abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:36:33 #61
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_186064223
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:31 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Volgens mij ben je nu de boel een beetje in de hyperbolen aan het trekken. Dat is toch niet nodig. Er is niemand hier dat alles wat Nederlands is fout vindt. Wel zie ik mensen zeggen dat culturen aan verandering onderhevig zijn, en dus ook de Nederlandse. :)
Wat is daar zo mooi aan? Wat is er zo mooi als alle culturen in de wereld 1 doodzaaie zaaddodende eenheid worden?
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:37:15 #62
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186064234
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:31 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Volgens mij ben je nu de boel een beetje in de hyperbolen aan het trekken. Dat is toch niet nodig. Er is niemand hier dat alles wat Nederlands is fout vindt. Wel zie ik mensen zeggen dat culturen aan verandering onderhevig zijn, en dus ook de Nederlandse. :)
Maar dat is ook wel een beetje een dooddoener. Als culturen niet aan verandering onderhevig waren bouwden we nog steeds hunebedden. Dat is het probleem niet; het gaat er meer om wie gevoelsmatig de "regie" heeft over die veranderingen.
pi_186064258
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:37 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar dat is ook wel een beetje een dooddoener. Als culturen niet aan verandering onderhevig waren bouwden we nog steeds hunebedden. Dat is het probleem niet; het gaat er meer om wie gevoelsmatig de "regie" heeft over die veranderingen.
Niemand. En dat is nu precies waarom een bepaalde groep zo bang word van veranderingen.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 10:39:31 #64
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_186064261
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat is daar zo mooi aan? Wat is er zo mooi als alle culturen in de wereld 1 doodzaaie zaaddodende eenheid worden?
Waar zeg ik dat? :+

Maar ook binnen Nederland zie je toch al veel verschillen? Daarom zal het echt nooit een wereldwijde monocultuur worden hoor, daarvoor zijn we nu eenmaal met te veel. :)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:41:32 #65
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186064289
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niemand. En dat is nu precies waarom een bepaalde groep zo bang word van veranderingen.
Yup. En die situatie probeert men te doorbreken.
pi_186064371
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:39 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? :+

Maar ook binnen Nederland zie je toch al veel verschillen? Daarom zal het echt nooit een wereldwijde monocultuur worden hoor, daarvoor zijn we nu eenmaal met te veel. :)
Diversiteit is de natuurlijke vorm van menselijk samenleven
pi_186064380
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:41 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Yup. En die situatie probeert men te doorbreken.
Is dat zo? Nogal selectief dan want diezelfde mensen willen wel op vakantie naar het buitenland, willen wel shoarma, Dominos en turkse pizza, waarom niet gelijk alle pizzeria's en shoarma tenten sluiten? Dat is toch geen Nederlandse cultuur?
Waarom gaan we niet terug naar 2 TV kanalen zoals het vroegah was? Ned 1 en 2, ik ben ermee opgegroeid dus wat is het probleem?
Rookworst? Moet niet gekker worden, er is nog nooit zoveel rookworst geweest als tegenwoordig, er is KEUZE. Wat een drama.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
pi_186064471
Misschien moet er ook een meldpunt cultuurverloochening komen. Dan kun je daar bijvoorbeeld mensen rapporteren die sambal eten.
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:56:07 #69
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186064475
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Diversiteit is de natuurlijke vorm van menselijk samenleven
Maar het zich organiseren in territoriale gemeenschappen is dat ook, en niet alle vormen van diversiteit zijn bevorderlijk voor het overleven van de gemeenschap. Tegelijkertijd is een al te rigide en dwingende monocultuur niet bevorderlijk voor het welzijn van haar leden. Idealiter zou je een balans moeten vinden tussen extreme diversiteit en extreme monocultuur. Waar die precies ligt, daarover kun je van mening verschillen.
pi_186064539
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:55 schreef Jigzoz het volgende:
Misschien moet er ook een meldpunt cultuurverloochening komen. Dan kun je daar bijvoorbeeld mensen rapporteren die sambal eten.
Kapsalon. Als er een ding is wat cultuur vernietiging en weg met ons is dan is het wel de kapsalon ;)
pi_186064560
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:56 schreef Iblardi het volgende:
Idealiter zou je een balans moeten vinden tussen extreme diversiteit en extreme monocultuur. Waar die precies ligt, daarover kun je van mening verschillen.
Dat kun je echt over alles zeggen. Sporten, bier drinken, belasting betalen, vlees eten, kinderen krijgen, enzovoort.
pi_186064572
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:56 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar het zich organiseren in territoriale gemeenschappen is dat ook, en niet alle vormen van diversiteit zijn bevorderlijk voor het overleven van de gemeenschap. Tegelijkertijd is een al te rigide en dwingende monocultuur niet bevorderlijk voor het welzijn van haar leden. Idealiter zou je een balans moeten vinden tussen extreme diversiteit en extreme monocultuur. Waar die precies ligt, daarover kun je van mening verschillen.
En dan het volgende stapje ook even nemen en erkennen dat geen enkele cultuur, waar dan ook ter wereld, die contact heeft met andere culturen, hetzelfde blijft.
Zeker niet in een wereld die zo klein is, dankzij internet en relatief goedkoop vliegen, als die vandaag is.

Daar kun je dan tegen schreeuwen stampvoeten maar het haalt helemaal niks uit, het enige wat er gebeurt is dat waardes die we al sinds de 16e eeuw hebben verloren lijken te gaan in het geschreeuw.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:03:19 #73
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186064574
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is dat zo? Nogal selectief dan want diezelfde mensen willen wel op vakantie naar het buitenland, willen wel shoarma, Dominos en turkse pizza, waarom niet gelijk alle pizzeria's en shoarma tenten sluiten? Dat is toch geen Nederlandse cultuur?
Waarom gaan we niet terug naar 2 TV kanalen zoals het vroegah was? Ned 1 en 2, ik ben ermee opgegroeid dus wat is het probleem?
Rookworst? Moet niet gekker worden, er is nog nooit zoveel rookworst geweest als tegenwoordig, er is KEUZE. Wat een drama.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Nu lijk je weer terug te vallen op een karikatuur. Mensen willen continuïteit, maar geen absolute monocultuur, en ze willen een gevoel van regie over de eigen culturele omgeving. Al te duidelijke manifestaties van als vreemd ervaren waardensystemen, zoals een grotere zichtbaarheid van de islam in de openbare ruimte, ondermijnen dat gevoel.
pi_186064583
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kapsalon. Als er een ding is wat cultuur vernietiging en weg met ons is dan is het wel de kapsalon ;)
Pizza shoarma.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:07:23 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186064642
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Pizza shoarma.
Ik heb je even verbeterd.
Huilen dan.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:11:01 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186064693
Tja met deze actie is FvD gewoon een fascistische partij. Geen ontkennen meer aan.

Deze actie is immer puur op intimidatie en zuivering gericht. Men wil alles dat niet in het FvD straatje past bruut de mond snoeren. Dat zie je bij werkelijk iedere uiting van de partijleden. Wie iets zegt dat ze niet bevalt wordt direct van allerlei samenzweringen beschuldigt.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:11:34 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186064704
Leerlingen die hier aan meedoen moeten sowieso direct van school worden getrapt
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:16:05 #78
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186064776
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En dan het volgende stapje ook even nemen en erkennen dat geen enkele cultuur, waar dan ook ter wereld, die contact heeft met andere culturen, hetzelfde blijft.
Zeker niet in een wereld die zo klein is, dankzij internet en relatief goedkoop vliegen, als die vandaag is.

Daar kun je dan tegen schreeuwen stampvoeten maar het haalt helemaal niks uit, het enige wat er gebeurt is dat waardes die we al sinds de 16e eeuw hebben verloren lijken te gaan in het geschreeuw.
Idealiter neem je van andere culturen datgene over wat in een behoefte voorziet. Grootschalige immigratie is echter grotendeels aselectief; de mensen nemen zowel de positieve als de minder positieve eigenschappen van hun cultuur mee. Ik begrijp die laissez-faire-houding niet zo goed als het over dit soort onderwerpen gaat. Het zijn geen natuurverschijnselen die we maar over ons heen moeten laten komen. Hoewel het niet eenvoudig is en er geen perfecte oplossingen bestaan, denk ik dat de politiek hier best een sturende invloed op kan uitoefenen, maar het feit dat "culturele continuïteit" anders dan bijvoorbeeld "klimaat" geen politiek paradigma is vormt daarbij een obstakel.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:20:36 #79
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186064848
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat kun je echt over alles zeggen. Sporten, bier drinken, belasting betalen, vlees eten, kinderen krijgen, enzovoort.
Misschien is het af en toe nodig om dit te zeggen. Volgens mij is het verschil in opvattingen namelijk niet zo enorm als hierboven wordt gesuggereerd.
pi_186064978
TT van de reeks is incorrect. 1. Er is geen sprake van een aangifte, 2. niet van een meldpunt, 3. het woord links wordt niet gebruikt door FvD.

FvD wil het opdringen van de persoonlijke mening en indoctrinatie door leraren, docenten en hoogleraren in kaart brengen en doet dit middels dossieropbouw dankzij leerlingen, studenten en ouders die hierover een mail kunnen sturen.

Mensen die het hebben over aangifte, meldpunten, dodenlijsten en de goelag duiken iets te gretig in de slachtofferrol.

[ Bericht 6% gewijzigd door trein2000 op 06-04-2019 13:14:14 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_186064999
Oh ja, dan nog die protestbrief van 1000 hoogleraren, rectoren en universiteitsbestuurders: wie het woord wit gebruikt bewijst het gelijk van FvD. Wit is in de Nederlandse context politiek-geladen jargon van postkoloniale 'denkers'. Het slag mensen dat uit is op herstelbetalingen, het knechten van blanke mannen, vrouwen en kinderen en verwoesting van de boreale wereld.
pi_186065044
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:11 schreef Hexagon het volgende:
Leerlingen die hier aan meedoen moeten sowieso direct van school worden getrapt
Dat is wel wat extreem, maar het lijkt me prima om ze als individuele docent na zo'n aangifte structureel de toegang tot de les te ontzeggen. Beter voor beide partijen. Leerling heeft geen last meer van foute meningen en de docent heeft dat achterbakse NSB-kind niet meer in de les.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:37:09 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186065083
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:28 schreef Oostwoud het volgende:
TT van de reeks is incorrect. 1. Er is geen sprake van een aangifte, 2. niet van een meldpunt, 3. het woord links wordt niet gebruikt door FvD.

FvD wil het opdringen van de persoonlijke mening en indoctrinatie door leraren, docenten en hoogleraren in kaart brengen en doet dit middels dossieropbouw dankzij leerlingen, studenten en ouders die hierover een mail kunnen sturen.

Mensen die het hebben over aangifte, meldpunten, dodenlijsten en de goelag duiken iets te gretig in de slachtofferrol.h
Mensen die het echter over omvolking, witte genocide en cultuur-marxistische complotterij hebben, zijn daarentegen natuurlijk schoolvoorbeelden van objectiviteit, redelijkheid en feitelijkheid.

[ Bericht 5% gewijzigd door trein2000 op 06-04-2019 13:21:03 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:37:42 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186065088
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:30 schreef Oostwoud het volgende:
Oh ja, dan nog die protestbrief van 1000 hoogleraren, rectoren en universiteitsbestuurders: wie het woord wit gebruikt bewijst het gelijk van FvD. Wit is in de Nederlandse context politiek-geladen jargon van postkoloniale 'denkers'. Het slag mensen dat uit is op herstelbetalingen, het knechten van blanke mannen, vrouwen en kinderen en verwoesting van de boreale wereld.
Over slachtofferrol gesproken... Fijn dat je meteen mijn punt bewijst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_186065120
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Over slachtofferrol gesproken... Fijn dat je meteen mijn punt bewijst.
Geen slachtofferrol, maar feiten van mijn kant.
pi_186065134
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mensen die het echter over omvolking, witte genocide en cultuur-marxistische complotterij hebben, zijn daarentegen natuurlijk schoolvoorbeelden van objectiviteit, redelijkheid en feitelijkheid.
De noodzaak tot beveiliging van Paul Cliteur bij zijn rede op de Universiteit van Groningen bewijst de noodzaak van dossieropbouw over indoctrinatie in het onderwijs.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:40:25 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_186065135
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:39 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Geen slachtofferrol, maar feiten van mijn kant.
Dat zeg ik; de 'ander' is aan het overdrijven, jij niet natuurlijk...

Met je 'knechting' _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:41:58 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186065161
quote:

[..]

Wellicht, toon jij dan maar aan dat FvD er snode plannen op nahoud.
Het willen vervangen van 'de elite' door hun eigen elite.
Huilen dan.
pi_186065170
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het willen vervangen van 'de elite' door hun eigen elite.
Dus een Lange Mars door de Instituties was OK in de jaren '60 en '70, nu mag het niet?
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:46:41 #90
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186065210
quote:

[..]

Wellicht, toon jij dan maar aan dat FvD er snode plannen op nahoud.
De hele sfeer die het oproept lijkt me ongezond. We hoeven niet naar een maatschappij waarin het normaal is om je leraar te bespioneren en verklikkertje te spelen. Het gezag van docenten is inmiddels wel genoeg ondermijnd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')