abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 maart 2019 @ 20:28:39 #1
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185678284

En alle overige Britse politiek.



Agenda:
12 maart Meaningful vote 2 is weggestemd.
13 maart Wil het parlement een No Deal? Weggestemd.
14 maart Wil het parlement een uitstel? Aangenomen.
18 maart Bercow geeft aan dat May haar deal niet zomaar ongewijzigd nogmaals in stemming kan brengen.
20 maart May heeft de EU uitstel van art.50 gevraagd tot 30 juni.
21 maart De EU-top heeft een vergadering (waar Brexit/May ook een van de punten is)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slides van de EU die de WA uitleggen:
https://ec.europa.eu/comm(...)eement_explained.pdf




Statement Tusk


[ Bericht 8% gewijzigd door capricia op 20-03-2019 13:33:41 ]
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 maart 2019 @ 20:29:27 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185678309
'Geen nieuwe Brexitstemming zonder steun DUP'

Dit zouden we in Nederland werken aan draagvlak noemen _O- maar in het VK gooien ze het gewoon voor de leeuwen en laten ze het tot twee keer toe grandioos wegstemmen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator zondag 17 maart 2019 @ 20:41:11 #3
236264 crew  capricia
pi_185678556
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:18 schreef Korenfok het volgende:
Even een vraagje:

Was het goede vrijdag akkoord voor het openstellen van vrij verkeer van personen uit de EU lidstaten, tegelijk, ervoor of erna ? Ik kan het niet echt vinden. Want vraag me af of vroeger heel Ierland vrij naar het VK kon rijzen of vestigen of alleen op noord ierland? (Als het goede vrijdag akkoord eerder was natuurlijk)
Zeer goede vraag, mi.
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Erna. Maastricht maakte het gfa haalbaar.
Wie dit oplost, redt de Brexit.
Definitely not CIA
  Overall beste user 2022 zondag 17 maart 2019 @ 21:17:01 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185679337
davemacladd twitterde op zaterdag 16-03-2019 om 22:52:25 Brilliant footage captures the precise moment a soggy and furious Farage realises it’s over for him 👋#MarchToLeavehttps://t.co/tQ98tS0F5m reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 17 maart 2019 @ 21:54:17 #5
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_185680088
Ik zou een groep als Led By Donkey's ook wel eens willen zien in NL :)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_185681686
Gaan steeds meer stemmen op om de volgende stemming NA de Europese top te doen

als May een 2 jaar verlenging krijgt, zou dat genoeg yay stemmers kunnen genereren
pi_185681844
  maandag 18 maart 2019 @ 00:04:56 #8
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185681865
Nog 11 dagen. Hallo, is daar iemand?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_185681895
elke 15 secondes een brexit tweet. Dag en nacht.
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 00:08:48 #10
236264 crew  capricia
pi_185681897
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 00:04 schreef _--_ het volgende:
Nog 11 dagen. Hallo, is daar iemand?
Wat is de agenda voor deze week?
EU top op donderdag. Maar wat nog meer?
Definitely not CIA
pi_185681911
MV 3 op dinsdag
pi_185681916
En, mijn speculatie, MV 4 dinsdag 26 maart
pi_185683263
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 00:11 schreef riazop het volgende:
En, mijn speculatie, MV 4 dinsdag 26 maart
Als hij het dinsdag niet haalt lijkt dat mij wel zeker ja. Haalt hij het de 26e nog niet, krijgt het parlement alsnog de 27e de macht en die blijven dan opties stemmen tot ze er uit zijn en voor iets een meerderheid hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185687888
quote:
No 10 says it won't call Brexit vote this week unless it has 'prospect of success'
Dan kunnen ze lang wachten. Misschien dat ze voor May's Deal gaan stemmen na 29 maart. ;)

quote:
Boris Johnson tells May to try again to get EU to change backstop
Ze zien haar al aankomen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 maart 2019 @ 14:45:20 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185690562
als er dus niet gestemd wordt dan gaat May met lege handen naar de Europese top, gaat ze geen uitstel krijgen. Daarmee kan ze de druk in het parlement weer opvoeren in de richting van een alles of niet stemming volgende week. De druk moet maximaal zijn om het parlement kleur te laten bekennen blijkbaar.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185690744
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 14:45 schreef rubbereend het volgende:
als er dus niet gestemd wordt dan gaat May met lege handen naar de Europese top, gaat ze geen uitstel krijgen. Daarmee kan ze de druk in het parlement weer opvoeren in de richting van een alles of niet stemming volgende week. De druk moet maximaal zijn om het parlement kleur te laten bekennen blijkbaar.
Als ze geen uitstel krijgt is er geen druk voor brexiteers van de ERG

je kunt die alleen maar binnenhalen met een heel lang uitstel (zodat uiteindelijk afstel dreigt)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 maart 2019 @ 14:57:55 #17
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185690945
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 14:51 schreef riazop het volgende:

[..]

Als ze geen uitstel krijgt is er geen druk voor brexiteers van de ERG

je kunt die alleen maar binnenhalen met een heel lang uitstel (zodat uiteindelijk afstel dreigt)
uitstel krijgt ze pas als er een plan is. Op een gegeven moment gaan Labourleden de druk voelen dat ze verantwoordelijk gaan worden voor een no deal-chaos..... er gaan er echt wel buigen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185691241
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 14:57 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Op een gegeven moment gaan Labourleden de druk voelen dat ze verantwoordelijk gaan worden voor een no deal-chaos..... er gaan er echt wel buigen
Ik denk dat er weinig buigt aan labour kant. Die willen in nog grotere getale van een brexit af dan de tories.
Die gaan massaal gokken op general elections en dan een overwinning voor Corbyn
pi_185691283
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 14:57 schreef rubbereend het volgende:

[..]

uitstel krijgt ze pas als er een plan is. ....
Als het plan is om de udp en de erg binnen te hengelen denk ik dat tusk misschien akkoord kan gaan.

Na zijn HEL opmerking heeft ie nog wel iets goed te maken
pi_185693214
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 15:06 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik denk dat er weinig buigt aan labour kant. Die willen in nog grotere getale van een brexit af dan de tories.
Die gaan massaal gokken op general elections en dan een overwinning voor Corbyn
En die verkiezingen gaan ze wel even in een paar dagen fixen?
  Overall beste user 2022 maandag 18 maart 2019 @ 16:32:49 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185693969
joncstone twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:46:42 France’s EU minister names her cat 'Brexit' because ‘he meows loudly to be let out but just stands there when I open the door’https://t.co/3kBX6GTnU0 reageer retweet
:D

Dat doet dat dier natuurlijk omdat die minister niet achter hem aanrent met bakjes whiskas. Als je je kat zo bangmaakt door zoiets weigeren ben je eigenlijk een dierenbeul.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_185694233
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 16:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En die verkiezingen gaan ze wel even in een paar dagen fixen?
Die hoeven niet voor de 29e. May kan vertrekken nadat ze een 4e MV zou verliezen en dan komen er nieuwe verkiezingen normaal gesproken
pi_185695009
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 00:10 schreef riazop het volgende:
MV 3 op dinsdag
Niets als het aan Bercow ligt:

https://www.theguardian.c(...)ul-vote-on-same-deal
  maandag 18 maart 2019 @ 17:31:34 #24
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185695467
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Niets als het aan Bercow ligt:

https://www.theguardian.c(...)ul-vote-on-same-deal
Ik las het ook net. Dit is een hele interessante nieuwe ontwikkeling.

Eigenlijk is het wel in lijn met wat de EU wil: die wil een duidelijk plan en richting zien. Dit is vergelijkbaar: als eerdere voorstellen steeds sneuvelen dan kun je niet steeds maar weer hetzelfde proberen en (met wat politieke beweging op de achtergrond) een ander resultaat verwachten. Of daar op inzetten.
pi_185695621
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Niets als het aan Bercow ligt:

https://www.theguardian.c(...)ul-vote-on-same-deal
Dan gaan ze stemmen om die regel te veranderen en een week later MV3 doen.

Ik vind trouwens dat de speaker belachelijk veel macht heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 18 maart 2019 @ 17:44:45 #26
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185695773
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan gaan ze stemmen om die regel te veranderen en een week later MV3 doen.

Ik vind trouwens dat de speaker belachelijk veel macht heeft.
Bercow roept nu net blijkbaar zelf dat het huis ervoor kan kiezen om de regel te veranderen. Maar er zijn blijkbaar al meerdere mogelijkheden om om de regel heen te kunnen. Dat valt dus wel mee met die macht.
pi_185695861
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:44 schreef beantherio het volgende:

[..]

Bercow roept nu net blijkbaar zelf dat het huis ervoor kan kiezen om de regel te veranderen. Maar er zijn blijkbaar al meerdere mogelijkheden om om de regel heen te kunnen. Dat valt dus wel mee met die macht.
In dit geval kun je inderdaad om hem heen. Maar het uitkiezen van de amendementen lijkt soms wel discutabel (wel het amendement voor een tweede referendum, niet die een tweede referendum uit sluit, bijvoorbeeld).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185695874
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:31 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik las het ook net. Dit is een hele interessante nieuwe ontwikkeling.

Eigenlijk is het wel in lijn met wat de EU wil: die wil een duidelijk plan en richting zien. Dit is vergelijkbaar: als eerdere voorstellen steeds sneuvelen dan kun je niet steeds maar weer hetzelfde proberen en (met wat politieke beweging op de achtergrond) een ander resultaat verwachten. Of daar op inzetten.
Bercow heeft wat mij betreft ook de taak om ervoor te zorgen dat het House serieus genomen wordt. Ze hebben nu twee keer een voorstel overtuigend weggestemd, het is bijna minachting van het parlement om het nog een keer (ongewijzigd) voor te leggen.

Sowieso lijkt het erop dat May nog niet de aantallen heeft om de motie in te brengen. Ik verwacht dat ze wachten tot de Europese Raad en het dan in stemming brengen met de consequenties erbij.. Bijvoorbeeld:
- Aannemen deal
- Verwerpen deal en kort uitstel van paar maanden om de ergste pijn van no-deal op te vangen
- Verwerpen deal en lang uitstel van twee jaar

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2019 17:49:54 ]
pi_185695938
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:49 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Bercow heeft wat mij betreft ook de taak om ervoor te zorgen dat het House serieus genomen wordt. Ze hebben nu twee keer een voorstel overtuigend weggestemd, het is bijna minachting van het parlement om het nog een keer (ongewijzigd) voor te leggen.

Sowieso lijkt het erop dat May nog niet de aantallen heeft om de motie in te brengen. Ik verwacht dat ze wachten tot de Europese Raad en het dan in stemming brengen met de consequenties erbij.. Bijvoorbeeld:
- Aannemen deal
- Verwerpen deal en kort uitstel van paar maanden om de ergste pijn van no-deal op te vangen
- Verwerpen deal en lang uitstel van twee jaar
Optie 2 lijkt niet echt een optie. Het is aannemen deal met kort uitstel, of verwerpen deal met lang uitstel waarschijnlijk. Of misschien nog het minder waarschijnlijke no deal zonder uitstel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185697100
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:49 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Bercow heeft wat mij betreft ook de taak om ervoor te zorgen dat het House serieus genomen wordt. Ze hebben nu twee keer een voorstel overtuigend weggestemd, het is bijna minachting van het parlement om het nog een keer (ongewijzigd) voor te leggen.

Sowieso lijkt het erop dat May nog niet de aantallen heeft om de motie in te brengen. Ik verwacht dat ze wachten tot de Europese Raad en het dan in stemming brengen met de consequenties erbij.. Bijvoorbeeld:
- Aannemen deal
- Verwerpen deal en kort uitstel van paar maanden om de ergste pijn van no-deal op te vangen
- Verwerpen deal en lang uitstel van twee jaar
maar het parlement heeft toch tegen een No-Deal gestemd dus lijkt me niet dat May dat voor kan leggen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_185697903
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:43 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

maar het parlement heeft toch tegen een No-Deal gestemd dus lijkt me niet dat May dat voor kan leggen.
Een uitstel voorkomt een no-deal...

Als parlement het voorliggende akkoord afwijst zou er zonder een eventueel uitstel alsnog een no-deal brexit volgen.

Engeland _moet_ uiteindelijk iets doen:
Hetzij het terugtrekken van de artikel 60 procedure,
een verder uitstel aanvragen of het may-akkoord toestemmen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_185698932
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:43 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

maar het parlement heeft toch tegen een No-Deal gestemd dus lijkt me niet dat May dat voor kan leggen.
Dat was vooral een symbolische stemming, aangezien no-deal automatisch volgt op 30 maart. Het parlement heeft tot nu toe alles weggestemd, dus ze kunnen moeilijk eisen dat er geen no-deal komt. Die komt er immers automatisch, tenzij er een deal komt.

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Optie 2 lijkt niet echt een optie. Het is aannemen deal met kort uitstel, of verwerpen deal met lang uitstel waarschijnlijk. Of misschien nog het minder waarschijnlijke no deal zonder uitstel.
De EU zal gaan eisen dat er harde keuzes gemaakt gaan worden. Daarom zou het mij persoonlijk ook wel verbazen als ze no-deal koppelen aan een overgangsperiode van twee jaar. Misschien een maandje of twee om voedseltekorten en shit te voorkomen, maar nog twee jaar??
pi_185698934
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:43 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

maar het parlement heeft toch tegen een No-Deal gestemd dus lijkt me niet dat May dat voor kan leggen.
Het parlement heeft een niet bindende motie aangenomen tegen een No-Deal. Dat naast zich neerleggen is politiek gezien misschien niet echt koosjer, maar wettelijk is er niets dat haar tegen houdt. En daarbij is, zoals RM-rf al zegt, de No-Deal de standaarduitkomst als er niet expliciet voor een alternatief wordt gestemd, puur en alleen geen No-Deal willen is onvoldoende om dat te voorkomen.
pi_185699181
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 19:49 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat was vooral een symbolische stemming, aangezien no-deal automatisch volgt op 30 maart. Het parlement heeft tot nu toe alles weggestemd, dus ze kunnen moeilijk eisen dat er geen no-deal komt. Die komt er immers automatisch, tenzij er een deal komt.
[..]

De EU zal gaan eisen dat er harde keuzes gemaakt gaan worden. Daarom zou het mij persoonlijk ook wel verbazen als ze no-deal koppelen aan een overgangsperiode van twee jaar. Misschien een maandje of twee om voedseltekorten en shit te voorkomen, maar nog twee jaar??
Die 2 jaar wordt dan gekoppeld aan 'zo lang er geen handelsdeal is, gaan het VK niet uit de EU', oid. Iedereen in Brussel gaat er van uit dat in 2 jaar er een handelsdeal moet liggen, dat is ook de hele basis onder het WA wat May nu door het parlement probeert te krijgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185699637
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 19:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die 2 jaar wordt dan gekoppeld aan 'zo lang er geen handelsdeal is, gaan het VK niet uit de EU', oid. Iedereen in Brussel gaat er van uit dat in 2 jaar er een handelsdeal moet liggen, dat is ook de hele basis onder het WA wat May nu door het parlement probeert te krijgen.
Ja zoiets zou kunnen natuurlijk, maar het is niet voor niets dat ze het in deze volgorde gepland hebben. Je zal eigenlijk eerst de scheidingsvoorwaarden helder moeten hebben voordat je naar een handelsakkoord toe werkt.

Want stel dat je afspreekt wat jij schrijft, wat doe je dan met de Ierse grens als de onderhandelingen over een handelsakkoord klappen?
pi_185699736
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 16:32 schreef Ulx het volgende:
joncstone twitterde op maandag 18-03-2019 om 12:46:42 France’s EU minister names her cat 'Brexit' because ‘he meows loudly to be let out but just stands there when I open the door’https://t.co/3kBX6GTnU0 reageer retweet
:D

Dat doet dat dier natuurlijk omdat die minister niet achter hem aanrent met bakjes whiskas. Als je je kat zo bangmaakt door zoiets weigeren ben je eigenlijk een dierenbeul.
in a crowd you lose humanity
pi_185699742
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:18 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ja zoiets zou kunnen natuurlijk, maar het is niet voor niets dat ze het in deze volgorde gepland hebben. Je zal eigenlijk eerst de scheidingsvoorwaarden helder moeten hebben voordat je naar een handelsakkoord toe werkt.

Want stel dat je afspreekt wat jij schrijft, wat doe je dan met de Ierse grens als de onderhandelingen over een handelsakkoord klappen?
Als er helemaal geen handelsdeal komt moet daar ook met deze WA over gepraat worden, die voorziet ook niet voor jaren en jaren in een (goede) oplossing. De WA is echt een tusenverdrag. Als die niet wordt opgevolgd door een handelsverdrag zal dat ook gevolgen hebben voor die grens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 18 maart 2019 @ 20:26:00 #38
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185699824
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_185699975
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als er helemaal geen handelsdeal komt moet daar ook met deze WA over gepraat worden, die voorziet ook niet voor jaren en jaren in een (goede) oplossing. De WA is echt een tusenverdrag. Als die niet wordt opgevolgd door een handelsverdrag zal dat ook gevolgen hebben voor die grens.
Nou nee, dat was nou net het hele punt van de backstop uit de WA.
pi_185700074
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nou nee, dat was nou net het hele punt van de backstop uit de WA.
Die backstop is natuurlijk niet voor decennia houdbaar zonder handelsverdrag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185700155
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die backstop is natuurlijk niet voor decennia houdbaar zonder handelsverdrag.
Dat is natuurlijk niet de voorkeur van zowel de EU als de Britten, maar dat is wel mogelijk.Aan de backstop zit immers geen einddatum verbonden.
pi_185700261
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet de voorkeur van zowel de EU als de Britten, maar dat is wel mogelijk.Aan de backstop zit immers geen einddatum verbonden.
Nee, maar ze zullen toch weer gaan heronderhandelen dan. Niet zoveel anders dan het heronderhandelen als er na 2 jaar verlengen geen deal ligt, dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185700734
speak only if it improves the silence.
pi_185700989
quote:
Heerlijk artikel om te lezen. Britten _O- Nu hoop ik nog meer op een no deal :)
  maandag 18 maart 2019 @ 22:06:02 #45
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185702817
quote:
Ik heb de indruk dat ie het veel simpeler voorstelt dan het is. Zijn voorstel klinkt in ieder geval alsof het vrij makkelijk te ontduiken is.
pi_185702867
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:06 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat ie het veel simpeler voorstelt dan het is. Zijn voorstel klinkt in ieder geval alsof het vrij makkelijk te ontduiken is.
Het ging mij niet zozeer om het voorstel eerder om het totaal gebrek aan kennis.
speak only if it improves the silence.
  maandag 18 maart 2019 @ 22:11:03 #47
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185702968
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:07 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Het ging mij niet zozeer om het voorstel eerder om het totaal gebrek aan kennis.
Het klinkt als een meneer die nogal vol van zichzelf is dus hij zal het iets aangedikt hebben. Ik geloof trouwens wel dat Britse politici normaal gesproken niet zo heel veel kennis hebben over douane-zaken maar hun ambtenaren vast wel.
pi_185703300
We moeten niet doen alsof er geen kennis is bij de Britten over douane. Ze zijn geen land omringd door EU landen zonder vliegveld. Ze zijn nota bene een eiland. Er komt daar heel veel binnen wat gewoon door de douane moet. Via vliegvelden en via havens. Enige nieuwe is dat het straks ook via trein en vrachtauto gaat. Al werden de niet-EU (vracht)auto's nu ook al gecontroleerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 18 maart 2019 @ 22:30:11 #49
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_185703422
quote:
Volgens mij zegt het meer over de meneer in het interview. Heeft nu ook zijn 15 minutes of fame
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 maart 2019 @ 22:34:14 #50
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185703514
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:06 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat ie het veel simpeler voorstelt dan het is. Zijn voorstel klinkt in ieder geval alsof het vrij makkelijk te ontduiken is.
ik ook, je legt nogal wat verantwoording neer bij bedrijven en door kleine bedrijven vrij te stellen maak je ze ook nog eens een makkelijke prooi voor hen die fout willen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:02:16 #51
1234 HiZ
Istanbullu
pi_185705395
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:24 schreef Hanca het volgende:
We moeten niet doen alsof er geen kennis is bij de Britten over douane. Ze zijn geen land omringd door EU landen zonder vliegveld. Ze zijn nota bene een eiland. Er komt daar heel veel binnen wat gewoon door de douane moet. Via vliegvelden en via havens. Enige nieuwe is dat het straks ook via trein en vrachtauto gaat. Al werden de niet-EU (vracht)auto's nu ook al gecontroleerd.
Gebruik van Rotterdam maakt veel van de niet-EU import tot EU-import voor het VK.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:57:11 #53
1234 HiZ
Istanbullu
pi_185706102
Eigenlijk irriteert het me hoe vanzelfsprekend EU leiders een verlenging lijken te vinden. Ik begrijp dat uitstel een relatief voordeel oplevert. Maar hoe geloofwaardig blijf je als je gaat uitstellen omdat de Britten procedure problemen hebben?

We hebben notabene de Griekse regering gedwongen om de uitslag van een referendum naast zich neer te leggen.
pi_185707409
quote:
Dit zegt niet zoveel eigenlijk. De beste man is persoonlijk voorstander van een brexit en simplificeren het hele douane probleem, omdat tussen Noord Ierland en Ierland ook vrijheid van personen dient te zijn, niet alleen goederen. Dus ik mag als EU Burger altijd Ierland altijd vestigen en hierdoor (via noord ierland) in het VK. En nee we willen geen onderscheid tussen burgers in het EU en het VK wil dit niet in het VK

[ Bericht 2% gewijzigd door Korenfok op 19-03-2019 07:07:24 ]
pi_185707764
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:02 schreef HiZ het volgende:
Gebruik van Rotterdam maakt veel van de niet-EU import tot EU-import voor het VK.
Niet per sé; goederen van buiten de EU kunnen vanuit Rotterdam (of waar dan ook in de EU) worden doorgevoerd naar b.v. de UK zonder in de EU ingeklaard te worden. Dan blijven het niet-EU goederen, vanuit de douane gezien.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 08:12:35 #56
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185707808
Voor de mensen die het overzicht even kwijt zijn hoe het nu verder gaat is er deze handige flow chart:

Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185708612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:57 schreef HiZ het volgende:
Eigenlijk irriteert het me hoe vanzelfsprekend EU leiders een verlenging lijken te vinden.....
Ik denk dat ze (Juncker en Tusk) ten opzichte van May nog wel wat goed te maken hebben.

De rest vd eu leiders bemoeit zich er uberhaupt nauwelijks mee
En daar kun je je ook vragen over stellen ja
  dinsdag 19 maart 2019 @ 09:52:20 #58
1234 HiZ
Istanbullu
pi_185708926
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 09:28 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik denk dat ze (Juncker en Tusk) ten opzichte van May nog wel wat goed te maken hebben.

De rest vd eu leiders bemoeit zich er uberhaupt nauwelijks mee
En daar kun je je ook vragen over stellen ja
Ik denk dat we helemaal niks goed te maken hebben. De Britten hebben voor vertrek gekozen. De commissie heeft een mandaat van de raad en Tusk heeft kennelijk een kort lijntje naar de onderhandelaars.

Maar wat niet deugt is tegen Brexit zijn vertalen in het zo lang uit te stellen dat het schadelijk wordt voor ons.
pi_185708945
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 09:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

De Britten hebben voor vertrek gekozen.
jawel, maar NIET de Britse politici die iha remainers zijn
  dinsdag 19 maart 2019 @ 09:54:55 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185708962
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 09:28 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik denk dat ze (Juncker en Tusk) ten opzichte van May nog wel wat goed te maken hebben.


Waarom?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:01:42 #61
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185709069
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat je de domme kinderen in je klas moet helpen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:05:48 #62
1234 HiZ
Istanbullu
pi_185709143
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 09:53 schreef riazop het volgende:

[..]

jawel, maar NIET de Britse politici die iha remainers zijn
Ik heb geen obsessie met het gedrag van Britse politici. Ik maak me wel druk over de manier hoe mijn belangen worden behartigd. En anders dan jij geloof ik niet dat wat de Britten willen belangrijker is voor de EU dan wat ik wil.
pi_185709202
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik maak me wel druk over de manier hoe mijn belangen worden behartigd.
de meeste mensen zal dat worst zijn

let maar op hoe dramatisch de opkomst tijdens de europese verkiezingen weer gaat zijn
  Moderator dinsdag 19 maart 2019 @ 10:23:52 #64
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185709473
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik heb geen obsessie met het gedrag van Britse politici. Ik maak me wel druk over de manier hoe mijn belangen worden behartigd. En anders dan jij geloof ik niet dat wat de Britten willen belangrijker is voor de EU dan wat ik wil.
Helemaal eens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:29:46 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185709593
Ik wil dat de EU in de onderhandelingen met de Britten de EU belangen behartigd, dat is imho de opdracht aan tusk
Britten lopen al jaren te kloten met brexit en hebben daar nu de problemen van
Dat zijn hun problemen, niet die van de EU.
Zij willen met brexit controle over hun land, nu, wees dan in controle.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185709877
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:57 schreef HiZ het volgende:
Eigenlijk irriteert het me hoe vanzelfsprekend EU leiders een verlenging lijken te vinden. Ik begrijp dat uitstel een relatief voordeel oplevert. Maar hoe geloofwaardig blijf je als je gaat uitstellen omdat de Britten procedure problemen hebben?

We hebben notabene de Griekse regering gedwongen om de uitslag van een referendum naast zich neer te leggen.
Dit heeft wel een aantal voor de hand liggende verklaringen:
1. Geld
De Grieken moesten geld van ons hebben. Wij moeten geld van de UK hebben. Harde brexit maakt dat nog een hele discussie. Deal is voor ons beter.
2. Economische positie
Een UK zonder EU is nog altijd een handelspartner waar we flink wat goede zaken mee kunnen doen. Bij de grieken is die potentie een stuk kleiner
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:46:25 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185709946
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:43 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dit heeft wel een aantal voor de hand liggende verklaringen:
1. Geld
De Grieken moesten geld van ons hebben. Wij moeten geld van de UK hebben. Harde brexit maakt dat nog een hele discussie. Deal is voor ons beter.
2. Economische positie
Een UK zonder EU is nog altijd een handelspartner waar we flink wat goede zaken mee kunnen doen. Bij de grieken is die potentie een stuk kleiner
Griekenland is economische groot als de provincie Utrecht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185709957
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik wil dat de EU in de onderhandelingen met de Britten de EU belangen behartigd, dat is imho de opdracht aan tusk
...
En dat eu belang is om het exitproces zo zuur mogelijk te maken om verdere uittreders af te schrikken

tot nog toe heeft Tusk dat goed gedaan
pi_185710007
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Griekenland is economische groot als de provincie Utrecht
BNP van 200 miljard
groei 2,1 %
pi_185710027
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:43 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]


1. Geld
De Grieken moesten geld van ons hebben. Wij moeten geld van de UK hebben. Harde brexit maakt dat nog een hele discussie. Deal is voor ons beter.

idd

vooral NL zou last hebben van een no deal brexit
pi_185710124
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:43 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dit heeft wel een aantal voor de hand liggende verklaringen:
1. Geld
De Grieken moesten geld van ons hebben. Wij moeten geld van de UK hebben. Harde brexit maakt dat nog een hele discussie. Deal is voor ons beter.
de UK heeft geen cent betaald aan Griekenland en zou in de toekomst ook nooit hoeven mee te betalen aan enige Eurozone bailout
quote:
2. Economische positie
Een UK zonder EU is nog altijd een handelspartner waar we flink wat goede zaken mee kunnen doen. Bij de grieken is die potentie een stuk kleiner
Het liefst doen we natuurlijk met beide zaken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185710140
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:51 schreef riazop het volgende:

[..]

idd

vooral NL zou last hebben van een no deal brexit
Zoek even op hoeveel de UK aan Griekenland heeft meebetaalt ajb
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185710403
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Griekenland is economische groot als de provincie Utrecht
Daarom
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]

de UK heeft geen cent betaald aan Griekenland en zou in de toekomst ook nooit hoeven mee te betalen aan enige Eurozone bailout
[..]

Het liefst doen we natuurlijk met beide zaken
Uiteraard. Maar wel iets liever met de Britten dan met de Grieken.
pi_185710461
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:51 schreef riazop het volgende:

[..]

idd

vooral NL zou last hebben van een no deal brexit
Nou inderdaad, voor ons als land zou het nog meer consequenties hebben. Het zijn bovendien onze buren en (ook historisch gezien) een nauw verwante handelspartner. Daarom hoop ik ook dat we er gewoon uit gaan komen en de UK tijd geven. Dat is in ons belang en derhalve weinig irritants aan.
pi_185710613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:57 schreef HiZ het volgende:
Eigenlijk irriteert het me hoe vanzelfsprekend EU leiders een verlenging lijken te vinden. Ik begrijp dat uitstel een relatief voordeel oplevert. Maar hoe geloofwaardig blijf je als je gaat uitstellen omdat de Britten procedure problemen hebben?

We hebben notabene de Griekse regering gedwongen om de uitslag van een referendum naast zich neer te leggen.
Ze hebben weinig keus. Een no deal Brexit zal ook de EU (en met name Nederland) financieel raken. Dat biedt de Britten onderhandeling- en uitstel ruimte.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')