Die zijn bij mij (overheid) gewoon belastingvrij.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:33 schreef Speekselklier het volgende:
Ik betaal over jubilea, gratificaties en andere eenmalige beloningen ook gewoon belasting. Zullen we dat ook gaan afschaffen dan?
Ook die is niet vrij van belastingen en moet gewoon worden opgegeven. Die volgende wajonger met jubileum bij deze Jumbo zal extra worden gevolgt.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:37 schreef Chia het volgende:
Het is bijna niet mogelijk om die constructie zo in te richten dat er geen punt is waarop iemand zich benadeeld voelt. Ik vind het dan vooral zuur voor degenen die meer inspanning verrichten dan hun ingeschatte werkvermogen (en die naar vermogen dus gewoon keihard aan het werk zijn), maar daar vervolgens niets van terugzien ten opzichte minder werken en meer thuis zitten.
Dat zou ik liever ondervangen zien dan een of andere bonus.
[..]
De vijver van wajongers met werkvermogen die verlagen van uitkering te wachten staat als ze niet solliciteren/voldoende meewerken om aan het werk te komen? die zijn er juist bijgekomen na herkeuringen de afgelopen jaren. En bedrijven van een bepaalde omvang zijn verplicht om wajongers in dienst te hebben.
De Jumbo die zijn wajongers zo waardeert kan die nu een boodschappentegoed ter waarde van 350 euro geven, waardoor ze zelf 350 euro extra kunnen overhouden.
Juist meer die er volledig in blijven zitten dan.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:32 schreef CoolGuy het volgende:
Als dat zo zou zijn zou dat mooi zijn toch? Steeds minder mensen die WAJONG nodjg hebben.
Als het niet waterdicht in te kleden valt, dan niet. Jammer dan.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:41 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ook die is niet vrij van belastingen en moet gewoon worden opgegeven. Die volgende wajonger met jubileum bij deze Jumbo zal extra worden gevolgt.
Op verzwijgen van inkomsten staat gewoon een boete.
Ahhh, daar is ie tochquote:Op vrijdag 5 april 2019 10:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Afgezet tegen alle "Uitkering afpakken, stoppen, terugbetalen!!!einz!!111" topics is het redelijk minimaal maar goed.
[..]
Die betaal jij al met de boodschappen.
Mijn oma (ze was een verstandige vrouw) zei niet voor niets "die NSB'ers kwamen niet uit het niets, ze zijn er altijd geweest".quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:56 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
ja, ik vind het ook wat ongelooflijk wat een idioten hier schrijven zeg, om je kapot te schamen.
Bijstand hoort bij de gemeente en niet bij het UWVquote:Op vrijdag 5 april 2019 10:04 schreef Speekselklier het volgende:
Een kennis van mij kwam in de bijstand en mocht wat bijverdienen met pakjes rijden voor DHL. Zijn loon bestond uit een bedrag per pakje + kilometervergoeding (eigen auto).
Na een paar maanden moest hij op het matje komen omdat hij de kilometervergoeding niet had opgegeven. Na uitleg mocht hij die vergoeding zonder boete terugbetalen.
Hij is toen wel gestopt met pakjes rijden want als de vergoeding als loon werd gezien koste dit werk hem 300 euro per maand.
Paar maanden later was zijn uitkering verlaagd want hij was uit eigen beweging gestopt met werken.
Lang leve de regels van het UWV.
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, ik gok erop dat de Jumbo nu 2X 350 euro heeft uitgekeerd. 1X Volgens de regels en 1X zwart.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:45 schreef CoolGuy het volgende:
Ahhh, daar is ie toch"Ja, of jij met jouw boodschappen
"
Och gut, ga jij als blauwe nu proberen om een soort van selectie aan de poort te houden vwb topics?quote:Nou, wat er in deze situatie gebeurt is dat gewoon de regels worden nageleefd. Dan komt een invidueel gevalletje in het nieuws en hoppa, jij dacht dat je dat topic moest openen
Hij is toch al in dienst?quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:48 schreef Ronaldsen het volgende:
Als de Jumbo nou een beetje ballen heeft dan neem je iemand na ruim 10 jaar Wajong gewoon in dienst. Blijkbaar functioneert deze kerel prima na 12,5 jaar dienstverband.
Maar dat zal wel te duur zijn.
(overigens gun ik die werknemer wel die 350 bonus natuurlijk)
Jubilea niet.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:51 schreef halfway het volgende:
Daarbij, als ik van mijn baas een bijzondere beloning krijgt gaat daat ook eerst 50% vanaf.
Dan denk ik dat je mij verkeerd begrijpt. Het zal mij een rotzorg zijn wat voor topics jij opent. Maar als je dan wil oreren over de reacties die dit topic krijgt, dan hou ik je alleen maar voor dat jij je over dit nieuwsberichtje blijkbaar dermate opwond dat je dacht van 'hier moet ik een topicje over openen'.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, ik gok erop dat de Jumbo nu 2X 350 euro heeft uitgekeerd. 1X Volgens de regels en 1X zwart.
[..]
Och gut, ga jij als blauwe nu proberen om een soort van selectie aan de poort te houden vwb topics?
Voorbeeldje voor de rest jochie, ga zo door.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:53 schreef CoolGuy het volgende:
Dan denk ik dat je mij verkeerd begrijpt. Het zal mij een rotzorg zijn wat voor topics jij opent. Maar als je dan wil oreren over de reacties die dit topic krijgt, dan hou ik je alleen maar voor dat jij je over dit nieuwsberichtje blijkbaar dermate opwond dat je dacht van 'hier moet ik een topicje over openen'.
Gewoon normaal in dienst bedoel ik, dat iemand begint via een Wajong constructie is prima. Maar na 12,5 jaar moet je ook eens kijken of je iemand gewoon vast in dienst kan nemen als volwaardig werknemer.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:51 schreef hoechst het volgende:
[..]
Hij is toch al in dienst?
Dat is verplicht naar een paar jaar.
De jumbo doet alleen wel nog aanspraak op bepaalde subsidies.
Ja díé zijn het probleem. Stem nog meer rechts om het op te lossen!quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:51 schreef FlippingCoin het volgende:
En ondertussen lopen die Polen er weg met duizenden euro's.
Bij de bijstand zijn ze sowieso knettergek.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:04 schreef Speekselklier het volgende:
Een kennis van mij kwam in de bijstand en mocht wat bijverdienen met pakjes rijden voor DHL. Zijn loon bestond uit een bedrag per pakje + kilometervergoeding (eigen auto).
Na een paar maanden moest hij op het matje komen omdat hij de kilometervergoeding niet had opgegeven. Na uitleg mocht hij die vergoeding zonder boete terugbetalen.
Hij is toen wel gestopt met pakjes rijden want als de vergoeding als loon werd gezien koste dit werk hem 300 euro per maand.
Paar maanden later was zijn uitkering verlaagd want hij was uit eigen beweging gestopt met werken.
Lang leve de regels van het UWV.
quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voorbeeldje voor de rest jochie, ga zo door.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |