Achja, het is hier over het algemeen bekend dat als je werkt je ook flink genaaid wordt helaas.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:31 schreef HSG het volgende:
12,5 jaar gewerkt daar en vervolgens je cadeau inleveren. Ik snap dat er regelen zijn maar je kunt ook te ver gaan.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:31 schreef HSG het volgende:
12,5 jaar gewerkt daar en vervolgens je cadeau inleveren. Ik snap dat er regelen zijn maar je kunt ook te ver gaan.
Precies, gewoon Jumbo kadokaarten ofzoquote:Op vrijdag 5 april 2019 09:32 schreef BasEnAad het volgende:
Die man krijgt nu die 250 natuurlijk alsnog zwart, maar dat kun je als baas van de Jumbo niet zeggen in de krant uiteraard.
Of een all-inclusive vakantie naar Turkije of zo. Kost bijna niks tegenwoordig.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Precies, gewoon Jumbo kadokaarten ofzo
Bedoeningquote:Op vrijdag 5 april 2019 09:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat een trieste bedoeling daarOm je kapot te schamen.
Ja, tuurlijkquote:,,Ik was er echt kwaad over. Het UWV had ook kunnen zeggen: wat goed Klaas-Jan dat jij zolang deze baan kunt volhouden en hier heb je van ons ook een extraatje.’’
Ja, dat viel me ook op, en het staat er wat krom, maar misschien IS dat extraatje dan wel dat ze hem die 350 euro laten houden, niet dat ze hem nog eens een keer 350 euro erbij geven, want zo las ik het in eerste instantie ook, en dan is die pipo niet helemaal goed bij z'n hoofd inderdaad.quote:
Eigenlijk is het dat ook niet nee. Hij heeft blijkbaar een issue waarbij het zelf voorzien in levensonderhoud schijnbaar lastig(er) is, dus krijgt hij een soort van basisinkomen. Vervolgens mag hij er wel bij werken maar maar tot een maximum en wat hij eroverheen gaat wordt gekort op die basisuitkering.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:39 schreef Faux. het volgende:
Zo lastig te begrijpen is de actie van uwv toch niet? We dragen als samenleving bij aan die jongen omdat hij kwetsbaarder is en het voor hem moeilijker is een goed inkomen te vinden. Als er dan toch wat extra geld zijn kant op komt, vind ik het niet onredelijk dat hij dat dan weer terugbetaalt aan de samenleving
Precies. En aan iedereen die in dit topic zit te gillen dat het maar 'graaiers' zijn bij uwv: de welvaartsstaat waar we - terecht - zo trots op zijn moet ergens van betaald worden.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dat ook niet nee. Hij heeft blijkbaar een issue waarbij het zelf voorzien in levensonderhoud schijnbaar lastig(er) is, dus krijgt hij een soort van basisinkomen. Vervolgens mag hij er wel bij werken maar maar tot een maximum en wat hij eroverheen gaat wordt gekort op die basisuitkering.
Eigenlijk is dat volkomen logisch.
De Jumbo betaalt 350 euro aan betrokkene en hij mag dan alles plus rente terugbetalen aan het UWV terwijl de Jumbo de helft van zijn "salaris" betaalt, ergo het UWV draagt dus niet het volle pond bij maar verwacht wel het volle pond aan terugbetalingen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:39 schreef Faux. het volgende:
Zo lastig te begrijpen is de actie van uwv toch niet? We dragen als samenleving bij aan die jongen omdat hij kwetsbaarder is en het voor hem moeilijker is een goed inkomen te vinden. Als er dan toch wat extra geld zijn kant op komt, vind ik het niet onredelijk dat hij dat dan weer terugbetaalt aan de samenleving
quote:De werkgever en het UWV betalen beide de helft van zijn loon.
Mooi zo.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:38 schreef -XOR- het volgende:
dit alles uit naam van DE BELASTINGBETALER, die nu gerust kan zijn dat zijn afgestane zuurverdiende centjes alleen terechtkomen bij de mensen die het ECHT NODIG HEBBEN!!!1
Akkoord, ik trek mijn eerdere mening in, op zich klinkt dit niet heel onredelijk. Je moet ergens een grens trekken en als de werkgever dan toch iets wil doen had deze dit zwart moeten doen of in natura.quote:De medewerker van de zuivelafdeling kreeg te horen dat mensen met een 25- of 40-jarig jubileum de bonus wel mogen houden, zonder dat dit ten koste gaat van de uitkering.
De Jumbo geeft hem die bonus, niet het UWV/ belastingbetaler.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:43 schreef Faux. het volgende:
Precies. En aan iedereen die in dit topic zit te gillen dat het maar 'graaiers' zijn bij uwv: de welvaartsstaat waar we - terecht - zo trots op zijn moet ergens van betaald worden.
Als die jongen niet vol inzetbaar kan zijn, snap ik de Jumbo wel dat ze niet het volle salaris willen uitbetalen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:40 schreef Speekselklier het volgende:
12.5 jaar met een uitkering bij de Jumbo werken?
Kwam de jumbo jn al die jaren niet op het idee om die jongen volledig in dienst te nemen of een loonsverhoging te geven zodat die Wajong niet meer nodig was?
Haha nee natuurlijk niet. Dat zou betekenen namelijk dat de Jumbo de subsidie die zij voor deze jongen ontvangen kwijt raken en hem een volledig minimumloon zouden moeten uitkeren. En aangezien Jumbo op de kleintjes let. HALLO JUMBO!quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:40 schreef Speekselklier het volgende:
12.5 jaar met een uitkering bij de Jumbo werken?
Kwam de jumbo jn al die jaren niet op het idee om die jongen volledig in dienst te nemen of een loonsverhoging te geven zodat die Wajong niet meer nodig was?
En de UWV vult elk maand zijn salaris aan tot een vast bedrag.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Jumbo geeft hem die bonus, niet het UWV/ belastingbetaler.
En bij 25 en 40 jaar niet...quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:46 schreef Speekselklier het volgende:
En de UWV vult elk maand zijn salaris aan tot een vast bedrag.
Deze maand was er dus minder aan te vullen.
Niet volledig, maar wel 12 jaar lang! Blijkbaar is de Jumbo zeer tevreden over hem.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als die jongen niet vol inzetbaar kan zijn, snap ik de Jumbo wel dat ze niet het volle salaris willen uitbetalen.
Tja, als je afhankelijk bent van het staatsinfuus moet je soms bukken.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Jumbo betaalt 350 euro aan betrokkene en hij mag dan alles plus rente terugbetalen aan het UWV terwijl de Jumbo de helft van zijn "salaris" betaalt, ergo het UWV draagt dus niet het volle pond bij maar verwacht wel het volle pond aan terugbetalingen.
[..]
Juist, beter sturen we hem naar huis zodat hij 100% uitkering krijgt, dat zal hem leren die vuile profiteur en kost dat de belastingbetaler minder!!! Oh, wacht...quote:
Tuurlijk is Jumbo dat.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:48 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Niet volledig, maar wel 12 jaar lang! Blijkbaar is de Jumbo zeer tevreden over hem.
Jij ziet liever dat het UVW ook 350 euro aan het jubileum bijdraagt.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
En bij 25 en 40 jaar niet...![]()
Maar goed, elk bedrijf gaat nu gewoon zwart betalen, probleem opgelost.
Overheid betaalt 12.5 jaar lang 50% van de uitkering...quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:50 schreef manny het volgende:
Het is maar net wat je wil zien
- Overheid pakt 350 euro af
of
- Overheid helpt iemand al 12,5 aan werk door financieel te helpen
Ook waar.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:48 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Niet volledig, maar wel 12 jaar lang! Blijkbaar is de Jumbo zeer tevreden over hem.
Neen, dat zeg ik nergens.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:50 schreef Speekselklier het volgende:
Jij ziet liever dat het UVW ook 350 euro aan het jubileum bijdraagt.
Precies, en daar krijgen ze dan nu eenmalig 350 euro + wat rente voor terug. Lijkt me voor Klaas-Jan een goeie deal, aangezien het alternatief is dat hij het helemaal zelf mag uitzoeken, en blijkbaar kan hij dat niet.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Overheid betaalt 12.5 jaar lang 50% van de uitkering...
De overheid is 12.5 jaar lang 50% gematst door de Jumbo.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:53 schreef CoolGuy het volgende:
Precies, en daar krijgen ze dan nu eenmalig 350 euro + wat rente voor terug. Lijkt me voor Klaas-Jan een goeie deal, aangezien het alternatief is dat hij het helemaal zelf mag uitzoeken, en blijkbaar kan hij dat niet.
ja, ik vind het ook wat ongelooflijk wat een idioten hier schrijven zeg, om je kapot te schamen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
De overheid is 12.5 jaar lang 50% gematst door de Jumbo.
Klaas-Jan kan maar beter gewoon weer 100% in de Wajong gaan zitten, hoeft hij zijn bed niet meer uit te komen en is FOK! weer tevreden want dan worden de belastingcentjes wel goed besteed...
Als Klaas Jan een zebra was geweest was hij die ene geweest die nog nog staat de grazen terwijl de rest al is weggerend voor een aanstormende leeuw.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Precies, en daar krijgen ze dan nu eenmalig 350 euro + wat rente voor terug. Lijkt me voor Klaas-Jan een goeie deal, aangezien het alternatief is dat hij het helemaal zelf mag uitzoeken, en blijkbaar kan hij dat niet.
Komt omdat je bij die jubilea een bruto maandsalaris netto mag uitkeren van de belastingdienst, dus zal het ook niet meetellen als loon voor het UWV. Maar goed, ambtenaren.quote:
Nou, ik vind die 350 euro nog wel begrijpelijk. De rente wat minder.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:56 schreef manny het volgende:
[..]
Als Klaas Jan een zebra was geweest was hij die ene geweest die nog nog staat de grazen terwijl de rest al is weggerend voor een aanstormende leeuw.
Wij zijn geen zebra's.
We helpen de beste man aan een fijne rol in de maatschappij. Jumbo tevree, Klaas Jan tevree. Waarom dan focussen op die 350 euro... beetje lompe regel, maar wel begrijpelijk.
FOK! op zijn best!quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:56 schreef Noudanzeg het volgende:
ja, ik vind het ook wat ongelooflijk wat een idioten hier schrijven zeg, om je kapot te schamen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |