Is net gebeurdquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:51 schreef Arcee het volgende:
Gaat er nu gestemd worden voor de May-motie waar amendement A voor aangenomen was?
Nope. Moest ook wel heel snelquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:52 schreef beantherio het volgende:
May slaagt er dus zelfs niet in om haar eigen amendement te torpederen?![]()
Haar eigen motie, maar ja. Komt het in het kort op neer.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:52 schreef beantherio het volgende:
May slaagt er dus zelfs niet in om haar eigen amendement te torpederen?![]()
Die hadden we bij #16 al gehad.quote:
Dan kan May Artikel 50 nog intrekken.quote:'Diehard Brexiteers hebben alweer een ander plan klaarliggen'
LONDEN - Terwijl het Britse parlement zojuist met 312 tegenover 308 stemmen tegen een harde Brexit heeft gestemd, hebben ‘diehard Brexiteers’ alweer een ander plan klaarliggen om een afscheid zonder afspraken van de Europese Unie te regelen.
Hun plan is eenvoudig. Ze lobbyen bij de uiterst rechtse regeringen in Europa, waar ook een anti-EU wind waait, om straks tegen een uitstel voor de zogenaamde artikel 50-regeling te stemmen.
Er gaan weer nieuwe dramatische wendingen komen in dit epostwitter:Peston twitterde op woensdag 13-03-2019 om 20:55:11.@theresa_may now threatening MPs with potentially long delay to Brexit - and prospect of UK participating in European parliamentary elections. Huge moment. She is putting the screws on Tory Brexiters to back her deal next week reageer retweet
Nee, dat kan de regering niet zelf. Dat is namelijk vastgelegd in een wet.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan kan May Artikel 50 nog intrekken.
Hoe werkt dat eigenlijk? Moet ze daar ook een meerderheid voor hebben of kan ze (haar regering) dat zelf?
Is er niet eigenlijk. Het zijn allemaal verschillende stemmingen. Welke aangenomen wordt (of niet) bepaald de weg die ze bewandelen.quote:
Die komt er vast nietquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:58 schreef Arcee het volgende:
Moet ze daar ook een meerderheid voor hebben of kan ze (haar regering) dat zelf?
Dat kan ze zelf. Maar dan mag ze ook meteen opstappen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk? Moet ze daar ook een meerderheid voor hebben of kan ze (haar regering) dat zelf?
Die is idd wel vaker te gebruiken.quote:
Ze kan geen wet intrekken......quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan ze zelf. Maar dan mag ze ook meteen opstappen.
Vind dit wel een discussie voor na vandaag. Want de EU kan ook nog wel wat betekenen. Er komt immers nog een top.
Ze heeft met haar handtekening art 50 getriggerd.quote:
Wtf ze geeft zelf toe dat er geen reden is tot verlenging??quote:Mrs May says the government could continue negotiations or have a second referendum, but this would damage the trust between the British public and the House.
The EU has been clear that the deal on the table is the only one available, the PM adds.
Er zijn veel meer deals mogelijk.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:03 schreef _--_ het volgende:
[..]
Wtf ze geeft zelf toe dat er geen reden is tot verlenging??
Dat kan ze niet intrekken zolang de wet, die haar toestemming verleent, van kracht is. Doet ze dat wel dan heeft ze daar geen mandaat voor en is het niet geldig.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze heeft met haar handtekening art 50 getriggerd.
Ja dan is er nogal een crisis ja.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:04 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Dat kan ze niet intrekken zolang de wet, die haar toestemming verleent, van kracht is. Doet ze dat wel dan heeft ze daar geen mandaat voor en is het niet geldig.
Hoezo damage the trust eigenlijk?quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:03 schreef _--_ het volgende:
Mrs May says the government could continue negotiations or have a second referendum, but this would damage the trust between the British public and the House.
Er staat: motion cannot overrule law.quote:
Ik hoop het (al stemden ze daar net tegen. Het blijft echter de default). Het is verre van ideaal, maar dan is er iig duidelijkheid.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:08 schreef _--_ het volgende:
>geen verlenging want waarschijnlijk houdt de EU die tegen wegens gebrek aan garantie
Dus toch no deal?
Wat een genot als Hongarije straks tegen de verlenging van Artikel 50 stemt.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat doen ze niet.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:10 schreef _--_ het volgende:
Ik zal sowieso driedubbel liggen als ze morgen een verlenging weigeren in het parlement.
Ik denk nog een 3e stemming over Mays deal, al zijn ze nu aan het uitzoeken of dat juridisch kan (je mag iets eigenlijk maar 2 keer in stemming brengen).quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:08 schreef _--_ het volgende:
>geen verlenging want waarschijnlijk houdt de EU die tegen wegens gebrek aan garantie
Dus toch no deal?
Zoiets riep ik net ook maar inmiddels twijfel ik. De wet waar het om gaat is de European Union (Notification of Withdrawal) Act 2017 en dat gaat (volgens mij) puur over het mandaat en niet over wat ze met dat mandaat doet.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:04 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Dat kan ze niet intrekken zolang de wet, die haar toestemming verleent, van kracht is. Doet ze dat wel dan heeft ze daar geen mandaat voor en is het niet geldig.
Maar als ze dat wel doen, dan koerst de UK recht op een no deal af die ze vanavond zelf weggestemd hebben.quote:
Ik weet het ook niet.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zoiets riep ik net ook maar inmiddels twijfel ik. De wet waar het om gaat is de European Union (Notification of Withdrawal) Act 2017 en dat gaat (volgens mij) puur over het mandaat en niet over wat ze met dat mandaat doet.
Het heeft nog wat meer componenten blijkbaar:quote:
Zoals ik en anderen al oeverloos herhaald hebben inmiddels: uiteraard, want no deal is nou eenmaal de default. Of ze dat nou fijn vinden of niet. Of ze er nou tegen stemmen of niet. Het is en blijft de default..quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar als ze dat wel doen, dan koerst de UK recht op een no deal af die ze vanavond zelf weggestemd hebben.
Alleen intrekken van Artikel 50 kan dat dan nog voorkomen.
En natuurlijk door alsnog de May-deal er door te krijgen of een andere deal.
Ze geven zichzelf tot de 20e tijd om die deal er door te krijgen. Als dat lukt proberen ze uitstel aan te vragen tot eind juni.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:21 schreef Tijn het volgende:
Gaan ze nou zichzelf tot 30 juni de tijd geven om alsnog proberen die deal van May door het parlement te krijgen, terwijl ze het al twee keer hebben afgeschoten met de grootste meerderheid in het Britse parlement ooit?
Gaat nergens over. Iets dat in een paar kaar niet lukt, gaat niet met 3 maanden meer lukken. De EU heeft wel wat beters te doen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:21 schreef Tijn het volgende:
Gaan ze nou zichzelf tot 30 juni de tijd geven om alsnog proberen die deal van May door het parlement te krijgen, terwijl ze het al twee keer hebben afgeschoten met de grootste meerderheid in het Britse parlement ooit?
Hoe vaak gaan ze nog stemmen over de May deal?quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze geven zichzelf tot de 20e tijd om die deal er door te krijgen. Als dat lukt proberen ze uitstel aan te vragen tot eind juni.Als het niet lukt, dan hebben ze meer tijd nodig.
De rode lijnen van het VK moeten verschuiven.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:23 schreef danos het volgende:
[..]
Gaat nergens over. Iets dat in een paar kaar niet lukt, gaat niet met 3 maanden meer lukken. De EU heeft wel wat beters te doen.
En ik sluit niet uit dat het toch lukt. Labour heeft de sleutel in handen: daar moet iets mogelijk zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:21 schreef Tijn het volgende:
Geen idee.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoe vaak gaan ze nog stemmen over de May deal?
Is er formeel niet 1 keer gestemd over haar deal? Het voorstel van gisteren ging over een "aangepast " voorstel..quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk nog een 3e stemming over Mays deal, al zijn ze nu aan het uitzoeken of dat juridisch kan (je mag iets eigenlijk maar 2 keer in stemming brengen).
Maar er zijn omwegen, zoals het op laten brengen door een andere MP, niet uit het kabinet, begreep ik. Ook zou er kunnen worden beargumenteerd dat gister pas de eerste stemming was, vanwege de aangepaste bijlage.
tot wanneer het luktquote:Op woensdag 13 maart 2019 21:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoe vaak gaan ze nog stemmen over de May deal?
Het bovenste punt is wel een interessante, want er is binnen het parlement vast wel een meerderheid voor een of andere Unicorn-deal.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:17 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het heeft nog wat meer componenten blijkbaar:
• MP's krijgen tot volgende week woensdag om tot overeenstemming te komen over een/de deal
• als dat lukt zet de regering in op een verlenging tot 30 juni
• als dat niet lukt hebben ze een langere verlenging nodig
Maar het volk mag zich niet opnieuw uitspreken.quote:
We moeten ze helpen. Op de een of andere manier. Als EU zijnde.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:28 schreef rubbereend het volgende:
De afgrond dreigt en de zooi wordt groter...... dit is echt absurd. Dit is van alle kanten slecht leiderschap. Als EU moet dit ook zo frustrerend zijn, zou bijna overwegen de telefoon eraf te leggen en pas op 30 maart weer op te nemen
Omdat ze in het sprookje geloven dat als May maar goed genoeg onderhandelt in Brussel, er een deal uitkomt die veel beter is voor de Britten.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:29 schreef Tijn het volgende:
Waarom zouden de parlementariërs stemmen voor uitstel om weer over die deal te praten, terwijl ze die deal al twee keer hebben afgeschoten?
E.U wenst geen tweede zwitserland en noorwegen wil niet dat vk toetreed tot e.v.a. Dus net zo kansloos.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:28 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het bovenste punt is wel een interessante, want er is binnen het parlement vast wel een meerderheid voor een of andere Unicorn-deal.
Als het parlement (bijvoorbeeld) voor een deal stemt waarin de backstop geschrapt wordt, gaat May dan daarmee verlenging aanvragen? Dat is een kansloze missie. De enige reële optie om mee naar de EU te gaan is de deal van May of één van de opties van Barnier's powerpoint (Noorwegen, Zwitserland etcetera).
Ik ben zeer benieuwd wat de ERG en andere brexiteers nu gaan doen. De kans dat Brexit ze door de vingers glipt is groot, als ze de deal van May blijven wegstemmen
Omdat degenen die tegen de deal hebben gestemd, zelf óók uitstel nodig hebben voor hun eigen voorstel (bijv. tweede referendum)..quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:29 schreef Tijn het volgende:
Waarom zouden de parlementariërs stemmen voor uitstel om weer over die deal te praten, terwijl ze die deal al twee keer hebben afgeschoten?
Nee het is aan de e.u om een fatsoenlijk uitstel te verlenen aan het almachtige vk. De eu moet een voorstel doen....quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is opvallend dat men daar praat alsof zij in het parlement beslissen of er een extension komt of niet.
Dat is aan de Britten om te vragen aan de EU en met een goed verhaal wat men in die tijd denkt te gaan bereiken. Voorlopig hebben ze geen idee wat ze willen en gaat de EU er hun verkiezingen niet mee verpesten.
Labour, SNP, LD en de remain conservatieven moeten nu opstaan en hun kans op een zachte brexit grijpen. Dien een voorstel in wat dichtbij een al bestaand model komt met werkbare aanvullingen en dan krijgen ze zo uitstel.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:28 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het bovenste punt is wel een interessante, want er is binnen het parlement vast wel een meerderheid voor een of andere Unicorn-deal.
voedseldroppingen straksquote:Op woensdag 13 maart 2019 21:29 schreef capricia het volgende:
[..]
We moeten ze helpen. Op de een of andere manier. Als EU zijnde.
Maar hoe?
Over 10 jaar netjes behandelen als ze weer lid willen worden.quote:
Labour is hopeloos verdeeld, de SNP wil überhaupt geen Brexit en anders stiekem een hard Brexit zodat ze onafhankelijk verder kunnen, LibDems zijn geen factor meer (helaas) en Remain conservatieven hebben de ballen niet om op te staan.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Labour, SNP, LD en de remain conservatieven moeten nu opstaan en hun kans op een zachte brexit grijpen. Dien een voorstel in wat dichtbij een al bestaand model komt met werkbare aanvullingen en dan krijgen ze zo uitstel.
Zie het alleen niet gebeuren.
May stemde voor No Deal. En ik lees dit:quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is opvallend dat men daar praat alsof zij in het parlement beslissen of er een extension komt of niet.
Dat is aan de Britten om te vragen aan de EU en met een goed verhaal wat men in die tijd denkt te gaan bereiken. Voorlopig hebben ze geen idee wat ze willen en gaat de EU er hun verkiezingen niet mee verpesten.
Dat is een extensie na de verkiezingen. De EU gaat hier niet zomaar mee akkoord.twitter:faisalislam twitterde op woensdag 13-03-2019 om 21:10:44NEW Bercow reveals that Government extension motion for tomorrow proposes extension until June 30th reageer retweet
Volgens insiders is zij voorstander van een harde brexit.......quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:33 schreef danos het volgende:
Wanneer gaat Queen Elizabeth zich er eens mee bemoeiallen, dan is het zo gefixed.
dit is de maximaal mogelijke extensie zonder verkiezingen voor het Europees parlement te houden.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
May stemde voor No Deal. En ik lees dit:Dat is een extensie na de verkiezingen. De EU gaat hier niet zomaar mee akkoord.twitter:faisalislam twitterde op woensdag 13-03-2019 om 21:10:44NEW Bercow reveals that Government extension motion for tomorrow proposes extension until June 30th reageer retweet
Maw: Mays deal of No deal, is haar inzet nu.
Ah. Okay. Ik ging uit van de verkiezingsdatum.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dit is de maximaal mogelijke extensie zonder verkiezingen voor het Europees parlement te houden.
De ERG gaat zich later voor z'n kop slaan als ze de deal van May blijven opblazen. Dit is voor hun het hoogst haalbare. Het scenario van verlenging met twee jaar is imo waarschijnlijker dan een no-deal brexit.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:38 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik zie bij MV3 de ERG alsnog wel voor May's deal stemmen omdat dat tenminste Brexit is. Of zoals al eerder gezegd is "a turd of a deal but it is the most shining turd". Vraag is dan alleen wat de DUP gaat doen.
Nee, het huidige parlement zit tot 30 juni.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
May stemde voor No Deal. En ik lees dit:Dat is een extensie na de verkiezingen. De EU gaat hier niet zomaar mee akkoord.twitter:faisalislam twitterde op woensdag 13-03-2019 om 21:10:44NEW Bercow reveals that Government extension motion for tomorrow proposes extension until June 30th reageer retweet
Maw: Mays deal of No deal, is haar inzet nu.
Ze hebben een deal. Ze mogen voor stemmen. Willen ze dat niet dan een harde exit. Meer hulp is er niet.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:19 schreef capricia het volgende:
We moeten maar eens denken over hoe de EU de Britten verder kan helpen. Want hier gaan ze niet uitkomen, ben ik bang. En dan?
Het is niet aan de EU om te zeggen: ‘Basta. Trek art 50 maar in, en kijk over 10 jaar nog maar een keer wat je nou echt wil.’
Maar op welke manier kan er wel geholpen worden om een goede regeling te krijgen? Juist ook voor het VK.
Ja, dat schat ik ook in. Vandaar ook de halve draai al gistermiddag van ERG, dat was een opzichtige manier om een weg te zoeken om straks toch voor de deal te kunnen stemmen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:41 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De ERG gaat zich later voor z'n kop slaan als ze de deal van May blijven opblazen. Dit is voor hun het hoogst haalbare. Het scenario van verlenging met twee jaar is imo waarschijnlijker dan een no-deal brexit.
Allemaal onderhandelingstaal joh, verlenging met twee jaar ligt allang op tafelquote:Op woensdag 13 maart 2019 21:42 schreef marsan het volgende:
[..]
Ze hebben een deal. Ze mogen voor stemmen. Willen ze dat niet dan een harde exit. Meer hulp is er niet.
Juncker was er vrij duidelijk over in zijn brief.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het huidige parlement zit tot 30 juni.
Nieuwe Europees Parlement neemt zitting op 1 juli.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Okay. Ik ging uit van de verkiezingsdatum.
Die is in mei.
De DUP was heel dichtbij steun voor de deal totdat Cox met zijn advies kwam. Als alle druk op de DUP komt te liggen vraag ik me af of ze daar bij blijven.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:44 schreef L3gend het volgende:
Maar is het voldoende als heel de ERG voorstemt zonder de DUP? Van de 75 mps die tegen waren zaten ook wat remain mps
quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:43 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Allemaal onderhandelingstaal joh, verlenging met twee jaar ligt allang op tafel
twitter:alexwickham twitterde op woensdag 13-03-2019 om 21:43:11ERG MPs saying they will vote for the deal at MV3 on the condition May goes reageer retweet
parlement wordt begin juli geïnstalleerdquote:Op woensdag 13 maart 2019 21:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Okay. Ik ging uit van de verkiezingsdatum.
Die is in mei.
Er zal steun vanuit Labour-leden moeten komen voor een meerderheid ja.. Die zijn er wel, maar gaan het alleen riskeren om tegen de partijlijn in te gaan als ze kans op een overwinning hebben..quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:44 schreef L3gend het volgende:
Maar is het voldoende als heel de ERG voorstemt zonder de DUP? Van de 75 mps die tegen waren zaten ook wat remain mps
Het advies van Cox gaat echt niet veranderen. Ik denk dat het toch wat principeler is bij de DUP. Die zijn volgens mij voor elke soort brexit zolang Noord Ierland niet anders behandeld wordt met de mainlandquote:Op woensdag 13 maart 2019 21:45 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
De DUP was heel dichtbij steun voor de deal totdat Cox met zijn advies kwam. Als alle druk op de DUP komt te liggen vraag ik me af of ze daar bij blijven.
quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:47 schreef westwoodblvd het volgende:
twitter:alexwickham twitterde op woensdag 13-03-2019 om 21:43:11ERG MPs saying they will vote for the deal at MV3 on the condition May goes reageer retweet
Juncker schrijft iets anders over de wettelijke verplichtingen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
parlement wordt begin juli geïnstalleerd
twitter:JunckerEU twitterde op maandag 11-03-2019 om 23:44:18Our agreement provides meaningful clarifications & legal guarantees to the Withdrawal Agreement & #backstop. The choice is clear: it is this deal, or #Brexit may not happen at all. Let’s bring the UK’s withdrawal to an orderly end. We owe it to history. https://t.co/lfy9eehEZi https://t.co/XCqcLwZV7V reageer retweet
Inhoudelijk helemaal niks maar het lijkt dan in ieder geval alsof ze iets hebben bereikt..quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:48 schreef Perrin het volgende:
[..]![]()
Wat een wappies. Wat schieten ze daar nu weer mee op.
omg, krijgt May haar zin en mag daarna gaan uitslapen. Er is een slechter scenario voor haar mogelijkquote:Op woensdag 13 maart 2019 21:47 schreef westwoodblvd het volgende:
Dan moet wel héél de ERG daar achter staan evenals de DUP. Het is onwaarschijnlijk maar er zijn inmiddels gekkere dingen gebeurd.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
omg, krijgt May haar zin en mag daarna gaan uitslapen. Er is een slechter scenario voor haar mogelijk
Op zich niet raar om te eisen dat de daadwerkelijke onderhandelingen over een handelsakkoord geleid worden door iemand die competenter is dan Theresa Mayquote:Op woensdag 13 maart 2019 21:48 schreef Perrin het volgende:
[..]![]()
Wat een wappies. Wat schieten ze daar nu weer mee op.
Ware het niet dat er weinig competentere alternatieven voorhanden lijkenquote:Op woensdag 13 maart 2019 21:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Op zich niet raar om te eisen dat de daadwerkelijke onderhandelingen over een handelsakkoord geleid worden door iemand die competenter is dan Theresa May
ERG is het onderling al niet mee eensquote:Op woensdag 13 maart 2019 21:47 schreef westwoodblvd het volgende:
twitter:MattChorley twitterde op woensdag 13-03-2019 om 21:42:14💥💥💥💥💥💥Steve Baker tells Leadsom that "unanimously" Brexiteers have agreed to keep voting against the PM's "rotten" deal.When meaningful vote three comes back he will personally make sure it gets voted down "come what may" reageer retweet
Je zou idd een regering van nationale eenheid verwachten om de Brexit zonder partijpolitieke kinderachtigheden af te handelen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:57 schreef rubbereend het volgende:
mocht daadwerkelijk het WA er alsnog doorheen komen voor de deadline dan lijkt het me niet meer dan normaal dat er in april nieuwe verkiezingen worden aangekondigd zodat er een frisse regering met werkbaar mandaat aan de slag gaat.
Voor de duidelijkheid:twitter:AdamBienkov twitterde op woensdag 13-03-2019 om 21:39:08So it turns out that government whip Mike Freer will be allowed to remain a government whip despite breaking the three line whip he just imposed on himself. reageer retweet
Hij heeft dus tegen zijn eigen verplichte steminstructie gestemd.quote:A three-line whip is a strict instruction to attend and vote according to the party's position, breach of which would normally have serious consequences. Permission not to attend may be given by the whip, but a serious reason is needed. Breach of a three-line whip can lead to expulsion from the parliamentary political group in extreme circumstances, and even to expulsion from the party. Consequently, three-line whips are generally only issued on key issues, such as votes of confidence and supply. The nature of three-line whips and the potential punishments for revolt vary dramatically among parties and legislatures.
Waar ik vooral naar benieuwd ben hoe ga je een tweede referendum organiseren en zo ja doe dat met toekomstige referenda dan ook. Want dan kun je wel bezig blijven als je uitslag niet is wat je ervan verwacht. En hoe dan ook er is altijd een groep die ontevreden is en roept om een tweede stemming.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoezo damage the trust eigenlijk?
Als het parlement twee maal in twee maanden van mening moet veranderen over de May-deal, waarom zou de bevolking dan niet van mening kunnen veranderen in bijna drie jaar tijd?
Somminge willen niet geholpen worden en moeten door schade en schande leren hoe het leven werkt. In dit geval heeft de EU gedaan wat ze konden nu moeten ze op eigen benen gaan staan.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:29 schreef capricia het volgende:
[..]
We moeten ze helpen. Op de een of andere manier. Als EU zijnde.
Maar hoe?
twitter:bbclaurak twitterde op woensdag 13-03-2019 om 22:12:55Just saying - commitment now to MV 3 happening in the next week means there is still the potential of MEANINGFUL VOTE FOUR before the departure deadline (not withstanding a bit of a tidy up time after it it went through) reageer retweet
Beetje wat May nu zelf doet met haar Deal.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:11 schreef vipergts het volgende:
[..]
Waar ik vooral naar benieuwd ben hoe ga je een tweede referendum organiseren en zo ja doe dat met toekomstige referenda dan ook. Want dan kun je wel bezig blijven als je uitslag niet is wat je ervan verwacht. En hoe dan ook er is altijd een groep die ontevreden is en roept om een tweede stemming.
Referenda zuigen sowieso. Komen bijna altijd tranen van. We hebben niet voor niets een parlementaire democratie..quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:11 schreef vipergts het volgende:
[..]
Waar ik vooral naar benieuwd ben hoe ga je een tweede referendum organiseren en zo ja doe dat met toekomstige referenda dan ook. Want dan kun je wel bezig blijven als je uitslag niet is wat je ervan verwacht. En hoe dan ook er is altijd een groep die ontevreden is en roept om een tweede stemming.
Na 2Meaningful 2Vote en Meaningful Vote: Tokyo Drift straks Meaningful Vote: High Stakes.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:16 schreef beantherio het volgende:
twitter:bbclaurak twitterde op woensdag 13-03-2019 om 22:12:55Just saying - commitment now to MV 3 happening in the next week means there is still the potential of MEANINGFUL VOTE FOUR before the departure deadline (not withstanding a bit of a tidy up time after it it went through) reageer retweet
Soms is Jip-en-Janneketaal nodig.quote:
Onthou deze even voor een toekomstig TT.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Na 2Meaningful 2Vote en Meaningful Vote: Tokyo Drift straks Meaningful Vote: High Stakes.
Van wie?quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:20 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Een statement van brussel of straatsbourg.
Ik weet niet goed wat iemand anders had kunnen bereiken wat May niet heeft bereikt. Haar WA is in lijn met het Tory verkiezingsprogramma.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Op zich niet raar om te eisen dat de daadwerkelijke onderhandelingen over een handelsakkoord geleid worden door iemand die competenter is dan Theresa May
Uh, nee? Dat blijkt helemaal nergens uit, de EU houd zich aan het verdrag wat de lidstaten overeengekomen zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:22 schreef _--_ het volgende:
Het is ook crystal clear dat de EU de vk nog steeds erin willen houde.
Europese commissie! Wil je ook nog weten wat juncker vandaag heeft gedronken?quote:
Formeel, ja.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uh, nee? Dat blijkt helemaal nergens uit, de EU houd zich aan het verdrag wat de lidstaten overeengekomen zijn.
en wat voor tweede referendum? No deal of May deal?quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:25 schreef _--_ het volgende:
Dit wordt revoke article 50 of een uitzonderlijke verlenging met de voorwaarde dat er een tweede referendum komt.
Wat kraam je nou uit dan? Ik heb het over de wil van Europese leiders. Niet over formaliteit.quote:
Nu ik erover nadenk is dat een inbreuk op de democratie.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en wat voor tweede referendum? No deal of May deal?
Die zijn toch allemaal vrij duidelijk geweest. Het lijkt mij ook niet meer dan logisch, niemand WIL dat het VK weggaat maar niemand zal ze een strobreed in de weg leggen. Er is nogal een verschil tussen wat men wil en wat realiteit is.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:31 schreef _--_ het volgende:
[..]
Wat kraam je nou uit dan? Ik heb het over de wil van Europese leiders. Niet over formaliteit.
Rare opmerking, het referendum was sowieso raadgevend en zelfs landen waar referenda bindend zijn kunnen van gedachten veranderen als de omstandigheden ernaar zijn, zie Zwitserland en Schengen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:32 schreef _--_ het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk is dat een inbreuk op de democratie.
Je zou toch hopen dat ze van het eerste wel geleerd hebben.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:32 schreef Ajaxcied10 het volgende:
Tweede referendum gaat een ramp worden.
Dat zeg ik niet. Dat de EU onderhandeld in ruil voor een referendum is het ondermijnen van de soevereiniteit.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rare opmerking, het referendum was sowieso raadgevend en zelfs landen waar referenda bindend zijn kunnen van gedachten veranderen als de omstandigheden ernaar zijn, zie Zwitserland en Schengen bijvoorbeeld.
De EU schrijft dat niet voor, ziet het hooguit als een dat wanneer de Britten dat zelf willen ze daar de tijd voor te gevenquote:Op woensdag 13 maart 2019 22:37 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Dat de EU onderhandeld in ruil voor een referendum is het ondermijnen van de soevereiniteit.
Wat dan? Wat moet in godsnaam de keuzes worden??quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je zou toch hopen dat ze van het eerste wel geleerd hebben.
HET IS OOK EEN HYPOTHETISCHE SITUATIE.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De EU schrijft dat niet voor, ziet het hooguit als een dat wanneer de Britten dat zelf willen ze daar de tijd voor te geven
Dat doet de EU niet. De EU stelt dat een extentie van de Brexit termijn met een reeele verwachting op een andere richting moet komen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:37 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Dat de EU onderhandeld in ruil voor een referendum is het ondermijnen van de soevereiniteit.
Godsamme,quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat doet de EU niet. De EU stelt dat een extentie van de Brexit termijn met een reeele verwachting op een andere richting moet komen.
Mays deal, no deal of no brexit..quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:39 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Wat dan? Wat moet in godsnaam de keuzes worden??
IDDquote:Op woensdag 13 maart 2019 22:26 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Europese commissie! Wil je ook nog weten wat juncker vandaag heeft gedronken?
Mod: - geef gewoon een bron -
Yup.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfde als, wat, bijna 5 maanden geleden?
praat dan geen poep als je niet wilt dat dat mensen zeggen dat je poep praatquote:
nergens een meerderheid voorquote:
Terug bij No Deal dus. En de klok loopt gestaag door.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nergens een meerderheid voorterug bij af
Nope, geen beslissing nemen is no deal brexit. Parlement kan daar wat van vinden maar dat ligt niet bij hunquote:Op woensdag 13 maart 2019 22:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nergens een meerderheid voorterug bij af
dat had allang gedaan moeten worden en wat de geschiedenis leert is dat dat niet lukt. Er gaat geen verlenging komen voor een verkenningsronde zonder perspectiefquote:Op woensdag 13 maart 2019 22:44 schreef capricia het volgende:
Er is geen meerderheid voor Mays deal.
Beste optie is: verlenging. Kijken waar wel een meerderheid voor is in het parlement. Controleren of dat met de EU regels kan. En dan aan het volk voorleggen.
May’s deal vergeten.
Deze deal niet accepteren betekendquote:Op woensdag 13 maart 2019 22:44 schreef capricia het volgende:
Beste optie is: verlenging. Kijken waar wel een meerderheid voor is in het parlement. Controleren of dat met de EU regels kan. En dan aan het volk voorleggen.
May’s deal vergeten.
U raadt het vast al: no deal. Daarom: geen referenda. Komen vooral tranen van.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:45 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Wat ga je dan doen als bevolking no deal stemt??
Het parlement kan geen enkel compris bedenken, laat staan een waar brussel mee kan instemmen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:44 schreef capricia het volgende:
May’s deal vergeten.
Dat kan wel eens heel erg lang duren, ik kan niet zeggen dat ik daar voorstander van ben. Er is geen enkel voorstel wat positief is voor de EU in dat opzicht dus waarom zouden we daarop gaan wachten?quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:44 schreef capricia het volgende:
May’s deal vergeten.
Parlement is niet gebonden aan de uitslag......quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
U raadt het vast al: no deal. Daarom: geen referenda. Komen vooral tranen van.
Als de WA al geen optie is dan is Noorwegen al helemaal geen optie, dat bind je nog veel harder aan de EU.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:47 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Het parlement kan geen enkel compris bedenken, laat staan een waar brussel mee kan instemmen.
Een noorwegen plus is geen optie.
Ik praat poep?quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
praat dan geen poep als je niet wilt dat dat mensen zeggen dat je poep praat
Is Piet, die is altijd direct.quote:
Nou is een ander probleem met Noorwegen (plus) dat de Britten ook dat niet zelf in de hand hebben. Als ze lid willen worden van de EFTA, wat de Noorwegen optie in feite is, dan moeten ze een aanvraag indienen en het is aan de andere lidstaten om daar wel of niet mee akkoord te gaan. En die zitten er niet echt op te wachten omdat het de interne machtsverhoudingen totaal overhoop gooit.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als de WA al geen optie is dan is Noorwegen al helemaal geen optie, dat bind je nog veel harder aan de EU.
En dan? Corbyn aan de macht en een harde brexit? Soort Venezuela maar dan zonder al die olie?quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:56 schreef Ajaxcied10 het volgende:
Als het moet schrijft may gewoon nieuwe verkiezingen uit, met een beetje geluk wordt ze aan de kant gezet.
Beschadigd ego maar wel van een hoop ellende af.
50 shades of screwedquote:Op woensdag 13 maart 2019 22:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dan? Corbyn aan de macht en een harde brexit? Soort Venezuela maar dan zonder al die olie?
Klopt, de Noren hebben al in bedekte termen laten weten geen trek te hebben in het VK als medelid van de EFTA.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nou is een ander probleem met Noorwegen (plus) dat de Britten ook dat niet zelf in de hand hebben. Als ze lid willen worden van de EFTA, wat de Noorwegen optie in feite is, dan moeten ze een aanvraag indienen en het is aan de andere lidstaten om daar wel of niet mee akkoord te gaan. En die zitten er niet echt op te wachten omdat het de interne machtsverhoudingen totaal overhoop gooit.
1. Dat had je ook direct kunnen zeggen, en dat heeft niemand verder gepost, je lult dus uit je nelquote:Op woensdag 13 maart 2019 22:58 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Terwijl iedereen je al verteld heeft dat het van adam flemming afkomt ben je nog steeds te lui om hem op te zoeken? Ik ben je dienster niet!
Ik wordt zo moe van je....... Hij spreekt niet namens iemand, hij poste een foto van een statement.quote:Op woensdag 13 maart 2019 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
1. Dat had je ook direct kunnen zeggen, en dat heeft niemand verder gepost, je lult dus uit je nel
2. Een journalist heeft geen enkel mandaat namens de EU te spreken, je lult nog meer uit je nek
Wees dan gewoon duidelijkquote:Op woensdag 13 maart 2019 23:04 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Ik wordt zo moe van je....... Hij spreekt niet namens iemand, hij poste een foto van een statement.
Ik heb het recht om hier niet meer op te antwoorden!! Zijn tweet is volkomen duidelijk, diverse mensen hebben hier ook al antwoord gegeven op deze vraag, lees maar terug of nog beter hou op met etteren!quote:Op woensdag 13 maart 2019 23:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wees dan gewoon duidelijk
Een statement van wie?
Jij post een anoniem statement en je bent de beledigde leverworst als je gevraagd wordt wie dat maakte. En dan ben ik de boze manquote:Op woensdag 13 maart 2019 23:08 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Ik heb het recht om hier niet meer op te antwoorden!! Zijn tweet is volkomen duidelijk, diverse mensen hebben hier ook al antwoord gegeven op deze vraag, lees maar terug of nog beter hou op met etteren!
Heb je enige moeite gedaan om mijn eerste antwoord of zijn tweet te lezen? Of was dat teveel werk??quote:Op woensdag 13 maart 2019 23:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij post een anoniem statement en je bent de beledigde leverworst als je gevraagd wordt wie dat maakte. En dan ben ik de boze man
Sure, en de EU is de schuld van de brexit ellende
De tweet die jij gelezen hebt maar niet gepost?quote:Op woensdag 13 maart 2019 23:11 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Heb je enige moeite gedaan om mijn eerste antwoord of zijn tweet te lezen? Of was dat teveel werk??
De tweet is voor normale mensen in dit topic volledig onbelangerijk!quote:Op woensdag 13 maart 2019 23:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De tweet die jij gelezen hebt maar niet gepost?
Put up or shut upquote:Op woensdag 13 maart 2019 23:15 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
De tweet is voor normale mensen in dit topic volledig onbelangerijk!
Van wie komt die quote van jou dan. Lijkt me toch niet zo ingewikkeld om hier te posten voor de volledigheid. Kan zelf ook nog wel wat quotes maken anders.quote:Op woensdag 13 maart 2019 23:15 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
De tweet is voor normale mensen in dit topic volledig onbelangerijk!
Lees de discussie eens terug, in het vorige deel is hem al verteld wie dit heeft gepost en wie dit statement heeft vrijgegeven.quote:Op woensdag 13 maart 2019 23:16 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Van wie komt die quote van jou dan. Lijkt me toch niet zo ingewikkeld om hier te posten voor de volledigheid. Kan zelf ook nog wel wat quotes maken anders.
Linkje?in de vorige twee delen wordt Fleming niet genoemdquote:Op woensdag 13 maart 2019 23:19 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Lees de discussie eens terug, in het vorige deel is hem al verteld wie dit heeft gepost en wie dit statement heeft vrijgegeven.
Zoals ik al zei de bbc, zijn broodheer, heeft het ook behandeld.
https://www.bbc.com/news/live/uk-politics-parliaments-47529293quote:Newton becomes 15th minister to resign over Brexit
The other fourteen were:
Lord Bridges – 12 June 2017
Phillip Lee – 12 June 2018
David Davis – 8 July 2018
Steve Baker – 9 July 2018
Boris Johnson – 9 July 2018
Guto Bebb – 17 July 2018
Jo Johnson – 9 November
Shailesh Vara – 15 November
Dominic Raab – 15 November
Esther McVey – 15 November
Suella Braverman – 15 November
Sam Gyimah – 30 November
Gareth Johnson – 14 January 2019
George Eustice – 28 February 2019
En nog steeds geen link, maar vooral schelden en beledigd zijn als je gevraagd wordt een bron te gevenquote:Op woensdag 13 maart 2019 23:27 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Ik heb vaak genoeg op je vraag geantwoord, ik ga niet in je reet kruipen, vieze reetkever.
Ik heb al je post gerapporteerd en daarmee is het punt.
4/6 vereisen dat de Tories de regering ten val brengen, dat is onwaarschijnlijk gegeven het huidige klimaat, zelfs met Corbyn als tegenstrever is een overwinning niet echt waarschijnlijk.quote:Op woensdag 13 maart 2019 23:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Brexit: What happens now?
https://www.bbc.com/news/uk-politics-46393399
1 - no deal
2 - verder stemmen over de deal
3 - heronderhandelen (gaat de EU niet doen is mijn indruk)
4 - referendum
5 - nieuwe verkiezingen
6 - motie van wantrouwen, wel of geen nieuwe verkiezingen
7 - no brexit
1 komt snel op ons af
3, gaat niet succesvol zijn imho
4, 5, 6 kunnen alleen maar 1, 2 (toch de deal accepteren) of 7 tot gevolg hebben
Correct, erg waarschijnlijk is het nietquote:Op donderdag 14 maart 2019 00:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
4/6 vereisen dat de Tories de regering ten val brengen, dat is onwaarschijnlijk gegeven het huidige klimaat, zelfs met Corbyn als tegenstrever is een overwinning niet echt waarschijnlijk.
Britten zullen in meerderheid voor remain kiezen, die hebben hun portie wel gehad.quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat me wel enigszins verbaast is de betrekkelijk kleine marge die tegen een harde Brexit stemde, gezien de voorstemmers voor de May overeenkomst.
Toont dit aan dat de parlementariërs bang zijn voor de interpretatie van de kiezers over hun stem hierover, wat al met al bijna zekerheid gaat geven voor een harde Brexit?
Als er een tweede referendum komt vermoed ik dat je daarin gelijk zult krijgen, maar zolang die er niet komt zitten ze gevangen in een prisoner's dilemma, waarbij de parlementariërs naar elkaar kijken om de trekker over te halen voor een keuze.quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:14 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Britten zullen in meerderheid voor remain kiezen, die hebben hun portie wel gehad.
Zolang dat er niet is ken je ook niet interpretatie van de kiezer.....quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als er een tweede referendum komt vermoed ik dat je daarin gelijk zult krijgen, maar zolang die er niet komt zitten ze gevangen in een prisoner's dilemma, waarbij de parlementariërs naar elkaar kijken om de trekker over te halen voor een keuze.
Dit kwam met name doordat de strekking van de motie opeens veranderd werd door een amendement, waarop de Conservatieven sterk onder druk werden gezet door May om tegen de motie te stemmen (die dus oorspronkelijk door haarzelf was ingediend)quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat me wel enigszins verbaast is de betrekkelijk kleine marge die tegen een harde Brexit stemde, gezien de voorstemmers voor de May overeenkomst (voorstemmers van May overeenkomst + Labour is al ruim meer dan nu ...).
Toont dit aan dat de parlementariërs bang zijn voor de interpretatie van de kiezers over hun stem hierover, wat al met al bijna zekerheid gaat geven voor een harde Brexit?
https://news.sky.com/stor(...)n-on-brexit-11664555quote:An old rule means Bercow could take drastic action on Brexit
Deep in the Commons rule book is a line that gives outspoken John Bercow the power to block a third vote on the PM's Brexit deal.
[...]
In response to a question from senior Labour backbencher Angela Eagle, about whether it is in order within the rules of the House of Commons for a motion to be brought back repeatedly even when it has been rejected, Mr Bercow had something interesting to say.
He told her: "No answer is required now but a ruling will be made about that matter at the appropriate time. I'm grateful to the right honourable lady for reminding me a ruling might be required."
The speaker sounded as if he relished the prospect, and some MPs relish it even more. Because theoretically, John Bercow might be able to prevent yet another vote on the PM's deal, given it has been decisively rejected by the House already.
On paper, the principle is actually quite clear. According to the Commons' rule book "Erskine May", there is a clear precedent that a matter, once decided upon by MPs, cannot be considered again in the same session of parliament (which usually lasts a year - this current session has gone on for longer and will expire in the summer).
Buried deep within on page 397, there lies: "A motion or an amendment which is the same, in substance, as a question which has been decided during a session may not be brought forward again during that same session."
It continues: "Whether the second motion is substantively the same as the first is a matter for the chair."
In principle then, it would be in John Bercow's gift to say that parliament has voted on a matter already and whether a second, third or fourth iteration is sufficiently different to merit further consideration.
As Catherine Haddon of the Institute for Government said: "In the end, it's the speaker's discretion. Though he should follow the will of the House."
There's clearly a scenario where Mr Bercow says the will of the House is not to consider this again.
He could say that he permitted the second vote because, as a result of the renegotiation the government had made on the Irish backstop, the motion was sufficiently different.
[...]
Ik claimde ook niet die te kennen en ben dat met je eens.quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:19 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Zolang dat er niet is ken je ook niet interpretatie van de kiezer.....
Zo blijft de poppenkast bezig. Alsof het er nu wel ineens doorkomt?quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:31 schreef Tijn het volgende:
Misschien mag May's plan niet opnieuw ter stemming worden gebracht[..]
https://news.sky.com/stor(...)n-on-brexit-11664555
Nee, niet dus. Het mag misschien niet eens opnieuw worden ingediend.quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:35 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Zo blijft de poppenkast bezig. Alsof het er nu wel ineens doorkomt?
Is daar desnoods geen mouw aan te passen? Althans, in de VS is het bv. zo dat in feite een simpele meerderheid nodig is om de interne regels van Huis of Senaat aan te passen voor veel zaken.quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, niet dus. Het mag misschien niet eens opnieuw worden ingediend.
Dat kan inderdaad.quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Is daar desnoods geen mouw aan te passen? Althans, in de VS is het bv. zo dat in feite een simpele meerderheid nodig is om de interne regels van Huis of Senaat aan te passen voor veel zaken.
Tja, bercow is er gek genoeg voorquote:Op donderdag 14 maart 2019 00:31 schreef Tijn het volgende:
Misschien mag May's plan niet opnieuw ter stemming worden gebracht[..]
https://news.sky.com/stor(...)n-on-brexit-11664555
Eh, je bent ervan op de hoogte dat het VK geen geschreven constitutie heeft? Een van de ongeschreven regels daar is dat het parlement soeverein is. Een andere is dat geen regering zijn opvolgers kan binden. Het gevolg is dat een simpele meerderheid in het HoC kan besluiten wat de wet/regel is. Ongeacht wat de regel daarvoor was.quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zou overigens wel fijn zijn als men een bron/argument geeft bij dat soort claims (mezelf incluis trouwens, voor de VS Senaat: https://en.wikipedia.org/(...)United_States_Senate waarbij meteen in de eerste zin duidelijk wordt waarom het ook voor het Huis geldt).
Ja, maar ik ben me niet bewust van echt alle bylaws en noem het maar op, maar nu je het zo zegt klinkt dat wel plausibel inderdaad.quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, je bent ervan op de hoogte dat het VK geen geschreven constitutie heeft? Een van de ongeschreven regels daar is dat het parlement soeverein is. Een andere is dat geen regering zijn opvolgers kan binden. Het gevolg is dat een simpele meerderheid in het HoC kan besluiten wat de wet/regel is. Ongeacht wat de regel daarvoor was.
Niet op democratische manier iigquote:Op donderdag 14 maart 2019 00:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben me niet bewust van echt alle bylaws en noem het maar op, maar nu je het zo zegt klinkt dat wel plausibel inderdaad.
Maar goed, bijvoorbeeld: stel de speaker heeft de macht om een stemming op iets tegen te houden om een reden en ook stemmingen over zijn speakership, om wat te noemen. Dan zie ik niet gauw hoe je dat zou kunnen omzeilen?!
Daar had ik het op pagina 2 dus al over. En ik noemde ook de mouwen die daar aan te passen waren: in principe was stemming 2 geen stemming 2, maar een stemming over een gewijzigde versie. Verder was het misschien mogelijk om de deal in te laten brengen door een niet kabinetslid. Die opties werden op de radio genoemd.quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, niet dus. Het mag misschien niet eens opnieuw worden ingediend.
Conform de regeringsmotie komt er alleen uitstel als de deal er door is. Als ze uitstel willen zullen ze dus wel moeten. Als het er volgende week niet doorkomt zou het mij niet verbazen als we de week daarop, met nog 2 dagen te gaan, Meaningful Vote 4 krijgen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 07:46 schreef DustPuppy het volgende:
Dus volgende week Meaningfull Vote 3?![]()
Dit wordt echt meer en meer een farce, als het dat al niet was.
Ja dat zegt May, maar dat is niet waar. Het gaat er vooral om of de EU ermee akkoord gaat.quote:Op donderdag 14 maart 2019 07:57 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Conform de regeringsmotie komt er alleen uitstel als de deal er door is. Als ze uitstel willen zullen ze dus wel moeten. Als het er volgende week niet doorkomt zou het mij niet verbazen als we de week daarop, met nog 2 dagen te gaan, Meaningful Vote 4 krijgen.
Die regeringsmotie gaat natuurlijk ook geamendeerd wordenquote:Op donderdag 14 maart 2019 07:57 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Conform de regeringsmotie komt er alleen uitstel als de deal er door is. Als ze uitstel willen zullen ze dus wel moeten. Als het er volgende week niet doorkomt zou het mij niet verbazen als we de week daarop, met nog 2 dagen te gaan, Meaningful Vote 4 krijgen.
Zonder deal gaat May niet om uitstel vragen, zo lees ik die motie. Slimme zet.quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja dat zegt May, maar dat is niet waar. Het gaat er vooral om of de EU ermee akkoord gaat.
Gaat ze dan vanavond weer iedereen oproepen om haar eigen motie te verslaan? Enige wat haar dan helpt is dat Theresa May niet genoeg politiek kapitaal heeft om Theresa May's moties te verslaan.quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die regeringsmotie gaat natuurlijk ook geamendeerd worden
twitter:SamuelMarcLowe twitterde op woensdag 13-03-2019 om 17:47:38I've just noticed that some of the UK's no deal tariffs are priced in euros. So as the pound weakens, the more burdensome the tariff becomes. https://t.co/UgMLhBnWez https://t.co/X2xImqejzY reageer retweet
Taking back control in optima forma.quote:Op donderdag 14 maart 2019 07:39 schreef timmmmm het volgende:
Schitterend, nu heb ik het allemaal gezien.
Farage die in Europa lobbyt tegen de soevereiniteit van het VK, om een besluit van het de volksvertegenwoordiging teniet te doen
Het is onacceptabel dat de EU bepaalt wat het Britse volk doet.quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Taking back control in optima forma.
En de whip gaat tegen zn eigen 3-line inquote:Op donderdag 14 maart 2019 08:25 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Gaat ze dan vanavond weer iedereen oproepen om haar eigen motie te verslaan? Enige wat haar dan helpt is dat Theresa May niet genoeg politiek kapitaal heeft om Theresa May's moties te verslaan.
Zal ongetwijfeld geamendeerd worden dat stuk.quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zonder deal gaat May niet om uitstel vragen, zo lees ik die motie. Slimme zet.
Ja, dat klopt. Maar het is nog afwachten of dat het gaat halen. Sowieso is dat niet iets waar May veel aan kan doen, de formulering van de huidige motie blijft dan nog steeds een slimme zet.quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zal ongetwijfeld geamendeerd worden dat stuk.
Het is ook landverraad: als politicus bij andere landen tegen iets lobbyen waar het parlement voor heeft gestemd.quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is onacceptabel dat de EU bepaalt wat het Britse volk doet.
Tenzij ze iets doen wat me niet aanstaat, dan zorg ik dat de EU bepaalt dat het Britse volk doet wat ik wil
quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zonder deal gaat May niet om uitstel vragen, zo lees ik die motie. Slimme zet.
Ik betwijfel of ze nu een meerderheid gaat krijgen voor haar Deal. Dus daarmee krijgen we een verzoek om uitstel tot wel 2 jaar o.i.d. Zonder dat ze kan aangeven wat ze dan wel willen. Blijven we nog 2 jaar bakkeleien of de huidige WA? Ze moeten dan nog steeds met iets beters komen.quote:Brexit will be delayed until June 30 even if MPs can be persuaded to back a deal next week. If a deal is rejected again a “much longer” delay will be inevitable, Mrs May warned.
Of ze krijgen 2 jaar de tijd om een oplossing voor Noord-Ierland te vinden?quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:56 schreef zoost het volgende:
[..]
[..]
Ik betwijfel of ze nu een meerderheid gaat krijgen voor haar Deal. Dus daarmee krijgen we een verzoek om uitstel tot wel 2 jaar o.i.d. Zonder dat ze kan aangeven wat ze dan wel willen. Blijven we nog 2 jaar bakkeleien of de huidige WA? Ze moeten dan nog steeds met iets beters komen.
quote:Op donderdag 14 maart 2019 08:44 schreef capricia het volgende:
WTO tarieven die het VK gepubliceerd heeft zijn in Euro’s. Heel opmerkelijk.twitter:SamuelMarcLowe twitterde op woensdag 13-03-2019 om 17:47:38I've just noticed that some of the UK's no deal tariffs are priced in euros. So as the pound weakens, the more burdensome the tariff becomes. https://t.co/UgMLhBnWez https://t.co/X2xImqejzY reageer retweet
3 jaar was niet genoeg dus doen we er nog 2 jaar onzekerheid en onduidelijkheid bij. Goed idee. Not.quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:29 schreef rubbereend het volgende:
Twee jaar uitstel haalt de druk van de ketel, druk van de ketel haalt de noodzaak om te beslissen weg en zal alle ruimte geven voor een nieuwe machtsstrijd binnen de conservatieven.
Is dat niet wat ze moeten betalen? Die Euro’s.quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]ja je wil na een no deal wel een goede voorraad van een stabiele munt in kas hebben
quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat niet wat ze moeten betalen? Die Euro’s.
importquote:MFN and tariff quota rates of customs duty on imports if the UK leaves the EU with no deal
De kans op de deal is echt nog wel aanzienlijk.quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:56 schreef zoost het volgende:
[..]
[..]
Ik betwijfel of ze nu een meerderheid gaat krijgen voor haar Deal. Dus daarmee krijgen we een verzoek om uitstel tot wel 2 jaar o.i.d. Zonder dat ze kan aangeven wat ze dan wel willen. Blijven we nog 2 jaar bakkeleien of de huidige WA? Ze moeten dan nog steeds met iets beters komen.
Hij zat ook heftig ja te knikken tijdens de toespraak van Verhofstad in het EP.quote:Op donderdag 14 maart 2019 07:39 schreef timmmmm het volgende:
Schitterend, nu heb ik het allemaal gezien.
Farage die in Europa lobbyt tegen de soevereiniteit van het VK, om een besluit van het de volksvertegenwoordiging teniet te doen
Daar ga je wel erg makkelijk vanuit. Om de WA te laten passeren moeten Brexiteers die tegen de deal zijn er toch voor stemmen omdat ze inzien dat het het mindere kwaad is. Of Labour moet een free vote geven over de WA. En dan heb je de vraag of 'veranderen van de achtergrond' voldoende is om de derde stemming zonder meer mogelijk te maken zonder eerst een stemming om de stemming af te dwingen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kans op de deal is echt nog wel aanzienlijk.
Maar bij 2 jaar uitstel gaan ze niet veel meer over de huidige WA praten, maar vooral over het definitieve verdrag wat er uiteindelijk tussen VK en EU zal komen.
Of die dan haalbaar is in 2 jaar moet dan blijken, maar de huidige WA gaat ook uit van een nieuw verdrag binnen 2 jaar.
Ik zei aanzienlijk, zeker geen zekerheid.quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Daar ga je wel erg makkelijk vanuit. Om de WA te laten passeren moeten Brexiteers die tegen de deal zijn er toch voor stemmen omdat ze inzien dat het het mindere kwaad is. Of Labour moet een free vote geven over de WA. En dan heb je de vraag of 'veranderen van de achtergrond' voldoende is om de derde stemming zonder meer mogelijk te maken zonder eerst een stemming om de stemming af te dwingen.
Kortom: de chaos is zo compleet dat zomaar uitgaan van common sense resultaten ook niet heel realistisch is.
Juiste diagnose. Bovendien zijn de onderlinge verhoudingen nu dermate verziekt dat geen enkele oplossing op de korte termijn zal bijdragen aan een herstel van die wederzijdse belangen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:29 schreef rubbereend het volgende:
Twee jaar uitstel haalt de druk van de ketel, druk van de ketel haalt de noodzaak om te beslissen weg en zal alle ruimte geven voor een nieuwe machtsstrijd binnen de conservatieven.
En de DUP, Die gaan dat nooit doenquote:Op donderdag 14 maart 2019 11:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Daar ga je wel erg makkelijk vanuit. Om de WA te laten passeren moeten Brexiteers die tegen de deal zijn er toch voor stemmen omdat ze inzien dat het het mindere kwaad is. Of Labour moet een free vote geven over de WA. En dan heb je de vraag of 'veranderen van de achtergrond' voldoende is om de derde stemming zonder meer mogelijk te maken zonder eerst een stemming om de stemming af te dwingen.
Kortom: de chaos is zo compleet dat zomaar uitgaan van common sense resultaten ook niet heel realistisch is.
twitter:eucopresident twitterde op donderdag 14-03-2019 om 09:52:42During my consultations ahead of #EUCO, I will appeal to the EU27 to be open to a long extension if the UK finds it necessary to rethink its #Brexit strategy and build consensus around it. reageer retweet
Dat is nog eens fucken met de Britten op hoog niveau.quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:42 schreef capricia het volgende:
twitter:eucopresident twitterde op donderdag 14-03-2019 om 09:52:42During my consultations ahead of #EUCO, I will appeal to the EU27 to be open to a long extension if the UK finds it necessary to rethink its #Brexit strategy and build consensus around it. reageer retweet
en in het VK hebben ze het over twee maandenquote:Op donderdag 14 maart 2019 11:42 schreef capricia het volgende:
2/3 maanden is alleen een optie als Mays deal nog wordt gehaald. Tusk zegt hetzelfde als May, eigenlijk.quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en in het VK hebben ze het over twee maanden![]()
dit matcht al totaal niet. Misschien moeten die twee maanden als eerste maar eens over boord en moeten ze in het VK realistisch gaan denken
In de motie van May is toch ook een optie voor een langer uitstel, als er niet tot de 20e voor Mays deal wordt gestemd, wat vrij realistisch is.quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en in het VK hebben ze het over twee maanden![]()
dit matcht al totaal niet. Misschien moeten die twee maanden als eerste maar eens over boord en moeten ze in het VK realistisch gaan denken
quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
2/3 maanden is alleen een optie als Mays deal nog wordt gehaald. Tusk zegt hetzelfde als May, eigenlijk.
ah dank voor de verduidelijkingquote:Op donderdag 14 maart 2019 11:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
In de motie van May is toch ook een optie voor een langer uitstel, als er niet tot de 20e voor Mays deal wordt gestemd, wat vrij realistisch is.
Wel als ze 2 jaar in de EU blijven. 100 miljoen is trouwens geen groot bedrag. Voor de Nederlandse overheid al niet echt, voor de Britse helemaal niet.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:09 schreef gniffie het volgende:
Dus Europese verkiezingen in mei ?Lekker 105 miljoen pond weggooien (kosten uit 2014)
https://assets.publishing(...)entary_elections.pdf
Ja, dat stond toen in de regeling, heb ik Rutte horen zeggen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:12 schreef rubbereend het volgende:
Hoe gaan ze dat eigenlijk doen met die extra zetels die aan landen zijn toegewezen? Krijgen ze die pas als de Britten weg zijn dan?
Lekker snel ook.twitter:SkyNewsBreak twitterde op donderdag 14-03-2019 om 12:02:25Northern Ireland Public Prosecution Service says there is sufficient evidence to charge one former Paratrooper with the murders of two men and the attempted murders of four others over the events of Bloody Sunday in Londonderry in 1972 reageer retweet
De EU (e.a) laat in elk geval een pad zien, wat bewandeld kan worden, mochten de Britten dit overwegen. Eerst Tusk, nu een topjuriste.twitter:akulith twitterde op donderdag 14-03-2019 om 00:48:3632. I am naturally not advocating any particular mechanism or any particular course of action. But if the political will to agree a longer Article 50 TEU extension is there, a legal mechanism can be found to accommodate that desire and ‘deal with’ the issue of the EP elections. reageer retweet
Verlies voor.....?twitter:faisalislam twitterde op donderdag 14-03-2019 om 13:15:40Bercow has not selected amendment B on ruling out second referendum...But has selected Benn (indicative votes). Wollaston, Corbyn & Bryant Mark Francois furious... reageer retweet
bronquote:Bercow calls four amendments, including one calling for a second referendum
John Bercow, the speaker, says he is calling four amendments, plus an amendment to an amendment.
They are:
1) Sarah Wollaston’s - calling for an extension to article 50 to allow for time for a referendum on Brexit.
2) Hilary Benn’s - saying next Wednesday should be set aside for a debate that would start the process of allowing MPs to hold indicative votes on Brexit alternatives. There is also an amendment to this amendment, from Labour’s Lucy Powell, changing the timing.
3) Labour’s - saying article 50 should be extended to allow time for MPs to find a majority for a different approach to Brexit.
4) Chris Bryant’s - saying Theresa May should not be allowed to put her deal to the Commons again.
De regering.quote:Op donderdag 14 maart 2019 13:27 schreef Adrie072 het volgende:
Verlies voor.....?twitter:faisalislam twitterde op donderdag 14-03-2019 om 13:15:40Bercow has not selected amendment B on ruling out second referendum...But has selected Benn (indicative votes). Wollaston, Corbyn & Bryant Mark Francois furious... reageer retweet
De 100 Torries die per se een 2e referendum wilden uitsluiten.quote:Op donderdag 14 maart 2019 13:27 schreef Adrie072 het volgende:
Dat kan misschien ook andersom, maar een zekerheidje is het niet. En als het mis zou gaan zijn de consequenties echt enorm, dan zou het parlement dat er zit geen enkel (wettelijk) bindende actie kunnen ondernemen en komt de EU zelf bestuurlijk volledig lam te liggen. Dus het blijft nog maar even afwachten of de EU dat risico wil nemen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 13:14 schreef capricia het volgende:
Eleanor Sharpston geeft aan dat er juridisch wel een mouw aan te passen valt, inzake de EU verkiezingen, als de UK wat langer in de EU wil blijven.
Hebben we bij de toetreding van Kroatie ook gedaan, kan dus ook andersom.
Wie is zij?
Eleanor Sharpston: UK Advocate General at the EJC.
Ze heeft er een draadje over.De EU (e.a) laat in elk geval een pad zien, wat bewandeld kan worden, mochten de Britten dit overwegen. Eerst Tusk, nu een topjuriste.twitter:akulith twitterde op donderdag 14-03-2019 om 00:48:3632. I am naturally not advocating any particular mechanism or any particular course of action. But if the political will to agree a longer Article 50 TEU extension is there, a legal mechanism can be found to accommodate that desire and ‘deal with’ the issue of the EP elections. reageer retweet
maar wat als er na twee maanden weer uitstel nodig is? Want ik voorzie vooral 2 maanden touwtrekkenquote:Op donderdag 14 maart 2019 13:14 schreef capricia het volgende:
Eleanor Sharpston geeft aan dat er juridisch wel een mouw aan te passen valt, inzake de EU verkiezingen, als de UK wat langer in de EU wil blijven.
Wie is zij?
Eleanor Sharpston: UK Advocate General at the EJC.
Ze heeft er een draadje over.De EU (e.a) laat in elk geval een pad zien, wat bewandeld kan worden, mochten de Britten dit overwegen. Eerst Tusk, nu een topjuriste.twitter:akulith twitterde op donderdag 14-03-2019 om 00:48:3632. I am naturally not advocating any particular mechanism or any particular course of action. But if the political will to agree a longer Article 50 TEU extension is there, a legal mechanism can be found to accommodate that desire and ‘deal with’ the issue of the EP elections. reageer retweet
Daarom zal er denk ik ook alleen een korter uitstel krijgen als de deal er nog door komt, anders wordt het toch minimaal 2 jaar. 2 of 3 maanden kijken of ze May nog moeier kunnen krijgen en wanneer ze nou echt ziek wordt heeft geen meerwaarde.quote:Op donderdag 14 maart 2019 13:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar wat als er na twee maanden weer uitstel nodig is? Want ik voorzie vooral 2 maanden touwtrekken
Bij de toetreding van Kroatie in 2013 moest Kroatie in april, voor toetreding, aparte eigen verkiezingen houden om de zetels van hun contingent te vullen, deze waren gevuld vanaf de datum van toetreding (juli 2013)quote:Op donderdag 14 maart 2019 13:14 schreef capricia het volgende:
Ja, maar dit biedt dus wel enige ruimte?quote:Op donderdag 14 maart 2019 14:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Bij de toetreding van Kroatie in 2013 moest Kroatie in april, voor toetreding, aparte eigen verkiezingen houden om de zetels van hun contingent te vullen, deze waren gevuld vanaf de datum van toetreding (juli 2013)
https://en.m.wikipedia.or(...)_election_in_Croatia
Deze parlementariers hadden slechts een jaar hun zetel, in 2014 werden nieuwe, algemene europese verkiezingen gehouden.
Probleem is dat besluiten van het eu parlement enkel geldigheid hebben, als alle leden hierin vertegenwoordigd zijn door legaal verkozen parlementariers..
Blijft het VK in de EU na juni dit jaar, maar heeft geen gekozen delegatie kunnen besluiten van dat parlement aangevochten worden en hun geldigheid afgewezen wegens het niet navolgen van de eigen regels...
Dat zou het EU parlement een instelling maken die geen besluit meer mag nemen zolang het VK niet uitgetreden is...
Dat is geen 'kleine' zaak of iets waar wel eventjes een mouw aan gepast kan worden; treurig als engelse 'juristen' daar wel heel makkelijk over doen.
(Om een voorbeeld te geven, het parlement kan geen nieuwe commissie-president dan kiezen en een nieuwe commissie kan niet benoemd worden in dat geval).
De engelsen _moeten_ dus zeer snel europese verkiezingen houden als ze na juni/juli 2019 in de EU willen blijven
Het nieuws van gisteren:quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:42 schreef capricia het volgende:
Dit kan er ook nog wel bij vandaag:Lekker snel ook.twitter:SkyNewsBreak twitterde op donderdag 14-03-2019 om 12:02:25Northern Ireland Public Prosecution Service says there is sufficient evidence to charge one former Paratrooper with the murders of two men and the attempted murders of four others over the events of Bloody Sunday in Londonderry in 1972 reageer retweet
https://www.nrc.nl/nieuws(...)htige-brand-a3953193quote:Het Verenigd Koninkrijk moet ingrijpen om te voorkomen dat ruim driehonderd grote flats hetzelfde lot ondergaan als de Grenfell Tower. Daartoe roept de Britse Commissie voor Gelijkheid en Mensenrechten woensdag op. De gebouwen zijn volgens de waakhond op dezelfde brandgevaarlijke manier gebouwd als de Grenfell Tower. De Londense flat brandde in 2017 volledig uit, er vielen 72 doden.
Het biedt geen ruimte omdat het parlement vanaf 1 juli tot het moment dat de Britse Europarlementariërs er zitting in nemen lam ligt. En daar zit men in Brussel niet echt op te wachten, niet in de minste plaats omdat er het risico bestaat dat de Britten het kunnen gebruiken om druk te zetten in de onderhandelingen ("Geef ons [insert maatregel hier] anders leggen wij jullie bestuurlijk helemaal stil"..quote:Op donderdag 14 maart 2019 14:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar dit biedt dus wel enige ruimte?
Ik dacht dat het verplicht was de verkiezingen in die week te houden, maar als het VK dat niet haalt als ze volgende week 2 jaar uitstel krijgen, kunnen die verkiezingen dus eventueel ook iets later? Want nu nog kieslijsten samenstellen e.d. is vrij kort dag.
Het zal dus wel zo worden:quote:Op donderdag 14 maart 2019 14:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daarom zal er denk ik ook alleen een korter uitstel krijgen als de deal er nog door komt, anders wordt het toch minimaal 2 jaar. 2 of 3 maanden kijken of ze May nog moeier kunnen krijgen en wanneer ze nou echt ziek wordt heeft geen meerwaarde.
Please. Dit komt van de man die zijn handelspartners keihard genaaid heeft door zonder rechtmatige reden een handelsoorlog te beginnen. En als briljante oplossing voor May's brexitproblemen had: "klaag ze gewoon aan".quote:Op donderdag 14 maart 2019 15:02 schreef riazop het volgende:
Trump reikt May en het VK de hand
https://www.hln.be/nieuws(...)koninkrijk~a43dfa15/
Er is helemaal niet zomaar veel 'ruimte'...quote:Op donderdag 14 maart 2019 14:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar dit biedt dus wel enige ruimte?
Ik dacht dat het verplicht was de verkiezingen in die week te houden, maar als het VK dat niet haalt als ze volgende week 2 jaar uitstel krijgen, kunnen die verkiezingen dus eventueel ook iets later? Want nu nog kieslijsten samenstellen e.d. is vrij kort dag.
quote:Op donderdag 14 maart 2019 15:02 schreef riazop het volgende:
Ja, maar 1 juli is natuurlijk niet direct na de verkiezingen. Verkiezingen in juni zijn misschien toch makkelijker haalbaar. En in juli wordt er dacht ik niet vergadert.quote:Op donderdag 14 maart 2019 14:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het biedt geen ruimte omdat het parlement vanaf 1 juli tot het moment dat de Britse Europarlementariërs er zitting in nemen lam ligt. En daar zit men in Brussel niet echt op te wachten, niet in de minste plaats omdat er het risico bestaat dat de Britten het kunnen gebruiken om druk te zetten in de onderhandelingen ("Geef ons [insert maatregel hier] anders leggen wij jullie bestuurlijk helemaal stil"..
Enorm potentieel voor de VS die een veel kleinere economie als de UK dingen kan opdringen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 15:02 schreef riazop het volgende:
De mogelijkheden zijn heel beperkt, een vrijhandelsakkoord met de VS kan voor het VK 5% van het verlies van een akkoord met de EU opleveren.quote:Op donderdag 14 maart 2019 15:02 schreef riazop het volgende:
twitter:bbclaurak twitterde op donderdag 14-03-2019 om 16:16:03Just when the day could hardly get any trickier for the PM, Trump says she should have listened to him, and he's surprised how badly Brexit negotiations have gone reageer retweet
Eerste referendum was al bedrog. Dit referendum zou wel duidelijkere keuzes geven tov vorige keer.quote:Op donderdag 14 maart 2019 15:42 schreef Unites het volgende:
Die Britten weten ook niet wat ze willen, hè?Ik denk niet dat uitstel tot iets gaat leiden (op nog meer kosten en onzekerheid na dan). Een tweede referendum vind ik volksbedrog en ik heb ergens wel respect voor May dat zij deze kar trekt. De Britten hebben nooit veel met de EU gehad, dus een vertrek - hoe moeilijk het proces ook verloopt en hoe pijn het ook doet - lijkt logisch.
Desondanks heb ik inmiddels het 'gevoel' dat die hele Brexit uiteindelijk niet doorgaat.
Kansloos. Labour heeft aangegeven dadelijk te abstainen. Wel benieuwd hoeveel rebels er mogelijk zijn vanuit Labour backbenchersquote:Op donderdag 14 maart 2019 16:31 schreef _--_ het volgende:
2e referendum stemming, waarom de fuck hoor ik dingen pas op de dag zelf.
twitter:DArcyTiP twitterde op donderdag 14-03-2019 om 16:13:48Wow - Sir Christopher Chope refusing to rule out voting for a Commons motion of no confidence - accuses the PP of betrayal. Adds the PM would not survive a Confidence vote among Tory MPs, if held today. reageer retweet
twitter:bbclaurak twitterde op donderdag 14-03-2019 om 16:19:25This has ALWAYS been the ultimate power of hardest Brexiteers-not that they have enough numbers to get their own way on their own, but that they could vote with Labour, or abstain in a confidence vote that could pull the plug on government-one of them now openly talking about it https://t.co/bRU9WkQyxo reageer retweet
Hoelaat is de referendum vote?quote:Op donderdag 14 maart 2019 16:34 schreef L3gend het volgende:
[..]
Kansloos. Labour heeft aangegeven dadelijk te abstainen. Wel benieuwd hoeveel rebels er mogelijk zijn vanuit Labour backbenchers
"Trump: Verbaasd dat Brexit zo slecht gaat. May heeft niet naar me geluisterd"twitter:SkyNews twitterde op donderdag 14-03-2019 om 16:25:08"You might have to tell the world what's happening, because nobody knows." @realDonaldTrump says #Brexit is "tearing a lot of countries apart" as he welcomes Irish PM Leo Varadkar to The White House. Follow the latest #Brexit fallout here: https://t.co/fGTX52zT0L https://t.co/4kclvYswLt reageer retweet
Dat is het minkukel wat May vertelde dat ze de EU maar voor de rechter moest slepen. Complete idioot dat hij er is.quote:Op donderdag 14 maart 2019 16:52 schreef capricia het volgende:
"Trump: Verbaasd dat Brexit zo slecht gaat. May heeft niet naar me geluisterd"twitter:SkyNews twitterde op donderdag 14-03-2019 om 16:25:08"You might have to tell the world what's happening, because nobody knows."@:realDonaldTrump says #Brexit is "tearing a lot of countries apart" as he welcomes Irish PM Leo Varadkar to The White House. Follow the latest #Brexit fallout here: https://t.co/fGTX52zT0L https://t.co/4kclvYswLt reageer retweet
En ook het einde van het filmpje..dat de EU errug gemeen is naar Amerika. Maar hij gaat ons streng straffen.. terwijl Leo er gewoon naast zit..quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het minkukel wat May vertelde dat ze de EU maar voor de rechter moest slepen. Complete idioot dat hij er is.
EU staat niet open, hij staat open. Zijn nog genoeg landen die kunnen weigeren.quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:11 schreef Moustachio het volgende:
Spannende dag weer. Tusk heeft wel een fout gemaakt door te zeggen dat de EU open staat voor verlenging. Had beter zijn mond kunnen houden.
My 2 cents: Hoe eensgezind de EU was met de Deal, zo verdeeld kan het zijn over een eventuele langere extensie.quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:11 schreef Moustachio het volgende:
Spannende dag weer. Tusk heeft wel een fout gemaakt door te zeggen dat de EU open staat voor verlenging. Had beter zijn mond kunnen houden.
Lijkt me geen fout. De kans op Mays deal lijkt daardoor groter en dat is in het belang van de EU (en ook van het VK). En hij was duidelijk over dat het een lange verlenging moet zijn: hoeven ze bij de huidige stemming niet over een korte verlenging na te denken, die optie is er niet.quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:11 schreef Moustachio het volgende:
Mits de Britten met iets dat 'meaningful' is komen, zou Nederland alvast bereid zijn tot uitstel:quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:16 schreef _--_ het volgende:
[..]
EU staat niet open, hij staat open. Zijn nog genoeg landen die kunnen weigeren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-35814263quote:Blok: ook Nederland bereid tot uitstel
De Nederlandse overheid is bereid mee te werken aan eventueel uitstel van brexit. Dat zegt minister Blok van Buitenlandse Zaken tegen persbureau Reuters. "Maar dan is het erg belangrijk dat Londen duidelijk maakt waar ze uitstel voor willen gebruiken."
Eerder vandaag zei Donald Tusk, voorzitter van de Europese Raad, al dat hij openstaat voor uitstel van brexit. Vanavond stemt het Britse parlement of uitstel van de vertrekdatum een optie is.
Brexiteers verder onder druk zetten. Die willen echt geen lange verlengingquote:Op donderdag 14 maart 2019 17:11 schreef Moustachio het volgende:
Moet we Jean-Claude weer sturen om jochie Trump de les te lezen of zo?quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:09 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook het einde van het filmpje..dat de EU errug gemeen is naar Amerika. Maar hij gaat ons streng straffen.. terwijl Leo er gewoon naast zit..
twitter:alexwickham twitterde op donderdag 14-03-2019 om 18:16:04TIG second referendum amendment loses 85-334 reageer retweet
Labour abstainde op het laatst. Ook de People Vote organisatie was tegen deze amendement. Ze denken grotere kans te maken bij een goede timingquote:Op donderdag 14 maart 2019 18:24 schreef Hanca het volgende:
Dit waren minder stemmen voor een tweede referendum als er handtekeningen waren voor een amendement tegen het tweede referendum.
Reuters zat er wel erg naast, die voorspelde 219 voor (zie NOS blog).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |