abonnement Unibet Coolblue
pi_185609735
Niet mijn OP

quote:
De woede van een grote groep Urkers was maandagavond gericht op een persoon: de 18-jarige Soufyan Boukhizzou. Tientallen jongeren drongen het huis van zijn familie binnen. Zijn moeder werd tegen de grond gewerkt, zelf liep hij klappen op. ,,We zijn doodsbang’’.

Het liep maandag finaal uit de hand op Urk. Aan het begin van de avond drong een grote groep jongeren - schattingen lopen uiteen van 70 tot ver in de 100 - het huis van de familie Boukhizzou aan de Noorderpalen binnen. Op zoek naar Soufyan. Zijn moeder probeerde haar gezin te beschermen, maar werd tegen de grond gewerkt en raakte gewond. Soufyan kreeg klappen, zijn zus ook. De jongeren riepen ‘Geertje Wilders’, gooiden met vuurwerk en stenen. De politie op Urk riep de hulp in van collega’s uit andere gemeenten om de meute te verdrijven. Dat ging gepaard met de wapenstok.

Hij is twee jaar geleden in elkaar geslagen door een plaatsgenoot en heeft daarop aangifte gedaan met zijn moeder. ,,Nu denken mensen dat we een schadevergoeding hebben gekregen omdat mijn vader een poosje geleden een Mercedes heeft gekocht.’’ Een misvatting, zegt zijn vader Saïd. ,,Ik heb hard gewerkt voor die auto! We hebben nooit meer iets gehoord van de politie na die aangifte’’.

Soufyan kreeg maandag overdag al appjes die hem waarschuwden voor het naderend onheil. Ook werd hij naar eigen zeggen achtervolgd. Op weg naar de scooterwinkel besloot hij te ‘schuilen’ bij snackbar Willem de Boer. ,,Ik zag een agent rijden en die heeft me thuisgebracht.’’ Niet veel later stond een grote groep woedende jongeren voor de deur. ,,Dat doe je toch niet?’’ zegt zijn zus Ilham, die net als de rest van het gezin dinsdag thuis blijft, op advies van de politie. ,,We zijn niet veilig. We zijn doodsbang.’’

De politie onderzoekt de zaak. Voor zover bekend, zijn er nog geen aanhoudingen verricht. Soufyan en zijn familie gaan aangifte doen.
Extra aanvulling:
quote:
Hoe een bijgelegde ruzie tussen Jan Willem (17) en Soufyan (18) uitmondt in een ‘oorlog’ op Urk

De ruzie tussen Jan Willem (17) en Soufyan (18) was al lang bijgelegd, toch liep het maandagavond uit op een vechtpartij bij het huis van Soufyan. Zelf heeft Jan Willem nog nergens zijn verhaal gedaan, maar nu vertelt hij het wel. Op Urk zijn ze niet blij met de framing die ontstaat op social media. Alsof het ging om PVV-jongeren en Urk racistisch is. ,,Nu is het uitgelopen op een soort oorlog.”

Een simpele ruzie in een Urker whatsappgroep, die de ruziemakers Jan Willem en Soufyan al hadden bijgelegd, liep maandagavond alsnog uit op een vechtpartij bij het huis van Soufyan Boukhizzou (18). Een groep van rond de honderd jongeren stond voor het huis en een aantal drong het huis ook binnen.

Excuses
,,Ik heb niks gedaan’’, zegt de 17-jarige Jan Willem. Met de politie is hij niet in aanraking geweest. Hij kent Soufyan niet eens echt goed, ze zitten niet bij elkaar op school. ,,Maar we zitten wel met zijn allen in een appgroep met 125 Urkers. Op een gegeven moment zei Souff in die groep allemaal vervelende dingen over mijn moeder en mijn vriendin. Hij kent mijn vriendin geeneens. Daar werd ik boos over. Later bood hij zijn excuses aan, dat het niet zo bedoeld was. Hij zei dat hij die dingen moest zeggen van iemand anders. We hadden het opgelost en ik was er toen wel klaar mee. Maar even later roept hij in diezelfde groep, waar dus honderd man in zit, dat hij wil vechten bij de snackbar. Dan moet je niet verbaasd zijn dat die groep komt om inderdaad te vechten.”

Er wordt afgesproken bij snackbar Snack-Plaza Willem de Boer om de ruzie uit te vechten. Soufyan vlucht echter de snackbar in als blijkt dat vijftien tot twintig jongeren zich tegen hem keren. De politie komt ter plaatse om Soufyan weg te halen uit de snackbar. Dat de politie erbij werd gehaald, is niet handig, meent Jan Willem. Want toen zochten de jongeren Soufyan alsnog bij zijn huis op. Dat deze kleine ruzie, die niet eens een echte ruzie tussen hem en Soufyan was, uitmondt in een landelijk issue, en dat ook Geert Wilders erbij wordt gehaald, dat boeit hem niet zo. ,,Er wordt hier op Urk zo vaak iemand op zijn bek geslagen, daar hoor je niemand over. Maar nu het een Marokkaan is, is het ineens landelijk nieuws. Het heeft niets met zijn Marokkaanse afkomst te maken. Hier op Urk wonen meer Marokkanen en Turken, daar hebben we helemaal geen problemen mee. Iedereen gaat met elkaar om, dat gaat gewoon goed.”

Even later roept hij in diezelfde groep, waar dus honderd man in zit, dat hij wil vechten bij de snackbar. Dan moet je niet verbaasd zijn dat die groep komt om inderdaad te vechten

Ondertussen heeft Jan Willem geen enkele behoefte aan een ‘goedmaakhand’ met Soufyan. ,,Nee, geen zin in. Hij heeft dit veroorzaakt, hij mag het ook zelf gaan oplossen.” Maar dat een landelijke groep jongens voornamelijk uit de Marokkaanse gemeenschap heeft aangekondigd richting Urk te gaan vrijdag om te komen vechten, doet hem dat niks? ,,Laat ze maar komen. Ik ben er niet bang voor. Natuurlijk heb ik nog contact met jongens uit de appgroep, maar dat zijn heus niet allemaal vrienden van mij. Dat zij zijn gaan vechten bij de ouders van Souf, dat vind ik ook te ver gaan. Dat is wel uit de hand gelopen. Ik was daar heel even bij, maar ben weggegaan.” En Soufyan, zit hij nog in de appgroep? ,,Nee, die is eruit.”
Link: https://www.destentor.nl/(...)je-wilders~a5128f15/

Holy shit man. Dit lijkt net alsof we in het zuiden van de VS zijn in de jaren vijftig. "Boy, don't you touch that white lady!".

Nou is Urk niet de meest progressieve plek in Nederland natuurlijk maar dit is onacceptabel. :-(
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_185609985
''Er wordt afgesproken bij snackbar Snack-Plaza Willem de Boer om de ruzie uit te vechten. Soufyan vlucht echter de snackbar in als blijkt dat vijftien tot twintig jongeren zich tegen hem keren. De politie komt ter plaatse om Soufyan weg te halen uit de snackbar.''

Wat een mietje zeg _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:01:45 #3
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_185610043
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:58 schreef Ali_boo het volgende:
''Er wordt afgesproken bij snackbar Snack-Plaza Willem de Boer om de ruzie uit te vechten. Soufyan vlucht echter de snackbar in als blijkt dat vijftien tot twintig jongeren zich tegen hem keren. De politie komt ter plaatse om Soufyan weg te halen uit de snackbar.''

Wat een mietje zeg _O-
Zoefzoefdan
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_185610148
Ik ben benieuwd hoe groot de politiemacht gaat zijn die alle wegen af gaat sluiten.

Het zijn in feite niet veel wegen, afrit 13 van de A6 voor de 'grote' club, N352 bij de rotonde voor wat er binnendoor komt, N351, N712 (kruising met de weg naar de N351), en de t-splitsing in het bos, dan hou je al heel veel tegen.

Maar ik verwacht dat het met een sisser af gaat lopen. Al die agenten die voor niks op de been zijn.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_185610167
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:01 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]

Zoefzoefdan
En weg was de ''trots''
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_185610187
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 15:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]

Ja Nederlandse jongeren die vallen helemaal nooit vrouwen lastig he...... _O-
*Mompelt iets over O&N 2015*

Deze Fokker.... _O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_185610219
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 15:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]

joh als ik al die boerengemeenten buiten de randstad kom is daar ook geen beschaving

die zitten ook nog 300 jaar terug in de tijd
Dat is al een paar honderd jaar minder dan de meeste Marokkanen. En buiten de randstad ben je zeker ook al lang niet meer geweest, dat is inmiddels het minst beschaafde deel van het land en dat komt echt niet alleen door de allochtonen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185610278
quote:
4s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:09 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]

*Mompelt iets over O&N 2015*

Deze Fokker.... _O-
Beetje rustig he

IK ben afgestudeerd op Harvard
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_185610283
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Dat is al een paar honderd jaar minder dan de meeste Marokkanen. En buiten de randstad ben je zeker ook al lang niet meer geweest, dat is inmiddels het minst beschaafde deel van het land en dat komt echt niet alleen door de allochtonen.
Waar komt het meer door dan?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_185610351
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:13 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]

Beetje rustig he

IK ben afgestudeerd op Harvard
Welke richting? Ik zeg buiten mijn vakgebied ook niet veel zinnigs.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:30:33 #11
3542 Gia
User under construction
pi_185610534
Dinsdag begint op sbs6 een 7-delige serie over Urk.
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:30:49 #12
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_185610538
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]

Waar komt het meer door dan?
De algehele tendens der verhuftering. Gewoon een logisch gevolg van een soort mierenkolonie, teveel mensen op een hoop.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_185610562
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]

Waar komt het meer door dan?
Wanneer was je voor het laatst buiten de randstad?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:34:32 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185610618
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

En buiten de randstad ben je zeker ook al lang niet meer geweest, dat is inmiddels het minst beschaafde deel van het land en dat komt echt niet alleen door de allochtonen.
Hoezo minst beschaafd :?
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:34:48 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185610625
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:13 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]

Beetje rustig he

IK ben afgestudeerd op Harvard
Dat weet je aardig goed verborgen te houden.
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:47:33 #16
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185610845
Eerlijk gezegd zou ik willen dat zoveel blanke mannen in actie zouden komen als er weer eens een vrouw wordt mishandeld, verkracht of vermoord door zo'n kansenparel. Als we dat groepsgevoel nou ook eens zouden cultiveren...
pi_185611037
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:38 schreef dimmak het volgende:
denieuwsbv twitterde op donderdag 14-03-2019 om 12:44:31 .@:Elfietromp op @:nporadio1: "Sommige Nederlandse pubers spijbelen zodat ze kunnen protesteren voor betere klimaatdoelen. Urkers slaan andermans moeder het ziekenhuis. Maar laten we het vooral niet racisme noemen..." https://t.co/UkfmuwJnbn reageer retweet
Elfie (wie?) doet er een schepje bovenop.
Dat was niet bepaald de meest opzienbarende uitspraak in haar column:

NPORadio1 twitterde op donderdag 14-03-2019 om 13:59:38 'Wat mij betreft mogen ze de dijken alvast doorsteken bij Urk', zegt @elfietromp in @denieuwsbv over het racisme in de kleinste gemeente van Flevoland. https://t.co/6ceL61XDkB reageer retweet
Deze mevrouw spreekt in haar column onder meer over hoe Geert Wilders verantwoordelijk was voor het "ontmenselijken" van Marokkanen. Vervolgens benadrukt ze inteelt op Urk en eindigt ze met de wens om de dijken door te steken.

Het probleem met mensen als deze links-extremistische opiniemaakster is dat ze niet inzien dat ze zelf minstens zo dubieus bezig zijn als degenen die ze van wandaden betichten.

En wat misschien een nog wel groter probleem is, is dat links-extremisme steeds vaker wordt genormaliseerd. Zo brengt NPO Radio 1 deze misselijkmakende opmerking gewoon nog even in een tweet onder de aandacht.

En dan laat ik de steevast terugkerende selectieve verontwaardiging nog even buiten beschouwing. Want dit soort types hoor je echt niet als Marokkaans straattuig met geweld een demonstratie in Utrecht onmogelijk maakt, of loopt te rellen in de Schilderswijk. En je hoort ze ook niet over de vele zwakbegaafde (gemiddeld IQ van 80) criminele jongeren van Marokkaanse afkomst. Want zoiets benoemen, is immers "racisme". De inteelt op Urk benadrukken, dat mag wél.
pi_185611101
Wtf wat een bizarre uitspraken. :{

Waarom krijgt iemand met zulke uitspraken zo'n platform. Moet je eens bedenken wat voor ophef er zou zijn als je dat over Marokkanen zou zeggen bij de NPO.

[ Bericht 20% gewijzigd door FlippingCoin op 14-03-2019 18:11:24 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_185611202
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Eerlijk gezegd zou ik willen dat zoveel blanke mannen in actie zouden komen als er weer eens een vrouw wordt mishandeld, verkracht of vermoord door zo'n kansenparel. Als we dat groepsgevoel nou ook eens zouden cultiveren...
Vroeger bij mij op school maakten ze ook de dienst uit, terwijl ze misschien maar 20% van de leerlingen vertegenwoordigden. Daar stonden ook genoeg grotere Nederlandse gasten bij die niet ingrepen. We lieten ons wel negatief uit maar je nam het risico gewoon nooit. Greep je in op dat moment dan won je die slag wel, maar dan wat? Ze zochten je wel thuis op met een flinke groep en gingen ze zo één voor één af. Wij hebben thuis eens één keer een aanvaring gehad met Marokkanen die het nodig vonden om een 7 jarig jochie (mij dus) te mishandelen. Mijn vader liet dat niet zomaar gebeuren, eindresultaat, wij moeten vluchten omdat we met de dood bedreigd werden door de Marokkaanse gemeenschap, mijn vader een strafblad voor het verdedigen van zijn zoon en die Marokkanen lachten ons uit met hun "getuigen" uit de gehele gemeenschap waarvan er enkelen op dat moment nog niet eens in Nederland bevonden. De politie deed niets, konden niet ingrijpen want er waren nog geen "problemen" geweest, slachtofferhulp zei letterlijk "dan moeten jullie maar verhuizen". Je legt het gewoon altijd af, is het niet achteraf fysiek vanwege de nog grotere groep die ze optrommelen dan is het wel voor de rechter of een andere instantie aangezien ze opeens allemaal "getuigen" kunnen aandragen, 30 jaar geleden zat die slachtofferrol er al diep in.

En in die hele gemeenschap, bestaande uit honderd+ Marokkanen was er maar één die het voor ons opnam, en nog lullen mensen over een "minderheid die het verpest".
pi_185611213
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]

Dat was niet bepaald de meest opzienbarende uitspraak in haar column:

NPORadio1 twitterde op donderdag 14-03-2019 om 13:59:38 'Wat mij betreft mogen ze de dijken alvast doorsteken bij Urk', zegt @:elfietromp in @:denieuwsbv over het racisme in de kleinste gemeente van Flevoland. https://t.co/6ceL61XDkB reageer retweet
Deze mevrouw spreekt in haar column onder meer over hoe Geert Wilders verantwoordelijk was voor het "ontmenselijken" van Marokkanen. Vervolgens benadrukt ze inteelt op Urk en eindigt ze met de wens om de dijken door te steken.

Het probleem met mensen als deze links-extremistische opiniemaakster is dat ze niet inzien dat ze zelf minstens zo dubieus bezig zijn als degenen die ze van wandaden betichten.

En wat misschien een nog wel groter probleem is, is dat links-extremisme steeds vaker wordt genormaliseerd. Zo brengt NPO Radio 1 deze misselijkmakende opmerking gewoon nog even in een tweet onder de aandacht.

En dan laat ik de steevast terugkerende selectieve verontwaardiging nog even buiten beschouwing. Want dit soort types hoor je echt niet als Marokkaans straattuig met geweld een demonstratie in Utrecht onmogelijk maakt, of loopt te rellen in de Schilderswijk. En je hoort ze ook niet over de vele zwakbegaafde (gemiddeld IQ van 80) criminele jongeren van Marokkaanse afkomst. Want zoiets benoemen, is immers "racisme". De inteelt op Urk benadrukken, dat mag wél.
Welkom in politiek correct Nederland. We gaan dezelfde kant op als Zweden. Echt triest.
pi_185611225
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]

Vroeger bij mij op school maakten ze ook de dienst uit, terwijl ze misschien maar 20% van de leerlingen vertegenwoordigden. Daar stonden ook genoeg grotere Nederlandse gasten bij die niet ingrepen. We lieten ons wel negatief uit maar je nam het risico gewoon nooit. Greep je in op dat moment dan won je die slag wel, maar dan wat? Ze zochten je wel thuis op met een flinke groep en gingen ze zo één voor één af. Wij hebben thuis eens één keer een aanvaring gehad met Marokkanen die het nodig vonden om een 7 jarig jochie (mij dus) te mishandelen. Mijn vader liet dat niet zomaar gebeuren, eindresultaat, wij moeten vluchten omdat we met de dood bedreigd werden door de Marokkaanse gemeenschap, mijn vader een strafblad voor het verdedigen van zijn zoon en die Marokkanen lachten ons uit met hun "getuigen" uit de gehele gemeenschap waarvan er enkelen op dat moment nog niet eens in Nederland bevonden. Je legt het gewoon altijd af, is het niet achteraf fysiek vanwege de nog grotere groep die ze optrommelen dan is het wel voor de rechter aangezien ze opeens allemaal getuigen kunnen aandragen uit de gemeente. 30 jaar geleden zat die slachtofferrol er al diep in.

En in die hele gemeenschap, bestaande uit honderd+ Marokkanen was er maar één die het voor ons opnam, en nog lullen mensen over een "minderheid die het verpest".
Het is dan ook een minderheid. Het overgrote leeuwendeel houdt zich niet met dat soort praktijken bezig.
pi_185611317
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:11 schreef Moustachio het volgende:
[..]

Welkom in politiek correct Nederland. We gaan dezelfde kant op als Zweden. Echt triest.
Dit heeft bar weinig met politiek-correct te maken. Politiek-correct is dat je alleen nog zegt wat wenselijk is en wegkijkt voor problemen.

Dit is gewoon links-extremisme in z'n pure vorm; dit is gewoon haatzaaien. En wat je in Nederland ziet, is dat links-extremisme heel anders wordt behandeld dan rechts-extremisme. Links-extremisme is verregaand genormaliseerd.
pi_185611375
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]

Het is dan ook een minderheid. Het overgrote leeuwendeel houdt zich niet met dat soort praktijken bezig.
Ik was 7 jaar, maar ik kan het me nog heel goed herinneren. Doodsbang was ik, continue busjes heel langzaam langs ons huis rijden, vol met Marokkaanse mannen (ja alleen mannen, geen vrouw gezien). Tientallen busjes zagen we op één avond, groepen Marokkaanse mannen (van alle leeftijden) langslopen, op het raam spugen of als een gek beginnen te slaan op de deur of ramen. Die ene gematigde zei toen dat de oudste zoon mijn vader moest vermoorden omdat zijn vader in elkaar geslagen was door mijn vader. Dat was geen minderheid meer, dat was een meerderheid van de aanwezige groep Marokkanen op dat moment in mijn wijk. We zijn moeten vluchten, een week lang bij een tante geslapen met alleen onze pyjama mee totdat het allemaal wat bedaard was. Waar is mijn artikel in het AD? Waar is mijn artikel in het 8 uur journaal? Niks, noppes nog niet eens hulp van de politie of slachtofferhulp. Wat denk je wat dat doet met een 7 jarig kind zoiets? En dan heb ik nog niets gezegd over 2 volwassenen die hun frustratie moesten botvieren op een kind van 7!

Kots en kotsmisselijk wordt ik hiervan als ik dit lees en zie hoe er met twee maten wordt gemeten. Maar vooral blijven negeren, treiteren, frustreren en verketteren, als de bom ploft (spreekwoordelijke bom AIVD) ook niet huilen dan.
pi_185611393
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 05:53 schreef Kassamiep het volgende:
[..]

Waarom is de PVV bij jou dan toch zo populair en hangen er overal voorpost stickers ?
Hoe weet jij waar ik woon? In mijn woonplaats is de PVV niet zo populair (onder het landelijk gemiddelde) en er hangen al helemaal geen Voorpost-stickers...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_185611467
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:30 schreef Gia het volgende:
Dinsdag begint op sbs6 een 7-delige serie over Urk.
Dan herinner me er de eerstkomende 7 dinsdagen aan om niet naar sbs te zappen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_185611478
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]

Dit heeft bar weinig met politiek-correct te maken. Politiek-correct is dat je alleen nog zegt wat wenselijk is en wegkijkt voor problemen.

Dit is gewoon links-extremisme in z'n pure vorm; dit is gewoon haatzaaien. En wat je in Nederland ziet, is dat links-extremisme heel anders wordt behandeld dan rechts-extremisme. Links-extremisme is verregaand genormaliseerd.
Volledig eens.
pi_185611585
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]

Dat was niet bepaald de meest opzienbarende uitspraak in haar column:

NPORadio1 twitterde op donderdag 14-03-2019 om 13:59:38 'Wat mij betreft mogen ze de dijken alvast doorsteken bij Urk', zegt @:elfietromp in @:denieuwsbv over het racisme in de kleinste gemeente van Flevoland. https://t.co/6ceL61XDkB reageer retweet
Deze mevrouw spreekt in haar column onder meer over hoe Geert Wilders verantwoordelijk was voor het "ontmenselijken" van Marokkanen. Vervolgens benadrukt ze inteelt op Urk en eindigt ze met de wens om de dijken door te steken.

Het probleem met mensen als deze links-extremistische opiniemaakster is dat ze niet inzien dat ze zelf minstens zo dubieus bezig zijn als degenen die ze van wandaden betichten.

En wat misschien een nog wel groter probleem is, is dat links-extremisme steeds vaker wordt genormaliseerd. Zo brengt NPO Radio 1 deze misselijkmakende opmerking gewoon nog even in een tweet onder de aandacht.

En dan laat ik de steevast terugkerende selectieve verontwaardiging nog even buiten beschouwing. Want dit soort types hoor je echt niet als Marokkaans straattuig met geweld een demonstratie in Utrecht onmogelijk maakt, of loopt te rellen in de Schilderswijk. En je hoort ze ook niet over de vele zwakbegaafde (gemiddeld IQ van 80) criminele jongeren van Marokkaanse afkomst. Want zoiets benoemen, is immers "racisme". De inteelt op Urk benadrukken, dat mag wél.
Tenenkrommend inderdaad.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_185611617
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Wanneer was je voor het laatst buiten de randstad?
Gisteren

en jij?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_185611629
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Wanneer was je voor het laatst buiten de randstad?
Gisteren

en jij?
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:17 schreef Resistor het volgende:
[..]

Welke richting? Ik zeg buiten mijn vakgebied ook niet veel zinnigs.
Diverse richtingen

Ik ben een genie
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_185611632
Als we al het fakenews wegsnoeien blijven de feiten toch:
Een huis wordt belaagd door 100 mensen en de vrouw des huizes wordt fysiek aangepakt.

OK, de betreffende vrouw is inmiddels weer opgekrabbeld en voor zover bekend heeft ze er geen blijvend lichamelijk letsel aan overgehouden.
Maar toch: 100 mensen op een bevolking van 20.000 mensen. Dat is 0,5 procent.
Het zou hetzelfde zijn als in Amsterdam ca 4000 mensen een huis zouden belagen.
De laatste keer dat een grote groep Amsterdammers een woonhuis van een bepaald persoon met een bezoek vereerden was bij burgemeester van der Laan. Maar dat was "ziekenbezoek" en dat hoort tot één der zeven werken van barmhartigheid.

(Matteüs 25, 35-36).

Ik ben benieuwd welke bijbeldeugd de Urker jongeren bij hun werkbezoek voorhanden hebben.
Enfin:
Geenstijl liet zich ook niet onbetuigd.
Een berichtje over de Urker deugnieten en een stuk of vier over de dreiging van een bezoekje van een groepje Mocro's naar het vissersdorp.
Nou ja, ken je die mop van die Mocro's die naar Urk gingen.

"DENK" even goed na, welnu, ha ha, zie gingen niet, hahaha.

Hoe dan ook: Wat blijft over:
Een half procent van een gemeente belaagt een woonhuis waarbij de vrouw des huizes ,, laten we zeggen..... fysiek wordt aangepakt.

Op de één of andere manier heb ik er toch moeite mee om dit tot een nulpunt te bagatelliseren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_185611647
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Wanneer was je voor het laatst buiten de randstad?
Gisteren

en jij?
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:17 schreef Resistor het volgende:
[..]

Welke richting? Ik zeg buiten mijn vakgebied ook niet veel zinnigs.
Diverse richtingen

Ik ben een genie
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]

De algehele tendens der verhuftering. Gewoon een logisch gevolg van een soort mierenkolonie, teveel mensen op een hoop.
Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar in 2019

New York , Parijs, Londen enzovoorts...

Wil je niet inzien dat de wereld gewoon zo in elkaar steekt?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_185611654
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]

Dat was niet bepaald de meest opzienbarende uitspraak in haar column:

NPORadio1 twitterde op donderdag 14-03-2019 om 13:59:38 'Wat mij betreft mogen ze de dijken alvast doorsteken bij Urk', zegt @:elfietromp in @:denieuwsbv over het racisme in de kleinste gemeente van Flevoland. https://t.co/6ceL61XDkB reageer retweet
Deze mevrouw spreekt in haar column onder meer over hoe Geert Wilders verantwoordelijk was voor het "ontmenselijken" van Marokkanen. Vervolgens benadrukt ze inteelt op Urk en eindigt ze met de wens om de dijken door te steken.

Het probleem met mensen als deze links-extremistische opiniemaakster is dat ze niet inzien dat ze zelf minstens zo dubieus bezig zijn als degenen die ze van wandaden betichten.

En wat misschien een nog wel groter probleem is, is dat links-extremisme steeds vaker wordt genormaliseerd. Zo brengt NPO Radio 1 deze misselijkmakende opmerking gewoon nog even in een tweet onder de aandacht.

En dan laat ik de steevast terugkerende selectieve verontwaardiging nog even buiten beschouwing. Want dit soort types hoor je echt niet als Marokkaans straattuig met geweld een demonstratie in Utrecht onmogelijk maakt, of loopt te rellen in de Schilderswijk. En je hoort ze ook niet over de vele zwakbegaafde (gemiddeld IQ van 80) criminele jongeren van Marokkaanse afkomst. Want zoiets benoemen, is immers "racisme". De inteelt op Urk benadrukken, dat mag wél.
Er hebben al een paar Urkers aangifte gedaan tegen deze enge mevrouw heb ik begrepen.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 14 maart 2019 @ 18:56:55 #33
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_185612044
Als lichtgetintier vind ik echt dat West Europa voorzichtig moet zijn met immigratie van niet blanken. Niet door geweld en racisme maar gezond verstand en strak beleid. Europa is het oerhuis van witte mensen en houden zo. Niet alles hoeft vernietigd te worden. Deze Soufian uit Urk. Klaar.
pi_185612061
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:36 schreef dimmak het volgende:
[..]

Er hebben al een paar Urkers aangifte gedaan tegen deze enge mevrouw heb ik begrepen.
Heel goed.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_185612109
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:56 schreef Jellereppe het volgende:
Als lichtgetintier vind ik echt dat West Europa voorzichtig moet zijn met immigratie van niet blanken. Niet door geweld en racisme maar gezond verstand en strak beleid. Europa is het oerhuis van witte mensen en houden zo. Niet alles hoeft vernietigd te worden. Deze Soufian uit Urk. Klaar.
Europa kan niets tegenhouden

Wilders beweert van wel en mensen zoals jij geloven dat.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_185612141
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:59 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]

Europa kan niets tegenhouden

Wilders beweert van wel en mensen zoals jij geloven dat.
Moet jij niet naar het Feyenoordtopic?
pi_185612153
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Eerlijk gezegd zou ik willen dat zoveel blanke mannen in actie zouden komen als er weer eens een vrouw wordt mishandeld, verkracht of vermoord door zo'n kansenparel. Als we dat groepsgevoel nou ook eens zouden cultiveren...
Klinkt leuk een aardig maar dat gaat niet gebeuren .
Groepsdenken is hier taboe
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_185612298
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:59 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]

Europa kan niets tegenhouden

Wilders beweert van wel en mensen zoals jij geloven dat.
Het min of meer faciliteren is weer het andere uiterste.
  donderdag 14 maart 2019 @ 19:31:13 #39
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185612921
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]

Dat was niet bepaald de meest opzienbarende uitspraak in haar column:

NPORadio1 twitterde op donderdag 14-03-2019 om 13:59:38 'Wat mij betreft mogen ze de dijken alvast doorsteken bij Urk', zegt @:elfietromp in @:denieuwsbv over het racisme in de kleinste gemeente van Flevoland. https://t.co/6ceL61XDkB reageer retweet
Deze mevrouw spreekt in haar column onder meer over hoe Geert Wilders verantwoordelijk was voor het "ontmenselijken" van Marokkanen. Vervolgens benadrukt ze inteelt op Urk en eindigt ze met de wens om de dijken door te steken.

Het probleem met mensen als deze links-extremistische opiniemaakster is dat ze niet inzien dat ze zelf minstens zo dubieus bezig zijn als degenen die ze van wandaden betichten.

En wat misschien een nog wel groter probleem is, is dat links-extremisme steeds vaker wordt genormaliseerd. Zo brengt NPO Radio 1 deze misselijkmakende opmerking gewoon nog even in een tweet onder de aandacht.

En dan laat ik de steevast terugkerende selectieve verontwaardiging nog even buiten beschouwing. Want dit soort types hoor je echt niet als Marokkaans straattuig met geweld een demonstratie in Utrecht onmogelijk maakt, of loopt te rellen in de Schilderswijk. En je hoort ze ook niet over de vele zwakbegaafde (gemiddeld IQ van 80) criminele jongeren van Marokkaanse afkomst. Want zoiets benoemen, is immers "racisme". De inteelt op Urk benadrukken, dat mag wél.
Het stuitende is dat dergelijke mensen beginnen te janken zodra ze reacties krijgen.

Edit: op haatsite JOOP zie ik vooral bijval.

Die lui zijn de schaamte al lang voorbij.

[ Bericht 1% gewijzigd door thedeedster op 14-03-2019 19:56:18 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_185612974
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:30 schreef Gia het volgende:
Dinsdag begint op sbs6 een 7-delige serie over Urk.
Oow joh, vandaar, dit is gewoon een grote reclamestunt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_185613044
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]

Dit heeft bar weinig met politiek-correct te maken. Politiek-correct is dat je alleen nog zegt wat wenselijk is en wegkijkt voor problemen.

Dit is gewoon links-extremisme in z'n pure vorm; dit is gewoon haatzaaien. En wat je in Nederland ziet, is dat links-extremisme heel anders wordt behandeld dan rechts-extremisme. Links-extremisme is verregaand genormaliseerd.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_185613182
Hoe wordt dit nou weer aan links-extremisme gelinkt, man man man.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_185613630
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]

Dat was niet bepaald de meest opzienbarende uitspraak in haar column:

NPORadio1 twitterde op donderdag 14-03-2019 om 13:59:38 'Wat mij betreft mogen ze de dijken alvast doorsteken bij Urk', zegt @:elfietromp in @:denieuwsbv over het racisme in de kleinste gemeente van Flevoland. https://t.co/6ceL61XDkB reageer retweet
Deze mevrouw spreekt in haar column onder meer over hoe Geert Wilders verantwoordelijk was voor het "ontmenselijken" van Marokkanen. Vervolgens benadrukt ze inteelt op Urk en eindigt ze met de wens om de dijken door te steken.

Het probleem met mensen als deze links-extremistische opiniemaakster is dat ze niet inzien dat ze zelf minstens zo dubieus bezig zijn als degenen die ze van wandaden betichten.

En wat misschien een nog wel groter probleem is, is dat links-extremisme steeds vaker wordt genormaliseerd. Zo brengt NPO Radio 1 deze misselijkmakende opmerking gewoon nog even in een tweet onder de aandacht.

En dan laat ik de steevast terugkerende selectieve verontwaardiging nog even buiten beschouwing. Want dit soort types hoor je echt niet als Marokkaans straattuig met geweld een demonstratie in Utrecht onmogelijk maakt, of loopt te rellen in de Schilderswijk. En je hoort ze ook niet over de vele zwakbegaafde (gemiddeld IQ van 80) criminele jongeren van Marokkaanse afkomst. Want zoiets benoemen, is immers "racisme". De inteelt op Urk benadrukken, dat mag wél.
Blijft grappig om te zien hoe hypocriet die extreem linksen zijn. En ze zijn er compleet blind voor.
pi_185613958
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 19:43 schreef BoneThugss het volgende:
Hoe wordt dit nou weer aan links-extremisme gelinkt, man man man.
Die tweet niet gezien?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 20:23:09 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185614131
als die tweet je al linksextremistisch maakt dan zijn we wel heel soft geworden met zijn allen

gewoon een matige column, die moeten altijd zogenaamd een beetje prikkelen ofzo, gewoon niet lezen en doorlopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_185614249
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 20:23 schreef sp3c het volgende:
als die tweet je al linksextremistisch maakt dan zijn we wel heel soft geworden met zijn allen

gewoon een matige column, die moeten altijd zogenaamd een beetje prikkelen ofzo, gewoon niet lezen en doorlopen
_O_
pi_185614415
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:36 schreef dimmak het volgende:
[..]

Er hebben al een paar Urkers aangifte gedaan tegen deze enge mevrouw heb ik begrepen.
Ik heb ook wel wat opruiing rondom de Urker kwestie waargenomen. Het OM is nogal doortastend met vervolgen van dat soort dingen de laatste tijd, dus ik ben benieuwd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185614669
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]

Dat was niet bepaald de meest opzienbarende uitspraak in haar column:

NPORadio1 twitterde op donderdag 14-03-2019 om 13:59:38 'Wat mij betreft mogen ze de dijken alvast doorsteken bij Urk', zegt @:elfietromp in @:denieuwsbv over het racisme in de kleinste gemeente van Flevoland. https://t.co/6ceL61XDkB reageer retweet
Deze mevrouw spreekt in haar column onder meer over hoe Geert Wilders verantwoordelijk was voor het "ontmenselijken" van Marokkanen. Vervolgens benadrukt ze inteelt op Urk en eindigt ze met de wens om de dijken door te steken.

Het probleem met mensen als deze links-extremistische opiniemaakster is dat ze niet inzien dat ze zelf minstens zo dubieus bezig zijn als degenen die ze van wandaden betichten.

En wat misschien een nog wel groter probleem is, is dat links-extremisme steeds vaker wordt genormaliseerd. Zo brengt NPO Radio 1 deze misselijkmakende opmerking gewoon nog even in een tweet onder de aandacht.

En dan laat ik de steevast terugkerende selectieve verontwaardiging nog even buiten beschouwing. Want dit soort types hoor je echt niet als Marokkaans straattuig met geweld een demonstratie in Utrecht onmogelijk maakt, of loopt te rellen in de Schilderswijk. En je hoort ze ook niet over de vele zwakbegaafde (gemiddeld IQ van 80) criminele jongeren van Marokkaanse afkomst. Want zoiets benoemen, is immers "racisme". De inteelt op Urk benadrukken, dat mag wél.
Geert gaf ons nog de keus, Elfie wil alleen minder.

Aangifte (niet meer dan terecht) lijkt er aan te komen:

Anja Keuter - fractievoorzitter gemeentebelangen Urk
AnjaKeuter twitterde op donderdag 14-03-2019 om 19:18:37 @jauwkien @WildrikS @JudithSnoek @wierdduk @PvMaaren Ik ga ervan uit dat er aangifte gedaan wordt reageer retweet
Hendrik Wakker - PVV
HendrikWakker twitterde op donderdag 14-03-2019 om 19:38:35 @wierdduk @NPORadio1 @elfietromp Dan doe ik mee @AnjaKeuter. Elke fractie een afgevaardigde? De fracties vertegenwoordigen de gehele Urker bevolking. reageer retweet
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_185615003
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 20:23 schreef sp3c het volgende:
als die tweet je al linksextremistisch maakt dan zijn we wel heel soft geworden met zijn allen

gewoon een matige column, die moeten altijd zogenaamd een beetje prikkelen ofzo, gewoon niet lezen en doorlopen
En aangifte doen is al helemaal overdreven. Het is een column, mensen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 14 maart 2019 @ 21:10:05 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185615180
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 21:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]

En aangifte doen is al helemaal overdreven. Het is een column, mensen.
Een zinsnede als 'de dijken doorsteken' is gewoon lekker provoceren. Net zoals een pop aan een moskee hangen. Of gelden er nu ineens weer hele andere maatstaven.
pi_185615271
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 21:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]

Een zinsnede als 'de dijken doorsteken' is gewoon lekker provoceren. Net zoals een pop aan een moskee hangen. Of gelden er nu ineens weer hele andere maatstaven.
Column is beledigend net zoals een pop ophangen bij een moskee dat ook is. Aangifte doen vind ik in beide gevallen onzin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185615489
Doe een column dat je alle moslims zou willen verdrinken, met nog wat fake news erbij -dat ze bijvoorbeeld tijdens een terreurdaad de naam hun grote leider scanderen- en je kunt er zeker van zijn dat je niet meer terug hoeft te komen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_185615884
Goed interview met een inkijkje over hoe en wat in Urk met Nordin, Hassan, Abdel en Anja.

https://www.nporadio1.nl/(...)-ongeregeldheden-urk

Had Elfie dit maar gehoord met haar 'racisme'. :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 14 maart 2019 @ 21:41:12 #54
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185616006
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 21:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]

Column is beledigend net zoals een pop ophangen bij een moskee dat ook is. Aangifte doen vind ik in beide gevallen onzin.
Ik vind ‘beledigend’ als het gaat om die afschuwelijke pop bij de moskee geen juiste term. Het was intens grof.
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 21:45:45 #55
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_185616160
ohja beledigd zijn :') dat is zo hip anno 2019 :r
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 14 maart 2019 @ 21:53:20 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185616343
Gaan ze nog vechten morgen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185616363
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]

Ik vind ‘beledigend’ als het gaat om die afschuwelijke pop bij de moskee geen juiste term. Het was intens grof.
Dat ging wel iets verder dan deze column ja.
  donderdag 14 maart 2019 @ 21:54:58 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185616382
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]

Ik vind ‘beledigend’ als het gaat om die afschuwelijke pop bij de moskee geen juiste term. Het was intens grof.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 21:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]

Dat ging wel iets verder dan deze column ja.
Uiteraard... :')
pi_185616472
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 21:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]

Dat ging wel iets verder dan deze column ja.
Die pop gaat verder dan een oproep om de dijken daar door te steken, waardoor er een kleine 20.000 man zouden kunnen verdrinken? Ok, het is maar waar je prioriteiten liggen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_185616491
Wow... :X
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 21:58:55 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185616499
Urk heeft helemaal geen dijken joh, volgens mij ligt dat boven zeespiegel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 22:00:22 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185616543
google zegt dat er wel dijken zijn dus nu weet ik het niet meer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_185616603
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:00 schreef sp3c het volgende:
google zegt dat er wel dijken zijn dus nu weet ik het niet meer
Volgens de Urker VVV hebben ze wel degelijk dijken. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 22:07:49 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185616698
schien moeten ze zelf die dijken maar lekprikken, dan kunnen al die relmarokkanen er niet meer komen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_185616749
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 21:58 schreef Hathor het volgende:
[..]

Die pop gaat verder dan een oproep om de dijken daar door te steken, waardoor er een kleine 20.000 man zouden kunnen verdrinken? Ok, het is maar waar je prioriteiten liggen. :')
Het is een column, daar wordt wel vaker in gechargeerd.
pi_185616850
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]

Het is een column, daar wordt wel vaker in gechargeerd.
Ja dat klopt, doet er niets aan af dat dit veel te ver gaat. Veel verder dan een religie belachelijk maken natuurlijk, dat snap je zelf ook best wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 22:15:14 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185616882
vind het wel meevallen

hoevaak wordt zoiets over bv Amsterdam geroepen?
per dag?

dan is Urk een keer aan de beurt en de poppen moeten dansen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_185616929
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:15 schreef sp3c het volgende:
vind het wel meevallen

hoevaak wordt zoiets over bv Amsterdam geroepen?
per dag?

dan is Urk een keer aan de beurt en de poppen moeten dansen :')
Kom eens met een voorbeeld dan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 22:16:45 #69
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_185616933
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:15 schreef sp3c het volgende:
vind het wel meevallen

hoevaak wordt zoiets over bv Amsterdam geroepen?
per dag?

dan is Urk een keer aan de beurt en de poppen moeten dansen :')
Urk is de enige plek waar je je zusje kan neuken om haar te horen zeggen dat je beter neukt dan je vader....Maarja dat zei je moeder gister ook al.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 22:17:37 #70
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_185616967
Ohja, en volendam..daar kan dat ook
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_185616971
quote:
16s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Ja dat klopt, doet er niets aan af dat dit veel te ver gaat. Veel verder dan een religie belachelijk maken natuurlijk, dat snap je zelf ook best wel.
Nou nee, ik vind in een column wat idioots roepen van een iets andere orde dan demonstreren door iemands privé-domein te betreden. En dan bedoel ik het ophangen van die pop aan de moskee.
pi_185617036
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]

Nou nee, ik vind in een column wat idioots roepen van een iets andere orde dan demonstreren door iemands privé-domein te betreden. En dan bedoel ik het ophangen van die pop aan de moskee.
Twintigduizend man doodwensen is erger dan een pop ophangen, waarvan akte.

Op een politieke bijeenkomst scanderen dat je minder Marokkanen wilt, not done, volgende keer roepen dat je liever hebt dat ze verzuipen. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_185617045
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]

Het is een column, daar wordt wel vaker in gechargeerd.
Das waar, maar moeten opiniemakers zich nou echt van dit soort uitspraken bedienen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_185617104
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:16 schreef Jimbo het volgende:
[..]

Urk is de enige plek waar je je zusje kan neuken om haar te horen zeggen dat je beter neukt dan je vader....Maarja dat zei je moeder gister ook al.
Daar zeg je wat. In menig moslimland kan dat ook. Enige verschil: in NL is het illegaal en strafbaar. In de moslimwereld wordt het aangemoedigd, naar goed voorbeeld van de profeet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_185617108
quote:
16s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Volgens de Urker VVV hebben ze wel degelijk dijken. :)
Worden momenteel gebruikt om wiet te telen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 22:23:18 #76
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_185617131
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]

Daar zeg je wat. In menig moslimland kan dat ook. Enige verschil: in NL is het illegaal en strafbaar. In de moslimwereld wordt het aangemoedigd, naar goed voorbeeld van de profeet.
:D
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  donderdag 14 maart 2019 @ 22:26:54 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185617405
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:20 schreef Hathor het volgende:
[..]

Das waar, maar moeten opiniemakers zich nou echt van dit soort uitspraken bedienen?
Nou ja, het is wat debiel allemaal maar om hier aangifte van te gaan doen...
pi_185617772
quote:
16s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Twintigduizend man doodwensen is erger dan een pop ophangen, waarvan akte.
Je neemt het iets te letterlijk allemaal denk ik.
pi_185618368
Als ze nou eerst wachten tot half allochtonië zich verzameld heeft op Urk voordat ze die dijken doorprikken. Los je 2 problemen in een klap op.
pi_185618396
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]

Je neemt het iets te letterlijk allemaal denk ik.
Ah ja het is heel makkelijk roepen dat je het niet serieus moet nemen wanneer dat niet uitkomt natuurlijk. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_185618458
quote:
16s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Twintigduizend man doodwensen is erger dan een pop ophangen, waarvan akte.

Op een politieke bijeenkomst scanderen dat je minder Marokkanen wilt, not done, volgende keer roepen dat je liever hebt dat ze verzuipen. ^O^
Dus die cartoons van Charlie Hebdo waren helemaal niet zo erg/slim?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2019 23:26:05 ]
pi_185618517
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 23:25 schreef john2406 het volgende:
[..]

Dus die cartoons van Charlie Hebdo waren helemaal niet zo erg/slim?
Wat probeer je mij nu weer in de maag te splitsen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_185618537
quote:
16s.gif Op donderdag 14 maart 2019 23:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Wat probeer je mij nu weer in de maag te splitsen?
Niks hoor, maak je maar niet zo druk ik vraag alleen maar.
pi_185620971
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:36 schreef dimmak het volgende:
[..]

Er hebben al een paar Urkers aangifte gedaan tegen deze enge mevrouw heb ik begrepen.
Stel dat supporters van een voetbalclub zeggen over de tegenstanders:
"We maken gehakt van ze".
Moet dan die andere voetbalclub aangifte doen van doodsdreigementen?
Je hoort ook wel eens over een komende reorganisatie:
"Er gaan koppen rollen".
Denk je dan werkelijk dat de doodstraf ten uitvoer wordt gebracht?
Ook politici zeggen wel eens over criminelen:
"Ze mogen aan de hoogste boom".
En ook daar bedoelt de politicus niet daadwerkelijk de doodstraf.

Dus: wacht eerst maar eens af wat er gaat gebeuren. Of die Mocro's wel komen.

Voorlopig is het nog steeds een schande vind ik, dat een meute van 100 mensen (een half procent van de gemeente, in Amsterdam zouden dit 4000 mensen zijn) een huis binnen stormt en de vrouw des huizes in elkaar slaat.

Je eigen huis nota bene, belaagt door een half procent van de gemeente....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_185621416
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 05:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]

Stel dat supporters van een voetbalclub zeggen over de tegenstanders:
"We maken gehakt van ze".
Moet dan die andere voetbalclub aangifte doen van doodsdreigementen?
Je hoort ook wel eens over een komende reorganisatie:
"Er gaan koppen rollen".
Denk je dan werkelijk dat de doodstraf ten uitvoer wordt gebracht?
Ook politici zeggen wel eens over criminelen:
"Ze mogen aan de hoogste boom".
En ook daar bedoelt de politicus niet daadwerkelijk de doodstraf.

Dus: wacht eerst maar eens af wat er gaat gebeuren. Of die Mocro's wel komen.

Voorlopig is het nog steeds een schande vind ik, dat een meute van 100 mensen (een half procent van de gemeente, in Amsterdam zouden dit 4000 mensen zijn) een huis binnen stormt en de vrouw des huizes in elkaar slaat.

Je eigen huis nota bene, belaagt door een half procent van de gemeente....
Nogmaals, er zijn geen 100 mensen een huis binnengestormd. In feite zijn er maar 2 mensen een huis binnen gedrongen. Wat er al 2 teveel zijn overigens. Maar als je wat roept, roep het dan wel goed.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_185621429
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 21:58 schreef sp3c het volgende:
Urk heeft helemaal geen dijken joh, volgens mij ligt dat boven zeespiegel
Urk heeft wel zeker dijken, maar die houden de polder (met haar dorpen en stad) droog. Een groot gedeelte van Urk ligt boven waterpeil (lang niet heel Urk overigens)
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 07:36:47 #88
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185621717
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 05:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]

Dus: wacht eerst maar eens af wat er gaat gebeuren. Of die Mocro's wel komen.
Een paar dagen geleden was er al een politiecordon rond Urk en mochten enkele auto’s rechtsomkeert maken.
https://www.omroepflevola(...)iecontroles-rond-urk
quote:
De ander had een honkbalknuppel bij zich. De knuppel is in beslag genomen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 09:31:53 #89
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185622926
quote:
16s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Twintigduizend man doodwensen is erger dan een pop ophangen, waarvan akte.

Op een politieke bijeenkomst scanderen dat je minder Marokkanen wilt, not done, volgende keer roepen dat je liever hebt dat ze verzuipen. ^O^
Dood?

Er wordt verwezen naar Urk weer een eiland maken, een onaardige manier van zoek het maar uit met dat zooitje daar zeggen dus.

Het is een domme column, maar dat over die dijken is geen doodswens. Er had ook afsteken gebruikt kunnen worden bv.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185622967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 09:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]

Dood?

Er wordt verwezen naar Urk weer een eiland maken, een onaardige manier van zoek het maar uit met dat zooitje daar zeggen dus.

Het is een domme column, maar dat over die dijken is geen doodswens. Er had ook afsteken gebruikt kunnen worden bv.
Maar volgens jou is wat duw en trekwerk waarbij enkele klappen zijn gevallen dan wel weer een lynchpartij.
pi_185623033
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 09:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]

Dood?

Er wordt verwezen naar Urk weer een eiland maken, een onaardige manier van zoek het maar uit met dat zooitje daar zeggen dus.

Het is een domme column, maar dat over die dijken is geen doodswens. Er had ook afsteken gebruikt kunnen worden bv.
Interpretatie zoals het uitkomt, zoals altijd. :O
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 15 maart 2019 @ 09:43:28 #92
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185623066
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:11 schreef Xa1pt het volgende:
Het overgrote leeuwendeel
...is een pleonasme.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185623100
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 07:36 schreef thedeedster het volgende:
[..]

Een paar dagen geleden was er al een politiecordon rond Urk en mochten enkele auto’s rechtsomkeert maken.
https://www.omroepflevola(...)econtroles-rond-urk[..]

Niks gebeurd dus. Een Marokkaan die honkbalt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_185623219
Al die Friezen bang de volgende keer als iemand op internet zegt dat Friesland afgestoken moet worden.
Radio Espantoso
  vrijdag 15 maart 2019 @ 10:23:03 #95
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_185623658
quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2019 21:53 schreef Nikonlover het volgende:
Gaan ze nog vechten morgen?
Heb mijn bak popcorn al klaar staan :D
  vrijdag 15 maart 2019 @ 10:26:02 #96
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185623709
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 09:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]

Maar volgens jou is wat duw en trekwerk waarbij enkele klappen zijn gevallen dan wel weer een lynchpartij.
50/100 man rond dat huis, ruiten ingetikt en paar man binnen.
Moeder is eventjes bewusteloos geweest, zusje heeft klappen gehad, jongen heeft klappen gehad.

Het woord lynchpartij heb ik nooit geschreven, die verzin je er zelf bij.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 10:30:10 #97
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185623790
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 09:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]

Interpretatie zoals het uitkomt, zoals altijd. :O
Nee. Urk is namelijk een eiland. Nou ja, voormalig eiland.

Als het al letterlijk zouden er een stuk meer dan 20.000 man bedreigd worden, het grootste deel van Urk zou droog blijven, ik zou wel natte voeten krijgen.

Het is in deze duidelijk op Urk gericht, waar je dus weer een eiland van maakt in dat idee. Oprotten dus ipv doden.

Dom, provocatie, keur het af. Maar het is geen doodswens.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185624333
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 10:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]

Nee. Urk is namelijk een eiland. Nou ja, voormalig eiland.

Als het al letterlijk zouden er een stuk meer dan 20.000 man bedreigd worden, het grootste deel van Urk zou droog blijven, ik zou wel natte voeten krijgen.

Het is in deze duidelijk op Urk gericht, waar je dus weer een eiland van maakt in dat idee. Oprotten dus ipv doden.

Dom, provocatie, keur het af. Maar het is geen doodswens.
Als ik iemand beledig onderzoek ik ook altijd even zaken als waterstand, of betreffende persoon boven zee-niveau woont etc. Allemaal heel logisch. Dan kan ik later altijd zeggen dat mijn doodsverwensing niet als dusdanig bedoelt was.

Je laat je wel enorm kennen zeg.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 11:09:01 #99
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185624434
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:02 schreef Solstice1 het volgende:
[..]

Als ik iemand beledig onderzoek ik ook altijd even zaken als waterstand, of betreffende persoon boven zee-niveau woont etc. Allemaal heel logisch. Dan kan ik later altijd zeggen dat mijn doodsverwensing niet als dusdanig bedoelt was.

Je laat je wel enorm kennen zeg.
Sorry, maar iedereen die de lagere school heeft volbracht weet dat Urk een (voormalig) eiland is.

Afsteken, dijken doorprikken, het betekend dus afscheiden, oprotten.
Ben het echt niet eens met dat taalgebruik, maar het is gewoonweg geen doodsverwensing.

Iig niet naar de mensen op Urk ;)
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185625123
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]

Sorry, maar iedereen die de lagere school heeft volbracht weet dat Urk een (voormalig) eiland is.

Afsteken, dijken doorprikken, het betekend dus afscheiden, oprotten.
Ben het echt niet eens met dat taalgebruik, maar het is gewoonweg geen doodsverwensing.

Iig niet naar de mensen op Urk ;)
Het zal.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 11:49:26 #101
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_185625125
Zijn er geen Urkers die meelezen? :P
pi_185625143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:49 schreef Puk1234 het volgende:
Zijn er geen Urkers die meelezen? :P
dimmak komt van Urk.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 11:54:54 #103
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_185625230
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 22:07 schreef sp3c het volgende:
Misschien moeten ze zelf die dijken maar lekprikken, dan kunnen al die relmarokkanen er niet meer komen _O-
En staat de hele boel daar blank dus 2 vliegen in 1 klap, hihahi hihaho ;)
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 15 maart 2019 @ 11:56:17 #104
3542 Gia
User under construction
pi_185625252
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 19:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]

Oow joh, vandaar, dit is gewoon een grote reclamestunt.
Dat zeg ik niet. Maar het is wel grappig als vandaag nog de bom barst daar. En dan dinsdag komen met een rustige docu serie over de Urkers.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 11:57:20 #105
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_185625270
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]

Dat weet je aardig goed verborgen te houden.
Nee hoor. Zijn 'afstudeer'onderwerp was de Harvard University, maar hij heeft zijn opleiding gewoon aan een MBO voltooid. Dat bedoelt ie denk ik.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_185626298
NUnl twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 12:37:22 Politie controleert vrijdag wegen naar Urk, gemeente overweegt extra maatregelen: https://t.co/6mSwvOWVXu reageer retweet
  vrijdag 15 maart 2019 @ 13:18:55 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185627053
PvMaaren twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 11:10:25 De kwetsende column van Elfie Tromp heeft niet alleen mij, maar velen byzonder geraakt. Uiteraard heb ik kontakt opgenomen met het Openbaar Ministerie, bekijk de juridische mogelijkheden en de verantwoordelijken van de publieke omroep. reageer retweet
pi_185627680
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:49 schreef Puk1234 het volgende:
Zijn er geen Urkers die meelezen? :P
:Y AMA :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_185627865
Vanavond weer livestreams?
  vrijdag 15 maart 2019 @ 14:29:22 #110
469793 Puk1234
Know your worth!
  vrijdag 15 maart 2019 @ 14:32:57 #111
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_185628388
Is Marokko al onderweg?
Ajacied.
pi_185628831
Wat er in Urk is gebeurd is niet de schuld van Wilders/Baudet. Ik zou de oorzaak eerder zoeken bij 1500 jaar inteelt, de Urkers zijn eigenlijk gewoon de Berbers van Nederland. En als er door de massa-immigratie nog een paar echte Berbers komen wonen krijg je dit soort dingen. Verder gewoon geen aandacht aan geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door zarosje op 15-03-2019 15:19:07 ]
pi_185628853
Topic paar dagen niet gevolgd. Maar gaan ze nou nog matten vanavond? })
  vrijdag 15 maart 2019 @ 15:03:38 #114
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_185628955
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 14:58 schreef Regilio_ het volgende:
Topic paar dagen niet gevolgd. Maar gaan ze nou nog matten vanavond? })
Nee, het is veel te stil aan alle kanten.
Ajacied.
pi_185629575
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 15:03 schreef Liftdeur het volgende:
[..]

Nee, het is veel te stil aan alle kanten.
Er zijn al wel filmpjes opgedoken van Marokkanen die door Urk rijden met auto's. Vooralsnog blijft het daarbij, beetje nutteloos als ze alleen hier zijn gekomen om te filmen.. :') De politie rijdt alleen door het dorp, ik heb nog geen wegblokkades gezien. Zou sowieso ook niet slim zijn, vrijdagavond is de drukste dag hier op het industrieterrein en de weg naar de snelweg. Alle verse vis moet weer de weg op. :)
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 15:50:12 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185629786
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 14:58 schreef Regilio_ het volgende:
Topic paar dagen niet gevolgd. Maar gaan ze nou nog matten vanavond? })
Nee.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 16:07:29 #117
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185630099
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 15:38 schreef dimmak het volgende:
[..]

Er zijn al wel filmpjes opgedoken van Marokkanen die door Urk rijden met auto's. Vooralsnog blijft het daarbij, beetje nutteloos als ze alleen hier zijn gekomen om te filmen.. :') De politie rijdt alleen door het dorp, ik heb nog geen wegblokkades gezien. Zou sowieso ook niet slim zijn, vrijdagavond is de drukste dag hier op het industrieterrein en de weg naar de snelweg. Alle verse vis moet weer de weg op. :)
waar staan die filmpjes?
pi_185631305
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]

Nee.
Flauw.
pi_185631496
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]

Nee.
-O-
pi_185631600
Ik hoop op een soort project X maar dan in Urk vandaag tussen marokkanen en urkers haha

een soort 2´e culemborg
pi_185631626
OM_MiddenNL twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 17:25:57 Naar aanleiding van meldingen over de radio uitzending bij NPO1 over #Urk, zal het OM Midden-Nederland nagaan of er in deze column sprake is van strafbare discriminatie. Nu eerst de rust en orde bewaren. reageer retweet
pi_185631656
PolitieFlevo twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 17:20:55 Net als de vorige avonden houdt de politie de toegangswegen naar #Urk extra in de gaten. Houd rekening met deze controles als u van plan bent naar #Urk te komen. reageer retweet
  vrijdag 15 maart 2019 @ 17:35:36 #123
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185631749
Gaat niks gebeuren. Je moet ook wel heel dom zijn om nu naar Urk te gaan om rotzooi te trappen met al die controles extra waakzaamheid.
pi_185631874
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaat niks gebeuren. Je moet ook wel heel dom zijn om nu naar Urk te gaan om rotzooi te trappen met al die controles extra waakzaamheid.
Aan de apps te lezen is het volk ook niet al te snugger.
pi_185632444
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 14:57 schreef zarosje het volgende:
Wat er in Urk is gebeurd is niet de schuld van Wilders/Baudet. Ik zou de oorzaak eerder zoeken bij 1500 jaar inteelt, de Urkers zijn eigenlijk gewoon de Berbers van Nederland. En als er door de massa-immigratie nog een paar echte Berbers komen wonen krijg je dit soort dingen. Verder gewoon geen aandacht aan geven.
Vergelijk jij nou Ukers met Berbers? De Berbers hielden zich 1000 jaren geleden al bezig met Wiskunde, Natuurkunde en Astonomie. Zoals:

Ibn al-Banna al-Murrakushi al-Azdi (Marrakesh, ca. 1256 - ca. 1321) was een Marokkaanse wiskundige en astronoom.Al-Banna leefde in de tijd van de Berberse Meriniden dynastie en leefde in de toenmalige hoofdstad Marrakech en was de zoon van een architect. Al-Banna schreef 51 tot 74 oplossingsmethodes voor verschillende terreinen : algebra, taalkunde, retorica en logica. Een van zijn werken, Talkhis amal al-hisab (Arabisch : تلخيص عمل الحساب ofwel "Vademecum van de rekenkundige bewerkingen"), bevat zelfs onderwerpen als breuken, sommen van kwadraten en kubieken, enzovoort.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ibn_al-Banna

https://en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Ghazi_al-Miknasi

Al-Hassar or Abu Bakr Muhammad ibn Abdallah ibn Ayyash al-Hassar was a Muslim mathematician from Morocco, living in the 12th century. He is the author of two books Kitab al-bayan wat-tadhkar (Book of Demonstration and Memorization), a manual of calculation and Kitab al-kamil fi sinaat al-adad (Complete Book on the Art of Numbers), on the breakdown of numbers. The first book is lost and only a part of the second book remains. Al-Hassar developed the modern symbolic mathematical notation for fractions, where the numerator and denominator are separated by a horizontal bar. This same fractional notation appeared soon after in the work of Fibonacci in the 13th century.

https://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Bakr_al-Hassar

Het huidige getallen systeem dat we hier in het westen gebruiken komt uit Noord-Afrika.
pi_185632679
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 07:36 schreef thedeedster het volgende:
[..]

Een paar dagen geleden was er al een politiecordon rond Urk en mochten enkele auto’s rechtsomkeert maken.
https://www.omroepflevola(...)econtroles-rond-urk[..]

2 auto's zijn rechtsomkeert gemaand. Eentje met een honkbalknuppel en één kon zich niet legitimeren. Er staat niet eens bij dat het om Mocro's ging.

Dus: helemaal niks aan de hand. In tegenstelling tot een meute van 100 Urkenaren op weg naar het huis van de opgejaagde Marokkanen de moeder.
En die bedreigingen zijn misschien dus allemaal false flag-fake news.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 18:29:13 #127
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185632685
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 15:38 schreef dimmak het volgende:
[..]

Er zijn al wel filmpjes opgedoken van Marokkanen die door Urk rijden met auto's. Vooralsnog blijft het daarbij, beetje nutteloos als ze alleen hier zijn gekomen om te filmen.. :') De politie rijdt alleen door het dorp, ik heb nog geen wegblokkades gezien. Zou sowieso ook niet slim zijn, vrijdagavond is de drukste dag hier op het industrieterrein en de weg naar de snelweg. Alle verse vis moet weer de weg op. :)
Er reizen ook agenten mee op de bussen, houden dat ook in de gaten.

Maar er is toch al veel politie in de omgeving nu met de rally.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185632782
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 15:38 schreef dimmak het volgende:
[..]

Er zijn al wel filmpjes opgedoken van Marokkanen die door Urk rijden met auto's. Vooralsnog blijft het daarbij, beetje nutteloos als ze alleen hier zijn gekomen om te filmen.. :') De politie rijdt alleen door het dorp, ik heb nog geen wegblokkades gezien. Zou sowieso ook niet slim zijn, vrijdagavond is de drukste dag hier op het industrieterrein en de weg naar de snelweg. Alle verse vis moet weer de weg op. :)
Ik mag toch zwaar hopen met electro wagens niet ergens anders voor het klimaat demonstreren en het daar zwaar de lucht in blazen.
pi_185632790
pi_185632796
heturkerland twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 17:48:01 #nou Politie controleert opnieuw langs alle toegangswegen naar Urk. https://t.co/4uZrkyCUnJ reageer retweet
pi_185632808
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]

2 auto's zijn rechtsomkeert gemaand. Eentje met een honkbalknuppel en één kon zich niet legitimeren. Er staat niet eens bij dat het om Mocro's ging.

Dus: helemaal niks aan de hand. In tegenstelling tot een meute van 100 Urkenaren op weg naar het huis van de opgejaagde Marokkanen de moeder.
En die bedreigingen zijn misschien dus allemaal false flag-fake news.
Alleen rechtsomkeert of een boete op de koop toe? Als ik daar toch eenmaal ben schrijf ik ook.
pi_185632834
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:34 schreef Houtenbeen het volgende:
heturkerland twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 17:48:01 #nou Politie controleert opnieuw langs alle toegangswegen naar Urk. https://t.co/4uZrkyCUnJ reageer retweet
Ik zal een kaarsje aanmaken zodat het droog blijft.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 15 maart 2019 @ 18:43:23 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185632971
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]

2 auto's zijn rechtsomkeert gemaand. Eentje met een honkbalknuppel en één kon zich niet legitimeren. Er staat niet eens bij dat het om Mocro's ging.

Dus: helemaal niks aan de hand. In tegenstelling tot een meute van 100 Urkenaren op weg naar het huis van de opgejaagde Marokkanen de moeder.
En die bedreigingen zijn misschien dus allemaal false flag-fake news.
Die zou best van honkbaltraining kunnen komen en na de training ff een biertje doen met maten in Urk
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185633060
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:43 schreef Nikonlover het volgende:
[..]

Die zou best van honkbaltraining kunnen komen en na de training ff een biertje doen met maten in Urk
Honkbalknuppel begrijp ik sowieso niet een wielmoersleutel mag men vervoeren en voldoet volgens mij ook om de moeren los te krijgen.
pi_185633536
NielsWenstedt twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 19:08:59 Enkele jongeren liepen met de Nederlandse vlag (aan een stok) in het centrum van #Urk, deze zijn in beslag genomen door de Politie. reageer retweet
pi_185633723
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:12 schreef Houtenbeen het volgende:
NielsWenstedt twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 19:08:59 Enkele jongeren liepen met de Nederlandse vlag (aan een stok) in het centrum van #Urk, deze zijn in beslag genomen door de Politie. reageer retweet
Dus met een Nederlandse vlag lopen is nu ook al provocerend? :')
pi_185633962
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:23 schreef Infection het volgende:
[..]

Dus met een Nederlandse vlag lopen is nu ook al provocerend? :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185634029
Zeker, als het nou een Marrokkaanse of Turkse vlag was en je liep met 100 man in Rotterdam op straat dan was het geen probleem. Das logisch toch?
pi_185634085
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:36 schreef GS-Raw het volgende:

Niet de Europese vlag?

Of werkt dat als bij een stier een rode lap?
pi_185634128
quote:
Politie vergrendelt toegangswegen richting Urk, lijnbus stilgezet

Op alle vier de toegangswegen naar Urk staan vrijdagavond politiecontroles. Mensen die geen goede reden kunnen geven voor hun rit naar het dorp moeten rechtsomkeert maken. De politie hoopt zo op social media aangekondigde rellen in het dorp te voorkomen.

Op de Urkerweg is een lijnbus stilgezet. Een groepje mannen wordt gesommeerd uit te stappen. Een van hen loopt vijf minuten later verdwaald in de schemering langs een lege akker. Hij kwam vanaf Utrecht Centraal en is ergens in de polder op de bus gestapt.

“Ik kwam hier niet om te vechten”

“Het is 2,5 uur reizen alleen om mijn steun te betuigen. Ik kwam hier niet om te vechten”, zegt de 27-jarige Ahmed. Hij doelt op de ruzie die maandagavond op Urk uit liep op geweld.

Tientallen jongeren uit het vissersdorp hadden zich verzameld bij de woning van een Marokkaanse familie. Twee van hen drongen het huis binnen en mishandelden de bewoners. De moeder van de familie moest naar het ziekenhuis. Ergens snapt Ahmed wel dat hij wordt teruggestuurd. “Maar ik kom hier niet om te vechten”, herhaalt hij. “Laat ons binnen om stil te protesteren.”

https://www.hartvannederl(...)k-lijnbus-stilgezet/
pi_185634193
Het is niet zo dat de Marokkaan een groep had uitgedaagd ?
Niet dat ik het geweld wil rechtvaardigen maar een beetje nuance lijkt me niet verkeerd
pi_185634239
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:43 schreef Geytenbeekje het volgende:
Het is niet zo dat de Marokkaan een groep had uitgedaagd ?
Niet dat ik het geweld wil rechtvaardigen maar een beetje nuance lijkt me niet verkeerd
En wie had deze uitgedaagd of kwam die uit de lucht vallen?

Ik ben niet voor de een nog voor de ander, echter waar begon het verhaal?
pi_185634246
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:45 schreef john2406 het volgende:
[..]

En wie had deze uitgedaagd of kwam die uit de lucht vallen?

Ik ben niet voor de een nog voor de ander, echter waar begon het verhaal?
Dat vraag ik me dus ook af.
pi_185634306
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:45 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]

Dat vraag ik me dus ook af.
Was deze nu al eerder veroordeeld ja of nee?

Ik weet niet wat ik voor waarheid mag aannemen hier.
pi_185634340
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_185634349

Hele parkeerplaats vol auto's die rondjes rijden _O-
pi_185634379
Het volgende dorp is Staphorst ?
pi_185634407
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:51 schreef Geytenbeekje het volgende:
Het volgende dorp is Staphorst ?
Volendam, Spakenburg
pi_185634420
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]

Volendam, Spakenburg
Staphorst is behoorlijk orthodox-christelijk
pi_185634449
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]

Volendam, Spakenburg
Laat ze maar komen *O*

In Spakenburg scoort de PVV alleen niet zo hoog.

[ Bericht 5% gewijzigd door Infection op 15-03-2019 20:00:39 ]
  vrijdag 15 maart 2019 @ 20:14:53 #152
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_185634857
quote:
“Het is 2,5 uur reizen alleen om mijn steun te betuigen. Ik kwam hier niet om te vechten”, zegt de 27-jarige Ahmed.
Natuurlijk Ahmed, natuurlijk. Je kwam wel om te vechten maar je hebt gewoon geen vrienden. :')
pi_185634861
Urk in 1 plaatje :)

"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_185634890
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 20:15 schreef klaasweetalles het volgende:
Urk in 1 plaatje :)

[ afbeelding ]
Klaas weet alles
pi_185634958
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:12 schreef Houtenbeen het volgende:
NielsWenstedt twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 19:08:59 Enkele jongeren liepen met de Nederlandse vlag (aan een stok) in het centrum van #Urk, deze zijn in beslag genomen door de Politie. reageer retweet
Triest dat je niet meer trots mag zijn op je nationaliteit. In USA heeft iedereen een vlag aan zijn huis/auto of scootmobiel hangen.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 20:22:50 #156
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_185635007
Vlaggen zijn ook erg gevaarlijk. Prik je zo iemand een oog mee uit als je niet oppast.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 20:23:40 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185635019
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 20:19 schreef Moustachio het volgende:
[..]

Triest dat je niet meer trots mag zijn op je nationaliteit. In USA heeft iedereen een vlag aan zijn huis/auto of scootmobiel hangen.
Ze hadden beter een Turkse vlag kunnen nemen, dat mag gewoon.
pi_185635061
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 20:19 schreef Moustachio het volgende:
[..]

Triest dat je niet meer trots mag zijn op je nationaliteit. In USA heeft iedereen een vlag aan zijn huis/auto of scootmobiel hangen.
Ging het hier om de vlag of om de stok ? Een beetje vlaggenstok is een beter slagwapen dan een knuppel.
Als het echter zo'n uitschuifstokje was is het idd intriest.
pi_185635118
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 13:18 schreef AchJa het volgende:
PvMaaren twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 11:10:25 De kwetsende column van Elfie Tromp heeft niet alleen mij, maar velen byzonder geraakt. Uiteraard heb ik kontakt opgenomen met het Openbaar Ministerie, bekijk de juridische mogelijkheden en de verantwoordelijken van de publieke omroep. reageer retweet
Waarom laten mensen zich toch zo makkelijk kwetsen tegenwoordig? Geef er gewoon geen aandacht aan. Nu krijgt de columniste precies wat zij wil: het hele Inteeltdorp op de kast
pi_185635131
Vier arrestaties en tien auto's tegengehouden bij politiecontrole Urk

https://www.nu.nl/binnenl(...)tiecontrole-urk.html
pi_185635155
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 20:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]

Waarom laten mensen zich toch zo makkelijk kwetsen tegenwoordig? Geef er gewoon geen aandacht aan. Nu krijgt de columniste precies wat zij wil: het hele Inteeltdorp op de kast
Vroeg ze daar niet zelf om, waarom Charlie wel en deze niet?
pi_185635177
Hoog tijd voor Bert van Leeuwen om eens langs te gaan met het familiediner :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 15 maart 2019 @ 21:48:09 #163
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_185636953
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 20:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]

Waarom laten mensen zich toch zo makkelijk kwetsen tegenwoordig? Geef er gewoon geen aandacht aan. Nu krijgt de columniste precies wat zij wil: het hele Inteeltdorp op de kast
Leuke column. Had ik nooit naar geluisterd anders. Mag ik de burgemeester van Urk hartelijk danken voor het onder de aandacht brengen?
pi_185636960
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 20:16 schreef Infection het volgende:
[..]

Klaas weet alles
in ieder geval hoe zijn eigen stamboom eruit ziet......
  vrijdag 15 maart 2019 @ 21:57:16 #165
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_185637193
Matig. Misschien worden die marrokanen eens verstandig. Hoe kan ik nou mijn haat ventileren terwijl ze niet op opdagen?
  vrijdag 15 maart 2019 @ 22:08:26 #166
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_185637534
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:40 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]

We geloven je op je blauwe ogen hoor, Achmed...
  vrijdag 15 maart 2019 @ 22:10:07 #167
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_185637580
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:23 schreef Infection het volgende:
[..]

Dus met een Nederlandse vlag lopen is nu ook al provocerend? :')
In de jaren negentig mochten we ook niet met een Nederlands vlaggentje op onze bombers lopen, was ook racisme, vind je het gek dat heel veel mensen schijtziek van dat geouwehoer over racisme zijn geworden...
  vrijdag 15 maart 2019 @ 22:17:49 #168
467666 dopemin
feyenoord
pi_185637760
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:15 schreef p078 het volgende:
[..]

Vergelijk jij nou Ukers met Berbers? De Berbers hielden zich 1000 jaren geleden al bezig met Wiskunde, Natuurkunde en Astonomie. Zoals:

Ibn al-Banna al-Murrakushi al-Azdi (Marrakesh, ca. 1256 - ca. 1321) was een Marokkaanse wiskundige en astronoom.Al-Banna leefde in de tijd van de Berberse Meriniden dynastie en leefde in de toenmalige hoofdstad Marrakech en was de zoon van een architect. Al-Banna schreef 51 tot 74 oplossingsmethodes voor verschillende terreinen : algebra, taalkunde, retorica en logica. Een van zijn werken, Talkhis amal al-hisab (Arabisch : تلخيص عمل الحساب ofwel "Vademecum van de rekenkundige bewerkingen"), bevat zelfs onderwerpen als breuken, sommen van kwadraten en kubieken, enzovoort.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ibn_al-Banna

https://en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Ghazi_al-Miknasi

Al-Hassar or Abu Bakr Muhammad ibn Abdallah ibn Ayyash al-Hassar was a Muslim mathematician from Morocco, living in the 12th century. He is the author of two books Kitab al-bayan wat-tadhkar (Book of Demonstration and Memorization), a manual of calculation and Kitab al-kamil fi sinaat al-adad (Complete Book on the Art of Numbers), on the breakdown of numbers. The first book is lost and only a part of the second book remains. Al-Hassar developed the modern symbolic mathematical notation for fractions, where the numerator and denominator are separated by a horizontal bar. This same fractional notation appeared soon after in the work of Fibonacci in the 13th century.

https://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Bakr_al-Hassar

Het huidige getallen systeem dat we hier in het westen gebruiken komt uit Noord-Afrika.
Het huidige getallensysteem komt toch door een vertaalfout van de Arabieren, die het overnamen van een andere cultuur? De cultuur waar de Arabieren het getallensysteem van overgenomen hadden, had de tientallen als tweede getal in een reeks (dus zeventien was 71 bij hen).
pi_185637845
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:56 schreef Jellereppe het volgende:
Als lichtgetintier vind ik echt dat West Europa voorzichtig moet zijn met immigratie van niet blanken. Niet door geweld en racisme maar gezond verstand en strak beleid. Europa is het oerhuis van witte mensen en houden zo. Niet alles hoeft vernietigd te worden. Deze Soufian uit Urk. Klaar.
Soufiane kan toch een blonde/oranje Marokkaan zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door p078 op 15-03-2019 22:40:28 ]
pi_185638305
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 22:17 schreef dopemin het volgende:
[..]

Het huidige getallensysteem komt toch door een vertaalfout van de Arabieren, die het overnamen van een andere cultuur? De cultuur waar de Arabieren het getallensysteem van overgenomen hadden, had de tientallen als tweede getal in een reeks (dus zeventien was 71 bij hen).
Nee, fout. Het huidige getallensysteem is ontworpen door Ibn al-Banna al-Murrakushi:





The current form of the numerals developed in North Africa. Welke het had gebaseerd op de Noord-Afrikaanse getallen syteem van duizende jaren terug.

pi_185640394
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 20:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]

Waarom laten mensen zich toch zo makkelijk kwetsen tegenwoordig? Geef er gewoon geen aandacht aan. Nu krijgt de columniste precies wat zij wil: het hele Inteeltdorp op de kast
Ik ben op zich geen fan van het strafbaar stellen van meningen, maar ik zie niet in waarom de term "minder Marokkanen" kwalijker is dan een oproep om de dijken door te steken. We leven nu eenmaal in een wereld waarin mensen naar de rechter stappen om hun gelijk te halen. Het is niet zo dat links-extremistische opvattingen buiten die scope vallen; echt niet.
pi_185641306
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 23:48 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben op zich geen fan van het strafbaar stellen van meningen, maar ik zie niet in waarom de term "minder Marokkanen" kwalijker is dan een oproep om de dijken door te steken. We leven nu eenmaal in een wereld waarin mensen naar de rechter stappen om hun gelijk te halen. Het is niet zo dat links-extremistische opvattingen buiten die scope vallen; echt niet.
1 Geert is een politicus en diens uitspraken reiken iets verder dan een columnist waar velen nooit van gehoord hebben.

2 Geerts uitspraak ging direct over een bepaalde bevolkingsgroep zonder enige nuance. De uitspraak van de dijk doorsteken gaat niet direct over personen/bevolkingsgroep.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_185641595
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 22:17 schreef dopemin het volgende:
[..]

Het huidige getallensysteem komt toch door een vertaalfout van de Arabieren, die het overnamen van een andere cultuur? De cultuur waar de Arabieren het getallensysteem van overgenomen hadden, had de tientallen als tweede getal in een reeks (dus zeventien was 71 bij hen).
Ja, het sysyeem komt uit India.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_185641649
En, staat Urk al in de fik?
pi_185641819
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:39 schreef EipNiC het volgende:
En, staat Urk al in de fik?
Vier mensen die met wapens onderweg naar Urk waren zijn aangehouden en 35 voertuigen
die naar Urk wilden zijn weggestuurd door de politie. Daarom is het daar vanavond rustig gebleven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185641863
Identitair twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 19:40:45 Wij staan paraat met een groep in #Urk! Deze foto is bij Westgat. #KominVerzet https://t.co/njrjRdxM3G reageer retweet
pi_185641892
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vier mensen die met wapens onderweg naar Urk waren zijn aangehouden en 35 voertuigen
die naar Urk wilden zijn weggestuurd door de politie. Daarom is het daar vanavond rustig gebleven.
Zow, zetten -zoals verwacht- wel daden bij hun (domme) woorden dus. Benieuwd wat plan B is.
pi_185641919
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:49 schreef EipNiC het volgende:
Identitair twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 19:40:45 Wij staan paraat met een groep in #Urk! Deze foto is bij Westgat. #KominVerzet https://t.co/njrjRdxM3G reageer retweet
Ga iets nuttigs doen met je leven

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2019 00:51:52 ]
pi_185641928
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:51 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]

Ga iets nutiggs doen met je leven
Pardon? Ik kom net van m'n werk :?
pi_185641946
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:52 schreef EipNiC het volgende:
[..]

Pardon? Ik kom net van m'n werk :?
Je snapt me wel. Dit soort links delen voegt niks toe aan een leuk leven.
pi_185641964
Ophitserij.
pi_185641970
Hou ermee op en met jou velen op dit forum.
pi_185641973
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:52 schreef lrishCassidy het volgende:
Je snapt me wel. Dit soort links delen voegt niks toe aan een leuk leven.
Oh sorry, ik wist niet mijn leven om alleen leuke dingen moest draaien. Hoe oud ben je, 18? :')
pi_185641979
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:54 schreef EipNiC het volgende:
[..]

Oh sorry, ik wist niet mijn leven om alleen leuke dingen moest draaien. Hoe oud ben je, 18? :')
45.
pi_185641993
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:54 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]

45.
Hoog tijd om eens volwassen te worden, zou ik zeggen.
pi_185642001
Right.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 02:08:09 #187
117098 Hathor
Effe niet
pi_185642858
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:24 schreef Aloulu het volgende:
[..]

1 Geert is een politicus en diens uitspraken reiken iets verder dan een columnist waar velen nooit van gehoord hebben.

2 Geerts uitspraak ging direct over een bepaalde bevolkingsgroep zonder enige nuance. De uitspraak van de dijk doorsteken gaat niet direct over personen/bevolkingsgroep.
tomato tomatoe.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_185644399
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:24 schreef Aloulu het volgende:
[..]

1 Geert is een politicus en diens uitspraken reiken iets verder dan een columnist waar velen nooit van gehoord hebben.

2 Geerts uitspraak ging direct over een bepaalde bevolkingsgroep zonder enige nuance. De uitspraak van de dijk doorsteken gaat niet direct over personen/bevolkingsgroep.
Aan de andere kant is "de dijken doorsteken" duidelijk een doodsverwensing, terwijl "minder Marokkanen" dat niet is. Gedwongen deportatie is immers een veel voor de hand liggender middel.
pi_185644877
Scene uit snackbar "Willem de Boer"
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_185644940
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]

Vier mensen die met wapens onderweg naar Urk waren zijn aangehouden en 35 voertuigen
die naar Urk wilden zijn weggestuurd door de politie. Daarom is het daar vanavond rustig gebleven.
Haha, jij en GeenStijl weten niks anders te doen dan te wijzen op "Net-niet-aanslagen" van moslims e.d.
"Het was weer op het nippertje voorkomen", "Het had niet veel gescheeld of".
Ondertussen vinden er daadwerkelijke lynchpartijen plaats van 100 Urkenaren (0,5 procent van de gemeente, in Amsterdam zou dit 4000 man zijn geweest).
Heb je al weer wat bloedsuikerspiegelcijfers van een getinte medeburger die een ongelukkige verkeersmanouvre maakt?
Een stotteraar zou Urk uitspreken als Urkkk. Ofwel: "UR KKK", of wel "You are KKK", ofwel "You are Ku Klux Klan".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_185645033
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 07:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]

Haha, jij en GeenStijl weten niks anders te doen dan te wijzen op "Net-niet-aanslagen" van moslims e.d.
"Het was weer op het nippertje voorkomen", "Het had niet veel gescheeld of".
Ondertussen vinden er daadwerkelijke lynchpartijen plaats van 100 Urkenaren (0,5 procent van de gemeente, in Amsterdam zou dit 4000 man zijn geweest).
Heb je al weer wat bloedsuikerspiegelcijfers van een getinte medeburger die een ongelukkige verkeersmanouvre maakt?
Een stotteraar zou Urk uitspreken als Urkkk. Ofwel: "UR KKK", of wel "You are KKK", ofwel "You are Ku Klux Klan".
Ik ben bang dat je nog niet helemaal wakker bent, want je komt nogal verward over.
Mijn post was gewoon een update aan een user over wat er gebeurd was rond Urk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185645471
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 07:21 schreef Kassamiep het volgende:
[..]

Aan de andere kant is "de dijken doorsteken" duidelijk een doodsverwensing, terwijl "minder Marokkanen" dat niet is. Gedwongen deportatie is immers een veel voor de hand liggender middel.
Is een dijk dan een persoon?
  zaterdag 16 maart 2019 @ 08:45:37 #193
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185645476
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 07:21 schreef Kassamiep het volgende:
[..]

Aan de andere kant is "de dijken doorsteken" duidelijk een doodsverwensing, terwijl "minder Marokkanen" dat niet is. Gedwongen deportatie is immers een veel voor de hand liggender middel.
Beetje overdreven dit.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 08:48:15 #194
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185645492
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 07:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]

Haha, jij en GeenStijl weten niks anders te doen dan te wijzen op "Net-niet-aanslagen" van moslims e.d.
"Het was weer op het nippertje voorkomen", "Het had niet veel gescheeld of".
Ondertussen vinden er daadwerkelijke lynchpartijen plaats...
Sorry, maar je doet nu precies hetgeen je GS verwijt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_185645571
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 07:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]

Ondertussen vinden er daadwerkelijke lynchpartijen plaats van 100 Urkenaren (0,5 procent van de gemeente, in Amsterdam zou dit 4000 man zijn geweest).

Volgens mij lul je nu zelf uit je nek... Wie is er gelyncht dan? :')
  zaterdag 16 maart 2019 @ 09:37:24 #196
117098 Hathor
Effe niet
pi_185645856
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 07:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]

Haha, jij en GeenStijl weten niks anders te doen dan te wijzen op "Net-niet-aanslagen" van moslims e.d.
"Het was weer op het nippertje voorkomen", "Het had niet veel gescheeld of".
Ondertussen vinden er daadwerkelijke lynchpartijen plaats van 100 Urkenaren (0,5 procent van de gemeente, in Amsterdam zou dit 4000 man zijn geweest).
Heb je al weer wat bloedsuikerspiegelcijfers van een getinte medeburger die een ongelukkige verkeersmanouvre maakt?
Een stotteraar zou Urk uitspreken als Urkkk. Ofwel: "UR KKK", of wel "You are KKK", ofwel "You are Ku Klux Klan".
Jij weet overduidelijk niet wat een lynchpartij is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_185647609
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Vroeger bij mij op school maakten ze ook de dienst uit, terwijl ze misschien maar 20% van de leerlingen vertegenwoordigden. Daar stonden ook genoeg grotere Nederlandse gasten bij die niet ingrepen. We lieten ons wel negatief uit maar je nam het risico gewoon nooit. Greep je in op dat moment dan won je die slag wel, maar dan wat? Ze zochten je wel thuis op met een flinke groep en gingen ze zo één voor één af. Wij hebben thuis eens één keer een aanvaring gehad met Marokkanen die het nodig vonden om een 7 jarig jochie (mij dus) te mishandelen. Mijn vader liet dat niet zomaar gebeuren, eindresultaat, wij moeten vluchten omdat we met de dood bedreigd werden door de Marokkaanse gemeenschap, mijn vader een strafblad voor het verdedigen van zijn zoon en die Marokkanen lachten ons uit met hun "getuigen" uit de gehele gemeenschap waarvan er enkelen op dat moment nog niet eens in Nederland bevonden. De politie deed niets, konden niet ingrijpen want er waren nog geen "problemen" geweest, slachtofferhulp zei letterlijk "dan moeten jullie maar verhuizen". Je legt het gewoon altijd af, is het niet achteraf fysiek vanwege de nog grotere groep die ze optrommelen dan is het wel voor de rechter of een andere instantie aangezien ze opeens allemaal "getuigen" kunnen aandragen, 30 jaar geleden zat die slachtofferrol er al diep in.

En in die hele gemeenschap, bestaande uit honderd+ Marokkanen was er maar één die het voor ons opnam, en nog lullen mensen over een "minderheid die het verpest".
Oooh dit verhaal verklaard een hoop over jouw posts
pi_185647678
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:46 schreef SideEffect het volgende:

[..]

Oooh dit verhaal verklaard een hoop over jouw posts
Ik ga niet ontkennen dat het zo is. Ook ik ben ooit een onschuldig kind geweest van twee hardwerkende ouders die zich in die periode nooit negatief hebben uitgelaten over "allochtonen". Tot een bepaalde leeftijd kwam bij ons ook alles over de vloer, eigenlijk nu nog. Maar ik ben opgegroeid in een achterbuurt bij arme ouders die nog niet eens genoeg geld hadden om hun kinderen te voeden, dat icm. de ellende wat veelal in zo'n wijken voorkomt heeft veelal mijn mening gevormd. Vaak genoeg heb ik geroepen dat als ik in een andere buurt was opgegroeid bij ouders die een modaal inkomen hadden ik ook anders was gevormd, ik waarschijnlijk mij niet had herkend in de verhalen die sommige politieke partijen en hun aanhangers schetsen. Maar ik zag de ellende 30 jaar geleden al in die wijken, 18 jaar later verhuist naar een ander dorp en daar is het een tiental jaar mooi leven geweest. Bijna geen criminaliteit, geen overlast niets. Ondertussen worden sinds enkele jaren hier ook de sociale woningen volgepropt met allochtonen en noem het racistisch of niet, het valt op dat de criminaliteit flink is gestegen en het minder prettig is op straat door bepaalde groepen die nu overlast veroorzaken.
pi_185648453
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de toedracht van de hele "ruzie".
Het ging dus om een meisje. Welnu: Is deze dame wellicht erfgenaam van een vissersbedrijf.
Ik kom zelf uit het platteland. En verhalen van vroeger (toen gezinnen nog veel kinderen hadden) gingen wel eens over ruzies met een jongen van een ander dorp wanneer die iets te lang stond te praten met een boerendeern tijdens de kermis.

Als die boerendeern namelijk erfgenaam was van een grote boerderi'je.
Want de oudste zoon erfde de boerderij van va. Maar de zonen nummer 2 t/m 5 moesten maar zien. Dus die zaten vaak te azen op boerendeerns die erfgenaam waren. En dan wou je geen concurrentie van een ander dorp. Dan vlogen al gauw de klompen door de lucht.

Nu is Urk geen plattelandsdorp, maar wat voor een boerderij geldt, geldt wellicht ook voor een vissersboot. En de grote kinderschaar is wel een overeenkomst met het platteland van vroeger. Eigenlijk past de bevolkingsopbouw van Urk niet meer in de huidige tijd.
Dus al die gebeurtenissen van vroeger gelden nog steeds op Urk.
En een Marokkaan wordt wel gedoogd, maar niet als hij denkt op hetzelfde niveau te kunnen gaan staan als de blanke Urkenaar.
Kijk maar eens naar de film "Mississippi Burning". Daar worden de zwarten prima geaccepteerd, zolang ze hun plek maar weten.
De zwarten zijn nuttige werklieden. Maar je hebt nu eenmaal meesters en knechten, zo staat het in de bijbel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 16-03-2019 12:59:50 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_185648529
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 09:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij weet overduidelijk niet wat een lynchpartij is.
Inderdaad: Formeel is een lynchpartij een volksoproer waarbij iemand daadwerkelijk wordt gedood. Dat uiteindelijke feit is niet het geval. Alle bewoners van het belaagde pand hebben de overval overleefd. Maar goed: meerdere gewonden. Ziekenhuisbezoek. Het is niet niks.
En ook de zaak mbt de rookbom in de auto van een journalist doet wel erg denken aan KKK-dorpjes in Mississippi/Alabama. Daar moesten ze ook niks hebben van pottekijkers uit het communistische noorden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_185650472
quote:
Man verpakte wapen in Nederlandse vlag, politie blijft hele weekend alert op Urk

De politie heeft vrijdagavond vier aanhoudingen verricht voor verboden slagwapenbezit. Twee 16-jarigen en twee mannen. Eén jongen had een wapen verpakt in een Nederlandse vlag. De politie blijft dit weekend extra alert op Urk.

In centrum en haven van Urk lopen, scooteren en rijden vrijdagavond jonge Urkers rond, op zoek naar iets om te rellen. Aan de randen van Urk is het dan al bal. Op alle invalswegen staan politiemensen in de snijdende kou klaar om auto’s te controleren. Alles met een niet-Urks uiterlijk wordt staande gehouden en gecontroleerd. Als ze op Urk niks te zoeken lijken te hebben worden ze zonder pardon teruggestuurd. Verplicht rechtsomkeert. Dat zint niet iedereen.

Een Polo met vier mannen, uit de Schilderswijk schreeuwen ze, moet vertrekken. Een Telegraaf-verslaggever wil ze wat vragen maar er vliegt tot drie keer toe een klodder spuug op hem af. Bij de afrit van de A6, bij de weg vanuit Tollebeek en vlak voor Urk worden mensen – vrijwel allemaal met mediterraan uiterlijk - weggestuurd. Een paar worden er opgepakt. De politie controleert tot ver in de avond. Auto’s en scooters vol nieuwsgierige Urkers scheuren af en aan bij de controles; afremmen, kijken en weer vol gas en toeterend door. Tegen tien uur 's avonds lijkt duidelijk dat het van een slagveld op Urk tussen locals en boze Marokkanen deze vrijdag niet meer komt.

Wreken
De op social media aangekondigde Marokkaanse invasie van Urk blijft vrijdag uit. Het zou, zo werd geroepen op Instagram, Snapchat en Facebook, gaan gebeuren bij het Westgat, een doods hoekje van het bedrijventerrein aan de rand van Urk. Om 19.00 uur ’s avonds zouden honderden boze Marokkanen vanuit het hele land de laffe aanval op de Urker familie Boukhizzou komen wreken.

Bij de woning van de familie Boukhizzou aan de Noorderpalen is het stil. Bij beoogd slagveld Westgat schoffelt een man in zijn tuintje. Ja, hij werd net gebeld door zijn dochter. Dat ze bij hem zouden komen knokken. Hij haalt zijn schouders op. ,,Ik blijf gewoon thuis.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)ert-op-urk~a0cffd62/
quote:
Alles met een niet-Urks uiterlijk wordt staande gehouden en gecontroleerd. :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185651069
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

En ook de zaak mbt de rookbom in de auto van een journalist doet wel erg denken aan KKK-dorpjes in Mississippi/Alabama. Daar moesten ze ook niks hebben van pottekijkers uit het communistische noorden.
Flikker toch op met je Hollywood filmpjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185652237
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 09:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dood?

Er wordt verwezen naar Urk weer een eiland maken, een onaardige manier van zoek het maar uit met dat zooitje daar zeggen dus.

Het is een domme column, maar dat over die dijken is geen doodswens. Er had ook afsteken gebruikt kunnen worden bv.
Wellicht zouden veel Urkenaren blij zijn als het weer een eiland werd.
Men hangt toch aan traditie. En ooit was Urk een eiland (volgens mij zonder dijken) waar men in alle richtingen kon uitvaren voor de visserij.
En dan het liefst de Afsluitdijk ook nog doorsteken. Dan heb je ook geen blokkeer-Friezen meer nodig als de Goedheiligman met de Zwartepieten in Dokkum arriveert.
En dan kunnen de Urkenaren weer op zoutwatervissen vissen. Alles weer als vroeger. Iedereen blij.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_185652293
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 15:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Dus dankzij de blokkeer-agenten heeft er geen invasie in Urk plaatsgevonden.
Dat zou een remake betekenen van de film die een paar jaar geleden in Urk plaatsvond. Toen was Urk omgedoopt tot Duinkerken.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)urk-3402774-a1513523
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 18:59:18 #205
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185653919
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 17:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wellicht zouden veel Urkenaren blij zijn als het weer een eiland werd.
Men hangt toch aan traditie. En ooit was Urk een eiland (volgens mij zonder dijken) waar men in alle richtingen kon uitvaren voor de visserij.
En dan het liefst de Afsluitdijk ook nog doorsteken. Dan heb je ook geen blokkeer-Friezen meer nodig als de Goedheiligman met de Zwartepieten in Dokkum arriveert.
En dan kunnen de Urkenaren weer op zoutwatervissen vissen. Alles weer als vroeger. Iedereen blij.
Nou ja, ik niet zo blij dan, want ik ben echt te oud voor zeemeermin zwemmen ;)

Al met al nogsteeds een hoop gedoe. Heb de laatste dagen verdacht weinig Urkers gezien, vandaag weer een enkeling gelukkig.
Wel veel politie, ze zitten er stevig bovenop.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 19:01:29 #206
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185653956
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 17:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dus dankzij de blokkeer-agenten heeft er geen invasie in Urk plaatsgevonden.
Dat zou een remake betekenen van de film die een paar jaar geleden in Urk plaatsvond. Toen was Urk omgedoopt tot Duinkerken.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)urk-3402774-a1513523
Moet zeggen dat er echt netjes gehandeld wordt door de politie, er is bijna geen ruimte voor gedonder.
Helpt denk ik ook wel dat de rally er ook is. Naast de politiemacht voor Urk is er veel politie in de omgeving nu.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 19:03:50 #207
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185653992
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 15:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Iedereen zonder oorbelletje.
pi_185654530
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 19:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Moet zeggen dat er echt netjes gehandeld wordt door de politie, er is bijna geen ruimte voor gedonder.
Helpt denk ik ook wel dat de rally er ook is. Naast de politiemacht voor Urk is er veel politie in de omgeving nu.
Betreft dit dit?
16 maart 2019 – Zijperda Zuiderzee Short Rally

Tsja, Brood en Spelen. Dat wisten de Romeinen al. Een beetje afleiding voor de Urker knullen.
Dat kan geen kwaad. En morgen de eerbiediging van de Zondagsrust. Dan zijn maandag die bedwelmde cocaïnebreintjes het hele Marokkanenvoorval al weer vergeten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 19:44:59 #209
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185654728
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 19:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Betreft dit dit?
16 maart 2019 – Zijperda Zuiderzee Short Rally

Tsja, Brood en Spelen. Dat wisten de Romeinen al. Een beetje afleiding voor de Urker knullen.
Dat kan geen kwaad. En morgen de eerbiediging van de Zondagsrust. Dan zijn maandag die bedwelmde cocaïnebreintjes het hele Marokkanenvoorval al weer vergeten.
Huh? De zuiderzee rally is er elk jaar, al vele en vele jaren.
Die datum stond vorig jaar al vast (misschien zelfs wel eerder, al voor de vorige rally), dat is echt geen afleiding hiervan.

Gelukkig lijkt dit leuke evenement tot niet toe niet echt verstoort te worden door deze waanzin. Waarin een domme puber ruzie uitgelopen is tot dit drama. Waarvoor al dagen een beste politiemacht op de been is.

Ik bedoelde meer op dat er door de rally ook meer politie aanwezig is in de omgeving. Dat dat nu even gunstig uitvalt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 17 maart 2019 @ 00:07:28 #210
455560 Logic91
Always stay rational
pi_185661109
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 15:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Flikker toch op met je Hollywood filmpjes.
Die film laat anders wel een lelijke historische realiteit zien. Als je wil kan ik je een YouTube link geven van een goede uitzending uit de jaren vijftig hierover.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_185662790
telegraaf twitterde op zaterdag 16-03-2019 om 18:59:07 Burgemeester Pieter van Maaren adviseert kerkgenootschappen extra goed op te letten wie de kerk binnenkomt.https://t.co/NUjxkfKeCY reageer retweet
quote:
Alertheid geboden: kerken op Urk op slot

Urk - Kerken op Urk zijn morgen tijdens de dienst extra alert op mogelijke incidenten. Burgemeester Pieter van Maaren adviseert kerkgenootschappen extra goed op te letten wie de kerk binnenkomt. Enkele kerken gaan zelfs zover dat ze tijdens de dienst de deur op slot draaien.

Aanleiding is de uit de hand gelopen ruzie van afgelopen maandag waarbij tientallen jongeren zich verzamelden bij de woning van een Marokkaanse familie. Twee jongens drongen het huis binnen en mishandelden de 18-jarige bewoner Soufyan en diens moeder.

Sindsdien houdt de politie de vier toegangswegen naar het vissersdorp in de gaten. Reden daarvoor is vrees voor rellen waartoe op sociale media werd opgeroepen. Zo werden vrijdag al twee jongeren tijdelijk opgepakt met slagwapens. Vrijdag werden in totaal meer dan vijftig auto’s die naar Urk wilden, teruggestuurd. Ook dit weekend blijft de politie waakzaam en „zichtbaar aanwezig”, aldus de zegsman.
Aanslag Christchurch

Ook de aanslag op twee moskeeën in Christchurch in Nieuw-Zeeland speelt mee. Daarbij werden vrijdag 49 moskeebezoekers gedood. „Het een heeft wel met het ander te maken”, bevestigt Evert de Vries van de gemeente Urk. „In die zin ligt het in het verlengde van elkaar. Maar de directe aanleiding is de situatie van de afgelopen dagen”, doelt hij op de extra waakzaamheid op met name de toegang van de kerk tijdens de zondagsdienst. „Hoe de kerken dat vertalen en of ze de deur op slot doen, dat is hun eigen keus.”

De Ark van De Hervormde Gemeente Urk doet morgen de deuren op slot, zegt de koster die niet zo nodig met zijn naam in het nieuws hoeft te komen. „We kregen een berichtje van de gemeente. Dus we houden de deuren dicht in het geval het zo mocht wezen dat er iemand rare dingen komt doen. Dat is eigenlijk wel triest ja. Maar het is wat het is”, klinkt het nuchter. Eén keer eerder in zijn zeventien dienstjaren maakte de koster mee dat de kerk tijdens een dienst op slot moest. „Dat kwam door een verwarde man. Ook een triest geval.”

De koster verwacht dat alle kerken morgen de deuren gesloten houden. Urk is een van de meest kerkelijke gemeenten van ons land en telt circa twintig kerken.

https://www.telegraaf.nl/(...)erken-op-urk-op-slot
pi_185662891
Je moet wel gek zijn om als Marokkaan naar Urk te gaan.
Het is goedkoper om via Eindhoven naar Tanger te vliegen. Een enkeltje Tanger kost je 20 euro, het is 24c graden en je kunt lekker van het strand genieten.
pi_185664331
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 02:57 schreef p078 het volgende:
Je moet wel gek zijn om als Marokkaan naar Urk te gaan.
Het is goedkoper om via Eindhoven naar Tanger te vliegen. Een enkeltje Tanger kost je 20 euro, het is 24c graden en je kunt lekker van het strand genieten.
Wil jij voor een ander uitmaken waar hij of zij heengaat?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_185664369
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 19:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Huh? De zuiderzee rally is er elk jaar, al vele en vele jaren.
Die datum stond vorig jaar al vast (misschien zelfs wel eerder, al voor de vorige rally), dat is echt geen afleiding hiervan.

Gelukkig lijkt dit leuke evenement tot niet toe niet echt verstoort te worden door deze waanzin. Waarin een domme puber ruzie uitgelopen is tot dit drama. Waarvoor al dagen een beste politiemacht op de been is.

Ik bedoelde meer op dat er door de rally ook meer politie aanwezig is in de omgeving. Dat dat nu even gunstig uitvalt.
Die Zuiderzee-rally is er idd elk jaar. Maar daardoor is het wel een goede zaak mbt "brood en spelen". Ik denk dat zo'n oproer van Urker-warhoofd-kwajongens ook elk jaar wel kan gebeuren. Het is net zoiets als de pallet-branden in Den Haag. Relbeluste jongeren worden dan even afgeleid door een evenement omdat ze anders ongein uithalen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_185664926
Net erg gelachen met de herhaling van het nieuwe programma Even tot Hier met de Urk musical.

Brengt het allemaal weer in perspectief.
pi_185683191
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 17:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wellicht zouden veel Urkenaren blij zijn als het weer een eiland werd.
Men hangt toch aan traditie. En ooit was Urk een eiland (volgens mij zonder dijken) waar men in alle richtingen kon uitvaren voor de visserij.
En dan het liefst de Afsluitdijk ook nog doorsteken. Dan heb je ook geen blokkeer-Friezen meer nodig als de Goedheiligman met de Zwartepieten in Dokkum arriveert.
En dan kunnen de Urkenaren weer op zoutwatervissen vissen. Alles weer als vroeger. Iedereen blij.
Matige troll :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 19:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dan zijn maandag die bedwelmde cocaïnebreintjes het hele Marokkanenvoorval al weer vergeten.
:')

Jij moet echt leuk zijn op feestjes.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_185683420
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 10:35 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ben benieuwd waar in Twente je woont dan. Ik woon zelf in een klein dorp in de regio Almelo, de minderheden zijn hier ook goed geïntegreerd min of meer vanuit noodzaak. Hebben trouwens vooral de christelijke variant van Midden-Oosters. In Nijverdal en Rijssen heb je Marokkanen waar altijd gedonder mee is, de Marokkaanse club in Rijssen is ook continu op een verkeerde manier in het nieuws.

Dan heb je Almelo waar de Turk redelijk Nederlands praat en er ook nog wel een behoorlijk aandeel werkt, maar ze verder voor enorm veel overlast zorgen. Als je met 1 Turk te maken hebt gaat dat best, krijg je met groepjes te maken dan is er een continue sfeer van intimidatie, uitlokken en uiteindelijk geweld. Als groep op de werkvloer integreren ze ook slecht, veelal in Turks blijven praten, geregeld gezag niet accepteren.

Hengelo en Enschede hebben soortgelijke problematiek. In de meeste dorpjes valt het hartstikke mee, maar als jij de enige Turk in het dorp bent is het ook gewoon aanpassen of zelf een verschrikkelijke tijd hebben.
Ik woon in een dorp. Ik ben geen Turk of andere etnische minderheid.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_185684139
Het is wél mooi dat Marokkanen weer gewoon hun honkbal-spullen in de auto kunnen meenemen voor een middagje honkballen op Urk.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_185686945
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 08:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik woon in een dorp. Ik ben geen Turk of andere etnische minderheid.
Nee, jij bent alleen maar de perfect afgerichte dhimmi....
  maandag 18 maart 2019 @ 12:34:34 #220
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185687103
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het is wél mooi dat Marokkanen weer gewoon hun honkbal-spullen in de auto kunnen meenemen voor een middagje honkballen op Urk.
Konden ze dat werkelijk? Of is het je bekend omdat er ingegrepen werd?

Hmmzzzzz
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189617977
De hoofdverdachte van de mishandeling is vrijgesproken. Hij werd verdacht van meerdere trappen tegen het lichaam van de moeder van Soufyan en van een kaakslag tegen de moeder.

https://www.ad.nl/flevola(...)oeder-souf~a792a855/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:10:56 #222
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189618042
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:45 schreef Ali_boo het volgende:
Aan het begin van de avond drong een grote groep jongeren - schattingen lopen uiteen van 70 tot ver in de 100 - het huis van de familie Boukhizzou aan de Noorderpalen binnen.
Aardig huis dan..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189618578
Aahh ja leuke soap was dit toen.
pi_189618642
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De hoofdverdachte van de mishandeling is vrijgesproken. Hij werd verdacht van meerdere trappen tegen het lichaam van de moeder van Soufyan en van een kaakslag tegen de moeder.

https://www.ad.nl/flevola(...)oeder-souf~a792a855/
Erg teleurstellend, dus er kunnen zoveel lui een huis binnenstormen, een gezin mishandelen zonder enige veroordeling? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:52:15 #225
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189618650
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 19:43 schreef BoneThugss het volgende:
Hoe wordt dit nou weer aan links-extremisme gelinkt, man man man.
Dit is FOK! Alles is links als het over allochtonen gaat en er wordt niet geroepen dat ze allemaal moeten oprotten of dat ze allemaal crimineel zijn.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189618674
quote:
16s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Erg teleurstellend, dus er kunnen zoveel lui een huis binnenstormen, een gezin mishandelen zonder enige veroordeling? :?
Er zijn een paar taakstrafjes uitgedeeld, maar de hoofddader die de klappen en trappen uitgedeeld zou hebben aan de moeder is volledig vrijgesproken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189618679
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn een paar taakstrafjes uitgedeeld, maar de hoofddader die de klappen en trappen uitgedeeld zou hebben aan de moeder is volledig vrijgesproken.
Dat is toch echt te triest voor woorden. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189619044
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dit is FOK! Alles is links als het over allochtonen gaat en er wordt niet geroepen dat ze allemaal moeten oprotten of dat ze allemaal crimineel zijn.
KOM IN OPSTAND DAN!!!! @Geerd
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189643698
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De hoofdverdachte van de mishandeling is vrijgesproken. Hij werd verdacht van meerdere trappen tegen het lichaam van de moeder van Soufyan en van een kaakslag tegen de moeder.

https://www.ad.nl/flevola(...)oeder-souf~a792a855/
jammer dat dit dan weer niet groot in het nieuws komt. Nu is die verdachte voor de rest van zijn leven gebrandmerkt
pi_189644162
Mishandeling: vrijspraak, demonstratie tegenhouden: veroordeling. Wat is dit toch een bewonderenswaardig land. Only in the Netherlands. :P
pi_189644649
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:36 schreef MakkieR het volgende:
Mishandeling: vrijspraak, demonstratie tegenhouden: veroordeling. Wat is dit toch een bewonderenswaardig land. Only in the Netherlands. :P
Wat is je punt? Dat een zwaarder vergrijp, mishandeling, niet veroordeeld wordt, maar het tegenhouden van een demonstratie wel?

Wat dat betreft gaat het om de bewijslast.

quote:
De advocaat wees op de tegenstrijdige verklaring van Soufyan en vroeg vrijspraak. Er is simpelweg te weinig bewijs, zei ze. De rechter ging daarin mee. ,,Maar het voelt niet goed’’, benadrukte ze. ,,We weten dat er mensen zijn mishandeld’’.
https://www.ad.nl/flevola(...)oeder-souf~a792a855/

[ Bericht 4% gewijzigd door luxerobots op 27-10-2019 11:23:12 ]
pi_189743503
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De hoofdverdachte van de mishandeling is vrijgesproken. Hij werd verdacht van meerdere trappen tegen het lichaam van de moeder van Soufyan en van een kaakslag tegen de moeder.

https://www.ad.nl/flevola(...)oeder-souf~a792a855/
Ik kan me wel voorstellen dat als zo'n hele meute je huis binnen stormt dat je niet meer precies weet wie jou de finale klap heeft toebedeeld.
We vreemd dat er geen beroep is gedaan op "lid van een criminele organisatie".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189743524
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 11:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

We vreemd dat er geen beroep is gedaan op "lid van een criminele organisatie".
:')
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')