Jaquote:Op donderdag 4 april 2019 00:45 schreef roos94 het volgende:
Ben je wel eens piraten oid tegen gekomen
Gaat dat er echt zo lomp aan toe met van die brandslangen enzo? Weleens bang geweest dat ze aan boord zouden geraken? Of zijn ze weleens aan boord gekomen?quote:
Ik ben wel es een weekje mee geweest met m'n vader, bijzonder om em in die kapiteinsrol te zien. Thuis had ie minder autoriteitquote:Op donderdag 4 april 2019 08:50 schreef valentijn101 het volgende:
Ik kan het topic. Niet meer vinden maar een tijdje terug was er een topic over iemand die graag eens mee zou varen als passagier op een vrachtschip.
Hebben jullie wel eens van dat soort passagiers aan boord? En zo ja? Hoe is dat voor jullie?
Edit: tadaa, gevonden door medefokker TRV / met een (container)schip naar New York.
Edit: oeps, deze post van van 2013, was niet degene die ik zocht maar had wel dezelfde strekking.
Wel als ze gaan wadlopen denk ikquote:Op donderdag 4 april 2019 10:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
laatst heb ik bij eb een stuk gelopen op een zandbank in de waddenzee. noem het wadlopen. het viel op dat er vooraf toestemming nodig was van de kustwacht. na afloop werden we afgemeld bij de kustwacht.
heb je voor elk klein dingetje contact met de kustwacht nodig?
Oja joh? Ik heb veel vrienden die varen en tijdens hun verlof wel regelmatig aan de drugs zitten.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoe is het drugsgebruik in die wereld. Ik hoor er veel over, maar ik ken niemand die er werkt. Veel gebruik op zee? Of alleen in de havens?
Wij hadden beveiliging. Maar ja dat gaat echt zo 'lomp' met brandslangen, zandzakken, staalplaten en prikkeldraad..quote:Op donderdag 4 april 2019 08:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Gaat dat er echt zo lomp aan toe met van die brandslangen enzo? Weleens bang geweest dat ze aan boord zouden geraken? Of zijn ze weleens aan boord gekomen?
Ja je mag altijd overal komen, behalve in privé ruimtes.. Sommigen vinden het niet fijn als je voor hun voeten loopt.. Maarja, dat is hetzelfde als op iedere andere werkplek..quote:Op donderdag 4 april 2019 08:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Mag iedereen trouwens altijd overal op het schip komen? Of is bijvoorbeeld de brug altijd een nono als je geen master of stuurman bent? Of dat je als niet-engineer nooit in de machinekamer mag komen? Vindt men het goed dat je overal maar een beetje rondloopt? Je ziet op YouTube namelijk wel van die tour schip videos, tot aan de machinekamer aan toe.
Nee. Alleen qua overlevingspak ff opletten dat er wel een maatje dinosaurus, dan wel maatje hobbit aanwezig is..quote:Op donderdag 4 april 2019 09:02 schreef Metalfrost het volgende:
Is er een maximale lichaamslengte aanwezig in het zeemansberoep?
Ik weet welk topic je bedoelt. Is van @Dr_Flash: TRV / Naar 'Murica op een containerbootquote:Op donderdag 4 april 2019 08:50 schreef valentijn101 het volgende:
Ik kan het topic. Niet meer vinden maar een tijdje terug was er een topic over iemand die graag eens mee zou varen als passagier op een vrachtschip.
Hebben jullie wel eens van dat soort passagiers aan boord? En zo ja? Hoe is dat voor jullie?
Edit: tadaa, gevonden door medefokker TRV / met een (container)schip naar New York.
Edit: oeps, deze post van van 2013, was niet degene die ik zocht maar had wel dezelfde strekking.
Ik ben aan boord ook heel anders/veel autoritairder dan thuis hoor.. Zodra ik de gangway op ga, gaat er een knop om.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik ben wel es een weekje mee geweest met m'n vader, bijzonder om em in die kapiteinsrol te zien. Thuis had ie minder autoriteit
Beetje met de machinist 's avonds de wal op, kroegen in
https://www.bbquality.nl/recipe/sloppy-joe-macs-recept/quote:Op donderdag 4 april 2019 14:32 schreef roos94 het volgende:
Zijn er wel eens mensen overleden aan boord en wat doen jullie dan ermee?
Dat is jouw taak toch?quote:Op donderdag 4 april 2019 10:30 schreef Rozevla het volgende:
Staat er altijd een vast persoon in het kraaiennest die moet schreeuwen of er land in zicht is of wisselen die diensten ?
Nee, maar zoals @Molo zegt is het wel logisch dat je voor wadlopen je aan en af meldt bij de kustwacht.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
laatst heb ik bij eb een stuk gelopen op een zandbank in de waddenzee. noem het wadlopen. het viel op dat er vooraf toestemming nodig was van de kustwacht. na afloop werden we afgemeld bij de kustwacht.
heb je voor elk klein dingetje contact met de kustwacht nodig?
Nee. Tegenwoordig kan je zomaar een inspectie krijgen waarbij urine/slijm/borsthaar afgenomen wordt om bemanning te testen. Dit kan gebeuren op last van een charteraar ofzo. Bij tankers is het heel gewoon voor de 'vetting' inspectie.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoe is het drugsgebruik in die wereld. Ik hoor er veel over, maar ik ken niemand die er werkt. Veel gebruik op zee? Of alleen in de havens?
Ik heb het zelf (gelukkig) nog nooit meegemaakt. En dat hoop ik ook zo te houden.quote:En wel eens mensen verloren op zee?
Wat mensen in hun verlof doen moeten ze zelf weten..quote:Op donderdag 4 april 2019 10:55 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Oja joh? Ik heb veel vrienden die varen en tijdens hun verlof wel regelmatig aan de drugs zitten.
Die zijn vaak blij dat ze weer aan boord kunnen zodat hun systeem en lichaam weer een beetje kunnen herstellen van al die troep.
De economie draait 7 dagen per week 24u per dag . Dus van een 'dag vrij' is niet echt sprake. Het komt wel eens voor dat je in een haven ligt dat er een dag niet gewerkt wordt. Dan kan je wel eens wat minder werken/een dag overslaan als je lekker bij bent met onderhoud enzo. Zodat je de wal op kan. Maar het komt steeds minder voor.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:27 schreef vosss het volgende:
Als je op zee bent, heb je dan ook weekend of af en toe een dagje vrij, of is het gewoon 7 dagen per week werken weken of maanden aan een stuk? En hoe lang is doorgaans een werkdag in uren?
(Gelukkig) niet bij mij aan boord. De overledene gaat dan in een bodybag (die heb je standaard aan boord in de medicijnkast) en komt in de vriescel te liggen. Er wordt dan een 'preliminary certificate of death' opgetekend door de kapitein (of de eerste stuurman, indien het de kapitein betreft) met twee getuigen. Daarnaast worden alle bezittingen van de overledene opgetekend en ingepakt onder het toeziend oog van twee getuigen.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:32 schreef roos94 het volgende:
Zijn er wel eens mensen overleden aan boord en wat doen jullie dan ermee?
Was dat vroeger anders?quote:Op donderdag 4 april 2019 14:38 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Nee. Tegenwoordig kan je zomaar een inspectie krijgen waarbij urine/slijm/borsthaar afgenomen wordt om bemanning te testen. Dit kan gebeuren op last van een charteraar ofzo. Bij tankers is het heel gewoon voor de 'vetting' inspectie.
[..]
Ik heb het zelf (gelukkig) nog nooit meegemaakt. En dat hoop ik ook zo te houden.
Niet in de tijd dat ik vaar. Hoe dat 50 jaar geleden was, weet ik niet.quote:
Vissers zijn een apart slag volkquote:Ik zie wel eens op tv van die krabben vangers die zo 40-45 uur wakker zijn achter elkaar. Lijkt me niet te doen zonder drugs.
tnx en hahaquote:Op donderdag 4 april 2019 15:21 schreef Bluezz het volgende:
Leuke VWJW
Ik volg het met interesse, maar alle vragen die ik had/heb zijn al beantwoord
Dat heet een hutquote:
Nee, als dat het geval is maak ik rechtsomkeert. Is het enige beetje privacy wat je hebt.quote:Deel je die ook met anderen en is het groot?
Badkamerquote:
Dank voor het vragenquote:
zekerquote:Op donderdag 4 april 2019 15:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Hoop dat @Bosbeetle het topic open laat.
quote:
Ik bedenk me net dat ik het tweede deel van je vraag niet beantwoord heb.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:27 schreef vosss het volgende:
Als je op zee bent, heb je dan ook weekend of af en toe een dagje vrij, of is het gewoon 7 dagen per week werken weken of maanden aan een stuk? En hoe lang is doorgaans een werkdag in uren?
quote:Op donderdag 4 april 2019 16:24 schreef gebrokenglas het volgende:
Vond deze ook heel interessant en leerzaam. Dan is een 9-5 kantoorbaan maar veilig en saai.
Bedankt voor je toelichtingen.
quote:Op donderdag 4 april 2019 16:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind het allemaal super interessant. Heb zelf veel affiniteit met varen en de zee.
Bedankt dat je tijd wilde maken om ons een kijkje te geven in het leven van een zeeman.
quote:
Dat is een haven welke je in geval van nood aanlooptquote:Op donderdag 4 april 2019 18:32 schreef Najieto het volgende:
Wat bedoel je met een noodhaven? Is dat een haven welke niet je uiteindelijke bestemming is en je anders had overgeslagen?
En die havens X, Y, Z zijn van te voren vastgesteld? Je kan toch ook gewoon naar de dichtstbijzijnde haven gaan zou ik zeggenquote:Op donderdag 4 april 2019 18:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dat is een haven welke je in geval van nood aanloopt
Als je van haven A naar B gaat. Dan zijn havens X, Y, of Z noodhavens. Deze liggen langs de route/zijn dichterbij je huidige positie dan de eindbestemming dan wel terug te keren naar de vertrekhaven.
Dat neem je wel mee met je reisvoorbereiding. Je kan lang niet altijd met je schip zomaar elke haven binnen lopen. Als je 10 meter steekt, 240 meter lang bent en 40 meter breed en het de geul is maar 8 meter diep en 25 meter breed dan houdt het opquote:Op donderdag 4 april 2019 18:35 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
En die havens X, Y, Z zijn van te voren vastgesteld? Je kan toch ook gewoon naar de dichtstbijzijnde haven gaan zou ik zeggen
Duidelijkquote:Op donderdag 4 april 2019 18:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dat is een haven welke je in geval van nood aanloopt
Als je van haven A naar B gaat. Dan zijn havens X, Y, of Z noodhavens. Deze liggen langs de route/zijn dichterbij je huidige positie dan de eindbestemming dan wel terug te keren naar de vertrekhaven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |