Was dat vroeger anders?quote:Op donderdag 4 april 2019 14:38 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Nee. Tegenwoordig kan je zomaar een inspectie krijgen waarbij urine/slijm/borsthaar afgenomen wordt om bemanning te testen. Dit kan gebeuren op last van een charteraar ofzo. Bij tankers is het heel gewoon voor de 'vetting' inspectie.
[..]
Ik heb het zelf (gelukkig) nog nooit meegemaakt. En dat hoop ik ook zo te houden.
Niet in de tijd dat ik vaar. Hoe dat 50 jaar geleden was, weet ik niet.quote:
Vissers zijn een apart slag volkquote:Ik zie wel eens op tv van die krabben vangers die zo 40-45 uur wakker zijn achter elkaar. Lijkt me niet te doen zonder drugs.
quote:Op donderdag 4 april 2019 15:21 schreef Bluezz het volgende:
Leuke VWJW
Ik volg het met interesse, maar alle vragen die ik had/heb zijn al beantwoord
Dat heet een hutquote:
Nee, als dat het geval is maak ik rechtsomkeert. Is het enige beetje privacy wat je hebt.quote:Deel je die ook met anderen en is het groot?
Badkamerquote:
Dank voor het vragenquote:
quote:Op donderdag 4 april 2019 15:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Hoop dat @Bosbeetle het topic open laat.
quote:
Ik bedenk me net dat ik het tweede deel van je vraag niet beantwoord heb.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:27 schreef vosss het volgende:
Als je op zee bent, heb je dan ook weekend of af en toe een dagje vrij, of is het gewoon 7 dagen per week werken weken of maanden aan een stuk? En hoe lang is doorgaans een werkdag in uren?
quote:Op donderdag 4 april 2019 16:24 schreef gebrokenglas het volgende:
Vond deze ook heel interessant en leerzaam. Dan is een 9-5 kantoorbaan maar veilig en saai.
Bedankt voor je toelichtingen.
quote:Op donderdag 4 april 2019 16:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind het allemaal super interessant. Heb zelf veel affiniteit met varen en de zee.
Bedankt dat je tijd wilde maken om ons een kijkje te geven in het leven van een zeeman.
quote:
Dat is een haven welke je in geval van nood aanlooptquote:Op donderdag 4 april 2019 18:32 schreef Najieto het volgende:
Wat bedoel je met een noodhaven? Is dat een haven welke niet je uiteindelijke bestemming is en je anders had overgeslagen?
En die havens X, Y, Z zijn van te voren vastgesteld? Je kan toch ook gewoon naar de dichtstbijzijnde haven gaan zou ik zeggenquote:Op donderdag 4 april 2019 18:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dat is een haven welke je in geval van nood aanloopt![]()
Als je van haven A naar B gaat. Dan zijn havens X, Y, of Z noodhavens. Deze liggen langs de route/zijn dichterbij je huidige positie dan de eindbestemming dan wel terug te keren naar de vertrekhaven.
Dat neem je wel mee met je reisvoorbereiding. Je kan lang niet altijd met je schip zomaar elke haven binnen lopen. Als je 10 meter steekt, 240 meter lang bent en 40 meter breed en het de geul is maar 8 meter diep en 25 meter breed dan houdt het opquote:Op donderdag 4 april 2019 18:35 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
En die havens X, Y, Z zijn van te voren vastgesteld? Je kan toch ook gewoon naar de dichtstbijzijnde haven gaan zou ik zeggen
Duidelijkquote:Op donderdag 4 april 2019 18:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dat is een haven welke je in geval van nood aanloopt![]()
Als je van haven A naar B gaat. Dan zijn havens X, Y, of Z noodhavens. Deze liggen langs de route/zijn dichterbij je huidige positie dan de eindbestemming dan wel terug te keren naar de vertrekhaven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |