abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:06:52 #51
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186063880
Even los van onnodige termen als "gejank" en "import" en terugkomend op het onderwerp massa-immigratie: Als zich binnen enkele decennia een paar honderd miljoen westerlingen in China zouden vestigen -om even dezelfde verhoudingen aan te houden- zou ik het persoonlijk volkomen kunnen begrijpen als dat spanning opriep bij de inheemse bevolking en aanleiding gaf tot een (vreedzame) politieke vertaling van het sentiment dat de nieuwkomers "Chinees met de Chinezen" zouden moeten worden.
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:13:37 #52
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186063951
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:49 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik zie me al naar China verhuizen en klagen over al die Chinese tradities daar. Bah, bah, bah, waarom wordt Boedha steeds afgebeeld als een mollige Aziaat. Racistisch. :o Boedha kan net zo goed een trensgenderneutrale blanke slanke oppergod zijn. Fuck die kut Chinezen, waarom vreten ze niet aardappels, ze zijn racistisch. :') Alleen in het achterlijke Nederland zijn we zo diep gezakt dat we al dat gejank van de import serieus nemen.
Ik zie jou al naar China verhuizen en op eenzelfde wijze kritiek uiten op de Chinese politiek en op de Chinese culturele ontwikkelingen. Ik ben benieuwd hoe dat je zou bevallen.

Je zou ook kunnen stellen dat de Nederlandse cultuur tolerant is, openstaat voor mensen met andere gebruiken, enige mate van historisch besef en zelfkritiek kent en over een beetje aanpassend vermogen beschikt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder is het natuurlijk belachelijk om te denken dat tradities zich niet ontwikkelen en dus veranderen in de loop der tijd. Waarom zou je zo krampachtig alles 't zelfde willen houden?
Huilen dan.
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:16:40 #53
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_186063985
Zo zie je maar weer hoe de deugende Nederland in elkaar zit: Rookworst is fout, haring is fout, vuurwerk is fout, 4 mei is fout. Suikerfeest is daarentegen wel weer goed en dient onmiddellijk ingevoerd te worden als officiële feestdag. Alles wat typisch Nederlands was is fout.
pi_186063989
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een boete krijg je niet. Beter was als dat soort jankende import-volk hier nooit was gekomen.Nog beter is ook als ze weer weggaan.
Je illlustreert precies wat die zp-verdediging zo emotioneel maakt:
het is het verzet tegen nieuwkomers, die andere ideeën hebben.
Daarmee samenhangend is het een neurotisch ontkennen van verwijten discriminerend te zijn

Het gaat niet puur om zp. Het behoud van een onschuldig straattoneelkarakter.
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:20:05 #55
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186064032
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Zo zie je maar weer hoe de deugende Nederland in elkaar zit: Rookworst is fout, haring is fout, vuurwerk is fout, 4 mei is fout. Suikerfeest is daarentegen wel weer goed en dient onmiddellijk ingevoerd te worden als officiële feestdag. Alles wat typisch Nederlands was is fout.
Gaat alles wel lekker met die onderbuik van je?

Je maakt jezelf gek.
Huilen dan.
pi_186064080
quote:
Nee... je doet geen bewuste trol.
Je wiilt graag bepaalde mensen framen en toestanden overdrijven, vervormen tot in het leugenachtige.
Dat is makkelijker zeuren, ketteren en kankeren , Niet dan ?

quote:
Een stropopredenering
...........(stroman/vogelverschrikker) is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan. Men interpreteert het standpunt van de tegenstander zodanig dat dit standpunt gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat het werkelijke standpunt van de tegenstander is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:29:01 #57
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_186064140
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gaat alles wel lekker met die onderbuik van je?

Je maakt jezelf gek.
Ik ben perfect tevreden met mijn onderbuik. Ik heb tenminste een buik. Wat jou betreft ben ik daar nog niet zo zeker over.
pi_186064143
Wat rookworst betreft ben ik overigens van team Keurslager en wat betreft uitjes bij de haring zit ik in het ja-kamp. Schijnt een culinaire misdaad te zijn, maar dat is dan maar zo.
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:29:52 #59
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186064152
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee... je doet geen bewuste trol.
Je wiilt graag bepaalde mensen framen en toestanden overdrijven, vervormen tot in het leugenachtige.
Dat is makkelijker zeuren, ketteren en kankeren , Niet dan ?
[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Deze discussies ontaarden wel vaker in een stropoppengevecht met aan de ene kant meneer We-moeten-van-jullie-allemaal-stamppot-boerenkool-gaan-eten en aan de andere kant meneer Jullie-willen-stamppot-boerenkool-verbieden.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 10:31:24 #60
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_186064164
quote:
Volgens mij ben je nu de boel een beetje in de hyperbolen aan het trekken. Dat is toch niet nodig. Er is niemand hier dat alles wat Nederlands is fout vindt. Wel zie ik mensen zeggen dat culturen aan verandering onderhevig zijn, en dus ook de Nederlandse. :)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:36:33 #61
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_186064223
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:31 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Volgens mij ben je nu de boel een beetje in de hyperbolen aan het trekken. Dat is toch niet nodig. Er is niemand hier dat alles wat Nederlands is fout vindt. Wel zie ik mensen zeggen dat culturen aan verandering onderhevig zijn, en dus ook de Nederlandse. :)
Wat is daar zo mooi aan? Wat is er zo mooi als alle culturen in de wereld 1 doodzaaie zaaddodende eenheid worden?
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:37:15 #62
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186064234
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:31 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Maar dat is ook wel een beetje een dooddoener. Als culturen niet aan verandering onderhevig waren bouwden we nog steeds hunebedden. Dat is het probleem niet; het gaat er meer om wie gevoelsmatig de "regie" heeft over die veranderingen.
pi_186064258
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:37 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar dat is ook wel een beetje een dooddoener. Als culturen niet aan verandering onderhevig waren bouwden we nog steeds hunebedden. Dat is het probleem niet; het gaat er meer om wie gevoelsmatig de "regie" heeft over die veranderingen.
Niemand. En dat is nu precies waarom een bepaalde groep zo bang word van veranderingen.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 10:39:31 #64
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_186064261
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat is daar zo mooi aan? Wat is er zo mooi als alle culturen in de wereld 1 doodzaaie zaaddodende eenheid worden?
Waar zeg ik dat? :+

Maar ook binnen Nederland zie je toch al veel verschillen? Daarom zal het echt nooit een wereldwijde monocultuur worden hoor, daarvoor zijn we nu eenmaal met te veel. :)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:41:32 #65
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186064289
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niemand. En dat is nu precies waarom een bepaalde groep zo bang word van veranderingen.
Yup. En die situatie probeert men te doorbreken.
pi_186064371
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:39 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? :+

Maar ook binnen Nederland zie je toch al veel verschillen? Daarom zal het echt nooit een wereldwijde monocultuur worden hoor, daarvoor zijn we nu eenmaal met te veel. :)
Diversiteit is de natuurlijke vorm van menselijk samenleven
pi_186064380
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:41 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Yup. En die situatie probeert men te doorbreken.
Is dat zo? Nogal selectief dan want diezelfde mensen willen wel op vakantie naar het buitenland, willen wel shoarma, Dominos en turkse pizza, waarom niet gelijk alle pizzeria's en shoarma tenten sluiten? Dat is toch geen Nederlandse cultuur?
Waarom gaan we niet terug naar 2 TV kanalen zoals het vroegah was? Ned 1 en 2, ik ben ermee opgegroeid dus wat is het probleem?
Rookworst? Moet niet gekker worden, er is nog nooit zoveel rookworst geweest als tegenwoordig, er is KEUZE. Wat een drama.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
pi_186064471
Misschien moet er ook een meldpunt cultuurverloochening komen. Dan kun je daar bijvoorbeeld mensen rapporteren die sambal eten.
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:56:07 #69
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186064475
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Diversiteit is de natuurlijke vorm van menselijk samenleven
Maar het zich organiseren in territoriale gemeenschappen is dat ook, en niet alle vormen van diversiteit zijn bevorderlijk voor het overleven van de gemeenschap. Tegelijkertijd is een al te rigide en dwingende monocultuur niet bevorderlijk voor het welzijn van haar leden. Idealiter zou je een balans moeten vinden tussen extreme diversiteit en extreme monocultuur. Waar die precies ligt, daarover kun je van mening verschillen.
pi_186064539
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:55 schreef Jigzoz het volgende:
Misschien moet er ook een meldpunt cultuurverloochening komen. Dan kun je daar bijvoorbeeld mensen rapporteren die sambal eten.
Kapsalon. Als er een ding is wat cultuur vernietiging en weg met ons is dan is het wel de kapsalon ;)
pi_186064560
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:56 schreef Iblardi het volgende:
Idealiter zou je een balans moeten vinden tussen extreme diversiteit en extreme monocultuur. Waar die precies ligt, daarover kun je van mening verschillen.
Dat kun je echt over alles zeggen. Sporten, bier drinken, belasting betalen, vlees eten, kinderen krijgen, enzovoort.
pi_186064572
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:56 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar het zich organiseren in territoriale gemeenschappen is dat ook, en niet alle vormen van diversiteit zijn bevorderlijk voor het overleven van de gemeenschap. Tegelijkertijd is een al te rigide en dwingende monocultuur niet bevorderlijk voor het welzijn van haar leden. Idealiter zou je een balans moeten vinden tussen extreme diversiteit en extreme monocultuur. Waar die precies ligt, daarover kun je van mening verschillen.
En dan het volgende stapje ook even nemen en erkennen dat geen enkele cultuur, waar dan ook ter wereld, die contact heeft met andere culturen, hetzelfde blijft.
Zeker niet in een wereld die zo klein is, dankzij internet en relatief goedkoop vliegen, als die vandaag is.

Daar kun je dan tegen schreeuwen stampvoeten maar het haalt helemaal niks uit, het enige wat er gebeurt is dat waardes die we al sinds de 16e eeuw hebben verloren lijken te gaan in het geschreeuw.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:03:19 #73
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186064574
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is dat zo? Nogal selectief dan want diezelfde mensen willen wel op vakantie naar het buitenland, willen wel shoarma, Dominos en turkse pizza, waarom niet gelijk alle pizzeria's en shoarma tenten sluiten? Dat is toch geen Nederlandse cultuur?
Waarom gaan we niet terug naar 2 TV kanalen zoals het vroegah was? Ned 1 en 2, ik ben ermee opgegroeid dus wat is het probleem?
Rookworst? Moet niet gekker worden, er is nog nooit zoveel rookworst geweest als tegenwoordig, er is KEUZE. Wat een drama.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Nu lijk je weer terug te vallen op een karikatuur. Mensen willen continuïteit, maar geen absolute monocultuur, en ze willen een gevoel van regie over de eigen culturele omgeving. Al te duidelijke manifestaties van als vreemd ervaren waardensystemen, zoals een grotere zichtbaarheid van de islam in de openbare ruimte, ondermijnen dat gevoel.
pi_186064583
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kapsalon. Als er een ding is wat cultuur vernietiging en weg met ons is dan is het wel de kapsalon ;)
Pizza shoarma.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:07:23 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186064642
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Pizza shoarma.
Ik heb je even verbeterd.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo