SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); kree of Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9SNever Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
twitter:ReedTimmerAccu twitterde op woensdag 13-03-2019 om 21:56:26INTENSE, dangerous #blizzard conditions with #BombCyclone! Here is I80 at Kimball NE. Everything is closed of course. Pure whiteout. Winds gusting over 70 mph @breakingweather @accuweather https://t.co/tN5NgcYf43 reageer retweet
twitter:ReedTimmerAccu twitterde op woensdag 13-03-2019 om 22:59:08NEW Raging BLIZZARD south side of Kimball, NE! Most intense winter storm I have ever chased in the Plains @breakingweather @accuweather #newx #bombcyclone https://t.co/npCQ6Xj5N1 reageer retweet
Ondanks alle regen denk ik nog steeds niet 'wat is het nat, overal plassen op de weilanden en wat staat het water in de sloten hoog'.quote:
quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:59 schreef dick_laurent het volgende:
De voorspelde weersverbetering volgende week lijkt nu toch opeens behoorlijk onzeker gezien de nieuwste runs
dat zij ik volgens mij dinsdag of woensdag al.,quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:59 schreef dick_laurent het volgende:
De voorspelde weersverbetering volgende week lijkt nu toch opeens behoorlijk onzeker gezien de nieuwste runs
quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:59 schreef dick_laurent het volgende:
Welnee, vanaf maandag droog en zonnig en volgend weekend 15 graden. Hier dan.quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:59 schreef dick_laurent het volgende:
?quote:
https://www.buienradar.nl/weer/debilt/nl/2757783/14daagsequote:Op donderdag 14 maart 2019 10:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
?
Ziet er nog steeds een stuk beter uit dan nu. Veel droger, meer zon en temperaturen rond de 15. Dat is dus wel prima
Pluim laat nog steeds 15 graden zien voor eind volgende week.quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:59 schreef dick_laurent het volgende:
Jepquote:Op donderdag 14 maart 2019 10:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Pluim laat nog steeds 15 graden zien voor eind volgende week.
Natuurlijk kan dat evenwel gepaard gaan met serieuze regen.
Vanaf dinsdag een stuk droger. Een keer een bui is ook niet zo erg, maar het regent deze week wel erg vaak continu en lang door. Hier beginnen de sloten e.d er wel weer normaal uit te zien met het niveau van water en zelfs weilanden waar water in staat. Komende tijd gaat de natuur ook meer gebruiken en de verdamping begint, dus dat was ook wel ff nodig.quote:
Die heb je niet nodig voor mei/juni denk ik.quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoogste tijd om die airco aan te slingeren.
Tot half/eind juni zijn de nachten vaak nog relatief koel. Als het maar afkoelt, bloedhitte is prima te handelen maar slapen in bloedhitte (zoals vorig jaar regelmatig) is echt enorm walgelijk.quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die heb je niet nodig voor mei/juni denk ik.
Hoax. In Limburg schijnt altijd de zonquote:
Surprise, hier ook regen vandaag!quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:05 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hoax. In Limburg schijnt altijd de zon
En hoequote:Op donderdag 14 maart 2019 12:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Surprise, hier ook regen vandaag!
@Zipportalquote:Op donderdag 14 maart 2019 18:29 schreef -Chakotay- het volgende:
hee.. even simpele vraag
wij stoten te veel CO2 uit..
terwijl bomen en planten CO2 opnemen
kan je het klimaatprobleem niet helpen door beplanting enorm te gaan stimuleren?
wie zijn hand?quote:Op donderdag 14 maart 2019 18:30 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
@:Zipportal
@:klaasweetalles
Jullie zitten op de eerste hand
Toch zag ik vanmiddag een meneer fietsen in t-shirt en korte broek. Geen grap.quote:Op donderdag 14 maart 2019 18:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan bevestigen dat het nog geen t-shirt weer is.
Was ik waarschijnlijk op het moment dat ik tot die conclusie kwam.quote:Op donderdag 14 maart 2019 19:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toch zag ik vanmiddag een meneer fietsen in t-shirt en korte broek. Geen grap.
Waarschijnlijk is ie niet wiesquote:Op donderdag 14 maart 2019 19:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Altijd ellende.quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:34 schreef MaLo het volgende:
Opbokken met die wind![]()
Gvd twee pannen van het dak gewaaid![]()
Stuk natuurlijk.
Hij wil 'awoo' doen naar de volle maan.quote:
Doe maar een weertjequote:Op donderdag 14 maart 2019 23:08 schreef _--_ het volgende:
Raad eens hoeveel ML de laatste 7 dagen is gevallen.
100
Niks mis in de zin dat het hoort bij het NL klimaat. Maar denk dat vele met mij dit zeikweer nu echt meer dan zat zijn. Gewoon wat droger en zonniger weer ajb. Hoeft echt niet gelijk een maand droog te blijven, een bui tussendoor is geheel acceptabel. Maar niet meer deze sh*tquote:
helaas werkt dat niet zo. maar de regen van de afgelopen weken helpt wel. en eerlijk gezegd ben ik al dat water ook wel weer zatquote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:34 schreef RamboDirk het volgende:
Ik mag toch aannemen dat alle droogte van afgelopen zomer inmiddels weer opgelost is met de regen van de afgelopen 2 weken. Het houdt niet op
Gewoon netjes wat flink onweer in de avond na een paar dagen 26 gradenquote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
helaas werkt dat niet zo. maar de regen van de afgelopen weken helpt wel. en eerlijk gezegd ben ik al dat water ook wel weer zat
wat beter zou zijn is als we gewoon elke week een dag met regen hebben. en niet dat je na maanden droogte opeens twee weken regen hebt.
Eindelijk mooi weer. Helaas zit ik op kantoor 😭quote:Op vrijdag 15 maart 2019 15:06 schreef dick_laurent het volgende:
Noorden vrij zonnig vandaag. @:Djeez je hebt eens een keertje mazzel![]()
Hier in het midden is het weer een onophoudelijke buientrein
Wat helpt beter? ook met het oog op de verkiezingen voor de waterschap!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
helaas werkt dat niet zo. maar de regen van de afgelopen weken helpt wel. en eerlijk gezegd ben ik al dat water ook wel weer zat
wat beter zou zijn is als we gewoon elke week een dag met regen hebben. en niet dat je na maanden droogte opeens twee weken regen hebt.
50+ millimeter zeker? Goedgevulde waterschappenquote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:07 schreef Rabieluh het volgende:
Volgens de stemwijzer moet ik voor de zeeuwsche waterschappen op 50+ stemmen.
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
50+ millimeter zeker? Goedgevulde waterschappen
ik heb me eerlijk gezegd helemaal niet in waterschappen verdiept. Alleen politieke partijen voor de verkiezingen. Maar ben daar zelf ook wel beetje actief in. Jij woont dus aan de kust. Dat is heel wat anders dan de Gelderse waterschappenquote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:14 schreef Rabieluh het volgende:
[..]. Ik ga waarschijnlijk voor de partij die het meest benadrukt dat er niet meer gebouwd gaat worden aan de kust, er is al een zogenaamd kustpact maar de gemeenten proberen er op allerlei manieren stiekem onderuit te komen. Die willen geld vangen van rijke bungalowbazen ofzo.
Ze saneren maar een oud bedrijventerrein.
Harde drupquote:Op zaterdag 16 maart 2019 07:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Harde woei weer deze morgen zeg.
Volgende week wordt het beter.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat we nu al een week van dat zeikweer hebben komt door de straalstroom die constant depressies blijft aanvoeren. Straalstroom rot eens een eind op.
Die blijft nog wel een tijdje.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat we nu al een week van dat zeikweer hebben komt door de straalstroom die constant depressies blijft aanvoeren. Straalstroom rot eens een eind op.
Ik zag op een kaart dat de straalstroom nu precies boven West Europa ligt..soms ligt hij iets zuidelijker als ik het goed hebquote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die blijft nog wel een tijdje.Volgende week wel meer kans op geblokeerd weer.
Zo 1 bestaat hier ook maar ook met min 10! Dorpsgekkie is het. Maar goed hij is wel gewend.😀quote:Op donderdag 14 maart 2019 19:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hogedruk komt eraan.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zag op een kaart dat de straalstroom nu precies boven West Europa ligt..soms ligt hij iets zuidelijker als ik het goed heb
Met -10 korte broek en t-shirt? Zonder jas? Korte broek is dan nog tot daar aan toe, want op zich krijg je het daar niet per se heel koud van als je eronder gewoon schoenen aan hebt. Maar alleen een t-shirt lijkt mij naast niet fijn ook gewoon minder handig. Het kost je lichaam veel energie om zich op temperatuur te houdenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zo 1 bestaat hier ook maar ook met min 10! Dorpsgekkie is het. Maar goed hij is wel gewend.😀
twitter:delimburger twitterde op zaterdag 16-03-2019 om 14:03:15Regen leidt tot hoogwater in Limburg; de Roer dreigt buiten zijn oevers te treden, code geel in Zuid-Limburg https://t.co/mpqQG61hHR https://t.co/v171IKF4hg reageer retweet
Golfen, met deze wind? Of waait het daar niet zoquote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:delimburger twitterde op zaterdag 16-03-2019 om 14:03:15Regen leidt tot hoogwater in Limburg; de Roer dreigt buiten zijn oevers te treden, code geel in Zuid-Limburg https://t.co/mpqQG61hHR https://t.co/v171IKF4hg reageer retweet
Als kasteelheer kun je altijd golfenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Golfen, met deze wind? Of waait het daar niet zo
Hoax, volgens bloederigemarietje schijnt daar altijd de zon.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:12 schreef Houtenbeen het volgende:
WKN / Hoogwater in Limburg door regenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hoax, volgens bloederigemarietje schijnt daar altijd de zon.
Nee hoor, vandaag niet. Als heb ik hem vanmorgen wel heel even gezien. Maar ook geen overstromingen, de dichtstbijzijnde rivier is minstens 25 km.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hoax, volgens bloederigemarietje schijnt daar altijd de zon.
Dat vind ik dan ook meer bij de zomer passen. Droog, zonnig zomerjassenweer is een prima begin.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:35 schreef dick_laurent het volgende:
Ik verwacht eerlijk gezegd nog niet heel overtuigend lente met stralend zonnige dagen en t-shirt temperaturen.
quote:
Pff, ik ga zo even proberen te fietsen.quote:Op zondag 17 maart 2019 03:10 schreef INViCTuS het volgende:
Gvd kap eens een keer met die wind. Foei, moeilijk fietsen
Hier was het een tijdje 8..later 7. Woon kilometer of 7 van de kust in Zuid Hollandquote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:45 schreef Bugno2 het volgende:
Echt, hoe lang kan de wind boven de 5 Bft blijven. Tering.
Blij als die klote wind is opgerot.quote:Op zondag 17 maart 2019 08:28 schreef YourCaptor het volgende:
Die wind de hele tijd was echt niet normaal. Nu is het wel rustig.
Wij hebben geluk nattekatquote:
Ah daar is het al WKN / Hoogwater in Limburg door regenquote:Op woensdag 13 maart 2019 16:37 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Geniet er van. Nog geen 2 weken terug werden enorme problemen voorspeld door extreme droogte. Nog eventjes en we kunnen de eerste paniekberichten verwachten over aanhoudende nattigheid.
Stop de persen! Nattekat postte zojuist een bericht dat niet begint met: "Opbokken met die..."quote:
Welke warmte?quote:
Je weet dat het negatief neerslagoverschot er in Limburg nog steeds is en dat de rivier die buiten z'n oevers treed met namr gevoed wordt door neerslag die niet in Nederland valt en dat overstromingen en wateroverlast juist gemakkelijk ontstaan wanneer het te droog is?quote:Op zondag 17 maart 2019 13:39 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Ah daar is het al WKN / Hoogwater in Limburg door regen
twitter:severeweatherEU twitterde op zondag 17-03-2019 om 15:36:10Mammatus clouds over Dinxperlo, the Netherlands this morning, March 17. Report: Carina Lichtenberg @70_carina https://t.co/t1rHuctHAs reageer retweet
Gaat uiteindelijk om de UV-index hequote:
quote:Op zondag 17 maart 2019 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Stop de persen! Nattekat postte zojuist een bericht dat niet begint met: "Opbokken met die..."
Hier zo'n beetje de hele dag al zon, af en toe een wolkje ervoor.quote:Op zondag 17 maart 2019 16:27 schreef tralalala het volgende:
Wat een tyfusweer vandaag. 1 minuut zon, 5 minuten hagel, 5 minuten regen, repeat.
Mooi man.quote:Op zondag 17 maart 2019 16:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Gaat uiteindelijk om de UV-index he![]()
Maar wel lekker weer. 23 graadjes en vrij van wolken.
Dit. Zonsopkomst was ook mooi, met zon en donkere wolken aan de andere kant.quote:Op zondag 17 maart 2019 16:29 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hier zo'n beetje de hele dag al zon, af en toe een wolkje ervoor.
Zomertijd duurt nog twee weken.quote:Op maandag 18 maart 2019 06:59 schreef Resistor het volgende:
Al best licht zo rond 7:00. Alleen jammer dat het over 168 uur (7 dagen) nu al 8:00 is.
Maar aan de andere kant: van mij mag de zomer- en wintertijd wel blijven, de zonsopkomst het hele jaar zo dicht mogelijk bij 7:00 houden is ook lekker. 21 december om 9:45 in het geval van altijd zomertijd of 4:15 op 21 juni bij altijd wintertijd is ook niet alles.
Jammer omdat ik om 4:30 het bed uit moet deze weken
Wintertijd duurt nog twee weken.quote:
Ik dacht dat volgend weekend al de laatste wasquote:
Extreem laat deze keer ja. Kon niet laterquote:Op maandag 18 maart 2019 09:46 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik dacht dat volgend weekend al de laatste was
Hardnekkige act ja.quote:Op zondag 17 maart 2019 22:37 schreef _--_ het volgende:
Opbokken met zinnen die starten met "opbokken"
Over twee weken beginnen de neerslagoverschotkaartjes weer te draaienquote:
Elk jaar laatste weekend van maartquote:Op maandag 18 maart 2019 10:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Extreem laat deze keer ja. Kon niet laterTerwijl het wel weer een keertje tijd is dat het 's avonds gewoon nog lekker licht is
Dus zes dagen later dan vorig jaar.quote:
Ja, anders was het 1 april geweestquote:
Komt er weer aan dan?quote:Op maandag 18 maart 2019 10:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Over twee weken beginnen de neerslagoverschotkaartjes weer te draaienJij zit daar wel in 't groen.
Geen idee, volgens mij tamelijk saai weer voorlopig in NL. Niet buitengewoon warm of koud of dynamisch of zonnig.quote:
BBQ-bonusquote:Op maandag 18 maart 2019 11:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, anders was het 1 april geweest. Volgend jaar dus zaterdag 28. Ik ben jarig op de 29e, dus dan mooi een uurtje langer licht
Houden zo!quote:Op maandag 18 maart 2019 11:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Geen idee, volgens mij tamelijk saai weer voorlopig in NL. Niet buitengewoon warm of koud of dynamisch of zonnig.
Hoe gaat het met de zonuren?quote:
280.6 - Vlissingenquote:
Dit gaat niet goedquote:Op maandag 18 maart 2019 14:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
280.6 - Vlissingen
269.4 - Hoek van Holland
268.1 - Wilhelminadorp
263.1 - Westdorpe
256.8 - Den Helder
255.4 - Cabauw
253.1 - Wijk aan Zee
253.0 - Hoorn
251.1 - Rotterdam
250.3 - Stavoren
Dit gaat perfect.quote:
Op zich valt het mee. Van de 30e op de 31e gaan we van 6.20 zonsopgang naar 7.18. Dat is ongeveer het tijdstip dat de zon op 5/6 maart ook opkwam. Alleen ging ie toen al om 18.25 al onder, en eind maart pas rond 20.12 uur.quote:Op maandag 18 maart 2019 06:59 schreef Resistor het volgende:
Al best licht zo rond 7:00. Alleen jammer dat het over 168 uur (7 dagen) nu al 8:00 is.
Maar aan de andere kant: van mij mag de zomer- en wintertijd wel blijven, de zonsopkomst het hele jaar zo dicht mogelijk bij 7:00 houden is ook lekker. 21 december om 9:45 in het geval van altijd zomertijd of 4:15 op 21 juni bij altijd wintertijd is ook niet alles.
Jammer omdat ik om 4:30 het bed uit moet deze weken
Morgen komt de zon ook wel kijken, hoor!quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:06 schreef dick_laurent het volgende:
Toch nog soort van zonnig geworden hier
Morgen ben ik vrij, dan uiteraard weer de hele dag grijs...
Betwijfel het, staat nul uur zon voor morgen op meerdere weersites... Maar ach, niks aan te doen dan.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Morgen komt de zon ook wel kijken, hoor!
Vrijdag gaan we met zon zelfs richting 18 graden
Hier waarschijnlijk wel. Het midden van het land is dus even afwachten...quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Betwijfel het, staat nul uur zon voor morgen op meerdere weersites... Maar ach, niks aan te doen dan.
Vrijdag ga ik dan maar extra lang pauze nemen in de middag
Opbokken met de astrologische lente!!!quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier waarschijnlijk wel. Het midden van het land is dus even afwachten...
Hoewel het weerbeeld de eerste lentedag van 2019 rustig is, kunnen we niet spreken van een zonnige lentedag. Daarvoor zijn de verschillen regionaal te groot. Over het algemeen is er veel bewolking. In het noorden zou zelfs even wat lichte neerslag kunnen vallen, maar veel stelt het niet voor. Aan zee is kans op grijs weer met kans op nevel, mist en lage bewolking. Landinwaarts maakt de zon steeds meer kans. Vooral in het oosten en zuidoosten verwachten we ook zonnige perioden.
Ja, ik zie ook voor de komende twee weken in de voorspellingen voor wat ze waard zijn alleen maar zon staan...quote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:19 schreef dick_laurent het volgende:
Ofwel bij jou en bloodymary zal de zon wel weer grotendeels schijnen en ik zit de hele dag weer in de grauwe soep![]()
Ga weg.quote:
verrassendquote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, ik zie ook voor de komende twee weken in de voorspellingen voor wat ze waard zijn alleen maar zon staan...
Ik zit het blad uit de bomen te kijken.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Je ziet de bomen en struiken gewoon groen worden nu.
USA!!! USA!!!!quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:51 schreef Dven het volgende:
Megaverschillen tussen GFS en ECMWF voor in ieder geval noordwest Europa. Amerikanen gaan voor de lente, de Europeanen stellen het nog even uit. Wie krijgt er gelijk?
Ow...quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:55 schreef Dven het volgende:
Amerikanen lijken niet erg sterk te staan aangezien die tot in Istanbul en Athene een sneeuwdek geven. Dat zou hoogst uitzonderlijk zijn zo rond april.
Amerikanen, altijd. desnoods met geweld. Sowieso is kou niet meer welkom en de herfst hebben we net een paar maand gehad. Lente, dus...quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:51 schreef Dven het volgende:
Megaverschillen tussen GFS en ECMWF voor in ieder geval noordwest Europa. Amerikanen gaan voor de lente, de Europeanen stellen het nog even uit. Wie krijgt er gelijk?
Hier ook! Stralend mooi weer vandaag.quote:
Koud lijkt het ook bij de Europeanen niet te worden maar wel meest gemiddeld / iets boven gemiddeld maar wel veel meer bewolking.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Amerikanen, altijd. desnoods met geweld. Sowieso is kou niet meer welkom en de herfst hebben we net een paar maand gehad. Lente, dus...
Wind moet ff draaien. Minder vanaf zee. Vrijdag lijkt wel heel zonnig te gaan worden met waarschijnlijk 18 gradenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 16:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Koud lijkt het ook bij de Europeanen niet te worden maar wel meest gemiddeld / iets boven gemiddeld maar wel veel meer bewolking.
Eensquote:Op woensdag 20 maart 2019 09:50 schreef YourCaptor het volgende:
Grijs hier, beetje heiig. Maar die grafwind is tenminste weg en het is niet koud.
Ik denk het ook omdat 2018 echt wel een uitzonderingsjaar was qua weer. Maar toen begon het mooi weer ook pas 7 april. Het is nu 20 maart.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
Achja het was grijs met regen en veel wind, nu is het dus tijdelijk grijs zonder regen en wind.
Dat is blijkbaar het hoogst haalbare voor nu.
2019 gaat kwa weer heel anders verlopen dan 2018 is mijn vermoeden...
De zon is hier al een paar dagen ver te zoeken.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoezo wisselvallig? Ik zie de komende weken alleen maar zonnetjes. En hier is het nu ook zonnig. Lekker weer hoor.
Zoveel verschillen zijn er nog niet met vorig jaar. Toen hadden we zelfs al 2 redelijk koude periodes gehad met snijdende wind en zelfs nog sneeuw. Qua zonuren zijn januari en februari vergeleken et vorig jaar niet zo heel groot verschillend. Maart wel minder, gok ik. Maar een WC zoals die 2 weken stond was ook wel even geleden. Daarnaast zijn deze temperaturen nog best normaal voor de tijd van het jaar. We onthouden of vergeten te snel de mooie of juist slechte periodesquote:Op woensdag 20 maart 2019 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
Achja het was grijs met regen en veel wind, nu is het dus tijdelijk grijs zonder regen en wind.
Dat is blijkbaar het hoogst haalbare voor nu.
2019 gaat kwa weer heel anders verlopen dan 2018 is mijn vermoeden...
Yup... same here.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Sterker nog, het regent gewoon.
Vanochtend om 08.15 uur al gedaan.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zoveel verschillen zijn er nog niet met vorig jaar. Toen hadden we zelfs al 2 redelijk koude periodes gehad met snijdende wind en zelfs nog sneeuw. Qua zonuren zijn januari en februari vergeleken et vorig jaar niet zo heel groot verschillend. Maart wel minder, gok ik. Maar een WC zoals die 2 weken stond was ook wel even geleden. Daarnaast zijn deze temperaturen nog best normaal voor de tijd van het jaar. We onthouden of vergeten te snel de mooie of juist slechte periodes. Het is vandaag inderdaad grijs, maar hier is het wel redelijk licht, dus dat werkt wel beter op de stemming dan echt donkergrijs of mistig. Althans, bij mij. De zon is bijna in staat om ook door dat soort dekens heen te gaan branden....geduld.
Vergeet overigens allemaal niet te gaan stemmen vandaag.
Klopt. In april zelfs nog in een ijskoud Duinrell gezeten...quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik denk het ook omdat 2018 echt wel een uitzonderingsjaar was qua weer. Maar toen begon het mooi weer ook pas 7 april. Het is nu 20 maart.
En daarna weer gewoon richting 10-12 graden en een frisse start van April.quote:
Pliuk de dag.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En daarna weer gewoon richting 10-12 graden en een frisse start van April.
Toppie!quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En daarna weer gewoon richting 10-12 graden en een frisse start van April.
Nee hoor. Temperatuur vind ik vrij normaal en prima. Feit is wel dat Maart best wel somber verloopt tot nu toe. Teller staat na twintig dagen pas op 58 uurtjes. Niet bepaald een geweldige score en dat vind ik wel jammer ja. Hopelijk komen er nog wat uren bij voor het eind vd maand.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:37 schreef Pery het volgende:
[..]
Ze verwachten hier nu in maart volgens mij al zon en 25 graden.
Het had zeker beter gekund, maar ik ben al lang blij dat we zo goed als verlost zijn van sneeuw en vorst.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee hoor. Temperatuur vind ik vrij normaal en prima. Feit is wel dat Maart best wel somber verloopt tot nu toe. Teller staat na twintig dagen pas op 58 uurtjes. Niet bepaald een geweldige score en dat vind ik wel jammer ja. Hopelijk komen er nog wat uren bij voor het eind vd maand.
Er komt plenty zon de komende tijd. Kijken we aan het einde van de maart wel even of het echt zo slecht was qua gemiddeldes.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee hoor. Temperatuur vind ik vrij normaal en prima. Feit is wel dat Maart best wel somber verloopt tot nu toe. Teller staat na twintig dagen pas op 58 uurtjes. Niet bepaald een geweldige score en dat vind ik wel jammer ja. Hopelijk komen er nog wat uren bij voor het eind vd maand.
Haha! je hebt wel geluk daarquote:
Ach, je hebt m tenminste nog even mogen aanschouwen. Hier is het alweer minimaal 48 uur grijs.quote:Op donderdag 21 maart 2019 12:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zie vanuit het westen helemaal dichttrekken. Weg zon
Overal tamelijk droog, behalve wat bergregio's hier en daar en rond Griekenland, waar een cycloontje voor nogal wat rotweer gaat zorgen (en flink wat koude uit Rusland gaat zuigen).quote:Op donderdag 21 maart 2019 11:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Haha! je hebt wel geluk daar. Het hoog ligt eigenlijk net een beetje verkeerd waardoor de wind net iets te vaak ZW/W is en dus over zee die troep aanvoert. Hier is het overigens redelijk zonnig. Morgen op meer plekken in het land zo
Wel droog de komende week.
[ afbeelding ]
Het is zelfs weer terugquote:Op donderdag 21 maart 2019 12:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ach, je hebt m tenminste nog even mogen aanschouwen. Hier is het alweer minimaal 48 uur grijs.
Vlammetjes!quote:Op donderdag 21 maart 2019 13:46 schreef bloodymary1 het volgende:
En ik zag net lammetjes in de wei!
Ik woon niet in Limburg. Dat is er mis.quote:
Ook zon en Lente in Twentequote:Op donderdag 21 maart 2019 16:02 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik woon niet in Limburg. Dat is er mis.
Nou ik wel.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:02 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik woon niet in Limburg. Dat is er mis.
Ah joh, boeie. Een andere keer hebben wij weer zon en zij niet.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:55 schreef Mani89 het volgende:
Wow wij zijn echt hard genaaid in het westen.
Jij weet ook echt alles van je buren hèquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Jij weet ook echt alles van je buren hè
van de buurvrouw welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De zon ja...alweerquote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:51 schreef MaGNeT het volgende:
Keek net uit het raam en dacht “er mist iets”.
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:51 schreef MaGNeT het volgende:
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:51 schreef MaGNeT het volgende:
Zo'n!!!!quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:44 schreef dick_laurent het volgende:
Ik wil tijdens mijn lunch om 12:30 vandaag gvd zon! Als ik dat niet krijg dan ga ik mensen heel geïrriteerd aankijken en regelmatig diep zuchten! Zo, dat jullie 't effe weten!
Hier ookquote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:34 schreef ijs_beer het volgende:
[..]![]()
Gelukkig is hier de zon nu doorgebroken.
In principe schijnt de zon altijd.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 12:36 schreef Nattekat het volgende:
Overal grijze lucht en mist, maar toch schijnt de zon.
Het is ook (bijna) weekend! Zon en poar neem'nquote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is gelukt! Ik kijk niet meer geïrriteerd en heb ook geen behoefte meer om te zuchten!
Ja echt typisch weer.... precies op de zaterdag. Ik hoop dat het op zondag dan nog een beetje opklaart. Ga zo nog ff naar buiten, tis toch niet druk op werk momenteelquote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het is ook (bijna) weekend! Zon en poar neem'n. morgen stuk frisser en meer wolken omdat die wind zo nodig moet draaien naar noord, dus over die k*t noordzee weer vocht aanvoert.
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is gelukt! Ik kijk niet meer geïrriteerd en heb ook geen behoefte meer om te zuchten!
Zondag wordt toch weer mooi?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:24 schreef MaLo het volgende:
Weertje hoor!
Jammer dat ik vandaag op kantoor zit en het morgen weer voorbij is
Computer says noquote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zondag wordt toch weer mooi?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |