Dan zal het wel snel over zijn, de 4 meest gespeelde games op de PS4 hier zijn zo vanuit de PSN store op mijn PS4 gedownload.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:58 schreef KingRadler het volgende:
Zolang Microsoft, Nintendo en Sony fysieke media blijven gebruiken wel.
Natuurlijk. GameMania zit in de wachtkamer.quote:Op donderdag 21 februari 2019 14:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan zal het wel snel over zijn, de 4 meest gespeelde games op de PS4 hier zijn zo vanuit de PSN store op mijn PS4 gedownload.
De periode waarin kinderen 'echt' spelen is iig steeds korter.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:09 schreef Cynix ® het volgende:
Maar er zijn toch ook gewoon steeds minder kinderen? In ieder geval minder blanke kinderen met geld. En ik kocht/kreeg dan nog Legodozen tot aan het plafond, tegenwoordig download je toch gewoon elke maand een game en ben je klaar?
Probleem is marge. Fabrikanten zoals LEGO en ook Marvel etc eisen bepaalde prijzen met een capped prijs. Marges van 5-15% is normaal en als je dan je pandje a 5.000 euro per maand nog moet betalen en je personeel, reken uit.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:09 schreef Cynix ® het volgende:
Maar er zijn toch ook gewoon steeds minder kinderen? In ieder geval minder blanke kinderen met geld. En ik kocht/kreeg dan nog Legodozen tot aan het plafond, tegenwoordig download je toch gewoon elke maand een game en ben je klaar?
Daarbij zwerven er ook partijen in de markt die aanzienlijk goedkoper zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Probleem is marge. Fabrikanten zoals LEGO en ook Marvel etc eisen bepaalde prijzen met een capped prijs. Marges van 5-15% is normaal en als je dan je pandje a 5.000 euro per maand nog moet betalen en je personeel, reken uit.
Vergeet niet dat er ook veel grijze import is waar LEGO niet veel aan kan doen. Daarom die dumpprijzen soms. Dit mag eigenlijk niet, maar zie het maar eens te stoppen. Een MediaMarkt bijvoorbeeld pakt 30 euro NETTO op een iPhone X, tja...quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:19 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Daarbij zwerven er ook partijen in de markt die aanzienlijk goedkoper zijn.
Maar die gaan dan per container.
De spullen komen dan bij het kruitvat terecht voor prijzen waar de lokale speelgoedwinkel niet kan inkopen.
Zo kan het zijn dat een bootje met een kapitein met een zwarte baard voor drie euro bij het kruitvat ligt En hetzelfde bootje met een kapitein met een bruine baard voor 12 euro bij Intertoys.
Goed punt wel. Kinderen spelen steeds minder zoals wij dat deden met Lego, K'Nex, racebanen, bordspellen etc. Het is al snel saai of ze hebben het geduld niet om uren achtereen te bouwen aan iets. Een vluchtig spelletje of filmpje op de iPad lijkt wel het enige wat ze kennen. Tot een jaar of 4 kun je ze nog vermaken met goedkope prul van de Action, daarna is het al snel de iPad en vanaf hun 8ste is de XBox of PS4 zowat het enige waar ze mee spelen. Niet dat wij vroeger geen NES of SNES hadden op die leeftijd, maar het was toen veel diverser allemaal. Ik heb op die leeftijd ook mijn liefde voor een legpuzzel van 500-1000 stukjes opgedaan. Dat zie ik ze nu echt niet meer doen hoor.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:10 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De periode waarin kinderen 'echt' spelen is iig steeds korter.
Begin jaren 90 speelde je op je tiende nog met een Barbiepop. Nu is dat een paar jaar eerder wel over.
Er worden nog steeds tienduizenden puzzels verkocht hoor. Kijk maar eens op Amazon in de categorie speelgoed. Games nu we het daar over hebben. Daar is de marge 1-2-3 euro per game.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goed punt wel. Kinderen spelen steeds minder zoals wij dat deden met Lego, K'Nex, racebanen, bordspellen etc. Het is al snel saai of ze hebben het geduld niet om uren achtereen te bouwen aan iets. Een vluchtig spelletje of filmpje op de iPad lijkt wel het enige wat ze kennen. Tot een jaar of 4 kun je ze nog vermaken met goedkope prul van de Action, daarna is het al snel de iPad en vanaf hun 8ste is de XBox of PS4 zowat het enige waar ze mee spelen. Niet dat wij vroeger geen NES of SNES hadden op die leeftijd, maar het was toen veel diverser allemaal. Ik heb op die leeftijd ook mijn liefde voor een legpuzzel van 500-1000 stukjes opgedaan. Dat zie ik ze nu echt niet meer doen hoor.
Dat zou kunnen, maar ze worden tegenwoordig ook gewoon snel volwassen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is al snel saai of ze hebben het geduld niet om uren achtereen te bouwen aan iets.
Dat vergeet ik er inderdaad bij te zeggen. Ze vinden iets al snel kinderachtig omdat ze al op hun 8e-9e beginnen te puberen soms.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:24 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ze worden tegenwoordig ook gewoon snel volwassen.
Ik heb mijn neefje en nichtje van 8 en 11 afgelopen weekend nog 3 Jan van Haasteren puzzels van 2000 stukjes achter de deur gegooid.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb op die leeftijd ook mijn liefde voor een legpuzzel van 500-1000 stukjes opgedaan. Dat zie ik ze nu echt niet meer doen hoor.
Ik denk dat Game Mania daarom ook veel in tweedehands spul doet, daarop is de marge namelijk veel beter als je het goed doet. Zou me niet verbazen als er een gamingketen gewoonweg niet draaiend is te houden van enkel nieuwe games en consoles.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Games nu we het daar over hebben. Daar is de marge 1-2-3 euro per game.
Mijn neefjes en nichtjes spelen met van alles. Ook tablets, maar ook simpel speelgoed. Probleem blijft nog steeds marge. Ik snap werkelijk niet dat een overkoepelend orgaan zoals een EU of wat dan ook dit niet aan de kaak stelt. Er is geen euro te verdienen in de retail met die waleglijke lage marges in speelgoed, games, laptops etc etc. Natuurlijk is er een terugloop van klanten, maar met zulke lage marges is er ook amper tegenop te werken.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:26 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik heb mijn neefje en nichtje van 8 en 11 afgelopen weekend nog 3 Jan van Haasteren puzzels van 2000 stukjes achter de deur gegooid.
Die worden opgevoed met zeer veperkte tablet/playstationtind en spelen dus gelukkig ook met andere dingen.
Correct. Heb zelf 2 zaken gehad daarin. GameMania is trouwens geen lang leven gegeven hoor. Simpel pandje > 3.000 per maand, 2 personeelsleden minimumloon incl belastingen 4.000 per maand en dan de rest nog. Dan moet je al HEEL VEEL verkopen en dit is nog maar een simpel voorbeeld van een kleine zaak.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat Game Mania daarom ook veel in tweedehands spul doet, daarop is de marge namelijk veel beter als je het goed doet. Zou me niet verbazen als er een gamingketen gewoonweg niet draaiend is te houden van enkel nieuwe games en consoles.
Maar dat zag ik me vroeger ook echt niet doen. Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende wensen. Maar als ik nu eens naar mijn neefjes kijk: die hebben een hoeveelheid speelgoed waar je bang van wordt, zoveel had ik vroeger echt niet. Dat moet toch echt wel ergens gekocht worden. Dus misschien gebruik je het wel korter nu, maar ze hebben ook meer.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goed punt wel. Kinderen spelen steeds minder zoals wij dat deden met Lego, K'Nex, racebanen, bordspellen etc. Het is al snel saai of ze hebben het geduld niet om uren achtereen te bouwen aan iets. Een vluchtig spelletje of filmpje op de iPad lijkt wel het enige wat ze kennen. Tot een jaar of 4 kun je ze nog vermaken met goedkope prul van de Action, daarna is het al snel de iPad en vanaf hun 8ste is de XBox of PS4 zowat het enige waar ze mee spelen. Niet dat wij vroeger geen NES of SNES hadden op die leeftijd, maar het was toen veel diverser allemaal. Ik heb op die leeftijd ook mijn liefde voor een legpuzzel van 500-1000 stukjes opgedaan. Dat zie ik ze nu echt niet meer doen hoor.
Die acties gaan vaak in samenspraak met groothandel. Als jij als winkel deze week 100 games verkoopt dan geeft de groothandel een kickback van x % bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:34 schreef DrMarten het volgende:
Ik snap vooral de mensen niet doe de moeite nemen om naar een speelgoedwinkel te gaan, te kijken wat ze willen hebben en dan vervolgens alsnog de boel online gaan bestellen omdat het daar 1,50 goedkoper is.
Als je het trouwens over marges hebt.... ik vond het wel opvallend dat de intertoys vaak dingen dusdanig afgeprijsd had dat ik me echt afvroeg hoe dat uit kon. Spellen voor ¤10 waar je bij de gameshop of Mediamarkt nog ¤30 voor betaalde, dat soort acties. Vraag dan ¤25 voor dat spel, hou je er misschien nog iets aan over. Hen daar ee keer voor ¤50 3 spellen gehaald waar ik bij andere zaken mininaal ¤85 voir kwijt was.
En het heeft nog benzine (of ov-kosten) gekost ook.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:34 schreef DrMarten het volgende:
Ik snap vooral de mensen niet doe de moeite nemen om naar een speelgoedwinkel te gaan, te kijken wat ze willen hebben en dan vervolgens alsnog de boel online gaan bestellen omdat het daar 1,50 goedkoper is.
Dat bedoel ik. Als je dat soort dingen bij een mediamakers of een fietsenwinkel ofzo doet kan ik me indrnken want dan gaat het vaak over fors meer geld, maar voor die paar centen ga ik niet moeilijk dpen. Zie alleen genoeg gebeuren dat mensen dan toch online gaan shoppen want goedkoperquote:Op donderdag 21 februari 2019 15:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En het heeft nog benzine (of ov-kosten) gekost ook.
Dat, of er moeten simpelweg contanten gemaakt worden.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die acties gaan vaak in samenspraak met groothandel. Als jij als winkel deze week 100 games verkoopt dan geeft de groothandel een kickback van x % bijvoorbeeld.
Betere servicequote:Op donderdag 21 februari 2019 15:42 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Als je dat soort dingen bij een mediamakers of een fietsenwinkel ofzo doet kan ik me indrnken want dan gaat het vaak over fors meer geld, maar voor die paar centen ga ik niet moeilijk dpen. Zie alleen genoeg gebeuren dat mensen dan toch online gaan shoppen want goedkoper
Maar je kocht te weinig of je was een uitzondering als klant...quote:Op donderdag 21 februari 2019 14:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind dit echt zo klote. Weer een bedrijf wat al een hele tijd meedraaide naar de knoppen. Misschien vanwege dismanagement, maar toch... Straks zie je alleen maar kruidvats, actions en primarks in het winkelbeeld....
Ik kom best vaak bij intertoys. Vaak wil mijn dochtertje even binnen kijken en regelmatig mag ze iets kleins uitzoeken.
Ik heb helemaal niks met die goedkope zaken. Kruidvat vind ik één grote schiettent waar je amper je kont kan keren. Primark en action kom ik ook nauwelijks.
Ontzettend zonde dit.
Toy Champ heeft een aantal zaken in oosten en zuiden van het land. Geweldige winkel!quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:58 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nu zijn er geen offline speelzaken toch? Speelboom bestaat niet meer, Marskramer niet, Bart Smit, Toys 'R Us en nu Intertoys toch ook niet?
De marge op speelgoed is altijd al laag geweest. Want het is speelgoed, daar willen mensen niet meer aan uitgeven dan nodig. Fabrikanten als LEGO, Mattel etc kunnen vervolgens die lage winstmarge voor de winkelier afdwingen. De winkelier heeft hun producten harder nodig dan dat de fabrikanten die ene specifieke winkel nodig hebben. Er zijn immers verkoopkanalen genoeg.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mijn neefjes en nichtjes spelen met van alles. Ook tablets, maar ook simpel speelgoed. Probleem blijft nog steeds marge. Ik snap werkelijk niet dat een overkoepelend orgaan zoals een EU of wat dan ook dit niet aan de kaak stelt. Er is geen euro te verdienen in de retail met die waleglijke lage marges in speelgoed, games, laptops etc etc. Natuurlijk is er een terugloop van klanten, maar met zulke lage marges is er ook amper tegenop te werken.
Daar was ik op 10 jarige leeftijd al klaar mee, toen ze mijn favoriete speelgoed niet meer hadden: modeltreinen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:21 schreef KingRadler het volgende:
wat ik het meest ga missen is het Speelboek van Intertoys
Hier de laatste versie:
https://view.publitas.com(...)boek-2018-opt/page/1
Ja dat hoef je mij niet te vertellen ouwe reus, maar als de winkels blijven omvallen zijn er steeds minder kanalen, dus moeten fabrikanten misschien eens beseffen dat marges van 5-10% geen zoden aan de dijk zet. Dat de marge ALTIJD laag is geweest is ook in de electronica aan de hand en audio etc etc. Dit is vooral de schuld van fabrikanten en groothandels (tussenpersonen) en een stukje hoge invoerheffingen etc. Als men zo doorgaat met lage marges hanteren, dan zien we over 10 jaar geen enkele winkel meer in de binnensteden.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:25 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De marge op speelgoed is altijd al laag geweest. Want het is speelgoed, daar willen mensen niet meer aan uitgeven dan nodig. Fabrikanten als LEGO, Mattel etc kunnen vervolgens die lage winstmarge voor de winkelier afdwingen. De winkelier heeft hun producten harder nodig dan dat de fabrikanten die ene specifieke winkel nodig hebben. Er zijn immers verkoopkanalen genoeg.
Traditioneel maken speelgoedwinkels de meeste winst tijdens de decembermaand, maar dan moeten de mensen wel naar je winkel komen om iets te kopen. Als dan én niet verkoopt wat mensen willen hebben (kinderen spelen met andere dingen, die je niet perse in een speelgoedwinkel hoeft te kopen) én dat wat je verkoopt via andere kanalen goedkoper wordt aangeboden (de bekende opkomst van internetaankopen) dan is het spel voor een speelgoedwinkel al gauw over en uit.
Dan zal ik er maar veel kopen als ik jou was. Ze moeten wel heel bijzonder zijn, willen ze wel kunnen blijven bestaan.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Toy Champ heeft een aantal zaken in oosten en zuiden van het land. Geweldige winkel!
Het is de consument die zo goedkoop mogelijk uit wil zijn. Vervolgens gaat de detailhandel ook nog eens met elkaar concurreren. En dan maakt het echt niet uit waar het om gaat. Of het nou een LEGO pakket is, een leverworst, een zak aardappelen: de consument (een kleine minderheid daargelaten) kiest altijd voor de goedkoopste leverancier.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:27 schreef Poepz0r het volgende:
Ja dat hoef je mij niet te vertellen ouwe reus, maar als de winkels blijven omvallen zijn er steeds minder kanalen, dus moeten fabrikanten misschien eens beseffen dat marges van 5-10% geen zoden aan de dijk zet. Dat de marge ALTIJD laag is geweest is ook in de electronica aan de hand en audio etc etc. Dit is vooral de schuld van fabrikanten en groothandels (tussenpersonen) en een stukje hoge invoerheffingen etc.
Dan zit hij vol met kledingwinkels en eetgelegenheden. Want daar bestaat nog een doelgroep voor: vrouwen die het als een dagje uit zien om ergens te gaan shoppen.quote:Als men zo doorgaat met lage marges hanteren, dan zien we over 10 jaar geen enkele winkel meer in de binnensteden.
Volgens mij begrijp je niet wat ik probeerde te zeggen. Apple bijvoorbeeld hanteert CAPPED prijzen. Dat wil zeggen dat een iPhone X niet onder de bijvoorbeeld 799 verkocht mag worden, terwijl Apple 300-400 per toestel pakt. Waarom moet dat zo? Die capped prijs kan prima op 749 gezet worden bijvoorbeeld, waardoor een winkel een fatsoenlijke marge heeft in plaats van 20-40 euro per toestel, snap je? De inkoopsprijzen liggen te hoog op grote merken en de marge veel te laag. Daar kan makkelijk iets aan veranderen. Ongeacht wat de consument wil, want de verkoopprijs heeft hier niks mee te maken. Die kun je daarop aanpassen en vice versa.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is de consument die zo goedkoop mogelijk uit wil zijn. Vervolgens gaat de detailhandel ook nog eens met elkaar concurreren. En dan maakt het echt niet uit waar het om gaat. Of het nou een LEGO pakket is, een leverworst, een zak aardappelen: de consument (een kleine minderheid daargelaten) kiest altijd voor de goedkoopste leverancier.
Alleen als de consument iets bijzonder vindt, dan is hij bereid om daar meer voor te betalen.
[..]
Dan zit hij vol met kledingwinkels en eetgelegenheden. Want daar bestaat nog een doelgroep voor: vrouwen die het als een dagje uit zien om ergens te gaan shoppen.
En al zouden die winkels verdwijnen, wat is daar erg aan? Ze verdwijnen omdat niemand er naar toe gaat.
Mijn broer heeft ooit nog eens die prijsvraag gewonnen. Hoeveel olifantjes telde je, en de origineelste manier van inzenden won. Dat boek was episch.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:21 schreef KingRadler het volgende:
wat ik het meest ga missen is het Speelboek van Intertoys
Hier de laatste versie:
https://view.publitas.com(...)boek-2018-opt/page/1
Volgens mij is Apple een van de weinige fabrikanten van retailprodukten die dit kunnen doen. Supermarkten en winkelbedrijven leggen prijzen op aan leveranciers die zeer smalle marges hebben.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet wat ik probeerde te zeggen. Apple bijvoorbeeld hanteert CAPPED prijzen. Dat wil zeggen dat een iPhone X niet onder de bijvoorbeeld 799 verkocht mag worden, terwijl Apple 300-400 per toestel pakt. Waarom moet dat zo? Die capped prijs kan prima op 749 gezet worden bijvoorbeeld, waardoor een winkel een fatsoenlijke marge heeft in plaats van 20-40 euro per toestel, snap je? De inkoopsprijzen liggen te hoog op grote merken en de marge veel te laag. Daar kan makkelijk iets aan veranderen. Ongeacht wat de consument wil, want de verkoopprijs heeft hier niks mee te maken. Die kun je daarop aanpassen en vice versa.
Heb er de afgelopen week weer voor ¤30 aan kado's uitgegevenquote:Op donderdag 21 februari 2019 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan zal ik er maar veel kopen als ik jou was. Ze moeten wel heel bijzonder zijn, willen ze wel kunnen blijven bestaan.
Oh?quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:09 schreef Zipportal het volgende:
H&M aan de Groningse Vismarkt gaat sluiten
https://www.dvhn.nl/groni(...)luiten-24197640.html
Andere twee blijven open.
Ik heb 20 jaar ervaring in de retail en kan je vertellen dat bijna alle grote merken dit doen. Van Logitech tot en met Trust en Philips etc etc. Allen werken ze met verkoopprijs x inkoopprijs x.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij is Apple een van de weinige fabrikanten van retailprodukten die dit kunnen doen. Supermarkten en winkelbedrijven leggen prijzen op aan leveranciers die zeer smalle marges hebben.
voortaan maar naar aliexpressquote:Op donderdag 21 februari 2019 14:22 schreef rubbereend het volgende:
Dit krijg je als je laat en te weinig bijstuurt, allemaal nog het gevolg van de Blokker. Die hadden alle speelgoedwinkels al veel eerder samen moeten voegen en dubbele of soms driedubbele winkels weg moeten saneren.
En als Blokker op tijd en goed in online was gestapt had er een prima platform gestaan waaronder Intertoys online had kunnen renderen.
Maarja je kan niet alles in een paar jaar proberen te redden als je het halfslachtig doet.
Top1toys is er ook nog.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:58 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nu zijn er geen offline speelzaken toch? Speelboom bestaat niet meer, Marskramer niet, Bart Smit, Toys 'R Us en nu Intertoys toch ook niet?
Mijn punt was niet zo zeer dat Lego te duur is (al zal dat vast ook wel meespelen), maar dat er gewoon minder met speelgoed gespeeld wordt.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Probleem is marge. Fabrikanten zoals LEGO en ook Marvel etc eisen bepaalde prijzen met een capped prijs. Marges van 5-15% is normaal en als je dan je pandje a 5.000 euro per maand nog moet betalen en je personeel, reken uit.
Ik snap je ook niet denk ik.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:41 schreef Poepz0r het volgende:
Volgens mij begrijp je niet wat ik probeerde te zeggen. Apple bijvoorbeeld hanteert CAPPED prijzen. Dat wil zeggen dat een iPhone X niet onder de bijvoorbeeld 799 verkocht mag worden, terwijl Apple 300-400 per toestel pakt. Waarom moet dat zo? Die capped prijs kan prima op 749 gezet worden bijvoorbeeld, waardoor een winkel een fatsoenlijke marge heeft in plaats van 20-40 euro per toestel, snap je? De inkoopsprijzen liggen te hoog op grote merken en de marge veel te laag. Daar kan makkelijk iets aan veranderen. Ongeacht wat de consument wil, want de verkoopprijs heeft hier niks mee te maken. Die kun je daarop aanpassen en vice versa.
Dan jaagt men zijn klanten naar online shops en die verloren klanten is men dan kwijt.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:14 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik snap je ook niet denk ik.
Als er iets als warme broodjes over de toonbank gaat zijn het wel iPhones, dus wat is dan precies het probleem?
Dan gooit een winkel er toch gewoon nog ¤ 100 bovenop? Die dingen verkopen toch wel.
Ik begrijp je dondersgoed.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet wat ik probeerde te zeggen. Apple bijvoorbeeld hanteert CAPPED prijzen. Dat wil zeggen dat een iPhone X niet onder de bijvoorbeeld 799 verkocht mag worden, terwijl Apple 300-400 per toestel pakt. Waarom moet dat zo? Die capped prijs kan prima op 749 gezet worden bijvoorbeeld, waardoor een winkel een fatsoenlijke marge heeft in plaats van 20-40 euro per toestel, snap je? De inkoopsprijzen liggen te hoog op grote merken en de marge veel te laag. Daar kan makkelijk iets aan veranderen. Ongeacht wat de consument wil, want de verkoopprijs heeft hier niks mee te maken. Die kun je daarop aanpassen en vice versa.
Zo is het en zo werkt het, ergens op toegeven en elders iets winnen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik begrijp je dondersgoed.
Apple kan dat doen doordat een Mediamarkt Apple harder nodig heeft dan Apple de Mediamarkt.
Als de Mediamarkt er voor kiest geen Apple te verkopen, dan zal Apple daar geen traan om laten.
Daarentegen zal de Mediamarkt aardig wat omzet mislopen van iPhone/iMac/iPad kopers die op weg naar de kassa niet gelijk wat andere producten meenemen.
Vervelend voor de retail, maar ze doen het zelf. Niemand die ze verplicht om die contracten te tekenen, maar door de angst dat de "ander" het wel doet gaat men toch maar akkoord met die contracten.
WE?quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:59 schreef KingRadler het volgende:
Dit blijft een mooi topic, we hebben al veel meegemaakt sinds v&d kopje onder ging.
We houden niet veel Winkels meer over.
Speelboom is samen met nog een keten Top 1 Toys geworden, 80 filialen (vergeleken 400 Intertoys).quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:58 schreef Godshand het volgende:
[..]
Maar je kocht te weinig of je was een uitzondering als klant...
Nu zijn er geen offline speelzaken toch? Speelboom bestaat niet meer, Marskramer niet, Bart Smit, Toys 'R Us en nu Intertoys toch ook niet?
Ik vind de combinatie online/offline het beste: meeste bulk gewoon online bestellen en eventueel in de winkel afhalen (dan kan je meteen weigeren en geld terug vragen als het product tegen valt) naast bezorgen aan huis/afhaalpunt. Winkel deels Shop-in-shop en met showen producten waarbij de prijsverschillen met online laag zijn (kleine artikelen), klaar voor impulsaankopen. Verder goed bereikbaar voor ov& autoverkeer (hoewel meeste speelgoed geen auto nodig heeft tenzij je van plan bent in te slaan). Dan moet het goed te doen zijn.
Alleen online vind ik niets, heb al geregeld mee gemaakt dat een artikel mij kleiner of groter leek in het echt (ik ga echt niet elk artikel nameten, of ik moet weer omrekenen vanuit inches), heel anders aanvoelt of zwakker is dan verwacht.
De laatste keer dat ik wat kocht bij de Intertoys was een Legoset (8258) die ik toen op het oog had. Was geloof ik ¤160 in de winkel en op internet het goedkoopst voor ¤125 te vinden. Tot ik een bij Intertoys kwam, daar zat er een stickertje op van ¤160 voor ¤90. Kwam ik bij de kassa was het een aanbieding van de week ervoor, maarja ik zeg ''en dat stickertje dan?'', manager erbij en ik kreeg gelijk. VVV-bon erbij ingeleverd, liep ik er uiteindelijk mee de deur uit voor ¤80. Is toch leuk.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:34 schreef DrMarten het volgende:
Ik snap vooral de mensen niet doe de moeite nemen om naar een speelgoedwinkel te gaan, te kijken wat ze willen hebben en dan vervolgens alsnog de boel online gaan bestellen omdat het daar 1,50 goedkoper is.
Als je het trouwens over marges hebt.... ik vond het wel opvallend dat de intertoys vaak dingen dusdanig afgeprijsd had dat ik me echt afvroeg hoe dat uit kon. Spellen voor ¤10 waar je bij de gameshop of Mediamarkt nog ¤30 voor betaalde, dat soort acties. Vraag dan ¤25 voor dat spel, hou je er misschien nog iets aan over. Hen daar ee keer voor ¤50 3 spellen gehaald waar ik bij andere zaken mininaal ¤85 voir kwijt was.
https://nieuws.coolblue.n(...)an-135-miljard-euro/quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:37 schreef Blik het volgende:
Coolblue hier al besproken?tegenvallende cijfers eigenlijk. 55% groei in 2016, 37% in 2017 en nu nog maar 13%
Apple bepaalt ook de verkoopprijs aangezien die ook capped is. Daarom dat je ook zelden aanbiedingen van Apple ziet met bijv BTW dagen bij MM.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:14 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik snap je ook niet denk ik.
Als er iets als warme broodjes over de toonbank gaat zijn het wel iPhones, dus wat is dan precies het probleem?
Dan gooit een winkel er toch gewoon nog ¤ 100 bovenop? Die dingen verkopen toch wel.
Op de een of andere manier vind ik Top 1 Toys altijd heel erg cheap klinken, alsof niemand ook maar een betere naam kon verzinnen. Het ligt gewoon niet lekker in de mond. Dan hadden ze beter de naam Speelboom aan kunnen houden wat mij betreft.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:12 schreef jakosi het volgende:
[..]
Speelboom is samen met nog een keten Top 1 Toys geworden, 80 filialen (vergeleken 400 Intertoys).
Coolblue is altijd de positiviteit zelve. Dat ze in het begin van 2018 uitgingen van 1.5 mld en daar 10% onder scoren spreekt boekdelen. En dat andere online winkels zoals Bol.com wel 30+% blijven groeien zegt mij ook wel wat.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 07:16 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
https://nieuws.coolblue.n(...)an-135-miljard-euro/
Als ik ze zelf moet geloven is er weinig aan de hand
Minder groei is nog steeds groei toch? Zijn de cijfers van Bol over 2018 al ergens te vinden?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Coolblue is altijd de positiviteit zelve. Dat ze in het begin van 2018 uitgingen van 1.5 mld en daar 10% onder scoren spreekt boekdelen. En dat andere online winkels zoals Bol.com wel 30+% blijven groeien zegt mij ook wel wat.
`quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Minder groei is nog steeds groei toch? Zijn de cijfers van Bol over 2018 al ergens te vinden?
Lees wel dat daar ook de producten die via 3rd parties wordt geleverd ook bij zit, dus de werkelijke omzet van Bol zelf zal wat lager liggen. Maar geen tijd om er verder diep in te duiken nu.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:56 schreef Blik het volgende:
[..]
`
Vanuit de Q4 cijfers van Ahold is af te lezen dat Bol.com 2.1 miljard omzet heeft gedaan. Vorig jaar 1.6 miljard. Dus ruim 30% groei
Treurig.quote:
dan ga je toch naar de Action of Kruidvatquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Treurig.
Mijn dochter heeft binnenkort een feestje en dan denk je automatisch, ik ga wel even bij de Intertoys kijken voor een cadeautje. Vreemd om te denken dat dat waarschijnlijk straks niet meer kan.
Dat zijn niet mijn winkels. Allebei schiettenten, hoewel de action wel wat meer opgeruimd is. Bij zo'n beetje elke Kruidvat word ik lichtelijk claustrofobisch, wat een zooi staat daar overal en nergens uitgestalt. Personeel vind ik ook maar matig.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:11 schreef KingRadler het volgende:
[..]
dan ga je toch naar de Action of Kruidvat
Maakt weinig uit, omzet van derden zorgt ook voor marge. Het geeft ook direct de kracht van bol.com weer, het platform zorgt voor de verdere versterking van de groeiquote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:02 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Lees wel dat daar ook de producten die via 3rd parties wordt geleverd ook bij zit, dus de werkelijke omzet van Bol zelf zal wat lager liggen. Maar geen tijd om er verder diep in te duiken nu.
O dat snap ik wel, maar ik zie nog niet zozeer zwaar weer voor Coolblue ik denk dat die 2 prima naast elkaar kunnen bestaan. Als je alleen al naar de service vwb witgoed kijkt tussen die 2.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Maakt weinig uit, omzet van derden zorgt ook voor marge. Het geeft ook direct de kracht van bol.com weer, het platform zorgt voor de verdere versterking van de groei
PoepGodquote:Op donderdag 21 februari 2019 16:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik heb 20 jaar ervaring in de retail en kan je vertellen dat bijna alle grote merken dit doen. Van Logitech tot en met Trust en Philips etc etc. Allen werken ze met verkoopprijs x inkoopprijs x.
Het wordt op een gegeven moment toch moeilijk om hard te blijven groeien in Nederland. Als je bijvoorbeeld 30% van de markt in handen hebt dan kan je bijna niet meer zo explosief blijven groeien als dat ze deden. 13% lijkt mij een prima groei.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:37 schreef Blik het volgende:
Coolblue hier al besproken?tegenvallende cijfers eigenlijk. 55% groei in 2016, 37% in 2017 en nu nog maar 13%
Tegenwoordig krijg ik als ik bij Bol bestel alleen maar van andere leveranciers. Er zit niet eens meer een Bol.com papiertje/bestelbon bij oid. Vind Bol erg irritant geworden. Je koopt 4 fietsonderdelen en je krijgt ze over 4 verschillende dagen aangeleverd.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:02 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Lees wel dat daar ook de producten die via 3rd parties wordt geleverd ook bij zit, dus de werkelijke omzet van Bol zelf zal wat lager liggen. Maar geen tijd om er verder diep in te duiken nu.
Ik zeg ook niet dat ze in zwaar weer zitten, de groei valt alleen tegen, ook naar hun eigen verwachting.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
O dat snap ik wel, maar ik zie nog niet zozeer zwaar weer voor Coolblue ik denk dat die 2 prima naast elkaar kunnen bestaan. Als je alleen al naar de service vwb witgoed kijkt tussen die 2.
Ja hier ook hoor, bezig met de tuin te verbouwen en qua inrichting is bol het makkelijkste om te vergelijken. Deze week zijn er 5 pakketten geleverd van 3 verschillende aanbieders over 3 verschillende dagen en niets van bol zelf idd.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:57 schreef Coppi het volgende:
[..]
Tegenwoordig krijg ik als ik bij Bol bestel alleen maar van andere leveranciers. Er zit niet eens meer een Bol.com papiertje/bestelbon bij oid. Vind Bol erg irritant geworden. Je koopt 4 fietsonderdelen en je krijgt ze over 4 verschillende dagen aangeleverd.
Ik heb dit jaar ook mijn wasmachine door Coolblue naar zolder laten tillen en de oude laten afvoeren. Om van dat gezeik af te zijn wil ik best 50 euro meer betalen. Als kost het blijkbaar bij Coolblue helemaal niets extra's ten opzichte van Bol.com. Vroeger bestelde je bij Bol.com voor de goede service en kwaliteit. jammer dat het dan een paar cent duurder was dan bij de concurrentie. Nu die extra service qua retourneren en bezorgen wegvalt zie ik steeds minder redenen om bij Bol te bestellen. Ja, vergelijken doe ik er nog wel, maar dan bestel ik meestal ergens anders (het lijkt wel een fysieke winkelketen ;-) ).quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja hier ook hoor, bezig met de tuin te verbouwen en qua inrichting is bol het makkelijkste om te vergelijken. Deze week zijn er 5 pakketten geleverd van 3 verschillende aanbieders over 3 verschillende dagen en niets van bol zelf idd.
Het witgoed vorig jaar gaf mooi het verschil aan tussen de 2.
bol flikkert m'n Amerikaanse koelkast in de hal met de mededeling dat ze niet verder mogen tillen (keuken was 1,5m verderop maar moest nog door een deur heen) -> doen ze niet.
coolblue komt de nieuwe wasmachine en droger leveren, tillen het de trap op en installeren heel de bende en klaar. qua prijs zat er geen verschil tussen de 2, maar qua service was het een wereld van verschil.
Bol probeert in alles Amazon te kopieren natuurlijk, die doen dit al jaaaaaren. Overigens kan ik niet wachten tot Amazon definitief zijn .nl gaat openen met alle productgroepen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja hier ook hoor, bezig met de tuin te verbouwen en qua inrichting is bol het makkelijkste om te vergelijken. Deze week zijn er 5 pakketten geleverd van 3 verschillende aanbieders over 3 verschillende dagen en niets van bol zelf idd.
Het witgoed vorig jaar gaf mooi het verschil aan tussen de 2.
bol flikkert m'n Amerikaanse koelkast in de hal met de mededeling dat ze niet verder mogen tillen (keuken was 1,5m verderop maar moest nog door een deur heen) -> doen ze niet.
coolblue komt de nieuwe wasmachine en droger leveren, tillen het de trap op en installeren heel de bende en klaar. qua prijs zat er geen verschil tussen de 2, maar qua service was het een wereld van verschil.
Nederland wordt al bediend door Amazon.de dus dat laatste zal niet gebeuren. Iig niet zo snel.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bol probeert in alles Amazon te kopieren natuurlijk, die doen dit al jaaaaaren. Overigens kan ik niet wachten tot Amazon definitief zijn .nl gaat openen met alle productgroepen.
Nederland wordt niet compleet bediend door Amazon. De reden hierachter is de negatieve heffingen en hoge belastingen hier. Daarom is Amazon al enkele jaren in gesprek met o.a. de overheid.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:12 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nederland wordt al bediend door Amazon.de dus dat laatste zal niet gebeuren. Iig niet zo snel.
Ligt er natuurlijk maar aan wat je besteld, merendeel van mijn bestellingen komen gewoon van bol.com zelf. En wat is het probleem als het vervolgens van derden komt. Lijkt mij beter dat je alles in 1 webshop kunt bestellen en dan verschillende pakketjes krijgt dan dat je alles in verschillende webshops moet bestellen en alsnog verschillende pakketjes krijgt. Of dat je 1 andere speciaalzaak kiest maar dan wel de hoofdprijs betaald voor je 4 producten.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:57 schreef Coppi het volgende:
[..]
Tegenwoordig krijg ik als ik bij Bol bestel alleen maar van andere leveranciers. Er zit niet eens meer een Bol.com papiertje/bestelbon bij oid. Vind Bol erg irritant geworden. Je koopt 4 fietsonderdelen en je krijgt ze over 4 verschillende dagen aangeleverd.
Moeten we echt willen ja, een partij met een mindere customer service en die zijn medewerkers aantoonbaar uitbuit. Snap sowieso die adoratie van alles dat Amerikaans is niet zo goed. Starbucks, Dunkin' Donuts, McDonalds, Burger King, etc. Allemaal troepquote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bol probeert in alles Amazon te kopieren natuurlijk, die doen dit al jaaaaaren. Overigens kan ik niet wachten tot Amazon definitief zijn .nl gaat openen met alle productgroepen.
Dat hoor ik nou wel van alle kanten, maar ik kan me niet herinneren daar echt speelgoed te hebben gezien. Hooguit wat kleurplaten en viltstiften...quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:11 schreef KingRadler het volgende:
[..]
dan ga je toch naar de Action of Kruidvat
Service van Amazon is juist erg goed. Ik bestel zeker 6 x per maand op Amazon.co.uk en als iets kapot is, krijg ik direct vergoeding of heel soms stuur ik het terug (meestal niet nodig, want dat is voor hun te duur etc). Even de livechat open en geregeld. Amazon heeft al warenhuizen in Nederland trouwens.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Moeten we echt willen ja, een partij met een mindere customer service en die zijn medewerkers aantoonbaar uitbuit. Snap sowieso die adoratie van alles dat Amerikaans is niet zo goed. Starbucks, Dunkin' Donuts, McDonalds, Burger King, etc. Allemaal troep
Volgens mij leveren ze alles vanuit Duitsland via drop-shipment aan Vos Logistics en hebben ze geen eigen warenhuizen in Nederland. Maar correct me if i'm wrong, ben benieuwd waar ze dan staanquote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Service van Amazon is juist erg goed. Ik bestel zeker 6 x per maand op Amazon.co.uk en als iets kapot is, krijg ik direct vergoeding of heel soms stuur ik het terug (meestal niet nodig, want dat is voor hun te duur etc). Even de livechat open en geregeld. Amazon heeft al warenhuizen in Nederland trouwens.
Het probleem van derden is dat je bij Bol.com niet de laagste prijs betaald, maar daarvoor in de plaats wel Bol-service verwacht. Als je dan na een Bol-bestelling een pakje krijgt dat geleverd wordt door een obscure postbesteller, dat je aan de andere kant van de stad mag gaan afhalen en dan blijkt dat er geen retourformulier bijzit. Tja dan koop ik liever ergens anders. Iets met betere service of een goedkopere prijs.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk maar aan wat je besteld, merendeel van mijn bestellingen komen gewoon van bol.com zelf. En wat is het probleem als het vervolgens van derden komt. Lijkt mij beter dat je alles in 1 webshop kunt bestellen en dan verschillende pakketjes krijgt dan dat je alles in verschillende webshops moet bestellen en alsnog verschillende pakketjes krijgt. Of dat je 1 andere speciaalzaak kiest maar dan wel de hoofdprijs betaald voor je 4 producten.
En service op grote goederen is bij coolblue beter, no doubt. Maar voor de rest van de producten maakt die service het verschil niet. en daar betaal je in de breedte van het coolblue assortiment wel voor het gebeurt zelden dat coolblue goedkoper is dan bol.com voor producten buiten de koelkasten/witgoed categorie.
Oosten van het land hebben ze wat staan. Geen echte echte warenhuizen zoals Coolblue, maar dat kan nog komen. Alles via UK komt ook uit UK in mijn geval, maar dat is echt product afhankelijk volgens mij.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens mij leveren ze alles vanuit Duitsland via drop-shipment aan Vos Logistics en hebben ze geen eigen warenhuizen in Nederland. Maar correct me if i'm wrong, ben benieuwd waar ze dan staan
Bol.com knijpt hun 3de partijen helemaal uit met die walgelijk hoge commissies. Loopt een product goed? Dan gaan ze het zelf inkopen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:24 schreef Coppi het volgende:
[..]
Het probleem van derden is dat je bij Bol.com niet de laagste prijs betaald, maar daarvoor in de plaats wel Bol-service verwacht. Als je dan na een Bol-bestelling een pakje krijgt dat geleverd wordt door een obscure postbesteller, dat je aan de andere kant van de stad mag gaan afhalen en dan blijkt dat er geen retourformulier bijzit. Tja dan koop ik liever ergens anders. Iets met betere service of een goedkopere prijs.
Alleen relatief laagwaardig speeldgoed is te koop bij Action/Kruidvat, spul dat je relatief makkelijk meeneemt als een simpel cadeautje. Voor echt serieus speelgoed moet je toch naar een speelgoedwinkel (of dus dadelijk online)quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat hoor ik nou wel van alle kanten, maar ik kan me niet herinneren daar echt speelgoed te hebben gezien. Hooguit wat kleurplaten en viltstiften...
Ik koop er altijd Playmobil, LEGO en duplo. De keus is wat beperkt, maar ze hebben er in mijn Kruidvat wel leuk spul. Ook ander merkspul vaak.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat hoor ik nou wel van alle kanten, maar ik kan me niet herinneren daar echt speelgoed te hebben gezien. Hooguit wat kleurplaten en viltstiften...
Niet helemaal waar. Onze Kruidvat verkoopt zelfs Funko Pops en Marvel etc.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Alleen relatief laagwaardig speeldgoed is te koop bij Action/Kruidvat, spul dat je relatief makkelijk meeneemt als een simpel cadeautje. Voor echt serieus speelgoed moet je toch naar een speelgoedwinkel (of dus dadelijk online)
Amazon heeft dezelfde danwel hogere commissies, amazon rekent volgens mij over de hele breedte 15% commissie, Bol.com ligt tussen de 6% en 15% (per productgroep anders)quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bol.com knijpt hun 3de partijen helemaal uit met die walgelijk hoge commissies. Loopt een product goed? Dan gaan ze het zelf inkopen.
13 euro vind ik laagwaardig speelgoed, verjaardagcadeau materiaalquote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Onze Kruidvat verkoopt zelfs Funko Pops en Marvel etc.
Amazon zit lager. Bol zit totaal op ongeveer 17% (verzendkosten etc). Amazon.de bijvoorbeeld 11,5%. Wij hebben er nu 250 producten op staan. Amazon Frankrijk is 12%. Amazon heeft ook nog tredes etc voor de verkopers.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Amazon heeft dezelfde danwel hogere commissies, amazon rekent volgens mij over de hele breedte 15% commissie, Bol.com ligt tussen de 6% en 15% (per productgroep anders)
Prijs staat niet gelijk aan kwaliteit Funko Pops is heel klein ''speelgoed'' dat verklaart ook de prijzen. Overigens had mijn Kruidvat tijd geleden Star Wars poppen voor 40 euro (Intertoys waren ze 99 euro).quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:28 schreef Blik het volgende:
[..]
13 euro vind ik laagwaardig speelgoed, verjaardagcadeau materiaal
dat lijkt mij dan meer het probleem van de partner dan dat bol.com dat voor de 100% in de hand kan houden. Ze hebben 23.000 partners tegenwoordigquote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:24 schreef Coppi het volgende:
[..]
Het probleem van derden is dat je bij Bol.com niet de laagste prijs betaald, maar daarvoor in de plaats wel Bol-service verwacht. Als je dan na een Bol-bestelling een pakje krijgt dat geleverd wordt door een obscure postbesteller, dat je aan de andere kant van de stad mag gaan afhalen en dan blijkt dat er geen retourformulier bijzit. Tja dan koop ik liever ergens anders. Iets met betere service of een goedkopere prijs.
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Alleen relatief laagwaardig speeldgoed is te koop bij Action/Kruidvat, spul dat je relatief makkelijk meeneemt als een simpel cadeautje. Voor echt serieus speelgoed moet je toch naar een speelgoedwinkel (of dus dadelijk online)
Ik zal er eens op letten, kan me alleen herinneren dat ze ooit namaak-LEGO hadden.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:25 schreef Coppi het volgende:
[..]
Ik koop er altijd Playmobil, LEGO en duplo. De keus is wat beperkt, maar ze hebben er in mijn Kruidvat wel leuk spul. Ook ander merkspul vaak.
Probleem van Bol.com. Het is hun website, maar ze willen hun verantwoordelijkheid niet nemen etc. Wij staan er ook niet meer op. Ook nog eens walgelijk lang wachten op uitbetaling etc.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:30 schreef Blik het volgende:
[..]
dat lijkt mij dan meer het probleem van de partner dan dat bol.com dat voor de 100% in de hand kan houden. Ze hebben 23.000 partners tegenwoordig
Dat ligt dan aan de productgroep, misschien in dit geval is amazon goedkoper maar het kan ook zomaar de andere kant opvallen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Amazon zit lager. Bol zit totaal op ongeveer 17% (verzendkosten etc). Amazon.de bijvoorbeeld 11,5%. Wij hebben er nu 250 producten op staan. Amazon Frankrijk is 12%. Amazon heeft ook nog tredes etc voor de verkopers.
Kruidvat (en Action) zullen best restpartijen hebben af en toe, maar in principe hoef je voor duurder speelgoed niet naar die winkels toe te gaanquote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Prijs staat niet gelijk aan kwaliteit Funko Pops is heel klein ''speelgoed'' dat verklaart ook de prijzen. Overigens had mijn Kruidvat tijd geleden Star Wars poppen voor 40 euro (Intertoys waren ze 99 euro).
Geloof mij dat het in 90% zo is dat Amazon goedkoper is. Men vergeet de extra kosten op Bol.com zoals verzendkosten en BTW. Amazon heb je FFA en minder BTWquote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan de productgroep, misschien in dit geval is amazon goedkoper maar het kan ook zomaar de andere kant opvallen.
Tja, maar als de partner niet functioneert dan ga ik natuurlijk niet meer naar Bol. Lijkt mij dat dat ook niet de bedoeling is van Bol.com.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:30 schreef Blik het volgende:
[..]
dat lijkt mij dan meer het probleem van de partner dan dat bol.com dat voor de 100% in de hand kan houden. Ze hebben 23.000 partners tegenwoordig
Het is dan ook de verantwoordelijk van de partner hoe ze in dit geval leveren, als ze slechte service leveren zal dat tot uiting komen in de reviews en daarmee uiteindelijk minder gaan verkopen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Probleem van Bol.com. Het is hun website, maar ze willen hun verantwoordelijkheid niet nemen etc. Wij staan er ook niet meer op. Ook nog eens walgelijk lang wachten op uitbetaling etc.
Zo werkt het in de wet niet. Het is de website van Bol.com. Die moeten TOEZICHT houden op hun partners en tijdig ingrijpen. Ze kunnen niet continu verwijzen naar derden.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is dan ook de verantwoordelijk van de partner hoe ze in dit geval leveren, als ze slechte service leveren zal dat tot uiting komen in de reviews en daarmee uiteindelijk minder gaan verkopen.
Niet voor speelgoed duurder dan 30 euro, maar wel voor kwaliteitsspeelgoed. Tenminste Lego en Playmobil vind ik kwaliteit.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Kruidvat (en Action) zullen best restpartijen hebben af en toe, maar in principe hoef je voor duurder speelgoed niet naar die winkels toe te gaan
Je gaat nooit een volledig assortiment lego vinden bij die partijen, alleen de goedkopere setjes.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:37 schreef Coppi het volgende:
[..]
Niet voor speelgoed duurder dan 30 euro, maar wel voor kwaliteitsspeelgoed. Tenminste Lego en Playmobil vind ik kwaliteit.
De setjes die ze net ergens op de tik weten te tikken. Soms wel grote sets, maar niet vaak en als ze er zijn dan zijn ze binnen enkele uren uitverkocht.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Je gaat nooit een volledig assortiment lego vinden bij die partijen, alleen de goedkopere setjes.
Heb jij een volledig assortiment nodig wanneer je en kado koopt dan? Ik koop maar 1 kado per keer.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Je gaat nooit een volledig assortiment lego vinden bij die partijen, alleen de goedkopere setjes.
Ik snap even niet wat een slechte levering te maken heeft met wat de wet voorschrijft. Als een partner gebruik wil maken van DPD, het na 1x niet thuis zijn aflevert bij een afleverpunt en vergeet een retourbon erbij te doen dan levert die partner een slechte service maar is die niet strijdig met de wet.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zo werkt het in de wet niet. Het is de website van Bol.com. Die moeten TOEZICHT houden op hun partners en tijdig ingrijpen. Ze kunnen niet continu verwijzen naar derden.
Ik ben 9 vd 10 op zoek naar een specifiek cadeau of een specifieke lego-set, bij de Kruidvat kan ik er nooit van op aan dat ze een specifiek product hebben. Dan moet je echt net geluk hebben.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:39 schreef Coppi het volgende:
[..]
Heb jij een volledig assortiment nodig wanneer je en kado koopt dan? Ik koop maar 1 kado per keer.
Dat vergeten van die bon is iets wat stelselmatig plaatsvind. Ook een van de redenen waarom wij 6.000 producten van hun site afgehaald hebben. Bol.com wil cashen, maar geen service bieden aan hun partners etc. Google maar eens op Bol.com en 3de partijen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik snap even niet wat een slechte levering te maken heeft met wat de wet voorschrijft. Als een partner gebruik wil maken van DPD, het na 1x niet thuis zijn aflevert bij een afleverpunt en vergeet een retourbon erbij te doen dan levert die partner een slechte service maar is die niet strijdig met de wet.
Als een partner slechte reviews krijgt danwel hele slechte prijzen levert dan grijpt bol.com gewoon in.
Maar mensen die specifieke producten zoeken zijn niet interessant. Daarvan zijn er simpelweg te weinig, anders had een Intertoys nu nog bestaan bijvoorbeeld. Die doelgroep is te klein. De beste doelgroep voor speelgoed is gewoon die klant die snel een cadeau nodig heeft etc.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben 9 vd 10 op zoek naar een specifiek cadeau of een specifieke lego-set, bij de Kruidvat kan ik er nooit van op aan dat ze een specifiek product hebben. Dan moet je echt net geluk hebben.
Tja dan snap ik het. Dan moet je inderdaad niet bij Kruidvat zijn.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben 9 vd 10 op zoek naar een specifiek cadeau of een specifieke lego-set, bij de Kruidvat kan ik er nooit van op aan dat ze een specifiek product hebben. Dan moet je echt net geluk hebben.
De snoepafdeling van de Action trouwensquote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:45 schreef Coppi het volgende:
[..]
Tja dan snap ik het. Dan moet je inderdaad niet bij Action zijn.
ik zie het probleem niet zo, dan ga je naar de website voor retourinstructies. Die staan per bestelling gewoon genoteerd.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat vergeten van die bon is iets wat stelselmatig plaatsvind. Ook een van de redenen waarom wij 6.000 producten van hun site afgehaald hebben. Bol.com wil cashen, maar geen service bieden aan hun partners etc. Google maar eens op Bol.com en 3de partijen.
In beide gevallen koop ik dus online, 9 vd 10 keer gewoon dezelfde dag nog in huis. Moet raar lopen als dat niet op tijd is.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar mensen die specifieke producten zoeken zijn niet interessant. Daarvan zijn er simpelweg te weinig, anders had een Intertoys nu nog bestaan bijvoorbeeld. Die doelgroep is te klein. De beste doelgroep voor speelgoed is gewoon die klant die snel een cadeau nodig heeft etc.
Je begrijpt er blijkbaar niet veel van. Ik probeer het je uit te leggen, maar goed. Het is Bol.com zijn webshop, dus hun moeten er zorg voor dragen dat formulieren en dergelijke gewoon bij de klant terecht komen. Ze houden amper toezicht, want ze willen cashen. Allemaal prima, maar zo werkt het natuurlijk niet. De grootste groep mensen die op Bol koopt zijn de mensen die geen flauw idee hebben dat iets NIET van Bol.com afkomt, maar van een externe partij zoals mijn ouders. Die denken ik bestel bij Bol dus wil ik de service van Bol en terecht.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:47 schreef Blik het volgende:
[..]
ik zie het probleem niet zo, dan ga je naar de website voor retourinstructies. Die staan per bestelling gewoon genoteerd.
Maar ik begrijp dat bol.com een gevoelige snaar bij jou heeft geraakt in het verleden omdat ze iets niet goed hebben gedaan.
Wat een onzin kraam jij uit man. Service in dit geval is klantenservice en partnerservice. Over het algemeen lost bol.com klachten heel netjes op. En over die retourbon die niet in de brievenbus komt is schuld van de bezorger van de derde partij en niet van bol. Maar haal jij maar lekker je 6.000 producten van de site, een platform als bol.com is uitermate geschikt om producten op aan te bieden. Plaza-partners worden tevens gescreend indien er overtredingen plaatsvinden wordt er met gele en rode kaarten gewerkt dus lul a.u.b. niet uit je nek.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je begrijpt er blijkbaar niet veel van. Ik probeer het je uit te leggen, maar goed. Het is Bol.com zijn webshop, dus hun moeten er zorg voor dragen dat formulieren en dergelijke gewoon bij de klant terecht komen. Ze houden amper toezicht, want ze willen cashen. Allemaal prima, maar zo werkt het natuurlijk niet. De grootste groep mensen die op Bol koopt zijn de mensen die geen flauw idee hebben dat iets NIET van Bol.com afkomt, maar van een externe partij zoals mijn ouders. Die denken ik bestel bij Bol dus wil ik de service van Bol en terecht.
Nee, ik begrijp er idd niks van. Alsof bol.com van alle pakketjes kan controleren of een partner er een retourbon bij doet. Als partners er een zooitje van maken qua service is dat toch echt met name hun eigen verantwoordelijkheid. UIteindelijk komt dat terug in de reviews en kan bol.com er op acteren door een partner uit te zetten. Maar als mensen er enkel over klagen op een internetforum of op een verjaardag dan kan bol.com daar weinig aan doenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je begrijpt er blijkbaar niet veel van. Ik probeer het je uit te leggen, maar goed. Het is Bol.com zijn webshop, dus hun moeten er zorg voor dragen dat formulieren en dergelijke gewoon bij de klant terecht komen. Ze houden amper toezicht, want ze willen cashen. Allemaal prima, maar zo werkt het natuurlijk niet. De grootste groep mensen die op Bol koopt zijn de mensen die geen flauw idee hebben dat iets NIET van Bol.com afkomt, maar van een externe partij zoals mijn ouders. Die denken ik bestel bij Bol dus wil ik de service van Bol en terecht.
Een gemiddelde consument heeft niks te maken met klantenservice en partnerservice. De meeste mensen bestellen bij Bol.com en willen hun service en niet van www.autoonderdelen.be etc. Zeker de wat ouderen hebben geen flauw idee. Retourbon hoort in de doos te zitten en niet in een brievenbus. Bol schuift dit af op de schuld van de partners, maar dit kunnen ze zelf ook regelen (eventueel digitaal). Vergeet niet dat het voor veel mensen niet duidelijk is bij wie ze nu bestellen. Voor ons is dat wel zo, maar niet voor velen anderen. Overigens is een grote meubelzaak ook van Bol af inmiddels las ik ergens (dacht Twinklemagazine).quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:57 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Wat een onzin kraam jij uit man. Service in dit geval is klantenservice en partnerservice. Over het algemeen lost bol.com klachten heel netjes op. En over die retourbon die niet in de brievenbus komt is schuld van de bezorger van de derde partij en niet van bol. Maar haal jij maar lekker je 6.000 producten van de site, een platform als bol.com is uitermate geschikt om producten op aan te bieden. Plaza-partners worden tevens gescreend indien er overtredingen plaatsvinden wordt er met gele en rode kaarten gewerkt dus lul a.u.b. niet uit je nek.
Ze moeten die pakjes niet controleren, maar zon bon vooruit sturen per post en/of digitaal. Problem solved.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp er idd niks van. Alsof bol.com van alle pakketjes kan controleren of een partner er een retourbon bij doet. Als partners er een zooitje van maken qua service is dat toch echt met name hun eigen verantwoordelijkheid. UIteindelijk komt dat terug in de reviews en kan bol.com er op acteren door een partner uit te zetten. Maar als mensen er enkel over klagen op een internetforum of op een verjaardag dan kan bol.com daar weinig aan doen
En bol.com is idd keihard aan het cashen op de partners, vorig jaar break-even gedraaid dus echt massa's winst wordt er gepakt
Zeker heeft dat een rol in het geheel gespeeld, maar vergeet ook Amazon niet. Die zijn echt schandalig goedkoop met LEGO altijd. Grijze import wss.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:02 schreef bombmannl het volgende:
Heb een jaar gewerkt bij bol en toen hadden we al zo’n 20% marktaandeel (dacht ik) van de online speelgoedomzet en gingen we regelmatig een euro’tje onder BS en intertoys zitten tijdens de feestdagen. Daarnaast werd er veel gekocht door de levermogelijkheden (voor 12u besteld vandaag nog in huis). Op deze manier is intertoys ook ten onder gegaan wat geheel logisch is omdat zij vrijwel niks aan het verder opbouwen van online deden. Gewoon resultaat van falend beleid en geheel terecht dus dat ze failliet zijn gegaan. Zal mij verbazen wie daar nog pap in ziet om het over te nemen.
Als zaken niet goed gedaan worden door de Bol-partners dan is het toch slecht gesteld met de service als ik bij Bol.com bestel. Mij als consument maakt het niets uit hoe het er bij Bol achter de schermen aan toegaat als ik maar mijn product en bijbehorende service krijg. Als bestellen bij Bol.com voor mij betekend dat ik mijn spullen aan de andere kant van de stad moet ophalen en moeite moet gaan doen om op mijn werk retourformulieren uit te gaan printen dan heeft Bol voor mij afgedaan.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:57 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Wat een onzin kraam jij uit man. Service in dit geval is klantenservice en partnerservice. Over het algemeen lost bol.com klachten heel netjes op. En over die retourbon die niet in de brievenbus komt is schuld van de bezorger van de derde partij en niet van bol. Maar haal jij maar lekker je 6.000 producten van de site, een platform als bol.com is uitermate geschikt om producten op aan te bieden. Plaza-partners worden tevens gescreend indien er overtredingen plaatsvinden wordt er met gele en rode kaarten gewerkt dus lul a.u.b. niet uit je nek.
Overigens is het natuurlijk ook zo dat een grote groep mensen het geld maar 1 x kan uitgeven. Het dagelijkse leven is duurder geworden en men houd minder over. Logisch gevolg > zoeken naar goedkoopste aanbieder en vice versa.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:02 schreef bombmannl het volgende:
Heb een jaar gewerkt bij bol en toen hadden we al zo’n 20% marktaandeel (dacht ik) van de online speelgoedomzet en gingen we regelmatig een euro’tje onder BS en intertoys zitten tijdens de feestdagen. Daarnaast werd er veel gekocht door de levermogelijkheden (voor 12u besteld vandaag nog in huis). Op deze manier is intertoys ook ten onder gegaan wat geheel logisch is omdat zij vrijwel niks aan het verder opbouwen van online deden. Gewoon resultaat van falend beleid en geheel terecht dus dat ze failliet zijn gegaan. Zal mij verbazen wie daar nog pap in ziet om het over te nemen.
Die retourbonnen krijg je gewoon als je je product retour aanmeld op de site, dus ik snap het probleem echt niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Een gemiddelde consument heeft niks te maken met klantenservice en partnerservice. De meeste mensen bestellen bij Bol.com en willen hun service en niet van www.autoonderdelen.be etc. Zeker de wat ouderen hebben geen flauw idee. Retourbon hoort in de doos te zitten en niet in een brievenbus. Bol schuift dit af op de schuld van de partners, maar dit kunnen ze zelf ook regelen (eventueel digitaal). Vergeet niet dat het voor veel mensen niet duidelijk is bij wie ze nu bestellen. Voor ons is dat wel zo, maar niet voor velen anderen. Overigens is een grote meubelzaak ook van Bol af inmiddels las ik ergens (dacht Twinklemagazine).
Horen gewoon in de doos te zitten zoals goede service betaamt. Op Amazon is het verplicht. 1 x niet doen? Meteen 7 dagen schorsing. Amazon stuurt ze zelf wel na. Nogmaals Bol zijn site dus hun moeten daarop inspelen en uiteraard kunnen ze niet elke doos controleren, maar regel het dan zelf.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Die retourbonnen krijg je gewoon als je je product retour aanmeld op de site, dus ik snap het probleem echt niet.
Bol.com kan natuurlijk niet dicteren hoe jij je product krijgt, zeker niet als de partner er zelf voor kiest om de verzending voor zijn rekening te nemen. Dat partners de logistieke dienst van bol.com niet afnemen is een keuze van de partner.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:05 schreef Coppi het volgende:
[..]
Als zaken niet goed gedaan worden door de Bol-partners dan is het toch slecht gesteld met de service als ik bij Bol.com bestel. Mij als consument maakt het niets uit hoe het er bij Bol achter de schermen aan toegaat als ik maar mijn product en bijbehorende service krijg. Als bestellen bij Bol.com voor mij betekend dat ik mijn spullen aan de andere kant van de stad moet ophalen en moeite moet gaan doen om op mijn werk retourformulieren uit te gaan printen dan heeft Bol voor mij afgedaan.
Uiteraard, maar het is ook een keuze van Bol.com om zo'n platform te hebben waar externe verkopers hun spullen kunnen aanbieden. Niemand verplicht Bol dit te doen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Bol.com kan natuurlijk niet dicteren hoe jij je product krijgt, zeker niet als de partner er zelf voor kiest om de verzending voor zijn rekening te nemen. Dat partners de logistieke dienst van bol.com niet afnemen is een keuze van de partner.
En ook als het wel via bol.com loopt kan je pakketje bij een servicepunt terecht komen als je niet thuis bent. En datzelfde geldt voor iedere andere logistieke dienstverlener die langskomt, dus ook van bijvoorbeeld Amazon
Dit is al een iets andere toon dan net. Ik wil ook helemaal niet zeggen dat bol.com niks te verbeteren heeft qua service, m.n. richting de partners. Maar de statement dat bol.com de partners aan alle uitknijpt en niks geeft om service is gewoon aantoonbaar onzin. Maar je moet in dit geval ook begrijpen dat Bol.com niet de schaalgrootte heeft van een amazon en dus productinnovaties minder makkelijk kan toevoegen, en daarnaast heeft Amazon ook meer macht en die kunnen dus makkelijker dingen doorduwen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Horen gewoon in de doos te zitten zoals goede service betaamt. Op Amazon is het verplicht. 1 x niet doen? Meteen 7 dagen schorsing. Amazon stuurt ze zelf wel na. Nogmaals Bol zijn site dus hun moeten daarop inspelen en uiteraard kunnen ze niet elke doos controleren, maar regel het dan zelf.
Als je op Zalando iets koopt krijg je ook direct een bon in de doos en dergelijke. Zo hoort het ook, voor het geval dat zeg maar.
En omdat Bol.com het niet kan dicteren is de service die ik krijg de laatste 2 jaar verslechterd. Daarom gebruik ik tegenwoordig steeds meer Coolblue en andere sites die de service wel kunnen garanderen. Bol.com lijkt tegenwoordig steeds meer op Marktplaats, je moet maar net geluk hebben dat je een betrouwbare verkoper vindt die zijn zaakjes voor elkaar heeft. Bij tweedehands spulletjes vind ik een missertje op zijn tijd niet erg, maar bij nieuw vind ik dat niet acceptabel.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Bol.com kan natuurlijk niet dicteren hoe jij je product krijgt, zeker niet als de partner er zelf voor kiest om de verzending voor zijn rekening te nemen. Dat partners de logistieke dienst van bol.com niet afnemen is een keuze van de partner.
En ook als het wel via bol.com loopt kan je pakketje bij een servicepunt terecht komen als je niet thuis bent. En datzelfde geldt voor iedere andere logistieke dienstverlener die langskomt, dus ook van bijvoorbeeld Amazon
Het is ook maar net waar mensen zich druk om maken, ik kan slecht tegen papierverspilling dus ben veel blijer dat ik de retourbon kan uitprinten indien het nodig is. Ik hoef die hele papierbende niet bij mijn bestellingquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is ook een keuze van Bol.com om zo'n platform te hebben waar externe verkopers hun spullen kunnen aanbieden. Niemand verplicht Bol dit te doen.
Coolblue kan het ook niet dicteren, die is ook gewoon afhankelijk van postbezorgers (m.u.v. een koelkast o.i.d.).quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:15 schreef Coppi het volgende:
[..]
En omdat Bol.com het niet kan dicteren is de service die ik krijg de laatste 2 jaar verslechterd. Daarom gebruik ik tegenwoordig steeds meer Coolblue en andere sites die de service wel kunnen garanderen. Bol.com lijkt tegenwoordig steeds meer op Marktplaats, je moet maar net geluk hebben dat je een betrouwbare verkoper vindt die zijn zaakjes voor elkaar heeft. Bij tweedehands spulletjes vind ik een missertje op zijn tijd niet erg, maar bij nieuw vind ik dat niet acceptabel.
Bij Amazon gaan ook genoeg dingen fout. Tegenwoordig werkt (bijna) elke grote webwinkel met externe partners (Blokker, intertoys etc.) en inherent daaraan staat dat je niet volledige controle hebt over die partner, een probleem kan je pas aanpakken als het gesignaleerd is en dan is het al te laat en heb je al minimaal 1 klacht.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is ook een keuze van Bol.com om zo'n platform te hebben waar externe verkopers hun spullen kunnen aanbieden. Niemand verplicht Bol dit te doen.
CoolBlue bezorgt heel veel zelf he. Niet alleen witgoed.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Coolblue kan het ook niet dicteren, die is ook gewoon afhankelijk van postbezorgers (m.u.v. een koelkast o.i.d.).
Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar Marktplaats is een manke vergelijking. Dat is geen winkel. Tevens is het merendeel tweedehands.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:18 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Bij Amazon gaan ook genoeg dingen fout. Tegenwoordig werkt (bijna) elke grote webwinkel met externe partners (Blokker, intertoys etc.) en inherent daaraan staat dat je niet volledige controle hebt over die partner, een probleem kan je pas aanpakken als het gesignaleerd is en dan is het al te laat en heb je al minimaal 1 klacht.
Als jij op marktplaats iets koopt en de verkoper stuurt het niet op ga je toch ook niet marktplaats aanklagen? Je kan wel een klacht indienen over de verkoper en dan is het aan de site om te besluiten of en welke maatregel hiertegen moet worden ondernomen.
Grote goederen leveren ze zelf, en als je in de buurt van een winkel woont ook kleinere goederen. Maar onze postbezorger heeft ook gewoon regelmatig coolblue pakketjes bij zich, met name de kleinere goederen zoals camera's, boxjes etc gaat gewoon via een postbezorgerquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
CoolBlue bezorgt heel veel zelf he. Niet alleen witgoed.
Ja die kleine dingen wel ja. Alhoewel het zomaar kan zijn dat dat ook gaat veranderen in de toekomst.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Grote goederen leveren ze zelf, en als je in de buurt van een winkel woont ook kleinere goederen. Maar onze postbezorger heeft ook gewoon regelmatig coolblue pakketjes bij zich, met name de kleinere goederen zoals camera's, boxjes etc gaat gewoon via een postbezorger
Mijn ouders weten prima waar ze dingen bestellen, als je nu nog niet doorhebt dat bol.com een platform is dan let je gewoon niet op. Het staat er notabene gewoon bij als je besteldquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar Marktplaats is een manke vergelijking. Dat is geen winkel. Tevens is het merendeel tweedehands.
Nogmaals het gaat niet om ONS, maar om onze ouders/grootouders. Die bestellen op Bol.com en hebben geen flauw idee dat ze eigenlijk bij iemand anders bestellen en die doelgroep wil geen gezeik. Die gaat er vanuit dat het van Bol komt.
en 4 verschillende facturen als je achteraf wil betalen..quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:57 schreef Coppi het volgende:
[..]
Tegenwoordig krijg ik als ik bij Bol bestel alleen maar van andere leveranciers. Er zit niet eens meer een Bol.com papiertje/bestelbon bij oid. Vind Bol erg irritant geworden. Je koopt 4 fietsonderdelen en je krijgt ze over 4 verschillende dagen aangeleverd.
Ik geloof er niet in dat coolblue de schaalgrootte heeft om in heel Nederland zelf de bezorging te doen en daarmee ook nog eens kostendekkend kan zijn. PostNL kan dit veel efficienter.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja die kleine dingen wel ja. Alhoewel het zomaar kan zijn dat dat ook gaat veranderen in de toekomst.
Coolblue bezorgd bij mij altijd gewoon in de eigen dozen en gewoon via PostNL. bezorgen ze bij jouw via een parner via DPD/UPS?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Coolblue kan het ook niet dicteren, die is ook gewoon afhankelijk van postbezorgers (m.u.v. een koelkast o.i.d.).
Ja en dat snap ik niet. Koop ik op Amazon 15 films van 10 aanbieders, dan betaal ik gewoon aan Amazon 1 factuur. Wat is hier moeilijk aan Bol.com?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:21 schreef Peter het volgende:
[..]
en 4 verschillende facturen als je achteraf wil betalen..
Je weet dat CoolBlue inmiddels net zo groot is als Bol.com? Schaalgrootte hebben ze wel, alleen de vraag is of het rendabel is.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik geloof er niet in dat coolblue de schaalgrootte heeft om in heel Nederland zelf de bezorging te doen en daarmee ook nog eens kostendekkend kan zijn. PostNL kan dit veel efficienter.
als jij bij 4 verschillende webshops besteld krijg je ook 4 facturen toch? En als je vooraf betaald bij bol.com betaal je gewoon alles in 1 keerquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:21 schreef Peter het volgende:
[..]
en 4 verschillende facturen als je achteraf wil betalen..
Ga het ze vragenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja en dat snap ik niet. Koop ik op Amazon 15 films van 10 aanbieders, dan betaal ik gewoon aan Amazon 1 factuur. Wat is hier moeilijk aan Bol.com?
Bij Amazon anders niet. Zie voorbeeld hierboven. Bol.com kan zelf 1 factuur opstellen en dan hun partners factureren, maar dat is voor hun meer werk.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:24 schreef Blik het volgende:
[..]
als jij bij 4 verschillende webshops besteld krijg je ook 4 facturen toch? En als je vooraf betaald bij bol.com betaal je gewoon alles in 1 keer
Ik zeg niet dat het hetzelfde is, maar de vergelijking gaat erom dat het tegenwoordig een gokje is bij Bol.com of je een pakje normaal bezorgd krijgt of dat je het 7 dagen later ergens in de rimboe mag afhalen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar Marktplaats is een manke vergelijking. Dat is geen winkel. Tevens is het merendeel tweedehands.
Nogmaals het gaat niet om ONS, maar om onze ouders/grootouders. Die bestellen op Bol.com en hebben geen flauw idee dat ze eigenlijk bij iemand anders bestellen en die doelgroep wil geen gezeik. Die gaat er vanuit dat het van Bol komt.
Jup dat is zo.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:24 schreef Coppi het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het hetzelfde is, maar de vergelijking gaat erom dat het tegenwoordig een gokje is bij Bol.com of je een pakje normaal bezorgd krijgt of dat je het 7 dagen later ergens in de rimboe mag afhalen.
Bol.com is groter, al is het maar omdat ze meer pakketjes versturen dan coolblue (lagere order-waarde omdat coolblue eigenlijk alleen elektronica doet).quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je weet dat CoolBlue inmiddels net zo groot is als Bol.com? Schaalgrootte hebben ze wel, alleen de vraag is of het rendabel is.
Als jij bij de bestelling niet kan zien wat de verwachte levertijd is en of het wel of niet van bol.com komt raad ik je aan toch beter op te letten. Het is duidelijk genoegquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:24 schreef Coppi het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het hetzelfde is, maar de vergelijking gaat erom dat het tegenwoordig een gokje is bij Bol.com of je een pakje normaal bezorgd krijgt of dat je het 7 dagen later ergens in de rimboe mag afhalen.
Die “we weten niet dat we niet bij bol.com bestellen maar bij een partner” kaart vind ik nogal naïef al kan ik het me nog enigszins inbeelden bij ouderen. Toch staat het altijd duidelijk vermeld. Miljoenen producten bij 1 bedrijf op voorraad hebben is een illusie.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar Marktplaats is een manke vergelijking. Dat is geen winkel. Tevens is het merendeel tweedehands.
Nogmaals het gaat niet om ONS, maar om onze ouders/grootouders. Die bestellen op Bol.com en hebben geen flauw idee dat ze eigenlijk bij iemand anders bestellen en die doelgroep wil geen gezeik. Die gaat er vanuit dat het van Bol komt.
Oh de levertijd staat gewoon op 2 dagen, maar in de praktijk levert de partner het dan vaak na een week.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Als jij bij de bestelling niet kan zien wat de verwachte levertijd is en of het wel of niet van bol.com komt raad ik je aan toch beter op te letten. Het is duidelijk genoeg
Het ligt veel dichter bijelkaar als jij denkt. CB zit op 1,3 MILJARD, Bol op 1,9. Dat terwijl Bol veel langer bestaat.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Bol.com is groter, al is het maar omdat ze meer pakketjes versturen dan coolblue (lagere order-waarde omdat coolblue eigenlijk alleen elektronica doet).
Nee, dat is een product-innovatie waar developers vrijgespeeld voor moeten worden. Dat is niet een druk op de knop en dan zomaar mogelijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bij Amazon anders niet. Zie voorbeeld hierboven. Bol.com kan zelf 1 factuur opstellen en dan hun partners factureren, maar dat is voor hun meer werk.
Ik zie niet in wat er voor voordelen zitten aan het niet hebben van klantgegevens + hoge commissies en Bol bepaalt de verkoopprijs. Je moet uitkijken dat je als ondernemer niet afhankelijk gaat worden van een platform als Bol. Daarmee speel je ze in de kaart.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:27 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Die “we weten niet dat we niet bij bol.com bestellen maar bij een partner” kaart vind ik nogal naïef al kan ik het me nog enigszins inbeelden bij ouderen. Toch staat het altijd duidelijk vermeld. Miljoenen producten bij 1 bedrijf op voorraad hebben is een illusie.
Aan de andere kant is het toch ook alleen maar mooi dat die specifieke brij-set door oma gewoon te bestellen is en ze niet fysieke speciaal-winkeltjes af moet struinen hiervoor. Dat er dan een retourbon niet wordt geleverd zal oma toch minder uitmaken. De positieve kant van het partner-model weegt voor mij veel zwaarder op (mega-assortiment maar ook een lagere prijs door concurrentie op de site). Soms heeft bol iets zelf op voorraad en wordt het partneraanbod getoond omdat die goedkoper is. (Al kan je natuurlijk altijd nog bol.com als verkoper selecteren)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |