Daar ben ik nog niet zo zeker van. Bovendien willen de meeste FvD-kiezers de duistere kanten van Baudet niet zien. Verschillende 'red flags' werden de afgelopen jaren ofwel genegeerd of gebagatelliseerd.quote:Op maandag 25 maart 2019 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Omdat wanneer hij als rechts-extremist ontmaskerd zou worden hij er heel veel stemmers mee zou verliezen. Er gaat echt geen 15% van Nederland op een rassenideoloog stemmen, dan is hij uitgespeeld.
Hij doet het zelf ook, met een vaag verhaal en een aantal zo mogelijk nog vage statements over zijn "homeopathische verdunning" stelling. Het was niet zo'n gelukkige verwoording, die Welt zelf ook nog even aanhaalt. Foutje bedankt. Ik bedoelde het niet zo, maar ik bedoelde wel dat we minder blank en cultureel worden... En dat ik dat vervelend vindt. Aldus Baudet...quote:Op maandag 25 maart 2019 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
En zo worden extremiteiten van Baudet keer op keer bedekt met de mantel der liefde.
Ik houd wijselijk mijn mond.quote:Op maandag 25 maart 2019 15:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Sterker nog, dat is precies hoe Nederland anno 2019 functioneert. Voorlopig nog wel.
En over dat voortplanten met minderheden kan ik meepraten.
Je huidskleur als uitdrukking van je identiteit? serieus?quote:Op maandag 25 maart 2019 15:14 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dominant autochtoon, Nederlands, Europees, o.i.d. zou inderdaad sterker zijn en minder aan de interpretatie overlaten. Nu is het kleurtje wel de meest directe en meest zichtbare uitdrukking van die identiteit. Daar worden mensen wat ongemakkelijk van door de historische associaties. En dan nu eens niet WOII, maar slavernij, rassenscheiding in Amerika, Apartheid in Zuid-Afrika, enz.
Daar ga je niet veel meer aan doen. De voorstanders geven het de meest positieve draai, de tegenstanders zien er alleen maar het meest kwaadaardige in. Ik denk inderdaad dat 'dominant blank' in deze context precies hetzelfde betekent als dominant autochtoon.
Waar ik me soms wel aan stoor is dat blanken de enigen in de wereld zijn die haast niet hun eigen kleurtje kunnen benoemen zonder meteen in de verdachte hoek te belanden. Of je moet het woord 'wit' in negatieve zin gebruiken, dan is het goed. Het woord 'zwart' zal nooit op een zelfde manier in een kwade reuk komen te staan.
Ik denk voor de rest inderdaad dat een nationalistische beweging in Nederland of Europa op zijn bek zal gaan en zal falen als ze dit rassenjargon uit Amerika overneemt. En ik zie in dat fragmentje met Baudet wel dat hij de huiskleur soms benoemt maar er geen speerpunt van maakt. Mensen zullen hem daardoor toch het voordeel van de twijfel gaan geven. Nu zijn partij mainstream wordt zal hij de categorieën blank en zwart steeds meer naar de achtergrond laten verdwijnen.
[..]
Ach wel ja, waarom niet de jaren '10, eind 19e eeuw, of de 17e eeuw? Freek doet mij dan weer denken aan de Zwarte Dood in de 14e eeuw, maar dat kan ook aan mij liggen. Dan met name aan het begin van die Monty Python-film.
Was het niet andersom? Ik kan er niks over vinden, wel vond ik dit artikel. Een paar quotes:quote:Op maandag 25 maart 2019 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Bovendien willen de meeste FvD-kiezers de duistere kanten van Baudet niet zien. Verschillende 'red flags' werden de afgelopen jaren ofwel genegeerd of gebagatelliseerd.
Telkens als hij opmerkingen maakt die op het randje zijn, staat een legertje apologeten klaar om kritische geluiden de kop in te drukken.
Ontmoeting met alt rechtse held Jared Taylor? Niks aan de hand, want Baudet is nou eenmaal een intellectueel die graag geluiden uit uiteenlopende denkrichtingen tot zich neemt.
Waardering uitspreken voor Erkenbrand? Niks aan de hand, want Terry wist helemaal niet dat hij te maken had met studentikoze neo-nazi's.
Etc etc.
quote:Alt-right in Nederland bestaat uit een vrij geringe groep internetters met uiteenlopende denkbeelden, van libertariërs tot extreem-rechts.
Moet hij dan de hele alt right veroordelen of zo? Ik wel libertariers best veroordelen als stompzinnig, en Yiannopoulos als een relnicht, maar fout zijn ze niet. Het zal jou als VVD-er tegen de borst stuiten, de partij van de lastenverzwaring en de islamisering, en je zult ze graag de mond willen snoeren zoals wankele politieke ideeen altijd beschermd willen worden tegen kritiek, is het niet door Ollengriaanse censuur dan is het wel door zwartmakerij, maar libertarisme noch Yiannopoulos zijn fout.quote:Ook bezocht hij Amerikaanse alt-right-figuren zoals Milo Yiannopoulos en James Ronald Kennedy, die hij „een gerespecteerd auteur” noemt.
Hoezo mag dat niet? Je klinkt als een PVV-er 'dat mogen we niet zeggen maar...' om vervolgens iets te zeggen dat al 1000 keer probleemloos is gezegd. Natuurlijk roept het vraagtekens op, net als de Uil van Athena dat deed.quote:De speech van vorige week is daar ook weer een goed voorbeeld van. We mogen vooral geen vraagtekens plaatsen bij het gebruik van de term boreaal. Die guitige Terry bedoelt daar helemaal niets mee. Dat niemand dat woord ooit de mond neemt, behalve geografen en neo-nazi's, is stom toeval.
En zo worden extremiteiten van Baudet keer op keer bedekt met de mantel der liefde.
Nee, dat is niet juist. Ze schetsen graag een versimplificeerd beeld van WW2 opdat gemakkelijke parallelen getrokken kunnen worden. Zodra je begint te graven haken ze af, want dan blijkt veelal dat juist hetgeen zij voorstaan veel sneller tot een soortgelijke situatie zal leiden. Roepen dat de geschiedenis zich herhaalt, en aanwijzen wie welke rol daarin vervult, is niet genoeg om de herhaling te voorkomen.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:33 schreef Eendenkooi het volgende:
Links wilt altijd heel heel heel graag discussiëren over WW2.
Niks mis mee. Europa is het thuisland van de blanken. Dat moet zo blijven. Is niks racistisch aan om trots te zijn op je roots.quote:
Ik zeg niet dat het moet veranderen maar dat het moet blijven is net zo ongefundeerd.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:39 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Niks mis mee. Europa is het thuisland van de blanken. Dat moet zo blijven. Is niks racistisch aan om trots te zijn op je roots.
Esthetisch wel vaak zonde mi. Zeker niet altijd, maar vaak wel.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het moet veranderen maar dat het moet blijven is net zo ongefundeerd.
Ik ben ook trots op m'n roots maar als ik naar mijn halfbloed nichtje kijk, ben ik niet minder trots.
Er is natuurlijk niks mis mee om Romeinse toestanden te voorkomen. Als je eenmaal over een grens bent, is er geen weg meer terug. Menging moet gecontroleerd en goed gebeuren, met domweg de grenzen open zetten krijg je chaos.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het moet veranderen maar dat het moet blijven is net zo ongefundeerd.
Ik ben ook trots op m'n roots maar als ik naar mijn halfbloed nichtje kijk, ben ik niet minder trots.
Esthetisch?quote:Op maandag 25 maart 2019 18:44 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Esthetisch wel vaak zonde mi. Zeker niet altijd, maar vaak wel.
Is ook niks mis mee. Maar boten vol Afrikanen geforceerd Europa induwen wel. Gebleken is dat we dat cultureel en financieel niet aankunnen. Het gaat allemaal te snel en daardoor verliezen we alles wat Europa geweldig maakt in rap tempo.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dit.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is natuurlijk niks mis mee om Romeinse toestanden te voorkomen. Als je eenmaal over een grens bent, is er geen weg meer terug. Menging moet gecontroleerd en goed gebeuren, met domweg de grenzen open zetten krijg je chaos.
Halfbloedjes kunnen wel mooi zijn. Vooral als ze blond haar, blauwe ogen en koffiekleur tintje hebben.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:44 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Esthetisch wel vaak zonde mi. Zeker niet altijd, maar vaak wel.
Nee, boerale vrouwen zijn objectief genomen het summum van het vrouwelijke evolutieproces.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
"Beauty is in the eye of the beholder".
Geheel subjectief.
Dat zeg ik, geheel subjectief.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:51 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Nee, boerale vrouwen zijn objectief genomen het summum van het vrouwelijke evolutieproces.
Zeker, als ze lukken, dan kunnen ze heel mooi zijn. De ene mix heeft wel een significant hoger slagingspercentage dan de ander. Afrikaans (m) ft. Europees (v) is mi het minst succesvol.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:49 schreef Moustachio het volgende:
Halfbloedjes kunnen wel mooi zijn. Vooral als ze blond haar, blauwe ogen en koffiekleur tintje hebben.
Really? 'Als ze lukken', ja?quote:Op maandag 25 maart 2019 18:54 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Zeker, als ze lukken, dan kunnen ze heel mooi zijn. De ene mix heeft wel een significant hoger slagingspercentage dan de ander. Afrikaans (m) ft. Europees (v) is mi het minst succesvol.
Oh ik bedoel dat gewoon algemeen: het gros van blank ft. blank mislukt ook gewoon hoor, qua esthethiek althans. Maar ik vind het in elk geval zonde wanneer het 'zachte' teniet gedaan wordt door de wat 'ruwere' kenmerken.quote:Op maandag 25 maart 2019 19:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
Really? 'Als ze lukken', ja?![]()
Ik zou zeggen dat een discussie m.b.t. eugenetica beter weg kan blijven hier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |