Haha! Ja dat is wel een idee, maar ik beloof voorlopig geen gekke dingen meer te doen!quote:Op zaterdag 13 april 2019 19:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Gaat het voor jou werken om elke handeling met je gazon hier eerst te melden? Dus mesten, sproeien en andere bewerkingen eerst hier aankondigen en commentaar afwachten. Behalve maaien dan misschien.
Je hebt echt de neiging te veel te willen doen.
Suggestie: Stel je maaier voorlopig af op vier cm en maai zoveel je wilt. Vaker dan eens per week heeft niet veel nut voorlopig maar het mag wel als je maar op minimaal vier cm afstelt. In de loop van de zomert kan je dan iets korter doen om het gras wat fijner te maken. Voorlopig moet het eerst een volle mat worden dus niet te kort.
Ah tof, thx!quote:Op zaterdag 13 april 2019 20:16 schreef Twieki het volgende:
Wellicht is dit handig voor je, @:ToT
https://dcm-info.com/gazonwijzer
Zk'n uitrek tuinslang lijkt mij wel handig ruimte besparend.quote:Op zondag 14 april 2019 09:07 schreef Seven. het volgende:
Laten we het eens over tuingereedschap hebben. Ik heb niet zo gek veel. Gardena snoeischaar, plastic hark, bezem, zo'n staak om bollen te planten en een klein handschepje. Wat hebben jullie?
Ik wil nog: een goeie tuinslang die makkelijk op te bergen is! Of misschien wel een bewateringssysteem bouwen ooit. En een telescopische snoeischaar voor de taxus, die is 5m hoog en 4m lang. Iemand daar nog tips voor?
quote:Op zondag 14 april 2019 09:07 schreef Seven. het volgende:
Laten we het eens over tuingereedschap hebben. Ik heb niet zo gek veel. Gardena snoeischaar, plastic hark, bezem, zo'n staak om bollen te planten en een klein handschepje. Wat hebben jullie?
Ik wil nog: een goeie tuinslang die makkelijk op te bergen is! Of misschien wel een bewateringssysteem bouwen ooit. En een telescopische snoeischaar voor de taxus, die is 5m hoog en 4m lang. Iemand daar nog tips voor?
SPOILER: veel :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben een telescoopstang van Wolf, met een snoeischaar met een touwtje. Werkt verbazend goed.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Zo'n telescoop ding hebben de overburen ook, ziet er altijd zo megaonhandig uitquote:Op zondag 14 april 2019 09:07 schreef Seven. het volgende:
quote:Op zondag 14 april 2019 09:50 schreef sigme het volgende:
[..]SPOILER: veel :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben een telescoopstang van Wolf, met een snoeischaar met een touwtje. Werkt verbazend goed.![]()
Hebben jullie serieus zelf een telescopische snoeischaar gefabriekt?
Resistance is futile.
Hahah, vind ik ook maar misschien is dat omdat ik er zelf geen ervaring mee hebquote:Op zondag 14 april 2019 12:02 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zo'n telescoop ding hebben de overburen ook, ziet er altijd zo megaonhandig uit
Dat zou ik te lijf gaan met een gemotoriseerde heggenschaar. Die kan je ook vast wel huren, ik zie ze bij Boels.quote:Op zondag 14 april 2019 12:38 schreef Seven. het volgende:
Zie hier de taxus. Deze foto is dus genomen vanaf het balkon... het moge duidelijk zijn dat deze wel een flinke beurt nodig heeft.
Mooi speelgoed! Moet ik ff goed kijken naar de reikwijdte want we kunnen er geen ladder onder zetten aan onze kant.quote:Op zondag 14 april 2019 12:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat zou ik te lijf gaan met een gemotoriseerde heggenschaar. Die kan je ook vast wel huren, ik zie ze bij Boels.
[ afbeelding ]
Top, dat zijn nog eens handige dingen!quote:Op zondag 14 april 2019 15:22 schreef Twieki het volgende:
[ afbeelding ]
Zo een zou ik gebruiken als je geen trap kwijt kan.
Goed bezigquote:Op donderdag 18 april 2019 22:27 schreef AnneX het volgende:
De voortuin is op orde.
Schade: drie witte boerenhortensia’s in de kliko, spontane papaverplanten op andere plekken, gerania verplaatst uit potten, die gedeeld en in de grond gezet.
De delphinium doet het goed, gelijk een stok ernaast want anders groeit en bloeit hij in een hoek van 90o richting zon.
Tuinslang uitgelegd en ook water gegeven. De X L kliko zit stampvol.
Volgende week eens naar het tuincentrum.
Wat leuk, dat een Annabelle stek aanslaat!quote:Op donderdag 18 april 2019 22:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Goed bezigWaren de hortensia's niet meer te redden? Of overschot?
Ik heb een Annabelle stek van mijn zus gekregen, staat nu in de volle grond mét mestkorrels en af en toe een slurp water en ja hoor, groene puntjes
Auw, hoe kan dat nou? Tis als onkruid.quote:Op vrijdag 19 april 2019 00:30 schreef Bluezz het volgende:
Aww
De akeleien zijn er dit jaar niet in mijn tuinHeel raar
Is mest niet een beetje te heftig voor van die verse worteltjes?quote:Op donderdag 18 april 2019 22:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Goed bezigWaren de hortensia's niet meer te redden? Of overschot?
Ik heb een Annabelle stek van mijn zus gekregen, staat nu in de volle grond mét mestkorrels en af en toe een slurp water en ja hoor, groene puntjes
Geen idee, ik zie ze nietquote:Op vrijdag 19 april 2019 06:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Auw, hoe kan dat nou? Tis als onkruid.
Weet ik veelquote:Op vrijdag 19 april 2019 07:45 schreef Vanyel het volgende:
Is mest niet een beetje te heftig voor van die verse worteltjes?
Oh ja, vergeten te melden: liefst wel liefquote:Op vrijdag 19 april 2019 08:25 schreef Puala het volgende:
Biervallen. Geen lieve oplossing, wel effectief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |