Dat heet een hutquote:
Nee, als dat het geval is maak ik rechtsomkeert. Is het enige beetje privacy wat je hebt.quote:Deel je die ook met anderen en is het groot?
Badkamerquote:
Dank voor het vragenquote:
quote:Op donderdag 4 april 2019 15:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Hoop dat @Bosbeetle het topic open laat.
quote:
Ik bedenk me net dat ik het tweede deel van je vraag niet beantwoord heb.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:27 schreef vosss het volgende:
Als je op zee bent, heb je dan ook weekend of af en toe een dagje vrij, of is het gewoon 7 dagen per week werken weken of maanden aan een stuk? En hoe lang is doorgaans een werkdag in uren?
quote:Op donderdag 4 april 2019 16:24 schreef gebrokenglas het volgende:
Vond deze ook heel interessant en leerzaam. Dan is een 9-5 kantoorbaan maar veilig en saai.
Bedankt voor je toelichtingen.
quote:Op donderdag 4 april 2019 16:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind het allemaal super interessant. Heb zelf veel affiniteit met varen en de zee.
Bedankt dat je tijd wilde maken om ons een kijkje te geven in het leven van een zeeman.
quote:
Dat is een haven welke je in geval van nood aanlooptquote:Op donderdag 4 april 2019 18:32 schreef Najieto het volgende:
Wat bedoel je met een noodhaven? Is dat een haven welke niet je uiteindelijke bestemming is en je anders had overgeslagen?
En die havens X, Y, Z zijn van te voren vastgesteld? Je kan toch ook gewoon naar de dichtstbijzijnde haven gaan zou ik zeggenquote:Op donderdag 4 april 2019 18:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dat is een haven welke je in geval van nood aanloopt![]()
Als je van haven A naar B gaat. Dan zijn havens X, Y, of Z noodhavens. Deze liggen langs de route/zijn dichterbij je huidige positie dan de eindbestemming dan wel terug te keren naar de vertrekhaven.
Dat neem je wel mee met je reisvoorbereiding. Je kan lang niet altijd met je schip zomaar elke haven binnen lopen. Als je 10 meter steekt, 240 meter lang bent en 40 meter breed en het de geul is maar 8 meter diep en 25 meter breed dan houdt het opquote:Op donderdag 4 april 2019 18:35 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
En die havens X, Y, Z zijn van te voren vastgesteld? Je kan toch ook gewoon naar de dichtstbijzijnde haven gaan zou ik zeggen
Duidelijkquote:Op donderdag 4 april 2019 18:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dat is een haven welke je in geval van nood aanloopt![]()
Als je van haven A naar B gaat. Dan zijn havens X, Y, of Z noodhavens. Deze liggen langs de route/zijn dichterbij je huidige positie dan de eindbestemming dan wel terug te keren naar de vertrekhaven.
quote:Op donderdag 4 april 2019 20:00 schreef Moonah het volgende:
Tnx, vond het super om je antwoorden en verhalen te lezen!
Niet per se op woensdag.. Maar wel elke week ja.. En op vrijdag vis, zaterdag pannenkoeken/snert, zondag biefstuk/friet.quote:
quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:06 schreef svann het volgende:
Was weer een interessant topic.
Bedankt, VWJW.
Meer thuis misschien, maar wel veel minder vrij. Van wat ik zo hoor van vrienden bij de marine, die varen misschien ook 5-6 maanden per jaar en zitten daarnaast nog eens 3-4 maanden in Den Helder te boenen. Ik ben dan gewoon vrijquote:Wel eens aan de marine gedacht?
Wat meer thuis, maar waarschijnlijk ook magerder betaald.
zeker wel!quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:49 schreef dividivi het volgende:
Wordt de paalsteek nog steeds gebruikt, of is dat ouderwets?
Morse nog steeds hoor, alleen meer voor navigatie merken enzo. Het is niet echt zo dat we nog volledige berichten in morse sturen.quote:En andere ouderwetse zaken, zoals morsecode, semafoor of een sextant, allemaal ingehaald door de moderne techniek neem ik aan?
Heeft alleen zin als je ook onder buitenlandse vlag gaat varen. Je geeft dan ook je sociale zekerheid op.quote:Op maandag 8 april 2019 19:06 schreef Kamelenteen het volgende:
Is het financieel niet aantrekkelijker om in een ander land te wonen? Al dan niet op op papier, zodat je nog wat meer centen in je zak houdt? Het overgrote deel van het jaar zit je toch op zee, en met 2x modaal tikt je jaarlijkse belastingaanslag lekker aan.
Nee, hoezo?quote:Op vrijdag 19 april 2019 09:17 schreef dagobertE6 het volgende:
Heb je het dan niet altijd koud op zee?
ik heb het ALTIJD koud bij een klein briesje, zelfs nu op kantoor in dit weer.quote:
Actief werk zoeken, in plaats van passief achter een bureau te zitten..quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:28 schreef dagobertE6 het volgende:
[..]
ik heb het ALTIJD koud bij een klein briesje, zelfs nu op kantoor in dit weer.
Ik kan dus nooit zeeman worden.
Ik kom van de buitendienst en daar vroor ik mijn ballen afquote:Op dinsdag 23 april 2019 21:23 schreef Paalsteek het volgende:
[..]
Actief werk zoeken, in plaats van passief achter een bureau te zitten..
Ruggengraat kwekenquote:Op woensdag 24 april 2019 08:12 schreef dagobertE6 het volgende:
[..]
Ik kom van de buitendienst en daar vroor ik mijn ballen af
Echt vast vast in het ijs niet, maar ik heb wel in het ijs gevaren jaquote:Op woensdag 24 april 2019 15:45 schreef klappernootopreis het volgende:
Mijn pa heeft in de jaren 50 de Noordelijke route gevaren en heeft een tijdlang vastgezeten in het ijs in de omgeving van mageroya (Noorwegen) Is iets dergelijks ook wel eens met je gebeurd?
Dat hangt er vanaf van hoe en waar je vaart:quote:Op donderdag 25 april 2019 08:07 schreef nanuk het volgende:
Een navigatie vraag, de invloed van stroming en wind, berekenen jullie dat of schat je dat gewoon in en stuurt dan bij tot het wel weer de goede koers lijkt te zijn?
Veel gaat op basis van de GPS, maar dit is geen kompas vervanger. Daarnaast heb je minimaal een gyroscopisch kompas en een magnetisch kompas. En een sextant is ook nog steeds aan boord, al is dat bij mijn weten niet verplicht meer en is opleiding er in ook niet verplicht meer. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.quote:Gaat alles op GPS of heb je ook een kompas en sextant bij de hand?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |