Nou ja, als dat wel moet dan zou dat ook alleen maar voor een openbare school kunnen gelden, en dan kan ik al wel vertellen dat mijn kind dus ook niet naar een openbare middelbare school zal gaan.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen enkele school hoeft vrij van meningen te zijn. Alsjeblieft niet, zeg.
Dit lijkt mij eigenlijk totaal niet wenselijk gedrag van een docent. Lijkt mij exact het soort kapen van de lesruimte en lesstof om kinderen lastig te vallen waar verder weinig teachable moments uit te halen zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:19 schreef speknek het volgende:
Geweldige vent, iedereens favoriete docent. Zat voortdurend over politiek te praten in de klas. En niet op een manier dat we er veel discussie over hadden, maar gewoon vrij eenzijdig een andere kant van het verhaal.
Ik denk dat dat een behoorlijke overschatting is, no offence.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:12 schreef capricia het volgende:
[..]
De oproep gaat in mijn ogen dan ook inhoudelijk over de kwaliteit van het onderwijs.
Einde van de scholierenverkiezingen dus.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit meldpunt heeft niets, maar dan ook niets met de kwaliteit van onderwijs van doen. Sterker nog, als dit daadwerkelijk vorm gaat krijgen en de 'onderzoeksresultaten' gelekt of gepubliceerd worden, dan zal het eerder leraren tegenhouden om überhaupt nog politieke onderwerpen te bespreken. Of nog erger: schoolleidingen ertoe bewegen ze te verbannen uit de lokalen, uit angst voor slechte publiciteit.
Het is dan ook verder aan de volwassen maatschappij om deze verhalen en het volume er van te beoordelen en te besluiten hoe erg of niet erg dit allemaal is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een behoorlijke overschatting is, no offence.
Ik denk ook dat leerlingen dat niet altijd even goed kunnen inschatten, en dat is wel categorie die de meldingen moet doen.
Dit meldpunt is er niet voor hen. Dit meldpunt is voor docenten die nog tien stappen verder gaan. En dat lijkt mij gedrag wat echt niet in een klaslokaal thuis hoort.quote:Op donderdag 28 maart 2019 08:48 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nou ik niet hoor, ben en was absoluut een doetje, ben ook wel eens te kakken gezet door een leraar, doordat ik in een les over politiek iets ongefundeerd liep te roepen. Juist die discussies zetten je aan het denken. Een dergelijk meldpunt zal zorgen dat docenten zich niet meer durven inzetten voor een goede les maatschappijleer/politiek omdat, als ze beetje een scherpe stelling poneren meteen opgehitste pubertjes tegen zich zullen hebben en ze even gaan afzeiken op dat meldpunt.
Dit dus inderdaad.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik moet zeggen toen ik hier voor de eerste keer op reageerde was ik nog niet helemaal klaar voor hoe tekenend en ironisch dit statement is. En er valt denk ik nog wat interessants over te zeggen.
Jij lijkt letterlijk te denken dat de links/rechts dichotomie feitelijk te reduceren is tot sociale leuke mensen en roofdieren die actief op zoek zijn de zwakkeren van de samenleving op te peuzelen.
En jij bent niet de eerste en enige persoon die dit zo denkt. Maar kan jij je voorstellen dat als je zo denkt en je bent overtuigd dat dit gewoon een kwestie van goed en kwaad is. Links goed, rechts het boze kwaad... en dat je met die mentaliteit een klaslokaal in loopt.... dat dat wellicht kan leiden tot situaties waarin je leerlingen niet meer aan het leren bent kritisch te denken maar letterlijk gewoon aan het vergiftigen bent met haat richting mensen met bepaalde meningen?
Daar gaat het om. En het was mooi dat je even een subtiele demonstratie gaf van waar het om gaat.
Haha! You know nothing John Snow. Die school (of mijn gedeelte ervan) was er een voor de superrijken uit de omgeving. Zoontjes van de baas van Coca-Cola e.d., superlinks ja. De meesten zijn nu ook ergens partner, advocaat, politicus, wetenschapper. Voor en door elitair.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:26 schreef SpecialK het volgende:
De enige reden dat het voor jou waardevol voelt was waarschijnlijk omdat de rest van je leven zo ontiegelijk druipend links was dat dit een soort bizarre wekelijkse uitstap voor je was.
Nee dit is onzin, ook bij economie werd ons het Keynes-model geleerd, waarbij de overheid een veel grotere rol krijgt t.o.v. van andere modellen. Er is geen ruimte voor alternatieve stromingen. Dus besef je ook niet dat er alternatieve modellen zijn, totdat je jezelf inlicht.quote:Op donderdag 28 maart 2019 08:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar tijdens 'economie' wordt uitsluitend verteld over de zegeningen van het kapitalisme. Althans, hetgeen je wordt geleerd past allemaal binnen de kaders van het kapitalisme. Geschiedenis wordt verteld vanuit westers (liberaal/kapitalistisch) perspectief. Etc etc.
True, maar sociale en morele opvoeding is ook juist belangrijk in het basisonderwijs.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:44 schreef capricia het volgende:
Is het zinvol om een onderscheid te maken in voortgezet en hoger onderwijs? Naar gelang de leeftijd en het opleidingsniveau mag je een toenemende kritische en zelfstandige houding verwachten van de leerling/student.
Mijn eerste gedachte is: voortgezet onderwijs is verplicht en het curriculum wordt door de overheid bepaald. Hoger onderwijs is een keuze. Je kan jezelf voldoende inlichten over het soort universiteit of hogeschool waarvoor je kiest. Die universiteit mag wmb zelf zijn oriëntatie bepalen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:44 schreef capricia het volgende:
Is het zinvol om een onderscheid te maken in voortgezet en hoger onderwijs? Naar gelang de leeftijd en het opleidingsniveau mag je een toenemende kritische en zelfstandige houding verwachten van de leerling/student.
Dat zegt verder weinig over of men links lulde. Weet niet hoe dat in nederland is maar in de VS zijn het juist die upper echelon types die nu lekker faux links aan het strijden zijn. Want dat bekt goed en je kan het allemaal wel betalen die rare meningen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Haha! You know nothing John Snow. Die school (of mijn gedeelte ervan) was er een voor de superrijken uit de omgeving. Zoontjes van de baas van Coca-Cola e.d., superlinks ja. De meesten zijn nu ook ergens partner, advocaat, politicus, wetenschapper. Voor en door elitair.
Dat klopt. En ik was ook overtuigd links-links-links met een SP stemmende moeder die vroeger CPN lid was. Vaders kant van de familie uit het communistische verzet etc.. etc.. etc..quote:Je ouders zijn belangrijk voor je politieke opvatting (mijn ouders noch ik zijn erg links overigens),
School is er om je in contact te brengen met nieuwe denkwijzen, nieuwe informatie en kritisch denken ja. Dat klopt.quote:de school kan je hooguit een andere kijk verschaffen.
En daar ga je dus lekker over de schreef wat mij betreft. Ten minste potentieel afhankelijk van de inhoud want je gebruikt relatief vage multi-interpretabele termen.quote:En wat mij betreft mogen ze in die tijd zoveel mogelijk Kumbaya, tolerantie en global village in mijn kinderen stoppen. De samenleving is hard genoeg.
Wij kregen geen Keynes.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee dit is onzin, ook bij economie werd ons het Keynes-model geleerd, waarbij de overheid een veel grotere rol krijgt t.o.v. van andere modellen. Er is geen ruimte voor alternatieve stromingen. Dus besef je ook niet dat er alternatieve modellen zijn, totdat je jezelf inlicht.
Wat kregen jullie wel dan?quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wij kregen geen Keynes.
Maar goed, laten we wel wezen: Keynes is ook niet knetterlinks. Het is een 'linksere stroming' binnen de kapitalistische (lees: rechtse) mainstream.
Klopt. Dat verschil is er. Maar zelfs daar zijn grenzen denk ik.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:44 schreef capricia het volgende:
Maar het is dan ook een feit dat kapitalisme an sich beter is dan alle andere systemen. Dat heeft niets met politiek te maken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wij kregen geen Keynes.
Maar goed, laten we wel wezen: Keynes is ook niet knetterlinks. Het is een 'linksere stroming' binnen de kapitalistische (lees: rechtse) mainstream.
Ja. Maar dan ben je dus sowieso incompetent en moet je je vak uitgezet worden, daar is echt geen politiek gemotiveerd meldpunt voor nodig.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit meldpunt is er niet voor hen. Dit meldpunt is voor docenten die nog tien stappen verder gaan. En dat lijkt mij gedrag wat echt niet in een klaslokaal thuis hoort.
Toch wel bizar dat jij denkt dat de transactie van geld en goederen per definitie rechts is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wij kregen geen Keynes.
Het FvD heeft al lang besloten dat links gedachtengoed "erg" is. Daarom ageert Baudet er ook non-stop tegen. Hij roept niet voor niets dat het onderwijs, cultuur en de media gesaneerd moeten worden van deze verderfelijke, oikofobische elementen. Links is door Baudet verheven tot volks vijand nr1 en elk podium dient gezuiverd te worden van anti-boreale meningen zodat de vrijheid van meningsuiting niet langer misbruikt kan worden door hen die een weg met ons mentaliteit erop na houden.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is dan ook verder aan de volwassen maatschappij om deze verhalen en het volume er van te beoordelen en te besluiten hoe erg of niet erg dit allemaal is.
Klopt. En omdat kapitalisme het systeem is waarbinnen wij met z'n allen bewegen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar het is dan ook een feit dat kapitalisme an sich beter is dan alle andere systemen. Dat heeft niets met politiek te maken.
Op school word je sowieso geen echte richting in 'gepushed', is mijn ervaring.quote:Op donderdag 28 maart 2019 10:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Toch wel bizar dat jij denkt dat de transactie van geld en goederen per definitie rechts is.
Alsof al die hippy communities niet uiteindelijk ook gewoon ruilmiddelen gingen gebruiken toen ze merkte dat alles stroef liep omdat niemand motivatie had om te werken voor de gemeenschap.
Lijkt mij niet constructief om harde biologische feiten als links of rechtse propaganda te gaan labelen. En ja ik besef me dat keihard corporatisme en alle politieke gedoe er omheen niet daar onder valt per se maar... om eerlijk te zijn zie ik dat niet echt gepushed op scholen... hooguit droog beschreven.
Dan nog was Keynes gewoon helemaal geen linkse vent. Lang niet zo links als veel continentale Europese landen hun economie (met succes) hadden ingericht.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar het is dan ook een feit dat kapitalisme an sich beter is dan alle andere systemen. Dat heeft niets met politiek te maken.
En de beoordeling is aan een puber die cijfers van diezelfde leerkracht krijgt en het wellicht niet eens is met dat cijfer.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit meldpunt is er niet voor hen. Dit meldpunt is voor docenten die nog tien stappen verder gaan. En dat lijkt mij gedrag wat echt niet in een klaslokaal thuis hoort.
Nou denk ik dat rechtse indoctrinatie op een school wel mee valt, gezien de enorme ophef nav de verkiezingswinst van FvD. Dat zou echt wel naar buiten zijn gekomen via GL-leerlingen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 08:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Duidelijk, dan is indoctrinatie an sich dus geen probleem, maar linkse indoctrinatie wel.
En dat is een van de vele dingen die mis is met dit meldpunt.
Als een leraar een GL-sticker op zijn tas heeft, is dat al meldenswaardig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |