abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 21 februari 2019 @ 14:53:41 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185147576
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?



Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2019

• Intertoys - Speelgoed
• Mycom - Computerspeciaalzaak

2018

• Parfois - Kleding
• Vrijbuiter - Campingspullen (afgeslankt doorgestart)
• Hans Struijk - Fietswinkelketen
• De Linnerie - Bedden- en linnengoed
• Men At Work - Kleding
• Leapp - Refurbished Apple-apparaten
• Pabo - Seksspulletjes
• SuperTrash - Kleding
• Shoeline - Schoenen
• Kijkshop - Warenhuis

2017

• Setpoint - Kleding
• Witteveen - Kleding
• Maxwell - Witgoed
• The PhoneHouse - Telecom (afgeslankt doorgestart)
• Euroland - Discount
• Charles Vögele - Kleding

2016

• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen (afgeslankt doorgestart)
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur

2015

• V&D - Warenhuisketen - 10.000 werknemers, 62 filialen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen

2014

• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen (afgeslankt doorgestart)
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen
• Maison de Bonneterie - Kleding

2013

• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen

2012

• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus

2011

• Hans Textiel - Kleding
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 21 februari 2019 @ 14:54:03 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185147582
En Intertoys is nu failliet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 21 februari 2019 @ 14:57:56 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185147647
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:58 schreef KingRadler het volgende:
Zolang Microsoft, Nintendo en Sony fysieke media blijven gebruiken wel.
Dan zal het wel snel over zijn, de 4 meest gespeelde games op de PS4 hier zijn zo vanuit de PSN store op mijn PS4 gedownload.
So we just called him Fred
  † In Memoriam † donderdag 21 februari 2019 @ 15:04:21 #4
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185147792
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan zal het wel snel over zijn, de 4 meest gespeelde games op de PS4 hier zijn zo vanuit de PSN store op mijn PS4 gedownload.
Natuurlijk. GameMania zit in de wachtkamer.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 21 februari 2019 @ 15:09:04 #5
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185147869
Maar er zijn toch ook gewoon steeds minder kinderen? In ieder geval minder blanke kinderen met geld. En ik kocht/kreeg dan nog Legodozen tot aan het plafond, tegenwoordig download je toch gewoon elke maand een game en ben je klaar?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_185147887
H&M aan de Groningse Vismarkt gaat sluiten

https://www.dvhn.nl/groni(...)luiten-24197640.html

Andere twee blijven open.
  donderdag 21 februari 2019 @ 15:10:38 #7
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185147895
quote:
99s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:09 schreef Cynix ® het volgende:
Maar er zijn toch ook gewoon steeds minder kinderen? In ieder geval minder blanke kinderen met geld. En ik kocht/kreeg dan nog Legodozen tot aan het plafond, tegenwoordig download je toch gewoon elke maand een game en ben je klaar?
De periode waarin kinderen 'echt' spelen is iig steeds korter.

Begin jaren 90 speelde je op je tiende nog met een Barbiepop. Nu is dat een paar jaar eerder wel over.
pi_185147901
quote:
99s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:09 schreef Cynix ® het volgende:
Maar er zijn toch ook gewoon steeds minder kinderen? In ieder geval minder blanke kinderen met geld. En ik kocht/kreeg dan nog Legodozen tot aan het plafond, tegenwoordig download je toch gewoon elke maand een game en ben je klaar?
Probleem is marge. Fabrikanten zoals LEGO en ook Marvel etc eisen bepaalde prijzen met een capped prijs. Marges van 5-15% is normaal en als je dan je pandje a 5.000 euro per maand nog moet betalen en je personeel, reken uit.
  donderdag 21 februari 2019 @ 15:19:01 #9
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185148078
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Probleem is marge. Fabrikanten zoals LEGO en ook Marvel etc eisen bepaalde prijzen met een capped prijs. Marges van 5-15% is normaal en als je dan je pandje a 5.000 euro per maand nog moet betalen en je personeel, reken uit.
Daarbij zwerven er ook partijen in de markt die aanzienlijk goedkoper zijn.
Maar die gaan dan per container.

De spullen komen dan bij het kruitvat terecht voor prijzen waar de lokale speelgoedwinkel niet kan inkopen.
Zo kan het zijn dat een bootje met een kapitein met een zwarte baard voor drie euro bij het kruitvat ligt En hetzelfde bootje met een kapitein met een bruine baard voor 12 euro bij Intertoys.
Tot nooit .......
pi_185148110
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:19 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Daarbij zwerven er ook partijen in de markt die aanzienlijk goedkoper zijn.
Maar die gaan dan per container.

De spullen komen dan bij het kruitvat terecht voor prijzen waar de lokale speelgoedwinkel niet kan inkopen.
Zo kan het zijn dat een bootje met een kapitein met een zwarte baard voor drie euro bij het kruitvat ligt En hetzelfde bootje met een kapitein met een bruine baard voor 12 euro bij Intertoys.
Vergeet niet dat er ook veel grijze import is waar LEGO niet veel aan kan doen. Daarom die dumpprijzen soms. Dit mag eigenlijk niet, maar zie het maar eens te stoppen. Een MediaMarkt bijvoorbeeld pakt 30 euro NETTO op een iPhone X, tja...
pi_185148124
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:10 schreef Eightyone het volgende:

[..]

De periode waarin kinderen 'echt' spelen is iig steeds korter.

Begin jaren 90 speelde je op je tiende nog met een Barbiepop. Nu is dat een paar jaar eerder wel over.
Goed punt wel. Kinderen spelen steeds minder zoals wij dat deden met Lego, K'Nex, racebanen, bordspellen etc. Het is al snel saai of ze hebben het geduld niet om uren achtereen te bouwen aan iets. Een vluchtig spelletje of filmpje op de iPad lijkt wel het enige wat ze kennen. Tot een jaar of 4 kun je ze nog vermaken met goedkope prul van de Action, daarna is het al snel de iPad en vanaf hun 8ste is de XBox of PS4 zowat het enige waar ze mee spelen. Niet dat wij vroeger geen NES of SNES hadden op die leeftijd, maar het was toen veel diverser allemaal. Ik heb op die leeftijd ook mijn liefde voor een legpuzzel van 500-1000 stukjes opgedaan. Dat zie ik ze nu echt niet meer doen hoor.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185148154
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goed punt wel. Kinderen spelen steeds minder zoals wij dat deden met Lego, K'Nex, racebanen, bordspellen etc. Het is al snel saai of ze hebben het geduld niet om uren achtereen te bouwen aan iets. Een vluchtig spelletje of filmpje op de iPad lijkt wel het enige wat ze kennen. Tot een jaar of 4 kun je ze nog vermaken met goedkope prul van de Action, daarna is het al snel de iPad en vanaf hun 8ste is de XBox of PS4 zowat het enige waar ze mee spelen. Niet dat wij vroeger geen NES of SNES hadden op die leeftijd, maar het was toen veel diverser allemaal. Ik heb op die leeftijd ook mijn liefde voor een legpuzzel van 500-1000 stukjes opgedaan. Dat zie ik ze nu echt niet meer doen hoor.
Er worden nog steeds tienduizenden puzzels verkocht hoor. Kijk maar eens op Amazon in de categorie speelgoed. Games nu we het daar over hebben. Daar is de marge 1-2-3 euro per game.
  donderdag 21 februari 2019 @ 15:24:59 #13
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185148203
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:

Het is al snel saai of ze hebben het geduld niet om uren achtereen te bouwen aan iets.
Dat zou kunnen, maar ze worden tegenwoordig ook gewoon snel volwassen.
pi_185148224
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:24 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar ze worden tegenwoordig ook gewoon snel volwassen.
Dat vergeet ik er inderdaad bij te zeggen. Ze vinden iets al snel kinderachtig omdat ze al op hun 8e-9e beginnen te puberen soms.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185148238
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb op die leeftijd ook mijn liefde voor een legpuzzel van 500-1000 stukjes opgedaan. Dat zie ik ze nu echt niet meer doen hoor.
Ik heb mijn neefje en nichtje van 8 en 11 afgelopen weekend nog 3 Jan van Haasteren puzzels van 2000 stukjes achter de deur gegooid.
Die worden opgevoed met zeer veperkte tablet/playstationtind en spelen dus gelukkig ook met andere dingen.
A mind with a heart of it's own
pi_185148270
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Games nu we het daar over hebben. Daar is de marge 1-2-3 euro per game.
Ik denk dat Game Mania daarom ook veel in tweedehands spul doet, daarop is de marge namelijk veel beter als je het goed doet. Zou me niet verbazen als er een gamingketen gewoonweg niet draaiend is te houden van enkel nieuwe games en consoles.
pi_185148276
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:26 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik heb mijn neefje en nichtje van 8 en 11 afgelopen weekend nog 3 Jan van Haasteren puzzels van 2000 stukjes achter de deur gegooid.
Die worden opgevoed met zeer veperkte tablet/playstationtind en spelen dus gelukkig ook met andere dingen.
Mijn neefjes en nichtjes spelen met van alles. Ook tablets, maar ook simpel speelgoed. Probleem blijft nog steeds marge. Ik snap werkelijk niet dat een overkoepelend orgaan zoals een EU of wat dan ook dit niet aan de kaak stelt. Er is geen euro te verdienen in de retail met die waleglijke lage marges in speelgoed, games, laptops etc etc. Natuurlijk is er een terugloop van klanten, maar met zulke lage marges is er ook amper tegenop te werken.
pi_185148302
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik denk dat Game Mania daarom ook veel in tweedehands spul doet, daarop is de marge namelijk veel beter als je het goed doet. Zou me niet verbazen als er een gamingketen gewoonweg niet draaiend is te houden van enkel nieuwe games en consoles.
Correct. Heb zelf 2 zaken gehad daarin. GameMania is trouwens geen lang leven gegeven hoor. Simpel pandje > 3.000 per maand, 2 personeelsleden minimumloon incl belastingen 4.000 per maand en dan de rest nog. Dan moet je al HEEL VEEL verkopen en dit is nog maar een simpel voorbeeld van een kleine zaak.
pi_185148411
Ik snap vooral de mensen niet doe de moeite nemen om naar een speelgoedwinkel te gaan, te kijken wat ze willen hebben en dan vervolgens alsnog de boel online gaan bestellen omdat het daar 1,50 goedkoper is.

Als je het trouwens over marges hebt.... ik vond het wel opvallend dat de intertoys vaak dingen dusdanig afgeprijsd had dat ik me echt afvroeg hoe dat uit kon. Spellen voor ¤10 waar je bij de gameshop of Mediamarkt nog ¤30 voor betaalde, dat soort acties. Vraag dan ¤25 voor dat spel, hou je er misschien nog iets aan over. Hen daar ee keer voor ¤50 3 spellen gehaald waar ik bij andere zaken mininaal ¤85 voir kwijt was.
A mind with a heart of it's own
pi_185148426
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goed punt wel. Kinderen spelen steeds minder zoals wij dat deden met Lego, K'Nex, racebanen, bordspellen etc. Het is al snel saai of ze hebben het geduld niet om uren achtereen te bouwen aan iets. Een vluchtig spelletje of filmpje op de iPad lijkt wel het enige wat ze kennen. Tot een jaar of 4 kun je ze nog vermaken met goedkope prul van de Action, daarna is het al snel de iPad en vanaf hun 8ste is de XBox of PS4 zowat het enige waar ze mee spelen. Niet dat wij vroeger geen NES of SNES hadden op die leeftijd, maar het was toen veel diverser allemaal. Ik heb op die leeftijd ook mijn liefde voor een legpuzzel van 500-1000 stukjes opgedaan. Dat zie ik ze nu echt niet meer doen hoor.
Maar dat zag ik me vroeger ook echt niet doen. Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende wensen. Maar als ik nu eens naar mijn neefjes kijk: die hebben een hoeveelheid speelgoed waar je bang van wordt, zoveel had ik vroeger echt niet. Dat moet toch echt wel ergens gekocht worden. Dus misschien gebruik je het wel korter nu, maar ze hebben ook meer.
Don't let my username fool you...
pi_185148443
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:34 schreef DrMarten het volgende:
Ik snap vooral de mensen niet doe de moeite nemen om naar een speelgoedwinkel te gaan, te kijken wat ze willen hebben en dan vervolgens alsnog de boel online gaan bestellen omdat het daar 1,50 goedkoper is.

Als je het trouwens over marges hebt.... ik vond het wel opvallend dat de intertoys vaak dingen dusdanig afgeprijsd had dat ik me echt afvroeg hoe dat uit kon. Spellen voor ¤10 waar je bij de gameshop of Mediamarkt nog ¤30 voor betaalde, dat soort acties. Vraag dan ¤25 voor dat spel, hou je er misschien nog iets aan over. Hen daar ee keer voor ¤50 3 spellen gehaald waar ik bij andere zaken mininaal ¤85 voir kwijt was.
Die acties gaan vaak in samenspraak met groothandel. Als jij als winkel deze week 100 games verkoopt dan geeft de groothandel een kickback van x % bijvoorbeeld.
  donderdag 21 februari 2019 @ 15:38:28 #22
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185148497
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:34 schreef DrMarten het volgende:
Ik snap vooral de mensen niet doe de moeite nemen om naar een speelgoedwinkel te gaan, te kijken wat ze willen hebben en dan vervolgens alsnog de boel online gaan bestellen omdat het daar 1,50 goedkoper is.

En het heeft nog benzine (of ov-kosten) gekost ook. :{
pi_185148575
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:38 schreef Eightyone het volgende:

[..]

En het heeft nog benzine (of ov-kosten) gekost ook. :{
Dat bedoel ik. Als je dat soort dingen bij een mediamakers of een fietsenwinkel ofzo doet kan ik me indrnken want dan gaat het vaak over fors meer geld, maar voor die paar centen ga ik niet moeilijk dpen. Zie alleen genoeg gebeuren dat mensen dan toch online gaan shoppen want goedkoper :{
A mind with a heart of it's own
pi_185148709
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die acties gaan vaak in samenspraak met groothandel. Als jij als winkel deze week 100 games verkoopt dan geeft de groothandel een kickback van x % bijvoorbeeld.
Dat, of er moeten simpelweg contanten gemaakt worden.
Eens met de opmerking over de marges in de speelgoedbranche overigens.
Je moet echt heel veel omzetten om de boel draaiende te houden.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_185148856
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:42 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Als je dat soort dingen bij een mediamakers of een fietsenwinkel ofzo doet kan ik me indrnken want dan gaat het vaak over fors meer geld, maar voor die paar centen ga ik niet moeilijk dpen. Zie alleen genoeg gebeuren dat mensen dan toch online gaan shoppen want goedkoper :{
Betere service
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_185148922
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind dit echt zo klote. Weer een bedrijf wat al een hele tijd meedraaide naar de knoppen. Misschien vanwege dismanagement, maar toch... Straks zie je alleen maar kruidvats, actions en primarks in het winkelbeeld....

Ik kom best vaak bij intertoys. Vaak wil mijn dochtertje even binnen kijken en regelmatig mag ze iets kleins uitzoeken.

Ik heb helemaal niks met die goedkope zaken. Kruidvat vind ik één grote schiettent waar je amper je kont kan keren. Primark en action kom ik ook nauwelijks.

Ontzettend zonde dit.
Maar je kocht te weinig of je was een uitzondering als klant...

Nu zijn er geen offline speelzaken toch? Speelboom bestaat niet meer, Marskramer niet, Bart Smit, Toys 'R Us en nu Intertoys toch ook niet?

Ik vind de combinatie online/offline het beste: meeste bulk gewoon online bestellen en eventueel in de winkel afhalen (dan kan je meteen weigeren en geld terug vragen als het product tegen valt) naast bezorgen aan huis/afhaalpunt. Winkel deels Shop-in-shop en met showen producten waarbij de prijsverschillen met online laag zijn (kleine artikelen), klaar voor impulsaankopen. Verder goed bereikbaar voor ov& autoverkeer (hoewel meeste speelgoed geen auto nodig heeft tenzij je van plan bent in te slaan). Dan moet het goed te doen zijn.

Alleen online vind ik niets, heb al geregeld mee gemaakt dat een artikel mij kleiner of groter leek in het echt (ik ga echt niet elk artikel nameten, of ik moet weer omrekenen vanuit inches), heel anders aanvoelt of zwakker is dan verwacht.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_185149119
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:58 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nu zijn er geen offline speelzaken toch? Speelboom bestaat niet meer, Marskramer niet, Bart Smit, Toys 'R Us en nu Intertoys toch ook niet?
Toy Champ heeft een aantal zaken in oosten en zuiden van het land. Geweldige winkel!
A mind with a heart of it's own
pi_185149424
wat ik het meest ga missen is het Speelboek van Intertoys

Hier de laatste versie:

https://view.publitas.com(...)boek-2018-opt/page/1
  donderdag 21 februari 2019 @ 16:25:21 #29
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185149502
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:28 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Mijn neefjes en nichtjes spelen met van alles. Ook tablets, maar ook simpel speelgoed. Probleem blijft nog steeds marge. Ik snap werkelijk niet dat een overkoepelend orgaan zoals een EU of wat dan ook dit niet aan de kaak stelt. Er is geen euro te verdienen in de retail met die waleglijke lage marges in speelgoed, games, laptops etc etc. Natuurlijk is er een terugloop van klanten, maar met zulke lage marges is er ook amper tegenop te werken.
De marge op speelgoed is altijd al laag geweest. Want het is speelgoed, daar willen mensen niet meer aan uitgeven dan nodig. Fabrikanten als LEGO, Mattel etc kunnen vervolgens die lage winstmarge voor de winkelier afdwingen. De winkelier heeft hun producten harder nodig dan dat de fabrikanten die ene specifieke winkel nodig hebben. Er zijn immers verkoopkanalen genoeg.

Traditioneel maken speelgoedwinkels de meeste winst tijdens de decembermaand, maar dan moeten de mensen wel naar je winkel komen om iets te kopen. Als dan én niet verkoopt wat mensen willen hebben (kinderen spelen met andere dingen, die je niet perse in een speelgoedwinkel hoeft te kopen) én dat wat je verkoopt via andere kanalen goedkoper wordt aangeboden (de bekende opkomst van internetaankopen) dan is het spel voor een speelgoedwinkel al gauw over en uit.
So we just called him Fred
  donderdag 21 februari 2019 @ 16:26:43 #30
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185149535
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:21 schreef KingRadler het volgende:
wat ik het meest ga missen is het Speelboek van Intertoys

Hier de laatste versie:

https://view.publitas.com(...)boek-2018-opt/page/1
Daar was ik op 10 jarige leeftijd al klaar mee, toen ze mijn favoriete speelgoed niet meer hadden: modeltreinen.
So we just called him Fred
pi_185149549
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De marge op speelgoed is altijd al laag geweest. Want het is speelgoed, daar willen mensen niet meer aan uitgeven dan nodig. Fabrikanten als LEGO, Mattel etc kunnen vervolgens die lage winstmarge voor de winkelier afdwingen. De winkelier heeft hun producten harder nodig dan dat de fabrikanten die ene specifieke winkel nodig hebben. Er zijn immers verkoopkanalen genoeg.

Traditioneel maken speelgoedwinkels de meeste winst tijdens de decembermaand, maar dan moeten de mensen wel naar je winkel komen om iets te kopen. Als dan én niet verkoopt wat mensen willen hebben (kinderen spelen met andere dingen, die je niet perse in een speelgoedwinkel hoeft te kopen) én dat wat je verkoopt via andere kanalen goedkoper wordt aangeboden (de bekende opkomst van internetaankopen) dan is het spel voor een speelgoedwinkel al gauw over en uit.
Ja dat hoef je mij niet te vertellen ouwe reus, maar als de winkels blijven omvallen zijn er steeds minder kanalen, dus moeten fabrikanten misschien eens beseffen dat marges van 5-10% geen zoden aan de dijk zet. Dat de marge ALTIJD laag is geweest is ook in de electronica aan de hand en audio etc etc. Dit is vooral de schuld van fabrikanten en groothandels (tussenpersonen) en een stukje hoge invoerheffingen etc. Als men zo doorgaat met lage marges hanteren, dan zien we over 10 jaar geen enkele winkel meer in de binnensteden.
  donderdag 21 februari 2019 @ 16:28:01 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185149561
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:08 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Toy Champ heeft een aantal zaken in oosten en zuiden van het land. Geweldige winkel!
Dan zal ik er maar veel kopen als ik jou was. Ze moeten wel heel bijzonder zijn, willen ze wel kunnen blijven bestaan.
So we just called him Fred
  donderdag 21 februari 2019 @ 16:37:56 #33
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185149739
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:27 schreef Poepz0r het volgende:
Ja dat hoef je mij niet te vertellen ouwe reus, maar als de winkels blijven omvallen zijn er steeds minder kanalen, dus moeten fabrikanten misschien eens beseffen dat marges van 5-10% geen zoden aan de dijk zet. Dat de marge ALTIJD laag is geweest is ook in de electronica aan de hand en audio etc etc. Dit is vooral de schuld van fabrikanten en groothandels (tussenpersonen) en een stukje hoge invoerheffingen etc.
Het is de consument die zo goedkoop mogelijk uit wil zijn. Vervolgens gaat de detailhandel ook nog eens met elkaar concurreren. En dan maakt het echt niet uit waar het om gaat. Of het nou een LEGO pakket is, een leverworst, een zak aardappelen: de consument (een kleine minderheid daargelaten) kiest altijd voor de goedkoopste leverancier.
Alleen als de consument iets bijzonder vindt, dan is hij bereid om daar meer voor te betalen.

quote:
Als men zo doorgaat met lage marges hanteren, dan zien we over 10 jaar geen enkele winkel meer in de binnensteden.
Dan zit hij vol met kledingwinkels en eetgelegenheden. Want daar bestaat nog een doelgroep voor: vrouwen die het als een dagje uit zien om ergens te gaan shoppen.

En al zouden die winkels verdwijnen, wat is daar erg aan? Ze verdwijnen omdat niemand er naar toe gaat.
So we just called him Fred
pi_185149790
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:37 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het is de consument die zo goedkoop mogelijk uit wil zijn. Vervolgens gaat de detailhandel ook nog eens met elkaar concurreren. En dan maakt het echt niet uit waar het om gaat. Of het nou een LEGO pakket is, een leverworst, een zak aardappelen: de consument (een kleine minderheid daargelaten) kiest altijd voor de goedkoopste leverancier.
Alleen als de consument iets bijzonder vindt, dan is hij bereid om daar meer voor te betalen.

[..]

Dan zit hij vol met kledingwinkels en eetgelegenheden. Want daar bestaat nog een doelgroep voor: vrouwen die het als een dagje uit zien om ergens te gaan shoppen.

En al zouden die winkels verdwijnen, wat is daar erg aan? Ze verdwijnen omdat niemand er naar toe gaat.
Volgens mij begrijp je niet wat ik probeerde te zeggen. Apple bijvoorbeeld hanteert CAPPED prijzen. Dat wil zeggen dat een iPhone X niet onder de bijvoorbeeld 799 verkocht mag worden, terwijl Apple 300-400 per toestel pakt. Waarom moet dat zo? Die capped prijs kan prima op 749 gezet worden bijvoorbeeld, waardoor een winkel een fatsoenlijke marge heeft in plaats van 20-40 euro per toestel, snap je? De inkoopsprijzen liggen te hoog op grote merken en de marge veel te laag. Daar kan makkelijk iets aan veranderen. Ongeacht wat de consument wil, want de verkoopprijs heeft hier niks mee te maken. Die kun je daarop aanpassen en vice versa.
pi_185149820
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:21 schreef KingRadler het volgende:
wat ik het meest ga missen is het Speelboek van Intertoys

Hier de laatste versie:

https://view.publitas.com(...)boek-2018-opt/page/1
Mijn broer heeft ooit nog eens die prijsvraag gewonnen. Hoeveel olifantjes telde je, en de origineelste manier van inzenden won. Dat boek was episch.
Somebody that I used to know
  donderdag 21 februari 2019 @ 16:46:05 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185149852
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je niet wat ik probeerde te zeggen. Apple bijvoorbeeld hanteert CAPPED prijzen. Dat wil zeggen dat een iPhone X niet onder de bijvoorbeeld 799 verkocht mag worden, terwijl Apple 300-400 per toestel pakt. Waarom moet dat zo? Die capped prijs kan prima op 749 gezet worden bijvoorbeeld, waardoor een winkel een fatsoenlijke marge heeft in plaats van 20-40 euro per toestel, snap je? De inkoopsprijzen liggen te hoog op grote merken en de marge veel te laag. Daar kan makkelijk iets aan veranderen. Ongeacht wat de consument wil, want de verkoopprijs heeft hier niks mee te maken. Die kun je daarop aanpassen en vice versa.
Volgens mij is Apple een van de weinige fabrikanten van retailprodukten die dit kunnen doen. Supermarkten en winkelbedrijven leggen prijzen op aan leveranciers die zeer smalle marges hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185149866
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan zal ik er maar veel kopen als ik jou was. Ze moeten wel heel bijzonder zijn, willen ze wel kunnen blijven bestaan.
Heb er de afgelopen week weer voor ¤30 aan kado's uitgegeven ;)

Maar als ze straks de enige zijn dan kan het best aardig lopen.
Bovendien zitten ze niwt in het centrum maar in een pand iets achteraf op het meubelplein, is het interieur niets bijzonders en werken er aardige lui.
Daar werken een paar dames die tenminste weten wat ze verkopen. Die ben ik bij intertoys nog nooit tegengekomen
A mind with a heart of it's own
pi_185149880
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:09 schreef Zipportal het volgende:
H&M aan de Groningse Vismarkt gaat sluiten

https://www.dvhn.nl/groni(...)luiten-24197640.html

Andere twee blijven open.
Oh?
Oh wacht, ik dacht heel even dat het ging om het filiaal aan de grote markt, maar het is dus de vismarkt. Dan snap ik het wel, die zit daar ook een beetje raar.
Somebody that I used to know
pi_185149882
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij is Apple een van de weinige fabrikanten van retailprodukten die dit kunnen doen. Supermarkten en winkelbedrijven leggen prijzen op aan leveranciers die zeer smalle marges hebben.
Ik heb 20 jaar ervaring in de retail en kan je vertellen dat bijna alle grote merken dit doen. Van Logitech tot en met Trust en Philips etc etc. Allen werken ze met verkoopprijs x inkoopprijs x.
pi_185150763
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:22 schreef rubbereend het volgende:
Dit krijg je als je laat en te weinig bijstuurt, allemaal nog het gevolg van de Blokker. Die hadden alle speelgoedwinkels al veel eerder samen moeten voegen en dubbele of soms driedubbele winkels weg moeten saneren.

En als Blokker op tijd en goed in online was gestapt had er een prima platform gestaan waaronder Intertoys online had kunnen renderen.

Maarja je kan niet alles in een paar jaar proberen te redden als je het halfslachtig doet.
voortaan maar naar aliexpress
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_185151573
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:58 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nu zijn er geen offline speelzaken toch? Speelboom bestaat niet meer, Marskramer niet, Bart Smit, Toys 'R Us en nu Intertoys toch ook niet?
Top1toys is er ook nog.

Ik vraag me af of Vedes (Duitse keten) hier kansen ziet.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  † In Memoriam † donderdag 21 februari 2019 @ 18:05:40 #42
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185151598
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Probleem is marge. Fabrikanten zoals LEGO en ook Marvel etc eisen bepaalde prijzen met een capped prijs. Marges van 5-15% is normaal en als je dan je pandje a 5.000 euro per maand nog moet betalen en je personeel, reken uit.
Mijn punt was niet zo zeer dat Lego te duur is (al zal dat vast ook wel meespelen), maar dat er gewoon minder met speelgoed gespeeld wordt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:05:59 #43
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_185151606
Nou, daar ging de laatste speelgoedwinkel.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  † In Memoriam † donderdag 21 februari 2019 @ 18:14:57 #44
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185151798
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:41 schreef Poepz0r het volgende:
Volgens mij begrijp je niet wat ik probeerde te zeggen. Apple bijvoorbeeld hanteert CAPPED prijzen. Dat wil zeggen dat een iPhone X niet onder de bijvoorbeeld 799 verkocht mag worden, terwijl Apple 300-400 per toestel pakt. Waarom moet dat zo? Die capped prijs kan prima op 749 gezet worden bijvoorbeeld, waardoor een winkel een fatsoenlijke marge heeft in plaats van 20-40 euro per toestel, snap je? De inkoopsprijzen liggen te hoog op grote merken en de marge veel te laag. Daar kan makkelijk iets aan veranderen. Ongeacht wat de consument wil, want de verkoopprijs heeft hier niks mee te maken. Die kun je daarop aanpassen en vice versa.
Ik snap je ook niet denk ik. :@
Als er iets als warme broodjes over de toonbank gaat zijn het wel iPhones, dus wat is dan precies het probleem? :?
Dan gooit een winkel er toch gewoon nog ¤ 100 bovenop? Die dingen verkopen toch wel.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_185152206
quote:
99s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:14 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik snap je ook niet denk ik. :@
Als er iets als warme broodjes over de toonbank gaat zijn het wel iPhones, dus wat is dan precies het probleem? :?
Dan gooit een winkel er toch gewoon nog ¤ 100 bovenop? Die dingen verkopen toch wel.
Dan jaagt men zijn klanten naar online shops en die verloren klanten is men dan kwijt.
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:37:27 #46
62913 Blik
The one and Only!
pi_185152236
Coolblue hier al besproken?tegenvallende cijfers eigenlijk. 55% groei in 2016, 37% in 2017 en nu nog maar 13%

[ Bericht 1% gewijzigd door Blik op 21-02-2019 18:43:04 ]
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:54:31 #47
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185152582
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je niet wat ik probeerde te zeggen. Apple bijvoorbeeld hanteert CAPPED prijzen. Dat wil zeggen dat een iPhone X niet onder de bijvoorbeeld 799 verkocht mag worden, terwijl Apple 300-400 per toestel pakt. Waarom moet dat zo? Die capped prijs kan prima op 749 gezet worden bijvoorbeeld, waardoor een winkel een fatsoenlijke marge heeft in plaats van 20-40 euro per toestel, snap je? De inkoopsprijzen liggen te hoog op grote merken en de marge veel te laag. Daar kan makkelijk iets aan veranderen. Ongeacht wat de consument wil, want de verkoopprijs heeft hier niks mee te maken. Die kun je daarop aanpassen en vice versa.
Ik begrijp je dondersgoed.
Apple kan dat doen doordat een Mediamarkt Apple harder nodig heeft dan Apple de Mediamarkt.
Als de Mediamarkt er voor kiest geen Apple te verkopen, dan zal Apple daar geen traan om laten.
Daarentegen zal de Mediamarkt aardig wat omzet mislopen van iPhone/iMac/iPad kopers die op weg naar de kassa niet gelijk wat andere producten meenemen.

Vervelend voor de retail, maar ze doen het zelf. Niemand die ze verplicht om die contracten te tekenen, maar door de angst dat de "ander" het wel doet gaat men toch maar akkoord met die contracten.
So we just called him Fred
pi_185152656
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik begrijp je dondersgoed.
Apple kan dat doen doordat een Mediamarkt Apple harder nodig heeft dan Apple de Mediamarkt.
Als de Mediamarkt er voor kiest geen Apple te verkopen, dan zal Apple daar geen traan om laten.
Daarentegen zal de Mediamarkt aardig wat omzet mislopen van iPhone/iMac/iPad kopers die op weg naar de kassa niet gelijk wat andere producten meenemen.

Vervelend voor de retail, maar ze doen het zelf. Niemand die ze verplicht om die contracten te tekenen, maar door de angst dat de "ander" het wel doet gaat men toch maar akkoord met die contracten.
Zo is het en zo werkt het, ergens op toegeven en elders iets winnen.

Een tevreden klant komt terug een ontevreden zoekt elders zijn heil.
30 40 euro wat is dat dan voor of om een aanspreekpartner te hebben.

Saturn wel wel eens iets onder de prijs gaan zitten echter dat begrijp ik dan niet, dacht dezelfde eigenaar als Mediamarkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2019 18:59:23 ]
pi_185156480
Dit blijft een mooi topic, we hebben al veel meegemaakt sinds v&d kopje onder ging.

We houden niet veel Winkels meer over.
pi_185156652
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:59 schreef KingRadler het volgende:
Dit blijft een mooi topic, we hebben al veel meegemaakt sinds v&d kopje onder ging.

We houden niet veel Winkels meer over.
WE?
pi_185156924
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:58 schreef Godshand het volgende:

[..]

Maar je kocht te weinig of je was een uitzondering als klant...

Nu zijn er geen offline speelzaken toch? Speelboom bestaat niet meer, Marskramer niet, Bart Smit, Toys 'R Us en nu Intertoys toch ook niet?

Ik vind de combinatie online/offline het beste: meeste bulk gewoon online bestellen en eventueel in de winkel afhalen (dan kan je meteen weigeren en geld terug vragen als het product tegen valt) naast bezorgen aan huis/afhaalpunt. Winkel deels Shop-in-shop en met showen producten waarbij de prijsverschillen met online laag zijn (kleine artikelen), klaar voor impulsaankopen. Verder goed bereikbaar voor ov& autoverkeer (hoewel meeste speelgoed geen auto nodig heeft tenzij je van plan bent in te slaan). Dan moet het goed te doen zijn.

Alleen online vind ik niets, heb al geregeld mee gemaakt dat een artikel mij kleiner of groter leek in het echt (ik ga echt niet elk artikel nameten, of ik moet weer omrekenen vanuit inches), heel anders aanvoelt of zwakker is dan verwacht.
Speelboom is samen met nog een keten Top 1 Toys geworden, 80 filialen (vergeleken 400 Intertoys).
  donderdag 21 februari 2019 @ 22:38:32 #52
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_185159658
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:34 schreef DrMarten het volgende:
Ik snap vooral de mensen niet doe de moeite nemen om naar een speelgoedwinkel te gaan, te kijken wat ze willen hebben en dan vervolgens alsnog de boel online gaan bestellen omdat het daar 1,50 goedkoper is.

Als je het trouwens over marges hebt.... ik vond het wel opvallend dat de intertoys vaak dingen dusdanig afgeprijsd had dat ik me echt afvroeg hoe dat uit kon. Spellen voor ¤10 waar je bij de gameshop of Mediamarkt nog ¤30 voor betaalde, dat soort acties. Vraag dan ¤25 voor dat spel, hou je er misschien nog iets aan over. Hen daar ee keer voor ¤50 3 spellen gehaald waar ik bij andere zaken mininaal ¤85 voir kwijt was.
De laatste keer dat ik wat kocht bij de Intertoys was een Legoset (8258) die ik toen op het oog had. Was geloof ik ¤160 in de winkel en op internet het goedkoopst voor ¤125 te vinden. Tot ik een bij Intertoys kwam, daar zat er een stickertje op van ¤160 voor ¤90. Kwam ik bij de kassa was het een aanbieding van de week ervoor, maarja ik zeg ''en dat stickertje dan?'', manager erbij en ik kreeg gelijk. VVV-bon erbij ingeleverd, liep ik er uiteindelijk mee de deur uit voor ¤80. Is toch leuk.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_185163728
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:37 schreef Blik het volgende:
Coolblue hier al besproken?tegenvallende cijfers eigenlijk. 55% groei in 2016, 37% in 2017 en nu nog maar 13%
https://nieuws.coolblue.n(...)an-135-miljard-euro/

Als ik ze zelf moet geloven is er weinig aan de hand
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_185164131
quote:
99s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:14 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik snap je ook niet denk ik. :@
Als er iets als warme broodjes over de toonbank gaat zijn het wel iPhones, dus wat is dan precies het probleem? :?
Dan gooit een winkel er toch gewoon nog ¤ 100 bovenop? Die dingen verkopen toch wel.
Apple bepaalt ook de verkoopprijs aangezien die ook capped is. Daarom dat je ook zelden aanbiedingen van Apple ziet met bijv BTW dagen bij MM.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 08:37:33 #55
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185164342
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:12 schreef jakosi het volgende:

[..]

Speelboom is samen met nog een keten Top 1 Toys geworden, 80 filialen (vergeleken 400 Intertoys).
Op de een of andere manier vind ik Top 1 Toys altijd heel erg cheap klinken, alsof niemand ook maar een betere naam kon verzinnen. Het ligt gewoon niet lekker in de mond. Dan hadden ze beter de naam Speelboom aan kunnen houden wat mij betreft.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 22 februari 2019 @ 08:48:04 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_185164439
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 07:16 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

https://nieuws.coolblue.n(...)an-135-miljard-euro/

Als ik ze zelf moet geloven is er weinig aan de hand
Coolblue is altijd de positiviteit zelve. Dat ze in het begin van 2018 uitgingen van 1.5 mld en daar 10% onder scoren spreekt boekdelen. En dat andere online winkels zoals Bol.com wel 30+% blijven groeien zegt mij ook wel wat.
pi_185164480
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Coolblue is altijd de positiviteit zelve. Dat ze in het begin van 2018 uitgingen van 1.5 mld en daar 10% onder scoren spreekt boekdelen. En dat andere online winkels zoals Bol.com wel 30+% blijven groeien zegt mij ook wel wat.
Minder groei is nog steeds groei toch? Zijn de cijfers van Bol over 2018 al ergens te vinden?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 22 februari 2019 @ 08:56:05 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_185164532
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:51 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Minder groei is nog steeds groei toch? Zijn de cijfers van Bol over 2018 al ergens te vinden?
`
Vanuit de Q4 cijfers van Ahold is af te lezen dat Bol.com 2.1 miljard omzet heeft gedaan. Vorig jaar 1.6 miljard. Dus ruim 30% groei
pi_185164595
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:56 schreef Blik het volgende:

[..]

`
Vanuit de Q4 cijfers van Ahold is af te lezen dat Bol.com 2.1 miljard omzet heeft gedaan. Vorig jaar 1.6 miljard. Dus ruim 30% groei
Lees wel dat daar ook de producten die via 3rd parties wordt geleverd ook bij zit, dus de werkelijke omzet van Bol zelf zal wat lager liggen. Maar geen tijd om er verder diep in te duiken nu.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:05:22 #60
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185164632
pi_185164647
quote:
Treurig.

Mijn dochter heeft binnenkort een feestje en dan denk je automatisch, ik ga wel even bij de Intertoys kijken voor een cadeautje. Vreemd om te denken dat dat waarschijnlijk straks niet meer kan.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:11:58 #62
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185164716
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Treurig.

Mijn dochter heeft binnenkort een feestje en dan denk je automatisch, ik ga wel even bij de Intertoys kijken voor een cadeautje. Vreemd om te denken dat dat waarschijnlijk straks niet meer kan.
dan ga je toch naar de Action of Kruidvat
pi_185164771
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:11 schreef KingRadler het volgende:

[..]

dan ga je toch naar de Action of Kruidvat
Dat zijn niet mijn winkels. Allebei schiettenten, hoewel de action wel wat meer opgeruimd is. Bij zo'n beetje elke Kruidvat word ik lichtelijk claustrofobisch, wat een zooi staat daar overal en nergens uitgestalt. Personeel vind ik ook maar matig.

Als ik aan speelgoed denk, denk ik aan Intertoys. Niet aan Kruidvat of Action.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:28:40 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_185164974
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:02 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Lees wel dat daar ook de producten die via 3rd parties wordt geleverd ook bij zit, dus de werkelijke omzet van Bol zelf zal wat lager liggen. Maar geen tijd om er verder diep in te duiken nu.
Maakt weinig uit, omzet van derden zorgt ook voor marge. Het geeft ook direct de kracht van bol.com weer, het platform zorgt voor de verdere versterking van de groei
pi_185165040
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Maakt weinig uit, omzet van derden zorgt ook voor marge. Het geeft ook direct de kracht van bol.com weer, het platform zorgt voor de verdere versterking van de groei
O dat snap ik wel, maar ik zie nog niet zozeer zwaar weer voor Coolblue ik denk dat die 2 prima naast elkaar kunnen bestaan. Als je alleen al naar de service vwb witgoed kijkt tussen die 2.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_185165172
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik heb 20 jaar ervaring in de retail en kan je vertellen dat bijna alle grote merken dit doen. Van Logitech tot en met Trust en Philips etc etc. Allen werken ze met verkoopprijs x inkoopprijs x.
PoepGod
pi_185165328
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:37 schreef Blik het volgende:
Coolblue hier al besproken?tegenvallende cijfers eigenlijk. 55% groei in 2016, 37% in 2017 en nu nog maar 13%
Het wordt op een gegeven moment toch moeilijk om hard te blijven groeien in Nederland. Als je bijvoorbeeld 30% van de markt in handen hebt dan kan je bijna niet meer zo explosief blijven groeien als dat ze deden. 13% lijkt mij een prima groei.
pi_185165405
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:02 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Lees wel dat daar ook de producten die via 3rd parties wordt geleverd ook bij zit, dus de werkelijke omzet van Bol zelf zal wat lager liggen. Maar geen tijd om er verder diep in te duiken nu.
Tegenwoordig krijg ik als ik bij Bol bestel alleen maar van andere leveranciers. Er zit niet eens meer een Bol.com papiertje/bestelbon bij oid. Vind Bol erg irritant geworden. Je koopt 4 fietsonderdelen en je krijgt ze over 4 verschillende dagen aangeleverd.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:00:21 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_185165468
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:33 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

O dat snap ik wel, maar ik zie nog niet zozeer zwaar weer voor Coolblue ik denk dat die 2 prima naast elkaar kunnen bestaan. Als je alleen al naar de service vwb witgoed kijkt tussen die 2.
Ik zeg ook niet dat ze in zwaar weer zitten, de groei valt alleen tegen, ook naar hun eigen verwachting.

En coolblue is een dedicated elektronica winkel, dus niet geheel onlogisch dat ze bepaalde zaken beter op orde hebben. Het verschil in aanbod is ook enorm, ik geloof dat bol.com 16 miljoen producten aanbiedt en coolblue slechts 60k. Dus logisch dat daar een ander servicekader op zit
pi_185165469
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:57 schreef Coppi het volgende:

[..]

Tegenwoordig krijg ik als ik bij Bol bestel alleen maar van andere leveranciers. Er zit niet eens meer een Bol.com papiertje/bestelbon bij oid. Vind Bol erg irritant geworden. Je koopt 4 fietsonderdelen en je krijgt ze over 4 verschillende dagen aangeleverd.
Ja hier ook hoor, bezig met de tuin te verbouwen en qua inrichting is bol het makkelijkste om te vergelijken. Deze week zijn er 5 pakketten geleverd van 3 verschillende aanbieders over 3 verschillende dagen en niets van bol zelf idd.

Het witgoed vorig jaar gaf mooi het verschil aan tussen de 2.
bol flikkert m'n Amerikaanse koelkast in de hal met de mededeling dat ze niet verder mogen tillen (keuken was 1,5m verderop maar moest nog door een deur heen) -> doen ze niet.
coolblue komt de nieuwe wasmachine en droger leveren, tillen het de trap op en installeren heel de bende en klaar. qua prijs zat er geen verschil tussen de 2, maar qua service was het een wereld van verschil.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_185165543
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ja hier ook hoor, bezig met de tuin te verbouwen en qua inrichting is bol het makkelijkste om te vergelijken. Deze week zijn er 5 pakketten geleverd van 3 verschillende aanbieders over 3 verschillende dagen en niets van bol zelf idd.

Het witgoed vorig jaar gaf mooi het verschil aan tussen de 2.
bol flikkert m'n Amerikaanse koelkast in de hal met de mededeling dat ze niet verder mogen tillen (keuken was 1,5m verderop maar moest nog door een deur heen) -> doen ze niet.
coolblue komt de nieuwe wasmachine en droger leveren, tillen het de trap op en installeren heel de bende en klaar. qua prijs zat er geen verschil tussen de 2, maar qua service was het een wereld van verschil.
Ik heb dit jaar ook mijn wasmachine door Coolblue naar zolder laten tillen en de oude laten afvoeren. Om van dat gezeik af te zijn wil ik best 50 euro meer betalen. Als kost het blijkbaar bij Coolblue helemaal niets extra's ten opzichte van Bol.com. Vroeger bestelde je bij Bol.com voor de goede service en kwaliteit. jammer dat het dan een paar cent duurder was dan bij de concurrentie. Nu die extra service qua retourneren en bezorgen wegvalt zie ik steeds minder redenen om bij Bol te bestellen. Ja, vergelijken doe ik er nog wel, maar dan bestel ik meestal ergens anders (het lijkt wel een fysieke winkelketen ;-) ).
pi_185165648
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ja hier ook hoor, bezig met de tuin te verbouwen en qua inrichting is bol het makkelijkste om te vergelijken. Deze week zijn er 5 pakketten geleverd van 3 verschillende aanbieders over 3 verschillende dagen en niets van bol zelf idd.

Het witgoed vorig jaar gaf mooi het verschil aan tussen de 2.
bol flikkert m'n Amerikaanse koelkast in de hal met de mededeling dat ze niet verder mogen tillen (keuken was 1,5m verderop maar moest nog door een deur heen) -> doen ze niet.
coolblue komt de nieuwe wasmachine en droger leveren, tillen het de trap op en installeren heel de bende en klaar. qua prijs zat er geen verschil tussen de 2, maar qua service was het een wereld van verschil.
Bol probeert in alles Amazon te kopieren natuurlijk, die doen dit al jaaaaaren. Overigens kan ik niet wachten tot Amazon definitief zijn .nl gaat openen met alle productgroepen.
pi_185165677
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Bol probeert in alles Amazon te kopieren natuurlijk, die doen dit al jaaaaaren. Overigens kan ik niet wachten tot Amazon definitief zijn .nl gaat openen met alle productgroepen.
Nederland wordt al bediend door Amazon.de dus dat laatste zal niet gebeuren. Iig niet zo snel.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_185165696
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:12 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nederland wordt al bediend door Amazon.de dus dat laatste zal niet gebeuren. Iig niet zo snel.
Nederland wordt niet compleet bediend door Amazon. De reden hierachter is de negatieve heffingen en hoge belastingen hier. Daarom is Amazon al enkele jaren in gesprek met o.a. de overheid.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:17:02 #75
62913 Blik
The one and Only!
pi_185165763
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:57 schreef Coppi het volgende:

[..]

Tegenwoordig krijg ik als ik bij Bol bestel alleen maar van andere leveranciers. Er zit niet eens meer een Bol.com papiertje/bestelbon bij oid. Vind Bol erg irritant geworden. Je koopt 4 fietsonderdelen en je krijgt ze over 4 verschillende dagen aangeleverd.
Ligt er natuurlijk maar aan wat je besteld, merendeel van mijn bestellingen komen gewoon van bol.com zelf. En wat is het probleem als het vervolgens van derden komt. Lijkt mij beter dat je alles in 1 webshop kunt bestellen en dan verschillende pakketjes krijgt dan dat je alles in verschillende webshops moet bestellen en alsnog verschillende pakketjes krijgt. Of dat je 1 andere speciaalzaak kiest maar dan wel de hoofdprijs betaald voor je 4 producten.

En service op grote goederen is bij coolblue beter, no doubt. Maar voor de rest van de producten maakt die service het verschil niet. en daar betaal je in de breedte van het coolblue assortiment wel voor het gebeurt zelden dat coolblue goedkoper is dan bol.com voor producten buiten de koelkasten/witgoed categorie.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:20:48 #76
62913 Blik
The one and Only!
pi_185165819
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Bol probeert in alles Amazon te kopieren natuurlijk, die doen dit al jaaaaaren. Overigens kan ik niet wachten tot Amazon definitief zijn .nl gaat openen met alle productgroepen.
Moeten we echt willen ja, een partij met een mindere customer service en die zijn medewerkers aantoonbaar uitbuit. Snap sowieso die adoratie van alles dat Amerikaans is niet zo goed. Starbucks, Dunkin' Donuts, McDonalds, Burger King, etc. Allemaal troep
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:21:39 #77
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_185165831
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:11 schreef KingRadler het volgende:

[..]

dan ga je toch naar de Action of Kruidvat
Dat hoor ik nou wel van alle kanten, maar ik kan me niet herinneren daar echt speelgoed te hebben gezien. Hooguit wat kleurplaten en viltstiften...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_185165850
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Moeten we echt willen ja, een partij met een mindere customer service en die zijn medewerkers aantoonbaar uitbuit. Snap sowieso die adoratie van alles dat Amerikaans is niet zo goed. Starbucks, Dunkin' Donuts, McDonalds, Burger King, etc. Allemaal troep
Service van Amazon is juist erg goed. Ik bestel zeker 6 x per maand op Amazon.co.uk en als iets kapot is, krijg ik direct vergoeding of heel soms stuur ik het terug (meestal niet nodig, want dat is voor hun te duur etc). Even de livechat open en geregeld. Amazon heeft al warenhuizen in Nederland trouwens.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:24:15 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_185165891
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Service van Amazon is juist erg goed. Ik bestel zeker 6 x per maand op Amazon.co.uk en als iets kapot is, krijg ik direct vergoeding of heel soms stuur ik het terug (meestal niet nodig, want dat is voor hun te duur etc). Even de livechat open en geregeld. Amazon heeft al warenhuizen in Nederland trouwens.
Volgens mij leveren ze alles vanuit Duitsland via drop-shipment aan Vos Logistics en hebben ze geen eigen warenhuizen in Nederland. Maar correct me if i'm wrong, ben benieuwd waar ze dan staan
pi_185165896
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk maar aan wat je besteld, merendeel van mijn bestellingen komen gewoon van bol.com zelf. En wat is het probleem als het vervolgens van derden komt. Lijkt mij beter dat je alles in 1 webshop kunt bestellen en dan verschillende pakketjes krijgt dan dat je alles in verschillende webshops moet bestellen en alsnog verschillende pakketjes krijgt. Of dat je 1 andere speciaalzaak kiest maar dan wel de hoofdprijs betaald voor je 4 producten.

En service op grote goederen is bij coolblue beter, no doubt. Maar voor de rest van de producten maakt die service het verschil niet. en daar betaal je in de breedte van het coolblue assortiment wel voor het gebeurt zelden dat coolblue goedkoper is dan bol.com voor producten buiten de koelkasten/witgoed categorie.
Het probleem van derden is dat je bij Bol.com niet de laagste prijs betaald, maar daarvoor in de plaats wel Bol-service verwacht. Als je dan na een Bol-bestelling een pakje krijgt dat geleverd wordt door een obscure postbesteller, dat je aan de andere kant van de stad mag gaan afhalen en dan blijkt dat er geen retourformulier bijzit. Tja dan koop ik liever ergens anders. Iets met betere service of een goedkopere prijs.
pi_185165904
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Volgens mij leveren ze alles vanuit Duitsland via drop-shipment aan Vos Logistics en hebben ze geen eigen warenhuizen in Nederland. Maar correct me if i'm wrong, ben benieuwd waar ze dan staan
Oosten van het land hebben ze wat staan. Geen echte echte warenhuizen zoals Coolblue, maar dat kan nog komen. Alles via UK komt ook uit UK in mijn geval, maar dat is echt product afhankelijk volgens mij.
pi_185165914
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:24 schreef Coppi het volgende:

[..]

Het probleem van derden is dat je bij Bol.com niet de laagste prijs betaald, maar daarvoor in de plaats wel Bol-service verwacht. Als je dan na een Bol-bestelling een pakje krijgt dat geleverd wordt door een obscure postbesteller, dat je aan de andere kant van de stad mag gaan afhalen en dan blijkt dat er geen retourformulier bijzit. Tja dan koop ik liever ergens anders. Iets met betere service of een goedkopere prijs.
Bol.com knijpt hun 3de partijen helemaal uit met die walgelijk hoge commissies. Loopt een product goed? Dan gaan ze het zelf inkopen.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:25:31 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_185165915
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat hoor ik nou wel van alle kanten, maar ik kan me niet herinneren daar echt speelgoed te hebben gezien. Hooguit wat kleurplaten en viltstiften...
Alleen relatief laagwaardig speeldgoed is te koop bij Action/Kruidvat, spul dat je relatief makkelijk meeneemt als een simpel cadeautje. Voor echt serieus speelgoed moet je toch naar een speelgoedwinkel (of dus dadelijk online)
pi_185165919
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat hoor ik nou wel van alle kanten, maar ik kan me niet herinneren daar echt speelgoed te hebben gezien. Hooguit wat kleurplaten en viltstiften...
Ik koop er altijd Playmobil, LEGO en duplo. De keus is wat beperkt, maar ze hebben er in mijn Kruidvat wel leuk spul. Ook ander merkspul vaak.
pi_185165939
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Alleen relatief laagwaardig speeldgoed is te koop bij Action/Kruidvat, spul dat je relatief makkelijk meeneemt als een simpel cadeautje. Voor echt serieus speelgoed moet je toch naar een speelgoedwinkel (of dus dadelijk online)
Niet helemaal waar. Onze Kruidvat verkoopt zelfs Funko Pops en Marvel etc.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:27:08 #86
62913 Blik
The one and Only!
pi_185165943
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Bol.com knijpt hun 3de partijen helemaal uit met die walgelijk hoge commissies. Loopt een product goed? Dan gaan ze het zelf inkopen.
Amazon heeft dezelfde danwel hogere commissies, amazon rekent volgens mij over de hele breedte 15% commissie, Bol.com ligt tussen de 6% en 15% (per productgroep anders)
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:28:04 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_185165965
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Onze Kruidvat verkoopt zelfs Funko Pops en Marvel etc.
13 euro vind ik laagwaardig speelgoed, verjaardagcadeau materiaal
pi_185165969
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Amazon heeft dezelfde danwel hogere commissies, amazon rekent volgens mij over de hele breedte 15% commissie, Bol.com ligt tussen de 6% en 15% (per productgroep anders)
Amazon zit lager. Bol zit totaal op ongeveer 17% (verzendkosten etc). Amazon.de bijvoorbeeld 11,5%. Wij hebben er nu 250 producten op staan. Amazon Frankrijk is 12%. Amazon heeft ook nog tredes etc voor de verkopers.
pi_185165989
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:28 schreef Blik het volgende:

[..]

13 euro vind ik laagwaardig speelgoed, verjaardagcadeau materiaal
Prijs staat niet gelijk aan kwaliteit ;) Funko Pops is heel klein ''speelgoed'' dat verklaart ook de prijzen. Overigens had mijn Kruidvat tijd geleden Star Wars poppen voor 40 euro (Intertoys waren ze 99 euro).
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:30:31 #90
62913 Blik
The one and Only!
pi_185166003
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:24 schreef Coppi het volgende:

[..]

Het probleem van derden is dat je bij Bol.com niet de laagste prijs betaald, maar daarvoor in de plaats wel Bol-service verwacht. Als je dan na een Bol-bestelling een pakje krijgt dat geleverd wordt door een obscure postbesteller, dat je aan de andere kant van de stad mag gaan afhalen en dan blijkt dat er geen retourformulier bijzit. Tja dan koop ik liever ergens anders. Iets met betere service of een goedkopere prijs.
dat lijkt mij dan meer het probleem van de partner dan dat bol.com dat voor de 100% in de hand kan houden. Ze hebben 23.000 partners tegenwoordig
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:31:16 #91
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_185166018
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Alleen relatief laagwaardig speeldgoed is te koop bij Action/Kruidvat, spul dat je relatief makkelijk meeneemt als een simpel cadeautje. Voor echt serieus speelgoed moet je toch naar een speelgoedwinkel (of dus dadelijk online)
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:25 schreef Coppi het volgende:

[..]

Ik koop er altijd Playmobil, LEGO en duplo. De keus is wat beperkt, maar ze hebben er in mijn Kruidvat wel leuk spul. Ook ander merkspul vaak.
Ik zal er eens op letten, kan me alleen herinneren dat ze ooit namaak-LEGO hadden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_185166019
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:30 schreef Blik het volgende:

[..]

dat lijkt mij dan meer het probleem van de partner dan dat bol.com dat voor de 100% in de hand kan houden. Ze hebben 23.000 partners tegenwoordig
Probleem van Bol.com. Het is hun website, maar ze willen hun verantwoordelijkheid niet nemen etc. Wij staan er ook niet meer op. Ook nog eens walgelijk lang wachten op uitbetaling etc.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:33:26 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_185166048
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:28 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Amazon zit lager. Bol zit totaal op ongeveer 17% (verzendkosten etc). Amazon.de bijvoorbeeld 11,5%. Wij hebben er nu 250 producten op staan. Amazon Frankrijk is 12%. Amazon heeft ook nog tredes etc voor de verkopers.
Dat ligt dan aan de productgroep, misschien in dit geval is amazon goedkoper maar het kan ook zomaar de andere kant opvallen.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:34:24 #94
62913 Blik
The one and Only!
pi_185166063
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Prijs staat niet gelijk aan kwaliteit ;) Funko Pops is heel klein ''speelgoed'' dat verklaart ook de prijzen. Overigens had mijn Kruidvat tijd geleden Star Wars poppen voor 40 euro (Intertoys waren ze 99 euro).
Kruidvat (en Action) zullen best restpartijen hebben af en toe, maar in principe hoef je voor duurder speelgoed niet naar die winkels toe te gaan
pi_185166065
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan de productgroep, misschien in dit geval is amazon goedkoper maar het kan ook zomaar de andere kant opvallen.
Geloof mij dat het in 90% zo is dat Amazon goedkoper is. Men vergeet de extra kosten op Bol.com zoals verzendkosten en BTW. Amazon heb je FFA en minder BTW ;)
pi_185166083
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:30 schreef Blik het volgende:

[..]

dat lijkt mij dan meer het probleem van de partner dan dat bol.com dat voor de 100% in de hand kan houden. Ze hebben 23.000 partners tegenwoordig
Tja, maar als de partner niet functioneert dan ga ik natuurlijk niet meer naar Bol. Lijkt mij dat dat ook niet de bedoeling is van Bol.com.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:35:43 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_185166086
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Probleem van Bol.com. Het is hun website, maar ze willen hun verantwoordelijkheid niet nemen etc. Wij staan er ook niet meer op. Ook nog eens walgelijk lang wachten op uitbetaling etc.
Het is dan ook de verantwoordelijk van de partner hoe ze in dit geval leveren, als ze slechte service leveren zal dat tot uiting komen in de reviews en daarmee uiteindelijk minder gaan verkopen.
pi_185166099
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is dan ook de verantwoordelijk van de partner hoe ze in dit geval leveren, als ze slechte service leveren zal dat tot uiting komen in de reviews en daarmee uiteindelijk minder gaan verkopen.
Zo werkt het in de wet niet. Het is de website van Bol.com. Die moeten TOEZICHT houden op hun partners en tijdig ingrijpen. Ze kunnen niet continu verwijzen naar derden.
pi_185166108
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:34 schreef Blik het volgende:

[..]

Kruidvat (en Action) zullen best restpartijen hebben af en toe, maar in principe hoef je voor duurder speelgoed niet naar die winkels toe te gaan
Niet voor speelgoed duurder dan 30 euro, maar wel voor kwaliteitsspeelgoed. Tenminste Lego en Playmobil vind ik kwaliteit.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:39:01 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_185166140
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:37 schreef Coppi het volgende:

[..]

Niet voor speelgoed duurder dan 30 euro, maar wel voor kwaliteitsspeelgoed. Tenminste Lego en Playmobil vind ik kwaliteit.
Je gaat nooit een volledig assortiment lego vinden bij die partijen, alleen de goedkopere setjes.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')