abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:00:47 #76
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185772354
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als je het belang zuiver economisch gaat bekijken en dan met name de plannen met belastingen en toeslagen, geloof ik wel dat een heel deel van de achterban daar tegen hun eigen belang in stemt. Maar dan moet je het dus wel met die nuanceringen brengen.
Sowieso is een dergelijke uitspraak te absoluut, dat is het punt natuurlijk ook niet. Echter, is het denk ik wel goed om te kijken naar relevantie/haalbaarheid. Zelfs als je vindt dat zwarte piet belangrijker is dan al het andere, ben je er toch echt niet mee gediend om bv. voor het waterschap op een pro-/anti-zwarte-pieten-partij te stemmen. Het was verder ook geen thema bij de verkiezingen voor zover ik weet, of heeft de provincie of EK inspraak of mensen wel of geen zwarte schmink op doen?
pi_185772365
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die Barbara Baarsma bleef maar zeggen dat FvD-stemmers tegen hun belang in stemmen. Ze begrijpt totaal niet vanuit welke motivatie er op FvD wordt gestemd, blijft die motivatie maar reduceren tot een specifiek economisch probleem.
Het is dan ook eigenlijk een rechts kreng, en die hebben nogal eens moeite met het idee dat er meer is om voor te stemmen dan je directe eigenbelang.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185772370
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kom uit een nest van VVD-stemmers met een mager inkomen. Ik kan je vertellen dat zij daar héél anders over dachten. Zo zagen zij de PvdA als een partij die er ooit maar allang niet meer voor de arbeiders was.
Economisch is FvD echt wel rechtser dan VVD. Echt zeer radicaal tegen alle toeslagen en voor een vlaktax die vooral ten goede komt aan de zeer welgestelden. Dat kan nooit goed zijn voor de meerderheid van de achterban, volgens mij.

Maar goed, dat is maar 1 onderdeeltje van een partij, dat hoeft niet doorslaggevend te zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 maart 2019 @ 20:02:21 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185772389
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:00 schreef MakkieR het volgende:
Bestaat er eigenlijk straks ook een kans dat de 5e partij ( Forum, PVDA of GroenLinks ) elkaar gaan gijzelen en het voor de coalitie onmogelijk maakt te regeren.

Immers als er een motie door de eerste kamer komt dat betrekking heeft tot milieu kwesties dan heb je misschien GL mee, maar dan gaat Forum dwars zitten bij alle andere moties, waarbij de coalitie de hulp nodig heeft van Forum

Net als wanneer een motie voorbij komt dat past in het straatje van Forum, dat de linkse partijen zegt, als je nu in zee gaat met Forum, hoef je niet op onze steun te rekenen als je onze hulp nodig hebt.
Forum gaat niet alles opblazen voor de klimaatwet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185772405
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:00 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Waarom stemmen ze dan VVD ?
Vonden ze de CPN destijds niets ?
Nee joh. :D Ik ben opgegroeid met verhalen over de vergissing van Troelstra.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 maart 2019 @ 20:03:00 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185772410
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Economisch is FvD echt wel rechtser dan VVD. Echt zeer radicaal tegen alle toeslagen en voor een vlaktax die vooral ten goede komt aan de zeer welgestelden. Dat kan nooit goed zijn voor de meerderheid van de achterban, volgens mij.

Maar goed, dat is maar 1 onderdeeltje van een partij, dat hoeft niet doorslaggevend te zijn.
Nee, echt niet. Het is bijna onmogelijk om de VVD voorbij te gaan op dat vlak.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185772458
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

En wat als belastingverlaging ervoor zorgt dat de ongelijkheid weliswaar toeneemt maar iedereen erop vooruitgaat?
pi_185772478
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:00 schreef MakkieR het volgende:
Bestaat er eigenlijk straks ook een kans dat de 5e partij ( Forum, PVDA of GroenLinks ) elkaar gaan gijzelen en het voor de coalitie onmogelijk maakt te regeren.

Immers als er een motie door de eerste kamer komt dat betrekking heeft tot milieu kwesties dan heb je misschien GL mee, maar dan gaat Forum dwars zitten bij alle andere moties, waarbij de coalitie de hulp nodig heeft van Forum

Net als wanneer een motie voorbij komt dat past in het straatje van Forum, dat de linkse partijen zegt, als je nu in zee gaat met Forum, hoef je niet op onze steun te rekenen als je onze hulp nodig hebt.
Dan moet GL verkopen dat ze een klimaatakkoord hebben laten schieten, dat gaat ze niet lukken. Dat kost ze echt zetels.

Bij Forum speelt dat misschien minder (er is minder een heilig onderwerp wat hij echt niet kan laten lopen), maar ik denk eigenlijk dat Otten juist constructief over wil komen, juist om ook een kans te hebben na de Tweede Kamer verkiezingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185772482
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Forum gaat niet alles opblazen voor de klimaatwet.
Ik hoop eigenlijk wel dat het de coalitie niet te makkelijk wordt gemaakt en de coalitie daarmee het signaal krijgt dat zij toch echt hebben verloren. Ik kan die grijns van Rutte echt niet uitstaan. Echt alleen maar Marijnissen had de ballen om toe te geven dat ze verloren had. Al die andere politici trokken er niet eens leer uit hun nederlaag.
pi_185772501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En wat als belastingverlaging ervoor zorgt dat de ongelijkheid weliswaar toeneemt maar iedereen erop vooruitgaat?
Dat kan niet, dan zou er dus enorm (en echt wel gigantisch) moeten worden gesneden in de overheid of het begrotingstekort loopt enorm op.
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:08:56 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185772546
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik houd m'n mond over m'n politieke voorkeur. Daar krijg je alleen maar gezeur van, denk aan vriendjes van de kinderen die niet meer met hen mogen spelen. De hoofdstad is een bekrompen dorp.
Nog even Claudia, en dan woon je ruim in een dorp.
The End Times are wild
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:13:35 #87
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_185772643
Grappig op het journaal nu. Tuinders die massaal gebruik maken van vrij verkeer van arbeid die dan toch op het FvD stemmen omdat ze niet van het gas af willen :')
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_185772665
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:13 schreef BlackNero het volgende:
Grappig op het journaal nu. Tuinders die massaal gebruik maken van vrij verkeer van arbeid die dan toch op het FvD stemmen omdat ze niet van het gas af willen :')
Egoisme ten top natuurlijk.
pi_185772697
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat kan niet, dan zou er dus enorm (en echt wel gigantisch) moeten worden gesneden in de overheid of het begrotingstekort loopt enorm op.
Lees dit stuk bijvoorbeeld.

Samenvatting: "With one simple policy—more free trade—we could make the world $500 trillion better off and lift 160 million people out of extreme poverty."
pi_185772727
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nog even Claudia, en dan woon je ruim in een dorp.
't Is vast een links dorp. Ik zie er een hoop zonnepanelen.
pi_185772763
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar doen de mensen in A'dam ook gemiddeld meer wat voor het milieu ? :P
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:20:46 #92
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185772826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:18 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Maar doen de mensen in A'dam ook gemiddeld meer wat voor het milieu ? :P
In een stad wonen is gemiddeld beter voor het milieu.
pi_185772843
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

In een stad wonen is gemiddeld beter voor het milieu.
Minder voetafdruk ?
pi_185772845
Ik heb zelf overigens met interesse de discussies gevolgd over het waterbeheer in de lage delen van ons land, waar ook Baudet wel wat zinnigs over had te zeggen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 maart 2019 @ 20:22:54 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185772869
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb zelf overigens met interesse de discussies gevolgd over het waterbeheer in de lage delen van ons land, waar ook Baudet wel wat zinnigs over had te zeggen.
Waren die er dan?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:23:11 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185772875
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

ik heb ook zonnepanelen, maak je geen zorgen.
The End Times are wild
pi_185772894
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

zonnepanelen hebben ook niet perse met een politiek voorkeur te maken :D
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 maart 2019 @ 20:25:50 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185772933
De uitslagenkaart laat best iets interessants zien; je hebt FvD-gebied, dan de biblebelt en daarna CDA-gebied. Enkel het noordoosten is een beetje een uitzondering.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185772955
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 19:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Iets illegaals dat moet worden teruggedrongen, poe poe. Vervolgens stelt het ook dat mensensmokkelaars betalen niet strafbaar is, maakt het geen onderscheid tussen legale en illegale migranten, geeft het illegale migranten meer rechten en mogen alle migranten hun eigen cultuur beleven.

Maar goed, het komt uit de koker van weer een Goldman Sachs mannetje dus allicht ziet de VVD er ook het belang van in, al is niet duidelijk wiens belang behalve dat het niet het Nederlandse belang is.
[..]

En over een paar maanden naar Azie vliegen voor leuke selfie achtergronden.
De VVD is in de praktijk gewoon een pro-migratie partij. Enkel tijdens de verkiezingen verkondigen ze stoere anti-migratie retoriek om maar geen stemmen te verliezen aan FvD/PVV. Zo heel af en toe klapt er eens een VVD'er uit de school die kleur bekend: NWS / VVD'er: "Half tot heel miljoen arbeidsmigranten nodig'
pi_185773127
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waren die er dan?
Ja. Vooral het grondwaterpeil houdt me wel bezig en daar heb je zowel sterke tegengestelde posities in (belang boeren vs. belang woningbezitters/natuurliefhebbers) als interessante genuanceerde stellingnames (boeren beheren ons land en hun rol kan niet zomaar worden weggevaagd zonder na te denken over wat ervoor in de plaats komt).
pi_185773149
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ah, een wolf in schaapskleren.
pi_185773162
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja. Vooral het grondwaterpeil houdt me wel bezig en daar heb je zowel sterke tegengestelde posities in (belang boeren vs. belang woningbezitters/natuurliefhebbers) als interessante genuanceerde stellingnames (boeren beheren ons land en hun rol kan niet zomaar worden weggevaagd zonder na te denken over wat ervoor in de plaats komt).
is 50PLUS links qua waterschap, ik herb er op gestemd omdat ze de meeste overeenkomsten hadden met mij
pi_185773230
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:34 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

is 50PLUS links qua waterschap, ik herb er op gestemd omdat ze de meeste overeenkomsten hadden met mij
Weet ik niet, in 50+ heb ik me niet zo verdiept. Ik ben godbetert nog niet eens 40+.
pi_185773257
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weet ik niet, in 50+ heb ik me niet zo verdiept. Ik ben godbetert nog niet eens 40+.
Ik weet niet hoe ze in werkelijkheid stemmen pro boer of pro milieu.
Nou ja met Waterschappen vond ik het wel een goede partij.
Ze kunnen daar niet over oudere mensen hebben natuurlijk :D
pi_185773263
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:34 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Waterschap is niet echt links-rechts, meer boer-natuur, met de huiseigenaar met verzakkende fundamenten als nieuwe interessante invalshoek.
pi_185773281
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waterschap is niet echt links-rechts, meer boer-milieu.
Boer-milieu is toch typisch rechts-links?
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:38:49 #107
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_185773289
Kuzu en Ozturk al gereageerd?
pi_185773338
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Boer-milieu is toch typisch rechts-links?
Nee, CU is bijvoorbeeld links, maar zeer pro boer. SP als linkse partij is ook niet zo pro natuur. En PVV is dan regelmatig weer zeer pro natuur, met Graus als voorloper. CDA en haar voorlopers zijn redelijk links geweest, maar altijd pro boer.
pi_185773352
Voor mij als woningbezitter ligt de waterbeheerkwestie weer anders. Het grondwaterpeil staat al hoog bij mijn huis en het boerenland maakt dat ik lekker rustig woon. Als het peil hoger wordt, staat er water in mijn woonkamer en verdwijnt het boerenland dat dan ongetwijfeld wordt volgebouwd. Op beide zit ik niet te wachten.
pi_185773368
Ik vond DWDD wel frappant. Geen dolgedraaide demonisering, geen Prem, geen angstbeelden n.a.v. de speech. Dat had ook echt niet gekund. Ik denk dat er nu het besef in sluipt dat het geen spelletje is, en dat het geen zin heeft om FvD de hele dag te beledigen. Je moet nog met ze praten, je moet ze nog interviewen. In nieuwe verkiezingen moet je misschien een keer alle lijsttrekkers hebben, en als zij je dan boycotten heb je geen serieus debat.

Wat ik echt bizar vond was het gebrek aan zelfreflectie en dat niemand Maurice de Hond benoemde. Ik hoorde Meeus en Baarsma orakelen en ik moest denken aan Scott Adams (van de strip Dilbert en recenter zijn boek 'Win Bigly' over de opkomst van Trump): als je wilt bepalen hoe serieus je iemand moet nemen, kijk dan naar de kwaliteit van zijn voorspellingen, niet zijn verklaringen achteraf. Al die mensen die er totaal naast zitten en dan achteraf gaan zitten vertellen waar we naar hebben zitten kijken.

Er werd veel aandacht gewijd aan mensen die 'tegen hun economisch belang' stemmen. (Er werd een tweet geciteerd waarin FvD libertarisch werd genoemd. FvD is economisch klassiek liberaal. Dat lijkt erop maar is toch net iets anders.) Iemand noemde net de CPN. Ik dacht even dat ik naar een spotje van die partij uit de jaren '70 zat te kijken. De term 'vals klassenbewustzijn' viel nog net niet. Maar nu waren het geen noeste strokartonwerkers en apparatsjiks maar een dame met parelsnoer die daar over de strijd van de arrebeiders zat te ouwehoeren. En ik moest denken aan Trump die daar in die 'rust belt' letterlijk aan mensen vroeg: "What have you got to lose?"

Ik weet niet of de belastingplannen van FvD al zijn doorgerekend en wat ze betekenen voor welke inkomensgroepen. Ik weet wel dat het belastingstelsel nu (bewust) zo complex is gemaakt dat niemand meer precies kan zien wie voor wat betaalt in dit land. En dat als je het versimpelt met een belastingvrije voet en in ruil daarvoor de toeslagen afschaft, dit onvermijdelijk niet voor iedereen een koopkrachtstijging inhoudt. Gewoon omdat de kluwen nu zo groot en warrig is geworden dat je niet zomaar aan een draadje kunt trekken om het op te lossen. En natuurlijk komen er dan een paar duizend medewerkers van de Belastingdienst op straat te staan die nu nog een goed salaris verdienen om dit houtje-touwtje-systeem in stand te houden, maar dat is een ander verhaal.

Hoe het ook zij, ruimhartige toeslagen zijn leuk als je op een minimuminkomen zit. Het is heel fijn als de staat de helft van je huur betaalt, eerlijk is eerlijk. Alleen dan moet je wel een woning kunnen vinden! Dan moet je niet eerst 5-10 jaar moeten wachten terwijl allerlei andere, euhm, 'belangengroepen' voorrang krijgen. Je ouders gaan geen of weinig huurtoeslag krijgen als je bij hen inwoont en zelf als elektricien werkt. En als je dan eindelijk een huurwoning krijgt heb je misschien net genoeg carrière gemaakt dat je alsnog ¤700 bijna of volledig zelf moet betalen. Ik ken zoveel mensen die bewust niet teveel uren maken om dit te voorkomen. Liberaal FvD-beleid kan pijnlijk zijn op korte termijn maar op lange termijn kan het ook op allerlei manieren gunstig uitpakken. Zo niet, dan lopen die kiezers zo weer over naar PVV of SP. Dus FvD kan het zich ook niet veroorloven om te hard liberaal beleid te voeren.

Maar goed, ga mij in dit belasting- en toeslagenklimaat maar eens uitleggen hoeveel mensen er nu precies in hun eigen economische belang stemmen, behalve zeer bemiddelde VVD'ers. En graag doorrekening van koopkracht inclusief heffingskortingen, toeslagen en de gevolgen van de btw-verhoging. Dat kun je zelfs met de redeneersnelheid van Matthijs niet in een praatprogramma van een uurtje proppen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:42:31 #111
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185773392
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Voor mij als woningbezitter ligt de waterbeheerkwestie weer anders. Het grondwaterpeil staat al hoog bij mijn huis en het boerenland maakt dat ik lekker rustig woon. Als het peil hoger wordt, staat er water in mijn woonkamer en verdwijnt het boerenland dat dan ongetwijfeld wordt volgebouwd. Op beide zit ik niet te wachten.
Voor bouwen gaat de grondwaterstand vaak juist omlaag. En dat zorgt ook voor verzakking bij al bestaande bouw.
pi_185773398
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, CU is bijvoorbeeld links, maar zeer pro boer. SP als linkse partij is ook niet zo pro natuur. En PVV is dan regelmatig weer zeer pro natuur, met Graus als voorloper.
Noem je dan niet de uitzonderingen? Ik kom van het boerenland en daar zijn steevast de SGP en het CDA het grootst.
pi_185773406
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, CU is bijvoorbeeld links, maar zeer pro boer. SP als linkse partij is ook niet zo pro natuur. En PVV is dan regelmatig weer zeer pro natuur, met Graus als voorloper. CDA en haar voorlopers zijn redelijk links geweest, maar altijd pro boer.
SP is bijna de meest diervriendelijke partij (geen idee of het schadelijk is voor de boer)dus zijn zeer voor milieu, weliswaar op een net iets andere manier dan GL
pi_185773477
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:42 schreef VoMy het volgende:

[..]

Voor bouwen gaat de grondwaterstand vaak juist omlaag. En dat zorgt ook voor verzakking bij al bestaande bouw.
In snap niet precies wat je bedoelt. Het grondwaterpeil wordt toch juist kunstmatig laag gehouden voor de boeren?
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:44:53 #115
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_185773483
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:38 schreef Sunri5e het volgende:
Kuzu en Ozturk al gereageerd?
Zitten nu in Turkije
pi_185773485
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Noem je dan niet de uitzonderingen? Ik kom van het boerenland en daar zijn steevast de SGP en het CDA het grootst.
Ja, dat klopt. De boeren stemmen vrij rechts, dat klopt. Al is CU ook echt groot onder de boeren.
Maar dat zegt niet dat elke rechtse partij voor de boeren is en elke linkse partij voor natuur.
pi_185773505
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. De boeren stemmen vrij rechts, dat klopt. Al is CU ook echt groot onder de boeren.
Maar dat zegt niet dat elke rechtse partij voor de boeren is en elke linkse partij voor natuur.
Nou, ik denk dat er wel een correlatie is. Maar goed, daar heb ik geen studie van gemaakt.
pi_185773539
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In snap niet precies wat je bedoelt. Het grondwaterpeil wordt toch juist kunstmatig laag gehouden voor de boeren?
Dat hangt er van af. Als er ipv boeren natuur komt, kan het grondwater stijgen. Gaan ze bouwen, zal het grondwater nog verder naar beneden worden geschroefd.
pi_185773586
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:41 schreef Vasilevski het volgende:
Er werd veel aandacht gewijd aan mensen die 'tegen hun economisch belang' stemmen. (Er werd een tweet geciteerd waarin FvD libertarisch werd genoemd. FvD is economisch klassiek liberaal. Dat lijkt erop maar is toch net iets anders.)
Die tweet kwam nota bene van de hoofdredacteur van Quote. Da's geen groot licht.

SanderQuote twitterde op woensdag 20-03-2019 om 22:17:55 Gezegend het land, dat zo rijk en verwend is, dat haar onderklasse het zich kan permitteren om op een libertarische pianist uit de Grachtengordel te stemmen, als protest tegen de elite. #verkiezingen2019 reageer retweet
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:52:17 #120
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185773773

[ Bericht 100% gewijzigd door ExtraWaskracht op 21-03-2019 20:54:21 (Onzin.) ]
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:53:10 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185773799
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, een wolf in schaapskleren.
Ik doe het gewoon voor het geld.
The End Times are wild
pi_185773823
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Baudet stond in 2012 op de lijst van de Libertarische partij. Bovendien is dat verschil echt niet zo heel groot tussen een "small L libertarian" en klassiek liberaal.
Vind je het programma van FvD libertarisch?
pi_185773840
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik doe het gewoon voor het geld.
Gesubsidieerd. :'(
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:54:53 #124
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185773855
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nope. Het klopte bovendien denk ik niet wat ik schreef, vergeet dat dus maar.
pi_185773862
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind wel dat hij zo ontzettend veel belastingen wil afschaffen en / of drastisch wil verlagen dat dat zeker aanschurkt tegen het libertarisme ja.

Want als je dat realistisch bekijkt dan is dat alleen betaalbaar met een héél kleine overheid.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185773967
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nope. Het klopte bovendien denk ik niet wat ik schreef, vergeet dat dus maar.
Misschien in de war met Ramautarsing?
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:59:28 #127
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_185773978
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind wel dat hij zo ontzettend veel belastingen wil afschaffen en / of drastisch wil verlagen dat dat zeker aanschurkt tegen het libertarisme ja.

Want als je dat realistisch bekijkt dan is dat alleen betaalbaar met een héél kleine overheid.
Daarnaast willen ze ook graag een kleinere overheid. Van mensen als Thierry en Yernaz is het toch algemeen bekend dat ze voorheen libertarisch waren?
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_185773992
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:59 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Daarnaast willen ze ook graag een kleinere overheid. Van mensen als Thierry en Yernaz is het toch algemeen bekend dat ze voorheen libertarisch waren?
Nee, ik wist het niet. :@

FvD wil inderdaad een fors kleinere overheid, maar daarnaast willen ze volgens hun standpunten ook ontzettend veel dingen die veel geld kosten. Dus hoe ze dat willen betalen is voor mij een vraag.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 21 maart 2019 @ 21:00:27 #129
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185774003
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien in de war met Ramautarsing?
Eerder een artikel te snel scannend gelezen, maar dat betrof hem inderdaad.
pi_185774018
Blijven voor mij toch verschillende dingen. Vergelijk met CU en SGP die in veel opzichten uit vergelijkbare tradities komen maar toch in de praktijk anders uitpakken.
pi_185774073
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:00 schreef Vasilevski het volgende:
Blijven voor mij toch verschillende dingen. Vergelijk met CU en SGP die in veel opzichten uit vergelijkbare tradities komen maar toch in de praktijk anders uitpakken.
Ze zijn allebei behoorlijk orthodox-christelijk.
CU treft meer de progressievere vleugel van protestants Nederland en SGP conservatieve deel
pi_185774122
Er is wel verwantschap tussen FvD en het libertarisme, maar van zoiets als een 'Wet bescherming Nederlandse waarden' zou een echte libertariër wakker moeten liggen. Het zijn dat soort ideeën die mij er eerder van hebben weerhouden om op FvD te stemmen.
pi_185774149
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
Er is wel verwantschap tussen FvD en het libertarisme, maar van zoiets als een 'Wet bescherming Nederlandse waarden' zou een echte libertariër wakker moeten liggen. Het zijn dat soort ideeën die mij er eerder van hebben weerhouden om op FvD te stemmen.
Ja dat vind ik ook één van de debiele standpunten die mij doen gruwen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 21:05:55 #134
8369 speknek
Another day another slay
pi_185774164
quote:
Libertarisme is inderdaad een gateway naar fascisme gebleken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185774193
quote:
De stap van zogenaamd libertarisch naar autoritair vrijemarktdenken blijkt keer op keer weer erg klein. Je ziet het heel vaak.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185774328
De term 'libertarisme' is ook wat verraderlijk, alsof het om duidelijk omlijnd gedachtegoed gaat. Ik heb zelf nooit echt op de LP gestemd vanwege de overdreven focus op belastingontduiking en vrij wapenbezit. Over vrije migratie hoorde je de beste heren dan weer niet of nauwelijks.
  donderdag 21 maart 2019 @ 21:14:39 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185774497
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gesubsidieerd. :'(
Nee, ze zijn nu zo goedkoop en efficiënt dat je gewoon zonder subsidie uit komt
The End Times are wild
pi_185774706
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, ze zijn nu zo goedkoop en efficiënt dat je gewoon zonder subsidie uit komt
Vooruit, ik ben bereid het door de vingers te zien.
  donderdag 21 maart 2019 @ 21:23:44 #139
396299 Tshot
Dwazerik.
pi_185774805
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die tweet kwam nota bene van de hoofdredacteur van Quote. Da's geen groot licht.

SanderQuote twitterde op woensdag 20-03-2019 om 22:17:55 Gezegend het land, dat zo rijk en verwend is, dat haar onderklasse het zich kan permitteren om op een libertarische pianist uit de Grachtengordel te stemmen, als protest tegen de elite. #verkiezingen2019 reageer retweet
Geen groot licht en toch de Slimste Mens gewonnen.
Is het weer om te lachen?
pi_185774829
quote:
16s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:23 schreef Tshot het volgende:

[..]

Net als Dijkhoff, toch?
  donderdag 21 maart 2019 @ 21:29:55 #141
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_185774993
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Net als Dijkhoff, toch?
Dijkhoff heeft algemene kennis en boeresluwheid. Da's anders, maar net zo effectief
Op het scherp van de snede.
pi_185775005
quote:
16s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:23 schreef Tshot het volgende:

[..]

De Slimste mens is gewoon een algemene kennis quiz, daar hoef je echt niet bovengemiddeld intelligent voor te zijn hoor. :')

Daarvoor moet je gewoon een breed interessegebied hebben en van veel dingen een beetje weten is veelal voldoende.
  donderdag 21 maart 2019 @ 21:30:33 #143
396299 Tshot
Dwazerik.
pi_185775011
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Net als Dijkhoff, toch?
Ja, dat geeft toch te denken.
  donderdag 21 maart 2019 @ 21:31:28 #144
396299 Tshot
Dwazerik.
pi_185775037
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De Slimste mens is gewoon een algemene kennis quiz, daar hoef je echt niet bovengemiddeld intelligent voor te zijn hoor. :')

Daarvoor moet je gewoon een breed interessegebied hebben en van veel dingen een beetje weten is veelal voldoende.
Snap ik. Het was maar een plagerijtje.
pi_185775041
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:29 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Dijkhoff heeft algemene kennis en boeresluwheid. Da's anders, maar net zo effectief
Och, ik ben zelf niet zo goed in spelletjes en quizzen, dus je zult begrijpen dat ik er niet zo'n hoge dunk van heb.

Ik vind Jort een sympathieke vent met scherpe analyses en heb altijd het gevoel gehad dat Sander niet in zijn schaduw kan staan.
pi_185775071
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:31 schreef Tshot het volgende:

[..]

Anyway, ik vond het dan wel weer een goede Tweet van onze Sander. :P
  donderdag 21 maart 2019 @ 21:32:55 #147
396299 Tshot
Dwazerik.
pi_185775089
Ik vraag me wel af bij de FvD; zijn hun plannen überhaupt wel haalbaar? Als ik het zo moet lezen in de media vaak niet namelijk. Waarom zou je er dan op stemmen?
  donderdag 21 maart 2019 @ 21:32:57 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_185775091
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
De term 'libertarisme' is ook wat verraderlijk, alsof het om duidelijk omlijnd gedachtegoed gaat. Ik heb zelf nooit echt op de LP gestemd vanwege de overdreven focus op belastingontduiking en vrij wapenbezit. Over vrije migratie hoorde je de beste heren dan weer niet of nauwelijks.
Ik rationaliseer mijn eigen wat naïeve aanhang van het libertarisme tijdens mijn twintiger jaren met de gedachte dat er achteraf twee soorten libertariers bleken te zijn. Degenen die denken dat vrijheid goed voor alle mensen is, en degenen die denken dat vrijheid goed voor hen is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185775130
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:31 schreef Tshot het volgende:

[..]

Van Haddock kan ik veel hebben.
pi_185775160
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:32 schreef Tshot het volgende:
Ik vraag me wel af bij de FvD; zijn hun plannen überhaupt wel haalbaar? Als ik het zo moet lezen in de media vaak niet namelijk. Waarom zou je er dan op stemmen?
Je moet natuurlijk water bij de wijn doen als je compromissen gaat maken.
En maar een enkele beloften van verkiezingsprogramma zijn ook uit te voeren binnen een korte tijdsbestek...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')