In de wet: uitstoot CO2 moet in 2050 met 95% en in 2030 met 49% verminderd zijn. Het beleid wordt via de zogenaamde klimaattafels vastgesteld.quote:Tweede Kamer neemt Klimaatwet aan
Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer heeft ingestemd met een wet die de overheid verplicht maatregelen te nemen om de uitstoot van CO2 terug te dringen. De stemming kwam een dag voordat het klimaatakkoord van de 'klimaattafels' wordt verwacht.
De wet is een initiatief uit 2015 van GroenLinks en de PvdA. De fracties van D66, VVD, CDA, SP, ChristenUnie en later ook 50Plus sloten zich erbij aan, waarbij het wetsvoorstel wel minder streng werd. Ook Denk stemde voor de wet.
De voorstanders benadrukken het belang van het vastleggen van maatregelen in een wet en het opstellen van doelen "die kabinetsperiodes overstijgen". Kamerleden van de partijen die de initiatiefwet indienden, namen eerder woorden in de mond als historisch, uniek en een mijlpaal.
De Partij voor de Dieren vindt de wet niet ver genoeg gaan en stemde tegen.
Ook de fracties van SGP, Forum voor Democratie en PVV stemden tegen de wet. PVV en Forum voor Democratie noemen de wet vreselijk en spreken van geldverspilling.
De wet is er nog niet: de initiatiefnemers moeten de wet nu verdedigen in de Eerste Kamer.
In de wet staat onder meer dat in 2050 de uitstoot van CO2 met 95 procent verminderd moet zijn en in 2030 met 49 procent. In de wet is ook een jaarlijkse 'klimaatdag' opgenomen. Op die dag in oktober moet het kabinet met een klimaatnota komen en het Planbureau voor de Leefomgeving becijfert of we op de juiste weg zijn.
Hear, hear.quote:De overstap van medevormgever van een (ontwerp-)klimaatakkoord dat de industrie ontziet naar lobbyist voor een van 's werelds grootste vervuilers werd met trots gebracht, maar raakte voor mij de kern van het cynisme dat momenteel de politiek gijzelt.
quote:Op zaterdag 30 maart 2019 08:22 schreef Ryan3 het volgende:
Klimaatbeleid in een notendop:
Zorgen om biomassacentrale Diemen blijven: 'Het is een stille ramp'
160 miljoen kg hout per jaar nodig voor biomassacentrale Diemen, door in Canada en VS bomen te kappen en dan te verschepen, in mega-vervuilende schepen, naar NL om dan hier te verbranden in de ovens van de biomassacentrale en hopen dat de CO2 en fijnstof niet door je zogenaamde geavanceerde filters heen sijpelt....
Hoe leg je dit strakke plan straks uit aan de generaties die na ons komen?
Ik reageerde op de eerste zin van die quote.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 08:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
De eerste zin van de inleiding staat dat de regering wil dat er meer vervoer over het water in plaats van de weg gaat. Lijkt me geen leugen. De eerste zin na de inleiding is dat de schrijfster een dag is meegevaren op een binnenvaartschip. Ook niet gelogen, denk ik.
En zelfs als het de tweede, derde, vierde.... zin is, blijft het een leugen.quote:Kortom: je hebt het artikel niet gelezen.
Zin 1 van het geciteerde deel is ook waar, dat vind ook elke klimaatscepticus of klimaatontkenner. Dat de binnenvaart beter voor het milieu is dan vrachtverkeer is een feit, dat kun je gewoon niet ontkennen. Ook Baudet zal dat niet ontkennen. En dat vrachtwagens steeds schoner worden is ook een feit. Dat de schepen om schoner te blijven dan het vrachtverkeer dus ook wat moeten doen is ook een feit. Waar zie jij de leugen?
En trouwens: dit gaat minstens net zo veel om de luchtkwaliteit in steden als om klimaat. Maar blijkbaar ga jij graag eerder dood door uitlaatgassen? Want nogmaals: ook klimaatontkenners en klimaatsceptici ontkennen niet dat het heel goed is de luchtkwaliteit te verbeteren.
quote:Op zaterdag 30 maart 2019 08:22 schreef Ryan3 het volgende:
Hoe leg je dit strakke plan straks uit aan de generaties die na ons komen?
NRC is geen politieke partij, maar een krant.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 09:03 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe ziet de NRC het dan voor zich?
Ja, alle vrachtwagens gaan binnenkort op waterstof rijden, zoals de meeste stadsbussen inmiddels al doen. En ja, dan is vrachtverkeer schoner dan binnenvaart op zware diesel. Dus ja, de binnenvaart moet wat doen om schoner te blijven. Maar niet alleen daarvoor: ook gewoon om minder vervuilend te zijn, bijvoorbeeld voor mensen die vlak bij een brug of sluis wonen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 09:03 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe ziet de NRC het dan voor zich? Dat de komende jaren alle vrachtwagens in de EU vervangen worden door Tesla-vrachtwagens?
Zelfs in dat uitzonderlijke geval, dat dat lukt, dan vraag ik me af of de op fossiele brandstoffen varende binnenvaart zijn "groene" voorsprong verliest.
OK klimaatprobleem opgelost, slotjequote:Op zaterdag 30 maart 2019 09:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
NRC is geen politieke partij, maar een krant.
Waterstof is slechts een energiedrager. Het kost veel energie om waterstof te produceren, bij elektrolyse ontstaat ook warmte. Dus zowel bij het produceren als bij het verbruiken is er inefficientie. Bovendien is het opslaan van waterstof lastig: hoge drukken. Om dezelfde energie op te slaan als 1 liter benzine heb je een veelvoud van het volume nodig.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 09:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, alle vrachtwagens gaan binnenkort op waterstof rijden, zoals de meeste stadsbussen inmiddels al doen. En ja, dan is vrachtverkeer schoner dan binnenvaart op zware diesel. Dus ja, de binnenvaart moet wat doen om schoner te blijven. Maar niet alleen daarvoor: ook gewoon om minder vervuilend te zijn, bijvoorbeeld voor mensen die vlak bij een brug of sluis wonen.
Dat kan allemaal zo zijn, maar in Noord Holland maken ze bijvoorbeeld waterstof uit de energie van windmolens. Als daar vervolgens een bus of vrachtwagen op rijdt, heeft die echt geen uitstoot.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 09:20 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Waterstof is slechts een energiedrager. Het kost veel energie om waterstof te produceren, bij elektrolyse ontstaat ook warmte. Dus zowel bij het produceren als bij het verbruiken is er inefficientie. Bovendien is het opslaan van waterstof lastig: hoge drukken. Om dezelfde energie op te slaan als 1 liter benzine heb je een veelvoud van het volume nodig.
Verder is H2 uiterst explosief
Alleen dit maakt al duidelijk dat het helemaal niet om het klimaat te doen is, maar om de belangen van een aantal bedrijven die diep in de aars van onze politici zitten. Zelfde verhaal met windmolens, waarvan al lang bekend is dat ze zwaar onrendabel zijn. Helaas trappen hele volksstammen in die lulkoek die uit "wetenschappelijk onderzoek" komt (in vrijwel alle gevallen is dit onderzoek gesponsord door diezelfde bedrijven...)quote:Op zaterdag 30 maart 2019 08:40 schreef Ryan3 het volgende:
Ook zo'n mooie stap dat de rechterhand van Rob Jetten overstapt naar de Shell: hierover dit artikeltje in Vrij Nederland.
Macht op vrijdag: Van klimaatdrammen naar Shell vergroenen? Ongeloofwaardig
[..]
Hear, hear.
En dan uiteraard de biomassacentrale in Diemen:
[..]
Shell doet dat al jaren: kijken naar alternatieve energie en ze hebben een denktank die vele jaren vooruit kijkt om de ontwikkelingen in te schatten.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 09:36 schreef Hanca het volgende:
Tja, dat VN dat ongeloofwaardig vindt kan ik me wel voorstellen. Ze weten dus niet dat Shell één van de grootste bouwers van windmolenparken ter wereld is. Jammer, zo'n gebrek aan kennis. Daarbij hebben ze een groot belang in de grootste leverancier van laadpalen in Europa en in één van de grootste bouwers en beheerders van zonneparken.
Helaas wordt door subsidies de concurrentie verstoord, daardoor wordt veroorzaakt dat niet de meest efficiënte en veel belovende alternatieve energieën het gaan winnen maar de meest gesubsidieerde.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 09:28 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Alleen dit maakt al duidelijk dat het helemaal niet om het klimaat te doen is, maar om de belangen van een aantal bedrijven die diep in de aars van onze politici zitten. Zelfde verhaal met windmolens, waarvan al lang bekend is dat ze zwaar onrendabel zijn. Helaas trappen hele volksstammen in die lulkoek die uit "wetenschappelijk onderzoek" komt (in vrijwel alle gevallen is dit onderzoek gesponsord door diezelfde bedrijven...)
Mensen die deze corporatocratie nog niet zien voor wat het is
Natuurlijk. Maar als je 10% van je omzet in duurzame energie wil steken (wat hun doel is), is dat in het geval van Shell een gigantisch bedrijf op het gebied van duurzaamheid. Dat je je daar als 'klimaatdrammer' toe aangetrokken voelt kan ik prima begrijpen. Van klimaatakkoordopsteller naar klimaatakkoorduitvoerder.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 10:14 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Shell doet dat al jaren: kijken naar alternatieve energie en ze hebben een denktank die vele jaren vooruit kijkt om de ontwikkelingen in te schatten.
Ze doen dit niet omdat ze klimaat zo belangrijk vinden, maar om de continuïteit van hun bedrijf veilig te stellen. Zodra alternatieve energieën goedkoper worden en fossiele brandstoffen kunnen vervangen, dan zal Shell de eerste zijn om over te gaan.
Je weet dat windmolenparken geen subsidie krijgen?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 10:18 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Helaas wordt door subsidies de concurrentie verstoord, daardoor wordt veroorzaakt dat niet de meest efficiënte en veel belovende alternatieve energieën het gaan winnen maar de meest gesubsidieerde.
Dit zal uiteindelijk een achterstand veroorzaken met bijv. China en de VS.
Helaas worden bij economische berekeningen van fossiele brandstoffen nooit de externaliteiten hiervan meegerekend waardoor vieze verbranding altijd blijven winnen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 10:18 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Helaas wordt door subsidies de concurrentie verstoord, daardoor wordt veroorzaakt dat niet de meest efficiënte en veel belovende alternatieve energieën het gaan winnen maar de meest gesubsidieerde.
Dit zal uiteindelijk een achterstand veroorzaken met bijv. China en de VS.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-natuurorganisatie0/quote:WWF waarschuwt: "Er verdwijnt te veel bos voor ons land"
België voert elk jaar grondstoffen in waarvoor 10,4 miljoen hectare bos en landbouwgrond nodig is. Dat is 3 keer ons grondgebied. We moeten beter doen, zegt het WWF.
Betty Van Rompaey, Belga
do 21 mrt 10:13
Er wordt nog veel te veel bos gekapt voor onze import. Dat zegt natuurorganisatie WWF België, die voor de 'Werelddag van de Bossen' een studie naar de internationale ontbossing publiceert.
WWF becijferde dat om de voornaamste zeven grondstoffen die we importeren te produceren, er 10,4 miljoen hectare bos en landbouwgrond per jaar nodig is. Ter verduidelijking, dat is drie keer het Belgische grondgebied.
Heel wat producten uit ons dagelijks leven zorgen voor ontbossing, zonder dat we ons daarvan bewust zijn, zegt WWF. Soja, gebruikt om onze veestapel te voeden en diesel te produceren, heeft de grootste voetafdruk. Cacao staat op de tweede plaats en daarna komt hout en papier, palmolie, koffie, rund en leer en natuurlijk rubber.
Veertig procent van die grondstoffen is afkomstig uit landen waar al veel ontbost werd, zoals Brazilië, Ivoorkust, Argentinië, Rusland en Indonesië.
We moeten onze consumptie aanpassen
WWF roept naar aanleiding van de studie de Belgische autoriteiten op om met spoed een nationale strategie tegen ontbossing in te voeren en vraagt de Belgen hun consumptie aan te passen.
Tegelijkertijd wijst de studie op een gebrek aan transparantie over de informatie die aan de consument wordt verstrekt. "Ze weten vaak niet of de producten die ze kopen gekoppeld zijn aan ontbossing of niet. Er zijn weinig beschikbare en consistente gegevens over de milieu- en sociale certificeringsstatus op de Belgische markt."
Toch kan de Belgische consument de impact van zijn consumptie beperken, onder meer door te kiezen voor vlees van een lokale, biologische en extensieve fokkerij, zegt WWF. Daarnaast kan "hij kiezen voor tweedehands artikelen (meubels, leren tassen, ...), gerecycleerd papier en gecertificeerde producten (FSC voor hout en papier, RSPO voor palmolie, Rainforest Alliance en Fairtrade voor cacao en koffie)", besluit WWF.
Valt veel mensen op dat er ineens ongelooflijk veel gekapt wordt links en rechts. Hier in een dorp in de buurt kwamen demense zelfs in opstand en toen is het werk gestaakt. Apart dus.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:11 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-natuurorganisatie0/
Los van klimaatinvloed:quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:49 schreef Damn_Daniel het volgende:
Ik ben tegen en dat beïnvloedt mijn stemgedrag dan ook. Ik geloof gewoon niet in die hele opwarming van de aarde. Die linkse hippies geven het klimaat de schuld van alles. Als het veel regent, dan komt dat omdat door klimaatverandering het weer zogenaamd extremer word. Als het heel erg droog is, dan komt dat door de opwarming van de aarde. Wat een onzin!
Daarnaast kost het ook belachelijk veel geld om bijvoorbeeld over te stappen op een warmtepomp en zonnepanelen.
Als de overheid een zelfvoorzienend land wil, dan moeten ze dit zelf betalen. Ik betaal al genoeg aan belasting en om bijvoorbeeld ook nog een dure warmtepomp te kopen gaat me te ver.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 20:13 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat heb je tegen schonere lucht in Nederland?
Ik ben absoluut voor schonere lucht, maar schone lucht heeft te maken met het milieu en niet met het klimaat.
Hoe is het tot in de eeuwigheid jaarlijks geld verbranden in de kachel en in ons wagenpark op lange termijn duurder dan werken aan meer zelfvoorzienendheid als land?
Ik ben ook helemaal voor een zelfvoorzienend Nederland, maar dat moet geleidelijk aan gebeuren en niet in een keer zo snel en zo duur.
Wat vind je van de landen/regimes waar wij onze olie en inmiddels ook ons gas inkopen?
Ik vind dat soort landen en regimes vreselijk, dus daarom ben ik voor een zelfvoorzienend Nederland.
Kunnen we dat geld wat we met scheepsladingen tegelijkertijd exporteren in ruil voor een beetje fossiele brandstoffen niet beter besteden aan hernieuwbare energiebronnen in eigen land?
Moet de klok nu een uur vooruit of doet mijn Android dit vanzelf.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 08:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Weet niet zo goed wat die wet allemaal inhoudt, maar ben iig wel vóór de zomertijd.
Niemand. Er worden in het klimaatakkoord nog andere mogelijkheden voor verwarming genoemd.quote:Op zondag 31 maart 2019 08:40 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Verplicht aan de warmtepomp. Welke trut heeft dat bedacht.
[..]
Die planten in de tuin is met name goed voor de afwatering na hevig noodweer, dat snap je toch hoop ik wel?quote:Op maandag 1 april 2019 08:29 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik vraag me al af wat beter is voor het milieu: Een tuin hebben vol met tegels of 10 keer per jaar naar een tuincentrum rijden in je auto om plantjes op te halen en de hele zomer lang water verspillen met je tuinslang.
En dan heb ik het alleen nog maar over het milieu, niet over het klimaat. En dan heb ik het nog geeneens over het CO2-vervuilende vervoer van de plantjes van de kweker naar het tuincentrum en dan heb ik het nog geeneens over de CO2-uitstoot van de kweker zelf.
Uit een rechtse krant vind je het wel acceptabel?quote:Op maandag 1 april 2019 09:04 schreef Braindead2000 het volgende:
Meer aandacht voor klimaat in tuin. 105
https://nos.nl/teletekst#101
Op NOS-teletekst een nog achterlijkere titel.
"Klimaat in tuin"
Wel ja, praat dat soort debiele onzin goed.quote:Op maandag 1 april 2019 09:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uit een rechtse krant vind je het wel acceptabel?
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/16/klimaattuinieren-a2755206
https://www.omroepzeeland(...)binnenkort-van-startquote:MAANDAG 1 APRIL 2019, 12:24
DEEL DIT ARTIKEL:
Aanleg steiger windparkbouwer Ørsted binnenkort van start
Binnenkort start de aanleg van de kade bij de onderhoudsbasis van Ørsted in Vlissingen. Het werk is gegund aan BV Aannemingsbedrijf De Klerk uit Werkendam laat het Zeeuws-Belgische havenbedrijf North Sea Port weten. De werkzaamheden starten begin april en moeten in november zijn afgerond.
De honderd meter lange kade krijgt ook twee drijvende steigers met afmeervoorzieningen voor vier schepen, die personeel en materiaal voor de windmolenparken op zee vervoeren. Van daaruit moet onder meer materiaal en bemanning van en naar de windparken Borssele 1 en 2 getransporteerd worden.
50 tot 100 medewerkers
De kade en steigers maken deel uit van de onderhoudsbasis van Ørsted in de Buitenhaven van Vlissingen in North Sea Port. Begin december 2018 ging de eerste paal de grond in voor de onderhoudsbasis van de Deense energiereus. De komende 25 jaar zal het Vlissingse filiaal van Ørsted 50 tot 100 medewerkers herbergen die zich bezighouden met het onderhoud aan de windparken Borssele 1 en 2.
De 94 turbines van die windparken wekken gemiddeld 752 MW op, jaarlijks goed voor elektriciteit voor één miljoen huishoudens. Ze liggen 22 kilometer uit de kust.
Shit.quote:Op dinsdag 2 april 2019 00:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die rijden allemaal al met hybride motoren
Klimaatgekkies halen voortdurend vervuiling en CO2 door elkaar. CO2 is geen vervuiling maar essentieel voor de planten.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 20:13 schreef Ivo1985 het volgende:
Los van klimaatinvloed:
Wat heb je tegen schonere lucht in Nederland?
We kunnen LNG inkopen in de VS en in andere landen, van 1 leverancier afhankelijk zijn is natuurlijk slechtquote:Hoe is het tot in de eeuwigheid jaarlijks geld verbranden in de kachel en in ons wagenpark op lange termijn duurder dan werken aan meer zelfvoorzienendheid als land?
Wat vind je van de landen/regimes waar wij onze olie en inmiddels ook ons gas inkopen?
De grondstoffen voor de accus komen ook uit soortgelijke apelanden waar we de fossiele brandstoffen inkopenquote:Kunnen we dat geld wat we met scheepsladingen tegelijkertijd exporteren in ruil voor een beetje fossiele brandstoffen niet beter besteden aan hernieuwbare energiebronnen in eigen land? En aan accu's, waarvan we het grootste deel van de grondstoffen aan het einde van de levensduur weer kunnen hergebruiken?
Als het werkelijk zo goedkoop is dan schakelt men zelf wel massaal om, dat heet marktwerking.quote:Oh en die zonnepanelen en warmtepomp, die leveren ook gewoon wat leuks op. 40 euro energiekosten per maand bijvoorbeeld. Met slechts 9 panelen.
Lijkt me niet onvoorstelbaar dat het honderden miljarden kost.quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:06 schreef Oud_student het volgende:
De Telegraaf schrijft deze ochtend dat het vele 100den miljarden kost voor het "klimaatklaar" maken van woningen en bedrijfspanden, dit is volgens de Telegraaf de ondermijning van het klimaatakkoord.
De Telegraaf heeft het over verborgen kosten, want in het klimaatakkoord heeft men het "slechts" over 5 miljard per jaar.
Helaas zit het artikel achter de betaalbarriere
Vraagje: heb je de artikelen ook gelezen of reageer je alleen op de titel.quote:Op woensdag 3 april 2019 02:03 schreef Braindead2000 het volgende:
Moord op christenen: gevolg van klimaat of vanwege geloof?
https://www.ad.nl/buitenl(...)ege-geloof~a34622e1/
![]()
VN: 113 miljoen mensen lijden honger door klimaat en oorlog
https://www.nu.nl/klimaat(...)imaat-en-oorlog.html
Waarom zou Shell (dus de aandeelhouders) niet meedoen met de klimaathype, er valt immers grof geld te verdienen. Ook buiten dat is Shell altijd al bezig geweest met alternatieve energie ofwel om zelf daar aan deel te nemen of om bedrijven op te kopen indien zij een bedreiging vormen voor Shell.quote:Op woensdag 3 april 2019 10:11 schreef Hanca het volgende:
Kijk eens hoeveel invloed de klimaatpoot van Shell al heeft:
https://nos.nl/artikel/22(...)et-groen-genoeg.html
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-op-21-mei-a3956128quote:In de eurozone geven momenteel alleen Frankrijk, België en Ierland groene staatsobligaties uit. Nederland wordt het eerste land met een AAA-kredietwaardering, de hoogst haalbare kredietwaardigheid, dat groene staatsobligaties uitgeeft. Minister Hoekstra hoopt met de obligatie de “Nederlandse groene kapitaalmarkt aan te jagen”.
Meer CO2 in de atmosfeer is goed voor de landbouw en ook goed voor de aarde in het algemeen, maar we willen natuurlijk wel voorzichtig zijn met onze planeet.quote:Op dinsdag 9 april 2019 06:20 schreef Braindead2000 het volgende:
Dus Shell gaat boomzaadjes zaaien zodat gewetensbezwaarde autorijders een schoon geweten kunnen kopen. Maar wat dan als die bomen oud en dood zijn? Als je dat hout hergebruikt belandt die opgeslagen koolstof/CO2 vroeg of laat weer in de atmosfeer
Ik vervoer me al heel mijn leven per fiets. Heel mijn leven waag ik mijn leven al om die stinkende milieuvervuilende moordwapens van jou te ontwijken. Ik ben dankbaar dat ik nu duizenden euro's subsidie bij mag dragen aan jouw levensgevaarlijke hobby.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:42 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind die omschakeling wel tof. Pas met een elektrische auto gereden en holy fuck. Ik kan niet wachten tot die dingen 'normaal' zullen zijn. Verder is koken op gas wel lekker overzichtelijk, maar als je eenmaal keramisch gewend bent, dan wil je niet meer terug. Warm water op stroom is nog wat lastig, maar ook die techniek wordt steeds beter.
Het komt allemaal wel goed.
Dat is aardig van je.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik vervoer me al heel mijn leven per fiets. Heel mijn leven waag ik mijn leven al om die stinkende milieuvervuilende moordwapens van jou te ontwijken. Ik ben dankbaar dat ik nu duizenden euro's subsidie bij mag dragen aan jouw levensgevaarlijke hobby.
En wij betalen weer voor jouw uitkering en/of toeslagen en zo wordt het geld mooi rondgepompt.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik vervoer me al heel mijn leven per fiets. Heel mijn leven waag ik mijn leven al om die stinkende milieuvervuilende moordwapens van jou te ontwijken. Ik ben dankbaar dat ik nu duizenden euro's subsidie bij mag dragen aan jouw levensgevaarlijke hobby.
Naar welk land vlieg jij dit jaar op vakantie met vliegtuig? Vlieg je met gewetensbezwaren of zonder gewetensbezwaren? Hoeveel euro kost het je om je gewetensbezwaren af te kopen?quote:Op dinsdag 9 april 2019 12:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wij betalen weer voor jouw uitkering en/of toeslagen en zo wordt het geld mooi rondgepompt.
Zweden en Mongolie, zonder een enkel gewetensbezwaar.quote:Op dinsdag 9 april 2019 14:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Naar welk land vlieg jij dit jaar op vakantie met vliegtuig? Vlieg je met gewetensbezwaren of zonder gewetensbezwaren? Hoeveel euro kost het je om je gewetensbezwaren af te kopen?
Die landen zouden niet mijn eerste keuze zijn maar alsnog, veel plezier nu het nog kan.quote:Op dinsdag 9 april 2019 14:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zweden en Mongolie, zonder een enkel gewetensbezwaar.
Mongolië is echt een superbestemming. Kan ook prima per trein, jammer alleen dat de Russen zo lastig doen met de afgifte van transitvisa (anders zou je de zuidroute moeten nemen via Oekraïne - boot naar Georgië, trein naar Azerbeijan, boot naar Turkmenistan, trein richting Kazahstan, via Urumqi China naar Ulaan-baator).quote:Op dinsdag 9 april 2019 14:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zweden en Mongolie, zonder een enkel gewetensbezwaar.
Een gewogen gemiddelde waar ze sociologische, omgevings-, economische etc factoren in een getal uitdrukken. Nietszeggend, wat zegt het als mijn streek 0,6 scoort? Ga ik dan dood, wordt het armoede?quote:Op dinsdag 9 april 2019 16:55 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Geeft de situatie aardig weer.
Stoppen met alle subsidies lijkt me een prima begin. Het is van de zotte dat de vleesindustrie gesubsidieerd wordt, maar hetzelfde geldt voor de zogenaamde groene energie.quote:Op dinsdag 9 april 2019 21:58 schreef Klopkoek het volgende:
https://twitter.com/blkahn/status/1115663238044246016
Links zou dit beter moeten benadrukken, indien niet weggedrukt door de poortwachters a la Bertelsmann en Jort Kelder, alle geldverslindende subsidies voor fossiele energie en vervuiling. De subsidies voor McDonald's en massale veelproductie plus ongezond voedsel.
1) Rechts is er altijd kampioen in om veel te blaten over vrije markt maar of ondertussen strooide een Reagan heel kwistig met subsidies.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:06 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Stoppen met alle subsidies lijkt me een prima begin. Het is van de zotte dat de vleesindustrie gesubsidieerd wordt, maar hetzelfde geldt voor de zogenaamde groene energie.
1) Het links en rechts onderscheid is m.i. een illusie. Voor zover ik kan overzien is het beleid van de regering de afgelopen jaren nagenoeg hetzelfde geweest onafhankelijk van welke coaltie er was. Weinig visie, een beetje meedeinen op de wereldeconomie en het braafste jongetje in de europeesche klas spelen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 22:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
1) Rechts is er altijd kampioen in om veel te blaten over vrije markt maar of ondertussen strooide een Reagan heel kwistig met subsidies.
2) Subsidies zijn wel degelijk heel erg nuttig.
3) Een wereld zonder subsidies bestaat waarschijnlijk niet. Daarvoor zijn de belangen te groot. Links is daar eerlijk over, rechts niet (een geeft de tabaksindustrie zonder schaamte miljarden subsidies).
Sorry hoor, Braindead. Maar hier speelt je toch echt een gebrek aan sectorkennis en matig begrijpend lezen je parten. Als je maar ook iets begrijpt van bijvoorbeeld veredeling snap het standpunt van de minister beter. En ten tweede, er staat hier dat de planten weerbaarder gemaakt moeten worden evt tegen klimaatverandering niet dat ze de verandering gaan oplossen. (Hoewel dat wel interessante gedachtegang zou kunnen zijn)quote:Op woensdag 10 april 2019 23:27 schreef Braindead2000 het volgende:
Rutte3 wil dus plantjes weerbaarder maken. Wat betekent dat voor onkruid? Moet onkruid ook weerbaarder gemaakt worden om het klimaat te redden of juist niet?
Nee, niet echt. Dat is in de verste verte niet realistisch als je spreekt over het opslaan van koolstof wat al automatisch gebeurt door de hogere concentratie van CO2. Als je het hebt over biobrandstof uit tanks van algen zou je mss een punt hebben, maar dat lijkt het ook niet te gaan worden qua efficiency op het moment.quote:Op woensdag 10 april 2019 23:39 schreef ijs_beer het volgende:
(Hoewel dat wel interessante gedachtegang zou kunnen zijn)
Daarom ook gedachtegang, als in omdenken qua ideerichting, niet noodzakelijk qua uitvoerbaarheid. Voor elk goed idee zijn er velen gesneuveld.quote:Op woensdag 10 april 2019 23:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Dat is in de verste verte niet realistisch als je spreekt over het opslaan van koolstof wat al automatisch gebeurt door de hogere concentratie van CO2. Als je het hebt over biobrandstof uit tanks van algen zou je mss een punt hebben, maar dat lijkt het ook niet te gaan worden qua efficiency op het moment.
Maar, als we er even van uitgaan dat landbouwgif slecht is voor het milieu en sommigen ook voor mensen, hé? Wat is er dan zo gek aan planten zo kweken/veredelen zodat ze weerbaarder zijn tegen insecten en ziekten? Zodat er minder gespoten hoeft te worden?quote:Op woensdag 10 april 2019 22:37 schreef Braindead2000 het volgende:
Schouten wil radicaal andere kijk op landbouwgif
https://nos.nl/artikel/22(...)-op-landbouwgif.html
Je valt over een quote, zonder dat je zelf weet wat ze nou eigenlijk bedoeld.quote:Op woensdag 10 april 2019 23:14 schreef Braindead2000 het volgende:
Vice-premier Schouten: "Wat is ervoor nodig om die plant heel weerbaar te maken?"
Echt ongelooflijk. En de journalisten van onze omroep namen het klakkeloos over. Niet alleen klakkeloos, ze kwijlden erbij.
Nogmaals de planten gaan klimaat niet veranderen, maar sterkere rassen ontwikkelen die beter met de extremere omstandigheden om kunnen gaan lijkt me weinig mis mee. Steker nog: zaadveredeling, het is iets waar we als Nederland zo'n beetje de beste zijn in de wereld en grof geld mee verdienen.quote:Op woensdag 10 april 2019 23:27 schreef Braindead2000 het volgende:
Rutte3 wil dus plantjes weerbaarder maken. Wat betekent dat voor onkruid? Moet onkruid ook weerbaarder gemaakt worden om het klimaat te redden of juist niet?
Nogmaals, je hebt het verkeerd begrepen hé.quote:Op woensdag 10 april 2019 22:43 schreef Braindead2000 het volgende:
Alleen al het feit dat de NOS in samenwerking met de CU dit in verband proberen te trekken met hun definitie van klimaat is te achterlijk voor woorden.
Ja, een zeer verstandige uitspraak van een minister die eindelijk wat durft te zeggen over landbouwgif. Nu hopen dat er ook snel maatregelen komen.quote:Op woensdag 10 april 2019 22:46 schreef Braindead2000 het volgende:
"Ik wil dat we het hebben over: "Wat is ervoor nodig om die plant heel weerbaar te maken?"
Een uitspraak van een vice-premier van dit land.
Begrijp ik niet waar julie het over hebben of bedoelde hij dat gewoon cynisch. Onkruid is resistent genoeg tot mijn ongenoegen.quote:Op woensdag 10 april 2019 23:51 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nogmaals de planten gaan klimaat niet veranderen, maar sterkere rassen ontwikkelen die beter met de extremere omstandigheden om kunnen gaan lijkt me weinig mis mee. Steker nog: zaadveredeling, het is iets waar we als Nederland zo'n beetje de beste zijn in de wereld en grof geld mee verdienen.
Hoelang leven planten al op deze planeet? Een half miljard jaar? Een miljard jaar? En 99,999999% van die tijd wisten ze uit zichzelf te overleven zonder hulp van de mens. Hoe verklaar jij dat?quote:Op woensdag 10 april 2019 23:39 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Sorry hoor, Braindead. Maar hier speelt je toch echt een gebrek aan sectorkennis en matig begrijpend lezen je parten. Als je maar ook iets begrijpt van bijvoorbeeld veredeling snap het standpunt van de minister beter. En ten tweede, er staat hier dat de planten weerbaarder gemaakt moeten worden evt tegen klimaatverandering niet dat ze de verandering gaan oplossen. (Hoewel dat wel interessante gedachtegang zou kunnen zijn)
Dat is hetzelfde als de vraag stellen: hoe lang leven bacteriën op de planeet, die hebben toch ook altijd overleefd? Ja, natuurlijk hebben planten als groep specifiek overleeft, omdat het zo'n idioot grote groep is overleefd er altijd wel genoeg ja. Maar we hebben het hier eigenlijk niet over planten in het algemeen, maar specifiek over nutsgewassen die we telen om van te leven.quote:Op vrijdag 12 april 2019 12:40 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoelang leven planten al op deze planeet? Een half miljard jaar? Een miljard jaar? En 99,999999% van die tijd wisten ze uit zichzelf te overleven zonder hulp van de mens. Hoe verklaar jij dat?
Wat ik dan niet weer begrijp is waarom het een heel groot probleem is dat de mens invloed heeft op het klimaat, de mens maakt dan Aarde kapot krijg je o.a. te horen, de mens heeft invloed op moedertje natuur Aarde en dat is hartstikke fout krijg je dan te horen....maar het DNA van plantjes veranderen door de mens is dan weer geen enkel probleem, dat wordt dan juist als iets goeds gezienquote:Op vrijdag 12 april 2019 12:58 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als de vraag stellen: hoe lang leven bacteriën op de planeet, die hebben toch ook altijd overleefd. Ja, natuurlijk hebben planten als groep specifiek overleefd, omdat het zo'n idioot grote groep is overleefd er altijd wel genoeg ja. Maar we hebben het hier eigenlijk niet over planten in het algemeen, maar specifiek over nutsgewassen die we telen om van te leven.
Veel van deze gewassen zijn door menselijk toedoen door de loop van de tijd veranderd, ken je dit plaatje?
[ afbeelding ]
Zo zag een watermeloen er vroeger uit. Tamelijk anders dan nu. Door mensenlijk toedoen zijn heel veel rassen dus aangepast voor hogere productie, en standaard hebben van een mooie vorm maar ook aan de locatie waar ze moeten groeien. Rassen zijn vorstbestendig gemaakt, of aangepast voor optimale omstandigheden op een bepaalde locatie. En ze zullen ongetwijfeld wel overleven hoor, in de toekomst. Maar met de veranderende klimaatomstandigheden kan de productie bijvoorbeeld best wel eens dalen of kunnen misschien zelfs misoogsten ontstaan. Door de rassen van de nutsgewassen zo aan te passen dat ze beter om kunnen met de veranderende klimaatomstandigheden verzekeren we ons zelf van voldoende vers voedsel in ons voedselaanbod. Best wel belangrijk, als je het mij vraagt.
En eigenlijk ging het nog niet eens allemaal om het klimaat in deze kwestie, maar voornamelijk ook in het toepassen van minder gif op de producten. Iets wat veel mensen geen prettig idee vinden he, bespoten eten. Door sterkere planten te creëren of alternatieve methoden voor bestrijding te zoeken (sproeien met knoflookextract, het uitzetten van bepaalde insecten in kassen), is ook een manier om met minder gif onze voedselvoorziening te verzekeren (en een stabiel inkomen voor de boer) in de toekomst.
Omdat we in Europa niet direct DNA genetisch modificeren, maar dat nog op de relatief ouderwetse methode doen. Van kruisingen en stekken et cetera.quote:Op vrijdag 12 april 2019 13:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat ik dan niet weer begrijp is waarom het een heel groot probleem is dat de mens invloed heeft op het klimaat, de mens maakt dan Aarde kapot krijg je o.a. te horen, de mens heeft invloed op moedertje natuur Aarde en dat is hartstikke fout krijg je dan te horen....maar het DNA van plantjes veranderen door de mens is dan weer geen enkel probleem
Kan. Wel wezen. Maar even serieus. Als CO2 de boosdoener is. Hoe in vredesnaam wilt Nederland significant CO2 afvangen of tegengaan?quote:Op vrijdag 12 april 2019 12:58 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als de vraag stellen: hoe lang leven bacteriën op de planeet, die hebben toch ook altijd overleefd? Ja, natuurlijk hebben planten als groep specifiek overleeft, omdat het zo'n idioot grote groep is overleefd er altijd wel genoeg ja. Maar we hebben het hier eigenlijk niet over planten in het algemeen, maar specifiek over nutsgewassen die we telen om van te leven.
Veel van deze gewassen zijn door menselijk toedoen door de loop van de tijd veranderd, ken je dit plaatje?
[ afbeelding ]
Zo zag een watermeloen er vroeger uit. Tamelijk anders dan nu. Door mensenlijk toedoen zijn heel veel rassen dus aangepast voor hogere productie, en standaard hebben van een mooie vorm maar ook aan de locatie waar ze moeten groeien. Rassen zijn vorstbestendig gemaakt, of aangepast voor optimale omstandigheden op een bepaalde locatie. En ze zullen ongetwijfeld wel overleven hoor, in de toekomst. Maar met de veranderende klimaatomstandigheden kan de productie bijvoorbeeld best wel eens dalen of kunnen misschien zelfs misoogsten ontstaan. Door de rassen van de nutsgewassen zo aan te passen dat ze beter om kunnen met de veranderende klimaatomstandigheden verzekeren we ons zelf van voldoende vers voedsel in ons voedselaanbod. Best wel belangrijk, als je het mij vraagt.
En eigenlijk ging het nog niet eens allemaal om het klimaat in deze kwestie, maar voornamelijk ook in het toepassen van minder gif op de producten. Iets wat veel mensen geen prettig idee vinden he, bespoten eten. Door sterkere planten te creëren of alternatieve methoden voor bestrijding te zoeken (sproeien met knoflookextract, het uitzetten van bepaalde insecten in kassen), is ook een manier om met minder gif onze voedselvoorziening te verzekeren (en een stabiel inkomen voor de boer) in de toekomst.
Wie ben jij om mij even te vertellen dat mijn post niet serieus of relevant is? Of heb je geen tegenargumenten en probeer je ergens anders over te beginnen?quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:09 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Kan. Wel wezen. Maar even serieus. Als CO2 de boosdoener is. Hoe in vredesnaam wilt Nederland significant CO2 afvangen of tegengaan?
Zie je door hun rare inconsequente beleid niet dat ze eigenlijk niet weten waar ze in godsnaam mee bezig zijn?
Is dat geen weggever dat Nederland wordt bedrogen?
Al Gore voerde een puntensysteem in waarbij grote corporaties hun vervuiling gewoon kunnen afkopen. Dat is toch raar.
Het topic luidt, ben je voor of tegen de klimaatwet. En ik dacht dat je helemaal voor was/bent.quote:Op vrijdag 12 april 2019 15:09 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Wie ben jij om mij even te vertellen dat mijn post niet serieus of relevant is? Of heb je geen tegenargumenten en probeer je ergens anders over te beginnen?
Of je laat ze niet langer dan 5 minuten douchen elke dag. De gebrainwasde hypocrieten dat het zijn. (gaat niet lukken want het zijn tieners)quote:Op vrijdag 12 april 2019 15:17 schreef Braindead2000 het volgende:
Is het niet effectiever om spijbelende kinderen als dooien af te beelden?
Ja. Je mist wat. Alweer. De bomen groeien weer terug en nemen in hun groei opnieuw weer CO2 op. Elzen zijquote:Op zaterdag 13 april 2019 20:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Bomen in Zundertse waterbergingen helpen het klimaat
ZUNDERT- In twee waterbergingen in Zundert zijn deze week jonge bomen geplant. Die bomen, elzen, worden over zeven jaar gekapt. Met het hout wordt in biomassacentrales duurzame energie opgewekt.
Het is een proef waarvoor de Coöperatieve Duurzame Energieketen de Baronie (CDEB) en waterschap Brabantse Delta de handen ineen hebben geslagen. Samen bedachten ze dat de waterbergingen, die bij hevige regen tijdelijk overtollig water opvangen, prima een tweede functie kunnen hebben. Door er een elzenbos in aan te leggen, wordt volgens de twee organisaties, een positieve bijdrage geleverd aan het tegengaan van de opwarming van de aarde.
CO2-uitstoot
Niet alleen dienen de bomen als grondstof voor biomassacentrales, ook houden ze jaarlijks per hectare zo’n 60 ton CO2 vast. Daarmee spelen de bosjes, ondanks dat ze na zeven jaar worden gekapt, een belangrijke rol in de reductie van CO2-uitstoot. Elzen kunnen er goed tegen om met hun wortels in water te staan. Waterberging en bos zitten elkaar daardoor niet in de weg.
Het project krijgt steun van landbouworganisatie ZLTO en de stichting Probos. Over zeven jaar wordt het geëvalueerd.
https://www.bndestem.nl/b(...)et-klimaat~a1129942/
Ben ik nou seniel aan het worden? Zo achterlijk kunnen die gasten en die krant toch niet zijn? Mis ik wat?
"ook houden ze jaarlijks per hectare zo’n 60 ton CO2 vast"quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:02 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja. Je mist wat. Alweer. De bomen groeien weer terug en nemen in hun groei opnieuw weer CO2 op. Elzen zij
relatief snelle groeier. Stukje minder vervuilend dan kolen. Verwoording is het stuk is hooguit beroerd.
er groeien dan weer opnieuw bomen die opnieuw CO2 opnemen.quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
"ook houden ze jaarlijks per hectare zo’n 60 ton CO2 vast"
Wat is het nut als je die bomen na hun dood weer in een biomassacentrale verbrandt?
Die na hun dood ook weer verbrand worden.quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:06 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
er groeien dan weer opnieuw bomen die opnieuw CO2 opnemen.
Klopt. Dat is het principe van hernieuwbaar.quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die na hun dood ook weer verbrandt worden.
Alle CO2 die tijdens het leven van die boom opgeslagen is komt ook weer vrij als je ze nadien verbrandt in een biomassacentrale. Dit heeft dus geen enkel nut wat die gasten doen. Sterker nog, als je alle bijkomende activiteiten meerekent van dit proces dan veroorzaken die gasten juist meer CO2-uitstoot.quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:09 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Klopt. Dat is het principe van hernieuwbaar.en elke keer nemen ze ook weer CO2 op. Naar verhouding dus minder vervuilend.
Klopt. Die Co2 komt weer vrij. Maar er groeien ook weer nieuwe bomen voor terug, waardoor de Co2 ook weer wordt opgevangen. Vergelijk dat eens met gas en kolen die sowieso niet meer terug kunnen groeien en daarbij co2 opnemen.quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Alle CO2 die tijdens het leven van die boom opgeslagen is komt ook weer vrij als je ze nadien verbrandt in een biomassacentrale.
Nee. Want gas en olie en kolen kennen natuurlijk geen transport en dat kost ook helemaal niks qua co2 uitstoot. Maar jij weet het ongetwijfeld beter dat dit vervuilender is dan dan fossiele energie. Hou toch op.quote:Dit heeft dus geen enkel nut wat die gasten doen. Sterker nog, als je alle bijkomende activiteiten meerekent van dit proces dan veroorzaken die gasten juist meer CO2-uitstoot.
Toevallig vanwege een ander draadje opgezocht. We importeren jaarlijks bij de huidige olieprijs zo'n 30 tot 35 miljard aan ruwe olie. Alleen al aan ruwe olie, los van kolen en aardgas! Wanneer we daarmee doorgaan, dan kost het blijven voorzie in onze olie-behoefte tot aan 2050 omstreeks 1000miljard. En dan hebben we dus geen stap vooruit gezet in onze eigen energievoorziening en zijn we nog steeds afhankelijk van gekkies in woestijn-jurken die toevallig dino-sap onder het zand hebben zitten.quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:06 schreef Oud_student het volgende:
De Telegraaf schrijft deze ochtend dat het vele 100den miljarden kost voor het "klimaatklaar" maken van woningen en bedrijfspanden, dit is volgens de Telegraaf de ondermijning van het klimaatakkoord.
De Telegraaf heeft het over verborgen kosten, want in het klimaatakkoord heeft men het "slechts" over 5 miljard per jaar.
Helaas zit het artikel achter de betaalbarriere
Niet je moet ze gewoon laten verteren. Of laten begraven of zoiets.quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
"ook houden ze jaarlijks per hectare zo’n 60 ton CO2 vast"
Wat is het nut als je die bomen na hun dood weer in een biomassacentrale verbrandt?
quote:FTM berekent: kosten elektrische leaseauto’s 4,5 miljard hoger dan geraamd in Klimaatakkoord
Met de doorrekening van zakelijk elektrisch rijden in het Klimaatakkoord is iets geks aan de hand. De kosten zijn met ruim 1 miljard euro onverklaarbaar laag. Nu de overheid weigert inzicht te geven in achtergronden van de raming, is FTM zelf aan het rekenen geslagen. Resultaat: elektrische leaseauto’s kosten de schatkist tot en met 2030 liefst 5,5 miljard euro aan gemiste bijtelling. Dat is 4,5 miljard meer dan geraamd.
De elektrische leaseauto's kosten feitelijk de schatkist geen cent.quote:
Pik er één voorbeeld uit en alles is niet weer waar.quote:Op maandag 15 april 2019 19:47 schreef Braindead2000 het volgende:
NOS: "Griekenland werd in 2011 en 2012 getroffen door een malaria-uitbraak en ook in 2016 deden zich daar een paar gevallen van malaria voor."
NOS: Paniek, paniek, klimaatverandering, malaria in Griekenland, paniek, komt door klimaatverandering.
FF gegoogeld in oude kranten:
Rotterdams Nieuwsblad, 18 december 1928:
[ afbeelding ]
28 december 1957:
[ afbeelding ]
1? Ik kan je nog tientallen voorbeelden geven. Of bedoel je dat ene voorbeeld van de NOS dat ze gigantisch uitmelken?quote:Op maandag 15 april 2019 19:58 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Pik er één voorbeeld uit en alles is niet weer waar.
Ga je gang, geef die voorbeelden maar. Maar specifiek hierover hè.quote:Op maandag 15 april 2019 20:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
1? Ik kan je nog tientallen voorbeelden geven. Of bedoel je dat ene voorbeeld van de NOS dat ze gigantisch uitmelken?
Ok danquote:Op maandag 15 april 2019 19:47 schreef Braindead2000 het volgende:
NOS: "Griekenland werd in 2011 en 2012 getroffen door een malaria-uitbraak en ook in 2016 deden zich daar een paar gevallen van malaria voor."
NOS: Paniek, paniek, klimaatverandering, malaria in Griekenland, paniek, komt door klimaatverandering.
FF gegoogeld in oude kranten:
Rotterdams Nieuwsblad, 18 december 1928:
[ afbeelding ]
28 december 1957:
[ afbeelding ]
Wil je meer voorbeelden van malaria in Europa de afgelopen eeuwen of wil je meer voorbeelden van andere ziektes waar de Klimaat-hysterische NOS in dit artikel nu opeens paniek over zaait? Jij mag het zeggen.quote:Op maandag 15 april 2019 20:15 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ga je gang, geef die voorbeelden maar. Maar specifiek hierover hè.
Griekenland is geen Nederland he. Die hebben een ander klimaat dan wijquote:Op maandag 15 april 2019 20:28 schreef Braindead2000 het volgende:
NOS: "De tijgermug kan de virussen overbrengen die dengue, chikungunya en zika veroorzaken."![]()
Algemeen Handelsblad, 01-11-1928:
[ afbeelding ]
Lees je je eigen links wel door voordat je onzin plaatst?quote:"Klimaatverandering speelt een belangrijke rol bij het verspreiden van tropische infectieziekten naar gebieden met een mild klimaat, maar reizen en de toenemende globalisering zijn nog belangrijker", zegt Jan Semenza van ECDC, de Europese koepelorganisatie van gezondheidsinstituten zoals het RIVM.
Lees jij het "nieuwsbericht" wel dat ik postte?quote:Op maandag 15 april 2019 20:32 schreef gniffie het volgende:
[..]
Griekenland is geen Nederland he. Die hebben een ander klimaat dan wij
[..]
Lees je je eigen links wel door voordat je onzin plaatst?
Hoezo zou dat onzin zijn. Gewoon geen asielimmigranten meer toch. En geen regimechanges.quote:Op maandag 15 april 2019 20:32 schreef gniffie het volgende:
[..]
Griekenland is geen Nederland he. Die hebben een ander klimaat dan wij
[..]
Lees je je eigen links wel door voordat je onzin plaatst?
En dan in de winter pas om half tien in de ochtend licht?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 08:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Weet niet zo goed wat die wet allemaal inhoudt, maar ben iig wel vóór de zomertijd.
Mijn winterdepressie stopt juist als de zomertijd weer ingaat.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
En dan in de winter pas om half tien in de ochtend licht?
Hoezo een recept voor depressie?
Ik ben intussen allang om. Lekker laten zoals het nu is.
Wat is er mis met een tuin met daadwerkelijk planten/groen? Of je nou wel of niet gelooft in klimaatverandering, feit blijft dat het overtallig regenwater opvangt.quote:Op maandag 1 april 2019 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Ook in de tuin is klimaat een trend: tegels eruit, planten erin![]()
https://nos.nl/artikel/22(...)it-planten-erin.html
Waar anders lees je dit soort onzin dan bij die achterlijke zwevers van de NOS.
Ja? Wat is je punt?quote:Op zondag 5 mei 2019 12:20 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
In Drenthe krijg je extra belasting voor je kiezen als je tuin helemaal betegeld is.
Wees blij, dan heb je nog wat om je over op te winden.quote:Op zondag 5 mei 2019 12:20 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
In Drenthe krijg je extra belasting voor je kiezen als je tuin helemaal betegeld is.
Lul niet ok. Tuinen worden altijd aflopend aangelegd. Dus dat water gaat naar de straatkant. Goot. Bij mij is het verder gewoon een grasveld. Het is gewoon extra geld vangen voor de politiek.quote:Op zondag 5 mei 2019 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja? Wat is je punt?
Dat regenwater valt en moet ergens heen, als jij het onmogelijk maakt om het in de grond te laten opnemen dan moet er gemeenschapsgeld tegenaan en dan moet er dus belasting geheven worden.
Tenzij je liever overstroomde huizen hebt maar dat lijkt mij toch wat duurder.
Jij lult maar dat wist je al, juist omdat die tuinen in de goot lopen moet er werk verricht worden.quote:Op zondag 5 mei 2019 12:53 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Lul niet ok. Tuinen worden altijd aflopend aangelegd. Dus dat water gaat naar de straatkant. Goot. Bij mij is het verder gewoon een grasveld. Het is gewoon extra geld vangen voor de politiek.
Extra geld om ervoor te zorgen dat het water alsnog weggevoerd kan worden idd. Zie ook: https://www.rtlnieuws.nl/(...)nze-kuiten-de-kelderquote:Op zondag 5 mei 2019 12:53 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Lul niet ok. Tuinen worden altijd aflopend aangelegd. Dus dat water gaat naar de straatkant. Goot. Bij mij is het verder gewoon een grasveld. Het is gewoon extra geld vangen voor de politiek.
Tja, als je merkt dat je 'argumenten' van tafel geveegd worden, kun je altijd nog wat anders gaan roepen hequote:Op zondag 5 mei 2019 13:16 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Je moet tegenwoordig ook al betalen om te mogen ademen vanwege de CO2. Ook allemaal geldpikkerij en gelul. Maar dit wisten jullie al wel
Ik reken mezelf tot de ecomodernisten en ben het op zich eens met de stelling dat onze voetafdruk naar beneden moet. De vraag is hoe wat dat moeten bereiken. We kunnen volgens mij met technische middelen heel veel bereiken zonder dat dit ten koste gaat van ons welzijn. Een beleid gericht op consuminderen vind ik onwenselijk en lijkt me ook politiek niet haalbaar.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:51 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.groene.nl/art(...)xtfPAg8lQodI6uyrAin4
Ecomodernisme is een façade. De enige weg is het verminderen van de voetafdruk.
Vijftig procent van het voedsel wordt weggegooid.quote:Op zondag 5 mei 2019 13:24 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik reken mezelf tot de ecomodernisten en ben het op zich eens met de stelling dat onze voetafdruk naar beneden moet. De vraag is hoe wat dat moeten bereiken. We kunnen volgens mij met technische middelen heel veel bereiken zonder dat dit ten koste gaat van ons welzijn. Een beleid gericht op consuminderen vind ik onwenselijk en lijkt me ook politiek niet haalbaar.
Als je minder voedsel weggooit is het geen consuminderen. En de oplossing kan bestaan uit technische hulpmiddelen, zoals een systeem wat de houdbaarheidsdata van spullen in je koelkast bijhoudt en op basis daar van met voorstellen komt voor wat te eten vandaag.quote:Op zondag 5 mei 2019 13:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vijftig procent van het voedsel wordt weggegooid.
Natuurlijk is consuminderen haalbaar.
Eens, alhoewel consuminderen wel iets Calvinistisch heeft - ik mag het persoonlijk wel.quote:Op zondag 5 mei 2019 13:24 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik reken mezelf tot de ecomodernisten en ben het op zich eens met de stelling dat onze voetafdruk naar beneden moet. De vraag is hoe wat dat moeten bereiken. We kunnen volgens mij met technische middelen heel veel bereiken zonder dat dit ten koste gaat van ons welzijn. Een beleid gericht op consuminderen vind ik onwenselijk en lijkt me ook politiek niet haalbaar.
Bron ?quote:Op zondag 5 mei 2019 13:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vijftig procent van het voedsel wordt weggegooid.
Natuurlijk is consuminderen haalbaar.
Naar het riool dus, wat een hogere belasting van dat riool oplevert. Waardoor vernieuwd en verruimd moet worden (waar mogelijk). Wat (stevig) geld kost.quote:Op zondag 5 mei 2019 12:53 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
En dan is het wel zo eerlijk dat degene die hun tuin betegelen en daarmee de problemen vergroten dan ook de rekening moeten betalen in plaats van dat degene die wel netjes gras en aarde hebben ervoor moeten betalen.quote:Op zondag 5 mei 2019 15:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Naar het riool dus, wat een hogere belasting van dat riool oplevert. Waardoor vernieuwd en verruimd moet worden (waar mogelijk). Wat (stevig) geld kost.
Wordt dat niet gedaan/kan dat niet zomaar? Dan kan het riool het extra water niet aan en krijg je overstromingen.
Wat jij wil is dat de overheid bakken met geld uitgeeft zodat jij en anderen gewoon als een kip zonder kop maar kunnen doen, zonder dat wat 'jij' doet je geld kost. (Jij tussen haakjes, lees daar tegeltuin bewoner).
Maar zo werkt het leven niet. 'Jij' veroorzaakt een grotere belasting op dat riool, dus 'jij' betaald daar ook gewoon maar lekker wat voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |