Ik noem niet de hele kamerquote:Op donderdag 4 april 2019 12:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
beetje gek om de hele kamer te noemen als het over één of twee partijen gaat. Zelfde zeggen dat heel FOK! rechts of links is op basis van één of twee users
Al die punten zijn van toepassing op de islam.quote:Op donderdag 4 april 2019 17:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van Wiki.
Ik vind het helemaal niet zo raar, die link FvD-fascisme.
Vanwege dat "dominant blank", bedoel je. Ik weet niet of dat de formulering van een beleidslijn was. Ik mag hopen van niet. Over het algemeen heb ik het idee dat Baudet met betrekking tot de natie grotere verwantschap heeft met de gemiddelde 19e-eeuwse conservatief die geloofde dat alles bij het oude moest blijven omdat dat nu eenmaal zo bepaald was en goed werkte, dan met de fascist die gelooft in de biologische superioriteit van zijn volk, jeugdcultus en lichaamsverheerlijking, natuurlijke selectie op basis van competitie in oorlogen en dat soort dingen. In mijn ogen is fascisme toch wel een ander ideologisch totaalpakket.quote:Op donderdag 4 april 2019 17:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind FvD behoorlijk extreem in zijn nationalisme als zelfs huidskleur van belang is. D
O, nou, misschien kan FvD dan islamitisch worden.quote:Op vrijdag 5 april 2019 23:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Al die punten zijn van toepassing op de islam.
Tsjah Links schuwt geen geweld helaas, met woorden kunnen ze niet winnenquote:Op zaterdag 6 april 2019 01:55 schreef Braindead2000 het volgende:
"Prominent Forum voor de Democratie-lid Paul Cliteur betreurt de extra beveiligingsmaatregelen om hem te laten spreken tijdens de Groningse Nacht van de Filosofie. 'Het is jammer, natuurlijk. Maar we moeten doorgaan met het redelijke gesprek.'"
https://www.rtvnoord.nl/n(...)dens-filosofie-nacht
Je kunt dergelijke types beter geheel isoleren dan te bedekken met de mantel van een brede politieke stroming.quote:Op zaterdag 6 april 2019 09:06 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Tsjah Links schuwt geen geweld helaas, met woorden kunnen ze niet winnen
Islam en politiek links zijn nu eenmaal bondgenoten. De islamieten gebruiken de linkse waarden om hun ideologie te verspreiden en te beschermen en links ziet ze puur als stemvee.quote:Op zaterdag 6 april 2019 05:26 schreef Braindead2000 het volgende:
Komt er een islamitische haatprediker naar Nederland die de kut van 7-jarigen chirurgisch dicht wil laten hechten, om ze op 8-jarige leeftijd weer te laten onthechten zodat de bruidegom plezier kan beleven van zijn huwelijksnacht met zijn 8-jarige bruidegom: Dan zie je dat dat soort deugende kutstudentjes nooit protesteren, maar als een FvD'er , Paul Cliteurhet lef heeft op een universiteit
kwetsbare kutstudentjes toe te spreken
die een grote kans hebben om gekwetst te worden, dan gaan ze wel protesteren.
Populisme is meer dan de achterban naar de mond praten hoor. Ik denk bovendien dat veel mensen best bereid zijn om iets te betalen voor het tegengaan van de negatieve effecten van klimaatverandering, maar niet de astronomische kosten die GL en D66 voor ogen hebben. GL-kiezers belijden hun eschatologie bovendien slechts met de mond, niet met de portemonnee.quote:Op donderdag 4 april 2019 02:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, dat is geen populisme. Je kan hooguit stellen dat hij inderdaad ook een bepaald angstbeeld als motivator gebruikt. Maar dat is in dit geval niet populistisch. Want vrijwel niemand zit er op te wachten om te moeten betalen voor klimaatverbeteringen. Dat komt bij het grote deel van de voorstanders voort uit een idee van noodzaak. Niet omdat we dat allemaal zo graag willen en Klaver daar op inspeelt door ons onze zin te geven.
Hier liggen kansen voor FvDquote:Achterban VVD mort over ‘linkse’ klimaatkoers
Een groot deel van de achterban van de VVD vindt hun partij te links geworden over klimaat. De partij blijkt tot op het bot verdeeld: veel leden en kiezers zien de VVD liever met Forum voor Democratie samenwerken dan met GroenLinks.
Dat blijkt uit een peiling van het EenVandaag Opiniepanel in samenwerking met het AD. Uit de uitkomsten is op te maken dat de partij van premier Mark Rutte een probleem heeft als het gaat om klimaatmaatregelen. Bij de afgelopen Statenverkiezingen verloor de partij veel kiezers aan Forum voor Democratie. Maar uit de peiling blijkt dat ook een groot deel van de leden en de VVD-stemmers vinden dat de partij te ‘groen’ is geworden.
https://www.ad.nl/politie(...)imaatkoers~a7c8d12d/
Dat is meer een PVV dingetjequote:Op zaterdag 6 april 2019 08:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, nou, misschien kan FvD dan islamitisch worden.
Zou wel de trollactie van de eeuw zijn.
Mooie column in het Parool over het linkse onderwijs...quote:Na een half leven zwijgen zal ik het maar gewoon toegeven: ik ben jarenlang het slachtoffer geweest van intensieve linkse indoctrinatie.
Je weet dat de column sarcastisch is?quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:01 schreef Wantie het volgende:
https://www.parool.nl/opi(...)octrinatie~a4625209/
[..]
Mooie column in het Parool over het linkse onderwijs...
Nee, dat valt wel mee, er zijn al twee oud-PVV'ers moslim geworden. Er zou dan dus eerder sprake zijn van een patroon. Les extremes se touchent.quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, nou, misschien kan FvD dan islamitisch worden.
Zou wel de trollactie van de eeuw zijn.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-democratie-a3956010quote:Front voor Democratie
Thierry Baudet is naar het front geroepen, zei hij in zijn verkiezingsspeech twee weken geleden. Het roept de vraag op wanneer zijn frontdienst eigenlijk begonnen is, en ook waar dat front precies uit bestaat. In een brief aan schrijver Ronald Giphart van vier jaar geleden – uit een correspondentie die voor publicatie was bedoeld maar al vlug doodbloedde – gaf hij op beide vragen antwoord. „De eerste dag van mijn studententijd was 11 september 2001. Mijn volwassen leven begon met een gebeurtenis die voor mij voelde als een roep naar het front. Later datzelfde jaar kwam Fortuyn op. Ik zag hoe onze elites zich doodvochten tegen hem. Ik begreep dat we niet in een democratie leven, maar in een oligarchie. En dat de oligarchen uit een perfide combinatie van eigenbelang en oikofobie bezig zijn ons land, onze beschaving stuk te maken via de EU, de massa-immigratie en de modernistische bouwsels. In dat eerste jaar van mijn studententijd begreep ik dat we in oorlog zijn en dat de krachten moeten worden gebundeld om een formidabele vijand te verslaan.”
Zijn radicalisering begint kortom al vroeg. Een aanval van buitenaf (moslimextremisten die zich met vliegtuigen in de Twin Towers boren) transformeert op Baudets rommelzolder naadloos tot een aanval van binnenuit (oligarchen die ons land vernietigen). Als je vlug leest lijkt het of Ad Melkert op 9/11 aan de stuurknuppel zat.
Het gaat blijkbaar om een tweefrontenoorlog: intern en extern. Hij richt zich als politicus vooral op het eerste. In de politiek en de journalistiek, aan de universiteiten en op scholen is de vernietiging van binnenuit gaande, waarschuwde hij opnieuw in zijn toespraak onlangs. Baudets betrokkenheid bij zoiets als het onderwijs blijkt echter niet uit zijn bijdragen aan onderwijsdebatten in de Kamer, waar Hiddema en hij welgeteld nul keer zijn komen opdagen. Het aantal wetsvoorstellen dat Forum indiende ter verbetering van het onderwijs komt op hetzelfde aantal uit. De enige merkbare betrokkenheid is vooralsnog het veelbesproken meldpunt voor linkse indoctrinatie door leraren, want succes in de oorlog staat of valt met de kwaliteit van je inlichtingen.
Nu is het onderwijs inderdaad overwegend links, maar de vraag is niet waarom er zoveel linkse leraren zijn (zevenenzeventig procent volgens het telraam van Wierd Duk) maar waarom zo weinig mensen ter rechterzijde voor de klas willen staan. De beloning natuurlijk, stupid: het beroep daalt al jaren spectaculair in aanzien, mede omdat het zo beroerd betaalt. Maar toen de SP vorig jaar een voorstel deed om 530 miljoen euro te investeren om de loonkloof tussen het primair en het voortgezet onderwijs te dichten, stemde Forum tegen. Liever dient Forum het onderwijs met een kliklijn. Met agitatie, verdachtmaking en stoken in het klaslokaal. De suggestie van een vijfde colonne. Ziedaar het front van Thierry Baudet.
Dat het hem ernst is met die malle oorlogsretoriek, onderstreepte hij vorig jaar november nog eens met deze tweet: „100 jaar geleden eindigde de Eerste Wereldoorlog. Maar na dit extreme bloedvergieten moest de échte Europese zelfdestructie nog beginnen. Honderd jaar culturele, demografische en geostrategische suïcide verder staat er nu een generatie op die de beschaving weer wil revitaliseren.”
Miljoenen slachtoffers en een verwoest continent niet meer dan een voorspel? Het lijkt een brutale overdrijving, maar het is erger: hij meent het.
Veel van zijn kiezers nemen het met zijn uitspraken niet zo nauw en menen dat de soep van Baudet niet zo heet gegeten wordt als ze wordt opgediend. Maar iedereen doet er verstandig aan om zijn woorden niet alleen uiterst serieus maar ook heel letterlijk te nemen.
Hele nare man die Sommerquote:Op zaterdag 6 april 2019 19:27 schreef zakjapannertje het volgende:
Volgens Martin Sommer van Volkskrant zou FvD tegen de Nexit-motie van de PVV hebben gestemd om hun plaatsing bij de Europese conservatieven niet in gevaar te brengen.
https://www.volkskrant.nl(...)servatisme~bd3d5872/
Dat is een plausibele verklaring .quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:27 schreef zakjapannertje het volgende:
Volgens Martin Sommer van Volkskrant zou FvD tegen de Nexit-motie van de PVV hebben gestemd om hun plaatsing bij de Europese conservatieven niet in gevaar te brengen.
https://www.volkskrant.nl(...)servatisme~bd3d5872/
Geen commentaar vooralsnog:quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is een plausibele verklaring .
Maar wat zeggen T&T zelf ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |