abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 februari 2019 @ 15:10:24 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185254848




Op 23 juni 2016 is er een raadgevend referendum gehouden over het lidmaatschap van de Europese Unie. De regering heeft aangegeven de uitslag te gaan uitvoeren.
De uitkomst van dit referendum was:
Opkomst 72,2%
Voor uittreding uit de EU 51,9%
Voor blijven in de EU 48,1%

Opvallend in deze uitslag is dat Engeland en Wales in meerderheid voor de Brexit stemden. Maar dat Londen, Schotland en Noord Ierland voor Remain kozen.



De volgende stap in dit uittredingsproces is om Artikel 50 (de uittreding) officieel in gang te zetten. Dit heeft Theresa May op 28 maart 2017 gedaan, door een brief naar Donald Tusk te sturen. Deze brief werd op 29 maart 2017 door hem ontvangen.
De Brexit datum staat dan ook vast op 29 maart 2019.

In de tussenliggende 2 jaar heeft men de tijd om een terugtredingsakkoord (de zogenaamde Withdrawal Agreement - of WA) te onderhandelen. Pas na deze overeenkomst kan het VK de onderhandelingen starten over de toekomstige relatie met de EU (the Future Relationship).

Deze Withdrawal Agreement is een overeenkomst tussen het VK en de EU over hoe de uittreding er uit komt te zien. Key issues zijn o.a.:

• Rechten van EU burgers in het VK en visa versa.
• De kwestie Ierland/Noord Ierland, hoe om te gaan met die grens (de zogenaamde backstop).
• De financiële eindafrekening van aangegane verplichtingen van het VK.

Op 14 november 2018 bereikten de Britse en EU onderhandelaars een akkoord.
Hier is dat akkoord te lezen:
https://ec.europa.eu/comm(...)-14-november-2018_en


Door de rode lijnen van zowel het VK als de EU, was er weinig speelruimte in de onderhandelingen. Dit plaatje is door Michel Barnier (hoofd onderhandelaar EU zijde) gebruikt om duidelijk te maken wat de opties zijn.


Hoewel het terugtredingsakkoord door zowel de Britten als de EU samen tot stand gekomen is, heeft het Britse Lagerhuis dit akkoord in januari 2019 weggestemd:
432 stemmen tegen, 202 stemmen voor en 16 onthoudingen

Het grootste struikelblok is de zgn Backstop voor Noord Ierland.
Het Lagerhuis heeft Theresa May terug naar de EU gestuurd om dit uit de overeenkomst te halen.
De EU staat op het standpunt dat de WA echter niet meer heropend kan worden.
En dit is de impasse waarin we zijn beland.
Zonder goedkeuring op de WA zal Groot Brittannië op 29 maart uit de EU vallen zonder overgang en zonder regeling:
De No Deal Brexit.
Dit heeft grote implicaties voor burgers, bedrijven, goederenstromen voor zowel het VK als de EU.

Diverse bedrijven anticiperen op deze onzekerheid door hun activiteiten in het VK af te bouwen.

Verlies aan banen sinds december:
(Baanverlies in de supply chain niet meegerekend. )
Ford: 1.000 banen
Jaguar land rover: 4.500 banen
Philips: 430 banen
Schaeffer en Michelin: 1.400 banen
Honda: 3.500 banen

Een van de argumenten om de EU te verlaten is dat de Britten zelfstandig handelsovereenkomsten willen kunnen afsluiten. Ze veronderstellen dat ze dit zelf beter kunnen dan de EU dat kan. Door uit de EU te treden, zeggen ze zo'n 700 verdragen op. Deze zullen ze zelf (als ze dat noodzakelijk achter) moeten heronderhandelen.

Gerealiseerde handelsovereenkomsten dusver voor na de Brexit:
Israël
Faeröer
Zwitersland (als er geen no deal komt)
Chili
Oost en Zuid Afrika
Palastijnse autoriteiten

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185255494
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

1 welke deal?
2 bij uitstel is er geen urgentie meer om dat te doen
1. De handelsdeal, de deal die de Maydeal moet opvolgen en overbodig maakt. De echte deal, niet waar nu over gestemd wordt.

2. Ik had het over uitstel indien ze bij elkaar zitten maar het net nog niet eens zijn. Stel dat ze een extra week nodig hebben, dan geef je die. Maar op dit moment wijst nog niets daar op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 26 februari 2019 @ 15:52:39 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185255688
Het zijn net bedrijfsmanagers die ervan overtuigd zijn dat een organisatieverandering in een paar inspiratiesessies en een teamuitje tot stand kan worden gebracht. “Laten we ons nou niet blindstaren op de details, jongens!”
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_185256043
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is maar één valide reden om uitstel te krijgen, een 2e referendum.
Zie verder geen reden om uitstel te geven. Of weet iemand nog een goed argument? Uitstel om verder de modderen en ruzie te maken is geen reden.
Zelfs voor een tweede referendum is het nog absoluut geen zekerheid dat ze er uitstel voor krijgen. Dat zal de EU ook maar onder een aantal voorwaarden doen (een vraagstelling die definitief duidelijkheid geeft en het organiseren van verkiezingen voor het Europees Parlement zodat de EU na 2 juli niet bestuurlijk lam komt te liggen).
pi_185256048
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

1. De handelsdeal, de deal die de Maydeal moet opvolgen en overbodig maakt. De echte deal, niet waar nu over gestemd wordt.

2. Ik had het over uitstel indien ze bij elkaar zitten maar het net nog niet eens zijn. Stel dat ze een extra week nodig hebben, dan geef je die. Maar op dit moment wijst nog niets daar op.
De huidige overeenkomst gaat over de wijze waarop het VK de EU verlaat en zet in grote lijnen uit hoe de toekomstige relatie vormgegeven word.
De vrijhandelsovereenkomst gaat dat natuurlijk niet vervangen of overbodig maken.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_185256319
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:07 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

De huidige overeenkomst gaat over de wijze waarop het VK de EU verlaat en zet in grote lijnen uit hoe de toekomstige relatie vormgegeven word.
De vrijhandelsovereenkomst gaat dat natuurlijk niet vervangen of overbodig maken.
Die grote lijnen zijn wel nutteloos als de details geregeld zijn in het vrijhandelsovereenkomst.

En of de zinnen over de scheiding nog nut hebben hangt af van de toekomstige relatie. Als ze toch in de douaneunie blijven bijvoorbeeld (wat er toch nog best in zit), dan is een hoop uit die scheiding overbodig. Met name die backstop, het punt waar het op vast loopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185256397
Uitstel is gewoon het beste op dit moment. May's deal komt er sowieso niet. Tweede referendum geen meerderheid voor. No deal is nu het meest waarschijnlijk. En niemand is voorbereid op no deal. Als je Brexit verschuift naar de zomer heb je de mogelijkheid om beter te plannen voor no deal. Mocht er in die tussentijd toch meerderheden ontstaan voor ofwel tweede referendum ofwel een deal, alleen maar mooi meegenomen. Maar linksom of rechtsom is uitstel voor beide partijen de beste optie. Waardoor ik ook denk dat het daar op uit zal gaan draaien. Daar komt nog bij dat het m.i. de enige van de drie votes is die kans op meerderheid maakt. De EU geeft toch wel mee omdat zij anders de partij zijn die de Britten van de cliff edge afduwen. Zo zullen ze althans afgeschilderd worden.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:25:02 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185256500
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:21 schreef westwoodblvd het volgende:
Uitstel is gewoon het beste op dit moment. May's deal komt er sowieso niet. Tweede referendum geen meerderheid voor. No deal is nu het meest waarschijnlijk. En niemand is voorbereid op no deal. Als je Brexit verschuift naar de zomer heb je de mogelijkheid om beter te plannen voor no deal. Mocht er in die tussentijd toch meerderheden ontstaan voor ofwel tweede referendum ofwel een deal, alleen maar mooi meegenomen. Maar linksom of rechtsom is uitstel voor beide partijen de beste optie. Waardoor ik ook denk dat het daar op uit zal gaan draaien. Daar komt nog bij dat het m.i. de enige van de drie votes is die kans op meerderheid maakt.
Uitstel is in mijn optiek volkomen zinloos. Over drie, zes of 39 maanden zijn de hopeloos verdeelde Britten precies even ver als nu.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_185256531
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:21 schreef westwoodblvd het volgende:
Uitstel is gewoon het beste op dit moment. May's deal komt er sowieso niet. Tweede referendum geen meerderheid voor. No deal is nu het meest waarschijnlijk. En niemand is voorbereid op no deal. Als je Brexit verschuift naar de zomer heb je de mogelijkheid om beter te plannen voor no deal. Mocht er in die tussentijd toch meerderheden ontstaan voor ofwel tweede referendum ofwel een deal, alleen maar mooi meegenomen. Maar linksom of rechtsom is uitstel voor beide partijen de beste optie. Waardoor ik ook denk dat het daar op uit zal gaan draaien. Daar komt nog bij dat het m.i. de enige van de drie votes is die kans op meerderheid maakt. De EU geeft toch wel mee omdat zij anders de partij zijn die de Britten van de cliff edge afduwen. Zo zullen ze althans afgeschilderd worden.
Ik zeg eerder dat er sowieso geen meerderheid is voor een no deal, het is nu de vraag of de meerderheid naar Mays deal of naar een referendum gaat verschuiven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185256544
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Uitstel is in mijn optiek volkomen zinloos. Over drie, zes of 39 maanden zijn de hopeloos verdeelde Britten precies even ver als nu.
Uitstel niet met als doel een besluit te forceren maar uitstel met als doel een betere voorbereiding op het onvermijdelijke. Ik zie niet in hoe dat zinloos is.
pi_185256561
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zeg eerder dat er sowieso geen meerderheid is voor een no deal, het is nu de vraag of de meerderheid naar Mays deal of naar een referendum gaat verschuiven.
Ik denk dat die alle drie zullen worden weggestemd en uitstel het enige is waar de Commons het eens over kan worden.
pi_185256564
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:21 schreef westwoodblvd het volgende:
Uitstel is gewoon het beste op dit moment. May's deal komt er sowieso niet. Tweede referendum geen meerderheid voor. No deal is nu het meest waarschijnlijk. En niemand is voorbereid op no deal. Als je Brexit verschuift naar de zomer heb je de mogelijkheid om beter te plannen voor no deal. Mocht er in die tussentijd toch meerderheden ontstaan voor ofwel tweede referendum ofwel een deal, alleen maar mooi meegenomen. Maar linksom of rechtsom is uitstel voor beide partijen de beste optie. Waardoor ik ook denk dat het daar op uit zal gaan draaien. Daar komt nog bij dat het m.i. de enige van de drie votes is die kans op meerderheid maakt. De EU geeft toch wel mee omdat zij anders de partij zijn die de Britten van de cliff edge afduwen. Zo zullen ze althans afgeschilderd worden.
Ach, een junkie zal een familielid dat hem geen geld wil 'lenen' ook afschilderen als een gierigaard. Dat leidt er niet per definitie toe dat de rest van de wereld ook mee gaat in dat beeld.
pi_185256570
Er is niks het beste, je kunt hooguit over het minst slechte alternatief spreken.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:30:16 #14
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_185256620
Ik ben vooral heel benieuwd of er een deadline aan het uitstel gelinkt gaat worden, zou de EU dat af durven dwingen?

Stel, we stellen uit met 2 of 21 maanden, wat het ook wordt, wat is dan de rode lijn voor de nieuwe datum van uittreden?

Gaan we gewoon weer verlengen als we er dan nog niet uit zijn? Van verlenging door in penalty's, zeg maar?

Hoe graag iedereen no deal ook wil vermijden, het VK is er ook niet bij gebaat om nog een periode in onzekerheid te zitten.

Als bedrijven nog eens een periode in complete onzekerheid over de markt van het VK moeten blijven zitten, dan gaan er nog meer vertrekken van het eiland.

Een land dat in een eeuwig Schrödinger EU-lidmaatschap zit is voor geen enkel bedrijf interessant.

Vertraging is minder erg dan no deal, maar het is eigenlijk maar minimale schadebeperking op termijn.
pi_185256656
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:28 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik denk dat die alle drie zullen worden weggestemd en uitstel het enige is waar de Commons het eens over kan worden.
Uitstel is niet unilateraal. Dan moeten ze met een reden komen die de EU overtuigt. Wat gaat dat zijn? We hebben meer tijd nodig om door te drammen voor aanpassingen aan de WA? De EU heeft al gezegd dat die er niet gaan komen.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:36:01 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185256739
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

1. De handelsdeal, de deal die de Maydeal moet opvolgen en overbodig maakt. De echte deal, niet waar nu over gestemd wordt.

Welke deal is dat? Ik ken alleen de deal die grotendeels uit UK ingebrachte punten bestaat en waar de EU van zei, okay, daar kunnen we mee instemmen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185256820
Er is helemaal geen tijd om een tweede referendum te organiseren, 29 maart is het gewoon voorbij.
Daarna kunnen ze best over handelsregeltjes gaan onderhandelen, maar dat word dan net zoals andere Westerse niet EU landen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:40:49 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185256844
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:27 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Uitstel niet met als doel een besluit te forceren maar uitstel met als doel een betere voorbereiding op het onvermijdelijke. Ik zie niet in hoe dat zinloos is.
Uitstel gaat alleen niet leiden tot betere voorbereidingen, maar alleen maar tot nog meer gebakkelei.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_185256851
Bovendien is een tweede referendum helemaal niet nodig, er is gewoon eerlijk gekozen en de politici moeten dat accepteren, praatjes als dat ALS de stemming nu gehouden zou worden de brexiteers verloren hebben is irrelevant, dan zou je na elk referendum wel peilingen kunnen gaan houden of er nog genoeg draagkracht is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_185256896
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke deal is dat? Ik ken alleen de deal die grotendeels uit UK ingebrachte punten bestaat en waar de EU van zei, okay, daar kunnen we mee instemmen.
De deal waar ze de komende 2 jaar over gaan onderhandelen. De handelsovereenkomst die de toekomstige relatie gaat bepalen. Die deal ligt er nog niet.

Mays deal is slechts iets tijdelijks, een scheidingsovereenkomst. Met het onderhandelen van de echte deal, die de toekomstige relatie vast legt, moet nog een start worden gemaakt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185256996
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:39 schreef raptorix het volgende:
Er is helemaal geen tijd om een tweede referendum te organiseren, 29 maart is het gewoon voorbij.
Daarna kunnen ze best over handelsregeltjes gaan onderhandelen, maar dat word dan net zoals andere Westerse niet EU landen.
29 maart is er geen natuurverschijnsel, oid. Of het voorbij is op 29 maart gaan de politici zelf over. Dat kan worden uitgesteld. 29 maart is geen gegeven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185257109
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

29 maart is er geen natuurverschijnsel, oid. Of het voorbij is op 29 maart gaan de politici zelf over. Dat kan worden uitgesteld. 29 maart is geen gegeven.
29 Maart niet, maar 2 juli wel. Dan is de eerste zittingsdag van het nieuw verkozen Europees Parlement en dan moet er een afvaardiging zijn uit alle lidstaten van de EU. Als de Britten geen Europese verkiezingen willen organiseren (en dat wil May in ieder geval niet) dan moeten ze tegen dan eruit zijn.
pi_185257188
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

29 Maart niet, maar 2 juli wel. Dan is de eerste zittingsdag van het nieuw verkozen Europees Parlement en dan moet er een afvaardiging zijn uit alle lidstaten van de EU. Als de Britten geen Europese verkiezingen willen organiseren (en dat wil May in ieder geval niet) dan moeten ze tegen dan eruit zijn.
Dat klopt. Geen idee of daar een mouw aan te passen is, maar daar lijkt momenteel idd een deadline te liggen.

Maar goed, evt hebben de Britten in het ergste geval na 29 maart nog bijna 2 maanden om een verkiezing op te tuigen, dat zou op zich moeten kunnen. Het is krap, maar niet onhaalbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185257203
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:41 schreef raptorix het volgende:
Bovendien is een tweede referendum helemaal niet nodig, er is gewoon eerlijk gekozen en de politici moeten dat accepteren, praatjes als dat ALS de stemming nu gehouden zou worden de brexiteers verloren hebben is irrelevant, dan zou je na elk referendum wel peilingen kunnen gaan houden of er nog genoeg draagkracht is.
Lijkt mij wel verstandig om te doen dat de uiteindelijke oplossing ook voorgelegd wordt.
Want daar is nooit voor gekozen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185257365
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Lijkt mij wel verstandig om te doen dat de uiteindelijke oplossing ook voorgelegd wordt.
Want daar is nooit voor gekozen.
Tja, zo werkt het toch altijd in de politiek. In Nederland stem je ook niet op een coalitie, laat staan een regeerakkoord. En toch gaan we die ook niet voorleggen. Met stemmen geef je een richting aan. In dit geval de richting leave. Hoe dat wordt ingevuld, daar zijn de politici voor aangesteld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 26 februari 2019 @ 17:11:19 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185257414
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

De deal waar ze de komende 2 jaar over gaan onderhandelen. De handelsovereenkomst die de toekomstige relatie gaat bepalen. Die deal ligt er nog niet.

Mays deal is slechts iets tijdelijks, een scheidingsovereenkomst. Met het onderhandelen van de echte deal, die de toekomstige relatie vast legt, moet nog een start worden gemaakt.
Zie geen reden voor uitstel als je doel verder onderhandelen is. Er ligt een deal op tafel die grotendeels door de Britten geschreven is. Die deal kan je accepteren of je hebt een no deal.
Waarom verder onderhandelen. Iedere maand meenemen naar London en dan weer teruggestuurd worden voor verdere concessies?
Absoluut niet
Er ligt een prima deal op tafel. Heb geen enkele parlementariër met een beter voorstel horen komen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185257482
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie geen reden voor uitstel als je doel verder onderhandelen is. Er ligt een deal op tafel die grotendeels door de Britten geschreven is. Die deal kan je accepteren of je hebt een no deal.
Waarom verder onderhandelen. Iedere maand meenemen naar London en dan weer teruggestuurd worden voor verdere concessies?
Absoluut niet
Er ligt een prima deal op tafel. Heb geen enkele parlementariër met een beter voorstel horen komen.
Nee, je snapt het niet. Het is 100% zeker dat ze de komende 2 jaar gaan onderhandelen over de echte deal, de handelsdeal. Dat gebeurt sowieso, of de Britten er op 29 maart uit gaan of niet. Mays deal is geen handelsdeal, maar een deal om die 2 jaar te overbruggen (plus details over de scheiding, zoals die miljoenen die het VK moet betalen).

Nu was dus van de EU het voorstel om die 2 jaar te overbruggen in de EU. Zou ongebruikelijk zijn om een handelsdeal te sluiten met iemand die lid is van je eigen unie, maar blijkbaar kan het wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hanca op 26-02-2019 17:21:00 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185257546
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Uitstel gaat alleen niet leiden tot betere voorbereidingen, maar alleen maar tot nog meer gebakkelei.
Die twee kunnen tegelijkertijd plaatsvinden.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 17:23:05 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185257565
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:21 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Die twee kunnen tegelijkertijd plaatsvinden.
Ja, het kan. Net zoals het de afgelopen twee jaar ook al had gekund, maar niet is gebeurd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_185257583
Zoals bekend gaat die deal van May alleen over de uittredingsovereenkomst. Zodra de uittreding geregeld is, kunnen ze meteen verder met de echte toekomstige relatie. En daar gaat het om. Dat is het uiteindelijke doel. Maar kan pas geregeld worden als de uittreding geregeld is.
In die uittreding (Mays deal) worden als 3 belangrijkste punten behandeld:
1. De financiële afrekening van aangegane verplichtingen.
2. De rechten van UK en EU burgers in elkaars landen.
3. Hoe de grens Ierland - Noord Ierland zacht te houden.

Mays deal, de uittreding, zou voor twee jaar geldig zijn. In die twee jaar hebben ze de tijd om de uiteindelijke toekomstige relatie te bepalen.

Om het nog wat ingewikkelder te maken heeft de EU ook voorgesteld aan het VK om (als Mays deal niet door het Lagerhuis gaat), gewoon nog twee jaar extensie aan te vragen. En in die twee jaar meteen de Future Trade Agreement te regelen. Dus zelfde tijdspad, maar zonder Mays deal.

Ook dat is dus een mogelijkheid.
Definitely not CIA
  dinsdag 26 februari 2019 @ 17:31:11 #31
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185257673
Ik lees het allemaal en denk: fucking resign already. Waarom is deze vrouw nog staatshoofd? :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_185257696
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:31 schreef _--_ het volgende:
Ik lees het allemaal en denk: fucking resign already. Waarom is deze vrouw nog staatshoofd? :')
Staatshoofd? Je hebt het over de Queen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 26 februari 2019 @ 17:33:30 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185257707
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, je snapt het niet. Het is 100% zeker dat ze de komende 2 jaar gaan onderhandelen over de echte deal, de handelsdeal. Dat gebeurt sowieso, of de Britten er op 29 maart uit gaan of niet. Mays deal is geen handelsdeal, maar een deal om die 2 jaar te overbruggen (plus details over de scheiding, zoals die miljoenen die het VK moet betalen).

Nu was dus van de EU het voorstel om die 2 jaar te overbruggen in de EU. Zou ongebruikelijk zijn om een handelsdeal te sluiten met iemand die lid is van je eigen unie, maar blijkbaar kan het wel.
Nog steeds geen reden tot uitstel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 17:33:39 #34
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185257709
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Staatshoofd? Je hebt het over de Queen?
Ja, je snapt wat ik bedoel.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_185257725
Voor de medicijnen is een uitzondering geregeld

https://nos.nl/artikel/22(...)och-beschikbaar.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185257740
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nog steeds geen reden tot uitstel
Volgens de EU dus wel. En is ook een prima reden. Als ze besluiten toch in de douaneunie te blijven dan is het eigenlijk makkelijker om dat gelijk vanuit de EU te doen en niet met een scheiding er tussen. Ook voor de EU.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185257748
2e, 3e, 4e referendum tot de "gewenste" uitkomst is bereikt toch?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 februari 2019 @ 17:50:29 #38
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185257979
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:36 schreef riazop het volgende:
2e, 3e, 4e referendum tot de "gewenste" uitkomst is bereikt toch?
staan nog wat vragen voor je open
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 18:10:22 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185258339
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:41 schreef raptorix het volgende:
Bovendien is een tweede referendum helemaal niet nodig, er is gewoon eerlijk gekozen en de politici moeten dat accepteren, praatjes als dat ALS de stemming nu gehouden zou worden de brexiteers verloren hebben is irrelevant, dan zou je na elk referendum wel peilingen kunnen gaan houden of er nog genoeg draagkracht is.
"Ik zal geen 52/48 uitslag accepteren, dan gaan we gewoon door" - Nigel Farage.

Zoals al eerder vermeld, men had geen flauw idee waar men nu eigenlijk over stemde.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 februari 2019 @ 18:11:20 #40
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185258356
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_185258369
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]


Zoals al eerder vermeld, men had geen flauw idee waar men nu eigenlijk over stemde.
men heeft dan ook geen flauw idee wat het betekent in de eu te blijven

voor NL wordt dat ook nog een heel avontuur
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 18:12:35 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185258381
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:11 schreef riazop het volgende:

[..]

men heeft dan ook geen flauw idee wat het betekent in de eu te blijven

voor NL wordt dat ook nog een heel avontuur
Die onzin heb je al eerder gedebiteerd, het was toen onzin en het is nu onzin.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185258410
quote:
Dit zijn dus precies de soort dingen die je kunt gaan oplossen met een paar maanden uitstel.
pi_185258438
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Uitstel is in mijn optiek volkomen zinloos. Over drie, zes of 39 maanden zijn de hopeloos verdeelde Britten precies even ver als nu.
Wat stel je dan voor?
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 18:17:09 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185258477
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:14 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dit zijn dus precies de soort dingen die je kunt gaan oplossen met een paar maanden uitstel.
Nou, nee. Het VK kan zich gewoon aan de regels houden, ja, dat kost geld. Soit, Brexit is nu eenmaal wat het is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 18:18:14 #46
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185258494
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat stel je dan voor?
Ze nemen de WA aan of ze gaan er zonder deal uit. Anders blijven we aan de gang, het VK zal zijn verantwoordelijkheid niet nemen tenzij ze er toe gedwongen worden, lijkt het.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185258518
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ze nemen de WA aan of ze gaan er zonder deal uit. Anders blijven we aan de gang, het VK zal zijn verantwoordelijkheid niet nemen tenzij ze er toe gedwongen worden, lijkt het.
Sowieso lijkt mij het zinnig om dit meer als een voorbode voor de toekomst te gaan zien. De EU heeft geen lange tijd meer.
pi_185258534
Curieus dat sommigen er op uit schijnen te zijn om de Europese opstelling jegens Brexit om te vormen tot een soort anti-Britse strafexpeditie. Ja, het is hun eigen schuld en ja, ze hebben zat tijd gehad om dingen te regelen. Oké, prima. Maar waarom moet gelijk al het pragmatisme overboord gegooid worden?
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:21:15 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185258567
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat stel je dan voor?
Erin of eruit. En met name dat laatste is nogal vervelend, maar het alternatief (aanhoudende onduidelijkheid, want een ruime meerderheid van het parlement is nog steeds in de overtuiging dat er wel wat meer uit te onderhandelen valt in Brussel, en dat is gewoon niet zo) is nog veel vervelender.

Dus dan maar van de klif af.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:22:27 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185258599
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:19 schreef westwoodblvd het volgende:
Curieus dat sommigen er op uit schijnen te zijn om de Europese opstelling jegens Brexit om te vormen tot een soort anti-Britse strafexpeditie. Ja, het is hun eigen schuld en ja, ze hebben zat tijd gehad om dingen te regelen. Oké, prima. Maar waarom moet gelijk al het pragmatisme overboord gegooid worden?
Ik zie vooral de Britten op geen enkele manier pragmatisch of constructief zijn in deze.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185258649
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zie vooral de Britten op geen enkele manier pragmatisch of constructief zijn in deze.
Overbodige jij-bak. Ik heb het over de Europese houding jegens Brexit.

De Britten zijn nog helemaal niet klaar voor een no deal en dat dan alsnog laten gebeuren gaat ons ook gewoon een hoop geld en ellende kosten.
pi_185258665
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:19 schreef westwoodblvd het volgende:
Curieus dat sommigen er op uit schijnen te zijn om de Europese opstelling jegens Brexit om te vormen tot een soort anti-Britse strafexpeditie. Ja, het is hun eigen schuld en ja, ze hebben zat tijd gehad om dingen te regelen. Oké, prima. Maar waarom moet gelijk al het pragmatisme overboord gegooid worden?
Inderdaad. Zowel de EU als het VK heeft er voordeel bij als dit goed gebeurd. Het VK meer dan de EU, dat klopt. Maar moeten we daarom plots ruzie gaan maken met een bevriend land en daarbij ook onszelf en onze ondernemers in de voet schieten?

Ik ben blij dat de regeringsleiders een stuk pragmatischer zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 februari 2019 @ 18:27:00 #53
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185258692
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:19 schreef westwoodblvd het volgende:
Curieus dat sommigen er op uit schijnen te zijn om de Europese opstelling jegens Brexit om te vormen tot een soort anti-Britse strafexpeditie. Ja, het is hun eigen schuld en ja, ze hebben zat tijd gehad om dingen te regelen. Oké, prima. Maar waarom moet gelijk al het pragmatisme overboord gegooid worden?
Omdat beide kanten pragmatisch moeten zijn wil dat werken. En het VK weigert dat sinds het referendum te zijn.
Als jij niet leerde voor een proefwerk kreeg je toch ook geen uitstel? En zeker niet als je niet wilde aangeven wanneer je het wel geleerd kon hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_185258730
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Inderdaad. Zowel de EU als het VK heeft er voordeel bij als dit goed gebeurd. Het VK meer dan de EU, dat klopt. Maar moeten we daarom plots ruzie gaan maken met een bevriend land en daarbij ook onszelf en onze ondernemers in de voet schieten?

Ik ben blij dat de regeringsleiders een stuk pragmatischer zijn.
De VK gedraagt zich aan de ene kant als een verwende kwast.
Aan de andere kant kan het ook niet anders.
Want een harde brexit....
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:28:28 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185258733
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:24 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Overbodige jij-bak. Ik heb het over de Europese houding jegens Brexit.

De Britten zijn nog helemaal niet klaar voor een no deal en dat dan alsnog laten gebeuren gaat ons ook gewoon een hoop geld en ellende kosten.
Is geen jij bak, is gewoon een statement of fact.
Het zijn de Britten die vreselijk moeilijk lopen doen, al jaren, dan moet je niet de EU verwijten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:28:43 #56
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185258740
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:24 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Overbodige jij-bak. Ik heb het over de Europese houding jegens Brexit.

De Britten zijn nog helemaal niet klaar voor een no deal en dat dan alsnog laten gebeuren gaat ons ook gewoon een hoop geld en ellende kosten.
Een verlengde periode van onzekerheid kost ook een hoop geld en ellende. En als er geen duidelijk zicht is op een oplossing dan is het alleen maar verspilde tijd. Leuk gaat het er in geen geval op worden.
pi_185258749
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is geen jij bak, is gewoon een statement of fact.
Het zijn de Britten die vreselijk moeilijk lopen doen, al jaren, dan moet je niet de EU verwijten
En de oplossing is dan zelf ook "moeilijk gaan lopen doen"? Hoe is dat een oplossing voor wat dan ook?
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:31:38 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185258815
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:29 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

En de oplossing is dan zelf ook "moeilijk gaan lopen doen"? Hoe is dat een oplossing voor wat dan ook?
De EU doet niet moeilijk. Niet de zaken omdraaien en doen a;sof de Britten het maar opgelegd krijgen en slachtoffer zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 februari 2019 @ 18:31:54 #59
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185258821
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:29 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

En de oplossing is dan zelf ook "moeilijk gaan lopen doen"? Hoe is dat een oplossing voor wat dan ook?
Hoezo moeilijk doen? De EU zegt al ruim twee jaar consequent hetzelfde.

Het VK is aan zet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:33:38 #60
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185258861
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:29 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

En de oplossing is dan zelf ook "moeilijk gaan lopen doen"? Hoe is dat een oplossing voor wat dan ook?
Een dreinend kind niet zijn zin geven valt volgens mij niet onder 'moeilijk doen'.

Een no-deal Brexit is ellende voor de EU, maar een nog maanden of jaren voortslepend exitproces zonder duidelijkheid is dat evengoed. Het is een lastig dilemma, maar dat 'uitstel' de beste optie is ligt echt niet zomaar voor de hand.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:34:07 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185258873
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo moeilijk doen? De EU zegt al ruim twee jaar consequent hetzelfde.

Het VK is aan zet.
VK heeft zelf hun uittreden in gang gezet en zelf de meeste punten in het verdrag bepaald over het uittreden, om dat vervolgens af te wijzen, maar de parlementariërs hebben verder geen betere ideeen op tafel weten te leggen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:37:22 #62
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_185258953
En daarbij, de Britten vallen alleen principieel over een relatief klein onderdeel, de Backstop. Het is haast te vergelijken met de auto niet willen kopen omdat de garantie op roest maar 10 jaar is en niet onbeperkt, terwijl je hem eigenlijk al over twee jaar weer weg wil doen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_185259029
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:37 schreef zalkc het volgende:
En daarbij, de Britten vallen alleen principieel over een relatief klein onderdeel, de Backstop. Het is haast te vergelijken met de auto niet willen kopen omdat de garantie op roest maar 10 jaar is en niet onbeperkt, terwijl je hem eigenlijk al over twee jaar weer weg wil doen.
Een klein onderdeel? Een grens dwars door het land, in potentie voor eeuwig rekbaar door de EU als ze geen handelsovereenkomst sluiten. Dat is geen klein onderdeel. Dat vindt niemand.


Je snapt dat Noord-Ieren die handelen met het VK ook last gaan hebben van die grens?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:43:02 #64
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_185259059
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een klein onderdeel? Een grens dwars door het land, in potentie voor eeuwig rekbaar door de EU als ze geen handelsovereenkomst sluiten. Dat is geen klein onderdeel. Dat vindt niemand.

Je snapt dat Noord-Ieren die handelen met het VK ook last gaan hebben van die grens?
Maar precies daarom is de backstop gewoon een no-brainer. Iedereen wil dat eigenlijk. Dat de Britten daar moeilijk over doen is onbegrijpelijk.
pi_185259101
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar precies daarom is de backstop gewoon een no-brainer. Iedereen wil dat eigenlijk. Dat de Britten daar moeilijk over doen is onbegrijpelijk.
????


Iedereen wil een grens dwars door zijn land? Zou jij moeilijk doen als jouw provincie een grens om zich heen krijgt richting de rest van Nederland?

Want dat is in feite de backstop, dat lijkt niet iedereen zich hier te realiseren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 februari 2019 @ 18:45:09 #66
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185259111
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een klein onderdeel? Een grens dwars door het land, in potentie voor eeuwig rekbaar door de EU als ze geen handelsovereenkomst sluiten. Dat is geen klein onderdeel. Dat vindt niemand.


Je snapt dat Noord-Ieren die handelen met het VK ook last gaan hebben van die grens?
De andere optie is?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_185259141
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Erin of eruit. En met name dat laatste is nogal vervelend, maar het alternatief (aanhoudende onduidelijkheid, want een ruime meerderheid van het parlement is nog steeds in de overtuiging dat er wel wat meer uit te onderhandelen valt in Brussel, en dat is gewoon niet zo) is nog veel vervelender.

Dus dan maar van de klif af.
Achja, zoals ik al zei: de EU heeft toch geen lang leven meer.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:47:17 #68
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185259150
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Achja, zoals ik al zei: de EU heeft toch geen lang leven meer.
Bron?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_185259159
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

De andere optie is?
In de douaneunie blijven of een harde grens. Beide zijn ook veel tegenstanders voor, maar dat maakt tegenstand tegen een grens dwars door het land nog niet gek.

Labour wil trouwens in de douaneunie blijven, ik zie dat nog wel gebeuren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185259173
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bron?
China, populisme Italie, Oostenrijk, Hongarije, Polen.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:50:22 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185259209
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

China, populisme Italie, Oostenrijk, Hongarije, Polen.
Putin, Trump en de Chinezen kan je geen groter plezier doen dan een hopeloos verdeeld Europa.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185259228
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Putin, Trump en de Chinezen kan je geen groter plezier doen dan een hopeloos verdeeld Europa.
Ik ben pro-EU. Ik beschrijf slechts de ontwikkelingen.

EU heeft geen antwoord op de groeiende macht van China, geen antwoord op de rechts-populisten in Europa. Dat Europa zal uiteenvallen.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:52:17 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185259238
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

????


Iedereen wil een grens dwars door zijn land? Zou jij moeilijk doen als jouw provincie een grens om zich heen krijgt richting de rest van Nederland?

Want dat is in feite de backstop, dat lijkt niet iedereen zich hier te realiseren.
Wat is je alternatief dan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:53:15 #74
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_185259260
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

????

Iedereen wil een grens dwars door zijn land? Zou jij moeilijk doen als jouw provincie een grens om zich heen krijgt richting de rest van Nederland?

Want dat is in feite de backstop, dat lijkt niet iedereen zich hier te realiseren.
De backstop voorkomt juist de grens, he. Een grens tussen twee eilanden is een stuk beter te managen dan een grens die letterlijk dwars door dorpen loopt. Bovendien zorgt de backstop ervoor dat de UK via Noord-Ierland nog steeds makkelijk met de EU kan handelen, zonder dat Groot-Britannië er zelf in hoeft te zitten. Niet voor niks kwamen de Britten zelf met dit idee.
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 februari 2019 @ 19:01:01 #75
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185259399
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

In de douaneunie blijven of een harde grens. Beide zijn ook veel tegenstanders voor, maar dat maakt tegenstand tegen een grens dwars door het land nog niet gek.

Labour wil trouwens in de douaneunie blijven, ik zie dat nog wel gebeuren.
En dat idee schieten ze zelf niet wéér af zoals ze deden toen ze met de backstop aankwamen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 19:01:11 #76
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_185259403
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik ben pro-EU. Ik beschrijf slechts de ontwikkelingen.

EU heeft geen antwoord op de groeiende macht van China, geen antwoord op de rechts-populisten in Europa. Dat Europa zal uiteenvallen.
En wat zou er dan moeten gebeuren volgens jou?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_185259445
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:01 schreef zalkc het volgende:

[..]

En wat zou er dan moeten gebeuren volgens jou?
Daar waar China zich aan het ontwikkelen is, als EU ook flink in investeren. Zodat China tegen 2030 niet de grootste supermacht gaat zijn. Maar ben bang dat het daarvoor al te laat is.

Omtrent de populisten: daar valt weinig tegen te doen. Behalve dan om als EU weer het vertrouwen van de mensen te winnen.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 19:04:56 #78
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_185259468
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een klein onderdeel? Een grens dwars door het land, in potentie voor eeuwig rekbaar door de EU als ze geen handelsovereenkomst sluiten. Dat is geen klein onderdeel. Dat vindt niemand.

Je snapt dat Noord-Ieren die handelen met het VK ook last gaan hebben van die grens?
Ik snap dat het niet ideaal is en dat het ook allemaal niet geweldig is, maar voor een tijdelijke periode is het nog geen eens het slechtste idee. Je kunt ook geheel in een douane-unie blijven, maar ik neem aan dat dat tot voor kort onbespreekbaar was.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 februari 2019 @ 19:10:34 #79
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185259575
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:14 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dit zijn dus precies de soort dingen die je kunt gaan oplossen met een paar maanden uitstel.
Dat zijn precies de dingen die ze allang hadden moeten regelen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 26 februari 2019 @ 19:10:53 #80
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_185259579
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar waar China zich aan het ontwikkelen is, als EU ook flink in investeren. Zodat China tegen 2030 niet de grootste supermacht gaat zijn. Maar ben bang dat het daarvoor al te laat is.
Dat ga je sowieso niet meer voorkomen, het potentieel van China is daar te groot voor. En directe concurrentie verlies je sowieso ben ik bang. Het zou beter zijn je eigen sterktes te gebruiken.

quote:
Omtrent de populisten: daar valt weinig tegen te doen. Behalve dan om als EU weer het vertrouwen van de mensen te winnen.
Niet zonder controle van de media ben ik bang. Het volk is bevangen van een anti-elitaire instelling waarbij zij altijd zich zullen verzetten van wat zij als elite zijn gaan zien.

Maar goed, dat is behoorlijk Off topic
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_185259590
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:10 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat ga je sowieso niet meer voorkomen, het potentieel van China is daar te groot voor. En directe concurrentie verlies je sowieso ben ik bang. Het zou beter zijn je eigen sterktes te gebruiken.

[..]

Niet zonder controle van de media ben ik bang. Het volk is bevangen van een anti-elitaire instelling waarbij zij altijd zich zullen verzetten van wat zij als elite zijn gaan zien.

Maar goed, dat is behoorlijk Off topic
Je had mij dan ook gewoon direct gelijk kunnen geven. Dat de EU inderdaad irrelevant is geworden.
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 februari 2019 @ 19:13:47 #82
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185259641
Op dit moment duikelt de economie van China ook, dus hoe relevant zijn die?
Maar dit is offtopic.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 februari 2019 @ 19:14:19 #83
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185259659
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:24 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Overbodige jij-bak. Ik heb het over de Europese houding jegens Brexit.

De Britten zijn nog helemaal niet klaar voor een no deal en dat dan alsnog laten gebeuren gaat ons ook gewoon een hoop geld en ellende kosten.
Ik weet zeker, als er een akkoord is en beide partijen zijn het eens maar het VK heeft twee weken oid extra nodig om klaar te zijn voor de ingangsdatum dan krijgen ze die wel. Maar dat is natuurlijk niet het geval
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 26 februari 2019 @ 19:14:41 #84
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_185259668
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je had mij dan ook gewoon direct gelijk kunnen geven. Dat de EU inderdaad irrelevant is geworden.
EU is altijd het tweede/derde machtsblok geweest. Dat betekent niet dat zij irrelevant zijn omdat ze niet het grootste zijn. Die positie hou je alleen vast daar bij elkaar te blijven, Nederland is irrelevant als 18e economie.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_185259669
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:04 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik snap dat het niet ideaal is en dat het ook allemaal niet geweldig is, maar voor een tijdelijke periode is het nog geen eens het slechtste idee. Je kunt ook geheel in een douane-unie blijven, maar ik neem aan dat dat tot voor kort onbespreekbaar was.
Ja, maar als dat nu wel plots bespreekbaar is, zoals het nu een beetje lijkt te worden, dan zou ik als EU daar wel dat uitstel voor over hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185259719
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:14 schreef zalkc het volgende:

[..]

EU is altijd het tweede/derde machtsblok geweest. Dat betekent niet dat zij irrelevant zijn omdat ze niet het grootste zijn. Die positie hou je alleen vast daar bij elkaar te blijven, Nederland is irrelevant als 18e economie.
Dat is alleen zo als de EU ook doorheeft dat ze de tweede/derde machtsblok zijn. Maar in geopolitieke context zitten ze wel te janken over Israël, schuren ze tegen de VS aan en hebben ze zoals ik al zei geen antwoord op de groei van China.

Het gaat allemaal niet echt goed, hoor.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 19:17:51 #87
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_185259756
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:14 schreef zalkc het volgende:

[..]

EU is altijd het tweede/derde machtsblok geweest. Dat betekent niet dat zij irrelevant zijn omdat ze niet het grootste zijn. Die positie hou je alleen vast daar bij elkaar te blijven, Nederland is irrelevant als 18e economie.
Precies dit dus. Hoe groter de macht van China wordt, hoe relevanter het voor de EU-landen juist wordt om samen te werken.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 19:18:44 #88
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_185259786
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar als dat nu wel plots bespreekbaar is, zoals het nu een beetje lijkt te worden, dan zou ik als EU daar wel dat uitstel voor over hebben.
Als ze aankloppen met het plan om het over een douane unie te gaan hebben lijkt me dat een goede reden. Helaas kloppen ze steeds met geen enkel plan aan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_185259861
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

China, populisme Italie, Oostenrijk, Hongarije, Polen.
Italie, Oostenrijk Hongarije en Polen maken geen van allen aanstalten uit de EU te willen stappen
Meer dan 70% van de Polen en Hongaren zeggen zelfs in de laatste onderzoeken in de EU te willen blijven

Dus je blaat maar weer wat

https://www.politico.eu/a(...)u-and-populists-too/

en voor de volledige survey

http://www.europarl.europ(...)er-results-annex.pdf
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185259873
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:18 schreef zalkc het volgende:

[..]

Als ze aankloppen met het plan om het over een douane unie te gaan hebben lijkt me dat een goede reden. Helaas kloppen ze steeds met geen enkel plan aan.
Daarom kun je ze nog wel laten kiezen, mocht May haar deal het niet halen, tussen 2 jaar uitstel of no deal. En in die 2 jaar zie je wel wat de uiteindelijke handelsdeal zal worden, daar moeten ze toch voor onderhandelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185260221
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Italie, Oostenrijk Hongarije en Polen maken geen van allen aanstalten uit de EU te willen stappen
Meer dan 70% van de Polen en Hongaren zeggen zelfs in de laatste onderzoeken in de EU te willen blijven

Dus je blaat maar weer wat

https://www.politico.eu/a(...)u-and-populists-too/

en voor de volledige survey

http://www.europarl.europ(...)er-results-annex.pdf
Je hebt gemist dat Salvini geld van het Kremlin heeft gehad voor zijn campagne, lieve schat?
pi_185260370
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hebt gemist dat Salvini geld van het Kremlin heeft gehad voor zijn campagne, lieve schat?
Heb wel gehoord dat er aanwijzingen voor zijn echter geen enkel bewijs vooralsnog
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185260402
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Heb wel gehoord dat er aanwijzingen voor zijn echter geen enkel bewijs vooralsnog
Ik stelde overigens helemaal nergens dat Italie, Polen, Hongarije uit de EU willen. Dus waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel.
pi_185260718
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik stelde overigens helemaal nergens dat Italie, Polen, Hongarije uit de EU willen. Dus waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel.
Je stelde toch dat dit de landen zijn waardoor de EU zal eindigen, of heb ik je verkeerd begrepen?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185260744
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een dreinend kind niet zijn zin geven valt volgens mij niet onder 'moeilijk doen'.

Een no-deal Brexit is ellende voor de EU, maar een nog maanden of jaren voortslepend exitproces zonder duidelijkheid is dat evengoed. Het is een lastig dilemma, maar dat 'uitstel' de beste optie is ligt echt niet zomaar voor de hand.
Oké, en wat is het alternatief? De boel de boel laten en bidden dat de gevolgen meevallen over een maand?

Dit is niet alleen een politiek spel, er zijn mensen wiens leven afhangt van een pragmatische afwikkeling van een no-deal Brexit.
pi_185260749
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je stelde toch dat dit de landen zijn waardoor de EU zal eindigen, of heb ik je verkeerd begrepen?
Mede. Maar ook China, Rusland die de EU uit elkaar speelt. Maar juist vanwege China en Rusland (vooral China) is eenheid binnen de EU zo belangrijk. Die eenheid is er niet.
pi_185260797
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mede. Maar ook China, Rusland die de EU uit elkaar speelt. Maar juist vanwege China en Rusland (vooral China) is eenheid binnen de EU zo belangrijk. Die eenheid is er niet.
Ik denk dat dat wel meevalt uiteindelijk
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 februari 2019 @ 19:53:41 #98
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185260826
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mede. Maar ook China, Rusland die de EU uit elkaar speelt. Maar juist vanwege China en Rusland (vooral China) is eenheid binnen de EU zo belangrijk. Die eenheid is er niet.
Definieer "eenheid".
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_185260884
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:53 schreef Ulx het volgende:

[..]

Definieer "eenheid".
Met ze alle ergens achter staan. In elk geval over de hoofdpunten. De verdeeldheid die er nu heerst is erg zorgwekkend. Zeker gezien de opkomst van China.

Het is echt diep triest dat de EU niet ineens instaat is om op een effectieve manier te investeren in kunstmatige intelligentie.
pi_185260927
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Met ze alle ergens achter staan. In elk geval over de hoofdpunten. De verdeeldheid die er nu heerst is erg zorgwekkend. Zeker gezien de opkomst van China.

Het is echt diep triest dat de EU niet ineens instaat is om op een effectieve manier te investeren in kunstmatige intelligentie.
De EU is kapitalistisch, ze hebben geen staatsbedrijven. Waarom zouden ze investeren in kunstmatige intelligentie? :')

Er zijn uiteraard wel subsidies voor veelbelovende projecten. Maar het is nogal misplaatst om de EU met een land als China te vergelijken als het om publieke investeringen gaat.
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 19:57:49 #101
236264 crew  capricia
pi_185260938
Ja. De EU heeft genoeg problemen. Ook zonder Brexit.
Ja. Het geroep dat de EU, de Euro, what ever, uit elkaar valt, hoor ik al 10 tallen jaren. Die onheilsvoorspellingen zijn alleen nog niet echt uitgekomen.
Mss interessant voor een eigen topic?

Hier weer terug over de Brexit (en de waanzin van de dag wat dat betreft).
Definitely not CIA
pi_185260971
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:57 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

De EU is kapitalistisch, ze hebben geen staatsbedrijven. Waarom zouden ze investeren in kunstmatige intelligentie? :')

Er zijn uiteraard wel subsidies voor veelbelovende projecten. Maar het is nogal misplaatst om de EU met een land als China te vergelijken als het om publieke investeringen gaat.
Het gaat niet om vergelijkingen, het gaat erom wat je doel is. Als het helemaal niet het doel is van de EU om nog mee te kunnen doen met de grootmachten op geopolitiek vlak, is dat ook best. Alleen laat de boel dan maar helemaal in elkaar donderen.
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 20:20:49 #103
236264 crew  capricia
pi_185261657
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het gaat niet om vergelijkingen, het gaat erom wat je doel is. Als het helemaal niet het doel is van de EU om nog mee te kunnen doen met de grootmachten op geopolitiek vlak, is dat ook best. Alleen laat de boel dan maar helemaal in elkaar donderen.
Ander topic graag.
Hier bespreken we Britse politiek.
Definitely not CIA
  dinsdag 26 februari 2019 @ 20:21:08 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185261665
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:57 schreef capricia het volgende:
Ja. De EU heeft genoeg problemen. Ook zonder Brexit.
Ja. Het geroep dat de EU, de Euro, what ever, uit elkaar valt, hoor ik al 10 tallen jaren. Die onheilsvoorspellingen zijn alleen nog niet echt uitgekomen.
Mss interessant voor een eigen topic?

Hier weer terug over de Brexit (en de waanzin van de dag wat dat betreft).
Het is net de ov chipkaart, klagen mensen ook nog steeds over
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 21:00:10 #105
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185262535
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:19 schreef westwoodblvd het volgende:
Curieus dat sommigen er op uit schijnen te zijn om de Europese opstelling jegens Brexit om te vormen tot een soort anti-Britse strafexpeditie. Ja, het is hun eigen schuld en ja, ze hebben zat tijd gehad om dingen te regelen. Oké, prima. Maar waarom moet gelijk al het pragmatisme overboord gegooid worden?
Pragmatische oplossingen moeten van 2 kanten komen. De EU heeft zich pragmatisch opgesteld en een zeer gunstige WA voorgesteld maar het VK wil daar niet in mee om variable redenen.

Dan houd het op, nietwaar?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 februari 2019 @ 21:02:27 #106
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185262590
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Pragmatische oplossingen moeten van 2 kanten komen. De EU heeft zich pragmatisch opgesteld en een zeer gunstige WA voorgesteld maar het VK wil daar niet in mee om variable redenen.

Dan houd het op, nietwaar?
sterker nog, de Britten vallen over hun eigen voorstel van de backstop. Iets wat bijna niet anders kan en waarvoor ze zelf niet met een goede oplossing komen hoe het anders zou kunnen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 21:02:35 #107
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185262593
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

????

Iedereen wil een grens dwars door zijn land? Zou jij moeilijk doen als jouw provincie een grens om zich heen krijgt richting de rest van Nederland?

Want dat is in feite de backstop, dat lijkt niet iedereen zich hier te realiseren.
Volgens mij snap jij niet wie hier die grens probeert te creeeren.

De EU heeft er van dag een geen twijfel over laten bestaan dat ze geen grens willen in Ierland en heeft altijd op het punt gestaan dat de wensen van Ierland hierin leidend zijn, het VK is degene die nooit over het issue nagedacht heeft en nooit met een alternatieve oplossing is gekomen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185262735
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet wie hier die grens probeert te creeeren.

De EU heeft er van dag een geen twijfel over laten bestaan dat ze geen grens willen in Ierland en heeft altijd op het punt gestaan dat de wensen van Ierland hierin leidend zijn, het VK is degene die nooit over het issue nagedacht heeft en nooit met een alternatieve oplossing is gekomen.
Ik snap best dat de grens door het VK komt, maar daarom is het nog niet gek dat er veel weerstand tegen een grens dwars door het land komt.

De EU had ook problemen met een grens tussen Ierland en het vasteland. Terecht en ook zeer terecht dat dat er niet van gaat komen. Maar je kunt je toch best inleven dat hiermee instemmen iets is wat niet zonder slag of stoot gaat? Hier wordt echt veel te makkelijk over de backstop gedacht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 februari 2019 @ 21:10:17 #109
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185262790
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik snap best dat de grens door het VK komt, maar daarom is het nog niet gek dat er veel weerstand tegen een grens dwars door het land komt.

De EU had ook problemen met een grens tussen Ierland en het vasteland. Terecht en ook zeer terecht dat dat er niet van gaat komen. Maar je kunt je toch best inleven dat hiermee instemmen iets is wat niet zonder slag of stoot gaat? Hier wordt echt veel te makkelijk over de backstop gedacht.
idee van de Britse onderhandelaars hè. En ze hebben al 2,5 jaar kunnen denken over een betere oplossing....... ze komen zelf nergens mee. Ja de opdracht om er wat aan te doen :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185262855
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Pragmatische oplossingen moeten van 2 kanten komen. De EU heeft zich pragmatisch opgesteld en een zeer gunstige WA voorgesteld maar het VK wil daar niet in mee om variable redenen.

Dan houd het op, nietwaar?
Waarom moeten pragmatische voorstellen van 2 kanten komen? Je kunt je toch pragmatisch blijven opstellen, in de hoop dat de ander uiteindelijk een keer akkoord gaat met een pragmatisch voorstel? Waarom zou je je onpragmatisch moeten gaan gedragen als de ander het moeilijk heeft?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185262896
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:10 schreef rubbereend het volgende:

[..]

idee van de Britse onderhandelaars hè. En ze hebben al 2,5 jaar kunnen denken over een betere oplossing....... ze komen zelf nergens mee. Ja de opdracht om er wat aan te doen :')
Klopt, het idee is van de Britse onderhandelaars en niet goed doordacht en overlegd met de MPs. Maar nu is de realiteit dat die backstop erg moeilijk ligt. Als je die dan kunt voorkomen met een voorstel om nog 2 jaar in de Unie te blijven is dat toch voor iedereen winst?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 26 februari 2019 @ 21:20:09 #112
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_185263116
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waarom moeten pragmatische voorstellen van 2 kanten komen? Je kunt je toch pragmatisch blijven opstellen, in de hoop dat de ander uiteindelijk een keer akkoord gaat met een pragmatisch voorstel? Waarom zou je je onpragmatisch moeten gaan gedragen als de ander het moeilijk heeft?
Franse vakbonden werken ook zo ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 26 februari 2019 @ 21:21:25 #113
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_185263151
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, het idee is van de Britse onderhandelaars en niet goed doordacht en overlegd met de MPs. Maar nu is de realiteit dat die backstop erg moeilijk ligt. Als je die dan kunt voorkomen met een voorstel om nog 2 jaar in de Unie te blijven is dat toch voor iedereen winst?
Dat willen ze niet, ze willen twee maanden langer blijven zoeken naar een oplossing die niet bestaat.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 21:22:26 #114
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185263177
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik snap best dat de grens door het VK komt, maar daarom is het nog niet gek dat er veel weerstand tegen een grens dwars door het land komt.

De EU had ook problemen met een grens tussen Ierland en het vasteland. Terecht en ook zeer terecht dat dat er niet van gaat komen. Maar je kunt je toch best inleven dat hiermee instemmen iets is wat niet zonder slag of stoot gaat? Hier wordt echt veel te makkelijk over de backstop gedacht.
Jouw reactie is bevreemdend. Ik snap werkelijk niet wat jouw logica hier is, er loopt een grens dwars door Ierland sinds 1917, hoor.

En feitelijk loopt er al sinds jaar en dag een grens door het VK, wetten die in Engeland, Schotland en Wales een feit zijn bestaan niet in NI, basale wetten zoals homo huwelijk, abortus en gelijke behandeling, bijvoorbeeld.
Het VK heeft zelf het GFA getekend wat feitelijk NI een status aparte geeft, he? Je doet nu alsof dit een raar verzinsel van de EU om het VK te splijten, de realiteit is dat het VK daar gewoon mee akkooord is gegaan toen het de GVA tekende.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 21:23:42 #115
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185263215
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waarom moeten pragmatische voorstellen van 2 kanten komen? Je kunt je toch pragmatisch blijven opstellen, in de hoop dat de ander uiteindelijk een keer akkoord gaat met een pragmatisch voorstel? Waarom zou je je onpragmatisch moeten gaan gedragen als de ander het moeilijk heeft?
De EU stelt zich pragmatisch op. Het is nu eenmaal een verhaal met een tijdsbepaling, daar kan de EU ook weinig aan doen. Je bent wel erg vreemd aan het posten nu.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185263537
Dus

12 maart: stemmen op de maydeal

Haalt deze het niet dan

13 maart stemmen voor no deal

Willen ze dat ook niet dan

14 maart stemmen of May uitstel moet vragen.


https://amp.nos.nl/artike(...)exit-of-uitstel.html
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 22:00:04 #117
236264 crew  capricia
pi_185264086
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:36 schreef devlinmr het volgende:
Dus

12 maart: stemmen op de maydeal

Haalt deze het niet dan

13 maart stemmen voor no deal

Willen ze dat ook niet dan

14 maart stemmen of May uitstel moet vragen.


https://amp.nos.nl/artike(...)exit-of-uitstel.html
Dank!
Had vanavond niet genoeg tijd om het Lagerhuis bij te houden.
Definitely not CIA
pi_185264264
Handig overzicht

  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 23:17:06 #119
236264 crew  capricia
pi_185266009
Voor Brexiteers zou het goed uitkomen als een van de 27 het uitstel zou blokkeren. Wellicht dat ze binnenkort even bellen met Polen, Hongarije of Italië?
Definitely not CIA
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2019 @ 23:20:34 #120
862 Arcee
Look closer
pi_185266104


Die Brexit komt er niet.
pi_185266493
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:17 schreef capricia het volgende:
Voor Brexiteers zou het goed uitkomen als een van de 27 het uitstel zou blokkeren. Wellicht dat ze binnenkort even bellen met Polen, Hongarije of Italië?
Slovenië heeft volgens mij ook nog een appeltje te schillen met ze
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 23:37:15 #122
236264 crew  capricia
pi_185266566
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Slovenië heeft volgens mij ook nog een appeltje te schillen met ze
Tot zo ver dan die ‘take back control’. :+
Mocht dit echt gebeuren.
Definitely not CIA
  woensdag 27 februari 2019 @ 01:17:56 #123
1234 HiZ
Istanbullu
pi_185268347
Ik wilde even opmerken dat de huidige backstop op voorstel van de Britten het hele VK in de douane unie houdt. Het is de oude backstop van de EU die een grens in de Ierse zee zou veroorzaken. Die backstop is al lang uit beeld.
pi_185268531
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waarom zou je je onpragmatisch moeten gaan gedragen als de ander het moeilijk heeft?
De beste manier om te voorkomen dat ander landen ook uit de eurocratuur willen stappen is dat eruit stappen zo vervelend mogelijk maken

anders willen de Denen volgend jaar ook!
  Overall beste user 2022 woensdag 27 februari 2019 @ 05:45:13 #125
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185269275
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 01:36 schreef riazop het volgende:

[..]

De beste manier om te voorkomen dat ander landen ook uit de eurocratuur willen stappen is dat eruit stappen zo vervelend mogelijk maken

anders willen de Denen volgend jaar ook!
Dab zijn de brexiteers in het Lagerhuis eigenlijk pro-EU met hun jarenlange geklootviool.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 27 februari 2019 @ 06:58:30 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185269438
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 01:36 schreef riazop het volgende:

[..]

De beste manier om te voorkomen dat ander landen ook uit de eurocratuur willen stappen is dat eruit stappen zo vervelend mogelijk maken

anders willen de Denen volgend jaar ook!
Leuke soundbite. Maar een leugen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185269631
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:17 schreef capricia het volgende:
Voor Brexiteers zou het goed uitkomen als een van de 27 het uitstel zou blokkeren. Wellicht dat ze binnenkort even bellen met Polen, Hongarije of Italië?
Is dat een unanieme beslissing? Spreken we hier niet over een gekwalificeerde meerderheid o.i.d.? Weet ik eigenlijk niet.
pi_185269855
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:29 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Is dat een unanieme beslissing? Spreken we hier niet over een gekwalificeerde meerderheid o.i.d.? Weet ik eigenlijk niet.
Nee, dat vereist zonder meer unanimiteit.
  woensdag 27 februari 2019 @ 08:04:01 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185269945
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:29 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Is dat een unanieme beslissing? Spreken we hier niet over een gekwalificeerde meerderheid o.i.d.? Weet ik eigenlijk niet.
Unaniem.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185269952
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jouw reactie is bevreemdend. Ik snap werkelijk niet wat jouw logica hier is, er loopt een grens dwars door Ierland sinds 1917, hoor.
Ja, en er loopt sinds 1648 een grens door Brabant. Maar daar hadden we het niet over, ik had het over een grens door een land. En Noord-Ierland en Ierland zijn niet 1 land. Het VK is weliswaar een groep landen, maar samen toch ook zeer sterk verbonden. Daar een grens dwars doorheen is alsof je een grens rond bijvoorbeeld zeeland legt in Nederland. Maar blijkbaar voel jij dat niet aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185269970
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 05:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dab zijn de brexiteers in het Lagerhuis eigenlijk pro-EU met hun jarenlange geklootviool.
Zou wel een goede plot twist in deze soap zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door devlinmr op 27-02-2019 08:20:07 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185269993
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De EU stelt zich pragmatisch op. Het is nu eenmaal een verhaal met een tijdsbepaling, daar kan de EU ook weinig aan doen. Je bent wel erg vreemd aan het posten nu.
Ja, de EU doet het. De leiders geven nu gelukkig ook ruimte voor uitstel en blijven dus pragmatisch.

Maar dat is niet wat sommigen hier lijken te hopen/verwachten van de EU.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185270110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 01:17 schreef HiZ het volgende:
Ik wilde even opmerken dat de huidige backstop op voorstel van de Britten het hele VK in de douane unie houdt. Het is de oude backstop van de EU die een grens in de Ierse zee zou veroorzaken. Die backstop is al lang uit beeld.
Die heb ik gemist, waar haal je dit vandaan?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185270122
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Tot zo ver dan die ‘take back control’. :+
Mocht dit echt gebeuren.
Dat hele take back control is sowieso kolder. Op het moment dat ze deals willen sluiten is dat het eerste wat ze weggeven
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185270135
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 01:36 schreef riazop het volgende:

[..]

De beste manier om te voorkomen dat ander landen ook uit de eurocratuur willen stappen is dat eruit stappen zo vervelend mogelijk maken

anders willen de Denen volgend jaar ook!
Had jij niet nog wat vragen openstaan die je nog moet beantwoorden?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 27 februari 2019 @ 08:26:48 #136
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185270146

Lijkt me duidelijk, toch? Jammer dat May de ruggengraat mist om dit aan te kaarten.
Dat zou namelijk de partij opbreken waarschijnlijk.

Party before country, indeed.

[ Bericht 7% gewijzigd door DustPuppy op 27-02-2019 08:37:19 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185270827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet wie hier die grens probeert te creeeren.

De EU heeft er van dag een geen twijfel over laten bestaan dat ze geen grens willen in Ierland en heeft altijd op het punt gestaan dat de wensen van Ierland hierin leidend zijn, het VK is degene die nooit over het issue nagedacht heeft en nooit met een alternatieve oplossing is gekomen.
Ik denk ook niet dat hier een oplossing voor bestaat. Uit de EU is uit de EU en dan creëer je automatisch een grens.

Men kan er allerlei symbool oplossingen tegenaan gooien, maar een grens blijft een grens.
  woensdag 27 februari 2019 @ 09:26:21 #138
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185270852
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat hier een oplossing voor bestaat. Uit de EU is uit de EU en dan creëer je automatisch een grens.

Men kan er allerlei symbool oplossingen tegenaan gooien, maar een grens blijft een grens.
De oplossing is Ierse eenwording. Maar dat wil gaat niemand in Westminster hardop zeggen.

Zeker niet zolang ze de DUP nog hard nodig hebben.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185270952
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De oplossing is Ierse eenwording. Maar dat wil gaat niemand in Westminster hardop zeggen.

Zeker niet zolang ze de DUP nog hard nodig hebben.
Dat moeten beide partijen ook willen en ik denk dat daar sowieso geen sprake van is.

Al verwacht ik dat na een Brexit het VK deels uiteen zal gaan vallen. Ik verwacht dat Schotland zich gaat afscheiden na een Brexit.
  woensdag 27 februari 2019 @ 09:33:53 #140
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185270986
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat moeten beide partijen ook willen en ik denk dat daar sowieso geen sprake van is.

Al verwacht ik dat na een Brexit het VK deels uiteen zal gaan vallen. Ik verwacht dat Schotland zich gaat afscheiden na een Brexit.
Ik denk dat het nog wel eens mee kan vallen. De meerderheid van Noord-Ierland heeft ook Remain gestemd. En als ze moeten kiezen tussen eenwording of weer een grens (en alles wat dat met zich meebrengt) dan zouden ze nog weleens voor dat eerste kunnen kiezen.

Ook omdat de verhouding katholiek/protestant al veel meer richting 50/50 loopt.

Trouwens, Noord-Ierland heeft het recht (per GFA) een referendum te houden met exact die vraag. Ierland zal hier ook mee instemmen aangezien zij ook achter het GFA staan en het liefst ook geen grens zien.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185271055
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat moeten beide partijen ook willen en ik denk dat daar sowieso geen sprake van is.

Al verwacht ik dat na een Brexit het VK deels uiteen zal gaan vallen. Ik verwacht dat Schotland zich gaat afscheiden na een Brexit.
Als Schotland zich af gaat scheiden na de brexit, dan zijn ze uit de EU en uit het VK. Als ze zich hadden willen afscheiden, hadden ze dat de afgelopen 2 jaar moeten regelen, dan konden ze in de EU blijven.

Een grens tussen Schotland en Engeland zou trouwens wel eens heel erg dramatisch uit kunnen pakken voor de Schotten, die ook regelmatig in Engeland werken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185271058
Laten we er even van uit gaan dat tijdens de stemmingen van 12 maart en later, May's Deal wordt verworpen, de No-Deal optie wordt verworpen en men Uitstel wel aanneemt. Dat kan de UK toch niet unilateraal aannemen?

Met welke reden gaan ze naar de EU? We willen graag nog langer doorzeuren over het aanpassen van de WA? Daar gaat de EU toch nooit unaniem mee akkoord? En dan hebben ze 2 weken de tijd om het eens te worden over de termijn van uitstel. Lijkt me sterk.

Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat de EU de UK er zonder deal uit laat vallen. Het zal wel zoiets worden dat ze uitstel krijgen en dat er over de termijn en voorwaarden nog verder onderhandelt zal worden. Zit de UK helemaal in een twilight zone, waar ze voorlopig niet meer uit komen.
pi_185271088
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik denk dat het nog wel eens mee kan vallen. De meerderheid van Noord-Ierland heeft ook Remain gestemd. En als ze moeten kiezen tussen eenwording of weer een grens (en alles wat dat met zich meebrengt) dan zouden ze nog weleens voor dat eerste kunnen kiezen.

Ook omdat de verhouding katholiek/protestant al veel meer richting 50/50 loopt.

Trouwens, Noord-Ierland heeft het recht (per GFA) een referendum te houden met exact die vraag. Ierland zal hier ook mee instemmen aangezien zij ook achter het GFA staan en het liefst ook geen grens zien.
Met deze huidige impasse ben ik voor het eerst overtuigt dat een remain een overgebleven optie kan zijn. Al zal het wel de politieke doodsteek zijn voor de Conservatieven.
pi_185271124
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als Schotland zich af gaat scheiden na de brexit, dan zijn ze uit de EU en uit het VK. Als ze zich hadden willen afscheiden, hadden ze dat de afgelopen 2 jaar moeten regelen, dan konden ze in de EU blijven.
Tijdens de campagne rondom onafhankelijkheid destijds was het argument dat ze samen met het VK in de EU zouden blijven zitten. Een aantal partijen hebben toen als verkiezingspunt ingebracht dat bij een harde brexit Schotland een nieuw referendum zou moeten krijgen. Ik denk dat ze zich hieraan gaan houden.
pi_185271303
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:40 schreef zoost het volgende:

[..]

Tijdens de campagne rondom onafhankelijkheid destijds was het argument dat ze samen met het VK in de EU zouden blijven zitten. Een aantal partijen hebben toen als verkiezingspunt ingebracht dat bij een harde brexit Schotland een nieuw referendum zou moeten krijgen. Ik denk dat ze zich hieraan gaan houden.
Ja, dat kan wel. Maar dan nog heb ik mijn vraagtekens of afscheiding van Engeland voor Schotland wel de beste optie is. Schotland ligt best ver van de rest van de Unie en is enorm verweven met Engeland.

Maar goed, eerst eens kijken of er een brexit komt en zo ja, wat voor één.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185271371
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat kan wel. Maar dan nog heb ik mijn vraagtekens of afscheiding van Engeland voor Schotland wel de beste optie is. Schotland ligt best ver van de rest van de Unie en is enorm verweven met Engeland.

Maar goed, eerst eens kijken of er een brexit komt en zo ja, wat voor één.
Ierland ligt nog verder van de rest van de Unie maar toch willen de Ieren per se lid blijven.
  woensdag 27 februari 2019 @ 09:56:40 #147
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185271382
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat kan wel. Maar dan nog heb ik mijn vraagtekens of afscheiding van Engeland voor Schotland wel de beste optie is. Schotland ligt best ver van de rest van de Unie en is enorm verweven met Engeland.

Maar goed, eerst eens kijken of er een brexit komt en zo ja, wat voor één.
Ook Schotland is nogal afhankelijk van de landbouw subsidies.

Plus er zit best wat gas in de bodem daar. Dat kunnen we ook wel gebruiken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185271590
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 01:36 schreef riazop het volgende:

[..]

De beste manier om te voorkomen dat ander landen ook uit de eurocratuur willen stappen is dat eruit stappen zo vervelend mogelijk maken

anders willen de Denen volgend jaar ook!
Hoe maakt de EU het zo vervelend mogelijk dan? Het is het VK die allerlei redlines heeft en het akkoord dat er lag weer in trok.
pi_185271801
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoe maakt de EU het zo vervelend mogelijk dan? Het is het VK die allerlei redlines heeft en het akkoord dat er lag weer in trok.
door heel onbuigzaam te zijn mbt de Ierse grens bv
pi_185271837
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:22 schreef riazop het volgende:

[..]

door heel onbuigzaam te zijn mbt de Ierse grens bv
Het is historisch gezien dan ook nogal een dingetje. De Ieren willen gewoon de garantie dat er niet weer een harde grens komt omwille van het verleden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_185271869
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is historisch gezien dan ook nogal een dingetje. De Ieren willen gewoon de garantie dat er niet weer een harde grens komt omwille van het verleden.
ik verwijt het de eu ook niet het hele proces pijnlijjk te maken

vanuit eu opzicht logisch, anders rennen de andere kippen nook uit het hok

nu moeten ze nog wel hopen dat het de komende 10 jaar economisch niet al te voorspoedig gaat met het VK
pi_185271952
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

29 maart is er geen natuurverschijnsel, oid. Of het voorbij is op 29 maart gaan de politici zelf over. Dat kan worden uitgesteld. 29 maart is geen gegeven.
Je hebt gelijk, ik dacht dat er geveto'ed moest worden door de EU staten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_185271999
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:26 schreef riazop het volgende:

[..]

ik verwijt het de eu ook niet het hele proces pijnlijjk te maken

vanuit eu opzicht logisch, anders rennen de andere kippen nook uit het hok

nu moeten ze nog wel hopen dat het de komende 10 jaar economisch niet al te voorspoedig gaat met het VK
Die Ierse grens heeft niks te maken met 'moeilijk maken'. De Ieren en de noord-Ieren én de Britten willen gewoon geen harde grens. Omwille van het geweld en leed uit het nog zeer recente verleden.

Knap dat je daar EU-onwil van kan maken :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_185272010
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Lijkt mij wel verstandig om te doen dat de uiteindelijke oplossing ook voorgelegd wordt.
Want daar is nooit voor gekozen.
Ja dus? Het volk vraagt een referendum aan op een bepaalde vraag, vervolgens is er een bindende uitspraak welke gerespecteerd dient te worden door de politiek. Dat mogen ze op hun eigen manier beslissen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_185272162
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja dus? Het volk vraagt een referendum aan op een bepaalde vraag, vervolgens is er een bindende uitspraak welke gerespecteerd dient te worden door de politiek. Dat mogen ze op hun eigen manier beslissen.
Dat klopt dus niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185272254
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat hier een oplossing voor bestaat. Uit de EU is uit de EU en dan creëer je automatisch een grens.

Men kan er allerlei symbool oplossingen tegenaan gooien, maar een grens blijft een grens.
Ik begrijp dan niet zo goed waarom de Britten zelf getekend hebben in 2017 voor: "Preserving the Good Friday Agreement and avoiding a hard border".
Bedoel dat is toch echt hun eigen belofte.
Definitely not CIA
  woensdag 27 februari 2019 @ 10:55:14 #157
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185272380
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja dus? Het volk vraagt een referendum aan op een bepaalde vraag, vervolgens is er een bindende uitspraak welke gerespecteerd dient te worden door de politiek. Dat mogen ze op hun eigen manier beslissen.
Incorrect. Zie ook mijn filmpje hierboven.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185272409
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja dus? Het volk vraagt een referendum aan op een bepaalde vraag, vervolgens is er een bindende uitspraak welke gerespecteerd dient te worden door de politiek. Dat mogen ze op hun eigen manier beslissen.
Het was een raadgevend referendum. Geen bindend.
Ook kun je je afvragen of het met een uitslag van 48/52 wenselijk is om over die 48% heen te walsen.
Definitely not CIA
pi_185272462
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:22 schreef riazop het volgende:

[..]

door heel onbuigzaam te zijn mbt de Ierse grens bv
Omdat het de pijlers waarop de EU is gefundeerd rechtstreeks raakt. Logisch dat ze daar onbuigzaam over zijn.

Dat is echter de enige red line van de EU, terwijl de UK er vijf heeft.
pi_185272527
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik begrijp dan niet zo goed waarom de Britten zelf getekend hebben in 2017 voor: "Preserving the Good Friday Agreement and avoiding a hard border".

Misschien omdat May en Robinson remainers zijn?
pi_185272554
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik begrijp dan niet zo goed waarom de Britten zelf getekend hebben in 2017 voor: "Preserving the Good Friday Agreement and avoiding a hard border".
Bedoel dat is toch echt hun eigen belofte.
Ze willen geen harde grens, dat is duidelijk. Dat wil bijna geen enkele Britse politicus. Dus het is logisch dat ze daar voor stemden.

Ik denk zelfs dat er meer MPs geen brexit willen dan er MPs zijn die een no deal brexit willen. Die no deal gaat er echt (in elk geval voorlopig) niet van komen.

De vraag is nu: maakt de druk van uitstel (en misschien afstel?) genoeg indruk op de MPs die per sé een brexit willen om voor de deal van May te stemmen. En aan de andere kant van het spectrum: maakt het risico op no deal genoeg indruk op MPs die per sé geen harde grens willen om voor Mays deal te stemmen. Zijn er genoeg overlopers van beide kanten?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185272593
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:56 schreef capricia het volgende:

[..]

...
Ook kun je je afvragen of het met een uitslag van 48/52 wenselijk is om over die 48% heen te walsen.
dus als het andersom was geweest hadden de brexiteers na 2 jaar nog wel een keer een referendum verdiend?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 februari 2019 @ 11:06:07 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185272612
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:02 schreef riazop het volgende:

[..]

Misschien omdat May en Robinson remainers zijn?
misschien om vrede te bewaren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185272617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja dus? Het volk vraagt een referendum aan op een bepaalde vraag, vervolgens is er een bindende uitspraak welke gerespecteerd dient te worden door de politiek. Dat mogen ze op hun eigen manier beslissen.
Je slaat de plank echt volledig mis. Het volk heeft dit referendum niet aangevraagd, het is een actie van Cameron geweest om zijn Brexit hardliners in de partij tevreden te stellen met desastreuze gevolgen.

Daarnaast gaat het om een raadgevend referendum. Het resultaat is totaal niet afdwingbaar.
pi_185272629
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:03 schreef Hanca het volgende:

[..]



Ik denk zelfs dat er meer MPs geen brexit willen dan er MPs zijn die een no deal brexit willen.
in de commons zijn de remainers altijd in de meerderheid geweest (itt het volk)

dat is in de grond ook de oorzaak van veel poltieke problemen
pi_185272638
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]

misschien om vrede te bewaren
gaan we weer dreigen met New IRA?
  woensdag 27 februari 2019 @ 11:08:48 #167
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185272667
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:07 schreef riazop het volgende:

[..]

gaan we weer dreigen met New IRA?
Je kunt er ook voor kiezen om te leren van het verleden, in plaats van het als een soort aanval te zien.

We weten waar een harde grens in Ierland toe kan leiden, waarom zou je dat risico willen nemen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185272691
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:07 schreef riazop het volgende:

[..]

in de commons zijn de remainers altijd in de meerderheid geweest (itt het volk)

dat is in de grond ook de oorzaak van veel poltieke problemen
Veel van de oorspronkelijke remainers zijn wel voor een brexit omdat ze juist aan het referendum tegemoet willen komen. Maar niet tot elke prijs, een no deal brexit met een in elkaar stortende economie en heel veel onrust in Noord-Ierland is voor de meesten een stap te ver. Ook voor de meeste Britten die voor leave stemden, trouwens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 februari 2019 @ 11:10:34 #169
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185272700
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:07 schreef riazop het volgende:

[..]

gaan we weer dreigen met New IRA?
ik ga niet dreigen, en al helemaal met maar één kant. Maar jij denkt dat alles in Noord Ierland pais en vrede is en dat er nooit problemen zullen opspelen als het vredesakkoord in de prullenbak ligt?

ps er staan nog wat vragen voor je open
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185272727
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:10 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik ga niet dreigen, en al helemaal met maar één kant. Maar jij denkt dat alles in Noord Ierland pais en vrede is en dat er nooit problemen zullen opspelen als het vredesakkoord in de prullenbak ligt?


Zolang Ierland niet 1 land is zal er een beweging blijven die dat eist.

Ook een zachte grens is niet genoeg voor veel Ieren
pi_185272766
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Veel van de oorspronkelijke remainers zijn wel voor een brexit omdat ze juist aan het referendum tegemoet willen komen.
Ik denk dan ook dat de strategie van May is om die zachte remainers af te dreigen met een potentiele no-deal uitkomst
  woensdag 27 februari 2019 @ 11:13:29 #172
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185272773
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:11 schreef riazop het volgende:

[..]

Zolang Ierland niet 1 land is zal er een beweging blijven die dat eist.

Ook een zachte grens is niet genoeg voor veel Ieren
Maar dat leidt duidelijk niet tot het soort Troubles die er voor het vredesakkoord waren.

Dus dit argument slaat werkelijk weer nergens op.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185272802
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:05 schreef riazop het volgende:

[..]

dus als het andersom was geweest hadden de brexiteers na 2 jaar nog wel een keer een referendum verdiend?
Met zo'n uitslag bij een raadgevend referendum zou mijn idee zijn om de common ground te zoeken. Iets waar beide partijen zich in kunnen vinden.
Jij ziet dat duidelijk anders.

Zie daar het probleem van referenda over dit soort onderwerpen. Want hoe moet je het interpreteren?
Definitely not CIA
pi_185272838
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Met zo'n uitslag bij een raadgevend referendum zou mijn idee zijn om de common ground te zoeken. Iets waar beide partijen zich in kunnen vinden.

die common ground is er niet.
Dit is gewoon een heel dichotoom onderwerp.
Daarom leende dit zich erg goed voor een referendum.
pi_185272840
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:11 schreef riazop het volgende:

[..]

Zolang Ierland niet 1 land is zal er een beweging blijven die dat eist.

Ook een zachte grens is niet genoeg voor veel Ieren
En as het wel 1 land is zal er een beweging blijven die aansluiting bij de UK eist.

IRA was niet de enige die aanslagen pleegde
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 februari 2019 @ 11:18:46 #176
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185272872
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:11 schreef riazop het volgende:

[..]

Zolang Ierland niet 1 land is zal er een beweging blijven die dat eist.

Ook een zachte grens is niet genoeg voor veel Ieren
lijkt me dat iedereen naleving van het vredesakkoord eist
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 27 februari 2019 @ 11:18:49 #177
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185272874
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:17 schreef riazop het volgende:

[..]

die common ground is er niet.
Dit is gewoon een heel dichotoom onderwerp.
Daarom leende dit zich erg goed voor een referendum.
Dan hadden ze beter eerst kunnen uitleggen wat Leave betekende, wat is niet gebeurd is.

Sterker nog, ze hebben vooral heel veel leugens verteld over wat Leave zou betekenen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185272905
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:17 schreef riazop het volgende:

[..]

die common ground is er niet.
Dit is gewoon een heel dichotoom onderwerp.
Daarom leende dit zich erg goed voor een referendum.
Waar hebben ze dan voor gestemd, in jouw ogen? Een no-deal Brexit? Een zachte Brexit, May's deal? En was dat van te voren bekend?
Definitely not CIA
pi_185272913
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:17 schreef riazop het volgende:

[..]

die common ground is er niet.
Dit is gewoon een heel dichotoom onderwerp.
Daarom leende dit zich erg goed voor een referendum.
Dichotoom? Dan zijn er maar 2 antwoorden mogelijk... hier waren de antwoorden toch wat diverser: remain, leave maar in de douaneunie blijven, leave met het noorwegen model... vertrekken zonder deal is niet eens besproken voor het referendum, daar stemde dus in elk geval niemand voor.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185272919
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dan hadden ze beter eerst kunnen uitleggen wat Leave betekende, wat is niet gebeurd is.

Sterker nog, ze hebben vooral heel veel leugens verteld over wat Leave zou betekenen.
Nog sterker

we weten ook niet echt wat REMAIN gaat betekenen
pi_185272947
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Waar hebben ze dan voor gestemd, in jouw ogen? Een no-deal Brexit? Een zachte Brexit, May's deal? En was dat van te voren bekend?
nu vraag je mij om aan exegese te doen...

misschien zou je kunnen stellen dat de meerderheid een hogere vorm van souvereiniteit wil voor hun land

en dat kun je op veel manieren invullen
  woensdag 27 februari 2019 @ 11:23:37 #182
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185272961
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:21 schreef riazop het volgende:

[..]

Nog sterker

we weten ook niet echt wat REMAIN gaat betekenen
Jawel, dat is namelijk gewoon de status quo. Althans dat was het toen.

Wat het nu gaat betekenen, tja... Er is al veel schade aangericht inmiddels.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185272986
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:22 schreef riazop het volgende:

[..]

nu vraag je mij om aan exegese te doen...

misschien zou je kunnen stellen dat de meerderheid een hogere vorm van souvereiniteit wil voor hun land

en dat kun je op veel manieren invullen
Dat klopt wel. Dat had misschien zelfs wel binnen de EU gekund, als ik May was was ik eerst naar de EU gegaan om te vragen of er binnen de EU nog ruimte was om aan de bezwaren tegemoet te komen. Met een referendumuitslag in de hand stond ze best sterk.

En als dat niet mogelijk is: dan brexit. Maar dan wel op een logische manier. Geen enkele Brit heeft bij dat referendum voor vertrekken zonder deal gestemd, dus dat doe je dan in elk geval niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185273012
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:23 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Jawel, dat is namelijk gewoon de status quo. Althans dat was het toen.


Er is helemaal geen status quo.
De trein van politieke integratie met een democratisch deficiet rolt gewoon verder in de eu.
  woensdag 27 februari 2019 @ 11:28:15 #185
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185273040
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:27 schreef riazop het volgende:

[..]

Er is helemaal geen status quo.
De trein van politieke integratie met een democratisch deficiet rolt gewoon verder in de eu.
En daar hadden ze dan gewoon als lid hun zegje over kunnen doen en zelfs veto'en.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185273070
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:22 schreef riazop het volgende:

[..]

nu vraag je mij om aan exegese te doen...

misschien zou je kunnen stellen dat de meerderheid een hogere vorm van souvereiniteit wil voor hun land

en dat kun je op veel manieren invullen
Dan heb je toch een stukje common ground te pakken. Ik denk dat je hiermee gelijk hebt.

En in plaats van art.50 te triggeren (voor politieke redenen), hadden ze ook een heel andere invulling hieraan kunnen geven. Al was het maar qua tijdspad en het meekrijgen van zoveel mogelijk burgers en politici in de uiteindelijk gekozen oplossingsrichting.

Het is iets wat leeft bij meer Europese burgers dan de Britten alleen.
Definitely not CIA
pi_185273147
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En daar hadden ze dan gewoon als lid hun zegje over kunnen doen en zelfs veto'en.
als 27 andere landen kennelijk die eu superstaat willen, waarom zou je dan in de weg willen lopen?
pi_185273197
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Het was een raadgevend referendum. Geen bindend.
Ook kun je je afvragen of het met een uitslag van 48/52 wenselijk is om over die 48% heen te walsen.
Dat heb je met binaire referenda nu eenmaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_185273199
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:34 schreef riazop het volgende:

[..]

als 27 andere landen kennelijk die eu superstaat willen, waarom zou je dan in de weg willen lopen?
Dat willen de 27 andere landen helemaal niet?

Dat wil een klein gedeelte van de politici, hooguit. Maar die zijn veruit in de minderheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185273321
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat willen de 27 andere landen helemaal niet?

of het VOLK het wil weten we eigenlijk alleen in het VK

andere landen zouden ook referenda moeten organiseren, dan weten we meer
  woensdag 27 februari 2019 @ 12:04:10 #191
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185273655
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat heb je met binaire referenda nu eenmaal.
De dictatuur van de meerderheid.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185273691
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:43 schreef riazop het volgende:

[..]

of het VOLK het wil weten we eigenlijk alleen in het VK

andere landen zouden ook referenda moeten organiseren, dan weten we meer
Het VOLK??? Is dat de tegenhanger van de ELITE waar jij het altijd over hebt, maar nog nooit van hebt kunnen duiden wie dat precies zijn?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185273713
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:27 schreef riazop het volgende:

[..]

Er is helemaal geen status quo.
De trein van politieke integratie met een democratisch deficiet rolt gewoon verder in de eu.
Welk democratisch deficiet?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185273732
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Het was een raadgevend referendum. Geen bindend.
Ook kun je je afvragen of het met een uitslag van 48/52 wenselijk is om over die 48% heen te walsen.
Aangezien dit referendum dezelfde vereisten (50% +1) had als het vorige referendum over de EU/EG in 1975 is dat wel degelijk wenselijk. Of op zijn minst in gelijke mate onwenselijk.
pi_185273733
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Welk democratisch deficiet?
wanneer heb jij op Juncker of Tusk kunnen stemmen?
pi_185273754
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:08 schreef riazop het volgende:

[..]

wanneer heb jij op Juncker of Tusk kunnen stemmen?
Wanneer heb jij op onze Minister president of wie dan ook als minister kunnen stemmen?
Wanneer heb jij in NL op welke commissie voorzitter dan ook kunnen stemmen?

Hou toch op met je drogreden die Geert en Thierry telkens roepen om ongeinformeerde mensen te misleiden
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185273761
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:08 schreef riazop het volgende:

[..]

wanneer heb jij op Juncker of Tusk kunnen stemmen?
Het overgrote deel van de Britten heeft ook niet op May kunnen stemmen.
in a crowd you lose humanity
pi_185273783
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:43 schreef riazop het volgende:

[..]

of het VOLK het wil weten we eigenlijk alleen in het VK

andere landen zouden ook referenda moeten organiseren, dan weten we meer
Wat voor Brexit wil het volk dan? Noorwegen-model? May-deal? No deal? Om er maar een paar te noemen.
in a crowd you lose humanity
pi_185273837
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wanneer heb jij op onze Minister president of wie dan ook als minister kunnen stemmen?

We hebben in Nederland ook geen situatie waarbij de regering door handjeklap van alle gouverneurs wordt aangesteld. En die als ze er eenmaal zit ook relatief onaantastbaar is (de Tweede Kamer zou dan immers alleen de mogelijkheid hebben om de regering in zijn geheel weg te stemmen, niet individuele ministers) en relatief machtig doordat ze samen met de gedeputeerden het alleenrecht hebben op het indienen van initiatiefswetsvoorstellen.
  Moderator woensdag 27 februari 2019 @ 12:19:34 #200
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185273876
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:27 schreef riazop het volgende:

[..]

Er is helemaal geen status quo.
De trein van politieke integratie met een democratisch deficiet rolt gewoon verder in de eu.
Je liegt weer.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185273954
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de Britten heeft ook niet op May kunnen stemmen.
die stond anders gewoon kandidaat bij de laatste verkiezingen
pi_185273960
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

We hebben in Nederland ook geen situatie waarbij de regering door handjeklap van alle gouverneurs wordt aangesteld. En die als ze er eenmaal zit ook relatief onaantastbaar is (de Tweede Kamer zou dan immers alleen de mogelijkheid hebben om de regering in zijn geheel weg te stemmen, niet individuele ministers) en relatief machtig doordat ze samen met de gedeputeerden het alleenrecht hebben op het indienen van initiatiefswetsvoorstellen.
De regering wordt door handjeklap van de fractievoorzitters aangesteld. Net zoals de Europese Commissie door het Europees Parlement wordt aangesteld. De Commissie kan gewoon worden weggestemd door het EP. Op initiatiefvoorstellen na heeft de Tweede Kamer ook geen mogelijkheid om wetsvoorstellen te doen en in de EU stelt het EP door middel van trilogen ook wetten voor. In de praktijk komen de rechten op hetzelfde neer. De EU is een democratischer systeem dan dat van Nederland.
pi_185273967
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:24 schreef riazop het volgende:

[..]

die stond anders gewoon kandidaat bij de laatste verkiezingen
In één van de 650 districten, ja. En kan met een minderheid van stemmen een meerderheid van de zetels halen. Lekker democratisch dat Britse systeem. :')
pi_185273970
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat voor Brexit wil het volk dan? Noorwegen-model? May-deal? No deal? Om er maar een paar te noemen.
omgekeerd kun je ook de vraag stellen welk REMAIN het volk wil. Douane unie, politiek integratie?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 februari 2019 @ 12:25:47 #205
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185273979
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de Britten heeft ook niet op May kunnen stemmen.
:D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185273988
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

We hebben in Nederland ook geen situatie waarbij de regering door handjeklap van alle gouverneurs wordt aangesteld. En die als ze er eenmaal zit ook relatief onaantastbaar is (de Tweede Kamer zou dan immers alleen de mogelijkheid hebben om de regering in zijn geheel weg te stemmen, niet individuele ministers) en relatief machtig doordat ze samen met de gedeputeerden het alleenrecht hebben op het indienen van initiatiefswetsvoorstellen.
Nee we hebben in Nederland een situatie waarbij je op wie je ook stemt je er gratis minimaal 1 maar meestal 2 of meer partijen erbij krijgt die je niet wil (CU bijvoorbeeld)
Minister President komt van de grootste partij terwijl het wellicht wenselijk is deze persoon apart te mogen kiezen buiten de partijen om.
Ministers kunnen inderdaad met goede redenen weggestuurd worden, maar in tegenstelling tot de EU commissie, kan de Nederlandse regering wetsvoorstellen bedenken en invoeren daar ze zich vrijwel altijd gesteund zien door een meerderheid.

Elke democratie heeft zijn haken en ogen, niks is 100% democratisch, maar dat gezeik dat de EU een dictatuur of niet democratisch is is gewoon te achterlijk voor woorden.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185273990
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:25 schreef riazop het volgende:

[..]

omgekeerd kun je ook de vraag stellen welk REMAIN het volk wil. Douane unie, politiek integratie?
Dit is een onzinnig argument. Remain is gewoon de status quo. Remain is de enige optie die wel helder is.
pi_185273998
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:26 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Remain is de enige optie die wel helder is.
jij weet al hoe de eu zich ontwikkelt?
pi_185274008
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:25 schreef riazop het volgende:

[..]

omgekeerd kun je ook de vraag stellen welk REMAIN het volk wil. Douane unie, politiek integratie?
Nee, remain betekend dat je je huidige voordelen houdt en je die dus niet wil opgeven.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 27 februari 2019 @ 12:27:21 #210
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185274012
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:25 schreef riazop het volgende:

[..]

omgekeerd kun je ook de vraag stellen welk REMAIN het volk wil. Douane unie, politiek integratie?
Wat jij wil is cherry-picking. Voor de rest blijven in EU maar alleen dit en dat niet.

Daarom wordt het andersom bekeken; Leave uit EU en eventueel je committeren aan een bepaalde model (Noorwegen/Zwitserland enz).
pi_185274037
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:26 schreef riazop het volgende:

[..]

jij weet al hoe de eu zich ontwikkelt?
Lees. Ik zei status quo. Weet je wat dat betekent?
pi_185274038
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:26 schreef riazop het volgende:

[..]

jij weet al hoe de eu zich ontwikkelt?
Nee daarom is het zo belangrijk om erbij te blijven zodat je erover mee kan praten en beslissen als land
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185274093
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:28 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Lees. Ik zei status quo. Weet je wat dat betekent?
Riazop zit nu op zijn hoofd te krabben na het vinden van:

Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185274557
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:24 schreef riazop het volgende:

[..]

die stond anders gewoon kandidaat bij de laatste verkiezingen
Je weet hoe het britse stelsel werkt?
Alleen kiezers in haar district konden op haar stemmen. Net zoals alleen kiezers in Luxemburg op Juncker konden stemmen. Ik sluit niet uit dat Juncker meer stemmen heeft gehaald dan May.
in a crowd you lose humanity
pi_185274805
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:24 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

De regering wordt door handjeklap van de fractievoorzitters aangesteld. Net zoals de Europese Commissie door het Europees Parlement wordt aangesteld. De Commissie kan gewoon worden weggestemd door het EP. Op initiatiefvoorstellen na heeft de Tweede Kamer ook geen mogelijkheid om wetsvoorstellen te doen en in de EU stelt het EP door middel van trilogen ook wetten voor. In de praktijk komen de rechten op hetzelfde neer. De EU is een democratischer systeem dan dat van Nederland.
De commissie kan alleen in zijn geheel worden weggestemd, geen individuele eurocommissarissen. Dat maakt de drempel om het in te zetten (en dus ook de potentiele misstanden die nodig zijn om het in te zetten) een stuk hoger. En hoewel het klopt dat de regering in Nederland, en de meeste andere lidstaten, het gevolg zijn van handjeklap door de fractievoorzitters hebben die fractievoorzitters wel een direct democratisch mandaat. Mijn punt is dan ook niet zo zeer dat de EU niet democratisch zou zijn en dat we er zo snel mogelijk uit moeten stappen. In tegendeel zelfs, ik zou graag zien dat we op meer punten samenwerken. Maar dat punt is al moeilijk genoeg om te maken zonder dat dat ook nog eens er toe zou leiden dat Europese burgers minder directe invloed op het gevoerde beleid gaan krijgen.
pi_185274997
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De commissie kan alleen in zijn geheel worden weggestemd, geen individuele eurocommissarissen. Dat maakt de drempel om het in te zetten (en dus ook de potentiele misstanden die nodig zijn om het in te zetten) een stuk hoger. En hoewel het klopt dat de regering in Nederland, en de meeste andere lidstaten, het gevolg zijn van handjeklap door de fractievoorzitters hebben die fractievoorzitters wel een direct democratisch mandaat. Mijn punt is dan ook niet zo zeer dat de EU niet democratisch zou zijn en dat we er zo snel mogelijk uit moeten stappen. In tegendeel zelfs, ik zou graag zien dat we op meer punten samenwerken. Maar dat punt is al moeilijk genoeg om te maken zonder dat dat ook nog eens er toe zou leiden dat Europese burgers minder directe invloed op het gevoerde beleid gaan krijgen.
Fractievoorzitters in het EP hebben net zo goed een direct democratisch mandaat. Dus ik volg je punt daar niet helemaal.

En waarin schuilt het gevaar dat Europese burgers minder invloed zouden gaan krijgen? In de afgelopen jaren worden juist steeds meer maatregelen genomen om democratische controle te verhogen. Denk aan benoeming Commissie door EP, spitzenkandidat etc.
pi_185275019
quote:
Nee dat is geen geintje. En zo gaan ze nog veel meer van dit soort dingen vinden waar niemand aan gedacht had
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_185275114
https://assets.publishing(...)on_29_March_2019.pdf

Het Britse overheidsrapport is uit: "Implications for Business and Trade of a No Deal Exit on 29 March 2019".

Over de financiele consequenties:
quote:
The Government has already published long term analysis of the impact of a no
deal scenario that implicitly assumes a smooth, orderly transition to WTO rules.
This estimates that the UK economy would be 6.3-9% smaller in the long term in a
no deal scenario (after around 15 years) than it otherwise would have been when
compared with today’s arrangements, assuming no action is taken. There would
also be significant variation across the UK (Wales -8.1%, Scotland -8.0%, Northern
Ireland -9.1% and the North East of England -10.5%)
Voedsel:
quote:
In the absence of other action
from Government, some food prices are likely to increase, and there is a risk that
consumer behaviour could exacerbate, or create, shortages in this scenario. As of
February 2019, many businesses in the food supply industry are unprepared for a
no deal scenario.
Noord Ierland:
quote:
Overall, the cumulative impact from a ‘no deal’ scenario is expected to be more
severe in Northern Ireland than in Great Britain, and to last for longer. This is
because of Northern Ireland’s unique circumstances, including in particular its
geographical position as the only part of the UK with a land border with the EU, and
the current lack of an Executive in Northern Ireland.
Stroom in Noord Ierland heeft een deal nodig..ook bij een no deal:

quote:
The Single Electricity Market (SEM)
between Northern Ireland and Ireland is integrated more than any other crossborder wholesale market. In the first instance, even in a no deal scenario, the UK
would seek to agree with Ireland a continuation of the SEM, which would minimise
impact on exit. This relies on cooperation with Ireland and the EU, which is not
within the UK’s gift to unilaterally control or mitigate.
Conclusie, ze hebben te weinig voorbereidingstijd:
quote:
However, the short time remaining before 29 March 2019 does not allow Government to unilaterally mitigate the effects of no deal. Even where it can take unilateral action, the lack of
preparation by businesses and individuals is likely to add to the disruption
experienced in a no deal scenario
Mijn conclusie:
De Britten hebben zelf minimaal 2 maanden uitstel nodig.
Definitely not CIA
pi_185275187
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:14 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Fractievoorzitters in het EP hebben net zo goed een direct democratisch mandaat. Dus ik volg je punt daar niet helemaal.

En waarin schuilt het gevaar dat Europese burgers minder invloed zouden gaan krijgen? In de afgelopen jaren worden juist steeds meer maatregelen genomen om democratische controle te verhogen. Denk aan benoeming Commissie door EP, spitzenkandidat etc.
De Europese Commissie wordt door de Raad benoemd, niet door het EP (hoewel dat daar wel mee akkoord moet gaan).
pi_185275349
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De Europese Commissie wordt door de Raad benoemd, niet door het EP (hoewel dat daar wel mee akkoord moet gaan).
Daarnaast speelt ook nog eens mee dat de ministers in de EU (noem je die zo?) voor een groot gekozen worden op basis van het "gewicht" van het land.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_185275378
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De Europese Commissie wordt door de Raad benoemd, niet door het EP (hoewel dat daar wel mee akkoord moet gaan).
Semantische discussie, de regering wordt door de koning benoemd maar de facto is het het parlement dat bepaalt welke regering er komt. Evenals bij het EP/EC.
pi_185275434
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wat jij wil is cherry-picking. ...
Ik ben geen Brit hoor
pi_185275450
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:28 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Lees. Ik zei status quo. ...
lid blijven van de eu is geen status quo

die club beweegt naar een politiek unie toe
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:37:04 #224
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185275503
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:34 schreef riazop het volgende:

[..]

lid blijven van de eu is geen status quo

die club beweegt naar een politiek unie toe
Lid blijven van de unie is de status quo, hoe vaak jij ook zegt dat het niet zo is.

Woorden hebben betekenis, weet je?

[ Bericht 9% gewijzigd door DustPuppy op 27-02-2019 13:50:20 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185276030
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:34 schreef riazop het volgende:

[..]

lid blijven van de eu is geen status quo

die club beweegt naar een politiek unie toe
Dat leek eerst wel zo, maar dat lijkt te gaan meevallen. De Europese Raad is eerder belangrijker geworden dan het Europese parlement. En de Europese Raad is gewoon een overleg tussen de gekozen regeringsleiders, ook zonder Europese Unie zouden zulke overleggen wel gebruikelijk zijn.

Maar goed, dat is een beetje offtopic hier. De Britten hebben helaas voor brexit gestemd, ik had ze er graag bij al rem op het groter worden van de Europese Unie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185276722
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat leek eerst wel zo, maar dat lijkt te gaan meevallen. De Europese Raad is eerder belangrijker geworden dan het Europese parlement. En de Europese Raad is gewoon een overleg tussen de gekozen regeringsleiders, ook zonder Europese Unie zouden zulke overleggen wel gebruikelijk zijn.

Maar goed, dat is een beetje offtopic hier. De Britten hebben helaas voor brexit gestemd, ik had ze er graag bij al rem op het groter worden van de Europese Unie.
EU groeit voorlopig niet hoor. Werd in de Brexit campagne ook continue Tukije misbruikt om angst te zaaien.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator woensdag 27 februari 2019 @ 14:56:00 #227
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185276819
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:34 schreef riazop het volgende:

[..]

lid blijven van de eu is geen status quo

die club beweegt naar een politiek unie toe
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:34 schreef riazop het volgende:

[..]

lid blijven van de eu is geen status quo

die club beweegt naar een politiek unie toe
De EU IS een politieke unie, nitwit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185277240
France would block Brexit delay 'without a clear objective', Macron says

https://www.independent.c(...)-talks-a8799506.html

Wat zou een "clear objective" kunnen zijn? Ik zou het niet weten, en ik denk niet dat de UK Regering weet wat ze willen.
pi_185277304
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:26 schreef zoost het volgende:
France would block Brexit delay 'without a clear objective', Macron says

https://www.independent.c(...)-talks-a8799506.html

Wat zou een "clear objective" kunnen zijn? Ik zou het niet weten, en ik denk niet dat de UK Regering weet wat ze willen.
Kan wel wat verzinnen wat de objectives zouden kunnen zijn. Echter die zijn hetzelfde als nu
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:19:49 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185278212
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:24 schreef riazop het volgende:

[..]

die stond anders gewoon kandidaat bij de laatste verkiezingen
Ja in maidenhead en daar hebben 37,718 mensen op haar gestemd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185278258
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

EU groeit voorlopig niet hoor. Werd in de Brexit campagne ook continue Tukije misbruikt om angst te zaaien.
Ik bedoel ook niet qua aantal landen (dat zal inderdaad wel meevallen), maar qua invloed. Ik ben voor een EU, maar tegen een europese staat, een europees belastingstelsel, een europees leger, e.d. Zo zat het VK er ook in en dat vond ik dus wel positief.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:22:34 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185278264
Bobby Smith was daar ook kandidaat, en 3 mensen stemden op hem, is dat niet verdrietig?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bobby_Smith_(activist)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185278413
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:22 schreef riazop het volgende:

[..]

door heel onbuigzaam te zijn mbt de Ierse grens bv
O dus je wilt een moeizaam bereikt verdrag opofferen omdat de Engelsen niet even een Brexit kunnen regelen. Ze hoeven niet weg ze willen weg waarom zou Ierland de dupe moeten zijn omdat ze in Londen niet op de blaren willen zitten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_185278615
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De dictatuur van de meerderheid.
Wat een flauwekul. Iedereen is vrij om te gaan stemmen. Hoe kan het dan een dictatuur zijn. 51% is nu eenmaal de meerderheid. Je kunt dan niet gaan zeggen het moet met 75% meerderheid zijn want wat ga je dan doen als bij een tweederde meerderheid de uitslag nog steeds niet bevalt het percentage verhogen naar 99,99% dan heb je Noord-Koreaanse verkiezingen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:42:08 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185278618
Ik wordt wat moe van de mensen die menen dat de Britten het slachtoffer zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185278777
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik wordt wat moe van de mensen die menen dat de Britten het slachtoffer zijn.
De Britten zijn zeker geen slachtoffer, maar daarom hoef je nog geen uitstel te weigeren oid? Natuurlijk hebben de Britten het zichzelf aangedaan. Eerst met een ondoordacht referendum (Remain wint toch wel), daarna door zonder nadenken de uitslag over te nemen, daarna door zonder plan art. 50 te triggeren en daarna door zo moeilijk te doen over de liggende deal. Dat is duidelijk.

Maar: als een vriend het moeilijk heeft biedt je de helpende hand. En in dit geval is het nog positief ook voor de EU als er geen no deal uit komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:57:05 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185278824
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

De Britten zijn zeker geen slachtoffer, maar daarom hoef je nog geen uitstel te weigeren oid? Natuurlijk hebben de Britten het zichzelf aangedaan. Eerst met een ondoordacht referendum (Remain wint toch wel), daarna door zonder nadenken de uitslag over te nemen, daarna door zonder plan art. 50 te triggeren en daarna door zo moeilijk te doen over de liggende deal. Dat is duidelijk.

Maar: als een vriend het moeilijk heeft biedt je de helpende hand. En in dit geval is het nog positief ook voor de EU als er geen no deal uit komt.
uitstel is prima mits je daar een gegronde reden voor hebt wat je met het uitstel wilt bereiken.

Vrienden wil ik best helpen, maar iemand die me uitmaakt voor aap, zich arrogant opstelt en meent dat die beter is dan wij heb ik toch wat moeite mee.
Iemand die altijd loopt te zieken en te spotten maar vreselijk beledigd is als je een grapje over hem maakt...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185278905
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

uitstel is prima mits je daar een gegronde reden voor hebt wat je met het uitstel wilt bereiken.

Vrienden wil ik best helpen, maar iemand die me uitmaakt voor aap, zich arrogant opstelt en meent dat die beter is dan wij heb ik toch wat moeite mee.
Iemand die altijd loopt te zieken en te spotten maar vreselijk beledigd is als je een grapje over hem maakt...
Ik zou me niet zoveel aantrekken van wat wat rare figuren uit de Britse politiek roepen. Het VK blijft een bevriend buurland waar we al eeuwen banden mee hebben (al zijn er dan ook wat oorlogen over en weer geweest).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:02:02 #239
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185278913
Van mij mogen ze terugkomen, die Britten. Zet het bier alvast koud.
Mits de oproerkraaiers van het eerste uur hun straf niet ontlopen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_185278924
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Bobby Smith was daar ook kandidaat, en 3 mensen stemden op hem, is dat niet verdrietig?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bobby_Smith_(activist)
En geen van die 3 was zijn vrouw :)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185280217
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Bobby Smith was daar ook kandidaat, en 3 mensen stemden op hem, is dat niet verdrietig?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bobby_Smith_(activist)
Zelfs deze held kreeg meer stemmen:



_O_ Lord Buckethead _O_
pi_185280425
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:14 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Zelfs deze held kreeg meer stemmen:

[ afbeelding ]

_O_ Lord Buckethead _O_
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 27 februari 2019 @ 18:37:09 #243
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_185280665
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Lid blijven van de unie is de status quo, hoe vaak jij ook zegt dat het niet zo is.

Woorden hebben betekenis, weet je?
Het toontje mag wel wat minder neerbuigend. Zijn punt is dat de EU zich in allerlei richtingen kan ontwikkelen en de ene Remainer heeft daar een heel ander beeld bij dan de andere. Dus als je ten tijde van het referendum zorgen had over de richting die de EU uitgaat en tegelijk de nadelige gevolgen van een Brexit voorzag, kan ik me voorstellen dat het een moeilijke keuze was.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  Moderator woensdag 27 februari 2019 @ 18:40:46 #244
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185280751
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet qua aantal landen (dat zal inderdaad wel meevallen), maar qua invloed. Ik ben voor een EU, maar tegen een europese staat, een europees belastingstelsel, een europees leger, e.d. Zo zat het VK er ook in en dat vond ik dus wel positief.
Er is geen enkel EU land wat de zaken die jij noemt wil. Geen enkel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 27 februari 2019 @ 18:43:35 #245
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185280816
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:37 schreef Kaji het volgende:

[..]

Het toontje mag wel wat minder neerbuigend. Zijn punt is dat de EU zich in allerlei richtingen kan ontwikkelen en de ene Remainer heeft daar een heel ander beeld bij dan de andere. Dus als je ten tijde van het referendum zorgen had over de richting die de EU uitgaat en tegelijk de nadelige gevolgen van een Brexit voorzag, kan ik me voorstellen dat het een moeilijke keuze was.
Als je daar zorgen over hebt dan stem je nationaal voor een regering die jouw zorgen deelt, dan stem je niet Leave. Kind met het badwater weggooien en zo en oh ja, het VK moet gewoon blijven doen wat de EU zegt alleen nu hebben ze niets meer in te brengen in de besluitvorming.

Voor mensen die zgn. zorgen hadden is Leave de verkeerde keuze. Logisch nadenken over dit onderwerp blijft lastig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185280830
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is geen enkel EU land wat de zaken die jij noemt wil. Geen enkel.
Nee? Ooit gehoord van Macron? Die wil een europees leger en die wil dat europa belasting kan heffen. En een heel aantal europees parlementsleden willen dat ook.

Merkel is trouwens ook voor een europees leger.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185283088
Wat mij betreft is een Europees leger de juiste richting.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_185283225
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:18 schreef bedachtzaam het volgende:
Wat mij betreft is een Europees leger de juiste richting.
Ik kan er ook geen nadeel bij bedenken.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator woensdag 27 februari 2019 @ 20:31:58 #249
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185283444
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee? Ooit gehoord van Macron? Die wil een europees leger en die wil dat europa belasting kan heffen. En een heel aantal europees parlementsleden willen dat ook.

Merkel is trouwens ook voor een europees leger.
En dus komt het er? Nee.

Bovendien is het wel duidelijk geworden sinds het aantreden van Trump dat oude bondgenootschappen geen garanties voor de toekomst meer bieden, Europa zal zelf verantwoording voor zijn defensie moeten nemen en dan zie ik liever een EU leger, het hoeft niet anders georganiseerd te worden als de NAVO overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185284003
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En dus komt het er? Nee.

Bovendien is het wel duidelijk geworden sinds het aantreden van Trump dat oude bondgenootschappen geen garanties voor de toekomst meer bieden, Europa zal zelf verantwoording voor zijn defensie moeten nemen en dan zie ik liever een EU leger, het hoeft niet anders georganiseerd te worden als de NAVO overigens.
Het zegt in elk geval wel dat er landen voor zijn, wat jij net nog ontkende.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185288025
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:26 schreef zoost het volgende:
France would block Brexit delay 'without a clear objective', Macron says

.
Macron is nog een beetje boos over wat de Hollanders hem geflikt hebben gisteren...
pi_185288051
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:45 schreef riazop het volgende:

[..]

Macron is nog een beetje boos over wat de Hollanders hem geflikt hebben gisteren...
Spanje blokt mee. Alleen maar gunstig voor de Brexiteers toch?
Definitely not CIA
pi_185288191
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Spanje blokt mee. ....
Van Sanchez?

Is dat niet die gast die vindt dat je Catalaanse politici zonder proces moet opsluiten?
pi_185288344
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:50 schreef riazop het volgende:

[..]

Van Sanchez?

Is dat niet die gast die vindt dat je Catalaanse politici zonder proces moet opsluiten?
Lijkt me dat de Brexiteers hier wel blij mee zijn.
Definitely not CIA
pi_185288465
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Lijkt me dat de Brexiteers hier wel blij mee zijn.
ik zie "de brexiteers" niet echt als 1 groep met 1 mening
  Moderator woensdag 27 februari 2019 @ 23:05:36 #256
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185288538
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het zegt in elk geval wel dat er landen voor zijn, wat jij net nog ontkende.
Er zijn landen die voor bepaalde zaken zijn, zaken die nog totaal niet uitgewerkt zijn en waarvoor geen consensus is, jij doet alsof er morgen een federale republiek EU is.

Nuance is een mooi ding.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 27 februari 2019 @ 23:05:53 #257
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_185288545
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:01 schreef riazop het volgende:

[..]

ik zie "de brexiteers" niet echt als 1 groep met 1 mening
Nee, dat is ook het hele probleem.
pi_185288564
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:05 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, dat is ook het hele probleem.
het "probleem" is eerder dat de Kamer een meerderheid remainers telde en telt
pi_185288578
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er zijn landen die voor bepaalde zaken zijn, zaken die nog totaal niet uitgewerkt zijn en waarvoor geen consensus is, jij doet alsof er morgen een federale republiek EU is.

Hoe dan ook, de eu is in beweging.
  Moderator woensdag 27 februari 2019 @ 23:07:53 #260
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185288584
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:06 schreef riazop het volgende:

[..]

het "probleem" is eerder dat de Kamer een meerderheid remainers telde en telt
Art 50 wet passeerde met bijna 500 stemmen voor, volgens mij loop je weer te fantaseren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 27 februari 2019 @ 23:08:27 #261
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185288601
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:07 schreef riazop het volgende:

[..]

Hoe dan ook, de eu is in beweging.
Duh. De EU is altijd in beweging, de wereld staat nu eenmaal niet stil.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185288672
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Duh. De EU is altijd in beweging, de wereld staat nu eenmaal niet stil.
Van een douane unie naar een politieke unie in een paar decennia vind ik een verdomd heftige beweging
Veel wilder en sneller dan de meeste bestaande landen
pi_185288877
Het VK is de antichrist, een armoedig armzalig eiland dat het best van de aardbodem kan verdwijnen...volgens de eurofielen, en toch proberen ze met alle macht de Britten in de interne markt te gijzelen. :')
pi_185288979
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:20 schreef Braindead2000 het volgende:
Het VK is de antichrist, een armoedig armzalig eiland dat het best van de aardbodem kan verdwijnen...volgens de eurofielen, en toch proberen ze met alle macht de Britten in de interne markt te gijzelen.
Logisch.

Nederlandse eurofielen spreken ook alleen maar ENGELS.

Op termijn is die investering dan misschien voor niets geweest.
pi_185289084
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er zijn landen die voor bepaalde zaken zijn, zaken die nog totaal niet uitgewerkt zijn en waarvoor geen consensus is, jij doet alsof er morgen een federale republiek EU is.

Nuance is een mooi ding.
Nee, dat deed ik helemaal niet. Ik gaf alleen aan dat ik blij was met een groot land dat qua EU grotendeels de standpunten deelde die ik ook heb en dat ik het jammer vind dat ze weg gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185289174
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:25 schreef riazop het volgende:

[..]

Logisch.

Nederlandse eurofielen spreken ook alleen maar ENGELS.

Op termijn is die investering dan misschien voor niets geweest.
Ik heb al diverse eurofiele politici zien juichen over een Brexitbuit. Schiet Nederland zichzelf dan niet is zijn eigen voeten als ze het VK toestaan onderdeel te blijven van de interne markt?

( Niet mijn logica, maar interpretatie van de logica van de eurofielen, zover dat mogelijk is ;( )
  Moderator woensdag 27 februari 2019 @ 23:43:37 #267
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185289307
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, dat deed ik helemaal niet. Ik gaf alleen aan dat ik blij was met een groot land dat qua EU grotendeels de standpunten deelde die ik ook heb en dat ik het jammer vind dat ze weg gaan.
Ook dat is onwaar, het VK deelde jouw standpunten helemaal niet, het VK was de grootste aanjager van EU expansie richting Oost Europa met alle gevolgen van dien. Verder was het VK vooral erg goed in het behalen van eigen voordeel ten koste van anderen. Is dat een voorbeeld wat jou bevalt?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 27 februari 2019 @ 23:44:19 #268
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185289319
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb al diverse eurofiele politici zien juichen over een Brexitbuit. Schiet Nederland zichzelf dan niet is zijn eigen voeten als ze het VK toestaan onderdeel te blijven van de interne markt?

( Niet mijn logica, maar interpretatie van de logica van de eurofielen, zover dat mogelijk is ;( )
De enige die ik heb horen juichen over een Brexit buit was de Telegraaf een paar weken terug, in chocolade letters op de voorpagina van de zaterdagskrant.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185291608
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:25 schreef riazop het volgende:

[..]

Logisch.

Nederlandse eurofielen spreken ook alleen maar ENGELS.

Op termijn is die investering dan misschien voor niets geweest.
Je weet dat als je caps gebruikt dit niet automatisch betekent dat je gelijk hebt?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185291644
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb al diverse eurofiele politici zien juichen over een Brexitbuit. Schiet Nederland zichzelf dan niet is zijn eigen voeten als ze het VK toestaan onderdeel te blijven van de interne markt?

( Niet mijn logica, maar interpretatie van de logica van de eurofielen, zover dat mogelijk is ;( )
Nederland is blij als we extra banen erbij krijgen. Dat geldt voor zowel pro als anti Europa aanhangers.
Als we moeten kiezen voor of tegen Brexit, dan zullen juist de " Eurofielen" tegen Brexit zijn.

Jouw aannames missen weer elke logica
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185292214
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 23:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Van een douane unie naar een politieke unie in een paar decennia vind ik een verdomd heftige beweging
Veel wilder en sneller dan de meeste bestaande landen
Weer onzin, in het de tekst van het verdrag van Rome in 1957 stond al dat het doel een steeds verder geïntegreerde en politieke unie was. Daar is nooit geheimzinnig over gedaan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_185292808
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee? Ooit gehoord van Macron? Die wil een europees leger en die wil dat europa belasting kan heffen. En een heel aantal europees parlementsleden willen dat ook.

Merkel is trouwens ook voor een europees leger.
Fijn voor ze, het vereist een verdragswijziging en derhalve unanimiteit onder al de leden van de EU.
pi_185292902
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:26 schreef zoost het volgende:
France would block Brexit delay 'without a clear objective', Macron says

https://www.independent.c(...)-talks-a8799506.html

Wat zou een "clear objective" kunnen zijn? Ik zou het niet weten, en ik denk niet dat de UK Regering weet wat ze willen.
Lijkt me prima, zo dwing je de Britse politici tenminste om eindelijk eens een keuze te maken i.p.v. om de hete brei heen te draaien met als excuus dat een uitstel nog mogelijk is. Er lijken veel Britse politici te denken dat uitstel beter is dan door de zure appel heen te bijten, maar de te maken keuzes in het parlement zullen blijven zoals ze zijn. Ik denk zelfs dat Macron en Sanchez met deze eis May een bijzonder groot plezier doen omdat het de kans significant vergroot dat May's deal door het parlement gaat komen.
pi_185293347
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:38 schreef J.B. het volgende:

[..]

Fijn voor ze, het vereist een verdragswijziging en derhalve unanimiteit onder al de leden van de EU.
Dat klopt. En dus ben ik blij met een aantal landen die zulke dingen blokkeren. In je eentje is dat namelijk extreem moeilijk ondanks de veto (er komt dan zeer veel druk op te staan om te accepteren, desnoods zoals de europese grondwet er door is gedrukt), maar met een paar landen kun je zulke wat mij betreft zwaar ongewenste ontwikkelingen tegen houden. En het VK was daarin een bondgenoot, dat geeft ook Rutte steeds aan.

Dat het VK een aantal andere ongewenste dingen wel wilde klopt, daar moesten dus andere bondgenoten worden gezocht om het VK tegen te houden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:24:52 #275
63302 rockstah
New World Disorder
pi_185293399
Nog een interessant stukje achtergrond over de Chagos eilanden:

quote:
Did colonialism end in Africa when the previous colonial powers granted independence? Apparently not, according to the United Nations’ International Court of Justice (ICJ), which has ruled “the process of decolonization of Mauritius was not lawfully completed” and the UK should relinquish the Chagos Archipelago “as rapidly as possible.”

While the Chagos Islands is probably not well known to most Africans, situated as it is some 1,800 kilometers (1100 miles) from the nearest African nations of Seychelles and Mauritius, this has a been a long-running saga. Back in 1964 while Mauritius was negotiating its independence from the United Kingdom, the United Kingdom had entered into secret talks with the United States of America to acquire the Chagos Archipelago for use as a military base.

The attraction was obvious: the archipelago of over 60 islands is located just 600 kilometers off the coast of the Indian subcontinent mainland and remains a very convenient launch site for military air and sea craft. Without disclosing this interest, the UK formally disaggregated the Chagos Islands from Mauritius during independence negotiations in 1965, paying Mauritius a sum of £3 million. Mauritius was granted independence in 1968.

Between 1967 to 1973, UK then forcibly removed every one of the over 3,000 occupants of the Islands, moving them to the nearest African nations of Seychelles and Mauritius. Declassified correspondence from the time reveal that this was in accordance with the agreement that the UK had reached with the United States, including assurances that there will be “no indigenous population left on the island except seagulls”. The US promptly built a military base on the largest of the atolls, Diego Garcia, which remains in use till today.

Turtle Cove on Diego Garcia, largest island in the Chagos archipelago and site of a major United States military base in the middle of the Indian Ocean .
The Chagossians have been fighting for their right to return home since their eviction, and Mauritius launched legal proceedings to have the island restated as part of its sovereign control. They scored a major victory in 2017, when the United Nations General Assembly voted that the matter be referred to its principal judicial organ, the ICJ.

The Court’s decision on Feb. 25 unequivocally stated that the UK had not respected the freewill expression of the people of Chagos when assuming control of the archipelago and they should therefore immediately relinquish it.

While the UK’s immediate response has been to refuse to respect the Court’s decision, stating it is not legally binding but advisory, the UK will find itself under immense international pressure to reverse that position. To complicate matters, the US still has a lease on Diego Garcia that does not expire till 2036—indeed, Diego Garcia is the US’s largest military base outside its own shores.

Pravind Jugnauth, the prime minister of Mauritius, hailed a “historic moment”, adding: “Our territorial integrity will now be made complete, and when that occurs, the Chagossians and their descendants will finally be able to return home”. Chagossians and their descendants have since moved all over the world, including to the UK, where they have been caught up in Theresa May’s ‘hostile environment’ for illegal migrants.

Brexit Shadow
Lurking over this whole matter has been the shadow of Brexit. The Chagos issue was referred to the ICJ in 2017 by the UN because most European nations abstained from the vote, a direct consequence of the decision to leave EU. Africans would have been pleasantly surprised at the outcome, being more used to the ICJ’s sister organization the International Criminal Court, which has mainly concentrated prosecutorial efforts on African leaders.

Now desperate to secure trade deals with African countries and India, which retains strong cultural and economic ties with Mauritius, it is unlikely that the UK could afford a lengthy dispute. A negotiated settlement is likely, where the Chagossians could be paid compensation and a gradual return to the other islands in the archipelago, pending a resolution with the US about Diego Garcia.

But who knew that when the Brexit campaigners were voting to ‘take back control of their country’, they were enabling an African island nation half a world away to do exactly that? Another manifestation of the law of unintended consequences.
https://qz.com/africa/156(...)tius-chagos-islands/


Hedendaags colonialisme in al zijn misselijke absurditeit. Even een volksverhuizing organiseren omdat de Amerikanen een militaire basis nodig hebben.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_185293910
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:24 schreef rockstah het volgende:
Nog een interessant stukje achtergrond over de Chagos eilanden:

[..]


Hedendaags colonialisme in al zijn misselijke absurditeit. Even een volksverhuizing organiseren omdat de Amerikanen een militaire basis nodig hebben.
geopolitiek is per definitie cynisch
pi_185294028
Kappen met baggeren



[ Bericht 81% gewijzigd door capricia op 28-02-2019 12:19:21 ]
  donderdag 28 februari 2019 @ 11:17:48 #278
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185294087
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:14 schreef riazop het volgende:
1943 - 2016

[ afbeelding ]
Ten eerste, je bedoelt andersom.
Ten tweede, sneuste Godwin van de dag. Gefeliciteerd.

Hadden de leiders van de bezette gebieden in 1943 ook recht op een veto op alles wat Hitler wilde?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185294169
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]



Hadden de leiders van de bezette gebieden in 1943 ook recht op een veto op alles wat Hitler wilde?
Nu is er tenminste nog een as Berlijn >< Parijs ipv alleen een kern Berlijn die de lakens uitdeelt wilde je zeggen?
  donderdag 28 februari 2019 @ 11:23:24 #280
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185294174
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:22 schreef riazop het volgende:

[..]

Nu is er tenminste nog een as Berlijn >< Parijs ipv alleen een kern Berlijn die de lakens uitdeelt wilde je zeggen?
Nee dat wilde ik niet zeggen. Geef eens antwoord op de vraag.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185294210
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:23 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee dat wilde ik niet zeggen.
Nu is er tenminste nog een as Berlijn >< Parijs ipv alleen een kern Berlijn die de lakens uitdeelt wilde je zeggen?
  donderdag 28 februari 2019 @ 11:31:54 #282
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185294334
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:25 schreef riazop het volgende:

[..]

Nu is er tenminste nog een as Berlijn >< Parijs ipv alleen een kern Berlijn die de lakens uitdeelt wilde je zeggen?
Honestly, nobody is this fucking stupid. Dit moet een rol zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185294555
Ik vind het al ergerlijk dat sommige Britten alle Europeanen als nazi's wegzetten. Hier vind ik het nog stuitender. Bah.
pi_185295146
eurofielen hebben inmiddels een ander kaartje van Europa gepost

pi_185295239
Dit topic gaat over de Britse politiek, voor pro of anti EU nieuws, graag een eigen topic aanmaken.

Definitely not CIA
pi_185295248
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:17 schreef riazop het volgende:
eurofielen hebben inmiddels een ander kaartje van Europa gepost

[ afbeelding ]
Jammer van Groningen :(
  donderdag 28 februari 2019 @ 12:23:05 #287
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185295260
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Jammer van Groningen :(
Groningen is gewoon boos op Den Haag. En geef ze eens ongelijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185295862
Steeds meer immigratie van buiten de eu
En minder Britten die emigreren.

  donderdag 28 februari 2019 @ 13:43:44 #289
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_185296778
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:48 schreef riazop het volgende:
Steeds meer immigratie van buiten de eu
En minder Britten die emigreren.

[ afbeelding ]
Mensen buiten de EU hebben een visum nodig. UK kiest er zelf voor om ze binnen te laten. Daar heeft een Brexit niets mee te maken.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  Overall beste user 2022 donderdag 28 februari 2019 @ 13:55:43 #290
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185296996
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:48 schreef riazop het volgende:
Steeds meer immigratie van buiten de eu
En minder Britten die emigreren.

[ afbeelding ]
Het zal meer worden. India heeft al gezegd dat ze meer visums willen anders geen handelsdeal. Dus moet het VK doen wat ze in Delhi zeggen. Braaf doen wat ze daar zeggen. Gehoorzamen aan hun meesters in Azië. Als honden.

Maar verder zijn ze vrij en zo. En hebben ze kromme bananen en blauwe paspoorten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 28 februari 2019 @ 13:59:58 #291
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_185297064
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:55 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het zal meer worden. India heeft al gezegd dat ze meer visums willen anders geen handelsdeal. Dus moet het VK doen wat ze in Delhi zeggen. Braaf doen wat ze daar zeggen. Gehoorzamen aan hun meesters in Azië. Als honden.

Maar verder zijn ze vrij en zo. En hebben ze kromme bananen en blauwe paspoorten.
Zal toch enkel gebeuren indien een nodeal? Of krijgen ze sowieso open grenzen met India en chloorkippen uit Amerika :D
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_185297118
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:59 schreef gniffie het volgende:

[..]

Zal toch enkel gebeuren indien een nodeal? Of krijgen ze sowieso open grenzen met India en chloorkippen uit Amerika :D
uiteindelijk zullen ze zich moeten committeren aan de regels van 1 van de grote handelsblokken in de wereld.
Azië
Amerika
EU

En die sluiten elkaar een beetje uit qua standaarden en regelgeving.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 28 februari 2019 @ 14:06:55 #293
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185297175
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:48 schreef riazop het volgende:
Steeds meer immigratie van buiten de eu
En minder Britten die emigreren.

[ afbeelding ]
Mooi toch? Ik weet zeker dat dit is wat Leavers voor ogen hadden toen ze stemden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 februari 2019 @ 14:20:54 #294
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185297442
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:59 schreef gniffie het volgende:

[..]

Zal toch enkel gebeuren indien een nodeal? Of krijgen ze sowieso open grenzen met India en chloorkippen uit Amerika :D
India eiste iets van 100.000 visa per jaar geloof ik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 februari 2019 @ 14:57:31 #295
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185298118
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:48 schreef riazop het volgende:
Steeds meer immigratie van buiten de eu
En minder Britten die emigreren.

[ afbeelding ]
logisch, als je de keuze krijgt om ergens te gaan werken waar binnenkort al je rechten vervallen (of allerminst onzeker zijn) zou ik er ook niet gaan werken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185298897
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 14:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mooi toch? Ik weet zeker dat dit is wat Leavers voor ogen hadden toen ze stemden.
Als het Oost-Europese klusjesmannen zijn die wegblijven wel ja. Als het hoogopgeleide ICT'ers zijn niet.. Je zou eigenlijk wat dieper in zo'n cijfer moeten duiken om te kijken wat het effect is.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 februari 2019 @ 15:48:15 #297
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185299096
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:37 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Als het Oost-Europese klusjesmannen zijn die wegblijven wel ja. Als het hoogopgeleide ICT'ers zijn niet.. Je zou eigenlijk wat dieper in zo'n cijfer moeten duiken om te kijken wat het effect is.
Ik denk niet dat de fanatieke Leaver wil dat buitenlanders de goede banen inpikken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_185299418
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de fanatieke Leaver wil dat buitenlanders de goede banen inpikken.
Zal wel moeten..voor een visa moet je een inkomen hebben van minstens 30.000 pond per jaar.
Dat zijn geen schoonmakers, ieg.

https://www.theguardian.c(...)for-skilled-migrants
Definitely not CIA
pi_185299794
DEFRA minister Eustice treedt af als minister. Omdat hij vindt dat de EU het VK vernedert door het opleggen van regels bij een eventuele extension.

quote:
"I fear that developments this week will lead to a sequence of events culminating in the EU dictating the terms of any extension requested and the final humiliation of our country."


Hij zal overigens wel voor May's deal stemmen, schrijft hij.

[ Bericht 27% gewijzigd door capricia op 28-02-2019 17:24:08 ]
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 28 februari 2019 @ 18:54:53 #300
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185302524
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Zal wel moeten..voor een visa moet je een inkomen hebben van minstens 30.000 pond per jaar.
Dat zijn geen schoonmakers, ieg.

https://www.theguardian.c(...)for-skilled-migrants
En ook geen verpleegsters, die verdienen minder. Grappig genoeg is de nieuwe immigratie wet haastig bijgesteld om dat wel toe te staan en seizoensarbeiders mogen ook gewoon nog steeds komen. Kortom, het is vooral symbool politiek.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185304501
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:26 schreef capricia het volgende:
DEFRA minister Eustice treedt af als minister. Omdat hij vindt dat de EU het VK vernedert door het opleggen van regels bij een eventuele extension.

[..]

[ afbeelding ]

Hij zal overigens wel voor May's deal stemmen, schrijft hij.
Idd belachelijk dat de EU eisen stelt, ze moeten maar gewoon slikken wat het VK wil, natuurlijk :')
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')