abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 17 maart 2019 @ 09:53:07 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185665666
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Discovery (DIS)
De nieuwste serie gestart in 2017, het eerste seizoen speelt zich af tussen ENT en TOS. We volgen Michael Burnham die op het schip discovery terecht komt. En daar onder andere geconfronteerd wordt met de klingons die een oorlog starten tegen de federation.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
DIS, Michael Burnham (Sonequa Martin-Green)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Deze openingspost is hier te vinden!***
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185668590
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Er was tot de een na laatste aflevering geen enkele fatsoenlijke introductie, laat staan enige verdieping van dit karakter.

Gewoon iets wat in de etalage stond voor vele weken en dan plotseling tevoorschijn wordt gehaald.

Als ik het goed heb, wisten we pas bij deze aflevering dat ze vroeger mens was.
Het is jammer dat ze haar karakter eerst uitdiepen en haar dan gelijk laten sterven.
pi_185668667
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 12:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het is jammer dat ze haar karakter eerst uitdiepen en haar dan gelijk laten sterven.
Ik zou haar toch naar binnen beamen, die harde schijf wordt anders ooit door iemand uitgelezen...
Verder een toffe aflevering.
pi_185668876
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 12:51 schreef aesop het volgende:

[..]

Ik zou haar toch naar binnen beamen, die harde schijf wordt anders ooit door iemand uitgelezen...
Verder een toffe aflevering.
Inderdaad.
Waarom hebben ze haar niet naar binnen gebeamed en haar geheugen gewist?
pi_185668921
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:02 schreef polderturk het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vast subspace interference :7
  Moderator zondag 17 maart 2019 @ 13:04:54 #6
5428 crew  miss_sly
pi_185668939
Misschien wat meer spoilers gebruiken, voor mensen die hier wel lezen maar het nog niet gezien hebben?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 17 maart 2019 @ 13:34:16 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185669536
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:04 schreef miss_sly het volgende:
Misschien wat meer spoilers gebruiken, voor mensen die hier wel lezen maar het nog niet gezien hebben?
Ik blijf altijd weg van deze draad als er net een aflevering is geweest en ik het nog niet gezien heb. Misschien moeten we het gewoon spoiler topic noemen de volgende keer.

Het gaat hier toch altijd heel specifiek over de laatste aflevering en nog nauwelijks over de oudere series of de films.

Ik weet niet hoe anderen hier tegenaan kijken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_185670460
Niet kijken als je nog niet gekeken hebt lijkt me het devies.
Ja doei.
pi_185670561
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:09 schreef motorbloempje het volgende:
Niet kijken als je nog niet gekeken hebt lijkt me het devies.
Alleen kijken als je al gekeken hebt?
  zondag 17 maart 2019 @ 14:30:46 #10
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185670978
Ik lees hier ook niet voordat ik de aflevering gezien heb.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_185671071
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:12 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Alleen kijken als je al gekeken hebt?
Ja.

In het topic.
Ja doei.
pi_185671303
Precies, ik lees ook pas nadat ik de aflevering heb gezien. In feite is alles wat we hier bespreken een spoiler.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 17 maart 2019 @ 14:49:25 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185671315
Ik moet het hele seizoen nog kijken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185671412
[quote]1s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik moet het hele seizoen nog kijken.
[/quote]

Wat doe je hier 🙈
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185673750
Daedalus is ook een Enterprise aflevering over een test met longrange transports en over het verliezen van iemand in transport.

En er waren Daedalus class starships maar dat was goed 50 jaar voor DISC.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator zondag 17 maart 2019 @ 18:48:58 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185676371
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:34 schreef Karstman het volgende:
Daedalus is ook een Enterprise aflevering over een test met longrange transports en over het verliezen van iemand in transport.

En er waren Daedalus class starships maar dat was goed 50 jaar voor DISC.
:o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185676921
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:02 schreef polderturk het volgende:

[..]

Inderdaad.
Waarom hebben ze haar niet naar binnen gebeamed en haar geheugen gewist?
dat vroeg ik mij dus ook af...
pi_185676946
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik moet het hele seizoen nog kijken.
ik zou zeggen bak popcorn en kijken die handel

Ik moet zeggen ene aflevering vind ik beter dan de andere, sommigen erg voor de hand liggend maar je blijft toch kijken.

Ik ben wel blij dat er nog steeds nieuwe series en films uit komen.
pi_185677309
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik moet het hele seizoen nog kijken.
Ben jij een bingewatcher?
pi_185680910
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:18 schreef Goitske het volgende:

[..]

dat vroeg ik mij dus ook af...
Tja, normaal gooien ze er nog wel een straling of een storing tegenaan om die optie uit te sluiten, dat zal wel eens sterven op de montagetafel. :P
-nee-
  maandag 18 maart 2019 @ 02:27:20 #23
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_185682729
Kan iemand even mijn geheugen verfrissen of Spock zei dat de RA human, of humanoid was? Toch wel een onderscheid, en ik weet het niet meer precies :X
Ik hoop niet dat het Burnham blijkt te zijn, het moment dat ze zeiden dat ze erg belangrijk zou zijn.. ugh :r wmb mag ze zsm oprotten en Pike lekker de hoofdrol overnemen, kan haar niet uitstaan, zelfs niet wanneer ik het wel met d'r eens ben of ze een keer niet loopt te miepen :{

Wel was ik blij dat er eindelijk wat character-diepgang was en een tragisch verleden, on d'r diezelfde aflevering dood te maken :{
Wel had ik het gevoel meer te.. euh.. voelen toen het gebeurde, en had ik achteraf direct de gedachte naar Star Trek Nemesis, en hoe slecht de nasleep en het emotionele aspect aangepakt was over zo'n belangrijk character als Data.. Heeeel sterk het idee dat Jonathan Frakes ( _O_ ) het soort van 'goed' wilde doen deze ronde, maar dat kan aan mij liggen :P
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 maart 2019 @ 08:43:39 #24
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_185683599
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:04 schreef miss_sly het volgende:
Misschien wat meer spoilers gebruiken, voor mensen die hier wel lezen maar het nog niet gezien hebben?
Dat is een beetje eigen verantwoordelijkheid. Zo kun je het bespreken van de hele aflevering wel in spoiler-tags blijven zetten. Ik weet gewoon dat ik vanaf vrijdag, tot het moment dat ik de aflevering heb gezien, niet in dit topic moet komen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 09:23:01 #25
5428 crew  miss_sly
pi_185683971
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 08:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dat is een beetje eigen verantwoordelijkheid. Zo kun je het bespreken van de hele aflevering wel in spoiler-tags blijven zetten. Ik weet gewoon dat ik vanaf vrijdag, tot het moment dat ik de aflevering heb gezien, niet in dit topic moet komen.
Ik doe dat zelf ook zo, en als dat de consensus is, dan maakt het mij niet uit verder :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185684038
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 08:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dat is een beetje eigen verantwoordelijkheid. Zo kun je het bespreken van de hele aflevering wel in spoiler-tags blijven zetten. Ik weet gewoon dat ik vanaf vrijdag, tot het moment dat ik de aflevering heb gezien, niet in dit topic moet komen.
Dit!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_185684137
Ik vond het wel een sterke ep weer. Knap dat ze in één aflevering toch genoeg sympathie konden opwekken voor een achtergrondpersonage zodat het overlijden wat impact heeft.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_185684723
quote:
3s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:34 schreef DragonFodder het volgende:
Ik vond het wel een sterke ep weer. Knap dat ze in één aflevering toch genoeg sympathie konden opwekken voor een achtergrondpersonage zodat het overlijden wat impact heeft.
Vond ik nogal meevallen hoor. Een verliefde strandscene en ze heeft een vlog, misschien ben ik niet van de youtube generatie maar ik heb er geen extra symphatie voor gekregen.

Ook storend, die beveiligings juf die om het hoekje zit te gluren wat Airiam aan het doen is en niet ingrijpt. Nog storender, beveligingsjuf stort dood neer, niemand bekommert zich erop, verschijnt op een statusscherm als rood (wat kennelijk dood betekent) en staat dan later wel doodleuk bij de airlock knop. Maar ja ze moest wel omdat Toos Besluiteloos weer eens niet wist wat te doen en zat te wachten tot het script weer een konijn uit een hoed zou toveren om haar te redden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_185685008
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2019 10:18 schreef Karstman het volgende:

[..]

Vond ik nogal meevallen hoor. Een verliefde strandscene en ze heeft een vlog, misschien ben ik niet van de youtube generatie maar ik heb er geen extra symphatie voor gekregen.

Ook storend, die beveiligings juf die om het hoekje zit te gluren wat Airiam aan het doen is en niet ingrijpt. Nog storender, beveligingsjuf stort dood neer, niemand bekommert zich erop, verschijnt op een statusscherm als rood (wat kennelijk dood betekent) en staat dan later wel doodleuk bij de airlock knop. Maar ja ze moest wel omdat Toos Besluiteloos weer eens niet wist wat te doen en zat te wachten tot het script weer een konijn uit een hoed zou toveren om haar te redden.
Niet vanwege dat vlogdingetje idd, maar meer door de reacties van de crewmembers om haar heen. Ze iig meer dan een redshirt tegen einde aflevering.

En beveiligingsjuf was al offline voordat de show ging doen alsof ze dood was. Nadat het signaal offline ging waren er nog beelden dat ze naar haar respirator ging grijpen.

Verder vond ik de scene tussen Spock en Burnham wel goed, waar hij haar eens goed de waarheid zegt.

Btw: het is meerdere keren genoemd dat het einde der tijden het einde van alle bewuste leven inhoudt. Dus; kan de red angel ook naar de toekomst reizenof betekent dit dat de red angel geen sensient being is?
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_185685298
quote:
3s.gif Op maandag 18 maart 2019 10:44 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Niet vanwege dat vlogdingetje idd, maar meer door de reacties van de crewmembers om haar heen. Ze iig meer dan een redshirt tegen einde aflevering.

En beveiligingsjuf was al offline voordat de show ging doen alsof ze dood was. Nadat het signaal offline ging waren er nog beelden dat ze naar haar respirator ging grijpen.

Verder vond ik de scene tussen Spock en Burnham wel goed, waar hij haar eens goed de waarheid zegt.

Btw: het is meerdere keren genoemd dat het einde der tijden het einde van alle bewuste leven inhoudt. Dus; kan de red angel ook naar de toekomst reizenof betekent dit dat de red angel geen sensient being is?
Ja maar je zag ook dat ze het niet redde die respirator en met het hoofd op de grond viel. met dat rode scherm en het feit dat niemand zich druk om haar maakte was ze toch dood...

Eens wat betreft de scene met Spock, werd tijd dat iemand haar de waarheid vertelde,
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 11:07:31 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185685348
Niemand er problemen mee dat spock zo emotioneel doet... vind het niet des spocks.. ook al zei hij dat hij het voor het eerst een keer fijn vond... zo het niet raar vinden als dit mirror spock is met zijn baard....

Aan de andere kant kan het ook goed het verschil gaan verklaren tussen the cage en tos waar spock in the cage blij werd van bloemetjes.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 maart 2019 @ 11:07:43 #32
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_185685351
Dat rode scherm stond volgens mij offline in beeld. Maar dat niemand zich druk scheen te maken om haar verbaasde mij ook.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_185686412
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2019 11:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Aan de andere kant kan het ook goed het verschil gaan verklaren tussen the cage en tos waar spock in the cage blij werd van bloemetjes.
Dat is niet zo vreemd. De pilot wijkt hierin af omdat Spock in eerste instantie emoties had en Pike niet. Na de pilot heeft men dit aangepast.
Be curious, not judgmental
  maandag 18 maart 2019 @ 13:26:52 #34
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_185688410
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2019 10:18 schreef Karstman het volgende:

[..]

Vond ik nogal meevallen hoor. Een verliefde strandscene en ze heeft een vlog, misschien ben ik niet van de youtube generatie maar ik heb er geen extra symphatie voor gekregen.

Met vlog bedoel je dat dat ze selectie moest maken van herinneringen omdat haar kunstmatige geheugen niet zo groot was, en elke weer door deze procedure moest gaan :P
Niet echt hetzelfde imho.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_185690491
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 13:26 schreef BlackEyedAngel het volgende:

[..]

Met vlog bedoel je dat dat ze selectie moest maken van herinneringen omdat haar kunstmatige geheugen niet zo groot was, en elke weer door deze procedure moest gaan :P
Niet echt hetzelfde imho.
Nee de herinnering die je zag op het strand zelf is in een vlog vorm. Zo van lieve mensjes we zijn stiekem getrouwd, kijk ons een leuk aan het strand lopen etc. Op zich raad dat ze een herinnering zo in de derde persoon afgebeeld opslaat, immers ze heeft dit beleefd, ze was die blonde mevrouw op het strand. De tering je moet gewoon niet teveel nadenken over dit soort dingen daar wordt het alleen maar slechter en onlogischer van.

Dat wekelijkse backuppen is kennelijk onderdeel van het enhanced human zijn ofzo, kan je van alles van vinden maar heb ik me niet druk om gemaakt, moet ik ook niet doen want dan wordt het alleen maar erger...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 15:00:12 #36
5428 crew  miss_sly
pi_185691032
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2019 14:43 schreef Karstman het volgende:

[..]

Nee de herinnering die je zag op het strand zelf is in een vlog vorm. Zo van lieve mensjes we zijn stiekem getrouwd, kijk ons een leuk aan het strand lopen etc. Op zich raad dat ze een herinnering zo in de derde persoon afgebeeld opslaat, immers ze heeft dit beleefd, ze was die blonde mevrouw op het strand. De tering je moet gewoon niet teveel nadenken over dit soort dingen daar wordt het alleen maar slechter en onlogischer van.

Dat wekelijkse backuppen is kennelijk onderdeel van het enhanced human zijn ofzo, kan je van alles van vinden maar heb ik me niet druk om gemaakt, moet ik ook niet doen want dan wordt het alleen maar erger...
Mensen kijken toch wel foto's en filmpjes terug waar ze zelf ook op staan. Ik vond dat niet raar, dat dat filmpje in die vorm gegoten was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 18 maart 2019 @ 17:46:21 #37
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_185695812
Beetje rot lopen ergeren dat iedereen Airiam d'r gang liet gaan en ze haar dan maar gewoon de ruimte in flikkeren.

Wat hadden ze wel kunnen doen....

1) Haar gewoon in een cel beamen
2) Haar gewoon met helm en al in de ruimte laten zitten tot ze een oplossing hadden
3) Gewoon een vol security team naar dat station beamen en al d'r ledematen eraf knallen
4) Toen duidelijk was dat er niks levens meer in dat station was iedereen terugbeamen en het station met die kutcomputer en al kapotschieten
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_185735722
quote:
8s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:46 schreef Shakkara het volgende:
Beetje rot lopen ergeren dat iedereen Airiam d'r gang liet gaan en ze haar dan maar gewoon de ruimte in flikkeren.

Wat hadden ze wel kunnen doen....

1) Haar gewoon in een cel beamen
2) Haar gewoon met helm en al in de ruimte laten zitten tot ze een oplossing hadden
3) Gewoon een vol security team naar dat station beamen en al d'r ledematen eraf knallen
4) Toen duidelijk was dat er niks levens meer in dat station was iedereen terugbeamen en het station met die kutcomputer en al kapotschieten
Ach, misschien komt ze nog weleens terug in de serie.

Moet zeggen dat ik wel enthousiast ben over dit tweede seizoen. Het karakter Pike en Spock komen goed uit de verf.
  woensdag 20 maart 2019 @ 12:52:53 #39
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_185735823
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach, misschien komt ze nog weleens terug in de serie.

Moet zeggen dat ik wel enthousiast ben over dit tweede seizoen. Het karakter Pike en Spock komen goed uit de verf.
Yep die twee zijn inderdaad een verademing, en ook dat snauwende grietje van die astroide, die hoop ik ook vaker te zien.

Minder geneuzel rond Michael en Stamets en dan wordt het vanzelf beter.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_185736015
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:52 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Yep die twee zijn inderdaad een verademing, en ook dat snauwende grietje van die astroide, die hoop ik ook vaker te zien.

Minder geneuzel rond Michael en Stamets en dan wordt het vanzelf beter.
Vind het sowieso geen sterke karakters. Wat mij betreft kunnen enkele karakters uit de serie worden geschreven en worden vervangen door het kaliber Pike en Spock. Dan gaat deze serie echt groeien.
  woensdag 20 maart 2019 @ 13:07:00 #41
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_185736182
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 13:00 schreef Elzies het volgende:
Vind het sowieso geen sterke karakters. Wat mij betreft kunnen enkele karakters uit de serie worden geschreven en worden vervangen door het kaliber Pike en Spock. Dan gaat deze serie echt groeien.
Yep, ik heb ook helemaal geen band met de crew, het schip voelt soms meer als een soort maatschappelijkwerkbureau waar alle mensen met een rugzakje langs komen om bezig gehouden te worden.

Kijk mij eens gay zijn :')
Kijk mij eens autistisch doen :')
Kijk mij eens in your face irritant hoogbegaafd doen en altijd gelijk hebben :')
Kijk ik ben zielig en heb ptsd :')
Kijk ik ben de gemene schurk hahaha :')
Enzovoorts.

Alsof je Wesley, Neelix, Kes, Troi en Jake en Nog als crew bij elkaar gooit.

Pike is tenminste stabiel en Spock is tenminste constistent, dat is een hele verademing.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_185736365
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 13:07 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Yep, ik heb ook helemaal geen band met de crew, het schip voelt soms meer als een soort maatschappelijkwerkbureau waar alle mensen met een rugzakje langs komen om bezig gehouden te worden.

Kijk mij eens gay zijn :')
Kijk mij eens autistisch doen :')
Kijk mij eens in your face irritant hoogbegaafd doen en altijd gelijk hebben :')
Kijk ik ben zielig en heb ptsd :')
Kijk ik ben de gemene schurk hahaha :')
Enzovoorts.

Alsof je Wesley, Neelix, Kes, Troi en Jake en Nog als crew bij elkaar gooit.

Pike is tenminste stabiel en Spock is tenminste constistent, dat is een hele verademing.
Bij onze gay doctor zie ik steeds een Kevin Spacey over zijn schoudertje meekijken. :)

Want dit was de acteur die de ondergang inluidde voor Frank Underwood.
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 13:14:22 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185736376
Tijd om Owo en Detmer uit te bouwen dus :Y Die komen sowieso sympathiek over :Y

Ik moet zeggen dat ik tilly toch ook wel leuk blijf vinden gewoon zo'n soort puppy die uit enthausiasme telkens volledig uit protocol springt... Is een heel erg herkenbaar soort mensen :D had een collega die zelfs tijdens zijn promotie tegen zijn commissie begon met "Ja zeker interessant weet je hoe het zit..." om daarna te realiseren dat er een vooropgesteld protocol is en dan met die zin verder te gaan met "ohja geachte opponent, hoe het dus zit..." _O- Tilly is exact zo, goede ideeën maar haar enthausiastme staat haar soms in de weg...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 13:21:25 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185736594
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 13:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bij onze gay doctor zie ik steeds een Kevin Spacey over zijn schoudertje meekijken. :)

Want dit was de acteur die de ondergang inluidde voor Frank Underwood.
Mijn vriendin begint vaak over dazed and confused als ik star trek kijk :D



Links anthony rapp / stamets :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185739758
Nog steeds bezig met ENT..
'Shuttlepod One', wat een matige filler zeg.

Nog aan het wachten op de eerste dode crew member, het is nog steeds één grote ruimtespeeltuin.
  woensdag 20 maart 2019 @ 16:50:39 #46
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_185741710
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 13:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bij onze gay doctor zie ik steeds een Kevin Spacey over zijn schoudertje meekijken. :)

Want dit was de acteur die de ondergang inluidde voor Frank Underwood.
Voor mij is ie toch echt Mark uit RENT :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_185780861
What just happened!!???

_O-
pi_185780936
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 08:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
What just happened!!???

_O-
?
pi_185780942
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 08:15 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

?
Kijk de laatste aflevering maar :)
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:40:49 #50
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_185782932
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 08:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
What just happened!!???

_O-
Dat worden t-shirts straks.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 11:36:41 #51
9859 crew  Karina
Woman
pi_185783858
Oe ik ben benieuwd, vanavond meteen kijken.

Trouwens, is die baard van Spock nou weg? Ziet er niet uit.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_185785273
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:36 schreef Karina het volgende:
Oe ik ben benieuwd, vanavond meteen kijken.

Trouwens, is die baard van Spock nou weg? Ziet er niet uit.
Zit er nog aan :Y
pi_185785280
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:40 schreef avotar het volgende:

[..]

Dat worden t-shirts straks.
Ik wil er wel één ja :Y
  vrijdag 22 maart 2019 @ 22:55:40 #54
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_185795438
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 08:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
What just happened!!???

_O-
Dit!
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 23:00:23 #55
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185795531
Dit zag ik niet aankomen.

Maar even wat anders. Je wilt die red angel lokken. Die komt er aan. En dan ga je je schilden opzetten?

Heb ik iets gemist, of is dit idioot?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_185795636
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 23:00 schreef thedeedster het volgende:
Dit zag ik niet aankomen.

Maar even wat anders. Je wilt die red angel lokken. Die komt er aan. En dan ga je je schilden opzetten?

Heb ik iets gemist, of is dit idioot?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2019 23:06:59 ]
  vrijdag 22 maart 2019 @ 23:18:16 #57
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185795842
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 23:06 schreef wolfjeamadeus het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met je eerste spoiler ben ik het helemaal eens. Dat ze daar zélf dan niet aan gedacht hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 01:59:16 #58
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185798599
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 23:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Met je eerste spoiler ben ik het helemaal eens. Dat ze daar zélf dan niet aan gedacht hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185799498
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 01:59 schreef SiGNe het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zei ik dus...
  zaterdag 23 maart 2019 @ 07:16:00 #60
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185799520
We zouden toch gewoon niet lezen als we nog niet gekeken hadden? De hele tijd spoliertags openen is ook niks :{

Ontopic, nogal een plotwending ja :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_185799521
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 07:16 schreef jajablahblah het volgende:
We zouden toch gewoon niet lezen als we nog niet gekeken hadden? De hele tijd spoliertags openen is ook niks :{

Ontopic, nogal een plotwending ja :D
Ik wil op de dag zelf nog wel even over mijn hart strijken :P
  zaterdag 23 maart 2019 @ 07:36:00 #62
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185799560
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 07:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik wil op de dag zelf nog wel even over mijn hart strijken :P
Dit. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_185799692
Shit ik ga de nieuwste aflevering pas maandag of dinsdag kunnen kijken _O-
-nee-
  Moderator zaterdag 23 maart 2019 @ 10:26:46 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185801028
Leuk ook dat ze die timechrystals meenemen die dingen zijn een jaartje of zo vrij hot, en ze bestaan :)

W&T / Scientists confirm brand new form of matter: time crystals
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185801380
leuke scifi natuurlijk
vermakelijk zelfs
maar wat een chaotische bedoeling blijft het
hak op de tak serie tot het absurdistische aan toe
nu kan je stellen dat scifi per definitie absurdistisch is
dat vind ik van star trek in het algemeen in mindere mate
(althans, zoals het geweest is)
  Moderator zaterdag 23 maart 2019 @ 13:26:32 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185803105
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 10:53 schreef -Chakotay- het volgende:
leuke scifi natuurlijk
vermakelijk zelfs
maar wat een chaotische bedoeling blijft het
hak op de tak serie tot het absurdistische aan toe
nu kan je stellen dat scifi per definitie absurdistisch is
dat vind ik van star trek in het algemeen in mindere mate
(althans, zoals het geweest is)
Dit is veel minder hak op de tak dan oude st daar werd elke aflevering weer wat anders behandeld dit is al 11 afleveringen hetzelfde onderwerp, hoezo hak op de tak?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 23 maart 2019 @ 13:29:06 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185803129
Ikzelf vond trouwens spocks logica deze aflevering wel weer top, als burnham de red angel is dan moet de red angel haar wel redden anders bestond de red angel niet, daarom wist spock ook dat hij het door kon drukken...

Maw burnham kon niet doodgaan anders kon ze niet terugkomen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 23 maart 2019 @ 13:46:27 #68
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185803320
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Ikzelf vond trouwens spocks logica deze aflevering wel weer top, als burnham de red angel is dan moet de red angel haar wel redden anders bestond de red angel niet, daarom wist spock ook dat hij het door kon drukken...

Maw burnham kon niet doodgaan anders kon ze niet terugkomen...
Maar als Burnham zou sterven, dan zou de Red Angel nooit bestaan hebben.

Echt, die tijdreis-afleveringen leven altijd weer fikse mindfucks op.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_185803805
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit is veel minder hak op de tak dan oude st daar werd elke aflevering weer wat anders behandeld dit is al 11 afleveringen hetzelfde onderwerp, hoezo hak op de tak?
Die one and done afleveringen hadden in ieder geval altijd echt structuur. Ik ben Voyager weer eens aan het terugkijken en dat is echt wel gestructureerd, altijd een hard A en B plot en duidelijke causale relaties tussen gebeurtenissen

In Disco gebeurt er gewoon shit. Van alles. Overal.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 15:45:54 #70
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185804622
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Ikzelf vond trouwens spocks logica deze aflevering wel weer top, als burnham de red angel is dan moet de red angel haar wel redden anders bestond de red angel niet, daarom wist spock ook dat hij het door kon drukken...

Maw burnham kon niet doodgaan anders kon ze niet terugkomen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ligt er allemaal een beetje dik bovenop steeds en dat maakt 't voorspelbaar.

Overigens zijn er ook mensen die denken dat deze serie gebruikt wordt om de Kelvin-timeline te herstellen.
Dat zou dan wel weer tof zijn eigenlijk, dat de schrijvers zoveel moeite doen om hun eigen fouten in het verhaal te herstellen.
pi_185804920
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 07:16 schreef jajablahblah het volgende:
We zouden toch gewoon niet lezen als we nog niet gekeken hadden? De hele tijd spoliertags openen is ook niks :{
1x dubbelklik op een spoilertag en alle tags op de pagina openen. Kleine moeite en op de dag zelf vind ik het ook wel logisch.

Vond het wel een mooie aflevering. Zeker wel een hoop op aan te merken, maar ik heb met plezier gekeken. More of this please.

Ik hoorde op Pensky's Podcast overigens dat de actrice die Airiam in S1 speelde dezelfde is die nu nieuw op de brug is gekomen. En dat Anson Mount volgend seizoen niet terugkeert :'(
  zaterdag 23 maart 2019 @ 16:37:54 #72
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185805348
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 15:45 schreef SiGNe het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_185811822
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 13:46 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Maar als Burnham zou sterven, dan zou de Red Angel nooit bestaan hebben.

Echt, die tijdreis-afleveringen leven altijd weer fikse mindfucks op.
Klassieke tijdreisparadox.

Be curious, not judgmental
pi_185820138
Remastering Star Trek: Deep Space Nine With Machine Learning
https://captrobau.blogspo(...)deep-space-nine.html
Be curious, not judgmental
  zondag 24 maart 2019 @ 13:16:55 #75
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185821616
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:36 schreef Karina het volgende:
Trouwens, is die baard van Spock nou weg? Ziet er niet uit.
Ik hoop van harte dat die baard eraf gaat, want lelijk ;(
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Moderator zondag 24 maart 2019 @ 13:30:48 #76
9859 crew  Karina
Woman
pi_185821802
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 13:16 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik hoop van harte dat die baard eraf gaat, want lelijk ;(
Hij doet me denken aan een karakter uit Planet of the Apes :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_185823225
quote:
99s.gif Op zondag 24 maart 2019 13:30 schreef Karina het volgende:

[..]

Hij doet me denken aan een karakter uit Planet of the Apes :')
Alles komt goed :o
quote:
‘Discovery’ Showrunner Alex Kurtzman: "We will synchronize with canon by the end of this season"
https://www.reddit.com/r/(...)ex_kurtzman_we_will/
Be curious, not judgmental
  zondag 24 maart 2019 @ 16:13:30 #78
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185823910
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:15 schreef Aether het volgende:

[..]

Alles komt goed :o
[..]

En ook dat was te verwachten maar dat maakt 't verhaal ook wel erg voorspelbaar.
Vraag me ook wel af of Discovery dan nog wel een bestaansrecht heeft, de Kelvin tijdlijn is dan immers gefixed.
Verklaart overigens wel ook waarom Picard weer terug komt.. (y)
pi_185824564
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:13 schreef SiGNe het volgende:

[..]

En ook dat was te verwachten maar dat maakt 't verhaal ook wel erg voorspelbaar.
Vraag me ook wel af of Discovery dan nog wel een bestaansrecht heeft, de Kelvin tijdlijn is dan immers gefixed.
Verklaart overigens wel ook waarom Picard weer terug komt.. (y)
Waarom zou de Kelvin tijdlijn zijn gefixt? Volgens mij is het nog niet helemaal duidelijk welke richting ze uiteindelijk willen opgaan met het tijdreizen.
Be curious, not judgmental
pi_185837298
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:13 schreef SiGNe het volgende:

[..]

En ook dat was te verwachten maar dat maakt 't verhaal ook wel erg voorspelbaar.
Vraag me ook wel af of Discovery dan nog wel een bestaansrecht heeft, de Kelvin tijdlijn is dan immers gefixed.
Verklaart overigens wel ook waarom Picard weer terug komt.. (y)
Ik vraag me af of synchronizing with canon betekent dat de Kelvin tijdlijn verdwijnt, volgens mij hoeft dat niet.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_185837885
Over vrijdag. Ik dacht eerst godver ja hoor ze is het. Maar met dat verhaal van Leland begon me toch te dagen dat het anders zou moeten zitten. Ik had niet zover doorgedacht als wolfjeamadeus hierboven want ik ben van de Wibblywobblytimeywimey school.

Wat me wel enorm stoorde was wederom de alomvattende dominantie die Burnham moet hebben. Ja ze is de hoofdpersoon maar de laatste scene had ook gedaan kunnen worden zonder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 25 maart 2019 @ 12:40:05 #82
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185840652
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:50 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik vraag me af of synchronizing with canon betekent dat de Kelvin tijdlijn verdwijnt, volgens mij hoeft dat niet.
DE fans zijn er niet echt blij mee en bepaalde zaken zoals section 31 kloppen niet met de normale tijdlijn.
En klingons zien er ook heel anders uit bijv.
pi_185840679
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:40 schreef SiGNe het volgende:

[..]

DE fans zijn er niet echt blij mee en bepaalde zaken zoals section 31 kloppen niet met de normale tijdlijn.
En klingons zien er ook heel anders uit bijv.
Klopt dus Disco terug in lijn met canon zou mooi zijn. Maar Kelvin is ook non canon en ik geloof nooit dat Kurtzman met zijn opmerking bedoeld dat ook de Kelvin timeline wordt "opgelost".
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 12:45:18 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185840714
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:42 schreef Karstman het volgende:

[..]

Klopt dus Disco terug in lijn met canon zou mooi zijn. Maar Kelvin is ook non canon en ik geloof nooit dat Kurtzman met zijn opmerking bedoeld dat ook de Kelvin timeline wordt "opgelost".
Zou wel mooi zijn, nu ze picard weer van stal halen, en het opent het ook op om weer wat mooie films te maken die post-nemesis zijn...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 13:14:27 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185841116
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:50 schreef Aether het volgende:
Remastering Star Trek: Deep Space Nine With Machine Learning
https://captrobau.blogspo(...)deep-space-nine.html
ik ben eigenlijk nooit zo van de remastering enzo geweest, ik kan prima naar oude films kijken op mindere kwaliteit...

Het is wel een leuke toepassing van machine learning, (ondanks alle hype daaromtrent)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185841185
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:42 schreef Karstman het volgende:

[..]

Klopt dus Disco terug in lijn met canon zou mooi zijn. Maar Kelvin is ook non canon en ik geloof nooit dat Kurtzman met zijn opmerking bedoeld dat ook de Kelvin timeline wordt "opgelost".
Dat denk ik ook. Ik denk dat het meer gaat over afwijkingen in Disco.
Be curious, not judgmental
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 13:26:13 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185841261
quote:
7s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:19 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Ik denk dat het meer gaat over afwijkingen in Disco.
Ze hebben nu natuurlijk wel de touwtjes in handen om micheals ouders niet dood te laten gaan, poef spock heeft geen "zusje" meer en burnham is ineens niet meer opgevoed door vulcans, dan kan er een charme offensief richting het karakter burnham waardoor ze meer "likable" is... en dat verzinnen ze iets in seizoen drie waardoor we allemaal van onze stoelen geblazen worden en wordt het net als de vorige star treks vanaf seizoen drie een stuk interessanter :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 25-03-2019 13:34:24 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185841356
quote:
10s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ze hebben nu natuurlijk wel de touwtjes in handen om micheals ouders niet dood te laten gaan, poef spock heeft geen "zusje" meer en burnham is ineens niet meer opgevoed door klingons, dan kan er een charme offensief richting het karakter burnham waardoor ze meer "likable" is... en dat verzinnen ze iets in seizoen drie waardoor we allemaal van onze stoelen geblazen worden en wordt het net als de vorige star treks vanaf seizoen drie een stuk interessanter :D
Er zijn momenteel verschillende theorieën en dit is er inderdaad één van.
Be curious, not judgmental
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 13:34:33 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185841419
Eh vulcans bedoel ik, vulcans...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185841447
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2019 09:43 schreef Karstman het volgende:
Over vrijdag. Ik dacht eerst godver ja hoor ze is het. Maar met dat verhaal van Leland begon me toch te dagen dat het anders zou moeten zitten. Ik had niet zover doorgedacht als wolfjeamadeus hierboven want ik ben van de Wibblywobblytimeywimey school.

Wat me wel enorm stoorde was wederom de alomvattende dominantie die Burnham moet hebben. Ja ze is de hoofdpersoon maar de laatste scene had ook gedaan kunnen worden zonder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het plan was toch om haar in een dodelijk gevaarlijke situatie te brengen, niet om haar daadwerkelijk dood te laten gaan
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185841740
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar het plan was toch om haar in een dodelijk gevaarlijke situatie te brengen, niet om haar daadwerkelijk dood te laten gaan
Nou ja, ze moet natuurlijk wel écht sterven om de tijdlijn te beinvloeden en de engel te laten verschijnen. Op een haartje na in leven laten is niet genoeg.
-nee-
pi_185851698
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:51 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Nou ja, ze moet natuurlijk wel écht sterven om de tijdlijn te beinvloeden en de engel te laten verschijnen. Op een haartje na in leven laten is niet genoeg.
Toch was dat de inzet. De arts stond al klaar om haar te reanimeren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185852407
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 23:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Toch was dat de inzet. De arts stond al klaar om haar te reanimeren.
Ja ik vond dat eigenlijk ook niet zo sterk, maar Spock begreep het wel op tijd.
-nee-
  dinsdag 26 maart 2019 @ 09:01:11 #94
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_185854600
er gebeurt wel meer buiten het canon.
Heb recentelijk een serie van David Mack zitten lezen, die ook voor DS9 oa schreef, over het ontstaan van de Borg en het einde daarvan.
https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Star_Trek:_Destiny

Dat is wel iets wat ik graag verfilmd zou willen zien.....
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 26 maart 2019 @ 09:39:58 #95
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_185855037
Heb waarschijnlijk iets gemist maar wat was dat met dat oog van die section 31 commandant?
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 10:25:53 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185855651
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:39 schreef Devil010 het volgende:
Heb waarschijnlijk iets gemist maar wat was dat met dat oog van die section 31 commandant?
Ik weet niet precies wat je bedoeld maar georgiou heeft nogsteeds last van teveel licht omdat ze mirror georgiou is, maar weet niet of je dat bedoeld.

De rode lampjes bij die augment was gewoon een nogal doorzichtige manier om aan te geven dat ze niet 'haarzelf' was tijdens bepaalde acties. Zeg maar net zoiets als een goed zichtbare timer op een bom wat ook onzinnig is voor een tijdbom.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 10:30:14 #97
5428 crew  miss_sly
pi_185855715
Ik denk dat hij bedoelt het moment dat Leland een ding in zijn oog krijgt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185855852
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:39 schreef Devil010 het volgende:
Heb waarschijnlijk iets gemist maar wat was dat met dat oog van die section 31 commandant?
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:30 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat hij bedoelt het moment dat Leland een ding in zijn oog krijgt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 26 maart 2019 @ 10:47:13 #99
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_185855994
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]


[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah zo, ja dat zou dat wel verklaren ja :)
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 11:00:06 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185856181
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:30 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat hij bedoelt het moment dat Leland een ding in zijn oog krijgt?
Ohja heel wat anders dus.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 26 maart 2019 @ 11:53:34 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185856938
Op het PaleyFest in LA heeft Alex Kurtzman verteld over de nieuwe star trek serie over Picard
https://www.serienjunkies(...)-drehbuch-95420.html

Ff snelle vertaling
Star Trek: Emotionele reactie op het scenario voor de Picard Series

Tijdens het PaleyFest in Los Angeles verschenen de sterren en makers van Star Trek voor het panel. Een kans waarop producent Alex Kurtzman werd gevraagd naar de nieuwe serie over Jean-Luc Picard en zijn reactie op de eerste lezing van het script.

De sterren en seriebouwers van Star Trek: Discovery verschenen dit jaar op het PaleyFest in Los Angeles, waar fans massaal naar de toekomstige wereld van de sci-fi franchise trokken. Ter plaatse waren Sonequa Martin-Green (Burnham), Ethan Peck (Spock), Doug Jones (Saru), Anthony Rapp (Stamets), Wilson Cruz (Culper), Shazad Latif (Tyler), Tig Nataro (Denise Reno), Mary Chieffo (L'Rell) en de producenten Heather Kadin en Alex Kurtzman. Deze laatste werd gevraagd naar de komende serie over Jean-Luc Picard (Patrick Stewart) en leek zijn woorden zeer zorgvuldig te kiezen alvorens te antwoorden:

"Hier is wat ik je ga vertellen: Ik had gisteren een adembenemende ervaring. Ik zat aan de keukentafel van Patrick Stewart, luisterde naar hem, hij las de eerste aflevering en huilde bijna. Dat was vrij bijzonder. Hij bevindt zich in een grote fase van zijn leven. Hij is zo opgewonden. Het wordt een heel andere serie dan 'Discovery'. Ik denk dat de enige manier waarop dit universum echt werkt is als elke show echt anders is en verschillende aspecten van 'Star Trek' behandelt".

Het was al bekend dat de serie "meer doordacht" moest zijn toen de meer actieve "Ontdekking" en de latere jaren van Picard sterk beïnvloed werden door de ontbinding van het Romulaanse Rijk. Kurtzman vervolgt: "In veel opzichten wordt het een zeer doordacht psychologisch portret. We weten allemaal wat Picard voor de wereld betekende en waarom hij, zoals zoveel legendarische personages in 'Star Trek', en wat hij vertegenwoordigde. Sommige dingen zijn voor hem veranderd en toch is hij zo duidelijk en fundamenteel nog steeds Picard. We zijn benieuwd wat we hier gaan leveren. Ik weet dat Patrick erg enthousiast is. De cast is prachtig in elkaar gezet. Maar ik zal je niet meer vertellen.

Nieuwe afleveringen van het tweede seizoen van "Star Trek: Discovery" verschijnen momenteel elke donderdag op CBS All Access en de volgende dag belanden in de lokale Netflix aanbieding. Een derde seizoen werd al in februari in gebruik genomen. Daarnaast zijn er nog meer series gepland voor de franchise: Een ongetiteld Nickelodeon project, de geanimeerde Star Trek: Lower Decks en een spin-off over Michelle Yeoh's seriële personage Philippa Georgiou.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 maart 2019 @ 13:42:31 #102
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_185858655
Ik dacht dat Leland misschien zelf geïnfecteerd werd met de AI. Niettemin, de AI is er nog.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_185859299
Deze serie is wel genieten.
Beter dan vorig seizoen.
Jammer dat Burnham zo slecht is.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 15:06:35 #104
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_185859825
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:39 schreef Devil010 het volgende:
Heb waarschijnlijk iets gemist maar wat was dat met dat oog van die section 31 commandant?
Daar ging een hele lange pin doorheen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 26 maart 2019 @ 18:46:17 #105
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_185863267
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 15:06 schreef avotar het volgende:

[..]

Daar ging een hele lange pin doorheen.
Dat het een hele lange pin was nogal overduidelijk haha maar waarom was niet echt helder.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_185872572
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit ja.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 27 maart 2019 @ 10:38:37 #107
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_185872838
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:22 schreef Karstman het volgende:

[..]

Dit ja.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Joh....
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_185917519
dat emotionele gedrag en dat overacting van Michael begint me nu te storen
continu het gedrag van emo overload bezorgt mij echt de maagkrampen
  vrijdag 29 maart 2019 @ 18:07:03 #109
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_185919694
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 16:21 schreef -Chakotay- het volgende:
dat emotionele gedrag en dat overacting van Michael begint me nu te storen
continu het gedrag van emo overload bezorgt mij echt de maagkrampen
Nu pas? Ik kreeg al kromme tenen van dat mens na de eerste paar episodes.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_185931250
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 16:21 schreef -Chakotay- het volgende:
dat emotionele gedrag en dat overacting van Michael begint me nu te storen
continu het gedrag van emo overload bezorgt mij echt de maagkrampen
Jij hebt veel geduld Chakotay. Waarschijnlijk komt dat door je vrouw Seven of Nine.
Dat gedrag van die Michael gaf me vanaf S01E01 al irritatie waarom het allemaal zo dramatisch moest. Maar het zal de tijd van het verhaal wel zijn.

quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 18:07 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Nu pas? Ik kreeg al kromme tenen van dat mens na de eerste paar episodes.
Inderdaad Shakira inderdaad.
pi_185932303
als dit een Borg origin story wordt haak ik af
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 maart 2019 @ 11:57:04 #112
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_185932423
Het grappige is dat ik voor het eerst de emoties van Michael in deze aflevering een beetje kon begrijpen. Voor het eerst dat ik een beetje een connectie had met haar.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 31 maart 2019 @ 00:47:50 #113
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_185942995
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:50 schreef Saind het volgende:
als dit een Borg origin story wordt haak ik af
Eerste waar ik ook aan dacht .

Ben de serie nu wel zat .

Achterlijk wijf die er in speelt
Een karakter die neer word gezet waar nergens op slaat .
Eigenlijk als je de serie bekijkt .
Is zij nog erger dan een borg.
Door haar word er veel fouten gemaakt.

Was ik zelf een kapitein was zij de eerste die van me space schip afgooide .
pi_185943382
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:50 schreef Saind het volgende:
als dit een Borg origin story wordt haak ik af
Ik zou er geen problemen mee hebben.
  zondag 31 maart 2019 @ 08:33:54 #115
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185944388
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:20 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik zou er geen problemen mee hebben.
Ik weet niet. Ik kan me een andere franchise herinneren waarin zoiets toch redelijk matig uitpakte.
Soms is het mysterie en je eigen verbeelding een stuk mooier. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_185944528
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:50 schreef Saind het volgende:
als dit een Borg origin story wordt haak ik af
Hej. Dat is wel een mogelijkheid. The Borg. Alleen Borg willen alles assimileren niet vernietigen.
pi_185944542
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:52 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Hej. Dat is wel een mogelijkheid. The Borg. Alleen Borg willen alles assimileren niet vernietigen.
True
Maar wat zei hij nou, Struggle is pointless ofzo?
Klinkt erg borg
pi_185944633
De Borg zijn, volgens canon, langzaam zo geëvolueerd in de loop van duizenden jaren en komen uit het Delta quadrant.

Het zou wel heel lomp zijn dat die ene zin en het injecteren van nanoprobes opeens het ontstaan van de Borg is.
pi_185944758
quote:
2s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:10 schreef DJKoster het volgende:
De Borg zijn, volgens canon, langzaam zo geëvolueerd in de loop van duizenden jaren en komen uit het Delta quadrant.

Het zou wel heel lomp zijn dat die ene zin en het injecteren van nanoprobes opeens het ontstaan van de Borg is.
Tsjah met dat tijdreizen erbij, het zou kunnen. En de schrijvers vinden het duidelijk zo lastig om nieuwe dingen te doen met trek dat het me niets zou verbazen.
  Moderator zondag 31 maart 2019 @ 09:54:40 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185944970
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:33 schreef Saind het volgende:

[..]

Tsjah met dat tijdreizen erbij, het zou kunnen. En de schrijvers vinden het duidelijk zo lastig om nieuwe dingen te doen met trek dat het me niets zou verbazen.
En huh seizoen één leek het niet genoeg op star trek en nu durven ze geen nieuwe dingen te doen :?

Vond dit trouwens niet de beste aflevering van het seizoen vooral de acties van section 31 snap ik niet zo goed, aan de ene kant vind ik ze te makkelijk leland afvallen aan de andere kant doen ze dat juist weer niet, de balans is daar een beetje zoek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 maart 2019 @ 09:56:49 #121
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_185945002
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:50 schreef Saind het volgende:
als dit een Borg origin story wordt haak ik af
De Borg waren er al ten tijde van First Contact, met Cochrane, immers, de Borg op de Enterprise probeerden te communiceren met hun soortgenoten uit die tijd.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_185945274
quote:
2s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En huh seizoen één leek het niet genoeg op star trek en nu durven ze geen nieuwe dingen te doen :?

Vond dit trouwens niet de beste aflevering van het seizoen vooral de acties van section 31 snap ik niet zo goed, aan de ene kant vind ik ze te makkelijk leland afvallen aan de andere kant doen ze dat juist weer niet, de balans is daar een beetje zoek.
Het voelt niet als trek maar ze rehashen wel alleen maar dingen die wel gezien hebben. Wéér een prequel, wéér Klingons, Section 31, weet ik veel waar seizoen 1 over ging
Het enige nieuwe is dat paddestoelen gebeuren maar dat is ook al weer maanden weg
pi_185945630
The Borg wilde als een parasiet alles assimileren en groter worden, vernietiging van al het leven past daar niet goed in, ik verwacht niet een bruggetje naar the Borg nu :)
-nee-
  Moderator zondag 31 maart 2019 @ 10:53:07 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185945820
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:20 schreef Saind het volgende:

[..]

Het voelt niet als trek maar ze rehashen wel alleen maar dingen die wel gezien hebben. Wéér een prequel, wéér Klingons, Section 31, weet ik veel waar seizoen 1 over ging
Het enige nieuwe is dat paddestoelen gebeuren maar dat is ook al weer maanden weg
Maar ook voor het eerste time crystals want die waren voor deze serie nog niet ontdekt, AI die opzichzelf staat want dat is ook een onderwerp uit deze tijd, dark (niet baryonische )
materie ook heel erg van nu , ronddraaiende histonen waarvan de kristal structuur nog niet bekend was in de vorige serie, een vulcan die dyslexie had was ook niet iets was in de vorige series verzonnen zou worden, Kelpians hebben we ook nooit eerder ontmoet, en eindelijk een keer de focus op de wat mindere helden uit de fedration, eindelijk kunnen de mensen van de fedration eens fouten maken. Kortom er zit voldoende nieuws in uit deze tijd en het zeker niet alleen maar rehash. Het is maar waar je op let.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 31-03-2019 11:01:57 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 31 maart 2019 @ 22:52:34 #125
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_185961158
Begin ik een beetje erg genoeg te krijgen van een jankende Burnham, komt er nog eentje bij.
Van mij mag Pike de lead krijgen en die hele Burnham draad uitsterven in een geweldadige dood.
  maandag 1 april 2019 @ 11:19:33 #126
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_185966898
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 22:52 schreef DrDarwin het volgende:
Begin ik een beetje erg genoeg te krijgen van een jankende Burnham, komt er nog eentje bij.
Van mij mag Pike de lead krijgen en die hele Burnham draad uitsterven in een geweldadige dood.
Ja, en dat telkens een grote bek naar alles en iedereen komt me ook de neus uit.

Totaal geen discipline te vinden op dat schip, Saru was een paar episodes terug ook al lekker bezig en het is natuurlijk Tilly's hele bestaansrecht om irritant te lopen doen. :r
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_185967784
quote:
2s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar ook voor het eerste time crystals want die waren voor deze serie nog niet ontdekt, AI die opzichzelf staat want dat is ook een onderwerp uit deze tijd, dark (niet baryonische )
materie ook heel erg van nu , ronddraaiende histonen waarvan de kristal structuur nog niet bekend was in de vorige serie, een vulcan die dyslexie had was ook niet iets was in de vorige series verzonnen zou worden, Kelpians hebben we ook nooit eerder ontmoet, en eindelijk een keer de focus op de wat mindere helden uit de fedration, eindelijk kunnen de mensen van de fedration eens fouten maken. Kortom er zit voldoende nieuws in uit deze tijd en het zeker niet alleen maar rehash. Het is maar waar je op let.
Kelpians zijn wel echt een toffe toevoeging. Maar het zijn alleen kleine dingen die ze toevoegen steeds, ik vind het wel tijd voor iets nieuws en niet WEER een verhaallijn over klingons of romulans of Spock ofzo. Dat hebben we toch al 10 keer gezien

Vooral Spock
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 12:13:34 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185967844
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:10 schreef Saind het volgende:

[..]

Kelpians zijn wel echt een toffe toevoeging. Maar het zijn alleen kleine dingen die ze toevoegen steeds, ik vind het wel tijd voor iets nieuws en niet WEER een verhaallijn over klingons of romulans of Spock ofzo. Dat hebben we toch al 10 keer gezien

Vooral Spock
Tja dat is sowieso een probleem in science fiction, je ziet maar zelden iets nieuws... (Of ik heb teveel scifi gezien)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185967871
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2019 12:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja dat is sowieso een probleem in science fiction, je ziet maar zelden iets nieuws... (Of ik heb teveel scifi gezien)
Ik hoop echt dat die nieuwe Picard show in de toekomst eens iets anders gaat worden

Ik vond het design van die bad guys in die Kelpian aflevering wel bemoedigend, die baul of hoe heette die lullen ook alweer
Met CGI kun je nu echt toffe aliens maken en niet iedere week een ander soort knobbels op het voorhoofd. Maar dan moet je er ook iets interessants mee doen en ze niet WEER ruzie laten maken met Spock, dat doen ze nu al 50 jaar ofzo

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2019 12:16:08 ]
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 12:22:11 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185968005
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:15 schreef Saind het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat die nieuwe Picard show in de toekomst eens iets anders gaat worden

Ik vond het design van die bad guys in die Kelpian aflevering wel bemoedigend, die baul of hoe heette die lullen ook alweer
Met CGI kun je nu echt toffe aliens maken en niet iedere week een ander soort knobbels op het voorhoofd. Maar dan moet je er ook iets interessants mee doen en ze niet WEER ruzie laten maken met Spock, dat doen ze nu al 50 jaar ofzo
Wat de uitdaging is iets maken waarvan het echt voelt alsof het een dreiging is en waar de consequenties niet vrijblijvend zijn. Dat is ook zo jammer aan deze prequel, we weten hoe de wereld erna uitziet, je hebt dus nooit :o als dit gebeurt dan valt de federation in duigen, omdat je gewoon weet wat er tien jaar later gebeurt. Daar kunnen ze misschien met picard wel wat meer mee doen, ik hoop dat dat diplomatiek heeft en ook wezenlijke veranderingen kan veroorzaken...

(voyager had daar het makkelijk in alles wat gebeurde gebeurde zo ver weg dat het ampe effect kon hebben, voy werd ook niet door de federation meer aangestuurd waardoor effectief "the federation" alleen maar janeway was die haar manschappen aanstuurde, DS9 heeft er nog het meest mee gespeeld omdat de dominion zomaar het universum in duigen kon schoppen, de eerste twee series waren vooral exploration wat ook super leuk is maar moeilijk in te passen in een prequel serie, en ENT heeft ook alle problemen van een prequel)

Dat is eigenlijk het enige dat me in disco een beetje tegenstaat, het kan niet mis gaan want we weten hoe het erna gaat.

Wat jij zei over echt toffe aliens heb ik een beetje met echt toffe techniek, het probleem is alleen dat waar we zijn in de huidige technologie zo onduidelijk aan het worden is dat je heel lastig goede scifi op kunt schrijven, alles hangt zoveel van wavecollapses en onzekerheid aan elkaar dat je alles wel op kunt hangen aan quantum mechanica en het niet eens logisch hoeft te zijn. En daar gaan mensen ook op afhaken, quantum logica is zoveel vreemder dan conventionele logica dat er amper een begrijpelijk verhaal op te baseren is :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 1 april 2019 @ 14:04:50 #131
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_185969760
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2019 12:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat de uitdaging is iets maken waarvan het echt voelt alsof het een dreiging is en waar de consequenties niet vrijblijvend zijn. Dat is ook zo jammer aan deze prequel, we weten hoe de wereld erna uitziet, je hebt dus nooit :o als dit gebeurt dan valt de federation in duigen, omdat je gewoon weet wat er tien jaar later gebeurt. Daar kunnen ze misschien met picard wel wat meer mee doen, ik hoop dat dat diplomatiek heeft en ook wezenlijke veranderingen kan veroorzaken...

(voyager had daar het makkelijk in alles wat gebeurde gebeurde zo ver weg dat het ampe effect kon hebben, voy werd ook niet door de federation meer aangestuurd waardoor effectief "the federation" alleen maar janeway was die haar manschappen aanstuurde, DS9 heeft er nog het meest mee gespeeld omdat de dominion zomaar het universum in duigen kon schoppen, de eerste twee series waren vooral exploration wat ook super leuk is maar moeilijk in te passen in een prequel serie, en ENT heeft ook alle problemen van een prequel)

Dat is eigenlijk het enige dat me in disco een beetje tegenstaat, het kan niet mis gaan want we weten hoe het erna gaat.

Wat jij zei over echt toffe aliens heb ik een beetje met echt toffe techniek, het probleem is alleen dat waar we zijn in de huidige technologie zo onduidelijk aan het worden is dat je heel lastig goede scifi op kunt schrijven, alles hangt zoveel van wavecollapses en onzekerheid aan elkaar dat je alles wel op kunt hangen aan quantum mechanica en het niet eens logisch hoeft te zijn. En daar gaan mensen ook op afhaken, quantum logica is zoveel vreemder dan conventionele logica dat er amper een begrijpelijk verhaal op te baseren is :P

Ik vond Voyager eigen altijd een gouden greep, iets wat ze nu op een of andere manier weer toe zouden moeten passen. Dat het schip op een echt onmetelijke ondefinieerbare afstand in tijd en ruimte terechtkomt waar de normale natuurwetten niet meer gelden of waar die wetten zo getordeerd zijn dat je er alle scifi op los kan laten die je maar kunt verzinnen zolang je het maar in een plausibel verhaal weet te gieten.
Ik zie wel mogelijkheden met die Red Angel, Discovery zou zomaar meegezogen kunnen worden in de timeline van die abominatie. Burnham dood, Pike aan het roer, en de ene fijne aflevering na de andere.
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 14:08:50 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185969825
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:04 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik vond Voyager eigen altijd een gouden greep, iets wat ze nu op een of andere manier weer toe zouden moeten passen. Dat het schip op een echt onmetelijke ondefinieerbare afstand in tijd en ruimte terechtkomt waar de normale natuurwetten niet meer gelden of waar die wetten zo getordeerd zijn dat je er alle scifi op los kan laten die je maar kunt verzinnen zolang je het maar in een plausibel verhaal weet te gieten.
Ik zie wel mogelijkheden met die Red Angel, Discovery zou zomaar meegezogen kunnen worden in de timeline van die abominatie. Burnham dood, Pike aan het roer, en de ene fijne aflevering na de andere.
Opzich leuk maar wel rehash van oude ideeën :O ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185969867

dit moeten ze doen
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 14:15:36 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185969952
Wat ze vooral moeten doen imo is goede slimme verhalen maken :Y Verhalen waar een oplossing aan een probleem zit die je niet van ver ziet aankomen geen gat aan het begin is dat gedicht moet worden en dat er ergens een dop gevonden wordt die precies past. Maar een ja nee probleem dat opgelost wordt met mu.. een derde optie die eigenlijk nog veel slimmer is en achteraf pas logisch.

En als die antwoord de hele serie nog implicaties heeft is het nog beter... :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 1 april 2019 @ 14:18:07 #135
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_185969996
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2019 14:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Opzich leuk maar wel rehash van oude ideeën :O ;)
Tsja, ik pretendeer niet een Scifi schrijver te zijn met briljante nieuwe invallen, maar die Burnham mag van mij wel weg. En de verhalen hebben ook wel wat briljantere nieuwe ideeën nodig.
Wat er nu gebeurt in de serie botst of schaaft tegen van alles dat we al weten van de toekomst van ST., het voelt gewoon nog steeds niet lekker.
Behalve Pike dan.
En Spock mag zijn leven op de Enterprise beginnen, Spock afzetten na een scheerbeurt op de Enterprise en weg ermee.
En dan de eeuwigheid in.
pi_185970285

hardop gelachen

Zo te zien word je trouwens niet mega rijk van een hoofdrol in Enterprise

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2019 14:35:23 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 april 2019 @ 16:48:09 #137
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_185972873
Hoezo hoofdrol in Enterprise?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 1 april 2019 @ 17:43:23 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185973842
In je Harry Potter T-shirt een ode aan een tv serie karakter van 20-30 jaar geleden zingen.
Zou hij een vriendin hebben?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 1 april 2019 @ 18:06:09 #139
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185974167
quote:
2s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:10 schreef DJKoster het volgende:
De Borg zijn, volgens canon, langzaam zo geëvolueerd in de loop van duizenden jaren en komen uit het Delta quadrant.

Het zou wel heel lomp zijn dat die ene zin en het injecteren van nanoprobes opeens het ontstaan van de Borg is.
Ze willen control to zo ver in de tijd verplaatsen dat de AI er niet meer bij kan?
Delta quadrant was toen nog héél erg ver.
pi_185974302
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoezo hoofdrol in Enterprise?
Da's de acteur die Trip speelde
  maandag 1 april 2019 @ 18:19:32 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185974382
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 18:15 schreef Saind het volgende:

[..]

Da's de acteur die Trip speelde
Nee, Connor Trinneer speelde Trip, dit is ene Sam Rollins die 25 abonnees heeft op zijn YouTube kanaal. Mijn hond heeft er meer
Connor Trinneer Is 50, deze millennial hooguit de helft
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185974585
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, Connor Trinneer speelde Trip, dit is ene Sam Rollins die 25 abonnees heeft op zijn YouTube kanaal. Mijn hond heeft er meer
Connor Trinneer Is 50, deze millennial hooguit de helft
godverdomme dan heeft iemand op reddit gelogen

Leugens vertellen op het internet, schokkend
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 april 2019 @ 19:29:38 #143
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_185975769
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 18:15 schreef Saind het volgende:

[..]

Da's de acteur die Trip speelde
Nee hoor, dit is ene Sam Rolins. De acteur van Trip was Connor Trinneer. Wel heeft deze Sam ook een liedje geschreven over Trip:
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_185977940
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 18:06 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ze willen control to zo ver in de tijd verplaatsen dat de AI er niet meer bij kan?
Delta quadrant was toen nog héél erg ver.
In 2373 (Star Trek: First Contact) sturen de Borg een schip terug in de tijd naar 2063 om te voorkomen dat de hele mensheid überhaupt de ruimte in komt.
Discovery speelt zich af in 2260+.
Dan krijg je een rare paradox dat de Borg op gegeven moment in de canon verhinderen dat ze zelf ontstaan.. :? :?
  maandag 1 april 2019 @ 22:41:29 #145
8369 speknek
Another day another slay
pi_185980477
Eindelijk bij met Disco! Wilde tot het einde wachten met kijken, maar dat hield ik niet meer vol.

Struggle is pointless 🤔🤔.

Dat is een te duidelijke referentie.

Ik vind Red Angel / Control een leuk verhaal en karakters zijn nog steeds sympathiek, maar de technobabble is wel echt out of control dit seizoen. Michael.. Ik kan haar geblubber nog wel uitstaan, het zijn immers persoonlijke ontwikkelingen, maar wat ik vooral irritant vind is dat eigenlijk haar hele rol het uitleggen/voortbewegen van de plot is. Let er maar eens op. Ze is de regisseursaanwijzingen in het script meer dan een van de karakters. De rol van Sigourney Weaver in Galaxy Quest, maar dan met het script in plaats van de computer. Tilly is dat ook een beetje, maar daar hebben ze dan nog een leuke karaktertrek omheen bedacht.

Mijn vrouw en ik zitten de hele tijd te hopen dat Ash een keer doodgaat, maar die heeft ook oneindige levens.

[ Bericht 10% gewijzigd door speknek op 01-04-2019 22:47:27 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 1 april 2019 @ 23:21:53 #146
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185981353
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:02 schreef DJKoster het volgende:

[..]

In 2373 (Star Trek: First Contact) sturen de Borg een schip terug in de tijd naar 2063 om te voorkomen dat de hele mensheid überhaupt de ruimte in komt.
Discovery speelt zich af in 2260+.
Dan krijg je een rare paradox dat de Borg op gegeven moment in de canon verhinderen dat ze zelf ontstaan.. :? :?
Dit is een andere tijdlijn, er is geen first contact, in elk geval niet zoals wij die gezien hebben met Cmdr. Riker.
In deze tijdlijn is de main objective van Star Fleet ook niet exploratie maar zijn ze veel militairistischer.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 april 2019 @ 10:51:23 #147
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_185986312
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:21 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dit is een andere tijdlijn, er is geen first contact, in elk geval niet zoals wij die gezien hebben met Cmdr. Riker.
In deze tijdlijn is de main objective van Star Fleet ook niet exploratie maar zijn ze veel militairistischer.
Eh?
1) de makers blijven volhouden dat dit de prime universe en prime timeline is
2) het grote gros van de gebeurtenissen vond plaats in het verleden. Zelfs al was dit Kelvin timeline, dat vond plaats ver na 2063.
3) In A Mirror Darkly, de Enterprise mirror 2-parter, laat zelfs First Contact plaatsvinden, maar dan met een twist.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_185989783
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:21 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dit is een andere tijdlijn, er is geen first contact, in elk geval niet zoals wij die gezien hebben met Cmdr. Riker.
In deze tijdlijn is de main objective van Star Fleet ook niet exploratie maar zijn ze veel militairistischer.
ehm.. nee
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_186006571
de tijd lijn is een zootje
Dus nee er klopt er geen zak van .

gewoon zie als een losse verhaal kijk het net makkelijker weg.

Persoonlijk na de laatste aflevering ben ik er wel klaar mee.
De michael burnham gaat me steeds meer vervelen .
Zelfs op youtube zijn ze klaar met deze overdreven speler.
Kijk naar de eerste aflevering van stoere persoon naar een huil baby die geen beslissingen kan maken.

Nee de boel zal opknappen als deze dood lig in een aflevering .
en een anderen speler terug komt.


pi_186006871
Dan kijk je niet meer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_186007968
Maar dan heeft hij niets meer om af te zeiken :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_186022429
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 12:54 schreef sasquatsch het volgende:
Maar dan heeft hij niets meer om af te zeiken :)
hahahaha lol

ik ben als bewaker hele avonden alleen op.
Ik leef in de avond .
dus netflix / amazone prime en zelfs ziggo go worden gebruikt .

Dus nee ik ben geen zeikerd maar ik zie de serie die even opbloeide na eindelijk wat leuks .?
weer de graf in gaan .
spike is dadelijk weer van de discovery af en gaat weer verder met zijn verhaal.
dus seizoen 2 is er geen spike meer.
Lijkt er op dat ze gewoon niet weten waar ze heen willen met de serie .
Ik verwacht dat seizoen 3 de laatste zal zijn namelijk als deze komt .
pi_186022653


Spike aan boord van de Discovery zou wel interessant worden ja :9
  donderdag 4 april 2019 @ 07:40:48 #154
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_186024219
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 23:35 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

hahahaha lol

ik ben als bewaker hele avonden alleen op.
Ik leef in de avond .
dus netflix / amazone prime en zelfs ziggo go worden gebruikt .

Dus nee ik ben geen zeikerd maar ik zie de serie die even opbloeide na eindelijk wat leuks .?
weer de graf in gaan .
spike is dadelijk weer van de discovery af en gaat weer verder met zijn verhaal.
dus seizoen 2 is er geen spike meer.
Lijkt er op dat ze gewoon niet weten waar ze heen willen met de serie .
Ik verwacht dat seizoen 3 de laatste zal zijn namelijk als deze komt .
Toch eens iets beter op de namen letten.
pi_186024502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 07:40 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Toch eens iets beter op de namen letten.
Lol pike.
Auto correct van Google .
Zucht .
pi_186025640
Ik vind Discovery steeds beter worden 👍
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_186025925
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:12 schreef Wantie het volgende:
Ik vind Discovery steeds beter worden 👍
Ik ook.

Daarnaast het gejank over Burnham vind ik steeds kutter te vinden.
pi_186026528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:33 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik ook.

Daarnaast het gejank over Burnham vind ik steeds kutter te vinden.
Vind het wel lachen, eerst was de kritiek dat ze te perfect wordt neergezet, nu is de kritiek dat ze niet perfect genoeg wordt neergezet....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 4 april 2019 @ 13:45:36 #159
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_186029095
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:33 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik ook.

Daarnaast het gejank over Burnham vind ik steeds kutter te vinden.
Eens.

We weten het nou wel hoor. Als je het allemaal niks vindt, kijk dan niet.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_186029320
Ik vind het zelf ook niet nodig dat de makers al weten waar ze naartoe gaan met de serie. Met Enterprise, die met Scott Bakula, waren ze ook lang zoekende volgens mij, maar ik vind die hele serie van begin tot eind helemaal prima, op de muziek na dan, wat een gedrocht van een plaat. :P
TNG was uniek in zijn tijd, maar ook daar zitten echt verschrikkelijke draken van afleveringen tussen, ontzettend voorspelbare formule natuurlijk.

DS9 was heel ‘eigen’ maar ook dat is een acquired taste, ik waardeerde de grotere verhaallijn erin, maar de casting vond ik maar zozo. Al met al uiteindelijk een prima serie geworden, maar de eerste twee seizoenen moest ik me doorheen slepen.

Het eerste seizoen van Discovery had zo’n goede afsluiting, dat het voor mij echt wel een seizoen weer mag falen, Star Trek is een serie voor de lange adem. :) Overigens vind ik ook dit seizoen best leuk, benieuwd waar het eindigt. Iets te veel technobabble als plot-mechaniekjes, maar soit.

Plus, Burnham is een kut van een wijf, maar er beweegt tenminste wel wat aan de schrijverstafel. Pike is een ontzettend ‘echte’ star-trek kapitein, en al met al vind ik de casting sowieso erg sterk.

Alleen die gimmick van die onzekere rooie, dat vind ik niks. :6

[ Bericht 4% gewijzigd door Marsenal op 04-04-2019 14:06:15 ]
-nee-
  donderdag 4 april 2019 @ 14:09:14 #161
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_186029532
Als de aflevering morgen weer niks is haak ik af.

Er gebeurt gewoon niks interessants, langdradig gewauwel zonder impact. Ik kan de boel nauwelijks meer volgen omdat ik gewoon vergeet waar de afleveringen over gaan. Er wordt ergens in een aflevering iets onzinnigs dat niet interessant is, en dan 3 afleveringen later refereren ze er aan, maar het was al niet interessant en het wordt ook niet interessant.

Totale anticlimax van de red angel ook, het zal weer eens niet allemaal om die tyfus Burham draaien.

Crew boeit me niet (en irriteert me mateloos), bijna alles is onlogisch, het geneuzel met section 31 en control is gewoon niet interessant als bad guys. Schruken van het niveau van een kinderserie: wij zijn boosaardig muahahah.

Geen achtergrond, steekhoudende motieven of uitleg waarom ze doen wat ze doen. Niemand doet voor de lol kwaadaardig, iedereen denkt altijd dat ze goed bezig zijn, zelfs een losgeslagen AI moet een motivatie hebben waarom al het leven uitgeroeid moet worden en dat is er gewoon niet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld vijanden als de Dominion of de Borg of de DS9 Klingons, Cardassians en Romulans die een stuk logischer in elkaar zitten, een hele opbouw hadden waarom ze oorlog/mot hadden met de Federatie, en solidie achtergrond en motivatie hebben en op hun eigen manier cool zijn en fans hebben.

Zelfs de slecht uitgewerkte rassen uit Voyager (Kazon, Vidiian, Ocampa) waren interessanter dan de Discovery rassen als de Klingons en Kelpians. Niemand gaat fan zijn van de Discovery Kingons of Kelpians of Discovery Section 31, die hebben gewoon niks dat ze solide, intern kloppend en fascinerend maakt. Alleen Discovery Terran Empire was degelijk uitgewerkt, die episodes heb ik me wel mee vermaakt.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_186029785
quote:
15s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:09 schreef Shakkara het volgende:
Als de aflevering morgen weer niks is haak ik af.

Er gebeurt gewoon niks interessants, langdradig gewauwel zonder impact. Ik kan de boel nauwelijks meer volgen omdat ik gewoon vergeet waar de afleveringen over gaan. Er wordt ergens in een aflevering iets onzinnigs dat niet interessant is, en dan 3 afleveringen later refereren ze er aan, maar het was al niet interessant en het wordt ook niet interessant.

Totale anticlimax van de red angel ook, het zal weer eens niet allemaal om die tyfus Burham draaien.

Crew boeit me niet (en irriteert me mateloos), bijna alles is onlogisch, het geneuzel met section 31 en control is gewoon niet interessant als bad guys. Schruken van het niveau van een kinderserie: wij zijn boosaardig muahahah.

Geen achtergrond, steekhoudende motieven of uitleg waarom ze doen wat ze doen. Niemand doet voor de lol kwaadaardig, iedereen denkt altijd dat ze goed bezig zijn, zelfs een losgeslagen AI moet een motivatie hebben waarom al het leven uitgeroeid moet worden en dat is er gewoon niet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld vijanden als de Dominion of de Borg of de DS9 Klingons, Cardassians en Romulans die een stuk logischer in elkaar zitten, een hele opbouw hadden waarom ze oorlog/mot hadden met de Federatie, en solidie achtergrond en motivatie hebben en op hun eigen manier cool zijn en fans hebben.

Zelfs de slecht uitgewerkte rassen uit Voyager (Kazon, Vidiian, Ocampa) waren interessanter dan de Discovery rassen als de Klingons en Kelpians. Niemand gaat fan zijn van de Discovery Kingons of Kelpians of Discovery Section 31, die hebben gewoon niks dat ze solide, intern kloppend en fascinerend maakt. Alleen Discovery Terran Empire was degelijk uitgewerkt, die episodes heb ik me wel mee vermaakt.
Dan
Kijk
Je
Niet
  donderdag 4 april 2019 @ 15:25:41 #163
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_186030673
Als 't niks is dan stop ik dit jaar ook met kijken, dan is 't seizoen voor mij afgelopen... :+

Maar goed, alle gekheid op een stokje.. 't is wel allemaal erg voorspelbaar tot nu toe.
Maar dat maakt 't voor mij niet minder vermakelijk
  donderdag 4 april 2019 @ 15:34:58 #164
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_186030827
Gelukkig over een weekje weer Game of Thrones.

Waarschijnlijk beter om gewoon te stoppen met discovery, dan kan ik het later altijd nog in 1x kijken als blijkt dat het toch goed wordt. DS9 was ook totaal niet interessant de eerste 2 seizoenen en Voyager begon ook erg zwak.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  donderdag 4 april 2019 @ 15:45:23 #165
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_186031014
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2019 15:34 schreef Shakkara het volgende:
Gelukkig over een weekje weer Game of Thrones.

Waarschijnlijk beter om gewoon te stoppen met discovery, dan kan ik het later altijd nog in 1x kijken als blijkt dat het toch goed wordt. DS9 was ook totaal niet interessant de eerste 2 seizoenen en Voyager begon ook erg zwak.
Ik voorspel je nu al dat over GoT nog harder ge******d gaat worden. :'). :D.
And so is the past
  vrijdag 5 april 2019 @ 04:48:26 #166
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_186043224
Dat gefluister van Burnham ben ik overigens wel erg zat.

En voor een seizoensfinale viel 't tegen, redelijk voorspelbaar en de verrassingen die er in zaten waren beetje lame.
En ook voorspelbaar want heel toevallig hadden ze het er in de scene ervoor over. :')
't is opzich een prima verhaal en prima serie maar ze hebben echt betere schrijvers nodig.
En een betere hoofdrolspeler.. en een betere Spock..

Eigenlijk vind ik van de hele serie alleen Saru tof.

[ Bericht 45% gewijzigd door SiGNe op 05-04-2019 05:39:00 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 april 2019 @ 08:22:29 #167
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_186044087
Ik moet hem nog kijken dus verdwijn weer snel uit het topic. Maar seizoensfinale :?
Ik had begrepen dat het seizoen uit 14 afleveringen zou bestaan, en dit is nummer 12
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_186050260
Er zouden 14 afleveringen aangekondigd zijn, weten we zeker dat dit de laatste aflevering van het seizoen is?
pi_186051060
Blijkbaar wel seizoenseinde. Rot op met je cliffhanger.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_186052852
Volgens IMDB komen er nog 2.
Gezien de losse eindjes in deze aflevering zal dit niet de laatste zijn.
pi_186053650
Gelukkig, ik moet m nog zien, maar als ze alles nu in 50 minuten gaan afronden zou ik dat wel erg snel vinden.
-nee-
pi_186053730
Dit kan niet het einde zijn, misschien weer zo'n mid break en dan over een maand nog even die laatste 2 uitzenden.
  vrijdag 5 april 2019 @ 20:19:04 #173
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_186054898
quote:
kut van een wijf
quote:
tyfus Burnham
Nou nou nou ....
En maar hoog opgeven over je goede smaak :{ :|W
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  vrijdag 5 april 2019 @ 22:05:44 #174
8369 speknek
Another day another slay
pi_186057463
Staat gewoon 11 april en 18 april op IMDB.

Topaflevering.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_186057503
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 20:19 schreef jajablahblah het volgende:

[..]


[..]

Nou nou nou ....
En maar hoog opgeven over je goede smaak :{ :|W
ja ja ja blah blah blah
-nee-
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 15:52:55 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186068183
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:05 schreef speknek het volgende:
Staat gewoon 11 april en 18 april op IMDB.

Topaflevering.
Ja gave aflevering leuk die link naar de menagerie... Ik vind het alleen wel jammer dat ze iets compleet magisch hebben gemaakt van die tijdkristallen terwijl tijdkristallen dus bestaan dat zijn kristallen met een regelmaat in zowel spatiele dimensies als tijd...

En ik geloof er niets van dat dit de seizoens finale is...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Bosbeetle op 06-04-2019 16:16:55 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_186068470
Wow ik was echt ziek verrast door dat stukje met Pike bij de tijdskristallen, ik had niet verwacht dat ze de fans op die manier aan zijn lot wilden herinneren. _O_ Gek genoeg deed zijn rolstoel mij eerder denken aan de verwijzing in een oude South Park aflevering dan aan de Menagerie aflevering zelf. :')
-nee-
  zaterdag 6 april 2019 @ 18:37:42 #178
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_186070198
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:21 schreef Marsenal het volgende:
Wow ik was echt ziek verrast door dat stukje met Pike bij de tijdskristallen, ik had niet verwacht dat ze de fans op die manier aan zijn lot wilden herinneren. _O_ Gek genoeg deed zijn rolstoel mij eerder denken aan de verwijzing in een oude South Park aflevering dan aan de Menagerie aflevering zelf. :')
Deed mij aan een Dalek denken..
pi_186076251
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja gave aflevering leuk die link naar de menagerie... Ik vind het alleen wel jammer dat ze iets compleet magisch hebben gemaakt van die tijdkristallen terwijl tijdkristallen dus bestaan dat zijn kristallen met een regelmaat in zowel spatiele dimensies als tijd...

En ik geloof er niets van dat dit de seizoens finale is...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoiler: gezien de Short Trek denk ik van niet.
Be curious, not judgmental
  zondag 7 april 2019 @ 00:18:09 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 10:01:30 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186078777
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2019 23:47 schreef Aether het volgende:

[..]

Spoiler: gezien de Short Trek denk ik van niet.
Ah ja de eenzame discovery :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 7 april 2019 @ 10:06:09 #182
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186078834
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:37 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Deed mij aan een Dalek denken..
Ergens in de achtergrond op een planeet een dalek, al dan niet kapot, zou ik als grap waarderen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186081923
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:37 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Deed mij aan een Dalek denken..
Een cross-over?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 april 2019 @ 21:47:30 #184
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_186092019
Was duidelijk een verwijzing naar The Menagerie.

Ik snap trouwens niet waar het idee vandaan zou komen dat dit een seizoensafsluiter zou zijn, aangezien er gewoon een "Next Time on ST Discovery" volgde.
Gewoon nog 2 afleveringen te gaan dus.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 09:55:35 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186097757
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 21:47 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Was duidelijk een verwijzing naar The Menagerie.

Ik snap trouwens niet waar het idee vandaan zou komen dat dit een seizoensafsluiter zou zijn, aangezien er gewoon een "Next Time on ST Discovery" volgde.
Gewoon nog 2 afleveringen te gaan dus.
Precies dat staat ook gewoon overal... maar we gaan dus de laatste twee afleveringen op de enterprise doen :9
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_186098207
Vreselijk dat Pike in de toekomst verandert in een rijdende robot met smeltend hoofd. Waarom maken ze hem dan geen augmented human zoals die vrouw die eerder de ruimte is ingeschoten.
pi_186098398
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 10:29 schreef polderturk het volgende:
Vreselijk dat Pike in de toekomst verandert in een rijdende robot met smeltend hoofd. Waarom maken ze hem dan geen augmented human zoals die vrouw die eerder de ruimte is ingeschoten.
Er zit bijna een halve eeuw tussen het bedenken van de karakters en hun lot, dus tja. :P
-nee-
pi_186098689
Mooi stukje fanservice inderdaad. Vond uberhaupt het heel stuk rond Boreth er leuk uitzien en goed gedaan ook met Tenavik son of None.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_186098853
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 11:04 schreef Karstman het volgende:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh hoezo dat?
-nee-
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 april 2019 @ 12:25:23 #190
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_186100000
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 10:29 schreef polderturk het volgende:
Vreselijk dat Pike in de toekomst verandert in een rijdende robot met smeltend hoofd. Waarom maken ze hem dan geen augmented human zoals die vrouw die eerder de ruimte is ingeschoten.
Zie het plot van de TOS aflevering The Menagerie. Het is nu eenmaal de toekomst van Pike. Maar het komt min of meer goed,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_186100911
-nee-
  maandag 8 april 2019 @ 13:21:07 #192
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_186100963
Om één of andere reden krijg ik tegenwoordig bij 'suggesties' op youtube nu elke keer het kanaal nerdrotic en dat is de ultieme zure zeikerd van alles wat niet precies is zoals hij het zou willen. Star trek discovery wordt daar gezien als een pure mislukking en narigheid van de onderste plank.

En dan kijk ik de aflevering en dan vermaak ik me toch weer de hele aflevering. Gewoon een goede serie wat mij betreft.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_186101062
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2019 11:14 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Oh hoezo dat?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 13:31:41 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186101158
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2019 13:18 schreef Marsenal het volgende:
[ afbeelding ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_186101246
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 11:04 schreef Karstman het volgende:
Mooi stukje fanservice inderdaad. Vond uberhaupt het heel stuk rond Boreth er leuk uitzien en goed gedaan ook met Tenavik son of None.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Magoe zulke dingen drukken voor mij de pret niet :)
ijs_beer fan!
pi_186101314
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 13:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
zou het dezelfde acteur zijn?
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 13:45:31 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186101395
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:40 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

zou het dezelfde acteur zijn?
Nee

ouwe pike was veel knapper :D


Blijkbaar was in de jaren 60 je 'looks' kwijtraken het erste wat je kon overkomen... familie dood, jaren gestrand op een verre planeet, niets aan het handje maar oh nee nu heb ik een kromme rug en een lelijk gezicht ;( ;( :'(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_186101403
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Zie het plot van de TOS aflevering The Menagerie. Het is nu eenmaal de toekomst van Pike. Maar het komt min of meer goed,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be curious, not judgmental
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 14:21:02 #199
5428 crew  miss_sly
pi_186101813
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee

ouwe pike was veel knapper :D
[ afbeelding ]


Nee joh! Die Pike heeft een mooi snoetje, maar de huidige Pike heeft een prachtige, karakteristieke kop O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186109742
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 11:04 schreef Karstman het volgende:
Mooi stukje fanservice inderdaad. Vond uberhaupt het heel stuk rond Boreth er leuk uitzien en goed gedaan ook met Tenavik son of None.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hm..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186109799
We zitten ondertussen dichter bij de volgende dan bij de laatste, spoilers zijn flink overdreven, na wij dachten.
pi_186109965
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2019 13:18 schreef Marsenal het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
pi_186171151
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_186173769
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:13 schreef DragonFodder het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186176232
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:15 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee ik bedoelde na de volgende aflevering (seizoen finale)
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_186176764
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:13 schreef DragonFodder het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als Michael niet terug komt, komt zo'n beetje de hele cast niet terug. Iedereen inclusief Spock en de koningin zit op de Discovery. Alleen Pike (die wel duidelijk klaar is met de serie en z'n oude tenue weer aan heeft) en half-klingon-dude niet.

Edit: Hugh ook niet :) Yoyo weet ik niet zeker

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2019 17:34:32 ]
pi_186177712
Beter kappen ze met deze story line en karakters en gaan ze weer echt een star trek serie maken die het waard is. Er zijn ook veel te weinig afleveringen per seizoen wat mij betreft.
pi_186180248
De eerste paar afleveringen van het tweede seizoen van ENT zijn best wel verschrikkelijk. :D
Archer die een hele aflevering loopt te huilen over zijn Bugle. :'(
  vrijdag 12 april 2019 @ 21:05:20 #209
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_186181081
Het ligt er weer erg dik bovenop allemaal en ook alles moet uitgelegd worden terwijl de kijker allang doorheeft wat ze met 't verhaal willen doen.
En Burnham met haar "lief dagboek" stukjes.. :')

Het enige toffe character in de serie is Saru vind ik maar in de originele tijdlijn komen weer geen Kelpians voor.

En wat betreft 't einde van Pike in z'n stoel vorige week, als men dan zelfs hersenen in een andoidie lichaam kunnen plaatsen zoals ze bij Aryam hadden gedaan, warom zetten ze dan Pike met een smeltend gezicht in een stoel?

[ Bericht 19% gewijzigd door SiGNe op 12-04-2019 21:22:38 ]
pi_186181095
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 20:28 schreef DJKoster het volgende:
De eerste paar afleveringen van het tweede seizoen van ENT zijn best wel verschrikkelijk. :D
Archer die een hele aflevering loopt te huilen over zijn Bugle. :'(
Seizoen 3 maakt veel goed.
-nee-
pi_186181170
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 18:15 schreef Odaiba het volgende:
Beter kappen ze met deze story line en karakters en gaan ze weer echt een star trek serie maken die het waard is. Er zijn ook veel te weinig afleveringen per seizoen wat mij betreft.
Ze moeten terug naar 25 afleveringen per seizoen.
pi_186184558
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 21:05 schreef SiGNe het volgende:
Het ligt er weer erg dik bovenop allemaal en ook alles moet uitgelegd worden terwijl de kijker allang doorheeft wat ze met 't verhaal willen doen.
En Burnham met haar "lief dagboek" stukjes.. :')

Het enige toffe character in de serie is Saru vind ik maar in de originele tijdlijn komen weer geen Kelpians voor.
Ik dacht dat hij de laatste overlevende was. Dit bleek dan weer niet zo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 21:09 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze moeten terug naar 25 afleveringen per seizoen.
Met welke tv serie was dit ongeveer begonnen (13/seizoen) ? Ikzelf denk aan Orphan Black.
pi_186186323
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 00:10 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik dacht dat hij de laatste overlevende was. Dit bleek dan weer niet zo.
[..]

Met welke tv serie was dit ongeveer begonnen (13/seizoen) ? Ikzelf denk aan Orphan Black.

Blijf denken. Dr Who had in 2005 al 13. Ruim voor OB. Maar ik denk dat het ook ruim daarvoor al gebeurde.
pi_186188079
Wat een gejank achter elkaar.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 april 2019 @ 11:32:30 #215
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_186189151
Ik vond het wel mooi om te zien dat een 2e van de Short Treks verbonden werd met de gewone run. Die 3e over de Discovery alleen in de toekomst lijkt nu steeds waarschijnlijker te worden. Ben benieuwd of die 4e, met Mudd nog ergens van belang wordt.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_186189323
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 21:09 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze moeten terug naar 25 afleveringen per seizoen.
25 per seizoen zou geweldig zijn.
pi_186189362
quote:
Het enige toffe character in de serie is Saru vind ik maar in de originele tijdlijn komen weer geen Kelpians voor.
Dit speelt zich toch af in de originele tijdlijn?

quote:
En wat betreft 't einde van Pike in z'n stoel vorige week, als men dan zelfs hersenen in een andoidie lichaam kunnen plaatsen zoals ze bij Aryam hadden gedaan, warom zetten ze dan Pike met een smeltend gezicht in een stoel?
Kennelijk hebben ze daar ook geen ontwikkelingen gemaakt op het gebied van plastische chirurgie. Zou in die tijd makkelijk te reconstrueren moeten zijn. Erg stom.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 april 2019 @ 18:53:53 #218
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_186195301
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 11:49 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dit speelt zich toch af in de originele tijdlijn?
[..]

Jup, dat zegt ie ook, dat het daarom onlogisch is dat Saru daar rondloopt.
Maar het is nergens gezegd dat er geen Kelpians zijn in deze timeline. Enterprise introduceerde de Suliban, die waren ook nieuw bedacht. En van Saru wordt duidelijk gezegd de eerste (en enige) Kelpian in Starfleet te zijn, en de rest pre-warp is. Dat is aardig ingedekt.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_186201383
Goede aflevering weer.
Ik mis dat zakelijke van TNG.
Discovery is te emotioneel.
pi_186206567
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 21:05 schreef SiGNe het volgende:

En wat betreft 't einde van Pike in z'n stoel vorige week, als men dan zelfs hersenen in een andoidie lichaam kunnen plaatsen zoals ze bij Aryam hadden gedaan, warom zetten ze dan Pike met een smeltend gezicht in een stoel?
Omdat canon/continuïteit. Anders weer gezeik van de 'echte' fans.
In de originele serie is dat het lot van Pike.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_186207108
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 18:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Jup, dat zegt ie ook, dat het daarom onlogisch is dat Saru daar rondloopt.
Maar het is nergens gezegd dat er geen Kelpians zijn in deze timeline. Enterprise introduceerde de Suliban, die waren ook nieuw bedacht. En van Saru wordt duidelijk gezegd de eerste (en enige) Kelpian in Starfleet te zijn, en de rest pre-warp is. Dat is aardig ingedekt.
Oh zo, ja dat vind ik niet zo raar, maar een time suit enzo vind ik echt raar...Daarom hadden ze lekker een post voyage serie moeten maken. Dit is moeilijk te integreren.
pi_186207142
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 00:09 schreef polderturk het volgende:
Goede aflevering weer.
Ik mis dat zakelijke van TNG.
Discovery is te emotioneel.
Ja, teveel op actie en drama gericht...Daar schijnt de nieuwe generatie kijkers van te houden.

Ik hou juist van dat politieke/zakelijke. Had alles veel meer uitgediept willen zien. Daar hadden ze nu ook de kans voor gehad, maar helaas.
  zondag 14 april 2019 @ 14:39:16 #223
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_186211270
quote:
3s.gif Op zondag 14 april 2019 10:40 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Omdat canon/continuïteit. Anders weer gezeik van de 'echte' fans.
In de originele serie is dat het lot van Pike.
Precies maar dat maakt Aryam en die Keyla weer eigenlijk buiten de tijdlijn vallen want Airiam en kieyla hebben augmentaties die in de originele tijdlijn niet voorkomen.
Airiam met haar nepoog bijv.., waarom hebben ze dat niet destijds ook meteen bij LaForge gedaan, die kreeg pas veel later speciale ogen, toen had ie z'n bril niet meer nodig maar dat kwam omdat men nieuwe technologien hadden ontdekt.

[ Bericht 5% gewijzigd door SiGNe op 14-04-2019 14:47:50 ]
pi_186212083
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 14:39 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Precies maar dat maakt Aryam en die Keyla weer eigenlijk buiten de tijdlijn vallen want Airiam en kieyla hebben augmentaties die in de originele tijdlijn niet voorkomen.
Airiam met haar nepoog bijv.., waarom hebben ze dat niet destijds ook meteen bij LaForge gedaan, die kreeg pas veel later speciale ogen, toen had ie z'n bril niet meer nodig maar dat kwam omdat men nieuwe technologien hadden ontdekt.

Daarom...Star Trek wordt flink verneukt zo. Had gewoon een post-voyager serie gemaakt of iets andere setting, maar dit is gewoon dom.
pi_186213208
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 14:39 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Precies maar dat maakt Aryam en die Keyla weer eigenlijk buiten de tijdlijn vallen want Airiam en kieyla hebben augmentaties die in de originele tijdlijn niet voorkomen.
Airiam met haar nepoog bijv.., waarom hebben ze dat niet destijds ook meteen bij LaForge gedaan, die kreeg pas veel later speciale ogen, toen had ie z'n bril niet meer nodig maar dat kwam omdat men nieuwe technologien hadden ontdekt.

Ik accepteer dat niet alles in een 50+ jaar durende serie blijft kloppen. Day maakt de dingetjes die ze wel als knipoog naar het verleden extra leuk :)
  zondag 14 april 2019 @ 16:19:20 #226
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186213456
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 11:13 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja, teveel op actie en drama gericht...Daar schijnt de nieuwe generatie kijkers van te houden.

Ik hou juist van dat politieke/zakelijke. Had alles veel meer uitgediept willen zien. Daar hadden ze nu ook de kans voor gehad, maar helaas.
Nee man explosies en schreeuwen dat maakt een serie spannend
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 14 april 2019 @ 17:47:48 #227
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_186215801
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 16:04 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik accepteer dat niet alles in een 50+ jaar durende serie blijft kloppen. Day maakt de dingetjes die ze wel als knipoog naar het verleden extra leuk :)
Het lukt bij Doctor Who anders prima, zelfs ondanks dat de hoofdrolspeler met enige regelmaat verandert.
Niet dat dat altijd even goed valt bij de fans maar qua tijdlijnen klopt die serie gewoon.
Bij Discovery begonnen ze meteen vanaf scene 1 al met oa Klingons die er totaal anders uitzien zonder daar een uitleg bij te geven.
Ook heeft Spock opeens een stiefzus en is in z'n jeugd gek geworden.

Opzich wel allemaal te verklaren als 't onderdeel is van de Kelvin timeline maar nu zeggen de producers weer dat 't de gewone timeline is en we krijgen ook de "originele" Enterprise te zien en niet die uit de nieuwste films.
Ze hebben er dus opzich een prima oplossing voor maar die gebruiken ze dan weer niet... :')
pi_186216475
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 17:47 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Het lukt bij Doctor Who anders prima, zelfs ondanks dat de hoofdrolspeler met enige regelmaat verandert.
Niet dat dat altijd even goed valt bij de fans maar qua tijdlijnen klopt die serie gewoon.
Bij Discovery begonnen ze meteen vanaf scene 1 al met oa Klingons die er totaal anders uitzien zonder daar een uitleg bij te geven.
Ook heeft Spock opeens een stiefzus en is in z'n jeugd gek geworden.

Opzich wel allemaal te verklaren als 't onderdeel is van de Kelvin timeline maar nu zeggen de producers weer dat 't de gewone timeline is en we krijgen ook de "originele" Enterprise te zien en niet die uit de nieuwste films.
Ze hebben er dus opzich een prima oplossing voor maar die gebruiken ze dan weer niet... :')
Ik heb er niet zo'n probleem mee.
  zondag 14 april 2019 @ 18:31:27 #229
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_186216685
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 18:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik heb er niet zo'n probleem mee.
Ik zou 't toch fijner vinden als 't verhaal klopt.
Het is nu alsof de schrijver aan 't verhaal begonnen is maar nu op 't eind moeite heeft om de touwtjes aan elkaar te knopen en er dus maar vanalles bij verzint.

Beetje zoals iemand die betrapt wordt op liegen, die gaat er dan ook vanalles bijbedenken om te "bewijzen" dat ie niet liegt.
pi_186217282
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 16:19 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Nee man explosies en schreeuwen dat maakt een serie spannend
Dan ga je maar The Expanse kijken ofzo.
  zondag 14 april 2019 @ 19:17:16 #231
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186217607
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 18:59 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dan ga je maar The Expanse kijken ofzo.
/s
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186217661
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 18:59 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dan ga je maar The Expanse kijken ofzo.
Dat is sowieso wel aan te raden.
Ben zelf ook altijd wel fan van sci-fi met wat minder vergezochte extrapolaties wat technologie betreft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_186218770
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 19:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is sowieso wel aan te raden.
Ben zelf ook altijd wel fan van sci-fi met wat minder vergezochte extrapolaties wat technologie betreft.
Noem er 1.
pi_186218800
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:09 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Noem er 1.
Is lezen zo moeilijk?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_186218979
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is lezen zo moeilijk?
The Expanse?

Nou.. Ik viel in slaap met dat vergezochte Newyork gangsters in space narratief zo saai :O

Dark Matter is veel leuker.
pi_186219015
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:16 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

The Expanse?

Nou.. Ik viel in slaap met dat vergezochte Newyork gangsters in space narratief zo saai :O

Dark Matter is veel leuker.
Dark Matter heeft dan ook echt nul van doen met realistischere Sci-fi vanuit een technologisch perspectief.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_186219105
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dark Matter heeft dan ook echt nul van doen met realistischere Sci-fi vanuit een technologisch perspectief.
Expanse realistisch noemen :')
  zondag 14 april 2019 @ 20:28:08 #238
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_186219269
* PPL wacht nog steeds op een Buck Rogers reboot

beedepeedeebeeedee.. wasssup up, Buck?
Burnt to the core but not broken
pi_186219297
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 20:22 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Expanse realistisch noemen :')
De technologische extrapolaties zijn dat wel degelijk. Geen warp drives, maar een redelijke extrapolatie van rakettechnologie. Realistische effecten van ruimtereizen op het menselijk lichaam, Marsbewoners wiens lichaam de aardse zwaartekracht niet meer aankan en ga zo maar door.
Zie bijvoorbeeld ook:
https://www.wired.com/2017/01/geeks-guide-the-expanse-season-2/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 15 april 2019 @ 16:26:10 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186233398
Spock is het raarste aan deze aflevering, geen idee hoe ze hier een consistent einde aan gaan breien maar het lukt ze vast... vind het een leuk seizoen tot nu toe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 43% gewijzigd door Bosbeetle op 15-04-2019 16:31:59 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 15 april 2019 @ 20:20:51 #241
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_186238205
Als de Star Trek verhaallijn over tijdreizen gaat, ben ik op gegeven moment de draad kwijt. Dan kan het in het script ook alle kanten op. Ik hoop dat ik niet ga afhaken.

Het emo-gedoe wordt ook steeds erger 😑
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 16 april 2019 @ 21:55:54 #242
8369 speknek
Another day another slay
pi_186260372
Wat een speeches en lange intense blikken deze aflevering. En de hele tijd weet je dat de serie toch gewoon doorgaat.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_186263462
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 14:39 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Precies maar dat maakt Aryam en die Keyla weer eigenlijk buiten de tijdlijn vallen want Airiam en kieyla hebben augmentaties die in de originele tijdlijn niet voorkomen.
Airiam met haar nepoog bijv.., waarom hebben ze dat niet destijds ook meteen bij LaForge gedaan, die kreeg pas veel later speciale ogen, toen had ie z'n bril niet meer nodig maar dat kwam omdat men nieuwe technologien hadden ontdekt.

Wellicht had die een andere oogziekte.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_186263798
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 21:05 schreef SiGNe het volgende:

En wat betreft 't einde van Pike in z'n stoel vorige week, als men dan zelfs hersenen in een andoidie lichaam kunnen plaatsen zoals ze bij Aryam hadden gedaan, warom zetten ze dan Pike met een smeltend gezicht in een stoel?
Dat is de prijs die hij betaalt voor het krijgen van de time chrystal. En in overeenstemming met TOS.

Hoe dat medisch is te verantwoorden: dat de een kan worden gereconstrueerd betekent niet dat bij iedereen kan. Wellicht is zijn lichamelijke conditie niet goed genoeg meer voor zo'n ingrijpende reconstructie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 17 april 2019 @ 01:11:10 #245
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_186265878
De ware reden is licenties.
Paramount heeft de rechten voor de originele series en de merchgandise er rondomheen.
CBS moet minstens 25% afwijken van 't origineel, dan kunnen ze zelf ook hun eigen merchandise maken en dat is een behoorlijk grote inkomensbron.

Ook de reden waarom de films er nu anders uitzien en ook de reden waarom de komende (?) serie Picard ook niet de Picard zal laten zien die wij al kennen.
Ik gok zelf dat die net als Captain Georgiou uit een alternatief universum komt.
Of de serie nog doorgaat is niet zeker, er schijnt een hoop gezeur achter de schermen plaats te vinden.
pi_186266101
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 01:11 schreef SiGNe het volgende:
De ware reden is licenties.
Paramount heeft de rechten voor de originele series en de merchgandise er rondomheen.
CBS moet minstens 25% afwijken van 't origineel, dan kunnen ze zelf ook hun eigen merchandise maken en dat is een behoorlijk grote inkomensbron.

Ook de reden waarom de films er nu anders uitzien en ook de reden waarom de komende (?) serie Picard ook niet de Picard zal laten zien die wij al kennen.
Ik gok zelf dat die net als Captain Georgiou uit een alternatief universum komt.
Of de serie nog doorgaat is niet zeker, er schijnt een hoop gezeur achter de schermen plaats te vinden.
Zo jammer want je verkracht er een prachtige franchise door.
pi_186266683
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 01:45 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Zo jammer want je verkracht er een prachtige franchise door.
Verkrachten ook :')
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 april 2019 @ 08:14:59 #248
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_186267392
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 01:11 schreef SiGNe het volgende:
De ware reden is licenties.
Paramount heeft de rechten voor de originele series en de merchgandise er rondomheen.
CBS moet minstens 25% afwijken van 't origineel, dan kunnen ze zelf ook hun eigen merchandise maken en dat is een behoorlijk grote inkomensbron.

Ook de reden waarom de films er nu anders uitzien en ook de reden waarom de komende (?) serie Picard ook niet de Picard zal laten zien die wij al kennen.
Ik gok zelf dat die net als Captain Georgiou uit een alternatief universum komt.
Of de serie nog doorgaat is niet zeker, er schijnt een hoop gezeur achter de schermen plaats te vinden.
Volgens mij is het enige die buiten de rechten valt juist Paramount en moeten de films afwijken. Vandaar de Kelvin Timeline.
Heel simpel gezegd: Paramount = films, CBS is TV

Probleem is dat we uit de eerste Star Trek Kelvin film iets weten over de toekomst van de prime universe, namelijk de supernova die Romulus vernietigd. Kan dat wel of niet gebruikt worden? Dat is de vraag.

Overigens, met Les Moonves uit de weg, is men weer bezig Paramount en CBS terug bij elkaar te brengen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator woensdag 17 april 2019 @ 08:24:57 #249
42184 crew  DaMart
pi_186267465
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 08:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Volgens mij is het enige die buiten de rechten valt juist Paramount en moeten de films afwijken. Vandaar de Kelvin Timeline.
Heel simpel gezegd: Paramount = films, CBS is TV

Probleem is dat we uit de eerste Star Trek Kelvin film iets weten over de toekomst van de prime universe, namelijk de supernova die Romulus vernietigd. Kan dat wel of niet gebruikt worden? Dat is de vraag.

Overigens, met Les Moonves uit de weg, is men weer bezig Paramount en CBS terug bij elkaar te brengen.
Als ze dat mogen gebruiken, dan zou die supernova Discovery misschien weer terug kunnen brengen naar hun eigen tijd... afhankelijk van hoe ver in de toekomst ze opduiken.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 17 april 2019 @ 09:06:20 #250
17979 MissMSX
Knightmare
pi_186267821
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 21:55 schreef speknek het volgende:
Wat een speeches en lange intense blikken deze aflevering. En de hele tijd weet je dat de serie toch gewoon doorgaat.

[ afbeelding ]
_O_
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 april 2019 @ 10:32:26 #251
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_186269080
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 08:24 schreef DaMart het volgende:

[..]

Als ze dat mogen gebruiken, dan zou die supernova Discovery misschien weer terug kunnen brengen naar hun eigen tijd... afhankelijk van hoe ver in de toekomst ze opduiken.
Punt is dat die gebeurtenis van invloed is op de Picard-serie die eraan komt
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_186270220
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 08:24 schreef DaMart het volgende:

[..]

Als ze dat mogen gebruiken, dan zou die supernova Discovery misschien weer terug kunnen brengen naar hun eigen tijd... afhankelijk van hoe ver in de toekomst ze opduiken.
Misschien schieten ze wel terug in de tijd; in de mini episode wacht Discovery al meer dan duizend jaar op de terugkeer van de crew
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator woensdag 17 april 2019 @ 11:55:21 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186270282
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 11:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Misschien schieten ze wel terug in de tijd; in de mini episode wacht Discovery al meer dan duizend jaar op de terugkeer van de crew
Misschien is de discovery dan gewoon severed ergens in de verre verre toekomst.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 17 april 2019 @ 12:59:00 #254
42184 crew  DaMart
pi_186271381
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 11:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Misschien schieten ze wel terug in de tijd; in de mini episode wacht Discovery al meer dan duizend jaar op de terugkeer van de crew
Die mini-episodes heb ik niet gezien. Die staan niet op Netflix toch?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 april 2019 @ 13:18:31 #255
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_186271697
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 12:59 schreef DaMart het volgende:

[..]

Die mini-episodes heb ik niet gezien. Die staan niet op Netflix toch?
Jawel, onder trailers (als ik het goed heb begrepen)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator woensdag 17 april 2019 @ 13:20:49 #256
42184 crew  DaMart
pi_186271731
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Jawel, onder trailers (als ik het goed heb begrepen)
O, dan moet ik nog even beter zoeken!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_186286749
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 12:59 schreef DaMart het volgende:

[..]

Die mini-episodes heb ik niet gezien. Die staan niet op Netflix toch?
Calypso
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_186287016
Die mini-episodes voedgen niets toe. Behalve die met Tilly en de Koningin.
pi_186287092
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 01:36 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Die mini-episodes voedgen niets toe. Behalve die met Tilly en de Koningin.
Je spreekt jezelf meteen tegen 😋
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 april 2019 @ 08:25:05 #260
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_186288470
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 01:36 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Die mini-episodes voedgen niets toe. Behalve die met Tilly en de Koningin.
Blijkbaar dus wel. Dat dacht ik eerst ook, en dat de enige uitzondering die over Saru was (die vond ik absoluut iets toevoegen namelijk)
Maar die over Saru werd al vrij snel relevant.
Die over Tilly en Po werd afgelopen keer relevant.
En zoals het er naar uitziet wordt Calypso ook relevant.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator donderdag 18 april 2019 @ 08:28:42 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186288496
Vond die mini's ook wat toevoegen idd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_186288772
quote:
2s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Vond die mini's ook wat toevoegen idd.
Alleen Escape Artist (nog) niet.
Be curious, not judgmental
pi_186288810
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:55 schreef Aether het volgende:

[..]

Alleen Escape Artist (nog) niet.
Maar die was gewoon leuk!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_186291684
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:55 schreef Aether het volgende:

[..]

Alleen Escape Artist (nog) niet.
Mudd blijkt een karakter te zijn uit TOS, wellicht verstevigd deze mini episode het verband tussen beide series. In TOS had Mudd de controle over een planeet vol robots, dus hij had er genoeg ter beschikking om de Federation bezig te houden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator donderdag 18 april 2019 @ 12:09:32 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186291855
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:00 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mudd blijkt een karakter te zijn uit TOS, wellicht verstevigd deze mini episode het verband tussen beide series. In TOS had Mudd de controle over een planeet vol robots, dus hij had er genoeg ter beschikking om de Federation bezig te houden...
Mudd was naast een karakter uit tos natuurlijk ook gewoon prominent in seizoen 1 van disco
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_186293767
quote:
2s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mudd was naast een karakter uit tos natuurlijk ook gewoon prominent in seizoen 1 van disco
Ja, precies!
Misschien zien we hem volgende week terug, ben benieuwd hoe ze hem dan in het verhaal gaan inpassen
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_186293851
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 14:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, precies!
Misschien zien we hem volgende week terug, ben benieuwd hoe ze hem dan in het verhaal gaan inpassen
Daar ga ik niet vanuit. Maar het karakter leent zich uitstekend om een dergelijke kort verhaal mee te maken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_186295287
quote:
2s.gif Op donderdag 18 april 2019 14:55 schreef Karstman het volgende:

[..]

Daar ga ik niet vanuit. Maar het karakter leent zich uitstekend om een dergelijke kort verhaal mee te maken.
Toch zou het me niet verbazen als alle Shorts van toepassing zijn.
Be curious, not judgmental
pi_186295718
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:39 schreef Aether het volgende:

[..]

Toch zou het me niet verbazen als alle Shorts van toepassing zijn.
Dat kan maar dan mijns inziens als volgt:
De Tilly short om die koningin van de vorige aflevering te introduceren
De Saru short als backstory voor dat hele gedoe met z'n glands en Ba'ul of hoe heten ze
De Mudd short als tie in met het vorige seizoen, stukje extra invulling van het karakter
De Discovery short als mogelijk toekomstbeeld van het schip
Dus 1 over vorig seizoen, 2 over dit seizoen en 1 op de toekomst gericht.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 19 april 2019 @ 15:39:04 #270
5805 FrankR
aka Kiuchi
pi_186311508
Leuke slotaflevering die een hele hoop gaatjes dicht en eindjes aan elkaar knoopt.
Realisme moet de leidraad zijn van ons bestaan, maar mag het ons er niet van weerhouden te dromen. Of te fantaseren over het paradijs -- Real life goes before e-life
pi_186311726
is dan nu de aflevering dat ze op het punt staan door de tijd te reizen de voorlopig laatste aflevering? ;( of komen er nog een paar?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_186311842
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 15:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
is dan nu de aflevering dat ze op het punt staan door de tijd te reizen de voorlopig laatste aflevering? ;( of komen er nog een paar?
De aflevering dat ze al door de tijd hebben gereisd.
pi_186312014
oke, dan heb ik er dus nog 1 te kijken :) laatste die ik gezien heb tot nu is dat ze met z'n allen besloten hebben weer op de discovery te stappen en door de tijd te gaan reizen met het schip om te proberen die "control" te stoppen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 19 april 2019 @ 20:00:30 #274
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_186315434
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 19 april 2019 @ 21:22:30 #275
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_186316959
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 20:00 schreef EdvandeBerg het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186317754
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 21:22 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 19-04-2019 22:03:18 ]
pi_186319778
Mooi einde van het seizoen en de huidige serie
pi_186321175
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 23:39 schreef Odaiba het volgende:
Mooi einde van het seizoen en de huidige serie
Yep.
Wat een special effects. Het heeft wat mogen kosten.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 april 2019 @ 09:35:15 #279
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_186324173
2 vragen: als het een one-way ticket was, hoe kan Burnham dan al die jumps doen? Laat staan die zevende (en is de plek daarvan nog speciaal?)
En met Control uitgeschakeld, waarom ging Discovery alsnog naar de toekomst? Gevaar was toch geweken? Sowieso vond ik het raar dat ze naar de toekomst probeerden te gaan met Leland nog aan boord.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 april 2019 @ 11:41:31 #280
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_186325507
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 23:39 schreef Odaiba het volgende:
Mooi einde van het seizoen en de huidige serie
Toch niet einde van de serie?

Seizoen 3 is al bevestigd. En de makers hebben inmiddels ook aangegeven, dat het in de toekomst zal plaatsvinden. 950 jaar verder, dus rond 3200.
  Moderator zaterdag 20 april 2019 @ 11:48:49 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186325579
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 09:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
2 vragen: als het een one-way ticket was, hoe kan Burnham dan al die jumps doen? Laat staan die zevende (en is de plek daarvan nog speciaal?)
En met Control uitgeschakeld, waarom ging Discovery alsnog naar de toekomst? Gevaar was toch geweken? Sowieso vond ik het raar dat ze naar de toekomst probeerden te gaan met Leland nog aan boord.
Volgensmij zodat de sphere data altijd verder weg is dan het ontstaan van control, timewise. Het zou me heel erg verbazen als ze nergens de nanobots/borg connectie gaan maken, je kunt die dingen wel magnetiseren maar dan zijn ze nog niet stuk toch.

Ben nu wel extra benieuwd seizoen drie, Eindelijk een post DS9 serie, toch een beetje zoals in het begin gedacht een serie die in verschillende tijden speelt. Zie ze ook nog wel terugspringen in de tijd waar disco nu is de time crystal technologie natuurlijk al uitgekristalliseerd. Ben ook erg benieuwd hoe ouderwets disco is in die tijd?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 april 2019 @ 12:03:46 #282
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_186325743
Trouwens zegt Kurtzman het volgende over een Section 31-serie:

quote:
If you’re a fan of Deep Space Nine, you’ve probably spent the past two years saying, “What the hell are they doing with Section 31? That’s nothing like the Section 31 we know.” That’s exactly right. In Deep Space Nine, they did not have badges or ships. They’re an underground organization. What you see on Discovery and our upcoming show with Michelle Yeoh is how Section 31 became that organization and why it was so underground by the time Deep Space Nine comes around.
Verder lijkt de Picard-serie een veel tragere serie te worden, als ik de woorden juist interpreteer. En lijkt men ook te overwegen een Pike-serie te maken, al zal dat, zo vermoed ik, niet samenvallen met Picard en Section 31.
https://trekmovie.com/201(...)fans-on-pike-series/
pi_186325889
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 11:41 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Toch niet einde van de serie?

Seizoen 3 is al bevestigd. En de makers hebben inmiddels ook aangegeven, dat het in de toekomst zal plaatsvinden. 950 jaar verder, dus rond 3200.
Er komt een seizoen 3 inderdaad, maar de cast wordt aardig aangepast lijkt mij.

quote:
2s.gif Op zaterdag 20 april 2019 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgensmij zodat de sphere data altijd verder weg is dan het ontstaan van control, timewise. Het zou me heel erg verbazen als ze nergens de nanobots/borg connectie gaan maken, je kunt die dingen wel magnetiseren maar dan zijn ze nog niet stuk toch.

Ben nu wel extra benieuwd seizoen drie, Eindelijk een post DS9 serie, toch een beetje zoals in het begin gedacht een serie die in verschillende tijden speelt. Zie ze ook nog wel terugspringen in de tijd waar disco nu is de time crystal technologie natuurlijk al uitgekristalliseerd. Ben ook erg benieuwd hoe ouderwets disco is in die tijd?
Ik realiseer me nu pas dat ze echt ver, ver in de toekomst zijn gereisd. Daniel, de tijdreiziger uit Enterprise kwam uit de 31e eeuw. Voyager uit de 24e eeuw. In de toekomst liggen dus zoveel mogelijkheden voor de serie en zoveel te ontdekken.

[ Bericht 27% gewijzigd door Odaiba op 20-04-2019 13:05:52 ]
  zaterdag 20 april 2019 @ 12:58:52 #284
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_186326246
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 11:41 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Toch niet einde van de serie?

Seizoen 3 is al bevestigd. En de makers hebben inmiddels ook aangegeven, dat het in de toekomst zal plaatsvinden. 950 jaar verder, dus rond 3200.
En dan net als Voyager een paar seizoenen lang de nieuwe tijd verkennen alsof het een andere regio is. En proberen terug te komen. Misschien dat Burnham met haar pak dan steeds heel korte tijdsprongen kan maken om te zien wanneer en waar ze terug moeten komen. Hebben ze nog een werkend tijdskristal? Dat zou natuurlijk het nieuwe doel kunnen zijn; het zoeken naar tijdskristallen of andere stoffen/artifacts die een tijdsprong terug naar hun oorspronkelijke tijd mogelijk maken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_186326360

Een schip uit de 26e eeuw

  zaterdag 20 april 2019 @ 15:06:06 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186327968
Zo. Ik ben helemaal bij met DIS.

Martin-Green is een uitstekende actrice, maar haar verhaallijn is véél te complex, véél te veel drama in de relaties met Spock, Amanda, Sarek, haar moeder en Tyler. Het drama hadden ze serieus moeten beperken, het voegt niets toe als het overkill wordt. Bovendien dusdanig veel complexe relaties, dat er niet één voldoende uitgelicht wordt. Teveel emphasis op het uitleggen van Burnhams complexe karakter.

Kelpiens vs Ba'ul verhaal: gemiste kans, met deze verhaallijn hadden ze met gemak een seizoen kunnen volschrijven. En dan was het nog rete-interessant geweest ook. Ook hier weer proberen om op vluchtige manier de complexe relatie tussen Saru en Siranna uit te leggen.

Tilly: ik ben fan!
Pike: uitstekend karakter
Cornwell krijgt van mij ook een dikke ^O^ , zij zou veel prominenter in beeld moeten komen.

Tyler/Voq: steengoeie acteur, maar weer een complexe verhaallijn afgeraffeld en niet genoeg uitgediept.
Stamets/Culber: onnodig drama, geforceerd acteerwerk van beiden.
Georgiou: wat een vreselijke actrice is het toch. Kan alleen maar vals kijken en ze heeft bovendien een waanzinnig irritant accent.
Al de rest: geen toegevoegde waarde. Als ze in een volgend seizoen vervangen worden, dan zou het me mogelijk niet eens opvallen.

Ik ben enorm voor diversiteit, dus niet standaard blanke hetero mannen casten voor hoofdrollen enzo. Maar ik vind het wel bijzonder geforceerd aanvoelen, haast recalcitrant.

Special effects en verhaallijnen: heel erg cool allemaal ^O^

Mijn oordeel na seizoen 2:
Overload aan diepgang in de karakters maar niet genoeg aandacht voor de uitwerking hiervan.

Op naar de toekomst dan maar! *O*
Resistance is futile.
pi_186328445
Ik vond Discovery er toch te modern eruitzien als de voorloper van Enterprise. Die geel-rode kostuums zien er nogsteeds jaren 60 uit en niet als een upgrade.
pi_186328467
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 15:06 schreef Seven. het volgende:

Op naar de toekomst dan maar! *O*
Ik vraag mij af wat er gebeurt met die Nanobots uit Leland. Zal me weer niets verbazen wanneer Leland niet dood is omdat die Nanobots uit zijn lichaam zijn gedreven _O-
  zaterdag 20 april 2019 @ 16:54:07 #290
8369 speknek
Another day another slay
pi_186329269
Gave laatste aflevering. De manier waarop ze verklaarden waarom latere crews nooit van Disco hadden gehoord was wel superdom. Maar goed, hopelijk kunnen ze nu leuke avonturen tegemoet zonder eindeloze fanservice en retcons.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:23:55 #291
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186329770
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 15:51 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Ik vond Discovery er toch te modern eruitzien als de voorloper van Enterprise. Die geel-rode kostuums zien er nogsteeds jaren 60 uit en niet als een upgrade.
Dit ben ik niet met je eens. Geen minirokjes meer, en bovendien eigenlijk alleen de kleur die is blijven bestaan. Mooie knipoog naar TOS.
Resistance is futile.
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:26:47 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186329814
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 15:53 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik vraag mij af wat er gebeurt met die Nanobots uit Leland. Zal me weer niets verbazen wanneer Leland niet dood is omdat die Nanobots uit zijn lichaam zijn gedreven _O-
Typische bad guy, zou best kunnen. Maar van mij mag hij dood blijven, ik vond hem niet echt interessant.
Resistance is futile.
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:29:22 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186329841
Oh ja, ik wil meer Jett Reno.

Zij die haar niet kennen: Tig Notaro is in het echt ook zo, zij is eigenlijk standup comedian.
Resistance is futile.
pi_186329882
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit ben ik niet met je eens. Geen minirokjes meer, en bovendien eigenlijk alleen de kleur die is blijven bestaan. Mooie knipoog naar TOS.
Nou, de felle kleuren en interieur van de Bridge vind ik wel getuigen van de sixties. Ik vond de first officer naast Pike ook minder formeel. Precies die sixties vibe met sarcastische grappen. En ik zie haar zo voor me in een jurk met polkadots.
pi_186329936
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:29 schreef Seven. het volgende:
Oh ja, ik wil meer Jett Reno.

Zij die haar niet kennen: Tig Notaro is in het echt ook zo, zij is eigenlijk standup comedian.
Ze is zo lomp in Discovery. Ze gaat alle formaliteiten ook wel wat te buiten. En ik snapte haar Sheena Easton grap (playing drums under a Cherry Moon) ook niet. Ik dacht bijna dat zij de echte (oude) Sheena Easton was.
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:38:25 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186329984
Ik vind het wel meevallen.



Resistance is futile.
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:40:23 #297
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186330016
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:35 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ze is zo lomp in Discovery. Ze gaat alle formaliteiten ook wel wat te buiten. En ik snapte haar Sheena Easton grap (playing drums under a Cherry Moon) ook niet. Ik dacht bijna dat zij de echte (oude) Sheena Easton was.
Get off my ass. Sir! Get off my ass, sir!

_O-

Rond die tijd was Starfleet minder hiërarchisch.
Resistance is futile.
pi_186331110
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Get off my ass. Sir! Get off my ass, sir!

_O-

Rond die tijd was Starfleet minder hiërarchisch.
Komt zij uit de originele Star Trek?. Ik dacht dat zij de vrouwelijke versie van Scotty moest voorstellen.
  zaterdag 20 april 2019 @ 19:18:22 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186331711
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 18:43 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Komt zij uit de originele Star Trek?. Ik dacht dat zij de vrouwelijke versie van Scotty moest voorstellen.
Nope. Heeft ze niks mee te maken.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 20 april 2019 @ 20:48:22 #300
42184 crew  DaMart
pi_186334014
Goed einde van het tweede seizoen van Discovery. Ook mooi dat ze in het 'heden' bleven en Pike en co een waardig afscheid gunden en dat ze het lot van Discovery en daar waar ze terecht zijn gekomen, tot het volgende seizoen bewaren.

In ieder geval gaat er ongetwijfeld nog wat tijdreizen plaatsvinden in de toekomst, want Georgiou moet nog terug voor haar section 31-serie volgens mij.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_186334120
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 20:48 schreef DaMart het volgende:
Goed einde van het tweede seizoen van Discovery. Ook mooi dat ze in het 'heden' bleven en Pike en co een waardig afscheid gunden en dat ze het lot van Discovery en daar waar ze terecht zijn gekomen, tot het volgende seizoen bewaren.

In ieder geval gaat er ongetwijfeld nog wat tijdreizen plaatsvinden in de toekomst, want Georgiou moet nog terug voor haar section 31-serie volgens mij.
Precies, ik verwacht ook nog wel een terugkeer van Discovery en anders sws van Georgiou.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')