Dat gaat om je eigen subjectieve voorkeur. Op ieder potje past een dekseltje en dat is voornamelijk omdat iedereen een andere smaak heeft, of het nu om uiterlijk of karakter gaat.quote:Op maandag 25 maart 2019 19:03 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Oh ik bedoel dat gewoon algemeen: het gros van blank ft. blank mislukt ook gewoon hoor, qua esthethiek althans. Maar ik vind het in elk geval zonde wanneer het 'zachte' teniet gedaan wordt door de wat 'ruwere' kenmerken.
Mwa, qua uiterlijk/aantrekkingskracht zijn er wel wat objectieve parameters vastgesteld hoor.quote:Op maandag 25 maart 2019 19:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat gaat om je eigen subjectieve voorkeur. Op ieder potje past een dekseltje en dat is voornamelijk omdat iedereen een andere smaak heeft, of het nu om uiterlijk of karakter gaat.
Ja, maar op zich is een grotere genenpool alleen maar positief. Zowel voor de volksgezondheid als voor de aantrekkelijkheid. Mensen krijgen er regelmatiger gelaatstrekken van en dat wordt mooier gevonden. Mensen in kleine dorpen zijn vaak een stuk lelijker dan stadsmensen.quote:Op maandag 25 maart 2019 19:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
Really? 'Als ze lukken', ja?![]()
Ik zou zeggen dat een discussie m.b.t. eugenetica beter weg kan blijven hier?
Volgens mij is wetenschappelijk aangetoond dat een populatie van 4000 o.i.d. al voldoende genetische variatie is voor een gezonde bevolking, dus dit klinkt als gelul.quote:Op maandag 25 maart 2019 19:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar op zich is een grotere genenpool alleen maar positief. Zowel voor de volksgezondheid als voor de aantrekkelijkheid. Mensen krijgen er regelmatiger gelaatstrekken van en dat wordt mooier gevonden. Mensen in kleine dorpen zijn vaak een stuk lelijker dan stadsmensen.
Wat een hoop generalisaties hier. Volgens mij ben jij net zo erg als de mensen waar je een hekel aan hebt zo het lijkt.quote:Op maandag 25 maart 2019 19:28 schreef Smegma. het volgende:
Bij blanken met supremacismegedachten hoop ik altijd dat ze een keer thuis komen en dan het vruchtbare akkerland van vrouwtjelief omgeploegd zien worden door een grote groep van gespierde, potente bronzen mannen.
Blanke mannen spuiten graag Aziatische vrouwtjes vol, de meer dappere types gaan voor een lekkere curvy negerin met dominante trekjes.
Het wordt tijd dat de Marrekanen en de Turkjes hun vrouwen ook gewoon gaan uitdelen, dan kunnen we daar ook gewoon lekker mee rondbeesten i.p.v. dat het allemaal geheim moet.
'Rassen' verdwijnen helemaal niet, ondanks alle angstbeelden komen gemengde koppeltjes niet zoveel voor. Mensen zoeken meestal iets op wat op hen lijkt, wat goed te begrijpen is. Eerlijk is eerlijk, het geeft ook veel gedoe, gemengde relaties. Ik zal nooit naar de wereld kunnen kijken als een negerin, een Thaise of een moslima uit een willekeurig moslimland. Ook al zijn de vrouwen hier geboren, dan nog is wat er in het hoofd omgaat anders.
en toch.. heb elkaar gewoon lief en fuck anders maar op.
Dat is onzinquote:Op maandag 25 maart 2019 19:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar op zich is een grotere genenpool alleen maar positief. Zowel voor de volksgezondheid als voor de aantrekkelijkheid. Mensen krijgen er regelmatiger gelaatstrekken van en dat wordt mooier gevonden. Mensen in kleine dorpen zijn vaak een stuk lelijker dan stadsmensen.
Wat lul je?quote:Op maandag 25 maart 2019 19:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wat een hoop generalisaties hier. Volgens mij ben jij net zo erg als de mensen waar je een hekel aan hebt zo het lijkt.
Waarom zouden blanke mannen graag voor een aziatisch meisje gaan? En waarom gaan alleen de dappere voor een curvy negerin? Wat nou als je van slanke negerinnen houdt? Ben je dan raar? Of als je niet dapper bent, maar toch op curvy negerinnen valt? Komt nogal anekdotisch over.quote:
Daar lijkt het inderdaad sterk op, maar volgens mij zijn er uiteindelijk toch maar een paar die met het soort van redeneringen komen dat het woord boreaal Baudet een racist/nazi/fascist maakt.quote:Op maandag 25 maart 2019 10:47 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat suggereert dat zijn tegenstanders het voornamelijk als een middel gebruiken, maar volgens mij denken ook zij oprecht dat hun interpretatie de juiste is.
Je kunt ook vinden dat de westerse cultuur met haar evoluerende, humanistische ethiek superieur is aan de ethiek in veel landen waar het humanisme niet zo'n (grote) rol speelt.quote:Op maandag 25 maart 2019 13:31 schreef sp3c het volgende:
het een hoeft het ander ook niet uit te sluiten natuurlijk
je kunt best vinden dat het land overwegend blank moet blijven zonder de allochtonen die er zijn klein te willen houden, dat wordt in mijn ogen pas wat apart als de FvD in de meerderheid een zwarte partij is
Dat bepaalt toch wel bij meerdere groepen ?quote:Op maandag 25 maart 2019 20:41 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad sterk op, maar volgens mij zijn er uiteindelijk toch maar een paar die met het soort van redeneringen komen dat het woord boreaal Baudet een racist/nazi/fascist maakt.
Het gros kortom roept volgens mij enkel en alleen de mensen in zijn bubbel na.
Zo niet, dan hebben we erg veel mensen in Nederland die allerlei zogenaamde extreemrechts dog whistles zouden kennen...
ik mis je punt een beetje?quote:Op maandag 25 maart 2019 20:50 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Je kunt ook vinden dat de westerse cultuur met haar evoluerende, humanistische ethiek superieur is aan de ethiek in veel landen waar het humanisme niet zo'n (grote) rol speelt.
Voor een multiculturele, multireligieuze maatschappij als de onze zie ik geen betere ethiek.
Dat met blank/boreaal ed ook op de westerse cultuur geduid kan worden.quote:
"Wit" zou ik nog wel als een culturele term kunnen interpreteren, maar het bijna exclusief naar huidskleur verwijzende "blank" toch niet echt. Dat wordt zelfs mij te gortig.quote:Op maandag 25 maart 2019 21:01 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat met blank/boreaal ed ook op de westerse cultuur geduid kan worden.
quote:Op maandag 25 maart 2019 18:54 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Zeker, als ze lukken, dan kunnen ze heel mooi zijn. De ene mix heeft wel een significant hoger slagingspercentage dan de ander. Afrikaans (m) ft. Europees (v) is mi het minst succesvol.
Ook daarin ga je dan mee met een groep mensen die allerlei overdreven onzin uit de VS importeren zonder dat naar Europa aan te passen.quote:Op maandag 25 maart 2019 21:12 schreef Iblardi het volgende:
[..]
"Wit" zou ik nog wel als een culturele term kunnen interpreteren, maar het bijna exclusief naar huidskleur verwijzende "blank" toch niet echt. Dat wordt zelfs mij te gortig.
Wat denk jij van die term boreaal?quote:Op maandag 25 maart 2019 21:12 schreef Iblardi het volgende:
[..]
"Wit" zou ik nog wel als een culturele term kunnen interpreteren, maar het bijna exclusief naar huidskleur verwijzende "blank" toch niet echt. Dat wordt zelfs mij te gortig.
Wat ik zo interessant vind is dat de schuld voor de teloorgang van 'onze cultuur' steevast bij buitenstaanders gezocht wordt. Of dat nou moslims zijn of Afrikanen maakt niet eens uit.quote:Op maandag 25 maart 2019 14:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja maar wat is dat nou nog? Wat is onze nederlandse cultuur precies? Daar is blank zijn nogal een onderdeel van en daar is niets mis mee.
Moet ook mee gekapt worden, dat zoiets benoemen gelijk zou staan aan ultranationalisme of iets die geest.
Er is geen gezonde balans meer te vinden in de maatschappij, Multi-culti is dan ook een gefaald concept tot op zekere hoogte.
Waarom? Omdat iedere groep alleen voor de belangen van zijn groep op komt en dan nog een stapje verder eigenlijk want de autochtone blanke groep mag eigenlijk niet voor zijn belangen opkomen want dan is het automatisch racisme.
Het zijn krankzinnige tijden wat dat betreft en ik denk dat de meeste mensen niet inzien hoe erg het gesteld is.
Sure je loopt op straat en er lijkt weinig aan de hand, maar dat is een zeer beperkt perspectief uiteindelijk.
Eeh, wat je nu omschrijft IS de Nederlandse cultuur. Zo als jij het omschrijft was het al in de Gouden Eeuw - sterker nog, dat was onze drijvende kracht.quote:Op maandag 25 maart 2019 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ik zo interessant vind is dat de schuld voor de teloorgang van 'onze cultuur' steevast bij buitenstaanders gezocht wordt. Of dat nou moslims zijn of Afrikanen maakt niet eens uit.
Ik blijf ervan overtuigd dat de neergang van de sociale cohesie, en de daarbij horende lange tijd in ere gehouden tradities, allereerst door 'autochtoon' Nederland zelf is ingezet en ook nu nog, ondanks dat schaamlapje 'cultuur' wanneer het over islam of immigratie gaat, in stand wordt gehouden.
De nadruk die in Nederland al sinds de jaren '80 ligt op individualisme, rendement en consumptie/productie is wat 'onze' cultuur en 'onze sociale cohesie' de das heeft omgedaan. Islam en immigratie zijn leuke zondebokken, maar de desinteresse van de doorsnee Nederlander voor diens eigen geschiedenis, traditie en cultuur is toch echt wat geleid heeft tot de oppervlakkigheid, lelijkheid en onvrede die thans overal schijnt te heersen.
Willen leven, wonen en werken in de stad of het dorp waar je opgegroeid bent, wordt al als vreemd beschouwd; als de carrière je drie provincies dan wel een heel land verderop roept, dan moet alles, traditie, familie, cultuur, huis en haard, daar voor wijken. Het is zelfs overheidsbeleid: langdurig werkloos? Dan mag de gemeente je verplichten te verhuizen naar 'groener oorden'. Leegloop in Limburg en het hoge Noorden? Niet de mindset aanpassen en kijken naar oplossingen ter plaatse, maar meteen over omscholing en randstedelijke migratie roeptoeteren, want daar is het allemaal te doen.
De oude Latijnse dichters wisten het al: de geboortegrond blijft roepen. Verbreek die band, en doe dat decennialang en stelselmatig, en men is niet langer onderdeel van een gemeenschap maar een eiland in een zee van individualistische eilanden.
Spreek voor jezelf, als Hollander (neem ik aan).quote:Op maandag 25 maart 2019 21:32 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eeh, wat je nu omschrijft IS de Nederlandse cultuur. Zo als jij het omschrijft was het al in de Gouden Eeuw - sterker nog, dat was onze drijvende kracht.
Inhoudelijk: als je me om spontane associaties had gevraagd voordat Baudet ermee in het nieuws kwam (ergens in 2018) zou ik waarschijnlijk hebben gedacht aan de een of andere geromantiseerde versie van het culturele noorden van Europa, dus het "Germaanse" gebied met zijn kerstbomen, zadeldaken en bevolking met protestants arbeidsethos.quote:Op maandag 25 maart 2019 21:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat denk jij van die term boreaal?
Op het congres van FVD had hij die term al eerder gebruikt. Ik denk dat het er vooral voor de aandacht ingezet is.
Als je geen (kast)racist bent is het heel makkelijk om eerlijk te zijnquote:Op maandag 25 maart 2019 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
FvD heeft een goeie aan types als jij.
Ik wist dan ook dat je daar al uit was.quote:Op maandag 25 maart 2019 21:42 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Als je geen (kast)racist bent is het heel makkelijk om eerlijk te zijn
Net toen ik je quote-melding las realiseerde ik me dat het goal open stondquote:Op maandag 25 maart 2019 21:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik wist dan ook dat je daar al uit was.
Nou ja, hulde in ieder geval dat je gewoon toegeeft dat je een racist bent.quote:Op maandag 25 maart 2019 21:48 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Net toen ik je quote-melding las realiseerde ik me dat het goal open stond.
Ik bedoelde te zeggen: voor iemand die geen racist of kastracist is, is het makkelijk om eerlijk te zijn. (En dat wist je al, maar omdat je er mee aan de haal gaat, maak ik het toch maar even duidelijk). In mijn ervaring hebben namelijk vooral de kastracisten wonend in blanke Vinex-wijken en op D66 stemmen het meeste moeite met eerlijkheid waar het de verschillen aangaat.quote:Op maandag 25 maart 2019 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou ja, hulde in ieder geval dat je gewoon toegeeft dat je een racist bent.
Mijn ervaring is dat de echte racisten die verschillen graag brengen als neutrale, zelfs academisch onderbouwde feiten.quote:Op maandag 25 maart 2019 21:52 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen: voor iemand die geen racist of kastracist is, is het makkelijk om eerlijk te zijn. In mijn ervaring hebben namelijk vooral de kastracisten het meeste moeite met eerlijkheid waar het de verschillen aangaat.
D66 stemmers wonen in centra, niet in vinexwijken.quote:Op maandag 25 maart 2019 21:52 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen: voor iemand die geen racist of kastracist is, is het makkelijk om eerlijk te zijn. (En dat wist je al, maar omdat je er mee aan de haal gaat, maak ik het toch maar even duidelijk). In mijn ervaring hebben namelijk vooral de kastracisten wonend in blanke Vinex-wijken en op D66 stemmen het meeste moeite met eerlijkheid waar het de verschillen aangaat.
De kastracist-variant in vinexwijken.quote:Op maandag 25 maart 2019 22:41 schreef speknek het volgende:
[..]
D66 stemmers wonen in centra, niet in vinexwijken.
Jaquote:Op maandag 25 maart 2019 22:26 schreef john2406 het volgende:
Zijn de voornemens niet altijd van goede bedoelingen totdat men ziet in wat voor wespen nest men zich begeven heeft?
Het is idd een beetje een "de jongen die wolf riep" verhaal aan het worden. Op een gegeven moment luistert niemand meer.quote:Op maandag 25 maart 2019 21:49 schreef Maharski het volgende:
Wordt echt vreselijk moe van die trieste, inmiddelse eeuwenoude reflex van links: nazi, racist, xenofoob. Pfff, klim toch in een boom!
Het radiofragment kan je terugluisteren via de link.quote:Wetenschap & Techniek
'Inhoud retorica Baudet grijpt terug op neo-fascistische traditie'
Nederland praat nog altijd na over de bijzonder overwinningsspeech die Thierry Baudet, partijleider van Forum voor Democratie, deze week hield. Voor een analyse van deze speech ging Nieuws en Co te rade bij Joep Leerssen, cultuurhistoricus en nationalisme-expert aan de Universiteit van Amsterdam.
"Onze boreale wereld wordt kapotgemaakt", "in deze crisis is de uil van Minerva toch opgestegen", "wij zijn het product van 300.000 jaar evolutie". Het zijn een aantal opmerkelijke citaten uit de speech die Thierry Baudet gaf naar aanleiding van het winnen van de provinciale verkiezingen.
Stokoude retorica
Volgens Leerssen vinden de wortels van dit gedachtegoed zijn oorsprong in het begin van de 20ste eeuw. "Toen bestond er ook een soort van cultuurpessimisme dat Europa zijn beste tijd gehad had", vertelt de cultuurhistoricus. "De retorica is eigenlijk stokoud". Ook werden de ideeën uit die tijd later opgeslokt door het fascisme.
Maar voor de inspiratie voor de ideeën van Baudet moet je volgens Leerssen teruggaan naar een traditie die begon bij neo-nazi's en neo-fascisten in de jaren 50. Deze zochten een manier om hun eigen intellectuele roots te kunnen goedpraten na de ravage van de Tweede Wereldoorlog. Deze traditie zette zich voort door denkers als Alain de Benoist, Jared Taylor en extreem-rechtse figuren uit de kring van Jean-Marie Le Pen.
Sterke kenmerken van sociaal-darwinisme
Een eerdere uitspraak van Baudet over "de homeopatische verdunning" of die van Theo Hiddema over ras en IQ komt volgens Leerssen voort uit het sociaal-darwinisme. Een onwetenschappelijke kijk op Darwins evolutieleer dat ook voortkomt uit de periode rond 1900 en eveneens door het fascisme overvleugeld werd.
Leerssen: "Deze filosofische denkers gingen uit van een survival-of-the-fittest-principe in de menselijke samenleving en beschavingen. Een jungle-strijd tussen verschillende culturen, tradities en rassen op de wereld, waarin het belangrijk is dat een land zijn eigen etnische tradities zuiver houdt en vrijwaart van vijandige rassen en vijandige invloeden." Volgens Leerssen is het daarom ook geen toeval dat Baudet het in zijn overwinningsspeech had over "brokstukken van wat ooit de grootste en mooiste beschaving was die de wereld ooit heeft gekend, een beschaving die alle uithoeken van de wereld bestreek".
Leerssen schreef meerdere boeken over nationale stereotypen, historisch besef en nationalisme. Zijn vakgebied, de imagologie, houdt zich niet zo zeer bezig met het waarheidsgehalte van ideeën over de toestand van de samenleving, wel hoe deze ideeën zich doorheen tijd en ruimte hebben verspreid. Leerssen is ook de hoofdauteur van een grote encyclopedie over romantisch nationalisme in Europa.
Met dank aan de leugenaars die er nu zitten.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 01:30 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Deze racist wordt ooit de nieuwe minister president.
Blijft altijd een raar argument.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 07:21 schreef fokky100 het volgende:
Met dank aan de leugenaars die er nu zitten.
Waarover liegt Baudet?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 07:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Blijft altijd een raar argument.
Zij liegen, dus ik ga nu op die andere leugenaar stemmen.Wat?
Aan de andere kant, van Baudet weet je zeker dat hij liegt. Niet voor de kiezer, maar voor zichzelf. Bij de andere politici is het vaak genuanceerder.
Er zit een interne werking aan vast, ongetwijfeld.quote:Op maandag 25 maart 2019 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ik zo interessant vind is dat de schuld voor de teloorgang van 'onze cultuur' steevast bij buitenstaanders gezocht wordt. Of dat nou moslims zijn of Afrikanen maakt niet eens uit.
Ik blijf ervan overtuigd dat de neergang van de sociale cohesie, en de daarbij horende lange tijd in ere gehouden tradities, allereerst door 'autochtoon' Nederland zelf is ingezet en ook nu nog, ondanks dat schaamlapje 'cultuur' wanneer het over islam of immigratie gaat, in stand wordt gehouden.
De nadruk die in Nederland al sinds de jaren '80 ligt op individualisme, rendement en consumptie/productie is wat 'onze' cultuur en 'onze sociale cohesie' de das heeft omgedaan. Islam en immigratie zijn leuke zondebokken, maar de desinteresse van de doorsnee Nederlander voor diens eigen geschiedenis, traditie en cultuur is toch echt wat geleid heeft tot de oppervlakkigheid, lelijkheid en onvrede die thans overal schijnt te heersen.
Willen leven, wonen en werken in de stad of het dorp waar je opgegroeid bent, wordt al als vreemd beschouwd; als de carrière je drie provincies dan wel een heel land verderop roept, dan moet alles, traditie, familie, cultuur, huis en haard, daar voor wijken. Het is zelfs overheidsbeleid: langdurig werkloos? Dan mag de gemeente je verplichten te verhuizen naar 'groener oorden'. Leegloop in Limburg en het hoge Noorden? Niet de mindset aanpassen en kijken naar oplossingen ter plaatse, maar meteen over omscholing en randstedelijke migratie roeptoeteren, want daar is het allemaal te doen.
De oude Latijnse dichters wisten het al: de geboortegrond blijft roepen. Verbreek die band, en doe dat decennialang en stelselmatig, en men is niet langer onderdeel van een gemeenschap maar een eiland in een zee van individualistische eilanden. Wat dan nog rest van cultuur is een schaduw en een pietluttigheid: zie het hele Zwarte Piet debacle, kennelijk het 'summum' van onze cultuur waar voor- en tegenstanders nog wel hun nest voor uitkomen.
quote:
De EU is een ondemocratisch gedrocht, daar heeft hij gelijk in. De EU bezet Europa ook. Het Midden-Oosten, met uitzondering van Jordanië en Libanon, neemt ook geen vluchtelingen op. De rijke golfstaten kunnen dit wel, maar doen het niet. Die veroorzaken het alleen maar.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:13 schreef SicSicSics het volgende:
[..]![]()
Waarover niet?
De EU vergelijken met Mao. De EU vergelijken met de Spaanse bezetting en de 80 jarige oorlog. Roepen dat het Midden-Oosten helemaal geen vluchtelingen opneemt. Zijn 'bijdrage' aan het klimaatdebat...
Doen voorkomen alsof je het zonder 'de polder' kunt. Draaien over eerdere uitspraken.
Noem maar op!
En het vergelijken met de 80 jarige oorlog en Mao... Je moet het maar durven!quote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:34 schreef Richestorags het volgende:
De EU is een ondemocratisch gedrocht, daar heeft hij gelijk in. De EU bezet Europa ook.
Dus het is niet waar.quote:Het Midden-Oosten, met uitzondering van Jordanië en Libanon, neemt ook geen vluchtelingen op. De rijke golfstaten kunnen dit wel, maar doen het niet. Die veroorzaken het alleen maar.
Goed dat jij dit ervan maakt, want zo heeft hij het nooit verteld.quote:Wat betreft het "klimaat"akkoord aka ordinaire geldklopperij en zakkenvullerij heeft hij wederom gelijk, we moeten dat geld investeren in duurzame technologie zodat we marktleider kunnen worden.
De EU is zo democratisch als het maar kan zijn gezien de origine van de unie.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De EU is een ondemocratisch gedrocht, daar heeft hij gelijk in. De EU bezet Europa ook.
Dat denk ik ook. Baudet heeft het woordje herontdekt, en daar is hij reuze trots op. Net als op het zelfbedachte woord 'oikofobie'.quote:Op maandag 25 maart 2019 21:39 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Inhoudelijk: als je me om spontane associaties had gevraagd voordat Baudet ermee in het nieuws kwam (ergens in 2018) zou ik waarschijnlijk hebben gedacht aan de een of andere geromantiseerde versie van het culturele noorden van Europa, dus het "Germaanse" gebied met zijn kerstbomen, zadeldaken en bevolking met protestants arbeidsethos.![]()
Functioneel: ik zie iemand als Baudet ervoor aan dat hij zo'n woord zonder meer zou gebruiken omdat het een imposante of magische uitstraling heeft, net zoals hij met dat volslagen nutteloze Latijn deed bij zijn eerste rede in de Tweede Kamer. Maar anderen vinden dat te gemakkelijk.
Lol. Negeren van referenda, tot meerdere malen toe. Ongekozen leiders. Drie lobbyisten per politicus in het parlement waardoor allerlei dubieuze shit wordt toegestaan (landbouwgiffen). De wens van het volk omtrent immigratie compleet negeren en stug vasthouden aan het eigen diverse verhaal. Het wegzetten van critici als dom en het verspreiden en financieren van propaganda en nep-nieuws online. Openlijk Rusland uitdagen in haar achtertuin.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De EU is zo democratisch als het maar kan zijn gezien de origine van de unie.
Deze onzin moet echt eens uit de wereld geholpen worden
Het gaat om het democratische principe. Hoe kun je als partij de D van Democratie gebruiken en vervolgens bij verlies zoveel opruiende en haatzaaiende taal naar de overwinnaar spuien? In een democratie tel je jouw winst of verlies en reik je vervolgens elkaar de hand.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 06:09 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Het is idd een beetje een "de jongen die wolf riep" verhaal aan het worden. Op een gegeven moment luistert niemand meer.
Hyperbolen zijn de man niet vreemd, daar moet je doorheen kijken. Maar ik ben ook meer gecharmeerd van Theo Hiddema dan de narcistische eigengeiler Baudet, die niet kan debateren noch oreren.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En het vergelijken met de 80 jarige oorlog en Mao... Je moet het maar durven!
Er zit een belangrijke kern van waarheid in, namelijk dat de rijkste en tegelijkertijd meest escalerende landen (Saudi, VAE, Qatar) bijna niemand opnemen maar wel twee landen naar de tering helpen.quote:Dus het is niet waar.Niet opeens nuances toestaan als je dat ergens anders ook niet doet.
Zijn verhaal gaat over hoe weinig wij bijdragen op globale schaal en dat we moeten investeren in duurzame technologie in plaats van de burger pesten.quote:Goed dat jij dit ervan maakt, want zo heeft hij het nooit verteld.Of hij heeft al een aantal keer zijn verhaal gewijzigd.
Elke politicus liegt. Klaver en Jetten nog veel meer.quote:Prima dat je hem wil verdedigen overigens, maar zeggen dat hij niet liegt is jezelf voor de gek houden!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |