abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186158813
https://www.nu.nl/buitenl(...)l#coral_talk_wrapper

quote:
De Amerikaanse minister van Justitie William Barr wil achterhalen wat de werkelijke beweegredenen van de FBI en zijn ministerie waren om in 2016 een onderzoek te starten naar de mogelijke samenspanning van het campagneteam van de toenmalige presidentskandidaat Donald Trump met Rusland.

Barr heeft hiervoor een speciaal onderzoeksteam samengesteld.

De Republikeinen dringen al langer aan op zo'n onderzoek. De partijgenoten van president Trump beweren dat het speurwerk van de FBI en het ministerie destijds was ingegeven door een aversie tegen presidentskandidaat Trump. De onderzoekers zouden van meet af aan bevooroordeeld zijn geweest.

"Ik bekijk de wijze van onderzoek en probeer alle aspecten te achterhalen van het contraspionageonderzoek dat in de zomer van 2016 is uitgevoerd", zei Barr tegen een commissie van het Huis van Afgevaardigden.

Barr presenteert binnen een week uitgekleed rapport
Barr stelde ook dat hij van plan is binnen een week een geredigeerde versie van het rapport van speciaal aanklager Robert Mueller te overleggen aan het Congres. Daar is al een zeer summiere samenvatting van verspreid. Daarin staat dat er geen bewijs is voor samenspanning.

Medewerkers van het team van Mueller hebben al aan Amerikaanse media gemeld dat Barr veel voor Trump schadelijke bevindingen uit het eindrapport van het Ruslandonderzoek heeft weggelaten in zijn samenvatting.

"De inhoud van het rapport is schadelijker voor de president dan Barr in zijn samenvatting schrijft", zo zeggen de niet bij naam genoemde leden tegen The New York Times.

'Samenvatting van rapport bevat flinke hiaten'
Volgens de leden heeft Barr "verzaakt om een adequate samenvatting van het rapport te geven". Barr kwam vorige week met een samenvatting van vier pagina's van het rapport dat naar schatting ongeveer vierhonderd pagina's telt.

Niemand buiten het ministerie van Justitie heeft het volledige rapport van Mueller nog gezien, ook het Witte Huis niet. Nadat de samenvatting werd gepresenteerd, twitterde Trump dat hij "compleet vrijgepleit" is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sjemmert op 11-04-2019 17:31:12 ]
  donderdag 11 april 2019 @ 17:27:59 #152
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186158977
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 april 2019 09:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Jazeker. :*
Maar; Wat vind je verder van de snowflake reactie? Sta je daar achter? Ben je ook 'offended'? :')_! Op je tere zieltje getrapt omdat die grote donkere mevrouw wat dingen zegt die je niet begrijpt (of erger, wíl begrijpen)? _O-
Het blijft grappig, die vrouw roept compleet geschifte dingen en wordt dan compleet serieus genomen door andere idioten _O-.

Maar dan alleen nadat het is uitgelegd door Tim Pool natuurlijk. Want het moet wel in de juiste frame worden geplaatst, zelf nadenken is er niet bij :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 19 april 2019 @ 23:25:02 #153
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186319401
Vreemde zaak dat deze reeks niet lang bovenaan stond...

Hoe dan ook. voor wie nog twijfelde over Trump:

quote:
The Mueller report puts it beyond dispute: Trump is profoundly corrupt
By Paul Waldman

Now that we finally have the (redacted) report from Robert S. Mueller III’s investigation into the Russia scandal, we have many questions to confront, such as whether President Trump should be impeached. But the report has also given us many answers, and it’s worthwhile to step back and take careful note of what it has clarified.

There are some things that were matters of dispute or insufficiently documented before, but are no longer in question. Let’s run through them:

Vladimir Putin very much wanted Trump to become president of the United States, and undertook a comprehensive campaign to make sure it happened. At this point, Trump might be the only person left in America who disagrees with this fact — or pretends to, anyway — but Mueller’s report makes it irrefutable.

Trump, his family and his campaign may not have set up a criminal conspiracy to cooperate with Russia, but they were eager to accept the help. This, too, was widely known, but Mueller provides exhaustive detail on just how enthusiastic Trump and those around him were about Russia’s interference in the election: There were not just extensive contacts with Russians they hoped would help them; they also gleefully welcomed Russia’s cybertheft from Democrats. As the Lawfare team puts it, the best that can be said of them is that “the Russians and the Trump campaign shared a common goal, and each side worked to achieve that goal with basic knowledge of the other side’s intention.”

The president’s attempts to obstruct justice were comprehensive and far-reaching. Mueller’s report documents in extensive detail the actions Trump took to subvert the investigation, including urging officials to pressure the FBI, trying to fire the special counsel and lying to the public. We can argue about the degree to which Trump could be held legally accountable or whether the intervention of his aides (or more often, their refusal to act) kept those actions from crossing the line into criminality. But there is no longer any question that Trump attempted to obstruct justice.

Everyone around the president, and the president himself, acted as though they had something to hide on Russia. Donald Trump Jr. lied about the infamous Trump Tower meeting. George Papadopoulos lied to the FBI about the outreach from Russia that began the investigation. Michael Flynn lied to the FBI about his contacts with the Russian ambassador. Michael Cohen lied to Congress about the effort to secure Trump a multimillion-dollar deal to build a tower in Moscow. Paul Manafort lied about his relationship to the likely Russian intelligence asset to whom he passed polling data. Roger Stone allegedly lied about his contacts with WikiLeaks. President Trump lied seemingly every time Russia came up. If they were all innocent, they certainly weren’t acting like it.

Trump regularly instructs aides to lie to the public. Trump told Rod Rosenstein to claim that firing James Comey was his idea. Rosenstein refused, but Sean Spicer later told the lie to the press. Trump dictated a false statement to Hope Hicks for Trump Jr. to release about the infamous Trump Tower meeting. He instructed Donald McGahn to arrange for Mueller to be fired, then when the news got out, told McGahn to publicly deny it. He told Reince Priebus to tell K.T. McFarland to write a false email claiming that Trump never spoke to Flynn about Flynn’s conversations with the Russian ambassador. If you’re having trouble following all this, that’s okay — the point is that Trump regularly ordered his aides to lie; sometimes they complied, and sometimes they didn’t.

There are also doubtless times when Trump aides lie on their own initiative, within a White House culture in which lying is just what everyone does. Sarah Sanders claimed that “countless” FBI agents contacted the White House to express support for the firing of Comey; she admitted to investigators that this was false (though she now claims it was a “slip of the tongue,” another obvious lie).

Nearly everything Trump called “fake news” turned out to be true. While news outlets might have made the occasional mistake (as they do on any story), over and over again important revelations were greeted by the president with the cry of “Fake news!”, only to be corroborated by the Mueller report. For instance, Trump claimed that reports that he had shooed other officials from the room so that he could speak to Comey about Flynn were fake; Mueller concludes that the known facts "support Comey’s description of the event.” Trump called reports that he ordered Mueller’s firing fake; these are extensively documented in the report.

Trump has no concern about whether his actions are illegal or unethical. While we have a lengthy record demonstrating Trump’s unethical and even lawbreaking ways — running scams that steal people’s life savings, abusing small businesspeople, committing tax fraud — the Mueller report documents how he brought that lack of moral compass to the Oval Office. It shows his boundless willingness to lie and have others lie for him, his complete disregard for any norm of integrity or propriety, and his belief that the entire U.S. government exists to serve his personal ends.

There were times when those around him, struck by a sudden attack of conscience or pushed beyond even their rather flexible limits, decide to push back: "The President's efforts to influence the investigation were mostly unsuccessful, but that is largely because the persons who surrounded the President declined to carry out orders or accede to his requests." But it leaves little doubt about who the president is and what kind of administration he is running.

This is a president who is deeply, profoundly corrupt in every sense of the word. While we can argue about what should be done about the facts laid out in the Mueller report, that is no longer in doubt.
pi_186319572
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 23:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik pak de popcorn
  vrijdag 19 april 2019 @ 23:38:23 #155
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186319751
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 23:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik pak de popcorn
Je kunt beter een bier pakken ... bijna alle fake-news-roepers zijn ineens verdwenen.
pi_186322527
quote:

[..]

Veel geschreeuw en weinig wol.
  zaterdag 20 april 2019 @ 05:03:22 #157
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_186322855
Eenzijdige hypocriete massa-hysterie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jellereppe op 20-04-2019 05:10:04 ]
pi_186325312
http://twitter.com/eelcobvr/status/1119327559626440706

Hoe embed je een tweet?

quote:
"Hoi lieverd, hoe was je dag?"

Echtgenoot van Witte Huis-adviseur Kellyanne Conway noemt Trump een "kanker op het presidentschap" en pleit voor impeachment
  zaterdag 20 april 2019 @ 11:26:07 #159
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186325360
quote:
Vanaf telefoon of tablet niet, vanaf desktop/laptop heb je een twitter icoontje waar je op kunt klikken in het reageer-dialoogje.
pi_186325379
eelcobvr twitterde op vrijdag 19-04-2019 om 21:51:00 “Hoi lieverd, hoe was je dag?”Echtgenoot van Witte Huis-adviseur Kellyanne Conway noemt Trump een “kanker op het presidentschap” en pleit voor impeachment https://t.co/S30Ihu60lC reageer retweet
Met dank aan ExtraWaskracht.
  zaterdag 20 april 2019 @ 13:32:01 #161
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186326632
quote:

[..]

Wat een loser is die auteur :D de haat en jaloerzie druipt ervan af.

Dank voor zijn bijdrage aan Trump's herverkiezing, dat wel!
  zaterdag 20 april 2019 @ 13:36:06 #162
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186326691
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 13:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wat een loser is die auteur :D de haat en jaloerzie druipt ervan af.

Dank voor zijn bijdrage aan Trump's herverkiezing, dat wel!
Sterke inhoudelijke bijdrage wel.
pi_186326944
Ik vraag mij altijd af of de mensen die Trump verdedigen wereldvreemd zijn of wereldziek.

Ik bedoel Baudet heeft charme is welbespraakt en heeft visie. Terwijl Trump gewoon zomaar wat roept en iedereen aanvalt die kritiek op hem heeft.
pi_186326997
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 13:52 schreef Vollenhoven het volgende:
Ik vraag mij altijd af of de mensen die Trump verdedigen wereldvreemd zijn of wereldziek.
Grappig, dat heb ik juist bij de Trumphaters.
pi_186327154
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 13:56 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Grappig, dat heb ik juist bij de Trumphaters.
De man heeft in een realityserie gespeeld. Maar slechter nog gedraagt zich alsof hij er nog in speelt.
pi_186328816
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 april 2019 13:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Sterke inhoudelijke bijdrage wel.
Ach kom, ga je nog steeds volhouden dat het zo'n vernietigend rapport is nu ? Zoals ik al zei, veel geschreeuw en weinig wol.
  zaterdag 20 april 2019 @ 16:48:46 #167
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186329195
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 16:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ach kom, ga je nog steeds volhouden dat het zo'n vernietigend rapport is nu ? Zoals ik al zei, veel geschreeuw en weinig wol.
Noem (pogingen tot) belemmering van de rechtsgang, mensen meer dan eens de opdracht geven te liegen en mensen meer dan eens de opdracht geven de wet te overtreden maar niks, om wat zaken eruit te lichten. Rutte zou nog dezelfde dag uit het torentje geflikkerd zijn, maar gelukkig hebben we niet dat gare stelsel van hen.
pi_186329585
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 16:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Noem (pogingen tot) belemmering van de rechtsgang, mensen meer dan eens de opdracht geven te liegen en mensen meer dan eens de opdracht geven de wet te overtreden maar niks, om wat zaken eruit te lichten. Rutte zou nog dezelfde dag uit het torentje geflikkerd zijn, maar gelukkig hebben we niet dat gare stelsel van hen.
Je blijft de doelpalen gewoon verzetten dus. Je speelt ondertussen niet eens meer op hetzelfde veld maarja met je russian collusion kan je nu niet meer aankomen natuurlijk.

Dat hele onderzoek is wellicht ook illegaal tot stand gekomen. Wat vind je daarvan eigenlijk ?
pi_186329596
Nixon is voor minder eruit geflikkerd. Ik gok dat Trump nadat hij president af is nog wel vervolgd gaat worden. Hem eruit flikkeren gaat niet gebeuren gezien de Republikeinen z'n aars al dekken sinds hij aan de macht is.
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:16:55 #170
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186329627
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:14 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Je blijft de doelpalen gewoon verzetten dus. Je speelt ondertussen niet eens meer op hetzelfde veld.

Dat hele onderzoek is wellicht ook illegaal tot stand gekomen. Wat vind je daarvan eigenlijk ?
Welke doelpalen heb ik neergezet?

Ik constateer dat er zaken in het rapport staan die niet samen horen te gaan bij iemand die het ambt vervult. Vind je dat een president dat soort gedrag moet mogen vertonen?!

Het onderzoek is verder legaal tot stand gekomen, maar dat weet je ook wel.
pi_186329664
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Welke doelpalen heb ik neergezet?

Vind je dat een president dat soort gedrag moet mogen vertonen?

Het onderzoek is verder legaal tot stand gekomen, maar dat weet je ook wel.
Russian collusion heb je uit het raam gegooid. Paar weken geleden was het je daar nog voornamelijk om te doen toch. Daar draaide dit onderzoek toch om.
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:20:28 #172
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186329702
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:18 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Russian collusion heb je uit het raam gegooid. Paar weken geleden was het je daar nog voornamelijk om te doen toch.
Ook daarover staan er smeuige zaken in! Maar voor een belangrijk deel al bekend van wat me zo bij staat of zwart doorgestreept Kun je wellicht een quote aanhalen van me waar je het niet mee eens was?

Vind je verder dat voornoemde gedrag samen moet kunnen gaan met het ambt van president?
pi_186329779
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ook daarover staan er smeuige zaken in! Kun je wellicht een quote aanhalen van me waar je het niet mee eens was?

Vind je verder dat voornoemde gedrag samen moet kunnen gaan met het ambt van president?
Ik ga niet al je posts weer door spitten. De russian collusion hoax is definitief van de baan en nu wordt er krampachtig naar iets anders gezocht.

Het is nogal een trieste vertoning.
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:26:15 #174
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186329804
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:24 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik ga niet al je posts weer door spitten
Misschien moet je het rapport eens lezen :').
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:26:49 #175
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186329815
Weer? Dit heb je eerder gedaan?
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:28:10 #176
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186329828
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ook daarover staan er smeuige zaken in! Maar voor een belangrijk deel al bekend van wat me zo bij staat of zwart doorgestreept Kun je wellicht een quote aanhalen van me waar je het niet mee eens was?

Geef het toch op joh. De Democraten en MSM hebben verloren. De deep state heeft verloren. Maar het is logisch dat deze partijen doorhameren op dit onderzoek, omdat ze politiek gezien inhoudsloos zijn. Kijk naar de Democratische presidentskandidaten. Extreemlinkse proefballonnetjes en Trumphaat. Ook nog eens geen oog voor illegale immigratie. Meer dan anti-Trump zijn ze niet. Het is ronduit zielig. En ze moeten zich kapot schamen. En dat geldt ook voor alle hysterische Trump-haters.
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:29:34 #177
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186329845
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:28 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Geef het toch op joh. De Democraten en MSM hebben verloren. De deep state heeft verloren. Maar het is logisch dat deze partijen doorhameren op dit onderzoek, omdat ze politiek gezien inhoudsloos zijn. Kijk naar de Democratische presidentskandidaten. Extreemlinkse proefballonnetjes en Trumphaat. Ook nog eens geen oog voor illegale immigratie. Meer dan anti-Trump zijn ze niet. Het is ronduit zielig. En ze moeten zich kapot schamen. En dat geldt ook voor alle hysterische Trump-haters.
MSM, deep state, trumphaat, extreemlinks. De bingokaart is weer gevuld.
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:37:57 #178
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186329976
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

MSM, deep state, trumphaat, extreemlinks. De bingokaart is weer gevuld.
En ik geef je ook nog eens couppoging. Maar goed, gelukkig weet jij ook dat je aan de foute zijde van de geschiedenis staat :)
pi_186330226
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:37 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

En ik geef je ook nog eens couppoging. Maar goed, gelukkig weet jij ook dat je aan de foute zijde van de geschiedenis staat :)
Is dat aan de andere kant van de muur ?
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:59:56 #180
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186330376
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:51 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Is dat aan de andere kant van de muur ?
Welke muur? :'(
  zondag 21 april 2019 @ 02:20:17 #181
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186340613
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:24 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik ga niet al je posts weer door spitten. De russian collusion hoax is definitief van de baan en nu wordt er krampachtig naar iets anders gezocht.

Het is nogal een trieste vertoning.
Maarehm, je zou het rapport echt eens door moeten lezen! Al was het alleen al om te weten waar je het over hebt.

Verder ben ik nog steeds benieuwd of je mensen opdragen de wet te overtreden of te liegen acceptabel vindt voor een president. Klaarblijkelijk vind je dit ok, maar het is me niet duidelijk waarom.
pi_186340941
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 02:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Maarehm, je zou het rapport echt eens door moeten lezen! Al was het alleen al om te weten waar je het over hebt.

Verder ben ik nog steeds benieuwd of je mensen opdragen de wet te overtreden of te liegen acceptabel vindt voor een president. Klaarblijkelijk vind je dit ok, maar het is me niet duidelijk waarom.
De belangrijkste pagina's zijn duidelijk. Pagina 174 t/m 199 van Volume 1 en pagina 182 van volume 2.

Conclusie van het rapport... Geen aanklachten tegen Trump.
  zondag 21 april 2019 @ 09:15:59 #183
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186342063
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 02:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zoals Nixon al zei, alles wat de president doet is per definitie legaal.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_186343205
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 09:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zoals Nixon al zei, alles wat de president doet is per definitie legaal.
Tricky Dicky gaf het wel heel snel op als je vergelijkt met Trump. Toen had je natuurlijk ook nog een GOP met ruggegraat.
  Moderator woensdag 1 mei 2019 @ 16:20:56 #185
8781 crew  Frutsel
pi_186542732
quote:
Mueller niet eens met verspreide samenvatting van zijn Ruslandonderzoek

Speciaal aanklager Robert Mueller kan zich niet vinden in de samenvatting van zijn Ruslandonderzoek die de Amerikaanse minister William Barr heeft verspreid.

In een brief liet hij de minister weten dat de vier pagina's "niet volledig de context" van zijn conclusies vatten, meldt The Washington Post, die een kopie van de brief heeft ingezien.

De minister van Justitie stelde in de samenvatting dat het onderzoek van Mueller niet heeft aangetoond dat de toenmalige presidentskandidaat Donald Trump of zijn campagneteam in 2016 hebben samengewerkt met Rusland.

Ook stelde Barr dat Mueller niet heeft kunnen vaststellen of Trump al dan niet de rechtsgang heeft belemmerd.

Mueller vraag om openbaarmaking van zijn samenvatting
Vooral "het gebrek aan context en de resulterende media-aandacht" met betrekking tot dat laatste zou Mueller hebben gefrustreerd, zegt een woordvoerder van het ministerie van Justitie die het bestaan van de brief bevestigt.

Hierdoor is volgens Mueller verwarring ontstaan over de conclusies van het onderzoek. Bovendien ondermijnt de onjuiste samenvatting volgens hem het doel van het onderzoeksteam. Het ministerie had het team aangesteld, zodat er betrouwbaar onderzoek kon worden gedaan.

De speciaal aanklager vraagt Barr in de brief om de inleiding van het rapport en Muellers eigen samenvatting zo snel mogelijk volledig openbaar te maken. Volgens hem zal dit de misvattingen over het rapport wegnemen.

Barr getuigt woensdag voor commissie van de Senaat
Halverwege april had Barr het rapport al vrijgegeven. Veel passages waren echter onleesbaar gemaakt.

Barr zal woensdag voor een commissie van de Senaat verschijnen om vragen over het Ruslandonderzoek te beantwoorden. De kans is groot dat de brief van Mueller dan ter sprake zal komen.
  Moderator woensdag 1 mei 2019 @ 16:23:06 #186
8781 crew  Frutsel
  woensdag 1 mei 2019 @ 16:36:01 #187
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186542999
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 16:20 schreef Frutsel het volgende:

[..]

De Nederlandse media maken weer echt een teringzooitje van de berichtgeving.

Mueller is het 100% eens met de conclusies van Barr in het rapport en in de brief. Hij vindt echter dat Barr ze niet duidelijk genoeg heeft uitgelegd, omdat de media er een zooitje van maakten met de berichtgeving. Omdat het publiek geen duidelijk beeld zou hebben van wat Mueller nou precies gedaan heeft de afgelopen twee jaar. Waarschijnlijk is Mueller niet zo blij met de typering ''witch hunt''.

Maar inhoudelijk gezien is Mueller op één lijn met Barr: no collusion. Dit hele verhaal wordt nu echter opgeblazen en er wordt gedaan alsof Mueller wel degelijk denkt dat Trump schuldig is: dat is niet zo. Betreft die ''obstruction'', daar houdt hij zich gewoon neutraal in, dat mag het Congres bepalen vindt hij.

Feit is dat Trump Mueller al lang de mond had kunenn snoeren. Hij heeft het niet gedaan. Hij heeft luidkeels geprotesteerd op Twitter, maar geen enkele stap ondernomen om het onderzoek te hinderen.
pi_186543359
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 16:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Feit is dat Trump Mueller al lang de mond had kunenn snoeren. Hij heeft het niet gedaan. Hij heeft luidkeels geprotesteerd op Twitter, maar geen enkele stap ondernomen om het onderzoek te hinderen.
Behalve dan natuurlijk tegen McGahn zeggen dat hij Mueller moest ontslaan, die dat weigerde te doen.

Maar dat is een kleinigheidje, de onderzoeker ontslaan is niet echt een onderzoek hinderen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:00:12 #189
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186543470
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 16:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Maar inhoudelijk gezien is Mueller op één lijn met Barr: no collusion.
Fout. Collusion is geen juridische term. Mueller heeft geen bewijzen gevonden voor een criminal conspiracy. Dus je frame valt alweer om.
  donderdag 2 mei 2019 @ 09:42:23 #190
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_186558850
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2019 16:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Behalve dan natuurlijk tegen McGahn zeggen dat hij Mueller moest ontslaan, die dat weigerde te doen.

Maar dat is een kleinigheidje, de onderzoeker ontslaan is niet echt een onderzoek hinderen.
Trump is de POTUS en kan (op een paar mensen na) iedereen in overheidsdienst laten ontslaan. Dat zie je tijdens ieder nieuw presidentschap; de poppetjes die op politieke gronden benoemd zijn door de vorige president op belangrijke posities, kunnen de nieuwe president hardgrondig dwarsbomen, zoals de hele Russia-hoax uitermate duidelijk heeft gemaakt. Ook Mueller had door Trump onslagen kunnen worden, net als Sessions. Hij heeft natuurlijk de gedachte gehad omdat te doen (logisch, omdat ze er op uit waren hem te naaien), maar dat is hem door zijn ondergeschikten en adviseurs ontraden omdat dat alleen maar schadelijker voor hem zou zijn, net als het actief tegenwerken van het onderzoek.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_186558888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:42 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Trump is de POTUS en kan (op een paar mensen na) iedereen in overheidsdienst laten ontslaan.
Nope, niet verder gelezen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 2 mei 2019 @ 11:42:21 #192
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_186560930
Even voor degenen onder ons die dit niet dagelijks volgen: is Orange Man nog steeds Bad, of ligt het inmiddels toch aan de Fake-news Media?
  donderdag 2 mei 2019 @ 12:11:09 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_186561553
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 11:42 schreef BorisDeLul het volgende:
Even voor degenen onder ons die dit niet dagelijks volgen: is Orange Man nog steeds Bad, of ligt het inmiddels toch aan de Fake-news Media?
Ja.

(als je heilig in de deep state gelooft die 42D schaker Trump lastigvalt in zijn door god geordeneerde kweeste de huidskleur van de dominante groep boreaal te houden, dan ligt het aan de Fake-news Media. Voor alle andere mensen is Orange Man nog steeds Bad)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 2 mei 2019 @ 12:16:04 #194
8369 speknek
Another day another slay
pi_186561654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 16:23 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oef wat snitty.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 2 mei 2019 @ 12:34:55 #195
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_186561985
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 12:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja.

(als je heilig in de deep state gelooft die 42D schaker Trump lastigvalt in zijn door god geordeneerde kweeste de huidskleur van de dominante groep boreaal te houden, dan ligt het aan de Fake-news Media. Voor alle andere mensen is Orange Man nog steeds Bad)
Op Reddit word ik er al niet wijs uit maar jij kunt er ook wat van ;(
  donderdag 2 mei 2019 @ 12:44:37 #196
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186562148
Een hoop geestelijk instabielen hiero, brrr
pi_186562631
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2019 16:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Punt blijft overeind staan dat Trump dit niet heeft gedaan wel met de gedachte speelde en hier aan enkele getrouwen uiting gaf. Totaal niet strafbaar en juridisch geen kans van slagen. Tel daarbij op dat een meerderheid van de Senaat voor Trump zal stemmen.

Gewoon een politiek circus voor de bühne, zoals we die de afgelopen twee jaar al zien. Geef Barr groot gelijk dat die dit georkestreerde spel niet wil meespelen in het Huis van Afgevaardigden.
  donderdag 2 mei 2019 @ 13:19:28 #198
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186562850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 13:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Punt blijft overeind staan dat Trump dit niet heeft gedaan
Jawel, hij heeft McGhan die order gegeven.
pi_186562898
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 13:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Punt blijft overeind staan dat Trump dit niet heeft gedaan wel met de gedachte speelde en hier aan enkele getrouwen uiting gaf. Totaal niet strafbaar en juridisch geen kans van slagen. Tel daarbij op dat een meerderheid van de Senaat voor Trump zal stemmen.
Aangezien een zittende president volgens Barr niet kan worden vervolgd, is de vraag of Trumps pogingen tot het plegen van obstructie 'juridisch kans van slagen hebben' natuurlijk irrelevant.

Maar goed, de enige reden dat Trump geen obstructie heeft gepleegd, is omdat zijn bevelen niet werden opgevolgd. De intentie was er dus wel. Hij kan er niet voor worden vervolgd en het is uitgesloten dat de Republikeinen hem laten vallen. Maar je moet jezelf afvragen of dergelijk gedrag wenselijk is voor een president. Als Rutte iets soortgelijks had uitgehaald, had ik van de Tweede Kamer verwacht dat ze hem linea recta uit het Torentje zouden trappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186562901
Waarom zou iemand met een clean geweten, zijn eigen onderzoek willen belemmeren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')