Dan zal het wel snel over zijn, de 4 meest gespeelde games op de PS4 hier zijn zo vanuit de PSN store op mijn PS4 gedownload.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:58 schreef KingRadler het volgende:
Zolang Microsoft, Nintendo en Sony fysieke media blijven gebruiken wel.
Natuurlijk. GameMania zit in de wachtkamer.quote:Op donderdag 21 februari 2019 14:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan zal het wel snel over zijn, de 4 meest gespeelde games op de PS4 hier zijn zo vanuit de PSN store op mijn PS4 gedownload.
De periode waarin kinderen 'echt' spelen is iig steeds korter.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:09 schreef Cynix ® het volgende:
Maar er zijn toch ook gewoon steeds minder kinderen? In ieder geval minder blanke kinderen met geld. En ik kocht/kreeg dan nog Legodozen tot aan het plafond, tegenwoordig download je toch gewoon elke maand een game en ben je klaar?
Probleem is marge. Fabrikanten zoals LEGO en ook Marvel etc eisen bepaalde prijzen met een capped prijs. Marges van 5-15% is normaal en als je dan je pandje a 5.000 euro per maand nog moet betalen en je personeel, reken uit.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:09 schreef Cynix ® het volgende:
Maar er zijn toch ook gewoon steeds minder kinderen? In ieder geval minder blanke kinderen met geld. En ik kocht/kreeg dan nog Legodozen tot aan het plafond, tegenwoordig download je toch gewoon elke maand een game en ben je klaar?
Daarbij zwerven er ook partijen in de markt die aanzienlijk goedkoper zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Probleem is marge. Fabrikanten zoals LEGO en ook Marvel etc eisen bepaalde prijzen met een capped prijs. Marges van 5-15% is normaal en als je dan je pandje a 5.000 euro per maand nog moet betalen en je personeel, reken uit.
Vergeet niet dat er ook veel grijze import is waar LEGO niet veel aan kan doen. Daarom die dumpprijzen soms. Dit mag eigenlijk niet, maar zie het maar eens te stoppen. Een MediaMarkt bijvoorbeeld pakt 30 euro NETTO op een iPhone X, tja...quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:19 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Daarbij zwerven er ook partijen in de markt die aanzienlijk goedkoper zijn.
Maar die gaan dan per container.
De spullen komen dan bij het kruitvat terecht voor prijzen waar de lokale speelgoedwinkel niet kan inkopen.
Zo kan het zijn dat een bootje met een kapitein met een zwarte baard voor drie euro bij het kruitvat ligt En hetzelfde bootje met een kapitein met een bruine baard voor 12 euro bij Intertoys.
Goed punt wel. Kinderen spelen steeds minder zoals wij dat deden met Lego, K'Nex, racebanen, bordspellen etc. Het is al snel saai of ze hebben het geduld niet om uren achtereen te bouwen aan iets. Een vluchtig spelletje of filmpje op de iPad lijkt wel het enige wat ze kennen. Tot een jaar of 4 kun je ze nog vermaken met goedkope prul van de Action, daarna is het al snel de iPad en vanaf hun 8ste is de XBox of PS4 zowat het enige waar ze mee spelen. Niet dat wij vroeger geen NES of SNES hadden op die leeftijd, maar het was toen veel diverser allemaal. Ik heb op die leeftijd ook mijn liefde voor een legpuzzel van 500-1000 stukjes opgedaan. Dat zie ik ze nu echt niet meer doen hoor.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:10 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De periode waarin kinderen 'echt' spelen is iig steeds korter.
Begin jaren 90 speelde je op je tiende nog met een Barbiepop. Nu is dat een paar jaar eerder wel over.
Er worden nog steeds tienduizenden puzzels verkocht hoor. Kijk maar eens op Amazon in de categorie speelgoed. Games nu we het daar over hebben. Daar is de marge 1-2-3 euro per game.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goed punt wel. Kinderen spelen steeds minder zoals wij dat deden met Lego, K'Nex, racebanen, bordspellen etc. Het is al snel saai of ze hebben het geduld niet om uren achtereen te bouwen aan iets. Een vluchtig spelletje of filmpje op de iPad lijkt wel het enige wat ze kennen. Tot een jaar of 4 kun je ze nog vermaken met goedkope prul van de Action, daarna is het al snel de iPad en vanaf hun 8ste is de XBox of PS4 zowat het enige waar ze mee spelen. Niet dat wij vroeger geen NES of SNES hadden op die leeftijd, maar het was toen veel diverser allemaal. Ik heb op die leeftijd ook mijn liefde voor een legpuzzel van 500-1000 stukjes opgedaan. Dat zie ik ze nu echt niet meer doen hoor.
Dat zou kunnen, maar ze worden tegenwoordig ook gewoon snel volwassen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is al snel saai of ze hebben het geduld niet om uren achtereen te bouwen aan iets.
Dat vergeet ik er inderdaad bij te zeggen. Ze vinden iets al snel kinderachtig omdat ze al op hun 8e-9e beginnen te puberen soms.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:24 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ze worden tegenwoordig ook gewoon snel volwassen.
Ik heb mijn neefje en nichtje van 8 en 11 afgelopen weekend nog 3 Jan van Haasteren puzzels van 2000 stukjes achter de deur gegooid.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb op die leeftijd ook mijn liefde voor een legpuzzel van 500-1000 stukjes opgedaan. Dat zie ik ze nu echt niet meer doen hoor.
Ik denk dat Game Mania daarom ook veel in tweedehands spul doet, daarop is de marge namelijk veel beter als je het goed doet. Zou me niet verbazen als er een gamingketen gewoonweg niet draaiend is te houden van enkel nieuwe games en consoles.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Games nu we het daar over hebben. Daar is de marge 1-2-3 euro per game.
Mijn neefjes en nichtjes spelen met van alles. Ook tablets, maar ook simpel speelgoed. Probleem blijft nog steeds marge. Ik snap werkelijk niet dat een overkoepelend orgaan zoals een EU of wat dan ook dit niet aan de kaak stelt. Er is geen euro te verdienen in de retail met die waleglijke lage marges in speelgoed, games, laptops etc etc. Natuurlijk is er een terugloop van klanten, maar met zulke lage marges is er ook amper tegenop te werken.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:26 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik heb mijn neefje en nichtje van 8 en 11 afgelopen weekend nog 3 Jan van Haasteren puzzels van 2000 stukjes achter de deur gegooid.
Die worden opgevoed met zeer veperkte tablet/playstationtind en spelen dus gelukkig ook met andere dingen.
Correct. Heb zelf 2 zaken gehad daarin. GameMania is trouwens geen lang leven gegeven hoor. Simpel pandje > 3.000 per maand, 2 personeelsleden minimumloon incl belastingen 4.000 per maand en dan de rest nog. Dan moet je al HEEL VEEL verkopen en dit is nog maar een simpel voorbeeld van een kleine zaak.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat Game Mania daarom ook veel in tweedehands spul doet, daarop is de marge namelijk veel beter als je het goed doet. Zou me niet verbazen als er een gamingketen gewoonweg niet draaiend is te houden van enkel nieuwe games en consoles.
Maar dat zag ik me vroeger ook echt niet doen. Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende wensen. Maar als ik nu eens naar mijn neefjes kijk: die hebben een hoeveelheid speelgoed waar je bang van wordt, zoveel had ik vroeger echt niet. Dat moet toch echt wel ergens gekocht worden. Dus misschien gebruik je het wel korter nu, maar ze hebben ook meer.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goed punt wel. Kinderen spelen steeds minder zoals wij dat deden met Lego, K'Nex, racebanen, bordspellen etc. Het is al snel saai of ze hebben het geduld niet om uren achtereen te bouwen aan iets. Een vluchtig spelletje of filmpje op de iPad lijkt wel het enige wat ze kennen. Tot een jaar of 4 kun je ze nog vermaken met goedkope prul van de Action, daarna is het al snel de iPad en vanaf hun 8ste is de XBox of PS4 zowat het enige waar ze mee spelen. Niet dat wij vroeger geen NES of SNES hadden op die leeftijd, maar het was toen veel diverser allemaal. Ik heb op die leeftijd ook mijn liefde voor een legpuzzel van 500-1000 stukjes opgedaan. Dat zie ik ze nu echt niet meer doen hoor.
Die acties gaan vaak in samenspraak met groothandel. Als jij als winkel deze week 100 games verkoopt dan geeft de groothandel een kickback van x % bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:34 schreef DrMarten het volgende:
Ik snap vooral de mensen niet doe de moeite nemen om naar een speelgoedwinkel te gaan, te kijken wat ze willen hebben en dan vervolgens alsnog de boel online gaan bestellen omdat het daar 1,50 goedkoper is.
Als je het trouwens over marges hebt.... ik vond het wel opvallend dat de intertoys vaak dingen dusdanig afgeprijsd had dat ik me echt afvroeg hoe dat uit kon. Spellen voor ¤10 waar je bij de gameshop of Mediamarkt nog ¤30 voor betaalde, dat soort acties. Vraag dan ¤25 voor dat spel, hou je er misschien nog iets aan over. Hen daar ee keer voor ¤50 3 spellen gehaald waar ik bij andere zaken mininaal ¤85 voir kwijt was.
En het heeft nog benzine (of ov-kosten) gekost ook.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:34 schreef DrMarten het volgende:
Ik snap vooral de mensen niet doe de moeite nemen om naar een speelgoedwinkel te gaan, te kijken wat ze willen hebben en dan vervolgens alsnog de boel online gaan bestellen omdat het daar 1,50 goedkoper is.
Dat bedoel ik. Als je dat soort dingen bij een mediamakers of een fietsenwinkel ofzo doet kan ik me indrnken want dan gaat het vaak over fors meer geld, maar voor die paar centen ga ik niet moeilijk dpen. Zie alleen genoeg gebeuren dat mensen dan toch online gaan shoppen want goedkoperquote:Op donderdag 21 februari 2019 15:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En het heeft nog benzine (of ov-kosten) gekost ook.
Dat, of er moeten simpelweg contanten gemaakt worden.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die acties gaan vaak in samenspraak met groothandel. Als jij als winkel deze week 100 games verkoopt dan geeft de groothandel een kickback van x % bijvoorbeeld.
Betere servicequote:Op donderdag 21 februari 2019 15:42 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Als je dat soort dingen bij een mediamakers of een fietsenwinkel ofzo doet kan ik me indrnken want dan gaat het vaak over fors meer geld, maar voor die paar centen ga ik niet moeilijk dpen. Zie alleen genoeg gebeuren dat mensen dan toch online gaan shoppen want goedkoper
Maar je kocht te weinig of je was een uitzondering als klant...quote:Op donderdag 21 februari 2019 14:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind dit echt zo klote. Weer een bedrijf wat al een hele tijd meedraaide naar de knoppen. Misschien vanwege dismanagement, maar toch... Straks zie je alleen maar kruidvats, actions en primarks in het winkelbeeld....
Ik kom best vaak bij intertoys. Vaak wil mijn dochtertje even binnen kijken en regelmatig mag ze iets kleins uitzoeken.
Ik heb helemaal niks met die goedkope zaken. Kruidvat vind ik één grote schiettent waar je amper je kont kan keren. Primark en action kom ik ook nauwelijks.
Ontzettend zonde dit.
Toy Champ heeft een aantal zaken in oosten en zuiden van het land. Geweldige winkel!quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:58 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nu zijn er geen offline speelzaken toch? Speelboom bestaat niet meer, Marskramer niet, Bart Smit, Toys 'R Us en nu Intertoys toch ook niet?
De marge op speelgoed is altijd al laag geweest. Want het is speelgoed, daar willen mensen niet meer aan uitgeven dan nodig. Fabrikanten als LEGO, Mattel etc kunnen vervolgens die lage winstmarge voor de winkelier afdwingen. De winkelier heeft hun producten harder nodig dan dat de fabrikanten die ene specifieke winkel nodig hebben. Er zijn immers verkoopkanalen genoeg.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mijn neefjes en nichtjes spelen met van alles. Ook tablets, maar ook simpel speelgoed. Probleem blijft nog steeds marge. Ik snap werkelijk niet dat een overkoepelend orgaan zoals een EU of wat dan ook dit niet aan de kaak stelt. Er is geen euro te verdienen in de retail met die waleglijke lage marges in speelgoed, games, laptops etc etc. Natuurlijk is er een terugloop van klanten, maar met zulke lage marges is er ook amper tegenop te werken.
Daar was ik op 10 jarige leeftijd al klaar mee, toen ze mijn favoriete speelgoed niet meer hadden: modeltreinen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:21 schreef KingRadler het volgende:
wat ik het meest ga missen is het Speelboek van Intertoys
Hier de laatste versie:
https://view.publitas.com(...)boek-2018-opt/page/1
Ja dat hoef je mij niet te vertellen ouwe reus, maar als de winkels blijven omvallen zijn er steeds minder kanalen, dus moeten fabrikanten misschien eens beseffen dat marges van 5-10% geen zoden aan de dijk zet. Dat de marge ALTIJD laag is geweest is ook in de electronica aan de hand en audio etc etc. Dit is vooral de schuld van fabrikanten en groothandels (tussenpersonen) en een stukje hoge invoerheffingen etc. Als men zo doorgaat met lage marges hanteren, dan zien we over 10 jaar geen enkele winkel meer in de binnensteden.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:25 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De marge op speelgoed is altijd al laag geweest. Want het is speelgoed, daar willen mensen niet meer aan uitgeven dan nodig. Fabrikanten als LEGO, Mattel etc kunnen vervolgens die lage winstmarge voor de winkelier afdwingen. De winkelier heeft hun producten harder nodig dan dat de fabrikanten die ene specifieke winkel nodig hebben. Er zijn immers verkoopkanalen genoeg.
Traditioneel maken speelgoedwinkels de meeste winst tijdens de decembermaand, maar dan moeten de mensen wel naar je winkel komen om iets te kopen. Als dan én niet verkoopt wat mensen willen hebben (kinderen spelen met andere dingen, die je niet perse in een speelgoedwinkel hoeft te kopen) én dat wat je verkoopt via andere kanalen goedkoper wordt aangeboden (de bekende opkomst van internetaankopen) dan is het spel voor een speelgoedwinkel al gauw over en uit.
Dan zal ik er maar veel kopen als ik jou was. Ze moeten wel heel bijzonder zijn, willen ze wel kunnen blijven bestaan.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Toy Champ heeft een aantal zaken in oosten en zuiden van het land. Geweldige winkel!
Het is de consument die zo goedkoop mogelijk uit wil zijn. Vervolgens gaat de detailhandel ook nog eens met elkaar concurreren. En dan maakt het echt niet uit waar het om gaat. Of het nou een LEGO pakket is, een leverworst, een zak aardappelen: de consument (een kleine minderheid daargelaten) kiest altijd voor de goedkoopste leverancier.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:27 schreef Poepz0r het volgende:
Ja dat hoef je mij niet te vertellen ouwe reus, maar als de winkels blijven omvallen zijn er steeds minder kanalen, dus moeten fabrikanten misschien eens beseffen dat marges van 5-10% geen zoden aan de dijk zet. Dat de marge ALTIJD laag is geweest is ook in de electronica aan de hand en audio etc etc. Dit is vooral de schuld van fabrikanten en groothandels (tussenpersonen) en een stukje hoge invoerheffingen etc.
Dan zit hij vol met kledingwinkels en eetgelegenheden. Want daar bestaat nog een doelgroep voor: vrouwen die het als een dagje uit zien om ergens te gaan shoppen.quote:Als men zo doorgaat met lage marges hanteren, dan zien we over 10 jaar geen enkele winkel meer in de binnensteden.
Volgens mij begrijp je niet wat ik probeerde te zeggen. Apple bijvoorbeeld hanteert CAPPED prijzen. Dat wil zeggen dat een iPhone X niet onder de bijvoorbeeld 799 verkocht mag worden, terwijl Apple 300-400 per toestel pakt. Waarom moet dat zo? Die capped prijs kan prima op 749 gezet worden bijvoorbeeld, waardoor een winkel een fatsoenlijke marge heeft in plaats van 20-40 euro per toestel, snap je? De inkoopsprijzen liggen te hoog op grote merken en de marge veel te laag. Daar kan makkelijk iets aan veranderen. Ongeacht wat de consument wil, want de verkoopprijs heeft hier niks mee te maken. Die kun je daarop aanpassen en vice versa.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is de consument die zo goedkoop mogelijk uit wil zijn. Vervolgens gaat de detailhandel ook nog eens met elkaar concurreren. En dan maakt het echt niet uit waar het om gaat. Of het nou een LEGO pakket is, een leverworst, een zak aardappelen: de consument (een kleine minderheid daargelaten) kiest altijd voor de goedkoopste leverancier.
Alleen als de consument iets bijzonder vindt, dan is hij bereid om daar meer voor te betalen.
[..]
Dan zit hij vol met kledingwinkels en eetgelegenheden. Want daar bestaat nog een doelgroep voor: vrouwen die het als een dagje uit zien om ergens te gaan shoppen.
En al zouden die winkels verdwijnen, wat is daar erg aan? Ze verdwijnen omdat niemand er naar toe gaat.
Mijn broer heeft ooit nog eens die prijsvraag gewonnen. Hoeveel olifantjes telde je, en de origineelste manier van inzenden won. Dat boek was episch.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:21 schreef KingRadler het volgende:
wat ik het meest ga missen is het Speelboek van Intertoys
Hier de laatste versie:
https://view.publitas.com(...)boek-2018-opt/page/1
Volgens mij is Apple een van de weinige fabrikanten van retailprodukten die dit kunnen doen. Supermarkten en winkelbedrijven leggen prijzen op aan leveranciers die zeer smalle marges hebben.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet wat ik probeerde te zeggen. Apple bijvoorbeeld hanteert CAPPED prijzen. Dat wil zeggen dat een iPhone X niet onder de bijvoorbeeld 799 verkocht mag worden, terwijl Apple 300-400 per toestel pakt. Waarom moet dat zo? Die capped prijs kan prima op 749 gezet worden bijvoorbeeld, waardoor een winkel een fatsoenlijke marge heeft in plaats van 20-40 euro per toestel, snap je? De inkoopsprijzen liggen te hoog op grote merken en de marge veel te laag. Daar kan makkelijk iets aan veranderen. Ongeacht wat de consument wil, want de verkoopprijs heeft hier niks mee te maken. Die kun je daarop aanpassen en vice versa.
Heb er de afgelopen week weer voor ¤30 aan kado's uitgegevenquote:Op donderdag 21 februari 2019 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan zal ik er maar veel kopen als ik jou was. Ze moeten wel heel bijzonder zijn, willen ze wel kunnen blijven bestaan.
Oh?quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:09 schreef Zipportal het volgende:
H&M aan de Groningse Vismarkt gaat sluiten
https://www.dvhn.nl/groni(...)luiten-24197640.html
Andere twee blijven open.
Ik heb 20 jaar ervaring in de retail en kan je vertellen dat bijna alle grote merken dit doen. Van Logitech tot en met Trust en Philips etc etc. Allen werken ze met verkoopprijs x inkoopprijs x.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij is Apple een van de weinige fabrikanten van retailprodukten die dit kunnen doen. Supermarkten en winkelbedrijven leggen prijzen op aan leveranciers die zeer smalle marges hebben.
voortaan maar naar aliexpressquote:Op donderdag 21 februari 2019 14:22 schreef rubbereend het volgende:
Dit krijg je als je laat en te weinig bijstuurt, allemaal nog het gevolg van de Blokker. Die hadden alle speelgoedwinkels al veel eerder samen moeten voegen en dubbele of soms driedubbele winkels weg moeten saneren.
En als Blokker op tijd en goed in online was gestapt had er een prima platform gestaan waaronder Intertoys online had kunnen renderen.
Maarja je kan niet alles in een paar jaar proberen te redden als je het halfslachtig doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |