Idealiter neem je van andere culturen datgene over wat in een behoefte voorziet. Grootschalige immigratie is echter grotendeels aselectief; de mensen nemen zowel de positieve als de minder positieve eigenschappen van hun cultuur mee. Ik begrijp die laissez-faire-houding niet zo goed als het over dit soort onderwerpen gaat. Het zijn geen natuurverschijnselen die we maar over ons heen moeten laten komen. Hoewel het niet eenvoudig is en er geen perfecte oplossingen bestaan, denk ik dat de politiek hier best een sturende invloed op kan uitoefenen, maar het feit dat "culturele continuïteit" anders dan bijvoorbeeld "klimaat" geen politiek paradigma is vormt daarbij een obstakel.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dan het volgende stapje ook even nemen en erkennen dat geen enkele cultuur, waar dan ook ter wereld, die contact heeft met andere culturen, hetzelfde blijft.
Zeker niet in een wereld die zo klein is, dankzij internet en relatief goedkoop vliegen, als die vandaag is.
Daar kun je dan tegen schreeuwen stampvoeten maar het haalt helemaal niks uit, het enige wat er gebeurt is dat waardes die we al sinds de 16e eeuw hebben verloren lijken te gaan in het geschreeuw.
Misschien is het af en toe nodig om dit te zeggen. Volgens mij is het verschil in opvattingen namelijk niet zo enorm als hierboven wordt gesuggereerd.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat kun je echt over alles zeggen. Sporten, bier drinken, belasting betalen, vlees eten, kinderen krijgen, enzovoort.
Dat is wel wat extreem, maar het lijkt me prima om ze als individuele docent na zo'n aangifte structureel de toegang tot de les te ontzeggen. Beter voor beide partijen. Leerling heeft geen last meer van foute meningen en de docent heeft dat achterbakse NSB-kind niet meer in de les.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:11 schreef Hexagon het volgende:
Leerlingen die hier aan meedoen moeten sowieso direct van school worden getrapt
Mensen die het echter over omvolking, witte genocide en cultuur-marxistische complotterij hebben, zijn daarentegen natuurlijk schoolvoorbeelden van objectiviteit, redelijkheid en feitelijkheid.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:28 schreef Oostwoud het volgende:
TT van de reeks is incorrect. 1. Er is geen sprake van een aangifte, 2. niet van een meldpunt, 3. het woord links wordt niet gebruikt door FvD.
FvD wil het opdringen van de persoonlijke mening en indoctrinatie door leraren, docenten en hoogleraren in kaart brengen en doet dit middels dossieropbouw dankzij leerlingen, studenten en ouders die hierover een mail kunnen sturen.
Mensen die het hebben over aangifte, meldpunten, dodenlijsten en de goelag duiken iets te gretig in de slachtofferrol.h
Over slachtofferrol gesproken... Fijn dat je meteen mijn punt bewijst.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:30 schreef Oostwoud het volgende:
Oh ja, dan nog die protestbrief van 1000 hoogleraren, rectoren en universiteitsbestuurders: wie het woord wit gebruikt bewijst het gelijk van FvD. Wit is in de Nederlandse context politiek-geladen jargon van postkoloniale 'denkers'. Het slag mensen dat uit is op herstelbetalingen, het knechten van blanke mannen, vrouwen en kinderen en verwoesting van de boreale wereld.
Geen slachtofferrol, maar feiten van mijn kant.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Over slachtofferrol gesproken... Fijn dat je meteen mijn punt bewijst.
De noodzaak tot beveiliging van Paul Cliteur bij zijn rede op de Universiteit van Groningen bewijst de noodzaak van dossieropbouw over indoctrinatie in het onderwijs.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mensen die het echter over omvolking, witte genocide en cultuur-marxistische complotterij hebben, zijn daarentegen natuurlijk schoolvoorbeelden van objectiviteit, redelijkheid en feitelijkheid.
Dat zeg ik; de 'ander' is aan het overdrijven, jij niet natuurlijk...quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:39 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Geen slachtofferrol, maar feiten van mijn kant.
Het willen vervangen van 'de elite' door hun eigen elite.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:39 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Wellicht, toon jij dan maar aan dat FvD er snode plannen op nahoud.
Dus een Lange Mars door de Instituties was OK in de jaren '60 en '70, nu mag het niet?quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het willen vervangen van 'de elite' door hun eigen elite.
De hele sfeer die het oproept lijkt me ongezond. We hoeven niet naar een maatschappij waarin het normaal is om je leraar te bespioneren en verklikkertje te spelen. Het gezag van docenten is inmiddels wel genoeg ondermijnd.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:39 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Wellicht, toon jij dan maar aan dat FvD er snode plannen op nahoud.
Dat ben ik in de basis wel met je eens, maar helaas zitten we al in een maatschappij waarin 'de goede mening' erin geramd wordt via cultuur, onderwijs en media. DDR-toestanden par excellence.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:46 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De hele sfeer die het oproept lijkt me ongezond. We hoeven niet naar een maatschappij waarin het normaal is om je leraar te bespioneren en verklikkertje te spelen. Het gezag van docenten is inmiddels wel genoeg ondermijnd.
Die 'goede mening' is doorgaans niet anders dan de grondwettelijke (en rationele) denkwijze die stelt dat gedrag en karakter en niet afkomst of geslacht bepalend zijn voor de waardering van een persoon.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:47 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat ben ik in de basis wel met je eens, maar helaas zitten we al in een maatschappij waarin 'de goede mening' erin geramd wordt via cultuur, onderwijs en media. DDR-toestanden par excellence.
Onzin, genoeg ruimte voor 'alternatieve' meningen in de media. Zie Jensen, VI, De Telegraaf, TPO, Businessclass, WNL etc etc etc. Je doet net alsof er alleen maar linksige meningen worden verkondigd en dat is flagrante nonsens.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:47 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat ben ik in de basis wel met je eens, maar helaas zitten we al in een maatschappij waarin 'de goede mening' erin geramd wordt via cultuur, onderwijs en media. DDR-toestanden par excellence.
Dat is niet wat ik zeg, maar leuk bedacht.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:51 schreef Tem het volgende:
[..]
Onzin, genoeg ruimte voor 'alternatieve' meningen in de media. Zie Jensen, VI, De Telegraaf, TPO, Businessclass, WNL etc etc etc. Je doet net alsof er alleen maar linksige meningen worden verkondigd en dat is flagrante nonsens.
De 'goede mening' is rationeel, de rest is gek. Zei ik al iets over DDR-toestanden? De rest van je post is een vermakelijke mening.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die 'goede mening' is doorgaans niet anders dan de grondwettelijke (en rationele) denkwijze die stelt dat gedrag en karakter en niet afkomst of geslacht bepalend zijn voor de waardering van een persoon.
Dat zit niet zo lekker bij schedelmeters en neo-nazi's die stellen dat iemand al suspect en ongewenst is puur op basis van vaststaande, onveranderlijke eigenschappen als etniciteit, leeftijd, geslacht en seksuele voorkeur. NSDAP-toestanden pur sang.
Maar je zegt eigenlijk niet zo veel. Je schetst een beeld die er niet is. Maar leuk bedacht, niemand trapt er alleen in.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:58 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg, maar leuk bedacht.
Juist.quote:Op zaterdag 6 april 2019 10:56 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar het zich organiseren in territoriale gemeenschappen is dat ook,
Ook juist.quote:en niet alle vormen van diversiteit zijn bevorderlijk voor het overleven van de gemeenschap. Tegelijkertijd is een al te rigide en dwingende monocultuur niet bevorderlijk voor het welzijn van haar leden. Idealiter zou je een balans moeten vinden tussen extreme diversiteit en extreme monocultuur. Waar die precies ligt, daarover kun je van mening verschillen.
'De rest' is neem ik aan die boreale Arische gemeenschap waar je deel van uitmaakt?quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:59 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
De 'goede mening' is rationeel, de rest is gek. Zei ik al iets over DDR-toestanden? De rest van je post is een vermakelijke mening.
Mensen maken nu eenmaal deel uit van gemeenschappen, ze zijn geen onbeschreven blad. Dat jij mij aanwrijft dat ik individuen voor 100% slechts als vertegenwoordigers of zelfs 'uitingen' van hun volk maak, is aan jou. Dat is geen mening die ik erop nahoud.quote:Op zaterdag 6 april 2019 12:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'De rest' is neem ik aan die boreale Arische gemeenschap waar je deel van uitmaakt?
Je hoeft geen briljant wiskundige te zijn om in te zien dat het categorisch beoordelen van mensen puur op basis van een huidskleur of geslacht compleet irrationeel en onlogisch is.
Ethisch - uiteraard een zijtak waar laarsdragers als jij geen behoefte aan hebben - is het volstrekt onverdedigbaar; aangezien de waardigheid van een individu niet eens meer van doen heeft met de persoonlijke eigenschappen, gedragingen en karakter van dat individu, maar gelieerd wordt aan de groep waartoe hij behoort, hetgeen het principe van persoonlijke autonomie en eigen verantwoordelijkheid over boord zet.
Behalve als het gaat om toelaten van mensen in landen, op scholen en bij bepaalde banen. Wegens een pseudo-wetenschappelijk IQ-plaatje van google.quote:Op zaterdag 6 april 2019 12:08 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Mensen maken nu eenmaal deel uit van gemeenschappen, ze zijn geen onbeschreven blad. Dat jij mij aanwrijft dat ik individuen voor 100% slechts als vertegenwoordigers of zelfs 'uitingen' van hun volk maak, is aan jou. Dat is geen mening die ik erop nahoud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |