abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 maart 2019 @ 05:59:31 #26
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185836358
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:41 schreef HetDonkertAan het volgende:
De uitspraak ''homeopathisch uitdunnen van de samenleving' vergt wel enige uitleg over hoe dit precies in zijn werk zal gaan...
Hij noemt het proces wat nu gaande is, waarbij door de veel te massale import van vreemde culturen de eigen cultuur ondergesneeuwd raakt, een homeopathische verdunning.
Het is dus niet iets wat hij van plan is maar een poëtische omschrijving van wat nu gaande is.
  maandag 25 maart 2019 @ 10:33:41 #27
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185838759
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Baudet heeft zelf ook Indisch bloed.
Dat is ook een punt. Het schijnt sommigen op dit forum toe dat ik op een overdreven en ongeloofwaardige manier probeer Baudet vrij te pleiten, maar ik heb oprecht moeite te geloven dat een jonge Nederlander uit een normaal sociaal milieu een biologisch-racistische wereldvisie zou hebben. Projectie van mijn eigen achtergrond, wellicht, maar de meesten van ons zijn waarschijnlijk opgegroeid met het idee dat biologisch racisme een moreel taboe is en hebben dat idee ook geïnternaliseerd. Ook historisch gaat ideologische strijd in Nederland meestal over levensbeschouwing en niet over ras. En nu zou uit een beperkt aantal uitspraken en politieke ontmoetingen van Baudet blijken dat hij daar een uitzondering in vormt.

Ik vind het lastig om op grond van zulke ambigue aanwijzingen tot de zware beschuldiging van racisme te komen. Niet alleen heeft Baudet prominente partijleden die niet blank zijn, maar hij is zelf ook deels van Indische afkomst. Waarom zouden rassenkwesties uitgerekend voor hem een rol moeten spelen? Is hij een zelfhater? We weten dat hij een ijdeltuit is, want dat blijkt veelvuldig uit zijn gedrag. We weten niet dat hij een racistisch denker is. Waarom is het scenario van de theatrale poseur die op zijn Quousque-tandem van Romeinse makelij (met Hiddema achterop) met termen jongleert omdat ze hem zo lekker interessant doen lijken dan zoveel onwaarschijnlijker dan het scenario van Baudet als aanhanger van racistisch gedachtegoed?
pi_185838846
Omdat dat een heel makkelijke manier is om hem en zijn partij als fout weg te zetten natuurlijk. Toen ik twee jaar geleden voor het eerst op ze stemde was dat geen probleem, nieuwe partij, met verschillende ideeën, dat speelde toen helemaal niet. Nu durf ik amper nog te zeggen dat ik er op gestemd heb, want dan word je weggezet als een soort PVV-tokkie.
pi_185838909
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:34 schreef Ryan3 het volgende:
Laatste posts van mij:
[..]

[..]

Ik denk dat die borealisten helemaal nul hebben bijgedragen aan het antisemitisme en uiteindelijk de Holocaust door de nazi's, maar dat dit het antisemitisme was, dat sws wel onderhuids aanwezig was in ieder zogenaamd christelijk natie, dat werd opgepompt door Karl Lueger in Wenen, waar Hitler naartoe verhuisde rond? 1908? En dat was eigenlijk naast door RK-christendom geïnspireerd antisemitisme, ook antisemitisme doordat het arme mensen waren en ze er anders uitzagen, net als zigeuners btw.

Er waren straatarme joden uit Oost-Europa, maar ook rijke joden uit Duitsland en Oostenrijk.

Dat waren vaak bankiers en gegoede zakenlieden. Hitler zag die joden ook als de veroorzakers van de financiele crisis en als mensen die Duitsland hadden geboycot tijdens de Eerste Wereldoorlog.

Die werden dus niet opeens, omdat er ook arme joden waren, persona non grata.
  maandag 25 maart 2019 @ 10:47:45 #30
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185839030
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Omdat dat een heel makkelijke manier is om hem en zijn partij als fout weg te zetten natuurlijk.
Dat suggereert dat zijn tegenstanders het voornamelijk als een middel gebruiken, maar volgens mij denken ook zij oprecht dat hun interpretatie de juiste is.
pi_185839144
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er waren straatarme joden uit Oost-Europa, maar ook rijke joden uit Duitsland en Oostenrijk.

Dat waren vaak bankiers en gegoede zakenlieden. Hitler zag die joden ook als de veroorzakers van de financiele crisis en als mensen die Duitsland hadden geboycot tijdens de Eerste Wereldoorlog.

Die werden dus niet opeens, omdat er ook arme joden waren, persona non grata.
Pas maar op, ik heb dat punt ook weleens aangehaald maar dan krijg je gelul op je af dat dat dus al antisemitisme is en je zogenaamd extreem rechts gedachtegoed napraat en het ook nog eens niet overeenkomt met de geschiedenis.

Dat joden al ver voor christus uitgekotst werden en door de geschiedenis heen uit 100 landen zijn geflikkerd en dat 300x, maar nee het ligt nooit aan de joden.

Maar goed, andere discussie eigenlijk.

Hoewel het net zo krom is als de speech van baudet proberen te vergelijken met retoriek uit de jaren 30.
Dat soort mensen zijn pas echt niet goed snik.
pi_185839265
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:47 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat suggereert dat zijn tegenstanders het voornamelijk als een middel gebruiken, maar volgens mij denken ook zij oprecht dat hun interpretatie de juiste is.
Dat denk ik ook ja. Omdat iedereen elkaar na roept, de FvD in de media zo weg gezet wordt en niemand echt goed naar de partij kijkt. Beetje eng is dat. Ik heb ze eigenlijk nooit als heel fout, extreem of rechts gezien.
pi_185840386
Feit blijft dat de FvD de spijker op zijn kop slaat mbt immigratie en klimaat.
pi_185840489
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:33 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is ook een punt. Het schijnt sommigen op dit forum toe dat ik op een overdreven en ongeloofwaardige manier probeer Baudet vrij te pleiten, maar ik heb oprecht moeite te geloven dat een jonge Nederlander uit een normaal sociaal milieu een biologisch-racistische wereldvisie zou hebben. Projectie van mijn eigen achtergrond, wellicht, maar de meesten van ons zijn waarschijnlijk opgegroeid met het idee dat biologisch racisme een moreel taboe is en hebben dat idee ook geïnternaliseerd. Ook historisch gaat ideologische strijd in Nederland meestal over levensbeschouwing en niet over ras. En nu zou uit een beperkt aantal uitspraken en politieke ontmoetingen van Baudet blijken dat hij daar een uitzondering in vormt.

Ik vind het lastig om op grond van zulke ambigue aanwijzingen tot de zware beschuldiging van racisme te komen. Niet alleen heeft Baudet prominente partijleden die niet blank zijn, maar hij is zelf ook deels van Indische afkomst. Waarom zouden rassenkwesties uitgerekend voor hem een rol moeten spelen? Is hij een zelfhater? We weten dat hij een ijdeltuit is, want dat blijkt veelvuldig uit zijn gedrag. We weten niet dat hij een racistisch denker is. Waarom is het scenario van de theatrale poseur die op zijn Quousque-tandem van Romeinse makelij (met Hiddema achterop) met termen jongleert omdat ze hem zo lekker interessant doen lijken dan zoveel onwaarschijnlijker dan het scenario van Baudet als aanhanger van racistisch gedachtegoed?
Er is geen bewijs dat Baudet een fascist is, dus dan ben ik van mening dat je er vanuit moet gaan om te geloven dat hij dat niet is. Maar: als je geen fascist bent, dan doe je toch ook een beetje moeite om je politieke tegenstander geen gereedschap te geven waarmee ze je daar wel in verband mee kunnen brengen?

Neem zinnen als: de EU is een CM project, we worden homeopathisch verdund, boreaal Europa, we worden aangevallen door hen die ons moeten beschermen. Dan ook nog het politiceren van zijn aversie jegens moderne kunst en architectuur.

Dus nogmaals: laten we er inderdaad vanuit gaan dat hij geen fascist is. Maar waarom jezelf het dan zo moeilijk maken?
  maandag 25 maart 2019 @ 12:51:13 #35
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185840800
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:33 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is ook een punt. Het schijnt sommigen op dit forum toe dat ik op een overdreven en ongeloofwaardige manier probeer Baudet vrij te pleiten, maar ik heb oprecht moeite te geloven dat een jonge Nederlander uit een normaal sociaal milieu een biologisch-racistische wereldvisie zou hebben. Projectie van mijn eigen achtergrond, wellicht, maar de meesten van ons zijn waarschijnlijk opgegroeid met het idee dat biologisch racisme een moreel taboe is en hebben dat idee ook geïnternaliseerd. Ook historisch gaat ideologische strijd in Nederland meestal over levensbeschouwing en niet over ras. En nu zou uit een beperkt aantal uitspraken en politieke ontmoetingen van Baudet blijken dat hij daar een uitzondering in vormt.

Ik vind het lastig om op grond van zulke ambigue aanwijzingen tot de zware beschuldiging van racisme te komen. Niet alleen heeft Baudet prominente partijleden die niet blank zijn, maar hij is zelf ook deels van Indische afkomst. Waarom zouden rassenkwesties uitgerekend voor hem een rol moeten spelen? Is hij een zelfhater? We weten dat hij een ijdeltuit is, want dat blijkt veelvuldig uit zijn gedrag. We weten niet dat hij een racistisch denker is. Waarom is het scenario van de theatrale poseur die op zijn Quousque-tandem van Romeinse makelij (met Hiddema achterop) met termen jongleert omdat ze hem zo lekker interessant doen lijken dan zoveel onwaarschijnlijker dan het scenario van Baudet als aanhanger van racistisch gedachtegoed?
Baudet is gewoon een provocateur, net zoals Pim Fortuyn. Sommigen hebben geopperd dat hij soms rakelings langs dit soort beladen onderwerpen scheert om een beetje te jennen. Ik heb hem nog nooit betrapt op overt racisme jegens een persoon van Caraibische afkomst, op het steunen van Zwarte Piet na, maar daar is hij niet bepaald de enige in.

Het zou voor mij ook meteen een dealbreaker zijn, aangezien ik zelf ''buiten mijn ras neuk''. Maar op dit moment zie ik geen reden om aan te nemen dat de man een racist is, en Forum heeft teveel goede punten om op zoiets af te gaan knappen.

Zo ook de ophef rondom het woord ''boreaal'' wat voor meerdere interpretaties vatbaar is. Helaas besloot de Volkskrant (of was het het NRC? Whatever) dat ze even zijn speech gingen ''duiden'' met de ''absolute waarheid'' en zo is dat belachelijke ''het is Nazi-codetaal'' verhaal ontstaan. Extreem vergezocht maarja, mensen zien wat ze willen zien. Dat hebben we ook gemerkt bij de heksenjacht op Pres. Trump.
  maandag 25 maart 2019 @ 12:51:49 #36
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185840806
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er is geen bewijs dat Baudet een fascist is, dus dan ben ik van mening dat je er vanuit moet gaan om te geloven dat hij dat niet is. Maar: als je geen fascist bent, dan doe je toch ook een beetje moeite om je politieke tegenstander geen gereedschap te geven waarmee ze je daar wel in verband mee kunnen brengen?

Neem zinnen als: de EU is een CM project, we worden homeopathisch verdund, boreaal Europa, we worden aangevallen door hen die ons moeten beschermen. Dan ook nog het politiceren van zijn aversie jegens moderne kunst en architectuur.

Dus nogmaals: laten we er inderdaad vanuit gaan dat hij geen fascist is. Maar waarom jezelf het dan zo moeilijk maken?
Voor mij ligt de focus in deze discussie meer op racisme dan op vermeend fascisme. Dat ras niet hun principiële motivatie is lijkt me aangetoond door het feit dat ze destijds tegen die motie stemden waarmee een volledige immigratiestop uit islamitische landen werd geëist. Een racist zou daar gretig op zijn ingesprongen, maar zij wilden de optie openhouden om ook uit dat soort landen "ons" soort mensen, dus seculieren, atheïsten, vervolgde christenen en dergelijke, te kunnen toelaten. Ik heb het idee dat het Baudet en Hiddema aan een soort politieke/sociale sensitiviteit ontbreekt ten aanzien van wat je op dit terrein wel en niet kunt zeggen. Illustratie van die onhandigheid is Hiddema's "integratie tussen de lakens"-uitspraak om aan te tonen dat hij tegen onderscheid op basis van ras was, die hij ongetwijfeld zal hebben gemeend, maar waarmee hij eigenlijk de verdenkingen alleen nog maar versterkte. Het hele debat rondom het multiculturalisme vereist een grote gevoeligheid voor nuances die vaak aan beide kanten lijkt te ontbreken. Met betrekking tot dat gebruik van het woord "boreaal" heb ik het vermoeden dat Baudet zich in eerste instantie echt van geen kwaad bewust was en de term nog steeds niet in racistische zin opvat, maar nu wel uit een soort recalcitrantie opzettelijk de kont tegen de krib gooit omdat hij ziet wat voor reuring het teweegbrengt.
  maandag 25 maart 2019 @ 12:53:53 #37
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185840830
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:20 schreef JannekeC5 het volgende:
Feit blijft dat de FvD de spijker op zijn kop slaat mbt immigratie en klimaat.
Dat je het met hem eens bent maakt het nog geen feiten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 25 maart 2019 @ 12:56:34 #38
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185840852
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:20 schreef JannekeC5 het volgende:
Feit blijft dat de FvD de spijker op zijn kop slaat mbt immigratie en klimaat.
O really? Wat zegt de FvD dan over het milieu? Hmmm? :)
Gaarne met linkje.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185840901
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:51 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Voor mij ligt de focus in deze discussie meer op racisme dan op vermeend fascisme. Dat ras niet hun principiële motivatie is lijkt me aangetoond door het feit dat ze destijds tegen die motie stemden waarmee een volledige immigratiestop uit islamitische landen werd geëist. Een racist zou daar gretig op zijn ingesprongen, maar zij wilden de optie openhouden om ook uit dat soort landen "ons" soort mensen, dus seculieren, atheïsten, vervolgde christenen en dergelijke, te kunnen toelaten. Ik heb het idee dat het Baudet en Hiddema aan een soort politieke/sociale sensitiviteit ontbreekt ten aanzien van wat je op dit terrein wel en niet kunt zeggen. Illustratie van die onhandigheid is Hiddema's "integratie tussen de lakens"-uitspraak om aan te tonen dat hij tegen onderscheid op basis van ras was, die hij ongetwijfeld zal hebben gemeend, maar waarmee hij eigenlijk de verdenkingen alleen nog maar versterkte. Het hele debat rondom het multiculturalisme vereist een grote gevoeligheid voor nuances die vaak aan beide kanten lijkt te ontbreken. Met betrekking tot dat gebruik van het woord "boreaal" heb ik het vermoeden dat Baudet zich in eerste instantie echt van geen kwaad bewust was en de term nog steeds niet in racistische zin opvat, maar nu wel uit een soort recalcitrantie opzettelijk de kont tegen de krib gooit omdat hij ziet wat voor reuring het teweegbrengt.
Dan nog blijft de vraagstelling hetzelfde. Als je geen racist bent, waarom dan stellen dat je van mening bent dat Nederland dominant blank moet blijven?
pi_185840947
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er is geen bewijs dat Baudet een fascist is, dus dan ben ik van mening dat je er vanuit moet gaan om te geloven dat hij dat niet is. Maar: als je geen fascist bent, dan doe je toch ook een beetje moeite om je politieke tegenstander geen gereedschap te geven waarmee ze je daar wel in verband mee kunnen brengen?

Neem zinnen als: de EU is een CM project, we worden homeopathisch verdund, boreaal Europa, we worden aangevallen door hen die ons moeten beschermen. Dan ook nog het politiceren van zijn aversie jegens moderne kunst en architectuur.

Dus nogmaals: laten we er inderdaad vanuit gaan dat hij geen fascist is. Maar waarom jezelf het dan zo moeilijk maken?
Dit.

quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:51 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Voor mij ligt de focus in deze discussie meer op racisme dan op vermeend fascisme. Dat ras niet hun principiële motivatie is lijkt me aangetoond door het feit dat ze destijds tegen die motie stemden waarmee een volledige immigratiestop uit islamitische landen werd geëist. Een racist zou daar gretig op zijn ingesprongen, maar zij wilden de optie openhouden om ook uit dat soort landen "ons" soort mensen, dus seculieren, atheïsten, vervolgde christenen en dergelijke, te kunnen toelaten. Ik heb het idee dat het Baudet en Hiddema aan een soort politieke/sociale sensitiviteit ontbreekt ten aanzien van wat je op dit terrein wel en niet kunt zeggen. Illustratie van die onhandigheid is Hiddema's "integratie tussen de lakens"-uitspraak om aan te tonen dat hij tegen onderscheid op basis van ras was, die hij ongetwijfeld zal hebben gemeend, maar waarmee hij eigenlijk de verdenkingen alleen nog maar versterkte. Het hele debat rondom het multiculturalisme vereist een grote gevoeligheid voor nuances die vaak aan beide kanten lijkt te ontbreken. Met betrekking tot dat gebruik van het woord "boreaal" heb ik het vermoeden dat Baudet zich in eerste instantie echt van geen kwaad bewust was en de term nog steeds niet in racistische zin opvat, maar nu wel uit een soort recalcitrantie opzettelijk de kont tegen de krib gooit omdat hij ziet wat voor reuring het teweegbrengt.
Tja, die laatste zin zou eigenlijk al reden genoeg moeten zijn om dan niet (meer) op hem te stemmen vind ik. Een politicus die bekwaam is en goede intenties heeft, zal nóóit uit (moeten) zijn op escalatie (op welke manier dan ook).
Tails tell tales
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 13:08:15 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185841014
wat betekend boreaal nu eigenlijk, ik zie het de laatste dagen ineens vaak langs komen maar ik heb geen idee eigenlijk

Boreel ken ik wel, ik kan daar ook een leuk liedje bij maar dat is niet echt rullevant
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 25 maart 2019 @ 13:14:03 #42
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185841109
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:08 schreef sp3c het volgende:
wat betekend boreaal nu eigenlijk, ik zie het de laatste dagen ineens vaak langs komen maar ik heb geen idee eigenlijk

Boreel ken ik wel, ik kan daar ook een leuk liedje bij maar dat is niet echt rullevant
Het betekent letterlijk "noordelijk", van Boreas, de noordenwind. "Boreaal" verwijst ook naar een geologische periode die volgde op de ijstijd.

Daarnaast schijnt de term door met name Franse extreem-rechtsen gebruikt te worden als codewoord voor blank Europa. De discussie lijkt zich toe te spitsen op de vraag in hoeverre Baudet bekend is met die betekenis, of hij die bewust gebruikt in zijn speeches, en wat voor implicaties dat heeft voor de duiding van zijn programma als racistisch/fascistisch.
  maandag 25 maart 2019 @ 13:20:07 #43
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185841186
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan nog blijft de vraagstelling hetzelfde. Als je geen racist bent, waarom dan stellen dat je van mening bent dat Nederland dominant blank moet blijven?
Daar heb ik geen duidelijk antwoord op. Ik was ook verbaasd dat hij dat eruit flapte in dat radioprogramma. Het kan de emotie van het moment zijn geweest ("Waarom mag alles niet gewoon blijven zoals het is?!"), maar dat hij die uitspraak nooit heeft toegelicht kost hem inderdaad wel wat krediet.
pi_185841208
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:20 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Daar heb ik geen duidelijk antwoord op. Ik was ook verbaasd dat hij dat eruit flapte in dat radioprogramma. Het kan de emotie van het moment zijn geweest ("Waarom mag alles niet gewoon blijven zoals het is?!"), maar dat hij die uitspraak nooit heeft toegelicht kost hem inderdaad wel wat krediet.
Kan. Maar het is een opstapeling he.
  maandag 25 maart 2019 @ 13:27:48 #45
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185841295
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kan. Maar het is een opstapeling he.
Ja, maar een opstapeling van ambiguïteiten waartegenover dan weer die andere observaties staan: tegen een immigratiestop stemmen, Hiddema's bizarre uitspraak, Baudets eigen afkomst, het naar voren schuiven van donkere partijleden.
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 13:31:27 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185841355
het een hoeft het ander ook niet uit te sluiten natuurlijk

je kunt best vinden dat het land overwegend blank moet blijven zonder de allochtonen die er zijn klein te willen houden, dat wordt in mijn ogen pas wat apart als de FvD in de meerderheid een zwarte partij is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_185841372
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom andere politici en/of de media er nooit eens voor zorgen, of dat voor elkaar krijgen, dat TB eens heel duidelijk zegt, móet zeggen, wat hij nou eigenlijk precies allemaal bedoelt en wat nou heel concréét al zijn ideeën/plannen zijn als het om immigratie e.d. gaat.
Tails tell tales
  maandag 25 maart 2019 @ 13:35:50 #48
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185841451
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:31 schreef sp3c het volgende:
het een hoeft het ander ook niet uit te sluiten natuurlijk

je kunt best vinden dat het land overwegend blank moet blijven zonder de allochtonen die er zijn klein te willen houden, dat wordt in mijn ogen pas wat apart als de FvD in de meerderheid een zwarte partij is
Daar zit ook wel wat in. Maar goed, het is inderdaad een optelsom en op basis daarvan geef ik Baudet vooralsnog even het voordeel van de twijfel. Als persoon dan, want ik heb niet op hem gestemd.
pi_185841460
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, maar een opstapeling van ambiguïteiten waartegenover dan weer die andere observaties staan: tegen een immigratiestop stemmen, Hiddema's bizarre uitspraak, Baudets eigen afkomst, het naar voren schuiven van donkere partijleden.
Dat is niet mijn punt. Het gaat erom dat je je politieke tegenstanders geen knuppel geeft om je mee te slaan. Want: je zou nu nog kunnen stellen dat de negatieve aandacht voor FvD, misschien juist ervoor heeft gezorgd dat mensen erop zijn gaan stemmen. Maar op een begeven moment gaat de negatieve aandacht, gewoon daadwerkelijk negatief zijn voor FvD.
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 13:37:43 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185841491
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:35 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Daar zit ook wel wat in. Maar goed, het is inderdaad een optelsom en op basis daarvan geef ik Baudet vooralsnog even het voordeel van de twijfel. Als persoon dan, want ik heb niet op hem gestemd.
ja ik vind het een kwal hoor, ik luister er liever niet naar maar om hem nu maar gelijk een fascist te noemen ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')