die vlinders! (alles wat vliegt of beweegt is leuk)quote:Op zondag 21 april 2019 07:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlinderstruik
?
Ja, cool hè? Inkrimpen is ook een leuk proces om te zien.quote:Op zondag 21 april 2019 11:26 schreef Twieki het volgende:
[..]
Het is net een krioelende levende slang lol.
Oh, wij hebben ook hue lampen in de tuin. Fantastisch spul! Trouwens: het is in principe niet nodig om het outdoor spul van hue aan te schaffen. Wij hebben zelf gewoon GU10 lampen in gamma en karwei armaturen voor buiten. Mijn wederhelft heeft van die plastic lampenkappen van Ikea gebruikt, daar grondspots van Karwei op de kop in gehangen zonder prikker. En daar gewoon hue binnenlampen in gedraaid. Op die manier hebben we 3 lampen aan een staaldraad tussen de schuur en ons balkon gehangen. Maar eerlijk is eerlijk, de hue outdoor lijn is prachtig. Als wij geen budget tuin hadden aangelegd, dan was ik zeker voor het echte werk gegaanquote:Op zondag 21 april 2019 11:32 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
De zijtuin heeft bijna de hele dag zon, er ligt nu vrij strakke bestrating (hoekig) , dus er mag wel wat romantische sfeer in komen.
Ondergrond is zware klei.
De leibomen zijn wintergroen tegen de inkijk, de dakbomen verliezen wel blad.
Achterin de tuin bouw ik een vlonderterras met hue outdoor lampen en een vogelhuisje ed aan de schutting.
Ik zal straks een fotootje maken.
Van wat ik bij de reviews heb gezien: verschil in kwaliteit zit 'm vooral in koppelstukjes en spuitmond enzo. Verder zijn goedkopere slangen naar mijn idee steeds weer van hetzelfde materiaal, dus als het ding een tientje kost zou ik het zeker proberen!quote:Op zondag 21 april 2019 12:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zag ze bij de action liggen. Zal dat wat zijn?
Moet wel een zonnige standplaats. Verder niet zo veeleisend volgens mij.quote:Op zondag 21 april 2019 11:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Goede tip, vinden mijn dochters vast erg leuk die vlinders! (alles wat vliegt of beweegt is leuk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 21 april 2019 14:10 schreef Dementor het volgende:
Heeft er iemand hier een bijenhotel in de tuin?
Ik ben aan het overwegen om metselbijen uit te zetten in mijn tuin, linkje in spoiler.@AnneX , jij hebt ze toch al uit zien vliegen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Ik ben aan het overwegen om metselbijen uit te zetten in mijn tuin, linkje in spoiler.Heb ook kmuffelbijen. Super leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben aan het overwegen om metselbijen uit te zetten in mijn tuin, linkje in spoiler.Yep. Tweede jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buurvrouw heeft nu ook bijenhotel hangen en staat atm college te geven aan de buren daarnaast.quote:Op zondag 21 april 2019 14:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
@:AnneX , jij hebt ze toch al uit zien vliegen?
Het vliegt af en aan. Twee appels, twee peren en een kweepeer in bloei in de buurtuinen.
Knuffelbijen.nl inderdaad.
Ofschoon ik ook iemand ken, die alleen het bijenhotel ophing en daar vliegt het ook af en aan.
Alles voor bijenimkeren doe ik niet meer.
ik moet de mijne nog op hangen, heb je tips er voor? Ik ben wel beperkt in plek ivm de kinderen die spelen in de tuin. Nu staat hij in een border maar en bloeit ook nog niks bij ons. Hopelijk over een paar weken de hele voortuin in de bloei. We hebben hoge borders maar vol bloemenzaad gegooid voor de bijen en vlindersquote:
Huis in de zon, zonder wind op de ingang. Ze moeten warm zijn voordat ze kunnen vliegen. En er moet wel iets te eten zijn, anders komen ze niet terug. Ze komen normaal vroeg in de lente uit dan zijn ze blij met paardenbloemen, narcissen en zulke dingen.quote:Op zondag 21 april 2019 16:54 schreef Goitske het volgende:
[..]
ik moet de mijne nog op hangen, heb je tips er voor? Ik ben wel beperkt in plek ivm de kinderen die spelen in de tuin. Nu staat hij in een border maar en bloeit ook nog niks bij ons. Hopelijk over een paar weken de hele voortuin in de bloei. We hebben hoge borders maar vol bloemenzaad gegooid voor de bijen en vlinders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |