abonnement Unibet Coolblue
pi_185823739
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dus kunnen we het de moslims aanrekenen dat er fundamentalisten met hun geloof aan de haal gaan? Ik dacht dat mijn analogie echt wel overduidelijk was.
In elke stroming heb je nu eenmaal fundamentalisten he....

DE Klu klux klan bestaat ook nog steeds....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_185823744
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:56 schreef Richestorags het volgende:
KoosVogels ik heb een stelling voor jou:

Te vaak wordt de Koran en de leer van de Islam gebruikt in fundamentalistische kringen, zoals IS, Al Qaeda en Salafisten. Tijd dat de Koran en moslims ermee stoppen ervoor te zorgen dat deze fundamentalisten zich op die leer en de teksten kunnen beroepen. Eens of niet?

Je begrijpt natuurlijk wel welke val ik nu voor je heb klaargezet. Als je het eens bent met mijn stelling verloochen jij je gedachtegoed. Als je het niet eens bent met mijn stelling heb ik aangetoond dat jouw eigen stelling ten aanzien van Baudet niet klopt.
Het is een constatering van mijn kant. Baudet hoeft nergens mee te stoppen. Van mij mag hij doen en zeggen wat hij wil. Zijn woorden zijn voor mij echter reden om met een grote boog om hem heen te lopen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 maart 2019 @ 16:03:31 #78
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185823756
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een constatering van mijn kant. Baudet hoeft nergens mee te stoppen. Van mij mag hij doen en zeggen wat hij wil. Zijn woorden zijn voor mij echter reden om met een grote boog om hem heen te lopen.
Nee, dit is te makkelijk Koos. Als jij het de schuld van Baudet vindt dat alt-right zijn woorden selectief misbruikt voor hun agenda is het ook de schuld van de Islam dat fundamentalisten die religie misbruiken voor hun eigen doeleinden.
pi_185823757
Het is een kwestie van tijd dat Baudet een 2e wilders wordt

Hij begint soft

Maar hij gaat steeds extremer worden de komende jaren
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 24 maart 2019 @ 16:03:35 #80
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185823758
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

Nogmaals, ik vertrouw erop dat de inhoud van dat artikel klopt. Voor mij is het een veeg teken dat dergelijke figuren aanhanger zijn van Baudet. Voor anderen is dat weer geen probleem. Prima.
Ik dacht echt dat ik met een onderzoekende geest te maken had gezien je geschiedenis hier maar nu maak je je er wel heel makkelijk van af...
  zondag 24 maart 2019 @ 16:04:02 #81
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185823766
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een constatering van mijn kant. Baudet hoeft nergens mee te stoppen. Van mij mag hij doen en zeggen wat hij wil. Zijn woorden zijn voor mij echter reden om met een grote boog om hem heen te lopen.
Net doen alsof je geen waarde hecht aan je constatering :D

Netjes om de olifant in de kamer heen gemanoeuvreerd.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 24 maart 2019 @ 16:04:08 #82
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185823768
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik dacht echt dat ik met een onderzoekende geest te maken had gezien je geschiedenis hier maar nu maak je je er wel heel makkelijk van af...
Mijn stelling maakte hij zich ook zeer makkelijk vanaf. Goed, 1-0 voor mij dus.
pi_185823769
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gelijk van Baudet over dat laatste is deze week weer perfect bewezen. Gevestigde partijen halen alles uit de kast om Baudet in een kwaad daglicht te stellen. Bij te veel media hebben journalisten met een linkse signatuur de overhand. Het gaat zelfs zover dat EU-organen rechts-georiënteerde sites als GeenStijl betichten van "fake news", zonder die meetlat ook langs linkse media te leggen. Een programma als het NOS Journaal pretendeert objectief te zijn, maar heeft een overduidelijke linkse signatuur. En ook in het onderwijs zijn talrijke voorbeelden bekend van docenten die een links wereldbeeld aan studenten opdringen.

Dat zou je op zich allemaal kunnen ontkennen, maar het is gewoon waar. Terecht dat Baudet erop wijst. De term "kapotgemaakt" is misschien wat subjectief, maar wenselijk is de situatie niet. Eerlijk ook niet.

Gelukkig zijn er ook nog journalisten die wél de nodige dosis realisme in huis hebben. Roderick Veelo, bijvoorbeeld:
1: https://www.rtlz.nl/opini(...)-de-schijnheiligheid
2: https://www.rtlz.nl/opini(...)-en-problemen-oplost

In laatstgenoemde column vatten de punten 1 t/m 4 feilloos mijn onvrede als linkse kiezer samen. ^O^ In plaats van Baudet te demoniseren, moeten linkse partijen eens in de spiegel kijken.

En deze gevoelens van Bart Nijman kan ik me ook prima voorstellen:
https://revu.nl/columns/n(...)rele-paniek-compleet
Dat jij het met Baudet eens bent, maakt de taal die hij bezigt natuurlijk niet minder dreigend. En nogmaals, dat is verder prima, maar dan moet je ook kunnen incasseren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185823772
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik snap dat gejank niet van FvD'ers. Waarom zou je de gekke nationalistische speech van Baudet niet mogen vergelijken met toespraken uit de jaren 30?
Ik vraag me ook af of de vergelijking met Schild en Vrienden dan ook tegen het zere been is of niet.
  zondag 24 maart 2019 @ 16:05:03 #85
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185823774
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat jij het met Baudet eens bent, maakt de taal die hij bezigt natuurlijk niet minder dreigend. En nogmaals, dat is verder prima, maar dan moet je ook kunnen incasseren.
Waar dreigt Baudet precies mee dan? Feiten Koos, dat zou jou als journalist moeten interesseren.
pi_185823777
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:59 schreef Bocaj het volgende:
Tenminste dat zegt Kees Boonman!

[..]

Bron: tpo.nl en radio1.nl
====================================================================
Links Nederland weet op dit moment niets anders te bedenken dan vergelijkingen te maken met Hitler!
Gevaarlijk heel gevaarlijk! Hij heeft nog net niet bruinhemden in de mond genomen!
FvD gebruikt wel veel taal die in die periode erg in trek was. Dan bedoel ik niet dat Thierry een Nazi is, maar hij heeft het wel vaak over nostalgie en het aanwijzen van vijanden onder 'het establishment' (wat dat dan ook zou mogen wezen). Dat was in de jaren 30 van Duitsland nu eenmaal erg in trek.

FvD erkent de staat Israel, dus Nazi's zullen het niet zijn. Het zijn wel erg rechtse mensen en dat moeten ze zelf weten. Natuurlijk olie dom als je er op stemt, tenzij je in de Quote 500 zit, maar dat geld voor alle rechtse partijen.
Thierry beledigd je intelligentie in ieder geval niet, iets wat veel politici wel doen, dat moet ik hem nageven.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_185823792
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:27 schreef Loekie1 het volgende:
Kees Boonman is echt niet de meest snuggere journalist van dit moment, al denkt hij zelf van wel. Hij is graag uren aan het woord op radio 1, zijn gebrabbel wordt helaas te weinig onderbroken. Over de Brexit is hij al maanden onzin aan het spuien.
Ja, tot vorig jaar had hij wekelijks een uurtje zendtijd. Nu hoor je hem bijna elke dag.
Net zoals Joost Vullings. Die denken beiden zelf namelijk dat hun gedachten representatief is voor de rest van het Nederlandse volk.

Ik verlang weer terug naar de tijd van de verzuiling op Radio 1.
  zondag 24 maart 2019 @ 16:07:35 #88
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185823808
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:05 schreef NgInE het volgende:
FvD gebruikt wel veel taal die in die periode erg in trek was. Dan bedoel ik niet dat Thierry een Nazi is, maar hij heeft het wel vaak over nostalgie en het aanwijzen van vijanden onder 'het establishment' (wat dat dan ook zou mogen wezen). Dat was in de jaren 30 van Duitsland nu eenmaal erg in trek.

Goh, hij is tegen de gevestigde orde. Weet je wie dat ook waren? De Bolsjewieken. Hey, die waren ook nog eens nationalistisch. Zou hij een Bolsjewiek kunnen zijn? Of zijn de "overeenkomsten" wat minder causaal?
pi_185823826
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:05 schreef NgInE het volgende:

[..]

FvD erkent de staat Israel, dus Nazi's zullen het niet zijn. veel politici wel doen, dat moet ik hem nageven.
Ik snap deze context niet

wilders is ook Israël fanaat

maar bij iedere bijneekomst in het buitenland staan er wilders fans met hakenkruizen hem toe te juichen....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_185823827
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee, dit is te makkelijk Koos. Als jij het de schuld van Baudet vindt dat alt-right zijn woorden selectief misbruikt voor hun agenda is het ook de schuld van de Islam dat fundamentalisten die religie misbruiken voor hun eigen doeleinden.
Nee, ik werp de vraag op of hij bewust ingrediënten in z'n speech verwerkt omdat die resoneren bij alt right.

Dat is vergelijkbaar met een imam die bewust verzen in de koran aanhaalt om fundamentalisten te triggeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 maart 2019 @ 16:10:48 #91
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185823852
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, ik werp de vraag op of hij bewust ingrediënten in z'n speech verwerkt omdat die resoneren bij alt right.

Dat is vergelijkbaar met een imam die bewust verzen in de koran aanhaalt om fundamentalisten te triggeren.
Alt-right is een dusdanig kleine groep dat het hem niks oplevert om daarmee te flirten. In Antifa kringen zal Klaver vast ook wel eens worden geciteerd (Baudet is een gevaar, open grenzen, klimaatakkoord en bla bla). Verwerkt Klaver dan bewust die ingrediënten in zijn speech?

Baudet verwerkt ook genoeg elementen in zijn speech die communisten zouden kunnen gebruiken. Is hij een communist?
pi_185823864
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waar dreigt Baudet precies mee dan? Feiten Koos, dat zou jou als journalist moeten interesseren.
Je bent bekend met de betekenis van 'dreigend'?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 maart 2019 @ 16:11:48 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185823873
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:56 schreef Richestorags het volgende:
KoosVogels ik heb een stelling voor jou:

Te vaak wordt de Koran en de leer van de Islam gebruikt in fundamentalistische kringen, zoals IS, Al Qaeda en Salafisten. Tijd dat de Koran en moslims ermee stoppen ervoor te zorgen dat deze fundamentalisten zich op die leer en de teksten kunnen beroepen. Eens of niet?

Je begrijpt natuurlijk wel welke val ik nu voor je heb klaargezet. Als je het eens bent met mijn stelling verloochen jij je gedachtegoed. Als je het niet eens bent met mijn stelling heb ik aangetoond dat jouw eigen stelling ten aanzien van Baudet niet klopt.
Het "kleine clubje wat het verpest voor de rest" en boeken welke niet serieus genomen dienen te worden is alleen maar van toepassing wanneer het uitkomt.
pi_185823875
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:03 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is een kwestie van tijd dat Baudet een 2e wilders wordt

Hij begint soft

Maar hij gaat steeds extremer worden de komende jaren
Eigenlijk net als Rutte, het begon met een dubbeltje en zit nu op ¤1000
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 24 maart 2019 @ 16:12:10 #95
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185823885
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bent bekend met de betekenis van 'dreigend'?
Exact, subjectieve interpretatie. Laten we die dus buiten beschouwing houden en het bij de feiten houden. Zijn programma bijvoorbeeld. Zien we daar sporen van fascisme in?
  zondag 24 maart 2019 @ 16:12:27 #96
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185823894
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hoogstens tot het strijdlustige, anti establishment en nationalistisch karakter dat ze hebben. Meer dan dat ook niet. Er wordt gewoon een Fortuyn 2.0 demonisering op hem ingezet nu en we hebben bij Fortuyn kunnen zien waar dat toe leidt. En al diegenen van toen (Rosenmöller, Melkert) worden nog steeds met aanzien bekeken in de samenleving.
Wat hebben Rosenmöller en Melkert precies voor demoniserends gezegd over Fortuyn? En was Fortuyn zelf een onschuldig lieverdje?
We have always been at war with Eastasia.
pi_185823900
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, ik werp de vraag op of hij bewust ingrediënten in z'n speech verwerkt omdat die resoneren bij alt right.

Dat is vergelijkbaar met een imam die bewust verzen in de koran aanhaalt om fundamentalisten te triggeren.
Wat is het woord daarvoor ook alweer? Dat je dingen zegt waarin mensen die bepaalde dingen willen horen ook zullen horen? Je zegt het zo impliciet en verhuld dat het alleen voor echte insiders echt duidelijk is.
pi_185823924
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, nazi-vergelijkingen zijn onnodig en stupide. Wat nu echter gebeurt is elke keer dat Baudet wordt geconfronteerd met stevige kritiek, de Pimwim wordt gemaakt. Dat is ook weer grote onzin.
Maar het blijft niet bij inhoudelijke kritiek; dat is nu net het punt. Er worden nazi-vergelijkingen gemaakt, de man wordt in de hoek van fascisme en racisme geduwd én er is zelfs sprake van doodsverwensingen en -oproepen.
  zondag 24 maart 2019 @ 16:15:28 #99
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185823933
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wat hebben Rosenmöller en Melkert precies voor demoniserends gezegd over Fortuyn?
Hem als anti-democratisch betiteld. Marcel van Dam noemde hem een buitengewoon minderwaardig persoon. Fortuyn heeft zich bij buitenlandse journalisten moeten verdedigen omdat hij als extreem-rechts werd weggezet door de politici. Als je wil ontkennen dat Fortuyn werd gedemoniseerd door de heersende elite, ga ik niet meer met je in discussie.
  zondag 24 maart 2019 @ 16:16:15 #100
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185823946
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:12 schreef Chia het volgende:

[..]

Wat is het woord daarvoor ook alweer? Dat je dingen zegt waarin mensen die bepaalde dingen willen horen ook zullen horen? Je zegt het zo impliciet en verhuld dat het alleen voor echte insiders echt duidelijk is.
Hoe heet dat ook alweer? Als je met andermans woorden aan de haal gaat en ze selectief misbruikt voor je eigen agenda?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')